[3d] Project - Tweaktown

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.625 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Druk bezig met texturen, en aan het ruzieën met een hard nekkige vage poly die zich niet laat texturen :?
Niet te min wil ik een kleine showcase toevoegen.
Misschien zijn er nog opmerkingen en/of ideeen om de lege vakken op te vullen.

Garagebox - onderwoning + dak

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/showcase/box_s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/showcase/top_s.jpg

Een zijde + Achter

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/showcase/right_s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/showcase/billboard_s.jpg

de billboard krijgt ook nog mooie bouwlampjes er boven en onder, plus een onderhouds catwalk, daar waar nu de blauwe balk zweeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, alles is ook nog wip maar om dat er nou bij te zetten, weten jullie toch wel :+
Hey ik wil 2 kantoorgebouwen maken is dat goed..?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
je steen texture is wat te glimmend, en als ik t goed zie is aan de voorkant de bumpmap net omgekeerd, tenzij je je voegen juist zo wilt hebben, dus uit steekend tov de stenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 20:09:
Ja, alles is ook nog wip maar om dat er nou bij te zetten, weten jullie toch wel :+
Hey ik wil 2 kantoorgebouwen maken is dat goed..?
tis nog een dorp dus hou het dorpig en niet te hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
een vlug vraagje over unwrap uvw. Kan ik die zo exporten naar een iets wat bewerkbaar is met photoshop?
Want ik wil de textures er met photoshop drinzetten :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op 23 juni 2004 @ 20:11:
je steen texture is wat te glimmend, en als ik t goed zie is aan de voorkant de bumpmap net omgekeerd, tenzij je je voegen juist zo wilt hebben, dus uit steekend tov de stenen
Omgekeerd ? , nou nee zo wilde ik het eigenlijk niet, ben zo naar die overgangen aan het staren dat het me nog niet op gevallen was , Thanx :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op 23 juni 2004 @ 20:19:
een vlug vraagje over unwrap uvw. Kan ik die zo exporten naar een iets wat bewerkbaar is met photoshop?
Want ik wil de textures er met photoshop drinzetten :)
Map unwrap doen, vervolgens flattening , of normalize.
de kader met alle onderdelen , als screen rip , omzetten naar jpg.....

Photoshop :
import map, layer er over en inkleuren
background wissen en de layer exporteren als jpg ......
en terug zetten als bitmap materiaal in max.

Maar let wel op, sommige elementen kunnen op hun kop zitten, dus goed opletten :)

Zelf zou ik je aanraden een mapje te maken in PS , en deze toch in max te bewerken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 15:29:

JOOST//FRIET voor de vette friet!
[afbeelding]
Dat mannetje is zaalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Laatst online: 14-04 13:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

hm... ik heb eens zitten pielen met glas, na een aantal geweldige resultaten met idiote rendertijden kwam ik op het simpelste wat er is.

Gewoon standard material met een grijze kleur en 30 opacity
reflection map falloff type fresnell
het enige wat ik nog moet tackelen is de refractie, maar voor het glas wat ik nodig heb gaat het aardig :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op 23 juni 2004 @ 20:12:
[...]

tis nog een dorp dus hou het dorpig en niet te hoog ;)
40 meter? 30? 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Lees de startpost, max 5 verdiepingen, van 3 meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag jij ook nog eens gaan lezen want er staat bij uitzondering graag overleggen, en een kantoorgebouw is een uitzondering en nu ben ik geloof ik aan het overleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Wat leuk dat ie Joost/friet heet. :D Ik heet (volgens mijn moeder) namelijk in het echt Joost en maakte pas geleden:

a. een friettent

en

b. een rond dranktentje dat best veel lijkt op wat jij had.

Leuk toeval. :+

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 24 juni 2004 @ 16:57:
[...]
Ik heet (volgens mijn moeder) namelijk in het echt Joost
Maar jij denkt hier zelf anders over ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw dingetje, beter kon ik "prullenbak" niet uitdrukken, en aangezien er tegenwoordig 20.000 verschillende prullenbakken zijn ... :(

Ik heb mijn best gedaan, ben 2 keer overnieuw begonnen en heb er 2,5 uur aan gewerkt :(

Nou...komtie:

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/prullenbak1.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) ziet er leuk uit, lijkt een beetje op mijn eigen gekleure Airco machine :+

was een beetje aan het proberen geslagen om een eigen mapje te kleuren in fireworks
** heb geen fotoshop :X

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/showcase/airco.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
ziet der leuk uit!!!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 17:03:
Nieuw dingetje, beter kon ik "prullenbak" niet uitdrukken, en aangezien er tegenwoordig 20.000 verschillende prullenbakken zijn ... :(

Ik heb mijn best gedaan, ben 2 keer overnieuw begonnen en heb er 2,5 uur aan gewerkt :(

Nou...komtie:

[afbeelding]
Misschien is het een goed idee om je moeite eerst eens in een huis te stoppen. :? Het is inderdaad leuk om zulke kleine dingen te maken, maar helaas vindt iedereen dat (en dan moet jij dat natuurlijk niet in je eentje gaan opeisen :) ).... Nou kan iedereen dat wel gaan doen, maar straten vol met prullenbakken, lantaarnpalen, etc, maar geen huizen lijkt me ook niet echt leuk.
Wel leuk dat je met het project mee wilt doen :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 24 juni 2004 @ 20:32:
[...]

Misschien is het een goed idee om je moeite eerst eens in een huis te stoppen. :? Het is inderdaad leuk om zulke kleine dingen te maken, maar helaas vindt iedereen dat (en dan moet jij dat natuurlijk niet in je eentje gaan opeisen :) ).... Nou kan iedereen dat wel gaan doen, maar straten vol met prullenbakken, lantaarnpalen, etc, maar geen huizen lijkt me ook niet echt leuk.
Wel leuk dat je met het project mee wilt doen :)
euhm...ik héb al een huis gemaakt hoor :? Nog niet af maar nog geen een huis is af .. en misschien moedigt dit mensen juist aan om mee te gaan helpen, als mensen nl zelf lantaarnpalen en prullenbakken hadden willen maken hadden ze daar de kans al voor gehad ik vat je punt niet helemaal, desnoods maak ik die hele tweaktown zelf, ik zorg er tenminste voor dat er vooruitgang in het project zit.

Lekker ironisch, wie heeft hier nou alleen een watertoren .. :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met goedkeuring wil ik vast met mijn 2de gebouw beginnen.
door alle map coördinaten zie ik even het detail niet meer zitten.
Nog een paar mappings en lampjes en deze is zo ver klaar dus

Het 2de gebouw wordt dan , een dancing toch maar denk ik :)
Mensen die dag in dag uit tweaken, willen ook wel eens lol maken en stappen :+

Dus heren coördinatoren :P
een dancing if you please :)

Dit is wat er momenteel staat in tweaktown met 7824 polygons
referentie modellen zijn de airco's op het dak, deze zijn 1mx1mx1m

klikkerr de klik :9

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 20:39:
[...]

euhm...ik héb al een huis gemaakt hoor :? Nog niet af maar nog geen een huis is af .. en misschien moedigt dit mensen juist aan om mee te gaan helpen, als mensen nl zelf lantaarnpalen en prullenbakken hadden willen maken hadden ze daar de kans al voor gehad ik vat je punt niet helemaal, desnoods maak ik die hele tweaktown zelf, ik zorg er tenminste voor dat er vooruitgang in het project zit.

Lekker ironisch, wie heeft hier nou alleen een watertoren .. :?
:X De bedoeling van dit project was dat ieder een huis moddelde voor een dorp. Dat jij je niet aan de afgesproken regels wilt houden, hoeft nog niet te betekenen dat wij dat ook moeten doen (ook alvast in plaats van eerst fatsoenlijk een huis af te werken, eerst models gaan maken die voorlopig nog niet nodig zijn). En de deadline is pas eind augustus, dus idd is mijn huis nog niet af, maar lever daar pas commentaar op als dat ook het geval is op de 1ste van september (En toevallig was ik wel één van de 4/5 deelnemers van de tientallen (zo niet honderd), van het groepsproject die wel wat heeft ingeleverd. O-) :X )

Maar nogmaals: Leuk dat je het project draaiende houdt ( :) ), maar doe dat dan ook goed, je huis stelt nog totaal niks voor. Blijkbaar heb je wel de mogelijkheid om te moddelen, te zien aan de vele geposte models (al zijn ze nog zo eenvoudig, een niet getexturde, eenvoudige prullenbak, moet en mag niet 2,5 uur kosten om te moddelen (hoeveel poly's eigenlijk? ) )
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 21:37:
Met goedkeuring wil ik vast met mijn 2de gebouw beginnen.
door alle map coördinaten zie ik even het detail niet meer zitten.
Nog een paar mappings en lampjes en deze is zo ver klaar dus

Het 2de gebouw wordt dan , een dancing toch maar denk ik :)
Mensen die dag in dag uit tweaken, willen ook wel eens lol maken en stappen :+

Dus heren coördinatoren :P
een dancing if you please :)

Dit is wat er momenteel staat in tweaktown met 7824 polygons
referentie modellen zijn de airco's op het dak, deze zijn 1mx1mx1m

klikkerr de klik :9
Ziet er verdomd leuk uit :) , maar nog niet alles is getextured wel (zoals de pilaren, trap, etc. ). En daarnaast heb je nog maar 15% van je polygonen gebruikt :)

[ Voor 23% gewijzigd door inquestos op 24-06-2004 22:03 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 24 juni 2004 @ 21:59:
[...]

Ziet er verdomd leuk uit :) , maar nog niet alles is getextured wel (zoals de pilaren, trap, etc. ). En daarnaast heb je nog maar 15% van je polygonen gebruikt :)
Dank je ,

ik weet het, vermelde het ook al in de posting.
Maar ben even zogaar van het mappen, dat ik ook geen oog voor detail meer heb.

buiten het texturen , van de steunberen, garagedeur, catwalk , en nog wat raamkozijnen e.d , moeten er nog lampjes boven de catwalk voor het billboard,
dan kan er nog wel dingen bij verzonnen worden.

Maar wilde even terug stappen naar het wat ruigere werk :+ , om te ontspannen :P

** En er zitten nog wat texture mapping fouten in :( , die wil ik er eigenlijk ook nog uit halen ....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 24 juni 2004 @ 21:59:
[...]

:X De bedoeling van dit project was dat ieder een huis moddelde voor een dorp.
Doe ik toch ook? Ik heb er zelfs 2 gemaakt.
Dat jij je niet aan de afgesproken regels wilt houden, hoeft nog niet te betekenen dat wij dat ook moeten doen (ook alvast in plaats van eerst fatsoenlijk een huis af te werken, eerst models gaan maken die voorlopig nog niet nodig zijn).
Ik houd me keurig aan de regels en heb van de 2 mods die dit project in de gaten houden nog niets gehoord dus ik ga gewoon door, en die models zullen welzeker nodig zijn, of jij moet in een dorp wonen zonder lantaarnpalen, stoepjes, hekjes, electriciteitskastjes en speeltuinen.
(En toevallig was ik wel één van de 4/5 deelnemers van de tientallen (zo niet honderd), van het groepsproject die wel wat heeft ingeleverd. O-) :X )
Ik heb toch ook wat ingeleverd..??
Maar nogmaals: Leuk dat je het project draaiende houdt ( :) ),
Dankje, ik wil ook niet boos overkomen, ik help simpelweg met het project :P
maar doe dat dan ook goed, je huis stelt nog totaal niks voor.
Nee, niemands huis, da's namelijk meestal zo als je een WIP post O-)
Blijkbaar heb je wel de mogelijkheid om te moddelen, te zien aan de vele geposte models (al zijn ze nog zo eenvoudig, een niet getexturde, eenvoudige prullenbak, moet en mag niet 2,5 uur kosten om te moddelen (hoeveel poly's eigenlijk? ) )
Ik heb nu precies 10 dagen 3DSMAX en heb wel even nodig voor een model :'(

Ik zie wel al dat jij veel verder vooruit bent met modellen btw :+
Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken, ik post even mijn vooruitgang met mijn huisje om te laten zien dat ik wel degelijk bezig ben, duurt alleen verrek lang :r

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/wip12.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 22:12:
[...]

Ik heb nu precies 10 dagen 3DSMAX en heb wel even nodig voor een model :'(

Ik zie wel al dat jij veel verder vooruit bent met modellen btw :+
Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken, ik post even mijn vooruitgang met mijn huisje om te laten zien dat ik wel degelijk bezig ben, duurt alleen verrek lang :r

[afbeelding]
zorg iig dat je je dakpan texture in orde hebt, lijkt t al een stukje mooier van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou wil niet veel zeggen, maar je bent verder met max in die 10 dagen dan ik was na 10 dagen... :)
En nu nog heb ik veel moeite met texturen. dat zal ik wel nooit leren denk ik :)

Keep it up !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
MaDDoG schreef op 23 juni 2004 @ 17:11:
Vsan mij mogen jullie props maken wat jullie willen. En dan meen ik het positief. Maar ik kan nu nog niet garanderen dat ze ook allemaal gebruikt gaan worden. Ik moet duidenlijk nog een plan van aanpak voor mezelf gaan opstellen :) Maar dat zal ik pas begin augustus gaan doen. Voor die tijd heb ik zelf geen tijd.
Met props bedoelde ik dus eigenlijk alles wat geen huis is. Even het nederlandse woord kwijt.. of was het nou nederlands... bedoel dus die dingen die je bij een toneelstuk gebruikt zoals stoelen, bloemen ed..... props :) Hoop dat het duidenlijk is. In dit geval dus eigenlijk alles dat geen huis is.

