[3d] Project - Tweaktown

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.624 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

inquestos schreef op 26 juni 2004 @ 18:45:
Nog iets:
animatie: Eigenlijk moet het om het een beetje leuk/interessant te maken wel hier en daar iets bewegen. Ik ben dat eigenlijk wel van plan... Maar hoe zit het met de rest?? Of is het wellicht een idee om wat verkeer te laten rijden??
Oei, dat is een heel leuk idee ;)

of heel misschien ook de wind mee laten spelen :)
wat blaadjes die waaien en een fiets of zo die omwaait of zoiets

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ideeen voor animaties

- IJsje van kind waait weg kind jankt (wee!)
- kat loopt op dak dondert er vanaf
- Bushokje wordt opgeblazen
- Gast is verdiept in z'n GSM loopt tegen lantaarnpaal aan
- vlieger komt in boom terecht
- steekvlam uit een schoorsteen
- Man rijdt uit tankstation met slang nog aan auto vast
- man leunt tegen geheime deur (muur) en valt erdoorheen
- bouwwerk van kleuter valt om
- casemoddende tweaker ( >:) )
- stroomuitval bij straatblok
- losse wieldop waggelt straat binnen
- vuilniswagen valt open onder rijden (overal troep)
- computer wordt uit raam gegooit (;))

antidiscussiedisclamertekst: dit is een voorstel, hoeft dus ook geen gebruik gemaakt van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag gesteld aan MadDog, indien hier goedkeuring voor gegeven wordt, is dat bij uit stek, leuk om te laten bewegen.
Vooral omdat daar veel beweging is , behalve bij zon en feest dagen natuurlijk.

maar goed we wachten af :) ... ** crossed fingers :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.bikkelsinc.nl/tweakville/molen.jpg

Eindelijk begonnen met mijn molentje \o/

-edit-

over animatie gesproken, mijn molentje zal iig ronddraaien ;)

-edit2-

Vooralsnog draait er niks :(

Max wil niet mee werken, iemand een manier om een continu rotatie te maken voor de wieken, dus bv elke 100 frames, 360 graden draaien? Ow ja, wieken staan scheef dus hij moet over een lokale as draaien en niet over een world as, lukt me ook nog niet :(

[ Voor 75% gewijzigd door WhizzCat op 27-06-2004 11:29 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

MaDDoG is er morgen pas weer RCA als het haast heeft kun je mij even mailen, zoniet, dan hoor je het vanzelf van hem ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuh niet echt haast hoor, maar zal hem in ieder geval nog even door sturen, kunnen jullie eventueel samen beslissen :)
Hij is onder weg

/me answer at mail .........................

** En here we go ! :) . Thanx :)
Met dat laatste zal ik nog wel even wachten tot het antwoord van GekkeHond

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
WhizzCat schreef op 27 juni 2004 @ 09:37:
[afbeelding]

-edit-

-edit2-

Max wil niet mee werken, iemand een manier om een continu rotatie te maken voor de wieken, dus bv elke 100 frames, 360 graden draaien? Ow ja, wieken staan scheef dus hij moet over een lokale as draaien en niet over een world as, lukt me ook nog niet :(
Je kan de pivot zo draaien dat hij loodrecht op je wieken staat . Voor continu rotatie kan je hem lopen, raadpleeg oogst zijn tutorial voor hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik zie een heleboel discussie over hoe je nou het beste een huis kunt bouwen en geloof me, de conlusie is dat er 1001 mogelijkheden zijn en dat je zelf de beste per situatie moet kiezen.

Splines zijn vaak handig, maar soms ook niet: soms wil je niet elke muur als los object en dat krijg je wel met splines. Soms wil je gewoon boolean gebruiken; die power booleans plug-in is dan een uitkomt, want die gaat altijd goed. Soms wil je je gaten ook handmatig maken: gebruik in editable poly de cut tool om je gat te tekenen op je vlak en delete daarna de polygoon in het gat. Je kunt dan ook het voor en achtervlak aan elkaar vastmaken door zelf de verbindingspolygonen te tekenen met de create-knop in editable poly. Ronde gaten kun je dan maken door ze eerst vierkant te tekenen en dan te chamferen totdat het gat rond is. Vergt wel netjes chamferen trouwens. Misschien wil je soms zelfs wel mesh en spline combineren met shapemerge. Dan kun je daarna de ontstane vorm in je mesh extruden. Je kunt ook een nette mesh krijgen uit spline extrude door na de extrude de vlakken handmatig netjes te maken met editable poly. Dit kan nog best wel snel ook als je er handig mee bent.

Oftewel: 1001 technieken en het beste is om er zoveel mogelijk te kennen en per situatie te kiezen wat je zelf het handigst/snelst/fijnst/lekkerst vindt.
zirus schreef op 26 juni 2004 @ 15:49:
...
en oogst, wat voor lights gebruik jij voor je wips, die zien er erg goed uit kwa belichting en ik neem aan dat je geen skylight gebruik?
Een blauwige skylight met een gelige lamp met raytraced shadows, gerenderd met Brazil.
[afbeelding]

...
Ik zei het eerder al en zeg het nog eens: bij dit project draait het om het aantal triangles, niet om het aantal polygonen. Een vierhoekige polygoon bestaat uit twee triangles. De poly counter die jij nu in deze pic hebt staan telt polygonen, geen triangles. Om de triangles te weten te komen, moet je tijdens het renderen even kijken hoeveel faces er zijn. Faces zijn hetzelfde triangles in MAX.

Leuk molentje trouwens. :)
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 15:49:
[...]

Als ik kijk naar de trap die naar de ingang gaat zie ik treden heel klein (diepte = ongeveer 0,2 meter schat ik), als ik daarvanuit de schaal meet en in gedachten een mannetje van 180 cm teken, zie ik dat het gebouw te groot is dan 15X10.

Moraal van het verhaal: of je huis is te groot of je treden zijn te klein.
Ah, ja, ik had daar nog niet op gelet, nu zie ik het:
En het liefst binnen de 10x15 meter.
Ik weet eigenlijk nog niet wat hiervan precies de maten worden, maar er staat ook dat je contact op kan nemen met de leiding als je graag groter wilt, dus alstie te groot blijkt te worden, dan zal ik dat doen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Oogst op 27-06-2004 13:13 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Mijn eerste WIP:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/wips/huis_1.jpg
*klikbaar

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Volgens mij kunnen we met dit project goed zien wie uit de stad komt, en wie in een dorp woont O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
ben beetje ondergrondse garage aan het maken, maar ik loop tegen een heel raar probleem op. In ieder geval weet ik niet hoe ik 2 vertices aan elkaar kan knopen nadat ik een object aan een ander heb geattached :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Oogst schreef op 27 juni 2004 @ 13:07:
...[...]

