[3d] Project - Tweaktown

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.621 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Zo, lekker bezig geweest vandaag na lange tijd niets, hier mijn laatste wipjes.
Wat shotjes vanuit alle vier de hoeken, klikerdieklik voor groter

Afbeeldingslocatie: http://www.dragonsden.demon.nl/Tweaktown/P2-LFs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dragonsden.demon.nl/Tweaktown/P2-RFs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dragonsden.demon.nl/Tweaktown/P2-RRs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dragonsden.demon.nl/Tweaktown/P2-LRs.jpg

6503 poly's tot nu toe, erg veel zijn er in de reling achterin gegaan (bijna 2500)
Of de reling blijft in deze vorm is nog de vraag, ben er niet echt tevreden mee.

Alle buitenmuren staan er nu zo goed als. Achterin moeten nog ramen komen.
Daarna kan ik aan de kozijnen en raam afwerkingen beginnen, hier zullen veel poly's inkomen, die victorianen hielden er nogal van om grote ramen met veel kleine ramen met allerlei boogjes e.d. te bekleden :P

Het huis is vanbinnen ook redelijk ver bruikbaar, als ik genoeg poly's over hou, doe ik daar ook nog wat mee.

Sta er zelf verbaasd van dat ik als redelijke n00b dit er binnen 1 dag uit gekregen heb :)
Viel me erg mee, had nog nooit met splines gemoddeled, maar bevalt me erg goed hiervoor.

[ Voor 2% gewijzigd door Defectiv op 11-07-2004 22:43 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:00

Zeror

Ik Henk 'm!

Ziet er goed uit defectiv

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
@Defectiv:
Ziet er inderdaad heel leuk uit! Probeer alleen wel voor je aan details gaat werken op een paar plekken het gebouw wat meer in balans te krijgen: niet alles sluit even goed op elkaar aan en dat is toch wel belangrijk voor een mooi huisje. De volgende plekjes vielen met vooral op:

-Dat schuine stukje balkon dat in pic 3 en 4 te zien is, ziet er echt verkeerd uit. Je zou hier een oplossing voor moeten zoeken die beter past dan dit.

-Bij de verbinding tussen het voorportaal en het huis in pic 1 is links een blok of een zuil of zoiets te zien, maar ik vind hem zoals tie nu is niet echt passen. Misschien pastie beter alstie het randje van het voorportaal mee overneemt en dus ook net iets lager is.

-De meest rechtse kanteel van het hoogste balkon in plaatje 3 wordt afgesneden door dat schuine randje van het dak.

Nou ja, ik ben benieuwd wat het wordt, want de basis is leuk! :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook nog graag iets doen, ik ben totaal nieuw in 3dsmax, bryce 3d ken ik al iets beter, kan ik daar eventueel mijn ding maken?
Heeft iemand nog ideetjes, liefst iets klein, niet al te moeilijk te maken want ja k ken nog niet veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik neem aan dat Bryce kan exporteren naar .3ds-files, dus dan kun je wel iets maken in Bryce. Dan moet je er wel op letten dat je geen gebruik maakt van al die mooie landschapsdingen in Bryce, want die leveren veel teveel polygonen op voor dit project.

En voor je inspiratie: je kunt altijd je eigen huis nog maken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een animatietje van de autolift (het is wel schematisch 8)7 )
zij aanzicht
schuin van boven

Ik ga zometeen even ramen maken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( k vind me cd van bryce niet meer :'(
Dan maar 3dsmax gebruiken :(
K dacht iets à la
Afbeeldingslocatie: http://www.stapleton-gray.org/house.jpg
te maken, hopelijk lukt het me, waarschijnlijk niet, maar ik ga toch proberen :p
Heeft iemand mss een id hoe je een voorbeeld fototje, gemakkelijk bij je scene kan houden ipv altijd te wisselen. tussen je vensters? M'n inkt van de printer is op en ik heb geen 2 schermen :).

