9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 2.974 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:39

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Anoniem: 58898 schreef op 20 augustus 2004 @ 22:28:
zijn er nog speciale dingen waaraan je kan zien dat je een r360 core hebt en niet die 350. Ik weet dat je het kan zien door de koeler te verwijderen maar ik vind dit toch een beetje riskant. (sorry trouwens als het al een keer gevraagd is)
Als je bios nog origineel is, maak er een dump van met atitool (naar een locatie die je terugkanvinden) en open em eens met kladblok, daar staat een core vermelding, eventueel zie je daar al r360 staan (geflashte bios zondermeer, maar originele eventueel) ook staan er een cijfercode in of 107 of 113, dit is of S/N of P/N ( serie of product nr) 113 wijst op xt pcb, 107 wijst op pro pcb.

Dit valt eventueel ook van stickers af te lezen of kaart zelf, 113 wijst op xt pcb en dus zondermeer op ook een 360, terwijl een 107 p/n nr op een pro pcb wijst en eventueel dus wel een 360 core kan hebben.. andersom xt pcb met 350 core dus niet mogelijk/geproduceerd.....

Flashen en 3dmark draaien, ghosting is direct duidelijk, tja en dan kan je kiezen of herstellen of voor lief nemen...

Heb het enkel in 3dmark, ben nu wel met die SM2b en die xtra opties door Dx9c toch maar eens met Farcry begonnen, zou het daar idd zo duidelijk aanwezig zijn als op die screen dan flash ik ook me pro terug met Xt clocks....

En dan zou je zelfs afhankelijk van game het kunnen flashen/herstellen

Is er iemand die hier een BBA (built by ATI) 9800pro bezit, dus niet een Submerk maar echt BBA, straight from their plant, zou daar wel eens een bios van willen checken!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80812

CerandoX.nl schreef op 20 augustus 2004 @ 22:41:
Je kan het ook zien aan de layout van de kaart,zoals die kaarten van sapphire met die groene coolers erop,die hebben gewoon een XT layout :9
Ik heb dus zo'n kaart met groene cooler en XT lay-out. Maar weet begot niet welke core. Vorige eigenaar heeft er een zalman opgezet maar heeft niet naar de core gekeken.

En ik kan nergens temp zien buiten in Speedfan, en ik krijg heeel soms ghosting in far cry dus die ghosting wilt zeggen dat ik GEEN R360 core heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb nadat mijn 9700pro dood is gegaan een 9800pro terug gekregen.
Ik heb daar weer mijn zalman opgezet en nu heeft hij last van artifacts(puntjes) |:(
Dus ik heb hem er weer afgehaald er opnieuw opgezet, nog steeds.
Alleen als ik hem iets onderclock :( heeft hij er geen last van.
Iemand een idee?

(zalman CM80A-HP met de extra fan er op gemonteerd en nog een extra 92mm fan aan de onderkant erbij allemaal low speed)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet dan toch maar mijn oud 9800pro bios er terug in flashen. Ik krijg ghosting in Far Cry, niet echt zoveel, maar na een tijdje ben ik die ghosting wel beu.

Dan maar gewoon pro bios er terug in en oc'en tot XT speeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121165

van de gene de hun pro naar xt geflasht hebben wou ik graag weten wat jullie temperaturen zijn in Atitool
ik vind die van mijn een beeetje hoog 60 idle in ati tool en 40 in riva idle

dankje .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:01
Hier ongeveer 43 graden idle in Rivatuner.. met de blauwe Zalman koeler inclusief fan op halve snelheid.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik zit ook met de blauwe zalman met op1 fan ,ik dacht dat het wat aan de hoge kant was ,zou dat een beetje de standaard temp zijn van de gpu ? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Macer schreef op 23 augustus 2004 @ 11:21:
Hier ongeveer 43 graden idle in Rivatuner.. met de blauwe Zalman koeler inclusief fan op halve snelheid.
Me2, alleen heb ik die ZM-OP1 vervangen door een YS-Tech fannetje (ik geloof deze) even stil, maar koelt al een stuk beter dan die ZM-OP1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
mijn sapphire 9800 is zonder problemen naar 9800XT geclocked, maar ik kreeg later bij m'n openGL games allemaal witte stipjes op 't beeld, dus heb 'm maar weer teruggezet ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121700

ik wil ook graag mijn club 3D 9800 pro flashen tot een XT, maar ik weet niet of ik een R350 of een R360 core heb
ik heb de Zalman CM80C-HP met OP-1 koeler erop zitten, dus dan zou ik dat hele ding eraf moeten slopen om ff te kijken welke van de 2 het is
kan je nog op een andere manier kijken welke het is of kan ik gewoon proberen om te flashen met R360 of zou dat dan helemaal fout gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:40
Anoniem: 121700 schreef op 23 augustus 2004 @ 15:30:
ik wil ook graag mijn club 3D 9800 pro flashen tot een XT, maar ik weet niet of ik een R350 of een R360 core heb
ik heb de Zalman CM80C-HP met OP-1 koeler erop zitten, dus dan zou ik dat hele ding eraf moeten slopen om ff te kijken welke van de 2 het is
kan je nog op een andere manier kijken welke het is of kan ik gewoon proberen om te flashen met R360 of zou dat dan helemaal fout gaan?
Enigste manier om cker te weten of je een 350 of 360 core heb is de koeler eraf halen.
Je kunt natuurlijk wel gewoon proberen te flashen.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:42

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 80812 schreef op 23 augustus 2004 @ 09:46:
Ik moet dan toch maar mijn oud 9800pro bios er terug in flashen. Ik krijg ghosting in Far Cry, niet echt zoveel, maar na een tijdje ben ik die ghosting wel beu.

Dan maar gewoon pro bios er terug in en oc'en tot XT speeds :)
Probeer eens omega's, ik heb ook last van ghosting en een vriend van mij zegt dat je dan de omega's moet pakken :)

EDIT: Blijkt dus niet te werken, dus maar terug flashen, want ghosting is bijzonder irritant :(

[ Voor 12% gewijzigd door DaWaN op 23-08-2004 17:36 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricetgol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-04 21:03
Dag heren.

Tot mijn grote teleurstelling tik ik dit weer met mijn GF4.
Ik heb een Sapphire 9800 pro, die ik van het weekend heb gekocht, met winflash willen overclocken naar een XT. Ik heb de samsung bios van dit draadje gebruikt en helaas start de pc nu niet meer door met de videokaart er in.

Is er een mogelijkheid om zonder tweede PCI videokaart de boel te herstellen?
Ik heb de originele bios nog!
Maar zoals ik zei: de pc start niet door, dus de oplossing met de bootable diskette (die ik in gedachte had) werkt niet.

bedankt Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, heb je toch echt ff een pci kaartje voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KillerAce_NL schreef op 23 augustus 2004 @ 21:15:
Nee, heb je toch echt ff een pci kaartje voor nodig.
Toch niet.

Blindflash

Floppy maken, je Radeon 9800pro erin, laten booten van floppy (dus eerst met je gforce floppy als eerste boodevice zetten) en dan als de floppy geladen is (lichttje uit en geen lawaai meer) gewoon typen wat je moet typen

Even laten doen, rebooten als hij geen lawaai meer maakt en niet meer flikkert en voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80812 schreef op 21 augustus 2004 @ 11:34:
[...]

Ik heb dus zo'n kaart met groene cooler en XT lay-out. Maar weet begot niet welke core. Vorige eigenaar heeft er een zalman opgezet maar heeft niet naar de core gekeken.

En ik kan nergens temp zien buiten in Speedfan, en ik krijg heeel soms ghosting in far cry dus die ghosting wilt zeggen dat ik GEEN R360 core heb?
Als je bios nog origineel is, maak er een dump van met atitool (naar een locatie die je terugkanvinden) en open em eens met kladblok, daar staat een core vermelding, eventueel zie je daar al r360 staan (geflashte bios zondermeer, maar originele eventueel) ook staan er een cijfercode in of 107 of 113, dit is of S/N of P/N ( serie of product nr) 113 wijst op xt pcb, 107 wijst op pro pcb.
als er nog een orginele bios in zit van die pro staat daarin ook wat voor core die heeft in het 3de regeltie van boven

R360 Hynix DDR 113-A18812-100 BIOS

dat is de 3de regel uit mijn orginele pro bios van saphire
daar staat 360 core ,en dat terwijl atitool zei dat het een 350 was

het is ook echt een 360 zelf gezien met blote oog !

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Anoniem: 80812 schreef op 23 augustus 2004 @ 21:19:
[...]

Toch niet.

