Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 5

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.778 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05

Omdat het vorige deel weer ruim boven de 500 posts zat, is hier deel 5 alweer :)

Deeltje I: Thermaltake Aquarius II Cooling
Deel II: Thermaltake Aquarius II Cooling
Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 3
Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 4

het gaat over dit setje:

Thermaltake Aquarius II Cooling

Handige Review Links:

Madshrimps
Overclokercafe
PC-Arena
Motherboards

Dit is de doos + inhoud.
Afbeeldingslocatie: http://pcarena.uh-hosting.co.uk/images/hardware/Thermaltake/AquariusII_Joe/Dcp_1439.jpg

Leuk video filmpje:
Video 15.8 MB

en dit is bijv. de opstelling die ik zelf heb gemaakt:
Lege Kast
Volle Kast
BackUp Ding
Rad + Pomp
Pomp Met Kapot Ding
Blokje + Temp
Zonder Kast!! :D
KLIK VOOR FOTOS :D

Mini FAQ:

Wat voorn temps krijg je ongeveer??
-Ik zelf haal met mijn 1700+ temps zoon 25 Graden. Als ik hem oc naar 2600+ dan heb ik temps van 35 Graden. Andere users hebben soms wel temps van zoon 40 graden. [bijv Smarron met een vcore van 1.8]

Kan ik dit setje uitbreiden??
-Ja als je dit wilt kan dit. de slangen kunnen over een 8mm blokje. Alleen de temps worden wel wat warmer.

Moet ik die spiralen erin doen??
-Deze spiralen zorgen ervoor dat de slangen niet snel buigen. Je kan ze er wel in laten als je dat mooier vind.

Whelp!! Me slangen worden Groen!!!
-Dan had je dat groene goedje er niet in moeten gooien dat je erbij kreeg. dit is wel verstandiger want dit helpt tegen corrensie.

Is deze set 100% universeel??
-Ja je kan met dit setje op elke mobo terecht. Er is nog niemand die dat heeft bewezen dat het niet kan.

Uhm. Dit is de eerste keer dat ik wc heb, kan ik dit wel inelkaar zetten??
-Zelfs voor de ergste n0_ob's is dit een makkie. [If you can't build your wc, go back to making paper planes!! :p ]

Belangrijk om te weten!!:
Ben je een echte lanpartyanimal?? hou dan wel je kast rechtop en niet op de kop of schuin/scheef als je aan het sjouwen bent. de backupreceiver lekt als je hem op de kop houdt :'(.

Yemoke gaf via de mail nog een nuttige tip hierover:

Je kunt simpel weg het niet waterdichte reservoir fixxen dmv om het schroefdraad wat tape doen, of een dopje uit een cola fles pakken en die in je dop van je reservoir doen.

Nog vragen die bij elke watercooling van pas komen??
Watercooling topic

Een toevoeging met dank aan kaasie:

Thermaltake Aquarius Series VGA Waterblok

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/waterBlock/waterblock.jpg
Voor de Thermaltake Aquarius serie is er nu ook een VGA koeler te koop. Dit koelblok is Universeel met nVIDIA en ATI videokaarten. Dit koelblok wordt geleverd met de bijbehorende slangen en koelpasta.

Heb ik een andere pomp nodig?
Nee, je kan het standaard pompje van de TAII blijven gebruiken. Deze is krachtig genoeg voor deze complete set.

Wat zijn de temps na toevoeging van de koelblok?
De temperatuur van je waterkoeling zal iets stijgen, in mijn geval was het 3 graden boven mijn oude cpu temperatuur.

Kan ik mijn videokaart nu hoger klokken?
Ja dat is mogelijk, maar verwacht geen wonderen. Ik kon 30 mhz hoger klokken dan met standaard luchtkoeling.

Ik heb een TAIII kan ik nu ook het VGA blok aansluiten?
Ja zeker, de TA2 en TA3 zijn voorzien van dezelfde slangmaat zodat het blokje zonder problemen gebruikt kan worden.

meer info is te vinden op:
de site van Thermaltake

Als er nog handige/nuttige/interessante toevoegingen voor deze topicstart zijn, meld het gerust via mail aan een van de DOC-mods. Post on-topic en hou het beschaafd mensen ;)

SauS© , deze topicstart van HenK overgenomen uit deel II.

[ Voor 3% gewijzigd door Twynn op 07-07-2004 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T:

Dat reservoir heb ik in serie gezet omdat zo de pomp nooit herrie maakt. Eerder in Deeltje 4 hadden ze het hierover en daarom heb ik het meteen maar zo aangesloten. Cpu is heerlijk koel en heb nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 23:33:
GH45T:

Dat reservoir heb ik in serie gezet omdat zo de pomp nooit herrie maakt. Eerder in Deeltje 4 hadden ze het hierover en daarom heb ik het meteen maar zo aangesloten. Cpu is heerlijk koel en heb nergens problemen mee.
Dat moet ik dan ook maar eens gaan proberen :Y) Ik heb tot nog toe nog niet alle topics doorgeleze maar was me het al af aan het vragen waarom je het zo had gedaan en ben daarom begonnen in Deeltje I en was al aan het lezen in deeltje II maar was het nog niet tegengekomen. Maar wat ik me dan afvraag is of dat reservoir dan niet gaat lekken als je er enigzins druk op gaat zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nofi, maar er zijn dus nog steeds Aquaruis II setjes waarvan het pompje nog leeft? :P
Mijn rev. 1 pompje heeft het 3 weken volgehouden, kennelijk zijn de rev. 2 pompjes toch van betere kwaliteit.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic (maar misschien interessant voor mede tweakers)
Als er hier iemand is die voor een heel schappelijk prijsje de tt aquarius 2 + eheim 1046 pomp, innovatek reservoir en alle benodigde koppelstukjes wil kopen stuur ff een mailtje naar fuss@xerax.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm mijn pompje begon herrie te maken laatste paar dagen. Ik hoor hier meer mensen over, ik heb het echter 'opgelost'.

1. Sloop de 4 rubberdingen onder je kast vandaan mocht je deze hebben. (ging bij mij vanzelf al eraf door het geschuif over tapijt :/ ) Elk ander soort rubber voetje voldoet denk ik.
2. zet er een tussen onderkant en bodem van de pomp
3. zet er een tussen rand van kast en zijkant van pomp
4. pak de 3magneetjes, zet ze op elkaar en zet een rubber ding tussen de kast en de pomp. Dus (kast - rubber - magneetjes - pomp.

