9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.968 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 14:38
Opzich is zo'n uitgebreide how to best handig maar er wordt wel een aantal keer erin gezegt dat als je een 9800Pro 128mb heb met R350 je niet kan flashen. Maar dit is dus best bullshit want dit kan wel. Igg mijne kan het :p. Maar verder is het wel een goede link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38246

MartH schreef op 03 juli 2004 @ 18:03:
Opzich is zo'n uitgebreide how to best handig maar er wordt wel een aantal keer erin gezegt dat als je een 9800Pro 128mb heb met R350 je niet kan flashen. Maar dit is dus best bullshit want dit kan wel. Igg mijne kan het :p. Maar verder is het wel een goede link :)
Inderdaad want mijn 9800pro heeft ook 128mb geheugen en een r350core en heb zonder probz een xt bios er in geflasht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:41
Anoniem: 82429 schreef op 03 juli 2004 @ 13:39:
Na een paar topics over deze flash wil ik toch iets opmerken. Ik heb zelf een Pro met de R350 core van Sapphire, geflashed met een XT bios voor een Club3D kaart. Ik heb geen uitgebreide tests gedaan, maar ik speel al weken Far Cry zonder probleem. Ik moest wel de Omega drivers gebruiken om de gebruikelijke Ghosting weg te halen. En een Silencer erop gezet.

Na een paar weken heb ik toch geluisterd naar een aantal "experts" hier en heb ik een Pro bios naar XT speeds gemod en geflashed. Gewoon uit voorzorg. Weer geen problemen.

Je kan flashen zovaak je wilt en als een bios niet lekker werkt flash je gewoon terug of een andere erop. Geen risico daar denk ik.

Wat is dan wel een probleem? Ik denk dat het monteren van een Silencer de meeste problemen veroorzaakt. Microelectronica is zo kwetsbaar dat zelfs aanraken al bijna fataal kan zijn. Ik vond het weghalen van die spacer om de GPU heen erg moelijk, dat ding zat muurvast en je kan moeilijk gaan wrikken. Voor je het weet breekt er een hoekje van je core af. Toch heb ik het idee dat die spacer eraf moet, hij steekt veel te hoog op, de core moet wel goed contact hebben. Uiteindelijk heb ik er een scheermesje tussen kunnen krijgen en liet ie los. Ik vond het tricky en moest wel even een zweetpareltje wegvegen.

Dan de koelpasta. Sommigen hebben het idee dat je de hele tube moet gebruiken. Dat spul geleid vaak als de klere en een druppeltje op je print kan al fataal zijn! Gebruik zo weinig mogelijk, dat je het bijna niet kan zien, en alles komt goed.

Tot zover het relaas van een tevreden flasher.
Helemaal mee eens, ik heb een dun kartonnetje (die clipjes van een plastic brood zak) gebruikt om een dunne laag aan te brengen. (gewoon een stukje karton ter grote van de core dus).

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Althalus schreef op 03 juli 2004 @ 18:52:
[...]

Helemaal mee eens, ik heb een dun kartonnetje (die clipjes van een plastic brood zak) gebruikt om een dunne laag aan te brengen. (gewoon een stukje karton ter grote van de core dus).
ja maar je moet oo kijken WELKE koelpasta je gebruikt. Als je AS gaat gebruiken, moet je idd goed uitkijken. Die witten geleid volgens mij geen electriciteit, maar dit weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

pokeran schreef op 03 juli 2004 @ 19:05:
[...]

ja maar je moet oo kijken WELKE koelpasta je gebruikt. Als je AS gaat gebruiken, moet je idd goed uitkijken. Die witten geleid volgens mij geen electriciteit, maar dit weet ik niet zeker
In de witte zitten vaak siliconen/aluminium deeltjes en geleiden dus niets...

In AS zit Olie/zilverdeeltjes...en kan dus geleiden!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ad Hox schreef op 02 juli 2004 @ 16:40:
[...]

Hij staat nu inderdaad op 412/365...en ik heb op Overclock (oid) gedrukt. Was succescvol zei die. Maar hij loopt dus nu ook op die settings? Dat is wel mooi dan. Ik kreeg met 3dmark2001 SE met alles op standaard 11344 punten, en alles op High (AA6, hoogste res) 7408 punten. Is dit redelijk (icm 265mb geheugen, amd xp1600@1550)?
Ja dat is een redelijke score,
aangezien je een niet zo zware andere componenten hebt.

Ik haal met mijn P4 2.4gzh 512 mb ram, 15k punten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61779

Ik heb ook net een sapphire 9800 pro gehaald; deze had ook de plastic pin, hynix mem en de afwijkend pcb. Ik kon echter niet goed de cooler eraf krijgen (heb je toch een goed tangetje voor nodig). Ik ben er ook vanuit gegaan dat de r360 core erop zat; de snelheden waren prima. Ati tool gaf echter een r350 aan.

Na de flash: prima, geen problemen onder 3dmark 2003 (ook niet in test 2 en 3), en ati tool meldt keurig een r360. Ik neem dus aan dat alles geslaagd is. Gaaf: een radeon 9800 xt voor 195 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 20:14

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb een club3d 9800pro die ik van betrouwbare collega heb gekocht, met daarop die Zalman met die heatpipe en extra fan (en ga em niet demonteren voor uitlezen van core)

Kan memchip net lezen en herken daarop de hynix2,8 chips...

Echter als ik het bios flash dan leest atitool r360 ipv r350 met originele bios, tja dat zal bios zijn, krijg ook de tempuitleesaanvinkmogelijk (hehe) maar daarna niet in overzichtje... keb eigenlijk nog nie geflasht NA eerst verwijderen van cats, omdat dit wel eens de tempuitlezing brengt, las ik daar ook....

Las ook net op rage3d topic dat de ghosting in test 2 en 3 en later nog wat (die kamikaze-trollen 8)7 ) veroorzaakt worden door het bios die 3DMark andere shaders laat gebruiken als gevolg van de XT herkenning in windows... dit valt dan op te lossen door die omegatruuk, maar het lijkt me dus dat als je r350 flasht naar r360 bios en je krijgt de ghosting dat je dan een r350 moet hebben, die als r360 herkend word en dus dat ghosting veroorzaakt...

Maw: Heb je een RV350 Core dan kan je beter een optimized Pro bios nemen (qua O/C-ing) terwijl een RV360 uiteraard geflasht naar XT bios moet worden, voor optimale prestatie.....

Kan ik, omdat ik ghosting krijg met die tests (en niet tijdens gaming) en meerdere xt bioses heb gecheckt, maar zij allemaal dit ghosting veroorzaken, ervan uitgaan dat ik dus een RV350 Core heb?! :?

Dan lijkt het me beter op een bewerkte bios te nemen van een pro waarmee toch hogere clocks realiseerbaar mee zijn, en het de ghosting verhelpt zonder die omegatruuk, omdat de correcte shaders gebruikt worden in 3DMark

Krijg goede 3dmarks (met ghosting dus wel) maar las ik dit topic dat iemand het ghosting verhielp met een biosflash, maar hoe meer ik erover lees, hoe minder ik dat geloof... (tenzij hij dus een optimized pro bios met daarin XT clockspeeds bewerkt heeft)...en steeds meer het wijt aan het feit dat ik pech met een RV350 Core heb.. ;(

(wat je pech noemt... 9700pro verkopen, en daarvoor een 9800pro met Zalman kunnen fixen :+ :9 )

Iemand die kan bevestigen dat het zo ongeveer klopt, of zit ik er, als zovaak, helemaal langs!? :D

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Anoniem: 61779 schreef op 05 juli 2004 @ 22:35:
Ik heb ook net een sapphire 9800 pro gehaald; deze had ook de plastic pin, hynix mem en de afwijkend pcb. Ik kon echter niet goed de cooler eraf krijgen (heb je toch een goed tangetje voor nodig). Ik ben er ook vanuit gegaan dat de r360 core erop zat; de snelheden waren prima. Ati tool gaf echter een r350 aan.

Na de flash: prima, geen problemen onder 3dmark 2003 (ook niet in test 2 en 3), en ati tool meldt keurig een r360. Ik neem dus aan dat alles geslaagd is. Gaaf: een radeon 9800 xt voor 195 euro!
er zitten plastice 'borg'pinnen IN die plastice pinnen, eerst die eruit trekken en dan gaat het een stuk makkelijker.
Het verwijderen van die cooler is namelijk heeeeeeeeel makkelijk, je moet alleen niet die extra pennetjes vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

toch maar zo een r350 xt bios geprobeerd, maar deze geven ook 'ghosting' in 3DMarK, klopt dan evengoed dan dat r360 andere shaders hanteerd, deze dus op een r350core anders aangesproken worden en dus de ghosting veroorzaakt?

waarom heb ik dit dan ook met een r350 xt hynix bios?! :?

een pro bios met dus settings voor een r350 core geven geen schaakbordjes, zijn die r350 xt bios-en dan echte, aangepaste r360 xt bios-en!? 8)7

waarvoor maakt men dit onderscheid (ik vraag dit omdat zowel r350 als r360 bios ghosting geeft)?

Zijn er getweakte biossen in omloop voor pro kaartjes die op xt speeds lopen, of mag ik dat zelf gaan oc-en!?