Blindflash

Floppy maken, je Radeon 9800pro erin, laten booten van floppy (dus eerst met je gforce floppy als eerste boodevice zetten) en dan als de floppy geladen is (lichttje uit en geen lawaai meer) gewoon typen wat je moet typen

Even laten doen, rebooten als hij geen lawaai meer maakt en niet meer flikkert en voila
Dat is nou niet bepaald safe, ik zou dat niemand aanraden. Zeker niet als de flashprocedure userinput vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arghhhh ghosting!!!!
had me pro naar xt geflasht zonder ghosting eerst.
heb ik zaterdag een nieuwe kast gehaalt alles erin gezet
ga ik vandaag farcry spelen en je raad het nooit "ghosting" |:(
dus ik denk dat ik bij het erin zetten van de kaart per ongeluk me blauwe zalman koeler heb verschoven |:(
dus ik heb de kaart terug geflash en geen ghosting meer

wat nou het vage is is dat in atitool de zelfde temps heb
atitool
xt temps 63
pro temps 62

dus ik vind het vaag dat ik op xt ghosting heb en op pro niet aangezien de temp het zelfde is
want als de koeler niet goed op de core had gezeten dan zou ik toch op pro en xt ghosting moeten hebben??

of zie ik dit nu verkeerd??

iemand enig idee???

edit :zou je voor de ZM80D-HP ook artic silver kunnen gebruiken ,dus voor de heatpipes en de gpu core ??????

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 121165 op 24-08-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

KillerAce_NL schreef op 23 augustus 2004 @ 23:18:
[...]
Dat is nou niet bepaald safe, ik zou dat niemand aanraden. Zeker niet als de flashprocedure userinput vraagt.
Ach een videokaart die niet meer werkt, zou ik ook niemand aanraden. Ipv blind flashen, kun je ook de autoexec.bat ff aanpassen en daar het benodigde startcommando toevoegen en dan gewoon lang genoeg wachten.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricetgol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-04 21:03
Vervolg Foute flash 9800.

Helaas is het niet mogelijk om de pc door te laten starten. Het idee van de floppy met daarop de oude Bios van de kaart werkt dus niet.

Over de suggestie met de PCI videokaart lijkt me de enig overgeblijvende.
Daarover nog wat vragen:
1. Werkt deze mogelijkheid door via de BIOS de "opstart grafische kaart" in te stellen?
2. Hebben alle moederborden, biossen deze optie (Elitegroup K7S5A)?
3. Start de pc dan door? M.a.w. kun je dan zonder problemen via DOS / Winflash de juiste kaart selecteren en flashen?

gr. Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

mauricetgol schreef op 24 augustus 2004 @ 07:43:
Vervolg Foute flash 9800.

Helaas is het niet mogelijk om de pc door te laten starten. Het idee van de floppy met daarop de oude Bios van de kaart werkt dus niet.

Over de suggestie met de PCI videokaart lijkt me de enig overgeblijvende.
Daarover nog wat vragen:
1. Werkt deze mogelijkheid door via de BIOS de "opstart grafische kaart" in te stellen?
2. Hebben alle moederborden, biossen deze optie (Elitegroup K7S5A)?
3. Start de pc dan door? M.a.w. kun je dan zonder problemen via DOS / Winflash de juiste kaart selecteren en flashen?

gr. Maurice
Elk MB dat ik tegenwoordig tegenkom heeft die optie.
Winflash vindt zelf de juiste kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes!

Thx for the tip M3Lted van die bios te openen met kladblok, dit staat er in mijn origineel pro bios:

R360 Hynix DDR 113-A18812-100 BIOS

:*) :*)

Maar hoe komt het dan dat ik ghosting heb in far cry soms?? :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 80812 op 24-08-2004 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80812 schreef op 24 augustus 2004 @ 08:26:
Yes!

Maar hoe komt het dan dat ik ghosting heb in far cry soms?? :'(
jij had toch ook zoeen zalman erop zitten?
het zou best kunnen dat hij er niet goed op zit,want bij het minste geringste verschuif je hem
ik had ook nooit last van ghosting maar nu dus wel
dus ik gooi de zalman ZM80D-HP in de kast en zet de orginele koeling erwel op :r
en ik laat de mooie ramsinks wel zitten heb toch nog 2 fans op me video kaart en cpu staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 02-06 15:31

Xymox

Determinism rulez !

Hebben jullie het wel over ghosting ?

Er is een verschil tussen artifacts die ontstaan door core of memory overclocks en de problemen die ontstaan met een R360 BIOS op een R350 core.

Ghosting heeft niets met warmte of overclocking te maken. Dit ontstaat door incompatibiliteiten tusen de R350 en R360 icm het XT BIOS.

@M3Lted : volgens mij heb je het dus over core artifacts (stipjes) en/of memory artifacts (blokken en strepen).

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Zow, mogguh weer, ik is hier :P

allereerst: sorry dat ik dit topic enigzins heb verwaarloosd :X eerst vakantie en later werk waren dingen die nogal tijd hebben gevreten de laatste tijd :P kwam gewoon ff niet meer aan GoT toe, iets wat ik nu weer hoop te veranderen (heb links en rechts nog wel wat gelezen/gepost, maar dat was wel heeel minimaal :P )

Ten tweede: kga de startpost bijwerken zodra ik in de gelegenheid ben :P ik zit hier weer op me werk, achter een trage isdn verbinding, dus niet alles gaat even snel, wat het internetten (en updeeten) nogal frusterend maakt :)

Nogmaals sowwy :P maar ik beloof verandering.

offtopic:
Ik vraag me alleen af wrom dit deel niet dicht is gegaan na 500 posts? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100401

Anoniem: 121165 schreef op 20 augustus 2004 @ 14:31:
als het niet goed is of niet naar je zin dan kan je hem gewoon terug flashen
in winflasg of onder dos dat alles staat op de 1ste [agina van dit topic B)
bedankt voor het antwoord.

ik heb net de Sapphire bestelt (9800pro) en hoop dat deze de juiste Core heeft.

Waar kan ik de bios downloaden? (ik heb me er nog niet echt in verdiept).... ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 100401 op 24-08-2004 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xymox schreef op 24 augustus 2004 @ 09:42:

Er is een verschil tussen artifacts die ontstaan door core of memory overclocks en de problemen die ontstaan met een R360 BIOS op een R350 core.

Ghosting heeft niets met warmte of overclocking te maken. Dit ontstaat door incompatibiliteiten tusen de R350 en R360 icm het XT BIOS.

@M3Lted : volgens mij heb je het dus over core artifacts (stipjes) en/of memory artifacts (blokken en strepen).
tis toch echt ghosting ,in farcry en 3dmark ineens langs bepaalde randen en in schaduwen zie je blokkerig effect
dus geen stipjes of strepen
had ik eerst niet @ xt speeds,.heb ook een 360 core maar nu ik hem terug heb gezet @ pro is het weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 16:25
Anoniem: 80812 schreef op 23 augustus 2004 @ 21:19:
[...]

Toch niet.

Blindflash

Lees nou eens eerst jongens.. |:( |:(

Quote uit bericht van Mauricetgol

"Maar zoals ik zei: de pc start niet door, dus de oplossing met de bootable diskette (die ik in gedachte had) werkt niet."

Greetz Boy_One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy_One
All,

Ik heb sindskort een Sapphire Atlantis 9800Pro, nu heb ik vanaf deel 1 bijna alles gelezen, maar blijven toch nog wat vraagjes knagen.

1. Ik zie mensen af en toe roepen van wat is jou temp en dan worden er een aantal temps geroepen, maar ik zie ook in de post dat de 9800pro geen hardware temp heeft. Nu heb ik in mijn driver software van ati gezocht, maar ik zie nergens metertjes om dit uit te lezen. Kun je nu wel of niet de temp uitlezen??

2. Nadat ik mijn 9800 pro had geflashed naar een xt met de bios op deze site haalde ik mindere punten in 3dmark 2001 en 2003 ook nadat ik hem geclocked had met Radlinker. Nadat ik mijn oude bios had terug gezet haalde ik wel meer. Doe ik iets fout???

3. Kan iemand mij vertellen wat de max is qua core/mem om te klokken????

Ooh ja dan willen jullie nog weten hoe of wat qua cooling. Komt ie... >:)

Zalman CM80D-HP met OP-1 en als koolpasta Artic gold.

Wie o Wie helpt mij... :)

Greetz Boy_One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Anoniem: 100401 schreef op 24 augustus 2004 @ 10:39:
[...]

bedankt voor het antwoord.

ik heb net de Sapphire bestelt (9800pro) en hoop dat deze de juiste Core heeft.

Waar kan ik de bios downloaden? (ik heb me er nog niet echt in verdiept).... ;)
Zie startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik had mijn saphhire 9800 pro met R360 core en samsung memory geflasht met de XT bios met hynix...[op een vreemde vage manier deed de samsung XT bios raar (heel gerekt beeld op de monitor).]

