Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.268 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het komt iig niet door het aantal MP. Het is gewoon een combinatie van merk, kwaliteit (en dus prijs min of meer), lenzen, etc.

Stereotomy geeft je 5 sites waar je terecht kan voor vergelijkingen en reviews, dus neem die eerst eens door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Ik ben sinds kort ook wat rond aan het kijken voor een digitale camera.

Ik wil er vooral gewoon fototjes mee maken, op feestjes, thuis, vakantiefotos, school enz. Het moet dus redelijk compact zijn zodat het makkelijk te vervoeren is. (dit is de voornaamste reden waarom de minolta dimage z2 voor mij afviel)
Verder wil ik met de fotos een beetje kunnen photoshoppen.

Nu heb ik hier een aantal topics doorgenomen en wat reviews gelezen en de pricewatch is bekeken.
Nu heb ik de intresse beperkt tot een aantal camera's maar ik weet niet goed wat de verschillen in de praktijk zijn.

ik kwam uit op:
Canon Ixus 40 (maar 4 mp?, maar ideaal formaat)
Canon Ixus 500 (betere specs? maar ik hoor hier weinig over)
Nikon Coolpix 5200 (wel een beetje kleine lcd maar verder goed volgens mij)
Canon 95a (mss te groot?)

De Ixus reeks is vooral aantrekkelijk vanwege zijn formaat. Ik hoop dat jullie wat ervaringen kunnen delen en mij een advies kunnen geven welke van deze 4 aan te schaffen, of mischien heb ik er wel een over het hoofd gezien.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skimovic schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:33:
Ik ben sinds kort ook wat rond aan het kijken voor een digitale camera.

Ik wil er vooral gewoon fototjes mee maken, op feestjes, thuis, vakantiefotos, school enz. Het moet dus redelijk compact zijn zodat het makkelijk te vervoeren is. (dit is de voornaamste reden waarom de minolta dimage z2 voor mij afviel)
Verder wil ik met de fotos een beetje kunnen photoshoppen.

Nu heb ik hier een aantal topics doorgenomen en wat reviews gelezen en de pricewatch is bekeken.
Nu heb ik de intresse beperkt tot een aantal camera's maar ik weet niet goed wat de verschillen in de praktijk zijn.

ik kwam uit op:
Canon Ixus 40 (maar 4 mp?, maar ideaal formaat)
Canon Ixus 500 (betere specs? maar ik hoor hier weinig over)
Nikon Coolpix 5200 (wel een beetje kleine lcd maar verder goed volgens mij)
Canon 95a (mss te groot?)

De Ixus reeks is vooral aantrekkelijk vanwege zijn formaat. Ik hoop dat jullie wat ervaringen kunnen delen en mij een advies kunnen geven welke van deze 4 aan te schaffen, of mischien heb ik er wel een over het hoofd gezien.
De beste van de hier genoemde compacten is de Ixus 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 21:35
Ik ben zelf erg op zoek naar een digitale camera die er een beetje uit ziet als een speigelreflex camera:

Met:
- Zo'n spiegelreflex-achtig design
- Het liefst CF geheugen (zoniet, dan anders), ivm compatibaliteit (in andere dingen), prijs en grootte van opslag
- Minstens 6x zoom, het liefst meer dan 9x
- Zo min mogelijk ruis
- Een mogelijkheid om alles manual te doen
- Een klein diafragma mogelijk (F8 of zo)
- Minstens 4 MP

Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masser120 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:48:
Ik ben zelf erg op zoek naar een digitale camera die er een beetje uit ziet als een speigelreflex camera:

Met:
- Het liefst CF geheugen (zoniet, dan anders), ivm compatibaliteit (in andere dingen), prijs en grootte van opslag
- Zo min mogelijk ruis
- Minstens 4 MP

Bedankt _/-\o_
Fuji S7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:46

Met:
- Zo min mogelijk ruis
- Minstens 4 MP

Bedankt _/-\o_
Olympus C5050 of 7070.
Panasonic FZ20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Bedankt! O-) Ik zal eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:15
Ik wil een toestel 'voor erbij' aanschaffen; ik heb een D70 maar ik zou het prettig vinden om altijd een cameraatje bij me te hebben. Belangrijkste is dus dat het toestel klein is. Ik heb de shortlist teruggebracht tot drie toestellen: de Ixus 30, Ixus 40 en Casio Exilim Z50. De Casio en de Ixus 30 zijn ongeveer even duur, waarbij de Ixus mooie functies heeft als burst mode en filmjes op hoge resolutie, maar de Casio natuurlijk 5MP is tov de 3MP van de Ixus 30. De Ixus 40 heeft alle voordelen van de Ixus 30 en natuurlijk een MPtje meer, maar is ook wat duurder. Zijn er meer mensen die voor dit dilemma hebben gestaan?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:37:
Zijn er meer mensen die voor dit dilemma hebben gestaan?
Ja..ik :P . Ik zat ook naar een ultracompactje te kijken voor 'erbij'. Welke je misschien bent vergeten is de Pentax Optio S5i. Qua specs te vergelijken met de Casio Exilim Z55.

Wel is Pentax, samen met Casio, één van de pioniers als het gaat om ultracompacte digitale cams. Canon is in deze marktsectie met z'n nieuwe ultracompacte Ixus vrij nieuw. Niets tegen de Canons hoor, maar het is gewoon een indicatie dat de ultracompacts van Casio en Pentax ook voldoen.

Tegenwoordig is de Pentax S5i vrij scherp geprijsd, dus ik zou persoonlijk zelf de Pentax nemen ipv de Canon Ixus 30. Iets meer budget? Dan zou ik denk ik toch nog voor de Canon Ixus 40 gaan, omdat deze voor mij gebruiksvriendelijker is (ik heb al ervaring met andere Canons) en ook supersnel, plus een Autofocus lampje voor sneller scherpstellen in donkere situaties.. De mooie filmfunctie van de Canons is voor mij persoonlijk geen reden om een fotocamera te kopen. Op een 1GB kaartje kun je toch maar ongeveer 9 minuten op de hoogste kwaliteit filmen. Leuk, maar uiteindelijk gaat het toch om de foto's... toch?

Ikzelf ben eigenlijk toen gegaan voor de Panasonic DMC FX-7. Duurder dan de eerder genoemde cameraatjes, maar de Pana heeft gewoon meer nuttige functies die ik zeker weten zou gebruiken. Ben er trouwens zeer tevreden over, na wat oefening en met de zelfontspanner op twee seconden kan ik door de beeldstabilisator uit de hand schieten met een sluitertijd van 1/4e seconde. Handig als je bijvoorbeeld in een donkere kathedraal bent en je externe flitser of statief niet bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik ga hem in de VS kopen, daar zijn de Ixus 30, de Pentax en de Casio allemaal ongeveer even duur. De Pentax lijkt bijzonder veel op de Casio, eigenlijk qua specs min of meer identiek. De Pentax is iets kleiner wat in zijn voordeel telt.

De Ixus 30 heeft t.o.v. de Pentax en Casio een mooiere moviemode (vind ik wél belangrijk) en de AF assist lamp is ook erg nuttig. Helaas wel 3MP.

Best of both worlds is dan de Ixus 40 of de Panasonic; de Panasonic heeft een MPtje meer en IS, maar is ook weer wat duurder. Ik gok dat die in prijsrange zit van de nieuwe Ixus 50, die evenveel MP heeft...

Het blijft dus tricky :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Omdat er geen nieuw topic over mocht daarom maar hier:

Robuste digitale camera

Ik zoek (voor het werk) een robuste camera.

Hiermee bedoel ik een digitale camera die tegen een stootje kan, tegen koud weer kan en tegen regen kan.
Nu werken we met een Kodak 5000 maar deze nadert zijn levenseinde.
Voordeel van deze Kodak is/was dat hij een rubberen behuizing heeft en eenvoudig in gebruik was.

Eisen:

* minimaal 4 MB
* 4 x zoom
* liefst eenvoudig te bedienen

Geen digitale spiegelreflex, ook geen 2e hands i.v.m. garantie.

Prijs max. € 500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Koop die nieuwe Canon A520: 4MP, 4x optische zoom. € 275,-
Koop er een onderwaterbehuizing bij, zodat alles waterdicht is + stoot en kras- vast.€ 200,-

Klaar. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met:
- Zo min mogelijk ruis
- Minstens 4 MP

Bedankt _/-\o_
Sony Dsc-F828

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boomsma schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:13:
Omdat er geen nieuw topic over mocht daarom maar hier:

Robuste digitale camera

Ik zoek (voor het werk) een robuste camera.

Hiermee bedoel ik een digitale camera die tegen een stootje kan, tegen koud weer kan en tegen regen kan.
Nu werken we met een Kodak 5000 maar deze nadert zijn levenseinde.
Voordeel van deze Kodak is/was dat hij een rubberen behuizing heeft en eenvoudig in gebruik was.

Eisen:

* minimaal 4 MB
* 4 x zoom
* liefst eenvoudig te bedienen

Geen digitale spiegelreflex, ook geen 2e hands i.v.m. garantie.

Prijs max. € 500,-
je hebt wel spatwaterdichte cams, maar die hebben volgens mij nooit meer dan 3x zoom. de Mju serie van olympus en konica minolta heeft er ook eentje.