Ben ff in verwarring, er zit een goeie zalman met extra fan op dus hitte is geen probleem, ben ik beter af met een echte xt bios (rv360 xt bios) met ghosting (niet in games) of zo een rv350 xt bios die ook ghosting brengt in BenchMark, of dus zo een pro bios die ik zelf max overclock :? (me defaultbios geeft geen schaakbordjes, maar wel 900-1000 3dMarks minder :+ )

Heb me default-bios nog nie geO/Ct maar is boost net zo groot als ik dus default XT speeds laat draaien (of hoger :9~ ) in een correcte 9800pro bios?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:24

Xymox

Determinism rulez !

Volgens mij bestaat er geen R350 XT BIOS.

Een originele XT is altijd R360. Het is wel mogelijk een XT PCB in combinatie met een R350, maar die worden verkocht als 9800Pro !

Als je een R350 hebt, ongeacht of het een XT PCB is of een Pro PCB, lijkt me een Pro BIOS die overclocked is een betere optie. Heb je een R360 op een XT PCB of Pro PCB, dan lijkt me een flash naar een XT BIOS geen probleem.

Ikzelf heb een Club3D 9800Pro (pro PCB en met een R350) en ga geen XT BIOS flashen. De problemen met ghosting icm een R350 en XT BIOS geven bij mij de doorslag.

Ik sla eerst mijn oude BIOS op met ATITool, dan met RadEdit of RaBit het BIOS overclocken (ik zet de core en geheugen clock op Xt speeds) en daarna flashen.
Uiteraard heb ik eerst gekeken of de kaart wel XT speeds trekt. Zeker nu ik er een VGA silencer opgezet heb en het geheugen heb voorzien van koperen sinkjes loopt hij perfect.

Ik zie trouwens uberhaupt geen reden om een XT BIOS te flashen. De overdrive functie op een R360 icm LM63 (tempchip) zal ik nooit gaan gebruiken (mocht ik 'm hebben). Ik bepaal liever zelf hoever de kaart wordt overclocked. Met overdrive heb je geen controle daarover. En wat de XT speeds betreft, met elke overclock-tool kan je dat simpel instellen op je Pro.

Het enige voordeel wat ik mis is de temperatuur-uitlezing. Toch wel leuk om te weten hoeveel graden een Silencer nu oplevert, maar daar houdt het voordeel dan ook gelijk op.

[ Voor 24% gewijzigd door Xymox op 06-07-2004 16:21 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Xymox schreef op 06 juli 2004 @ 16:13:
Als je een R350 hebt, ongeacht of het een XT PCB is of een Pro PCB, lijkt me een Pro BIOS die overclocked is een betere optie. Heb je een R360 op een XT PCB of Pro PCB, dan lijkt me een flash naar een XT BIOS geen probleem.
Niet mee eens. Mijn Club3D Pro (R350) laat zich een stuk hoger overclocken met een XT bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82299

djengizz schreef op 06 juli 2004 @ 18:17:
[...]

Niet mee eens. Mijn Club3D Pro (R350) laat zich een stuk hoger overclocken met een XT bios.
en welk BIOS heb jij gebruikt? heb je ervaring met meerdere? heb ook een club3d 9800pro R350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

djengizz schreef op 06 juli 2004 @ 18:17:
[...]

Daar gaat het niet om. Een R350 met XT BIOS geeft hier en daar problemen. En die paar Mhz meer die je eruit weet te halen merk je niet eens in real life games. Dus wat mij betreft is het me niet waard. Dat is het punt dat ik even wilde maken.

Maar aan een ieder om zelf de flashes uit te voeren. Als een XT flash lukt en geeft geen problemen in games, dan is het mooi meegenomen. Maar zodra er visuele problemen ontstaan voor die paar Mhz meer zou ik gewoon je BIOS laten zoals ie is en gaan stoeien met ATITool !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

als je ff gelezen had, merkte je dat er bios sites zijn met een onderscheid in r350 xt biossen en r360 xt biossen, als ze er zijn hoe kan je dan van mening zijn dat ze niet bestaan!?!!?

mijn vraag was wat het onderscheid is... r350 en r360 cores worden in 3dmark herkend (door de bios) en dan zullen de tests voor de herkende core draaien..

met als gevolg ghosting, maar waarom dan met 350 biosen en ook met 360 biossen!? maar enkel in 3dmark dus lekker boeien of toch nie!? :?

verwacht dus dat beide r360 xt biosen zijn, terwijl een geclockte pro bios op default xt speeds ghosting verhelpt (maar ook die omegatruuk)

Iemand met ook een 9800pro van club3d!? ik heb em van computerland.nl en ben benieuwd wat anderen uit deze shop hebben~?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117956

Ik heb net me Club3D 9800 Pro met R350 core geflashed en tot nu toe loopt het perfect.
me score in 3Dmark 2003 waren eerst 5101 en na de flash 5742 :)
AtiTool geeft nu ook aan dat ik een R360 core heb hoe kan dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dit heb ik ook dus, maar het is duidelijk dat die uitlezing door ATItool enkel de bios uitleest wat hij aangeeft, en met een geflashte XT bios, is dat duidelijk dus de oorzaak..

als je onderin bij settings en daar ergens bovenin, achteraan, ie temp uitlezing kan aanvinken, atitool sluit en weer opstart, dan zou bij settings in die systray waar core en mem speeds vermeld staan ineens daarna ook nog eens een temperatuur hebt staan, is de chip ook geactiveerd en heb je dus een echte r360...

Als je de 3DMark 2003 draait, krijg je dan in test 2 en 3 ook die rare schaakbordjes die een lichte, wazige schaduw moet zijn!? Dit heb ik en verwacht dus een r350 core, nu is er een test om zonder te kijken op core wat je hebt..

originele XT bios met zijn snelle clocks flashen en testen, daarna eens standaard pro bios terugzetten, deze via atitool op default xt speeds zetten (in deze 3dmarktest verwacht ik dan geen ghosting, agv goede adressering van vertexshaders..) en kijken wat voor 3dmark aantal je krijgt, is het hetzelfde dan heb je vaak een 350, krijg je bij een xt bios meer dan op zelfde speeds in een pro bios (dus oc-ed) dan blijkt het de r360 te zijn...

Nu nog klein vraagje voor de experts, als ik nu een 360core heb op een pro PCB hebt , krijg je dan evengoed ghosting, of is de flash van een echte XT bios dan voldoende om de core goed in 3dmark te laten functioneren?!

in bioslog van atitool staat dat tempchip aanwezig is, kan het aanvinken maar verschijnt niet, heb me er al bij neergelegd dat ik een 350 core heb...

edit:
haha las em, en er schoot me direct weer een vraag binnen...

heb hynix 2,8 mem wat is hier de max mem speed van, kan het niet zijn dat door de xt bios over die max snelheid van dat 2,8 mem gaat wat bv 350mhz max is en de default clock voor xts hoger ligt, ivm 2,5 en 2,2 mem chips op XT PCBs!? en dat de reden van ghosting is, zodat ik dus een r360 core KAN zijn maar door de overige componenten op PCB (ao dit langzamere 2,8ns mem) dat dit de oorzaak van het ghosting is? :?

[ Voor 19% gewijzigd door SAiN ONeZ op 06-07-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

Rivatuner herkent mijn core als een R350 maar het is een originele 9800XT en staat op de core ook R360... kan dit nadelig zijn voor mijn OC resulaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

verwacht dat je dan een pro bios geflasht hebt, met geforceerde xt core en mem speeds...

je zou eens die bios van een echte 128mb xt kaart kunnen tjekken, je HEBT een ECHTE , zeg je, heeft die dan ook 256MB, en is het dan ook dus het 2,2ns DDR2 mem of de hynix 2,5 variant die op de 256mb pros zitten!?

stel je hebt een echte XT ff onduidelijk of dit is, maar deze bios is net gepost op rage3d, daar had een gast van Newegg een 9800pro gekocht, deze werd direct in xp herkend als xt met ook overdrivetab (lekker belangrijk..) maar dit zou dan ook bij jouw het geval moeten zijn.....

linkje: http://www.mmj.pwp.blueyonder.co.uk/bios.bin

ga em ook eens testen, maar alles op eigen risico.... :*)

Update:

draait bij me, 3dmarks van 6350 naar 6050 maar na checken van atitool stond core op 398 en mem op 349, wat dus wel een ondergeklockte xt bios is.. (weet niet op dat kleine verschil die minder 3dmarks verklaart.....) ghosting bleef aanwezig, dus nu ik met xtra zalman koeler dus onder die max doorvoorsnelheid van 350mhz kwam, hield ghosting aan, dus mijn bevinding of ghosting door te snel ingesteld memclock veroorzaakt wordt, gaat ook niet op... (denk ik, ofzo :+ )

Als ik nu met Atitool me mem en core clock opdraai naar de default xt speeds, en kies dan voor dumpbios en doe de gebackupde bios flashen in me kaart, heeft die dan standaard deze core en mem speeds!? :?

Update2
Hold on, wait a Minute!!

tis volgens mij een bios met NTSC instellingen oid, want na reset van windows en net voor XP login valt monitor +/- 5sec uit naar standby en dan weer beeld....
komt telkens goed, vriend van me had dat met een hier bestelde asus 9800xt 256mb DDRII en heeft het met patch van asus of ati gefixt...
kan het wel hebben, maar wil nu eens een geclockte pro bios op xt speeds proberen, kan iemand me die eens linken of sturen!? _/-\o_
als dit de ghosting verhelpt en 3dmark valt net zo hoog uit, geloof ik het wel...

keb enkel in 3dmark ghosting, niet in gaming maar errug lekker voor me nieuw kaartje LIJKT het me niet... en als dit verholpen word door zo een getweakte pro bios dan kan ik er wel mee leven dat XP weer 9800pro herkend en wel presteerd als een XT, zonder die bijverschijnselen...

