[3d] Project - Tweaktown

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.620 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 15:07:
[...]

Goede vraag, hoe tel je de poly's van een selectie want k heb hem direct in m'n scene gemaakt :)
Je kan wel nog een heel deel van de polys verwijderen in de spheres die je toch niet ziet. Je ziet eig maar 1/4 van de sphere :)
ik denk dat hier men poly AKA face counter van pas komt :P onder de tab utilities en dan bij more->poly counter opzoeken (6 tabje in dat menutje rechts).Dat met die sphere's had ik al gedacht dat je dat zo zou doen.Ik vindt het geen briliante oplossing omdat het in mijn ogen wat rommeliger is en zo toch wat polygoontjes inneemt maar het werkt wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
maar het gaat om de faces dus je kan beter alles hiden op het object waar je het aantal faces van wilt weten, die dan renderen (met don`t render hidden aan), en dan naar het aantal faces kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn er 856, redelijk veel ja :s, ik ga eens kijken wat ik allemaal van de bol kan verwijderen. Dat zal toch heel wat schelen al. **** ik zie net dat ik de polygon count overscheden heb :(, m'n nokken zijn iets te gedetailleerd :'(
407 polys nu ik de niet zichtbare heb weggedaan, aangezien ik maar 3 buizen wil plaatsen (mss 4) ben ik tevreden hiermee.

Ik heb dus een nokprobleem, hoe maak je het best nokken?
mijn nok:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/nok.JPG
324 polys per stuk, was eigenlijk wel te begrijpen. :p zeker als je er zo 40 + 20+ 25+25 hebt :p

In het totaal dus 35640 polys alleen aan nokken, beetje veel he :p + nog wat afwerking komt ongeveer op 40000 :D

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 17 juli 2004 @ 11:34:
[...]

Standaard max textures ;).

Maar vind 't een leuk idee RCA :D.
Dank je LiToKi ben er zelf aardig tevreden over hoe het vooruit gaat , de texture komt uit een link die hier eerder genoemd is , de gevaar hoeken zijn zelf gemaakt in een niet nader te noemen paketje :)
Die borden op het hek (van PBM enzo) zien er wel heel errug dun uit. En de borden aan de anere kant , moeten die niet de andere kant op wijzen.
Klopt het zijn in dit geval nog maar planes, had ze gebruikt om een idee te krijgen
als aanvulling hierop, dus ook dat de borden op het achte hek in negatief gedrukt zijn, je kijkt nog door de plane heen met een 2-side texture

dank voor de C&C :)
gaat weer verder . met de tot zover genoemde punten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die halve "ring" op het linker eind , kun je die niet maken door het deel wat je al had , nog 3 keer te extruden en het nieuwe gedeelte een beetje zo te rangschikken?Of natuurlijk het object wat je daar hebt in het begin al wat minder faces en segments geven

edit : probeer ik men file te openen , die ik daarstraks gewoon netjes gesloten heb zegt ie : file open failed : ......huisje.max :'(

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ok, ik hem m'n polycount terug op peil :p
27k
ik moet nog 2 zeiden van het dak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 17 juli 2004 @ 14:04:
Met loft krijg je alleen geen scherpe hoeken denk ik. Ik denk dat die meer een achtbaanvorm van maakt. Dit kan denk ik idd het best met extrude en dan de vertices rangschikken
colapse stack EPoly van maken en smoothing groups editen .
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 17:45:
[...]

die halve "ring" op het linker eind , kun je die niet maken door het deel wat je al had , nog 3 keer te extruden en het nieuwe gedeelte een beetje zo te rangschikken?Of natuurlijk het object wat je daar hebt in het begin al wat minder faces en segments geven

edit : probeer ik men file te openen , die ik daarstraks gewoon netjes gesloten heb zegt ie : file open failed : ......huisje.max :'(
check je autoback1/2/3.max files
daar staan je laatste 3 autoback autosaves in [autoback folder]

zolang je geen nieuwe scene gestart hebt moet hij nog in een van die 3 files staan
,ax saved elke 15 minuten [zodat je altijd een recover hebt]
zirus schreef op 17 juli 2004 @ 15:27:
maar het gaat om de faces dus je kan beter alles hiden op het object waar je het aantal faces van wilt weten, die dan renderen (met don`t render hidden aan), en dan naar het aantal faces kijken.
hide unselected
file > summary info [face count van je viewport]

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
mischien staat er een "Untitled_recover.max" in je autoback directory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen backups aanwezig behalve de files die ik zelf eerder had gemaakt dus er zijn nog wel wat dingen over dat wel.Komt mijn paranoia toch nog van pas , maar ik moet zowat alles wat ik vandaag gedaan heb weer opnieuw maken.Nou ja geen complete ramp gelukkig , heb ik ook weer iets te doen :)

edit : oh , ik zie wat je bedoelt.Desalniettemin(schrijf je dat zo?) doen die het dus ook niet.vreemd

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet max bij jouw ook soms van die rare dingen? Hier moet ik van tijd op tijd max eens opnieuw opstarten omdat hij niets meer wilt selecteren oid. Mja geen ramp.

