Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.268 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 14:50

bosaap22

Doing things I'm good at.

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:18:
Zojuist heb ik met de search gezien dat ik niet de enige ben voor een camera 'erbij'. Zelf heb ik een D70 en zou toch graag een ultra compact cameraatje erbij willen hebben. Nu ik op dit topic wat rond heb gegekeken heb ik Pentax toegevoegd aan mijn lijstje.
De modellen waar ik uit kies zijn de:
  • Casio Exilim EX-Z57
  • Ixus 50
  • Pentax Optio S5n
op Dpreview heb ik deze modellen naast elkaar gezet. Helaas heb ik van deze camera's nog geen professionele review gezien, of een vergelijking. Prijs maakt niet uit, kwaliteit van de foto is voor mij erg belangrijk.
Welke camera is dus volgens jullie kwalitatief (dus lens, sensor etc) het beste?
Als ik uit die drie moet kiezen zou ik voor de Pentax Optio S5n gaan. Wellicht ook leuk om naar te kijken is de:
Sony T3 of T33. Super compact en hele goeie recenties.
Alleen jammer dat deze camera's niet gewoon SD ondersteunen. Moet je weer van dat dure Memory stick geheugen kopen ... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een zo compact mogelijke camera voor naast mijn Olympus C5050z. Ik zal hem voornamelijk gaan gebruiken voor snapshots en om mee te nemen naar concerten/festivals. Wat ik belangrijk vind is dat ie bij weinig licht toch nog redelijke foto’s kan maken, maar aangezien ik een compacte cam wil kan ik op dat gebied niet te veel eisen stellen heb ik gemerkt. Manual controls (m.n. aperture priority) zouden ook fijn zijn. Oh en resolutie 4 à 5 MP, ik wil toch ook de mogelijkheid houden om wat groter te printen dan 10x15.

Mijn budget: absoluut niet meer dan 300 euro ex accesoires, liever nog iets goedkoper.

Na wat zoeken ben ik uitgekomen op twee modellen, nl de Pentax Optio S5i, eigenlijk voornamelijk omdat die zo compact is, en de Canon Powershot A520, omdat die veelzijdig is en niet al te duur. Ik heb wat specs, pros en cons op een rijtje gezet:

Pentax Optio S5i

Specs:
Resolutie: 5.0 MP
Zoom: 3x
Aperture range: f2.6- f4.8
Manual controls: Nee
CCD: 1 / 2,5 “
Storage: SD kaart
Power: Accu
Movie mode: 320*240
LCD: 1,8” 85.000 pixels
Gewicht: 100g excl.

Pros:
- Zeer klein en licht
- Ziet er mooi uit
- 1 MP meer dan de Canon
Cons:
- geen manual controls
- accu

Canon Powershot A520

Specs:
Resolutie: 4.0 MP
Zoom: 4x
Aperture range : f/2.6 (W) - f/5.5 (T)
Manual controls: Ja
CCD: 1 / 2,5”
Storage: SD kaart
Power: 2x penlite
Movie mode: 640*480
LCD: 1.8” 118.000 pixels
Gewicht: 180g excl.

Pros
- 4x zoom
- manual controls
- 640*480 movie mode
- batterijen
Cons
- minder compact
- ziet er minder mooi uit
- veel ruis bij iso 400

Iemand ervaring met deze cams (heb al gelezen in het topic over de A510/520), advies of evt. alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 02-10 14:50

bosaap22

Doing things I'm good at.

verhaal......

Iemand ervaring met deze cams (heb al gelezen in het topic over de A510/520), advies of evt. alternatieven?
Kijk eens naar de Optio S5n
Is de opvolger van de S5i. Groter scherm en wellicht nog een aantal andere verbeterpunten. Misschien is je keus dan snel gemaakt... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:24:
Wat is het verschil tussen de Ixus 40 en de Ixus 430?

hoor net dat mun collega de 430 heeft, maar ik zie niet direct de verschillen.
Bij http://www.koopdigitaal.nl staat de Ixus 430 niet meer tussen. Is de Ixus 40 een nieuwer model?
De IXUS 40 is inderdaad min of meer de opvolger van de 430.

Voornaamste verschillen:
De 430 maakt gebruik van Compact Flash, de 40 van Secure Digital.
De 40 is een stuk kleiner en lichter en door de nieuwe Digic II-chip een stuk sneller.
De 430 daarentegen schijnt iets betere foto's te maken (andere lens, grotere sensor) en iets minder last te hebben van chromatic abberations.

edit:
Nou geen twee talen door elkaar gaan gebruiken ...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:49:
[...]

De IXUS 40 is inderdaad min of meer de opvolger van de 430.

Voornaamste verschillen:
De 430 maakt gebruik van Compact Flash, de 40 van Secure Digital.
De 40 is een stuk kleiner en lichter en door de nieuwe Digic II-chip een stuk sneller.
De 430 daarentegen schijnt iets betere foto's te maken (andere lens, grotere sensor) en iets minder last te hebben van chromatic abberations.

edit:
Nou geen twee talen door elkaar gaan gebruiken ...
Ik denk dat ik de Ixus 40 maar ga ophalen bij Konijnenberg, hoop alleen dat ik weinig last zal hebben van purple frigging of iets dergelijks.

Als ik zie dat er best veel mensen goeie ervaringen mee hebben, moet het vast wel een redelijk tot goeie camera zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosaap22 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:19:
[...]

Kijk eens naar de Optio S5n
Is de opvolger van de S5i. Groter scherm en wellicht nog een aantal andere verbeterpunten. Misschien is je keus dan snel gemaakt... :Y)
Oeh, die is beter idd!! AF-assist lamp, wat ontbreekt op de S5i, en nog wat dingetjes...

Ik heb nu ook mijn oog laten vallen op de Panasonic Lumix FX-7.. alleen is die ver boven budget.. maar wel optical image stabilization :9~

Nog een nachtje over slapen dan maar...

De Canon heb ik nu wel min of meer geschrapt want ben er wel over uit dat ik een super compact wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:37
Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van de nieuwe Konika Minolta Z20.
Paar specs:
8x optische zoom
5mp
Veel instellingen mogelijk
Minder dan 300 euro

Heeft iemand al ervaringen met deze camera, en heeft deze camera eventueel ernstige tekortkomingen?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
de reden dat ik niet voor ging was de ruis, en het ongelovelijk lelijke design (slechte reden misschien, en persoongebonden, maar je zit toch een tijd aan je camera vast..:))
maar goed ik heb nog steeds geen camera kunnen vinden, omdat ik nogal hoge eisen heb O-) zeker voor een compactje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een Pentax Optio S5i binnengekregen.
Supermooi dingetje. Echt heeeel klein en zeer licht (120 gram). Vind ik erg belangrijk.
Volgens mij zijn de Optio S5i en S5n een van de lichtste camera's op dit moment.
De concurrenten zijn allemaal zwaarder.
De Ixos 40 is ook vrij compact, maar is zo'n 50 gram zwaarder.

Was 298e kwijt voor de Pentax, 256mb SD (XS!) en een mooi tasje van Lowepro kwijt.
Zat nog te twijfelen voor de S5n, maar dan was ik ook nog weer 50 euro meer kwijt.
Vond het wel goed zo. Scherm is groot genoeg en mooi helder, ook in daglicht.

Als je voor een kleine, compacte, lichte(!) camera gaat, is de Optio S5i(n) the way to go.

Oh. D'r zit ook een gave dockingstation bij waar je de camera in kan zetten en dan laadt ie op.
Tegelijkertijd kun je er ook een losse accu inzetten om op te laten.

Optio S5i _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arg... ik word gek....

Ik was van plan om de Ixus 40 te kopen, maar twijfel nog om het punt purple frigging.

Na wat reviews te gelezen heb schijnt dat het met de 50 wel wat minder is en met de ixus 700 nog minder.

Maarja prijsverschil tussen de Ixus 40 en de Ixus 700 is 100 euro.
Als ik hier een betere camera voor krijg met betere lens en weinig tot geen purple frigging, dan is het nog een keuze.

Kan iemand mij hiermee helpen met welke camera nou werkelijk beter zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:50:
arg... ik word gek....

Ik was van plan om de Ixus 40 te kopen, maar twijfel nog om het punt purple frigging.

Na wat reviews te gelezen heb schijnt dat het met de 50 wel wat minder is en met de ixus 700 nog minder.

Maarja prijsverschil tussen de Ixus 40 en de Ixus 700 is 100 euro.
Als ik hier een betere camera voor krijg met betere lens en weinig tot geen purple frigging, dan is het nog een keuze.

Kan iemand mij hiermee helpen met welke camera nou werkelijk beter zou zijn?
Kijk dan eens naar de Pentax Optio S5n bijvoorbeeld.
Die is nog kleiner en lichter(!) dan de Ixus 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Okee, wie kan mij wellicht overuigen voor welke digicam ik moet gaan?
Ik heb een hoop mogelijkheden gehad, nu zijn de fuji s5500 en s7000 overgebleven.

