Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.247 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:35:
[...]

Zoekfunctie, is meerdere malen besproken
Sorry, niet meegekregen wat is de fout?
En wat raadt je me aan? is de panasonic FZ220 erg goed? macro is 3 cm, genoeg? wie kan mij de nadelen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:10:
[...]

Bepalend voor digitale camera's is een combinatie van optische en electronische onderdelen, waarbij de pixels alleen een belangrijke rol gaan spelen als > A4 afdrukken belangrijk voor je is.
Op grond van je eisen (4MP en gebruiksvriendelijk) is geen selectie te maken.
Goede voorlichting in winkels is helaas zeldzaam, er wordt meestal baarlijke nonsens verkocht
Geef eens aan wat je wil gaan doen........, dan ga ik met je verder
Ik denk dat we vooral op zoek zijn naar een gebruiksvriendelijke camera.
Voornamelijk vakantiefoto's en verzenden foto's over internet.
We zijn niet van plan > a4 formaat te gaan afdrukken.
Toch willen we een camera die ons niet teveel beperkt. Vooral mijn vader heeft vroeger nogal eens semi-profesionele foto's gemaakt met een 'gewone camera'
En dan vooral met andere lenzen e.d.
Voor de 'kinderen' waaronder ik dus, vooral een compacte digitale camera, zodat we die eventueel kunnen meenemen in discotheek en dergelijke.
Mijn moeder had het erover dat de 'tijd tussen het knopje indrukken en dat de foto daadwerkelijke word gemaakt' (sluitertijd??) zo kort mogelijk moet wezen.
Ik hoop dat U ons al iets meer op weg kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:58

Snippertje

Light up your life

Hallo,

Ik zoek voor de 50ste verjaardag van mijn vader een digitale camera. Natuurlijk moet de camera niet te groot zijn en moet het van degelijke kwaliteit zijn. Nu ben ik dus een leek op het gebied van Digitale camera’s. De prijs die wij ( als familie ) eraan willen uitgeven is maximaal 500 euro.

Ik had deze in gedachte:

De nikon Coolpix 5400:

Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/upload/cameras/klein/Nikon5400_klein.jpg

pricewatch: Nikon Coolpix 5400 (5MP, 4x zoom, 28-116mm, f/2.8-4.6)

Geschikt voor: PC en Mac
Interface: USB
Video: ja
Lens: 35mm eq. 28-116 mm
Optische zoom: 4x
Digitale zoom: 4x
Macrostand: 1 cm - oneindig
Megapixels: 5,1
Resolutie: 2592x1944
CCD Formaat: 1/1.8 Inch
Focus: Auto- en handmatig
Diafragma: F2.8-F4.6
Sluitertijd: 8 - 1/4000 sec
Continue opname: ja, 7 fps Kleurdiepte: 24 bit
ISO: 50, 100, 200, 400
Opslag: Extern
Type: CompactFlash I/II
Bestandsformaat: JPEG-TIFF
Zoeker: LCD en Optisch
LCD scherm: 1.5",
TFT 134.000 pix.
Movie: ja
Flitser: ja
Rode ogen reductie: ja
Geluidsopnamen: ja
Afm.: 108x73x69mm
Gewicht: 320 gr

Dit vooral omdat Nikon op mij overkomt als een goed merk en hij redelijk geprijsd is. Nu weet ik hier verder niets vanaf maar het aantal megapixels lijkt me ook genoeg 

Maar heeft iemand hier nog op of aanmerkingen op? Of kan ik beter een totale andere camera nemen? Mijn vader zal hem vooral gebruiken voor het maken van “familie kiekjes” en voor de bouwwerken van meccano die hij maakt. Is deze camera dan TE uitgebreid en kan ik het beter goedkoper opzoeken of is het een degelijke camera voor dit doeleinde. Iig alvast bedankt.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:58
Ik heb een paar posts geleden net de Nikon 5400 genoemd als goede camera die nu in de aanbieding staat bij Combi, voor 395 euro. (Als het goed is door heel nederland, maar in ieder geval in Zwolle.) Een vriend van me heeft de voorloper, de 5000, die heb ik net nog in mijn handen gehad, en ik moet zeggen, het is een lekkere camera. Mooie groothoek (handig voor de bouwwerken van je vader). En zowel op de automatische piloot als volledig handmatig te gebruiken. Het is een camera die je als point en shoot kunt gebruiken, maar je kunt er ook mee leren fotograferen.
reviews zijn te vinden op praktisch alle sites:
http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp5400/
http://www.megapixel.net (reviews uit 2003)
http://www.dcresource.com/reviews/nikon/coolpix5400-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Post
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik ga een digitale camera kopen en zou graag wat advies van jullie willen hebben.

Het moet echt een allround cameratje zijn en ik verwacht ook niet dat ik er een World Press Photo prijs mee ga winnen.

Hij moet aan de volgende eisen voldoen:

Must
- Prijs < 400,-- EUR (Exclusief accesoires en SD-kaart)
- Heel klein en heel licht
- Snel
- Goede fotokwaliteit
- SD-kaart
- Goede lens
- Minimaal 3X optische zoom
- Minimaal 4 MP
- Lange accutijd
- Levensverwachting 3 jaar
- Idiot proof, mijn vriendin moet hem ook kunnen gebruiken

Pré
- Cool looks
- Enigszins solide (liefst een metalen behuizing)
- Goede flitser

Zou cool zijn
- Dubbele geheugenkaart bv. SD + CF of 2 x SD
- Bluetooth

Don't care
- Audio- en videoshit
- Ander niet fotocameragerichte opties (MP3 speler e.d.)

Accessoires
Must:
- Hoesje (liefst alu hardcase)
- Extra accu

Pré
- Screenprotector
- Onderwaterbehuizing

Voorlopig is mijn keuze gevallen op de Casio Exilim EX-Z55 of de Canon Digital Ixus 40 waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de Casio door z'n grotere scherm en docking-station, maar 80 euro verschil in het voordeel van de Canon spreekt mij ook wel aan

Ik ben van plan om begin april tot aanschaf over te gaan dus ik heb nog even de tijd.

Kunnen jullie mij misschien advies geven over ander camera's die aan mijn eisen voldoen of jullie ervaring met me delen over deze toestellen.

Al vast bedankt,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:25:
[...]

Ik denk dat we vooral op zoek zijn naar een gebruiksvriendelijke camera.
Voornamelijk vakantiefoto's en verzenden foto's over internet.
We zijn niet van plan > a4 formaat te gaan afdrukken.
Toch willen we een camera die ons niet teveel beperkt. Vooral mijn vader heeft vroeger nogal eens semi-profesionele foto's gemaakt met een 'gewone camera'
En dan vooral met andere lenzen e.d.
Voor de 'kinderen' waaronder ik dus, vooral een compacte digitale camera, zodat we die eventueel kunnen meenemen in discotheek en dergelijke.
Mijn moeder had het erover dat de 'tijd tussen het knopje indrukken en dat de foto daadwerkelijke word gemaakt' (sluitertijd??) zo kort mogelijk moet wezen.
Ik hoop dat U ons al iets meer op weg kan helpen.
Canon Ixus 430 of 40
Kodak 7430
Konica Minolta G530
Nikon 3700
Sony V1
Olympus C60
Fuji E550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:54
P100 is anders ook niet mis. Of als je voor nog wat meer pixels wil gaan: P150. Er ligt zelfs een P200 klaar bij sony :Y)

P.s. Is een zéér snelle camera

[ Voor 13% gewijzigd door Henry Tower op 30-01-2005 14:56 ]

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henry Tower schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:53:
P100 is anders ook niet mis. Of als je voor nog wat meer pixels wil gaan: P150. Er ligt zelfs een P200 klaar bij sony :Y)

P.s. Is een zéér snelle camera
Of een W1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
Momenteel bezit ik een Canon Powershot S45 en een Konica-Minolta Dimage A2. Ik zit erover te denken om misschien beide wel te verkopen en dan een hobby-dSLR te kopen (Canon 350D / Pentax *ist DS) en een kleine, goedkope (250-500 euro) digcamera voor erbij.