@ RCA: Van mij mag je natuurlijk alvast beginnen. Het is niet dat ik kan bepalen wat jij maakt op je computer :P Maar uit eigen ervarig zeg ik wel kijk uit. Even overstappen wil nog wel eens de zin om je eerste model af te maken helemaal doen verdwijnen. Enne, minder polygonen kan ik ook prima mee leven hoor :)

@ Features: Een kantoorgebouw van 14 verdiepingen lijkt me nu wel erg uit de toon vallen. Omdat het ruim 3 keer zo hoog is als alle andere gebouwen zou het ook het maken van een mooie eindanimatie een stuk moeilijker maken omdat er veel gebouwen zullen zijn die achter jou gebouw wegvallen als ik de camera hoog plaats voor een overzicht. En ik de camera veel hoger zal moeten plaatsen waardoor veel meer gebouwen nodig zijn om het beeld te blijven vullen. Dus als je na je huis iets anders zou kunnen verzinnen zou ik dat erg fijn vinden.

Vraagje: Weet iedereen hoe ze in hun pakket van keuze kunnen zien wat de polycount is in triangles? Ik zou het bijvoorbeeld bij 3dsMax niet weten. En met autocad heb ik al zeker nooit gewerkt :)

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3dsmax : renderen en dan kijken bij facecount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, het lijkt mij toch wel een leuk projectje te worden, dus ik doe ook maar mee, en hier na 10 minuten modellen mijn eerste wipje, ik heb echt effe niet veeltijd, maar over 2 weken heb ik tijd in overvloed dus dan krijg ik hem wel af. Ik weet het, het lijkt nog niet eens opdat gebouwtje maar komt wel goed, en nog een vraagje: denken jullie dat ik de planken beter kan texturen of moet modellen, zit nu op 800 poly's, met texturen kom ik denk ik op een totaal uit van rond de 10k, en met origineel modellen op rond de 20k, dus als jullie me kunnen vertellen wat en hoe het gefilmd word, houd ik daar rekening mee in texturen/modellen. oh ja en een tuin die komt er bij mij niet veel, bomen is toch haast niet te doen met weinig poly's????
voor de rest, ik vind het wel een leuk initiatief zo'n projectje :*)
origineel
Afbeeldingslocatie: http://maarten.studentenweb.org/huis.jpg

en dan mijn versie 8)7 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.cwnet.nl/~koen/gebouw1render1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDDoG schreef op 25 juni 2004 @ 00:35:
[...]

Met props bedoelde ik dus eigenlijk alles wat geen huis is. Even het nederlandse woord kwijt.. of was het nou nederlands... bedoel dus die dingen die je bij een toneelstuk gebruikt zoals stoelen, bloemen ed..... props :) Hoop dat het duidenlijk is. In dit geval dus eigenlijk alles dat geen huis is.

@ RCA: Van mij mag je natuurlijk alvast beginnen. Het is niet dat ik kan bepalen wat jij maakt op je computer :P Maar uit eigen ervarig zeg ik wel kijk uit. Even overstappen wil nog wel eens de zin om je eerste model af te maken helemaal doen verdwijnen. Enne, minder polygonen kan ik ook prima mee leven hoor :)
Haaa je bedoeld , rekwisieten , of hoe je dat ook schrijven mag :P

Nee het zal niet gebeuren, dat ik niet verder ga met het eerste model
want na het opzetten van het volgende idee , kreeg ik weer bergen voor de eerste , zoals zo een schilders lift, langs de gevel.
(Anders kun je natuurlijk nooit zo een groot billboard op zetten :) )

Voor de rest, zijn er nog een paar kleine dingetjes te texturen , dus dat zit wel snor ....
Ok, ik gebruik dan misschien niet alle polygons , maar het gaat om het resultaat , en ik denk op de paar kleine foutjes na is ie yummie :9

Maar uh nu ben ik het even kwijt :

Moet je nu bij Polygons kijken of Faces ? --- MAX v6

Heb namelijk van ieder object, vrolijk op papier bij gehouden hoeveel polygons ze zijn, maar dit komt helemaal niet over een , met het aantal FACES i tijdens het renderen :X

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Ziet er goed uit hoor kjwjansen. Ongelofelijk hoe snel je dat opzet!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psst: Inquestos, even goede vrienden :/ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 13-09 14:06
damn hé, wat jullie allemaal kunnen is echt knap! ik ben ook ff 3DS Max aan het downloadn (de trial). dan ga ik ook maar eens proberen iets inelkaar te knutselen :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suc6, zoals je ziet is het best mogelijk wat te maken in de tijd van de trial (30 dagen). Ik heb het proje nu 10 of 11 dagen en kan al maken wat ik heb laten zien. Het lukt je wel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

niet heel veel gedaan, maar toch weer ergens een half uurtje bij elkaar gesprokkeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/pictures/pieter/wips/wip2.jpg

c&c welkom

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Laatst online: 04-09-2012
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 16:56:
Mag jij ook nog eens gaan lezen want er staat bij uitzondering graag overleggen, en een kantoorgebouw is een uitzondering en nu ben ik geloof ik aan het overleggen :)
Hehehe, true, got me there, maar als je dat gelezen had, dan had je de vraag ook niet meer hoeven stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
6K schreef op 25 juni 2004 @ 14:32:
niet heel veel gedaan, maar toch weer ergens een half uurtje bij elkaar gesprokkeld:

[afbeelding]

c&c welkom
Nice, hoeveel polygonen?

De voorste bovenportiek lijkt niet zo stabiel door de dunne palen. Misschien kun je sommige edges nog wat chamferen, nu is het misschien nog wat te hoekig.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsesje
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

prinsesje

Quack

(overleden)
Ik hoop dat het niet heel erg is als er nog een noob meedoet? Eerlijk gezegd snap ik er nog helemaal niets van, maar ik merk wel dat het steeds iets makkelijker gaat naarmate ik verder pruts :) En dat het steeds leuker wordt...