In het begin, dus 2 dagen deed ie het perfect. 3d mark score: 6660 . Daarna opeens artifacts, artifacts overal, in windows, dos.... Het eerste wat ik dacht was een hitte probleem, maar voordat ik met flashen begon had ik al de Zalman dual heatpipe met OP1 koeler..en hij voelde wel wat warm aan maar goed.... Terug geflasht en nog steeds artifacts in Dos...de witte schaakord type. In de eerste instantie dacht ik...GEMOLD!!! Kaart eruit gehaald en oude Geforce erin gegooid.

Dag later deed ik hem erin en alles deed het weer! Ik dacht dus...100% hitte probleem dus. Daarna terug geflasht naar XT (hynix) 3 dagen alles goed. Daarna opeens weer op default speeds het zelfde probleem! Pc was amper 1 uurtje aan. Warmte was niet voelbaar! Dus nu denk ik, geen hitte probleem, maar bios error ofzoiets. Kaart terug geflasht en verwisseld. Misschien probleem met statische ladingen??? NB. de kast is van boven helemaal open en er komt stof binnen.

ik hou jullie op de hoogte o de verdere ontwikkelingen.....

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Heel vreemd CyberAmp. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen.
Ik heb nu mijn 2e kaart.
Mijn eerste had dat ook, maar heb een nieuwe gekregen dmv garantie.
Die had het op stockspeeds ook al.
Nu draai ik zelf alweer een hele tijd @ XT, en geen last, maar heb hier dan ook wel R360, XT Layout, en tempsensor.
Die andere kaart had gewoon allemaal witte vierkantjes. Weet ook niet waarom.
Misschien dat als je hem terugbrengt met de melding dat er vaak vierkantjes enzo te zien zijn, dat je ook een nieuwe krijgt :9 .

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

FnFnF schreef op 24 augustus 2004 @ 13:16:
Heel vreemd CyberAmp. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen.
Ik heb nu mijn 2e kaart.
Mijn eerste had dat ook, maar heb een nieuwe gekregen dmv garantie.
Die had het op stockspeeds ook al.
Nu draai ik zelf alweer een hele tijd @ XT, en geen last, maar heb hier dan ook wel R360, XT Layout, en tempsensor.
Die andere kaart had gewoon allemaal witte vierkantjes. Weet ook niet waarom.
Misschien dat als je hem terugbrengt met de melding dat er vaak vierkantjes enzo te zien zijn, dat je ook een nieuwe krijgt :9 .
Ik wacht af voorlopig af. Garantie is toch meestal 1 jaar ofzo (ik had hem bij PCMegastore).

Ik denk dat het ligt aan mogelijk vier dingen:

1) Hynix Bios die niet 100% compatible met de samsung geheugen is (hoewel die wel gewoon draait...)

2) Statische ladingen door stofdeeltjes...?? Of dit mede door 1)

3) langduring gebruik (in het begin 9 uur non-stop) @ 432/397 (core/mem) dat ie daardoor instabiel geworden is...en daardoor "random" artefacts?

4) Koelpasta op de core....ik was niet bepaald zuinig ermee (..maar hij deed het) door de hitte gesmolten op de transistors zoiets..daardoor af en toe conflicten???

Indien ik het zelfde 'syndroom' ga krijgen @ pro met stock speeds dan wordt het inderdaad terug brengen en nieuwe claimen. De kaart presteert zeer goed als XT en is goed overklokbaar maar die artefacts komen 'uit het niets' op zo lijkt het.

Als laatste redmiddel (indien alles faalt) Terug brengen: Ik moet dan zeker PCMegastore mailen ofzoiets of kan ik direct bij Sapphire Nederland BV... terecht? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
mauricetgol schreef op 23 augustus 2004 @ 19:28:
Dag heren.

Tot mijn grote teleurstelling tik ik dit weer met mijn GF4.
Ik heb een Sapphire 9800 pro, die ik van het weekend heb gekocht, met winflash willen overclocken naar een XT. Ik heb de samsung bios van dit draadje gebruikt en helaas start de pc nu niet meer door met de videokaart er in.

Is er een mogelijkheid om zonder tweede PCI videokaart de boel te herstellen?
Ik heb de originele bios nog!
Maar zoals ik zei: de pc start niet door, dus de oplossing met de bootable diskette (die ik in gedachte had) werkt niet.

bedankt Maurice
Makkelijker Flashen (Vanuit DOS)
Ik heb een progje gevonden op het internet waarmee je veel makkelijker kan flashen. Ik heb zelf even verschillende versies gemaakt, die je hieronder kunt vinden. Flashen met deze progjes gaat als volgt.

Je maakt met drdflash.exe weer een bootdisk. Vervolgens plaats je de bestanden uit 1 rarretjes (afhankelijk van je videokaart) bij die diskette (even unrarren). Je hebt dan als het goed is een diskette met de volgende inhoud:
COMMAND.COM
AUTOEXEC.BAT
DOS4GW.EXE
flashme.bat
FLASHROM.EXE
FLASHROM.ROM
restore.bat
XT128pa.bin óf XT128nt.bin óf XT256nt.bin
backup.bat

(in windows verkenner zie je maar 7 bestanden, er zijn er 2 verborgen)

Dan start je je pc opnieuw op, met de diskette in je floppydrive. Je wacht tot je het A:/> command prompt krijgt.

Dan typ je eerst "backup" Er zal dan een melding verschijnen dat je originele bios is gebackupped. Daarna typ je "flashme". Dan begint het programma te flashen. Dan haal je de diskette uit je station en start je je computer op, mocht het nou niet lekker lopen (vastlopen, artifacts, zwarte schermen of andere ongein) dan stop je de diskette weer in je computer, wacht je tot hij opgestart is en dan typ je "restore". Dan zal je pc de originele bios weer terug zetten. Dit is iets wat je blind nog kan doen dus je hebt ook geen gehannes met pci video kaarten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118930

Fellow tweakers,

Ik en een maat van me hebben een paar dagen terug een Asus 9800Pro 256mb geflasht naar een 9800XT. We hebben een bios gebruikt voor een Asus 9800XT met 256Mb Samsung geheugen, en we hebben geflasht met Winflash. De flash verliep zonder problemen, en ook Aida32 gaf een Asus 9800XT 256Mb aan. We hebben de kaart getest met 3dMark03, maar we kregen in de 2e en 3e test artifacts te zien, in de 2e test (troll's lair) vooral bij de schaduw effecten, en in de 3e test (mother nature) vooral in de donkere plekken, de bladeren en schaduwen. We denken dat het aan het geheugen ligt, aangezien dat vaak het geval is met sneeuw/schaduwen. De 9800Pro die we hebben geflasht heeft een R360 core, het is dus wel een teruggeclockte 9800XT. We dachten dat het hier om samsung geheugen ging, maar nadat die maat van me gister de koeler van de kaart afhaalde zagen we dit op het geheugen staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/6236/HY5DU573222.jpg

Kan iemand ons vertellen wat voor geheugen dit is? Wat voor merk en welke andere bios we zouden moeten gebruiken? We hebben de eerste flash getest met standaard koeling van de Asus 9800Pro 256Mb, maar deze lijkt me hetzelfde als de XT.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/8641VNqHzYUB.JPG

Nou mijn vraag, wat voor geheugen zit er op deze kaart? Kan het zijn dat we een verkeerde bios hebben gebruikt? Of wordt het geheugen gewoon te warm?

We zitten nu te wachten op de postbode met een doos Zalman reut, de ZM80D-HP, met optionele fan. Dit zal het toch wel moeten verhelpen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:01
Volgens mij is dat Hynix geheugen (wat de meesten bij de nieuwe kaarten hebben volgens mij).

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik had onlangs mn Sapphire R9800Pro (r360) succesvol geflasht naar een XT. Alleen kon ik dan minder overclocken, dan wanneer ik em met de originele bios ging overclocken...

Geflasht kon ik maar een paar mhz'jes boven de standaard speed overclocken...Denk bv aan max 420mHz Core (tov 412mHz). Met de standaard bios loop ik makkelijk 440mHz Core (tov 378mHz).

Getest met Atitool & Doom III.

//Misc info
Sapphire Radeon 9800Pro, r360 core & Hynix geheugen
Gecooled door DangerDen Maze 4 GPU & Tweakmonster BGA Ramsinks (AS5 + superglue)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100401

Hee @NL ace bedankt m8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118930

Ok, hynix geheugen, nou zoek ik nog een bios voor de Asus 9800XT 256Mb Hynix, ik heb google al platgezocht, maar kan hem niet vinden. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy_One
aramdin schreef op 24 augustus 2004 @ 14:03:
Ik had onlangs mn Sapphire R9800Pro (r360) succesvol geflasht naar een XT. Alleen kon ik dan minder overclocken, dan wanneer ik em met de originele bios ging overclocken...