@ Mister Jack: mss dat het aan 3dsmax zelf ligt, installeer het eens opnieuw?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
hier mijn eerste wip:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mwcmulders/zooi/got/wip1.jpg

351 faces

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yooooooh Sander, een gewaagde compositie :)
wordt dat raster een frame, of wordt het zo een glas wand ?
hoedan ook begin ziet er veel belovend uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mogelijk om gebruik te maken van max zn architectural shaders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 20:29:
Doet max bij jouw ook soms van die rare dingen? Hier moet ik van tijd op tijd max eens opnieuw opstarten omdat hij niets meer wilt selecteren oid. Mja geen ramp.

@ Mister Jack: mss dat het aan 3dsmax zelf ligt, installeer het eens opnieuw?
Sterker nog , max maakt er constant een complete zooi van :P Van slecht zicht in de viewport (software of d3d , dat maakt niets uit) tot bestandsopslag.Maar ik krijg meer het idee dat dit aan men briliante omgang met de huidige XP installatie ligt
Sander0105 schreef op 17 juli 2004 @ 20:51:
hier mijn eerste wip:

[afbeelding]

351 faces
Inderdaad , een netjes gebouwtje :) . Doet me een beetje denken aan dat gebouw waar de terminator doorheen gesleurd wordt

WiP
*plaatje staat verderop

rond de 29000 faces :S ( veel polygoontjes in de luikjes en het dak )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---=== QUOTE ===---

Sterker nog , max maakt er constant een complete zooi van :P Van slecht zicht in de viewport (software of d3d , dat maakt niets uit) tot bestandsopslag.Maar ik krijg meer het idee dat dit aan men briliante omgang met de huidige XP installatie ligt

---=== END QOUTE ===---

Hoe staat het met je geheugen beheer, max laat inderdaad wel eens steken vallen in de viewpoorten, hier ook , soms allemaal zwarte vegen, maar dat gebeurt alleen
als ie zonder geheugen komt te zitten
** note aan me zelf , moet nofig eens wat bij halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 22:49:
[...]

[...]

Inderdaad , een netjes gebouwtje :) . Doet me een beetje denken aan dat gebouw waar de terminator doorheen gesleurd wordt

WiP
[afbeelding]

rond de 25000 faces :S ( veel polygoontjes in de luikjes en het dak )
Je buis aan de goot is krom en je goot zelf ook of was dat de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de dakgoot en pijp moeten een beetje "busted up" uitzien dus dat is met opzet , wordt nog gefixed door de randjes wat scherper te maken op buigpunten en bevestigingsclipjes toe te voegen

Voor wat het geheugen betreft , dat zit nog lang niet vol :) dus het ligt met enige 100% zekerheid aan men eigen instellingen en de manier waarop ik deze pc softwartematig mishandel ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 21:45:
Yooooooh Sander, een gewaagde compositie :)
wordt dat raster een frame, of wordt het zo een glas wand ?
hoedan ook begin ziet er veel belovend uit :Y)
het wordt een glaswand :) het huis wordt erg transparant :) zal dus ook wat inrichting moeten doen :P

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/phoenx/Tweaktown/WIP8.jpg

1 blok, geen booleans, 466 polys
C&C?

edit: + skylight :Y)
edit2: geen zin om een nieuwe post aan te maken voor nieuwere WIP

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 02:09:
WIP:
[afbeelding]

1 blok, geen boolean, 350 polys
C&C?
Leuk begin. Tot nu toe valt er weinig te zeggen, al kun je misschien een skylight toevoegen aan de scene zodat alles beter zichtbaar is.

Ik zie dat er wat uitsteekt waardoor het lijkt alsof het huis de 10x15 meter overschreidt. Is dat ook zo? Of heb je toestemming om een huis te bouwen op een groter grondvlak?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
ik wil graag rendere als het moet... ik wil graag een bijdrage leveren, ik ben nog niet goed genoeg om een mooi huis te bouwen, maar het minste wat ik kan doen is dat toch renderen;)
@
3.2 ghz HT
1024 HyperX geheugen
3Dmax 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/tweaktown/tweak5.jpg

dakpannen = a lot of faces :\\\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 14:20:
[afbeelding]

dakpannen = a lot of faces :\\
_/-\o_

Graag zou ik nog wat willen zien in het midden boven de ingang
als daar een trappenhuis zit, is die wel erg donker
Misschien wat extra raampjes, uithangbord, verlichting iets in die trent dus :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/tweaktown/tweak6.jpg

dat scheelt :)

zooitje hidden faces weggepleurt [faces die je nooit te zien krijgt]

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/tweaktown/tweak7.jpg

inside needs work

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, heb je eraan gedacht om er misschien iets futuristischer van te maken? De eerste is zeker netjes, en een goed concept, maar de tweede... veel glas/aluminium en je maakt een supervet gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien nu dat achter die grote muur , een hal ligt, zou ik toch daar nog extra raampjes maken, indien het nog mogelijk is......

Erg mooi verder , ook het binnen werk, maar denk dat het OVER DONE is, omdat de camera toch niet bij ieder raam naar binnen kijkt.
Ik zou zelf dat kiezen voor een mooie beneden verdieping, en de rest leeg houden.

of een plane met een map met daar op de images van een van die gerendere boekenkasten....

