Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 5

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.779 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
The Otherside schreef op 24 september 2004 @ 00:54:
ik moet serieus gaan kijken hoe ik die temps naar beneden krijg B) zeker nu ik mijn 9800 pro @ XT er aan heb gehangen (TT VGA BLOK).

Temp idle 52
Temp stressed 58/60

Wat kan ik het beste aan mijn opstelling veranderen? Tis gewoon een standaard opstelling.
Mischien andere koelblokken? andere pomp?

Als iemand me een beetje wat tips kan geven. Ben absoluut geen expert op het WC gebied. Ik weet dat dit setje niet echt voor Die-Hard cooling is... maar een paar graden er af zou wel fijn zijn :)

Mischien handig om te vertellen wat er gekoeld word op dit moment
AMD 2500+ @ 3200+ (barton)
ATI 9800 PRO @ 9800 XT
een 9800xt verbruikt al snel stressed zo'n 60watt en dat is bijna net zoveel als een cpu (jouw cpu zal nog wel wat meer verbruiken).

De koelblokken zelf kunnen het wel aan, dat is het probleem niet. Wat heb probleem misschien zal zijn kunnen aan 2 dingen liggen:
- de pomp
- de radiator

de pomp:
de pomp genereert weinig flow en kan daardoor dus je hitte lastig opnemen en doorvoeren naar de radiator. Een sterkere pomp zou de prestaties verbeteren (zoals al eerder in het topic werd gepost).

de radiator:
de radiator is klein en heeft daardoor weinig koeloppervlakte. De 8cm fam die erop zit is voor een cpu én een flinke videokaart te weinig, maar een grotere koeler past er zonder te modden (lees: een airduct) niet op.
Oplossingen: een grotere radiator of een grotere en/of sterkere fan erop

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Dan moet je er zeker ook nog opletten of de slangen er op kunnen?

Wat zal het grootste verschil maken? Betere pomp of betere radiator?

Heb er vanochtend nog maar 2 case fans er in gegooit :P nu maakt hij veel herrie maar scheelt wel een paar graden

Idle 48
Stressed 55

Maar goed ik wil geen herrie in die kast :P dus zal ff kijken wat de beste oplossing is.

[ Voor 46% gewijzigd door The Otherside op 24-09-2004 13:14 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:31
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 22:13:
[...]

Is die al binnen?

Ik zit nu tetwijfelen tussen een Bigwater en een eigen samen gestelde setje.
Hij is binnen, heb em vandaag ingebouwd. Ik had verder helemaal geen ervaring met waterkoeling, maar het bevalt uitstekend. Pompje is redelijk stil, zoemt wel wat maar de 4 fans die er nu uit liggen maakten heel wat meer herrie. Het waterblok met de blauwe led ziet er erg strak uit. Er zit een oranje stickertje op, ik hoop maar dat dat de nieuwe batch waterblokken is.
Iemand een idee of deze set beter uitbreidbaar is? De 120mm fan i.t.t. de 80mm van de tt2 en een iets sterker pompje zou toch wat meer aan moeten kunnen in theorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
The Otherside schreef op 24 september 2004 @ 13:13:
Dan moet je er zeker ook nog opletten of de slangen er op kunnen?

Wat zal het grootste verschil maken? Betere pomp of betere radiator?

Heb er vanochtend nog maar 2 case fans er in gegooit :P nu maakt hij veel herrie maar scheelt wel een paar graden

Idle 48
Stressed 55

Maar goed ik wil geen herrie in die kast :P dus zal ff kijken wat de beste oplossing is.
dat was ook wel weer lastig, je zou zeggen: de radiator
maar...een grotere radiator=meer extra buizen, dus de waterflow wordt dan nog minder en de pomp is al zo zwak.