Een blauwige skylight met een gelige lamp met raytraced shadows, gerenderd met Brazil.
oei, dat wil ik wel weten of we dat nu ook gaan doen, want dan ga ik gewoon brazil glas gebruiken :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 27 juni 2004 @ 14:56:
[...]

oei, dat wil ik wel weten of we dat nu ook gaan doen, want dan ga ik gewoon brazil glas gebruiken :)
Als jij ILM kan inschakelen voor de eindrender van het filmpje, dan misschien wel :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Als het rendere per frame rond de 10 minuten zit, valt het echt wel te doen als we 15 mensen hebben die willen renderen, was met trein procject ook. Render kracht hoeven we ons echt geen zorgen te maken, met het trein project was er ruim voldoende render power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Weer een kleine update.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/wips/huis_2.jpg

*klikbaar

Iemand een idee waarom het komt dat wanneer je verder af staat dat dan het 'SNACKBAR "HENNY"' en het Coca Cola logo onscherp danwel gepixeleerd worden?

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Question, Als je nog "faceruimte" over hebt als je gebouw af is zou je dan wat natuur mogen bijvoegen :+ ? Een huis met tuin zonder iets erin is ook weer zoiets.

Wipped
Afbeeldingslocatie: http://www.flashin.nl/garage.jpg
Dat hekje blijft overigens niet, is alleen bedoelt om aan te geven hoe ver ik mag gaan ;)

[ Voor 25% gewijzigd door flashin op 27-06-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
flashin schreef op 27 juni 2004 @ 14:54:
ben beetje ondergrondse garage aan het maken, maar ik loop tegen een heel raar probleem op. In ieder geval weet ik niet hoe ik 2 vertices aan elkaar kan knopen nadat ik een object aan een ander heb geattached :S?
Hiervoor is de weld-mogelijkheid in edit mesh en in editable poly.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Ja, zover was ik nog net wel. Maar die werkt dus niet :S? Ff screen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

[afbeelding]

-edit-

-edit2-

Jah jij! Wat voor belichting is dit nou? :P Erg mooi

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Senzuboon schreef op 27 juni 2004 @ 16:05:
Weer een kleine update.
[afbeelding]

*klikbaar

Iemand een idee waarom het komt dat wanneer je verder af staat dat dan het 'SNACKBAR "HENNY"' en het Coca Cola logo onscherp danwel gepixeleerd worden?
Supersampling aanzetten in je material :)_

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Kijk deze 2 gaan niet samen :p
Afbeeldingslocatie: http://www.flashin.nl/prob.jpg
Willen niet welden :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

}:O koe! ik ben , :) ,
je wilt die doos van planes aan je ondergrond plane koppelen? ( screenrip is erg onduidelijk )
beide objecten editable poly van maken --> attach toepassen ---> en nog maals proberen te koppelen, zou geen probleem moeten wezen :)

WIP 2 van mij inclusief mega foute textures :) :+
Under construction :P

/me @ MadDog en 6K : de kraan is de maximale 5 verdiepingen hoog .......

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/showcase/underconstruction.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
flashin schreef op 27 juni 2004 @ 17:33:
Kijk deze 2 gaan niet samen :p
[afbeelding]
Willen niet welden :S?
Weld Threshold verhogen? Anders max resetten?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Of anders weld target eens proberen?

Nou ja, anyway: ik heb weer wat verder geschetst. Het beeldje is tijdelijk geripped uit mijn Forum Trajani. Alles is bedoeld om later te vervangen door een uitgewerkte versie.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/VillaRender03640.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Oogst op 27-06-2004 18:21 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Mja dat is dus het gare, ik gebruik altijd weld target. Ik zal ze ff opnieuw attachen, kijken of dat werkt dan.

:( werkt ook al niet. Dan align ik hem wel gewoon grr

[ Voor 21% gewijzigd door flashin op 27-06-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stuur anders je file even naar mijn email adres, dan wil ik wel even kijken wat er aan de hand is, zo is het erg moeilijk te schatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
mjah, normaal lukt het ook hoor. Maar heb het nou al anders opgelost, toch bedankt :).
Ik heb gewoon een extra randje over die niet geweldde objects heengegooid. niet erg netjes maar werkt wel :). Net als css hacks.

Maarja, ik ga nou even meer aan het huis werken dan aan de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwaah is prima hoor :) , je zal niet de enige zijn die her en der foutjes weg moffelt :)

/me stoeit met vette ( 8)7 ) kraan texture :+

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/tweaktown.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 22:19:
Mwaah is prima hoor :) , je zal niet de enige zijn die her en der foutjes weg moffelt :)

[afbeelding]
De kraan komt mij nogal fragiel over. De ijzeren balken zijn wel erg dun. Er ontbreekt nog een contragewicht aan de andere kant van de kraan.

Nu kan ik begrijpen dan het een beetje low-poly moet blijven, maar het betonnen steunvlak voor de kraan is wel erg segmenteerd.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) tja en echt veel ruimte om een 30 meter hoge kraan neer te zetten hebben we ook niet.
De mapping op die kraan is een probeerseltje, het kan kloppen dat het erg iel overkomt en ben dan zelf ook niet te vreden met de kraan, vandaar dat het tegen gewicht nog ontbreekt . :)

Heb ook nog nooit zoveel gemapped als de afgelopen week :), begin het nog leuk te vinden :+

dank voor de opmerkingen , ga ik wat aan doen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

XLerator schreef op 27 juni 2004 @ 17:24:
[...]

Jah jij! Wat voor belichting is dit nou? :P Erg mooi
Een skylight maken (standaard lampjes rollout)
En bij Rendering -> Advanced Lightning, de Lighttracer aanzetten

dan renderen maar, ps je rendertijd schiet wel omhoog ;)

@Oogst: snorry, ik zal de triangles uit de render dialog onthouden, tnx voor comment though. Ik heb er nu ook wiekjes aanzitten maar die zijn nog niet echt proportioneel in orde, dus die ga ik eerst fixen voordat ik weer een wip post :p

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Oogst schreef op 27 juni 2004 @ 18:21:
Of anders weld target eens proberen?

Nou ja, anyway: ik heb weer wat verder geschetst. Het beeldje is tijdelijk geripped uit mijn Forum Trajani. Alles is bedoeld om later te vervangen door een uitgewerkte versie.

[afbeelding]
Past niet echt als een klein huis in het geheel. Mede door dat standbeeld zal hij niet tot zijn recht komen. Of hij moet neergezet worden op afstand.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers

[afbeelding]
Convert je betonnen steunvlak ff naar nurbs O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
HawVer schreef op 28 juni 2004 @ 11:13:
[...]

Past niet echt als een klein huis in het geheel. Mede door dat standbeeld zal hij niet tot zijn recht komen. Of hij moet neergezet worden op afstand.
Hij is idd een beetje groot, maar voor de ornamenten weer een beetje klein. Dit is eerder een tuinhuis voor een rijke adelijke familie uit de 18e eeuw, die zo'n grote tuin heeft dat het de moeite is om achterin die tuin een huis neer te zetten om in te overnachten. Zoals veel rijken ook deden. :) Alstie niet geschikt is voor Tweaktown is dat jammer, maar maak ik hem toch wel af voor mezelf, want ik heb er nu zin in.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.bikkelsinc.nl/tweakville/molen.jpg

3580 faces zit ik nu op.

Ben alleen nog niet zo tevree met de texture op de wieken.