Al deze bevindingen lijken er toch op dat ik een rv350core heb, of niet?!
doe er alles aan om een 360 ervan te maken, maar volgens mij wil ik het te graag... :9~ ;(

[ Voor 61% gewijzigd door SAiN ONeZ op 06-07-2004 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Anoniem: 82299 schreef op 06 juli 2004 @ 18:36:
en welk BIOS heb jij gebruikt? heb je ervaring met meerdere? heb ook een club3d 9800pro R350
9800XT.128MB.Hynix.HISVER008.015.081.000.bin
Is wel voor Hynix geheugen (met dank aan Tutti-frutti). En ja, ik van alles geprobeerd maar hier loopt m'n Club3D het beste op.
Xymox schreef op 06 juli 2004 @ 19:20:
Daar gaat het niet om. Een R350 met XT BIOS geeft hier en daar problemen. En die paar Mhz meer die je eruit weet te halen merk je niet eens in real life games. Dus wat mij betreft is het me niet waard. Dat is het punt dat ik even wilde maken.
Daar gaat het mij wel om (3DMark), en het gaat niet om een paar Mhz maar om veel Mhz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik denk dat de start-post aan een revisie toe is.

De 'verschillende' Cores
In dit kopje zou eigenlijk ook de verschillende combinaties moeten worden opgenomen betreffende de PCB en het wel/niet aanwezig zijn van de temperatuurchip LM63 !

Dus dat een 9800Pro een Xt PCB kan hebben met/zonder LM63 chip met een R350 of een R360.

Vragen over het bovenstaande komen elke keer terug.

Wat heb ik nodig?
Hiervoor zou beschreven moeten worden dat je eerst de Pro moet testen op XT speeds mbv bijv. ATITool voordat je gaat flashen (expliciet aangeven).

bios'en
Ik mis de hynix BIOS'en

Andere meuk
Daar zou ook ATITool en RaBit bij moeten staan

Er wordt ook gerept over de reden waarom een XT BIOS hoger te clocken valt dan een Pro BIOS : hogere voltages.

Is dat ook zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Wat zijn de max speeds die de bezitters hier van een Club3D 9800Pro (hynix, R350) halen ?
Bij mij geeft mbv ATITool artifact-test de max op 420 / 367 !

Ik vind dit nogal laag, gezien sommige post die aangeven rond de 440 / 380 te zitten. Ik heb zelfs een Silencer incl koperen ramsinks geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-05 09:13
Zijn er proggies om om te kijken wat voor core op je 9800 pro zit ?? Heb namelijk net een nieuwe en de koeler verwisseld heb geen zin omdat nog eens tedoen om dat me vorige SE daarmee is overleden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Dezjay schreef op 07 juli 2004 @ 09:24:
Zijn er proggies om om te kijken wat voor core op je 9800 pro zit ??
Nee. De tooltjes lezen de gegevens uit het BIOS en staat los van de daadwerkelijke hardware (core) die op de kaart zit. Er zit niets anders op dan de tekst te lezen die op de core gedrukt staat.

Dit mag ook best vermeld worden in de openingspost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118116

Hoi,

ik ben nieuw hier en heb de laaste dagen de posts allemaal gelezen, ik ben geen die hard overclocker maar was zeer geinteresserd in de eventuele temp uitlezing van die LM 75 chip.
Heb dus de ventilator verwijderd....vond core 360.... geflashd met de hynix xt 128 mb bios en ja hoor....temp uitlezing aanwezig.
Ik had geen termische geleidings pasta liggen...dus er weer voorzichtig opgedaan....is niet de goede manier...maar dat moet ik vandaag maar even gaan halen :)
Toen de diverse probes gedownload t.w. atitool, asusprobe en speedfan.
atitool geeft consequent zon 20 C meer aan dan speedfan, asusprobe geeft de lm75 zowieso niet weer.
Denk dat alleen asusprobe en speedfan te vertrouwen zijn om dat zij beide de zelfde temperaturen aangeven van mn cpu en moederbord.

Nu komt het leuke....weer terug geflashed naar het originele bios ( had ik gelukkig gesaved )
Volgens atitool weer netjes mn oude core r350 terug...geen tempuitlezing meer.
Maar wat blijkt.....Speedfan blijft nu dus wel mn LM 75 chippie herkennen...en via speedfan dus nog steeds tempuitlezing ???????

Als ik speedfan opstart dan scant tie de bussen....hieronder de dump daarvan...ziet toch de LM 75 :) :)

I/O properly initialized
Linked ISA BUS at $0290
Linked Intel 82801BA ICH2 SMBUS at $E800
Scanning ISA BUS at $0290...
SuperIO Chip=PC87364
Scanning Intel SMBus at $E800...
Winbond AS99127F(31) (ID=$31) found on SMBus at $2D
SMBus msg : 10:32:49.526 Unsuccessful WRITEQUICK $00 to $44
LM75 found on SMBus at $48
LM75 found on SMBus at $49
SMART Enabled for drive 0
Found WDC WD400BB-00CAA1 (39,1GB)
End of detection

misschien is dit van enig nut voor anderen.....
Wilde deze info in ieder geval delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Goed idee, ik krijg de temp uitlezing aanvink mogelijkheid maar niet in de systray, ga deze toch eens proberen dan, kijken of ik geluk heb...

er zou ook een manier volgens wat diehards op rage3d zijn, om de hynix mem chip batch te bepalen dat ze gefrabriceerd zijn, er zou een bepaalde code vanaf te lezen zijn waaraan de productie datum te herkennen valt..
ook zou volgens een sticker op de PCB een code staan, waaraan valt af te lezen of het een 350 of 360 core bevat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76010

Heb mn 9800pro ook geflashed naar XT.., loopt heerlijk (R360) (club3 met samsung)

Ik heb de club3d9800XT.128.samsung mem bios gebruikt.
Vanavond es ff checken op hogere clocksnelheden.

Ik moet alleen mn revoltec bga sinkjes ff bijzagen.., ze passen dus op sommige plaatsen NIET onder de VGA silcencer (rev3.) :'( :'(

Wat mij wel opviel is dat mn GPU net een spiegel was (niet zwart zoals op veel foto's). Is dat normaal?

Bedankt voor die tip van die temp-sensor.., gaan we vanavond ook es ff proberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Anoniem: 118116 schreef op 07 juli 2004 @ 10:47:
...zeer geinteresserd in de eventuele temp uitlezing van die LM 75 chip.
Volgens mij wordt de LM63 chip gebruikt bij de XT kaarten en niet de LM75 !

Kan heb mishebben hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

al heet ie de KLM747 chip, als we maar te zien krijgen hoe heet ie het krijgt.... :Y)

en die succesvolle flashes geven geen ghosting in 3dmark!? is ghosting enkel met 350cores, of hoe moet ik dat zien!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Anoniem: 118116 schreef op 07 juli 2004 @ 10:47:
Hoi,

ik ben nieuw hier en heb de laaste dagen de posts allemaal gelezen, ik ben geen die hard overclocker maar was zeer geinteresserd in de eventuele temp uitlezing van die LM 75 chip.
Heb dus de ventilator verwijderd....vond core 360.... geflashd met de hynix xt 128 mb bios en ja hoor....temp uitlezing aanwezig.
Ik had geen termische geleidings pasta liggen...dus er weer voorzichtig opgedaan....is niet de goede manier...maar dat moet ik vandaag maar even gaan halen :)
Toen de diverse probes gedownload t.w. atitool, asusprobe en speedfan.
atitool geeft consequent zon 20 C meer aan dan speedfan, asusprobe geeft de lm75 zowieso niet weer.
Denk dat alleen asusprobe en speedfan te vertrouwen zijn om dat zij beide de zelfde temperaturen aangeven van mn cpu en moederbord.

Nu komt het leuke....weer terug geflashed naar het originele bios ( had ik gelukkig gesaved )
Volgens atitool weer netjes mn oude core r350 terug...geen tempuitlezing meer.
Maar wat blijkt.....Speedfan blijft nu dus wel mn LM 75 chippie herkennen...en via speedfan dus nog steeds tempuitlezing ???????

Als ik speedfan opstart dan scant tie de bussen....hieronder de dump daarvan...ziet toch de LM 75 :) :)

I/O properly initialized
Linked ISA BUS at $0290
Linked Intel 82801BA ICH2 SMBUS at $E800
Scanning ISA BUS at $0290...
SuperIO Chip=PC87364
Scanning Intel SMBus at $E800...
Winbond AS99127F(31) (ID=$31) found on SMBus at $2D
LM75 found on SMBus at $48
LM75 found on SMBus at $49
SMART Enabled for drive 0
Found WDC WD400BB-00CAA1 (39,1GB)
End of detection

misschien is dit van enig nut voor anderen.....
Wilde deze info in ieder geval delen.
Zit wat in, maar kan je em ergens daadwerkelijk nog uitlezen!? ik heb in de log van atitool ook staan dat temp chip aanwezig is, maar zie toch niets in de systray onder core en mem clockspeeds.... :?

kan em ook aanvinken, maar er gebeurt niets, volgens jouw log/dump word ie herkend, maar lees je em ook uit?! heb je een asus, omdat asusprobe werkt!?
En dus na terugflashen, stond het niet alleen in de log van speedfan maar het progje zelf ook uit te lezen, en deze fluctueerde ook!? :?

ps je hebt al gecheckt dat je een 360 hebt en die moeten er een aanwezig hebben, meen ik... waarom flash je geen xt bios, omdat het er daadwerkelijk een is!? :?

