maar vraag me dus af of een voltmod die kan verbeteren. Of is de koeling niet goed genoeg?
Nee mij niet iig.
Maar ik vind dat eigenlijk ook niet zo belangrijk.
Ik ben al blij dat ik nu de temperatuur kan aflezen
Maar ik vind dat eigenlijk ook niet zo belangrijk.
Ik ben al blij dat ik nu de temperatuur kan aflezen
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Daar ben ik nog niet achter gekomen, maar als je een kaart met Hynix geheugen hebt dan moet je aan op het Rage3D forum de bios in dit draadje gaan halen: http://www.rage3d.com/boa...6fc72a4&threadid=33762838
Maar als je Samsung mem hebt dan heb je pech, want ik heb nog geen bios gevonden voor mijn kaart met overdrive of een werkende temp sensor. Heeft er iemand al een mail naar Sapphire gestuurd met de vraag of zo je een 9800XT bios willen opsturen voor een 128MB samsung kaart? Ik wil wel, maar weet niet naar welk adres:?
Maar als je Samsung mem hebt dan heb je pech, want ik heb nog geen bios gevonden voor mijn kaart met overdrive of een werkende temp sensor. Heeft er iemand al een mail naar Sapphire gestuurd met de vraag of zo je een 9800XT bios willen opsturen voor een 128MB samsung kaart? Ik wil wel, maar weet niet naar welk adres:?
Anoniem: 111703
Voorzover ik weet hebben alleen kaarten met Hynix geheugen een temp sensorDuncan schreef op 18 juni 2004 @ 19:47:
Als je een R360 core hebt, hoe lees je de temps uit dan ?
en de enige manier om achter je merk geheugen te komen is gewoon op de kaart kijken waarschijnlijk?
JaSlurpgeit schreef op 18 juni 2004 @ 23:44:
en de enige manier om achter je merk geheugen te komen is gewoon op de kaart kijken waarschijnlijk?
Dat is trouwens ook zo gedaan.
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Anoniem: 104097
Als je zo'n Artic Silencer installeerd,.... moet die shim er dan af of mag die gewoon blijven zitten 
En heatsinks installeren op de memorychips,.... raken die eventueel andere componenten op de kaart,... moet je daar voor opletten
En heatsinks installeren op de memorychips,.... raken die eventueel andere componenten op de kaart,... moet je daar voor opletten
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 19-06-2004 01:07 ]
de shim zou ik er altijd afhalen , voor beter contact , en andere dingen dij hij op de kaart raakt dor je even een plakbandje overheen
ff om te onderstrepen dat een ander bios wel degelijk heel veel uit kan maken:
Tijdje geleden hier eens mijn verhaal gepost: Saphire 9800pro (samsung 3ns, r350), kwam met stock-cooler bijna aan XT-snelheden. Ikke VGA-silencer geïnstalleerd, werd een ramp. Ik kreeg mijn kaart helemaal niet meer artifact vrij (zelfs in de bios al), en hij maakte volgens ATI-tool zo eens in de 2/3 minuteneen foutje, met max. 350/310. Ik ging er vanuit dat ik m'n kaart gemold had, en besloot hem zo maar te houden tot hij het zou begeven. Koeler was zeker goed en voorzichtig geïnstalleerd...
Nou las ik hier opeens dat een ander bios heel veel uit kan maken... dus ik het Club3D bios (9800pro voor samsung) geïnstalleerd... snelheden die ik nu HELEMAAL artifact vrij en stabiel haal zijn 436 / 359 .
Wow.
Van een compleet onstabiele kaart die boven de 355 alleen maar gele vlekken in ATI-tool liet zien, een compleet stabiele kaart die (HEEL) veel sneller geclockt is... Geheugen gaat waarschijnlijk niet sneller omdat het maar 3ns is...
Ikke weer blij!
(Blijft vreemd dat een ander bios zo'n enorm verschil maakt
)
Tijdje geleden hier eens mijn verhaal gepost: Saphire 9800pro (samsung 3ns, r350), kwam met stock-cooler bijna aan XT-snelheden. Ikke VGA-silencer geïnstalleerd, werd een ramp. Ik kreeg mijn kaart helemaal niet meer artifact vrij (zelfs in de bios al), en hij maakte volgens ATI-tool zo eens in de 2/3 minuteneen foutje, met max. 350/310. Ik ging er vanuit dat ik m'n kaart gemold had, en besloot hem zo maar te houden tot hij het zou begeven. Koeler was zeker goed en voorzichtig geïnstalleerd...
