een 9800xt verbruikt al snel stressed zo'n 60watt en dat is bijna net zoveel als een cpu (jouw cpu zal nog wel wat meer verbruiken).The Otherside schreef op 24 september 2004 @ 00:54:
ik moet serieus gaan kijken hoe ik die temps naar beneden krijgzeker nu ik mijn 9800 pro @ XT er aan heb gehangen (TT VGA BLOK).
Temp idle 52
Temp stressed 58/60
Wat kan ik het beste aan mijn opstelling veranderen? Tis gewoon een standaard opstelling.
Mischien andere koelblokken? andere pomp?
Als iemand me een beetje wat tips kan geven. Ben absoluut geen expert op het WC gebied. Ik weet dat dit setje niet echt voor Die-Hard cooling is... maar een paar graden er af zou wel fijn zijn
Mischien handig om te vertellen wat er gekoeld word op dit moment
AMD 2500+ @ 3200+ (barton)
ATI 9800 PRO @ 9800 XT
De koelblokken zelf kunnen het wel aan, dat is het probleem niet. Wat heb probleem misschien zal zijn kunnen aan 2 dingen liggen:
- de pomp
- de radiator
de pomp:
de pomp genereert weinig flow en kan daardoor dus je hitte lastig opnemen en doorvoeren naar de radiator. Een sterkere pomp zou de prestaties verbeteren (zoals al eerder in het topic werd gepost).
de radiator:
de radiator is klein en heeft daardoor weinig koeloppervlakte. De 8cm fam die erop zit is voor een cpu én een flinke videokaart te weinig, maar een grotere koeler past er zonder te modden (lees: een airduct) niet op.
Oplossingen: een grotere radiator of een grotere en/of sterkere fan erop
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler