9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.061 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Zalman 80D-Hp erop gezet in combinatie met die zalman koeler (OP1) (9800Pro).

Het probleem is dat ik met mijn standaard koeler zonder geheugen koelblokjes tot de 368 Mhz kom(30 Mhz hoger). Een maand geleden toen ik met hetzelfde geval (standaard koeler zonder koelblokjes) ging overklokken kwam ik met mijn geheugen niet verder van 10 Mhz hoger.

Mijn geheugen gaat niet hoger dan 347 Mhz (standaard 338) MET koelblokjes |:( !

Kan dit met een instelling/driver te maken hebben? Ik gebruik powerstrip en Catalyst 4.6 (geen omega).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
is best hardwarematig niveau. Je kan proberen catalyst 4.7 te instaslleren, dan merk je gauw genoeg waar het aan ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nu die Omega driver installeren gebaseerd op de 4.7 drivers.

Maar het is wel lekker krom dit, ik heb al fans enzo erin gezet. Er is eigenlijk niets veradnderd met gister toen ik veel hoger kon halen behalve dat ik koelblokjes op het geheugen heb gezet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net die nieuwe Omega drivers geinstalleerd en kon gelijk verder met het overklokken van me geheugen. Zal wel aan de instellingen hebben gelegen. Het geheugen draait nu op 370 (standaard 337) en me GPU draait op 440 (standaard 378). In 3Dmark03 haal ik nu 6653 punten zonder artifacts of dergelijke.

Ik heb alleen het idee dat mijn geheugen nog wat hoger kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op 21 juli 2004 @ 12:47:
nou, op de 9800 pro gewoon draaide ut 2004/painkiller nog niet op alles hoog..

xt wel..

maja als je ff geduld heb, Kan ik ff kijken of soldiers klote speelt.
Dat draait hier met een 9800pro op 2Ghz nog zelfs super vloeiend....volgens mij zit er niet iets goed bij jouw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand de link van een orgineel Club 3D Radeon 9800PRO r350 bios
want ik ben de mijne kwijt en kan die link neit vinden. 8)7

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Whoehoe! met dat bios2.bin haal ik nu iets boven de 6900!! 7k3 here i come! (core 455 / ram 380). Ow, en dat geeft wat lelijk beeld ja, maar zolang ik hogere scores krijg vind ik het niet erg! :P (wil gewoon ding tot zijn max pushen, core 460 = crash :P).

Ow, zal morgenavond als ik thuis ben, dan ook maar eens de omega's installeren, kijken of me ram dat wat hoger komt (400 wil ik halen).

[ Voor 22% gewijzigd door Mister_X op 22-07-2004 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gefeliciteerd met je score maar je weet toch dat het zwaar ongezond is voor je kaart om hem zo te misbruiken :Y) op een gegeven moment zet je je core iets te hoog= beschadiging en krijg je hem nooit meer zo hoog als je nu draait :P spreek uit ervaring |:(

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
thats a risc i take, ik heb al een zooi hardware gesloopt (savage2000, gfmx2, 1x barton, 1xpalimo, mobo). kan deze wel bij,

Iemand trouwens een mooi 'howto' over een voltmod (ram+core) voor de 9800 pro?! (ja staat in se topic, maar is er geen apart topic voor??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

Garrett

Watercooler

kijk eens op http://www.xtremesystems.org/forums
Daar staan verscheidene vmods en zo, even goed zoeken kan geen kwaad he ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Hmz,
Ik heb een 9800SE AIW en ben hem zojuist aan het flashen. Ik heb eerst de backup gemaakt en opgeslagen. Nu wil ik in DOS de rom flashen naar een XT maar ik krijg de melding:
ASIC DeviceID does not match with BIOS file "XT128pa.bin" DeviceID!
Use '-f' to forse flashing

dan staat hieronder knipperend in het rood:
ERROR 0FL01 : Press '1' to Continue

In het starterstopic staan alle biosen.. en ik heb (zover ik weet) een Build by ATI. Kheb hem ooit bij mycom gekocht zonder doos etc en kan verder geen merk vinden. Ook AIDA vind geen merk, dus ga ervan uit dat het de Build by Ati is.

Heb ik soms een andere bios nodig omdat het een AIW is???
Alvast bedankt

Owja, de softmod naar een PRO werkt wel uitstekend.

(er zit zelfs een sticker op mijn AIW met de tekst:
serialnr: blablablabla
aiw 9800 PRO) <--- hij is dus wel gemaakt om als PRO te dienen!

O my GOD!!!! Met enige twijfel heb ik hem toch maar geforceerd geflashed... met een bonkend hart mijn pc gereboot...... geen beeld.... what the f**k! :|
Ik helemaal in de stresss naar een pci kaartje zoeken..... stilletjes achter in de hoek van de kast..... een pci kaartje!!!! yeah! 8)
Met wat rommelen issie weer goed... maar je schrikt wel ff of je nu geen 200 euro gemold hebt....
Er gaat toch niets boven een goed oud pci kaartje _/-\o_

Deze bios is dus niet echt goed... dus mijn vraag blijft... welke bios heb ik nodig voor mn AIW kaartje. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door JanW23 op 23-07-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

http://www.ocfaq.com/softmod/bios.php

Daar moet ie tussenstaan als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Ik zie hier geen BIOS in staan van 9800SE AIW naar 9800XT
Beetje vage site. Die biossen die daar allemaal staan zijn zeker de orginele ofzo? Die moet ik natuurlijk niet hebben... kan ik hem ook wel flashen... bedoel een ATI 9800XT aiw bestaat toch helemaal niet.

