N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Verwijderd
maar wel dus dat 8-9 sec uitvallen van monitor/signaal na rebooten bios en win logon... jij dit probleem niet!?
Zit nu met die sapphire xt biox hynix mem, en heb de laatste omega laten beginnen istallen, toen afgebroken en ati cat 4.6 final gedraait, kon idd de softmod 9800 aanzetten en windows deed in safe mode driver updaten, erg mooie 3dmark tests 2 en 3, dus dat ghosting is verholpen, vervolgens wel dus weer 6000- 6100 ipv 6300-6400 die ik max haalde met 4.7 cats.... maar meen dus dat die 300 gain door xt bios op 360 core, weer tenietgedaan wordt door het verhelpen van de ghosting....
en omdat ghosting niet kwaad kan en het enkel in de bekende tests komt, lijken me die 300points extra weer net wat xtra fps power ipv correcte shaders zien, lijkt me...
Had wel dus mod nog uitstaan, toen 4.7 gedeinstalleerd, toen na reset 4,6 geinstalleerd 9800 mod uitgevoerd (en dus ook geupdate in safe mode) en idd shaders correct, maar die 300 punten minder zou toch juist moeten!?

Is de gain van 4.6 naar 4.7 ook 300 waardoor het downgraden van cats nu lijkt alsof drivertruuk niet gewenst resultaat brengt!?
Het zou toch juist het ghosten verhelpen, maar met de performaince gain van ati cats ipv omegas!?

[ Voor 67% gewijzigd door SAiN ONeZ op 10-07-2004 12:35 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Verwijderd
Was ff het bios kwijt, pffff krijg je als je blijft flashen....
maar idd die had ik ook draaien, met die scores....
scheelt weinig maar wel dus nu na verhelpen dat ie weer 300 dropt, draaide al tijdje 4.7beta en final van andere sites, en dus al paar dagen atis final, maar nu voor de softmod tegen ghosting terug gerolt naar 4.6 ....
wat is de boost in 3dmark van 4.6 final naar 4.7 final?! wil die 300 minder kunnen verklaren, omdat deze driverswap juist die zou behouden, maar ghosting oplost
CAS3 zal uiteraard een betere oc met zich meebrengen neem ik aan.
Ik heb ooit een 5900XT gehad die ook harder ging met het geheugen na een biosflash, en toch hogere benchmarkscores, ondanks de (waarschijnlijk) hogere latency...
http://www.mvktech.net/download.php?list.43 bovenste download
I love watercooling
Verwijderd
Whehe graag gedaankiller1979 schreef op 09 juli 2004 @ 17:26:
@mvdstam
Merci, het is gelukt overdrive functie werkt! Alleen klokt ie 'm (net als bij iedereen) ook bij mij terug standaard naar core 398. Maar goed 't werkt wel goed... En temp is rock solid op 50 graden (rivatuner) en bij stressen max op 52 graden... Wel netjes dus...
Alleen wel raar dat ie 'm terug clockt maar goed kan natuurlijk, in windowsdesktop ben je natuurlijk ook niet super grafisch bezig. Aan de andere kant net ff 3dmark 2003 gedraaid. De kloks blijven gewoon staan, hij klokt niet over (kortom overdrive functie treedt niet in werking).
Score was overigens 6295. Gewoon @ 398 core, dus op zich wel netjes
Bij mij klokt 'ie em niet terug maar juist wat over, als ik in m'n grafiekje kijk na het spelen van far cry (met alle settings aan behalve AA en AF op level 1) zie ik dus dat de core op sommige punten net 10 MHz hoger is.. Geweldig!
En hoewel mijn kaart nu zwaar overgeklokt is (met overdrive zie ik em soms op 460/400 draaien en normaal staat 'ie op 450/400) zie ik m'n temps nooit hoger komen dan 50 graden
Ik heb onlangs m'n oude mobo weggedaan en de heatsink van de northbridge kunnen "bemachtigen". Die gaat dus in stukjes en op het geheugen.
Had ook nog ergens een uberoude videokaart met een liev koelertje erop, misschien kan ik m'n kaart dan nog nét een paar graden lager krijgen
Ik heb een club3d 9800pro met 360core op pro PCB, dit de oorzaak van geen tempuitlezing en ghosting, wel de 300 marks boost na flashen.
Doordat me mem wel hynix2.8 is , is de reden dan me max overclock blijft steken op 425 voor core en mem rond de 370, al met al niet verkeerd, maar die max oc's van 450 core en 400 mem enkel te realiseren op XT PCBs, of valt dit met die timers weer te beinvloeden!?
Wat adviseren jullie, een pro bios at max oc, of een xt bios voor de 300 extra boost door 360 biosflash!? Las wat op rage3d dat die pro pcbs .1 volt meer gaven, waardoor het ocen belemmert werd?!
Iemand met deze kaart (360core op pro layout, ipv xt) ervaring en welk bios is hiervoor het best te gebruiken
Zit dus met zalman met HP en optional extra fan (die op high draait..)
zouden ramsinks toch nog wat extras brengen?!
yours faithfully,
Ik dacht laat ik eens een XTBIOS flash doen en wat benchmarks gaan draaien.
Xt BIOS : Club3D 9800XT 128Mb Hynix
Dit is mijn kaart : Club3D 9800Pro 128Mb Hynix (R350)
Na de flash opnieuw de driver (3.7) geinstalleerd en ATITool gaf keurig een XT aan.
Meteen 3dMark gedraaid op default XT speeds : 6335 punten !!!
Daarna met ATITool de core en mem hoger geclockt, zonder artifacts : 420 / 370 !
daarna 3dmark opnieuw gedraaid en resultaat : 5650 punten !!!
WAT EEN VERSCHIL !!!
Raar, hogere clock en erg lage 3Dmark score. Deze score haal ik trouwens op default 9800Pro speeds met mijn originele BIOS !
Het vreemde is dat ik nu altijd zo rond de 5700 punten kom. Ongeacht default speeds of oc !
Ik heb alles geprobeerd, drivers opnieuw installeren etc etc. Die 6335 punten haalt ie nooit meer !
Hoe kan dit ?
Zou het ghosting probleem de oorzaak kunen zijn van de lage scores ? Ik zie die ghosting vrij duidelijk.
Ik zal later weer eens mijn originele BIOS flashen en kijken wat de scores dan zijn.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Vind ik niet zo mooi.
Iemand daar al een oplossing voor gevonden?
Snap daar echt geen reet van. Waarom nou weer terug clocken?
Zal direct ff kijken hoe het zit met Games.
Zien of ie het dan ook doet.
Update volgt nog!
FnF
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Waarnschijnlijk wordt je kaart te heet en klokt'ie daarom terug...FnFnF schreef op 10 juli 2004 @ 17:02:
Bij mij clocked ie ook terug
Vind ik niet zo mooi.
Iemand daar al een oplossing voor gevonden?
Snap daar echt geen reet van. Waarom nou weer terug clocken?
Zal direct ff kijken hoe het zit met Games.
Zien of ie het dan ook doet.
Update volgt nog!
FnF
Zoals iemand hierboven al zei, vond de orginele Sapphire 9800 XT BIOS gevoelsmatig sneller.
Ben even aan het testen gegaan
Na OverDrive te hebben ingeschakeld clockete die idd terug naar 398MHz, waar ik niet blij mee was
Maar ik dacht dat ie met Games wel ff goed clocked. Dit was niet het geval.
Ik speel op dit moment TrackMania nogal veel.
Met de Sapphire BIOS liep dit perfect.
Toen deze BIOS met OverDrive aan. Het schokte, de banen waren niet zo mooi meer. Echt een

