Wat er waarschijnlijk nog zoveel tegen Generals (Zero Hour) is, is dat er totaal GEEN anticheat-maatregelen zijn, de community is zwaar brak zegmaar. Mijn Fair-Play-Medal heb ik in het begin al in mogen leveren omdat er van die kutkinders tussen zitten die het zo nodig vinden *zomaar* een mismatch te laten gebeuren *ik deed niks, heus!* op het moment dat ik ze totaal aan gort rag. Dat is de reden dat ik eigenlijk alleen op LANs nog maar speel (2 weken geleden op Netgamez nog 1e geworden

).
Wat ik ook zwaar brak vind ik dat sinds patch 1.02 USA Superweapon ongelofelijk overpowered is, eerste wat zo'n figuur bouwt zijn die EMP turrets, en kom daar maar eens langs als China Tank general. Het erge eraan is is dat die figuren vaak turtlen, en zodra ze hun strategy center hebben ben je dood. Dat wist ik helaas de eerste keer sinds die patch nog niet, en aangezien de enige manier zijn base in te komen massen was, kwam ik daar dus met 20 (jaja) Emperor Overlords + upgrade aangereden, beide upgrades uit mn Nuke-gebouw heb ik er ook op gedaan... komt hij aan met een Alpha Aurora. Al mijn tanks schieten natuurlijk, maar dat heeft nog niet veel zin aangezien AAs op de heenweg onschendbaar zijn. Dat ding gooit een bommetje en *BOEM* mijn 20 Emperors in 1x kapot. Zijn Aurora vliegt lekker terug naar de base en ik heb eigenlijk niet zoveel meer. Tanks kunnen er niet in (EMP turrets), vliegtuigen kunnen er niet in (EMP turrets), infanterie is duur (immers tank general), en terwijl ik me dit bedacht kwam hij met 3 aurora's mijn base overgevlogen, tactisch mijn command center en beide war factories trashend, waarna ik op had kunnen geven. Dat deed ik uiteindelijk toen hij met nog 4 aurora's eroverheen kwam vliegen. Resultaat is dus dat sinds die patch opeens het aantal USA-spelers sterk steeg. Met China Infantry was dit ook een beetje het geval trouwens.
DAT is wat mensen tegen Generals hebben gok ik

Sinds het is overgenomen van westwood (RA2 was nog wel van WW, Generals van EA) was het huilen geblazen, online functionaliteit was zwaar bagger (minder dan 50% kans dat je game direct werkte in 1v1, kan je je voorstellen als je 2v2 of zelfs 4v4 speelt. 4v4 heb ik dus eigenlijk alleen maar op lans gespeeld), er werd niks gedaan tegen cheats... Tsja en dat zie je terug in de community. Die was al niet zo gigantisch, maar eigenlijk niet zolang na patch 1.04 voor Zero Hour ben ik er ook maar mee gestopt, nadat de community al flink geslonken was.
De mensen die het nu nog spelen worden of binnen 5 minuten door mij ingemaakt, quitten binnen 10 sec omdat ze geen zin hebben tegen mij te spelen, kunnen geen verbinding maken, gooien een mismatch ertegenaan richting het einde of ze maken me in (maar dat laatste is maar HEEL soms).
Sowieso zal het de meeste mensen waarschijnlijk gaan om het feit dat Generals de C&C/RA-feel niet heeft, maar dit maakt ook voor een groot deel uit. Ik hoop daarom dat ze het bij C&C 3 een stuk beter aanpakken, anders is dat spel wellicht nog eerder gedoemd tot de dood dan Generals (ZH).