Must have:
* zeker zo'n strakke, goed gefocuste, verzadigde platen opleveren als m'n huidige S45-snapshooter
* minimaal 35-105mm (liefst wijder en meer tele)
* low-light autofocus best in class (snapshots op feestjes, etentjes enzo)
* "klein" zijn, ruim begrip natuurlijk maar hij moet zowiezo in een jaszak passen

Very nice to have:
* AA batterijen (geen yet another dure accu)
* SD flashcards (lekker klein, CF is ook oke)
* beeldstabilisatie (zoals Panasonic in z'n mini's heeft gestopt)

Don't care:
* movie modes

Must not have:
* xD, en liever ook geen memstick

Het zal wel weer mission impossible worden. Sony heeft geen laser-hologram AF-assist in z'n mini's, Sony heeft bijvoorbeeld wel leuke kleintjes (W1 is erg leuk bijv) maar dan weer met memstick en dure accu, alleen Panasonic biedt OIS, AA-batterijen tref je ook bijna nergens aan... of heeft iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
Ik zou de Minolta A2 verkopen en de S45 houden.
Digitale reflex erbij die ook CF slikt (dus niet de *istDS) en je bent klaar.
Als je zo tevreden bent met die S45, waarom zou je die dan wegdoen?
Wat betreft DSLR, ff wachten op opvolger 300D (of bedoelde je dat al met 350D?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Kwintessens schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:26:
Ik zou de Minolta A2 verkopen en de S45 houden.
Als je zo tevreden bent met die S45, waarom zou je die dan wegdoen?
Dat is ook een optie. Probleem met het verkopen van digicams is dat je er echt geen reet meer voor terugkrijgt.

Wat me opvalt als ik m'n foto's bekijk is dat de foto's van de S45, als ze gelukt zijn, ook echt GOED zijn. Mooi belicht, lekkere kleuren, scherp, het klopt allemaal. Maar de S45 is niet echt klein, hij is vrij zwaar, dure accu's, niet bijster snel, en stiekum alweer 2 jaar oud... dus ik vroeg me af of bijvoorbeeld een recente cam als bijvoorbeeld een Sony W1 beter zou zijn als de S45.
Digitale reflex erbij die ook CF slikt (dus niet de *istDS) en je bent klaar.
Wat betreft DSLR, ff wachten op opvolger 300D (of bedoelde je dat al met 350D?).
Kan, maar een dSLR aankoop laat ik niet van een geheugen-soort afhangen. Ik wil een compacte dSLR, en de *ist DS is _sweet_!!! Maar ik wacht zowiezo nog op de PMA, ben benieuwd wat de 350D precies gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede fotografeurs,

Ik wil mij net zoals vele andere een digitaal fototoestel gaan aanschaffen, maar ook ik kom niet wijs uit alle verschillende merken types e.d.

Ik heb natuurlijk al veel rond gekeken en daar kwamen de volgende 2 opties uit nml:
Nikon coolpix 5200
Canon powershot A95

Bij beide ligt de kostprijs rond de 300 euro.

Ik ben geen dagelijkse fotograaf. Hij is bedoeld voor huis tuin en keuken foto's. Maar kwalitiet van het product en foto staan voorop.

Wie kan mij verschillen tussen beide toestellen uitleggen (in abn) of zijn er nog andere betere opties. Welke kunnen jullie mij aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De Coolpix is strikt voor de leek, erg behulpzame menu's, bijna fool-proof werking. De A95 is voor de wat meer geavanceerde leek, met de mogelijkheid tot manuele opties. Weeg dat af tegen de compactheid van de 5200 en maak voor jezelf de keuze! Succes. :)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er ook nog kwaliteits verschil tussen?? en de hoeveelheid opties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Er zit geen zodanige kwaliteitsverschil tussen die jij kan zien, en trouwens 95% van de mensen die beweren dat ze dat kunnen zien kunnen het hier ook niet zien hoor, dus maak je je geen zorgen. Wanneer je bijvoorbeeld op stap gaat met beide camera's en je zet foto's van beide in 1 gallerij en je zegt er niks van, heeft niemand door dat de foto's met twee verschillende camera's zijn gemaakt.

Wat je moet doen is naar de winkel gaan, de twee camera's eens vasthouden en wellicht bedienen, en kopen welke je de fijnste vindt.
en de hoeveelheid opties??
Dat heb ik mijn vorige antwoord al beantwoord. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Stereotomy op 31-01-2005 12:22 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik denk maar dat ik zo even naar de winkel ga. Hopelijk zijn ze niet dicht. Bedankt en ik laat hier nog wel even weten welke dat mijn keus is geworden.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
catchingfire schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:31:
[...]

Dat is ook een optie. Probleem met het verkopen van digicams is dat je er echt geen reet meer voor terugkrijgt.

Wat me opvalt als ik m'n foto's bekijk is dat de foto's van de S45, als ze gelukt zijn, ook echt GOED zijn. Mooi belicht, lekkere kleuren, scherp, het klopt allemaal. Maar de S45 is niet echt klein, hij is vrij zwaar, dure accu's, niet bijster snel, en stiekum alweer 2 jaar oud... dus ik vroeg me af of bijvoorbeeld een recente cam als bijvoorbeeld een Sony W1 beter zou zijn als de S45.

[...]

Kan, maar een dSLR aankoop laat ik niet van een geheugen-soort afhangen. Ik wil een compacte dSLR, en de *ist DS is _sweet_!!! Maar ik wacht zowiezo nog op de PMA, ben benieuwd wat de 350D precies gaat worden.
De *istDS is zeker sweet, stond zelf voor de keuze tussen een *istDS en een Olympus E1 (met studentenkorting net zo duur als de *istDS). Moet zeggen dat de Pentax lekker handzaam is en goed aanvoelt. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de E1 vanwege de betere kitlens, stevigere spat-waterdichte body en het stofverwijderings-systeem. Daarnaast merkte ik in de fora van dpreview dat er blijkbaar nogal wat quality-issues zijn met de *istDS. (focusindicatoren niet helemaal in lijn met matglas, stof in de zoeker (niet perse op sensor)). Maar ik geloof wel dat elke *istDS gebruiker er blij mee is. Hij is echt compact (ongeveer de grootte van je A2) en het LCD scherm is erg prettig. Autofocus vind ik trager dan E1 en luidruchtiger, net als het geluid van de sluiter.
Wat betreft de geheugenkaart, ik weet niet wat je al hebt aan CF, maar voor mij speelde zeker ook mee dat ik al ULTRA II kaarten had liggen, opnieuw dit aanschaffen kan toch al snel meer dan 10 procent van je totale aanschaf uitmaken. En als je dan een compactcamera hebt, waar je hetzelfde geheugen in kunt gebruiken, maakt dat nogal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe en waar heb je studentenkorting gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
Gaat via Olympus zelf, hier vind je de regels: www.academicrebate.nl
Actie is nog tot eind februari geldig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

GolbeZeromus schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:53:

Is het zo dat, tegen de zomer aan veel mensen op vakantie gaan -> veel mensen een camera nodig -> camera's duurder worden? Of blijft de prijs vrij hetzelfde omdat er toch continue nieuwe modellen uitkomen.
Weet iemand een antwoord op deze vraag?

Verder ben ik behoorlijk positief over de Konica Minolta Z reeks. Z3 of Z5? Z3 is wel aantrekkelijk qua prijs; tegen de 300 Euro.