EDIT: ander ontwerp

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 15:23:
:'( k vind me cd van bryce niet meer :'(
Dan maar 3dsmax gebruiken :(
K dacht iets à la
[afbeelding]
te maken, hopelijk lukt het me, waarschijnlijk niet, maar ik ga toch proberen :p
Heeft iemand mss een id hoe je een voorbeeld fototje, gemakkelijk bij je scene kan houden ipv altijd te wisselen. tussen je vensters? M'n inkt van de printer is op en ik heb geen 2 schermen :).
Wat voor meerwaarde heeft bryce t.o.v. 3ds max om huizen te bouwen voor jou? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bryce ken ik al een beetje, 3dsmax niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
@ oogst.

Detaillering is het volgende punt op de lijst, ik wilde nu gewoon snel een kloppende bouw hebben ipv die placeholder kubussen. Alle ramen zullen gewelfde/geboogde kozijnen krijgen om het harde van de vierkante ramen eraf te krijgen (werd veel gedaan in die bouwstijl) Alle ramen zullen dus ook in delen opgedeeld worden. Verder nog erg veel richels, lijsten e.d.

Heb toch intern de boel rond gemaakt, trappenhuis erin, klein trappetje van 1ste verdieping hoofdgebouw naar bijgebouw en de deur boven portaal is nu geen deur meer, maar een raam geworden. OF ik de binnenkant nog inricht voor hier, denk het niet, want al die versierings zooi aan de buitenkant zal erg veel poly's gaan vreten denk ik

En over de opmerkingen,

-Dat stukje balkon zat mij ook al erg dwars, ben er al wat aan het expirimenteren geweest met een klein muurtje, ook niet echt super, maar word over gedacht.

-Ik weet wat je bedoelt, heb er al naar zitten kijken, meer nog niet. Orgineel was deze nog hoger, wat nog slechter was. Denk dat ik gewoon ander soort pilaar moet gebruiken, die 5 hoekige werkt daar niet

-Goeie, was me nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het texturen, kom ik dit probleem tegen :
Dit woning deel is een blok, met daar in de ramen, volgens de mapping
is dit ook echt één deel.
Maar toch bewegen bepaalde delen van de texture niet , mee
weet iemand hoe dit kan? , dan wel hoe zo iets verholpen kan worden, of betekent dit , compleet over nieuw beginnen ?

Het probleem :

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/ouch.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: hoe maak je een garagepoort, met zo van die niveauverschillen zoals op het fototje:
Afbeeldingslocatie: http://www.stapleton-gray.org/house.jpg??? Ik heb al in segmenten verdeeld, maar wat nu, extruden gaat niet zo leuk :s

EDIT: ander ontwerp genomen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 16:37:
Vraagje: hoe maak je een garagepoort, met zo van die niveauverschillen zoals op het fototje:
[afbeelding]??? Ik heb al in segmenten verdeeld, maar wat nu, extruden gaat niet zo leuk :s
Hier een goede texture voor maken is denk ik beter dan modelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah zo
owkee, weet je mss hoe ik dat doe? sorry maar k ben echt nieuw :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 16:26:
weet iemand hoe dit kan? , dan wel hoe zo iets verholpen kan worden, of betekent dit , compleet over nieuw beginnen ?

Het probleem :

[afbeelding]
Heb je er een UVW map overheen gegooid? En heb je in die UVW Map de soort op: box gezet?
Anders zou ik het ook niet zo snel weten.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik gedaan,
het gekke is dat het voor de rest wel werkt.
Alleen bij de voorzijden ( links en rechts ) gaat het mis......... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 18:57:
Heb ik gedaan,
het gekke is dat het voor de rest wel werkt.
Alleen bij de voorzijden ( links en rechts ) gaat het mis......... :(
Ziet de wireframe er wel goed uit? Geen rare lijnen bij de voorzijden?