Robuuste cams zijn er genoeg maar of ze ook waterdicht genoeg zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 22:49

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Okee, ik zit met een klein dilema.. Ik heb 3 jaar geleden een Canon EOS 3000 gekocht (film, spiegelreflex) met een 28-200 zoomlens. Een hele mooie combi waar ik zeer blij mee ben. Naast een simpel digitaal fototoestel wil ik nu ook graag iets waar je mee kan inzoomen. Een logische keus zou de EOS 300D zijn. Dan kan ik mijn lens gewoon 'meenemen' naar dat body en ben ik weer bij. Alleen nu zijn er een heleboel andere merken camera's die tot 12x optische zoom hebben, maar geen 600 euro kosten (EOS 300D body). Het is niet mijn doel om 8 lenzen te hebben voor allerlei verschillende shots, ik moet gewoon leuk kunnen schieten en verder niet zoveel.

Als ik ga kijken op vergelijk.nl (http://www.vergelijk.nl/c...submit2.x=74&submit2.y=12) dan kom ik een heleboel camera's tegen met een optische zoom van 8+ maar waarvan er ook een groot deel (veel) goedkoper zijn dan het body van de EOS 300D.

Nu is mijn vraag of ik beter een los body kan kopen of een complete camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zag net dat veel van de ultra-compacts (ik twijfel tussen de Ixus 40 en Pentax S5i) geen volledige Manual stand hebben; die zit wel op b.v. de A95. Zijn er ultra-compacts die full-manual gebruikt kunnen worden? Of is het sowieso niet echt nuttig? Ik schiet bijna alleen full-manual met mijn D70, maar misschien moet ik dat ook niet willen met een compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wil je:

- Hoge ISO geen ruis
- Snellere auto focus
- Spelen met depth-of-field dmv diafragma

en dat is dan 400+ EUR voor je waard, koop dan die EOS 300D.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:40:
Ik zag net dat veel van de ultra-compacts (ik twijfel tussen de Ixus 40 en Pentax S5i) geen volledige Manual stand hebben; die zit wel op b.v. de A95. Zijn er ultra-compacts die full-manual gebruikt kunnen worden? Of is het sowieso niet echt nuttig? Ik schiet bijna alleen full-manual met mijn D70, maar misschien moet ik dat ook niet willen met een compact.
Minolta G serie. Met name de G400 en de G600.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:14
Ik ben op zoek naar een digitale camera en ik heb vier camera's op het oog. Deze kwamen uit de reviews het beste naar voren:

- Fujifilm Finepix F610
- Casio EXILIM EX-Z40
- Olympus mju-mini
- Minolta DiMAGE X50

Ik heb verschillende hoofd-eisen:

- Redelijke kwaliteit foto's.
- Groot LCD scherm "2.0
- Camera moet er een beetje 'stylish' uitzien.
- Lange levensduur lithium-accu batterij
- Goede Macro-functie

Welke kan ik nu het beste van die vier kiezen? Of hebben jullie een betere keuze??

[ Voor 11% gewijzigd door X-GeaR op 25-03-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik slaag er niet in te kiezen tussen twee ultra-compacts, de Canon Ixus 40 en de Pentax Optio S5i. Hieronder voor en nadelen van beiden, wie kan mij helpen de knoop door te hakken?

Ixus 40:
+ 640x480 / 30fps movie mode
+ AF assist lamp
+ lange handmatige sluitertijdinstellingen (tot 15 seconden)
+ snelle burst mode
- prijs
- 4 MP
- iets groter en zwaarder dan de Pentax

S5i:
+ prijs
+ zeer klein en licht
+ 5 MP
+ beeldkwaliteit lijkt van sample shots een tikje beter te zijn dan de Ixus
- design en button layout
- 320x160 / 15fps movie mode
- sluitertijden tot 4 seconden
- geen AF assist lamp

Wat ik zoek zijn mensen die ervaringen met een van beide of beide toestellen hebben op punten als gebruiksgemak, degelijkheid, kwaliteit van de opnames, batterijduur etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
Konica Minolta Dimage Z5 Zilver

http://www.digicamshop.nl/product/15830

€ 419 op het internet.

De onderste heeft dan nog wel 1 megapixel meer en volgens mij

Het maakt gebruik van een bijzondere snelle autofocus functie met predictive focus control. Dit betekent dat het systeem voorspelt waar een bewegend onderwerp naartoe gaat en de autofocus hier automatisch op instelt.

Deze wil ik gaan kopen voor op vakantie. Ik heb al veel gelezen en heb de Z3 in de winkel gezien, deze lijkt mij super. Hij heeft 12 optical zoom dus je kan heel ver kijken.

De trillingen houdt die ook tegen, wel goed voor mij aangezien ik niet zon vaste hand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
Ik ben op zoek naar een nederlandse handleiding van de Konica Minolta Dimage Z5. Graag in PDF-formaat, heeft iemand die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 23:10

Iwes

Blaat

Hey..

Ik moet voor m'n studie een fotopresentatie maken, en moet daarvoor knuffels door vervormende spiegels heen fotograferen. (niet lachen :P). Aan vervormende spiegels moet je denken aan gebroken spiegels, lachspiegels enzo.

Nou wou ik eerst een analoge spiegelreflex kopen, omdat daar de handmatige focus zo fijn gaat (aan de lens draaien, door de zoeker kijken) Zo krijg ik foto's heel erg scherp, maar ik heb net 2 weken geleden de camera om zeep geholpen, dus ben op zoek naar een nieuwe. Nou zat ik wel te kijken naar een analoge (minolta dynax 40), maar aangezien ik waarschijnlijk toch een keer een goede digitale slr wil, vond ik het nogal jammer, en wil toch graag een digitale. Ik heb een budget van 500 euro, maar kan er eventueel iets overheen. Ik heb geen idee of voor dit bedrag een slr te koop is. Ik heb geen ervaring met een slr-like, en weet niet of deze ook geschikt is, maar dat is dan misschien ook een optie. Mijn eisen:

-MP maakt niks uit, bij dit budget zit dat altijd wel goed
-Handmatige focus moet dus zijn door aan de lens te draaien, en niet door op knopjes te drukken
-ik heb geen ervaring met een evf viewfinder, en of dit scherp genoeg is om hiermee goed scherp te stellen. Wat ik wel weet is dat ik dus niet ga scherpstellen via het lcd display, omdat dit gewoonweg niet gedetailleerd genoeg is. Dus het liefst TTL of eventueel EVF
- Mogelijkheid om op te slaan als RAW of TIFF

Ik zat zelf te kijken naar de Canon EOS 300D, maar deze valt met zijn 650 euro redelijk buiten het budget. En als ik dan toch naar die prijsklasse kijk, vraag ik me af of de Dimage A200 niet beter is?

- EDIT: ook niet onbelangrijk: voorkeur voor gebruik van Compact Flash, daar heb ik al kaartjes van

[ Voor 4% gewijzigd door Iwes op 05-04-2005 10:59 ]

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
je hebt wel spatwaterdichte cams, maar die hebben volgens mij nooit meer dan 3x zoom. de Mju serie van olympus en konica minolta heeft er ook eentje.

Robuuste cams zijn er genoeg maar of ze ook waterdicht genoeg zijn...?
Welke camera's zijn dan robuust ?
Liefst min. 4 MB en min. 4 x zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28
Ik zit te denken aan de aanschaf van een Fujifilm Finepix S5500.
Mijn doel is hiermee een beetje te gaan leren fotograferen. Dit toestel bied
mj de volgende voordelen:

- redelijk compact
- grote zoom
- RAW
- veel instellen (klopt dit?)
- opschroeven macro lenzen e.d

en nadelen:

- geen externe flits mogeljk
- geen image stabilisator

Mijn vraag is of dit toestel geschikt is om op te leren fotograferen, ik wil dus een beetje gaan experimenteren met de verschillende functies als sluitertijden, flitssterkte, diafragma, etc etc.

Missen jullie (eraren fotograven) bepaalde functies die toch wel nodig zijn ?

Een paar links:

http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms5100/
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/fuji_s5100.html
http://www.dcresource.com..._s5100-review/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
peligro2k schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:29:
Ik zit te denken aan de aanschaf van een Fujifilm Finepix S5500.
Mijn doel is hiermee een beetje te gaan leren fotograferen. Dit toestel bied
mj de volgende voordelen:

- redelijk compact
- grote zoom
- RAW
- veel instellen (klopt dit?)
- opschroeven macro lenzen e.d

en nadelen:

- geen externe flits mogeljk
- geen image stabilisator

Mijn vraag is of dit toestel geschikt is om op te leren fotograferen, ik wil dus een beetje gaan experimenteren met de verschillende functies als sluitertijden, flitssterkte, diafragma, etc etc.

Missen jullie (eraren fotograven) bepaalde functies die toch wel nodig zijn ?

Een paar links:

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/fuji_s5100.html
http://www.dcresource.com..._s5100-review/index.shtml
Ik weet niet of je dingen handmatig kan instellen, maar ik zie bijvoorbeeld dat de langste sluitertijd 1/4 sec is. Dat is niet echt lang, als je bijvoorbeeld nachtfoto's wil maken, of foto's van een snelweg met strepen van lichten etc. En de diafragma gaat van f/2.8 tot f/3.1 (edit: of is die f/3.1 het kleinste grootste diafragma als je volledig hebt ingezoomd?)