Geflasht kon ik maar een paar mhz'jes boven de standaard speed overclocken...Denk bv aan max 420mHz Core (tov 412mHz). Met de standaard bios loop ik makkelijk 440mHz Core (tov 378mHz).

Getest met Atitool & Doom III.

//Misc info
Sapphire Radeon 9800Pro, r360 core & Hynix geheugen
Gecooled door DangerDen Maze 4 GPU & Tweakmonster BGA Ramsinks (AS5 + superglue)
Dat bedoel ik dus ook in mijn post. Ik dacht dat ik wat fout deed, dit is precies wat ik ook had... ;)

Maar ok waarom gebeurd dit want de hoofdpost geeft aan dat de XT bios beter te overclocken is. Is er een bios probleempje????? :P

Greetz Boy_One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Boy_One schreef op 24 augustus 2004 @ 14:24:
[...]
Dat bedoel ik dus ook in mijn post. Ik dacht dat ik wat fout deed, dit is precies wat ik ook had... ;)

Maar ok waarom gebeurd dit want de hoofdpost geeft aan dat de XT bios beter te overclocken is. Is er een bios probleempje????? :P
Ik heb de volgende bios gebruikt:
code:
1
2
9800XT.128MB.Hynix.HISVER008.015.081.000.bin
53,248Kb

Ik kreeg deze file van een maat van mij opgestuurd : http://duck.reallyrules.com/HW/9800XT%20Bios.rar

[edit]
Ik was nog ff aan het nadenken en bedacht me dat ik toch een bios uit de startpost had gebruikt, omdat dat zo makkelijk was (zon pakket van alles in 1 met al die bat bestandjes :)

[ Voor 15% gewijzigd door aramdin op 26-08-2004 00:53 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy_One
aramdin schreef op 24 augustus 2004 @ 14:44:
[...]

Ik heb de volgende bios gebruikt:
code:
1
2
9800XT.128MB.Hynix.HISVER008.015.081.000.bin
53,248Kb

Ik kreeg deze file van een maat van mij opgestuurd : http://duck.reallyrules.com/HW/9800XT%20Bios.rar
Ok... Ik had juist de bios uit de startpost gebruikt, deze werkte dus ook niet. Iemand enig idee????

Greetz Boy_One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb nu zon artic silencer v3 hier, maar hoe zit dat met die clip, moet er 1 rubberbje aan de boven en 1 aan de onderkant, of beide aan de bovenkant? en hoever moet ik die schroef draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shr3d
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag mijn Sapphire Radeon 9800 Pro binnengekregen.

Uit de doos score 3dmax 03: 5496
Na mijn flash naar 9800XT: 6055

Toen kwam ik erachter dat ik voor samsung geheugen had geflashed, en ik zag wat artifacts bij 3dmark 03.

Ik meteen gezocht en met hynix geheugen geflashed.
Score na hynix flash: 6177

Dacht eigenlijk dat het niets uitmaakte maar goed op letten :) (denk dat het trouwens ook ligt aan mijn systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58898

hoop mn kaart ook vandaag / morgen binnen te krijgen

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 58898 op 24-08-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:57
Score: 6523

Date: 2004-08-20
CPU: AMD Athlon(tm) 64 2310 MHz
GPU: ATI RADEON 9800 PRO
424 MHz / 365 MHz
Res: 1024x768@32 bit

Score: 6471

Date: 2004-08-19
420 MHz / 360 MHz

Score: 6468

CPU: AMD Athlon(tm) 64 2343 MHz
420 MHz / 360 MHz

dit @ pro bios, amd 3500+ msi k8n-neo2, 1 gig intern, 9800 pro + wat denken jullie kan dit nog hoger????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 25-05 16:43
Anoniem: 118930 schreef op 24 augustus 2004 @ 14:20:
Ok, hynix geheugen, nou zoek ik nog een bios voor de Asus 9800XT 256Mb Hynix, ik heb google al platgezocht, maar kan hem niet vinden. Iemand suggesties?
Die staan op de asus-site....waar anders ;)

http://www.asus.com.tw/su...9800%20Series&Type=Latest

hier staat de originele asus-xt-bios die ik zelf ook heb gebruikt op m'n échte xt.

ik heb trouwens hetzelfde geheugen op m'n xt zitten....2.5ns/hynix......koeler lijkt ook hetzelfde....waarschijnlijk heb je ook een xt-gpu/pcb

[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Detonator op 24-08-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Rev! schreef op 24 augustus 2004 @ 15:44:
ik heb nu zon artic silencer v3 hier, maar hoe zit dat met die clip, moet er 1 rubberbje aan de boven en 1 aan de onderkant, of beide aan de bovenkant? en hoever moet ik die schroef draaien?
Ehm, dat staat netjes in de handleiding hoor. Met foto's en al, wat wil je nog meer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

tormentor1985 schreef op 24 augustus 2004 @ 18:16:

424 MHz / 365 MHz

420 MHz / 360 MHz

420 MHz / 360 MHz

dit @ pro bios, amd 3500+ msi k8n-neo2, 1 gig intern, 9800 pro + wat denken jullie kan dit nog hoger????
Ik haal 6300: Sapphire pro@XT met 1 GB ram, A7n8x-x, Amd 2800+ (non-oc)1 GB ram.
Volgens mij moet dat hoger kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Anoniem: 118930 schreef op 24 augustus 2004 @ 13:51:
Fellow tweakers,

Ik en een maat van me hebben een paar dagen terug een Asus 9800Pro 256mb geflasht naar een 9800XT. We hebben een bios gebruikt voor een Asus 9800XT met 256Mb Samsung geheugen, en we hebben geflasht met Winflash. De flash verliep zonder problemen, en ook Aida32 gaf een Asus 9800XT 256Mb aan. We hebben de kaart getest met 3dMark03, maar we kregen in de 2e en 3e test artifacts te zien, in de 2e test (troll's lair) vooral bij de schaduw effecten, en in de 3e test (mother nature) vooral in de donkere plekken, de bladeren en schaduwen. We denken dat het aan het geheugen ligt, aangezien dat vaak het geval is met sneeuw/schaduwen. De 9800Pro die we hebben geflasht heeft een R360 core, het is dus wel een teruggeclockte 9800XT. We dachten dat het hier om samsung geheugen ging, maar nadat die maat van me gister de koeler van de kaart afhaalde zagen we dit op het geheugen staan.

[afbeelding]

Kan iemand ons vertellen wat voor geheugen dit is? Wat voor merk en welke andere bios we zouden moeten gebruiken? We hebben de eerste flash getest met standaard koeling van de Asus 9800Pro 256Mb, maar deze lijkt me hetzelfde als de XT.

[afbeelding]

Nou mijn vraag, wat voor geheugen zit er op deze kaart? Kan het zijn dat we een verkeerde bios hebben gebruikt? Of wordt het geheugen gewoon te warm?

We zitten nu te wachten op de postbode met een doos Zalman reut, de ZM80D-HP, met optionele fan. Dit zal het toch wel moeten verhelpen?

Alvast bedankt
Yup, Hynix.
B.t.w. mensen met probs met Hynix bios: Ik heb de Hynix bios uit het originele artikel van rojakspot gebruikt. Die is 100% goed, iig voor Sapphire users.
Check ook regelmatig Rage3d voor nieuwe biossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

KillerAce_NL schreef op 24 augustus 2004 @ 19:36:
[...]
Ik haal 6300: Sapphire pro@XT met 1 GB ram, A7n8x-x, Amd 2800+ (non-oc)1 GB ram.
3DMark Score 6661 3DMarks
GT1 - Wings of Fury 185.8 FPS
GT2 - Battle of Proxycon 47.3 FPS
GT3 - Troll's Lair 40.3 FPS
GT4 - Mother Nature 42.9 FPS

Fill Rate (Single-Texturing) 1967.9 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 3335.0 MTexels/s
Vertex Shader 20.8 FPS
Pixel Shader 2.0 61.4 FPS
Ragtroll 29.5 FPS

-----------------------
En ik vond dat zelfs matig :P

Maar ja, 3d mark scores zeggen mij niet zoveel, als doom 3 maar lekker loopt en dat doet ie (timedemo demo1 @ 1152/864 met 8x AF en 4xAA op medium - 1e 39,6 en tweede 47,9 fps) Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118527

tormentor1985 schreef op 24 augustus 2004 @ 18:16:

424 MHz / 365 MHz

420 MHz / 360 MHz

420 MHz / 360 MHz

KillerAce_NL schreef op 24 augustus 2004 @ 19:36:
[...]
Ik haal de 6800 in 3dMark 2003.