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je kunt zien ( witte pijl )
doet het probleem zicht voor midden in een rechthoekkig vlak, welke er toch niet gek uit ziet
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/ouch2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 16:46:
ah zo
owkee, weet je mss hoe ik dat doe? sorry maar k ben echt nieuw :o
in fotoshop, de garage deur 2d tekenen, en dan als material op een box(garagedeur) gooien.
mocht je hem toch willen modelleren zal het toch doormiddel van extruden moeten.

edit:
ik ben zelf eindelijk weer wat verder gekomen met mijn huisje

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sjef.jansen/gebouw1render5.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 16:26:

Het probleem :

[afbeelding]
Hmm, dit is echt heel weird. Dit ziet eruit als een gebrek aan texture correction, maar dat kan in MAX alleen maar in de viewports optreden. Is dit wel een render, of is dit misschien in een viewport?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk laat nog eens wat van me horen....of nou ja , lezen of hoe je het ook noemen wilt .Te zien is wel dat mensen er werk van maken en ik heb dan ook al in het topic wat leuke dingen gezien moet ik zeggen :) . tot nu toe ben ik te lui geweest om iets te bouwen dus zojuist maar even men eerste muurtje in elkaar gezet

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/pu29

Veel te veel polies naar mijn mening (4430 namelijk) maar ik ben nog aan het opschonen en zo.Voor diegene die zich afvraagt waarom de deuropening er zo verrot uit ziet , ik zou ook niet weten waarom max me dit aandoet dus die moet ik maar even opnieuw fabriceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zekers weird Oogst, maar het is toch echt een Reder en geen image van een viewpoort.
Helemaal weird , omdat ie het elders niet doet, alleen daar.
Ben wel wat aan het rommelen geweest na het saven van de map.

Heb uit elende ook maar de vector koppeling aangezet in de Mapping, maar er is niets waar het aan gekoppelt zit.

Dankt allen voor het mee denken, maar ik denk dat ik een nieuwe poging doe, heb tenslotten nog een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 21:34:
[...]

in fotoshop, de garage deur 2d tekenen, en dan als material op een box(garagedeur) gooien.
mocht je hem toch willen modelleren zal het toch doormiddel van extruden moeten.

edit:

[afbeelding]
beetje raar ontwerp. De standaard deur is volgens de bouwbesluit eis zo'n 2350 mm hoog. Daar vanuit gaande kloppen de hoge ramen op de verdieping wel als ramen om naar buiten te kijken, maar die lage ramen dus niet.. tenzij je ramen wilt vanaf de vloer tot 1 meter hoog?
kan natuurlijk ook zijn dat de deur en andere ramen absurd hoog zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 21:34:
[...]

edit:

[afbeelding]
Leuke modelling. Dat mag je ook wel kunnen nu je al redelijk wat gedaan hebt in MT. Texturing.. Het zou mooier zijn als je de uvw unwrap modifier gebruikt. Zo kun je een wat realistischere look geven aan je gebouw. Kijk maar naar een huis in deze wereld. Textures zijn nooit aan alle kanten hetzelfde.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:06:
Zekers weird Oogst, maar het is toch echt een Reder en geen image van een viewpoort.
Helemaal weird , omdat ie het elders niet doet, alleen daar.
Ben wel wat aan het rommelen geweest na het saven van de map.

Heb uit elende ook maar de vector koppeling aangezet in de Mapping, maar er is niets waar het aan gekoppelt zit.

Dankt allen voor het mee denken, maar ik denk dat ik een nieuwe poging doe, heb tenslotten nog een maand
Dit kan ook gebeuren als je eerst een mapping toe past en daarna verder edit. Dus een edit mesh modifier in je stack boven je map modifier.
Of als je eerst mapped, de boel collapsed en verder edit.
Gewoon de mapping opnieuw doen.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je een group als operand kan gebruiken voor een boolean?
Ik kan maar telkens een deel selecteren als boolean
Nog een vraagje: ik heb een klein probleempje met de ramen, er zijn 2 ramen in één muur (box) hoe kan ik beide ramen eruit knippen dmv boolean? Het lukt me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

persoonlijk zou ik liever met splines die muur tekenen, maar als je het met boolean wil doen kun je toch gewoon 2 x boolean op die muur loslaten?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik dat doe dan verdwijnt de eerste operand :s
mijn werkwijze (mss doe ik iets verkeerd): ik kies de muur, klik op boolean. Dan kies ik voor Pick operand en kies de box voor het raam. Alles verloopt goed. Dan wil ik het tweede raam doen, kies weer voor pick operand en dan klik ik op de 2e box, maar dan verdwijnt het eerste raam :s.
Heb je mss een tutorial dat me splines kan uitleggen, want ik ken het niet. Dan kan ik het misschien op die manier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hier staat splines wel een beetje uitgelegd.
Aangezien ik nooi boolean gebruik en hier niets kan uitproberen kan ik je even niet verder helpen met dat probleem. Maar als je eenmaal de splines gedaan hebt wil je dat toch niet meer :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx, ik ga het even doornemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juggernaut schreef op 12 juli 2004 @ 23:11:
[...]