Nou las ik hier opeens dat een ander bios heel veel uit kan maken... dus ik het Club3D bios (9800pro voor samsung) geïnstalleerd... snelheden die ik nu HELEMAAL artifact vrij en stabiel haal zijn 436 / 359 .
Wow.
Van een compleet onstabiele kaart die boven de 355 alleen maar gele vlekken in ATI-tool liet zien, een compleet stabiele kaart die (HEEL) veel sneller geclockt is... Geheugen gaat waarschijnlijk niet sneller omdat het maar 3ns is...
Ikke weer blij!
(Blijft vreemd dat een ander bios zo'n enorm verschil maakt
Ja, dat heb ik ook ondervonden. Ik heb nu een BBA ATi bios voor een 128MB kaart deropstaan, en mijn geheugen wil maar niet stabiel lopen op 375MHz. Maar het gekke is als ik van diezelfde bios de 256MB variant erop flash dat dan het geheugen stabiel loopt tot 395MHz, met 2.8ns (max 350MHz dus)!! En bij alle andere biossen kom ik niet verder dan 375MHz. Mijn core speed krijg ik met geen enkele bios over de 440MHz
Heeft er iemand enig idee hoe het komt dat die snelheden zo veel verschillen van bios tot bios? Ligt dit aan het geleverde voltage door de bios?
Heeft er iemand enig idee hoe het komt dat die snelheden zo veel verschillen van bios tot bios? Ligt dit aan het geleverde voltage door de bios?
De geheugen timings worden volgens mij door de bios gezet. Bios met aggressievere timings zal dus nooit zo hoog overclocken.
Zelfde kaartjeAnoniem: 104097 schreef op 18 juni 2004 @ 01:30:
[...]
Deze hier .... die flashed probleemloos (done with Winflash) ,.. heeft een R360 core en is geflashed met een door Sapphire uitgebrachte XT-bios die je vind op .......
--> draadje op forum van Rage3D
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn vraag was dus wat aanvaardbare temperaturen zijn bij deze kaart geflashed naar XT aan default snelheden![]()
Ik haal nu,.. gezien in ATITool 0.0.20 ...
idle 66 gr.
stressed zo'n 74 gr.
Memorychips komen bloedheet, nergens artifacts te zien,.. ook niet in 3DMark2003,....
3DMark2003 resultaat met Catalyst 4.6 met mijn systeem (zie sig.) ---> 6386 ptn.
Ik ga er zeker een Artic VGA Silencer op monteren in combinatie met koperen heatsinks op het geheugen
Geflashed met succes
Soms zit het mee, Soms zit het tegen.
Ik heb gister een Sapphire 9800 Pro met hynix geheugen gekocht.
Nu heb ik hem net naar een XT geflashen. En dat werk allemaal prima.
Geheugen wordt wel wat warm
. Brand me vingers er niet aan maar ik kan ze er niet langer dan 20 sec ophouden.
Maargoed, nu is het probleem dat ik de temperatuur niet te zien krijg in ati tool?
Ik heb wel zo'n LM63 chippie erop zitten...
Is er ook een andere manier om de temperatuur te zien?
Nu heb ik hem net naar een XT geflashen. En dat werk allemaal prima.
Geheugen wordt wel wat warm

Maargoed, nu is het probleem dat ik de temperatuur niet te zien krijg in ati tool?
Ik heb wel zo'n LM63 chippie erop zitten...
Is er ook een andere manier om de temperatuur te zien?
Hmm ik snap er niks van
. Ik krijg geen overdrive tab en ik krijg geen temp te zien bij ati tool.
En toch heb ik een LM63 chip, zoals hier te zien op de foto:
Foto LM63
Deze kaart heb ik:
Foto kaart
Ik heb ook nooit gekeken of ik wel een R360 core heb. Maar ik heb hem geflashed en dat is goed gegaan. Dus dan kan ik er toch van uit gaan dat ik een R360 core heb?
Dus iemand enig idee waarom ik geen temps zie?
Foto LM63
Deze kaart heb ik:
Foto kaart
Ik heb ook nooit gekeken of ik wel een R360 core heb. Maar ik heb hem geflashed en dat is goed gegaan. Dus dan kan ik er toch van uit gaan dat ik een R360 core heb?
Nee. Een R350 core kan in combinatie met een XT bios en een R360 core met een Pro bios.Akropolis schreef op 21 juni 2004 @ 02:00:
Je weet het pas zeker als je het met je blote ogen de tekst op de chip afleest.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik heb een VGA silencer besteld en wil ook de RAM's wat verkoelen met koperen heatsinks. Nu heb ik een setje gekocht, maar dat zijn langwerpige sinkjes. de RAM's op de Club3D 9800Pro kaart zijn kleiner en vierkant. Ik zoek dus eigenlijk sinkjes die de juiste maat hebben (en niet te hoog, omdat de silencer er ook nog op moet).