Maar anyway, ik wou een klein klokgevelhuisje maken, met deze foto als referentie. Het lijkt er niet precies op, maar ik vrees dat dat meer mijn onkunde is dan artistieke vrijheid :P Dit is mijn eerste WIP, de textures die er op zitten zijn geenszins bedoeld voor het eindproduct, maar ik werd een beetje gek van allemaal knalgele en -roze blokken :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.prinsesje.tomaatnet.nl/inet/huisje-wip.jpg

Het zijn 2126 poly's, 10x6x5 (meter? units? hoe stel ik dat in?) Er moeten in elk geval nog dakraampjes, een schoorsteen, gordijntjes en een achterdeur in/op/aan, en glas natuurlijk, maar ik weet (nog) niet hoe dat moet... Het is ook eerlijk gezegd pas het tweede ding dat ik maak in Max, dus het is allemaal nog een moeizaam proces :)

Profiel - jaja, met nieuwe foto, zeurpieten! || me@Audioscrobbler
Woei, computer leeft weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
prinsesje schreef op 25 juni 2004 @ 14:54:
Ik hoop dat het niet heel erg is als er nog een noob meedoet? Eerlijk gezegd snap ik er nog helemaal niets van, maar ik merk wel dat het steeds iets makkelijker gaat naarmate ik verder pruts :) En dat het steeds leuker wordt...

Maar anyway, ik wou een klein klokgevelhuisje maken, met deze foto als referentie. Het lijkt er niet precies op, maar ik vrees dat dat meer mijn onkunde is dan artistieke vrijheid :P Dit is mijn eerste WIP, de textures die er op zitten zijn geenszins bedoeld voor het eindproduct, maar ik werd een beetje gek van allemaal knalgele en -roze blokken :) :

[afbeelding]

Het zijn 2126 poly's, 10x6x5 (meter? units? hoe stel ik dat in?) Er moeten in elk geval nog dakraampjes, een schoorsteen, gordijntjes en een achterdeur in/op/aan, en glas natuurlijk, maar ik weet (nog) niet hoe dat moet... Het is ook eerlijk gezegd pas het tweede ding dat ik maak in Max, dus het is allemaal nog een moeizaam proces :)
Ziet er helemaal niet noobisch uit hoor. Mooie dakpannen en voorgevels, misschien kan je de overgang tussen dakpannen en de riggel op het dak wat beter doen.

Voor de meter units: Customize menu => Units Setup => Metric => selecteer Meters. Dan zul je als je bijvoorbeeld een box maakt de afmetingen zien in meters. Je kunt objecten meten: utilities (rechts, het hamertje) => Measure. Hier kun je de afmetingen aflezen van het object dat geselecteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsesje
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

prinsesje

Quack

(overleden)
Qylos schreef op 25 juni 2004 @ 15:06:
[...]

Ziet er helemaal niet noobisch uit hoor. Mooie dakpannen en voorgevels, misschien kan je de overgang tussen dakpannen en de riggel op het dak wat beter doen.

Voor de meter units: Customize menu => Units Setup => Metric => selecteer Meters. Dan zul je als je bijvoorbeeld een box maakt de afmetingen zien in meters. Je kunt objecten meten: utilities (rechts, het hamertje) => Measure. Hier kun je de afmetingen aflezen van het object dat geselecteerd is.
Daar heb ik me dus echt helemaal rot naar lopen zoeken, de helpfile helemaal ondersteboven gekeerd en dan waren het maar drie klikjes uiteindelijk :) Bedankt.

Profiel - jaja, met nieuwe foto, zeurpieten! || me@Audioscrobbler
Woei, computer leeft weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update:

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/wip13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 22:12:
Ik houd me keurig aan de regels en heb van de 2 mods die dit project in de gaten houden nog niets gehoord dus ik ga gewoon door, en die models zullen welzeker nodig zijn, of jij moet in een dorp wonen zonder lantaarnpalen, stoepjes, hekjes, electriciteitskastjes en speeltuinen.
Tis gewoon niet echt bepaald de goede volgorde :) . En daarnaast is het ook nog eens zo dat wanneer iedereen straks lantaarnpalen (etc) gaat maken er de kans bestaat dat jouw lantaarnpaal er niet doorheen komt. Je huis komt er (vrijwel) zeker in....
Ik heb toch ook wat ingeleverd..??
:?
Nee, niemands huis, da's namelijk meestal zo als je een WIP post O-)
Klopt, maar wij beginnen niet alvast aan iets heel anders. Geloof me, als je zo bezig gaat is de kans groot dat totaal niks af komt.
Mooi je bent weer bezig :) Je dak is trouwens wel erg dik, en alles mag wat gedetailleerder. Ga eens naar images.google.com voor wat ideeën voor details als je niet precies weet hoe je een gedetailleerd dakkapel zou moeten modellen

anyway:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/inq_hotel_01.jpg
Begin gemaakt met het modellen (let niet op textures)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inquestos, als je nog tips hebt zal ik ze gaan gebruiken, al twijfelde ik eerst even aan de nuttigheid ervan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip van de dag: Eerst modellen, daarna uvwmappen en texturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
btw: m'n reference naast m'n wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.wildweststructures.com/hotel.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/inq_hotel_01.jpg
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 18:35:
Inquestos, als je nog tips hebt zal ik ze gaan gebruiken, al twijfelde ik eerst even aan de nuttigheid ervan O-)
Wat bedoel je daarmee??
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 18:37:
Tip van de dag: Eerst modellen, daarna uvwmappen en texturen :P
Op wat/wie doel je ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfelde eerst even of je zin had om kritiek te leveren of ik een tip kreeg, ik vatte namelijk niet waarom ik zou moeten stoppen met modellen toen.
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
inquestos schreef op 25 juni 2004 @ 18:58:
btw: m'n reference naast m'n wip:
[afbeelding][afbeelding]

[...]

Wat bedoel je daarmee??

[...]