Het beste is dus beide, maar dat is ook het duurste. Als je een sterkere fan hebt dan die nu op de radiator zit moet je die eens gebruiken, kan ook nog wel eens helpen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41
PASware schreef op 24 september 2004 @ 20:18:
[...]

dat was ook wel weer lastig, je zou zeggen: de radiator
maar...een grotere radiator=meer extra buizen, dus de waterflow wordt dan nog minder en de pomp is al zo zwak.

Het beste is dus beide, maar dat is ook het duurste. Als je een sterkere fan hebt dan die nu op de radiator zit moet je die eens gebruiken, kan ook nog wel eens helpen.
Grootste verschil zal je radiator zijn..je kan beter eentje nemen met een 120mm fan erop die meer cfm (meer blaast) heeft..

Die pomp pompt wel niet zoveel maar zo erg is dit niet (is al vaker besproken) maar als je echt goede temps wilt moet je een compleet nieuwe samenstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand dit setje en die de Radiator niet gebruikt?

Ik wil er 2 inhangen dus ik zoek er nog 1 :D

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:44
ik heb deze topic zo eens doorgelezen, maar er is me 1 ding nog niet duidelijk, buiten het feit dat WC er leuk uitziet vraag ik me toch af wat nu de wezelijke voordelen zijn.

het is immers zo dat het water de temp vervoert naar een radiator die wordt gekoelt door een fan. een gewone cpu koeler heeft over het algemeen ook maar 1 fan, dus ik vraag me dan af of WC wel zoveel stiller is dan een gewone cpu koeler.

ik twijfel tussen de aerocool HT101 en dit WC setje, er zit meer dan 60€ prijsverschil in, wat ik nogal veel vind. en naar mijn inzicht is het enige verschil tussen de 2 dat er bij de 1 water wordt gebruikt en bij de ander heatpipes.

kan iemand mij aub voor en/of tegenargementen geven voor 1 of beide producten?
waarom ik me bijvoorbeeld het geklus en geklooi met water op de hals zou halen(niet negatief bedoelt).

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

darklord007 schreef op 07 oktober 2004 @ 19:01:
ik heb deze topic zo eens doorgelezen, maar er is me 1 ding nog niet duidelijk, buiten het feit dat WC er leuk uitziet vraag ik me toch af wat nu de wezelijke voordelen zijn.

het is immers zo dat het water de temp vervoert naar een radiator die wordt gekoelt door een fan. een gewone cpu koeler heeft over het algemeen ook maar 1 fan, dus ik vraag me dan af of WC wel zoveel stiller is dan een gewone cpu koeler.

ik twijfel tussen de aerocool HT101 en dit WC setje, er zit meer dan 60€ prijsverschil in, wat ik nogal veel vind. en naar mijn inzicht is het enige verschil tussen de 2 dat er bij de 1 water wordt gebruikt en bij de ander heatpipes.

kan iemand mij aub voor en/of tegenargementen geven voor 1 of beide producten?
waarom ik me bijvoorbeeld het geklus en geklooi met water op de hals zou halen(niet negatief bedoelt).

alvast bedankt
Het is koeler dan lucht.
Een fan op radiator maakt minder herrie dan een CPU fan. Je kan hem op 5 VOLT bijvoorbeeld laten lopen.

watercooling is kinky :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
dat het kicky is ben ik met je eens haha.

maar jij zegt koeler, waterkoeling is naar mijn mening gewoon een koelblok en radiator verbonden door stromend water. bij een gewone cpu koeler is dit water eigenlijk vervangen door koperen buizen. herstel me als ik fout zit.

daarnaast is een stille 8cm fan ook nauwelijks hoorbaar en kun je die ook altijd aan een potmetertje hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

darklord007 schreef op 07 oktober 2004 @ 19:35:
dat het kicky is ben ik met je eens haha.

maar jij zegt koeler, waterkoeling is naar mijn mening gewoon een koelblok en radiator verbonden door stromend water. bij een gewone cpu koeler is dit water eigenlijk vervangen door koperen buizen. herstel me als ik fout zit.

