9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.062 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

3 weken geleden toen het minder warm was had ik geen probs met xt defaults...

Nu het 30 graden is, doe ik al telkens me core op 400 en me mem op 350 zetten..

Heb zelfs een Zalman met HP en fan maar laat em toch iets wat inhouden, zodat ie niet te warm wordt.....

Merk afentoe na reboot dat ie dan na uur gamen afentoe wat glitches geeft.. niet hinderlijk maar echt goed lijkt het ook niet....

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Wat is de max. temp die 'ie mag hebben? Zal volgende week toch wel effe een zalmannetje halen maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog een winkel waar ze een 9800 Pro met R360 core verkopen? Alternate en Salland Automatisering konden niks zeggen, Mycom ga ik binnenkort ff bellen daarover...

EDIT: Ik ben van plan een Sapphire 9800 Pro te gaan kopen. Maar als je een R360 core hebt en je flasht 'm naar een 9800XT heb je dan ook de temp. sensor?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garrett schreef op 30 juli 2004 @ 13:59:
[...]
Ik heb bij Freezinghardware ook die sinkjes besteld laatst... onbekende levertijd stond idd op de website maar nadat ik gebeld had bleek dat ie nog 2 of 3 van die setjes had liggen... dus ik zou zeggen bel even, misschien heb je geluk :)
(je kaart wordt wel een stuk zwaarder, als je tenminste de koperen sinks neemt):D
`
Wat voor combo heb jij draaien ? en houd dat nog een beetje zonder extreem doorhangen ?

Ik heb nu een Arctic VGA silencer en wil daar het liefst die revoltec koperen BGA blokjes onder/op gooien..

Mocht dit nou te zwaar worden, wie heeft er ervaring met de zalman ZM-RHS1 koelblokjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
te zwaar? schroef je dat schroefje maar wat steviger vast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 16:05:
EDIT: Ik ben van plan een Sapphire 9800 Pro te gaan kopen. Maar als je een R360 core hebt en je flasht 'm naar een 9800XT heb je dan ook de temp. sensor?
Als het een R360 is hoeft dat niet, hangt namelijk ook af van de board zelf.
Ik heb de MSI 9800RX Pro-TD besteld, is een XT, wordt meteen als XT herkend, alleen geen temp sensor.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op 31 juli 2004 @ 18:22:
te zwaar? schroef je dat schroefje maar wat steviger vast :).
dat zal voor een standaard kaart met standaard gewicht best werken ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 17:55:
[...]

`
Wat voor combo heb jij draaien ? en houd dat nog een beetje zonder extreem doorhangen ?

Ik heb nu een Arctic VGA silencer en wil daar het liefst die revoltec koperen BGA blokjes onder/op gooien..

Mocht dit nou te zwaar worden, wie heeft er ervaring met de zalman ZM-RHS1 koelblokjes ?
Ik heb momenteel nog een VGA Silencer (komt waterkoeling op binnenkort) en Revoltec 20x20x15mm koperen BGA ramsinkjes... erg zwaar maar de kaart gaat niet hangen of zo, viel me reuze mee :P

Ik heb wel een klein stukje van die Silencer af moeten zagen ivm die ramsinkjes, en de kap van de Silencer heb ik er ook af, ik heb een 70mm fan op de heatsink geschroefd :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

keb zoeen zalman met enkele HP en fan, die ook al wat weegt, maar heb aan schroefje van de fan een stiekje over een soort van balkje in kast gespannen, waarmee ie alles wat rechter laat hangen, door stiek te verlagen/verhogen kan je spanning erop bepalen, en tis me goedkooptste, effectieve mod geweest :+

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik heb een 9800PRO van sapphire succesvol gemod naar XT.
Deze kaart, heeft een 360 core , XT pcb , en temp sensor.
Hij is geflasht met de hynix bios versie van sapphire(?).

Maar toch heb ik geen overdrive, wel tempsensor in die 3rd party progs.

Hoe enable ik de overdrive toch?
Gebruik de laatste omega drivers (3.7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er toch met sommige van jullie, al dat gezeur om dat domme Overdrive. Het levert helemaal niks op, dus waarom zoveel moeite doen. En als je de temperatuur wil uitlezen gebruik je AtiTool gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro 128 MB of de MSI RX9800PRO-TD128 128 MB. Ik overweeg de Sapphire. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 16:45:
Wat is er toch met sommige van jullie, al dat gezeur om dat domme Overdrive. Het levert helemaal niks op, dus waarom zoveel moeite doen. En als je de temperatuur wil uitlezen gebruik je AtiTool gewoon.
Idd. die overdrive clockt juist terug, als ie ingeschakelt staat, maar zou ie em toch willen moet ie die gebuce bios nemen....

zit met 350 core met een flash naar xt omdat BFV lekkerder draait, maar krijg zodadelijk Doom3 en vraag me af, of ghosting hierin aanwezig als gevolg van xt flash?!!?

[ Voor 17% gewijzigd door SAiN ONeZ op 01-08-2004 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:36
Hmm, ik heb ook een sapphire 9800 pro gemod naar xt.

Alles werkt, ook de tempsensor, alleen de kaart wordt nogal heet:
70 graden idle
78 graden stressed, en nu ligt er al een 8x8 cm fan onder.

Is dit niet een beetje heet voor die kaart?? Hij geeft geen atrifacts.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Dekaasboer schreef op 01 augustus 2004 @ 17:42:

70 graden idle

bij mij is het ook zoiets hoor.
idle 69 en stressed weet ik eigenlijk niet, ik speel niet meer zo vaak spellen.
ik heb overigens een zalman hp80C met 8*8cm ledfan van coolermaster @ 5 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07

70 graden idle

zolang ie nog goed werkt is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn bios flash van 9800pro naar xt is perfect verlopen.
de mhz zijn nu 412/365

idle 69 graden
stress: 78 graden
met standaard cooler, netjes toch =)
heb geen artifacts na een hele middag draaien =)

binnenkort maar eens een goeie cooler aanschaffen

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

70 graden idle

Ze worden gewoon warm.. Zo warm zelfs dat de hele kaart opwarmt. Nadat ik WC op de kaart had kon ik het mem 10MHz (20 DDR) verder klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
w3news schreef op 31 juli 2004 @ 01:19:
Met RivaTuner kan ik ook temps aflezen.
Deze geeft hele nette temps, 40-45 graden celcius, voor zowel core als mem.
Kijk ik in atitool of de overdrive functie, dan zit die 20 graden hoger.
Weet iemand hoe dit kan, en wie gelijk heeft?
(sapphire 9800pro R360 128mb 256bit hynix, gecube xt bios)
Iemand al enig idee welk progje gelijk heeft?
ATiTool en De overdrive funtie zijn ook niet altijd gelijk trouwens, maar wel in de buurt.
Maar zijn toch zo'n 20 graden warmer dan rivatuner aangeeft.
Toch vreemd dat 3 progjes niet met elkaar eens zijn, en wie zal er het dichts bij zitten.
Heeft iemand anders zelfde probleem ook?
(gecube xt bios heeft overdrive functie :7 )

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:59
w3news schreef op 02 augustus 2004 @ 00:47:
[...]