Op wat/wie doel je ??
Modelling zover ziet er accuraat uit. Ik neem aan dat de houttexture op de muren tijdelijk is, gezien die niet klopt met de referentie en de texture er behoorlijk getiled uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gebouw is een beetje te breed uitgevallen denk ik... Hier wat richtlijnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/huistip.PNG

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral op Features, aangezien z'n mapping nu al fucked up is hier en daar :P
Maar ik zie het hier bij bijna iedereen, dat het texturen al bezig is terwijl men aan het model nog maar net begonnen is. Vragen om problemen als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*grijns* fuckt up is mijn 2e naam *grijns*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 19:07:
Je gebouw is een beetje te breed uitgevallen denk ik... Hier wat richtlijnen:
[afbeelding]
Wat betreft die watertoren heb je voor de volle 100% gelijk. Het staat niet echt mooi zo. Dat dak is ook niet hetzelfde, maar dat heb ik bewust zo gedaan. De rest laat ik wel zo, het is niet mijn doel het precies na te maken, het is meer een inspiratiebron :) . De pilaren zweven trouwens nog (10 cm), dus dat geeft wellicht ook een verkeerd beeld

@Qylos: Idd, zoals ik al zei, op de textures moet je niet letten, dat moet allemaal nog gebeuren... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 15:46
nou om toch te laten zien dat ik mee wil doen, vandaag een start gemaakt. Let op zeer vroege wip!!! Maar het idee is er, de gekleurde blokken zijn ramen en deuren en zijn alleen voor de plaatsing. Commetaar zeker welkom. plusminus 1300 faces.
Afbeeldingslocatie: http://80.60.156.25/jochem/got/groepsproject/wip1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://80.60.156.25/jochem/got/groepsproject/wip2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://80.60.156.25/jochem/got/groepsproject/wip3.jpg

Mijn huis bied zich nogal goed als:
Afbeeldingslocatie: http://80.60.156.25/jochem/got/groepsproject/dubbelwip1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://80.60.156.25/jochem/got/groepsproject/dubbelwip2.jpg
Is dit een optie? Ook een leuk steegje ertussen op deze manier :). Ik hoor het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
CyberHunter schreef op 25 juni 2004 @ 21:17:
nou om toch te laten zien dat ik mee wil doen, vandaag een start gemaakt. Let op zeer vroege wip!!! Maar het idee is er, de gekleurde blokken zijn ramen en deuren en zijn alleen voor de plaatsing. Commetaar zeker welkom. plusminus 1300 faces.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn huis bied zich nogal goed als:
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dit een optie? Ook een leuk steegje ertussen op deze manier :). Ik hoor het wel..
Leuk idee om 2 van die huizen zo neer te zetten, het zal vast wel goedgekeurd worden, gezien er uiteindelijk niet zo heel erg veel complete huizen ingeleverd zullen worden. Ik neem aan dat de uiteindelijke ramen wel een inham hebben i.p.v. dat ze iets uitsteken?

Is het grondvlak wel 10*15 meter? de ene kant lijkt me wat te lang vergeleken met de andere kant, nu lijkt het grondvlak meer een vierkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbele post 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Post ik toch alles in het verkeerde topic zeker.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
ziet der goed uit, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
de ramen komen nog idd, was alleen even om een beeld te krijgen hoe het er uit zou kunnen komen te zien. Verder is het grondvlak toch echt 10 bij 15 (iig van 1 huis) 2 huizen zijn 2*10 + 2 m steeg.
nog even een kleine update (ramen even tijdelijk met bolean gedaan) en wat textures:
Afbeeldingslocatie: http://80.60.156.25/jochem/got/groepsproject/wip4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://80.60.156.25/jochem/got/groepsproject/wip5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
CyberHunter schreef op 25 juni 2004 @ 21:51:
de ramen komen nog idd, was alleen even om een beeld te krijgen hoe het er uit zou kunnen komen te zien. Verder is het grondvlak toch echt 10 bij 15 (iig van 1 huis) 2 huizen zijn 2*10 + 2 m steeg.
nog even een kleine update (ramen even tijdelijk met bolean gedaan) en wat textures:
[afbeelding]
[afbeelding]
ik was even met splines bezig om ramen in mijn muren te krijgen, om de bolean te omzijlen maar als ik dan een spline extrude had ik er niks aan. Aangezien de muur gewoon een stuk bleef maar ik had de spline wel aan de muur gemaakt.

Wat zijn verder verschillen tussen convert to poly en mesh, Je kan met beide het zelfde alleen is het iets anders ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
opzich maakt bolean natuurlijk niks uit voor zo'n huis, je ziet het toch niet. Bolean is vooral kut als je meshsmooth oid gebruikt. Maar het kan wel. Ik ga alleen dit keer wel gewoon netjes werken dus ja gaat nog even wat werk kosten. Ik heb verder nog nooit gewerkt met splines om te extruden en ook geen idee hoe het werkt, als iemand een tut ofzo heeft kan altijd handig zijn.

facecount kan je toch gewoon zien bij file->summary info?? of benik nou gek :P

[ Voor 20% gewijzigd door JochemvL op 25-06-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
ik heb ooit mijn kamer gemoddeld en toen heb ik ook veel gebruik gemaakt van boolean maar op een gegeven moment kreeg ik toch vage vertici die ik niet wou, ook al had ik geen meshsmooth en waren het vooral rechte vormen die met snap waren geplaatst.

Maar wat zijn dan alternative voor boolean, hierboven staat een link met splines maar daar gaat ben er niet van uit dat je al een box bijvoorbeeld hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door Niakmo op 25-06-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Boolean hoef je niet sowieso te vermijden hoor. Dingen als ramen maken gaat er perfect mee, zeker wanneer je nPower PowerBooleans gebruikt, die doen namelijk niet buggy.

En mesh en poly zijn wel degelijk verschillend: mesh is meer low level, want gaat uit van triangles. Poly gaat uit van veelhoeken en verdeelt die veelhoeken dan zelf op in triangles, zonder de gebruiker daarmee lastig te vallen. Poly kun je een stuk meer mee, indien je ooit nog character modelling of zo zou gaan doen. Voor architectuur boeit poly niet echt.

Ik ben zelf ook maar eens begonnen. Ik ben voor het eerst sinds lange tijd weer eens lekker uit de losse pols aan het aanklooien, kijken waar het schip strandt. Ik moet in elk geval al gaan poly-knippen, want ik zit als op 26.000 triangles met deze. Overigens geïnspireerd door een paleis dat ik gezien heb vorig jaar bij Potsdam, een stad vlakbij Berlijn. En ja, ik had al gezien dat nog iemand zo'n ronde trap had, maar ik wilde dit al tijden eens doen en ga dat niet om die reden maar niet doen. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/VillaRender01.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Oogst, hoe heb jij de belichting tijdens het trein project gedaan? Heb jij toen gewoon een gigantische dome of light gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 25 juni 2004 @ 23:31:
Boolean hoef je niet sowieso te vermijden hoor. Dingen als ramen maken gaat er perfect mee, zeker wanneer je nPower PowerBooleans gebruikt, die doen namelijk niet buggy.
Hmm, dit valt me toch een klein beetje van je tegen oogst :P
Powerbooleans ok, maar gewone boolean in max voor ramen? Mij niet gezien.
Dan kun je veel beter splines gebruiken, zeker als je raam ronde vormen heeft.