daarnaast is een stille 8cm fan ook nauwelijks hoorbaar en kun je die ook altijd aan een potmetertje hangen.
Water koelt beter dan lucht. :)

Het verschil zit hem in dus lagere temperaturen met een stille WC-set, dan dat je een fan op 5V laat lopen. Deze zal eveneens stil zijn, alleen ligt in de meeste gevallen de temperatuur hoger.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
ik ben nu ook op het spoor gekomen van de thermaltake bigwater set, deze is soms zelfs goedkoper dan de aquarius, heeft een koelblok met led(ziet er leuk uit) en heeft een 12cm fan. daarnaast vind ik m gewoon leuker uitzien.

dit is mijn mening hierover, maar waarom zou ik de aquarius dan kiezen boven de bigwater? of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:21
darklord007 schreef op 08 oktober 2004 @ 20:02:
ik ben nu ook op het spoor gekomen van de thermaltake bigwater set, deze is soms zelfs goedkoper dan de aquarius, heeft een koelblok met led(ziet er leuk uit) en heeft een 12cm fan. daarnaast vind ik m gewoon leuker uitzien.

dit is mijn mening hierover, maar waarom zou ik de aquarius dan kiezen boven de bigwater? of andersom?
Niet, de bigwater is de opvolger van de aquariuus 2 en is op alle fronten beter:
- grote radiator (met 120mm fan)
- beter waterblokje
- iets sterkere pomp (volgens de website althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
aha, ik dacht dat het gewoon 2 verschillende series waren.

de bigwater is echt veel beter voor modders, omdat er al uv vloeistof, en led-cpublok bij zit. en dat voor dezelfde prijs, ik denk dat ik maar eens ga sparen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
  • Laatst online: 02-04-2021
hee mensen..
lang gelede dat ik hier ben geweest zeg..
ik gebruik nog steeds me thermaltake aquarius 2 en hij werkt nog 100% goed.
geen last van kapotte pomp of dat soort dingen.
computer draait dag en nacht.
ik heb dus nog steeds een zeer positieve mening over dit waterkoelingssetje.
ben nu van plan om wat dingen te gaan veranderen maar het kost allemaal zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
donker11 schreef op 18 oktober 2004 @ 14:57:
hee mensen..
lang gelede dat ik hier ben geweest zeg..
ik gebruik nog steeds me thermaltake aquarius 2 en hij werkt nog 100% goed.
geen last van kapotte pomp of dat soort dingen.
computer draait dag en nacht.
ik heb dus nog steeds een zeer positieve mening over dit waterkoelingssetje.
ben nu van plan om wat dingen te gaan veranderen maar het kost allemaal zo duur.
*Kost veel of is duur ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
haha,

ik heb alle reviews over de bigwater set gelezen, maar dit zijn er maar een paar, en op de meeste forums is er maar weinig over geschreven. toch lijkt me dit op het eerste gezicht wel een mooi en goed setje voor 99€. ik heb nu een amd xp2000+(palomino kachel) en wil achter een tijdje overstappen op een amd 64 s939.

nu heb ik enkele vragen:

-wie heeft ervaring met deze set?
-eventueel met een palomino
-past deze set op alle amd64 borden?(zie namelijk nergens gaten om de socket)
-is het de inverstering van 100€ waard in verhouding met een aerocool ht-101?
-ik heb al gemeten en het zou moeten passen, maar toch: heeft iemand ervaring met deze set in deze kast?:http://www.super-flower.de/sf-201t3bk.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasland
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-01-2024
darklord007 schreef op 18 oktober 2004 @ 16:28:
nu heb ik enkele vragen:

-wie heeft ervaring met deze set?
-eventueel met een palomino
-past deze set op alle amd64 borden?(zie namelijk nergens gaten om de socket)
-is het de inverstering van 100€ waard in verhouding met een aerocool ht-101?
-ik heb al gemeten en het zou moeten passen, maar toch: heeft iemand ervaring met deze set in deze kast?:http://www.super-flower.de/sf-201t3bk.htm
Ik heb zelf geen ervaring met de nieuwe set, wel met de TA2. Deze past niet op amd64 borden zonder gaten rond de socket omdat je hem dan niet kan bevestigen. (klips werken niet, je hebt de H beugel nodig)