Misschien iets om nog over na te denken ?????
Bij deze de tip :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje: je mag dus geen shaders gebruiken, dus mijn vraag is welke opties mag ik niet aanpassen, aanvinken oid om dus geen shaders te gebruiken, of hoe kan je shaders uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

standard material is zowiezo al een shader

maar ik denk dat ze bedoelen dat je geen raytraced materials gebruikt enzo ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah zo, dan is het ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Waarom doet iedereen zoveel faces in de dakpannen? Sorry, maar dat zie ik er niet aan af. Dat kan volgens mij met veel minder polies net zo mooi, zeker omdat er geen close-ups komen, en de video niet in een reuze reso wordt gerenderd.
Maar ondanks dit ziet het (meeste) er hier echt ongelovelijk gelikt uit!!!! Echt super :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss omdat ze toch zoveel poly's overhebben, ik zou het niet moeten probere, dan haal ik 100k polys ofzo :), maar mensen met een klein vierkantig huisje kunne gerust dakpannen moddelen.

morgen begin ik met het texturen, ik kan het wel niet zo goed :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Misschien dat je hier iets aan hebt dan :) : http://www.3dtotal.com/team/tutorials/jozef/jozef1.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat unwrappen is niet echt iets voor beginners

Je kan veel beter de tutorial van Oogst proberen, die is gewoon heel erg basic zonder al te veel in het diepe te springen

Huistutorial

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Inderdaad, en unwrappen heb je voor high-poly werk niet eens zo heel veel nodig eigenlijk (50.000 polies voor een huisje is high poly).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even om aan te geven dat de borden een beetje dikre hebben gekregen, en dat de achter zijde geen doorschijning hebben

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/grabtool2.jpg

wil er alleen nog een cementmixertje bij plaatsen en iets aan de haak van de kraan
als extra rondom van die bouwlampen in de kraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
ik ben bezig mijn huis te texturen alleen ik ben wat met de bumbmap bezig van de bakstenen maar ik kom er niet uit wat het beste is

het gaat om de volgende texture:

Afbeeldingslocatie: http://niakmo.gotdns.com/GoT/Tweaktown/bricks.jpg

ik heb de volgende 2 bambmaps gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://niakmo.gotdns.com/GoT/Tweaktown/bricksbumb1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://niakmo.gotdns.com/GoT/Tweaktown/bricksbumb2.jpg

de bovenste is gewoon de texture geinvert naar grayscale en de onderste heb ik ook nog geinvert. Maar is dit echt nodig of kan ik net zo goed de gewone texture in bumb map slot gooien en wat in max zelf aanpassen?

en nog even laatste wip van mijn huis.

Afbeeldingslocatie: http://niakmo.gotdns.com/GoT/Tweaktown/wip5.jpg

hoe kan ik trouwend de color bleeding tegen gaan die je op mijn laatste wip ziet (gebruik brazil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je pics werken niet
Ow lol was die tutorial van Oogst, nice work nooit echt naar de titel gekeke :p
Maar in de tutorial worden daar ook de afmetingen in meters gebruikt? Ik zag er toch nergens m achter staan, dus m'n vraag is nu welke afmetingen ik nu moet gebruiken of blijven deze gewoon hetzelfde?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
volgens mij moeten gewoon de verhoudingen kloppen, maar je zougewoon 1 unit is 1 meter in kunnen stellen en dan heb je meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zirus schreef op 19 juli 2004 @ 11:12:
volgens mij moeten gewoon de verhoudingen kloppen, maar je zougewoon 1 unit is 1 meter in kunnen stellen en dan heb je meters.
Bij de tutorial gebruiken ze bv bij hout 15 units lengt width en height, dus wordt dat 15m ? of hoe bedoel je?
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/trap.jpg
zoiets wordt het dan, lijkt me niet echt realistisch he?
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/trap1.jpg
unit 1 genomen
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/trap2.jpg
lijkt me een iets leuker texturetje voor een trap, alleen de tint is niet wat het moet zijn, ik wil een meer bruinige tint hoe los ik dit op?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25
zirus schreef op 19 juli 2004 @ 00:25:
ik ben bezig mijn huis te texturen alleen ik ben wat met de bumbmap bezig van de bakstenen maar ik kom er niet uit wat het beste is

het gaat om de volgende texture:

[afbeelding]

ik heb de volgende 2 baumbmaps gemaakt

[afbeelding]

[afbeelding]

de bovenste is gewoon de texture geinvert naar grayscale en de onderste heb ik ook nog geinvert. Maar is dit echt nodig of kan ik net zo goed de gewone texture in bumb map slot gooien en wat in max zelf aanpassen?
Lijkt me niet echt een bumpmap he. Een grayscale van een normale texture, of een geinverte grayscale van een texture maakt nog geen bumpmap, kan je net zogoed gewoon de texture zelf erop gooien. Als je even nadenkt weet je dat de voegen donker moeten zijn, en de stenen bijna allemaal licht. Nu werkt de kleur van de stenen uit op de bumpmap, en zijn de voegen soms lichter dan de stenen. Je kan een texture wel gebruiken voor bump, maar dan moeten de stenen dezelfde kleur hebben, en de voegen donkerder zijn dan de stenen, wat bij jouw dus niet echt het geval is. Zal je toch echt moeten photoshopen als je een bumpmap wilt hebben