Iemand al enig idee welk progje gelijk heeft?
ATiTool en De overdrive funtie zijn ook niet altijd gelijk trouwens, maar wel in de buurt.
Maar zijn toch zo'n 20 graden warmer dan rivatuner aangeeft.
Toch vreemd dat 3 progjes niet met elkaar eens zijn, en wie zal er het dichts bij zitten.
Heeft iemand anders zelfde probleem ook?
(gecube xt bios heeft overdrive functie :7 )
In de readme staat de uitleg daarover. RT leest namelijk de waarde uit die de lm63 meet. Dit is namelijk niet de waarde die de proc heeft. Om dat te corrigeren worden er 20 graden bij opgeteld. Overdrive en Ati-tool doen dat automatisch, RT moet je dus een offset geven van +20

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58

Rico

Wie dit leest is gek....

Zijn er meer mensen die hun Silencer gemod hebben en zo ja wat zijn dan de resultaten?
Lees hier dat iemand de kap eraf heeft gehaald en er een 7cm fan op heeft gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Je zult mij bedoelen met die 7cm fan ;)

Scheelt me 6 Mhz stabiel in de overklok, normaal 453 en met 7cm fan 459 core, absoluut artifactvrij.

Binnenkort maak ik m'n nieuwe kast helemaal af en gooi ik gelijk waterkoeling op die kaart, en wat meer volts mag ook wel, 500 here I come >:)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tijdje geleden een discussie gehad over de gevolgen van een radeon 9800pro met 350core te flashe naar een XT. gevolg in recente spellen zoals bv. Farcry was dat er zwarten balken in beeld waren (niet door een oc maar gewoon door het xt bios)
Iemand die toevallig Doom III al heeft gespeeld met een 9800pro 350core @xt ik wa nl. benieuwd of het in dit spel niet vol ging zitten met zwarten balken (in facry was het vooral in schaduwen daarom)
Iemand? :9

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zwarte balken (ghosting) zijn ook snel weer weg te toveren door in plaats van de Catalysts de Omega drivers te gebruiken. Die zijn IMHO ook iets sneller.

Een tevreden Pro naar XT C350 gebruiker. AL maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Nope niet mee eens ook met de omega drivers blijf je het probleem houden.
Maar enkel in de recente spellen he, en dan meestal met veel schaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Een 9800Pro met XT BIOS & omega softmod zal ongeveer dezelfde snelheid halen als een 9800Pro op XT speeds.

Je hebt dus geen voordeel met een XT flash !
Als je wel de XT flash doet, heb je dus het nadeel dat je verplicht bent Omega te gebruiken. Dus bij nieuwe versies van drivers moet je toch even wachten op de omega versie.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 11:06:
Die zwarte balken (ghosting) zijn ook snel weer weg te toveren door in plaats van de Catalysts de Omega drivers te gebruiken. Die zijn IMHO ook iets sneller.

Een tevreden Pro naar XT C350 gebruiker. AL maanden.
Dat "IMHO iets sneller" zit waarschijnlijk echt tussen je oren, helaas ;). Ik had hier onderzoek naar gedaan met het dit resultaat.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das vreemd. Ik heb nergens last meer van, maar Far Cry is het laatste spel wat ik geinstalleerd heb. Ik heb er wel een Arctic Cooler op zitten en ik heb een Club3D bios in mijn 128 MB Sapphire kaartje zitten....
langezwieper schreef op 04 augustus 2004 @ 11:07:
Nope niet mee eens ook met de omega drivers blijf je het probleem houden.
Maar enkel in de recente spellen he, en dan meestal met veel schaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Bij mij geeft ATITool aan dat m'n Sapphire 9800Pro een R350 core heeft, klopt dat perse of zou het toch nog een R360core kunnen zijn?
(koeling erafslopen kan ik me zo misschien besparen als iemand dit zo weet)

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

FalconM schreef op 04 augustus 2004 @ 18:04:
Bij mij geeft ATITool aan dat m'n Sapphire 9800Pro een R350 core heeft, klopt dat perse of zou het toch nog een R360core kunnen zijn?
(koeling erafslopen kan ik me zo misschien besparen als iemand dit zo weet)
Dat klopt dan wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zou iemand voor mij een screenshot kunnen maken waar de temperatuurgegevens van ati tool gedisplayed worden? In atitool's log wordt nl. fijn vermeld : tempsensor:yes, maar als ik aangeef dat hij de temp in de systray weer moet geven, krijg ik niets extra's te zien -> ik weet geen temps -> ik weet niet hoe ver ik kan gaan :'(
Ik heb overigens een MSI RX9800PRO (9800XXL, R360), zonder enige vorm van flash eroverheen, maar lijkt me dat dat niet uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtiTool/settings/misc/Show card temperature in systray ... aanvinken en na en 5-tal sec. moet de temp. in je system tray verschijnen ;)

Mijn kaart, Sapphire 9800 Pro --> XT geflasht met originele Saphire 128mB XT-bios, loopt artifact-free aan 452/380 met VGA silencer en Zalman heatsinks met cat 4.6 :) Bios komt vanop Rage 3d,.. zie link

Als het wat frisser wordt,.. dan doe ik er nog een schepje bovenop ;)

Voor diegenen die deze link naar Rage3D nog niet gevonden hadden,.... hoogst aan te raden :)

Dit progje hier is ook héél mooi om naar te kijken en interressant om eens wat mee te spelen en te testen/zoeken naar artifacts.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/xplod/Zalman6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/xplod/Zalman7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/xplod/Zalman8.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 23:39:
AtiTool/settings/misc/Show card temperature in systray ... aanvinken en na en 5-tal sec. moet de temp. in je system tray verschijnen ;)
Daar ging ik inderdaad ook vanuit, maar ik zie geen temps of wat (atitool's log zeg wel "tempchip: yes", dus da's balen). Weet iemand evt. een ander progje om een radeon lm63 chip mee uit te lezen?

[ Voor 4% gewijzigd door Kippenijzer op 04-08-2004 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
MaxBurn schreef op 04 augustus 2004 @ 19:43:
[...]

Dat klopt dan wel hoor.
Atitool leest het bios uit.
Je kan dus nog een R360 core hebben, kwestie van even de koeling eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

fooker schreef op 05 augustus 2004 @ 11:56:
[...]

Atitool leest het bios uit.
Je kan dus nog een R360 core hebben, kwestie van even de koeling eraf halen.
ow ok :)..