Ik zou graag een 360 van me waarschijnlijk 350core willen maken wat niet gaat, maar om een daadwerkelijke xt weer te onderwaarderen naar 350 omdat je fabrikant die veels te dure xts niet verkocht krijgt en onderwaardeert en maskert naar een commercieele aantrekkelijker model om em zo nog verkocht te krijgen, vind ik niet slim, tenzij hij erg warm word, maar vaak al op stockcooler xt speeds te draaien...
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
ik ben zo te zien niet de engiste die na vervanging van de cooler door een artic vga silencer de cooler overleed mijne gaf ineens geen beeld meer terug gestuurd naar alternate zeiden ze dat die een 3 dubbele core crush had wat dat ook mocht zijn heb al zovaak coolers vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ffies een heel ander vraagie alternate zou dus mijn kapoote kaart terug sturen met alles erbij maar de sukkels zijn hem kwijt geraakt is nu inmiddels een maand geleden hoelang mogen ze daarover doen voordat ze me wat nieuws moeten sturen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114195

Ik mag aannemen dat je dat EN al in de algemene voorwaarden hebt opgezocht op de site, en je even gebeld hebt met ze?

Lijkt me iets betrouwbaarder dan dat iedereen hier gaat zitten gokken van dat wel en zus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Anoniem: 60095 schreef op 06 juli 2004 @ 20:45:
Rivatuner herkent mijn core als een R350 maar het is een originele 9800XT en staat op de core ook R360... kan dit nadelig zijn voor mijn OC resulaten?
Je hebt een XT 256mb lijkt me dan, maar een bios van een 350 core!?!? :?
Dit wordt ook door windows herkend?!

je ati tool leest 350 maar wat voor speeds leest hij dan voor core en mem, xt of pro speeds!? als je met je original bios een 3dmark draait, dan wel evenredige scores voor een XT!?

Ik krijg goede 3dmarks maar met ghosting omdat ie waarschijnlijk 360 core herkend, terwijl het 350 is, heb je een backup van die bios en welk merk en type mem is het!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit wat in, maar kan je em ergens daadwerkelijk nog uitlezen!? ik heb in de log van atitool ook staan dat temp chip aanwezig is, maar zie toch niets in de systray onder core en mem clockspeeds....

repl: Ja...zoals ik al schreef....via speedfan kan ik m nog steeds uitlezen....in atitool is die temp mogelijkheid weer verdwenen....

kan em ook aanvinken, maar er gebeurt niets, volgens jouw log/dump word ie herkend, maar lees je em ook uit?! heb je een asus, omdat asusprobe werkt!?
En dus na terugflashen, stond het niet alleen in de log van speedfan maar het progje zelf ook uit te lezen, en deze fluctueerde ook!?

repl: Ja een asus P4T moederbord met rambus geheugen....asusprobe zelf geeft deze bus niet aan.... maar in speedfan dus wel....en ja...hij flucrueerd netjes....als ik bv atitool 3d weergave aanzet loopt de temp netjes op...net als natuurlijk mn cpu temperatuur.
Heb overigens nu weer nieuwe geleidingspasta tussen mn koeler en gpu zitten...temp schommelt nu tussen zon 44 graden C en iets minder dan 60 graden na het runnen van 3dmark 03

ps je hebt al gecheckt dat je een 360 hebt en die moeten er een aanwezig hebben, meen ik... waarom flash je geen xt bios, omdat het er daadwerkelijk een is!?

repl: Ik flash niet naar een XT omdat ik bang ben dat mn koeler het niet aan kan.....moest na het plaatsen van die 9800 pro al extra ventilator in mn pc zetten omdat mn MB te heet werd.....zodra ik een goede koeling op mn 9800 Pro heb ga ik pas weer beginnen met naar XT flashen....ik weet nu dat t kan...en de belangrijkste reden was de temp uitlezing voor mij....

Ik zou graag een 360 van me waarschijnlijk 350core willen maken wat niet gaat, maar om een daadwerkelijke xt weer te onderwaarderen naar 350 omdat je fabrikant die veels te dure xts niet verkocht krijgt en onderwaardeert en maskert naar een commercieele aantrekkelijker model om em zo nog verkocht te krijgen, vind ik niet slim, tenzij hij erg warm word, maar vaak al op stockcooler xt speeds te draaien...

repl: Je hebt volkomen gelijk....maar ik weet nog niet voldoende over de maximaal toegestane temperaruur....en wat me ook nog steeds niet duidelijk is....gaat dat core-voltage nou wel of niet omhoog ??

Wel leuk zo`n forum....had nog nooit meegedaan aan zoiets.... 8)7 wordt ik msschien ook ooit een een die hard overclocker....werk nu alleen nog maar met gezond verstand :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

haha, same here.... But with the mind of a Lunatic (maar heb mezelf naar een sain verstand bios geflasht :P )

Keb ooit van een kapotte 4x sony cdr fikker een 8x werkende gemaakt, vondt ik al erg tof......

Maar na idd goed de grote berg info doorgebladert te hebben , blijkt al snel als dat je weinig mollen kan, tenzij je natuurlijk zelf iets te gehaast of onlogisch handelt..

Je kunt er toch een xt bios in flashen en deze dan terugclocken naar default PRO speeds, dan zouden de 3dmarks hoger moeten uitvallen...

Er zou meer spanning door de molex aangevoerd worden naar de 360 tov 350 core, zodat het wel warmer wordt maar die xt cooler trekt dat wel...

daardoor de ocs op xt bios hoger, dan met de standaard pro bios maximaal, maar enkel met r360 aanwezig, en met 350cores (heb ik gelezen, kan het niet verifieren) beter een max overclockte pro bios...

Doordat een core meer spanning krijgt valt het hoger te clocken, das duidelijk , maar of het zo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-05 09:13
Heb toch even de koeler er weer afgehaald. ik moet zeggen dat ik dus een Sapphire 9800Pro met een r360 core heb. Ik heb vandaag nog een 9800 pro verkocht en volgens mij kan ik vrij zeker zeggen dat de groene doosjes met de overdrive stikker allemaal r360 zijn.

Even andere opmerking. ik heb de shim laten zitten. Bij mij zit de koeler echt op de gpu ! er kan nog papier tussen de shim tot aan de core !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-04 23:11
hoi ik heb een vraagje als je 9800pro overclockt 412/365 dat is toch ook xt snelheid of is dan langzamer dat met xt bios er op te zetten

ik heb 350 core heb effe getest met atitool haalt max 423/378(kan nog hoger maar dit vindt ik safe)
merk Sapphire Ultimate Radeon 9800 Pro 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

tjeck je bevestigingspinnen met die sapphirekaart eens, die van de koeler, zijn die koper of zijn zwart plastic, dat zou een indicatie zijn wat voor core je hebt..?!

Dezjay zei:

Heb toch even de koeler er weer afgehaald. ik moet zeggen dat ik dus een Sapphire 9800Pro met een r360 core heb. Ik heb vandaag nog een 9800 pro verkocht en volgens mij kan ik vrij zeker zeggen dat de groene doosjes met de overdrive stikker allemaal r360 zijn.

zou je dat ook eens willen bijhouden, of die ook allemaal plastice pinnen hebben!?

heeft er iemand een o/c-de bios van een pro met hynix 2,8 mem die dus PRO is maar niet XT, en wel op XT speeds draait, en herkenning in ati dus r350 is!?
(mijne van club3d maar zolang het hynix is draait ie wel.. :P )

wil deze eens testen, of dit ghosting verhelpt?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

sain onez schreef op 08 juli 2004 @ 01:11:
zou je dat ook eens willen bijhouden, of die ook allemaal plastice pinnen hebben!?
Mijn Club3D 9800Pro (128Mb Hynix) heeft koperen pennetjes, een R350 op een Pro PCB (geen LM63)
heeft er iemand een o/c-de bios van een pro met hynix 2,8 mem die dus PRO is maar niet XT, en wel op XT speeds draait, en herkenning in ati dus r350 is!?
Dat kan je zelf doen :

- ATITool : save BIOS
- RadEdit/RaBit : inlezen bios, clocks aanpassen, opslaan
- Flash BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62611

Ik heb ook een nieuwe Sapphire 9800 Pro.
Nu heb ik de kaart in een Shuttle SN41G2, en daar zit natuurlijk weinig tot geen ruimte in voor een goede airflow.
Als ik nou zou beslissen om de kaart naar een XP op te schroeven, zou dat schadelijk zijn mbt temperatuur?
En eerlijk gezegd, ik kom van een normale 9600 af, bevalt de Pro me prima kwa prestaties.
Zijn de verschillen zo goed merkbaar tussen een Pro, en een Pro naar XT geflashte kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61779

Er schijnen inderdaad een paar indicatoren te zijn of een core R350 of 360 is.
Ik heb een 9800 pro met R360 core (met xt bios, en werkende temp.meter);
merk: sapphire (net gekocht);
pcb: van de r360 (zie oa ook stikkertje: er zit een 18*** nummer op)
geheugen: Hynex 2.2 (zie serienummer op geheugenchip)
zwarte plastic koeler pinnetjes.