Daarom raad ik ook iedereen aan:
Ga terug naar de Sapphire 9800 XT Hynix BIOS.
Misschien word er nog wel een goede BIOS gereleased. Kunnen we die dan proberen
En natuurlijk:
Greetz
FnF
@Mvdstam
Dat hoort niet. Volgens ATi zou die nooit onder de normale snelheid worden geclocked. Ligt dus gewoon aan de BIOS
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Ik ga toch maar weer terug naar m'n originele 9800 XT bios....
Verwijderd
De score van 3dmark2003 is de helft van wat ik krijg als ik hem standaart heb.
@ PRO +-5500
@ XT +-2700
heb bios met overdrive toch weg gedaan leuk dat temp kan lezen maar die functies overdrive werk niet
het is wel goeie bios maar heb toch maar xt bios van sapphire geflasht
mischien komt er wel goeie bios uit met goeie overdrive
Dat programma zegt on the fly zonder bios edit de latencies te kunnen veranderen.
Nou ik had even mijn CAS latency van 4 naar 3 gezet en kreeg een hoop rare verticale strepen over mijn beeld

Verwijderd
Link werkt niet,kun je ff goeie geven.Garrett schreef op 10 juli 2004 @ 13:43:
Ik heb eens even een Ati Bios Editor gedownload, hiermee is onder andere ook mogelijk om het geheugen op CAS1 (ultra), CAS2 (normal) en CAS3 (slow) te zetten.
CAS3 zal uiteraard een betere oc met zich meebrengen neem ik aan.
Ik heb ooit een 5900XT gehad die ook harder ging met het geheugen na een biosflash, en toch hogere benchmarkscores, ondanks de (waarschijnlijk) hogere latency...
http://www.mvktech.net/download.php?list.43 bovenste download
Bij mij doet ie 't wel......probeer deze eens: http://www.mvktech.net/download.php?view.157
Verwijderd
Die wil ook ni

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 17:20 ]
Gelukkig had ik de originele bios nog bewaard en heb ik dus 'blind' teruggeflashed
CAS1 zal ik maar helemaal niet proberen
@Spitfire_V5
CAS4
I love watercooling
Verwijderd
http://arc.aquamark3.com/arc/arc_view.php?run=1487976914
Gekoeld met water van +-15°c met bierkoeler.
Ben benieuwd of hij veel verder zal geraken met XT bios flash,wat denken jullie.
Verwijderd
Ik denk niet dat dat erg gezond is
Btw ik heb net ff een tijdje gespeeld met m'n oude bios en ff vergeleken:
Sapphire 9800 XT 128 MB Hynix @ 440/400: Geen artifacts en gemiddelde framerate zit ruim boven de 40 FPS bij Painkiller en soepele gameplay
Gecube 9800 XT 128 MB Hynix modded for Overdrive @ 440/400: Kleine artifacts en een lagere framerate die rond de 30 FPS zit bij Painkiller en het spel verloopt vrij schokkerig en het beeld staat soms zelfs enkele seconden stil.
Is er eindelijk een bios met Overdrive, issie onbruikbaar