Trouwens, dat draai verhaal gaat niet lukken denk ik :(
Ik krijg het niet voorelkaar op de een of andere manier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Goed werk. Textures zijn inderdaad nog een minpuntje. Over het draai verhaal. Als je daar een goede uitleg over wil hebben moet je even kijken tussen de tutorials van Oogst. En dan vooral de tutorials over animatie.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik heb t topic nog niet helemaal doorgelezen (startpost wel natuurlijk!), maareh:
Ik zit te denken om een soort pizza planet ofzo te maken: een rond gebouw met 2 tot 4 verdiepingen en dan tussen de verdiepingen een schuin dak rondom. Dus een beetje zoals de seapalace in a'dam, maar dan dus rond. En wat minder versieringen... Past dat in Tweaktown?

edit: wat wordt precies bedoeld met dat je geen shaders mag gebruiken? Zijn dat die blinn/phong/metal toestanden in de 3dmax mat editor?

[ Voor 18% gewijzigd door Menesis op 28-06-2004 12:59 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
volgens mij hadden we t er al over gehad, maar dan over Mc Donalds, weet niet wat daar uitgekomen is.... misschien iets minder populairs in die zin van t woord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Over de aminaties. Voor mensen die met max werken lijkt dat me geen probleem. Er wordt in Max gerenderd dus die animaties zullen gewoon zichtbaar zijn. Denk er wel aan dat je animatie geloopd moet worden.
Voor de andere paketten zal het even afwachten worden wat er bekend wordt over het converteren. Een minimum zal zijn het model en de textures. Maar als de animaties lukken zou ook erg leuk zijn.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

HawVer schreef op 28 juni 2004 @ 12:47:
Goed werk. Textures zijn inderdaad nog een minpuntje. Over het draai verhaal. Als je daar een goede uitleg over wil hebben moet je even kijken tussen de tutorials van Oogst. En dan vooral de tutorials over animatie.
Helaas staat daar volgens mij niet tussen wat ik nodig heb. Ik kan aardig overweg met animatie technieken, maar dit is echt een heel apart probleem omdat de wieken scheef staan :+
MaDDoG schreef op 28 juni 2004 @ 13:14:
...
Maar als de animaties lukken zou ook erg leuk zijn.
Zit er vooralsnog voor mijn molen niet in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
VET 1337 man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
WhizzCat schreef op 28 juni 2004 @ 13:27:
[...]

Helaas staat daar volgens mij niet tussen wat ik nodig heb. Ik kan aardig overweg met animatie technieken, maar dit is echt een heel apart probleem omdat de wieken scheef staan :+

[...]

mag ik eens proberen jou molen te laten draaien?
Heb je al mijn voorstel van de pivot afstellen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/tweaktown.jpg]
Ik ben benieuwd of je huisje blijft staan zonder palen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heheeehhe huisje staat voor paal :+
die komen nog terug hoor, maar wilde het nog even aanpassen, had iets te veel faces in de final render ......... vandaar.
Het zullen waarschijnlijk vierkante paaltjes worden ipv ronde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
WhizzCat schreef op 28 juni 2004 @ 13:27:
[...]

[...]

Gewoon de pivot draaien en bij het animeren draaien om de local as. En als je het dan nog steeds lukt, zet dan een dummy neer die goed is gedraaid, link dan de wieken daaraan en draai dan de dummy om diens lokale as.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:31
Zou deze ook mogen :9~

Afbeeldingslocatie: http://www32.brinkster.com/qonsaides/house1.jpg

Tis een mooi kantoorgebouw >:)

(ik denk alleen beetje veel poly's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je ooit zo'n gebouw in een dorp gezien :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi, maar wel een beetje te hoog , jammer genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

zirus schreef op 28 juni 2004 @ 13:44:
[...]

mag ik eens proberen jou molen te laten draaien?
Heb je al mijn voorstel van de pivot afstellen al geprobeerd?
Sure, hebbie mail adres in profiel staan?

//edit -> sjek meel :)
Oogst schreef op 28 juni 2004 @ 16:44:
[...]

Gewoon de pivot draaien en bij het animeren draaien om de local as. En als je het dan nog steeds lukt, zet dan een dummy neer die goed is gedraaid, link dan de wieken daaraan en draai dan de dummy om diens lokale as.
De pivot draaien werkt dus niet somehow, maar ik zal het es met een dummy proberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door WhizzCat op 28-06-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:55
Ik vorder nu al aardig ver met me gebouw, maar wat is een goeie site voor textures (het liefst gratis). Tot nu toe heb ik nooit textures hoeven te gebruiken, maar bij dit project wil ik de ladder wat hoger leggen.

[ Voor 4% gewijzigd door YscO op 28-06-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

YscO schreef op 28 juni 2004 @ 18:42:
Ik vorder nu al aardig ver met me gebouw, maar wat is een goeie site voor textures (het liefst gratis). Tot nu toe heb ik nooit textures hoeven te gebruiken, maar bij dit project wil ik de ladder wat hoger leggen.
http://www.planetquake.com/berneyboy/textures.htm

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Wow vet handig :D bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een onderhoudskraan voor het billboard aan de achterzijde van het huis
Hoe kan ik het beste te werk gaan om de staalkabels , staalkabels te laten lijken ???

close up :
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/crane1.jpg

totaal:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/back.jpg

/me totaal na de grote ontruiming : 36285 Faces

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb het even nagemeten en mijn gebouwtje is al 20*30 meter en 25 meter hoog. Nu al te groot dus. MaDDog, is dit toegestaan?

Overigens zie ik nogal wat foutjes in de startpost in wie wat aan het doen is. Zo staat het molentje van Whizzcat er eenmaal als huis en eenmaal als molen in en staat de snackbar van Senzuboon er als huis in.

[ Voor 47% gewijzigd door Oogst op 28-06-2004 21:03 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 18:42
Oogst schreef op 28 juni 2004 @ 21:00:
Ik heb het even nagemeten en mijn gebouwtje is al 20*30 meter en 25 meter hoog. Nu al te groot dus. MaDDog, is dit toegestaan?

Overigens zie ik nogal wat foutjes in de startpost in wie wat aan het doen is. Zo staat het molentje van Whizzcat er eenmaal als huis en eenmaal als molen in en staat de snackbar van Senzuboon er als huis in.
Das dus 4 maal de eigenlijke maximale oppervlakte. OP zich zou je alles in verhoudingen wel kunnen verkleinen? Het ziet er dan wellicht wel een beetje belachelijk uit, maar goed. :)
Ik ben er verder niet tegen hoor, ik heb er alle vertrouwen in dat je er iets moois van gaat maken :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Alles verkleinen gaat niet, want er zitten dingen in zoals een trap en ramen en die vereisen wel specifieke afmetingen. Nou ja, als het niet mag, dan maak ik deze gewoon toch, alleen niet meer voor Tweaktown. Ik moet toch aan het einde details gaan strippen, want hij heeft nu al 84.196 polies en ik heb juist zin om details te modellen. Die ik dus gewoon allemaal weer bruut zou deleten voor Tweaktown. :)

Dus nogmaals: MaDDog, mag ik een te groot gebouw maken van ongeveer 20*30 meter en 25 meter hoog?