Ow ik kijk verkeerd. Onder Details kan je kiezen of je de orginele wilt of niet.
Ik heb nu weer een rom flash gedaan maar dan van een Saphire merk bios... nu start mn pc wel gewoon op enzo maar mn core en mem speed is nog gelijk als eerst :s ook in apparaat beheer wordt hij niet weergegeven als een XT.

Nou zie ik nog iets op die website... dit zijn sowieso helemaal geen XT biosen... maar gewone 9800 (pro)

[ Voor 48% gewijzigd door JanW23 op 23-07-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op 22 juli 2004 @ 11:04:
Whoehoe! met dat bios2.bin haal ik nu iets boven de 6900!! 7k3 here i come! (core 455 / ram 380). Ow, en dat geeft wat lelijk beeld ja, maar zolang ik hogere scores krijg vind ik het niet erg! :P (wil gewoon ding tot zijn max pushen, core 460 = crash :P).

Ow, zal morgenavond als ik thuis ben, dan ook maar eens de omega's installeren, kijken of me ram dat wat hoger komt (400 wil ik halen).
welke bios bedoel je met bios2.bin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 13:09:
[...]

dat is de gecube bios met xt speeds settings, waarmee wij overdrive krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou ik die ook kunnen proberen op mijn sapphire 9800pro met hynix geheugen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 13:35:
zou ik die ook kunnen proberen op mijn sapphire 9800pro met hynix geheugen denk je?
ohw sorry met 'wij' bedoelde ik de mensen met een: sapphire9800pro, 360 core, 2,6hynix geheugen, XT-pcb met lm63 chip.
:)

ohw ja toen ik pas de bios had geflashed, had ik geen overdrive tab, ook het 'reinstall omega driver' hielp niet.
dus ik had alles geuninstalleerd (naja eigenlijk ook mn nforce drivers gedaan, want ik ging updaten)
en toen weer alles geinstalleerd, et voila, een overdrive tab :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm dan kan ik het denk ik beter niet proberen sinds ik volgens mij geen r360 heb en al helemaal geen 2.6ns geheugen maar 2.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 13:09:
[...]

ehm, van zo'n forum wat hier ergens genoemt wordt. daar heet het bestand bios.2, is een gecube (0fzo) hinyx bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

No sweat, kan gewoon proberen...

hij zal hynix 2,8 bedoelen, alleen de 256pro versies hebben 2,5 en de echte xts hebben eventueel 2,2ns DDR2 mem.

2,6 bestaat niet en zal typfout zijn, ik zit ook met 2.8hynix mem, maar met een pro PCB en een 350 of 360 core van Club3d.....

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

offtopic;
haha ja sorry, 2.8 bedoelde ik. (mis getikt, ik 'kan' 10 vingerig blindtypen, alleen getallen niet)

maarre je weet niet zeker of je een 350 of 360 core hebt dus, naja er is maar 1 manier om daar achter te komen he. je kan wel met zekerheid kijken en zeggen of je een XT - pcb heb, (post es een foto) en ik ben nog geen XT-PCB tegengekomen met een 350 core, (zijn die er?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die Zalman ZM80D-HP inmiddels besteld, ik ben zeer benieuwd!

Deze heeft 2 heatpipes en memory heatsinkjes, jep deze gaat vast en zeker wat beter koelen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
En toch vind ik een eigen koeler erop zetten stukken beter en goedkoper, zal aan moi liggen ;)

Nogmaals, mijn manier van koelen:
Afbeeldingslocatie: http://edf.homeip.net/home/cms/image_gallery/images//image121.jpg

Afbeeldingslocatie: http://edf.homeip.net/home/cms/image_gallery/images//image128.jpg

Op het geheugen zitten nu ook zeflgezaagde heatsinks, hoewel dat geheugen echt_niet_gekoelt hoeft te worden! Dat word pas interressant als je een volt mod op het ram gaat doen...(wat ik nog wil doen ;))

Me heatsink wordt nu totaal niet warm, en de onderkant van de kaart kan ik onder het gamen me vinger op houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zou je zo aardig willen zijn om ook eens een pic met die heatsinks te laten zien, keb een klein zwart heatsink van een oude vgakaart, en wil deze in stukken snijden (proffesioneel, op maat) dat ik die dan samen met me Zalman met single heatpipe monteer...

ps geen xt pcb met 350

Mijn max core is 420/25 en mem 370/75 met die Zalman met HP en fan, maar lees dit vaker als max op me (waarschijnlijk 350) core van Club3D terwijl ik dus wel hynix mem heb... 8)7 prod dd volgens chips ergens rond half 2k3, maar vreemd dat die sapphires met hynix2,8 mem ze allemaal rond de 400 op stockcooler krijgen...