Kzal ff kijken of nog wat kan benchen met Aquamark en straks online posten!
Op mijn CLub3D 9800pro@xt met zalman met heatpipe en extra fan kom ik niet hoger dan dan 430 voor core en 370-375 voor mem, hynix2.8 dit met waarschijnlijk een 360core op een pro PCB.. (krijg een boost in 3dmark met xt flash, maar met ghosting, en meen na heel veel rage3d fora gelezen te hebben, dit wel ongeveer klopt.. wil me zalman laten zitten, heb em zo gekocht)
Kan nu voor prikkie een coolermaster centurion silver krijgen, met daarin onderaan in front een 80mm fan (maar meen dat dit voornamelijk voor de cooling vd HDD's is, maar zal toch wel voor overige koeling zorgen incase?
Zal dit een hogere oc van vga kunnen realiseren? Tis een mooie kast, maar ook nie echt een 'coole' kast, meer een standaardcase met coolermaster erop
Ook zitten er geen ramsinks op me vgakaart werkt dat icm zo een 80A-HP met die fan?
please some advise?
ik heb sinds 2 dagen een 9800 pro van saphire met hynix geheugen, nou wil ik hem natuurlijk zo simpel mogelijk flashen, maar kan ik dan ook gewoon die batch file aanpassen zodat hij niet "XT128pa.bin" maar "Sapphire.9800XT.128MB.Hynix.bin" flasht?
lijkt me wel maar ik wil het toch wel zeker weten.
edit1:
naja dat staat dus ook in de readme (schaam) maareh hij is duidelijk mislukt... is geen verschil
word nog steeds al 9800 pro herkend...
edit2: het is gelukt...
[ Voor 28% gewijzigd door ThomasW op 12-07-2004 00:09 ]
De driver uninstalled en daarna de omega drivers geinstalleerd. verder geen instellingen veranderd en nu kom ik op 6303 punten op default speeds.
Ik heb gebruikt het originele Club3D 9800XT Hynix BIOS (rev 1)!
De max clocks zijn 425 / 370 en haal dan 6480 punten !
De omega drivers zijn nog gebaseerd op de 3.6 drivers, ik ben benieuwd wat de winst van 3.7 zal zijn gezien de positieve ervaringen van deze nieuwe driver.
Ik heb ook de painKiller benchmark gedraaid en kom op 69 punten (ik neem aan dat dit hetr gemiddelde fps is van de benchmark). PainKiller draait op 1280x1024 met alles op max !!
Hebben anderen hier met een Club3D 9800Pro 128Mb Hynix R350 wel eens gespeeld met andere BIOS'en (zoals de Saphire) en wat zijn daar de ervaringen mee (betere/hogere clocks, stabieler ??).
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
btw er zijn gemodde 4.7cats die dan de ghosting verhelpenz(gemodde dlls). Volgens rage3d forum zouden bij deze combi (360core op Pro Layout) de origele biossen hoger te oc-en zijn, waardoor dit eventueel hoger te brengen is....
Heb je zelf de koeler eraf gehad, omdat je zeker bent van die 350core...
Je herkend die boost door original bios op xt speeds te laten draaien, en daarna een default xt bios te nemen (op dus dezelfde clocks) en dan moet die +/- 300 punten meer geven...
Heb je wel eens zitten spelen met die echte xt biossen van 256mb voor dat 2,2 en 2,5ns hynix mem!? (ervan uitgaande dat je ook hynix mem 2,8 erop hebt!?)
Verwijderd
er is al versie 4.7 ipv 3.7Xymox schreef op 12 juli 2004 @ 07:41:
De omega drivers zijn nog gebaseerd op de 3.6 drivers, ik ben benieuwd wat de winst van 3.7 zal zijn gezien de positieve ervaringen van deze nieuwe driver.
Hebben anderen hier met een Club3D 9800Pro 128Mb Hynix R350 wel eens gespeeld met andere BIOS'en (zoals de Saphire) en wat zijn daar de ervaringen mee (betere/hogere clocks, stabieler ??).
ik heb een club3d 9800pro samsung R350 en nooit geprobeert om the flashen staan hier vele reacties dat je dat beter niet kan doen en maar gewoon je eigen BIOS updaten met snellere frequenties.
Met een r350 core is dat ook zo hoorsain onez schreef op 12 juli 2004 @ 10:38:
.......
maar dus wel de boost met 3dmark (wat aantoont dat het een 360core is)
.......
[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-07-2004 10:46 ]
Waarschijnlijk je post al gelezen, en daardoor ook wel je bios al eens geprobeert, maar ga em later na werk (moet zo beginnen) em nog eens testen, zojuist met een rev01 van xt bios van club3d behaalde in 6700 3dmarks met ghosting, wilde later me pro eens kijken wat die max haalt (deze xt bios ging tot 420 core en 370 mem zonder fouten in 3dmark (buiten ghosting) ook is er een gemodde 4.7 cat met die softmod inside.. verwacht dit hetzelfde als de softmod van omega installeren met cat drivers geinstalleerd, wat ghosting EN me die boost weer afpakt...
Meende dat juist de layout, het PCB wat pro is bij mij, juist de ghosting bepaalt, niet de core, en ahv de boost ging in van een 360 core uit
Dus een nieuwe start met de info die in deze start post gaat + een voltmod gedeelte... ? Ik heb namelijk ram-sinks geplaast, maar het wilt nog steeds niet harder als 360mhz, dus zou graag een voltmod willen doen, ook op me core, die wilt niet harder dan 440mhz (450mhz met artis).
Verwijderd
Jah lijkt me wel een cool idee! Misschien ga ik dan ook ff m'n geheugen voltmodden want ik zou em toch wel eens op 420 willen zienMister_X schreef op 12 juli 2004 @ 13:01:
Zou het niet leuk zijn als dit topic merged met een topic die over een 9800pro voltmod (core en ram) gaat?
Dus een nieuwe start met de info die in deze start post gaat + een voltmod gedeelte... ? Ik heb namelijk ram-sinks geplaast, maar het wilt nog steeds niet harder als 360mhz, dus zou graag een voltmod willen doen, ook op me core, die wilt niet harder dan 440mhz (450mhz met artis).
Net nog even een keertje gebenched met 3dmark 2003 --> 6129 Marks!
Voor het flashen waren het er net 5000, echt een enorme verbetering!
/edit Die nieuwe heatink van Zalman, de ZM80D-HP kun je nu bijna overal kopen. Deze heeft dus 2 heatpipes en bijgeleverde mem heatsinks. Zet die ZM-OP1 erop en je kan nog wat verder overklokken
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 13:12 ]
Als ik dan de bios vervang, moet ik dan nog steeds de omega drivers gaan gebruiken met de softmod optie??? En als ik de kaart in de winkel hebt gekocht (MyCom) zonder doos (alleen in statischvrij zakje) zonder merk... kan ik er dan vanuit gaan dat het een Build by ati is??? Zou best vet zijn als het werkt9800SE is een ander verhaal. Als hij al te (soft)modden is naar de 9800 Pro (dus met 8 pipelines en 256bits databus), dan is het mogelijk. Echter schijn je dan wel de Omega Catalyst 2.5.22 te moeten gebruiken wil het fatsoenlijk werken (na de biosflash natuurlijk)
Meer daarover hier: [OC][MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4
Hoe heb je je ram gekoelt met dat bovenste bios???Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 20:34:
500 MHz op de Core!?
Ik denk niet dat dat erg gezond is![]()
Btw ik heb net ff een tijdje gespeeld met m'n oude bios en ff vergeleken:
Sapphire 9800 XT 128 MB Hynix @ 440/400: Geen artifacts en gemiddelde framerate zit ruim boven de 40 FPS bij Painkiller en soepele gameplay
Gecube 9800 XT 128 MB Hynix modded for Overdrive @ 440/400: Kleine artifacts en een lagere framerate die rond de 30 FPS zit bij Painkiller en het spel verloopt vrij schokkerig en het beeld staat soms zelfs enkele seconden stil.
Is er eindelijk een bios met Overdrive, issie onbruikbaar![]()
![]()
Kzal ff kijken of nog wat kan benchen met Aquamark en straks online posten!
6100? vrij weinigVerwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 13:09:
[...]
Jah lijkt me wel een cool idee! Misschien ga ik dan ook ff m'n geheugen voltmodden want ik zou em toch wel eens op 420 willen zien
Net nog even een keertje gebenched met 3dmark 2003 --> 6129 Marks!
Voor het flashen waren het er net 5000, echt een enorme verbetering!
/edit Die nieuwe heatink van Zalman, de ZM80D-HP kun je nu bijna overal kopen. Deze heeft dus 2 heatpipes en bijgeleverde mem heatsinks. Zet die ZM-OP1 erop en je kan nog wat verder overklokken
Verwijderd
Waarschijnlijk is m'n airflow al genoeg voor koeling (Thermaltake kast
De oorzaak voor mijn lage score is mijn proc en geheugen:
Proc: AMD Athlon XP 2000+
Mem: 512 MB PC2100 Corsair value serie
niet echt schokkend dus maar er komt een Athlon XP 3200+ in met 1024 MB PC3200 geheugen dus dan kom ik ook wel dicht bij de 7000 denk ik
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 16:09 ]
asus p4s533 icm p4 2,553 oc't at 2,85Ghz icm 512MB pc2700 2,5/3/3/6
9800pro flashed met Club3d XT bios rev.01 geclockt naar 425 core en 370 mem
dit met 4.7 cat geinstalleerd en zo een Zalman Cooler met single HP en die fan trek ik toch 6700 3dmarks, wat ik toch oke vindt....
mvdstam ik weet niet wat voor config je hebt, maar vreemd dat je score zo laag blijft, zeker met zulke speeds die je core en mem trekken kunnen
Door me vga clocks op xt default te zetten (412/365) haal ik nog 6500-6600
maar volgens tests met p2 icm 9800pro en p4 met bult ram erin amper 100 3dmarks meer, dus verwacht bij zo een hoge oc die je op core en mem hebt dat die rond de 6900-7000 moet presteren...
Als je configuratie nie eens goed is ingesteld, en je kaart die clocks wel aankunnen, lijkt me toch dat je nu al veeel hoger moet komen, voltmods lijken me daarna een leuke optie....
die softmod activeert je 5 t/m 8e pipelines, als je de mod succesvol is, zou je dus eens kunnen testen met atitool of ie XT defaults aankan, en dan zou je bios van XT kunnen flashen, eventueel dat je dan met ATI direct ziet of ie nog 8 pipes ziet...JanW23 schreef op 12 juli 2004 @ 14:42:
Phoe.. wat een verhalen! Ik heb het eens allemaal globaal nagelezen, maar heb nog steeds een vraag. Ik heb dus de 9800SE en kan ik succesvol modden naar een pro. Nu zag ik dit in het begin staan
[...]
Als ik dan de bios vervang, moet ik dan nog steeds de omega drivers gaan gebruiken met de softmod optie??? En als ik de kaart in de winkel hebt gekocht (MyCom) zonder doos (alleen in statischvrij zakje) zonder merk... kan ik er dan vanuit gaan dat het een Build by ati is??? Zou best vet zijn als het werkteen 9800XT voor de prijs van een SE (toen 199 euries)
Verwacht dat na biosflash drivers opn geinstalleerd dienen te worden, en dan eens zonder softmod ati cat 4.7 installeren en atitool aantal pipes laten uitlezen...
Herkend ie er toch maar 4, dan zou je die omega drivermod kunnen activeren en dan 4,6 cats verder installeren...
Blijkt met die x800pro vivos (die met 1.6ns ram en dus geen lasercut) ook mogelijk flashen met bepaald gecube bios van een x800xt pe die de extra pipelines activeerd, dan terugflashen naar original bios en 16pipes BLIJVEN enabled, op default pro speeds, die dan weer te OC-en zijn...
(Fotos met een lm63 temperatuur sensor op een sapphire 9800pro 128mb)
[ Voor 114% gewijzigd door shades op 15-07-2004 00:38 ]
dat was bij die 9800 se's wel zo volgens mij
Gisteren wel iets wazigs meegemaakt, denk zal eens een ATI bios nemen, dit was een ATI 256mb XT bios, wel weer een NTSC versie want na reboot en net voor login weer die 7-9 sec uitgaan van monitor... (wel grappig dat ie 9800xt vond en zelfs in eigenschappen beeldscherm vermeldde hij 256mb RAM
het wazige komt nog, bij alle xt biossen maar ook de pros kom ik na zoeken naar max core en max mem niet hoger dan 420-425 voor core en 370-375 voor max mem, zit met zo een zalman met heatpipe en xtra fan , bij deze ati bios liep me core arti free naar 430 en me mem naar 400 voordat ie begon te pruttelen met artis, core achja it can happen, maar dat me mem niet eerder stabiel boven 372 kwam en nu stabiel op 395 draaide
Benchmarks in 3dmark waren niet schokkend hoog, normaal maar niet optimaal..
maarja als je dan AA en AF inschakelt dan kan ie nix meer weergeven ( zowel 2xAA/8xAF als 4xAA/4XAF), allemaal rare lopende blokjes en dergelijke.. terwijl met die AA en AF uit hij superclockt?!?!
Zou door rabit het uitlezen van die bios en die mem timings hanteren op me meest stabiele xt bios (die club3d xt 128 rev01 of sapphire128mb xt bios) die max mem ook daar in te clocken?! of is dit wel heel simpel verzonnen?!