Anyway, ik heb de toren behoorlijk ver uitgewerkt en nog wat vormen veranderd:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/VillaRender04640.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Volgens mij zijn er meer mensen die zich niet aan die afmetingen houden dan wel. Ik weet niet hoe MadDog en 6K hier tegenover staan. Ik zou het dus niet erg vinden als ik meer meters mocht gebruik. Als ik naar onze tuin kijk, en dat is dan een rijtjes huis tuin, is die al 10 tot 15 meter lang dus als je een huis 10 bij 15 maakt heb je zo ie zo amper plaats over voor een tuin mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ja niet aan de afmeting houden is natuurlijk niet helemaal de bedoeling :)
dat maakt nou juist de opdracht samen met het aantal polygons.

Natuurlijk, door het toevoegen van de onderhoudskraan kom ik ook iets groter uit, maar liefst ( 10 cm ) .

Op de bouw plaats mag ik een kraan maken die groter is dan toegestaan, maar enkel en alleen omdat Maddog daar een rede voor had.

Maar 4 keer zo groot oppervlak als 10 X 15 meter, is toch wel iets te veel van het goede.
Dit is een half kasteel aanhet worden, tja past dan in een town, wie zal het zeggen.

Zelf zal ik heel lullig doen en zeggen het is veel te groot en niet volgens de opdracht, maar MadDog en 6 K hebben het uiteindelijk voor het zeggen :)

Overigens ziet het er weer strak uit als altijd Oogst :)
Complimenten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 22:58:
...

Zelf zal ik heel lullig doen en zeggen het is veel te groot en niet volgens de opdracht, maar MadDog en 6 K hebben het uiteindelijk voor het zeggen :)

...
Ik voeg mij hier aan toe.

De regeltjes zijn er niet voor niets tenslotte, anders blijven we zo bezig. Er zijn altijd uitzonderingen te regelen, maar daar zijn in eerste instantie de coordinatoren voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.vandenheuvel/GARAGE.jpg

paar uur met een garagedeur liggen stoeien. nog steeds niet echt geweldig.
en om een of andere reden lijkt me garage ook veel te kort (grootte 5 bij 2,5 meter..........)
maar hij lijkt bijna vierkant :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien moet je die ramen kleiner maken, dan lijkt het al veel groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Oogst schreef op 28 juni 2004 @ 22:34:
Alles verkleinen gaat niet, want er zitten dingen in zoals een trap en ramen en die vereisen wel specifieke afmetingen. Nou ja, als het niet mag, dan maak ik deze gewoon toch, alleen niet meer voor Tweaktown. Ik moet toch aan het einde details gaan strippen, want hij heeft nu al 84.196 polies en ik heb juist zin om details te modellen. Die ik dus gewoon allemaal weer bruut zou deleten voor Tweaktown. :)

Dus nogmaals: MaDDog, mag ik een te groot gebouw maken van ongeveer 20*30 meter en 25 meter hoog?

Anyway, ik heb de toren behoorlijk ver uitgewerkt en nog wat vormen veranderd:

[afbeelding]
Mooi gebouw. Ik ben heel benieuwd wat het eind resultaat wordt. Maar zo kan ik hem niet in tweaktown zetten ben ik bang. Dan zou het net een plaleis (heeft niks met type gebouw te maken :P) lijken met allemaal huisjes eromheen. Vooral door de hoogte. De rest zou zich waarschijnlijk ook flink genaaid voelen als ik hem toeliet.

En bedankt voor de foutjes in de startpost. Ik heb een hekel aan dat kleine rotvakje waarin ik steeds moet editen. Dus er gaat ongetwijfeld nog wel eens iets mis. Ik heb aangepast wat je gevonden had.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
MaDDoG schreef op 29 juni 2004 @ 00:02:
[...]

Mooi gebouw. Ik ben heel benieuwd wat het eind resultaat wordt. Maar zo kan ik hem niet in tweaktown zetten ben ik bang. Dan zou het net een plaleis (heeft niks met type gebouw te maken :P) lijken met allemaal huisjes eromheen. Vooral door de hoogte. De rest zou zich waarschijnlijk ook flink genaaid voelen als ik hem toeliet.

En bedankt voor de foutjes in de startpost. Ik heb een hekel aan dat kleine rotvakje waarin ik steeds moet editen. Dus er gaat ongetwijfeld nog wel eens iets mis. Ik heb aangepast wat je gevonden had.
Jammer...

Een hijskraan wordt wel toegestaan, evenals een molen, maar zoiets dan weer niet... Nooit in Italie geweest? (De afspraak was toch dat je in je eigen stijl/tijd iets mocht moddelen?? ).
Ik zie persoonlijk liever iets van Oogst, dan een lelijk vierkant gebouw ( ik bedoel niet iemand specifiek hiermee) dat in een uur tijd in elkaar is gefrutseld, ook al heeft het niet de juiste afmetingen.

[ Voor 3% gewijzigd door inquestos op 29-06-2004 00:39 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
[...]

je kan dat gebouw van oogst ook aan de rand van het dorp plaatsen bij een groot bos, als oud landhuis of belangrijk gebouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
De reden dat er van mij een kraan in mocht staan die langer was dan 15 meter (5 verdiepingen) was omdat je er dwars doorheen kan kijken en hij smal is. Het is geen belemmering van het zicht. De molen valt binnen de specificaties voor ozver ik weet. Maar is in iede rgeval niet 4 keer zo groot, en bijna twee keer zo hoog.

Dat dit gebouw er misschien beter/proffesioneler uitziet kan ik niet meenemen in mijn beslissing. Dat zou betekenen dat hoe beter je kan 3d-en hoe minder je je aan de regels zou hoeven houden.

De regel heb ik in het leven geroepen zodat er geen gebouwen zouden zijn die de andere in het niet zouden doen vallen. Ik heb bekeken hoe het eventueel bij elkaar uit zou zien, en ik vond het verschil te groot:
Afbeeldingslocatie: http://gekkehond.sohosted.com/GoT/Tweaktown/inquestos.jpg
Hoe graag ikzelf dit gebouw er ook in wil hebben. Het past er gewoon niet binnen. Als hij een kleinere versie wil maken is er natuurlijk geen enkel probleem. Welke stijl dan ook. De opmerking over dat het op een paleis leek was alleen bedoeld om mijn woordkeus te verklaren. Niet om aan te geven dat hij er niet in zou mogen staan omdat hij er op lijkt.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

MaDDoG, als ik een suggestie mag doen.
Het dorp krijgt een omgeving, waarom plaatsen we het paleis van oogst niet buiten het dorp in de bergen of zow? Dat geeft een ruimtelijker gevoel. De camera kan daar dan even beginnen (of eindigen).

Aan de andere kant, iemand met de kwaliteiten van oogst kan zich redelijk makkelijk aan de afmetingen houden ;)

Maar ik zou een dergelijk gebouw wel willen proberen mee te nemen zonder ons dorpje aan te tasten natuurlijk

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 29 juni 2004 @ 00:37:
[...]

Jammer...