Geen resonantie van de pomp meer en ik ben weer een tevreden gebruiker.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm het water verdampt hier wel heel snel. Ik had een week geleden mijn backup half vol gedaan en hij is nu bijna leeg ( ik heb geen lekken) zou het water dan uit het backup reservoir verdampen of toch vanuit het pomp/rad/blok systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 00:56:
Hmm mijn pompje begon herrie te maken laatste paar dagen. Ik hoor hier meer mensen over, ik heb het echter 'opgelost'.

1. Sloop de 4 rubberdingen onder je kast vandaan mocht je deze hebben. (ging bij mij vanzelf al eraf door het geschuif over tapijt :/ ) Elk ander soort rubber voetje voldoet denk ik.
2. zet er een tussen onderkant en bodem van de pomp
3. zet er een tussen rand van kast en zijkant van pomp
4. pak de 3magneetjes, zet ze op elkaar en zet een rubber ding tussen de kast en de pomp. Dus (kast - rubber - magneetjes - pomp.

Geen resonantie van de pomp meer en ik ben weer een tevreden gebruiker.
Lol ik had er laatst gewoon een sok omheen gedaan :+
was ff snel snachts toen ik hem hoorde trille :) inmiddels gewoon ff ander plaatsje gegeven en geen last meer :)

LOL geforce :D

[ Voor 10% gewijzigd door Yemoke op 20-06-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Yemoke schreef op 20 juni 2004 @ 23:08:
[...]

Lol ik had er laatst gewoon een sok omheen gedaan :+
OMG, je gaat ook soms tever in je creatieve manier van rommel opruimen he ;).
Stop het nou gewoon in die wasmachine :P.

[ Voor 9% gewijzigd door GeforceDDQ op 20-06-2004 23:10 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 13:49
heb geen last van rattelen ofzo (terugvindpost)

[ Voor 21% gewijzigd door Quickkie op 21-06-2004 11:44 ]

What we do in life echo`s in eternity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie ook wel es gehad dat de pomp weigerde ?? Bij mij houd ie er soms mee op bv. gisteren de hele dag gedraaid en als je hem de dag ernaa weer aanzet, een knipperend ledje en geen draaiend pompje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 11:15:
hebben jullie ook wel es gehad dat de pomp weigerde ?? Bij mij houd ie er soms mee op bv. gisteren de hele dag gedraaid en als je hem de dag ernaa weer aanzet, een knipperend ledje en geen draaiend pompje.
Ik nog nooit, heb je mss nog een oude pomp? die zijn namelijk brak =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat bed. je met oud ?? ik heb t setje pas n maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 12:28:
wat bed. je met oud ?? ik heb t setje pas n maand
Hij bedoelt dat mee dat de pompjes die bij wat oudere tt aquarius setjes zaten nogal brak waren en nogal eens vaak kapot gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Dat heb ik nu 2 keer meegemaakt en de 1e keer was ik er niet bij.
Mijn procje heeft dat maar net overleeft :/

Voor mijn geen Aquarius II meer.
Bij deze is het blokje + radiatortje + fan e.d. ook te koop :Y)

En ik had een nieuw pompje, dus het gebeurd zeker niet alleen bij de oude.

[ Voor 8% gewijzigd door JvdW op 26-06-2004 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook over te denken om dit setjes te gaan kopen, alleen heb ik niet echt veel ruimte meer over in mijn case, dus mijn vraag is hoeveel koeling heeft de radiator nodig om men cpu redelijk koel te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 22:20:
Hm het water verdampt hier wel heel snel. Ik had een week geleden mijn backup half vol gedaan en hij is nu bijna leeg ( ik heb geen lekken) zou het water dan uit het backup reservoir verdampen of toch vanuit het pomp/rad/blok systeem?
Komt omdat er siliconen slangen gebruikt worden, daardoor kan water verdampen. Gewoon het reservoir af en toe bijvullen.
1 Keer, en dat was ook meteen einde pompje :P
Ik heb geen last gehad van kapotte lagers (ratelend geluid) zoals de meeste pompjes, ik vermoed dat er kortsluiting in m'n pompje zat. Ledje brandde nog héél zwak, en pompje draaide amper meer rond. Daarnaast merkte ik ook dat er ineens erg veel lekstroom op m'n kast stond (niet geaard) :X
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 01:22:
Ik zit er ook over te denken om dit setjes te gaan kopen, alleen heb ik niet echt veel ruimte meer over in mijn case, dus mijn vraag is hoeveel koeling heeft de radiator nodig om men cpu redelijk koel te houden?
Hangt een beetje van je systeem af, maar passief koelen gaat je niet lukken als je dat bedoelt. Het beste kun je de radiator op de plaats van een intakefan monteren, en de meegeleverde fan dan als intake gebruiken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dus met het probleem dat ik wel met een fan kan koelen maar niet met lucht van buiten dus alleen wat in mijn case zit, de spec zie je bij men sig staan daar is ie dan voor :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbel post :(

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier al een tijdje niet meer gepost maar er zijn onderhand al veel dingen veranderd aan mijn TTA2.
Zo heb ik er nu een scooter rad tussenhangen die ongeveer 2,5-3 x zo groot is als de originele rad, maar ik ehb de originele rad er ook nog tussenhangen en op die grote rad staan 2 dikke 12 cm canon koelers van allebei 550 mA ze blazen ongeveer op 4500-5000 rpm op 12 V en op 5 V zo rond de 2500-3000 rpm ideaal als je wat aan het oc'en bent.
Maar zoals ikwilbolletje ook al eerder zei is dat het water snel verdampt dat heb ik ook maar niet zo snel als hij.
En bij verdampt het van de rad af want ik heb geen backup res meer want die is bij kapot gegaan doordat ie zichzelf niet kon ontluchten was er na een tijd een lek ontstaan en toen heb ik em er maar snel uitgehaald.
M'n Temps idle met een barton 2500+ @ 2,41 ghz @ 1,975 Vcore : 36 graden celcius
en m'n temps stressed en dan echt dik zo rond de 42 graden celcius.
Best netjes al zeg ik het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

enige wat ik mis is een link naar de pricewatch hij staat nu op 95 euro

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em nu besteld en ik ben zeer benieuwd!

Vraagje: Is deze set ook compatibel met een AMD Athlon XP? Ja toch?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 11:22:
Ik heb em nu besteld en ik ben zeer benieuwd!

Vraagje: Is deze set ook compatibel met een AMD Athlon XP? Ja toch?
Yep... staat ook is startpost... en op de site van thermaltake

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een fix gevonden om die irritante balletjes te laten stoppen met rammelen?

want die trillen allekanten op waardoor het meer herrie maakt dan AC.