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: wit is dus hoger en zwart is laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 11:32:
vraagje: wit is dus hoger en zwart is laag?
Als je je bump amount invert weer niet, maar kan je gewoon zeggen, net als specular, reflection, etc, dat de lichtste kleur het meeste reageert op wat jij instelt. Bij positieve waarde (standaard +30), zal wit dus idd hoger liggen
XLerator schreef op 18 juli 2004 @ 19:52:
Waarom doet iedereen zoveel faces in de dakpannen? Sorry, maar dat zie ik er niet aan af. Dat kan volgens mij met veel minder polies net zo mooi, zeker omdat er geen close-ups komen, en de video niet in een reuze reso wordt gerenderd.
Maar ondanks dit ziet het (meeste) er hier echt ongelovelijk gelikt uit!!!! Echt super :D
Ben ik helemaal met je eens. Zijn veel mensen die niet echt optimaliseren. Dat je gewoon objecten voor dakpannen gebruikt, ok, maar optimaliseer die dan ook een beetje. Gooi de onderkant, en wellicht de zijkanten weg, strip nog een paar poly's eraf, dat scheelt al snel duizenden polygonen. En Lumminsky die duizenden polygonen verspeelt aan deurknoppen (zo was het toch), tja, zo hoort het ook niet helemaal. :)

[ Voor 54% gewijzigd door inquestos op 19-07-2004 11:41 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 19 juli 2004 @ 11:36:
[...]

Als je je bump amount invert weer niet, maar kan je gewoon zeggen, net als specular, reflection, etc, dat de lichtste kleur het meeste reageert op wat jij instelt. Bij positieve waarde (standaard +30), zal wit dus idd hoger liggen
Oh daarom lijken de bumpmaps die ik gedownt heb zo raar :p ze leken me dus verkeerd :d ik dacht net andersom :o

En Lumminsky die duizenden polygonen verspeelt aan deurknoppen (zo was het toch), tja, zo hoort het ook niet helemaal. :)
ik weet het :p, opzich is het eigenlijk nog erger, het zijn er 15k trouwens :p, maar ik ga er nog iets anders op zoeken hoor, is me wat teveel

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 11:20:
[...]

Bij de tutorial gebruiken ze bv bij hout 15 units lengt width en height, dus wordt dat 15m ? of hoe bedoel je?
[afbeelding]
zoiets wordt het dan, lijkt me niet echt realistisch he?
[afbeelding]
unit 1 genomen
[afbeelding]
lijkt me een iets leuker texturetje voor een trap, alleen de tint is niet wat het moet zijn, ik wil een meer bruinige tint hoe los ik dit op?
maar misschien had hij 1 unit = 1 cm gedaan ofzo

mijn customize > unit setup kan je kiezen voor metric en dan kan je verder instellen of je in meter centimeters of milimeters wilt werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zirus schreef op 19 juli 2004 @ 11:56:
[...]

maar misschien had hij 1 unit = 1 cm gedaan ofzo

mijn customize > unit setup kan je kiezen voor metric en dan kan je verder instellen of je in meter centimeters of milimeters wilt werken
Dat is het nou juist, ik weet niet in wat hij werkte, maar omrekenen van m naar cm gaat zelf ook nog hoor :) daar moet ik de unit setup niet voor gaan omzetten :), maar wie weet werkte hij in inch oid
Mja, ik heb een andere texture genomen en dan ga ik maar proberen tot het het mooist en realistist lijkt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Welke lengte nemen jullie voor de hoogte en breedte van een deur ? en hoogte van een verdieping ? tmoet wel allemaal hetzelfde zijn he :) (van de gewone huizen dan, is in het echt ook namelijk.)

deur: 80cm x 210cm ?
verdieping 250cm ?

zoiets ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

3 meter per verdieping, deur naar verhouding (die zullen dus wel een beetje afwijken, maar dat mag ook wel)...

max 5 verdiepingen
kavel = 10x15 meter, meer in overleg

even nog 1 keer voor de nieuwe mensen
als je meedoet, eerst een huisje bouwen, dan pas iets anders. We hebben nu al verschillende andere inzendingen en dat moet wel in verhouding blijven staan met 'een dorp'.
Iedereen die nu met iets anders bezig is, heeft daar toestemming voor bij mijn weten.
ik krijg deze vraag nl. nogal wat op de mail (en dat vind ik ook prima), maar de regels van MaDDoG zijn geen discussiepunten tijdens zijn afwezigheid...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb foute maten genomen, zat nog in normale maten ipv meters, is er een mannier om alles tegelijk te resizen naar meters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak een plane onder je object

geef hem de juiste maten in meters

en recale tot hij op je plane past ?
O_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 19 juli 2004 @ 14:30:
...
Iedereen die nu met iets anders bezig is, heeft daar toestemming voor bij mijn weten.
ik krijg deze vraag nl. nogal wat op de mail (en dat vind ik ook prima), maar de regels van MaDDoG zijn geen discussiepunten tijdens zijn afwezigheid...
wanneer komt ie terug , ik heb wel zin in een beetje discussie :P
edit 1: hoeveel cm is een Dino precies ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst zijn tutorial geldt voor alle soorten en maten

Zoals je gelezen heb, gebruikt hij de gewone maten en geen meters,
maar hij heeft het over de maat verhoudingen van het huis en de waarden die je insteld.
Je praat dus over map . object verhoudingen en of je nu meters , inches of dino's neemt het maakt echt niet uit .
Lees die tutorial gewoon goed door.
Open je max en doe met mee met wat hij voorsteld , dus bijvoorbeeld die box mapping , en dan met hoogte breedte waardes spelen tot het goed past :)

Dus als je box 3000 units lang is , geef je dat ook door aan je mapping controller
is hij 3000 meter lang, dan krijgt je mapping dus de waarde 3000 Meter

Of daar de helft, of 2voudige van, na gelang je dat wenst en of het mooi past :)

EDIT : Hoeveel cm is een dino ? , dat hangt van zijn leeftijd af :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

hallo !

hier even een wipje van mij....