Ervaring met de aerocool ht-101 heb ik niet maar deze schijnt zeer goed te koelen en wordt door vele aangeraden als koeler te gebuiken. Uit eigen ervaring weet ik dat de boxed koeler op de AMD64 procs het ook zeer goed doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasland op 18-10-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Maasland schreef op 18 oktober 2004 @ 18:57:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met de nieuwe set, wel met de TA2. Deze past niet op amd64 borden zonder gaten rond de socket omdat je hem dan niet kan bevestigen. (klips werken niet, je hebt de H beugel nodig)

Ervaring met de aerocool ht-101 heb ik niet maar deze schijnt zeer goed te koelen en wordt door vele aangeraden als koeler te gebuiken. Uit eigen ervaring weet ik dat de boxed koeler op de AMD64 procs het ook zeer goed doet.
je mag de TA2 ook niet vergelijken met de bigwater, de bigwater is de opvolger van de TA2, hij heeft namelijk een betere pomp, 12CM fan en een beter koelblok. verder staat overal dat dit koelblok op alle sockets past. dit heeft ^B&G computer ook bevestigt.

de reden waarom ik toch naar WC neig:
-deze blaast de warme lucht aan de achterkant direct naar buiten(net zoals mijn
HIS 9800pro IceQ)
-het ziet er leuk uit
-de koelprestaties schijnen beter te zijn dan lucht.

ik heb al zowat alle reviews gelezen, maar dit is meestal toch wat anders dan gebruikerservaringen van 'gewone'mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
darklord007 schreef op 18 oktober 2004 @ 19:41:
-het ziet er leuk uit
-de koelprestaties schijnen beter te zijn dan lucht.
Punt 2 agreed :) (zie mn specs in sig ;) )

Punt 3 Ligt eraan wat voor waterkoeling je met welke luchtkoeler je het vergelijkt...Ik denk dat als je bv de nieuwe Thermalright zou vergelijken met een low end waterkoelsetje, de Thermalright zou winnen, om maar een voorbeeld te noemen...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
er stond in een test dat een barton 2500@2.02ghz idle 41 en stressed 44 graden was. gezien het verschil denk ik dat deze koeling dan nog lang niet op zijn maximum zit. maar het gaat er natuurlijk om hoe deze koeling zich onder zwaardere OC gedraagt. en daar kom je ook nergens achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik zat me af te vragen of het blok open kan, en of je er andere slangpilaren in kan schoeven.. het lijkt gewoon draad te zijn, dus iemand die dat gedaan heeft?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43

icecoolsniper

never run from a sniper!

Weet iemand misschien waar ik die waterwetter kan kopen die bij het setje zit, want als ik er spul van een ander merk bij ga gooien ga ik denk ik chemische reacties krijgen.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx

Luxx

De blokken zijn gewoon van koper, de rest is "normaal" plastic, dus je kan er waterwetter van ieder ander merk gebruiken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zouden men temps bverbeteren moest ik het coolblokje lappen langs de bovekant, en daarna hs+fan erop zou zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Setup:

Asus A7V8X-X, XP-2200, 512 DDR, Gforce4 TI4200,
WC alleen op CPU.

Aangepaste installatie:
Originele ventilator vervangen door papst ultra quiet 80mm. Radiator buiten kast gehangen
achter op de fanout, in de kast de fan die blaast door de kast.
Fan aangestuurd door fancontroller met tempsensor.

