ehtweak schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:02:
Mølen is ook een fraaie rustgevende foto.
Maar die opmerkingen over 'storende elementen' snap ik nog steeds niet?
Het is toch normaal dat er, zoals in mijn geval, golfslag is en/of paaltjes o.i.d? En al die gladde keien op de voorgrond zijn toch ook 'storend'?
Willen we dan al het 'ongewenste', weg fotosoepen ofzo?

Ik verbaas me wel vaker over je verontwaardiging als je feedback op je foto's krijgt, en nu weer
Natuurlijk zijn die elementen 'normaal', maar dat betekent nog niet dat ze ook
mooi gevonden hoeven te worden, toch? Juist omdat je foto vrijwel precies is zoals mensen het verwachten, en niet 'mooier gemaakt', wordt het ook niet altijd mooier gevonden. Best logisch, al zeg ik het zelf
In de tijden van Instagram enzo zijn we natuurlijk ook steeds meer gewend aan perfecte gepolijste foto's van de mooiste plekken. Dus dan is in een foto als deze, waarbij de zon door de wolken heen heel mooi is en je dat niet per se dagelijks in het echt ziet, de voorgrond voor mij wel een beetje 'underwhelming'.
Een boei ofzo wegshoppen lijkt mij overigens niks mis mee, ook al zou dat voor mij de foto niet substantieel veranderen.
En de foto zo willen laten, omdat het 'nou eenmaal zo eruit zag' is ook helemaal prima, het is jouw foto. Maar dan moet je ook niet gek opkijken als mensen zich soms kunnen storen aan 'storende elementen'
The devil is in the details.