[3d] Project - Tweaktown

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.623 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hehe Gaudi/oosters, good luck! hehe

hmm betrap me zelf er op dat ik al een tijdje niet meer gewerkt heb aan model... dus ook geen wips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
*Aangezien mijn landhuis er niet in mag, post ik de vorderingen daarmee voortaan weer in het 3d-stuff topic.
flashin schreef op 30 juni 2004 @ 09:37:
-Dak ff afgemaakt
-de trap geen Box maar closed en geen railing meer.
-Zonnetje toegevoegd
-Deur toegevoegd
-Kozijnen en deurpost gedetailleerd
-Weg naar garage iets minder strak gemaakt, moet nog meer detail

[afbeelding]
Er komt daar aan de rechterkant nog een dakterrasje bovenop en dan is ie wel hoog zat lijkt me *D

C&C Pls
Zo, die traptreden binnen zijn wel heel erg mega-groot zeg. Of is dit een kabouterhuisje? :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
80 cm hoog :+ moet ze nog verkleinen idd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:55
Dank je voor die link met die foto textures, daar heb ik echt veel aangehad :>. Ook ik heb niet stil gezeten en heb meteen gewerkt met die textures en das nog goed gelukt ook. Bankje heb ik ervoor geplaatst zodat je lekker kan zitten voor het huisje. Ben zelf nu uitgegaan van een stukje grond van 10 bij 15 meter, waarbij het 10 meter gedeelte aan het wegdek deel komt te liggen :). De afbeelding hieronder is de high poly versie en niet de versie die ik voor het project ga gebruiken (dat zou ik jullie PC's niet aan durven doen :P)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ijzerverbeek/GoT_project/preview.jpg

Het gras is nog niet overal helemaal goed verdeeld, maar zelf vind ik dat een beter effect geven ook moet de boom nog wat "voller" zijn. Maar ik ben wel tevreden over het resultaat wat ik tot nu toe heb behaald :). Dingen die ik nog moet doen voordat ik op vakantie ga zijn de volgende:
  • Raam textures doen
  • Klein beetje indelen
  • Tuin wat drukker maken
  • Uitvinden hoe ik het naar iets kan converteren wat max aankan (gebruik zelf rhino)
Ik denk nog 1 dagje werken en het is klaar, nu maar hopen dat het niet het enige huisje blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
:). Hij reflecteert ondergronds zie ik, cool.

Hoe heb je die bladertjens gedaan? Particle? moet wel wat voller misschien ja, bij een wilg (lijkt het een beetje op) hangt er een stuk meer ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
YscO schreef op 30 juni 2004 @ 18:44:
Dank je voor die link met die foto textures, daar heb ik echt veel aangehad :>. Ook ik heb niet stil gezeten en heb meteen gewerkt met die textures en das nog goed gelukt ook. Bankje heb ik ervoor geplaatst zodat je lekker kan zitten voor het huisje. Ben zelf nu uitgegaan van een stukje grond van 10 bij 15 meter, waarbij het 10 meter gedeelte aan het wegdek deel komt te liggen :). De afbeelding hieronder is de high poly versie en niet de versie die ik voor het project ga gebruiken (dat zou ik jullie PC's niet aan durven doen :P)

Het gras is nog niet overal helemaal goed verdeeld, maar zelf vind ik dat een beter effect geven ook moet de boom nog wat "voller" zijn. Maar ik ben wel tevreden over het resultaat wat ik tot nu toe heb behaald :). Dingen die ik nog moet doen voordat ik op vakantie ga zijn de volgende:
  • Raam textures doen
  • Klein beetje indelen
  • Tuin wat drukker maken
  • Uitvinden hoe ik het naar iets kan converteren wat max aankan (gebruik zelf rhino)
Ik denk nog 1 dagje werken en het is klaar, nu maar hopen dat het niet het enige huisje blijft ;)
Wow, wat een mooi gras zeg! Hoe heb je dat gedaan?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 30 juni 2004 @ 19:14:
[...]

Idd :)

Ik heb wel een idee hoe het kan, maar dan zit ik al gauw aan 50k+ poly's voor een stukje van 2x5meter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
flashin schreef op 30 juni 2004 @ 18:54:
:). Hij reflecteert ondergronds zie ik, cool.

Hoe heb je die bladertjens gedaan? Particle? moet wel wat voller misschien ja, bij een wilg (lijkt het een beetje op) hangt er een stuk meer ja :).
Bladeren zijn gewoon een standaard boom uit rhino :), ik heb dus helemaal nix zelf aan die boom gedaan. Gewoon der ingeplakt en gekeken of het stond, vond die boom wel bij het huis passen :D.
Oogst schreef op 30 juni 2004 @ 19:14:
[...]

Het gras is heel simpel gemaakt. Zal het in stappen beschrijven:
• Ik heb daarvoor een basis grasmatje gebruikt, die heb ik gedownload op het volgende adres:
http://www.3dcafe.com/models/grass13_s.zip
• Deze heb ik opgeschaald naar de juiste schaal, anders ziet het er niet uit.
• Dan geef je hem een texture (ik heb ook de texture uit dat foto back gehaald, wat een paar post terug is gegeven)
• Je kopieërt het geheel een paar keer naast elkaar (bij mij een stuk of 40 keer) en voila een mooie grasmat.

let wel op, want als ik het doe gebruikt mijn programma meer dan 500 MB werkgeheugen is namelijk niet echt een poly vriendelijke manier. Dat moet ik nog ontdekken, of iemand hier moet dat weten :)
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 19:25:
[...]

Idd :)

Ik heb wel een idee hoe het kan, maar dan zit ik al gauw aan 50k+ poly's voor een stukje van 2x5meter :X
Idd, maar dat gras komt ook niet in tweaktown te liggen :+

[ Voor 12% gewijzigd door YscO op 30-06-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Zo om iedereen er maar van te overtuigen dat ik nog de running man ben :

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/Work%20in%20progress/Wip%20008.jpg
Bijkeuken opgemeten en toegevoegd

To do :
> ramen en deuren
> dakrand
> bovenste muurdelen en dakrand bevestigen aan rest van huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
inquestos schreef op 29 juni 2004 @ 18:31:
Om weer even bij het moddelen te blijven:

ik ben weer wat verder:
[afbeelding]
Hey, wordt al leuk :). Herkenbaar :P.

Als je nog poly's overhoudt kan je rommel toevoegen, een wiel, of een waterton en wat bankjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
hmmm ben al een tijd niet langs geweest, geen tijd en ook niets meer toe te voegen aangezien realtime toch niet echt mogelijk zal zijn. ik leef echter nog wel :)

zoals het er nu uitziet wordt het nog best een lekker vol dorp zeg, erg leuk! zitten hele mooie dingen tussen!
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 11:35:of jij moet ooit in een stadcentrum molens hebben gezien?
ja hoor, dat zie je nog best wel vaak, bijvoorbeeld in leiden.

edit: ik had nog webspace beloofd :) en maddog mij een model ;) dus ik zal vanavond even proberen te ruilen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Punksmurf op 01-07-2004 13:24 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

inquestos schreef op 29 juni 2004 @ 15:10:
[...]