Bron klik

Dus ik denk dat als je echt wil gaan experimenteren je beter naar een andere camera kan kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Justawitte op 05-04-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz mijn digi cam heeft het begeven.
Was een Kodak LS443 4MP waar ik zeer tevreden over was.
Maar goed hij is dus kapot (lens maar rare geluiden als je hem zoomt en maakt hele lichte foto's tegen het wit aan)
Dus ik ben nu aan het rondkijken voor een nieuwe.
Ik wil zeker geen kodak meer en toen kwam ik deze tegen Nikon Coolpix 7900.
Deze staat in pricewatch voor ongeveer 380 met verzendkosten.
Nu is mijn vraag is dit een beetje een goed toestel en is hij zijn geld waard ???
Of zeggen jullie nee man !!!
Voor dat geld kan je beter ...................... deze kopen .............

Wie kan me helpen met beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 17:33
Ik ben opzoek naar een ultra-compact camera en ben na enig speurwerk op de volgende camera's uitgekomen:

Canon IXUS 40

DE VOORDELEN:

* Klein
* Goede foto's met mooie kleurechtheid
* TV-out mogelijkheid
* Goede film mogelijkheden (ondanks dat het een digicam is)
* Snelle respons
* Manuele instellingen

NADELEN

- Veel last van purple fringing (boven gemiddeld)
- 2" scherm
- Design vind ik minder tov v/d casio
- Batterij gaat minder lang mee

Casio Exilim Z-55

VOORDELEN:

* GROOT 2,5" LCD scherm
* Erg mooi en strak model (persoonlijk)
* Goede en snelle perfomance
* Unieke en lange batterij duur

NADELEN

- LCD schijnt niet "je van het" te zijn (zelf niet gezien dus)
- Geen tv-out
- Geen AF-assist lamp
- Max sluitertijd = 4 sec.
========================================================================

Als je op het internet de verschillende forums leest dan concludeer ik al snel dat de Canon de "betere" zou moeten zijn. Maar mijn gevoel zegt dat het ook een beetje komt omdat men (wegens de reputatie van Canon) al gauw geneigd is te zeggen dat de Canon beter is. Wie kan mij bijvoorbeeld vertellen of die Casio idd een slecht LCD scherm heeft? En in hoeverre verschillen de foto's van elkaar qua scherpte en kleur? Kortom wie trekt mij over de streep??

[ Voor 8% gewijzigd door renzo4000 op 05-04-2005 22:05 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
hoi, ik wou er niet direct een nieuwe topic over starten :
ik ben een Sony DSC-P12 gewoon en heb em ingeruild voor een Canon EOS 300D met 400€ opleg;
aangezien ik de Canon te groot vind om mee te sleuren (vooral naar feestjes) ga ik deze dus verkopen en een andere aanschaffen zodat ik terug naar het type Sony DSC-P12 kan,
ik dacht aan de Canon PowerShot A520 of hebben jullie nog advies ?

Met Vriendelijke Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
renzo4000 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:55:
Ik ben opzoek naar een ultra-compact camera en ben na enig speurwerk op de volgende camera's uitgekomen:

Canon IXUS 40

DE VOORDELEN:

* Klein
* Goede foto's met mooie kleurechtheid
* TV-out mogelijkheid
* Goede film mogelijkheden (ondanks dat het een digicam is)
* Snelle respons
* Manuele instellingen

NADELEN

- Veel last van purple fringing (boven gemiddeld)
- 2" scherm
- Design vind ik minder tov v/d casio
- Batterij gaat minder lang mee

Casio Exilim Z-55

VOORDELEN:

* GROOT 2,5" LCD scherm
* Erg mooi en strak model (persoonlijk)
* Goede en snelle perfomance
* Unieke en lange batterij duur

NADELEN

- LCD schijnt niet "je van het" te zijn (zelf niet gezien dus)
- Geen tv-out
- Geen AF-assist lamp
- Max sluitertijd = 4 sec.
========================================================================

Als je op het internet de verschillende forums leest dan concludeer ik al snel dat de Canon de "betere" zou moeten zijn. Maar mijn gevoel zegt dat het ook een beetje komt omdat men (wegens de reputatie van Canon) al gauw geneigd is te zeggen dat de Canon beter is. Wie kan mij bijvoorbeeld vertellen of die Casio idd een slecht LCD scherm heeft? En in hoeverre verschillen de foto's van elkaar qua scherpte en kleur? Kortom wie trekt mij over de streep??
Ik heb op de vorige pagina bijna dezelfde afweging gemaakt... bij mij was het met name de Pentax Optio S5i die de zaak lastig maakte, dus daar kan je ook nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

na veel lezen toch maar zelf een vraag posten.
Eisen
  • Niet te groot te zwaa/stevigr ik ga hem gebruiken tijdens het klimmen dus ik moet hem in een jaszak kunnen doen
  • geschikt om de foto's te vergroten tot A3 formaar dus veel MP geloof ik
  • optische zoom is handig hoeft niet extreem
  • Batterij moet even meegaan/vervangbaar voor als ik enige dagen zonder prik zit
  • prijs +/- 350 euro
volgens mij is de SONY DSCP P200 wel interessant iemand ervaring mee
de Canon A95 lijkt ook wel aardig

[ Voor 14% gewijzigd door TrailBlazer op 06-04-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28
justawitte schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:50:
[...]

Ik weet niet of je dingen handmatig kan instellen, maar ik zie bijvoorbeeld dat de langste sluitertijd 1/4 sec is. Dat is niet echt lang, als je bijvoorbeeld nachtfoto's wil maken, of foto's van een snelweg met strepen van lichten etc. En de diafragma gaat van f/2.8 tot f/3.1 (edit: of is die f/3.1 het kleinste grootste diafragma als je volledig hebt ingezoomd?)

Bron klik

Dus ik denk dat als je echt wil gaan experimenteren je beter naar een andere camera kan kijken.
Bedankt voor de reactie.
Ik heb het ff nagekeken en kwam op fuji.com dit tegen:

http://www.fuji.co.uk/dig...digital/cameras/range.php

Je kan de sluitertijd dus manual tot 15 seconden instellen. Van diafragma dingn weet ik (nog niks) af, dus ik kan zelf niet oordelen of dat goed zit.
Iemand anders een idee hoe het zit met diafragma instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 05-10 17:33
Dr. Strangelove schreef op woensdag 06 april 2005 @ 07:38:
[...]

Ik heb op de vorige pagina bijna dezelfde afweging gemaakt... bij mij was het met name de Pentax Optio S5i die de zaak lastig maakte, dus daar kan je ook nog even naar kijken.
Ik ben vandaag in de winkel geweest en heb daar de casio z55 en de Ixus vergeleken. Het is toch de Ixus geworden ik zal je ook zeggen waarom:

- Hij is een maatje kleiner
- Hij is lichter
- Hij is/voelt veel degelijker aan
- Mooiere materialen
- In het echt ziet hij er veel mooier uit dan op het internet
- LCD is VEEL scherper en duidelijker dan de Casio
- Hij heeft een VEEL betere video functie
- Heeft heeft TV-out
- De ervaringen van de verkoper zijn beter dan bij de Casio
- Foto's zijn van betere kwaliteit.

Dus mochten er mensen zijn die twijfelen tussen een Casio Z55 en een Canon IXUS 40/50 ga voor de Canon!!!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik ben ook voor de Canon gegaan, maar de Pentax S5i heeft een aantal puntjes die zeker de moeite van het meenemen waard zijn voor mensen die nog op zoek zijn. T.o.v. van de Ixus:

- kleiner
- lichter
- scherpere foto's
- slechtere movie mode
- geen AF assist lamp
- lelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu te twijfelen tussen de Nikon COOLPIX 7900 en de Sony Cybershot DSC-T3.

Zijn ongeveer allebei even duur.
Alleen de Canon heeft meer MP (namelijk 7 en de sony 5)
Maar welke is nu beter ?
Alvast bedankt voor het advies.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Ik zit te denken aan de Panasonic DMC-ZF20. Goede keuze? 12x zoom, 5MP, mini-SLR. Of moet ik iets anders (gelijkwaardigs) nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
masser120 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:33:
Ik zit te denken aan de Panasonic DMC-ZF20. Goede keuze? 12x zoom, 5MP, mini-SLR. Of moet ik iets anders (gelijkwaardigs) nemen?
Twijfel maar niet langer; de FZ20 is een geweldige camera. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Mijn vriendin belde me net op van haar vakantie, met de mededeling dat ze mijn Canon Powershot A80 in zee heeft laten vallen!!!! Foetsie dus! |:( :X

Ik heb dus voorgesteld dat ze 'm maar op zou duiken, maar daar trapte ze dus niet in. Eigenlijk was ik best tevreden met deze camera, alleen foto's in het donker maken was hij een beetje allergisch voor, zeg maar. Dat uitklapschermpje was wel heel erg handig.

Ik moet dus een nieuwe camera aanschaffen, van rond de 300 a 350 euro (verzekerde waarde, maar de dagwaarde zal wel anders zijn), waarmee je leuke foto's kan maken; zoals macro foto's.

