MaDDoG schreef op 29 juni 2004 @ 15:52:
...
Ik hoop dat oogst dit ook begrijpt. Ik haat het om dictatortje te spelen. Maar ik zie niet in waarom ik de regels wel voor Oogst, of LiToKi, of mijn buurjongen zou moeten verbuigen
Ik had al gepost dat ik me er wel in kan vinden, met name in je argument dat één gebouw niet alle aandacht op mag eisen. Dus Oogst begrijpt het.

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 12:30:
Je verzint vast wel iets voor tweaktown Oogst.
We weten allemaal waar je toe in staat bent , btw , vette animaties op je site man,
Woow welkom in het vette rome
ben benieuwd hoe dat gebouw van je is als ie af is
[nieuwe invoer]
Wip nieuwe bouwkraan
[
afbeelding]
Ik denk dat ik voor mijn nieuwe gebouw iets ga doen met de huisjes van Gaudí, met al die boogvormen erin en die gekleurde mozaiken, en met de stijl uit het land van laaf uit de Efteling, ook die is met allemaal bogen erin. En dan wel een mooi klein schattig huisje.
Beide zouden een stuk beter moeten worden dan mijn Forum Trajani, want dat is al weer drie jaar oud en ik zou nu toch erg veel dingen anders en beter aanpakken.
Over je kraan: je gebruikt nu een opacity map en dat is uiteraard erg vlak. Je kunt dat een heel eind verbeteren door middel van een bump-map en een vrij sterke en scherpe specular. Dit kost geen polygonen, maar daarnaast zou ik ook nog wat polygonen aan je kraan besteden door de lange staven die erin zitten in de lengte van de constructie daadwerkelijk te modellen. Dat zijn gewoon enkele langgerekte boxes, dus dat kost amper polygonen.
prinsesje schreef op 29 juni 2004 @ 13:00:
Mijn vierkant-met-ramen vordert langzaam:
[
afbeelding]
Er zit wel glas in de ramen, maar tot nu toe heb ik dat nog niet kunnen overtuigen er ook daadwerkelijk uit te zien als glas en het bankje is lichtelijk loos omdat ik nog steeds niet snap hoe ik zoiets moet texturen

. Tot nu toe zijn het 4840 faces (als ik op de juiste plaats kijk) en is het huisje 10,5x6,5x6 meter lang/breed/hoog.
Next up zijn nog steeds de dakraampjes (maar ik weet niet hoe ik die wil doen, het is niet echt de bedoeling dat er naar binnen gekeken kan worden en een rolgordijn vind ik niet passen), de achterdeur en de gordijnen - als iemand een idee heeft hoe ik die mooi kan plooien zonder dat het eruit ziet als een plaat golfmetaal dan hou ik mij ten zeerste aanbevolen

.
Ow, wat een vet ontwerp! Cool man, je doet alleen de zolder eigenlijk van een echt huis en dat maakt het juist enorm cool. Echt een vet concept!
Je bankje kun je texturen door er gewoon een uvw map modifier met als instelling box overheen te gooien, dat is lekker snel en vaak goed genoeg. Dan een mooie hout-foto er overheen en klaar. Het hoeft namelijk niet ver ingezoomd te worden, dus dat is voldoende.
Gordijnen kun je beter doen door eens goed naar de plooing van echte gordijnen te kijken die dan handmatig een bovenaanzicht/doorsnede te tekenen dmv een spline. Deze kun je vervolgens cheap-ass extruden, maar dat is wel erg recht en golfplaat-achtig. Voor een beter resultaat kopiëer je je eerste doorscene, schuif je met de vertices van de spline tot die leuk anders liggen, een beetje opgeschoven en wat plooien die diep en minder diep zijn en zo, en doe je vervolgens een loft object met als path een verticale lijn. Bij de loft object zet je dan op 0% je ene spline als shape en op 100% je andere spline als shape. Met deze manier kun je bijna fotorealisme bereiken, indien goed toegepast. Ook kun je voor meer details nog extra doorsnedes maken op bijvoorbeeld 30% en 60%.
zirus schreef op 29 juni 2004 @ 14:46:
Ik was net in de weer met de molen van Whizzcat, maar mij lukt het ook niet om een object om zijn eigen as te draaien, hij wil alleen maar om de world axis draaien. Ik heb nou een work around met een ronde spine en dummy0s die de sline als path hebben. En met behulp van LookAt laat ik hem roteren, maar ik neem bijna aan dat het makkelijker kan aangezien dit heel veel werk voor iets lulligs als dit.
Als zirus mij de molen mailt, uiteraard geZIPped vanwege de grootte, dan zal ik er eens naar kijken. Het lijkt me heel simpel, maar dat zal dus wel tegenvallen.
[
Voor 38% gewijzigd door
Oogst op 29-06-2004 21:40
]