Ga vanmiddag me coolermaster volbouwen, hopende dat ik dan weer wat hoger kom
Verwijderd
Ik heb eeb club-3D 9600 die core/mem 400/200 loopt.
Maar is deze te flashen naar een radeon 9600pro?
En welk bios raden jullie me aan?
en ik heb die Gecube bios geflashed, maar nog steeds geen overdrive tab.
Ik gebruik trouwens de omega 2.5.51 driver.
ik zit nu heel de tijd te kloten, misschien heeft Iemand een idee waar het aan kan liggen?
ohwja staat hier niets over jouw 9600?
Radeon 9600 PRO/XT overclocking
[ Voor 17% gewijzigd door randje op 13-07-2004 13:57 ]
Verwijderd
En kan je ndaar ook dingen veranderen ofniet?
heb je het tegen mij?Mister_X schreef op 13 juli 2004 @ 14:28:
Op welke snelheid draait core+ram op dat bios!? ga ik het thuis ook even proberen
naja iig die gecube bios heb je er 2 van,
bios.bin -> 398/350
bios2.bin -> 412/365 (deze gebruikt zo'n beetje iedereen hier met een sapphire)
en ohw ja, je kan de instellingen van je bios wijzigen met een programma in de startpost.
die bios van gecube is een bewerkte van een 128mb xt kaart met overdrive waarvan de core op 400 draait en de mem op 350, dit omdat het een als pro gekcohte kaart was die door xp na plaatsen als een 9800xt herkend werd...
deze bios is die originele met clocks net onder xp defaults, terwijl die bios2 dus op default speeds draait... (412/265)
Tis ook weer zo'n NTSC bios dus let op dat uitschakelen van monitor bij rebooten....
Mijn vraag is dus, de latencies in die bios zijn maar de settings die hij uitoefent op de ramchips, kan ik settings van een bios nemen waarvan de mem erg vet doorclockt, maar dan in me meest stabiele bios... dus simpel in me best werkende bios de latencies instellen van de best o/c-bare bios... (terwijl deze best oc-bare wel niet met AA en AF werkt..) of is dat niet werken van AA en AF juist door die latencies?!?!!?
Verwijderd
Is dat een 9600pro bios? Dus als ik een 9600pro bios op mijn 9600lite flash dan kan ik het geheugen nog terug klokken als het niet werkt?pokeran schreef op 13 juli 2004 @ 15:37:
[...]
heb je het tegen mij?
naja iig die gecube bios heb je er 2 van,
bios.bin -> 398/350
bios2.bin -> 412/365 (deze gebruikt zo'n beetje iedereen hier met een sapphire)
en ohw ja, je kan de instellingen van je bios wijzigen met een programma in de startpost.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 16:13 ]
Nee lijkt me niet, dit is natuurlijk over de 9800(PRO) naar 9800 XT topic...Is dat een 9600pro bios?
nee zo werkt het niet.. eventueel dat een 9600pro naar 9600xt te flashen valt, maar das dat ander topic, als je tips hier gaat opvolgen kan het alleen maar fout gaan...
niet doen dus...
zo een lite heeft een 64bits mem bus dus zou toch maar even gaan lezen in andere topics voor dat je er een diamond viper v550 van maakt...
er wordt al 3x vermeld dat je hier niet goed zit, en nog vraag je of je deze kan nemen....
dadelijk meld iemand dat het kan, jij doet het en je pc ontploft... succes