beetje raar ontwerp. De standaard deur is volgens de bouwbesluit eis zo'n 2350 mm hoog. Daar vanuit gaande kloppen de hoge ramen op de verdieping wel als ramen om naar buiten te kijken, maar die lage ramen dus niet.. tenzij je ramen wilt vanaf de vloer tot 1 meter hoog?
kan natuurlijk ook zijn dat de deur en andere ramen absurd hoog zijn :+
tja ziet er zo wel een beetje raar uit, maar ik gebruik deze foto als referentie. en daar staan de ramen e.d. er ook zo in geplaatst.
HawVer schreef op 13 juli 2004 @ 11:10:
[...]

Leuke modelling. Dat mag je ook wel kunnen nu je al redelijk wat gedaan hebt in MT. Texturing.. Het zou mooier zijn als je de uvw unwrap modifier gebruikt. Zo kun je een wat realistischere look geven aan je gebouw. Kijk maar naar een huis in deze wereld. Textures zijn nooit aan alle kanten hetzelfde.
thanx, en over de textures ben ik ook niet tevreden, is gewoon niet mijn sterkste vak, maar ik zal een kijken naar die uvw unwrap modefier. al heb ik daar nog nooit mee gewerkt dus als iemand een goede tutorial weet houd ik me aanbevolen, al zal er ook wel iets bij de max tutorials van bij zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RunaR schreef op 13 juli 2004 @ 12:02:
[...]

Dit kan ook gebeuren als je eerst een mapping toe past en daarna verder edit. Dus een edit mesh modifier in je stack boven je map modifier.
Of als je eerst mapped, de boel collapsed en verder edit.
Gewoon de mapping opnieuw doen.
Bedankt voor het mee denken, ik weet dat het kan gebeuren, maar de stack is niet meer open geweest., het model was klaar en ben met texturen begonnen, daarna is
niets meer veranderd aan het model.

Onder tussen ben ik opnieuw begonnen, de maten kunnen iets afwijken, maar de rest is het zelfde, heb echter wel een andere techniek toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 12:42:
Weet iemand hoe je een group als operand kan gebruiken voor een boolean?
Ik kan maar telkens een deel selecteren als boolean
Nog een vraagje: ik heb een klein probleempje met de ramen, er zijn 2 ramen in één muur (box) hoe kan ik beide ramen eruit knippen dmv boolean? Het lukt me niet echt.
Een group gebruiken voor boolean? Kan niet.

En boolean gaat mis? Dat komt doordat boolean suckt. Lees hier maar waarom. Sommige missers van boolean kun je oplossen door meer polies in de te knippen objecten te stoppen, andere missers los je op door geen boolean te gebruiken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja leuk om te weten, ik zal ze zoveel mogelijk vermijden. De afmetingen is dat nu alleen het huis of het huis en de tuin.
Dus mag het huis + tuin groter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Slijmmode ]

Oogst , Personal 3D guru ,
Als je een meisje was zou ik je zoenen :P
Heb net even naar je mapping Tut gekeken, en zag daar iets waar ik het bestaan niet van wist, en daar ging het dus mis........ Wist ik veel dat je die oranje mapping gizmo kon draaien.!!!

Nu alleen de steentjes nog op juiste grote resizen dan zijn die klaar
En weer een zorg minder , en wie zij dat je op een forum niets kon leren :P

Na het lezen , in 3 muis klikken klaar .
Thanx mate _/-\o_ , you are the man :Y)

[ /Slijmmode ]

zonder dollen, . perfect, dank
en dan hier het resultaat

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/yes.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
ik wil me bij deze aanmelden voor een huisje :)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens op www.allplans.com staan leuke huisjes tussen. Thanx bullshit!
Ik ben zelf begonnen met een ander modelletje, een beach house wat met wat aanpassingen mss een boshuisje wordt :d

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 22:08:
kijk eens op www.allplans.com staan leuke huisjes tussen.
Als architect in spe moet ik natuurlijk wel zelf wat ontwerpen ;)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander0105 schreef op 13 juli 2004 @ 22:14:
[...]