Sorry, maar dit is toch gewoon echt basic... ??

En als je de as niet goed krijgt, model je je wieken toch eerst horizontaal, group je ze, pak je als as 0,0,0, laat je het, zeg maar in 20 frames 90 graden draaien, en vervolgens: graph editor> curve editor > en dan relative repeat. Vervolgens nog wel even grafiek bijwerken (constante rotatie maken).
En dan gewoon in juiste hoek brengen.... (en als ie dan toch vreemd gaan doen, als nog eens groupen al voor het in de juiste hoek brengen)
Gewoon een beetje creatief oplossen...
Woei. je bent mijn held _O_

Met een dummy wil het ook wel, tnx Zirrus, maar dit is een betere oplossing imho. De relatieve herhaling gaat nu ook goed, dus hij blijft nu draaien O+

Ik zal even een filmpje renderen en dat posten :)

-edit-

klik hier!

divx, 750 kbits, 320x240 :)

[ Voor 7% gewijzigd door WhizzCat op 01-07-2004 13:57 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
YscO schreef op 30 juni 2004 @ 19:29:
[...]

Bladeren zijn gewoon een standaard boom uit rhino :), ik heb dus helemaal nix zelf aan die boom gedaan. Gewoon der ingeplakt en gekeken of het stond, vond die boom wel bij het huis passen :D.

[...]

Het gras is heel simpel gemaakt. Zal het in stappen beschrijven:
• Ik heb daarvoor een basis grasmatje gebruikt, die heb ik gedownload op het volgende adres:
http://www.3dcafe.com/models/grass13_s.zip
• Deze heb ik opgeschaald naar de juiste schaal, anders ziet het er niet uit.
• Dan geef je hem een texture (ik heb ook de texture uit dat foto back gehaald, wat een paar post terug is gegeven)
• Je kopieërt het geheel een paar keer naast elkaar (bij mij een stuk of 40 keer) en voila een mooie grasmat.

let wel op, want als ik het doe gebruikt mijn programma meer dan 500 MB werkgeheugen is namelijk niet echt een poly vriendelijke manier. Dat moet ik nog ontdekken, of iemand hier moet dat weten :)

[...]

Idd, maar dat gras komt ook niet in tweaktown te liggen :+
OK, dus het gras is een echte 3d-model, dat is dan wel weer veel teveel van het goede. Schiet ik dus niks mee op.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 18:42
LiToKi schreef op 01 juli 2004 @ 11:53:
[...]

Hey, wordt al leuk :). Herkenbaar :P.

Als je nog poly's overhoudt kan je rommel toevoegen, een wiel, of een waterton en wat bankjes :).
Idd, moet er nog rommel bij komen, maar ik dacht: eerst maar eens het echte werk (ramen, planken voor ondergrond, deur, trap etc.), en dan maar eens aan die rommel beginnen :) (bank, waterton, wiel, drinkbak). Ik was al teveel bezig met de rommel :)
WhizzCat schreef op 01 juli 2004 @ 13:25:
[...]

klik hier!
Netjes :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
WhizzCat schreef op 01 juli 2004 @ 13:25:
[...]

Woei. je bent mijn held _O_

Met een dummy wil het ook wel, tnx Zirrus, maar dit is een betere oplossing imho. De relatieve herhaling gaat nu ook goed, dus hij blijft nu draaien O+

-edit-

klik hier!

divx, 750 kbits, 320x240 :)
Hij draait de verkeerde kant op O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
YscO schreef op 01 juli 2004 @ 14:31:
[...]

Hij draait de verkeerde kant op O-)
hehe ja grappig, molen mag voor mijn part wel wat dorpser.. :P beetje donkere kleuren zijn t nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik heb er even snel textures om heen geplakt, dus daar ga ik dan zometeen mee verder, er moet nog een deur in en wat ramen enzo :p

Ik zal kijken of ik er nog een leuke oude kar bij kan maken ofzo :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even snel iets gefriemelt en vervolgens weg gegooit, omdat ik er toch nog niet helemaal tevreden mee was.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 18:19:
Even snel iets gefriemelt en vervolgens weg gegooit, omdat ik er toch nog niet helemaal tevreden mee was.

[afbeelding]
Alsof er een nylon touwtje aan hangt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tegenwordig kan dat ja .......... er zijn draad materialen die 20 keer zo dun zijn als staalkabels en zeker 40 keer zoveel gewicht kunnen trekken, maar dat ter zijde :+ :P

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:( dubbel :X

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Netjes, het materiaal van het tegenwicht aan de andere kant moet wel heel zwaar zijn of niet? Moet wat groter imo.

Probleempje met de ramen :X. Ik heb bij 2 van de ramen boolean gebruikt, en er hierna een editable poly van gemaakt. Maar, ik heb volgens mij de boolean scheef gedaan ofzo, hij is er aan de achterkant niet doorheen :X. Ik had hem er volgens mij echt doorheen gejaagd :p
Maar, hoe kan ik dit het beste oplossen? gewoon die poly cutten en die puntjes op dezelfde Z en X zetten, of is er een makkelijkere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan de over gebleven poly selecteren, en verwijderen....
Er zal een gat onstaan, maar ook gaten in de over gebleven stukjes muur,

Deze kun je weer repareren met Create

Selecteer , Editable poly, kies --? POLY -> create
vervolgens kun je nieuwe polygons maken tussen de overgebleven vertexen :)

Hijskraan : 4248 Faces

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/crane.jpg

Geheel : 10,158 Faces

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/bouwput.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
nee wat het probleem is, de poly is aan de voorkant goed zoals het raam moet, maar aan de achterkant is het 1 groot vlak.

Hoe heb je die spijlen gemaakt? Of is dat gewoon een texture? Ziet er best net uit.

[ Voor 27% gewijzigd door flashin op 01-07-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh sorry verkeerd begrepen

, achter zijde selecteren ........
en dan met de slice tool aan de gang

Dank je wel, ben er zelf ook erg blij met het resultaat.
De spijlen zijn een map die ik in flash gemaakt heb, met een kleur over loop er in, zodat ze toch nog rond lijken
Tevens daarin een bump en opacity map gemaakt
deze tussen de balkjes op een plane geplakt :)

Tip van Oogst werkt prima :) _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
En weer een WIP, zal ff wat meer maken en minder posten :p (heb er overigens wel veel tijd aan besteed)

Afbeeldingslocatie: http://www.flashin.nl/3d/wip5.jpg
Huh? Minder faces als vorige keer? Ja, ik heb die tekst op het dak maar verwijdert, vreet faces :p (of kmoet een bitmap font pakken). Kan ik straks leuk mijn tuintje nog opmaken (voor 49k polys :X).

Het dak is nu IMO wat saai en een beetje overbelicht, komt nog wel met de textures :).