Voor de flash gaf atitool een r350 aan, na de flash een r360. Ook werkt nu dus de temperatuur uitlezing via atitool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Xymox schreef op 08 juli 2004 @ 07:24:
Mijn Club3D 9800Pro (128Mb Hynix) heeft koperen pennetjes, een R350 op een Pro PCB (geen LM63)
Hier hetzelfde: koperen pinnetjes en R350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mogge,

zou het niet gewoon zo zijn dat ze gestopt zijn met het maken van de 350 core.....er nog wel vraag is naar 9800 pro....en ze dus die 360 nu op al de ( vanaf een bepaalde datum ) geproduceerde 9800`s zetten.....
Misschien dat iemand kan vertellen wat voor soort pinnetjes ze gebruiken bij een XT......of is zijn koeling volkomen anders ?

Zou het ook plastic zijn dan is dit probleem uit de wereld....plastic is dan zeker 360...

Wie verteld me wat de standaard koeling is van de XT ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82299

Dezjay schreef op 07 juli 2004 @ 22:38:

Even andere opmerking. ik heb de shim laten zitten. Bij mij zit de koeler echt op de gpu ! er kan nog papier tussen de shim tot aan de core !!
dat had ik ook maar toen ik de shim toch weghaalde kon ik me kaart verder overclocken.
vraag mij niet om uitleg. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou dit geen geweldige koeling zijn ???
Dit zijn zogenaamde peltierelementen te bestellen bij www.conrad.nl
Heb er geen ervaring mee maar de maat lijkt me heel redelijk om in een pc te bouwen ( ongeveer 5x5 cm ) lijmen op een bestaand koellichaam moet toch mogelijk zijn ?
Wel een aparte voeding nodig....14 ampére :o
vermogen van 123,5 watt lijkt me ruim voldoende voor de meeste cpu`s en gpu`s
Maar is dan ook echt passief

THERMOMODULE 12714
Artikelnr.:: 193674 - 8B

Type 12714
Un (V) 15,4
Max. stroom (A) 14
Max. warmte-afgifte (W) 123,5
Max. temp. differentiatie (°C) ³ 60
Afm. (mm) 49,5 x 49,5 x 3,9

Prijs slechts 53,66 EUR

stuk(s)
Met behulp van deze thermo-elektrische module kan warmte en kou worden geproduceerd. Wanneer deze module op de voedingsspanning wordt aangesloten wordt één zijde koud terwijl de andere warm wordt. De module is zeer plat, klein, slijtvast, geruisloos en betrouwbaar. Daarom wordt deze module hoofdzakelijk gebruikt in klimaatinstallaties, warmte- en koudekasten c.q. mini-koelboxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ouw koek :O

Dit word meestal gedaan incombinatie met waterkoeling.
Omdat een peltier heeel erg warm word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja zucht.....inderdaad ouwe koek....

Was iets te snel en te enthousiast...na ff verder lezen op het net ( er zijn trouwens wel schitterende dingen gemaakt ) is het trouwens ook nog eens zo dat condensproblemen regelmatig voorkomen......dit door de extreme koeling.

maar laat ik me aan het onderwerp van dit forum houden....9800pro naar xt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 21:50
djengizz schreef op 08 juli 2004 @ 09:13:
[...]

hier niet, club3d 9800 pro, samsung, r350, zwarte pinnetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Anoniem: 118116 schreef op 08 juli 2004 @ 09:36:
Mogge,

zou het niet gewoon zo zijn dat ze gestopt zijn met het maken van de 350 core.....er nog wel vraag is naar 9800 pro....en ze dus die 360 nu op al de ( vanaf een bepaalde datum ) geproduceerde 9800`s zetten.....
Misschien dat iemand kan vertellen wat voor soort pinnetjes ze gebruiken bij een XT......of is zijn koeling volkomen anders ?

Zou het ook plastic zijn dan is dit probleem uit de wereld....plastic is dan zeker 360...

djengizz schreef op 08 juli 2004 @ 09:13:
[...]

---------------------------------
Heb zelf ook een club3d maar gekocht met Zalman het heatpipe en fan, en goed gemonteerd dus wil em liever niet demonteren...

Die verschillen in pinnen voor koeler zijn zeker voor sapphire, of dit algemeen voor 9800pros geld weet ik niet... sapphire dus wel... Ik krijg ghosting dus verwacht ook een r350 core, jij dit ook met xt bios, en dus waarschijnlijk ook geen tempuitlezing in ATisystray!?
------------------------------
:? welk bios draaien jullie met die 350 core!? ik heb er een xt bios in, en merk amper wat tijdens gamen (na verloop van paar uur BF Vietnam afentoe wat kleine flitsjes..) !?
---------------------------------------------------------

Mogge,

---------------------------------------------

Deze info werkt absoluut bij sapphire, maar of het voor alle merken geldt is onduidelijk, misschien dat anderen met controles aan de slag kunnen!?

misschien dat de startpostmaker een poll kan organiseren, met bv Merk, core, type bevestigingspinnen stockcooler of zo om meer inzicht hierin te krijgen....?!?!
---------------------------------------
ps zo ziet een xt koeler bij Sapphire eruit, en zit deze er dus op zonder meer een XT, wat dan ook direct na plaatsen door windows herkend moet worden...

http://www.ixbt.com/short...can-front-with-cooler.jpg

--------------------------------------

Zou dit geen geweldige koeling zijn ???
Dit zijn zogenaamde peltierelementen te bestellen bij www.conrad.nl
Heb er geen ervaring mee maar de maat lijkt me heel redelijk om in een pc te bouwen ( ongeveer 5x5 cm ) lijmen op een bestaand koellichaam moet toch mogelijk zijn ?
Wel een aparte voeding nodig....14 ampére
vermogen van 123,5 watt lijkt me ruim voldoende voor de meeste cpu`s en gpu`s
Maar is dan ook echt passief

haha paar posts geleden was ie nog een overclocker met gezond verstand, nu is ie toch al aardig op weg een DIE HARD te worden... _/-\o_ ;)

----------------------------------------------------

ben constant bezig geweest met xt bioses, ga nu eens een pro ocen en testen....
ben wel benieuwd of er aan club3d kaarten ahv andere dingen dan core te bepalen valt.... maar waren al wat club3D pros die ook aan pennen konden zien of het 350 of 360 core heeft...

Ook viel bij sapphire bv het P/N nr op sticker van printplaat te bepalen wat voor core het had, ook bleek bij hynix memchips er een prod datum op te staan waarop daarna enkel 360 cores gemount zijn..

Ben benieuwd of dit ook geldt bij andere merken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Slurpgeit schreef op 08 juli 2004 @ 13:54:
[...]

hier niet, club3d 9800 pro, samsung, r350, zwarte pinnetjes.
volgens mij heeft dit betrekking op pros met hynix2.8 mem.. kan me vergissen maar eventueel dat samsung mem de spelbrekert.... :Y)

wat voor bios draai jij!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Heeft iemand hier exacte cijfers over de performanceverschillen tussen een Pro-BIOS @ XT Speeds en een XT-BIOS @ XT speeds op dezelfde kaart ?

Er wordt steeds gesproken over dat de laatste optie sneller is en dat je hoger kan oc'en, maar zou dat graag concreet in cijfers willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ff snel van rage3d geript, maar dat zijn wel de mannen die het weten...

R360 9800PRO Bios @ Default = 5700

R360 9800PRO Bios @ XT Speeds (412/365) = 6250

R360 9800XT Bios @ Default XT Speeds = 6778

R350 9800XT bios @ Default XT Speeds = 6250

There will be a Increase from installing a XT bios on a R360. If it is working and showing 9800XT then you have got it going, so dont worry.

en een r350 op een pro bios at xt speeds zal dus ook wel 6250 brengen, deze flash op een echte 360 core zal dan 6778 brengen, das net die verhoging door een andere core...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Wat ik zo uit het rijtje begrijp is dat de snelheidswinst dus veroorzaakt wordt door de core en niet het BIOS.

Dit zijn mijn gegevens :
R350 9800PRO Bios @ Default XT speeds = 6060

(Dat mis ik dus in het rijtje)
en een r350 op een pro bios at xt speeds zal dus ook wel 6250 brengen
Bij mij dus niet. Scheelt zeker 200 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

maw je hebt dus een 360, ff geen zin om alles weer te lezen wat je typte, maar dit geeft dus aan dat het een 360 is... of had je dat al zelf ontdekt....

had je nu dus een 350 core, dan was het hetzelfde, waaruit blijkt dat een 360 toch wat krachtiger is...

lees wel net dat je dus een 350 core hebt, dus je zult dan met 3dmark ghosting krijgen op xt biossen, omdat de bios bepaalt wat windows herkend, en windows de 3dmark instueert welke smartshaders moeten draaien, dan ghosting bij 350 , 360 snapt de instructies.....

en dan testen van verschillende 350 biossen die oc't zijn kan ook die 200 punten maken.. heeft met mem timings in ieders merk aparte bios te maken...

[ Voor 46% gewijzigd door SAiN ONeZ op 08-07-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72409

ik heb mijn saphire radeon 9800 pro @xt op 455@400 kan meer maar vind ik genoeg :D ( xt board and r360 core).