Andere vraag:

Ik heb een MSI 9800RX Pro-TD met R360 core en Hynix 2.8ms
Ik flash niet naar XT (weet namelijk ook totaal niet welk bios te pakken ivm het feit dat er een R360 inzit en ik dus niet zeker weet of die biosses die hier staan werken)
Kaart wordt trouwens wel standaard herkend als XT, maar dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de voltages daarop afgestemd zijn (aangezien hij verkocht wordt als pro)

maarehm..

Een ander bios zorgt voor hoger voltage, waardoor je beter kan OC-en. Geld dit bij de Pro's ook voor het geheugen? mn Ram moet zeker 712mhz aankunnen (356) maar ook maar ieeets verder gaan ze niet zonder artifacts. Kan ik er nu vanuitgaan dat het komt omdat A: deze inderdaad ECHT niet verder willen dan hun specs of B: een bios --> XT hoger voltage geeft aan ram en dan mn ram wel hoger wil zonder artifacts?

Mn core gaat trouwens niet verder dan +/- 420mhz, daarna krijg ik artifacts. eigenlijk zelfde verhaal: met hoger voltage gaat hij wel verder zonder artifacts?

ps: in de TS staan ook geen hynix biosses :S

[ Voor 11% gewijzigd door Max|Burn op 05-08-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labeelen
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 15:29
Als ik 't goed begrijp moet ik bij de aankoop van een Radeon 9800 pro letten op:
- 256bit memory bus
- Hynex 2.2ns
- R360 core
- xt pcb
- lm63 temp chip

Wie kan me vertellen waar ik een Sapphire (met bij voorkeur gesloten cooler) met bovengenoemde specs kan kopen ?

Ik heb reeds een paar on-line winkels gemaild maar die hebben het reference-design met open koeler en kunnen meestal niet vertellen welke core geleverd wordt.

thx,

Louis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
MaxBurn schreef op 05 augustus 2004 @ 12:29:
[...]
ow ok :)..

Andere vraag:

Ik heb een MSI 9800RX Pro-TD met R360 core en Hynix 2.8ms
Ik flash niet naar XT (weet namelijk ook totaal niet welk bios te pakken ivm het feit dat er een R360 inzit en ik dus niet zeker weet of die biosses die hier staan werken)
Kaart wordt trouwens wel standaard herkend als XT, maar dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de voltages daarop afgestemd zijn (aangezien hij verkocht wordt als pro)

maarehm..

Een ander bios zorgt voor hoger voltage, waardoor je beter kan OC-en. Geld dit bij de Pro's ook voor het geheugen? mn Ram moet zeker 712mhz aankunnen (356) maar ook maar ieeets verder gaan ze niet zonder artifacts. Kan ik er nu vanuitgaan dat het komt omdat A: deze inderdaad ECHT niet verder willen dan hun specs of B: een bios --> XT hoger voltage geeft aan ram en dan mn ram wel hoger wil zonder artifacts?

Mn core gaat trouwens niet verder dan +/- 420mhz, daarna krijg ik artifacts. eigenlijk zelfde verhaal: met hoger voltage gaat hij wel verder zonder artifacts?

ps: in de TS staan ook geen hynix biosses :S
Dit is echt totale onzin, mensen hebben het getest het voltage dat je bios regelt bliojft gewoon het zelfde dus maakt niet uit of je flashed.
Wel is het zo dat mijn geheugen hoger komt met een XT bios maar dat heeft wrs een andere reden.

Voor je core is het wel zo dat wanneer je er meer volt op zet dat je wrs wel harder kan gaan maar dan prate we niet over software maar voltmods :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

langezwieper schreef op 05 augustus 2004 @ 16:23:
[...]

Dit is echt totale onzin, mensen hebben het getest het voltage dat je bios regelt bliojft gewoon het zelfde dus maakt niet uit of je flashed.
Wel is het zo dat mijn geheugen hoger komt met een XT bios maar dat heeft wrs een andere reden.

Voor je core is het wel zo dat wanneer je er meer volt op zet dat je wrs wel harder kan gaan maar dan prate we niet over software maar voltmods :+
het scheent te zijn omdat een pro agressievere timings gebruikt voor je geheugen dan een XT.
dus mildere timings voor jouw geheugen = hogere clocksetting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricetgol
  • Laatst online: 21-04 21:03
Goedemorgen heren,

Ik sta op het punt om een nieuwe grafische kaart aan te schaffen. Via wat omzwervingen (rage3d) kwam ik bij jullie terecht. Ik heb ca. 2 uur zitten lezen in dit forum en heb gemerkt dat hier de Nederlandse experts te vinden zijn die me wellicht kunnen helpen met een aantal vragen. Het zou geweldig zijn als ik wat van jullie tijd mag gebruiken en jullie mag vragen om een visie.

Momenteel ben ik de 'trotse bezitter' van een (maximaal geklokte) GForce4 TI 4200. Dit kaartje is nu twee jaar oud en heeft geweldige diensten bewezen. Maar o.a. de instellingen van Farcry (low) maken het pijnlijk zichtbaar dat hij aan vervanging toe is.

De tests van de nieuwe generatie kaarten (X800 en 6800) maken een ongelooflijke indruk (Tomshardeware & co) op reviewers. Alleen de prijs is ook navenant ongelooflijk. Ruim boven de 400 euro! Los van de vraag of ik dat geld wil besteden aan een grafische kaart, geeft het me altijd een goed gevoel (het schijnt Nederlands te zijn ;-)) als ik iets koop met de beste prijs / kwaliteit verhouding. Naar ik heb begrepen is dit waarschijnlijk de 9800 pro.

Verheugd was ik om te zien dat er een grote kans is dat de goede prijs / kwaliteit verhouding gratis te verbeteren is door er een XT van te maken! Jullie begrijpen dat ik hier graag van gebruik zou willen maken.

Mijn oog is gevallen op een (Duitse) aanbieding. Uit jullie poll blijkt dat het merkt al klopt! Het is de VGA Sapphire 9800Pro 128MB TV DVI. Het is de versie met het 256 bit geheugen. Ondanks dat ik al 2 uur op jullie forum heb gelezen, heb ik, wellicht ingegeven door mijn aangeboren onzekerheid, nog niet de 100 procent zekerheid dat ik de juiste kaart te pakken heb.