Tijdens het surfen naar informatie over deze camera's kwam ik op een website waarbij ik dacht de Z3 vergeleken werd met een camera van Panasonic. En wat bleek; die Panasonic kwam veel scherper uit als de Z3. Echter weet ik totaal niet meer welk type Panasonic dat was, noch weet ik waar dat sond op internet. Weet iemand dit misschien wel? Beetje loze vraag, ik weet het, maar ik moet dit even weten.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Als de vraag in zijn algemeenheid groot is dan zal de gemiddelde prijs ook zakken - kerstmis uitverkoop gevoel. Als jij pas een camera in de zomer nodig hebt, koop hem dan in mei of juni, en hou een maandje of anderhalf over om mee te spelen voordat je ermee op vakantie gaat.

Je zoekt de Panasonic FZ3. Was makkelijk te vinden als je op een willekeurige reviewsite naar camera's van Panasonic zoekt, die productrange is zo groot niet.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Was er maar een Panasony fx7w1... De snelheid, focus, kwaliteit en de AA-support van de Sony W1 met de beeldstabilisatie en SD-support van de Panasonic FX7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
catchingfire schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:31:
dus ik vroeg me af of bijvoorbeeld een recente cam als bijvoorbeeld een Sony W1 beter zou zijn als de S45.
Ik denk dat die S45 net ietsje beter kwaliteit zal geven dan die W1. (afgaande op eigen ervaring met S50 en P100 => vrij vergelijkbaar met S45 en W1 dus ;) ). Canon heeft net ietsje meer instellingen, maar is inderdaad wel stuk lomper ...

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ben ook op zoek naar een foto camera. Ik ben zelf niet helemaal thuis in de digitale fotografie, maar we zoeken wel een goede camera. Op dit moment heb ik een normale Canon EOS 700QD spiegereflex camera met extra lens van 80-300mm, die 10 jaar oud is en nog steeds super foto's maakt. In de tijd dat deze uitkwam hebben we er 1500 gulden voor betaald. Maar goed, dit even als intro.

Ik zoek een camera die goede kwaliteit foto's maakt en een goede zoom heeft en dat is eigenlijk het enige wat van belang is.
Budget wat we hebben is ongeveer 500-600 euro. We weten zelf ook wel dat we niet een digitale camera voor dit geld kunnen krijgen die dezelfde kwalitiet kan leveren als de spiegelrefex.
Het is ook meer voor de "fun". We hebben ook al naar de digitale EOS versies gekeken van canon, maar die prijzen liggen toch veel te hoog.

We hadden al een olympus camera in gedachten en volgens mij was het de Olympus C765 of C770. Deze kwam als 1 van de betere camera's uit de test van consumentenbond en kostte ongeveer 500. Camera heeft een optische zoom van 10x en een digitale zoom van 4x en de camera heeft 4 megapixel. Deze maakte zeer goede foto's, maar daarentegen was de sluitertijd niet echt goed.
Nu heb ik dus een paar vraagjes en ik hoop dat er iemand een antwoord op kan geven:

Hoe belangrijk is de sluitertijd (als je toch stilstaande dingen wil fotograferen??)
Heeft er iemand ervaringen met deze camera??
Wat voor camera's raden jullie zelf nog aan of zijn te vergelijken met deze camera?

Het maakt verder ook niet uit hoeveel opties er op zitten enzo, als je er maar goede foto's mee kan maken >:) Dus filpjes maken en geluid opnemen enzo, dat missen we niet (alhoewel dit wel op de c770 zit)

Alvast bedankt in ieder geval.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Henry Tower schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:28:
Ik denk dat die S45 net ietsje beter kwaliteit zal geven dan die W1. (afgaande op eigen ervaring met S50 en P100 => vrij vergelijkbaar met S45 en W1 dus ;) ). Canon heeft net ietsje meer instellingen, maar is inderdaad wel stuk lomper ...
Dank voor je reactie! Heb je momenteel een P100 en een S50?

Punt is dat ik (of eigenlijk mijn vriendin) de S45 vooral binnenshuis gebruik(t) om ons 1jaar oude dochtertje te fotograferen. Ze wil geen moeilijke camera, gewoon een camera die simpel te bedienen is maar uiteraard toch mooie plaatjes levert. Soms nemen we de S45 ook mee naar gelegenheden waar de A2 (of een toekomstige dSLR) wat "over the top" is (etentje, feestje, winkelen, ...).

Nu vind ik met name de autofocus in low-light condities nogal matig wat betreft de S45, en dat is nu net cruciaal bij indoor shots. Ook erger ik me aan de altijd lege en erg dure accu's. Als ik de reviews van de W1 moet geloven gaat deze enorm lang mee op cheapo AA accu's en focust ie gigantisch snel.

Kun je wat meer vertellen over hoe de S50 en P100 zich verhouden in deze opzichten?

Ik vraag me af of het de moeite en het geld loont om om te steken: S45 verkopen (+200euro?), W1 kopen (-300euro), snelle Memorystick 512MB (-70euro), tasje (-20euro) is toch nog zo'n 200 euro bijleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
De Canon heeft iets meer instelmogelijkheden en geeft ook iets scherpere beelden ( + mogelijkheid tot RAW). De sony focust inderdaad heel snel (en start heel snel op!!), maar in low-light condities toch niet echt noemenswaardig "beter" dan de Canon. Ik wou gewoon een kleinere cam dan die S50, en daarom voor de sony gekozen. Maar ik vind beide camera' s hun geld waard. Voor mij was het vooral het formaat dat de doorslag gaf om ook een sony te kopen, maar als dat voor jou niet belangrijk is, zou ik mooi die 200 euro op zak houden ;).

P.S. Bij de Canon in auto stand wel véél meer last van rode ogen dan de Sony ...

[ Voor 9% gewijzigd door Henry Tower op 01-02-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een berichtje voor stereotomy:

Ik heb me de nikon coolpix 5200 aangeschaft om de volgende redenen:
Sneller opstarten
Sneller een foto geschoten
Absoluut geen rode ogen
voorzien van accu en een sd kaart (goedkoper)
compacter

dat was het wel zo ongeveer.

Alsnog bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:41:
Een berichtje voor stereotomy:

Ik heb me de nikon coolpix 5200 aangeschaft om de volgende redenen:
Sneller opstarten
Sneller een foto geschoten
Absoluut geen rode ogen
voorzien van accu en een sd kaart (goedkoper)
compacter

dat was het wel zo ongeveer.

Alsnog bedankt
Hee, gefeliciteerd. _/-\o_

Deze keuzes zijn inderdaad mijns inziens heel belangrijk voor een compactcam die je makkelijk bij je wil hebben, en die gewoon makkelijk en vooral snel in gebruik moet zijn.