Met de laatste gecube bios krijg je overdrive tab te zien (zie rage3d forum voor bios). Deze is stabieler and ik kreeg 100 punten 3d mark 2003 erbij (7060 punten, boeit me niet).

ik heb artic cooler rev 3 met revoltec bga ramsinks alu. gemonteerd.
ik heb ook de spacer afgehaald en scheelt 6 graden bij mij. BTW als je rivatuner gebruikt kan je temp goed lezen 47 graden bij mij, inplaats van 72 graden bij ati tool (zelf bij overdrive).

conclusie voor mij probeer de nieuwe bios, hij loopt lekker. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Anoniem: 72409 schreef op 08 juli 2004 @ 15:49:
ik heb mijn saphire radeon 9800 pro @xt op 455@400 kan meer maar vind ik genoeg :D ( xt board and r360 core).

Met de laatste gecube bios krijg je overdrive tab te zien (zie rage3d forum voor bios). Deze is stabieler and ik kreeg 100 punten 3d mark 2003 erbij (7060 punten, boeit me niet).

ik heb artic cooler rev 3 met revoltec bga ramsinks alu. gemonteerd.
ik heb ook de spacer afgehaald en scheelt 6 graden bij mij. BTW als je rivatuner gebruikt kan je temp goed lezen 47 graden bij mij, inplaats van 72 graden bij ati tool (zelf bij overdrive).

conclusie voor mij probeer de nieuwe bios, hij loopt lekker. 8)
heyy sorry 2 bother you, maar kan je een directe link geven naar die bios met overdrive tab?
(op rage3d zie ik meerdere biossen namelijk, ik kijk er waarschijnlijk overheen ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

pokeran schreef op 08 juli 2004 @ 16:37:
[...]

heyy sorry 2 bother you, maar kan je een directe link geven naar die bios met overdrive tab?
(op rage3d zie ik meerdere biossen namelijk, ik kijk er waarschijnlijk overheen ofzo)
Ik ben ook vrij geinterreseerd in die overdrive functie dus ik heb het ff zelf opgezocht op Rage3D.

Mensen met 128 MB Hynix geheugen moeten deze hebben:

klik

Deze bios is van het merk Gecube en heeft een overdrive functie als het goed is.

Ik ga dit nu testen en ik post straks wel of het werkt of niet.

Iig succes!

/EDIT Flashen was succesvol en ik zie nu een OVERDRIVE tab in m'n configuratiescherm. Alleen weet ik nu niet meer wat nu de juiste temperatuur is als ik kijk naar Rivatuner (normale temperaturen van 45 graden) en Atitool (65 graden!)... Iemand?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 08-07-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

als jullie ff teruglezen heb ik em daar al staan, maar dan net iets ondergeclockt, er staat ook bij dat ie bij rebooten ff monitor uitzet, en ook net voor windows opstart... be aware.. vondt ik toch nie zo lekker.... en ook ghosting met die , dus iedereen met 350 core beter af met pro bios naar xt clocken (zelfde resultaat maar zonder ghosting)

maar ben ermee bezig, laat nog ff wat horen later.....

jullie ook last van dat uitslaan van monitor.. (iets met NTSC tov PAL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Welke temp moet ik geloven... Die van Rivatuner of van AtiTool?

Ik heb een Sapphire 9800 Pro R360 met Hynix geflashed naar XT zonder probs met stockkoeling nog

Temps Rivatuner: 43 graden idle
Temps Atitool: 64 graden idle

Dat scheelt dus nogal. Welke moet ik dus geloven?

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72409

Ik denk riva omdat hij ongeveer dezelfde temperatuur als mijn proc (50 graden idle proc, 47 graden idle vid card.) heeft en hij voelt ongeveer hetzelfde.
Allebij kan ik lang met mijn hand aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Xymox schreef op 08 juli 2004 @ 15:12:
Wat ik zo uit het rijtje begrijp is dat de snelheidswinst dus veroorzaakt wordt door de core en niet het BIOS.

Dit zijn mijn gegevens :
R350 9800PRO Bios @ Default XT speeds = 6060

(Dat mis ik dus in het rijtje)

[...]

Bij mij dus niet. Scheelt zeker 200 punten.
jij hebt dus ook een club3d met een 350 core ( dus na flashen geen temp uitlezing, maar wel ghosting?!) ik ben nu me max oc aan het bepalen in atitool maar na 1 uur testen zit ik pas voor max core op 421 terwijl ik bij 412 begon, waar moet ik ongeveer aan denken, wat ie halen kan!?

en ik heb hynix mem, jij ook?~
heb je al eens met atitool in je pro bios (originele) laten bepalen wat max mem en core is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 16:11

Garrett

Watercooler

De flash is hier gelukt op de bulkversie van de Sapphire... met 2.8ns Hynix mem.

Ik heb echter nog een 9800pro liggen, een Lite-Retail van Sapphire, die ik ook nog eens moet martelen ;)
Echter, daar zit dit geheugen op, Hynix gok ik?
-edit-
Volgende keer beter zoeken Garrett ;)
Anoniem: 82643 in "Sapphire & Club3D 9800PRO"

[ Voor 26% gewijzigd door Garrett op 08-07-2004 19:33 ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whehe door m'n nieuwe kast (Thermaltake V8000A) en wat kleine aanpassingen (rounded IDE cables bijvoorbeeld) zit ik nu op een stabiele 450/400 met de overdrive functie aan --> stressed (volgens Rivatuner) 50˚ C en volgens Atitool op ruim 70˚ C, dus ik weet wel zeker dat je Rivatuner moet maar geloven want als mijn core echt op 70˚ C zou draaien zou ik hem lang niet zo hoog kunnen klokken en zou 'ie volgensmij al beschadigd kunnen zijn.

Goede bios

”ﺭ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

cat 4.7 final nu ook vanaf ati site te downloaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep ik zag het, ben em nu aan het downen :D

Nog ff een screenshot van de overdrive functie:

Afbeeldingslocatie: http://website.pcextreme.nl/imageuploader/uploads/overdrive.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
mvdstam standaard 9800 pro niet overclokt is 80 graden ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
@mvdstam

Hoe zet je die overdrive aan dan? of zou ie dat van zelf moeten herkennen...

Heb een Sapphire 9800 Pro R360 met Hynix @ Sapphire XT geflashed maar Overdrive ho maar...

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

en je bent zeker van die 360core?!

want anders heb een 350 core, omdat die overdrive direct door cat 4.7 in geavanceerde instellingen te zien zijn!? :?

Krijg je wel een temp in de systray van atitool, er zijn pro PCB's waarop 360 cores zijn gemonteerd, eventueel dit een oorzaak, wat voor merk heb je en krijg je geen ghosting in 3dMark2k3 nadat je er een XT bios in geflasht hebt....!?

die bios die hier circuleert zou overdrive direct moeten activeren als gevolg van herkende hardware op kaart, vrees dat je een 350 core hebt , zoals ik ook heb, maar evengoed geeft die bios mij de hoogste 3DMark score....

Monitor gaat tijdens resetten 2 maal op standby (ong 7 sec) en springt dan weer aan.. kan je met RabiT (die atibiostool) ook instellingen voor PAL/NTSC selecteren!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
Nou ja zeker, ik heb de koeler er niet afgehad, maar goed rivatuner en atitool geven het aan, maar 100% zeker ben ik niet... Maar ik heb wel een werkende tempsensor, en geen ghosting.

Oh ja, score is 6363 (voor specs zie sign)

Dus ja... Vandaar

[ Voor 11% gewijzigd door killer1979 op 09-07-2004 10:59 ]

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Ik heb een Club3d 9800 Pro 128MB 2.8 Hynix met (ik denk R350 core)

Na heel wat bioses geprobeert te hebben (ene bios was nog erger dan de andere) heb ik um nu eindelijk goed draaien :)!

Hoogste 3dMark: 6468 (met 4.7 standaard ati drivers)
Met Omega drivers : 6451

Scheeld dus eigelijk niks

Ik heb al een paar keer gehoort dat mensen met een Pro @ XT bios en speeds, een minder warme kaart krijgen dan op orginele bios (en op een instabiele bios)

Helaas heb ik geen temp meter maar ik geloof best wel in deze verhalen :) mijn ervaring is namelijk percies hetzelfde. Na ongeveer 3 uur klote (bios flashen, overclocken, 3dmarken) was me hardeschijf maar heel iets kouder als me kaart :) wat ik ongeveer op 55-60 graden schat voor de kaart.

Dus mijn advies: Ookal heb je een R350 core gewoon XT bios erover heen flashen! Scheeld ECHT. en niet alleen in cijfertjes :D
En dan met AtiTool testen hoever je kan gaan, bij mij was dit 400//375

Misschien met een beter koeling dat ik nog verder kan maar heb een hele vakantie om geld te verdienen en te knutselen eraan dus we zullen zien:D

Btw ik zal mijn bios vanavond even posten (heb um gerenamed dus zou echt niet meer wten van wel merk ie is)

succes als je het ook probeert.