Zou de core beperkingen geven op oc van mem!?
Las ook op rage3d dat als je je originele bios uitleest met bv wordpad krijg je of 105 of 107 nr voor 350cores en een 360 core heeft 113 pn nr... (dus wel met originele bios)

Dit is een manier om het te achterhalen, zonder koeler eraf te halen...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een review gevonden over de Zalman ZM80D-HP, als ik deze mensen moet geloven koelt deze dus beter dan de VGA Silencer (en is bovendien veeel stiller).

Temperaturen met de ZM-OP1:

Afbeeldingslocatie: http://www.insanetek.com/reviews/cooling/Zalman%20ZM80D-HP/images/review1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
sain onez schreef op 23 juli 2004 @ 19:45:
Zou je zo aardig willen zijn om ook eens een pic met die heatsinks te laten zien, keb een klein zwart heatsink van een oude vgakaart, en wil deze in stukken snijden (proffesioneel, op maat) dat ik die dan samen met me Zalman met single heatpipe monteer...

ps geen xt pcb met 350

Mijn max core is 420/25 en mem 370/75 met die Zalman met HP en fan, maar lees dit vaker als max op me (waarschijnlijk 350) core van Club3D terwijl ik dus wel hynix mem heb... 8)7 prod dd volgens chips ergens rond half 2k3, maar vreemd dat die sapphires met hynix2,8 mem ze allemaal rond de 400 op stockcooler krijgen...

Zou de core beperkingen geven op oc van mem!?
Las ook op rage3d dat als je je originele bios uitleest met bv wordpad krijg je of 105 of 107 nr voor 350cores en een 360 core heeft 113 pn nr... (dus wel met originele bios)

Dit is een manier om het te achterhalen, zonder koeler eraf te halen...
Zal morgen avond pic maken van hoe de kaart er nu uitziet, maar me bloks zijn wel op maat gesneden, maar niet 'netjes' afgewerkt ofzo hoor ;). Ze zitten ook half op de chips omdat er wat chips op het pbc tussen de ram-chips inzitten (1 blokje bij mij zit op 2ram chips).

Maar het is goed genoeg om de warmte op het blok af te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Weet iemand hier toevallig hoe ik van een 256mb bios zelf een 128mb bios kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Doormidden knippen!? Half flashen!? (8>

wat wil je ermee doen!? dat hebben ze toch al gedaan met al die bios
waar ik nog mee wil experimenteren, zijn die latency settings van bios wat rabit ziet, terwijl atibioseditter maar een latencytimer aangeeft, die geeft er wat meer, op rage3d zijn ze dit ook aan het testen, maar het blijkt .5fps extra in een bench te geven, dus of het de moeite is :?

merk nu dat het warmer is dat ie op default xt speeds al met glitches enzo na ff gamen komt.. keb em al lager geclockt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Hoodlum2000 schreef op 24 juli 2004 @ 14:23:
Weet iemand hier toevallig hoe ik van een 256mb bios zelf een 128mb bios kan maken?
geloof dat er een bios editor daarvoor is. Kon je in ieder geval de klok settings veranderen, geheugen weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Ja.....met rabit gaat dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
hmm, als ik mn waterkoeling op mn radeon zet doet hij niets meer. haal ik t spulleke eraf en doe ik er mn normale koeler er weer op dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Triple X schreef op 24 juli 2004 @ 20:48:
hmm, als ik mn waterkoeling op mn radeon zet doet hij niets meer. haal ik t spulleke eraf en doe ik er mn normale koeler er weer op dan weer wel...
Haal je shim eraf (dat is het 'afstandhoudertje' op je gpu) gewoon mesje eronder en eraf wippen. (maak je geen zorgen om rma, mijn 9800pro is gewoon germa'ed zonder shim, gewoon nieuwe teruggehad).
Door die shim maakt je wc blok geen goed contact denk en werkt de kaart niet omdat die veel te heet wordt.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
nou ik heb een intimidator blok, die heeft een uitsparing voor de shim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nou ik heb een intimidator blok, die heeft een uitsparing voor de shim...

volgens mij heb ik die vanavond enkele malen voor zijn bol geschoten in BF Vietnam ... :+

iNTIMIDATOR?! en heb je daar niet een pic van?! I'm curious?!!? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij gedetailleerd uitleggen met welk progje je je temperatuur van je 9800 pro naar xt geflashte kaart af kan lezen??

Heb RivaTuner en ATI Tray tools inmiddels uitgeplozen maar kan het niet vinden.
Ook PC Wizard/8RDAVCore boden geen uitkomst.

NB Heb twee weken geleden deze pro gekocht en bleek een R360 core te hebben en een temp sensor; de LM63 temp chip die onder een hoek van 45° tov je core zit. Heb inmiddels een flinke luchtkoeler erop zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Gewoon met atitool

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar in ATI tool vind ik dat precies?? M.a.w. wat moet ik aanvinken/activeren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
In atitool zie ik géén temperatuur....terwijl ik wel een xt heb (asus), met temp+mem sensor...

met smart-dokter zie ik de temp wel.....maar da's dan weer een waardeloos programma om over te klokken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 16:15:
Kan iemand mij gedetailleerd uitleggen met welk progje je je temperatuur van je 9800 pro naar xt geflashte kaart af kan lezen??