Amd64 3200+ (FSB 212) = 2332Mhz
MSI K8N NEo Platinum.
512Mb Kingston
Ati 9800PRO @ xt 427/380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar ben ik weer :)

Na het aanschaffen van betere casefans (krachtigere maar stillere papstfans ipv thermaltake casefans bij bij de kast zaten) kan ik weer een stukje hoger klokken:

450/380

43 Graden Idle ~ 50 graden Stressed (gemeten met rivatuner)

Ik kan zowiezo nog veel hoger klokken (volgensmij zelfs tot de 480/400!) maar het gaat mij om de temps, die zijn nu nét netjes binnen de grens en ik wil mijn kaart niet vermoorden. Ik ben na het doorlezen van dit topic opeens veel voorzichtiger geworden als ik het zo lees over overleden 9800 Pro kaarten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
  • Laatst online: 17-10-2024
Welke tool is het meest betrouwbare voor temperatuurmetingen? Atitool of RivaTuner? Atitool geeft stressed 72C aan en RivaTuner 52C... Atitool is altijd ongeveer +20 C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xymox schreef op 24 augustus 2004 @ 09:42:

Ik heb ghosting met een R360core :X

snap het echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Anoniem: 80812 schreef op 24 augustus 2004 @ 22:47:
[...]

Ik heb ghosting met een R360core :X

snap het echt niet
Ik heb het ook maar als ik goed begrijp heeft het niets met warmte of overbelasing te maken maar met het BIOS.
Zelf heb ik m'n club3D (R360, Hynix mem) geflashed met het volgende BIOS: 9800XT.128MB.Hynix.HISVER008.015.081.000.bin.
Met Far Cry ghosting en met 3Dmark2003 ook, tenminste als ik dat met de plaatjes van Xymox vergelijk. Verder draait de kaart uitstekend en heb verder nergens last van. Dit had ik wel toen ik Samsung geheugen had geflashed, want dat gaf allerlei vage beeldfouten (kleine streepjes edg.).

Mocht iemand nog een tip hebben voor het perfecte 3D BIOS dan hoor ik het graag.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CyberAmp schreef op 24 augustus 2004 @ 13:38:
[...]

Ik wacht af voorlopig af. Garantie is toch meestal 1 jaar ofzo (ik had hem bij PCMegastore).

Ik denk dat het ligt aan mogelijk vier dingen:

1) Hynix Bios die niet 100% compatible met de samsung geheugen is (hoewel die wel gewoon draait...)

2) Statische ladingen door stofdeeltjes...?? Of dit mede door 1)

3) langduring gebruik (in het begin 9 uur non-stop) @ 432/397 (core/mem) dat ie daardoor instabiel geworden is...en daardoor "random" artefacts?

4) Koelpasta op de core....ik was niet bepaald zuinig ermee (..maar hij deed het) door de hitte gesmolten op de transistors zoiets..daardoor af en toe conflicten???

Indien ik het zelfde 'syndroom' ga krijgen @ pro met stock speeds dan wordt het inderdaad terug brengen en nieuwe claimen. De kaart presteert zeer goed als XT en is goed overklokbaar maar die artefacts komen 'uit het niets' op zo lijkt het.

Als laatste redmiddel (indien alles faalt) Terug brengen: Ik moet dan zeker PCMegastore mailen ofzoiets of kan ik direct bij Sapphire Nederland BV... terecht? Alvast bedankt!
1: Je kan geen Hynix BIOSSEN op Samsung gebruiken of anders om.
Zou dus goed mogelijk kunnen zijn.

2: Leek me heel erg onwaarschijnlijk, dus kras maar door ;)

3: Ik gebruik mijn PC nog veel en veel langer dan 9 uur, die van mij staat al om 8 uur 's ochtens aan, en sluit hem pas af om 9/9.30 uur 's avonds om tv te gaan kijken, dus zeg maar 13/13.5 uur. Zo lang staat die van mij aan, zonder problemen.

4: Te veel koelpasta werkt juist tegen, dus het beste is om het eraf te halen, en er nieuwe op te doen.
"door de hitte gesmolten op de transistors zoiets..daardoor af en toe conflicten???" Leek me ook heel erg onwaarschijnlijk, omdat na een tijdje pasta zo hard als wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

FnFnF schreef op 25 augustus 2004 @ 09:50:
[...]

1: Je kan geen Hynix BIOSSEN op Samsung gebruiken of anders om.
Zou dus goed mogelijk kunnen zijn.
Hmm dat leek mij (na de tweede keer) ook. Dat wordt gewoon een tijdje @ pro uitproberen en kijken of er dezelfde artefacts komen. Komen die er wel: Zalman eraf, koelpasta schoonmaken en minuscuul laagje aanbrengen...al blijft het probleem dan wordt het terug brengen. ;)

Keep U posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UTerror schreef op 24 augustus 2004 @ 22:36:
Welke tool is het meest betrouwbare voor temperatuurmetingen? Atitool of RivaTuner? Atitool geeft stressed 72C aan en RivaTuner 52C... Atitool is altijd ongeveer +20 C :)
Ik zou het niet weten, maar ik denk Rivatuner want 70C lijkt me toch wel errrrrug hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 20:22

Zjemm

...

als ik mijn 9800 pro saphire op xt speeds laat draaien krijg ik met originele koeler en met artic silencer koeler meteen artifacts.

flash ik de kaart met een xt bios dan heb ik hetzelfde.
het is wel een r360 core met samsung geheugen.

lijkt wel of mijn kaart het ondanks de r360 niet aankan. is dit mogelijk of doe ik iets verkeerd? of is er een beter bios beschikbaar. het is namelijk al een 4 maand geleden dat ik het getest heb

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 02-06 15:31

Xymox

Determinism rulez !

Je koopt een kaart op default speeds (Pro of XT) en daar heb je garantie op.

Dat je een kaart kan overclocken is mazzel, maar of het werkt op elke kaart is maar afwachten.

Sommigen hier hebben erg veel geluk (XT PCB, tempchip, R360) en halen ook nog eens hoge clocks.
De ander gaat nog niet eens 1 Mhz hoger dan default.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Zjemm schreef op 25 augustus 2004 @ 13:45:
als ik mijn 9800 pro saphire op xt speeds laat draaien krijg ik met originele koeler en met artic silencer koeler meteen artifacts.

flash ik de kaart met een xt bios dan heb ik hetzelfde.
het is wel een r360 core met samsung geheugen.

lijkt wel of mijn kaart het ondanks de r360 niet aankan. is dit mogelijk of doe ik iets verkeerd? of is er een beter bios beschikbaar. het is namelijk al een 4 maand geleden dat ik het getest heb
Ik heb 1 keer overgeklokt met Radlinker en dat vern^%kte mijn beeld. Dezelfde snelheid gedaan met Rage3D, helemaal geen artefacts. Probeer eens Atitool je max core te bepalen, beginnend zonder XT bios en default pro speeds. Zorg ook dat je goede koeling hebt en niet teveel pasta gebruikt want dat kan de temps negatief beinvloeden. Voel ook aan je heatsink, is die zo heet dat erop kan grillen >:) of is die koud ?? Koud kan ook betekenen dat de heatsink er misschien niet goed op heeft gezeten..? Maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118527

Ik heb een Ati 9800Pro @ Xt, maar ik kan geen temps aflezen. Nu was ik eigenlijk wel nieuwsgierig en misschien meerdere mensen of het mogelijk is om een eigen temp sensor te plaatsen bij de core en eventueel ook bij het geheugen. Waar zou ik deze temp sensoren vandaan kunnen halen en hoe zijn ze het beste te plaatsen??

Ik neem aan dat je dan een extra Drive nodig hebt waar je temp sensoren op kan aan sluiten. Zit hier ook nog een verschil in?? Heeft iemand ervaring met dit idee?

Ik heb een R360 Core dat heb ik gecheckd. Zalman C-versie met fan.
Shapphire Ati 9800 PRO Atlantis

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 118527 op 25-08-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 20:22

Zjemm

...

mijn koeler is gewoon warm. dus niet extreem heet of koud. koelpasta zit er heel dun laagje op. tis niet de eerste keer dat ik een kaart (of proc) met nieuwe koelprut voorzie :)

rage3d kun je daar ook mee overclocken dan? ik dacht dat dat gewoon drivers waren voor een andere kaart. of is het een los tooltje?

en anders zal mn kaart wel gewoon niet die snelheden aankunnen

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CyberAmp schreef op 25 augustus 2004 @ 14:14:
[...]