Tip voor jou als Nikon gebruiker: er zit een zogenaamde "Best Shot Selector" functie op (zie handleiding), echt een geweldige mega-functie als je een foto zonder flitser wil schieten. Wat je Nikon doet, is 10 foto's heel snel achter elkaar maken, en de foto die het scherpst is (grootste bestand) opslaan. Op die manier kun je zonder flitser toch een zeer hoge kans op een onbewogen foto krijgen, iets waarvan ik niet snap dat andere merken dat niet overnemen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje,
De Fuji Finepix S5500 komt op dit forum er redelijk voordelig uit, en soms zelfs tot heel goed. Nu heb ik, net zoals een persoon voor mij de test uit de consumentenbond gelezen. Hier zeggen ze dat de foto qualiteit redelijk is. Dit is een gemiddelde score en ik wil toch zeker een goede tot zeer goede kwaliteit foto's. Nu vertrouw ik de consumentenbond niet helemaal, omdat deze mensen een fiat panda met een porche vergelijken. Zo hebben ze 10x zoom camera's vergeleken met prijzen van rond de 400 euro, en 1 camera van 1050 euro. Daarom twijfel ik aan de deskundigheid van het oordeel over de S5500. Kan iemand mij uit de brand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:18:
Ik heb een vraagje,
De Fuji Finepix S5500 komt op dit forum er redelijk voordelig uit, en soms zelfs tot heel goed. Nu heb ik, net zoals een persoon voor mij de test uit de consumentenbond gelezen. Hier zeggen ze dat de foto qualiteit redelijk is. Dit is een gemiddelde score en ik wil toch zeker een goede tot zeer goede kwaliteit foto's. Nu vertrouw ik de consumentenbond niet helemaal, omdat deze mensen een fiat panda met een porche vergelijken. Zo hebben ze 10x zoom camera's vergeleken met prijzen van rond de 400 euro, en 1 camera van 1050 euro. Daarom twijfel ik aan de deskundigheid van het oordeel over de S5500. Kan iemand mij uit de brand helpen?
Het is hier al vaker aan de orde geweest, de consumentenbond is geen betrouwbare reviewer van digitale camera's.
Zie voor betere reviews www.megapixel.net en dan in het menu links naar links van reviewsites.
Los daarvan moet je de lat nou ook weer niet TE hoog leggen bij de goedkopere digitaaltjes, de kwaliteit van analoge camera's in deze prijsklasse wordt echt nog niet gehaald, maak gewoon lol met de voordelen van digitaal........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindSurfer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 13:55
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een camera, die ik o.a. wil gebruiken voor het maken van foto's bij het windsurfen, en bij springwedstrijden voor paarden. Hiervoor zit ik te dubben tussen de Fujifilm Finepix S5500 en de Minolta Dimage Z3.
Een snelle reactietijd is dus een must voor het schieten van actieplaatjes. Ook een goeie zoom hoort hierbij vanwege de afstand.

Ik heb tot dusver gelezen dat de Z3 nogal wat ruis geeft, en een horizontale streep. De S5500 zou veel heldere plaatjes hebben t.o.v. de Z3. Hebben jullie nog tips om toch de doorslag te geven voor de koop tot 1 van deze camera's? (of een alternatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Stereotomy

Klopt die functie van het automatisch uitzoeken van de scherpste foto. Hele goede funtie, maar er zitten nog een andere leuke funtie op.

panorama assistentie
Het toestel geeft de eerder genomen foto voor een deel doorzichtig zodat je de volgende foto precies kan laten aansluiten. Zo kun je dus een panorama foto maken die wel uit 10 foto's bestaat

Alleen het enigste wat mij een beetje tegenvalt is toch wel de beperkte zoom.
want aan het digitaal zoomen heb je niet veel.

Ik ben wel hartstikke blij met het toestel.
Ik had er trouwens ook nog gelijk een 512mb sd-kaart bijgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Stereotomy schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:36:
Als de vraag in zijn algemeenheid groot is dan zal de gemiddelde prijs ook zakken - kerstmis uitverkoop gevoel. Als jij pas een camera in de zomer nodig hebt, koop hem dan in mei of juni, en hou een maandje of anderhalf over om mee te spelen voordat je ermee op vakantie gaat.

Je zoekt de Panasonic FZ3. Was makkelijk te vinden als je op een willekeurige reviewsite naar camera's van Panasonic zoekt, die productrange is zo groot niet.
Bedankt voor je reactie. Zie dat er maar een verschil van rond de 50 Euro is qua prijs met de Z3 en de FZ3. Desalniettemin wacht ik toch nog een maand of 2 met de aanschaf van zo'n apparaat. Alhoewel er nu een lichte voorkeur uitgaat naar de FZ3 met al die scenarios; night etc.

[ Voor 7% gewijzigd door GZ op 02-02-2005 21:13 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:43
Iemand ervaring met de Fujifilm E550??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GolbeZeromus schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:12:
[...]

Bedankt voor je reactie. Zie dat er maar een verschil van rond de 50 Euro is qua prijs met de Z3 en de FZ3. Desalniettemin wacht ik toch nog een maand of 2 met de aanschaf van zo'n apparaat. Alhoewel er nu een lichte voorkeur uitgaat naar de FZ3 met al die scenarios; night etc.
de FZ3 is niet meer leverbaar
in maart komt er een nieuwe serie uit
Verwijderd in "Panasonic FZ3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:40:
[...]

de FZ3 is niet meer leverbaar
in maart komt er een nieuwe serie uit
Verwijderd in "Panasonic FZ3"
Ik heb toch maar niet gewacht en vandaag twee van deze apparaten besteld. Toch bedankt voor je info. Anders had ik zeker (ver) naast de pot gepist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
WindSurfer schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:03:
...
Ik heb tot dusver gelezen dat de Z3 nogal wat ruis geeft, en een horizontale streep. ...
Lees Z3 topic door, met nieuwe firmware geen lijnen meer, en minder ruis.
En als je zelf goed insteld, da heb je echt nog minder last van ruis.
Op auto, en dan bij bepaalde schaarse lichthoeveelheid kan ruis soms te zijn, maar als je goed handmatig instelt, valt het mee.
Ik stel tegenwoordig meeste zelf wel in, en vindt de kwaliteit super voor deze prijsklasse.

grote voordeel van Z3 is dat hij echt super snel is met alles, reageerd echt super snel en lekker.

[ Voor 9% gewijzigd door w3news op 06-02-2005 13:16 ]

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een leuke tip: op www.cameraportal.nl kun je een zoekprijs opgeven en verschillende camera's in jouw prijscategorie met elkaar vergelijken.

Groet,
Allard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook ik ben op zoek naar een camera'tje. Budget heb ik niet zo eigenlijk, ik wil ervoor uitgeven wat nodig is, maar niet teveel. Richtprijs: 300~600euro.

Ben vanmiddag even langs de MediaMarkt gelopen en lette vooral even snel op optisch inzoomen en MP's. Nu zie ik veel camera's met 3~4x inzoomen, of 10x oid. Niet echt veel daar tussenin.

Maar hoeveel inzoomen zou ik nodig hebben? Ik ga geen foto's van insecten maken ofzo, maar bijv. een close-up van een achterderailleur (dus zeg een 15cm. groot object). Aan hoeveel heb ik dan genoeg? Aan 4x al, of is dat te weinig?
En hoeveel zou je nodig hebben voor bijv. een foto v/e paardebloem (zeg 3cm. groot object)?

Of is dit niet zo simpel te zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:29:
Ook ik ben op zoek naar een camera'tje. Budget heb ik niet zo eigenlijk, ik wil ervoor uitgeven wat nodig is, maar niet teveel. Richtprijs: 300~600euro.

Ben vanmiddag even langs de MediaMarkt gelopen en lette vooral even snel op optisch inzoomen en MP's. Nu zie ik veel camera's met 3~4x inzoomen, of 10x oid. Niet echt veel daar tussenin.

Maar hoeveel inzoomen zou ik nodig hebben? Ik ga geen foto's van insecten maken ofzo, maar bijv. een close-up van een achterderailleur (dus zeg een 15cm. groot object). Aan hoeveel heb ik dan genoeg? Aan 4x al, of is dat te weinig?
En hoeveel zou je nodig hebben voor bijv. een foto v/e paardebloem (zeg 3cm. groot object)?