Heb RivaTuner en ATI Tray tools inmiddels uitgeplozen maar kan het niet vinden.
Ook PC Wizard/8RDAVCore boden geen uitkomst.

NB Heb twee weken geleden deze pro gekocht en bleek een R360 core te hebben en een temp sensor; de LM63 temp chip die onder een hoek van 45° tov je core zit. Heb inmiddels een flinke luchtkoeler erop zitten.
in je overdrive tab? als je bios2.bin heb gebruikt zie je het daar ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"overdrive tab"?? Weet niet precies wat je bedoelt; zie wel in Rivatuner onder 'power user' een optie 'monitoring core temperature' maar krijg hier geen waarde/temp uit. Las net op andere fora, waarin me duidelijk werd dat ook atitool een monitoring temp optie heeft.
Wie kan me effe precies uitleggen wat ik aan moet klikken om m''n temp te zien?

oh ja, ook met smart doctor kon ik ook geen temps aflezen, wellicht omdat het geen Asus is maar een Sapphire.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Settings->misc->Show card temperature in systray

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Garrett schreef op 26 juli 2004 @ 09:24:
Settings->misc->Show card temperature in systray
Dat staat aan.....maar ik zie niks !

dat werk niet bij alle kaarten met een temp-chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zou dan rechtsonder in de systray de temperatuur aan moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 13:10

Thorne

Forrester

na ongeveer 10 seconden dan...

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 23:47:
"overdrive tab"?? Weet niet precies wat je bedoelt; zie wel in Rivatuner onder 'power user' een optie 'monitoring core temperature' maar krijg hier geen waarde/temp uit. Las net op andere fora, waarin me duidelijk werd dat ook atitool een monitoring temp optie heeft.
Wie kan me effe precies uitleggen wat ik aan moet klikken om m''n temp te zien?

oh ja, ook met smart doctor kon ik ook geen temps aflezen, wellicht omdat het geen Asus is maar een Sapphire.
kijk van wat ik begrijp he, heb jij een:
- Sapphire9800pro met 2,8ns Hynix geheugen, een 360Core en een XTpcb.
- Nou als je dus van een pro naar een XT wilt flashen (heb je waarschijnlijk al gedaan)
dan kan je die bios2.bin bios gebruiken. (staat meermalen vermeldt op de vorige pagina's, anders heb je hier nog even een link:
http://www.rage3d.com/boa...8&perpage=30&pagenumber=1 )
- nu heb je dus een Sapphire 9800XT met 128MB 2.8ns geheugen ipv 2.x (x=5 dacht ik, weet niet meer zeker :P )
- Ik zou na die flash opnieuw je videokaartdrivers installeren, of de Catalyst 4.7 of de omega 2.5.58
- nou als alles goed geinstalleerd is enzo, en je gaat naar je geavanceerde beeldscherminstellingen, hoor je een tab te zien met 'OVERDRIVE' daarin kan je ook je temp aflezen :)

maar in ATItool hoor je het ook te zien, wat voor XT bios heb je gebruikt?
want dat heb ik nergens gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Is er een mogelijkheid om voor de 9800pro@xt de overdrive te kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een R360 core heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
Volgens Everest wel. Weet je toevallig een linkje of een plaats op dit forum waar hierover iets staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
speciaal voor saiz onez

Afbeeldingslocatie: http://www.frigus.nl/products/images/GF-4FX-v1.0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sapphire 9800 pro geflasht naar een xt en dat is allemaal gelukt, alles klopte ook aan de kaart maar ik kan geen temperaturen uitlezen. Ik heb atitool geprobeerd maar die zegt wel dat er een tempchip opzit maar hij kan verder geen temperatuur geven.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
Poging 2:

Hoe kan ik de overdrive inschakelen op een 9800pro@xt met 360 core ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

---rrr--- schreef op 28 juli 2004 @ 00:23:
Poging 2:

Hoe kan ik de overdrive inschakelen op een 9800pro@xt met 360 core ??
Heeft je kaart een LM63 chip ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net de ZM80D-HP binnen, erop gemonteerd (met de ZM-OP1).

Resultaten:

ZM80C-HP + ZM-OP1:

48/55 in graden Celsius

ZM80D-HP + ZM-OP1:

40/48 in graden Celsius

Mijn temps zijn dus wel mooi bijna 10 graden naar beneden 8)

Alle temperaturen zijn gemeten met Rivatuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
Bij atitool zit de temp aflezen een beetje verstopt.
Ga naar settings en dan tab Misc, en dan derde aan vinken.
na 10 sec verschijnt de temp in de taakbalk naast de klok.

Wat je ook kan doen is de Gecube XT bios er op flashen, en dan heb je een tabje OVERDRIVE bij beeldscherminstellingen.
(ik heb een sapphire R360 9800pro 128mb hynix, en dus nu met Gedube bios van XT er op)

Ik heb ook de D versie van zalman er op gezet, en die koeld inderdaad beter.
(weet zo niet hoeveel graden, maar kon verder overklokkken in iedergeval)

[ Voor 33% gewijzigd door w3news op 29-07-2004 10:49 ]

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat Ati tool dus na 10 sec helemaal niets aangeeft in de taakbalk.
En ik weet niet waarom niet.