[ Voor 6% gewijzigd door flashin op 01-07-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.bikkelsinc.nl/tweakville/telefooncel.jpg

*RING RING* telefoon :+

Was de molen ff zat, maybe is dit ook wel leuk als prop...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 21:30:
je kan de over gebleven poly selecteren, en verwijderen....
Er zal een gat onstaan, maar ook gaten in de over gebleven stukjes muur,

Deze kun je weer repareren met Create

Selecteer , Editable poly, kies --? POLY -> create
vervolgens kun je nieuwe polygons maken tussen de overgebleven vertexen :)

Hijskraan : 4248 Faces

[afbeelding]

Geheel : 10,158 Faces

[afbeelding]
tegengewicht moet wat verder worden opgehangen...
Meer zoiets eigenlijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.seniorweb.nl/fotowedstrijd/foto/20030923155906.jpg

edit:
WhizzCat schreef op 02 juli 2004 @ 12:13:
[afbeelding]

*RING RING* telefoon :+

Was de molen ff zat, maybe is dit ook wel leuk als prop...? ;)
Erg leuk :) , maar waar is de telefoon??

[ Voor 18% gewijzigd door inquestos op 02-07-2004 17:02 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Maar, 5000 faces voor de rest? Is wel veel IMO, of heb je de grond gesmooth :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou ook graag mee willen doen aan dit project, alleen ik heb nog nooit met 3d max gewerkt...

ik kan wel met CAD werken en net zoiets maken als HyperTrophy.
ik weet dat het mogelijk is om dat in 3dmax te zetten (ik heb wel 3dmax)
maar ik weet niet hoe dat moet. kan iemand mischien een tutorial geven daarover?
dan kan ik ook wat proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

inquestos schreef op 02 juli 2004 @ 13:46:
Erg leuk :) , maar waar is de telefoon??
Euh....

Die heb ik opgegeten :p

Komt nog, maar ik wil wel ff zeker weten of die er in komt natuurlijk ;)

Oh ja, en ik wil best nog meer props maken, bankjes en zo en prullenbakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsesje
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

prinsesje

Quack

(overleden)
Na een stuk of tien dakraam-probeerseltjes heb ik tot onderstaande besloten :) (ze moeten nog wel een texture hebben):

Afbeeldingslocatie: http://www.prinsesje.tomaatnet.nl/inet/huisje-wip03.jpg

Mede dankzij de golfplaatgordijntjes (loften snap ik niet helemaal, maar ik blijf het dapper proberen :+) zijn het nu 9138 faces.

Een (waarschijnlijk erg dom) vraagje: de hele basis van het huisje gebruikt 1 texture, maar ik wil aan de voorkant een aantal accenten van gietijzer hebben - hoe zet ik die er dan op?

Profiel - jaja, met nieuwe foto, zeurpieten! || me@Audioscrobbler
Woei, computer leeft weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Hmm ik zit ook met datzelfde probleem. Ik zie nog een paar foutjes waarvan ik er 1 al eerder had gepost:
Afbeeldingslocatie: http://www.flashin.nl/3d/woei.jpg
Muren niet perfect gealigned ofzo? En dat dak gaat door de muur heen ;). Voor de rest erg netjes model.

Nou loop ik zelf ook nog tegen een probleem aan:
Hoe maak ik het makkelijkst bladeren voor op een boom? De tutorial op 3dtotal.com heb ik gelezen en gedaan, maar is er geen makkelijkere manier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsesje
  • Niet online

prinsesje

Quack

(overleden)
flashin schreef op 02 juli 2004 @ 21:07:
Hmm ik zit ook met datzelfde probleem. Ik zie nog een paar foutjes waarvan ik er 1 al eerder had gepost:
[afbeelding]
Muren niet perfect gealigned ofzo? En dat dak gaat door de muur heen ;). Voor de rest erg netjes model.

Nou loop ik zelf ook nog tegen een probleem aan:
Hoe maak ik het makkelijkst bladeren voor op een boom? De tutorial op 3dtotal.com heb ik gelezen en gedaan, maar is er geen makkelijkere manier??
Ja, ik zie het nu ook, die muren zaten eerst wel aan elkaar dus ik zal wel per ongeluk iets hebben verschoven? Het dak-door-de-muur-ding is expres, daar moeten nog zinken plaatjes omheen en als het er dan nog raar uitziet schuif ik het dak wel wat naar achter :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 02 juli 2004 @ 13:46:
tegengewicht moet wat verder worden opgehangen...
Meer zoiets eigenlijk:
[afbeelding]
eigenlijk wel, maar dan kom ik drastisch over de normen die afgesproken zijn, ik heb het al iets opgelost door het blok, wat smaller te maken zodat hij niet tegen de kraan aan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
even een kickje om te laten zien dat ik ook begonnen ben nu ik vakantie heb.

Afbeeldingslocatie: http://niakmo.gotdns.com/GoT/Tweaktown/wip1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://niakmo.gotdns.com/GoT/Tweaktown/wip1b.jpg

uiteraard clickbaar voor een iets grotere versie zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga maandag op vakantiones voor 14 daagjes, mis me niet te veel, maar ik kan dus even niet aan het project verderwerken ;(

Zijn jullie effe blij dat ik weg ben dinsdag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:51

Kang

Holy Fleurking schnit!

Echt een superleuk idee dit, ik ben heel enthousiast ook aan het werk gegaan, met een mini-hotelletje (ja hij past op 10x15 meter!) Dit is een beetje het basis-idee, zo'n amerikaans weg-hotel, er moet dus nog een mooie neonlamp bij, en veel meer details. En een receptie, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat ga doen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Technische tips heel welkom, ik ben net een klein poosje bezig met cinema4d en nog volop lerend, dus ben benieuwd naar tips.

Tadaa :+ :
Afbeeldingslocatie: http://www.horinga.nl/images/huis.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Kang schreef op 04 juli 2004 @ 22:37:
Echt een superleuk idee dit, ik ben heel enthousiast ook aan het werk gegaan, met een mini-hotelletje (ja hij past op 10x15 meter!) Dit is een beetje het basis-idee, zo'n amerikaans weg-hotel, er moet dus nog een mooie neonlamp bij, en veel meer details. En een receptie, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat ga doen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Technische tips heel welkom, ik ben net een klein poosje bezig met cinema4d en nog volop lerend, dus ben benieuwd naar tips.

[afbeelding]
Receptie zou je misschien "in" het trappenhuis kunnen maken, weet niet hoeveel ruimte er is daar.

Misschien dat ik deze vakantie ook eens begin met 3D stuff te leren, als ik dit zo zie is het toch wel erg leuk om te kunnen :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

heren, ook ik ben erorm druk.

mijn baas belde even om bruut mijn vakantie te cancellen voor een job >100km van huis :(

maar... ik ga gestaag door binnenkort weer een wipje hoop ik

verder... iedereen goed bezig, ik ben tot nu toe erg blij met het resultaat, de input van iedereen en de activiteit rondom dit topic... dat is al flink aan het slagen :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf

[afbeelding]
ziet er leuk uit :)
ik wil niet regelnichten, maar het is de bedoeling dat je eerste object een bewoonbaar iets is en ik vind niet dat een hotel daaronder valt
maar verder moet je daarvoor bij de organisatie zijn en ^^ heeft er niets van gezegd zo te zien ;)

verder iig veel succes!

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kang

Kang

Holy Fleurking schnit!