Je hoeft je niet aan te melden, ga gewoon aan de gang en we zien vanzelf wel een WiP verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL , die gaat alle textures vast fotograferen met zijn 300D :)

Wees Welkom , en maak er wat moois van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander0105 schreef op 13 juli 2004 @ 22:14:
[...]

Heheh lol, wat is de kans dat ik het tegen een architect in spe heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 22:15:
[...]

Je hoeft je niet aan te melden, ga gewoon aan de gang en we zien vanzelf wel een WiP verschijnen :)
nou, eigenlijk vind ik het wel fijn als mensen effe mailen en MaDDoG ook. Dan is het wat duidelijker, weten we ook wat men gaat doen en kunnen we de startpost aanpassen

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 20:42:
...
Als jij een meisje was zou ik je ook wel willen zoenen, maar dan zou jij mij niet willen zoenen, want meisjes willen mij nooit zoenen. :'(

;)

dit wordt wel erg dit zo, eigenlijk

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 13 juli 2004 @ 22:33:
[...]

nou, eigenlijk vind ik het wel fijn als mensen effe mailen en MaDDoG ook. Dan is het wat duidelijker, weten we ook wat men gaat doen en kunnen we de startpost aanpassen
Het lijkt me duidelijk dat men eerst met een bewoonbaar iets moet beginnen, en om nu daarvoor mensen te gaan mailen dat ze wel mee willen doen lijkt me wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 22:43:
[...]

Het lijkt me duidelijk dat men eerst met een bewoonbaar iets moet beginnen, en om nu daarvoor mensen te gaan mailen dat ze wel mee willen doen lijkt me wat overdreven.
ik ga er ook niet over discussieren, vind het gewoon prettig als ze dat doen (de meeste hebben dat ook gedaan)... meer zeg ik niet ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 13 juli 2004 @ 22:43:
[...]

Als jij een meisje was zou ik je ook wel willen zoenen, maar dan zou jij mij niet willen zoenen, want meisjes willen mij nooit zoenen. :'(

;)

dit wordt wel erg dit zo, eigenlijk
Whoehahhahhahahhahahaha * sniffff , snotter
Ahum , *kuch .
Sorry , ik gedraag me alweer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 13 juli 2004 @ 22:45:
[...]

ik ga er ook niet over discussieren, vind het gewoon prettig als ze dat doen (de meeste hebben dat ook gedaan)... meer zeg ik niet ;)
Whoeps, ik zie het in de topicstart staan, sorry :> Ik ben een tijd uit de running geweest, vandaar :D

edit:

Misschien dat dat ene regeltje wat duidelijker moet, en omhoog gezet kan worden?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 20:42:
[ Slijmmode ]

Heb net even naar je mapping Tut gekeken, en zag daar iets waar ik het bestaan niet van wist, en daar ging het dus mis........ Wist ik veel dat je die oranje mapping gizmo kon draaien.!!!

Nu alleen de steentjes nog op juiste grote resizen dan zijn die klaar
En weer een zorg minder , en wie zij dat je op een forum niets kon leren :P

Na het lezen , in 3 muis klikken klaar .
Thanx mate _/-\o_ , you are the man :Y)

[ /Slijmmode ]

zonder dollen, . perfect, dank
en dan hier het resultaat

[afbeelding]
[miereneuqersmode]
Waar zijn de kozijnen? O-)
[/miereneuqersmode]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nau(w) is wel ................. juist, maar zoals een goede persoon zojuist over ICQ zei,
DAS wel erg KRAP .

ok , het had geen zin om iets te maken als de textures nog goed kwamen, en dus had ik die nog even op de zij lijn gezet, maar zeker niet vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 13 juli 2004 @ 22:45:
[...]