Overigens geef ik iedereen de tip die een casefan/kapotte voeding overheeft om die op je radiator te zetten ipv de originele, dit scheelt erg veel qua geluid...(30 db is best veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 19:05:
Heeft iemand al een fix gevonden om die irritante balletjes te laten stoppen met rammelen?

want die trillen allekanten op waardoor het meer herrie maakt dan AC.

Overigens geef ik iedereen de tip die een casefan/kapotte voeding overheeft om die op je radiator te zetten ipv de originele, dit scheelt erg veel qua geluid...(30 db is best veel)
ik heb nooit geen last gehad van de balletjes, tip plaats je pomp eens op zijn zij, dus met de aansluitingen omhoog. Je kan dan ook de intake van je pomp verplaatsen naar één van de 2 bovenste aansluitingen, dan gebruik je de aansluiting met de balletjes niet meer, dus ook geen herrie meer :)

en 2e tip over de fan, de standaard casefans vaak ook voor mindere koelprestaties. Een betere tip is de standaard fan te vervangen door een duurdere/stillere A-merk fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 19:08:
[...]

ik heb nooit geen last gehad van de balletjes, tip plaats je pomp eens op zijn zij, dus met de aansluitingen omhoog. Je kan dan ook de intake van je pomp verplaatsen naar één van de 2 bovenste aansluitingen, dan gebruik je de aansluiting met de balletjes niet meer, dus ook geen herrie meer :)

en 2e tip over de fan, de standaard casefans vaak ook voor mindere koelprestaties. Een betere tip is de standaard fan te vervangen door een duurdere/stillere A-merk fan.
Bedankt voor de tip, ga ik ook ff proberen! Maar heb je dan geen last van het waterstraaltje wat dan in je pomp terecht komt??

En ik heb die fan ook meteen vervangen door een Papst fan van 12dB. Scheelt best veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valkje schreef op 04 juli 2004 @ 19:32:
[...]

Bedankt voor de tip, ga ik ook ff proberen! Maar heb je dan geen last van het waterstraaltje wat dan in je pomp terecht komt??

En ik heb die fan ook meteen vervangen door een Papst fan van 12dB. Scheelt best veel ;)
nee van dat waterstraaltje merk je niks, ik zit nu ook weer een beetje te prutsen met een andere opstelling. Maar hoe ik hem nu heb is ie nog niet optimaal temp van 40 graden onder normale load.

misschien maar eens kijken voor een andere set :) en inderdaad een andere fan scheelt behoorlijk veel. Al maakt mijn voeding nu het meeste herrie, maarja die zit ook op zijn max te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
ik heb het setje ook, maar bij mij ging zoals bij velen het pompje naar de mallemoer. Na een half jaar dienst gaf het pompje het op, opgestuurd en nieuwe gekregen maar nu gebruik ik het setje niet meer sinds ik een nieuwe pomp heb. Ik denk dat ik maar zelf een radiator en een hydor pompje met wat leuke koelblokjes ga kopen en dat ik deze TTA 2 weg doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 13-09 13:54
Ik zit er aan te denken om dit setje aan te schaffen.

Ik heb nu een AMD 3200+, niet oc.
De temps zijn 51 graden Idle, en komen in de buurt van de 60 als ik em stress.
Dit met een aero 7+ half speed, anders maakt hij teveel geluid :+ . Maar zal ik veel betere temps halen dan met de huidige koeler?

Toen ik deze kocht scheelde het vrijwel niets |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikCornelissen schreef op 05 juli 2004 @ 14:32:
Ik zit er aan te denken om dit setje aan te schaffen.

Ik heb nu een AMD 3200+, niet oc.
De temps zijn 51 graden Idle, en komen in de buurt van de 60 als ik em stress.
Dit met een aero 7+ half speed, anders maakt hij teveel geluid :+ . Maar zal ik veel betere temps halen dan met de huidige koeler?

Toen ik deze kocht scheelde het vrijwel niets |:(
ik kom wanneer ik mijn 2500+ @ 3200+ laat draaien (standaard voltage) rond de 34 graden stressed uit. Maar heb mijn setje wel iets aangepast, ik denk dat jij rond de 36-43 graden uitkomt. Dit is natuurlijk afhankelijk van je opstelling, beugel keuze en casetemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 13-09 13:54
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 14:35:
[...]

ik kom wanneer ik mijn 2500+ @ 3200+ laat draaien (standaard voltage) rond de 34 graden stressed uit. Maar heb mijn setje wel iets aangepast, ik denk dat jij rond de 36-43 graden uitkomt. Dit is natuurlijk afhankelijk van je opstelling, beugel keuze en casetemp.
Mijn casetemp zit rond de 26 graden, als ik mijn aerogate II moet geloven :) Ik heb 2 outtake en 1 intake fans.

Ik ben nu nog totale n00b als het gaat over watercooling. En ik had al wel gelezen dat dit dan wel een makkelijk setje voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die hun radiator buiten de kast hebben hangen. Ik heb een oude kast met slechte airflow, dus als ik zon setje koop zal ie buiten moeten hangen? Ik heb ook nog een klein koelkastje, misschien daarin radiator stoppen, naast de melk en eieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickkie
  • Laatst online: 10-07 13:49
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 10:09:
Zijn er ook mensen die hun radiator buiten de kast hebben hangen. Ik heb een oude kast met slechte airflow, dus als ik zon setje koop zal ie buiten moeten hangen? Ik heb ook nog een klein koelkastje, misschien daarin radiator stoppen, naast de melk en eieren :)
Ja ik kijk maar
http://quicksilver.kicks-ass.net/fotos/rad.jpg
http://quicksilver.kicks-ass.net/fotos/rad2.jpg
http://quicksilver.kicks-ass.net/fotos/rad3.jpg
http://quicksilver.kicks-ass.net/fotos/rad4.jpg
http://quicksilver.kicks-ass.net/fotos/rad5.jpg
:9 :9 :9

What we do in life echo`s in eternity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er vet uit, maar wat heb je er precies aan verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Heb sindskort ook dit setje vind alleen de temps aan de hoge kant.