Hmm, ow een huis dus eerst, nouja doe ik ook een huis. Ik denk dat ik nog wel tijd genoeg heb om ook een huisje te maken. Ik heb toch vakantie WOEHOE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Is het goed als ik een brug, zwembad, kerk of supermarkt maak?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
XLerator schreef op 05 juli 2004 @ 21:48:
Is het goed als ik een brug, zwembad, kerk of supermarkt maak?
Als je eerst een huis maakt, daarna overleg je met de coordinators. Of je overlegd meteen met de coordinators.

Mensen er hoeft toch niet elke keer gevraagd te worden of iemand dat en dat mag maken. Eerst vragen aan de coordinators, zeggen die ja het mag, zet je meteen even in je post (als je een wip plaatst) met toestemming van <persoon naam> 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

? Wat bedoel je nou? Ik snap je niet

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdy
  • Laatst online: 15-08 23:30

[afbeelding]
Leuk idee! Je kan wel nog het een en ander aan details toevoegen, zoals deurkrukken, nummers op de deuren, bel bij de deur, planten op de vensterbank of de ballustrade, en misschien een uithangbord met de naam van het hotel.

Alvast veel succes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
XLerator schreef op 05 juli 2004 @ 22:08:
? Wat bedoel je nou? Ik snap je niet
Iedereen wil wel een zwembad, brug etc. maken. Maar er moeten eerst wat huizen (eventueel hotels, café's, winkels) komen...

btw: Valt me trouwens op, dat ik de meeste mensen die hier posten nog nooit (of nauwelijks) heb voorbij zien komen in andere 3dtopics?? Stille bezoekers, of echte nieuwelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Supermarkt wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Wellicht mag een zwembad ook wel (wat had je daarbij in gedachte, een openlucht is wel leuk), maar daar heb ik helaas denk ik niet zoveel over te zeggen. Tis in ieder geval beter om eerst een beetje wat huizen te hebben, en dan de rest van de opvulling te moddelen.
Supermarkt is natuurlijk niet erg leuk om te moddelen (en slechts 1 zijde is over het algemeen echt interessant bij een supermarkt), en daarbij is het nog de vraag of het echt is toegestaan. Denk dat Hawver/6k daar maar iets over moet zeggen....

BTW. Misschien wel leuk om een westerse saloon te moddelen, hebben we een western-wijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 05 juli 2004 @ 22:35:
[...]

....

btw: Valt me trouwens op, dat ik de meeste mensen die hier posten nog nooit (of nauwelijks) heb voorbij zien komen in andere 3dtopics?? Stille bezoekers, of echte nieuwelingen?
Als je het o.a. over mij hebt :+

Ik ben zo nu en dan in het 3d contest topic te vinden, alleen het grote post je 3d stuff topic zal ik niet gaan posten (ik lurk er wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
[...]
Ik ben iemand die eigenlijk alleen maar kijkt, maar nu de zomervakantie is aangebroken, vond ik het wel leuk om ook mee te doen (had er nu tijd voor :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
[...]
Hehe, stille bezoeker, ik zit al jaren op GoT en kijk al erg lang in de 3d topics, maar door gebrek aan tijd (voor de contests) doe ik daar nooit aan mee. Dit project is lekker lang, dus dat red ik wel :P

edit
Uitblijven van een wip komt omdat ik m'n eerste huis in de prullenbak gegooit heb omdat ik er totaal niet tevreden mee was, was begonnen zonder een plan, en dat was duidelijk te zien :P Ben nu bezig met schetsje op papier om wat leuks te bouwen.
/edit

[ Voor 23% gewijzigd door Defectiv op 06-07-2004 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kang

Kang

Holy Fleurking schnit!

[...]
Ja, klopt ja, ik ben sinds een maandje of 2 wat meer bezig met 3d en een stille bezoeker van wat 3d topics, maar dit is gewoon een heel leuk idee waar iedereen makkelijk aan mee kan doen, de deadline is lekker ver weg nog :7 , en het concept spreekt me ook wel erg aan. Blijkbaar bij veel nieuwe mensen, want gezien de reacties zitten er veel nieuwelingen hier, wel grappig. Maar goed, ik ga ff verder met mn hotelletje, en dan nog een huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsesje
  • Niet online

prinsesje

Quack

(overleden)
[...]

* prinsesje hangt al een poosje op GoT, maar leest meer dan ze post. In 3D-topics had ik tot voor zeer kort überhaupt niets te zoeken, dacht ook altijd dat 3D niks voor mij zou zijn. Of dat zo is zal nog moeten blijken, vind het tot nu toe wel beduidend leuker dan ik ooit zou hebben gedacht :). Die vrijheid die je hebt, niet aan één beeld vastzitten, écht scheppen en niet alleen weergeven :). Een huisje leek me een prima manier om te leren; veel makkelijke vormen, veel voorbeelden, veel variatie-mogelijkheden.
6K schreef op 04 juli 2004 @ 23:14:
heren, ook ik ben erorm druk.
*kuch* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vet project!

Maar krijgen jullie niet zwaren problemen als je alles bij elkaar gaat zetten? Ik bedoel niet alleen problemen met de verschillende stijlen, maar ook problemen met belichtingen. Iedereen heeft zijn of haar scene anders belicht. Kunnen jullie niet beter een bepaalde afspraak maken over de belichting, b.v iedereen 3 omni's met wit ligt op een sterkte 1,2 ofzo..? Als het allemaal goed gaat, prima, dan gaat dit nog iets prachtigs worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 17:31:
vet project!

... Kunnen jullie niet beter een bepaalde afspraak maken over de belichting, b.v iedereen 3 omni's met wit ligt op een sterkte 1,2 ofzo..? Als het allemaal goed gaat, prima, dan gaat dit nog iets prachtigs worden _/-\o_
3 omni's?

Ik zit al op 102 spots 8)7

Nee je hebt wel gelijk, maar er moet nog over "vergadert" worden hoe de belichting gaat worden. E.a. hangt ook af van hoeveel mensen er gaan renderen en hoeveel aantal poly's faces er totaal gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
ik heb even wat met dakpannetjes gekloot moet even de randen afwerken, maar ze zijn redelijk gelukt, maar nou kom ik al op 28000 poly (55000 faces) voor die dakpannen, maar met bumpmap krijg ik geen mooie dakpannen. En zo zit er ver boven mijn poly´s heen.

Afbeeldingslocatie: http://niakmo.gotdns.com/GoT/Tweaktown/wip3.jpg
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 17:50:
[...]

3 omni's?

Ik zit al op 102 spots 8)7

Nee je hebt wel gelijk, maar er moet nog over "vergadert" worden hoe de belichting gaat worden. E.a. hangt ook af van hoeveel mensen er gaan renderen en hoeveel aantal poly's faces er totaal gaan zijn.
het gaat alleen om het moddelen, 6k en MadDog zullen de belichting doen, was bij het treinproject ook.