De verschillen zijn OA:
- Het prijsverschil is zo'n 100€, echter gaat in de s7000 CF, en in de s5500 xD, wat dus duurder is. En CF heb ik reeds in mijn bezit. Dus eigenlijk is het prijs verschil kleiner.
- De zoom, de s7000 heeft 6x, de s5500 10x.
- Resolutie van de s7000 is hoger (dus ik kan altijd nog wat croppen IVM het beperkte zoomen)
- Betere sensor in de s7000.
- externe flitser schoen op de s7000

De meningen wat betreft foto's in het donker zijn verdeeld als ik zo her en der lees. Dat is voor mij namelijk wel van belang ( foto's van licht/mensen op feesten). De ene zegt dat de s5500 weinig ruis heeft, de ander zegt weer van niet :P Zoom gebruik ik niet vaak op de canon a60 die ik nu gebruik, maar 10x zoom van de s5500 is wel vet voor paparazzi foto's ;)

Ik kan dus zelf nog niet echt de keuze maken. Misschien moet ik maar gewoon eens naar de winkel gaan en ze beide eens nader bekijken. Maar ik ben benieuwd of er iemand is die met 1 van de 2, het liefst de s7000 ervaring heeft. Ik kan de s5500 namelijk wel binnenkort bij een maat uitproberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 30-04-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een punt om mee te nemen in je overweging:
Als ik me niet vergis hebben geen van beide camera's beeldstabilisatie. Een beetje nette foto maken op het tele eind van de zoom wordt dan behoorlijk moeilijk, wat de meerwaarde van de 10x zoom van de 5500 beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer de Optio s5n in de "normale" winkels te verkrijgen is? Tot nu toe ben ik ze alleen nog maar bij de webshops tegen gekomen. Zelfs op Pentax.nl wordt deze niet vermeld, maar wel de Pentax Optio WP versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Toen ik mijn S5000 ging kopen had ik ook een klein oogje op de S7000. Via de site van Steve Digicams kon ik wat foto's vergelijken en kon nu niet echt een grote verbetering in de S7000 ontdekken en besloot voor de 5000 te gaan.

Op www.s5000.net daartegen zie ik mensen wel prachtige foto's maken met de 7000 maar dat zijn dan vaak ook de mensen die het maximale eruit weten te halen.

Eigenlijk wilde ik een S602 hebben maar die was nieuw al erg zeldzaam aan het worden...

[ Voor 13% gewijzigd door memphis op 03-05-2005 07:23 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik ben van plan om een Canon Digital Ixus 30 te kopen bij www.digicamshop.nl
Ik wilde eerst de PowerShot A85, maar daarvan had ik gelezen dat de lens snel kapot kon gaan.
Dus ga ik maar voor deze. Het is mijn eerste digicam. Kunnen jullie zeggen of het een goede beginnerscam is?

dit koop ik:

http://www.digicamshop.nl/product/14976

Camera+tasje+256 mb SD card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan koop ik er waarschijnlijk ook nog een statiefje bij van €19,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akrimpen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 12:56
Heeft iemand ervaring/tips/url's naar camera's die geschikt zijn voor het fotograferen van miniaturen (warhammer) met camera's in deze klasse?

Groet en alvast dank,

A

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een tijdje ben ik op zoek naar een leuk fototoestel. Nu heb ik de keuze weer op kunnen krikken van 2 naar 3 toestellen (hoe meer je rondsnuffelt op internet.. hoe moeilijker het lijkt te worden :/ )

De camera gaat gebruikt worden voor vakantiefoto's, huis-tuin-&-keuken-kiekjes, natuur fotografie en hoogbouw fotografie.

De keuzes die ik voor mezelf had uitgefilterd waren de

- Olympus C765
- Fujifilm S5500
- Minolta DiMAGE Z3

In onderstaande heb ik de voor/nadelen van de toestellen neergezet. Waarschijnlijk zullen meer mensen geinteresseerd zijn in een kort overzicht van de voor/nadelen van deze camara's.

- Mijn vraag is, ben ik nog belangrijke voor/nadelen vergeten bij de verschillende camera's?
- Wat is het verschil tussen de Fuji S5100 en de Fuji S5500 (of alleen een verkooppraatje)?
- En wat betekenen de volgende begrippen/zinnen?

- slight pin cushioning at full telephoto
- virtually every test shot was flawed by vignetting at wide-open aperture, diminishing (but not absent) stopped-down

Olympus C765

Voordelen
- 10x optische zoom
- TruePic TURBO image processor, zorgt voor een verbeterde fotokwaliteit en een snellere overall processing speed
- Zelf instellen van shutter-speed (1/1000 tot 15sec)
- De lens maak scherpe fotos tijdens volledige zoom.
- Geen IS, toch krijg je door de relatief snelle F3.7 aperture op volledige telefoto een goed resultaat.
- De fotokwaliteit in SHQ 2288x1712 is erg goed!. Héél weinig CA (purple fringing)
- Het overgrote deel van de foto’s zijn goed belicht, goed saturated en de white balance is goed.
- Foto’s die binnen worden gemaakt zijn van goede kwaliteit

Nadelen
- Geen IS (Image Stabilisator)
- slight barrel distortion at wide angle
- Er zit geen optische viewfinder op het toestel, dit kan in donkere situaties vervelend zijn. Ook bij het volgen van beweging is dit lastig.
- Accu (duurder ivm AA-batterijen)

Fuji S5500

Voordelen
- 10x optische zoom
- De lens produceerd scherpe foto’s tijdens de verschillende zoom ranges.
- De lens is erg snel, met verschillende opties tussen de F2.8 (wide) en F3.1 (tele). Dit voorkomt onscherpe foto’s door beweging van de camera tijdens het maken van foto’s
- 4 standaard AA-type batterijen
- Goede camera voor het schieten van bewegende beelden (sport etc)
- Redelijk goede flash in huis
- De EVF (Electronic Viewfinder) is in huis goed te bekijken
- Goede macro foto’s
- Zéér goed toestel voor het maken van buiten foto’s

Nadelen
- Geen IS (Image Stabilisator)
- Er is enige barrel disortion pin cushioning in de wide-angle en op de telefotostand.
- Er is enige CA (purple fringing) tijdens de telefotostand, je hebt hier tot bijna geen last van bij wide angle foto’s
- virtually every test shot was flawed by vignetting at wide-open aperture, diminishing (but not absent) stopped-down (????)
- Slechte keuze in compressie, slechts 2 opties mogelijk

Minolta Dimage Z3

Voordelen
- 12x optische zoom
- Anti-Shake image stabilization system
- Volledige vrijheid om de camera zelf in te stellen
- Menustructuur is eenvoudig
- Goede foto’s bij beweging (sport etc)
- Autofocus is snel en accuraat in goed verlichte omgeving en is is beter dan gemiddeld is weinig licht condities.
- 4 standaard AA-type batterijen
- Fotokwaliteit op 2272x1704 fine mode is gemiddeld
- Buiten goede kleuren, sommige een beetej over exposed als er veel zonlicht is.
- PERFECT voor het maken van portretfoto’s (binnen en buiten

Nadelen
- Moderate barrel distortion at the wide angle end and slight pin cushioning at full telephoto
- Slechte foto’s als de hoeveelheid licht laag is of het onderwerp weinig contrast kent.
- Gemiddelde hoeveelheid noise en lage contrastgebieden.
- Gemiddelde hoeveelheid CA (purple fringing) in hoge contrast gebieden
- Sommige foto’s zijn wat zacht, Z3 heeft aanpassingen om dit probleem te verhelpen.

Ik denk dat ik voor de Olympus C765 ga.. Toch net iets betere fotokwaliteit naar mijn idee.. Jullie kunnen nog met tegenargumenten mijn mening bijstellen O-) Vooral als blijkt dat de S5500 een verbeterde versie van de S5100 blijkt te zijn wil ik dit nog wel even overwegen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

De S5500 en S5100 zijn beide de zelfde camera's ;)
S5500 de benaming in europa.
S5100 de benaming in USA

Dus qua specificaties zijn ze exact identiek, alleen het naamplaatje ;)

Zelf ik heb de S5500 en ben er erg tevreden mee. Ben er vandaag mee naar Maastricht Airport langs geweest om wat kiekjes te schieten. Opzich zijn ze aardig goed gelukt. Veel foto's geschoten met 10x zoom. Veel mensen zeggen dat je niks aan de 10x zoom hebt zonder statief als je cam. geen IS heeft. Ik ben het daar niet mee eens aangezien ik zelf wel haarscherpe foto's kan schieten uit de hand met 10x zoom. In een goede stevige houding staan en de camera goed tegen je aandrukken moet heel veel schelen. Voor meer ervaringen kan je kijken in de Fuji S serie topic.

Een grote nadeel van de olympus vind ik dat er een accu inzit... Het is me al meerdere malen voorgekomen dat ik bezig was met foto's schieten en dat de batterijen opeens bijna leeg waren.
Gelukkig heb ik altijd extra batterijen bij. Accu lijkt me te veel problemen opleveren. Ook na intensieve gebruik moet de accu eens vervangen worden.. en dat kost ook weer centen.