Mijn systeem:
P4 3.0 @ 3.0:P
P4P800-e deluxe
2x Corsair Twinx 3200 LL samen 512
Club3d 9800 Pro @ XT bios 400//375 Mhz hynix 2.8 (zwarte pinnetjes)
2x 80GB IBM en Maxtor

en dus met een max 3dMark score van 6468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Maxxi schreef op 09 juli 2004 @ 10:29:
Ik heb een Club3d 9800 Pro 128MB 2.8 Hynix met (ik denk R350 core)

Hoogste 3dMark: 6468 (met 4.7 standaard ati drivers)
Met Omega drivers : 6451

En dan met AtiTool testen hoever je kan gaan, bij mij was dit 400//375
Nou, ik denk dat je een R360 hebt, gezien je scores.
Standaard XT speeds kom ik op 6060 punten. Jij komt veel hoger en dat is alleen te verklaren door een andere core (dus R360), gezien je specs die vrijwel gelijk zijn aan de mijne.

Krijg jij artifacts met XT BIOS op je kaart op default speeds ?

Welk BIOS heb je uiteindelijk gebruikt die het beste loopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jorisw86 schreef op 08 juli 2004 @ 21:58:
mvdstam standaard 9800 pro niet overclokt is 80 graden ongeveer
LOL dat lijkt me echt sterk.... Zo heet worden Ati kaarten niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

killer1979 schreef op 08 juli 2004 @ 22:29:
@mvdstam

Hoe zet je die overdrive aan dan? of zou ie dat van zelf moeten herkennen...

Heb een Sapphire 9800 Pro R360 met Hynix @ Sapphire XT geflashed maar Overdrive ho maar...
Je moet deze bios hebben anders werkt de overdrive functie niet.

klik

Ok even voor de duidelijkheid:

Mensen met een R350 core kunnen -met welke bios dan ook- geen overdrive functie krijgen! En deze bios werkt alleen op Sapphire kaarten met Hynix geheugen, dat dat ook even duidelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
Xymox schreef op 09 juli 2004 @ 10:55:
[...]

Nou, ik denk dat je een R360 hebt, gezien je scores.
Standaard XT speeds kom ik op 6060 punten. Jij komt veel hoger en dat is alleen te verklaren door een andere core (dus R360), gezien je specs die vrijwel gelijk zijn aan de mijne.

Krijg jij artifacts met XT BIOS op je kaart op default speeds ?

Welk BIOS heb je uiteindelijk gebruikt die het beste loopt ?
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik een R350 had omdat ik geen default XT speeds kan draaien. Niet met orginele bios en ook niet met XT biosen.

Ja ik krijg artifacts op standaard XT speeds, op Pro speeds niet. Opzich niet zo veel maar krijg ze wel.
Geheugen geeft vrijwel geen fouten maar de core wel. ERUG VEEL zelfs als ik op XT speeds draai. Daarom ging ik er vanuit dat ik een R350 heb.
En ik krijg (zoals velen hier) Ghosting dingen in 3dMark, ik had begrepen dat als je een 360 core had je dat niet kreeg?

Wat betreft de bios, ik heb um gerenamed op me floppy maar ik zal even uitzoeken welke het was en zoals ik in me vorige post al zei, ook even online zitten met een linkje.

Heb jij zeker een R350? en je krijgt dus op XT speeds een score van 6060?
Heb je ook 2.8 Hynix geheugen?
Wat voor bios gebruik jij en welke drivers? Want ik kreeg dus op Ati drivers betere score dan op Omega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Dat je een R360 core op je kaart heb zitten is ook geen garantie dat overdrive werkt !

Overdrive werkt alleen als je kaart voldoet aan al deze punten :

- R360 core
- LM63 chip is gemonteerd op de kaart (en aangesloten uiteraard)
- BIOS die overdrive kan aansturen (dat zijn de XT BIOS'en)

Als er 1 van de bovenstaande punten niet aanwezig is, werkt overdrive niet !

Hoe controleer je dat ?

1) Cooler erafhalen en kijken of er R350 of R360 staat gedrukt
2) Zoek naar de LM63 chip ergens op de kaart (klein chipje met 4 pinnetjes aan elke zijde en er staat LM63 op gedrukt)
3) Met ATITool de gegevens van je BIOS nakijken (In omschrijving staat de core weergegeven, R350 of R360)

Dit even voor het overzicht !

Het is dus mogelijk dat een fabrikant een 9800XT kaart verkoopt, maar daar geen LM63 chip op heeft gemonteerd vanwege kostenbesparing). Je hebt dan geen overdrive.

ATI heeft volgens mij geen eisen gesteld aan de PCB en laat het vrij om de LM63 wel/niet aan te sluiten.

Als je geluk hebt verkoopt de fabrikant een 9800XT incl LM63 op een XT PCB en heeft dmv een 9800Pro BIOS de kaart 'gedowngrade' naar een 9800Pro !

Met een XT BIOS flash heb je dan een complete XT !

Wat dat betreft heb ik dus pech met mijn vrijwel nieuwe Club3D 9800Pro : R350 op een Pro PCB en daar zit geen LM63 op !
Ik clock 'm echter wel lekker door naar 420/370 !

[ Voor 34% gewijzigd door Xymox op 09-07-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
Xymox schreef op 09 juli 2004 @ 11:20:

1) Cooler erafhalen en kijken of er R350 of R360 staat gedrukt
2) Zoek naar de LM63 chip ergens op de kaart (klein chipje met 4 pinnetjes aan elke zijde en er staat LM63 op gedrukt)
3) Met ATITool de gegevens van je BIOS nakijken (In omschrijving staat de core weergegeven, R350 of R360)
ATITool geeft alleen aan wat er in de bios geschreven staat toch?
Dus stap 3 is een beetje dubbel op, ik zou alleen stap 1 doen om zekerheid te hebben.

Overgens waarneer had je nou wel temp's? op een LM63 of een LM75 chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
@mvdstam

Merci, ik ga het vanavond denk nog ff proberen (zit nu op mijn werk)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Maxxi schreef op 09 juli 2004 @ 11:28:
[...]
ATITool geeft alleen aan wat er in de bios geschreven staat toch?
Dus stap 3 is een beetje dubbel op, ik zou alleen stap 1 doen om zekerheid te hebben.
Je eerste regel klopt , echter moet je wel weten WELK BIOS je op dit moment gebruikt. Het BIOS staat los van de core (die je in stap 1 bepaalt). In stap 3 controleer je of er een Pro of XT BIOS is geflashed. Als je in je BIOS R350 hebt staan, is het een Pro BIOS. Staat er R360 dan is het een XT BIOS. Echter dit zegt dus niet of er ECHT een R350 of R360 op de kaart gemonteerd is, maar dat heb je geverifieerd in stap 1 !

Maar je kan ervan uitgaan dat als je een 9800Pro koopt, je ook een Pro BIOS krijgt (uiteraard).
Overgens waarneer had je nou wel temp's? op een LM63 of een LM75 chip?
Het zou kunnen dat de LM75 compatible is met de LM63 en dat fabrikanten kunnen kiezen tussen de temp chips. Maar wat ik tot nu toe heb gezien is dat LM63 ingezet wordt.
Heeft er iemand hier een andere temp-chip dan de LM63 ?

[ Voor 35% gewijzigd door Xymox op 09-07-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

ik heb nu ook het gecube bios in gebruik op een Sapphire (R360-Hynix2.8-XT pcb).

Overdrive werkt, maar functioneert als UNDERdrive! Omdat ik de standaard koeler erop heb zitten, klokt Overdrive mijn kaart terug naar 398.

Als ik Overdrive uitschakel, presteert de kaart hetzelfde als met het Sapphire XT bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
Xymox schreef op 09 juli 2004 @ 11:31:
[...]
Je eerste regel klopt , echter moet je wel weten WELK BIOS je op dit moment gebruikt. Het BIOS staat los van de core (die je in stap 1 bepaalt). In stap 3 controleer je of er een Pro of XT BIOS is geflashed. Als je in je BIOS R350 hebt staan, is het een Pro BIOS. Staat er R360 dan is het een XT BIOS. Echter dit zegt dus niet of er ECHT een R350 of R360 op de kaart gemonteerd is, maar dat heb je geverifieerd in stap 1 !
Ja daar had ik inderdaad niet aan gedacht :)
Je kan er idd wel vanuit gaan dat je een Pro bios krijgt als je een Pro koopt, maar er blijken ook biosen in omloop te zijn die eigenlijk een Pro zijn maar gehackt/geoptimaliseerd naar een XT bios. En dan denk ik idd dat je met stap 3 da kan controleren.
_Oldie_
Maar zou dat dat niet gewoon betekenen dat je kaart te warm word? Ik zou het maar zien als een waarschuwing! Check eens met een koeler erbij/erop gericht

Want ik ga ervanuit dat ie niet zomaar terug klockt als jij een XT bios erop gezet heb. Hij denkt niet "hehe ga um lekker terug clocken omdat hij niet genoeg betaald heeft:P"

[ Voor 20% gewijzigd door Maxxi op 09-07-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
yesss bij mij is mod ook gelukt

ik heb een Sapphire Ultimate Radeon 9800 Pro 128MB en overdrive en temp heb ik ook .
heb paar testen gedaan perfect 3dmark2003 was 6452 punten zonder mod was 5943

heb temp gecheckt in overdrive menu stress 78/79 graden via my aerogate 2 was dat 56/57 graden
en in idle mode was dat 72/73 in overdrive en via my aerogate was dat 50/51

maar die overdive werk bij mij ook als underclockt gaat van 412 naar 398 vreemd
maar alles doet het zonder artifacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

kropie schreef op 09 juli 2004 @ 13:18:
yesss bij mij is mod ook gelukt

ik heb een Sapphire Ultimate Radeon 9800 Pro 128MB en overdrive en temp heb ik ook .
heb paar testen gedaan perfect 3dmark2003 was 6452 punten zonder mod was 5943

heb temp gecheckt in overdrive menu stress 78/79 graden via my aerogate 2 was dat 56/57 graden
en in idle mode was dat 72/73 in overdrive en via my aerogate was dat 50/51

maar die overdive werk bij mij ook als underclockt gaat van 412 naar 398 vreemd
maar alles doet het zonder artifacts
Ik begrijp dat onze kaart niet hoger gaat draaien met Overdrive, ivm de standaard koeling.