Verwijderd
Tja, jouw PC is nog altijd 2x zo snel als die van mij en ik zou niet weten hoe ik hoger zou kunnen/moeten komen.sain onez schreef op 12 juli 2004 @ 16:34:
volgens mij moet je je systeem eens goed instellen, bios en dergelijke, of eens op lagere core en mem clocks benchen, ik haal standaard 6600-6700 3dmarks terwijl me pc nie eens zo stoer is...
asus p4s533 icm p4 2,553 oc't at 2,85Ghz icm 512MB pc2700 2,5/3/3/6
9800pro flashed met Club3d XT bios rev.01 geclockt naar 425 core en 370 mem
dit met 4.7 cat geinstalleerd en zo een Zalman Cooler met single HP en die fan trek ik toch 6700 3dmarks, wat ik toch oke vindt....
mvdstam ik weet niet wat voor config je hebt, maar vreemd dat je score zo laag blijft, zeker met zulke speeds die je core en mem trekken kunnen![]()
Door me vga clocks op xt default te zetten (412/365) haal ik nog 6500-6600
maar volgens tests met p2 icm 9800pro en p4 met bult ram erin amper 100 3dmarks meer, dus verwacht bij zo een hoge oc die je op core en mem hebt dat die rond de 6900-7000 moet presteren...
Als je configuratie nie eens goed is ingesteld, en je kaart die clocks wel aankunnen, lijkt me toch dat je nu al veeel hoger moet komen, voltmods lijken me daarna een leuke optie....
Ik heb mijn AMD Athlon XP 2000+ al oc'ed naar 1800 MHz (Om een of andere reden wilt 'ie niet hoger dan dat!?) en m'n videokaart is nu precies goed (45 graden idle & 55 graden stressed op 440/400) en straks heb ik zo'n ZM80D-HP dus ik denk dat dat ook wel een paar graden zal schelen (2 Heatpipes, grotere heatinks, mem heatinks) dus misschien kan ik em nog een klein stukje hoger klokken.
Voltmods lijken me ook wel interessant maar toch denk ik dat mijn primaire beperking toch de temperatuur is want een hoger voltage betekent uiteraard hoger klokken maar ook meer warmte maar dat moet ik maar zien.
Off-topic:
Mijn AMD Athlon XP 2000+ draait nu op 1800 MHz met 1,70 Volt en als ik em op 1900 zet start mijn computer niet meer op (Fans enzo gaan wel aan maar geen *piepje* en zwart beeld) en processor is niet warm (43 graden stressed) dus ik denk dat ik em makkelijk op 2600+ speeds kan krijgen (166 x 12,5).
Kan iemand mij vertellen wat het probleem zou kunnen zijn? Ik denk het voltage maar ik weet niet hoeveel ik em zou moeten geven??
Ik heb dit al in de Proc OC treads gevraagd maar daar wordt een beetje overheen gelezen volgensmij....
jah gewoon voltage... iets verhogen en verder gaan... krijg je weer t zelfde probleem dan weer verder verhogen enz enz
(trouwens niet gek dat er overheen gelezen word he, beetje basics
met een progje als killemall zet ik alle overbodige progjes en processen uit en dan maar benchen, tja ik kijk dus wel over ghosting heen, maar dan nog standaard minimaal 6500 , nu ff geen zin in maar zal eens in bios me cpu onderclocken zodat ie maar bv op 1,7Ghz draait maar verwacht daar geen afname van 3dmark
in een p4 kan je alles wat hoger clocken, cpu en mem en dergelijke, maar kan stabiel draaien terwijl de 3dmark afnam...
Het gaat mij voornamelijk over gaming met max fps, die 3dmark een goeie indicatie of me systeem optimaal draait for gaming .. zodra met zelfde instellingen een 3dmark afnam was ik te ver met me fbs van mobo.. nu met me bios geflash herken ik bv al bij de max fps in die eerste demo van die planes als die dan weer net iets hoger gaat kan ik vaak al inschatten dat ie dan rond bepaalt 3dmark uitkomt, vaak op 100/200 punten nauwkeurig te bepalen....
Wat voor kaart (core en pcb) heb je!? gebruikte een ati bios die vet hoger ocde, maar bij inschakelen van Anti Anialising alles wazig, ati tool geen enkele game , vraag me nu af, of de combi van rastimings in die bios in me favo bios kan hanteren zodat daar ook die max mem oc mogelijk is die 25-30mhz hoger kwam...
Ik merk nauwelijks verschil in de twee biossen wat betreft prestaties, temperatuur en overclockpotentie.
Zelf heb ik de beste ervaringen met de xt rev01 bios van Club3d zelf (is een club3d)
Ben benieuwd of iemand al met die latencies heeft zitten spelen met zo een biosediter