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jporeel/tweaktown-wip-001.jpg
Klikbaar

Hij is alleen groter, namelijk 16x14meter (zou dit mogen??? ) Dit is alleen nog maar een beetje idee, want ik ga hem opnieuw bouwen omdat het model zo-verrot is :D

Ik weet niet of hij in de tweaktown moet komen omdat hij nogal noob-is maar ik probeer een betere versie te maken en dan kijken jullie en ik wel of hij waardig genoeg is ;)

Texturen gaat bij mij nog niet, maar ik wil eerst het moddelen beter kunnen namelijk.

Wat vinden jullie er van ? (het idee, want het zit vol met fouten e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 17:12:
[...]

wanneer komt ie terug , ik heb wel zin in een beetje discussie :P
edit 1: hoeveel cm is een Dino precies ?
hij is 3 weken weg in totaal, volgens mij sinds vorige week, dus nog 2 weken

maar hoop niet op al te veel discussie, want dat is niet de bedoeling

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Weer even een wipje van mij :). Ik ben ondertussen begonnen met texturen en detail toevoegen (texturen is niet m'n sterkste kant :X).

(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/wip2.jpg

- hmmm ik zie nu dat de texture op het balkon beter kan :P (de spijlen ook trouwens).

[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 19-07-2004 20:55 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hehehe ik heb precies hetzelfde probleem....
ik heb heel weinig tijd en ik weet dat ik MOET gaan texturen voor het eindresultaat, maar die spaarzame minuten dat ik max kan starten verschuif ik het probleem en ga ik weer wat detail modeleren :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 14:35:
ik heb foute maten genomen, zat nog in normale maten ipv meters, is er een mannier om alles tegelijk te resizen naar meters?
Hehehe, schitterend, moet je is gokken wat ik gedaan heb....
Exact hetzelfde, lol, me portaal is nu 7,5 cm hoog :P

Naja, maar weer fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Alles resizen is niet moeilijk hè. Je selecteert alles en resized. :) Tja, en wat dan meters moeten worden, dat weet MAX natuurlijk ook niet voor je hè, dus dat moet je zelf even inschatten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Mr_UnAnimouS schreef op 19 juli 2004 @ 20:53:
Weer even een wipje van mij :). Ik ben ondertussen begonnen met texturen en detail toevoegen (texturen is niet m'n sterkste kant :X).

(klikbaar)
[afbeelding]

- hmmm ik zie nu dat de texture op het balkon beter kan :P (de spijlen ook trouwens).
De texture van de deur lijkt mij wat te ver uitelkaargerekt. De texture van de regenpijp klopt niet. Zitten er verschillende textures op de raamkozijnen? Het linker raamkozijn voorin het huis is namelijk minder licht van kleur dan het raamkozijn rechts. De bakstenen aan de rechter zijkant van het huis zien er erg getiled uit. Misschien kan je daar de mapping wat aanpassen?

De garagedeuren zien er nice uit. Voor de rest ook thumbs up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohann!s schreef op 19 juli 2004 @ 20:39:
hallo !

[afbeelding]
Klikbaar

Hij is alleen groter, namelijk 16x14meter (zou dit mogen??? ) Dit is alleen nog maar een beetje idee, want ik ga hem opnieuw bouwen omdat het model zo-verrot is :D

Ik weet niet of hij in de tweaktown moet komen omdat hij nogal noob-is maar ik probeer een betere versie te maken en dan kijken jullie en ik wel of hij waardig genoeg is ;)

Texturen gaat bij mij nog niet, maar ik wil eerst het moddelen beter kunnen namelijk.

Wat vinden jullie er van ? (het idee, want het zit vol met fouten e.d.)
Hoi Yohann!s ,
Ziet er best goed uit, maar als je mee wilt doen moet je dit even via email aan 6K melden.
Het ontwerp kan best kleiner , omdat je een mega lap tuin heb, tenzij je toestemming vraag om een groter object te maken, al lijkt het me overbodig te zeggen dat dit te groot is voor wat er op staat :)

En over waardig gesproken , Tweaktown creaties worden gemaakt door ervaren en onervaren modelers
Je kunt niet over waardig spreken , iedereen mag mee doen .
Dus Meld je aan bij 6K , en join de TweakTown club .

Veel succes met je huisje op 10x15 meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Qylos schreef op 19 juli 2004 @ 22:28:
[...]

De texture van de deur lijkt mij wat te ver uitelkaargerekt. De texture van de regenpijp klopt niet. Zitten er verschillende textures op de raamkozijnen? Het linker raamkozijn voorin het huis is namelijk minder licht van kleur dan het raamkozijn rechts. De bakstenen aan de rechter zijkant van het huis zien er erg getiled uit. Misschien kan je daar de mapping wat aanpassen?