Ik heb een 2500+ overclocked naar een 3200+ (vcore 1,725) maar vind de temps niet echt bemoedigend idle hang ik op de 43/45 graden en stressed al snel op 55 graden. Toen ik me setje kocht heb ik meteen een koelblokje voor me VGA gekocht maar zit nu te twijfelen of ik die er wel op zal zetten met deze temps... een vga kaart produceert namelijk ook wat hitte (radeon 9800 pro)

Ik heb al wat gelezen over koelpasta e.d. dat ga ik binnen kort maar is na kijken. Maar kan je op een AMD K7 bord (asus A7N8X-X) ook die bugels gebruiken ipv dat fragile clipje? dat kijkt mij een stuk steviger te zitten.

Ik heb ookal geprobeerd de vga blok te bevestigen op me 9800 pro maar zodra ik opstart krijg ik overal artifacts terwijl ik toch zeker weet dat hij er goed op zit. *mischien te strak?* zodra ik de standaard koeler er weer op doe doet hij het weer naar behoren.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-09 07:49

scorched

Maximum Overdrive

je hebt op dat mobo ook gaten zitten, dus die beugel kan je gebruiken (heb hem er hier ook opzitten en had hem ook de de a7n8x-x zitten) Dat clipje vind ik ook maar niets !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41
The Otherside schreef op 13 juli 2004 @ 08:16:
Ik heb ookal geprobeerd de vga blok te bevestigen op me 9800 pro maar zodra ik opstart krijg ik overal artifacts terwijl ik toch zeker weet dat hij er goed op zit. *mischien te strak?* zodra ik de standaard koeler er weer op doe doet hij het weer naar behoren.
Heb je dit met schroefjes vast gezet?? Zo ja heb je een rubbertje ofzo tussen de schroefkop en je kaart gedaan?? Zo nee probeer dit eens ik had hetzelfde probleem namelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Na veel twijfelen heb ik toch maar besloten om dit wc setje te kopen ipv een goede luchtkoeling. :*)
Ik heb enkel 1 probleem (een midi kast) onder mijn hardeschijf loopt mijn rack nl. door (voor 5 hardeschijven) en heb ik nog in de breedte 9.5cm over en in de hoogte nog 13.5cm
past hier de radiator tussen? (iemand die even zou na kunnen kijken want op versch. sites staan andere afmeteingen _/-\o_

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
ff gemeten, afmetingen radiator:

hoogte: +- 90mm
breedte (zonder fitting): +- 110mm
breedte (met fitting): +- 130mm
diepte: +- 20mm (zonder fan)

Dat wordt dus nog ff passen en meten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
bedankt pyro83
maar in principe zou het dus wel moeten gaan lukke
dan niet? :D
ow kan ni w8e :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
langezwieper schreef op 14 juli 2004 @ 20:19:
bedankt pyro83
maar in principe zou het dus wel moeten gaan lukke
dan niet? :D
ow kan ni w8e :9
als het goed is wel ja, ik denk dus dat je wel je radiator op z'n zij moet zetten om um passend te maken, maar dat maakt als het goed is helemaal niets uit. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dit setje ook volledig intern inbouwen ( zoals de bigwater , ook van thermaltake ) in een thermaltake Xaser V Damier v5000d ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Ligt natuurlijk net als bij maar net aan hoeveel ruimte jij over hebt in je midi case ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 11:17:
Kan je dit setje ook volledig intern inbouwen ( zoals de bigwater , ook van thermaltake ) in een thermaltake Xaser V Damier v5000d ??
Ik denk dat je minder problemen zult hebben met de inbouw van een thermaltake aquarius 2 dan met bijvoorbeeld de bigwater. De aquarius 2 is namelijk stukken kleiner en past in bijna iedere (99%) miditower.

offtopic:
ik kende die bigwater nog niet, ziet er interessant met eindelijk een fatsoenlijke radiator, ik heb alleen mijn twijfels over dat pompje (120 l/u)
http://www.thermaltake.co...0005/cl-w0005bigWater.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is die radiator volledig inbouwbaar , want op de site van thermaltake staat i e aan de voeding gebouwt ??
Want ik heb nu een redelijk volle case met 2 80x80 coolers en bij de voeding is er ook niet bepaald veel plaats meer ( lees geen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Ahja ook nog 1 vraagje hoe zit het nu precies met die pomp die bij iedereen na een halfjaar stuk is/gaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 17:42:
Maar is die radiator volledig inbouwbaar , want op de site van thermaltake staat i e aan de voeding gebouwt ??
Want ik heb nu een redelijk volle case met 2 80x80 coolers en bij de voeding is er ook niet bepaald veel plaats meer ( lees geen :P )
Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar op de website van thermaltake staat die radiator gewoon op de bodem van kast :? .

edit: zit je niet toevallig naar dat plaatje van de tt bigwater te kijken?
langezwieper schreef op 16 juli 2004 @ 17:47:
Ahja ook nog 1 vraagje hoe zit het nu precies met die pomp die bij iedereen na een halfjaar stuk is/gaat :?
Die defecte pompjes kwamen alleen maar voor bij de eerste generatie van de setjes, inmiddels is het probleem met de pompjes verholpen.

[ Voor 5% gewijzigd door pyro83 op 16-07-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyro83 schreef op 16 juli 2004 @ 18:33:

Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar op de website van thermaltake staat die radiator gewoon op de bodem van kast :? .

edit: zit je niet toevallig naar dat plaatje van de tt bigwater te kijken?
Oeps , bedoelde niet de radiator , maar de back-up reciever . 8)7 . Want die hangt naast de voeding en daarvan d8 ik dat dat de radiator was die daar ging . Kan dit niet intern geplaatst worden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 19:22:
[...]
Oeps , bedoelde niet de radiator , maar de back-up reciever . 8)7 . Want die hangt naast de voeding en daarvan d8 ik dat dat de radiator was die daar ging . Kan dit niet intern geplaatst worden ??
Ja, de back-up reservoir kun je ook in de kast plaatsen. Hij wordt echter vaak aan de buitenkant bovenin geplaats omdat de backupreservoir in het hoogste punt van het setje moet zijn in verband met vullen en ontluchten.

Je zou zelfs nog het backupreservoir actief in de waterflow kunnen meenemen, dat scheelt bij de meeste mensen ook een paar graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal nog wel eens wat willen weten hoe je die H clip moet aan brengen op je k8 mobo ik heb die handleiding goed gelezen maar waar moeten die kustof rubberactige ringen nu tussen aan de onderkant van het mobo of aan de bovenkant van de h clip .