Wie weet welke sinkjes goed passen ?
Wie weet welke sinkjes goed passen ?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Je kan die sinks toch ook gewoon op maat zagen met een ijzerzaagje. Dan kan je dus van 1 koelblokej bijv 2 koelblokjes maken
(wel ff de randjes bijvijlen na het zagen natuurlijk
)
Ja, dat zou kunnen. Maar het is onhandig. Als ik ze in de lengte verkort, zijn ze in de breedte te kort. Kan dan wel twee sinkjes gebruiken, maar dan m,oet ik ook in de lengte gaan zagen. Probleem is ook dat ik geen goede manier heb om ze vast te houden, het zagen gaat erg moeilijk. En waarom moeilijk doen als je sinkjes kan kopen die precies passen.Notna schreef op 21 juni 2004 @ 08:02:
Je kan die sinks toch ook gewoon op maat zagen met een ijzerzaagje. Dan kan je dus van 1 koelblokej bijv 2 koelblokjes maken(wel ff de randjes bijvijlen na het zagen natuurlijk
)
/EDIT
Aha, hier een passend setje : RAM heatsinks
[ Voor 10% gewijzigd door Xymox op 21-06-2004 08:42 ]
Tijdje geleden (maandje ofzo) een Sapphire Atlantis 9800 Pro Bulk gekocht... Zat al hynix geheugen op...
Afgelopen vrijdag toch maar ff flashen... Is gelukt met Sapphire XT bios met Hynix... Loopt als een trein! En temp metertje werkt ook (gewoon R360 dus)
Me = happy!
Afgelopen vrijdag toch maar ff flashen... Is gelukt met Sapphire XT bios met Hynix... Loopt als een trein! En temp metertje werkt ook (gewoon R360 dus)
Me = happy!
Groot probleem, bad flash, waarschijnlijk met foute bios.
Mijn specs:
P4 3.2ghz ht prescott
1024mb ddram
Ati Radeon 9800"pro" 256mb vivo (volgens windows iig de pro)
geen diskette drive
xp home
Geheugen: ik zie door het rooster 4 vierkantjes met hetvolgende erop:
Hynix
HY5DU573222A
FM-33 401A
W7CD4866c
Kaart kleur is donkerblauw of zwart
Het merk van mijn video kaart weet ik niet, zit in de scaleo t van fujitsu-siemens (speciale actie-versie via personeels vereniging pvcf). kan hem niet openmaken: garantie seal, misschien toch doen later.
Volgens rage3d waren de originele snelheden:
324/276,75 dit vind ik al aardig laag voor een pro maarja.
met rage3d opgevoerd tot: 380,25/310,50 originele koeling behouden.
toen dacht ik, laat ik hem flashen naar een XT, de core wist ik niet maar volgens winflash was he een r300/r350 geen zekerheid dus.
Maar ik heb het toch gedaan met mijn domme kop (via winflash).
Ik koos voor deze bios:
BBA.9800XT.256MB.DDR-2.Samsung.bin, want mijn kaart heeft iig 256mb,
ik heb wel eerst mijn originele bios gesaved, maar niet op diskette, aangezien ik geen diskette drive heb.
flashen ging goed, toen reboot, toen onmogelijk herkenbaar beeld, zwart met verticale gekleurde strepen, gelijk bij begin opstarten dus MB bios is ook niet te herkennen etc.
Aangezien ik geen diskette heb kan ik hem niet terugflashen dmv dat makkelijke restore gedoe...
Mijn pc start wel helemaal op, alleen ik zie dus niet wat er gebeurd. beetje streepjes als de muis beweegt enkel..
Wie kan mij helpen?
Ik heb er al aan gedacht om via: windows-->f3(zoekfunctie)-->2x tab(deze computer selecteren om in te zoeken)-->pijl omlaag-->9xtab-->winflash.exe typen-->wachten op resultaat (op de gok)-->8x tab-->1 of 2x W (van Winflash)-->enter
maar dat is vrij pittig zonder beeld
Alstublieft help mij
Mijn specs:
P4 3.2ghz ht prescott
1024mb ddram
Ati Radeon 9800"pro" 256mb vivo (volgens windows iig de pro)
geen diskette drive
xp home
Geheugen: ik zie door het rooster 4 vierkantjes met hetvolgende erop:
Hynix
HY5DU573222A
FM-33 401A
W7CD4866c
Kaart kleur is donkerblauw of zwart
Het merk van mijn video kaart weet ik niet, zit in de scaleo t van fujitsu-siemens (speciale actie-versie via personeels vereniging pvcf). kan hem niet openmaken: garantie seal, misschien toch doen later.