Ik ben nu zowieso een spline-fan geworden sinds ik bezig ben met het Minas Tirith project. Voor architectuur is het mega handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 23:45:
[...]

Ik ben nu zowieso een spline-fan geworden sinds ik bezig ben met het Minas Tirith project. Voor architectuur is het mega handig.
Bouw jij dan alles op met splines die je extrude? Hoe los je het dan op als je een muur maakt dat die dan ook een achterkant heeft? Spiegelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

hmmm, ik ben het toch wel met je eens, wat betreft splines, en zeker als er ronde vormen in voorkomen, boolean werkt opzich misschien wel aardig op een simpel vlak, maar maak maar eens 2 ronde gaten in één poly op een box, dat gaat voor zover ik weet 9 van de 10x mis. Power booleans ken ik niet dus daar kan ik niet over oordelen, maar de standaard boolean in max zal ik niet of nauwelijks gebruiken. Ik denk dat je doormiddel van splines veel meer controle hebt wat betreft polygon ge/ver-bruik. daarmee bedoel ik als je een splinearc maakt dan heb je direct de controle over het aantal te vormen faces, heb je voor zover ik weet niet bij boolean( of ik zie dit verkeerd). ik probeer morgen een update te posten, maar weet niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/tweakville13.jpg

Dit keer eens de achterkant :+
Ik ben niet blij met het dak texture, maar het moet maar zo.

Ik heb ook booleans gebruikt, dat kreng zit er niet voor niets ;) En mij boeit het verder niet of het mesh er rot uit ziet, zolang ik binnen de poly grens blijf (ruim!) vind ik het al best :Y)
Overigens gebruik ik ook splinemodelling (het dak voornamelijk) dus ik ben wel een allergaartje geloof ik :+

Erg leuk om te zien dat er zoveel interesse en deelname is :D _/-\o_

Even ter discussie:

• 1) Ik weet dat de einddatum best wel een eind weg is, maar toch. Hoe zijn we van plan om dit tot een animatie te verwerken? Als men net render in gedachten heeft, prima, maar dan moet er nu al spijkers met koppen geslagen worden aangezien het project niet eeuwen moet duren.

• 2) Waar nu op te letten: De polycounter van max, of de faces tijdens renderen???

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

ey wel lache idee dit

Ik heb namelijk toevallig ooit eens een huis/gebouw/flat ontworpen voor school en er een 3d-model van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/huis1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/huis2.jpg

Gemaakt in Blender, mijn 3d-skills zijn erg basic, voordat ik hieraan begon wist ik helemaal niets van 3d'en en dan vind ik dat ik best tevreden mag zijn met m'n eerste resultaat. (ontwerp is ondertussen al wel 3 jaar oud ofzo)

Ik kan als jullie willen wel proberen er een wat gangbaarder formaat van te converteren. T'is niet echt een superrealistisch high-polycount ontwerp ofzo, zeg maar of het goed genoeg is of niet.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digital-DNA schreef op 26 juni 2004 @ 00:51:
ey wel lache idee dit

...

Ik kan als jullie willen wel proberen er een wat gangbaarder formaat van te converteren. T'is niet echt een superrealistisch high-polycount ontwerp ofzo, zeg maar of het goed genoeg is of niet.
Leuk dat je interesse toont, als je zin hebt, ontwerp liever een nieuw model voor dit project. Lees dan ook de startpost over de voorwaarden :)

Geen probleem dat je in een ander pakket werkt, stuur mij een simpele scene met textures op email in profile en ik zal kijken hoe en wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Als je op blender.org kijkt zie je dat er laatst een meuk nieuwe (versies van diverse) Xporters bijgekomen zijn. Ook voor 3ds bestanden :)

[ Voor 6% gewijzigd door bredend op 26-06-2004 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 00:12:
[afbeelding]

Even ter discussie:

• 1) Ik weet dat de einddatum best wel een eind weg is, maar toch. Hoe zijn we van plan om dit tot een animatie te verwerken? Als men net render in gedachten heeft, prima, maar dan moet er nu al spijkers met koppen geslagen worden aangezien het project niet eeuwen moet duren.

• 2) Waar nu op te letten: De polycounter van max, of de faces tijdens renderen???
over puntje... 2: lijkt mij toch logisch om het aantal faces te handhaven, de polycounter is zowieso niet voor iedereen van toepassing, en niet precies genoeg, al denk ik persoonlijk dat de gebruikte shaders zeker zo belangrijk zijn dan het aantal poly's/faces, hier zou ik zeker naar kijken, en is het al beslist hoe er gerenderd gaat worden?(max 5, of max 6, of met een andere render, niet iedereen gebruikt .max).

P.S. je hebt gelijk wat betreft punje ...1: hier moet je vroegtijdig over beslissen, lijkt me belangrijk om te weten om je materialen hier op aan tepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb pas een ontwerp gemaakt voor een bestrating met unrealed 3.0 :+

ik heb dus totaal geen ervaring met 3d apps etc, maar ik had ff snel wat tuts van de ut2k4 dvd gevolgd.. en dat ging me redelijk af.
heb de huizen er dus ook maar bij gemaakt..
denk wel leuk om hier ff te laten zien:

zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Qylos schreef op 25 juni 2004 @ 14:49:
[...]

Nice, hoeveel polygonen?

De voorste bovenportiek lijkt niet zo stabiel door de dunne palen. Misschien kun je sommige edges nog wat chamferen, nu is het misschien nog wat te hoekig.
heb hem nu niet bij de hand, maar ik geloof dat ik ca. 3400 polies heb nu.
die uitbouw voor is een glazenserre (op de 1ste verdieping ;) )

Alles chamferen (wat nodig is) doe ik pas op het einde, dat hoekige haal ik er zeker nog af

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 00:12:
[afbeelding]

Dit keer eens de achterkant :+
Ik ben niet blij met het dak texture, maar het moet maar zo.

Ik heb ook booleans gebruikt, dat kreng zit er niet voor niets ;) En mij boeit het verder niet of het mesh er rot uit ziet, zolang ik binnen de poly grens blijf (ruim!) vind ik het al best :Y)
Overigens gebruik ik ook splinemodelling (het dak voornamelijk) dus ik ben wel een allergaartje geloof ik :+

Erg leuk om te zien dat er zoveel interesse en deelname is :D _/-\o_

Even ter discussie:

De texture van je dak is best okay, maar t.o.v. de rest van je huis is het dak te dirty. Dus je moet of je dak opschonen, of de rest vuiler maken :)

1) Dit laten we even open voor MaDDog lijkt me. Die is er dit weekend niet, maar hij gaat de boel verzamelen enzow. daarna moeten we effe kijken of hij een scene maakt waarvan ieder een aantal frames rendert of echt netrender.