Ik heb 1 keer overgeklokt met Radlinker en dat vern^%kte mijn beeld. Dezelfde snelheid gedaan met Rage3D, helemaal geen artefacts. Probeer eens Atitool je max core te bepalen, beginnend zonder XT bios en default pro speeds. Zorg ook dat je goede koeling hebt en niet teveel pasta gebruikt want dat kan de temps negatief beinvloeden. Voel ook aan je heatsink, is die zo heet dat erop kan grillen >:) of is die koud ?? Koud kan ook betekenen dat de heatsink er misschien niet goed op heeft gezeten..? Maar een idee.
Nou, op mijn heatsinks kan je echt grillen :(
Ik dacht ook, ff voelen, ik verbrandde zowat mijn vingers :(
Dat is cker niet goed? Want ik kan ook zowat niet ver komen met o/cen, maar max 420, dan beginnen te artifacts al.
Koeler is zo'n standard Sapphire ding die bij de laatste modellen zit.
Ga maar eens kijken voor een andere koeler geloof ik.

//EDIT:
We zitten ook alweer tegen de 1000 posts aan, tijd voor Deel 6 :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 25-08-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Zjemm schreef op 25 augustus 2004 @ 14:51:
mijn koeler is gewoon warm. dus niet extreem heet of koud. koelpasta zit er heel dun laagje op. tis niet de eerste keer dat ik een kaart (of proc) met nieuwe koelprut voorzie :)

rage3d kun je daar ook mee overclocken dan? ik dacht dat dat gewoon drivers waren voor een andere kaart. of is het een los tooltje?

en anders zal mn kaart wel gewoon niet die snelheden aankunnen
Rage 3d overclocker met diverse skins :9~ , drivers allinclusief om het maar zo te zeggen.

@ FnFnF: Wel gedurfd om zo over te klokken! Ik zou sowieso eerder betere koeling nemen omdat de temps echt hoog op lopen en die standaard parallelogramheatsinkje (..wat een woord) die kan die overclock echt niet bijhouden ......en die koelprut wat ze erop doen is echt grove sh*t..aluminium pulp.

Als je die Zalman dual heatpipe in handen hebt en je dat vergelijkt met die stockheatsink dat kan je wel bedenken wat beter koelt. :9

Hogere temps=meer kans op artefacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121165 schreef op 23 augustus 2004 @ 23:33:
arghhhh ghosting!!!!
had me pro naar xt geflasht zonder ghosting eerst.
heb ik zaterdag een nieuwe kast gehaalt alles erin gezet
ga ik vandaag farcry spelen en je raad het nooit "ghosting" |:(
dus ik denk dat ik bij het erin zetten van de kaart per ongeluk me blauwe zalman koeler heb verschoven |:(
dus ik heb de kaart terug geflash en geen ghosting meer

wat nou het vage is is dat in atitool de zelfde temps heb
atitool
xt temps 63
pro temps 62

dus ik vind het vaag dat ik op xt ghosting heb en op pro niet aangezien de temp het zelfde is
want als de koeler niet goed op de core had gezeten dan zou ik toch op pro en xt ghosting moeten hebben??

of zie ik dit nu verkeerd??

iemand enig idee???

edit :zou je voor de ZM80D-HP ook artic silver kunnen gebruiken ,dus voor de heatpipes en de gpu core ??????
okay ben vandaag bezig geweest en ik heb de zalman erop nieuw opgezet
met artic silver 5,dat scheelt 1/2 graden hier
toen getest op ghosting en ja hoor nog steeds ghosting
in 3dmark en farcry
toen heb ik mijn oudere drivers erop gezet rad_w2kxp_omega_2551 en weer getest
dit x GEEN ghosting in 3dmark en farcry.
dus nu wil ik zeker zijn dat het aan de drivers lag gaat ik even de rad_w2kxp_omega_2558_7z erop zetten waar ik eerst ghosting mee had .
ik laat het zo even weten

EDIT
ik heb dus de andere drivers geprobeerd (rad_w2kxp_omega_2558_7z)
en ik had weer ghosting in farcry en 3dmark
zie link beneden
http://members.chello.nl/j.blom35/FarCry0001.jpg
dus ik daarna weer mijn oede drivers erop gezet en ,geen ghosting meer in 3dmark of farcry
zie link beneden
http://members.chello.nl/j.blom35/FarCry0000.jpg

sorry dat het geen thumps zijn weet bij me god niet hoe dat gaat lol

maar wat ik nou vaag vind dat het reageerd op drivers :S iemand een idee waarom

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 121165 op 25-08-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CyberAmp schreef op 25 augustus 2004 @ 18:02:
[...]

Rage 3d overclocker met diverse skins :9~ , drivers allinclusief om het maar zo te zeggen.

@ FnFnF: Wel gedurfd om zo over te klokken! Ik zou sowieso eerder betere koeling nemen omdat de temps echt hoog op lopen en die standaard parallelogramheatsinkje (..wat een woord) die kan die overclock echt niet bijhouden ......en die koelprut wat ze erop doen is echt grove sh*t..aluminium pulp.

Als je die Zalman dual heatpipe in handen hebt en je dat vergelijkt met die stockheatsink dat kan je wel bedenken wat beter koelt. :9

Hogere temps=meer kans op artefacts.
Ach, je wil wel eens even wat uittesten, als ik echt safe wil zitten, zit ik op een 415Mhz, dan houd het echt wel op! BTW, ik heb geen parallellogramheatsink, maar twee van die over elkaar heen vallende vierkanten.
Hier voor had ik ook al een 9800Pro, die stuk is gegaan, maar die had zo'n ruit, die koelde een stuk beter. Deze wordt echt verschrikkelijke warm.
En de koelpasta is al vervongen door Silver koelpasta.
Ik ga er denk ik de nieuwe Arctic's opdoen, en dan versie 3, die voor de XT is.
Maar goed, ik vind die 3Mhz de moeite niet waard om de BIOS te gaan veranderen. Vandaar dat ik eerst nog maar mooi ff @ stockspeeds draai.
3DMark03 Score is 6557 3DMarks. Hoogste score tot nu toe >:)
Als ik die 3Mhz erbij doe, zal ik misschien net op 6600 zitten :)
Het memory is trouwens wel redelijk ver over te clocken, de 380 red ie denk ik wel, daar ga ik nog even mee bezig.

BTW, zodra ik er andere koeling op heb zitten, ga ik ook ff voltmodden met mijn potlood :9 :Y)

//EDIT:
Nou ik heb ff geprobeerd mijn mem te o/cen. Maar nou zit ik met een heel vreemd iets. Als ik Tijdelijk Anti-Aliasing inschakel, red ik maar een 370 Mem, maar zonder Tijdelijk Anti-Aliasing red ik gewoon 380, wat ik dus ook al zei:).
Iemand enig idee hoe dat komt?

FnF

[ Voor 9% gewijzigd door Phyxion op 25-08-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

FnFnF schreef op 25 augustus 2004 @ 19:23:
[...]

BTW, zodra ik er andere koeling op heb zitten, ga ik ook ff voltmodden met mijn potlood :9 :Y)

//EDIT:
Nou ik heb ff geprobeerd mijn mem te o/cen. Maar nou zit ik met een heel vreemd iets. Als ik Tijdelijk Anti-Aliasing inschakel, red ik maar een 370 Mem, maar zonder Tijdelijk Anti-Aliasing red ik gewoon 380, wat ik dus ook al zei:).
Iemand enig idee hoe dat komt?

FnF
Hoe en welk onderdeel precies voltmodden?? Ik ben nu @ pro en ik kan niet hoger dan 425/370 terwijl @ XT dat wel makkelijk kon. Dat heeft dus met de voltage te maken, dat moet wel....

Tijdelijk Anti-Aliasing :+ ??? Temporal AA bedoel je vast, en dat is iets heel anders. Maar ik denk dat het of een temperatuur iets is...of iets software matigs...1 van de twee. Oplossing kan ik niet geven. Want AA en overclock hebben niet zoveel met elkaar te maken in jouw verhaal..als het wel zo zou zijn dan had ik het wel begrepen.....

Temporal AA het maakt je AA 2x zo mooi maar het werkt alleen als je hoger dan 60 fps hebt. Dus 2x AA LIJKT 4x AA. Het is geen full scene AA bij mijn weten.

Temporal AA is een trucje om niet veel gpu load te hebben bij het zelfde "uiterlijke effect". Dus, en als je temporal AA uitzet..word er meer van je gpu gevraagd ...hij moet meer anti-Aliasen ipv een gedeelte waardoor je temps hoger worden waardoor er artefacts komen.... maar dat is hier precies anders om..

Het is net zoiets als wel of niet shadows aan zetten in een spel....niet relevant dus voor je overklok, alleen als je de gpu meer gebruikt en de temp stijgt dan is het een logisch verhaal, zonder de hoge temp kan er ook gewoon softwarematig is mis gaan...