Volgens rage3d waren de originele snelheden:
324/276,75 dit vind ik al aardig laag voor een pro maarja.
met rage3d opgevoerd tot: 380,25/310,50 originele koeling behouden.
toen dacht ik, laat ik hem flashen naar een XT, de core wist ik niet maar volgens winflash was he een r300/r350 geen zekerheid dus.
Maar ik heb het toch gedaan met mijn domme kop (via winflash).
Ik koos voor deze bios:
BBA.9800XT.256MB.DDR-2.Samsung.bin, want mijn kaart heeft iig 256mb,
ik heb wel eerst mijn originele bios gesaved, maar niet op diskette, aangezien ik geen diskette drive heb.
flashen ging goed, toen reboot, toen onmogelijk herkenbaar beeld, zwart met verticale gekleurde strepen, gelijk bij begin opstarten dus MB bios is ook niet te herkennen etc.
Aangezien ik geen diskette heb kan ik hem niet terugflashen dmv dat makkelijke restore gedoe...
Mijn pc start wel helemaal op, alleen ik zie dus niet wat er gebeurd. beetje streepjes als de muis beweegt enkel..
Wie kan mij helpen?
Ik heb er al aan gedacht om via: windows-->f3(zoekfunctie)-->2x tab(deze computer selecteren om in te zoeken)-->pijl omlaag-->9xtab-->winflash.exe typen-->wachten op resultaat (op de gok)-->8x tab-->1 of 2x W (van Winflash)-->enter
maar dat is vrij pittig zonder beeld
Alstublieft help mij
[ Voor 15% gewijzigd door Giant87 op 21-06-2004 10:45 . Reden: toevoeging ]
Misschien is het makkelijk om bij iemand alles op cd te branden, of een bootable cd, met een .bat bestand (zie startpost, om in dos te flashen ... Ik hoop dat je boot from cdrom aan hebt
.
De rede dat het niet goed werkt is , dat je kaart dus geen XT-speeds kan, en volgens mij heb je geen DDR-2 op je kaart... dat gaat niet helaas.
Xt-speeds zijn niet 380-310 ... maar 411/375.
De rede dat het niet goed werkt is , dat je kaart dus geen XT-speeds kan, en volgens mij heb je geen DDR-2 op je kaart... dat gaat niet helaas.
Xt-speeds zijn niet 380-310 ... maar 411/375.
[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-06-2004 10:49 ]
Op deze 2e pc zit ook een brander dus ik kan het hier doen, boot vanaf cdrom werkt wel voor zover ik kan onderscheiden
maar welk bios moet ik er nou opgooien? aangezien het originele bios op de pc staat waarop ik niks kan zien
welke zou moeten werken?
maar welk bios moet ik er nou opgooien? aangezien het originele bios op de pc staat waarop ik niks kan zien
lijk me geen andere manier dan:
- andere videokaart in jouw systeem EN fdd lenen van iemand.
- even een restore maken op diskette
- eigen videokaart weer in je systeem
- restore vanaf FDD runnen
Ik hoop voor je dat je kaart het nog doet,
en als je precies weet waar je winflash en je oude bios zich bevinden (en ook hoe ze heten)
kan er heus wel iemand voor je kijken hoe je het blind kan doen op je pc.
edit:
kan je niet de videokaart van je 2e pc er even in doen?
--------------------------------------------------------------------------------------
ohw ja ik heb zelf een 'probleem'
mijn oude ati9800 is omgeruild voor een nieuwe, wegens artifacts die altijd aanwezig bleven. De nieuwe ati9800pro is trouwens ook met hynix geheugen enzo. Maar goed. hij is nog niet overgeclocked of geflashed. En bij zware 3d applicaties (3dmark2003, atitool, enz) SIST mijn kaart.
Ik heb al gekeken naar de condensators, maar die staan niet bol, en ze zitten allemaal goed vast. (ook geen lekkende condensators gezien.
er zitten ook 3 spoeltjes op de kaart, die heb ik even met warme lijm vastgelijmd, maar dat hielp ook niet tegen het gesis.
nou is mijn vraag: Is dat gesis schadelijk? (liefst iemand die het zeker weet)
en, wat voor onderdeel(en) kunnen dat gesis veroorzaken.