Temps @ 2300RPM:
Idle: 38 graden
Stressed: 40 graden

Temps @ 1600 RPM
Idle: 44 graden
Stressed: 50 graden

Gemeten met MBM5

Ervaringen:
Het is duidelijk dat de mindere luchtverplaatsing bij de radiator leidt tot een gevoeligere temperatuur van de CPU. Verder een prima setje ik kan iedereen aanraden hier mee te beginnen. Ik denk zelfs dat elk luchtgekoeld systeem beter af is met dit setje omdat de prijs niks is. Voor een goede Zalman luchtkoeler betaal je ook bijna net zoveel.
Verder zou ik niet teveel waarde aan de installatietips hechten die in de handleiding staan, wees creatief en zorg voor een goede airflow dan komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx

Luxx

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 03:09:
zouden men temps bverbeteren moest ik het coolblokje lappen langs de bovekant, en daarna hs+fan erop zou zetten?
Ik vermoed dat dit ongeveer niks uitmaakt.. Als je je temperaturen wilt verbeteren kan je beter een stoerder/2e radiator aansluiten, denk ik Dan voer je je warmte tenminste echt af.
Mocht ooit je pomp uitvallen, dan kan een heatsink wel je redding zijn, alhoewel moderne processoren toch al niet meer doorbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Even een klein schopje ;)

Het water van deze waterkoelingset verdampt heel erg langzaam, wat resulteert in het steeds weer bijvullen van het reservoir. Dat ligt bij mijn weten aan de slangen, omdat deze van siliconen zijn en water er door laten verdampen? Het zou ook aan het reservoir kunnen liggen...

Maar goed, mijn vraag is: passen op de aansluitingen van dit setje ook PVC slangen met een binnendiameter van 8mm? De siliconenslangen van de TTA2 zijn ongeveer 6mm (binnendiameter uiteraard)... Met PVC slangen hoop ik een beetje die verdamping tegen te gaan... (en ik vind ze persoonlijk ook mooier, helderder :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41
Kort gezegt: Nee dit gaat niet lukken.

Je kan het wel proberen maar 2mm te groot zou ik zelf te riskant vinden, ookal zou je bijvoorbeeld tie-wraps om je slangen doen bij de aansluitingen er zal altijd wel een beetje speling zijn waar water doorheen komt en dan wordt je hardware nat en dat is niet de bedoeling denk ik :)

Ik heb zelf nog gezocht naar 6mm pvc-slangetjes maar ik kon deze nergens vinden (ik vond het ook mooier om heldere pvc slangen te nemen). Dus heb ik maar een compleet nieuwe set gekocht met overal 10mm aansluitingen en heb ik tygon slangen genomen en die zijn heerlijk helder en soepel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt tijd dat ik de vloeistof vervang van mijn aquarius set (zit er nu ong 1,5 jaar in).
Welke toevoeging kun je dan gebruiken?
Ik heb al veel topics afgezocht en gelezen, het komt neer op waterwetter of koelvloeistof.
Waterwetter is ontiegelijk duur en daar komen ook nog eens verzendkosten bovenop.
Over koelvloeistof lees ik tegenstrijdige dingen, de ene zegt dat het niet kan (je water blijft niet schoon, je temps gaan omhoog en je aparatuur slijt harder), de ander zegt dat het heel goed kan (missgien wel een iets lagere temp.)
En dan ook nog de mengverhouding (ik dacht aan 1/4 koelvloeistof en 3/4 destil water)
Dus wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:57
Vind het netjes dat je pas na 1,5 jr. je water moet gaan vervangen! Ik vul mijn water altijd met demi water! Werkt nog steeds best.

Enige probleem wat ik pas tegenkwam is dat mn slangen bijna zwart zijn geworden...zit gewoon veel prut in terwijl ik alleen maar demi water gebruik!

[ Voor 4% gewijzigd door Valkje op 02-02-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag het water vervangen, het zag er nog best helder uit (er zat een klein beetje troebelig spul in).
Daarna alles ff doorgespoeld met demi water.
Nu heb ik er 25% koelvloeistof (blauwe) met 75% destil water in gedaan. Ook heb ik de anti knik veren uit de slangen gehaald en 1 casefan verwijderd die teveel lawaai maakte.
Mijn proc wordt nu 5 Graden koeler !