[ Voor 56% gewijzigd door Niakmo op 06-07-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

pfff... ik heb nog zooooo veel te doen :( bah

maar goed, kleine update maar weer:

Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/pictures/pieter/wips/wip3.jpg

c&c welkom uiteraard

(en ja, alles moet nog gechamfered worden en nog een hoop detail erbij, maar ik heb nog wat ruimte over in mijn polycount ;) )

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
6K schreef op 06 juli 2004 @ 22:06:
pfff... ik heb nog zooooo veel te doen :( bah

maar goed, kleine update maar weer:

[afbeelding]

c&c welkom uiteraard

(en ja, alles moet nog gechamfered worden en nog een hoop detail erbij, maar ik heb nog wat ruimte over in mijn polycount ;) )
wat voor matriaal heb je gebruikt voor het glas, zullen wij dat matriaal ook nog gaan gebruiken, of komt er nog een standaart glas matriaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

mjuh, dat wist ik dus ook niet, ik heb een stuk terug wel uitgelegd hoe ik dit materiaal gemaakt heb, maar het is geen raytrace en de refelctie is fall/off fresnel en geen refractie, dus het is een prima en renderable material, maar ik weet niet of iedereen er wel blij mee is (opacity = 45%)

ik gebruik het voorlopig, het is zo vervangen als het nodig is ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
We moeten misschien een een grote test render maken met heel veel huizen met glas refractie metriaal en kijken hoelang het duurt, ik zou liever mijn computer een dagje langer laten renderen voor een iets mooier resultaat. bij het trein project is wel gebleken dat er renderpower genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kang

Kang

Holy Fleurking schnit!

Nou, ik ben stiekem verder gegaan met mn motelletje, en heb het in de buurt van af. Ik ga me nu eerst wat meer concentreren op een huis, dan ga ik daarna nog wel wat meer details toevoegen. Maar wat vinden jullie ervan? Ik ben erg benieuwd.

Afbeeldingslocatie: http://www.horinga.nl/images/motel4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kang schreef op 06 juli 2004 @ 23:58:
Nou, ik ben stiekem verder gegaan met mn motelletje, en heb het in de buurt van af. Ik ga me nu eerst wat meer concentreren op een huis, dan ga ik daarna nog wel wat meer details toevoegen. Maar wat vinden jullie ervan? Ik ben erg benieuwd.

[afbeelding]
ziet er lekker uit, de belichting ziet er ook goed, al is dat nog maar de vraag hoe dat georganiseert gaat worden tijdens de uiteindelijke rendering. ik vind alleen de belichting op de deuren een beetje aan de hoge kant. verder een nette render, en over het detail: tja vraag me af of het de moeite is om er gigantisch veel detail in te brengen, ligt er toch behoorlijk aan hoe er uiteindelijk door de scene heen "gewandeld" gaat worden als je uiteindelijk 50 huizen/café 's etc. hebt en een filmpje van 10 minuten= 600/50=12 seconden voor ieder huis, en dan heb je de omgeving nog niet meegeteld. Wat ik hiermee wil zeggen is: afhankelijk van het aantal huizen en het aantal minuten dat het uiteindelijke filmpje gaat duren moet je ook een beetje je detail op aanpassen, het is gekkewerk om enorm veel detail toe te voegen terwijl het misschien nooit in beeld komt=zonde.

edit:
het lijkt alsof je bumpmap voor je stenen muur wel wat hoger mag

nu zit ik zelf ook nog met een vraagje: Ik ben dus bezig om het huis zoals de afbeelding aan eht einde van mijn post na te tekenen, het model was zo gepiept, maar nu die kl**** textures nog. Nou vraag ik me af of het handiger is om die houten planken te modelleren, danwel te texturen. in het tweedde geval weet iemand een goede texture, ik heb al veel texturesite's gehad, maar kon niet veel fatsoenlijks vinden dus als iemand een tip heeft, ik houd me aanbevolen.

Afbeeldingslocatie: http://maarten.studentenweb.org/huis.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 12-09 14:21
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 04:38:
[...]

nu zit ik zelf ook nog met een vraagje: Ik ben dus bezig om het huis zoals de afbeelding aan eht einde van mijn post na te tekenen, het model was zo gepiept, maar nu die kl**** textures nog. Nou vraag ik me af of het handiger is om die houten planken te modelleren, danwel te texturen. in het tweedde geval weet iemand een goede texture, ik heb al veel texturesite's gehad, maar kon niet veel fatsoenlijks vinden dus als iemand een tip heeft, ik houd me aanbevolen.

[afbeelding]
Je Bedoeld dus zo iets?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vrijd000/images/huis_texture.jpg

Dit is nog geen 5 minuten pielen met de deform in Paint Shop Pro. Ok, het staat nog wat scheef maar dat moet wel op te lossen zijn :)

Selecteer de voorkant van het gebouw met de selecttool op line-selection. copy dit stuk naar een nieuw image en vervorm dit met Defrom zodat het een perfercte rechthoek vormt. Nu kan je het plaatje gewoon planar mappen op je muur. Wel even die vieze vlaggemast weg klonen.

[ Voor 14% gewijzigd door RunaR op 07-07-2004 11:38 . Reden: handleiding(kje) erbij ]

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RunaR schreef op 07 juli 2004 @ 09:25:
[...]

Je Bedoeld dus zo iets?
[afbeelding]

Dit is nog geen 5 minuten pielen met de deform in Paint Shop Pro. Ok, het staat nog wat scheef maar dat moet wel op te lossen zijn :)

Selecteer de voorkant van het gebouw met de selecttool op line-selection. copy dit stuk naar een nieuw image en vervorm dit met Defrom zodat het een perfercte rechthoek vormt. Nu kan je het plaatje gewoon planar mappen op je muur. Wel even die vieze vlaggemast weg klonen.
hmmm, je hebt dus duidelijk meer ervaring met paintshop dan ik met fotoshop 8)7 . maar ik zal het i.e.g. proberen, maar dan heb ik dus nog geen textures voor de achterzijde, is het ook mogelijk om die voorkant voor de achterkant te gebruiken.
Ja ik ben echt een noob op het gebied van textures 8)7 maar alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kang

Kang

Holy Fleurking schnit!

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 04:38:
[...]

en over het detail: tja vraag me af of het de moeite is om er gigantisch veel detail in te brengen, ligt er toch behoorlijk aan hoe er uiteindelijk door de scene heen "gewandeld" gaat worden als je uiteindelijk 50 huizen/café 's etc. hebt en een filmpje van 10 minuten= 600/50=12 seconden voor ieder huis, en dan heb je de omgeving nog niet meegeteld. Wat ik hiermee wil zeggen is: afhankelijk van het aantal huizen en het aantal minuten dat het uiteindelijke filmpje gaat duren moet je ook een beetje je detail op aanpassen, het is gekkewerk om enorm veel detail toe te voegen terwijl het misschien nooit in beeld komt=zonde.

edit:
het lijkt alsof je bumpmap voor je stenen muur wel wat hoger mag
Bedankt voor je reactie, ik zal eens kijken of ik de muur wat meer kan bumpen :). Maar over de details, tsja, hoe zit dat eigenlijk, is het de bedoeling om een heel mooi gedetailleerd model te maken, of is de detaillering op deze manier voldoende? Want op zich kan het natuurlijk nog veel gedetailleerder met extra raampjes, bordjes, viezigheid, putjes in het trottoir, meubilair in het huis, enz. enz. En qua props voor in tweaktown: Ik heb nog een afvalcontainer gemaakt laatst, die zou eventueel ook wel lukraak neergezet kunnen worden bij een huis ofzo, hoe is dat geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verder 0,0 verstand van 3d en dergelijke maar ik volg dit topic omdat ik het een leuk initiatief vindt _/-\o_.