[ Voor 83% gewijzigd door Nohead op 05-05-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik ben ook al een tijdje op zoek naar een digitale camera en nu is me oog gevallen op 2 modellen
wel te verstaan de:

Sony DSC-W5 Linkje
Canon Ixus 500 Linkje

Ik hoor vaak verschillende verhalen. De een zegt je moet voor Sony gaan omdat daar een Carl Zeiss lens in zit. Maar ook over de canon lenzen hoor ik zeer goed verhalen. Nuzou ik graag advies van jullie willen over wat de voordelen zijn van de een en de nadelen van de ander of wat er gemakkelijk is aan een camera, zoals bijv. extra functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een gefundeerd advies over keuze tussen volgende twee camera's, prijs is geen issue tussen die twee:
  • Canon Ixus 50
  • Pentax Optio S5n
Linkje met vergelijking Dpreview

Canon Ixus 50
+ Sneller
+ Digic II chip
+ Ziet en voelt stevig aan
+ Mooier (persoonlijk)
- 2 mm groter
- Purple fringing

Pentax Optio S5n
+ iets betere foto's?
+ 2 mm kleiner
- trager
- Ziet en voelt minder stevig aan dan de Ixus
- minder mooi

Vele mensen hierboven geven de Optio S5n aan als een supergoede keuze, maar is er een reden waarom jullie voor de Optio S5n gaan ipv de Ixus 50? Zeker aangezien die paar euro extra en de 50 extra grammen eigenlijk geen rol spelen (voor mij persoonlijk dan).

Bosaap22 zegt hierboven:
Als ik uit die drie moet kiezen zou ik voor de Pentax Optio S5n gaan
met de drie zijnde de Casio Exilim EX-Z57, Ixus 50 en Pentax Optio S5n. Maar met welke reden zeg je dat? Kan je dit even onderbouwen ofzo, je zou me er een groot plezier mee doen.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Ixus, vooral dan omdat die sneller zou zijn. Zit echt te twijfelen 8)7 Iemand die iets onderbouwd kan zeggen waarom ik voor de een of de andere moet gaan?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 23:47 . Reden: Eventjes aan het verduidelijken geweest... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:10:
Iemand een gefundeerd advies over keuze tussen volgende twee camera's, prijs is geen issue tussen die twee:
  • Canon Ixus 50
  • Pentax Optio S5n
Linkje met vergelijking Dpreview

Canon Ixus 50
+ Sneller
+ Digic II chip
+ Ziet en voelt stevig aan
+ Mooier (persoonlijk)
- 2 mm groter
- Purple fringing

Pentax Optio S5n
+ iets betere foto's?
+ 2 mm kleiner
- trager
- Ziet en voelt minder stevig aan dan de Ixus
- minder mooi

bosaap22 zegt hierboven dat hij dan voor de S5n zou gaan, maar heb je daar een rede voor?

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Ixus, vooral dan omdat die sneller zou zijn. Zit echt te twijfelen 8)7 Iemand die iets onderbouwd kan zeggen waarom ik voor de een of de andere moet gaan?
Je zegt "sneller zou zijn" ... ik kan je alleen even bevestigen dat ie inderdaad snel is :). 't Werkt echt zo lekker hè zo'n snelle cam. M'n Ixus is echt een heel verschil in snelheid t.o.v. de A80 van m'n ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[redelijk offtopic]Ik ga wss een Kodak CX 7310 kopen, maar er zit(voor de verandering) maar 16 mb aan geheugen in, uiteraard wil ik er meer indoen. Nou heb ik net ff in de geheugenshop met de memory configurator geken of het mogelijk is om er een Dane-Elec in te doen maar de configurator geeft alleen d e modellen 4230, 6200, 6330 weer. Is het wel of niet mogelijk om er een kaartje van Dane-Elec in te doen en heeft hier iemand ervaring mee?

En ja, ik post het hier want dit vraagje leek me geen topic waardig en bovendien speelt dit een grote rol of ik hem nou wel of niet neem.
[/redelijk offtopic]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Erasmo schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:41:
[redelijk offtopic]Ik ga wss een Kodak CX 7310 kopen, maar er zit(voor de verandering) maar 16 mb aan geheugen in, uiteraard wil ik er meer indoen. Nou heb ik net ff in de geheugenshop met de memory configurator geken of het mogelijk is om er een Dane-Elec in te doen maar de configurator geeft alleen d e modellen 4230, 6200, 6330 weer. Is het wel of niet mogelijk om er een kaartje van Dane-Elec in te doen en heeft hier iemand ervaring mee?

En ja, ik post het hier want dit vraagje leek me geen topic waardig en bovendien speelt dit een grote rol of ik hem nou wel of niet neem.
[/redelijk offtopic]
Dit hoort in ieder geval in het topic camera's tot 250 euro, omdat de Kodak 7310 ongeveer €90,- kost

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:18:
[...]

Je zegt "sneller zou zijn" ... ik kan je alleen even bevestigen dat ie inderdaad snel is :). 't Werkt echt zo lekker hè zo'n snelle cam. M'n Ixus is echt een heel verschil in snelheid t.o.v. de A80 van m'n ouders.
Ok, hij is snel :*) Nu heeft hij nog meer een streepje voor aangezien ik dit wel belangrijk vind in een digicam. Maar is er misschien iemand hier die ze alletwee al eens heeft vastgehad en ermee gespeeld? Ik bedoel, is de S5n werkelijk veel trager, of voel je het verschil niet echt?

Ook lees ik overal dat de fotokwaliteit van de S5n iets beter zou zijn dan van de Ixus en op Dpreview staan wat plaatjes van de Pentax Optio S5i, Canon PowerShot SD300 (=Ixus 40) en Canon PowerShot SD500 (=Ixus 700). Ook vind ik voorlopig nergens een shootout tussen de twee (Ixus 50 en Optio S5n).

Beide camera's hebben supergoede gebruikservaringen lees ik overal op het net, dus ik denk dat geen van de twee zal tegenvallen moest ik em kopen, maar goed, ik doe af en toe eens graag moeilijk. :Y)

Goed, met wat ik nu weet zal het een Ixus 50 worden en hopen dat de purple fringing meevalt. Tenzij iemand hier me weet te overtuigen van de S5n... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een IXUS 40, welke ook veel last zou hebben van purple fringing, maar heb hier nog in geen enkele foto last van gehad.

Wat me wel tegen is gevallen is hoe lastig het is om zo'n kleine, lichte camera goed stil te houden. Die 50 gram extra van de IXUS 50 ten opzichte van de Pentax zie ik dan ook meer als een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 16:43
Beste Tweakers,

Ik wil voor mijzelf graag een digitale camera kopen, ik heb hier nu de beschikking over een Sony dsc-W12(van mn vader) en een Canon A40(van mij en mn moeder).

Maar ik wil zelf ook graag een goeie digitale camera, die ik ook kan gebruiken om foto's te maken voor websites die ik wel eens maak en voor wat meer compositie achtige foto's. (ook fotografeer ik veel rally's, dus autosport foto's).

Nu ga ik deze zomer naar Argentinie op vakantie en mn familie bezoeken en zou ik het liefse een dSLR mee nemen, maar dat kan mijn budget helaas niet aan.
Ik wil wel heel graag een camera met manual focus en heb het hele weekend gezocht.

Ik ben vooral veel tegen de Canon G-serie aangelopen en kan nog een nieuwe G3 krijgen voor rond de 280 euro. dit trekt mij wel, omdat ik waarschijnlijk het prijsverschil naar de G6 te groot vind voor de meerwaarde (en dan kan ik bijna weer wel een dSLR kopen).

Nu was mijn vraag of dat een goede keus is of zijn er misschien mensen die mij een andere camera aan kunnen raden? (rond de 300 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De G3 is een ideale compact (alleen niet zo compact) om het digitaal fotograferen onder de knie te krjgen, de autofocus is wat traag, maar de beeldkwaliteit super........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Vraagje of iemand er ervaring mee heeft

ik ga een Canon A510 kopen en zit nu te twijfelen tussen 512 mb SD Kingston en Ultra II 512MB (Sandisk)

Die Ultra II is natuurlijk wel sneller, maar merk je dat ook in de camera zelf ? Kun je sneller achtermekaar foto's maken? Laat tie sneller de foto's zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:37:
De G3 is een ideale compact (alleen niet zo compact) om het digitaal fotograferen onder de knie te krjgen, de autofocus is wat traag, maar de beeldkwaliteit super........
Dus voor het snelle rally fotograferen is hij minder geschikt? of kun je dan met de autofocus wel weer snel scherpstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juanp schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:46:
[...]

