Hallo mensen, ben ook op zoek naar een foto camera. Ik ben zelf niet helemaal thuis in de digitale fotografie, maar we zoeken wel een goede camera. Op dit moment heb ik een normale Canon EOS 700QD spiegereflex camera met extra lens van 80-300mm, die 10 jaar oud is en nog steeds super foto's maakt. In de tijd dat deze uitkwam hebben we er 1500 gulden voor betaald. Maar goed, dit even als intro.
Ik zoek een camera die goede kwaliteit foto's maakt en een goede zoom heeft en dat is eigenlijk het enige wat van belang is.
Budget wat we hebben is ongeveer 500-600 euro. We weten zelf ook wel dat we niet een digitale camera voor dit geld kunnen krijgen die dezelfde kwalitiet kan leveren als de spiegelrefex.
Het is ook meer voor de "fun". We hebben ook al naar de digitale EOS versies gekeken van canon, maar die prijzen liggen toch veel te hoog.
We hadden al een olympus camera in gedachten en volgens mij was het de Olympus C765 of C770. Deze kwam als 1 van de betere camera's uit de test van consumentenbond en kostte ongeveer 500. Camera heeft een optische zoom van 10x en een digitale zoom van 4x en de camera heeft 4 megapixel. Deze maakte zeer goede foto's, maar daarentegen was de sluitertijd niet echt goed.
Nu heb ik dus een paar vraagjes en ik hoop dat er iemand een antwoord op kan geven:
Hoe belangrijk is de sluitertijd (als je toch stilstaande dingen wil fotograferen??)
Heeft er iemand ervaringen met deze camera??
Wat voor camera's raden jullie zelf nog aan of zijn te vergelijken met deze camera?
Het maakt verder ook niet uit hoeveel opties er op zitten enzo, als je er maar goede foto's mee kan maken

Dus filpjes maken en geluid opnemen enzo, dat missen we niet (alhoewel dit wel op de c770 zit)
Alvast bedankt in ieder geval.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 01-02-2005 13:19
]