Je hebt 2 keuzes je steekt de schroeven er doorheen met die clip en dat schuimrubbere h clipje dan moet je moertjes aan de bovenkant helemaal naar ondere draaien tegen de bovenkant van het moederbord <-- moeten hier die rubbere ringen dan tussen komen of moeten die helemaal oplaast bij het aan schroeven van de bovenste clip die de proc aanduwt

als iemand weet pic is meschien ook erg handig zegt soms meer de woorden he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 22:46:
Ik zal nog wel eens wat willen weten hoe je die H clip moet aan brengen op je k8 mobo ik heb die handleiding goed gelezen maar waar moeten die kustof rubberactige ringen nu tussen aan de onderkant van het mobo of aan de bovenkant van de h clip .

Je hebt 2 keuzes je steekt de schroeven er doorheen met die clip en dat schuimrubbere h clipje dan moet je moertjes aan de bovenkant helemaal naar ondere draaien tegen de bovenkant van het moederbord <-- moeten hier die rubbere ringen dan tussen komen of moeten die helemaal oplaast bij het aan schroeven van de bovenste clip die de proc aanduwt

als iemand weet pic is meschien ook erg handig zegt soms meer de woorden he :)
De rubberen ringetjes moeten tussen de moertjes en het moederbord, voorkomt kortsluiting. Bij de bovenste clip maakt het niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ubermaestro schreef op 18 juli 2004 @ 03:47:
[...]

De rubberen ringetjes moeten tussen de moertjes en het moederbord, voorkomt kortsluiting. Bij de bovenste clip maakt het niet uit
oke dan weet ik het nu hoe ze moeten

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een mededling mijn pomp was kapot nu heb ik een pompje van een aquarium gekocht en zelf een resevoir gemaakt kosten waren 8 euro 50 en temp gedaald naar 21 idle 39 stressed en stiller als ooit aanrader kost bijna niets >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 20:52:
ik heb een mededling mijn pomp was kapot nu heb ik een pompje van een aquarium gekocht en zelf een resevoir gemaakt kosten waren 8 euro 50 en temp gedaald naar 21 idle 39 stressed en stiller als ooit aanrader kost bijna niets >:)
Geinig om te horen, ik zat er zelf aan te denken om ook zo iets te doen, dus ik heb ff wat vraagjes:
- wat waren je oude temps?
- welke merk pompje heb je gekocht en waar? (en hoeveel l/u is dat pompje?)
- heb je nog andere fittings (of andere modificaties) moeten gebruiken voor de aansluitingen?
- hoe heb je dat gedaan met de aansluiting van de pomp (direct op lichtnet of zo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn oude temps waren 30 idle en 52 stresssed
het merk van het pompje is a quality type barracuda
hij pompt 200 liter per uur
ik heb zelf een resevoir gemaakt van een soort tupperware bakje
ik heb hem gekocht in uden bij pets place hij moet wel op het licht net maar zon pompje is gemaakt om constant te draaien de slangen paste er zo op geen probleem binnen een kwartier was het gemaakt
hij werkt super en is veel stiller echt een aanrader zeker voor dat geld 7 euro het pompje en nieuw koelwater samen acht euro 50 wat wil je nog meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ff offtopic sorry :)

Je kan nu bij Atro voor 107euro de Asetek Entry level kit kopen. Imho beter koelend dan dit setje :)

Ben al een tijdje niet meer op de hoogte van dit draadje, maar heb em weer gebookmarked :)

Ik zie dat pyro83 nog steeds een fervent gebruiker is van de Tt AqII!

* aramdin was eens ook een trotse eigenaar van dit waterkoelingssetje!

[ Voor 10% gewijzigd door aramdin op 03-08-2004 00:09 . Reden: Correcties ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 23:16:
mijn oude temps waren 30 idle en 52 stresssed
het merk van het pompje is a quality type barracuda
hij pompt 200 liter per uur
ik heb zelf een resevoir gemaakt van een soort tupperware bakje
ik heb hem gekocht in uden bij pets place hij moet wel op het licht net maar zon pompje is gemaakt om constant te draaien de slangen paste er zo op geen probleem binnen een kwartier was het gemaakt
hij werkt super en is veel stiller echt een aanrader zeker voor dat geld 7 euro het pompje en nieuw koelwater samen acht euro 50 wat wil je nog meer
Thanx voor de info, misschien ga ik wel iets dergelijks proberen.
aramdin schreef op 03 augustus 2004 @ 00:07:
Ff offtopic sorry :)

Je kan nu bij Atro voor 107euro de Asetek Entry level kit kopen. Imho beter koelend dan dit setje :)

Ben al een tijdje niet meer op de hoogte van dit draadje, maar heb em weer gebookmarked :)

Ik zie dat pyro83 nog steeds een fervent gebruiker is van de Tt AqII!

* aramdin was eens ook een trotse eigenaar van dit waterkoelingssetje!
Dat Asetek zal waarschijnlijk inderdaad beter presteren en ik ben inderdaad ook nog steeds fervent gebruiker van de TT aq2. Ik zit momenteel alleen te twijfelen of ik mijn setje een beetje ga upgraden met een andere pomp en een autoradiator of een compleet nieuw setje ga kopen. Helaas is mn banksaldo niet altijd even toereikend :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ok ik heb nu ook al een tijdje mijn TT aquarius in mijn systeempje hangen... bevalt erg goed.

Morgen ga ik naar de lokale computershop in de buurt om mijn pc na te laten kijken (moederbord waarschijnlijk brak)

Nou moet ik dat ding dus vervoeren en ik was niet van plan om mijn backup reservoir erop te laten zitten met het vervoer.

Hoe zit het trouwens met de koeling van het setje zonder die backup-reciever? En hoe vaak moet ik dan het pompje bijvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Is het moeilijk om aan een 2e cpu block te komen, vind dit wel een leuk setje, maar heb een dual cpu :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Ik ben van plan om nieuwe slangen aan te schaffen, namelijk Tygon slangen met een binnendiameter van 10mm. Die van de aquarius zijn 6 mm toch? Gaat 10mm wel passen op het waterblok en radiator? (komt ook nieuwe pomp en reservoir dus die maken niet uit) Misschien met extra klemmen o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
4hp schreef op 06 augustus 2004 @ 12:15:
Ik ben van plan om nieuwe slangen aan te schaffen, namelijk Tygon slangen met een binnendiameter van 10mm. Die van de aquarius zijn 6 mm toch? Gaat 10mm wel passen op het waterblok en radiator? (komt ook nieuwe pomp en reservoir dus die maken niet uit) Misschien met extra klemmen o.i.d?
Dit zal ik niet doen als ik jou was.. Slangen van tygon zijn ook dik en dat ga je echt niet waterdicht krijgen als je um op een 6mm pilaartje doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Hmm, 6 mm slangen zijn bijna nergens te krijgen :( 8mm siliconen slangen wel, past dat wel? Buitendiameter is 10mm, dus die zou je met die klemmetjes wel goed waterdicht krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6mm pvc slangen zijn met beetje zoeken wel te vinden. Heb zelf tijd terug bij de Brico (belgische bouwmarkt) 6/10mm pvc slangen gekocht. 5 meter voor 3 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Ik ga volgende week wel even langs een bouwmarkt denk ik...
Zijn die PVC slangen wel mooi doorzichtig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Moet helaas zeggen dat dit setje deze hete zomer niet goed aankan. Ik zit dan ook wel op een zolder met dak op het zuiden, maar de 50 graden zijn helaas nu wel een feit. Waar ik hiervoor rond de 40 zat. Alleen op default cpu-speed blijft deze onder de 40 graden.