Een regel uit de log file
"2004-07-28 16:29:17 Detected Chip: R360 (4E4A), 8 Pipelines, 128 MB, Tempchip: yes"

Misschien dat iemand hier iets uit kan constateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
welke bios heb je er op geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in SiSoft Sandra kijk staat er bij video systeem informatie:
Video Bios: BK-ATI VER008.017D.029.000

(maar een vriend van mij (Triple-X) Heeft ook zo'n kaart met dezelfde bios erop en hij kan wel de temperatuur uitlezen).

Voor hij geflashed was kon ik de temperatuur ook al niet uitlezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dan is het duidelijk dat je een r350 core hebt, als je eens in kladblok je bios opent (niet vergeten dat vinkje onderin uitstaat..) typisch je originele bios van je kaart, dan zou je een s/n krijgen als dat met 107 begint, dan zal die van XxX wel met 113 starten, wat op een gemaskte xt duidt en die van jouw een pro versie met 350 core..

Die van jouw niet ouder, dan die van Triple X (wat is prod dd van mem bv op chippies zelf?)?

welcome to the club..(hehe Club3d in mijn geval :+ ) hoeft niet bang, clocken hoger in originele bios dan met de max clocks in xt bios.

Controleer dat eens en vraag je dan eens af, wat je liever hebt. 300pnt extra doordat shaders foutief worden aangesproken en dus min of meer cheat voor meer 3DM2k3 of hogere maxOC op core en mem speeds in een pro, waarop een 'nep'XT niet draait..

@Triple X

Thnx for the picture, ben niet zo bekend in WC setups maar meende dat het een luchtkoeler was, was benieuwd ernaar omdat ik em nie kende, maar ligt meer aan me zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet percies wat je bedoelt met kladblok en in de bios kijken enzo.

Maar ik hoorde dat er mensen waren die artifacts in 3Dmark03 kregen met een XT.
En ik krijg dat dus ook. Dus ik weet bijna zeker dat het nu wel een XT is. Overal geeft hij het ook aan in Windows dat het een XT is. En de 3Dmark scores verschillen behoorlijk.

Dit zijn mijn Scores

3Dmark01
9800pro: 12132
9800XT: 15371

3Dmark03
9800pro: 5331
9800XT: 6286

Aquamark
9800pro: 32601
9800XT: 39150

Zie je het verschil.
Het flashen heeft duidelijk geholpen.

Alleen op de een of andere manier geeft hij geen temp.
Misschien kent iemand een ander programma wat de temperaturen uit kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Nog steeds cool om te zien dat mijn pro@xt nog 1 van de snellere is. (zit nu op 69xx 3dmark2003's) core stable @450 en ram kanik wel op 375 krijgen met artis, 360 normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig ook waar ik die instructie vind om dat OVERDRIVE erop te zetten? Want ik snap het niet helemaal eigenlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
Nou, ik zal ook effe meedoen !
Ik heb een Saphire 9800 pro 128mb met hynix geheugen.
Laatst een zalman cooler met optionele fan aangebracht.
Nu geflashed naar een XT, snelheden in de bios vastgezet op 460/400!

scores:
3DMark03: 7712
Aquamark:52120

totaal geen last van artifacts. mijn chippie is trouwens een r360 :*)

[ Voor 1% gewijzigd door PassieWassie op 28-07-2004 21:14 . Reden: Artefacts = Artifacts :P ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
wow, vaag, mijnes word zeer zeker goed gekoelt :) your one off the lucky's ones i guess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HY5D4283222
AF-28 343A

dit staat op mijn geheugen (128MB), heb een R360 core welke bios moet ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij gaf BTW in dat bios bestandje dit weer:
"R360 Hynix DDR 113-A18812-100 BIOS"

Plus nog een hele hoop andere tekens

Ik neem aan dat je dit bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
commander bart heeft absoluut een r360 core, heb het zelf oop de chip zien staan...
ook de hynix geheugen zit erop.

MAAR op mijn kaart heb ik een std koeler met sapphire logo's enzo, en op die van commander-bart zit een kleinere koeler sonder sapphire logo's. Verder is er geen verschil in kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met die bios openen in notepad is trouwens best ok, je krijgt nml wel te zien wat je hebt.

Ik heb namelijk nog helemaal niks geflashed, alleen wat ge oced (415/370 kwam tot 5990 3dm03's, iemand enig idee of dat redelijk is? :X )

Maar dit stond er wel:
R360 Hynix DDR 113-A18812-100 BIOS

oftewel een r360 met 2.8 Hynix en de tempchip.
terwijl atitool doodleuk r350 blijft volhouden.

dat wordt flashen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Als ik het goed heb begrepen is het enkel mogelijk de temps uit te lezen met een Sapphire 9800Pro @ XT en niet met mijn Club3D 9800Pro @XT. Ik krijg wel in AtiTool te zien:

Detected Chip: R360 (4E4A), 8 Pipelines, 128 MB, Tempchip: yes

Wat moet ik dan met deze info (ik wist al eerder dat ik een R360 had).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al wil ik gaan flashe doe ik: flashrom -p -f 0 biosnaam.bin
maar dan krijg ik elke keer error: ERROR OFLO1: pres '1' to continue

wat moet ik doen :?

geheugen:
HY5D4283222
AF-28 343A

ik heb gebruikt: HIS.9800XT.128MB.Hynix, XT128pa, 9800XT.128MB.Hynix

:? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Laatst online: 09-09 21:42
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 20:21:
Ik weet niet percies wat je bedoelt met kladblok en in de bios kijken enzo.