Dus voor het snelle rally fotograferen is hij minder geschikt? of kun je dan met de autofocus wel weer snel scherpstellen?
Nee, de autofocus is te traag daarvoor, maar dat is bij de meeste compacten (dus ook de G3) te ondervangen door handfocus of prefocus waardoor je de meeste vertraging kwijt bent.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobbert schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:17:
Vraagje of iemand er ervaring mee heeft

ik ga een Canon A510 kopen en zit nu te twijfelen tussen 512 mb SD Kingston en Ultra II 512MB (Sandisk)

Die Ultra II is natuurlijk wel sneller, maar merk je dat ook in de camera zelf ? Kun je sneller achtermekaar foto's maken? Laat tie sneller de foto's zien?
Neem gewoon een snelle voor een scherpe prijs, maar ga je hoofd niet breken over die kaartjes, daar zal je weinig verschil in constateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik heb nu een canon power shot a60.
Ik ben hier op zich heel tevreden mee.
Maar zou wel een wat kleinere willen zoals de ixus 40.
Zal ik veel verschil merken in de kwaliteit van de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:55:
Je hebt wat minder mogelijkheden maar de fotokwaliteit is zeker niet minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:55:
Over de fotokwaliteit van de IXUS 40 ben ik nog steeds niet uit. Met goed licht maakt de camera prachtige foto's (macro-functie is uitstekend), maar met minder gunstige belichting verschijnt al snel ruis in de afbeeldingen. De 'Night snapshot' en 'Binnen' standen schijnen dit tegen te gaan, maar ik kom er maar niet aan toe om dit eens goed uit te testen.

Iemand de ideale instellingen voor binnen- en nachtfotografie al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:28:
[...]

Nee, de autofocus is te traag daarvoor, maar dat is bij de meeste compacten (dus ook de G3) te ondervangen door handfocus of prefocus waardoor je de meeste vertraging kwijt bent.....
iemand misschien een betere camera dan de canon G3 met handmatige focus? (voor rond de 300 euro)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Laatst online: 17-03-2023
Canon heeft weer een nieuwe camera geintroduceerd:

de PowerShot S2 IS

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0504/Canon/s2is-press.jpg

Voor de brochure met specificaties, zie:

http://www.brochures.cano...2-c3839-HQ-1114170909.pdf

of

http://www.dpreview.com/news/0504/05042201canons2is.asp

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mja, van dpreview: Friday, 22 April 2005 07:00 GMT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
en hij staat ook naar mijn weten al even in de pricewatch, volgens mij ook wel een hele mooie camera, alleen net iets buiten mijn budget :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:46
Aikon schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:04:
Mja, van dpreview: Friday, 22 April 2005 07:00 GMT ;)
hehe lol :9 Ach, er zijn vast wel nieuwe mensen die blij zijn met deze 'update' van Levi. _/-\o_

Ik ziet de S2 al in de pricewatch nu voor 505. Een concurrent dus voor de FZ20 van Panasonic, hoewel de FZ20 natuurlijk f2.8 over de gehele lengte heeft. Deze ontwikkelingen zijn goed. Cams worden beter. Prijzen dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:14:
[...]

Je hebt wat minder mogelijkheden maar de fotokwaliteit is zeker niet minder..
De mogelijkheden die er op de a60 zitten gebruik ik volgens mij ook helemaal niet?
Enige wat ik doe is de stand es van automatisch op nacht of een andere stand zetten.
Maar dit zit ook gewoon op de ixus 40 of 50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
Morgen moet het gebeuren, de aanschaf van m'n eerste...

Ik twijfel echter nog steeds of de Panasonic FX7 z'n meerprijs op z'n concurrentie (zo'n 60 euro) waard is. Het verschil zit 'm mijns inziens met name in de IS. Ik vraag me dan ook af of dit genoeg verschil oplevert om dit extra bedrag op te hoesten.

De concurrentie zonder IS bestaat in mijn ogen uit de Ixus 50 en de Pentax Optio S5n.

Ik wil met name foto's maken op festivals, concerten, feestjes e.d. In dat soort situaties kun je vaak niet de tijd nemen voor je foto en leek die IS me dus een uitkomst. Ik weet echter niet goed of dit alleen op papier beter is of dat het ook écht wat oplevert...

[ Voor 4% gewijzigd door JaymzHetfield op 13-05-2005 01:16 ]

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
JaymzHetfield schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 01:15:
Morgen moet het gebeuren, de aanschaf van m'n eerste...

Ik twijfel echter nog steeds of de Panasonic FX7 z'n meerprijs op z'n concurrentie (zo'n 60 euro) waard is. Het verschil zit 'm mijns inziens met name in de IS. Ik vraag me dan ook af of dit genoeg verschil oplevert om dit extra bedrag op te hoesten.

De concurrentie zonder IS bestaat in mijn ogen uit de Ixus 50 en de Pentax Optio S5n.

Ik wil met name foto's maken op festivals, concerten, feestjes e.d. In dat soort situaties kun je vaak niet de tijd nemen voor je foto en leek die IS me dus een uitkomst. Ik weet echter niet goed of dit alleen op papier beter is of dat het ook écht wat oplevert...
Ik ben zeer tevreden met m'n FX7. Ik zal het niet in stops zeggen maar in secondes: waar de normale compactcamera moeite heeft om op z'n groothoekstand vanuit de hand scherpe foto's te maken met een sluitertijd < 1/40 seconde, daar kan je met de Panasonic gaan tot 1/8 seconde of zelfs nog 1/4 seconde (als je je adem inhoudt plus de 2 seconde zelfontspanner gebruikt). Het is een hele nuttige functie voor het maken van foto's van bijvoorbeeld lasershows in een discotheek, vuurwerk, een donkere kathedraal, een museum waar je niet mag flitsen, kortom donkere omstandigheden waar je niet wilt flitsen.

Het helpt dus echt tegen bewegingsonscherpte veroorzaakt door trillende handen van de fotograaf.
Het helpt niet tegen bewegingsonscherpte veroorzaakt door de mensen die voor de camera bewegen.

Als jij dus foto's wilt maken van dansende mensen, dan wordt de foto wel goed belicht, alleen zijn de dansende mensen één grote blur, omdat zij natuurlijk aan het bewegen zijn.

Ook kan ik je alvast waarschuwen dat Panasonic ervoor heeft gekozen om de ruisonderdrukking op een laag pitje te zetten. Ruisonderdrukking zorgt namelijk ook voor het wegvallen van bepaalde details, en volgens Panasonic zou dat zonde zijn, omdat ze er zo'n mooie lens op hebben gezet dat veel detail opvangt. Veel mensen willen dat al het detail behouden blijft en nemen de ruis op de koop toe, anderen vinden de foto's te ruisig (Bij ISO > 200). Zij raden je aan om een ruisonderdrukkingsprogramma als noise ninja of neatimage te gebruiken om de ruis weg te halen (werkt heel goed).

De Canons en kleine Sony's hebben een hogere (of betere) ruisonderdrukking al in de camera. Als je van plan bent om veel te flitsen, of als je nooit je foto's nabewerkt, dan raad ik je aan om naar een van hun camera's te kijken. Nadeel blijft dan natuurlijk wel dat de Panasonic momenteel de enige ultracompact is die van hoek naar hoek scherpe foto's geeft (dat lensje is top), maar het blijft natuurlijk wel een snapshot camera en bij de meeste snapshots bevindt het onderwerp zich gewoon in het midden, dus worden de zachtere hoeken vaak niet opgemerkt.

Voordeel van die Canons of Sony's is wel dat ze een filmmodus hebben van 640x480x30fps. De Panasonic kan maar 320x240. De nieuw geplande FX8 kan wel 640x480 aan, maar zo kun je steeds blijven wachten op het nieuwere model dat altijd wel iets extra's zal hebben. Misschien zullen de nieuwe ixussen ook beeldstabilisatie hebben?? Had ik maar een glazen bol. Het hangt van jezelf af of de filmmodus van belang zal zijn, maar het blijven natuurlijk camera's die tevoorschijn komen op de 'fun' momenten en dan is het natuurlijk ook wel heel erg 'fun' om een filmpje te maken. Ik mis nu gewoon een 640x480 modus, en ga zeker m'n FX7 vervangen voor een FX8 voor dat extraatje. Let wel op dat je bij de Canons op een kaartje van 1GB maar 9 minuten kan filmen.

Mijn advies: de betere allround camera is de FX7. 60 euro meer waard? Wel als je ook nog alledaagse dingen gaat fotograferen als landschappen, of als je ermee naar musea of kerkjes of grotten of dierentuinen gaat. Ook prima voor avondevenementen, maar wees dan wel bereid om foto's na te bewerken.
Geen zin in nabewerken, gebruik je toch altijd de flits, wil je vaak van die grappige filmpjes maken van je dronken vriendengroep en weet je toch niet wat de effecten zijn van het gebruik van langere sluitertijden, koop dan een Canon of Sony. (Of Pentax/Casio/Konica Minolta)

En verkoop die dan na een paar maanden en haal dan de FX8 ;)

[ Voor 15% gewijzigd door guillaumemay op 13-05-2005 02:01 . Reden: of Pentax.. of KM.. of Casio.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
gium schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 01:56:
[...]