Dit setje zal het nog ff vol moeten houden, tot ik mijn nieuwe pomp (Swiftech MCP-600) binnen heb. Dan ga ik aan een compleet nieuw avontuur beginnen met nieuwe hardware en zal dit setje verkassen en een T-Bird900 moeten gaan koelen. :D

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4hp schreef op 07 augustus 2004 @ 18:38:
Ik ga volgende week wel even langs een bouwmarkt denk ik...
Zijn die PVC slangen wel mooi doorzichtig? :)
Slangen zijn doorzichtig, ze zitten nu wel even gemonteerd zonder de slangklemmen omdat deze niet passen op 10mm buitendiameter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

* ShadowBumble krijgt woensdag de opvolger ( zoals thermaltake het noemt ) van de Aquarius de Bigwater zal mijn overclocks en temps hier dan wel neer gooien.

Zoals hierboven ergens stond een pomp hoeft niet altijd hard te pompen een "minder krachtige" pomp kan soms nog meer bereiken zolang de cpublok maar goede geleiding geeft en de doorstroom goed blijft.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ShadowBumble schreef op 08 augustus 2004 @ 14:17:
* ShadowBumble krijgt woensdag de opvolger ( zoals thermaltake het noemt ) van de Aquarius de Bigwater zal mijn overclocks en temps hier dan wel neer gooien.
Krijg net het mailtje van de shop pas eind augustus/begin september leverbaar dus dat word tot dan wachten.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Die Bigwater is inderdaad wel een lekker setje, ietsje grotere radiator en ander waterblok. Zou het veel verschil maken? Ik zet op mijn TTA2 gewoon een nieuwe pomp en reservoir :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan dit settje over te kopen van iemand.

Bestaat er een uv-reactive "spul" om in het water te doen?

ik kan ook ergens 2 meter 8mm tubes uv-reactive green kopen. Gaat dit passen 8mm tubes?

2meter is niet echt lang, kan ik bevoorbeeld alleen de tubes naar het cpu block van die uv-reactive tubes gebruiken, en dan voor de rest de standaard tubes?

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 18:16:
2meter is niet echt lang, kan ik bevoorbeeld alleen de tubes naar het cpu block van die uv-reactive tubes gebruiken, en dan voor de rest de standaard tubes?
Ik weet niet wat voor kast jij hebt, maar ik had aan 1 meter slang al te veel.. 2 meter slang moet toch echt wel ruim genoeg zijn om 3x door je hele kast heen te gaan hoor! :D

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
ik kan dit setje kopen voor 70 euro nieuw van iemand is dat een goeie deal en kan ik hiermee en Amd mobile beetje overklokken??????????/

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
ZandBak schreef op 20 augustus 2004 @ 21:46:
ik kan dit setje kopen voor 70 euro nieuw van iemand is dat een goeie deal en kan ik hiermee en Amd mobile beetje overklokken??????????/
70 Euro is niet duur (op pricewatch is ie 95), mits het setje helemaal nieuw is.

Of je je mobile met het setje goed kan overklokken is niet te zeggen, dat is van allerlei dingen afhankelijk:
- moederbord (en chipset)
- cpu stepping
- casefans (airflow dus)
- voeding
- geheugen
- etc.

Maar de tt aquarius 2 is opzich een betere keuze dan een standaard luchtkoeler, alhoewel je met een goede heatsink (thermalright bijvoorbeeld) en fan bijna dezelfde temps kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees in de eerste post:
Kan ik dit setje uitbreiden??
-Ja als je dit wilt kan dit. de slangen kunnen over een 8mm blokje. Alleen de temps worden wel wat warmer.
Ik heb bijna dit settje, en heb hier liggen: 2 meter groene uv-reactive tubes van 8mm

Kunnen die erop maar dan wordt de temp hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 11:36:
Ik lees in de eerste post:

[...]

Ik heb bijna dit settje, en heb hier liggen: 2 meter groene uv-reactive tubes van 8mm

Kunnen die erop maar dan wordt de temp hoger?
Nee, het gaat erom bij het uitbreiden dat er bijv een vga blokje bij komt, daardoor zullen dan de temps stijgen. maar alleen slangen vervangen zul je niet merken.

[ Voor 74% gewijzigd door Yemoke op 21-08-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Is het mogelijk om de TT2 slangen aan de sluiten op een Hydor L30? (10mm fitting)

Ik heb gezien dat je de slang er zegmaar in moet drukken en dat het zich automatishc vastzet, ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oog is ook gevallen op de TT BigWater, kunnen alle onderdelen daarvan gewoon in dit topic gepost worden of moet daar een ander topic voor komen ?

Vooral dat ledje in het CPU blok vind ik erg kwel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 02:09:
Mijn oog is ook gevallen op de TT BigWater, kunnen alle onderdelen daarvan gewoon in dit topic gepost worden of moet daar een ander topic voor komen ?

Vooral dat ledje in het CPU blok vind ik erg kwel :9~
Ik denk dat er nog wel een apart topic over geopend gaat worden, vind wel grappig eigenlijk. Staat op de site van thermaltake het volgende:

All new Water Pump: Black powerful DC 12V water pump with blue LED

En bij de specs staat: Pump Speed 120 L/hr

Vraag ik me af wat mijn pomp dan behoort te zijn: Uber Stärk :+ ?

* aramdin heeft een Swiftech MCP600 die 700l/u rondpompt :)

[edit]
Das niet echt een verbetering tov het oude pompje...

[ Voor 6% gewijzigd door aramdin op 28-08-2004 14:40 . Reden: Extra ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
aramdin schreef op 28 augustus 2004 @ 12:12:
[...]