Ik zou je kunnen mailen, maar ik ben niet zeker of ik het klaar krijg, mss geef ik wel op omdat m'n kennis te klein is wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

okay, das fair. Vraag hier gerust om hulp, daar zijn we (deels ;) ) voor
Als je hem af gaat maken, laat dan pleaze alsnog effe weten, dan neem ik je op in de startpost

edit:
@Krusher: check de startpost, zo beter?

edit2: ik laat hem even zo staan krusher... nu weer tijd voor posts met huizen :)

[ Voor 32% gewijzigd door 6K op 13-07-2004 23:11 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 13 juli 2004 @ 23:01:
...

edit:
@Krusher: check de startpost, zo beter?
Plaats het dan liever onder het kopje regels :)

edit:
Waar is mijn bijdrage in de ts gebleven trouwens ?

Linkje hier:
http://members.chello.nl/...ot/3dmax/tweakville11.jpg

Nog meer edit :P Die boom staat daar slechts als prop en komt natuurlijk NIET in de final.

Zonder boom :P
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/tweakville14.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Voor al die lieve modellers met een gebrek aan inspiratie en daarnaast voor iedereen met enige affectie voor architectuur: je moet naar de tentoonstelling van Hundertwasser in de Kunsthal in Rotterdam. Daar staat een lading maquetes van ontiechelijk mooie, aparte en bizarre gebouwen. Echt heel cool. Als je niks kunt bedenken, moet je daar echt eens naar gaan kijken. Ik ben er vandaag naartoe geweest en ik vond het echt cool om te zien.

Wat voorbeelden van zijn werk:

Afbeeldingslocatie: http://www.galeries.nl/fotosgr/0020306hundertwasser_f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img25.photobucket.com/albums/v76/hosgoldfinger/hundertwasser/scale-models/visual_arts_hundertwasser.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img25.photobucket.com/albums/v76/hosgoldfinger/hundertwasser/scale-models/hundertwasserhaus-kunsthal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img25.photobucket.com/albums/v76/hosgoldfinger/hundertwasser/scale-models/bierblume.jpg

Als dat niet inspireert tot leuke gebouwen voor Tweaktown... :9

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/render1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/render2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/render3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/render4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/render5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/render6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/render7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/render8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/render9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/render10.jpg
Ik moet nog heel wat doen :(

1600 polies, morgen begin ik met de deuren en de ramen :), eventueel de dakgoten oid nog.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Als het goed is staat nu van iedereen zijn/haar laatste versie in de startpost, als dat niet zo is, laat aub effe weten :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 14 juli 2004 @ 19:49:
Als het goed is staat nu van iedereen zijn/haar laatste versie in de startpost, als dat niet zo is, laat aub effe weten :)
Mijn link is niet goed ;)

pak deze maar trouwens:

http://members.chello.nl/...ot/3dmax/tweakville14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

fixed

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huis nu met kozijntjes, en twee nieuwe airco's ......

To do :

muurtje waarop de steunberen staan
misschien andere texture voor de afrit, al die kleine steentjes is niet echt handig
schilders kraan texturen
Een stroomvoorziening op het dak ( voor schilderskraan )
en de lampjes voor bij het billboard....( indien mogelijk )

en dan zal deze tot zo ver klaar zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/showcase/right.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/showcase/closeup.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/showcase/billboard.jpg

Edit : Zo voorlopig weer even genoeg plaatjes van dit huis .......... om een poosje vooruit te kunnen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer mooi, die lampjes bij het billboard lijkt me een goed id, mss spots ofzo? Zeer mooi gemaakt althans
Vraagje over het totaal id, is er ook een deel water in het dorp? Mss een riviertje of een poel oid?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 22:31:
[...]

Heheh lol, wat is de kans dat ik het tegen een architect in spe heb :p
haha die kans is inderdaad niet groot :) ik ben druk bezig met een opzetje. Het wordt een beetje a la richard meyer (o.a. ontwerper van het stadhuis in den haag)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik ben weer erg benieuwd naar het eindresultaat :D
Heeft iemand trouwens dat treinenfilmpje nog??? Ik ben m kwijt :'(

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check je mail even , daar staat een link er naar
kijk maar of het lukt :)

Billboard verlichting :)

Ohja de specs van het complete geheel :
Objecten : 40
Faces : 38671
Omni light : 1
Target Light : 4