I love watercooling
ps. wrom doen de links het niet meer van de 9800xt 128mb bios het niet meer ...
ik wil die van mij ook cewl hebben
de layout van de videokaart. Zo heb ik een Sapphire 9800 pro die er op de koeler na exact hetzelfde uitziet als een 9800 xt. Ik heb dus een xt pcb.Garrett schreef op 14 juli 2004 @ 16:18:
Dit klinkt als een n00b vraag, maar wat is het verschil tussen een 9800pro en een 9800XT pcb
Ik draai hem trouwens op standaard xt snelheden.
[ Voor 8% gewijzigd door _Oldie_ op 14-07-2004 17:55 ]
kewler zal ie er nie van worden sneller en wermer daarentegenwel welBurnerT schreef op 14 juli 2004 @ 17:47:
snelheid ???
ps. wrom doen de links het niet meer van de 9800xt 128mb bios het niet meer ...
ik wil die van mij ook cewl hebben![]()
Verwijderd
Mensen ervaring met de nieuwe koeler van Zalman?
En hoe ver komen jullie met het overklokken van je pro@xt
ps wie weet er een proggie voor de temp van je gpu af te lezen ?
leuke stille koeler maar kom daarmee maar tot max core 430 en mem tot 370/75 maar ben ook bezig me case airflow te optimaliseren, dit ocen is afhankelijk van temps, maar nog veel belangrijker is de specifieke kaart zelf, sommige die gaan op standaard koeler al heel hoog (verder dan mij met die zalman en saus) en zullen bij betere koelers NOG hoger kun...
soms heb je goeie soms niet... just your luck (or not)
Heeft je gpu wel een temp. sensor dan ?BurnerT schreef op 14 juli 2004 @ 22:48:
ik ben nu aant expirimenteren met mijn VGA silencer rev 3.. heel goedkoop en is heel erg goed !!!!
ps wie weet er een proggie voor de temp van je gpu af te lezen ?
Ik ging ff lezen en toen zag ik dat je fastwrites uit moest zetten in je bios omdat je anders meerdere malen moet rebooten. Ik dus nog een keer rebooten maar weer niets. Ik vraag me dus af (ik heb de cub3d 9800 xt 128 mb samsung bios gebruikt) of het nog gaat werken. In mijn bios staat geen fastwrites dus ik weet niet of hij aan of uit staat en ik kan hem ook niet veranderen (bios is up to date).
Ik heb ook geen floppiestation (wegens een barebone) en volgens mij kun je niet vanaf een usb stick flashen.
Kan iemand mij ff verder helpen?
alvast bedankt
*na 4 reboots nog steeds op de 9800 pro snelheid,
zou een bios reset kunnen helpen?
[ Voor 6% gewijzigd door Solovine op 15-07-2004 15:57 ]
Heb je standaard koeler er nog op? zoek anders even de max core en mem... just in case, eventueel al een andere samsungbased bios geflasht, wat die doet?
tell me more..
als je in ati control panel met smartgard kijkt, kan je fastwrites uitschakelen, vragen om opn testen, en pc zal vragen om reboot.. dat een optie!?
heb je je originele bios gebackupped!? met kladblok uitlezen dan een serial number en van sticker op board vertellen meer over pro of xt PCB en die bios uitlezing zou kunnen aanduiden dat het om een 350/360 core gaat?!!?
3d mark gedraait of je wel bv een boost krijgt, met eventueel ook die ghosting in test 2 en 3 en ook bij die duikende trollen?! (lees van ghosting in 2&3 maar ik net zoveel in die duikende dikzakken demo/test)
De tweede keer is het gelukt, ik draai nu op de xt snelheid en ook al hoger. Ik wist van tevoren dat hij de snelheid aankon omdat ik dat natuurlijk met atitool en 3dmark03 had getest.sain onez schreef op 15 juli 2004 @ 17:31:
Hij wordt wel door windows xp herkend!? dus in app beheer staan een primary and secundary radeon9800XT ?! Als dit zo is, dan zou je xt defaults (412/365) kunnen testen via atitool en werken deze, dan zou je via een biosdump je huidige clocks kunnen saven/backuppen, door deze dan te flashen heb je bios die default op die XT defaults draait...
Heb je standaard koeler er nog op? zoek anders even de max core en mem... just in case, eventueel al een andere samsungbased bios geflasht, wat die doet?
tell me more..
als je in ati control panel met smartgard kijkt, kan je fastwrites uitschakelen, vragen om opn testen, en pc zal vragen om reboot.. dat een optie!?
heb je je originele bios gebackupped!? met kladblok uitlezen dan een serial number en van sticker op board vertellen meer over pro of xt PCB en die bios uitlezing zou kunnen aanduiden dat het om een 350/360 core gaat?!!?
3d mark gedraait of je wel bv een boost krijgt, met eventueel ook die ghosting in test 2 en 3 en ook bij die duikende trollen?! (lees van ghosting in 2&3 maar ik net zoveel in die duikende dikzakken demo/test)
Ik heb nu erg goeie scores in 3dmark03 maar ook last van ghosting in een paar benchmarks op xt speed die ik met de oude bios niet had op xt speed.
Ik ga ff de omega drivers proberen omdat die ghosting nog wel eens willen verhelpen. Als de ghosting blijft zoek ik een andere xt bios of ga ik mijn oude pro bios weer gebruiken.
Ik ga ook ff kijken of mbm al de temp uitleest, ik weet niet of ik een r360 core heb en ik ga de koeler er nog niet afhalen; dat gaat wel gebeuren met mijn waterchiller-projectje natuurlijk.
Bedankt voor je reactie, ik zal de resultaten hier wel posten.
keb het nog nie getest maar zal met die boost van 3dmark toch wel met bv fraps een hogere gem fps krijgen, en daar gaat het me om, geloof dat ik las dat je samsung mem hebt, en wat zijn je max ocs op mem en core!? meen dat samsung zonder meer voor r350 staat en hynix (wat ik heb) eventueel voor 360core, het lijkt me haast dat de ghosting door de pro pcbs veroorzaakt, ipv de xt pcb, onafhankelijk van core....
Het lijkt of alle biossen tijdens max core en mem vinden uiteindelijk op de xt defaults uitkomen, wat ook goed gamed, echter met een ATI bios ging alles vet hoger.. kan dat gelockt staan of iets dergelijks.. zit met zalman met HP en fan maar ook met meerdere fans in case, die constant maar max 32/33graden is.. tempchip ontbreekt aan me pro layout, heb een oude vga passive heatsink die ik in stukken laat bewerken tot ramsinks kijken of dat iets meer brengt. maar na uren gamen me zalman aan te raken, geeft ie amper warmte (schat 35-40) terwijl die oc nie hoger dan default komt... terwijl juist die zalman een goeie oc koeler blijkt, maar ik heb em zo gekocht en weet dus niet wat de default cooler trok
Jij bios van samsung maar dus ook samsung aanwezig (las van iemand die succesvol samsung bios flashte op hynix mem, tuurlijk geprobeerd, maar direct artis in bootscreen (dos) en windows..