Mijn vraag is dan ook:
Kunnen jullie me deze kaart aanbevelen om over te klokken?
Is de prijs 191 euro goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
De prijs is zeker goed, maar zoals je al gemerkt hebt na veel lezen, zorg zeker dat de kaart die je wil kopen (en dus gaan oc'en en flashen naar een XT) een r360 core heeft en geen 350 :P
En ik moet je groot gelijk geven de 9800PRO is gewoon lekker kwaliteit/prijs verhouding op het moment.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricetgol
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb al gebeld met de zaak om te vragen of ze de kaart met de R360 leveren.
Helaas konden ze geen antwoord daarop geven. Wel gaven ze aan dat het spiksplinter nieuwe kaarten waren?
Is er op een andere manier uitsluitsel te krijgen om de kaart deze chip gebruikt?
Zou de vraag met de zwarte kunstof koelerpennen ipv de metalen uitsluitsel kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Ik denk dat je er vrij zeker van mag zijn dat wanneer de winkel zegt dat ze spiksplinternieuw zijn. (en dan hoop ik dat hij hiermee de datum wanneer ze geproduceerd zijn bedoeld) er een r360 core op zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricetgol
Wederom is mijn dank groot! _/-\o_

Ik ga er voor!

En dan een te verwachten vraag.

Heb je enig idee welke bios ik moet patchen?
Is het gewoon de sapphire XT 128 bios bovenaan in deze thread?
Of is het aan te bevelen om een andere te kiezen.
Ik lees hier (twijfelachtige) verhalen over het toepassen van een 'snellere' bios van een andere kaartfabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Dat kan ik je niet vertellen. Mijn ervaring is dat het niet echt uit maakt welk merk bios je erin stopt gewoon uitproberen!
Ik zelf heb een club3d (met 350core :r ) en een BBA bios en dat werkt(e) altijd goed tot de nieuwe spellen maar daar heb je met je 360core geen pb'en mee normaal gezien.
Veel plezier met flashe en nog een gouden tip: backup eerst voor je flashed :*)
(erg vervelend anders, ik spreek uit ervaring)
En het beste flashen en makkelijkste vind ik zelf de methode "Makkelijker Flashen (Vanuit DOS)" in de startpost maar dat is persoonlijk 8) .
Laat nog iets weten wanneer het allemaal in orde is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

@ de laatste paar posts

Een R360 core is niet altijd een wonder hoor, het zijn nog altijd afgekeurde XT's.
Mn eigen XT core (op een Pro) gaat niet verder dan +/- 420 core en dan begint het artifacten.

[ Voor 5% gewijzigd door Max|Burn op 06-08-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Tuurlijk je moet geluk blijven hebben.
Maar geef toe met een r360core maak je wel meer kans dat je hoog komt
dan met een r350core ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricetgol
Maxburn nog een vraagje.

Heb je inmiddels (ondanks het andere merk geheugen) geflasht met de siemens bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

mauricetgol schreef op 06 augustus 2004 @ 12:14:
Maxburn nog een vraagje.
Heb je inmiddels (ondanks het andere merk geheugen) geflasht met de siemens bios?
Ik heb nog niks geflashed, heb geen idee welk bios te gebruiken. Staat ook niks over in de TS. De combinatie MSI / Hynix 2.8 --> XT bios heb ik eigenlijk nog niks over gelezen.

ps: Siemens bios zegt me helemaal niks? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Max|Burn op 06-08-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

langezwieper schreef op 06 augustus 2004 @ 12:01:
Tuurlijk je moet geluk blijven hebben.
Maar geef toe met een r360core maak je wel meer kans dat je hoog komt
dan met een r350core ;)
wrong... tis allang duidelijk dat 350 cores hogere ocs halen dan 360 cores al zijn het gemaskte XT kaarten...

Zo zal een 350 core op een pro bios hogere OC's in core en mem, dan zelfde kaart met xt flash

@maurice

Zolang je bios neemt dat hynix mem ondersteunt zit je goed... keb er wel 50 verschillende ingeflasht :+

Enigste foute flash was er een met Samsung mem , las dit dat deze goed werkte op een pro met hynix mem (was een van me eerste flashes, en zweette me direct een ei lek... :/ ) tja niet alles wAT op GoT staat, direct voor waar aannemen...

Maar met die sapphire pro kaart kan je het beste deze bios nemen:
http://mbnet.fi/elixir/Ra...re.9800XT.128MB.Hynix.bin

is een goed werkende die kovenant van rage3d ook gebruikt, en je zult em wel zijn tegengekomen met rage3d fora doorspitten...

ps Test wel even met bv atitool of dat kaartje met stockcooling al de xt speeds draaien kan, zit er dik in, maar toch even doen voordat je zonder na te denken flasht, en vervolgens dat rare geurtje van doorgebrande Hardware ruikt :D

[ Voor 50% gewijzigd door SAiN ONeZ op 06-08-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

mijn R360 werkt dus niet goed op XT speeds dus vandaar dat ik zei dat je niet meteen blind moet gaan flashen...
Me core redt het net wel / net niet, mn ram redt het gewoon NIET (zonder lichte artifacts)

(heb wel stock cooling maar die is dan ook een stuk beter dan normale stock coolers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Heb ik dan zo'n goeie core (R360 op pro PCB) dat ie 444 met stock koeler doet (absoluut artifactvrij)... ik moet echt wc erop zetten en een vmod... moet alleen eerst nog wat anders doen :Y)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Ik heb dus ook een sapphire 9800 pro gekocht en heb die cooler er af gehaald om te zien of het een r350 of r360 was. Maar nadat ik die cooler eraf hebt zat ie vol met coolpasta zodat ik niet kan zien welke het is.

Wie weet hoe je dat coolpasta eraf kan halen zodat het wel zichtbaar is of is dat niet verstandig of kan je er nog op een andere manier achterkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

he verdomme :(
Ik weet waarom ik zo vlot artifacts krijg bij oc-en.....

Mijn pro is standaard geklokt op: 380(core) / 338(mem)
Ik ben er inmiddels achter dat mijn ram rond de 350 artifacts geeft. In ati tool is dit niet te zien, in 3dmark ook niet/amper, maar in farcry wel. de artifacts gaan pas weg bij 345mhz. Het ZURE hieraan is dat de SPECS die mijn ram hoort aan te kunnen 357mhz is. Ik heb dus ram wat 13mhz lager kan draaien dan waar het voor gemaakt is :(

Ik kan natuurlijk niet terug met die kaart want t ram draait wel probleemloos (ondergeklokt) op 338mhz :/ Ik vraag me trouwens af dat als t ram zo laag onder spec moet draaien of de kaart niet gewoon dood is over een half jaar :|

Ram is trouwens Hynix 2.8ms
1000 / 2.8 = 357.....

ps: core gaat wel richting de 420 maar ja als t ram niet mee wil...

ps2: dit is trouwens de eerste keer dat ik in een videokaart ram heb wat niet eens zijn eigen spec kan halen :S Normaal is zelfs het slechts klokbare ram nog wel wat (10-20mhz) boven zn spec te krijgen

[ Voor 20% gewijzigd door Max|Burn op 06-08-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

idd, heb club3D 9800pro met hynix 2.8 mem
deze loopt stabiel op XT bios maar zodra ik ga zoeken naar max core en mem zal ie bij beide 5mhz hoger kunnen en dan is het op....