2) I dunno, zou ik ook wel eens willen weten. Faces tijdens renderen zie ik niet :( heb geen FR

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zirus schreef op 25 juni 2004 @ 23:49:
[...]
Bouw jij dan alles op met splines die je extrude? Hoe los je het dan op als je een muur maakt dat die dan ook een achterkant heeft? Spiegelen?
Bij het extruden van een spline heeft de muur ook een achterkant, als je het goed doet tenminste :)

@Krusher: Ik ben dan toch wel benieuwd naar waat jij hiervoor boolean gebruikt hebt eigenlijk. Ik zie namelijk nergens echt een plek waar dat dé uitkomst zou zijn....

Maar goed, het gebruik van boolean was slechts een tip, als je toch boolean wilt gebruiken, om wat voor rede dan ook, be my guest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Afbeeldingslocatie: http://niakmo.gotdns.com/splinegat.jpg
Afbeeldingslocatie: http://niakmo.gotdns.com/splineanders.jpg

ik heb hier eerst met splines een vierkant gemaakt met rondje erin, die geatached en vervolgens geextrude. Zo lijkt het goed maar ik zou ook graag een face aan de achterkant willen zien zodat je helemaal om de muur heen kan lopen. Ik kan de muur wel spiegelen en dan alle vertici aan elkaar gaan welde maar dil lijkt me een rot werk. Hoe kan je dat beter aanpakken?

Ik heb het nou ook door die face met shift te extruden en dan te flippen maar dan zou ik eigenlijk nog steeds moeten gaan welden.

Als ik met mijn muis extrude kan ik shift ingedrukt houden om te extruden maar als ik via menu doe (polyedit) zodat ik een waarde kan opgeven kan ik geen shift ingedrukt houden, hoe kan ik hem dan klonen? Zelfde geld voor flip polygon kan ik hem dan ook clonen tijdens het flippen?

edit:

zo ziet mijn achter kant eruit, en dat is gewoon een spline geextrude, en ik gebruik max6

[ Voor 44% gewijzigd door Niakmo op 26-06-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm waneer je dat doet, zou hij toch aan 2 kanten een dichte zijde moeten hebben.

* Heb net snel wat geprobeerd
En inderdaad, spiegelen hoefd niet, wanthet is een sollde blok met een gat geworden.

Misschien ben je nog een stapje vergeten ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook nog effe wat geprobeert, en zie hier mijn eerste zelf gemaakte texture :7 .
verre van af, maar ben er zelf wel redelijk tevreden over, wat vinden jullie ervan.
2419 faces zegt de renderer
1180 poly's zegt de polygon counter van max

Afbeeldingslocatie: http://www.cwnet.nl/~koen/gebouw1render4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh...heb je photoshop? dit lijkt gemaakt in paint shop pro, nu geeft dat niet maar in photoshop kun je veel natuurgetrouwere textures maken, als je doorhebt hoe photoshop werkt dan he.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 12:45:
eh...heb je photoshop? dit lijkt gemaakt in paint shop pro, nu geeft dat niet maar in photoshop kun je veel natuurgetrouwere textures maken, als je doorhebt hoe photoshop werkt dan he.... :9
zoiets kan je ook in photoshop maken, verder ziet het er helemaal niet slecht uit. Het natuurgetrouwe krijg je niet in photoshop maar meer hoe je bijvoorbeeld e bumbmap insteld in max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 12:45:
Ik heb fotoshop, maar ik ken het programma totaal niet dus is nog best wel een beetje uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zirus: ergens doe je iets gruwelijk verkeerd hoor :P Want ook bij mij wordt dit een solide blok, met faces aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Laatst online: 05-01 21:13
Misschien handig voor de mensen die nog niet door hebben hoe je dat doet met die splines
muren en ramen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
zirus schreef op 25 juni 2004 @ 23:33:
Oogst, hoe heb jij de belichting tijdens het trein project gedaan? Heb jij toen gewoon een gigantische dome of light gebruikt?
Die belichting is erg ingewikkeld. Absoluut het meest complexe stukje klassiek lampen plaatsen dat ik tot nog toe ooit ergens heb gezien. :) In elk geval zit er óók een dome of light in met een flink aantal lampen, en een mooi systeem dat ervoor zorgt dat de shadow maps meer detail hebben dichtbij de camera. Dus een combi van een dome of light en een zon, eigenlijk.
[...]

Splines zij zeker erg handig en ik was ook altijd tegen boolean, maar sinds ik de plug-in power booleans heb, ben ik niet meer zo principieel. De mesh is nog steeds vernaggeld na power booleans, hoewel minder erg dan normaal, maar in ieder geval gaat het nu wel altijd goed. De meeste complexe booleans die ik kon bedenken heb ik geprobeerd en gecombineerd en die gingen allemaal goed. Leuke plug-in, dat. :)
zirus schreef op 26 juni 2004 @ 10:39:
[afbeelding]
[afbeelding]

ik heb hier eerst met splines een vierkant gemaakt met rondje erin, die geatached en vervolgens geextrude. Zo lijkt het goed maar ik zou ook graag een face aan de achterkant willen zien zodat je helemaal om de muur heen kan lopen. Ik kan de muur wel spiegelen en dan alle vertici aan elkaar gaan welde maar dil lijkt me een rot werk. Hoe kan je dat beter aanpakken?

Ik heb het nou ook door die face met shift te extruden en dan te flippen maar dan zou ik eigenlijk nog steeds moeten gaan welden.

Als ik met mijn muis extrude kan ik shift ingedrukt houden om te extruden maar als ik via menu doe (polyedit) zodat ik een waarde kan opgeven kan ik geen shift ingedrukt houden, hoe kan ik hem dan klonen? Zelfde geld voor flip polygon kan ik hem dan ook clonen tijdens het flippen?

edit:

zo ziet mijn achter kant eruit, en dat is gewoon een spline geextrude, en ik gebruik max6
Volgens mij probeer jij handmatig te extruden en dat moet je dus niet doen met een spline. De extrude-modifier vult volgens mij wel gewoon de achterkant in, dus gebruik die voortaan om splines te extruden.