Tips zijn heel erg welkom, want ze mag alleen terug komen, met camera!

[ Voor 6% gewijzigd door FunFactory op 06-04-2005 23:09 ]

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
WoRsTeNBoY schreef op woensdag 06 april 2005 @ 01:01:
hoi, ik wou er niet direct een nieuwe topic over starten :
ik ben een Sony DSC-P12 gewoon en heb em ingeruild voor een Canon EOS 300D met 400€ opleg;
aangezien ik de Canon te groot vind om mee te sleuren (vooral naar feestjes) ga ik deze dus verkopen en een andere aanschaffen zodat ik terug naar het type Sony DSC-P12 kan,
ik dacht aan de Canon PowerShot A520 of hebben jullie nog advies ?

Met Vriendelijke Groeten.
Je hebt geen mail in je profiel, maar wat wil je voor die 300d hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
peligro2k schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:34:
[...]

Bedankt voor de reactie.
Ik heb het ff nagekeken en kwam op fuji.com dit tegen:

http://www.fuji.co.uk/dig...digital/cameras/range.php

Je kan de sluitertijd dus manual tot 15 seconden instellen. Van diafragma dingn weet ik (nog niks) af, dus ik kan zelf niet oordelen of dat goed zit.
Iemand anders een idee hoe het zit met diafragma instellingen ?
Nu ik de link heb zie ik dat de diafragma van bij groothoek van F/2.8 tot F/8 gaat en bij tele F/3.2 tot F/9. Dus dat zit ook wel goed zo te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Mensen,

Ik ben op zoek naar een camera met de volgende kenmerken:

- Moet geschikt zijn voor sportwedstrijden, waar ik heb veel voor zal gebruiken
- veel zoom dus ... liefst 10x optisch
- liefst 4MP of meer.
- Prijs rond de € 300
- Goede kwaliteit (DUH)

Ik hoop dat jullie me kunne helpen.
Heb al zitten twijfelen tussen de Fuji S5500 en de Minolta Z3.
Wat raden jullie aan ? Hoeft dus niet persee in van de bovenstaande modellen te zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat dit topic officieel maar tot de 500eu gaat, maar ik ben zelf al een tijdje in de ban van fotografie, en hab al wat plaatjes geschoten met mijn pa's Olympus mju:410, helaas is het zo een bagger camera, dat ik nog geeneens de sluiter tijden kan instellen :'(

Dus ik heb eens zitten rond kijken naar een leuke dSLR camera, en wat ik eigenlijk tegen kwam dat aan mijn eisen voldeden, waren de 300D (Canon), en de D70 (Nikon)...

Even mijn (los genomen) eisen:
  • Minimaal 5 MP
  • Digitaal :+
  • Voorkeur: spiegelreflex (uitbereidings mogelijkheden)
  • Geschikt voor macro's (altijd leuk gevonden)
  • Maximaal ( I REPEAT ) Maximaal 800eu, inclusief lens (exl. geheugen)
  • Voorlopig 1 lens + 1 accu genoeg
  • Instelbare sluitertijd ( minimaal 1/1000 tot 8sec )
  • Voor de rest, manual focus, diafragma, en ISO
Iemand een beter (ander) voorstel dan de 300D ? Want ik denk dat die niet binnen de 800eu gaat vallen :'(

P.s. Zit Hier al een lens(objectief) bij ?

offtopic:
schaamteloze crosspost

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

FunFactory schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:48:
Mijn vriendin belde me net op van haar vakantie, met de mededeling dat ze mijn Canon Powershot A80 in zee heeft laten vallen!!!! Foetsie dus! |:( :X

Ik heb dus voorgesteld dat ze 'm maar op zou duiken, maar daar trapte ze dus niet in. Eigenlijk was ik best tevreden met deze camera, alleen foto's in het donker maken was hij een beetje allergisch voor, zeg maar. Dat uitklapschermpje was wel heel erg handig.

Ik moet dus een nieuwe camera aanschaffen, van rond de 300 a 350 euro (verzekerde waarde, maar de dagwaarde zal wel anders zijn), waarmee je leuke foto's kan maken; zoals macro foto's.

Tips zijn heel erg welkom, want ze mag alleen terug komen, met camera!
Ik zal mijn vraag (na wat review gelezen m.b.t. Canon camera's) wat specifieker stellen.
De keuze is op dit moment wat "makkelijker" Het zou de A95 of de S1 IS kunnen worden. Kan iemand mij hier wel in adviseren?

Of moet ik gaan kijken naar een totaal ander merk/ type?

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Ik zat zelf aan de Fuji FinePix F810, 6.3Mpix, 4x Opt. Zoom te denken, maar die word hier totaal niet genoemd.

Heb ik iets gemist wat deze camera zo slecht maakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:08:
Ik zit nu te twijfelen tussen de Nikon COOLPIX 7900 en de Sony Cybershot DSC-T3.

Zijn ongeveer allebei even duur.
Alleen de Canon heeft meer MP (namelijk 7 en de sony 5)
Maar welke is nu beter ?
Alvast bedankt voor het advies.
iemand een idee, menig, ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben vandaag naar allemaal Fotowinkels geweest en toch is die Nikon 7900 super vet.

COOLPIX 7900 specificaties

Megapixels Effectief 7.1

--------------------------------------------------------------------------------

Optische / Digitale Zoom [x] 3 / 4

--------------------------------------------------------------------------------

Brandpuntsafstand (kleinbeeld equivalent) [mm] f=7.8-23.4 [38 - 114]

Aantal opnamen met intern geheugen, circa 4/7/15

Onderwerpsstanden (incl. Compositie-Assistentie) 16

Intern geheugen 13.5MB

Film met geluid [bps] ja [30]

Gewicht zonder batterij en kaart, circa [gram] 150

Afmetingen, circa (B x H x D) [mm] 88 x 60 x 36

Is dit een goede cam voor normaal gebruik ???

edit : ik had een mailtje naar een winkel uit pricewatch gestuurd hoe het kon dat hun een camera leveren die veel goedkoper is.
Het kwam dus omdat het inport is.

Goedendag,

De Nikon Coolpix 7900 is een buitenlands model. U zult echter geen verschil aantreffen wat betreft de specificaties van de camera. Deze zijn identiek of het gaat om een Nederlands model of enig ander model. De camera ondersteunt standaard de Nederlandse taal binnen het menu. Bij de camera wordt een Engelse handleiding geleverd.

Op al onze producten geldt standaard een jaar fabrieksgarantie van de fabrikant, tenzij anders vermeld. Mocht u problemen ondervinden met het toestel dan kunt u deze altijd terugbrengen naar onze winkel of opsturen. De camera wordt door ons aangeboden voor onderzoek/reparatie. In tussentijd kunt u altijd bij ons een navraag indienen over het verloop van de reparatie. Zodra de camera bij ons terug is, wordt er contact met u opgenomen zodat u zelf kunt aangeven of u het toestel wilt komen afhalen of dat deze naar u verzonden mag worden.

Maar heeft dit gevolgen of iets dergelijks ???
Of is het wel gewoon veilig om te doen.
Niet dat ik starks stukken krijg en dat ik ermee zit :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Het mailtje is verdomd duidelijk hoor.

En of de camera goed is voor normaal gebruik ligt eraan wat je normaal gebruik vindt.
Ik zou zeggen lees eens wat reviews en stel specifieke vragen ipv 'is dit een goede camera?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok het mailtje mischien wel maar toch vertrouw ik het niet helemaal daarom vraag ik hier ook wat info.

en over de camera heb ik al veel dingen gevonden maar wil ook even reacties horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 14:50

bosaap22

Doing things I'm good at.

Zijn er al gebruikerservaringen van de
Casio Exilim EX-Z57 en de Pentax Optio S5N ??

Lijken me goede concurrenten van elkaar......
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:54
Wel, mijn sony p100 is dus stuk :(. Herstelling kost 340 euro's, nieuwe p200 kost 300 euro => keuze rap gemaakt). Nu vraag ik me af of ik niet beter een ander model koop? Heb al ms van 256mb, maar die zal bij die p200 wrsch zeer snel vol zijn :(.

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Als je weer een Sony wil, kijk dan ook eens naar de W5 of W7

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Namoh schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:05:
Ik zat zelf aan de Fuji FinePix F810, 6.3Mpix, 4x Opt. Zoom te denken, maar die word hier totaal niet genoemd.

Heb ik iets gemist wat deze camera zo slecht maakt??
Ik heb rondgekeken, maar hier niks over gevonden.

Kan iemand mij vertellen of dit zo'n slechte digicam is?
Hij wordt hier totaal niet besproken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henry Tower schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:27:
Wel, mijn sony p100 is dus stuk :(. Herstelling kost 340 euro's, nieuwe p200 kost 300 euro => keuze rap gemaakt). Nu vraag ik me af of ik niet beter een ander model koop? Heb al ms van 256mb, maar die zal bij die p200 wrsch zeer snel vol zijn :(.
waarom zou je een ander model nemen? omdat de foto's te groot zullen zijn?
Zet ze dan gewoon op een lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Laatst online: 22-08 17:23
Ik ben opzoek naar een goede digitale camera, wel een compact of hooguit dslr-like camera.
Ik heb na veel research de panasonic lumix lz serie gevonden, en voornamelijk over de lz5 heeft erg mijn voorkeur. (ook de lz4 en lz20 zouden goede kandidaten zijn).
met 12keer analoge zoom en 5mp is de lz5 voor 400 euro in de pricewatch (wel uit duitsland) een goede kandidaat.
heeft iemand ervaring met deze camera? of weet iemand een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Ik ga mijn eerste digicam kopen.
Is een lastige klus.