De garagedeuren zien er nice uit. Voor de rest ook thumbs up.
Hmmm ik zie niet echt wat er mis is aan de regenpijp. Het is een regenpijp van metaal en die moet nog een beetje reflecteren/glimmen (zie je niet door skylight). Daar omheen zitten nog ringen om de pijp vast te houden.
Er zit een material op het linker raam en niet op het rechter. Dat is nog een verbeter puntje idd.
Het lijkt alsof het heel erg tiled daar, maar dat komt door het perspectief :P.

zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/tiling.jpg

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Mr_UnAnimouS schreef op 19 juli 2004 @ 22:45:
[...]

Hmmm ik zie niet echt wat er mis is aan de regenpijp. Het is een regenpijp van metaal en die moet nog een beetje reflecteren/glimmen (zie je niet door skylight). Daar omheen zitten nog ringen om de pijp vast te houden.
Er zit een material op het linker raam en niet op het rechter. Dat is nog een verbeter puntje idd.
Het lijkt alsof het heel erg tiled daar, maar dat komt door het perspectief :P.

zijkant:
[afbeelding]
Heb jij wel eens een regenpijp met een marmeren textuur gezien? Als ik aan een regenpijp denk, denk ik eerder aan zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.azadbarish.com/rain/pipe.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/phoenx/Tweaktown/WIP13.jpg

dak maken word denk nog het moeilijkste van het huis...

iig: C&C??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 23:58:
WIP:
[afbeelding]

dak maken word denk nog het moeilijkste van het huis...

iig: C&C??
Ik vraag me nog steeds af of het grondstuk waarop het huis zich bevindt wel de afmetingen 10x15 meter heeft. Het extra stuk huis links laat denken dat het uitsteekt bij het grondvlak van 10x15 meter.

Voor de rest een mooi huis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 20 juli 2004 @ 00:22:
[...]

Ik vraag me nog steeds af of het grondstuk waarop het huis zich bevindt wel de afmetingen 10x15 meter heeft. Het extra stuk huis links laat denken dat het uitsteekt bij het grondvlak van 10x15 meter.

Voor de rest een mooi huis :).
ik denk dat hij eigenlijk ruimschoots binnen de grenzen blijft als ik het zo inschat ;) . Leuk huisje trouwens.De schoorsteentjes/uitstulpingkjes op het dak zijn wat ,respectievelijk, dun/dik maar verder is het 1 van de weinige huisjes die ik daadwerkelijk zou denken tegen te kom in een dorp
Yohann!s schreef op 19 juli 2004 @ 20:39:
hallo !

[afbeelding]
Klikbaar

...
...
niet waardig? Er bestaan geen niet waardige dingen hier denk ik zelf , zolang de creaties naar binnen de gestelde regels vallen :).Ik ben zelf ook nog maar een n00b en probeer ook men steentje bij te dragen , doe gewoon lekker gezellig mee :Y) (texturen en andere dingen komen zowieso op hun tijd nog wel)

ohw , wat vinden jullie trouwens beter :

Met witte hoekstenen?---
Afbeeldingslocatie: http://img30.exs.cx/img30/8052/steen1.jpg

of zonder deze hoekstenen
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/v7rt
als ik teveel text ruimte inneem door het teveel posten van te weinig geupdate plaatjes en nutteloze tekst/quotes even zeggen , zal ik wat dingen proberen te wijzigen

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonder hoekstenen vind ik mooier :)
en me huisje is iets van 10 by 13 ofzo weet niet precies hoelang die is, maar iig wel binnen de maten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus bezig met texturen, gisteren niet veel gedaan, k had geen zin :p
Maar m'n shingles op het dak lijkt niet zo echt te lukken
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/dak.jpg
ik heb een noise map gebruikt met 2 grijstinten en een bumpmap van shingles amount=250
wat lijkt hier niet in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik ben zoals jullie verwacht hadden terug van vakantie.
Het was alleen wat anders gelopen als verwacht, na week 1 te horen gekregen dat mijn opa een zware hartinfarkt had gehad, wij vroegen nog moeten we komen, nee dat hoeft niet. De dag daarna was hij overleden en hebben we de rit van 12 uur (frankrijk - duitsland) moeten afleggen om daar vervolgens 3 dagen te blijven.

Ik moet in ieder geval even bijkomen, dus nu even geen 3d gemodel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 10:51:
Het was alleen wat anders gelopen als verwacht, na week 1 te horen gekregen dat mijn opa een zware hartinfarkt had gehad, wij vroegen nog moeten we komen, nee dat hoeft niet. De dag daarna was hij overleden en hebben we de rit van 12 uur (frankrijk - duitsland) moeten afleggen om daar vervolgens 3 dagen te blijven.

Gecondoleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

idd gecondoleerd

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/dak4.jpg
mss zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
@Features:
Gecondoleerd en sterkte.

@Master Jack:
Ik vind je hoekstenen wél cool, maar ze zijn veel te wit. Je kunt ze denk ik beter dezelfde kleur maken als de muur.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 10:51:

gecondoleerd en sterkte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@features:
gecondoleerd en sterkte toegewenst

@oogst:
Je bedoelt in de kleur van de onderste richel?of bedoel je de kleur van de rest van het gebouw?Dat laatste zou ik namelijk denk ik niet doen , omdat ik er toch een beetje contrast in wil laten om de gevels niet zo saai te laten lijken.