Maar ik hoorde dat er mensen waren die artifacts in 3Dmark03 kregen met een XT.
En ik krijg dat dus ook. Dus ik weet bijna zeker dat het nu wel een XT is. Overal geeft hij het ook aan in Windows dat het een XT is. En de 3Dmark scores verschillen behoorlijk.

Dit zijn mijn Scores

3Dmark01
9800pro: 12132
9800XT: 15371

3Dmark03
9800pro: 5331
9800XT: 6286

Aquamark
9800pro: 32601
9800XT: 39150

Zie je het verschil.
Het flashen heeft duidelijk geholpen.

Alleen op de een of andere manier geeft hij geen temp.
Misschien kent iemand een ander programma wat de temperaturen uit kan lezen?
Maar dan ben ik benieuwd: Hoe heb je dat vergeleken? Een ONoverklokte Radeon 9800pro naast een OVERklokte geflashte Radeon XT?

Want dat is een beetje appels met peren vergelijken IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet echt niemand wat ik moet doen?
er staat 9800 XXL op de kaart :/ heb een 9800 pro gekocht :|
probeer met pci kaartje te flashe maar hij wil het nu helemaal niet meer doen :| :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 10:56:
weet echt niemand wat ik moet doen?
er staat 9800 XXL op de kaart :/ heb een 9800 pro gekocht :|
probeer met pci kaartje te flashe maar hij wil het nu helemaal niet meer doen :| :'(
Ik snap het even niet. Is je flash gelukt maar het BIOS werkt niet samen (zwart beeld) ?
Of lukt het flashen niet ?

gebruik je daadwerkelijk BIOSNAAM.BIN ? Of die lange naam ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flash lukte, maar dan doe ik dus weer agp fisrt en dan krijg ik zwart beeld :|

natuurlijk doe ik niet biosnaam.bin maar gewoon de naam van de bios ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet dus een 9800XXL bios hebben, ben beetje genaait door de winkel ik kocht een 9800 PRO maar zat een 9800XXL in, maar goed die is toch ietsjes beter.
Maar ik moet zo'n bios hebben, want met 9800 PRO/XT doet die het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geen back-up gemaakt van het originele bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, vergeten om te doen ;( *schaam schaam*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
commanderbart heeft vergeleken met Pro op standaard speeds en XT op bijbehorende speeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op 29 juli 2004 @ 11:12:
[...]

Ik snap het even niet. Is je flash gelukt maar het BIOS werkt niet samen (zwart beeld) ?
Of lukt het flashen niet ?
zwart beeld, wat betekent dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
dat je kaart het niet meer doet... d0h

je kan hem waarschijnlijk wel terugflashen

[ Voor 38% gewijzigd door ThomasW op 29-07-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er is dus niemand die een oplossing of een oorzaak weet voor mijn temperatuur probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Laatst online: 09-09 21:42
Triple X schreef op 29 juli 2004 @ 12:31:
commanderbart heeft vergeleken met Pro op standaard speeds en XT op bijbehorende speeds
Ja zo ken ik er ook nog wel een paar.

De discussie was wat je er mee opschiet om je 9800 PRO te flashen naar een 9800XT. Een 9800 PRO kan je ook overklokken zonder em te flashen naar een XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

commander bart heeft absoluut een r360 core, heb het zelf oop de chip zien staan...
ook de hynix geheugen zit erop.

MAAR op mijn kaart heb ik een std koeler met sapphire logo's enzo, en op die van commander-bart zit een kleinere koeler sonder sapphire logo's. Verder is er geen verschil in kaart...

Wil niet twijfelen aan je woorden, maar en die ghosting en geen temp uitlezing wijzen op 350core.. zie je de LM63 chip dan op de kaart?! is een chippie dat in 45graden op andere chips staan (dus eningste diagonale chip links van de koeler)

Ik heb exact dezelfde 'problemen'

dat uitlezen van bios, is dat de huidige bios, of je originele...

Ik heb ook hynix2.8 maar ergens in half 2003 gefabriceerd, en ook geen temp chip aanwezig.. heb me er al bij neergelegd... pro pcb met pro core 350

De reden dat de nieuwe wel dit hebben, is dat het gemaskte XTs zijn met bios van pro... onder het mom beter 200e voor xt vangen dan em aanbieden voor prijzen net onder x800pro en niet kwijt krijgen...

Heeft Bart zijne niet bv koperen bevestigingspinnen voor koeler ipv de zwarte plasticke die Triple X ongetwijfeld had....

zoek een afbeelding van een ati 9800 pro pcb en een 9800XT pcb image via google, dan zie je die tempchip dwars liggen en op een pro board niet...

dat uitgelezen bios is dat een geflashte of de originele die bij aanschaf erop stond... volgens mij is dit de info uit een geflashte die dus uiteraard die xt info in zich heeft..