Of is dit niet zo simpel te zeggen? :)
daar heb je geen zoom voor nodig, daar heb je een goede macrofunctie voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Zoom is alleen om verre dingen dichterbij te halen ofzo?
Hoe herken ik dan een goede macrofunctie, waar op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:43:
ik zou zeggen: lees eens wat reviews
http://www.dcresource.com
http://www.dpreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de knoop ook maar doorgehakt, 't is de Z3 geworden, besteld bij topvision incl tasje, batterijen (+lader) en een 1GIG ULTRA II SD kaartje, incl verzendkosten 460euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja, dat antwoord verwachtte ik wel.
Ik zit al de hele middag op dpreview.com rond te kijken.
In een review staat vanalles, maar niet waar ik op moet letten voor een goede macrofunctie. Hoe ik die herken. Dan kan ik tenminste een aantal camera's uitkiezen, en dan komt de review wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:43:
Ik ga hier eens tegenin, tegen de taalverloedering, zoom=variabele brandpuntsafstand.
Het wil niet meer zeggen dan dat de beelduitsnede veranderd kan worden via het objectief op de camera.

De macrofunctie is een beetje tricky, wordt vaak opgegeven door de fabrikanten door een aantal centimeters vanaf de lens, als plaats waar nog scherpgesteld kan worden, dit zegt op zich weinig als daarmee niet tevens de zoomstand ofwel de actuele brandpuntsafstand wordt opgegeven.
Waar het om gaat is de AFBEELDINGSMAATSTAF : er moet gespecifeerd worden hoe klein nog beeldvullend gefotografeerd kan worden.
Zoek dus naar deze spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Huh, hoe kom je ign bij taalverloedering?

Maar bedankt voor de uitleg, ik ga daar naar op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik ben op de Canon S60 uitgekomen. Lijkt me een mooi toestel, en is niet al te duur.

Nu moet er uiteraard een geheugenkaartje bij, maar maakt het nog (veel) uit hoe snel die zijn?
In de mediamarkt zei de verkoper dat bijv. een Canon G6 aan '6speed' genoeg heeft, maar is dat ook zo? Aangezien ze zelfs van 40x en 80x te koop zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:42:
Ik ben op de Canon S60 uitgekomen. Lijkt me een mooi toestel, en is niet al te duur.

Nu moet er uiteraard een geheugenkaartje bij, maar maakt het nog (veel) uit hoe snel die zijn?
In de mediamarkt zei de verkoper dat bijv. een Canon G6 aan '6speed' genoeg heeft, maar is dat ook zo? Aangezien ze zelfs van 40x en 80x te koop zijn. :)
Maakt inderdaad geen moer uit, maar omdat de prijzen zo enorm zijn gedaald kan je lekkere snelle kaarten kopen voor 'n prikkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 21:53

MBV

En nu ik ook :)
Ik zoek op korte termijn een nieuwe digitale camera, voor rond de €400 (voor alleen de camera dus). Waarom korte termijn? cadeautje van mijn ouders voor mijn verjaardag :).

Mijn eisen:
- max ongeveer €450
- redelijk compact (vergelijkbaar met Minolta F200)
- > 4 Megapixel
- handmatige instelling ISO, diafragma en sluitertijd
- > 3x zoom, liefst met 28 mm groothoek
- goeie flitsfoto's op verjaardag e.d., liefst ook AF hulplampje
- Sneller dan de F200 (niet zo moeilijk, met 5 sec opstarttijd, en 10 sec wachten na een flitsfoto... :( )

Met dit lijstje eisen kwam ik o.a. uit op de Canon S60. Ook de Panasonic DMC-FX7 lijkt me een mooie camera, o.a. vanwege stabilisatie. Ricoh Caplio R1 geeft echt wazige foto's (wakker worden, consumentengids :( ). Sony DSC-P93 heb ik ergens gelezen dat hij niet al te scherpe foto's maakt, en de G600 hoor ik over 'groenzweem' met flitsfoto's, die daarnaast algemeen erg slecht zijn. Helaas zonder voorbeeldje erbij...

Welke camera ben ik vergeten in dit lijstje? Zijn de conclusies die ik tot nu toe heb getrokken goed, of is (bijv) de G600 een echte topper?

edit: 1 ding vergeten: ik wil ook dat de hogere ISO waardes nog bruikbaar zijn. Mijn F200 geeft te veel ruis met ISO 400, wat eigenlijk ISO 200 is. Wat ik zag van de S60 is zelfs ISO 400 nog goed bruikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 13-02-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:34:
Ik zoek op korte termijn een nieuwe digitale camera, voor rond de €400 (voor alleen de camera dus). Waarom korte termijn? cadeautje van mijn ouders voor mijn verjaardag :).

Mijn eisen:
- max ongeveer €450
- > 4 Megapixel
- Sneller dan de F200 (niet zo moeilijk, met 5 sec opstarttijd, en 10 sec wachten na een flitsfoto... :( )

Met dit lijstje eisen kwam ik o.a. uit op de Canon S60. Ook de Panasonic DMC-FX7 lijkt me een mooie camera, o.a. vanwege stabilisatie. Ricoh Caplio R1 geeft echt wazige foto's (wakker worden, consumentengids :( ). Sony DSC-P93 heb ik ergens gelezen dat hij niet al te scherpe foto's maakt, en de G600 hoor ik over 'groenzweem' met flitsfoto's, die daarnaast algemeen erg slecht zijn. Helaas zonder voorbeeldje erbij...
haha, ja de consumentengids moet echt eens stoppen met reviewen van camera's. meestal zijn het verouderde modellen en geven ze waardeloze tips en kritieken. Ik hou het maar bij de websites...

Die panasonic lijkt me HEEL mooi. Er zijn erg veel tevreden P93 gebruikers, en ik heb de G530 (ik dacht de 5MP variant van de G600 maar ik weet t niet zeker) getest, en daar was ik wel tevreden over: lekker klein en reageert snel. De flitsfoto's zijn ook goed. Heb de foto's alleen niet meer hier.

Canon S-serie zijn eigenlijk altijd goede cams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 09:35:
[...]

haha, ja de consumentengids moet echt eens stoppen met reviewen van camera's. meestal zijn het verouderde modellen en geven ze waardeloze tips en kritieken. Ik hou het maar bij de websites...
Tja, zonder voorbeeldfoto's (heb niet in de digitale consument gekeken, magoed) kan je heel veel roepen. En als je maar 1 kolom hebt voor fotokwaliteit bij een fototoestel, en daar maar 4 verschillende niveaus gebruikt, heb je wel heel weinig onderscheid natuurlijk...
Die panasonic lijkt me HEEL mooi. Er zijn erg veel tevreden P93 gebruikers, en ik heb de G530 (ik dacht de 5MP variant van de G600 maar ik weet t niet zeker) getest, en daar was ik wel tevreden over: lekker klein en reageert snel. De flitsfoto's zijn ook goed. Heb de foto's alleen niet meer hier.

Canon S-serie zijn eigenlijk altijd goede cams.
Ik ben erg benieuwd. Van de G-serie van minolta heb ik geen serieuze reviews kunnen vinden, dus als iemand meer info heeft? Bij de P93 viel me op dat de handmatige diafragma-instelling een beetje tegen viel: 2 stops verschil tussen grootste en kleinste :( ik vind het verschil tussen 2.8 en 8 al klein...
Iemand nog een idee voor een andere camera die interessant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eisen:
- max ongeveer €450
- > 4 Megapixel

edit: 1 ding vergeten: ik wil ook dat de hogere ISO waardes nog bruikbaar zijn. Mijn F200 geeft te veel ruis met ISO 400, wat eigenlijk ISO 200 is. Wat ik zag van de S60 is zelfs ISO 400 nog goed bruikbaar.
Over die ruis:
De F200 is in principe ruisarmer dan de S60, heeft minder pixels op dezelfde maat CCD, maar heeft geen ruisonderdrukking aan boord, de Canon's wel, dat maakt het verschil.
De Minolta heeft dan nog het voordeel dat je ZELF mag bepalen of je ruis (en details) weg gaat poetsen of niet., met Neatimage kan je hetzelfde of meer bereiken.
Het enige voordeel van de S60 is de groothoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

*kuch* Ik zie toch wel een stevig verschil, jij niet? Goed, hij is iets verbeterd t.o.v. de F100, maar de Canon net zoveel.
Ik zie nog 2 punten op mijn verlanglijstje ;) staan waar de canon beter in is: 28mm groothoe, en sneller. Die F200 is zo onwijs langzaam, om ziek van te worden...