Ik denk dat er nog wel een apart topic over geopend gaat worden, vind wel grappig eigenlijk. Staat op de site van thermaltake het volgende:

All new Water Pump: Black powerful DC 12V water pump with blue LED

En bij de specs staat: Pump Speed 120 L/hr

Vraag ik me af wat mijn pomp dan behoort te zijn: Uber Stärk :+ ?
Dat vond ik ook al zo vreemd, ja. Het is maar net wat je sterk vind.

Er is trouwens al een review te vinden van de bigwater, hiero:
http://www.xtremecomputing.co.uk/review.php?id=41

Het setje komt er volgens de reviewer goed vanaf, alleen jammer dat er geen vergelijking heeft plaatsgevonden tussen de bigwater en de aquarius 2 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn settje geinstaleerd! :)

Er zit nu groen/geel uv-reactive water in, en ik keek eens naar de temp, alle progjes (asus prob / aida23) zeggen CPU = 40°C

Ik voel aan dat blok... redelijk lauw....

Ik druk op restart, vlieg meteen bios in, ik kijk: CPU = 28°C

Dat lijkt er al wat beter op.... Mag ik nu het bios geloven? Kan een cpu in 10sec als ik reboot zo snel afkoelen van 40 naar 28?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 19:22:

Er zit nu groen/geel uv-reactive water in, en ik keek eens naar de temp, alle progjes (asus prob / aida23) zeggen CPU = 40°C

Dat lijkt er al wat beter op.... Mag ik nu het bios geloven? Kan een cpu in 10sec als ik reboot zo snel afkoelen van 40 naar 28?
Is dit met een Thermaltake Aquarius II of met een Big Water en wat voor cpu en bord heb je dan ?

• Patrlck
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 19:22:

Ik denk dat het proggie van asus de temps niet goed aflezen want in 10 sec 12 graden afkoelen kan gewoon weg niet.. Maar geloof maar niet teveel op die asus tempsensors want die geven bijna altijd te lage waardes aan..

Verwijderd

heb de aquarius 2 met een 2500+ en asus a7n8x deluxe

Ik denk ook dat het bios gelijk heeft aangezien de blok niet echt zo warm word...

Ik heb wel condens boven het water in men pomp en reservoir, maar het schijnt adt dat geen kwaad kan?

• pyro83
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 17:35:
Ik heb wel condens boven het water in men pomp en reservoir, maar het schijnt adt dat geen kwaad kan?
Nee, dat maakt niets uit en is niet schadelijk zolang het niet in contact kan komen met andere hardware.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:38
Ik ben nu bezig dit setje te installeren en heb de verscheidene topics grotendeels doorgelezen, maar nu heb ik nog wat vraagjes.
• Kan je hem nou beter met of zonder backup installeren?
• Wat voor soort water heb je hier nou precies voor nodig (gedestilleerd heb ik gelezen, maar maakt het nog uit wat voor?)
• Ik installeer hem op een AMD XP, kan ik nou beter de H-plates wel of niet gebruiken?
• Wat is een goede manier om de standaardkoeler van mn Radeon 9800 af te halen, aangezien ik ook een videokaartblok heb?
• Zuigt of blaast de koeler van de radiator? Ik heb nl nog een Sharkoon SL-1 koeler gekocht die ik er achter wil bevestigen voor betere koeling van de radiator
• Is het aan te raden de waterblokken nog met speciaal schuurpapier op te schuren?
• Zijn er betere bevestigingsmethoden dan ze in de handleiding aangeven (ik heb al heel wat gelezen over sokken en rubbers enzo ;))? Of boeit het niet zo veel..

Veel vragen, hopelijk veel antwoorden :).

• pyro83
• Kan je hem nou beter met of zonder backup installeren?
Maakt niet uit qua temps, het is alleen makkelijker met vullen/legen en ontluchten.
• Wat voor soort water heb je hier nou precies voor nodig (gedestilleerd heb ik gelezen, maar maakt het nog uit wat voor?)
Gedestilleerd of gedemineraliseerd, die van de supermarkt of benzinepomp is prima.
• Ik installeer hem op een AMD XP, kan ik nou beter de H-plates wel of niet gebruiken?
Wel, werkt beter dan de clips en verlaagd de temps iets.
• Wat is een goede manier om de standaardkoeler van mn Radeon 9800 af te halen, aangezien ik ook een videokaartblok heb?
Weet ik niet :+
• Zuigt of blaast de koeler van de radiator? Ik heb nl nog een Sharkoon SL-1 koeler gekocht die ik er achter wil bevestigen voor betere koeling van de radiator
Blaast.
• Is het aan te raden de waterblokken nog met speciaal schuurpapier op te schuren?
Dat kunnen je doen, de afwerking is niet perfect en lappen zal de temps verbeteren.
• Zijn er betere bevestigingsmethoden dan ze in de handleiding aangeven (ik heb al heel wat gelezen over sokken en rubbers enzo ;))? Of boeit het niet zo veel..
Niet dat ik weet, ik zou gewoon de h-beugels gebruiken.

• flipjevandejam
pyro83 schreef op 11 september 2004 @ 15:45:
Dat kunnen je doen, de afwerking is niet perfect en lappen zal de temps verbeteren.
Wat voor schuurpapier/lappen bedoel je dan? Ik weet nl dat je veel verschillende soorten en maten hebt :).
[...]

Niet dat ik weet, ik zou gewoon de h-beugels gebruiken.
Ik doelde op de pomp e.d. hoe je die het best in je kast kan bevestigen :).

• pyro83
flipjevandejam schreef op 11 september 2004 @ 16:12:
[...]

Wat voor schuurpapier/lappen bedoel je dan? Ik weet nl dat je veel verschillende soorten en maten hebt :).
Dat weet ik ook niet zo, maar de search is je vriend ;) .
flipjevandejam schreef op 11 september 2004 @ 16:12:
[...]

Ik doelde op de pomp e.d. hoe je die het best in je kast kan bevestigen :).
Ik heb gewoon die magneetjes gebruikt, nog nooit echt last gehad van resonantie of zo.

• flipjevandejam
Ik heb begrepen dat je je slangen het best zo kort mogelijk kan maken, maar geldt dit ook voor de slangen van en naar het reservoir?

Ik zie zowieso dat veel mensen het reservoir na verloop van tijd weghalen, wat is hier zo handig aan?

• Smarron

Smarron

The bend

flipjevandejam schreef op 15 september 2004 @ 20:26:
Ik heb begrepen dat je je slangen het best zo kort mogelijk kan maken, maar geldt dit ook voor de slangen van en naar het reservoir?