Geen zin in nabewerken, gebruik je toch altijd de flits, wil je vaak van die grappige filmpjes maken van je dronken vriendengroep en weet je toch niet wat de effecten zijn van het gebruik van langere sluitertijden, koop dan een Canon of Sony. (Of Pentax/Casio/Konica Minolta)
He je kent mijn vriendengroep! ;)
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Aan die IS heb je dus vooral wat bij lange sluitertijden, ofwel schieten zonder flits in situaties met weinig licht... ok, dat is nuttig te weten. 't is niet zo dat ik een complete n00b ben en niet weet waar je dat voor zou gebruiken, maar ik zie mij dat zelf misschien niet zo snel nodig hebben. Behalve misschien bij bands waar je niet mag flitsen (en ik ken een heeeel belangrijke waarbij dat vaak niet mag).

Ik ga voor mezelf zo nog maar eens na of ik veel van dergelijke situaties tegen ga komen. Filmen boeit me niet, leuk dat het kan maar ik heb een goeie miniDV cam.

Dan de concurrentie. Als ik kijk naar de Ixus40 en Ixus50 dan is de ccd oppervlakte hetzelfde, terwijl de 50 er meer pixels mee moet zien te vullen. Dit leidt dus automatisch tot meer ruis? Heeft het dan nog zin om voor de 50 ipv 40 te gaan?

En die Pentax Optio S5n, is het nog nodig om die te overwegen? Veel verschil tussen die en de Ixus50 kom ik op papier niet tegen. Van de Canon lees ik meer jubelende berichten, maar dat kan ook komen doordat gewoon meer mensen dat ding hebben (wordt immers op elke hoek vd straat verkocht).

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Ik heb dus die Pentax Optio S5n gekocht... hij is net opgeladen en heb er pas een paar fototjes mee gemaakt... maar wat me al meteen opvalt is dat je dus geen ene moer ziet op dat lcd scherm als het een beetje donker is.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
dat wordt dus de optische zoeker gebruiken als het lcd geen beeld geeft. :) veel plezier met de cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Welke optische zoeker? In nachtmodus is het zicht wel iets beter trouwens, maar niet te vergelijken met mijn videocamera bijvoorbeeld.

Ik kan binnenkort een Ixus lenen, dus dan kan ik wat beter vergelijken. Mocht dat echt een wereld van verschil zijn, dan kan ik 'm altijd nog omruilen.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
oh hij heeft geen optische zoeker.. :/ Okee. lastig. heb je een knop waarmee je het beeld van je LCD scherm qua helderheid kan opkrikken? Dat heb ik op m'n Panasonic en dat helpt (soms, niet altijd). En heeft de Pentax een AF Assist licht voor in het donker? Zo'n straal waarmee je dan kan richten. Dat helpt ook wel goed als je LCD te donker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een digitale camera kopen.

Na lang zoeken heb ik een aantal camera's op het oog:

Panasonic LZ1 vanwege:
6x optiche zoom
IS
2xAA
Zuinig met de batterijen

Maar het probleem volgens de reviewers is ernstige noise bij meer dan iso 100.

De Sony dsc-W5 en de Sony DSC-P60

Deze hebben beide goede reviews

Mooie plaatjes:)
lange levensduur batterijen
2XAA

Maar dan wel weer Memory stick

Het probleem is ,dat ik eigenlijk wel geil op die 6 zoom en IS. Mijn vraag is dus ook gebruik je die zoom in de praktijk eigelijk veel? En ik had een vraag over hoe handig IS zou zijn, maar dat staat perfect uitgelegd een paar posts hierboven.

Hoe vaak neem je foto's boven de 100 ISO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaymzHetfield schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:36:
[...] Dan de concurrentie. Als ik kijk naar de Ixus40 en Ixus50 dan is de ccd oppervlakte hetzelfde, terwijl de 50 er meer pixels mee moet zien te vullen. Dit leidt dus automatisch tot meer ruis? Heeft het dan nog zin om voor de 50 ipv 40 te gaan?
Ik twijfel zelf ook tussen de Ixus40 en de Ixus50.

Iemand meer ervaringen, op en/of aanmerkingen mbt deze twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
gium schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:39:
oh hij heeft geen optische zoeker.. :/ Okee. lastig. heb je een knop waarmee je het beeld van je LCD scherm qua helderheid kan opkrikken? Dat heb ik op m'n Panasonic en dat helpt (soms, niet altijd). En heeft de Pentax een AF Assist licht voor in het donker? Zo'n straal waarmee je dan kan richten. Dat helpt ook wel goed als je LCD te donker wordt.
Die AF assist helpt niet echt, althans... niet voor het zicht op de display. Maar binnenkort dus de vergelijking met de Ixus, misschien blijkt dan wel dat ik gewoon te zeikerig ben.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
Waarschijnlijk kunnen jullie mij wel helpen, er is al het een en ander verteld over deze camera`s maar ik heb wat specifieke vragen..
Ik ben op zoek naar een compact camera rond de 300 euro. Ik heb deze camera`s gevonden:

1. Pentax Optio S5N
2. Canon Ixus 40 / 50
3. Casio Exilim EX-Z57
4. Panasonic FZ 7

Nu de eisen:
Compact
Ik wil graag snel een foto kunnen nemen, niet 6 seconden wachten tot hij scherp is gesteld.
Hij moet gebruiksvriendelijk zijn.
Kwaliteit van het ding

Welke camera is dan aan te raden, of maakt het eigenlijk niet zoveel uit? Zijn er ook nog andere mogelijkheden?

[ Voor 5% gewijzigd door FicoF op 19-05-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Ervaringen met de Olympus C765
Gister heb ik een aantal camera`s genoemd die ik wel interessant vond. Met het rondneuzen op het net ben ik nog een camera tegen gekomen, de Olympus C765, voordeel van deze camera is dat er 10x optische! zoom op zit. Heeft iemand ervaringen met deze camera? En is de zoom functie echt ‘goed’? Je levert nl nogal wat in qua compactheid van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Kan iemand mij een tip geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
Ik ken de camera's die je opnoemt niet echt, wel een goeie ervaring met canon en ben nu zelf heel druk naar een panasonic aan het kijken (fz20) maar dat is niet echt een compact camera.

Heb pas mn vader een Sony W12 (5 mp camera) maar daar hebben ze nu de DSC-W5 voor, camera van rond de 300 euro!
Heb hem afgelopen weekend mee gehad en mijn ervaringen ermee zijn erg goed, heel gebruiksvriendelijk (en dat is wel nodig bij mn vader), hij stelt lekker snel scherp en er is heel veel op in te stellen mocht je dat willen.

Misschien ook eens een optie om daar naar te kijken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:15
Ik zit erover te denken om de Canon A95 te kopen. Maar ik vroeg mij af of 5cm klein genoeg is om goeie macro-foto's te maken. Kan iemand mij helpen? Bedankt

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goede digitale camera.

Eisen:
Megapixels: minimaal 4
Doel van de camera: vakantiefoto's, portretfoto's en foto's van feesten
Budget: max. €350
En verder: scherpe en waarheidsgetrouwe foto's

Ik heb al wat op het oog (Konica Minolta DiMAGE Z2; Nikon Coolpix 5200), maar heeft iemand nog supertips voor mij? Wie helpt mij? Alvast onwijs bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:33:
Ik ben op zoek naar een goede digitale camera.

Eisen:
Megapixels: minimaal 4
Budget: max. €350

Ik heb al wat op het oog (Konica Minolta DiMAGE Z2; Nikon Coolpix 5200), maar heeft iemand nog supertips voor mij? Wie helpt mij? Alvast onwijs bedankt!
Ik heb geen tip maar kan je keuze misschien wel wat beperken:

Ga je op een feest met een Z2 lopen, neem je op vakantie een Z2 mee?
Dus moet de camera in je broekzak passen of maakt je dat niet uit?
Ga je op vakantie naar landen waar je je camera kan opladen (zelfde stop contact)
of moeten er AA batterijen in je camera gaan.

De meeste middensegment camera's van zeg 350 Euro maken prima plaatjes.
De vraag is meer wat ga je doen met de camera, wil je alles handmatig instellen,
Neem je snachts zonder flits fotos, is het voor op een website, of je juist A3 posters laten printen van je foto's.

Beantwoord deze vragen voor jezelf eerst, want dan blijven er al een stuk minder toestellen over.
VB er moeten AA batterijen in je camera gaan, kan je 50% van alle camera al links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FicoF schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:21:
Waarschijnlijk kunnen jullie mij wel helpen, er is al het een en ander verteld over deze camera`s maar ik heb wat specifieke vragen..
Ik ben op zoek naar een compact camera rond de 300 euro. Ik heb deze camera`s gevonden:

1. Pentax Optio S5N
2. Canon Ixus 40 / 50
3. Casio Exilim EX-Z57
4. Panasonic FZ 7

Nu de eisen:
Compact
Ik wil graag snel een foto kunnen nemen, niet 6 seconden wachten tot hij scherp is gesteld.
Hij moet gebruiksvriendelijk zijn.
Kwaliteit van het ding

Welke camera is dan aan te raden, of maakt het eigenlijk niet zoveel uit? Zijn er ook nog andere mogelijkheden?
Al deze cameras maken redelijke foto's en hebben allemaal hun sterke en zwakke punten.