Weet iemand nog ergens een review van de P93 kan vinden? Of een andere interessante camera, bijv de Minolta G4/5/600?

[edit] review van de P93 heb ik ook al gevonden, helaas niet 'in-depth' als DPReview, maar je kan niet alles hebben... pcphotoreview.com
[edit]
Ik ben er nu uit dat het geen minolta wordt. Ik heb nu 2x spijt gehad dat ik geen Canon heb gekocht omdat hij duurder was (of niet leverbaar, dat was de eerste), dus die G-serie laat ik maar achterwege. Anders houd ik dat 'wat als ik...' gevoel. En ik hoef hem niet eens zelf te betalen, dus voor de prijs hoeft het niet ;)

Dus: wil iemand mij een ander type noemen, of mij helpen kiezen tussen de Canon S60 of de Panasonic Lumix DMC-FX7?
Ik ga herhalen wat ik hier eerder heb gelezen: ik wil een Canon DMC-S60, met stabilisator én 28mm :)

[ Voor 56% gewijzigd door MBV op 16-02-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:19:
[Ik ben er nu uit dat het geen minolta wordt. Ik heb nu 2x spijt gehad dat ik geen Canon heb gekocht omdat hij duurder was (of niet leverbaar, dat was de eerste), dus die G-serie laat ik maar achterwege. Anders houd ik dat 'wat als ik...' gevoel. En ik hoef hem niet eens zelf te betalen, dus voor de prijs hoeft het niet ;)

Ik ga herhalen wat ik hier eerder heb gelezen: ik wil een Canon DMC-S60, met stabilisator én 28mm :)
Die bestaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen sony p150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Op www.imaging-resource.com staan reviews van de G serie van Minolta, waarbij de G400 een "Dave's Pick" is. En terecht overigens.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat snap ik ook wel. DMC in de typenaam geeft aan dat het een panasonic is, toch? Dus Ik wil gewoon een niet-bestaande camera.
Met auto's heb je dat ook wel eens: ik zou best een smart roadster met handbak willen hebben. Meer van die dingen.

Die Sony wil ik toch niet: je hebt maar 2 diafragma's om uit te kiezen, wel erg weinig. Bij mijn huidige camera vind ik F8.0 al erg weinig als kleinste diafragma: aan de middellandse zee heb je op een zonnige dag te veel licht met ISO 50 / 1/1000 / F8.0. En zo te zien ook geen instellingen voor de flitser. Maar je hebt gelijk, mooie plaatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:32
Dat is heel mooi dat ik dit topic tegenkom.
Ik wil morgen deze halen: Sony DSC-P93
Is dit wat? Ik kan er korting op krijgen en het lijkt me een goed ding. Weet er niet zoveel vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ook die sony heeft weer de beperkte diafragma-keuze. Ook valt het mij op dat de canon een erg mooie flitsfoto geeft op www.imaging-resource.com. En dat hij daar erg veel instellingen voor heeft. Morgen ngo eens uitgebreid kijken naar de Panasonic-review.

damn, dit kost me veel te veel tijd. Weer gapen op mijn werk morgen :O :Z

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe digitale camera, nu vind ik optische zoom wel belangrijk, omdat ik vaak merk dat ik net even wat te ver staat om een mooie foto te maken. Ter compensatie van bevende handen is een vorm van image stabilisatie ook van belang. Een hele tijd had ik de Canon Powershot S1 IS op het oog. Vooral het kantelbare LCD scherm sprak erg tot de verbeelding en hij ziet er ook nog eens semi-professioneel uit.

Ook diverse reviews op GoT en andere toonaangevende sites maakten duidelijk dat dit een prima camera is voor wat ik wil.

Maar ik werd door mijn pa geattendeerd op een camera van Konica Minolta. De Z2 en Z3. Maar aangezien de Z2 geen image stabilisatie heeft valt deze af.

De Z3 daarentegen voldoet aan alle eisen die ik stel, en komt ook goed uit de diverse testen. Qua specs is deze iets beter dan de Canon (4 megapixel i.t.t de 3,2 die Canon biedt). Ook de optische zoom is iets hoger.

Op zich gaan deze specs voor mij niet de doorslag geven; het enige ‘nadeel’ dat de Konica heeft is dat hij geen kantelbaar LCD scherm heeft, en de Canon dus wel. Qua prijs maakt het ook weinig verschil.

Wie heeft hier een mening over?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Nog een goeie om niet uit te sluiten Gunner..
Panasonic FZ3
FZ4 en FZ5 Preview

[ Voor 60% gewijzigd door Occy74 op 17-02-2005 13:18 ]

Systeem Specs

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb hier even wat snel over gelezen en gezien op het GoT draadje en Dpreview, persoonlijk vind ik dat de viewfinder op een wat rare plek zit, maar dat is denk ik persoonlijk.

Ook schijnt dit model momenteel wat moeilijk leverbaar te zijn doordat een nieuw model op komst is?

Nee, ik blijf even tussen de keuze van de Canon of de Konica Minolta, toch bedankt !

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:43

Mijn eisen:
- max ongeveer €450
- > 4 Megapixel

Welke camera ben ik vergeten in dit lijstje? Zijn de conclusies die ik tot nu toe heb getrokken goed, of is (bijv) de G600 een echte topper?

Kijk ook eens naar de FujiFilm E550 ;)

• MBV

MBV

ChristiaanB schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:39:
[...]

Kijk ook eens naar de FujiFilm E550 ;)
Nou dacht ik een keuze te hebben gemaakt, kom je hiermee. Wat moet ik toch met jullie ;)

Heel erg bedankt, ik zal er naar kijken

offtopic:
en weer is het te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 22:58
Mijn vader had een Fiuji FinePix S7000.. heel leuk ding aardig wat foto's mee gemaakt maar me vader gaat het huis uit en neemt dat ding helaas mee.

Ik wil zelf ook een kopen en mijn budget ligt rond de 300 euro, ik wil er vooral foto's van natuur dinge meemaken... zoals zonsondergang.. stille wateren.. en verlaten gebieden.

Ik ben echt een beginner op het gebied van fotografie dus hoop dat iemand me er wat wijs uit kan maken :)

Eisen:

- 4 megapixel minimum
- geen stroomvreter
- moet degelijk en stevig in elkaar zitten.. geen losse zooi wat net aan elkaar hangt (denk hierbij aan trust)

Merk heeft niet echt hoge prioriteit.. Canon, Fuji of Minolta ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Ok, nu wil ik ook een camera gaan kopen, ik heb de studie afgerond en ga binnenkort werken, vandaar! :)

Mijn eisen:

- Goede zoom (8x minimaal)
- Goede macro shots
- Goede nachtfotografie
- Snel achter elkaar kunnen fotograferen
- Snelle opstarttijd!
- Minimaal 3 megapixels
- Geen zoomlens waar snel vuil e.d. tussen kan komen
- Betaalbaar (500 euro max)

Ik heb zelf nog nooit een goede camera gehad, dus verder weet ik niet wat belangrijk is, oja mooie foto's natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:02

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb een kodak dx6490 met 4.1 mega pixels. De macro functie is zeer goed en de camera heeft 10x optische zoom. Er zit een motodrive van 8 foto's op en hij maakt de foto's ook zeer snel. Door de handmatige instellingen goed onder handen te nemen zijn foto's van bewegende objecten ook zeer nauwkeurig te maken. Ik zou eens naar deze camera kijken want hij kost maar tegen de 300 euro, dat valt mee als je naar de functies kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en kodaks hebben een lekkere handligging vinnik (plus het grote scherm).
wel is t een bakbeest en zijn er soms wat klachten over de beeldkwaliteit/compressie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou deze nemen als ik een camera tussen 250/500 zocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.progress.nl/productinformatie/illustraties/Cameras/DSC-P100_IM.jpg
http://www.progress.nl/in...4D65-AD00-BE17AC9F4C99%7D

Laats hebben wij bij Sony een training gehad over o.a. camera's. Het viel me op dat deze camera heel snel "opgestart" was en dat je gelijk kon beginnen met foto's maken. Zo mis je minder vaak het moment supreme, zoals nu nog wel het geval is bij digicams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Hehe, voor mij geen Sony, het zal vast wel een goed toestel zijn, maar ik heb slechte ervaringen met ander spul van ze.