[ Voor 65% gewijzigd door Oogst op 26-06-2004 14:06 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zirus schreef op 26 juni 2004 @ 12:54:
[...]

zoiets kan je ook in photoshop maken, verder ziet het er helemaal niet slecht uit. Het natuurgetrouwe krijg je niet in photoshop maar meer hoe je bijvoorbeeld e bumbmap insteld in max.
Niet mee eens, een bumpmap is natuurlijk van belang bij bricks maar als je geen goede brick-texture hebt kan je het wel schudden met je 'natuurgetrouw'. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Hm die link van Bullshit! is wel interessant :D

Ik ben ook van plan om nog mee te doen, nog tijd zat dacht ik zo.

Mijn doel wordt dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.allplans.com/plans/planpics/chp/CHP-2233-B-45/CHP-2233-B-45_2.jpg

edit: hmm geen zin om de plaatjes te verkleinen enz. gebruik alleen de vloer dus het komt er wrs heel anders uit te zien.

[ Voor 22% gewijzigd door flashin op 26-06-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb een simpele 3D-schets gemaakt van de basisvormen, daar kan ik nu dus nog lekker mee spelen.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/VillaRender02640.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 26 juni 2004 @ 15:37:
Ik heb een simpele 3D-schets gemaakt van de basisvormen, daar kan ik nu dus nog lekker mee spelen.

[afbeelding]
Als ik kijk naar de trap die naar de ingang gaat zie ik treden heel klein (diepte = ongeveer 0,2 meter schat ik), als ik daarvanuit de schaal meet en in gedachten een mannetje van 180 cm teken, zie ik dat het gebouw te groot is dan 15X10.

Moraal van het verhaal: of je huis is te groot of je treden zijn te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Ik moest inderdaat extrude modefier gebruiken inplaats van handmatig extruden. Maar stel dat je al een mesh hebt en je wilt daar een gat in maken, ben je dan altijd aan boolean toegewezen, en is powerboolean een gratis plugin?

en oogst, wat voor lights gebruik jij voor je wips, die zien er erg goed uit kwa belichting en ik neem aan dat je geen skylight gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zirus schreef op 26 juni 2004 @ 15:49:
Ik moest inderdaat extrude modefier gebruiken inplaats van handmatig extruden. Maar stel dat je al een mesh hebt en je wilt daar een gat in maken, ben je dan altijd aan boolean toegewezen, en is powerboolean een gratis plugin?

en oogst, wat voor lights gebruik jij voor je wips, die zien er erg goed uit kwa belichting en ik neem aan dat je geen skylight gebruik?
Dat je altijd aangewezen bent op boolean als je een gat wilt maken in je mesh is dus echt niet waar. Als het een simpele vorm is kan het met gewoon polymodelling (bevel / cut / extrude e.d. gebruiken) en anders maak je dat betreffende stukje even met een spline, attach je het en weld je het in je model.

Powerboolean is geen gratis plugin voor zover ik weet.

Oogst gebruikt zo te zien wel skylight (of dome of light)

@Features: Waarschijnlijk is zijn ingang groter dan een normale deur :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Maar als je een mesh hebt en je wilt er een rond gat in hebben, dan kan je dus een spline maken maar om alle vertici dan te welden ben je een eeuwigheid bezig. Dus kan je beter die hele muus overnieuw opbouwen vanuit splines aangezien dat dan sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

mmm opzich wel een leuk proiject
ben nog heel erg n00b. maar zal het toch eens proberen
dit is een eerste poging/schets

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.vandenheuvel/huis1.jpg

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zirus schreef op 26 juni 2004 @ 16:18:
Maar als je een mesh hebt en je wilt er een rond gat in hebben, dan kan je dus een spline maken maar om alle vertici dan te welden ben je een eeuwigheid bezig. Dus kan je beter die hele muus overnieuw opbouwen vanuit splines aangezien dat dan sneller is.
Nee natuurlijk niet. Stel je hebt 1 polygon in je huis waar een gat in moet, dan maak je een rectangle ter grootte van dat polygon met een circle erin -> extrude -> attach -> 8 vertices welden en klaar.

Zijn het 2 polygonen waar 'ie in moet komen doe je nog 'insert vertex' en kun je ook nog simpel welden.
Als het heel veel polygonen zijn waar het gat in moet komen ben ik wel benieuwd naar je mesh :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat in de auto vanmorgen , en luisterde heerlijk naar de Mp3 player.
En hoorde het nummer :

My Town - Glass Tiger , ik meende rod stewart hier in te horen ,

maar dat terzijde , misschien als song voor de final render ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plopperde plop , een dubbel post |:( 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil toch nog even een punt aanknopen. Misschien een beetje vroeg om het er nu al over te hebben , maar hoe zal het eindresultaat worden? Wordt het een game (voor de programmeurs leuk klusje) of een realtime-eviroment (klein beetje werk toch leuk resultaat) of een filmpje (makkelijk te maken, moeilijk om alle huizen en detaills erop te krijgen.

Zeg het maar, ik zou gaan voor een toch-goed geprogrammeerde realtime zodat je niet door muren etc heen kunt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De discussie over realtime is hier volgens mij al eens geweest (wellicht in het vorige topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
ik zou me nog niet wagen aan die discussie, we moeten er even voor zorgen dat in auguster er een paar goede en gedtaileerde huizen zijn en dan zijn de organisatoren al blij. Dan kan er aan het dorp gewerkt worden enz enz. Lees het Trein topic maar eens na, dat heeft een jaar geduurd, dus ik neem aan dat wij binnen 3 maanden echt niet iets vergelijkbaars hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou gaat best lekker hoor IMO _/-\o_ al aardig wat huizen, ik zou zeggen 20 of 30 huizen zou perfect zijn maar we kijken wel hoe het gaat, er blijven nogsteeds mensen meedoen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Nog iets:
animatie: Eigenlijk moet het om het een beetje leuk/interessant te maken wel hier en daar iets bewegen. Ik ben dat eigenlijk wel van plan... Maar hoe zit het met de rest?? Of is het wellicht een idee om wat verkeer te laten rijden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 09:38:
[...]

....

@Krusher: Ik ben dan toch wel benieuwd naar waat jij hiervoor boolean gebruikt hebt eigenlijk. Ik zie namelijk nergens echt een plek waar dat dé uitkomst zou zijn....

Maar goed, het gebruik van boolean was slechts een tip, als je toch boolean wilt gebruiken, om wat voor rede dan ook, be my guest :)
Onder andere m'n kozijnen, die heb ik onder verstek gemaakt en m'n dakkapel.
Er zijn 1001 manier om dat te maken uiteraard, maar ik ben liever lui :+ dus is boolean in dat opzicht het makkelijkst.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.