Ik zou zeggen spaar nog even door voor de Canon Ixus 700, en neem de Sony dsc-P150 ook mee in je overwegingen.

Lees de reviews is door
1. Pentax Optio S5N - ff geen review van kunnen vinden probeer google eens
2. Canon Ixus 40 / 50 - http://www.dcresource.com...n/powershot_sd400-review/
3. Casio Exilim EX-Z57 - http://www.dcresource.com/reviews/casio/exilim_z750-review/
4. Panasonic FZ 7 - http://www.dcresource.com/reviews/panasonic/dmc_fx7-review/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:30:
[...]

Ik twijfel zelf ook tussen de Ixus40 en de Ixus50.

Iemand meer ervaringen, op en/of aanmerkingen mbt deze twee?
Kijk hier eens, daar worden al je vragen beantwoord, en hebben ze er echt verstand van :)

Canon IXUS IIs/400/430/500/30/40 deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:12:
[...]

Ik heb geen tip maar kan je keuze misschien wel wat beperken:

Ga je op een feest met een Z2 lopen, neem je op vakantie een Z2 mee?
Dus moet de camera in je broekzak passen of maakt je dat niet uit?
Ga je op vakantie naar landen waar je je camera kan opladen (zelfde stop contact)
of moeten er AA batterijen in je camera gaan.

De meeste middensegment camera's van zeg 350 Euro maken prima plaatjes.
De vraag is meer wat ga je doen met de camera, wil je alles handmatig instellen,
Neem je snachts zonder flits fotos, is het voor op een website, of je juist A3 posters laten printen van je foto's.

Beantwoord deze vragen voor jezelf eerst, want dan blijven er al een stuk minder toestellen over.
VB er moeten AA batterijen in je camera gaan, kan je 50% van alle camera al links laten liggen.
Tja, het maakt me niet uit, het belangrijkste is dat er haarscherpe en waarheidsgetrouwe foto's uit komen, en dat tegen een redelijke aanschafprijs (max. 350 eu). Daarnaast heb ik het liefst een camera waarbij ik kan kiezen tussen handmatige en automatische instelling van bijvoorbeeld sluitertijd en focus.
Accu/batterijen of wel/geen groot toestel maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:52:
[...]

Tja, het maakt me niet uit, het belangrijkste is dat er haarscherpe en waarheidsgetrouwe foto's uit komen, en dat tegen een redelijke aanschafprijs (max. 350 eu). Daarnaast heb ik het liefst een camera waarbij ik kan kiezen tussen handmatige en automatische instelling van bijvoorbeeld sluitertijd en focus.
Accu/batterijen of wel/geen groot toestel maakt niet uit.
Tja kijk eens naar de panasonic FZ5 of ZF4 mooie camera's net iets boven je budget.
DMC-FZ3 356 euro 3mpix http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz3/
DMC-FZ4 364 euro 4mpix
DMC-FZ5 403 euro 5mpix http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz5/

Dit zijn beide 12Xzoom camera's met stabilizatie, en veel manuele instellingen.

Minder zoom maar volgens mij ook goed:

Canon powershot S60 358 euro http://www.dpreview.com/reviews/canons60/

Tja,lees de reviews eens door,ikzou voor de FZ5 gaan,kan je de komende jaren nog nog wel mee vooruit, en maakt heerlijke foto's , eenmalig 50 euro boven budget.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Ok,

Na een leuke vakantie in Griekenland waarbij mijn digitale camera (HP Photosmart 735) is gesneuveld, nu dus op zoek naar iets anders.

Vooralsnog heb ik nog geen lijstje van voorkeuren, maar ik weet wel ongeveer mijn wensen

- Aantal Megapixels: minimaal 4
- Doel van de camera: vakanties, leuke feest/familie kiekjes, maar ook natuur en wellicht wat Macro
- Formaat camera: geen voorkeur, maar niet zo'n klein dingetje, ik vind de vorm a la Canon PowerShot S1 wel erg mooi.
- Opslagmedium: liefst CF
- Budget: max 400 (dus zeg maar rond de 275-350
- Voorkeur voor een bepaalde merk: nee
- Materiaal camera (metaal, plastic): maakt niet al te veel uit, maar in het uiterste geval moet hij wel tegen een stootje kunnen :)
Soort stroomvoorziening: Batterij, maar de camera moet geen penlitemonster worden (hp was dat wel imho)

Er zijn vast ontzettend veel mogelijkheden, maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer, wellicht kunnen jullie voormij alvast het een en ander wegzagen :)

Thanks

ZTeeVeR

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Heeft misschien iemand ervaring met de Sony cybershot DSC V3
Deze camera lijkt me wel interessant, mede door de vele instelmogelijkheden.

Ook de Samsung DIGIMAX V800 lijkt me interessant

[ Voor 17% gewijzigd door Levi op 06-06-2005 16:55 ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Laatst online: 27-09 21:25

JnX

Ik sta op het punt een compacte digitale camera te kopen. Momenteel twijfel ik erg tussen twee camera's en ik hoop dat iemand me van mijn twijfels kan verlossen.

Het gaat om de Sony DSC-P200 en de Canon Ixus 700 (aka SD500).

Ik heb veel reviews gelezen en foto's bekeken, maar ik kom er niet uit. De Canon geeft kleuren die meer natuurgetrouw zijn, maar heeft last van purple fringing en vrij zwakke batterij.
De problemen met purple fringing en batterij zouden door Canon in dit model zijn verbeterd, maar is dit ook zo?

Daarnaast vraag ik mij af welke van de twee camera's beter presteert onder donkere omstandigheden.
Eigenlijk zou ik gewoon graag willen weten of er iemand is die ervaring heeft met beide camera's en mij kan vertellen welke de mooiste foto's geeft :)

edit:
En eigenlijk wil ik aan mijn overwegingen nog de Fijufilm FinePix F10 toevoegen..

[ Voor 11% gewijzigd door JnX op 02-06-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Zijn er voor deze camera`s ook opladers voor in de auto? En dan specifiek voor de Panasonic FX7? Ik ben nog steeds op zoek naar een goede camera voor de vakantie waar ik wel een auto heb maar geen stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FicoF schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:13:
Zijn er voor deze camera`s ook opladers voor in de auto? En dan specifiek voor de Panasonic FX7? Ik ben nog steeds op zoek naar een goede camera voor de vakantie waar ik wel een auto heb maar geen stroom.
Dan doe je er goed aan een camera te kopen op AA's , er zijn diverse laders die je in de auto kan aansluiten op 12V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Voor de FX7 heb je wel voor rond de 12 euro een extra accu. Kijk daarvoor op ebay.nl of op marktplaats.nl. Ik heb er zelf ook 2 extra gekocht via ebay, voor maar 23 euro inc. verzendkosten. Wel van een ander merk dan Panasonic, maar ze doen het goed en het merk boeit me dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 02-10 11:11
Voor een paar tientjes koop je een 12V->220V convertertje (bij Conrad bijvoorbeeld). Zijn zeer compacte dingetjes en hun geld meer waard dan een specifieke auto-charger voor 1 type accu.

Je kunt dan immers naast je camera-accu's ook je laptop gebruiken, telefoon opladen, scheerapparaat gebruiken, ... noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Dat is misschien wel een idee ja, zo`n omvormer.
Ik sowieso al van plan om een extra accu te erbij te nemen. De FX7 schijnt nogal wat stroom te vreten dankzij het grote scherm. (Ze zijn idd voor minder dan 15 eurie te vinden, die accu`s)

[ Voor 15% gewijzigd door FicoF op 07-06-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een camera van ca. 350 euro, minstens 4 megapixels en er moeten gewoon kwalitatief uitstekende foto's uitrollen, liefst hier en daar nog wat handmatig in te stellen. Dat is het hele eisenpakket!
Ik heb al verschillende toestellen op het oog, maar eigenlijk geen totaaloverzicht. Is er iemand die een topper weet?

(En nog even een achtergrondvraagje: ik ben vrij enthousiast over een Kodak (heb ook foto's gezien), maar vroeger hoorde Kodak er niet helemaal bij. Weet iemand hoe dat nu is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een heleboel zoeken via google :O en testen ed lezen heb ik denk ik de keuze tot twee kunnen beperken maar ik kan niet kiezen en misschien kan één van jullie me over de streep trekken?

keuzes: Panasonic DMC-FZ20 (Lumix) / Panasonic DMC-FZ5 (Lumix) / Konica Minolta Dimage Z5

Ze hebben alledrie hun voordelen en nadelen maar ik heb niet zo'n goed idee welke belangrijk zijn zelfs niet na het lezen op www.dpreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 22:45:
Ik ben op zoek naar een camera van ca. 350 euro, minstens 4 megapixels en er moeten gewoon kwalitatief uitstekende foto's uitrollen, liefst hier en daar nog wat handmatig in te stellen. Dat is het hele eisenpakket!
Ik heb al verschillende toestellen op het oog, maar eigenlijk geen totaaloverzicht. Is er iemand die een topper weet?