Over die dx6490, ik las ergens dat er niet handmatig is scherp te stellen en dat de autofocus ook te wensen over laat, het zou bijvoorbeeld bijna onmogelijk zijn om een druppel aan een hek van prikkeldraad te fotograferen. De achtergrond wordt steeds scherpgesteld ondanks dat de focus op voorgrond is ingesteld. Is dit waar? Zit er geen handmatige scherpstelling op? Zou jammer zijn want verder lijkt het me wel een mooie camera...

Oja, de startup time, is die echt 6 seconden? Dat vind ik toch een beetje veel...

De Panasonic Lumix DMC-FZ20 lijkt me ook heel erg mooi, alleen 's-nachts heb je er niet zo veel aan geloof ik, de viewfinder is dan niet echt bruikbaar volgens de reviews, hoe "erg" is dit?

[ Voor 22% gewijzigd door Benadski op 19-02-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

* Shedman heeft sinds donderdag zijn Minolta DiMage Z3 binnen :)

Heb alleen nog niet veel tijd gehad om ermee aan de slag, ook omdat ik zaterdagmiddag pas extra batterijen heb gekocht :P

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Benadski: Viewfinder is altijd lastig in het donker, omdat het electronisch is moet hij 25x per sec een 'foto' maken in de resolutie van je schermpje. Zodra het te donker wordt zie je er dus bijna alleen maar ruis. In echt donker heb je dus meer aan een optische viewfinder, maar emt mijn minolta F200 kan ik me niet herinneren dat het ooit zo donker is geweest (ook niet in de Pyreneeën met een nachtfoto), als ik het me goed herinner. Mijn vader heeft hem gisteren gekocht, dus als je me een mailtje stuurt wil ik dat best uitproberen.

Ik heb sinds gisteren een S60, en tot nu toe ben ik er erg blij mee. Mooi duidelijk instellingenmenu e.d., met maar 1 minpuntje t.o.v. mijn F200: daar kon je heel snel over/onder-belichten in auto- en manual stand, dat gaat wat lastiger met de Canon. En het draaiwieltje gaat vrij zwaar. 'k zal hem morgen wel eens uitgebreid uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Voor diegene die hier misschien iets aan hebben ben ik maar eens een website begonnen waar ik informatie en tips probeer te geven voor het aanschaffen van een digitale camera. Het is misschien nog wel een beetje op de beginner gericht en zeker nog niet compleet, maar ik hoop het de komende tijden wat te gaan uitbreiden.

Dit is hem: www.digicam.findinfo.nl of www.findinfo.nl

En mocht je nou iets lezen waar je niet aan had gedacht bij het aanschaffen, dan heeft mijn energie in de site weer zin gehad he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Ik ben na veel wikken en wegen toch voor een Fuji S5500 gevallen, die heeft een goede prijs/prestatie verhouding en is toch niet zo duur. Ik heb er meteen maar een draagtas, batterijen en 256MB kaartje voor gekocht. Nu nog wat filters erbij om het af te maken en ik zou wel even zoet moeten zijn! :)

Offtopic: Ik zat te denken aan een 55mm SKY-UV filter, een circular polarizer en een star filter. Kun je er eigenlijk twee op elkaar schroeven? Bijvoorbeeld dat UV en polarisatie filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

waarschijnlijk krijg je dan vignettering, omdat de twee filters op elkaar te dik zullen zijn. Alsof je altijd je vinger naast de lens houdt, zeg maar :). En je zal iets aan lichtsterkte verliezen, omdat ze elkaar gedeeltelijk opheffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet zelf nog niet bijzonder veel over digitale fotografie,

Ik zoek:
-een een relatief simpele point and click camera om binnenshuis voorwerpen te fotograferen, maar zonder gebruik te maken van de flitser.

verder moet het ook een zo compact mogelijk formaat zijn. snel en gemakkelijk te bedienen. wel hoge resolutie, 4 megapixel is voldoende.

enig advies is heel welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

Als de voorwerpen binnen niet bewegen, denk dan ook aan een statief, want het nadeel van alle digicompacts is dat ze geen hoge (hoger dan 200 iso) iso snelheden aankunnen zonder sterk kwaliteitsverlies. Daardoor zit je vaak met relatief lange sluitertijden, met een grote kans op bewogen foto's. en daarom dus een statief.

Verder een camera met instelbare iso-waarde, want wanneer dat niet instelbaar is zal de camera zelf in binnensituaties snel naar een te hoge isowaard springen met de kans op mindere kwaliteit foto's.

Tja, en compact. Is een Canon a520 compact genoeg, of liever een Ixus, casio ex-40, panasonic fx-5

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:50:
Als de voorwerpen binnen niet bewegen, denk dan ook aan een statief, want het nadeel van alle digicompacts is dat ze geen hoge (hoger dan 200 iso) iso snelheden aankunnen zonder sterk kwaliteitsverlies. Daardoor zit je vaak met relatief lange sluitertijden, met een grote kans op bewogen foto's. en daarom dus een statief.

Verder een camera met instelbare iso-waarde, want wanneer dat niet instelbaar is zal de camera zelf in binnensituaties snel naar een te hoge isowaard springen met de kans op mindere kwaliteit foto's.

Tja, en compact. Is een Canon a520 compact genoeg, of liever een Ixus, casio ex-40, panasonic fx-5
Instelbare iso-waarde klinkt idd goed, A520 is denk ik net compact genoeg, ik wil de camera eigenlijk echt dagelijks meebrengen naar school namelijk.

Ik weet zelf echt heel wienig welke digitale cameras er zijn en wat ze kunnen, dus de meeste informatie ben ik ook maar aan het vissen van dpreview.com :)

iemand mischien met nog meer tips wat een geschikte camera is?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik gok dat je de a85 bedoelt. Zelf heb ik de a75 (de a85, maar dan met 3 ipv 4 megapixel) en persoonlijk vind ik die compact genoeg om makkelijk mee te nemen. De a510/ a520 zijn eenvoudigweg de opvolgers van deze twee camera's en ze zijn iets kleiner, hebben 4 ipv 3 x zoom, 2 ipv 4 batterijen en gebruiken sd kaarten ipv compact flash.

Het is voor mij verder heel makkelijk om als canon gebruiker ook een caon aan te bevelen. De eerlijkheid gebiedt echter te zeggen dat er heel veel goede camera's zijn in dit segment. Kies dus voor jezelf een aantal belangrijke eigenschappen uit van de camera die je zoekt en ga op basis daarvan wat camera's selecteren die het meest geschikt zijn.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel.san,

Wat ook een heel leuk camera-tje is en nog compacter als de Canon A95 en A85 is de Nikon Coolpix 5200.
De prijs van de Canon is ongeveer hetzelfde als de Nikon.
Vooral als je foto's wilt maken van stillevens thuis, zit er een functie op dat je meedere foto's achter elkaar maakt en hij zoekt dan de beste uit.