Ik vraag me alleen 1 ding af. Ik weet niet of dit kan hoor maar waarom wordt er aan het einde niet gewoon een GTA3/Quake/Farcry/weetikveelwat "level" van gemaakt zodat we er doorheen kunnen wandelen? Naar ik begrijp is het enige dat er gaat gebeuren stills+animaties renderen.

Ik heb er dus geen verstand van maar ik vroeg het me gewoon af, het lijkt me namelijk zonde als het enige dat overblijft een paar plaatjes en een paar filpmjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ben er mee eens dat dat zonde is van de hoeveelheid werk, maar gezien de gebruikte technieken e.d. is het niet mogelijk een real-time omgeving te creëren van het geheel. dat had je kunnen weten overigens als je het topic echt gevolgd had ;)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Punksmurf schreef op 07 juli 2004 @ 16:22:
ben er mee eens dat dat zonde is van de hoeveelheid werk, maar gezien de gebruikte technieken e.d. is het niet mogelijk een real-time omgeving te creëren van het geheel. dat had je kunnen weten overigens als je het topic echt gevolgd had ;)
willen we dat gaan doen moet we echt heel erg lowpoly gaan werken aangezien ik denk dat de meeste engines geen 20 huizen van 50000 poly<s makkelijker zouden kunnen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Mijn excuses voor de afwezigheid dit weekend maar ik zat in wercchter. En had behoorlijk wat hersteldaagjes nodig :) Ik ben blij te zien dat het project prima gestaag verderloopt met zelfs twee nieuwe deelnemers.

Om jou vraag te beantwoorden, ik vind een supermarkt prima. Maar dan moet je er wel een bovenwoning op bouwen :P De regel blijft voorlopig dat ieders eerste gebouw bewoonbaar moet zijn. Daarna mag je best een openlucht zwembad oid maken. Een brug... tsja... doe nog maar even niet. Ik weet namenlijk zelf nog niet precies hoe alles er uit gaat zien. Een kerk was al in de maak. Al is het daar wel erg stil gevallen...

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kang

Kang

Holy Fleurking schnit!

Nou, ik ben inmiddels bezig geweest met iets bewoonbaars, en hier is een wipje. Het is dus een soort fins houten huis op palen en met veel raam (moet nog meer bij), wat eventueel zelfs in het water kan staan. De ingang is via een trap onder het huis, waar ook een auto kan staan (moet ie natuurlijk niet in het water staan 8) ) Wat vinden jullie ervan? Kritiek is welkom (ook voor mn motelletje)
Afbeeldingslocatie: http://www.horinga.nl/images/huiscropped.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.horinga.nl/images/huiscropped2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Kang op 08-07-2004 16:29 . Reden: Extra aanzichtje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Kang schreef op 08 juli 2004 @ 16:15:
Nou, ik ben inmiddels bezig geweest met iets bewoonbaars, en hier is een wipje. Het is dus een soort fins houten huis op palen en met veel raam (moet nog meer bij), wat eventueel zelfs in het water kan staan. De ingang is via een trap onder het huis, waar ook een auto kan staan (moet ie natuurlijk niet in het water staan 8) ) Wat vinden jullie ervan? Kritiek is welkom (ook voor mn motelletje)
[afbeelding]
Ik vond het motel ook al prima hoor. Maar een extra gebouw is nooit weg :) En ik vind hem leuk. :Y)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
hey MaDDoG, wb! krijg ik nog antwoord op mijn mailtje, je had m al wel geopend laatst :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis weer even geleden dat ik wat gepost heb,
** De registratie manager van 3Dmax is gecrashed, en dit betekend, Her install.....
Van het weekeinde even kijken of ik daar tijd voor kan maken , maar ben nog steeds in de running,

Dacht ik meld het even , voor de ongeruste mensen :)

Algemene opmerking :

Ik ben ook erg te vreden hoe dit project loopt, nooit gedacht dat er zoveel mensen mee zouden doen.
Kan niet wachten op het eind resultaat,.
Gaat erg goed jongens/meisjes ..... _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
flashin schreef op 01 juli 2004 @ 21:12:
...
Probleempje met de ramen :X. Ik heb bij 2 van de ramen boolean gebruikt, en er hierna een editable poly van gemaakt. Maar, ik heb volgens mij de boolean scheef gedaan ofzo, hij is er aan de achterkant niet doorheen :X. Ik had hem er volgens mij echt doorheen gejaagd :p
Maar, hoe kan ik dit het beste oplossen? gewoon die poly cutten en die puntjes op dezelfde Z en X zetten, of is er een makkelijkere manier?
Je kunt na boolean gewoon de objecten die erin zitten weer extracten, dus dan kun je kijken of het goed zit. Als het goed zit en toch misgaat, is dit omdat boolean in MAX brak is. Probeer dan eerst of een beetje spelen met de poly-count in beide objecten helpt. Vaak gaat een boolean opeens goed wanneer er wat meer polies aanwezig zijn. Als ook dat niet helpt, dan zul je handmatig om de boolean heen moeten werken om hem niet nodig te hebben.
prinsesje schreef op 02 juli 2004 @ 20:53:
Na een stuk of tien dakraam-probeerseltjes heb ik tot onderstaande besloten :) (ze moeten nog wel een texture hebben):

[afbeelding]

Mede dankzij de golfplaatgordijntjes (loften snap ik niet helemaal, maar ik blijf het dapper proberen :+) zijn het nu 9138 faces.

Een (waarschijnlijk erg dom) vraagje: de hele basis van het huisje gebruikt 1 texture, maar ik wil aan de voorkant een aantal accenten van gietijzer hebben - hoe zet ik die er dan op?
Een klein beetje uitleg over lofting is hier te vinden (negeer het animatie-stuk, dat boeit hiervoor niet), maar zover was je waarschijnlijk al wel gekomen.

Voor je texture: je kunt hem helemaal in Photoshop tekenen, dan heb je volledige vrijheid. Gewoon de polies aan de voorkant van je huis een aparte texture geven, die planar mappen en dan in Photoshop lekker je beschadigingen toevoegen.