Wat ik echter niet begrijp is het onderclocken. Ik heb namelijk deze temp ranges op de Ati site gelezen:

RADEON 9800 XT
419 MHz 0°C- 59°C
412 MHz 56°C - 127°C

Ook al is onze core in de 70 graden, zou hij volgens deze informatie nog niet moeten underclocken. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xymox schreef op 09 juli 2004 @ 11:20:
- LM63 chip is gemonteerd op de kaart (en aangesloten uiteraard)
- BIOS die overdrive kan aansturen (dat zijn de XT BIOS'en)
Hmm dit klopt niet, ik heb wel een LM63 chip maar m'n vorige Sapphire XT biossen ondersteunden geen overdrive terwijl die nieuwe die een aantal posts boven staat van Gecube dat wel doet.

Enne, volgensmij is die LM63 chip de temp-sensor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
heb net zitten overclocken via deze bios kan nu max op core 421 mem 388,8
3dmark2003 is iets hoger nu 6644

he oldie ik heb wel een ander cooler erop die van De Zalman CM80C-HP met OP-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Heeft iemand hier scores voor Club3D 9800Pro 128Mb Hynix R350 met/zonder XT BIOS flash @ XT speeds ? Welk BIOS loopt op deze kaart config het beste ?

Zo te zien aan andere scores (van andere merken) zit ik toch aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

kropie schreef op 09 juli 2004 @ 13:57:

kropie, ik denk dat je cooler verkeerd gemonteerd is. Ik heb nl. dezelfde temperatuur als jij (idle 68-70 graden) maar dan met stock cooling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
Waarom haal ik dan niet die "core 421 mem 388,8" maar 400\\375?

Heb ook stock koeling :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Xymox schreef op 09 juli 2004 @ 14:04:
Heeft iemand hier scores voor Club3D 9800Pro 128Mb Hynix R350 met/zonder XT BIOS flash @ XT speeds ? Welk BIOS loopt op deze kaart config het beste ?

Ik heb een sapphire 9800pro met hynix geheugen & R350 core, had deze geflashed met HIS XT bios waarbij ik 6500 3dmarks haalde, heb daarbij echter wel de omega softmod moeten toepassen.

Ben nu teruggegaan naar mijn originele bios aangezien ik gister mijn koeler heb vervangen en erachter ben gekomen dat ik de 350 core had, ga morgen ff kijken hoe hoog ik kan komen met overclocken (zonder XT bios).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
Xymox schreef op 09 juli 2004 @ 14:04:

1 page terug heb ik mijn ervaring gepost..
Bios zet ik vanavond online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

killer1979 schreef op 09 juli 2004 @ 10:09:
Nou ja zeker, ik heb de koeler er niet afgehad, maar goed rivatuner en atitool geven het aan, maar 100% zeker ben ik niet... Maar ik heb wel een werkende tempsensor, en geen ghosting.

Oh ja, score is 6363 (voor specs zie sign)

Dus ja... Vandaar
tja, heb je driver gedeinstalleerd voor flashen, en dan op vraag van reboot? nee antwoorden op beeldschermadapters eerst te verwijderen in apparaatbeheer en dan resetten, en flashen....

misschien toch iets in register dat het blockt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

sain onez schreef op 09 juli 2004 @ 10:05:
en je bent zeker van die 360core?!

want anders heb een 350 core, omdat die overdrive direct door cat 4.7 in geavanceerde instellingen te zien zijn!? :?

Krijg je wel een temp in de systray van atitool, er zijn pro PCB's waarop 360 cores zijn gemonteerd, eventueel dit een oorzaak, wat voor merk heb je en krijg je geen ghosting in 3dMark2k3 nadat je er een XT bios in geflasht hebt....!?

die bios die hier circuleert zou overdrive direct moeten activeren als gevolg van herkende hardware op kaart, vrees dat je een 350 core hebt , zoals ik ook heb, maar evengoed geeft die bios mij de hoogste 3DMark score....

Monitor gaat tijdens resetten 2 maal op standby (ong 7 sec) en springt dan weer aan.. kan je met RabiT (die atibiostool) ook instellingen voor PAL/NTSC selecteren!?
Interresant,

heb ook een r350 verwacht ik, op een club3d pro kaart, maar met zalman en fan en heatpipe, had idd ook betere resultaten met 4.7 icm xt bios, ipv pro bios op XT speeds......

Dit zou gelijk moeten zijn, maar ook idd 6400 punten, terwijl een pro op die speeds maar tot 5900 kwam, kan biosrelated zijn, maar evengoed beste resultaat met xt bios, warmte kan ie hebben, en ghosting alleen in 3dmark en met omegatruck ook ghosting weg, alleen met gaming krijg ik afentoe van die soort zwarte haartjes in beeld, als op een oude film, en heel afentoe wat van witte flitsjes, wijst dit op te hoge core!? (Die van jouw op max maar 400, en dat eventueel de oorzaak van die minimale artis tijdens gaming?!!?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
Ik neem aan dat je met ATITool gekeken heb waarneer je error vrij loopt?
Zo niet dan is dat wel ERUG aan te raden :P
En als je witte frutsels krijgt zou ik es afsluiten en voelen hoe warm je kaart is..
Als het echt te gek is dan zou ik um maar snel terug clocken totdat je een goede koeling hebt

Is die Omega truck gewoon de Omega drivers installeren?
Want zie mensen het soms over de Omega softmod hebben??

Anders kan ik dat ook nog wel es ffkes proberen om nog wat meer 3dmark puntjes te krijgen :D

Want als i kgewoon de drivers installeren loopt ut bagger.. naja iniedergeval zeker niet beter dan met gewoon driverz

[ Voor 38% gewijzigd door Maxxi op 09-07-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kropie schreef op 09 juli 2004 @ 13:57:

Vreemd, ik heb dezelfde koeling en dezelfde bios maar ik krijg em met gemak op 450/400??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zelfde cooler hier met heatpipe en extra fan, maar wel dus een r350core op een 3club kaartje...

max core hierbij ook 422 en max mem ook ongeveer gelijk...

Kan aan timings in bios liggen, ik zit nu met een xtoptimized pro bios van club3d...
eventueel dat ander doordat er minder strakkere timings instaan, hoger ocbaar is!?!?!

wie heeft en dus een 350core, en zit ver boven xt speeds, zowel in pro bios en/of XT bios!?!

quote MVDSTAM:

Vreemd, ik heb dezelfde koeling en dezelfde bios maar ik krijg em met gemak op 450/400???

hoezo, je hebt toch een r360, al duidelijk doordat tempuitlezing mogelijk was... die 360cores gewoon hoger te clocken... :?

[ Voor 23% gewijzigd door SAiN ONeZ op 09-07-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
@mvdstam

Merci, het is gelukt overdrive functie werkt! Alleen klokt ie 'm (net als bij iedereen) ook bij mij terug standaard naar core 398. Maar goed 't werkt wel goed... En temp is rock solid op 50 graden (rivatuner) en bij stressen max op 52 graden... Wel netjes dus...

Alleen wel raar dat ie 'm terug clockt maar goed kan natuurlijk, in windowsdesktop ben je natuurlijk ook niet super grafisch bezig. Aan de andere kant net ff 3dmark 2003 gedraaid. De kloks blijven gewoon staan, hij klokt niet over (kortom overdrive functie treedt niet in werking).

Score was overigens 6295. Gewoon @ 398 core, dus op zich wel netjes

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:40
Ja maar als Overdrive niet werkt heb je niks aan die tab behalve dan dat je de temp. kan aflezen.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
Anoniem: 111703 schreef op 09 juli 2004 @ 16:37:
[...]

Vreemd, ik heb dezelfde koeling en dezelfde bios maar ik krijg em met gemak op 450/400??? :?
ja mischien heb je geluk gehad dat je een goeie exemplaar heb gekregen
ik ben ook blij nu die fan draai bij mij op 5v zodat ik heb niet hoor mischien kan ik wel hoger als ik 7v of 12 v zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
Xymox schreef op 09 juli 2004 @ 11:31:
[...]
Het zou kunnen dat de LM75 compatible is met de LM63 en dat fabrikanten kunnen kiezen tussen de temp chips. Maar wat ik tot nu toe heb gezien is dat LM63 ingezet wordt.
Heeft er iemand hier een andere temp-chip dan de LM63 ?
Ik heb me kaart er net even uitgehaald en gecheckt.. maar WTF vind je zn dingetje?

Heb echt vrijwel alle chippies bekeken maar kan nergens iets vinden van LM ofzo (misschien ben ik scheel) Iemand een foto waar ik dat chippie kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Kijk eens hier !

6e post, twee linkjes naar foto's

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.