Uren BFV geven geen artis.. (2e hands gekocht van collega met Zalman met single HP en die fan erbij, was al gemonteerd en geen zin om kraam eraf te halen of het een 350 of 360 core is op een Pro PCB)

Ooit eens een 256mb xt BBA bios erin gemikt, die trok me mem ff lekker door naar 395 probleemloos 8)7 maar deze kon niet met AF en AA omgaan, want als ik dat inschakelde dan liep alles vast.. atitool games vanalles..

Maar die max mem OC daar droom ik nog af en toe van.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

barto018 schreef op 06 augustus 2004 @ 21:03:
Ik heb dus ook een sapphire 9800 pro gekocht en heb die cooler er af gehaald om te zien of het een r350 of r360 was. Maar nadat ik die cooler eraf hebt zat ie vol met coolpasta zodat ik niet kan zien welke het is.

Wie weet hoe je dat coolpasta eraf kan halen zodat het wel zichtbaar is of is dat niet verstandig of kan je er nog op een andere manier achterkomen?
Wattenstaafje, eventueel met alcohol erop, en anders voorzichtig met keukenpapier of zo, de core kan wel iets hebben hoor.
Je zal vanzelf een prachtig blinkende core zien met daarop R350 of R360 :Y)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

sain onez schreef op 06 augustus 2004 @ 21:54:
idd, heb club3D 9800pro met hynix 2.8 mem
deze loopt stabiel op XT bios maar zodra ik ga zoeken naar max core en mem zal ie bij beide 5mhz hoger kunnen en dan is het op....
je Draai XT bios maar Pro gelockt (dus ongeveer 380 / 340?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nee, core 415 en mem 365 (XT default clocks)
420 instellen en 370 voor mem trekt 3dmark2k3 ook nog wel, en met 150-200 punten meer, maar doom3 bv niet meer.... wel de xt defaults

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MaxBurn schreef op 06 augustus 2004 @ 21:26:
he verdomme :(
Ik weet waarom ik zo vlot artifacts krijg bij oc-en.....

Mijn pro is standaard geklokt op: 380(core) / 338(mem)
Ik ben er inmiddels achter dat mijn ram rond de 350 artifacts geeft. In ati tool is dit niet te zien, in 3dmark ook niet/amper, maar in farcry wel. de artifacts gaan pas weg bij 345mhz. Het ZURE hieraan is dat de SPECS die mijn ram hoort aan te kunnen 357mhz is. Ik heb dus ram wat 13mhz lager kan draaien dan waar het voor gemaakt is :(

Ik kan natuurlijk niet terug met die kaart want t ram draait wel probleemloos (ondergeklokt) op 338mhz :/ Ik vraag me trouwens af dat als t ram zo laag onder spec moet draaien of de kaart niet gewoon dood is over een half jaar :|

Ram is trouwens Hynix 2.8ms
1000 / 2.8 = 357.....

ps: core gaat wel richting de 420 maar ja als t ram niet mee wil...

ps2: dit is trouwens de eerste keer dat ik in een videokaart ram heb wat niet eens zijn eigen spec kan halen :S Normaal is zelfs het slechts klokbare ram nog wel wat (10-20mhz) boven zn spec te krijgen
Heb ik zelf ook. Mijn Hercules 9800 PRO's geheugen gaat tot 350mhz, maar dat is met artifacts in FarCry, 345mhz is zowat het max. De core gaat tot max 430mhz, maar daarvoor moet het redelijk koel zijn. Nu met deze temperaturen betwijfel ik zelfs of ik de 420mhz haal met standaard koeling.
Mijn bios is van maart 2003, terwijl ik mijn kaart in november 2003 pas had. :? Lijkt me gewoon een slecht exemplaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

sain onez schreef op 06 augustus 2004 @ 22:41:
nee, core 415 en mem 365 (XT default clocks)
420 instellen en 370 voor mem trekt 3dmark2k3 ook nog wel, en met 150-200 punten meer, maar doom3 bv niet meer.... wel de xt defaults
|:( Dan draai je dus veel hogere clock dan je standaard specs, en daar had ik het nou net niet over :) Als ik mijn pro (met xt core!) nu naar xt flash dan mol/artifact ik mijn kaart/geheugen. mn geheugen gaat al naar de kl*te rond de 350, terwijl het hoger moet kunnen (357 = SPEC, dus dat moet minimaal kunnen normaal..)
Doh, dus je draai al 40mhz hoger dan standaard... die 8mhz hoger bij mij is 8mhz meer dan PRO clocking, niet XT.
Mijn bios is van maart 2003, terwijl ik mijn kaart in november 2003 pas had. Lijkt me gewoon een slecht exemplaar
Sja die van mij is net nieuw, en IEDEREEN met deze kaart meld goeie core+mem speeds, dus ik ben gewoon weer de lul (ik heb altijd dit soort gedoe)

[ Voor 47% gewijzigd door Max|Burn op 06-08-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
nee niet met watte staafjes brand spirtus en keukenrol gewoon voorzichtig wrijven

als watje niet goed op staafje zit maak je krassen op je core:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Garrett schreef op 06 augustus 2004 @ 22:00:
[...]

Wattenstaafje, eventueel met alcohol erop, en anders voorzichtig met keukenpapier of zo, de core kan wel iets hebben hoor.
Je zal vanzelf een prachtig blinkende core zien met daarop R350 of R360 :Y)
Ik heb het eraf gekregen en moest helaas vaststellen dat het een R350 was en geen R360, zucht ;(

Word dus niet naar XT overklokken helaas nahjah toch een hele verbetering ten opzichte van de radeon 8500 64mb die ik daarvoor had :*)

Ik ga hem toch proberen te overclocken want heb er net een ZM80C-HP met ZM-OP1 erop geplaatst in plaats van die standaard cooler.

Ik zat met 3dmark'03 op 1134 hopelijk met de nieuwe aanschaf hoop ik toch wel 5500 te halen of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

barto018 schreef op 07 augustus 2004 @ 00:08:
[...]

Ik heb het eraf gekregen en moest helaas vaststellen dat het een R350 was en geen R360, zucht ;(

Word dus niet naar XT overklokken helaas nahjah toch een hele verbetering ten opzichte van de radeon 8500 64mb die ik daarvoor had :*)
Een R350 is ook prima te overclocken hoor met standaard koeling. Mijn R350'je trekt standaard XT speeds met gemak zonder artifacts en met de Silencer erop kom ik op 425/370 !

Staar je dus niet blind op het type core. Zelfs een met R360 core kan je een exemplaar te pakken hebben die amper verder gaat dan XT speeds.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

same here Xymox....

Maar met een BBA 256mb XT bios (die niet met AA en AF omkangaan, en dus niet interresant) ging me mem OC naar 395-400 zonder artis....