Je kunt het ook in MAX doen door je texture te veranderen in een blend-material. Nu stop je in de ene je plijsterwerk, in de andere je gietijzer en maak je een mooie mix-mask om die op de goede manier over te laten gaan.
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 17:31:
...
Maar krijgen jullie niet zwaren problemen als je alles bij elkaar gaat zetten? Ik bedoel niet alleen problemen met de verschillende stijlen, maar ook problemen met belichtingen. Iedereen heeft zijn of haar scene anders belicht. Kunnen jullie niet beter een bepaalde afspraak maken over de belichting, b.v iedereen 3 omni's met wit ligt op een sterkte 1,2 ofzo..? Als het allemaal goed gaat, prima, dan gaat dit nog iets prachtigs worden _/-\o_
In de complete scene worden die lampen allemaal gewoon weggegooid en vervangen door de belichting van MaDDoG. Enige overblijvende probleem is dan nog dat sommigen misschien veel te lichte of veel te donkere textures gaan maken door een verkeerde lighting setup. Echter, het bleek tijdens het trein-project dat dit geen serieus probleem was. Ik heb toen geen enkele aandacht geschonken aan de brightness van de textures van alle deelnemers en ik zie geen serieuze problemen in de render.
zirus schreef op 06 juli 2004 @ 22:49:
We moeten misschien een een grote test render maken met heel veel huizen met glas refractie metriaal en kijken hoelang het duurt, ik zou liever mijn computer een dagje langer laten renderen voor een iets mooier resultaat. bij het trein project is wel gebleken dat er renderpower genoeg is.
Bij het trein-project was er zoveel renderpower aanwezig dat glas en zo geen enkel probleem was. Zolang er niet voor gekozen wordt om Brazil te gebruiken, kun je zelfs een spiegelpaleis nog maken. Moderne PC's zijn razend snel en met een renderfarm (zoals de vorige keer ter beschikking stond als je kijkt naar het totale aantal PC's!) is reflectie en refractie echt geen probleem. MaDDoG dient hier uiteraard over te beslissen, maar volgens mij kan het wel.
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 16:04:
...
Ik vraag me alleen 1 ding af. Ik weet niet of dit kan hoor maar waarom wordt er aan het einde niet gewoon een GTA3/Quake/Farcry/weetikveelwat "level" van gemaakt zodat we er doorheen kunnen wandelen? Naar ik begrijp is het enige dat er gaat gebeuren stills+animaties renderen.

Ik heb er dus geen verstand van maar ik vroeg het me gewoon af, het lijkt me namelijk zonde als het enige dat overblijft een paar plaatjes en een paar filpmjes zijn.
Omdat het maken van models die goed geschikt zijn voor games een heleboel specifieke vereisten en beperkingen kent en daar houden we ons niet aan. Materials en zo gaan niet zomaar goed over van MAX naar game als je er geen speciale maatregelen voor treft.

Ik vind het sowieso wel een grappige opmerking, want 3D-artists hebben heel vaak als eindresultaat 'alleen maar' een plaatje of een filmpje. Dat is op zich voldoende, toch? Wel eens in de bios geweest? Het eindresultaat is daar alleen maar een filmpje. :P

Overigens zou ik wel de complete scene zo in de 3D-engine Ogre kunnen gooien en dan kun je er doorheen lopen, dat is op zich geen probleem. Ik denk alleen niet dat dat lekker gaat draaien, maar op zich zou het wel werken. Inclusief textures, exclusief bump-maps en reflectie en zo. Opacity maps kunnen wel, maar zijn veel werk om over te zetten als ze niet op de goede manier zijn gedaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Oogst op 09-07-2004 10:21 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Dat zou opzich ook best gaaf zijn, zoveel maakt het niet uit voor mij iig of het op 5 fps loopt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
er was ook nog iets met materialen die door max genereerd werden en die je ook niet kon exporteren. daar ben ik een paar pagina's terug op gewezen.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ja, waarschijnlijk ben je daar door mij op gewezen. :P Het punt is dat het er niet uit gaat zien, omdat veel materialen niet goed overgaan. Je kunt echter wel gewoon een poging doen om alles over te gooien en te kijken wat ie pakt. Ziet er niet uit, maar wie persé er doorheen wil lopen, kan dan in elk geval wel érgens doorheen lopen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
20x 50k poly's is niet zo'n probleem (zie demo few pages back)... zodra de geometrie ingewikkeld wordt en er textures op moeten blijft er denk ik weinig van over

MaDDoG, ivm bovenstaande, ga ik nog een keer mail van je krijgen? :>

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
MaDDoG schreef op 08 juli 2004 @ 15:10:
[...]
Een kerk was al in de maak. Al is het daar wel erg stil gevallen...
Hij is wel degelijk nog steeds in de maak hoor. :)
Ik volg het topic ook nog steeds, alleen vind ik het zo zinloos om telkens wips te posten als ik toch bijna niks veranderd heb, en aangezien de inleverdatum op 31 augustus staat maak ik me ook nog niet AL te druk. :P
Toch maar een wipje dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epsk/rommel/twtwn_wip4.jpg
Zoals je ziet moet er nog een hoop aan gebeuren.
Dat komt omdat ik de laatste tijd vooral hierme bezig was, futurama gebouw, niet voor tweaktown, maar voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Leuk idee :). En omdat ik toch weinig te doen heb ivm vakantie ga ik ook een poging wagen ;).

Eerste wip (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/wip1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 09-07-2004 20:08 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Mr_UnAnimouS schreef op 09 juli 2004 @ 20:08:
Leuk idee :). En omdat ik toch weinig te doen heb ivm vakantie ga ik ook een poging wagen ;).

Eerste wip (klikbaar):
[afbeelding]
Interessant huis, vooral door de buizen die het balkon ondersteunen. Misschien kan je de rechtse ramen op de 2de verdieping wat meer verhogen zodat ze op dezelfde hoogte zitten als de hoogte van de deur (aan de bovenkant).

Wat me opvalt is de verdeling van polygonen: de buizen die het balkon ondersteunen lijken meer dan genoeg iterations te hebben terwijl dat niet zo is bij de groene garagedeuren. Misschien kan je de garagedeuren meer iterations geven en de buizen minder. Als de garagedeuren naar een editable mesh/poly geconverteerd zijn kun je de edges die dwarsstaan chamferen.

De overgang van de garagedeuren naar de muren is nogal recht en abrupt, maar ik neem aan dat materialen in de scene nog aan bod komen.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splash schreef op 09 juli 2004 @ 19:15:
[...]

Ik volg het topic ook nog steeds, alleen vind ik het zo zinloos om telkens wips te posten als ik toch bijna niks veranderd heb, en aangezien de inleverdatum op 31 augustus staat maak ik me ook nog niet AL te druk. :P
...
Met slim :Y)

Ik ben momenteel met zaken des levens bezig en dat gaat even voor :)

Bovendien zit ik even stuk qua Max, ben even de draad kwijt (zeg maar Writers Block)
Komt wel goed ;)

Leuk dat er zoveel nieuwe dingen bijkomen trouwens :) TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Splash schreef op 09 juli 2004 @ 19:15:
[...]