Wat vind ik belangrijk:
- klein, compact (moet in broekzak kunnen)
- stevig (moet in volle rugzak kunnen)
- snel gereed voor fotograferen
- snel meerdere foto's achter elkaar maken
- ook sportfoto's
- ook binnen zonder al te rode ogen
- goede prestaties bij automatische functies
- bij opbouwen van ervaring ook makelijk met de hand instelbaar

Waar ik aan denk:
- Nikon Coolpix 5200
Wisselende recensies, redelijk compact, sterk? Bij Kieskeurig zijn ze razend entousiast
- Kinica-Minolta Dimage G600
In de aanbieding voor 200 euri, sterk huis, ruim 6 Mpixels, zwaar, weinig reviews gezien
- Canon Digital IXUS 40
De duurste, mooi, klein, compact, prestaties?
- Canon Powershot A520
Zoom 4x, goede recensies, lijkt de benchmark voor zijn klasse, groter en zwaarder dan de Nikon

Graag jullie advies. Mag ook betrekking hebben op een andere camera.

Alvast bedankt

Michel

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:12
sjobiscity schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:35:
(ook de lz4 en lz20 zouden goede kandidaten zijn).
met 12keer analoge zoom en 5mp is de lz5 voor 400 euro in de pricewatch (wel uit duitsland) een goede kandidaat.
heeft iemand ervaring met deze camera? of weet iemand een beter alternatief?
Bedoel je niet de FZ4/FZ5/FZ20?

Ik heb zelf de FZ20, die is in zijn klasse zo'n beetje het beste wat je kan krijgen.
De FZ5 geeft ongeveer dezelfde beeldkwaliteit (zie dpreview.com), maar mist een flitsschoentje en handmatige focusring.

Verder is interessant: de Konica Minolta Z5.
Qua fotokwaliteit iets minder, maar wel goede filmkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:28

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:08:
Nou ik ben vandaag naar allemaal Fotowinkels geweest en toch is die Nikon 7900 super vet.
(Even geknipt in je post)
Ik heb zelf sinds korte tijd de Coolpix 5200 (het oudere broertje van de 7900), wat mij over de streep heeft getrokken is dat hij lekker snel gebruiksklaar is en snel foto's neemt.
(ik heb een broertje dood aan wachten totdat je camera klaar is met opstarten en dat net "het" moment voorbij is).

Hij is helemaal handmatig in te stellen, maar ook de automatische programma's werken goed.

Eigenlijk nog niet veel in de handleiding gelezen, het spreekt voor zich. Dus een Engelse handleiding zal niet een probleem zijn denk ik (tenzij je Engels beroerd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemistone
  • Laatst online: 20-09 11:52
Ik zit ook met een dillema. Ik ben op zoek naar een digicam voor mijn vrouw. Ik heb er een aantal op het oog:

De canon A95
+ 5 MP,
+ gebruikt gewone penlite en CF
+ goed getest
- grootte?
- geen raw (volgens mij)

De Canon A520
+ wordt goed getest
+ formaat
+ 4x zoom
+ prijs
+ penlite
- 4 MP
- geen raw
- SD

Canon Ixus 50
+ 5 MP
+ formaat
+ uiterlijk
- geen raw
- SD
- accu

Ik moet nog geheugenkaarten kopen, over de SD kan ik nog wel komen, al heb ik liever CF, ivm met mogelijke dSLR.
Ik heb wel site gevonden die bovenstaande toestellen testen, maar nog geen onderlinge vergelijking gevonden. Qua prijs en specs liggen ze redelijk dicht bij elkaar, maar hoe kwaliteit ed. zich tot elkaar verhouden is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikte camera voor mij.
De camera moet een goede lens (geschikt voor mooie macro (liefst extreem dichtbij) opnames) hebben en je moet er de sluitertijd mee in kunnen stellen. Minimaal 5 megapixel en minimaal op te schroeven naar ISO 800.

Via dpreview kon ik geen geschikte vinden, iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:55:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikte camera voor mij.
De camera moet een goede lens (geschikt voor mooie macro (liefst extreem dichtbij) opnames) hebben en je moet er de sluitertijd mee in kunnen stellen. Minimaal 5 megapixel en minimaal op te schroeven naar ISO 800.

Via dpreview kon ik geen geschikte vinden, iemand suggesties?
minimaal op te schroeven naar iso 800?? Dat is hele een lastige eis. Sommige Fuji camera's kunnen ISO 800 of hoger aan, mits je de foto neemt op een lagere resolutie. (2 Megapixels of minder).

Wil je dus echt met ISO waardes > 400 werken, dan wordt het een dSLR. Voor die geëiste macro functionaliteit heb je dan ook nog een goed macro objectief nodig, en je komt dan op een prijs van boven de € 500. Maar goed, voor een dubbeltje zit je niet op de eerste rij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als ik die eis laat vallen? Minmaal ISO 400. Welke camera(s) zou je me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Je hebt dan nog zo veel mogelijkheden over. De A-merk digitale compactcamera's hebben allemaal wel een goede macrofunctie.

Kijk bijvoorbeeld eens in de richting van een Nikon compactcamera; een 5200, CP 950, CP 4500, allemaal in staat tot goede macrofuncties. De 995 kan zelfs gebruikt worden met een optionele microscoop converter.
Wil je een macrofunctie en ook nog eens veel optische zoom, kijk dan in de richting van de Panasonic FZ serie, die bekend staan om hun mogelijkheid tot ver in te zoomen plus ook nog eens een hele goede macrofunctie.
Of bijvoorbeeld een Olympus C-5060, of C-8080.
Verder heb je ook nog Canons, Fujis, Pentaxjes Kyocera's en nog veel meer camera's die in staat zijn tot goede macrofoto's. Een goede macrofunctie is dus niet een lastige eis, want heel erg veel compacte digicams kunnen dat al goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Panasonic DMC-FZ20 vind ik een mooie camera, alleen denk ik bij Panasonic niet direct aan goede camera's. Het liefste heb ik iets in de richting van Canon. Veel optische zoom is een plus. Weet je misschien een camera welke te vergelijken is met de Panasonic maar dan van een merk als Canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:26:
De Panasonic DMC-FZ20 vind ik een mooie camera, alleen denk ik bij Panasonic niet direct aan goede camera's. Het liefste heb ik iets in de richting van Canon. Veel optische zoom is een plus. Weet je misschien een camera welke te vergelijken is met de Panasonic maar dan van een merk als Canon?
Die is er gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

de enige 10x zoom cameras (en meer)die canon heeft zijn:

Canon Powershot S1 met 3megapixel en Image Stabilization
Canon Powershot Pro1 met 8 megapixel

allebei 10x zoom

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kom ik vrij hoog te zitten met de prijs. Ik zoek iets voor max 350 euro. Ik ben de Olympus C-765 ultra zoom tegengekomen, mooie camera, alleen wat minpuntjes:

- lage maximale sluitertijd
- traag
- kan niet goed overweg met binnenlicht

Ik zoek dus goede alternatieven voor de Oplympus. Ik ben als alternatief ook de Fuijifilm FinePix S5500 tegengekomen. Ik kan er alleen op dpreview geen review van vinden, alleen dit: http://www.dpreview.com/news/0407/04072805fujifinepixs5500z.asp
Kent iemand deze camera, of een ander goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:03:
Dan kom ik vrij hoog te zitten met de prijs. Ik zoek iets voor max 350 euro. Ik ben de Olympus C-765 ultra zoom tegengekomen, mooie camera, alleen wat minpuntjes:

- lage maximale sluitertijd
- traag
- kan niet goed overweg met binnenlicht

Ik zoek dus goede alternatieven voor de Oplympus. Ik ben als alternatief ook de Fuijifilm FinePix S5500 tegengekomen. Ik kan er alleen op dpreview geen review van vinden, alleen dit: http://www.dpreview.com/news/0407/04072805fujifinepixs5500z.asp
De nieuwe Fuji Finepix S serie Daar staat genoeg over de s5500 in.

[ Voor 3% gewijzigd door Justawitte op 21-04-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:26:
Jammer dat je bij Panasonic niet denkt aan goede camera's. Ze zijn al jaren gigantisch groot in Azië en Amerika, groter dan Philips bijv. in Europa. Dat is bijvoorbeeld ook een reden dat de DMC-FX7 de meest verkochte compact camera in Hong Kong is. Ook hebben ze door hun samenwerking met Leica de beschikking over schitterende lenzen. Ook hun digitale videocamera's staan al jaren bekend als de beste die je op die markt kan vinden. Nu zijn videocamera's wel anders dan fotocamera's natuurlijk, maar bij Panasonic hebben ze dus wel verstand van lenzen.