(En nog even een achtergrondvraagje: ik ben vrij enthousiast over een Kodak (heb ook foto's gezien), maar vroeger hoorde Kodak er niet helemaal bij. Weet iemand hoe dat nu is?)
Kodak is een enorm groot concern op het gebied van fotografie (met name films en afdruktechniek), die al vrij vroeg in het digitale gebeuren is gestapt omdat het klassieke filmgebeuren dreigde in te zakken.
De analoge camera's waren echte point and shoot vakantiedingetjes
De eerste series digitale camera's (gemaakt door Chinon) waren zeker geavanceerd in die tijd (6 tot 7 jaar geleden). Ik her er ook een gehad (DC265, wordt nog altijd door mijn dochter gebruikt, 10000+ opnamen)
De nadruk kwam later wat meer op de massamarkt te liggen , point and shoot en simpel waren de kenmerken en eigenlijk is dat nog steeds zo.
Het zijn goede camera's voor gebruikers die weinig met techniek van doen willen hebben en vooral zorgeloos willen knippen.
Ze hebben voor kritische gebruikers vaak wat nadelen zoals oververzadigde kleuren en sterke compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 22:45:

Je zou eigenlijk moeten aangeven welke wensen je nog meer hebt. Wil je een super-compacte, mag ie ook best groot zijn, vind je 3-4x zoom prima of wil je 10x of meer zoom met misschien wel beeldstabilisatie?

Als je een snelle camera wilt met goede fotokwaliteit dan kijk eens naar de Fuji F10. Momenteel te koop vanaf zo'n 350 euro. Een zeer unieke camera want dit is immers de eerste compact met een enorm hoge lichtgevoeligheid (ISO) en extreem weinig ruis in vergelijking tot elke andere compact op de markt. Dit betekend dat jij nog gewoon foto's kunt maken waar iedereen om je heen de flits moet gebruiken. Nadeeltje is dat je weinig manueel in kunt stellen.

Zoals m'n bovenbuur al zegt: Kodak maakt prima toestellen, ik denk dat ze een beetje mikken op het "ouderen"-segment: zeer gemakkeljike bediening, docking stations, docking-printers, dat soort dingen. Gemak dient de mens. Een foto uit een Kodak digicam is ook meteen af: vette, verzadigde kleuren en de compressie is vrij fors, wat als voordeel heeft dat er veel foto's op je flash passen, als nadeel dat de kwaliteit wat minder als je grote afdrukken laat maken. Maar dat zal hun doelgroep wel weer niet zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 11-06-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de Canon Powershot A95 en de Kodak DX7630.

Deze is zeker niet bedoeld voor semi-professioneel werk
en ik neem aan dat ze beiden mooie foto's kunnen maken,
maar kan iemand mij overtuigen waarom ik de een of de ander moet kiezen?
En wat voordelen en nadelen van deze modellen zijn?

Bedankt!

Nog even wat zachte-eisen:
-zou graag af een toe een foto willen maken die ik kan vergroten en inlijsten
-weinig afdrukvertraging

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervang dan de A95 door de E550 van Fuji. Deze camera is veeeeel sneller dan de A95 met dezelfde mogelijkheden (filmfunctie en zoom zijn zelfs beter). Krijg je gelijk een lader bij je camera en een groot (maar niet draaibaar) scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
keuzes: Panasonic DMC-FZ20 (Lumix) / Panasonic DMC-FZ5 (Lumix) / Konica Minolta Dimage Z5
Waarom heb je de Canon Powershot S2 IS niet in je lijstje staan als ik vragen mag.

Enkele pluspunten:

- Draaibaar LCD-Scherm
- Losse AA Batterijen

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levi schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:00:
[...]

Waarom heb je de Canon Powershot S2 IS niet in je lijstje staan als ik vragen mag.

Enkele pluspunten:

- Draaibaar LCD-Scherm
- Losse AA Batterijen
eeh tsjah, eigenlijk gewoonweg omdat die niet op mijn pad in de zoektocht is voorbij gekomen. Maar ik heb em opgenomen in de lijst na wat onderzoek. _/-\o_

Het enige is alleen.... |:( .....nu ben ik nog verder van huis!

ik probeerde een keuze te maken en nou is de keuze alleen maar groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00
[oops] foutje!

[ Voor 100% gewijzigd door Brent op 15-06-2005 11:24 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Edit: Foute Post

[ Voor 95% gewijzigd door Levi op 15-06-2005 16:00 ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik ben van plan om een dezer een digicam te kopen en ik zag oa de olympus c-55 zoom...
linkje naar kieskeurig.nl

op GoT en op dpreview heb ik nog niets gevonden over deze camera. dus ik vroeg me af of iemand deze cam heeft en mij wat ervaringen kan delen.

Afbeeldingslocatie: http://www.olympus-nederland.com/consumer/images/c_55_front.jpg
Beeldpunten: 5,3 megapixel (2592 x 1944) (5,1 op olympus.nl)
Lens: 38 - 190 mm
Optische: zoom 5 x (1:2,8-4,8)
Digitale: zoom 4 x
Gevoeligheid: 80, 100, 200, 400
Scherpstelling: automatisch
LCD-scherm: 2 inch
Super macro-opnamen tot op 2 cm.
Geluid&Video opnemen (30fps)
Serieopnamen met max. 2,7 beelden per seconde
Opslagmedium: xD Picture Card
Voeding: batterijen
Aansluiting: USB, video-out
PictBridge compatibel
TruePic TURBO beeldprocessor
grootte/gewicht: 245 gram/ 67 x 110 x 47 mm

[bron:kieskeurig.nl & olympus.nl]
gedetailleerde specificaties van olympus.nl

prijs op kieskeurig: 179-409 euro
prijs op pricewatch: 272 euro

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 07:55

Atmoz

Techno!!

Beste mensen,

Na heel wat topics te hebben doorgelezen van jullie show/testcases (prachtig om te zien) wil ik me een nieuwe digitale camera gaan aanschaffen. Ik heb als eerste natuurlijk Google geraadpleegd en kwam als snel op diezelfde site uit als ook in de faq staat (http://www.dpreview.com/). Hier kun je natuurlijk alles vinden wat digi-cams betreft. Maar omdat ik de meeste (technische) termen niet snap kom ik er niet wijs uit. Mijn vraag aan jullie dus:

Welke camera raden jullie mij aan?

- budget: 250 / 350 euro
- optisch zoom: minimaal 2x
- niet al te groot (ook voor soms mee opstap te nemen)
- genoeg mogelijkheden (om eens lekker mee te gaan klooien)
- beetje fatsoenlijk merk
- nog andere dingen waar ik als leek op moet letten?

Ik kan beter op jullie vertrouwen dan op zo'n verkoper in de winkel die er niet veel van weet...

Al zeker 4/5 jaar heb ik zo'n FujiFinePix 1300. Wordt dus echt tijd voor wat nieuws. Ik hoor het graag van jullie :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

... maar dan moet er wel iemand reageren. Anders kan ik hem vandaag nog niet halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Er zijn zoveel dingen waar je op moet letten, die je niet gauw terug ziet in de specificaties, zoals afdrukvertraging, scherpte van het lcd schermpje, en weet ik wat allemaal niet meer.
Verder moet je niet vergeten dat er ook nog een geheugenkaartje bijkomt, soms ook een tasje, en extra batterijen/extra accu

Zelf gebruik ik de Canon Powershot A520. (+/- €250,-)

Voor mij de belangrijkste eigenschappen:

pro:
+zeer goede foto kwaliteit
+zeer gebruiksvriendelijk
+ligt lekker in de hand, niet te klein, niet te groot. Is ok makkelijk met 1 hand te bedienen
+super scherp schermpje

con:
-traag
-relatief klein schermpje (1.8" maar wel heel scherp!)

Maar je bent een 1,6" schermpje gewend, dus valt dat dan alleen maar mee.

Een camera die ik niet ken, maar waarover men in het algemeen erg positief over is, is de Sony DSC-W5. Belangrijke voordelen zijn: 2,5" schermpje, en sneller als mijn cam. Wel is die wat duurder als de Canon, en gebruikt ook een dure Memorystick

ps: lees ook eens de faq, daar worden allerlei technische termen uitgelegd

[ Voor 6% gewijzigd door Ale-Gu op 23-06-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Bedankt!!

Ik ga die eens bekijken wat jij zegt.
Denk zoieso dat het goed is als ik eens ga kijken in de winkel zelf (niet meteen kopen) maar eens ogen wat er allemaal is te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil nu een nieuwe digi cam kopen.
nu zag ik de nikon 7900 voor 344euro.
Is deze cam zijn geld waard of zeggen jullie van nee voor dat geld kan je beter deze....... pakken.
Alvast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een digitale camera en wil hier ongeveer 300 euro aan besteden. Na het lezen van dit en aanverwante topics en het bezoeken van www.dpreview.com en www.steves-digicams.com ben ik al wat wijzer geworden.

Mijn wensen zijn:

Aantal megapixels: Minimaal 4
Stroomvoorziening: AA batterijen
Geheugen: Het liefst MMC/SD/CF
Doel van de camera: In eerste instantie voor vakanties etc. maar wellicht later ook als hobby.