[ Voor 20% gewijzigd door Cyberamp op 25-08-2004 21:53 ]

• Faure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05 19:09

Faure

Ja!

beetje offtopic misschien, maar in de startpost klopt de link naar de arctic cooler niet dat moet niet artic maar arCtic zijn:) verder is het mij gelukt via winflash en de samsung sapphire bios te flashen naar een xt behalve me mhz die nu op 390/360 draait. (ik ben van plan de arctic te kopen, vandaar dat ik de foute link ontdekte)

Assumption is the mother of all failures

• Mr. Detonator
CyberAmp schreef op 25 augustus 2004 @ 21:40:
[...]

Tijdelijk Anti-Aliasing :+ ??? Temporal AA bedoel je vast, en dat is iets heel anders. ...
Dat is hetzelfde, maar dan in het nederlands ! 8)7

Anoniem: 121897

Beste Tweakers,

dit is de eerste keer dat ik op deze site ben, duzz weet niet als er al zo`n toPic bestaat.

Ik zit al weken te zoeken om een bios.file. Heb zelf een ASUS 9800 pro 256ddr Hynix2,5 , maar wil um geflashed hebben naar een ASUS 9800 XT 256 Hynix2.5.

Flashen en die hele reut weet ik hoe ut moet.

Maar ik ken die bios.file Nergens vinden, Google plat gezocht, en die vinden een paar site`s MAAR GEEN HYNIX VERSION, of er staat bij

ASUS 9800 XT 256 samsung2.5.bin
ASUS 9800 XT 256 UNKNOWN2.5bin ( ook geprobeerd, was ut ook niet )

Op asus website staan ook bios, maar dat is het ook niet( al geprobeerd )

mijn vraag aan jullie( ASUS GEBRUIKERS ) is

- Als iemand de ASUS 9800 XT 256 Hynix2.5 ( geflashed ) heeft, Zouden jullie mij de bios naar me kunnen sturen, die jullie zelf ook gebruiken

REALGIZ@HOTMAIL.com

- of sites, waar wel een goeie bios staat ( en die bij jullie ook werkt, en geen problemen geeft in spellen )

- Er zijn wel Bios files van SAMSUNG GEHEUGEN( veel zelfs ), MAAR NERGENS goeiuh van HYNIX

hoop dat jullie ( Asus gebruikers, of anderen die het weten) me kennen helpen, zou zeer relax zijn.

B.v.d

A.R.

Anoniem: 101130

Anoniem: 121897 schreef op 26 augustus 2004 @ 11:37:
Beste Tweakers,

dit is de eerste keer dat ik op deze site ben, duzz weet niet als er al zo`n toPic bestaat.

Ik zit al weken te zoeken om een bios.file. Heb zelf een ASUS 9800 pro 256ddr Hynix2,5 , maar wil um geflashed hebben naar een ASUS 9800 XT 256 Hynix2.5.

Flashen en die hele reut weet ik hoe ut moet.

Maar ik ken die bios.file Nergens vinden, Google plat gezocht, en die vinden een paar site`s MAAR GEEN HYNIX VERSION, of er staat bij

ASUS 9800 XT 256 samsung2.5.bin
ASUS 9800 XT 256 UNKNOWN2.5bin ( ook geprobeerd, was ut ook niet )

Op asus website staan ook bios, maar dat is het ook niet( al geprobeerd )

mijn vraag aan jullie( ASUS GEBRUIKERS ) is

- Als iemand de ASUS 9800 XT 256 Hynix2.5 ( geflashed ) heeft, Zouden jullie mij de bios naar me kunnen sturen, die jullie zelf ook gebruiken

REALGIZ@HOTMAIL.com

- of sites, waar wel een goeie bios staat ( en die bij jullie ook werkt, en geen problemen geeft in spellen )

- Er zijn wel Bios files van SAMSUNG GEHEUGEN( veel zelfs ), MAAR NERGENS goeiuh van HYNIX

hoop dat jullie ( Asus gebruikers, of anderen die het weten) me kennen helpen, zou zeer relax zijn.

B.v.d

A.R.
http://www.techpowerup.com/bios/ATI.9800XT.256.Hynix25.bin

alsjeblieft. Hoeft niet perse eentje van ASUS te zijn. Als het maar goede geheugen is en goede type.

die heb ik al geprobeerd, maar al sik in windows kom dan gaat me beeld ut, en als ik um opstart.

Volgens mij gaat dat niet samen omdat Asus iets speciaal er aan toevoegt aan de chip, duzz als ik een andere Hynix 2,5 er opklap dat ik dan storingen krijg

of zal dat een beetje bullshit wezen?

Heeft iemand het zelfde probleem gehad, stuur me die ASUS 9800 XT 256 Hynix2.5 file dan effe.

wordt vervolgt

Thx Mate

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CyberAmp schreef op 25 augustus 2004 @ 21:40:
[...]

Hoe en welk onderdeel precies voltmodden?? Ik ben nu @ pro en ik kan niet hoger dan 425/370 terwijl @ XT dat wel makkelijk kon. Dat heeft dus met de voltage te maken, dat moet wel....

Tijdelijk Anti-Aliasing :+ ??? Temporal AA bedoel je vast, en dat is iets heel anders. Maar ik denk dat het of een temperatuur iets is...of iets software matigs...1 van de twee. Oplossing kan ik niet geven. Want AA en overclock hebben niet zoveel met elkaar te maken in jouw verhaal..als het wel zo zou zijn dan had ik het wel begrepen.....

Temporal AA het maakt je AA 2x zo mooi maar het werkt alleen als je hoger dan 60 fps hebt. Dus 2x AA LIJKT 4x AA. Het is geen full scene AA bij mijn weten.

Temporal AA is een trucje om niet veel gpu load te hebben bij het zelfde "uiterlijke effect". Dus, en als je temporal AA uitzet..word er meer van je gpu gevraagd ...hij moet meer anti-Aliasen ipv een gedeelte waardoor je temps hoger worden waardoor er artefacts komen.... maar dat is hier precies anders om..

Het is net zoiets als wel of niet shadows aan zetten in een spel....niet relevant dus voor je overklok, alleen als je de gpu meer gebruikt en de temp stijgt dan is het een logisch verhaal, zonder de hoge temp kan er ook gewoon softwarematig is mis gaan...
Tijdelijke AA is Temporal AA.

Welke ik ga voltmodden?
Allebei, is allebei met je potlood te doen.

Ja, dat vond ik ook al zo vreemd.
Maar ik meen me vaag te herrinneren dat toen ik ATiTool 0.0.21 opstarte dat ie aangaf dat TAA veel fouten konden geven met testen. Die heb ik per ongeluk te snel weggeklikt, en dus niet meer kunnen zien wat er nou helemaal stond.
Dus vandaar dat ik het uit heb geschakeld, en kom meteen een 10MHz verder.
Maar wat ook zo vreemd was, iedere keer had ie wel een 100000errors om de kubus heen. Dan was ie goed, dan ging ik HeatUpfase doen, en per heatup fase kreeg ik de fouten weer terug, dan zette AT0.0.21 hem weer lager, en waren de fouten weg. Weer de heatupfase, en ze waren er weer 8)7
Maar goed, dan maar "Tijdelijk" ff uitschakelen :)

425/370, haal jij maximaal. Hier zit ik ook ongeveer op met stockkoeling, alleen red ik de 425 lang niet, max 420. Maar mijn mem wil wel veel verder, daar red ik ongeveer een 380 met TAA disabled.

Zodra er andere koeling opzit, denk ik dat mijn core wel verder wil, en dan ga ik ook pas voltmodden. Met stockkoeling vind ik dat een beetje te gevaarlijk.
Misschien dat ik het mem alvast wel ga doen. Zitten geen heatsinks op, maar vind dat het verschil met en zonder heatsinks erg klein is, kan maar 1 Mhz extra eruit halen ongeveer.

wie heeft een ASUS 9800xt ddr 256ddr Hynix ram

geflasht, of niet geflasht?? maakt niks uit

is het mogelijk dat iemand van zijn kaartje effe ee backup maken van de Bios.

zoek er 1, ben aan het testen

b.vd. AR

wacht op reactie

Thx guys :P

• Mr. Detonator
Anoniem: 121897 schreef op 26 augustus 2004 @ 12:47:
wie heeft een ASUS 9800xt ddr 256ddr Hynix ram

geflasht, of niet geflasht?? maakt niks uit

is het mogelijk dat iemand van zijn kaartje effe ee backup maken van de Bios.

zoek er 1, ben aan het testen

b.vd. AR

wacht op reactie

Thx guys :P
Zoals ik al zei.....originele asus-xt biossen staan gewoon op de site van asus

www.asus.com

heb 't effe opgezocht voor je: http://www.asus.com/suppo...=3&f_name=PAL.zip~zaqwedc

met winflash kun je die 't beste flashen...is mij ook gelukt

[ Voor 21% gewijzigd door Mr. Detonator op 26-08-2004 12:58 ]

Mr. Detonator

heb jij Hynix2.5 geheugen dan, geen samsung!!

want die bios had ik al gedownt, noet niet getest

this voor hynix?