Daarom is het dus ook jammer dat de mensen die zich er niet al te veel in verdiept hebben al snel kiezen voor de naamsbekendheid van Canon of Sony. Niet dat Canon of Sony slechte camera's maken, maar je hebt al snel goede alternatieven voor hun camera's voor een voordeligere prijs. Zie hun nieuwe ixusjes, heel mooi dat ze zo klein zijn en Canon is ook trots op hun eerste generatie van échte ultracompactjes, maar Pentax en Casio zijn nu al met hun zoveelste generatie ultracompacts bezig en hebben dus ook meer ervaring als het gaat om camera's in dat marktsegment. Zie ook bijvoorbeeld de Ixus 50, voor ongeveer dezelfde prijs heb je een Panasonic met Leica lens PLUS optische beeldstabilisatie. De FX7 is een klein beetje groter, maar biedt ook een groter display.

Hetzelfde geld bijv. ook voor de S1 IS, een camera die nu zijn meerdere kan erkennen in de nieuwe camera's van Panasonic of Konica Minolta. Dat de S1 nog steeds goed verkocht wordt tegen deze hoge prijs is puur door de naamsbekendheid van Canon, terwijl je voor dezelfde prijs een camera van een ander merk kan krijgen met meer functionaliteiten. Een hele goede camera trouwens, die S1, maar ik vind hem te prijzig voor wat hij te nu bieden heeft.

Mijn punt is eigenlijk: dat iemand niet bekend is met een bepaald merk wil niet zeggen dat deze niet zal voldoen aan zijn verwachtingen. Kijk alsjeblieft verder dan alleen Sony, Canon of bijv. Olympus. Deze fabrikanten maken zeker wel leuke camera's, maar er zijn ook nog zat van juweeltjes te vinden bij andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veen906
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 08:41
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:03:

Heb je deze review al eens bekeken?

Announced in July 2004, the Fujifilm FinePix S5500 (sold as the S5100 in some territories) is an update to the S5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it's back....

Michel 023 schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:41:
.....
- Kinica-Minolta Dimage G600
In de aanbieding voor 200 euri, sterk huis, ruim 6 Mpixels, zwaar, weinig reviews gezien
...
Waar is hij voor 200 euro in de aanbieding dan?

Senri no michi mo ippo kara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

gium schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:36:
Hetzelfde geld bijv. ook voor de S1 IS, een camera die nu zijn meerdere kan erkennen in de nieuwe camera's van Panasonic of Konica Minolta. Dat de S1 nog steeds goed verkocht wordt tegen deze hoge prijs is puur door de naamsbekendheid van Canon, terwijl je voor dezelfde prijs een camera van een ander merk kan krijgen met meer functionaliteiten. Een hele goede camera trouwens, die S1, maar ik vind hem te prijzig voor wat hij te nu bieden heeft.

Mijn punt is eigenlijk: dat iemand niet bekend is met een bepaald merk wil niet zeggen dat deze niet zal voldoen aan zijn verwachtingen. Kijk alsjeblieft verder dan alleen Sony, Canon of bijv. Olympus. Deze fabrikanten maken zeker wel leuke camera's, maar er zijn ook nog zat van juweeltjes te vinden bij andere merken.
Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens. Maar het blijft een persoonlijke keuze. Je haalt de S1 aan. Nu ben ik zelf persoonlijk gaan vergelijken met bijvoorbeeld een Konica Minolta Z3. Nu zijn deze inderdaad ietsje goedkoper, en de specs zijn ietsje beter. Maar waar het om gaat is het maken van (mooie) foto's en bij het testen van deze twee modellen leek de S1 (iets) beter foto's te maken dan de Z3 bijvoorbeeld.

Blijft een persoonlijke keuze, en hoeveel geld iemand er aan wil uitgeven is natuurlijk aan hem of haarzelf

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Mensen ik heb een vraagje, ik ben nu al een tijdje aan het kijken voor een Fujifilm FinePix S5500, maar kan er op dit moment nog even niet over uit waar ik hem ga bestellen. In duitsland kun je hem namelijk onder de 250 euro kopen maar dan moet je em dus laten opsturen. Probleem wat ik hiermee heb is dat ik niet voor de koop kan kijken of de camera wel/niet beschadigt is of zelfs dode/hot pixels in lcd of ccd heeft. Mocht dat het geval zijn, dat krijg je weer de duitse klantenservice die me in het verleden toch eigenlijk meer problemen opgeleverd heeft dan iets anders (Arcor DSL - Ja ik woon 5 meter over de grens ;))

Nu vraag ik me af of mensen wel eens problemen hebben gehad met bestellen van deze camera bij een duits bedrijf (EG Electronics en anderen). En dan gaat het me voornamelijk om de leveringstijd, en toestand van de camera bij aankomst (dode/hot pixels en body).

Of is het zo dat dode/hot pixels in lcd/ccd bijna niet voorkomt bij deze camera en dat het de gok waard is (links en rechts makkelijk 80 euro verschil in prijs tussen NL en DE).

Ik mag misschien wat paranoide overkomen, maar ik heb niet echt de meest geweldige ervaringen met duitse bedrijven.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook besloten de S5500 te nemen, je kan hem binnen Nederland voor 277 euro krijgen bij pixmania.com. Het liefste koop ik hem bij een winkel, dus niet via internet, maar ik neem aan dat ik ook gewoon garantie van Fuji heb als ik hem via het internet aanschaf. In de winkel zal hij waarschijnlijk wel niet voor 277 te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 22:02

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Garantie van Fuji heb je altijd maar als je een engelse of duitse manual er bij krijgt weet je al snel waar het vandaan komt en Fuji Nederland stelt de nederlandse niet gratis beschikbaar (via download oid).

Mijn S5000 is ook engels maar kom gelukkig een gescande manual ergens op het net vinden en downloaden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Sinclair schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:24:
Garantie van Fuji heb je altijd maar als je een engelse of duitse manual er bij krijgt weet je al snel waar het vandaan komt en Fuji Nederland stelt de nederlandse niet gratis beschikbaar (via download oid).

Mijn S5000 is ook engels maar kom gelukkig een gescande manual ergens op het net vinden en downloaden.
Jah dat je garantie hebt snap ik, maar wanneer ik een duitse camera koop zal ik waarschijnlijk voor mijn garantie ook naar fujifilm duitsland moeten gaan, en voor de engelse versie naar Fujifilm engeland. Althans als ik www.fujifilm.nl erop nasla, dan staat daar duidelijk dat je garantie hebt als het een nederlandse cam is en je een factuur hebt..

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:43

N00bDaan

De N00b.

Ik ben waarschijnlijk de zoveelste met een vraag... Ik ben dus ook op zoek naar een digitale camera en wou graag jullie advies. De eisen aan de camera zijn:

- Aantal megapixel: Minimaal 4 Megapixels, want volgens mij heb je dan goede foto's, ook op hoge resoluties.

- Doel: Het doel is niet veel speciaals, gewoon wat foto's maken zoals iedereen doet. Point 'n Shoot dus.

- Formaat camera Het formaat camera maakt niet heel erg veel uit, ik denk dat het op compact aankomt, omdat dat het beste bij mijn budget past.

- Opslagmedia: Ik ben niet heel erg bekent met de verschillende opslagmedia. Dit moet ik dan toch aan jullie overlaten. Moet moet natuurlijk wel uitbreidbaar, of vervangbaar zijn. Dus een beetje grote kaart kan geen kwaad denk ik

- Budget: Rond de 300 a 400 euro lijkt mij heel mooi, dit zou dan wel inclusief accesoires zijn, dus zeg rond de 300 euro voor de camera zelf.

- Merk: Een voorkeur voor een merk heb ik niet echt, ik hoor vaak de namen Sony en Canon vallen, maar weet er niet veel van af.

- Uitbreiding en accesoires: Aan uitbeidingsmogelijkheden denk ik meteen aan extra opslag aangezien ik houd van hoge resoluties. Daarnaast lijkt mij een oplader (dus iets van een docking station) handig, zodat ik en de foto's kan overzetten en dat de camera zelf de batterijen oplaad. Eventueel een extra lens, zodat je verder kan inzoomen, maar het laatste hangt echt af hoe veel ik binnen het budget zit. Het belangrijkste is de opslag en het dockingstation.

- Materiaal camera: Wat betreft het materiaal lijkt mij toch een metaal het beste, lekker robuust al zeg ik het zelf, maar als jullie daar heel anders over denken moeten jullie het meteen zeggen.

- Stroomvoorziening: Stroomvoorziening.. Tsja, ik denk zelf dat ik het handig zou vinden als de baterijen oplaadbaar zijn en dat ze gewoon lang mee gaan, zo lang mogelijk als het kan. In combinatie met een docking station, lijkt het mij goed werken...

Wie kan mij helpen? :)

I cna tpye 300 worsd pre minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
N00bDaan schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:46:
- Aantal megapixel: Minimaal 4 Megapixels, want volgens mij heb je dan goede foto's, ook op hoge resoluties.

- Formaat camera Het formaat camera maakt niet heel erg veel uit, ik denk dat het op compact aankomt, omdat dat het beste bij mijn budget past.
Deze 2 vragen snap ik niet helemaal.