Zoiets al meegemaakt... zit er hard over te denken om de latencytimings van die bios te handhaven in me nu aanwezige bios (@ xt defaults) om te zien of ik dan hoger kan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Hercules R9800nonpro @ XT doet 486/378 op water,mijn Sapphire R9800pro doet 500/378 :9 ook op water,geen van de 2 heeft vmods en allebei zijn het 350 core's.

Hercules(samsung 3.3ns) is met ramsinks,de Sapphire(samsung 2.8ns) zonder ramsinks,alle 2 met DD GPU blokje getest.

Het maakt dus niks uit welke core je hebt 350 of 360,het hangt gewoon van het kaartje zelf af,en dat kom je alleen te weten door ze te oc'n of/en te flashen en natuurlijk te benchen :+ .

Vmods op hercules ga ik volgende week doen(1ste poging),als da goed gaat volgt de sapphire,normaal zou die nog hoger gaan dan de 500,maar omdat dit toch al vrij hoog is twijfel ik daaraan,maar ik zal zien wat hij doet hè.

Ik hoop 510à515 core te halen en 400à410mem,maar dan wel met chilled water :7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo en help

Weet iemand hier een adres waar ze videokaarten kunner repareren die een bad flash hebben?

Ik heb alles al geprobeerd met een pci kaart (vele uren aan gesleten)

Het gaat om een hercules 3d prophet (radeon 350 core)

jul__crapul@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Xymox schreef op 07 augustus 2004 @ 08:39:
[...]

Een R350 is ook prima te overclocken hoor met standaard koeling. Mijn R350'je trekt standaard XT speeds met gemak zonder artifacts en met de Silencer erop kom ik op 425/370 !

Staar je dus niet blind op het type core. Zelfs een met R360 core kan je een exemplaar te pakken hebben die amper verder gaat dan XT speeds.
Hmm mijn Club3d 9800pro 128mb, werkte voorheen perfect met de xt-bios op xt-speeds, maar gedurende zomer moest ik echt terugklokken vanwege de hoge temps. Dus ik ga binnenkort maar even vga silencer halen voor 10euro en kijken of ik dan wel weer xt-speeds aankan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Xymox schreef op 07 augustus 2004 @ 08:39:
[...]
correctie: amper verder? Met een R360 kom je soms helemaal niet aan XT speeds, zoals mijn R360 core. (De core redt het net / redelijk, het ram dat erbij zit presteert slechter dan zijn eigenlijke specificaties, dus: geen xt speeds. (Draai nu 410 / 345 terwijl ik toch echt op 412-420 / 365+ hoopte) Alle kaarten zoals de mijne hebben dat tot nu toe kunnen halen, alleen ik weer niet.

edit: net met 414 / 345 gebenchmarked, ging toch vrij aardig, ik had ook een benchmark met 410 / 356 maar die was langzamer.(1 3dmark lol..) Geheugen maakt dus minder uit dan core, en mn core gaat nog redelijk mee. Die benchmark op 410 / 356 had niet echt zichtbare artifacts maar in Far Cry had ik ze wel, dus geheugen is echt overduidelijk het probleem bij mij. De clock met 414 / 345 heeft geen Artifacts in FC.

Zoals eerder gezegd, mijn ram hoort toch echt goed te draaien tot 357mhz, kan het zijn dat het bios te strakke timings aanhoud waardoor mn ram lager stabiel blijft of is mijn ram gewoon slechter dan de bedoeling is en heb ik pech ? :)

edit2: yup, net weer getest, ram geeft artifacts op 355mhz (354.6mhz) terwijl het gemaakt is om in ieder geval op 357 te kunnen draaien :S

[ Voor 61% gewijzigd door Max|Burn op 07-08-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAZIG!!

Ik heb al zitten zoeken maar heb het niet kunnen vinden...

Ik heb mijn Gigabyte 9800 pro geflashed naar een 9800XT.
Echter nu geeft V-tuner (het door gigabyte meegeleverde programmatje) rare waardes. Waar hij voor de flash op 370 / 680 stond ofzo staat ie nu na de flash op een wazige 137 / 244 !!

Ik heb het programmatje al opnieuw van de Gigabyte pagina gehaald en opnieuw geinstalleerd, dit hielp iets want nu zijn de opklok-schuifjes weer zichtbaar,... maar de waardes die hij geeft zijn nog hetzelfde.
De enige logica die ik erin zie is dat de verhoudingen tussen beide getallen aardig kloppen en als ik beide getallen maal 3 doe dat dat wel behoorlijk dicht bij de waardes zit die je zou verwachten bij een XT. Maar waarom in godsnaam x3 ??

Ik weet nl wel dat de waardes van 137 / 244 ook nooit kunnen kloppen aangezien met 3dmark2003 er bv wel een score van zo'n 400 punten hoger uitkomt dan voor de flash.

edit: Nu met Radlinker geeft ie wel geloofwaardiger waardes: 411,75 / 364,50
Nougoed, de flashactie lijkt dus wel aardig gelukt. Wel heb ik ze iets teruggeschroefd want in doom3 zag ik toch wel een paar witte pikkeltjes steeds... nu dus maar op 405 / 351 gezet, dat gaat beter. Vreemd genoeg komt de timedemo demo1 in doom3 dan ook 2 fps hoger uit dan als ie iets hoger is geklokt! 8)7

Welke extra functies heeft de XT boven de PRO? Of vraag ik nu iets wat ik ergens al in de paar honderd pagina's van de verschillende topics had moeten lezen? ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand ervaringen met het flashen van die ene 9800Pro van MSI die eigenlijk een R360 core bevat? http://www.overclockers.c...00promsi00000r9800pro0105 & http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=576

:Off-topic:

In die review van Overclockers spreken ze van

"The card deviates a bit from ATi's reference R9800Pro design, especially in the onboard power circuit. In addition, the MSI R9800Pro uses only electrolytic capacitors while reference R9800Pro or R9800XT uses metallized film ones which provide better moisture resistance. Having said that, this card would probably be out of date long before the capacitors cave into moisture, as new graphics cards are released every 6 months."

Wat zijn die capacitors? :?

[ Voor 49% gewijzigd door FezzFest op 07-08-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ati Tool, Rivatuner, Radlinker, etc?
Niet gedaan, heb zelf ook zo'n kaart, maar me ram kan geeneens xt speeds aan dus heb geen zin mn kaart ermee te mollen. die overlock op overclockers.co.nz is VEEL hoger dan wat ik eruit haal, en volgens mij ook amper te doen met dat ram enz..