Een hijskraan wordt wel toegestaan, evenals een molen, maar zoiets dan weer niet... Nooit in Italie geweest? (De afspraak was toch dat je in je eigen stijl/tijd iets mocht moddelen?? ).
Ik zie persoonlijk liever iets van Oogst, dan een lelijk vierkant gebouw ( ik bedoel niet iemand specifiek hiermee) dat in een uur tijd in elkaar is gefrutseld, ook al heeft het niet de juiste afmetingen.
Ik begrijp heel goed wat je probeerd te zeggen, en nogmaals ik vindt het ook een mooi gebouw, maar het is zo een kollos ..... Daarbij zal ik vermelden , dat ondanks de hijskraan is toegestaan, deze ook aan de rand van het dorp geplaatst wordt, wanneer deze een bedreiging voor het uitzicht zal vormen.
----> Dit is een afspraak dit ik met MadDog en 6K gemaakt heb.

Maar let wel evenop wat je mededeeld (!) - niet boos bedoed hoor :*)

Er zijn een aantal onervaren mensen die mee doen, die al heel trots zijn op een vierkant met raampjes, en hebben daar misschien wel meer dan een uur of twee voor nodig.
We zijn allen gewoon lekker bezig met elkaar een dorpje te knutselen, hoelang je ook over een woning doet en hoe hij er uit ziet . 8) :Y)

/me Zelf ben ik drastisch wezen strippen om binnen de 50,000 Faces te blijven :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is voor mij makkelijk uit te leggen waarom er wel een hijskraan in het dorp mag en ook een molen, dat komt nou eenmaal omdat je die ook vind ik dorpjes, het versterkt zelfs het dorp-gevoel, of jij moet ooit in een stadcentrum molens hebben gezien? En die hijskraan is zoals gezegt geen belemmering in het zicht. Ik vind het buiten het dorp plaatsen ook geen goed idee, het zal natuurlijk niet storen, maar het blijft een feit dat we een DORP aan het modellen zijn, en niet een stuk-land-met-een-dorp-en-een-bos-waar-een-landhuis-in-staat. Dus het zal al wel duidelijk zijn: ik sluit me aan bij de meerderheid, dat zal ook niet het einde voor dat huis betekenen, het ziet er allemaal prachtig uit, maar misschien kan het dienstdoen als een 10meter-ingekort museum, of misschien kan die toren nog gebruikt worden voor een kerk.

Suc6 en het wordt vast wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
[...]

OK, ik vind het best, dan maak ik hem gewoon voor mezelf en niet voor Tweaktown, geen probleem. Ik ga nog wel eens nadenken wat ik kan maken voor Tweaktown, want ik wil er toch wel wat voor maken.

Overigens vind ik het stijlargument wel goed (het is ook een soort paleis en dat past er niet bij), maar denk ik sowieso niet dat het qua stijl eenduidig gaat worden.

En ik ben het trouwens helemaal met MaDDoG eens dat het onzin is om te zeggen dat die van mij er wel in mag omdat ik goed kan modellen, want dat is natuurlijk geen argument bij een project als dit.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je verzint vast wel iets voor tweaktown Oogst.
We weten allemaal waar je toe in staat bent , btw , vette animaties op je site man,

Woow welkom in het vette rome _/-\o_ :)

ben benieuwd hoe dat gebouw van je is als ie af is :)

[nieuwe invoer]
Wip nieuwe bouwkraan

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/showcase/crane2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsesje
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

prinsesje

Quack

(overleden)
Mijn vierkant-met-ramen vordert langzaam:

Afbeeldingslocatie: http://www.prinsesje.tomaatnet.nl/inet/huisje-wip02.jpg

Er zit wel glas in de ramen, maar tot nu toe heb ik dat nog niet kunnen overtuigen er ook daadwerkelijk uit te zien als glas en het bankje is lichtelijk loos omdat ik nog steeds niet snap hoe ik zoiets moet texturen :). Tot nu toe zijn het 4840 faces (als ik op de juiste plaats kijk) en is het huisje 10,5x6,5x6 meter lang/breed/hoog.

Next up zijn nog steeds de dakraampjes (maar ik weet niet hoe ik die wil doen, het is niet echt de bedoeling dat er naar binnen gekeken kan worden en een rolgordijn vind ik niet passen), de achterdeur en de gordijnen - als iemand een idee heeft hoe ik die mooi kan plooien zonder dat het eruit ziet als een plaat golfmetaal dan hou ik mij ten zeerste aanbevolen :).

Profiel - jaja, met nieuwe foto, zeurpieten! || me@Audioscrobbler
Woei, computer leeft weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Zeer mooi! Er zit volgens mij alleen 1 klein foutje bij je dakpannen, die lopen door de muur :+

ff wat verder gedaan, de leuning bij de trap zweeft nog ff, wordt opgelost :p.
Afbeeldingslocatie: http://www.flashin.nl/3d/wip2.jpg
:o en de rand steekt te ver uit op die render zie ik :)

[ Voor 12% gewijzigd door flashin op 29-06-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

@prinsesje: overtuigende dakpannen, hoe heb je die gedaan?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
MaDDoG schreef op 29 juni 2004 @ 01:16:
Dat dit gebouw er misschien beter/proffesioneler uitziet kan ik niet meenemen in mijn beslissing. Dat zou betekenen dat hoe beter je kan 3d-en hoe minder je je aan de regels zou hoeven houden.
Je verdraait mijn post een beetje. Ik heb nergens gezegd dat iemand die minder professioneel werkt, er minder recht heeft om er in te staan. Ik wil alleen aangeven dat wanneer je een 4× zo groot gebouw maakt, maar er niet meer tijd in steekt dan wanneer het kleiner zou zijn (en je je model dus gewoon in feite opblaast), ik er ook tegen zou zijn. Echter ben ik er van overtuigd dat Oogst z'n creatie onder zou doen voor de rest qua detail, ook al is het veel groter :)

@prinsesje: super :) En die dak-texture ziet er ook overtuigend uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Ik was net in de weer met de molen van Whizzcat, maar mij lukt het ook niet om een object om zijn eigen as te draaien, hij wil alleen maar om de world axis draaien. Ik heb nou een work around met een ronde spine en dummy0s die de sline als path hebben. En met behulp van LookAt laat ik hem roteren, maar ik neem bijna aan dat het makkelijker kan aangezien dit heel veel werk voor iets lulligs als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zirus schreef op 29 juni 2004 @ 14:46:
Ik was net in de weer met de molen van Whizzcat, maar mij lukt het ook niet om een object om zijn eigen as te draaien, hij wil alleen maar om de world axis draaien. Ik heb nou een work around met een ronde spine en dummy0s die de sline als path hebben. En met behulp van LookAt laat ik hem roteren, maar ik neem bijna aan dat het makkelijker kan aangezien dit heel veel werk voor iets lulligs als dit.
Ik heb in een ver verleden (3d max v2 tijd- rond 1999 zeker.) ook een molen gemaakt met draaiende wieken, ik zal kijken of ik de .max file nog kan vinden en hoe ik het heb opgelost. Het staat mij iig. bij dat het niet al te moeilijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Sorry, maar dit is toch gewoon echt basic... ??