De 4 megapixel heb je alleen nodig als je groter gaat afdrukken dan 20x30. Maar wat die grote resolutie nou met goede foto's te maken heeft dat vat ik niet helemaal.

En wat het formaat betreft: Als je budget hoger word, worden de camera's niet kleiner hoor.

maar als je een leuke camera wil, zou ik eens kijken naar de Canon powershot a80, en als die niet compact genoeg is kan je ook eens kijken naar de ixus serie van Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N00bDaan schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:46:
Ik ben waarschijnlijk de zoveelste met een vraag... Ik ben dus ook op zoek naar een digitale camera en wou graag jullie advies. De eisen aan de camera zijn:

[
] Aan uitbeidingsmogelijkheden denk ik meteen aan extra opslag aangezien ik houd van hoge resoluties. Daarnaast lijkt mij een oplader (dus iets van een docking station) handig, zodat ik en de foto's kan overzetten en dat de camera zelf de batterijen oplaad. Eventueel een extra lens, zodat je verder kan inzoomen, maar het laatste hangt echt af hoe veel ik binnen het budget zit. Het belangrijkste is de opslag en het dockingstation.

Wie kan mij helpen? :)
1-4 Megapixels IS de resolutie

2-Een dockingstation is volmaakt overbodig, hier moet je geen keus op baseren

3 -Iedere digitale camera is uit te breiden met geheugen, sterker nog ,dat moet want het meegeleverde is veel te weinig voor prettig gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ejss schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:06:
de enige 10x zoom cameras (en meer)die canon heeft zijn:

Canon Powershot S1 met 3megapixel en Image Stabilization
Canon Powershot Pro1 met 8 megapixel

allebei 10x zoom
De Pro 1 heeft 7x zoom......28 tot 200 mm

Het telebereik is echt heel veel minder dan bij de Panasonic, voordeel is natuurlijk de groothoek.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Gunner schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:50:
[...]

Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens. Maar het blijft een persoonlijke keuze. Je haalt de S1 aan. Nu ben ik zelf persoonlijk gaan vergelijken met bijvoorbeeld een Konica Minolta Z3. Nu zijn deze inderdaad ietsje goedkoper, en de specs zijn ietsje beter. Maar waar het om gaat is het maken van (mooie) foto's en bij het testen van deze twee modellen leek de S1 (iets) beter foto's te maken dan de Z3 bijvoorbeeld.

Blijft een persoonlijke keuze, en hoeveel geld iemand er aan wil uitgeven is natuurlijk aan hem of haarzelf
daar heb je gelijk in. Ik ken trouwens wel meer mensen die een Canon camera verkiezen door de kleuren en de 'gladde' foto's die ze meestal produceren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

nog even een quickreply, weet iemand of de S5500 ook bij de mediamarkt te koop is ? Kom er net achter dat ik daar ook nog es zou kunnen proberen, maar aangezien MM geen webshop heeft is het een beetje lastig achterhalen om 2326PM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Is daar te koop, en je kan hem bij de MM ook goed vasthouden, altijd leuk.
Bovendien een .nl model.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

ook een id wat ie daar zoal kost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Te veel denk ik. Zie t.net pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
Ik ben opzoek naar een camera zonder al teveel ruis.
Dit ben ik al een hele tijd, heb al diverse winkels, internetsites etc afgestruind.
Maar ik kom er maar niet uit.
Ik wil een compact of slr-like camera zonder al te veel ruis. Verder wil ik minimaal 4mp en het liefst een beetje een flinke zoom.
Ik heb een aantal camera's in handen gehad, zoals de olympus 765 uz zoom. Mooie camera, mooi model, alleen de flitser zit er wat raar op maar dat vind ik niet zo heel belangrijk. Ik heb alleen gehoord dat deze redelijk wat ruis heeft.
Verder gezocht en toen kwam ik dimage tegen, die ik echt zo lelijk vond dat ik die snel ben vergeten :).
Daarna kwam ik de panasonic fz5 op het spoor, maar die is erg slecht leverbaar, verder hoorde ik dat ook deze camera erg veel last heeft van noise en dat de auto focus van het ding zuigt.
Toen hoorde ik dat ik dan beter fz4 kan nemen omdat die een mp minder is dat dat zou schelen in de noise. Ik vond het maar een raar verhaal, kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
En de fz 5 kon ik maar nergens vinden in een winkel in de buurt, uiteindelijk vond ik toen een winkel die hem wel kon bestellen dan zou het op 439 euro uitkomen.
Toen vond ik de 7 Megapixel Camera Sony Cybershot DSC-V3 (7MP, 4x zoom, 34-136mm, f/2.8-4.0)
Hier kan ik vrij weinig over vinden behalve een goede recensie op dpreview.com. Dit vind ik ook wel een erg mooie camera, weet iemand er meer van?
Nog even waarom ik geen slr wil, die vind ik gewoon simpelweg te groot. Ik heb er 1 in m'n handen gehad in de winkel, en die vind ik echt te groot. Dat was 300d.
Budget maakt niet zo heel veel uit, onder de 500 zonder accesoires vind ik wel prettig.

Edit

Ik hoorde ook dat canon powershot s1 wordt opgevolgd door de s2, en dat een hele mooie camera beloofd te worden. Is er al bekend wanneer deze op de markt komt, en wat ie gaat kosten?

[ Voor 6% gewijzigd door sjobiscity op 23-04-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ik hoorde ook dat canon powershot s1 wordt opgevolgd door de s2, en dat een hele mooie camera beloofd te worden. Is er al bekend wanneer deze op de markt komt, en wat ie gaat kosten?
Dit komt uit het s1 draadje
Edit: laat maar, deze komt pas in juni, dat is te laat. Zie ook hier. Geschatte (straat)prijs is $500.

[ Voor 43% gewijzigd door Justawitte op 23-04-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjobiscity schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:44:
Ik ben opzoek naar een camera zonder al teveel ruis.
Dit ben ik al een hele tijd, heb al diverse winkels, internetsites etc afgestruind.
Maar ik kom er maar niet uit.
Ik wil een compact of slr-like camera zonder al te veel ruis. Verder wil ik minimaal 4mp en het liefst een beetje een flinke zoom.
Ik heb een aantal camera's in handen gehad, zoals de olympus 765 uz zoom. Mooie camera, mooi model, alleen de flitser zit er wat raar op maar dat vind ik niet zo heel belangrijk. Ik heb alleen gehoord dat deze redelijk wat ruis heeft.
Verder gezocht en toen kwam ik dimage tegen, die ik echt zo lelijk vond dat ik die snel ben vergeten :).
Daarna kwam ik de panasonic fz5 op het spoor, maar die is erg slecht leverbaar, verder hoorde ik dat ook deze camera erg veel last heeft van noise en dat de auto focus van het ding zuigt.
Toen hoorde ik dat ik dan beter fz4 kan nemen omdat die een mp minder is dat dat zou schelen in de noise. Ik vond het maar een raar verhaal, kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
En de fz 5 kon ik maar nergens vinden in een winkel in de buurt, uiteindelijk vond ik toen een winkel die hem wel kon bestellen dan zou het op 439 euro uitkomen.
Toen vond ik de 7 Megapixel Camera Sony Cybershot DSC-V3 (7MP, 4x zoom, 34-136mm, f/2.8-4.0)
Hier kan ik vrij weinig over vinden behalve een goede recensie op dpreview.com. Dit vind ik ook wel een erg mooie camera, weet iemand er meer van?
Nog even waarom ik geen slr wil, die vind ik gewoon simpelweg te groot. Ik heb er 1 in m'n handen gehad in de winkel, en die vind ik echt te groot. Dat was 300d.
Budget maakt niet zo heel veel uit, onder de 500 zonder accesoires vind ik wel prettig.

Edit

Bij zo'n verhaal moet je wat kanttekeningen plaatsen:

Ruis ontstaat in alle electronische onderdelen van een digitale camera, het gaat dan om de signaal-ruis verhouding, met name in de CCD/sensor speelt dat een belangrijke rol
Het vervelende is dat de huidige trend is :kleinere camera's, dat betekent kleine lenzen en dat betekent ook dat de sensoren kleiner moeten worden anders worden ze niet egaal belicht.
Tevens wordt de consument doodgegooid met steeds meer pixels op die kleine(re) sensoren en zie, het ruiisprobleem is geboren
Ook nog: Veel zoom=kleine sensor, want anders wordt het ding weer veel te groot, het hangt allemaal samen.
Een paar jaar geleden had je nog 2 MP camera 's met 1/1.8" sensr en die hadden geen last van ruis........
Ruis kan onderdrukt worden maar dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit
Voor weinig ruis heb je dus nodig:

Grote sensor
Weinig pixels (vergeet 7 MP)
Weinig zoom (verband met maat sensor)

PS, waarschijnlijk ruist de S2 veel meer dan de S1 want de sensor is maar iets groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-09 22:35
Ik zag laatst een digitale camera die me zeer interessant leek, de pentax optio wp. Een compacte waterdichte camera, 5MP. http://www.pentax.nl/1foto/nieuw/producten/optiowp.htm.

Wat ik me nu afvraag, onder water fotograferen is best leuk enzo, maar als je dan weer boven water gaat fotograferen, dan zul je je lens eerst schoon moeten maken enzo. Kan die lens daar wel tegen?