Dat zwarte in jouw slangen kunnen goed algen zijn (vooral omdat je alleen maar water gebruikt).
Ik zou er wel altijd iets bijdoen (of dus koelvloeistof of anti algen spul en anti corosie spul),
koelvloeistof bevat anti-corosie en algen vinden koelvloeistof ook niet fijn (en het kost maar 2,50 per 5 liter )

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
Past het blok van de TT 2 op een msi neo4 ?

Als je de cpu houder eraf haalt hou ik 2 gaten over , ik neem aan dat ik me H-beugel dus met 2 gaten kan vast maken ?

Khoop dat het stevig genoeg is.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

t3q schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:43:
Past het blok van de TT 2 op een msi neo4 ?

Als je de cpu houder eraf haalt hou ik 2 gaten over , ik neem aan dat ik me H-beugel dus met 2 gaten kan vast maken ?

Khoop dat het stevig genoeg is.
Ja die H beugel is vooral voor A64
dus zou geen probleem moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
Ja ik vraag het maar omdat ie nu met 4 schroeven vast zit en me afvroeg of het met 2 wel kan.

Maar mooi ik ben weer gerust gesteld :)

BTW , me pompje was verrot en is RMA gestuurd, 6 weken ik pokkeherrie gezeten.

Eergister pompje terug gekregen and now running @ 37 graadjes :P

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

t3q schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:51:
Ja ik vraag het maar omdat ie nu met 4 schroeven vast zit en me afvroeg of het met 2 wel kan.

Maar mooi ik ben weer gerust gesteld :)

BTW , me pompje was verrot en is RMA gestuurd, 6 weken ik pokkeherrie gezeten.

Eergister pompje terug gekregen and now running @ 37 graadjes :P
Ja en als je denkt dat het niet stevig genoeg is zou je dit ook nog kunnen proberen.
Voor alle mensen met WC die naar A64 willen overstappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
ZOO kijk dat is helemaal beter :)

Maar past het bij de TT 2 ook , das maar de vraag, but we'll see :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik heb 3 vraagjes;

zou iemand de afmetingen van de radiator kunnen op meten? dus inclusief die bochtjes :), en ook de afmetingen van de pomp. of als iemand een site heeft waar je dat kan vinden is het ook goed :)

en kan je de pomp op zn kant leggen? dus zodat het gevalletje niet gaat lekken als je de pomp een kwart slag draait (in de lengte dus)

en hoe zit het nou met socket 754? soms staat ie dat ie het wel ondersteunt, en soms weer niet.\

BVD :)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Luxx schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 02:55:
De blokken zijn gewoon van koper, de rest is "normaal" plastic, dus je kan er waterwetter van ieder ander merk gebruiken hoor.
moet ik dan eerst mijn setje leeg laten lopen of kan ik het er zo doorheen mikken met het groene spul er nog in?? Kan ik ook bijv antivries(tegen corrosie en algen??) erdoorheen gooien terwijl het groene spul er nog in zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik zou alles eruit halen en alles ff goed schoonmaken zover dat mogelijk is en alles doorspoelen. En dan nieuwe demiwater + waterwetter doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Crap... sinds een week of twee is mij pompje ook aan het ratelen :'(

Moet maar is contact op nemen met Thermaltake dan. Als ze die pompjes nog kunnen leveren.

[ Voor 5% gewijzigd door The Otherside op 23-04-2005 07:52 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Mijn pompje werkte opeens helemaal niet meer. Ik heb em in een server draaiend (licht oc-ed @ 1,9v). De laatste week opeens spontane reboots en gisteren wilde de PC helemaal niet meer opstarten. Ik voelde aan het blokje, verbrandde mijn vinger! Pomp werkt niet meer! :( Ik had er een 70 graden protection opzitten via de bios gelukkig.