Edit : ik denk dat het niet volledig duidelijk was dat ik met dit stukje tekst duidelijk wilde maken dat ik niet precies wist welk kleur gedeelte van de muur jij voor de rustica stenen( nooit geweten dat dat zo heette ) in gedachte had.De onderste rand moest nog uitgebreid worden over alle muren maar tot nu toe te lui geweest

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
sterkte toegewenst features!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: ik heb een bepaald object per ongeluk een texture toegewezen dat een uvw map nodig heeft, maar het object moet eigenlijk geen texture hebben omdat het eigelijk verborgen zit, alleen de onderkant zie je en dat moet ik later gewoon wit hebben, hoe doe ik dit ongedaan zodat het geen texture meer heeft, want hij geeft altijd een fout bij het renderen omdat hij geen uvw map nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
@Master Jack:
Ik bedoel die rustica stenen op de hoeken, die zouden denk ik dezelfde kleur als de muren moeten hebben. Het randje onderaan moet uiteraard blijven, die is mooi, en zou eigenlijk zelfs ook doorgetrokken moeten worden naar de zijkant van het gebouw.

@lumminsky:
Je kunt alle maps uit de material van dat object gooien, dan ben je dat gezeur kwijt. Als je je material écht van je object af wil hebben, dan moet je dat doen met MAXscript. Dat gaat als volgt:
-selecteer je object;
-start de MAXsript listener (MAXscript >> MAXscript listener)
-type de volgende code:
code:
1
$.material = undefined

-ros op enter

[ Voor 3% gewijzigd door Oogst op 20-07-2004 15:34 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
features: sterkte! Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/pet.gif dis kut :(

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook weer een endje opgeschoten.
Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/RooieReddy-tweaktownwip3.JPG
ramen zijn toch best moeilijk.... :/
Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/RooieReddy-tweaktownwip33.JPG

en dit is een close-upje van de deur.
Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/RooieReddy-tweaktownwip32.JPG
Ik heb een raampje, deurbel (mislukt), huisnummer (11 is het gekkengetal :P), deurknop en brievenbus.

c&c erg welkom

en detail plaatjes op aanvraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ramen zijn achteraf op geplakt toch ?
Ze hebben geen body, het ziet er in combinatie met die grote stenen erg iel uit .

miischien kun je de kozijnen iets breder / dikker maken, wordt het vermoedelijk een stukje mooier van :)
Voor de rest : het is een erg appart huis :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Ik zou de ramen ook zéker anders doen. Het moet weerspielgelen, en als de foto van boven naar beneden genomen wordt, moet hij zékr niet de lucht laten zien :+

Kijk anders nog even goed naar de tutorial van "onze" Oogst => click

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

** Click for 1024/768

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/construction_wip6.jpg

Bijna voltooid, echter zijn er nog eenpaar dingen die een oplossing vragen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 22:18:
** Click for 1024/768

[afbeelding]

Mooie kraan! Heb je een kylight toegevoegd aan de scene ?

Het huisje (wat het ook moge zijn) is goed gelukt. Je zou eventueel nog een texture kunnen plakken op de cabine in de kraan die de indruk geeft dat er iemand in de cabine zit.

Nog een soort grijphaak op het kabel van de kraan om objecten op te pakken zou niet slecht zijn (anders lijkt het kabel geen nut te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op advies van een mede Got'er er voor de duidelijkheid een DOME koepel over gehangen ( E-Light ) , 91 lampen :)

Klopt er moet nog iets aan die kabel, maar ik weet nog niet wat, en bij sommige atributen gebruik je een haak, bij andere een grijper, dus zodra ik daar uit ben, wordt dat gerealiseerd :)

@ Krusher :

HENK komt achterop te staand als bedrijfslogo , dat moge duidelijk zijn , en misschien het handers merk voor op :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn die kraan is mooi :9

Straks nog de diverse merktekens en de banners die je tegenwoordig ziet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 08-09 11:55
ik vind het zelf een beetje jammer van de achtergrond (de wolken zegmaar). Maar ik neem aan dat dat tijdelijk is. Voor de rest ziet het er erg mooi uit.

Overigens zien de verhoudingen er wel een beetje vreemd uit, maar dat komt wellicht door het perspectief?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 22:18:
** Click for 1024/768

[afbeelding]

wat ik me nou afvraag is als je kraan moet draaien, hoe doet die dat nou? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RCA: Ik heb nog een foto gemaakt in frankrijk (als referentie) van een hijskraan :/ helaas gewist tesamen met andere foto's wegens fout in overdracht naar pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg jammer Features , zeker van de andere foto's die je nu mist .
Maar evengoed bedankt voor de gedaane moeite :)

Kraan draaien , tja ik weet het hij kan niet draaien, een van de nog te overwinnen dingen, en anders maar niet :P
Wil ik hem nu nog laten draaien, moet dat vanuit het voetstuk, en dat is echt geen gebruikelijke plek om dat te doen :)

Wolken , ach , anders heb je enkele een zwarte render achtergrond, waardoor de kleine detailtjes weg vallen. , en een kleur overloopje was ook weer zo uh * Yak *
De uit eindelijke background wordt toch die van MadDog / 6K dus
nee die blijft niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Mijn brein laat me even in de steek wat betreft een interieurtje op de begaande grond -_-. Ook geen idee hoe ik de achterkant ga maken , zo ver had ik nog niet vooruit gedacht)

misschien een belachelijk (simpele) vraag: Hoe zit het met de stoep?.Of eigenlijk ,kan ik spulletjes voor men huis zetten op deze stoep/straat , kan ik men eigen stukje stoep aanpassen? of moet ik dan gewoon een extra stukje stoep aanmaken op men 10x15 stukje grond en daar spulletjes op zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een goede vraag