Vanwege mijn wensen en de goede ervaringen die ik hierover heb gelezen heb ik tot nu toe de Canon PowerShot A520 en Canon PowerShot A95 op het oog. Ik zou graag willen weten welke camera's ik nog meer zou kunnen overwegen en welke de beste keuze is uit de twee Canon camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
Voordelen van de A95:

- Hogere resolutie, 5 i.p.v. 4 Megapixels
- Kantelbaar LCD Schermpje

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje te twijvelen tussen een A-520 en DSC-w15 en misschien wel een ixus.

Het is voor mn ouders en die zijn natuurlijk niet overdreven handig met dit soort dingen maar mn vader heeft wel nog een oude analoge spiegelreflex dus ik denk dat hij het wel leuk vind om een beetje met instellingen te kunnen spelen (ook kan dat ie er te lui voor is en alleen maar point en shoot doet)

over de w15 kan ik eigenlijk niets vinden. is het de opvolger van de w5, w12? de w5 is de opvolger van de w1 dacht ik. hoe zit het met het instellen van de witbalans? dat was t probleem bij de w1 of w5?

probleem is dat ik hem deze week nog moet hebben ivm met vakantie. de w15 is 320+ 55 voor 512mb en dat is ook wel de max wat ik er aan wil uitgeven.

over de a520 zijn veel positieve berichten maar ik kan nou niet direct een goede vergelijkingstest vinden.hij kost incl geheugen toch snel 80euro minder. heeft dan wel geen carlzeislens maargoed.

iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:22:
Ik zit een beetje te twijvelen tussen een A-520 en DSC-w15 en misschien wel een ixus.

Het is voor mn ouders en die zijn natuurlijk niet overdreven handig met dit soort dingen maar mn vader heeft wel nog een oude analoge spiegelreflex dus ik denk dat hij het wel leuk vind om een beetje met instellingen te kunnen spelen (ook kan dat ie er te lui voor is en alleen maar point en shoot doet)

over de w15 kan ik eigenlijk niets vinden. is het de opvolger van de w5, w12? de w5 is de opvolger van de w1 dacht ik. hoe zit het met het instellen van de witbalans? dat was t probleem bij de w1 of w5?

probleem is dat ik hem deze week nog moet hebben ivm met vakantie. de w15 is 320+ 55 voor 512mb en dat is ook wel de max wat ik er aan wil uitgeven.

over de a520 zijn veel positieve berichten maar ik kan nou niet direct een goede vergelijkingstest vinden.hij kost incl geheugen toch snel 80euro minder. heeft dan wel geen carlzeislens maargoed.

iemand advies?
De W15 is een zwarte W5 met extra batterijen en tasje erbij dacht ik.

Je kunt hem beter vergelijken met de Canon A95. Hij is echt beter als de Canon A520, en dat zeg ik als A520 bezitter. Als ik geld ervoor had zou ik een W5 kopen, maarja, dat heb ik niet :'(

Ik zou dus voor de W15 gaan, of voor de W5. Die is veel goedkoper, en zilver ipv zwart. Maar ik weet niet wat jij mooier vind

En hij heeft een veel groter schermpje, wat mij wel relaxed lijkt

[ Voor 3% gewijzigd door Ale-Gu op 27-06-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrrr,,, ik wordt gestoord... Er is gewoon teveel keuze!!!

Ik heb besloten voor een Canon te gaan omdat die over het algemeen wel goed uit de tests komen. En als ik niet kies voor een bepaald merk wordt ik helemaal gek! Ik wilde eerst eigenlijk een goedkopere camera (max. 200 euro) en had de Canon A510 op het oog (ben niet echt van plan A4 te gaan printen: het wordt een echte kiekjescamera, dus die 3.2 MP is best), maar toen ik op internet keek en de winkels doorliep vond ik...

A. de Canon Ixus 40 (voor 304 euro): is wel heel erg makkelijk klein!

B. de Canon A95 (voor 284 euro): is eigenlijk toch de topper in die prijsklasse!

Al met al dik 100 euro boven m'n budget, maar ja... je hebt dan ook wel wat. En wie weet ga ik dan toch ook wel A4 afdrukken.... ;) Met die A510 zit je toch wel erg onderaan. En ja, ik kan ook de A520 wel doen, maar die prijs komt te dicht in de buurt van de A95, en die is toch wel beter... (ja, zo blijf je bezig ;))

Maar na her en der reviews te hebben gelezen (ook op dpreview) kom ik er toch niet uit... Die Ixus is zo handig klein! Ideaal voor op vakantie en zo! En het wordt me toch niet echt duidelijk of de kwaliteit nu echt minder is dan de A95 (los van de 1 MP meer). Zal haast wel, maar toch...

Dus... wat is jullie advies? Ik vind het hebben van uitgebreide opties leuk, maar ik denk dat er in de praktijk toch gewoon simpelweg gericht en geklikt gaat worden, dus... (alhoewel, als hij echt lekker werkt ga ik misschien toch wel meer serieuze dingen fotograferen...) Betaal ik bij die Ixus nou alleen meer voor het kleinere formaat en krijg ik ongeveer gelijkwaardige mogelijkheden? Of is die A95 echt STUKKEN beter?

P.S. Of is de A510 toch nog niet zo gek voor kiekjes...? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic FX8 !! Heb je toch ook echt wat!!

Afbeeldingslocatie: http://www.verkoop.net/prodimg/Pan_DMC_FX8EG_K.gif

Wordt aangeboden bij Verkoop.net voor € 360 maar zoals ik al zei,dan heb je ook echt wat :7 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

In deze post kan je zien dat'k informeerde over de Olympus c-55 zoom
m'n ouders zijn bereid om hun camera te verkopen voor een 200 euri. het betreft een Canon Powershot S45 (incl geheugenkaartje etc).
een collega van m'n pa gaat voor het werk op reis naar zo'n goedkoop land en daar zou de prijs voor de olympus zo'n 20% lager liggen. Reken dus (incl geheugenkaart) dat ik zo'n 75-100€ meer kwijt ben aan die olympus dan aan de 2de hands canon.

ik vraag me dus af wat ik het best koop... zowiezo is 200€ best veel, en is 300 nog eens de helft erbovenop, maar is't het waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

wat is er mis met de Canon Powershot S45?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik ben van mening dat de S45 200euro best waard is. Ik heb er een gehad (verkocht omdat ik het voor erbij toch net wat te groot vond), de foto's die eruit rollen zijn simpelweg errug goed. Fijne kleuren, prima belichting, goede scherpte.

Nadeeltjes zijn (voor mij dan): best fors (vooral de dikte stoort), vrij zwaar, lange opstart-tijd (5sec ofzo), langzame AF, fors energie-verbruik.

--

Is er nog niemand hier met een Fuji F10 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die me verder kan helpen wat betreft de keuze tussen de Ixus 40 en de A95...? (Of toch de 510...?) Zie 5 posts terug...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

vind je de grootte van de A95 geen nadeel. gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

catchingfire schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 08:28:
Ik ben van mening dat de S45 200euro best waard is. Ik heb er een gehad (verkocht omdat ik het voor erbij toch net wat te groot vond), de foto's die eruit rollen zijn simpelweg errug goed. Fijne kleuren, prima belichting, goede scherpte.

Nadeeltjes zijn (voor mij dan): best fors (vooral de dikte stoort), vrij zwaar, lange opstart-tijd (5sec ofzo), langzame AF, fors energie-verbruik.
jah maar et ding wordt nie meer gemaakt, en is 'verouderd' ?
ergens heb'k wel iets voor om die nieuwere te kopen, maar is die +- 100€ extra het waard qua features/kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CASIO brengt de EXILIUM CARD EX-S500 uit

Het toestel meet 91mm bij 60 mm en is slechts 16 mm dik..

Het is uitgerust met een 5,0 megapixel-sensor en kan met een kaartje van 1GB zelfs één uur lang MPEG-4 filmopnames maken van 640 x 400 pixels tegen 30 beelden per seconde.

De camera krijgt een Anti Shake Digital Signal Processor, wat onscherpe foto's moet vermijden, en het heeft een LCD-scherm van 2,2 inch.

Lens : 3 x optische zoom 6,2 - 18,6 mm f1/2.7-f1/5.2 (35 mm equivalent :38-114 mm )
ISO : 50 - 100 - 200 - 400 - Auto
Flash : bereik tot 2,8m bij breedhoek en tot 1,4m bij tele
Batterij : Li-ion, met een autonomie van 200 opnames
Sluitertijd : 1/8 - 1/2000s
Focus van 40cm tot oneindig, en macro tussen 17 en 50cm

Vanaf juli kan je het toestel kopen; het kost 399 euro.
Maar dan heb je wel de keuze uit 3 kleuren: Brilliant Grey, Nordic Silver en Latin Oran

Afbeeldingslocatie: http://www.belgiumdigital.com/images/article/nieuws/cameras/40_casio-S-500.jpg
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.