Thx mate

• Mr. Detonator
Anoniem: 121897 schreef op 26 augustus 2004 @ 13:10:
Mr. Detonator

heb jij Hynix2.5 geheugen dan, geen samsung!!

want die bios had ik al gedownt, noet niet getest
ik heb hynix2.5 ja ;)

Wil het effe proberen met dat Winflash van asus Bios ( asus site)

als ik die bios wil installeren zegt ie

Wrong Sub-System Vendor Identification

wil dat zeggen, dat ik eerst mijn ouwe 9800pro Bios er op moet zetten

of bios van een asus xt

welke bios moet ik eerst hebben, en dat ie dan ken updaten

Thx dat je me effe help Mr

groet A.r.

ken nog makkelijker,

ken je mij het effe sturen, bios.bin of rom ( ben je ook van mijn gezeik af )

dan flash ik ut met flashrom

ben ik ook zo klaar, vindt dat winflash maar klote van asus

Realgiz@hotmail.com

zie ut zo wel

• Mr. Detonator
Anoniem: 121897 schreef op 26 augustus 2004 @ 13:31:
ken nog makkelijker,

ken je mij het effe sturen, bios.bin of rom ( ben je ook van mijn gezeik af )

dan flash ik ut met flashrom

ben ik ook zo klaar, vindt dat winflash maar klote van asus

Realgiz@hotmail.com

zie ut zo wel
Ik ben nou op m'n werk....kijk straks wel effe als ik thuis ben

Hee Thx man

dan zie je vanavond maar effe, als het tenminste geen grote moeite is

want ik heb alles aangeschaft, en denk wel 50 bios bestandjes geprobeerd en allemaal artifacts enz

als je dat voor me wil backupuh, echt zwaar thx

heb je ook msn, dan voeg ik je effe snel toe of jij mij

en anders stuur je ut gewooon maar, en dan zie ik vanaaf me mail effe

thx, zwaar thx

he zie je mzzl

• Mr. Detonator
15.15.98.436 ;)

15.15.98.436

?? ?? ??

en dat mag betekenen?

groet a.r.

• Mr. Detonator
hehe....dás m'n bankrekeningnummer :7

hehe :) snap um, maar zo`n vermoeden had ik al dat je dat bedoelen

maar gast, heb je msn vast wel want paas me jou dan naam dan effe

over msn dat bestandje effe sturen.

heel iets anders, heb jij ook last van ghosting ofzo met die bios

want ik had laatst dan met een andere bios en nu weer, Bijv als je een plank ziet

en dan ie niet mooi gelijknt aan de buitenkant, lijkt wel driehoekachtig vormpjes

niet strakke lijn maar als je dan weer dichter bij die plan komt dan trek het weer weg
maar op afstand is ut niet mooi strak

p.s. msn naam??

• aramdin
Anoniem: 121897 schreef op 26 augustus 2004 @ 14:47:
Verhaaltje met veel harde <ENTERS>
offtopic:
Dude, probeer ff een normale reply neer te zetten, met interpunctie en geen ENTER voor elke zin die je typt, is nergens voor nodig. Thx!

Back ontopic 8)

Instagram / YouTube

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik heb juist een msi RX9800 PRO-TD128 gekocht.
Deze heeft een 360 core en samsung memory.
Graag had ik geflasht naar XT (xt speeds zijn getest en werken zonder artifacts)
Alleen vindt ik geen bios van msi.
Mag ik dan gewoon de Built By Ati bios gebruiken ?
of bestaat er hier eentje speciaal voor? (al eens gegoogled maar zonder sucses)
Alvast Bedankt

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
jippen schreef op 26 augustus 2004 @ 15:58:
Ik heb juist een msi RX9800 PRO-TD128 gekocht.
Deze heeft een 360 core en samsung memory.
Graag had ik geflasht naar TX (tx speeds zijn getest en werken zonder artifacts)
Alleen vindt ik geen bios van msi.
Mag ik dan gewoon de Built By Ati bios gebruiken ?
of bestaat er hier eentje speciaal voor? (al eens gegoogled maar zonder sucses)
Alvast Bedankt
Elke bios die voor hetzelfde merk geheugen en hoeveelheid geheugen is werkt prima.

waarschijnlijk dus 128mb samsung bios dus, maakt niet uit welk merk de kaart is.

Anoniem: 90589

Ik heb hier dus een 9800PRO 128 MB van madview, welke bios ben ik dan nodig voor winflash?

BVD :)

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Alexio schreef op 26 augustus 2004 @ 16:01:
[...]

Elke bios die voor hetzelfde merk geheugen en hoeveelheid geheugen is werkt prima.

waarschijnlijk dus 128mb samsung bios dus, maakt niet uit welk merk de kaart is.
Thanks Alexio :)

heb gewoon de build by ati gebruikt , en zonder problemen met winflash.
nu aan het checken voor artifacts , tot nu toe niets gezien en atitool ook niet.

nog 1 vraagje: waar kan ik nu die temp uitlezen ?

EDIT: blijkbaar geen temp chip aan boord , in de logfile van atitool: temperature chip not detected :'(

[ Voor 10% gewijzigd door jippen op 26-08-2004 17:00 ]

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
jippen schreef op 26 augustus 2004 @ 16:57:
[...]

Thanks Alexio :)

heb gewoon de build by ati gebruikt , en zonder problemen met winflash.
nu aan het checken voor artifacts , tot nu toe niets gezien en atitool ook niet.

nog 1 vraagje: waar kan ik nu die temp uitlezen ?

EDIT: blijkbaar geen temp chip aan boord , in de logfile van atitool: temperature chip not detected :'(
mmm, das wel een beetje jammer, check anders ff met atitool hoever je kom met oc'en en check ook ff of je geen last hebt van ghosting in 3dmark03.

Dit is mijn ATiTool Log File:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2004-08-11 17:58:24 Application started.
2004-08-11 17:58:46 Application terminated.
2004-08-14 14:36:56 Application started.
2004-08-14 14:37:24 Application terminated.
2004-08-15 09:16:38 Application started.
2004-08-15 09:16:46 Application terminated.
2004-08-15 18:47:22 Application started.
2004-08-15 18:47:36 Application terminated.
2004-08-26 21:02:54 Application started.
2004-08-26 21:03:11 Application terminated.

Wilt dit dan zeggen dat ik een temp chip heb aangezien hij niet zegt dat ik er geen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Anoniem: 80812 schreef op 26 augustus 2004 @ 21:03:
Dit is mijn ATiTool Log File:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2004-08-11 17:58:24 Application started.
2004-08-11 17:58:46 Application terminated.
2004-08-14 14:36:56 Application started.
2004-08-14 14:37:24 Application terminated.
2004-08-15 09:16:38 Application started.
2004-08-15 09:16:46 Application terminated.
2004-08-15 18:47:22 Application started.
2004-08-15 18:47:36 Application terminated.
2004-08-26 21:02:54 Application started.
2004-08-26 21:03:11 Application terminated.

Wilt dit dan zeggen dat ik een temp chip heb aangezien hij niet zegt dat ik er geen heb?
??? Wat moet ik nu hiermee?? de applicatie is gestart en afgesloten..leuk. 8)7

Zoiets moet het zijn:

2004-08-27 10:50:09 Application terminated.
2004-08-27 10:50:52 ATITool v0.0.21 started.
2004-08-27 10:50:52 Detected GPU Chip: R350 (4E48), 8 Pipelines, 128 MB
2004-08-27 10:50:52 Temperature monitoring: chip not detected

Ik heb hem @ pro draaien, dat domme ding leest alleen bios af, maar ik heb gewoon r360 core. Temperatuur chip helaas niet maar met goede koeling overleef je die ontbrekende info wel. Schijnt dat die temp chip meer bij hynix mems zit, ik heb een samsung.

Heb al 2 dagen geen last van artefacts! Dus het was de bios! Ik hem 1 hele dag draaien op 425/370 no problem! Alleen nog een goede samsung XT bios vinden die niet mijn beeld gerekt laat lijken...dan kan ik weer terug naar mijn normale clock van 435/397.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 16:12
Omdat dit topic alweer flink over de 500 posts heenzit is het alweer tijd voor een deeltje 6, hier te vinden : 9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 6
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.