Ik haal 415 / 690 terwijl zij 479 / 783 met stock cooling halen...dat is gewoon niet normaal, lijkt mij een handpicked review kaart.
Hynix 2.8 ram chips are used on the MSI R9800Pro, with a theoretical frequency of 714MHz, exceeding the requirement of the card (675MHz).
Die ram chips horen in ieder geval 714 te halen, op technisch vlak is dat de specificatie, dat van mij haalt het geeneens..erg teleurstellend, ik heb dezelfde mem chippies.

[ Voor 96% gewijzigd door Max|Burn op 07-08-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 18:44:
Hallo en help

Weet iemand hier een adres waar ze videokaarten kunner repareren die een bad flash hebben?

Ik heb alles al geprobeerd met een pci kaart (vele uren aan gesleten)

Het gaat om een hercules 3d prophet (radeon 350 core)

jul__crapul@hotmail.com
Ik had dit gister ook een mijn pcikaartje wou geen beeld geven, heb toen op mijn andere compu gekeken in welke volgorde ik wat moest intoetsen op mijn mobo om hem zo met een floppy te kunnen booten, daarna laten flashen, opnieuw opstarten en weer beeld, hij start dus wel gewoon op, enkel heb je door de badflash geen beeld, suc6

en nog iets, ik kan alleen mijn powercolor 9800pro @ XT draaien met de catalist 4.4, nieuwer geeft dan artifacts zodra ik in windows kom, ouder niet geprobeerd, meer mensen met dit voorval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Wat is dit nou; ik denk ik kijk eens naar 3dmark2001se , was benieuwd hoe dat nu ging enzo, over d ehelft stopt 3dmark met benchmarken en meld "timer sanity check failed"
In het error log is weinig nuttigs te vinden.

iemand hiermee bekend? :)

edit2: heb nu kunnen benchen in 2001 en dat was behoorlijk laag, zou dat kunnen komen doordat ik dx9c heb? Mijn ti4200 had ergens in de 13000 en mn 9800pro ook! en of ik die pro nu overklok of niet, settings op prestatie zet of niet, het blijft ongeveer hetzelfde. Met die ti4200 was trouwens mijn pc wel zwaar oc-ed, nu niet..dus helemaal eerlijk benchen was het niet. DX8 prestaties zijn dus brak..beetje vreemd :S

[ Voor 50% gewijzigd door Max|Burn op 08-08-2004 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

condensatoren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op 07 augustus 2004 @ 22:29:
Die ram chips horen in ieder geval 714 te halen, op technisch vlak is dat de specificatie, dat van mij haalt het geeneens..erg teleurstellend, ik heb dezelfde mem chippies.
lijkt mij een warmte probleem... m'n steentjes werden op XT stock speed ruim 70 graden warm... ( samsung 2.8ns )
Ik heb nu zalman blokjes besteld voor op het geheugen... kijken of dat helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 10:58:
[...]

lijkt mij een warmte probleem... m'n steentjes werden op XT stock speed ruim 70 graden warm... ( samsung 2.8ns )
Ik heb nu zalman blokjes besteld voor op het geheugen... kijken of dat helpt ;)
A: mn geheugen is gekoeld (via big ass hsf)
B: Big-ass stock HSF op videokaart
C: heb 5 casefans, 2 in 3 out ofzo, of momenteel 2 in 2 out.

Ik heb er over nagedacht maar koeling lijkt me niet het probleem, ik kan nog even kijken of er ergens direct hete lucht naar mn geheugen gaat via een fan maar over het algemeen is hij wel goed gekoeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Max|Burn op 08-08-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Ik heb vorige week mijn Saphire 9800Pro en een vga silencer opgehaald bij Alternate in de hoop ook een R360 te krijgen.
Thuis gekomen meteen die stock-koeler eraf en... pech, een gewone R350 dus.

Maar goed, kaartje geïnstalleerd en maar eens testen.
Eerst een tijdje op standaard-speeds gedraaid (378 / 337.5 ???).
Dan maar eens gaan klokken.
Ik ben tot 436 / 370 geweest zonder artifacts.

Mem echter iets hoger dan gaat het mis.
Maar mijn gpu kan nog wel wat hoger denk ik, maar dan moet het wel eerst wat frisser weer worden.

Mijn vorige kaart -Hercules 9700Pro- wilde niet hoger dan 355/333.
Met deze heb ik dus wat meer geluk?

Denk dat het geen nut heeft om mijn kaart te flashen, toch?
En heeft het nut om heatsinks op het mem te plakken?
Ze worden behoorlijk warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

436 / 370 is veel hoger dan ik haal met mijn R360 :(

Flash lijkt me trouwens niet echt nodig als je stabiel dat soort speeds haal.

edit: ik ga toch maar eens opnieuw OC-en, alhoewel ik ook dacht dat ik een koelingsprobleem had, dacht ik toch van nou zal wel niet..aangezien ik zat casefans heb..
nou...

Blijk ik 2 casefans uit te hebben staan van de 5, en 1 van de 3 die wel draaide (de enige INcoming casefan die nog aan stond) had een hele dikke laag stof ervoor en zoog nog niet de helft naar binnen van wat hij normaal doet :D

met CPU burn aan wordt mn processor nu rond de 58-60gr en de case blijft onder de 40 (is ook wat ik normaal had met dit soort weer, dus ga maar weer me radeon testen ;)

edit2: met geheugen op 355 gewoon weer artifacts, als ik de omgeving in mn kast voel met me hand is dat helemaal niet zo warm, alleen de plaat die over mn geheugen zit is behoorlijk warm/ heet, ik snap echt niet hoe die steentjes zo warm worden, de rest van me kast is koel te noemen.

Heb nu 3 intake en 2 outtake fans draaien... (=me standaard setup)
* Max|Burn wordt chagrijnig

enige wat ik nog kan doen is me pci sloten anders indelen.. (er zit al een slot vrij voor me agp maar ja...)

[ Voor 102% gewijzigd door Max|Burn op 08-08-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb 4 casefans draaien, 2 in en 2 out waarvan er 1 over mijn videokaart blaast.
Kast is nl. een Chieftec dragon met aan de zijkant een itake fan.

Alleen vraag ik me af of het nog zin heeft om heatsinks op de memblokjes te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb ook een chieftec (servertower)
van de 3 intakes blazen er 2 richting de videokaart, na de videokaart zuigen er 2 de warme lucht weg..zo warm is het dus ook niet in die kast, iets van 38(maximaal 43) graden, terwijl me kamer ook boven de 30 graden zit.

Heatsinks op de memblocks heeft weinig nut, daar zit al een giga heatsink over (weliswaar stock maar het werkt..)