Na veel geschud deed hij het weer, maar na een uur kapte hij er toch weer mee. Ik heb dit pompje al ruim 2 jaar, dus garantie zal er wel niet meer opzitten.

* Smarron gooit z'n TT2 maar weg en houdt z'n server nu weer koel met een oude TT Volcano7 (naar mijn mening 1 van de betere koelblokken die onwijs cheap zijn) @ 34 graden idle en 40 graden stressed. Wel 2 graden warmer dan de TT2. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

The Otherside schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 07:51:
Crap... sinds een week of twee is mij pompje ook aan het ratelen :'(

Moet maar is contact op nemen met Thermaltake dan. Als ze die pompjes nog kunnen leveren.
Sinds het vervangen van mijn koelwater maakt mijn pompje ook ineens veel herrie. Ik heb nog een pompje van de oude garde(die snel verrot gingen). Hij heeft et ongeveer 2 jaar uitgehouden, ik ben beniewd hoelang ie het nu nog gaat houden.

Heeft iemand tips voor een nieuwe pomp. Op de site van thermaltake staat ook dat er losse pompjes verkocht gaan worden. Is dat wat of kan ik beter een andere pomp kopen of tog de garantie proberen?? Het probleem is dt ik mijn factuur van de winkel kwijt ben, dus ik weet niet precies wanneer ik het gekocht heb.

edit: help het ratelen is nog erger geworden. Ik heb wel uitgevonden als ik het pompje zo draai dat de aansluitingen omlaag wijzen, het ratelen stopt.

[ Voor 9% gewijzigd door icecoolsniper op 27-04-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb mijn setje anders ingedeeld en as5 gebruikt voor mijn cpu en de idle temp is met 12 graden gedaald van 40 naar 28 graden en de stressed temp met 17 graden van 50 naar 33.
Ik zal nog ff foto's plaatsen van hoe ik het ingericht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Zie dat hier niet meer zo vaak gepost word, maar heb toch een vraag:

Ik kan deze set van iemand overkopen voor 40 Euro. Hij heeft hem al 1.5 jaar in gebruik. Is dit een goede deal?
Ik wil de set alleen gerbruiken om mn pc wat stiller te krijgen, niet voor OC oid.

[ Voor 19% gewijzigd door j86 op 11-10-2005 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86

j86

Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik zou dan liever voor 40euro meer een Bigwater SE kopen...Of gewoon goede luchtkoeling...

Kijk eens naar de Scythe Ninja (fanless), de Thermaltake Sonic Tower (fanless), Thermalright XP120, etc etc

[ Voor 60% gewijzigd door aramdin op 13-10-2005 15:34 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86

j86

aramdin schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:33:
Ik zou dan liever voor 40euro meer een Bigwater SE kopen...Of gewoon goede luchtkoeling...

Kijk eens naar de Scythe Ninja (fanless), de Thermaltake Sonic Tower (fanless), Thermalright XP120, etc etc
Is deze WCset niet zo goed dan?
En sommige van deze producten zijn nogal duur, en de Bigwater kost ook het dubbele!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb em ook gehad (toen hij pas uitkwam) en ben er snel weer vanaf gegaan. Het is een leuk instapsetje en daarmee is eigenlijk alles gezegd. Daarna heb ik besloten om "serieuze" watercooling spullen te kopen en dat beviel me stukken beter (lees: voor 3 a 400euro zelf samengesteld :)).

Probleem met dit setje zijn vooral de zwakke pomp en de gebruikte slangen. De pomp is relatief erg zwak, daarnaast zijn de meegeleverde siliconenslangen gaar. Denk er ook aan dat je vaak zal moeten bijvullen, op de 1 of andere manier ontsnapt water uit dit setje (ik denk door de slangen). Zoek maar eens op Tygon slang, dat is nog eens slang hehe :)

Wat wil je ermee koelen btw :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Het setje is leuk om mee te beginnen. Dit was het begin van waterkoeling voor mij. Heb ervan geleerd en daarna de overstap gemaakt voor het echte werk. Dat bevalt me ook prima. Dat bijvullen was bij mij ook opvallend. Ik heb ook geen flauw idee waar dat water naartoe gaat. De set die ik nu heb hoef ik helemaal niet bij te vullen.