En als je de as niet goed krijgt, model je je wieken toch eerst horizontaal, group je ze, pak je als as 0,0,0, laat je het, zeg maar in 20 frames 90 graden draaien, en vervolgens: graph editor> curve editor > en dan relative repeat. Vervolgens nog wel even grafiek bijwerken (constante rotatie maken).
En dan gewoon in juiste hoek brengen.... (en als ie dan toch vreemd gaan doen, als nog eens groupen al voor het in de juiste hoek brengen)
Gewoon een beetje creatief oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
als ik nieuwe wieken maakt lukt het, maar met de wieken van Whizzcat wil dat.

maar kan je nou een object om zijn eigen as laten draaien inplaats van world ax

OKey ik heb de wieken van gegrouped met een dummy en toen gedroegen ze zich wel zoals ze horen, maar waarom ze in eerste instantie niet goed deden mag Whizzcat uitzoeken :)

[ Voor 37% gewijzigd door Niakmo op 29-06-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
inquestos schreef op 29 juni 2004 @ 14:31:
[...]
Je verdraait mijn post een beetje. Ik heb nergens gezegd dat iemand die minder professioneel werkt, er minder recht heeft om er in te staan. Ik wil alleen aangeven dat wanneer je een 4× zo groot gebouw maakt, maar er niet meer tijd in steekt dan wanneer het kleiner zou zijn (en je je model dus gewoon in feite opblaast), ik er ook tegen zou zijn. Echter ben ik er van overtuigd dat Oogst z'n creatie onder zou doen voor de rest qua detail, ook al is het veel groter :)

@prinsesje: super :) En die dak-texture ziet er ook overtuigend uit :)
Ik had het er inderdaad iets geaccentueerder neergezet als jij. Maar ook nu zie ik nog steeds niet waarom oogst wel een groter gebouw zou mogen maken van jou, en de rest niet. Onafhankelijk van hoeveel tijd erin gestopt wordt. Of hoeveel detail een gebouw heeft. Of hoe goed het eruit ziet.

Ik hoop dat oogst dit ook begrijpt. Ik haat het om dictatortje te spelen. Maar ik zie niet in waarom ik de regels wel voor Oogst, of LiToKi, of mijn buurjongen zou moeten verbuigen

[ Voor 4% gewijzigd door MaDDoG op 29-06-2004 15:54 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik gek aan het worden of is er een mod aan het topic-kuisen geweest :?

Weet iemand hoe ik het "goedkoopst" gras kan maken?

edit:
gevonden

http://www.useddishes.com...torial/hair_tutorial.html

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
MaDDoG schreef op 29 juni 2004 @ 15:52:
[...]
Ik had het er inderdaad iets geaccentueerder neergezet als jij. Maar ook nu zie ik nog steeds niet waarom oogst wel een groter gebouw zou mogen maken van jou, en de rest niet. Onafhankelijk van hoeveel tijd erin gestopt wordt. Of hoeveel detail een gebouw heeft. Of hoe goed het eruit ziet.

Ik hoop dat oogst dit ook begrijpt. Ik haat het om dictatortje te spelen. Maar ik zie niet in waarom ik de regels wel voor Oogst, of LiToKi, of mijn buurjongen zou moeten verbuigen
Oogst zelf heeft zich er volgensmij al lang bij neergelegd (blijkbaar), maar ik vind 't jammer dat 't niet wordt toegestaan. :)

't gaat er niet om dat het van Oogst is, maar omdat je zelf een regel hebt opgesteld:
"Als je een groter huis wil bouwen moet dat in overleg met de coordinator om het 'tegen elkaar op' modelen te beperken."

Nogmaals, het gaat er niet om dat het oogst z'n creatie is, het gaat erom dat het ondanks dat het groot is, het qua detail niet onderdoet voor andere creaties (aan zijn wips te zien). Hij had waarschijnlijk in dezelfde tijd ook 4 gebouwen kunnen maken, waarmee hij evenveel aandacht had "opgeeist"....

Maar goed, mij maakt het niet uit, ik vind gewoon: hoe meer, hoe beter (zolang er moeite in is gestoken)
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 16:36:
ben ik gek aan het worden of is er een mod aan het topic-kuisen geweest :?
hoezo??

[ Voor 10% gewijzigd door inquestos op 29-06-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta ineens bovenaan met een reply waarvan ik zeker weet dat ie nog op de vorige pagina stond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
inquestos schreef op 29 juni 2004 @ 16:38:
Oogst zelf heeft zich er volgensmij al lang bij neergelegd (blijkbaar), maar ik vind 't jammer dat 't niet wordt toegestaan. :)

't gaat er niet om dat het van Oogst is, maar omdat je zelf een regel hebt opgesteld:
"Als je een groter huis wil bouwen moet dat in overleg met de coordinator om het 'tegen elkaar op' modelen te beperken."

Nogmaals, het gaat er niet om dat het oogst z'n creatie is, het gaat erom dat het ondanks dat het groot is, het qua detail niet onderdoet voor andere creaties (aan zijn wips te zien). Hij had waarschijnlijk in dezelfde tijd ook 4 gebouwen kunnen maken, waarmee hij evenveel aandacht had "opgeeist"....

Maar goed, mij maakt het niet uit, ik vind gewoon: hoe meer, hoe beter (zolang er moeite in is gestoken)
Aaahhhh, nu snap ik je al iets meer. De reden dat ik aangaf 'groter in overleg' Was meet voor als iemand een kerk had met een toren die erbovenuit zou komen, een zendmast van een radiostation, of een tuin achter het huis. Ik heb nooit de intentie gehad mensen te doen geloven dat bouwerken die genoeg schaduuw kunnen produceren om 3 andere gebouwen in het donker te zetten toe te laten.
Misschien had ik dan beter in de startpost een stuk harder over kunnen laten komen. Maar zoals ik al eerder aangaf. Ik hou niet zo van dictator zijn. Ik wil altijd iedereen gelukkig maken :)

Ik blijf alleen niet eens zijn met de argumentatie dat als een gebouw mooi en veel detail of veel tijd kost het ineens groter mag zijn. Nog steeds heb je dan het probleem dat het alle aandacht opeist en de andere gebouwen minder opvallen. Dat was voor mij de reden van die regel. Ik wil geen onderscheid maken in kwaliteit. Ik was niet van plan een hoog kwalitatief dorp af te leveren. Maar wel iedereen de kans geven leuk meet te doen met een 3d project en iedereen daarin evenveel aandacht te geven.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsesje
  • Niet online

prinsesje

Quack

(overleden)
Woei, bedankt voor de positieve reacties :)
6K schreef op 29 juni 2004 @ 14:19:
@prinsesje: overtuigende dakpannen, hoe heb je die gedaan?
Als je beloofd niet te lachen... Het is alleen maar een The Sims-dakpan texture die ik heb overgetrokken (omdat 'ie nogal rommelig was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Om weer even bij het moddelen te blijven:

ik ben weer wat verder:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/progress_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

prinsesje schreef op 29 juni 2004 @ 17:56:
Woei, bedankt voor de positieve reacties :)
[...]