haal je met originele bios hogere ocs, of toch nie?
Met catalist 4.7 haal ik 6615 marks op xt speeds, met nieuwste omega haal ik 6602 dus dat verschil is heel klein.sain onez schreef op 15 juli 2004 @ 19:24:
np, die omega drivers, of zelfs alleen de softmod en verdere install van cats zal wel de ghosting verhelpen maar je de boost in 3dmark weer afnemen, wel blijft dan win xp een xt herkennen, maar die 3marks xtra zijn dan weer weg... keb ghosting nog alleen maar in 3dmark meegemaakt, dus ik kan het wel hebben..
keb het nog nie getest maar zal met die boost van 3dmark toch wel met bv fraps een hogere gem fps krijgen, en daar gaat het me om, geloof dat ik las dat je samsung mem hebt, en wat zijn je max ocs op mem en core!? meen dat samsung zonder meer voor r350 staat en hynix (wat ik heb) eventueel voor 360core, het lijkt me haast dat de ghosting door de pro pcbs veroorzaakt, ipv de xt pcb, onafhankelijk van core....
Het lijkt of alle biossen tijdens max core en mem vinden uiteindelijk op de xt defaults uitkomen, wat ook goed gamed, echter met een ATI bios ging alles vet hoger.. kan dat gelockt staan of iets dergelijks.. zit met zalman met HP en fan maar ook met meerdere fans in case, die constant maar max 32/33graden is.. tempchip ontbreekt aan me pro layout, heb een oude vga passive heatsink die ik in stukken laat bewerken tot ramsinks kijken of dat iets meer brengt. maar na uren gamen me zalman aan te raken, geeft ie amper warmte (schat 35-40) terwijl die oc nie hoger dan default komt... terwijl juist die zalman een goeie oc koeler blijkt, maar ik heb em zo gekocht en weet dus niet wat de default cooler trok
Jij bios van samsung maar dus ook samsung aanwezig (las van iemand die succesvol samsung bios flashte op hynix mem, tuurlijk geprobeerd, maar direct artis in bootscreen (dos) en windows..)
haal je met originele bios hogere ocs, of toch nie?
In beiden is de ghosting hetzelfde.
Bij mij is de voeding denk ik de limiet met overclocken; ik heb nog een 200 watt uit mijn barebone maar er komt binnen 1 week een tagan 480 watt. Het is namelijk zo dat als ik mijn 2.8c niet overclock ik al een paar mhz verder kom met overclocken zonder artifacts.
Het maximale wat ik nu kan halen is 415/390 zonder artifacts, temp is goed en als ik mijn cpu iets onderclock met een lager voltage kom ik ongeveer op 425 mhz uit maar mem blijft hetzelfde.
Het maakt trouwens niets uit of ik in mijn bios agp voltage op 1.5 of 1.65 zet.
Ik kom met beide biossen eve ver met overclocken.
Miss weet iemand hier nog een goeie bios voor me, ik heb samsung geheugen en waarschijnlijk een r350 core.
*oja ik kan mijn scores van 3dmark03 nooit online zetten, het maakt niet uit welke drivers (cats 3.1 t/m 4.7) miss iemand daar een oplossing voor?
plaatje:

[ Voor 25% gewijzigd door Solovine op 15-07-2004 19:44 ]
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Firewall uitzetten helpt niet en ik heb ook geen ad of spyware.
het lijkt me dat deze :
http://mbnet.fi/elixir/Ra...128MB.Samsung(030523).bin
een goeie voor je is, let wel op dat ik zelf met hynix zit en met een samsung bios direct problemen had en deze dus niet getest heb....
maar geen problemen gehad met hynix bios onderling... lijkt me dus ook geen probleem deze eens proberen....
dat je nog ghosting hebt in 3dmark komt doordat je niet default Omega moet draaien maar die 9800 softmod... dan in programma overzicht via start omega softmods te selecteren, dan reboot (die dan in safemode drivers installeert) en dan is ghosting maar ook die boost denk ik haast weg....
maar idd tis alleen in 3dmark (totnutoe) en vind dat ook wel in orde....
Systeem s een xp1800@2400 (166fsb) / Asus A7N8X / 512 mb pc3200 cas 2
Drivers: Nieuwste nforce + Catalyst 4.7 van ATI.
Resultaten: (3dmark 2003 340)
stock: 5544 3dmarks (378/350)
oc : 5864 3dmarks (400/360)
flashed as xt: 6229 (built by ati XT bios, 415/365)
Stock cooling, wordt gedelijk warm, maar geen artifacts ook niet na uren marken.
Als je oplet zie je dus dat de flash een goede impact heeft op de 3dmark score, en dat dat niet alleen aan de MHz'en ligt. Ik vermoed dat de xt wat pixelshader optimalisaties heeft ed.
ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800
Zolang er slechts ghosting is te zien in 3Dmark2003 vind ik het XT BIOS prima, echter nu merk ik dat FarCry erg veel fouten laat zien.
Sommige maps zie je inderdaad geen rare dingen, maar er zijn maps waar ghosting duidelijk zichtbaar is.
Kijk maar eens in map "Control", waar er water staat in een tunnel. Duidelijk dikke randen en rafels te zien. Ook je HUD en wapen blenden erg lelijk tegen de achtergrond en zo nu en dan behoorlijke gliches op verschillende plaatsen.
Jammer. Die extra boost met het XT BIOS was leuk, maar zodra het daadwerkelijk fouten geeft in games gaat het mij irriteren.
Kan iemand bevestigen dat er daadwerkelijk fouten zichtbaar zijn in FarCry ?
Zo niet, vraag ik mij af welk XT BIOS dan gebruikt wordt.
Even resumeren wat ik heb :
Club3D 9800Pro 128Mb Hynix R350
Flashed : Sapphire 9800XT 128Mb Hynix BIOS @ XT speeds
VGA Silencer (rev 3) incl coppersinks@RAM
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Verwijderd
http://www.rage3d.com/boa...e7975b8&threadid=33762838Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 17:57:
Ik zie nergens die Sapphire 9800XT Hynix bios staan in de startpost... Iemand een linkje?
Alstu