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/billboardlighting2.jpg

Ik ben zeer tevreden met deze woning.......
en beschouw hem als volledig.
Verder met de bouwput

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg, net polygon count gedaan, :'( 19000, alleen door deurknoppen toe te voegen :s, die ronde geosphere dingen zijn kut :(, maar ja zooooooveel moet ik toch ook niet meer modellen en k heb er nog 30k :d, hopelijk kom ik toe.

de afmetingen, gelden die nu enkel voor het huis? of moet alles samen binnen 10x15 passen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles moet binnen die maat passen, dus als je een tuin wilt maken , zou je huis kleiner moeten ..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om een groter stuk grond te krijgen ?
voor bijvoorbeeld een bibliotheek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weg tuin :p
Zou het erg zijn als m'n huis de 10m met 4cm overschreidt?

Is 10x15 niet wat klein om een degelijk huis + tuin te maken? or is it just me?
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 22:13:
is het mogelijk om een groter stuk grond te krijgen ?
voor bijvoorbeeld een bibliotheek ?
Mail even naar een verantwoordelijke, Maddog of 6K. Waarschijnlijk krijg je het wel

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

4cm? hehehehe ik ga er zelf ook een meter overheen :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL , mijn schilderslift hangt ook over :) ,
maar goed zo lang de cm geen meters worden,
zal er in principe weinig aan de hand zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/tweaktown/tweak1.jpg

das mn eerste wip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/tweaktown/tweak2.jpg

dakpannen
zo 5000 faces extra O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm mooi ontwerp hierboven
Nog wat screentjes van mij:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/huis1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/huis2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/huis3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/huis4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/huis5.jpg
Changelog:
- Trap buiten gemaakt (randen komen nog)
-ramen en deuren
-deurknoppen
-garage gemaakt
-balcon beetje (k moet nog uitdokteren hoe ik dat ga doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Devega added to the startpost :)

hij maakt dus een bibliotheek met woning aangrenzend.

Hij zou hem op 15hx15lx10b kunnen 'frotten', maar ik sta toe dat het 15hx30lx10b wordt

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed begin van de bibliotheek , en ook een heel goede vordering van Lum.

ben benieuwd naar het eindresultaat

@ 6K , betreft buldozer hoor ik nog wel, hijmachine komt niet hoor, maak er wel een bouwkeetje van :P

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm door de dakgoten is m'n huis net 16cm ongeveer te breedt geworden :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

langzaam , doch zeker , vordert de keet.Maar ik heb het gevoel dat ik er nog maar niet men beroep van moet maken :+

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/sjt1

een groot gedeelte van de polygoontjes zit overigens in de dakpannen en ik zie net dat het aantal polygonen niet klopt wat in het plaatje staat aangegeven , aangezien ik ook nog wat andere objecten in de scene had staan.Het zijn er 15074.Hoe "meet" ik trouwens het aantal faces?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check :

file > summary info

mag jij me vertellen hoe ik polycounts doe ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faces = 2 * Aantal Polygons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

niet helemaal waar RCA, dat geldt alleen als de polies 4 vertices hebben wat jij zegt :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 17:09:
Faces = 2 * Aantal Polygons
niet echt ..
een poly kan ook uit meerdere faces bestaan denk aan je cap van een cylinder

6k was me net voor ;) lol

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgends mij klopt er dan toch iets niet helemaal . Vertices 18080 , Faces : 17977
en de polygon counter onder de Utility tab geeft aan dat er net zoveel polygonen als faces zijn (polygon counter=face counter?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan is je polycounter een face counter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/phoenx/Tweaktown/WIP2.jpg
WIP: meer om te laten zien dat ik ook mee ga doen... C&C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

added

voordeur bibliotheek
nood trap :O
dakpannen ff weg gedaan

zo 12000 faces extra voor low poly dakpannen op aleen nog maar mn huisje . [denk dat ik wel shingles gebruik voor mn dak via bumpmapping / textures

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/tweaktown/tweak3.jpg

hmmz ? server doet vreemd

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OEPS!! , hehehe foutje , sorry voor de foute informatie :)
was weer te veel met de gedachten , bij het modelen ........