Ik krijg de boost maar ook de shaderghosting, maar niet in me favo games, en dus wel een optie, gaat het ook mis in bv doom3 en HL2 (zoals bv in farcry al weleens gebeurt) dan is het beter een pro bios terug te zetten en deze max te oc-en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
bart had zwarte plastic dingen, een 256 bus een xt core, hynix geheugen tempchip weetikniet maar het is verder in alle opzichten een XT.

ik zal wel ff kijken naar tempchip... maar ik denk dat hij er wel opzit.

edit:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/37D66IA4B5LF/picserver.jpeg

dit is de koeler van bart

[ Voor 24% gewijzigd door ThomasW op 29-07-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n core slikt de XT snelheid prima... icm een arctic vga silencer word ie ook nog aardig gekoeld.. 45 graden idle... 55 graden stressed (max) ..
Ik heb trouwens geen flauw benul of het een R350 of R360 is..

Ik heb alleen m'n twijfels bij de temps van m'n geheugen.. is 72 graden stressed niet een beetje teveel ?

( Ik heb een Club3d 128 MB met samsung steentjes )

ben van 5452 naar 6524 3dmarks gegaan...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

hoe bepaal je de temps van mem, de tempuitlezing (als die aanwezig is, dan vind je em in atitool, nadat je de tempuitlezing hebt ingeschakelt, en bv op 1sec zet) die tempuitlezing is voor de core.. met een asuskaart kan je temp van mem en core uitlezen (kameraad heeft een asus xt) maar kan dat dan ook bij een pro ... :?

Btw, zolang er geen artis onstaan tijdens gaming of test in atitool lijkt het me mogelijk.... als je naar max zoekt dan onstaan die toch, wanneer gebeurt dat!?

lijkt me sterk, heb zelf ook een club3d 350 core , en ook geen mogelijkheid tot uitlezen..... (wat enkel coretemp zou moeten zijn)

@triple X

wat is de prod dd van de memchips, en die koeler is van een pro terwijl de nieuwe sapphires pro er zo uitzien, verschilt toch, terwijl een foto van een pro pcb ook die hebben.....

wilde ff via search wat pics van forum linken maar die werkt niet..
in google zoeken in afbeeldingen op 9800 xt pcb en 9800 pro pcb levert duidelijke fotos met een diagonale chip, en de de pro kaarten die niet, die koeler ook op die pro fotos, en bij een pro met xt pcb en core staan er vaak van die groene stikkers op met een duidelijk grotere heatsink... en xt pcbs met 350 core zijn er niet.. dus

of een printplaat van originele pro kaart met 350 core
of originele xt kaart met 360 core (die als 350 verkocht wordt)
of eventuele pro kaart met xt 360 core

alleen mogelijkheid 2 heeft tempchip en andere 2 niet....

[ Voor 6% gewijzigd door SAiN ONeZ op 29-07-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mogelijkheid 2 dat weet ik bijna zeker.
Maar het probleem is dat hij bij mij geen temperatuur kan uitlezen.
En ik heb atitool er al meerdere malen opnieuw opgezet. Maar hij wil niets weergeven in mijn balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sain onez schreef op 29 juli 2004 @ 21:00:
hoe bepaal je de temps van mem, de tempuitlezing (als die aanwezig is, dan vind je em in atitool, nadat je de tempuitlezing hebt ingeschakelt, en bv op 1sec zet) die tempuitlezing is voor de core.. met een asuskaart kan je temp van mem en core uitlezen (kameraad heeft een asus xt) maar kan dat dan ook bij een pro ... :?
Ik heb de temp gemeten met een externe temp meter met zo'n lange metalen probe... werkt prima.. geeft prima aan wat je temps zijn..
Wat mij betreft is het alleen interessant wanneer je tijdens je oc wilt kijken of alles een beetje heel blijft..
Daarna verandert er niet zo heel veel ;)

maar wat is nu eigenlijk de max temp voor geheugensteentjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 21:59:
[...]

I

maar wat is nu eigenlijk de max temp voor geheugensteentjes ?
Bij 55graden begint 't geheugen bij mij moeilijk te doen...dan staat 't op 390-400mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03 21:00
Ik heb een MSI k8n Neo Platinum, met de Sapphire 9800 pro, en een Zalman cpu cooler en Zalman Chipset cooler, Denken jullie dat daar ook een Zalman VGA cooler bij past, of zitten die andere coolers dat te veel in de weg ?

Heeft iemand uberhaupt deze combinatie ?
Als dit dus niet past, wat past dan wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Detonator schreef op 29 juli 2004 @ 23:51:
[...]

Bij 55graden begint 't geheugen bij mij moeilijk te doen...dan staat 't op 390-400mhz
Bij 72 graden loopt alles hier nog wel zonder vreemde verschijnselen... ram staat dan geclocked op 365 Mhz.. ( XT Stockspeed )
Ik vraag me alleen af of het heel blijft...

hele andere vraag.. weet iemand waar ik de Revoltec BGA ram sinks ( koper ) kan kopen..
De enige in de pricewatch is freezinghardware maar die heeft levertijd onbekend op de site..
Kent iemand een shop die ze op voorraad heeft liggen ?
Ricoh schreef op 30 juli 2004 @ 00:59:
Ik heb een MSI k8n Neo Platinum, met de Sapphire 9800 pro, en een Zalman cpu cooler en Zalman Chipset cooler, Denken jullie dat daar ook een Zalman VGA cooler bij past, of zitten die andere coolers dat te veel in de weg ?