Als je beloofd niet te lachen... Het is alleen maar een The Sims-dakpan texture die ik heb overgetrokken (omdat 'ie nogal rommelig was)
* heuveltje gaat onmiddelijk weer the sims instaleren.
ik zat al een halve dag te kloten om fatsoenlijke dakpannen te fabriceren die geen 30k polygonen per dak opleveren..............

ow en dat vierkantje met ramen was meer op mij gericht geloof ik :)
iig vind ik die van jouw heel netjes !

btw vraagje aan maddog
Hoe zit het nu met tuinen ed ?
niet dat ik daar al aan toe ben maar toch..........
-is daar een standaard voor
-moet ie op een weg aansluiten,
en zo ja vanuit welke richting.
-hoeveel detail moet ering (vanaf hoever word het bekeken)
-moet het icm met het huis nog steeds 10x15 M halen (dacht ik in eerste instantie eigenlijk maar ik zie hier al veel huizen met een oppervlakte van 10x15M)
-moet het binnen die 50K polys blijven ?
-word het ding van alle kanten bekeken of kan ik smokkelen met halve bomen enzo ?

[ Voor 53% gewijzigd door heuveltje op 29-06-2004 19:33 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Op je laatste vier vragen:
- 50k polys :)
- Ja, regels zijn regels tenzij er uitdrukkelijk met de coordinator wordt overlegd.
- Ja
- Wat ik heb gelezen wel, er komt waarschijnlijk een animatie waar langs alle huizen gevlogen wordt met wat humor erin :p

50k gaat trouwens makkelijk lukken :), heb nog wel ruimte voor wat bomen e.d...
Afbeeldingslocatie: http://www.flashin.nl/3d/wip3.jpg
Ja het lijken op een paar boxes op elkaar, maar ik denk dat ik de 1e verdieping aan de 2de kant verander, misschien een schuin dak oid.
De weg naar de garage lijkt nu gaar, maar er hangt straks een boom boven :Y)

offtopic:
en nou stop ik voor vandaag

[ Voor 44% gewijzigd door flashin op 29-06-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
MaDDoG schreef op 29 juni 2004 @ 15:52:
...
Ik had al gepost dat ik me er wel in kan vinden, met name in je argument dat één gebouw niet alle aandacht op mag eisen. Dus Oogst begrijpt het. :)
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 12:30:
Je verzint vast wel iets voor tweaktown Oogst.
We weten allemaal waar je toe in staat bent , btw , vette animaties op je site man,

Woow welkom in het vette rome _/-\o_ :)

ben benieuwd hoe dat gebouw van je is als ie af is :)

[nieuwe invoer]
Wip nieuwe bouwkraan

[afbeelding]
Ik denk dat ik voor mijn nieuwe gebouw iets ga doen met de huisjes van Gaudí, met al die boogvormen erin en die gekleurde mozaiken, en met de stijl uit het land van laaf uit de Efteling, ook die is met allemaal bogen erin. En dan wel een mooi klein schattig huisje. :)

Beide zouden een stuk beter moeten worden dan mijn Forum Trajani, want dat is al weer drie jaar oud en ik zou nu toch erg veel dingen anders en beter aanpakken.

Over je kraan: je gebruikt nu een opacity map en dat is uiteraard erg vlak. Je kunt dat een heel eind verbeteren door middel van een bump-map en een vrij sterke en scherpe specular. Dit kost geen polygonen, maar daarnaast zou ik ook nog wat polygonen aan je kraan besteden door de lange staven die erin zitten in de lengte van de constructie daadwerkelijk te modellen. Dat zijn gewoon enkele langgerekte boxes, dus dat kost amper polygonen.
prinsesje schreef op 29 juni 2004 @ 13:00:
Mijn vierkant-met-ramen vordert langzaam:

[afbeelding]

Er zit wel glas in de ramen, maar tot nu toe heb ik dat nog niet kunnen overtuigen er ook daadwerkelijk uit te zien als glas en het bankje is lichtelijk loos omdat ik nog steeds niet snap hoe ik zoiets moet texturen :). Tot nu toe zijn het 4840 faces (als ik op de juiste plaats kijk) en is het huisje 10,5x6,5x6 meter lang/breed/hoog.

Next up zijn nog steeds de dakraampjes (maar ik weet niet hoe ik die wil doen, het is niet echt de bedoeling dat er naar binnen gekeken kan worden en een rolgordijn vind ik niet passen), de achterdeur en de gordijnen - als iemand een idee heeft hoe ik die mooi kan plooien zonder dat het eruit ziet als een plaat golfmetaal dan hou ik mij ten zeerste aanbevolen :).
Ow, wat een vet ontwerp! Cool man, je doet alleen de zolder eigenlijk van een echt huis en dat maakt het juist enorm cool. Echt een vet concept!

Je bankje kun je texturen door er gewoon een uvw map modifier met als instelling box overheen te gooien, dat is lekker snel en vaak goed genoeg. Dan een mooie hout-foto er overheen en klaar. Het hoeft namelijk niet ver ingezoomd te worden, dus dat is voldoende.

Gordijnen kun je beter doen door eens goed naar de plooing van echte gordijnen te kijken die dan handmatig een bovenaanzicht/doorsnede te tekenen dmv een spline. Deze kun je vervolgens cheap-ass extruden, maar dat is wel erg recht en golfplaat-achtig. Voor een beter resultaat kopiëer je je eerste doorscene, schuif je met de vertices van de spline tot die leuk anders liggen, een beetje opgeschoven en wat plooien die diep en minder diep zijn en zo, en doe je vervolgens een loft object met als path een verticale lijn. Bij de loft object zet je dan op 0% je ene spline als shape en op 100% je andere spline als shape. Met deze manier kun je bijna fotorealisme bereiken, indien goed toegepast. Ook kun je voor meer details nog extra doorsnedes maken op bijvoorbeeld 30% en 60%.
Als zirus mij de molen mailt, uiteraard geZIPped vanwege de grootte, dan zal ik er eens naar kijken. Het lijkt me heel simpel, maar dat zal dus wel tegenvallen. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Oogst op 29-06-2004 21:40 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Ik ben nog steeds bezig met de kerk, maarre, die 50k polygonen, zijn dat nou polygonen of faces? En hoe zie ik het aantal faces mbv de scanline renderer?
En nog iets, er staat in de startpost dat shaders niet toegestaan zijn, maar (en dit is waarschijnlijk een domme opmerking :P) je gebruikt toch in principe altijd een shader? En hoe zit het met bumpmaps?

Tot zo ver mijn vraagjes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Splash schreef op 29 juni 2004 @ 21:43:
Ik ben nog steeds bezig met de kerk, maarre, die 50k polygonen, zijn dat nou polygonen of faces? En hoe zie ik het aantal faces mbv de scanline renderer?
En nog iets, er staat in de startpost dat shaders niet toegestaan zijn, maar (en dit is waarschijnlijk een domme opmerking :P) je gebruikt toch in principe altijd een shader? En hoe zit het met bumpmaps?

Tot zo ver mijn vraagjes :Y)
Met shaders worden allerlei vage dingen met Brazil en zo bedoeld, want inderdaad wordt altijd alles belicht met shaders. Zelfs de ouderwetse gauraud in games is een shader.