[ Voor 21% gewijzigd door Max|Burn op 08-08-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Nee hoor, mijn memblokjes zijn 'kaal'.
Er zit standaard ook niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

coob schreef op 08 augustus 2004 @ 17:16:
Nee hoor, mijn memblokjes zijn 'kaal'.
Er zit standaard ook niks op.
ooo..die van jou :D Naja als je hoger wil klokken en je merk dat je geheugen de bottleneck wordt kan je het doen, anders hoeft het niet per se. 370 is al 25mhz meer dan die van mij doen MET koeling.. :(

[ Voor 14% gewijzigd door Max|Burn op 08-08-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19
nou hebik een 9600XT met samsung geheugen, een build bij ati, kan het zo zijn dat ik gewoon een onderklokte 9800 heb? core loopt op 500, geheugen op 600
hijs met r350 core...

edit, dump van de bio gemaakt en toen stond er dit

OU HAVE NOT CONNECTED THE POWER CABLE TO YOUR RADEON 9700 VIDEO CARD,
PLEASE REFER TO THE "GETTING STARTED GUIDE" FOR PROPER HARDWARE INSTALLATION

terwijl ik niet eens eens er iets op kan aansluiten

[ Voor 47% gewijzigd door donald_dick op 08-08-2004 21:06 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

ik kan je verzekeren dat je core niet op 500 loopt hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
donald_dick schreef op 08 augustus 2004 @ 21:04:
? core loopt op 500, geheugen op 600
hijs met r350 core...
ik heb een 9800xt, en mijn core haalt de 500 nog niet eens....waar zie jij dat ie op 500/600 draait ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
wat ik zo vaag vindt is me cpu is 42 graden belast 44 en me kast 40 kut hete weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donald_dick schreef op 08 augustus 2004 @ 21:04:
nou hebik een 9600XT met samsung geheugen, een build bij ati, kan het zo zijn dat ik gewoon een onderklokte 9800 heb? core loopt op 500, geheugen op 600
hijs met r350 core...

edit, dump van de bio gemaakt en toen stond er dit

OU HAVE NOT CONNECTED THE POWER CABLE TO YOUR RADEON 9700 VIDEO CARD,
PLEASE REFER TO THE "GETTING STARTED GUIDE" FOR PROPER HARDWARE INSTALLATION

terwijl ik niet eens eens er iets op kan aansluiten
Een 9600xt??? Appels en peren vergelijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
MaxBurn schreef op 08 augustus 2004 @ 22:05:
ik kan je verzekeren dat je core niet op 500 loopt hoor...
499 om presies te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Mr. Detonator schreef op 08 augustus 2004 @ 22:09:
[...]

ik heb een 9800xt, en mijn core haalt de 500 nog niet eens....waar zie jij dat ie op 500/600 draait ?
powerstrip en atitool, ik vond het ok al vreemd
al ff een pic maken
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/joystickj/snelheid.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/joystickj/snelheid2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/joystickj/snelheid3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/joystickj/snelheid4.JPG

als iemand de bios dump wil, dan hoor ik het wel

[ Voor 36% gewijzigd door donald_dick op 08-08-2004 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

euhh een 9600 core loopt qua megahertz toch ook veel harder dan een r350/r360 core?
dus het is toch gewoon normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

yup..blijkbaar werkt de 9600XT op 500mhz..wist ik ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
pokeran schreef op 09 augustus 2004 @ 01:56:
euhh een 9600 core loopt qua megahertz toch ook veel harder dan een r350/r360 core?
dus het is toch gewoon normaal?
het leuke is, het is een r350/360 core..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

donald_dick schreef op 09 augustus 2004 @ 10:36:
[...]
het leuke is, het is een r350/360 core..
Nee het is geen van beide :) Lijkt mij gewoon een RV360 (ivm de 500mhz, RV350 staat lager geklokt volgens mij)

[ Voor 19% gewijzigd door Max|Burn op 09-08-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op 09 augustus 2004 @ 11:41:
[...]
Nee het is geen van beide :) Lijkt mij gewoon een RV360 (ivm de 500mhz, RV350 staat lager geklokt volgens mij)
RV350 =9600pro en rv360 is 9600xt... Dit heeft NIETS!!! maar dan ook NIETS! met een 9800pro of xt te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

dus het is zo?
rv350/360 = 9600x
r350/r360 = 9800x
correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
oke ffies vraagie!!!!

ik had een 9800 pro en die ging kapot en gaf opeens geen beeld meer

naar alternate gestuurd en zei je krijgt geen garantie want er heeft een andere cooler opgezeten.

toen waren ze hem kwijtgeraakt was die bij de fabrikant zogenaamd

en die hebben hem eindelijk terug gestuurd volgens de persoon waar ik hem gejkocht heb is het een splinter nieuwe dus zowgauw ik hem thuis heb ga ik me vga silencer er weer opzetten.

moet er dus weinig pasta opdoen tog??

btw wie weet wat een 3 dubbele core crush is

[ Voor 1% gewijzigd door jorisw86 op 09-08-2004 15:34 . Reden: typ foutuh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

jorisw86 schreef op 09 augustus 2004 @ 15:33:
btw wie weet wat een 3 dubbele core crush is
Dat is een core die in 3 stukken gebarsten is :D
Dat gebeurt bij het te hard aandrukken/aandraaien van een (andere) koeler :D

Erg lomp als je het mij vraagt :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Garrett op 09-08-2004 18:05 ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulp nodig graag.

Ik had een probleem tijdens de back-up van mijn his radeon 9800 pro 128 mb bios, wil hem nl weer terug flashen.
Zou iemand die dezelfde :His Radeon 9800 Pro 128Mb(Samsung 2.8 ns) heeft, mij de back-up van de orginele bios kunnen sturen?(phiber_optic@hotmail.com)

Bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Briefcase
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik wilde bij deze ff melden dat mijn Transcend 128MB als 9800XT een fijn leventje heeft _/-\o_

Lorem Ipsum Fujitsu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 13:45:
[...]
RV350 =9600pro en rv360 is 9600xt... Dit heeft NIETS!!! maar dan ook NIETS! met een 9800pro of xt te maken....
Ehh, dat is ook anders ook exact wat ik zeg?.... Ik heb nergens over een 9800pro gesproken.

donald_dick zei dat hij een r350 of r360 heeft..waarop ik zei....
MaxBurn schreef op 09 augustus 2004 @ 11:41:
[...]

[ Voor 43% gewijzigd door Max|Burn op 09-08-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Ik had dus tot gisteren een 9800pro die werkte.. Aangezien het hier een beetje warm werd in de kamer heb ik zo'n Zalman koeler gehaald en gemonteerd volgens het boekje.. Nadat ik een uurtje weg was geweest en weer terugkwam alleen maar strepen op het scherm en geen leven meer in te krijgen.. :( :( Iemand enig idee wat er fout is gegaan??

Zit nu weer te klooien met een TI4200, gelijk een nieuwe 9800pro van Sapphire besteld (x800 is me toch net iets te duur), hoop dat het hier allemaal een stuk beter mee gaat. Hopelijk is het een R360, dan gaan we ook de Pro=>XT mod eens proberen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.