Arctic VGA silencer ;) of de nieuwe Ati silencer serie..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan effe bellen met Alphacool in duitsland en checken of ze ze op voorraad hebben. (www.alphacool.de) Heb ze zelf afgelopen week geleverd gekregen, dus waarschijnlijk hebben ze nog wel.

NB Qua verzendkosten is er geen verschil met een bestelling bij een bedrijf in Nederland; geloof 6 eetjes ofsjo. Nadeeltje; je moet om die kosten te drukken vooruitbetalen anders betaal je meer dan het dubbele (€13,50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 10:45:
[...]

Bij 72 graden loopt alles hier nog wel zonder vreemde verschijnselen... ram staat dan geclocked op 365 Mhz.. ( XT Stockspeed )
Ik vraag me alleen af of het heel blijft...

hele andere vraag.. weet iemand waar ik de Revoltec BGA ram sinks ( koper ) kan kopen..
De enige in de pricewatch is freezinghardware maar die heeft levertijd onbekend op de site..
Kent iemand een shop die ze op voorraad heeft liggen ?

[...]

Arctic VGA silencer ;) of de nieuwe Ati silencer serie..
Ik heb bij Freezinghardware ook die sinkjes besteld laatst... onbekende levertijd stond idd op de website maar nadat ik gebeld had bleek dat ie nog 2 of 3 van die setjes had liggen... dus ik zou zeggen bel even, misschien heb je geluk :)
(je kaart wordt wel een stuk zwaarder, als je tenminste de koperen sinks neemt):D

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb sinds vandaag ook (eindelijk) mijn 9800pro binnen. Een van MSI in dit geval. Core is een onderclockte R360, dus da's prettig, alleen heb ik volgens mij niet de temp sensor erop zitten :'( (Koelblok is groot en zal er overheen zitten als hij er toch op zit).
Weet iemand wat de feitelijke verschillen tussen de R350 en R360 core zijn, buiten de OC-baarheid een stock speeds? (Mijn liep effe snel getest iig prima op 395/700, eens kijken of verder naar XT speeds ook wil, bios flashen hoeft denk ik niet eens, tenzij ik de speed in de BIOS vast wil leggen, hij wordt iig al als XT geinstalleerd).
Iemand enig idee hoe het zit met de RAM koeling? Het huidige koelblok zit ook op alle ramchippies. Als ik switch naar een HP80D + OP1 van Zalman, zijn dan de daarbij bijgeleverde ram sinkjes afdoende, of moet ik toch enigszinds uitkijken met de ramkoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kippenijzer,
Flash die kaart NIET, het is een 9800XXL (kijk maar op je kaart).
Je hebt een RX9800 PRO-TD?
Flashen werkte bij mij ook niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

jupz, daarom zei ik dat ik hem ook niet zou flashen :) Iid een 9800XXL PCB, R360 chip en Rx9800Pro 128TD naampje. De andere zaken zijn voor mij dan ook belangrijker :)
Je hebt je kaart toch niet naar zijn grootje geholpen? Gewoon terugflashen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had bios niet, en was nergens te krijgen ;)
is al best oud kaartje, maar als jij hem zou kunnen backuppen (bios) zou dat fijn zijn dan kan ik hem weer verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Met RivaTuner kan ik ook temps aflezen.
Deze geeft hele nette temps, 40-45 graden celcius, voor zowel core als mem.
Kijk ik in atitool of de overdrive functie, dan zit die 20 graden hoger.
Weet iemand hoe dit kan, en wie gelijk heeft?
(sapphire 9800pro R360 128mb 256bit hynix, gecube xt bios)

[ Voor 5% gewijzigd door w3news op 31-07-2004 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Ricoh schreef op 30 juli 2004 @ 00:59:

Ik weet wel dat met cpu koeler uit 6000 serie en zalman vga koeler soms heel erg krap wordt als je fan plaatst op de zalman vga koeler.
Dat komt omdat de fan van de cpu koeler aan zo'n ding hangt, en die over de vga koeler zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Gelukt... Sapphire 9800Pro 128mb 256bit Hynix naar 9800XT. Effe lekker gefragd in AAO. Draait prima. Geen artefacts of niks.

3Dmarks: 5007 --> 5983

(lage scores ik weet het maar de rest van mn systeem is ook niet zo snel - eind van de maand komt er een A64-3500 in :7)

Nou nog effe mn CPU overclocken, kijken wat daarvan komt.

[edit #1]
BTW: Sain, thx for the link. Die BIOS moest ik dus hebben :)

[edit #2]
Ik heb nu dus ook de temperatuur sensor gevonden in AtiTool :D Heb er wel 20 keer overheen gelezen in dit topic! De temperatuur is echter wel erg hoog! 66-70 graden. Is dit niet teveel? Zoja dan moet ik maar een beter koeler halen denk ik :)

[ Voor 118% gewijzigd door BoomSmurf op 31-07-2004 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat nog best hoor ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.