En kan zo´n camera ook tegen chloorwater of zoutwater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
2_05 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:44:
Ik zag laatst een digitale camera die me zeer interessant leek, de pentax optio wp. Een compacte waterdichte camera, 5MP. http://www.pentax.nl/1foto/nieuw/producten/optiowp.htm.

Wat ik me nu afvraag, onder water fotograferen is best leuk enzo, maar als je dan weer boven water gaat fotograferen, dan zul je je lens eerst schoon moeten maken enzo. Kan die lens daar wel tegen?

En kan zo´n camera ook tegen chloorwater of zoutwater?
Wat wil je onderwater gaan doen met die camera, want hij is waterdicht tot 1.5 meter onderwater. En dat is echt helemaal niks. Als je bijvoorbeeld wilt gaan duiken en foto's nemen, dan moet je echt gaan kijken naar een cam met een onderwaterhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:32:
[...]

Bij zo'n verhaal moet je wat kanttekeningen plaatsen:

Ruis ontstaat in alle electronische onderdelen van een digitale camera, het gaat dan om de signaal-ruis verhouding, met name in de CCD/sensor speelt dat een belangrijke rol
Het vervelende is dat de huidige trend is :kleinere camera's, dat betekent kleine lenzen en dat betekent ook dat de sensoren kleiner moeten worden anders worden ze niet egaal belicht.
Tevens wordt de consument doodgegooid met steeds meer pixels op die kleine(re) sensoren en zie, het ruiisprobleem is geboren
Ook nog: Veel zoom=kleine sensor, want anders wordt het ding weer veel te groot, het hangt allemaal samen.
Een paar jaar geleden had je nog 2 MP camera 's met 1/1.8" sensr en die hadden geen last van ruis........
Ruis kan onderdrukt worden maar dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit
Voor weinig ruis heb je dus nodig:

Grote sensor
Weinig pixels (vergeet 7 MP)
Weinig zoom (verband met maat sensor)

PS, waarschijnlijk ruist de S2 veel meer dan de S1 want de sensor is maar iets groter
Hmm oke, nou wil ik ook helemaal geen 7 mp veel zoom eigenlijk wel. maar wat raad je me dan voor een camera? eigenlijk wilde ik eerst helemaal niet zo'n gigantische zoom maar toen ik de winkel was en mij de voordelen ervan werden uitgelegd was ik verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-09 22:35
justawitte schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:01:
[...]

Wat wil je onderwater gaan doen met die camera, want hij is waterdicht tot 1.5 meter onderwater. En dat is echt helemaal niks. Als je bijvoorbeeld wilt gaan duiken en foto's nemen, dan moet je echt gaan kijken naar een cam met een onderwaterhuis.
Tis leuk om er foto´s mee te maken tijdens het zwemmen in een zwembad, of aan het strand. En het idee dat een beetje regen geen kwaad kan zorgt ook voor een hoop minder zorgen. Maar daarom vraag ik me dus af, kan zo´n camera ook tegen chloor of zoutwater, en wordt je lens er niet smerig van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
sjobiscity schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:11:
[...]

Hmm oke, nou wil ik ook helemaal geen 7 mp veel zoom eigenlijk wel. maar wat raad je me dan voor een camera? eigenlijk wilde ik eerst helemaal niet zo'n gigantische zoom maar toen ik de winkel was en mij de voordelen ervan werden uitgelegd was ik verkocht :)
Wat wil je gaan fotograferen? Als je dingen wilt gaan fotograferen, waar je niet zo naar toe kan lopen dan heb je die zoom wel nodig. Maar als je dingen dicht om je heen gaat fotograferen dan is veel zoom ook zinloos. Ik denk alleen dat je het op een gegeven ogenblik toch wel gaat missen want 3x of 4x zoom is niet echt veel. En als je de meeste goede kwaliteit compact camera's naast elkaar legt dan valt de ruis meestal wel mee als je ze gewoon op de minste iso waarde gebruikt. Hoe hoger dat getal hoe meer ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
in eerste instantie gewoon dichtbij, maar ik wil eigenlijk ver weg ook wel kunnen fotograferen. zal dagelijks op volle zoom fotograferen maar dat is wat anders. misschien een tussen weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heb ik met de search gezien dat ik niet de enige ben voor een camera 'erbij'. Zelf heb ik een D70 en zou toch graag een ultra compact cameraatje erbij willen hebben. Nu ik op dit topic wat rond heb gegekeken heb ik Pentax toegevoegd aan mijn lijstje.
De modellen waar ik uit kies zijn de:
  • Casio Exilim EX-Z57
  • Ixus 50
  • Pentax Optio S5n
op Dpreview heb ik deze modellen naast elkaar gezet. Helaas heb ik van deze camera's nog geen professionele review gezien, of een vergelijking. Prijs maakt niet uit, kwaliteit van de foto is voor mij erg belangrijk.
Welke camera is dus volgens jullie kwalitatief (dus lens, sensor etc) het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Laatst online: 17-03-2023
Net als iedereen ben ik ook aan het uitkijken naar een andere digitale camera. Momenteel heb ik de Olympus Z-220 zoom, met 2 megapixels en 3x optische zoom. Maar hier ben ik door de resoultie en het aantal mogelijkheden wel op uitgekeken.

Wat ik zoek is een camera met veel Megapixels, minimaal 3x optische zoom en hij moet zowel automatisch als handmatig in te stellen zijn. Ook moet hij makkelijk mee op reis kunnen, dus niet de groot zijn.
Budget is maximaal 400 euro

De volgende 2 camera's lijken me wel interessant:

* Nikon coolpix 7900
Review: http://www.trustedreviews...le.aspx?head=63&page=2805

* Sony DSC P-150
Review: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscp150/

Iemand suggesties?

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb de P150, en ben er heel tevreden over.
Redelijk compact, ligt goed in de hand, je kan er "goeie" filmpjes mee maken ( zeker tegenover de F717 ).

Maar eigenlijk zou je moeten kiezen voor de P200 ipv de P150. Heeft bijna dezelfde specificaties, maar is een stuk goedkoper.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook op zoek naar een digitale camera, zoals vele anderen ;)
Nu heeft mijn zus de Canon A95 en die schijnt erg goed te bevallen, maar nu zit ik met een punt ik denk dat die te groot is voor mij om hem zomaar mee te nemen.

Nu heb ik wat gekeken en de Canon Ixus 40 spreekt mij wel aan, alleen het enige punt waar ik tegen aanloop is de purple frigging. Is dit zo erg dat ik er mij aan zal storen of valt dat over het algemeen nog mee? Is dit bij de Ixus 50 opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:27:
Ik ben zelf ook op zoek naar een digitale camera, zoals vele anderen ;)
Nu heeft mijn zus de Canon A95 en die schijnt erg goed te bevallen, maar nu zit ik met een punt ik denk dat die te groot is voor mij om hem zomaar mee te nemen.

Nu heb ik wat gekeken en de Canon Ixus 40 spreekt mij wel aan, alleen het enige punt waar ik tegen aanloop is de purple frigging. Is dit zo erg dat ik er mij aan zal storen of valt dat over het algemeen nog mee? Is dit bij de Ixus 50 opgelost?
Daar zou ik me maar niet druk over maken, het treedt alleen bij bepaalde omstandigheden op, er zijn maar weinig compacten die daar geen last van hebben, de 50 heeft het hoogstwaarschijnlijk meer dan de 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de Ixus 40 en de Ixus 430?

hoor net dat mun collega de 430 heeft, maar ik zie niet direct de verschillen.
Bij http://www.koopdigitaal.nl staat de Ixus 430 niet meer tussen. Is de Ixus 40 een nieuwer model?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levi schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:06:
Net als iedereen ben ik ook aan het uitkijken naar een andere digitale camera. Momenteel heb ik de Olympus Z-220 zoom, met 2 megapixels en 3x optische zoom. Maar hier ben ik door de resoultie en het aantal mogelijkheden wel op uitgekeken.

Wat ik zoek is een camera met veel Megapixels, minimaal 3x optische zoom en hij moet zowel automatisch als handmatig in te stellen zijn. Ook moet hij makkelijk mee op reis kunnen, dus niet de groot zijn.
Budget is maximaal 400 euro

De volgende 2 camera's lijken me wel interessant:

* Nikon coolpix 7900
Review: http://www.trustedreviews...le.aspx?head=63&page=2805

* Sony DSC P-150
Review: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscp150/

Iemand suggesties?
Hallo,
Nou ik zat te twijfelen tussen de 7900 en de T3, dus ben toen naar winkels gegaan en de 7900 is echt gewelidig.
hele snelle zoom, kan snel achter elkaar foto's maken, ziet er heel mooi uit.
+ ik kon mijn bestaande SD card houden en dat ging met de SONY niet.

Maar over de SONY tis natuurlijk ook een heel goed ding maar ze zeiden tis net iets meer voor amateurs zeg maar.
De NIKON is wat prof, MAAR ik zeg natuurlijk niet dat de sony nu niet goed is :)
Maar ja ik zou voor de NIKON 7900 gaan, ik ga hem zelf ook kopen.
De winkel zei ook die dit het neusje van de zalm was onder de "normale digi cams".
Dus ik hoop je geholpen te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 09:32 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.