Maar ik denk als je spulletjes op straat wilt zetten , dat op een eigen stukje stoep moet maken binnen die 10 x 15 meter.
Maar alleen 6k kan daar het beslissende antwoord op geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

uhm... hoe MaDDoG over de stoep denkt weet ik niet, maar ik vind wel dat die 10x15 100% voor je huis (en eventueel tuin) zijn. stoep, straat, lantaarpalen etc. dus niet.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Erg mooi idd RZA, maarreh...
met mijn kennis van bouwactiviteiten zie ik het nut van de bouwkraan in combi met zulke lage uitbouw niet helemaal. Dan is een kortere kraan (zoeen die nog zelf kan rijden) toch voldoende, lijkt me. Heb er van de week nog een voor de flat bezig gezien.
;) Ik geef toe, beetje spoiler van iemand die niet eens meedoet :X :O

Verders retemooi, met name de textures!

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
Zal ook maar weer eens wat wipjes posten :)
Zitten net iets minder als 30.000 poly's in, en zou er aardig wat kunnen redden die niet zichtbaar zijn.

Klikerdieklik voor groter

Afbeeldingslocatie: http://www.dragonsden.demon.nl/Tweaktown/p2/1s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dragonsden.demon.nl/Tweaktown/p2/2s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dragonsden.demon.nl/Tweaktown/p2/3s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dragonsden.demon.nl/Tweaktown/p2/4s.jpg

Dankzei mijn met normale maten ipv meters werken fout, is m'n huisje nu iets groter als 15x10. Ik had een kleine afwijking, maar aangezien ik m'n huisje dus 31x moest vergroten werd dat best een aardig afwijking :(
Maar dat is reeds goedgekeurd.

Voor de rest moet er nog erg veel gebeuren, achterste pilaren in portaal bevallen me nogsteeds niet, moet ik nog naar kijken, voor de rest nog erg veel lijst en sierwerk bij de ramen, deuren, goten en de toren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes , erg netjes , het ziet er leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Defectiv schreef op 21 juli 2004 @ 22:56:
Zal ook maar weer eens wat wipjes posten :)
Zitten net iets minder als 30.000 poly's in, en zou er aardig wat kunnen redden die niet zichtbaar zijn.

Klikerdieklik voor groter

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dankzij mijn met normale maten ipv meters werken fout, is m'n huisje nu iets groter dan 15x10. Ik had een kleine afwijking, maar aangezien ik m'n huisje dus 31x moest vergroten werd dat best een aardig afwijking :(
Maar dat is reeds goedgekeurd.

Voor de rest moet er nog erg veel gebeuren, achterste pilaren in portaal bevallen me nog steeds niet, moet ik nog naar kijken, voor de rest nog erg veel lijst en sierwerk bij de ramen, deuren, goten en de toren.
Nice. Het hekje op het dak lijkt geen dikte te hebben, al ligt dat waarschijnlijk aan het perspectief.

Misschien is het mooier als je deze ramen (1) dezelfde ronde rand geeft als deze ramen (2).

Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04074/123154845613513454654654654.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hm... ik heb nu iets van 6500 polies, maar 20.000 faces
toch eens kijken hoe dat op te lossen...

ik zie op tegen texturen, krijg er nog geen bakstenen op al had ik het graag...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
Qylos schreef op 22 juli 2004 @ 01:04:
[...]

Nice. Het hekje op het dak lijkt geen dikte te hebben, al ligt dat waarschijnlijk aan het perspectief.

Misschien is het mooier als je deze ramen (1) dezelfde ronde rand geeft als deze ramen (2).

[afbeelding]
Het hekje bovenop is i.d.d. vrij dun en lijkt het idd bijna geen diepte te hebben. Zal vanavond hem eens iets dikker maken, is i.d.d beter denk ik. Eigenlijk moeten er ook in de dikte rondingen in, maar dat gebruikte gewoon teveel poly's :(

Die ramen, ja, dat zit in die bouwstijl (Victoriaans Gothische Revival) dus heb ik het meegenenomen erin. (als voorbeeld evt. http://www.lyndhurst.org/ daar heb ik mijn huisje gedeeltelijk op gebaseerd en daar zie je ook ronde, geboogde en vierkante ramen, eigenlijk is die bouwstijl gewoon een chaos :P)
Als de raamlijsten erop zitten, zal dat effect denk ik iets verzwakken (dat hele scherpe vierkante).

Thanx for the comments :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
6K schreef op 22 juli 2004 @ 07:41:
hm... ik heb nu iets van 6500 polies, maar 20.000 faces
toch eens kijken hoe dat op te lossen...

ik zie op tegen texturen, krijg er nog geen bakstenen op al had ik het graag...
Heh, zelfde angst hier, nog nooit zoiets getextured, zal nog leuk worden...
Maarja, had ook nog nooit met splines gewerkt en vraag me nu af waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

idd splines ben ik ook vrij laat achter gekomen... maar mijn huisje had ik zonder splines nooit voor elkaar gekregen :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.