En het gaat niet om polies maar om triangles en faces zijn in MAX hetzelfde als triangles. En je faces zie je tijdens het renderen in het overzichtsscherm dat dan verschijnt naast je render.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Oogst :
Bedankt voor de tip, ik ga het meteen proberen en post de bevinden wel weer in het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsesje
  • Niet online

prinsesje

Quack

(overleden)
Oogst schreef op 29 juni 2004 @ 21:32:

Ow, wat een vet ontwerp! Cool man, je doet alleen de zolder eigenlijk van een echt huis en dat maakt het juist enorm cool. Echt een vet concept!

Je bankje kun je texturen door er gewoon een uvw map modifier met als instelling box overheen te gooien, dat is lekker snel en vaak goed genoeg. Dan een mooie hout-foto er overheen en klaar. Het hoeft namelijk niet ver ingezoomd te worden, dus dat is voldoende.

Gordijnen kun je beter doen door eens goed naar de plooing van echte gordijnen te kijken die dan handmatig een bovenaanzicht/doorsnede te tekenen dmv een spline. Deze kun je vervolgens cheap-ass extruden, maar dat is wel erg recht en golfplaat-achtig. Voor een beter resultaat kopiëer je je eerste doorscene, schuif je met de vertices van de spline tot die leuk anders liggen, een beetje opgeschoven en wat plooien die diep en minder diep zijn en zo, en doe je vervolgens een loft object met als path een verticale lijn. Bij de loft object zet je dan op 0% je ene spline als shape en op 100% je andere spline als shape. Met deze manier kun je bijna fotorealisme bereiken, indien goed toegepast. Ook kun je voor meer details nog extra doorsnedes maken op bijvoorbeeld 30% en 60%.
*bloos* Het is maar een klokgevelhuisje, niet echt een superconcept :)

Maar mijn bankje begint nu werkelijk bankjesachtige kenmerken te vertonen, bedankt voor de tip/duw in de juiste richting!

Afbeeldingslocatie: http://www.prinsesje.tomaatnet.nl/inet/bankje.jpg

'Tis nog niet veel, maar in elk geval lopen de houtnerven de goede kant op \o/. Ik heb al weer bijna hoop dat het met de gordijnen dan ook wel goed zal komen :)
heuveltje schreef op 29 juni 2004 @ 19:15:
[...]

* heuveltje gaat onmiddelijk weer the sims instaleren.
ik zat al een halve dag te kloten om fatsoenlijke dakpannen te fabriceren die geen 30k polygonen per dak opleveren..............

ow en dat vierkantje met ramen was meer op mij gericht geloof ik :)
iig vind ik die van jouw heel netjes !
Waar de Sims al niet goed voor zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
prinsesje schreef op 29 juni 2004 @ 23:26:
[...]

*bloos* Het is maar een klokgevelhuisje, niet echt een superconcept :)

Maar mijn bankje begint nu werkelijk bankjesachtige kenmerken te vertonen, bedankt voor de tip/duw in de juiste richting!

[afbeelding]

'Tis nog niet veel, maar in elk geval lopen de houtnerven de goede kant op \o/. Ik heb al weer bijna hoop dat het met de gordijnen dan ook wel goed zal komen :)
Prachtig :) Beetje cyb-ymer achtig :*)
* inquestos moet zelf ook nog een bankje maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
-Dak ff afgemaakt
-de trap geen Box maar closed en geen railing meer.
-Zonnetje toegevoegd
-Deur toegevoegd
-Kozijnen en deurpost gedetailleerd
-Weg naar garage iets minder strak gemaakt, moet nog meer detail

Afbeeldingslocatie: http://www.flashin.nl/3d/wip4.jpg
Er komt daar aan de rechterkant nog een dakterrasje bovenop en dan is ie wel hoog zat lijkt me *D

C&C Pls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Ik wil ook wel meedoen :)
Iemand nog tips wat ik het beste kan maken? Gewoon op google een leuke foto van een huis zoeken en dat namodellen :?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe het net zoals je als klein kind een kar maakt, eerst uittekenen wat je wilt, wat past nou bij jou, dus wil je een huis of wil je echt iets anders dan anderen, kies dan voor een molen/grot dat soort dingen.

Als je dat hebt bedacht model je je huis, en als er iets niet mooi is probeer je dat te veranderen, en zo nu en dan probeer je wat uit, terrasje hier tafeltje daar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Flashin:

Leuk lijkt een beetje op de mijne, vandaar de volgende tips :)

/me Ik zou nog aan wat veiligheid denken voor de bewoners:

Muur of hek, langs het gapende gat van de garage box.
Misschien nog iets voor het raam, voor het geval je uit het open raam valt :P

/me Het huis mag best meet detail hebben:

Brievenbus, deurbel, schoorsteentje, antenne... etc.

/me Aangezien jij nog voldoende tuin over heb om wat mee te doen :

Bankje, beeldje, zonnewijzer , kunstwerk etc.
Wel degelijk een mooi hek om je huis.
een bordje in de tuin , bv. TEKOOP , of VERKOCHT
Een looppad naar de voordeur etc.

Je heb nog zat faces over om leuke dingen er bij te modelen , zo is het toch echt een beetje aan de kale kant :)

succes er mee

@ Elektronicanet :

Ja dat kan natuurlijk wel, maar meestal heb je dan maar een zijde van de woning, en moet je de rest er toch zelf bij verzinnen.
Stapel anders gewoon wat boxjes op elkaar en naast elkaar.

zo krijg je al snel de ruwe vorm en hoogte van je huis.
en krijg je vanzelf leuke ideeën voor de aankleding en details

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zou het ook leuk vinden om een creatie van me terug te zien in TweakTown

Is er nog plaats voor een bordeel? :P

Of past dit niet in het plaatje wat we willen cree-eren, anders maak ik wel gewoon een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Elektronicanet schreef op 30 juni 2004 @ 10:12:
Ik wil ook wel meedoen :)
Iemand nog tips wat ik het beste kan maken? Gewoon op google een leuke foto van een huis zoeken en dat namodellen :?
Ik heb ze al een keer gepost in het vorige topic, maar hier zijn ze nog een keer:

zwitsers alpen huisje
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-assistance.fsnet.co.uk/images/swiss01.jpg

gaudi achtig iets
Afbeeldingslocatie: http://www.ajacob.com/trips/Barcelona_5_2003/600_gaudi_building.jpg

western-style
Afbeeldingslocatie: http://www.photo.net/photo/pcd1960/bodie-1.4.jpg

Las Vegas
Afbeeldingslocatie: http://www.monnikhof.com/Las-Vegas-Downtown.jpg

herenhuis
Afbeeldingslocatie: http://www.deboerbouwgroep.nl/Herenhuis.jpg

mediterane ( :? )
Afbeeldingslocatie: http://www.masseriacasamassima.it/macine.jpg

modern/kubuswoning (aargh ;) )
Afbeeldingslocatie: http://www.galinsky.com/buildings/cubichouses/cube5.jpg

koloniaal
Afbeeldingslocatie: http://www.inm-asiaguides.com/thailand/phuket/sinop1h.jpg

oosters
Afbeeldingslocatie: http://www.cmxs.com/travel/belgium/brussels/images/41.jpg

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.