Jullie hebben gelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/tweaktown/tweak4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow, dat gaat er goed uitzien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/construction.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi gemaakt, vooral die textures van die contener daar vanachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 11:17:
mooi gemaakt, vooral die textures van die contener daar vanachter.
Standaard max textures ;).

Maar vind 't een leuk idee RCA :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Just_I

What did you just say?

Die borden op het hek (van PBM enzo) zien er wel heel errug dun uit. En de borden aan de anere kant , moeten die niet de andere kant op wijzen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 17 juli 2004 @ 11:34:
[...]

Standaard max textures ;).

Maar vind 't een leuk idee RCA :D.
Ik zou eig niet weten wat voor textures max heeft :p nog niet bekeken. Ik heb het nog maar pas, dit is m'n eerste ding dat ik maak.

Vraagje: ik wil graag de buizen voor de goten maken, maar ik weet niet hoe ik ong zo'n resulataat kan bekomen:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/voorbeeld.JPG
Ik kan een paar cilinders en wat geospheres aan mekaar plakken, maar dan ga ik weer polys verspillen. Is er een andere manier?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou een spline kunnen tekenen met de gewenste vorm en daarna met behulp van een circle spline , loft kunnen toepassen.of je kunt een cylinder handmatig in z'n vorm timmeren natuurlijk.

beetje vertices rangschikken , alhoewel ik als n00b niet weet of dit een verstandig rangschik plan is ^_^

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/swba

Ik zelf zou het loft idee zowieso makkelijker vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Met loft krijg je alleen geen scherpe hoeken denk ik. Ik denk dat die meer een achtbaanvorm van maakt. Dit kan denk ik idd het best met extrude en dan de vertices rangschikken

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat loft is, en wat het doet :), dus ik kan eigenlijk gewoonom het gemakkelijk te houden een paar cilinders en wat spheres maken?
k moet toch maar een paar buizen hebben :)
Nog een vraagje, ik heb net de nokken voor het huis gemodeld en ze gegroepeerd. Maar nu is de groep 10,01m lang en ik moet ze scalen naar 10,04, maar als je handmatig gaat scalen kan je het niet zo accurraat doen. Is er een mogelijkheid om de breedte gewoon in te geven?
Edit laatmaar, ik heb gemerkt dat het in percentage werkte, dus heb ik het even naar percent omgerekend :p 100.2 percent :9

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 17 juli 2004 @ 14:04:
Met loft krijg je alleen geen scherpe hoeken denk ik. Ik denk dat die meer een achtbaanvorm van maakt. Dit kan denk ik idd het best met extrude en dan de vertices rangschikken
of wat nog makkelijker is om gewoon de thicknes bij afrolknop spline te verhogen en dan "display renderable mesh" en " renderable" aan zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klik eens op je voorwerp , daarna in de toolbar op scale en klik dan nog eens met het rechtermuisknopje op scale ^_^

en wat bedoel je eigenlijk met die sphere's?(ik heb een vaag vermoeden...)

Ohw , ik wilde trouwens zelf net aan men schoorstenen beginnen , maar nu weet ik eigenlijk nog niet of het perspectief in de uiteindelijke movie vanaf de straat wordt , of meer een soort fly-by.Want dat zou bepalen of ik kan bezuinigen of niet.Bij meer dingen eigenlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voila voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/buis.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/wire_right.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/wire_front.JPG

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devega: hoe hoe heb jij je ramen gemaakt? (instellingen)

Lummisky: hoeveel polys zijn dat nu dan?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 14:55:
devega: hoe hoe heb jij je ramen gemaakt? (instellingen)

Lummisky: hoeveel polys zijn dat nu dan?
Goede vraag, hoe tel je de poly's van een selectie want k heb hem direct in m'n scene gemaakt :)
Je kan wel nog een heel deel van de polys verwijderen in de spheres die je toch niet ziet. Je ziet eig maar 1/4 van de sphere :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

object selecteren en dan hamertje en polygoncount, staat de bovenste counter op selected objects. Maar scheelt het niet veeel meer polys als je gewoon een cylinder neemt en die wat buigt?

WIP: onderverdieping.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/phoenx/Tweaktown/WIP4.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 15:36 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.