Ik heb trouwens nog wat te koop staan van dit setje in V&A, mocht iemand toch nog interesse hebben in wat onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86

j86

aramdin schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:56:
Ik heb em ook gehad (toen hij pas uitkwam) en ben er snel weer vanaf gegaan. Het is een leuk instapsetje en daarmee is eigenlijk alles gezegd. Daarna heb ik besloten om "serieuze" watercooling spullen te kopen en dat beviel me stukken beter (lees: voor 3 a 400euro zelf samengesteld :)).

Probleem met dit setje zijn vooral de zwakke pomp en de gebruikte slangen. De pomp is relatief erg zwak, daarnaast zijn de meegeleverde siliconenslangen gaar. Denk er ook aan dat je vaak zal moeten bijvullen, op de 1 of andere manier ontsnapt water uit dit setje (ik denk door de slangen). Zoek maar eens op Tygon slang, dat is nog eens slang hehe :)

Wat wil je ermee koelen btw :)
P-IV S478 2.8 Ghz @ 2.8 Ghz
Wil m graag stiller hebben, koeler of sneller hoeft niet!
Dat bijvullen, hoevaak moet ik me daarbij voorstellen?
En als er zoveel vloeistof ontsnapt, is het dan beter om 100% demiwater te gebruiken? Komt er door dat ontsnappen geen condens in de kast dan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

joswillems86 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 01:58:
P-IV S478 2.8 Ghz @ 2.8 Ghz
Wil m graag stiller hebben, koeler of sneller hoeft niet!
Dat bijvullen, hoevaak moet ik me daarbij voorstellen?
En als er zoveel vloeistof ontsnapt, is het dan beter om 100% demiwater te gebruiken? Komt er door dat ontsnappen geen condens in de kast dan ofzo?
Het setje is niet luidruchtig, echter had ik wel een andere fan op het radje gezet. De pomp zelf hoor je eigenlijk niet, hooguit die balletjes die tikken.

Ik gebruikte ook demiwater, dat maakt geen verschil. Condens kon ik zelf nooit ergens waarnemen. Ik moest hem ongeveer 1x per 4 maanden ff bijvullen. Ik had het reservoir ook in het circulatieproces zitten. Die is echter niet luchtdicht, ik denk dat daar het meeste water uit ontsnapt. Met het reservoir in het proces heb je echter wel meer water en blijft het koeler. Je kunt dan ook makkelijk zien wanneer je weer moet vullen zonder de kast open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86

j86

Smarron schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 07:40:
[...]
Het setje is niet luidruchtig, echter had ik wel een andere fan op het radje gezet. De pomp zelf hoor je eigenlijk niet, hooguit die balletjes die tikken.

Ik gebruikte ook demiwater, dat maakt geen verschil. Condens kon ik zelf nooit ergens waarnemen. Ik moest hem ongeveer 1x per 4 maanden ff bijvullen. Ik had het reservoir ook in het circulatieproces zitten. Die is echter niet luchtdicht, ik denk dat daar het meeste water uit ontsnapt. Met het reservoir in het proces heb je echter wel meer water en blijft het koeler. Je kunt dan ook makkelijk zien wanneer je weer moet vullen zonder de kast open te maken.
Bedankt!
Heb m vandaag maar op laten sturen (voor 40 Euro kan ik nooit veel verkeerds kopen).
Andere fan erop zetten moet mij ook nog wel lukken :P maar ik denk dat ik de WCset al erg stil vind met de stock fan (ik heb nu alleen maar Stock coolers in mijn pc).
Pagina: 1 2 Laatste