Ik was er al vaker langsgereden, maar nog nooit de boel van dichtbij bekeken. En die ochtend was ik op zoek naar ochtendmist over de tulpenvelden, maar die was net al opgelost, voor het eerste zonnelicht de velden raakte.
Toen dacht ik, ff een detour langs dit dure kunstspeeltje.

Op foto 2 vind ik dat je leuk hebt gespeeld met de zon zo naast RiffPD#18245-08. Nog een leuk trucje voor
de toekomst kan zijn om je diafragma af te stoppen naar f16 of f22 zodat je een zonnester-effect krijgt.
f/16 of nog erger f/22? Nee joh, dan zie ik al die sensorvlekken zo goed. (nog afgezien van diffractie issues)
moet ik die vlekken ook weer wegpoetsenDe belichting van je foto's vind ik persoonlijk wat flauw, er zou van mij wel wat meer "pop" in mogen door de boel wat helderder te maken. De donkere delen van de foto's lopen nu ook snel "dicht", er mag wat meer detail in zitten vind ik (vooral bij foto 3 vind ik dit het geval).
Meer detail? Serieus?

Ik zie het toch heel anders, er zit juist enorm veel detail in.
Heb je wel op de foto's geklikt en ze in high res @ flickr bekeken?
Maar ik heb de donkere gedeelten wat opgetrokken; zo beter?
Bedenk daarbij wel dat dit
niet meer overeen kwam met hoe het zo 's-ochtends vroeg (om 07:00h) was; met die diepe schaduwplekken van het net opkomende zonnetje.
En dat, terwijl de Nikon D800E sensor toch zeer zeker niet te kort komt qua DR.
Ik hoop dat je dit niet opvat als een negatieve brei aan kritiek, want dat is zéker niet wat ik hiermee wil zeggen. Ik hoop juist dat je wat hebt aan m'n feedback!
Zekers. Dank daarvoor.
Ik vind het juist een bijzonder object, zo aan de rand van de polder.
En idd, ik heb geen weids polderlandschap plaatje met in de verte ergens dat 'Riff' ding.