Toch maar een wipje dan:
[afbeelding]
Zoals je ziet moet er nog een hoop aan gebeuren.
Dat komt omdat ik de laatste tijd vooral hierme bezig was, futurama gebouw, niet voor tweaktown, maar voor mezelf.
Super. In dat geval vind ik één kerk meer dan genoeg voor één dorp :) (Futurama roels, gebouw begint er goed uit te zien)

@Krusher: Nog iets kunnen doen aan de conversiemethoden toevallig? Werkt dat .dfx of wat was het formaat een beetje? Is misschien wel al handig om eerder te weten voor het project is afgelopen. Maar er is nog wel tijd, wil je zeker niet van je zaken des levens afhouden :)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik doe ook maar een poging tot een huisje.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/tweaktown-wip1.png
c&c welkom.
Ik moet nog ramen maken enzo.
En die skylight moet ik ook anders doen, want op deze brakke pc duurde het 32 minuten en 8 seconden om te renderen.
En hoe tel je de polys?

edit:
close-upje van de deur
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/tweaktown-wip1,2.png

owja, ik moet ook nog een mooie brievenbus maken.
En moet het huis een intrieur hebben?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Volgens mij de 13e keer dat ik dit vertel: de polies kun je zien tijdens het renderen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
als je die skylight iets anders doet pas dan meteen even je plaatje aan, het is nu een .png van meer dan 1MB :P Zit toevallig op een trage lijn dus het viel op.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Qylos schreef op 10 juli 2004 @ 00:32:
[...]

Interessant huis, vooral door de buizen die het balkon ondersteunen. Misschien kan je de rechtse ramen op de 2de verdieping wat meer verhogen zodat ze op dezelfde hoogte zitten als de hoogte van de deur (aan de bovenkant).
Aan de binnenkant kan ook een trap naar boven lopen om in het huisje boven de garage te komen ;). Dus de ramen op het huis rechts zitten gewoon op de hoogte waar de verdieping loopt.
Wat me opvalt is de verdeling van polygonen: de buizen die het balkon ondersteunen lijken meer dan genoeg iterations te hebben terwijl dat niet zo is bij de groene garagedeuren. Misschien kan je de garagedeuren meer iterations geven en de buizen minder. Als de garagedeuren naar een editable mesh/poly geconverteerd zijn kun je de edges die dwarsstaan chamferen.
Ik zocht al een manier om meer polygonen te geven aan die garagedeuren. Bedankt voor de tip :).
De overgang van de garagedeuren naar de muren is nogal recht en abrupt, maar ik neem aan dat materialen in de scene nog aan bod komen.
Dat is nog wip en komt nog aan bod ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
ik was even net wat met skylights aan het spelen, heel leuk allemaal maar hoe kan ik het best en meest realistisch de binnenkant van mijn huis belichten, als ik bounces in Brazil hoger dan 2 zet word het in het huis wat lichter maar de rendertijden :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Een skylight geeft door ramen niet zoveel licht naar binnen toe. Beter kun je er een combinatie van een skylight op vrij lage kwaliteit en een gewone lamp die fel naar binnen toe schijnt voor gebruiken. Bedenk ook dat 2 bounces bij een skylight in feite slechts 1 bounce is: het berekenen van de skylight zelf wordt ook al als een bounce gezien. Je kunt ook instellen hoe sterk licht weerkaatst wordt trouwens, als je het lichter wilt hebben allemaal.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDDoG schreef op 10 juli 2004 @ 12:08:
als je die skylight iets anders doet pas dan meteen even je plaatje aan, het is nu een .png van meer dan 1MB :P Zit toevallig op een trage lijn dus het viel op.
Ja, maar als ik er een .jpg'tje van maak wordt het zo brak....

En dan nog iets.
Zijn faces het zelfde als poly's?
Zo ja, dan doe ik toch iets verkeerd
Zo nee, heb ik nog niet bedacht want volgens mij zijn faces idd hetzelfde als poly's...

En dan ff een geintje:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/tweaktown-geintje1.png
Da's mijn naam op mijn huisje, jeuj. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Ik heb nou met de render van max een skylight gemaakt met 60 spots, deze is best snel en kwaliteit is redelijk. Maar zodra ik de bounces van 0 naar 1 zet word de rendertijd zo hoog dat hij na 10 minuten nog niks heeft gerenderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

@Reddy: jpg kun je het beste opslaan vanuit photoshop en niet vanuit max. Dus in max even opslaan als .tga of zoiets en dan in photoshop safe for web... doen (of save as). Dan is de jpg een stuk beter.

enne faces != polies gelukkig :)
bijv. een poly van 4 zijdes is dus 1 poly maar is ook 2 faces...
als je op het utility tab even op more clicked kun je polygon counter kiezen, die laat het aantal polies zien. Tijdens het renderen kun je idd gemakkelijk de faces zien.

@MaDDoG.... das wel een hele drastische change in je user icon ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 10 juli 2004 @ 20:18:
@Reddy: jpg kun je het beste opslaan vanuit photoshop en niet vanuit max. Dus in max even opslaan als .tga of zoiets en dan in photoshop safe for web... doen (of save as). Dan is de jpg een stuk beter.
Ik heb geen photoshop!!! :'( :'(

Maar wel een update >:)
edit:
Nu is volgens mij mijn lycos account om de één of andere vage rede weg gehaald ofzo.
:'( :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Zal ook eindelijk maar eens een wipje plaatsten van mijn n00bish gepruts.
Hij is nog niet echt ver, maar dit komt omdat ik mijn eerste huisje niks vond en maar weer overnieuw begonnen ben.

Afbeeldingslocatie: http://www.dragonsden.demon.nl/Tweaktown01S.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dragonsden.demon.nl/Tweaktown02S.jpg

Moet een victorian gothic revival style georienteerd huisje worden :)
Alles wat groen is zijn gewoon placeholders

[ Voor 2% gewijzigd door Defectiv op 11-07-2004 12:40 . Reden: link fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi huisje, Defectiv. ;)

En ik heb een nieuwe uploader gevonden! :D
Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/RooieReddy-tweaktownwip2.jpg
Dit is mijn villaatje.
Dat daar boven op het dak wordt een helipad. >:)
En ik heb nu al een stuk minder polies :D
Ik moet nu nog iets bedenken om een garage te maken.
Ik dacht zelf aan een ondergrondse waar je alleen in kan komen met een speciale lift voor de auto. zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/RooieReddy-autolift.JPG

oja, hoe zorg ik dat ik niet die lichte vlek daar aan de rechter kant te zien krijg?
werkt het als ik de lamp uit zet maar de schaduwen van die lamp aan laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

nee, je moet de lamp op overshoot zetten, door hem uit te zetten ben je ook je shadows kwijt uiteraard, dat is niet wat je wilt neem ik aan :)

overshoot zet je bij je light paramaters (bij de light cone)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Zo, even een mededeling van mij. Ik ga morgen met vakantie en kom begin augustus weer terug. MaDDoG gaat binnekort genieten van de Thaise keuken.
Het beheer van het project komt dus voorlopig volledig in de handen van 6K te liggen.
Ik ben heel benieuwd hoe het met de huizen staat als ik terug ben.

Dus tot over een klein maandje en nog veel 3d plezier!

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hehehehe fijne vakantie enzow, maar dat had ik je al gewenst... ;)

maareh, doe daar ook maar leuke inspiratie op (foto's?) voor wat huisjes hahaha

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah fijne vakantie !!!
Moet nog een maand wachten :'( , maar ja dan heb je ook wat.......
"nog meer zin in vankantie })

3dmax draait, weer .........
net even de bouwput hier naast de deur op gedoken, om wat textures te sprokkelen, en ideeën op te doen
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.