Ik zie zowieso dat veel mensen het reservoir na verloop van tijd weghalen, wat is hier zo handig aan?
Weghalen deed ik juist niet. Hoe meer water, hoe langzamer de temperatuur oploopt. En het is makkelijk bijvullen als het waterpeil te laag is.

• flipjevandejam
Ja dat lijkt me nou juist ook meer een voordeel, wat is dan het voordeel van zo kort mogelijke slangen?

Maakt het nog uit hoe hoog/laag je je reservoir hebt hangen?

• Smarron

Smarron

The bend

flipjevandejam schreef op 15 september 2004 @ 21:07:
Ja dat lijkt me nou juist ook meer een voordeel, wat is dan het voordeel van zo kort mogelijke slangen?

Maakt het nog uit hoe hoog/laag je je reservoir hebt hangen?
Heeft denk ik meer met de sterkte van de pomp te maken. Hoe zwakker de pomp, des te negatiever lange slangen zijn. Dan kan de pomp niet meer op grote snelheid het water doorvoeren. Dat denk ik. Maw, korte slangen verhogen de doorvoersnelheid wat lagere temperaturen kan betekenen.

Reservoir het liefste zo hoog mogelijk.

• flipjevandejam
Even een vraagje, ik ben nu de vloeistoffen aan het mengen en nu heb ik dat miezerige beetje coolant concentra in een maatbeker gedaan (het is ± 20 ml) en staat er in de handleiding dat de verhouding 3:10 moet zijn.

Nou reken ik met m'n Wis. B. toch uit dat ik er dan nog ± 66,7 ml gedemineraliseerd water bij moet doen, maar dit is toch veel te weinig?!?! Er staat in de handleiding ook notabene dat het minimaal 250 CC (250 ml right?) tot 400 CC aan vloeistof in totaal moet hebben.

Ben ik nou zo dom of klopt er hier iets niet?

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:38

Boullie

Da Bulster

Dat mengen moet je niet zo serieus nemen.
Wat ik heb gedaan is gewoon alles in elkaar zetten,
Gedestilleerd water erin mikken totdat het wat niet meer zakt
(Dan staat het hele systeem dus nog steeds uit he)
Vervolgens aandrukken en bijgieten totdat het niet meer zakt >:)
BTW als eerste moet je die coolant in het reservoir mikken anders mixt het niet.

Hmm moet mijnes ook maar weer een bijvullen ;)

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al iets gehoort van dit:

Thermaltake heeft een nieuwe BigWater waterkoelingset aan de huidige serie toegevoegd. Men laat weten dat de set speciaal bedoeld is voor Shark behuizingen.

De processorkoeler die meegeleverd wordt kan gebruikt worden voor Pentium 4 processoren (zowel Socket 475 als Socket 775), Athlon processoren (zowel de XP als 64) en Sempron processoren. Hieronder vind je alle specificaties op een rij.

Koperen processorkoeler

Koper met acryl coating, blauw backlight

Universele socket voor vier soorten processoren

Afmetingen: 60 x 78 x 23.5 mm

Gewicht: 453 gram

Waterpomp

Spanning: 12 V

Stroomgebruik: 0.4 A

Performance: 120 lph

Geluidsproductie: 20 dB

Levensduur: 50.000 uren

Afmetingen: 100 x 50 x 86 mm

Gewicht: 230 gram

Blauwe LEDs

Aluminium heatsink en fan

Afmetingen heatsink: 122 x 35 x 166 mm

Gewicht heatsink: 835 gram

Afmetingen fan: 120 x 120 x 35 mm

Gewicht fan: 90 gram

Rotatiesnelheid: 1300~2400 rpm

Geluidsproductie: 17~21 dB

Spanning: 12 V

Stroomsterkte: 0.14-0.48 A

Luchtverplaatsing: 38.6-93.7 CFM

Luchtdruk: 1.50-3.80 mm H2O

Levensduur: 30.000 uren

Bron

http://www.hardware.info/nieuws.php?id=3741

Pricewatch:
pricewatch: Thermaltake BigWater CL-W0005 (CPU, Socket A/478/775, set)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 17:04 . Reden: link toegevoegd van pricewatch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:31
Ik had de bigwater al een tijdje in bestelling staan, naar nu blijkt is er iets mis met de waterblokken voor de cpu. Te ver doorgefreesd waardoor sommige zijn gaan lekken. Deze zijn teruggehaald en vervangen door nieuwe. Maandag komt mijn setje eindelijk binnen. Ik hoor dat er ook een aantal uitbreidingen voor komt, zoals de flow meter en het reservoir die al op de site van thermaltake staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CopyCatz schreef op 19 september 2004 @ 00:54:
Ik had de bigwater al een tijdje in bestelling staan, naar nu blijkt is er iets mis met de waterblokken voor de cpu. Te ver doorgefreesd waardoor sommige zijn gaan lekken. Deze zijn teruggehaald en vervangen door nieuwe. Maandag komt mijn setje eindelijk binnen. Ik hoor dat er ook een aantal uitbreidingen voor komt, zoals de flow meter en het reservoir die al op de site van thermaltake staan.
Is die al binnen?

Ik zit nu tetwijfelen tussen een Bigwater en een eigen samen gestelde setje.

Verwijderd

Heeft er iemand dit setje en die de Radiator niet gebruikt?

Ik wil er 2 inhangen dus ik zoek er nog 1 :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ben erg tevreden over men TTA2 setje
draaid nu al jaar perfect en bijna hele dag door. Lekker stil geen geratel van de pomp. Goede temps

Enigste wat ik er van jammer vind dat de performance zo daald als je zetje wilt uitbreiden.

Maarja ben al bezig echte WC set te bouwen voor men volgende pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
ik moet serieus gaan kijken hoe ik die temps naar beneden krijg B) zeker nu ik mijn 9800 pro @ XT er aan heb gehangen (TT VGA BLOK).

Temp idle 52
Temp stressed 58/60

Wat kan ik het beste aan mijn opstelling veranderen? Tis gewoon een standaard opstelling.
Mischien andere koelblokken? andere pomp?

Als iemand me een beetje wat tips kan geven. Ben absoluut geen expert op het WC gebied. Ik weet dat dit setje niet echt voor Die-Hard cooling is... maar een paar graden er af zou wel fijn zijn :)

Mischien handig om te vertellen wat er gekoeld word op dit moment
AMD 2500+ @ 3200+ (barton)
ATI 9800 PRO @ 9800 XT

[ Voor 11% gewijzigd door The Otherside op 24-09-2004 01:01 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Pagina: 1 2 Laatste