Hij doet ook zelf zijn iso waardes instellen tussen 64 en 400
Het toestel heeft geen /weinig uitstekende delen.
Werkt op een accu en heeft sd-geheugenkaarten.
Hij is ligt en heeft een aluminium behuizing.

Ik heb deze vooral uitgezocht omdat hij snel opstart en ook snel foto's schiet.

Hopelijk heb je hier iets aan, of als ik je nog ergens mee kan helpen hoor ik het graag!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto's van de 5200 zijn echter moeilijker direct uit de camera te gebruiken. Ze hebben nog wat nascherping nodig. Dat betekent wel een extra handeling! Wel erg goed van de camera is de ingebouwde software matige rode ogen reductie. Echt nooit meer last van rode ogen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:12:
De foto's van de 5200 zijn echter moeilijker direct uit de camera te gebruiken. Ze hebben nog wat nascherping nodig. Dat betekent wel een extra handeling! Wel erg goed van de camera is de ingebouwde software matige rode ogen reductie. Echt nooit meer last van rode ogen dus!
nascherping? in fotoshop? :?

maar eigenlijk zoek ik dus vooral een compacte camera die dus ook op iso's 200 en 400 goeie kwaliteit levert.

verder moet de plaatjes op camera ook gewoon direct uit windows explorer te bekijken zijn, zonder gebruik van extra software.

bedankt voor de huidige reacties.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Images look soft (though they respond well to unsharp masking)
Bron

offtopic:
Ben in een minimalistische bui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

over een aantal weken ga ik naar berlijn( voor een weekje, rijksdag gebouw bewonderen etc. En ik heb nog geen digitale camera... Ik ben hier dus naar op zoek.

Ik heb echter geen verstand van camera's :P

nu heb ik wel een aantal eisen:

- Een scherm wat verdraaid kan worden.
- max 300 euro, alleen de camera.
- Ik weet dat MP's niet zoveel zeggen, maar het liefst toch minimaal 3 of 4..
- Hij mag van mij best wat groter zijn, dan kan ik hem waarschijnlijk beter vasthouden, ik wil wel eens tevige behuizing. zie: http://www.dpreview.com/r...ilm/fuji_finepixs7000.asp dus zodat er aan 1 kant zo'n handgreep zit...
- Op de een of andere manier aan een Ipod mini (welke ik ook wil gaan kopen) koppelen, zodat de Ipod als extra opslag dient.

Misschien zijn er nog dingen die je met een camera echt niet zou kunnen missen...

alsvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
En waar zat je zelf aan te denken?

Er komt iig wel een kabel voor de iPod, check t.net maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm

ik heb net nog wat gezocht, en eentje gevonden die me wel goed lijkt, de Canon Powershot S1 IS.
tog nog wat boven m'n budget maar dan pas ik m'n budget wel een beetje aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Shedman schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:32:
* Shedman heeft sinds donderdag zijn Minolta DiMage Z3 binnen :)

Heb alleen nog niet veel tijd gehad om ermee aan de slag, ook omdat ik zaterdagmiddag pas extra batterijen heb gekocht :P
ik wil graag je mening horen als het kan over het ruisniveau waar ik in de test over lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:55:
- Een scherm wat verdraaid kan worden.
- max 300 euro, alleen de camera.
- Ik weet dat MP's niet zoveel zeggen, maar het liefst toch minimaal 3 of 4..
- Hij mag van mij best wat groter zijn, dan kan ik hem waarschijnlijk beter vasthouden, ik wil wel eens tevige behuizing. zie: http://www.dpreview.com/r...ilm/fuji_finepixs7000.asp dus zodat er aan 1 kant zo'n handgreep zit...
- Op de een of andere manier aan een Ipod mini (welke ik ook wil gaan kopen) koppelen, zodat de Ipod als extra opslag dient.
Canon Powershot a95 zou ook wat kunnen zijn:
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al eens gekeken naar de sony P200? lekker veel megapixels ( 7), 3 x optische zoom, en dat voor net iets minder dan 300 euro ( als je weet waar je moet zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voeg dat dan even toe aan de prijswatch wijsneus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ik al gedaan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iig bedankt voor de reacties,

De P200 van sony, valt denk ik helaas wel aangezien deze geen klapscherm heeft, en ook niet echt een handvat. De Canon A95 schrijf ik naast die S1 IS. Zijn er nog meer kandidaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat bedoel je met een klapscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hij bedoelt het kantelbare LCD scherm die zowel de S1 IS en de A95 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je zou eens naar de panasonics kunnen kijken. Die hebben optische stabilisator, en met mijn vader's camera (FZ20) heb ik uit de hand een haarscherpe foto gemaakt met 1/4 sec belichtingstijd! Tuurlijk wel met mijn ellebogen op de tafel, maar met een Canon S60 hoef je daar niet aan te denken. Daar heb je (bij stilstaande voorwerpen) meer aan dan aan 2 stops winst van ISO 100 naar ISO 400.

edit:
Ik weet dat er een compactcamera was met een betere ruisverhouding dan de meeste camera's, maar ben merk/type vergeten. Zal ik zo nog wel opzoeken, denk ik :)

[ Voor 22% gewijzigd door MBV op 05-03-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He,

Zelf heb ik een camera nodig om mooie foto's te maken voor website, aangezien ik regelmatig websites maak voor bedrijven... Nu word er veel over camera's gepraat in dit topic, maar niet m.b.t. websites.

Laatst heb ik een Olympus camera (weet type niet meer) geleend van een collega en deze was (slechts) 2.1 MegaPixels. Toch maakte deze, naar mijn idee, echt mooie foto's omdat de belichting gewoon erg goed was. Ze waren heel helder. Waar ligt dat nou aan?? Dat die foto's toch zo mooi zijn?

Nu zoek ik dus een camera, natuurlijk niet te duur (echte hollander), om mooie foto's te maken.
Ik wil het liefst wel een camera met minimaal 3 of 4 MP.

Wat zijn de opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Het aantal pixels heeft niks te maken met hoe goed de belichting is van een foto.
Ik wil het liefst wel een camera met minimaal 3 of 4 MP.

Wat zijn de opties?
Nou, veel. :)

http://www.dpreview.com
http://www.imaging-resource.com
http://www.dcresource.com
http://www.steves-digicams.com
http://www.megapixel.net

Je vraag is eigenlijk net: ik zoek en auto met een 1.6 liter motor onder de 15.000 EUR. Wat zijn mijn opties? Ja, veel dus. En er is niet 1 "winnaar" aan te wijzen. Je zult dus zelf op zoek moeten gaan, camera's in real life vasthouden, en zelf een keuze maken. Succes.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Puur voor website heb je aan 2MP idd genoeg, foto's op een website moeten toch niet te groot zijn. Dus vrijwel elke camera is wel geschikt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aantal pixels heeft niks te maken met hoe goed de belichting is van een foto.
Snap ik.
Je zult dus zelf op zoek moeten gaan, camera's in real life vasthouden, en zelf een keuze maken. Succes.
Snap ik ook, maar ik vraag het hier omdat ik dus niet weer waar ik op moet letten of hoe het nou komt dat die camera, die ik geleend had, zulke 'mooie' foto's maakte. Als ik de camera van mijn pa neem die 3MP heeft, maak ik echt vreselijke baggerfoto's.

Dus herformuleer ik mijn vraag: "Hoe komt het dat die camera wel mooiere foto's maakte en waar moet ik dus opletten?"
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.