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Ik heb twee screenshots gemaakt van FarCryApoca schreef op 16 juli 2004 @ 17:51:
Of kan eens iemand een plaatje posten met ghosting, dat ik eens zie wat dat nou precies is. Ik zie eigenlijk nergens problemen in geen enkele game of in 3dmark. Kan ook omdat je nu op alles gaat letten wat niet zou kunnen kloppen.
FarCry voorbeeld 1
FarCry voorbeeld 2
en twee van 3dMark2003
3dMark2003 voorbeeld 1
3dMark2003 voorbeeld 2
In voorbeeld 1 zie je bij de randen van het ijzeren hek dat er misvormingen zijn.
de kleuren, vorm en plaats van deze misvormingen veranderen zodra je beweegt.
Dit effect zie je vaak bij bepaalde textures en de randen van je wapen. De rand "danst" een beetje.
In voorbeeld 2 zie je het typische ghosting : lijnen van kleine driehoekjes die parallel lopen met de objecten. Als je beweegt veranderen de lijnen ook.
Dit effect treedt niet overal op, maar de locatie in de screenhot is een aardig voorbeeld waar je de contouren van de tegels op de vloer door ziet lopen op andere bovenliggende objecten. Vaak lopen ze parallel met zware randen (zoals bij texture-lassen).
Ghosting is erg duidelijk te zien bij 3dmark2003 screenshot. De zwarte strepen en lijnen (driehoekjes) zijn de contouren van andere objecten en zijn verschoven.
Let bij voorbeeld 2 op het raam, daar zie je dat de randen erg blokkerig en rafelig zijn. Zo erg zie ik het niet bij games trouwens, 3dMark is wat ghosting betreft the king !
[ Voor 23% gewijzigd door Xymox op 16-07-2004 18:56 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Het heeft niets te maken met aliasing. Zoals je kan zien in screenshot 2 van 3dMark2003 bij het raam is het erg blokkerig en rafelig. De ene kant is mooi glad (voor het screenshot heb ik de instellingen op 6xAA staan), maar de andere kant laat het probleem goed zien.Apoca schreef op 16 juli 2004 @ 18:44:
De rand van je wapen is toch nooit geheel strakals je loopt of zeg ik nu iets stoms... Dat heeft toch te maken met je AA en AF of niet soms?
Dit effect heb je soms in FarCry met je wapen. De rand is dan blokkerig. Maar ook in andere maps kan je hier en daar problemen zien. En als je eenmaal dit gezien hebt, gaat het mij in iedergeval irriteren.
378/338 pro : 5800
411.75/364.75 xt : 6698
440/385 xt : 7086
Dit zijn toch hele lekkere scores.
Ik probeerde een keer op 470/385 3dmark03 te draaien met stock koeling sindsdien heb ik bij 5-10mhz lager dan eerst al artifacts
Verwijderd

sapphire 9800pro met r360 en hynix; artic silencer
heb met winflash 1.0.0.16 twee sapphire/hynix biossen (die van 3drage en nog eentje) geprobeerd
de 1e keer kwam er met herstarten een heel eng blauw scherm met witte letters, de 2e keer niet meer
3x herstart.. windows geeft 9800pro aan, atitool r350, en fanspeed ziet hem niet
driver geupdate, maakt niet uit
specs: xp / pentium 2.0 gHz / dell dimension 8200 / eerst catalyst 4.5, nu 4.7
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 15:14 ]
Installeer de omega drivers (4.6) ; stel bij de installatie in dat fastwrites uitstaat.Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 14:56:
het lukt niet!![]()
sapphire 9800pro met r360 en hynix; artic silencer
heb met winflash 1.0.0.16 twee sapphire/hynix biossen (die van 3drage en nog eentje) geprobeerd
de 1e keer kwam er met herstarten een heel eng blauw scherm met witte letters, de 2e keer niet meer
3x herstart.. windows geeft 9800pro aan, atitool r350, en fanspeed ziet hem niet
driver geupdate, maakt niet uit
specs: xp / pentium 2.0 gHz / dell dimension 8200 / eerst catalyst 4.5, nu 4.7
Dan windows opstarten en alle onnodige (gebruikers) processen en explorere.exe (na dat je de map met winflash hebt geopend) af en probeer hem daarna nog eens te flashen.
De kans is zo groter (tenminste bij mij lukte het zo wel en op de normale manier niet).
Daarna de pc opnieuw opstarten en waarschijnlijk de omega drivers voor de tweede keer installeren.

tis nog mislukt (artis in windows en zelfs dos na goeie flash naar samsung mem op hynix mem niet meegerekent
veel safer lijkt me
Verwijderd
ik heb hier 2 vragen over:
1. als ik de koelblokken (ZM80C-HP) erop zet, koelt het me BGA geheugen blokjes ook of maken ze geen contact met de koellichamen?
2. Koelt de ZM-OP1 even goed als een stock Athlon koeler op je GPU??
Alvast bedankt.
Verwijderd
2) de ZM-OP1 is gewoon een fan, 80x80mm en die koelt gewoon goed

1) eigenlijk zeg je het net iets verkeerd. bij de D versie, krijg je koelblokjes voor je geheugen erbij,Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 15:48:
1) nee die worden dan niet gekoeld, met de D versie wel
2) de ZM-OP1 is gewoon een fan, 80x80mm en die koelt gewoon goed
2) jups, ik zelf gebruik een normale 8*8 fan van coolermaster (met een rode led) op 5 volt. Mijn montage van de fan is _bijna_ hetzelfde als die van de zm-op1, alleen doordat de fan dikker is, moest ik langere schroeven gebruiken en als 'moer' gebruik ik afstandsbuisjes (om moederborden in je kast te bouwen)
Verwijderd
pc aangezet ik filmpje kijken later terug achter mijn pc.... mijn beeld vol met artifacts groene strepen en hier en daar een blockje dus ik mijn pc gerestart ging in het begin wel goed maar daarna begon de elende weer
heb hem inmiddels weer terug geflashed maar nog steeds heb ik artifacts en ik krijg het niet weg. heeft er iemand een oplossing?
Verwijderd
heb een beetje met de videokaart zitten kloten en nu werkt alles weer ik weet niet eens waaraan het lag ik denk dat het gewoon slijtage is.Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 20:49:
heb een club3d9800pro @ xt alles ging goed tot vandaag....
pc aangezet ik filmpje kijken later terug achter mijn pc.... mijn beeld vol met artifacts groene strepen en hier en daar een blockje dus ik mijn pc gerestart ging in het begin wel goed maar daarna begon de elende weer
heb hem inmiddels weer terug geflashed maar nog steeds heb ik artifacts en ik krijg het niet weg. heeft er iemand een oplossing?
Verwijderd
Dit topic is gesloten.