Dat gesis is geen monotone toon. Het veranderd net zoals je hardeschijf van geluid veranderd als hij bezig is. Alles is het dan gesis ipv gekraak.
[ Voor 9% gewijzigd door randje op 21-06-2004 10:57 ]
Je kan op OCFAQ een bios uitzoeken, en zelf de speeds instellen. Vooral die speeds zijn even belangrijk, doe ze zo laag als ze eerst in rage3d waren, zodat je in ieder geval kan werkengiant schreef op 21 juni 2004 @ 10:53:
Op deze 2e pc zit ook een brander dus ik kan het hier doen, boot vanaf cdrom werkt wel voor zover ik kan onderscheiden![]()
maar welk bios moet ik er nou opgooien? aangezien het originele bios op de pc staat waarop ik niks kan zienwelke zou moeten werken?
Maar toch.. je hebt geen 9800 pro lijkt me.. het lijkt meer een 9700 non pro aan de speeds te zien.. Ik zou even voor een normale 9800 bios gaan met 256 mb geheugen.
hmpz dan ben ik genaait, maar aangezien het een zwarte pcb is, misschien gebouwd op een 9700pro board: PCB#:35-FC00-D0-40
ja daar dacht ik ook al aan, ik mis een floppy drive nu al:P
dus werkende video kaart er in (dus toch kast openmaken).
bios op diskette zetten + dat gedoe uit de 1e post. dan 9800 er weer in, diskette booten en flashme of restore doen...
en bidden
ik weet waar winflash staat:
namelijk: c:\downloads\winflash de originele bios heet: originele
oid, begint met originel... iig...
naja waarom stoppen ze er dan ook zo'n bagger (aangepaste)9800pro in...
ja daar dacht ik ook al aan, ik mis een floppy drive nu al:P
dus werkende video kaart er in (dus toch kast openmaken).
bios op diskette zetten + dat gedoe uit de 1e post. dan 9800 er weer in, diskette booten en flashme of restore doen...
en bidden
ik weet waar winflash staat:
namelijk: c:\downloads\winflash de originele bios heet: originele
naja waarom stoppen ze er dan ook zo'n bagger (aangepaste)9800pro in...
[ Voor 14% gewijzigd door Giant87 op 21-06-2004 11:11 ]
Ja, als ik ook een spel opstart heb ik ook zo'n vaag gesis, en het begint vaak zacht en eindigd met een klere herrie. Heb geen flauw idee wat het is.pokeran schreef op 21 juni 2004 @ 10:55:
[...]
lijk me geen andere manier dan:
- andere videokaart in jouw systeem EN fdd lenen van iemand.
- even een restore maken op diskette
- eigen videokaart weer in je systeem
- restore vanaf FDD runnen
Ik hoop voor je dat je kaart het nog doet,
en als je precies weet waar je winflash en je oude bios zich bevinden (en ook hoe ze heten)
kan er heus wel iemand voor je kijken hoe je het blind kan doen op je pc.
edit:
kan je niet de videokaart van je 2e pc er even in doen?
--------------------------------------------------------------------------------------
ohw ja ik heb zelf een 'probleem'
mijn oude ati9800 is omgeruild voor een nieuwe, wegens artifacts die altijd aanwezig bleven. De nieuwe ati9800pro is trouwens ook met hynix geheugen enzo. Maar goed. hij is nog niet overgeclocked of geflashed. En bij zware 3d applicaties (3dmark2003, atitool, enz) SIST mijn kaart.
Ik heb al gekeken naar de condensators, maar die staan niet bol, en ze zitten allemaal goed vast. (ook geen lekkende condensators gezien.
er zitten ook 3 spoeltjes op de kaart, die heb ik even met warme lijm vastgelijmd, maar dat hielp ook niet tegen het gesis.
nou is mijn vraag: Is dat gesis schadelijk? (liefst iemand die het zeker weet)
en, wat voor onderdeel(en) kunnen dat gesis veroorzaken.
Dat gesis is geen monotone toon. Het veranderd net zoals je hardeschijf van geluid veranderd als hij bezig is. Alles is het dan gesis ipv gekraak.
Als het schadelijk is, dan ga ik er morgen meteen weer mee terug. BTW, dit is al mijn 2e 9800 Pro. Mijn eerst is overleden, heb toen een nieuwe gekregen. En die eerste had dat geluid ook, en deze ook weer. Hoop niet dat die eerste daardoor is overleden, dan kan ik er na 2 maanden weer heen
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
kan je wat meer vertellen over je eerste kaart? weet je hoe hij was overleden? had hem geflashed naar een XT? overgeclocked? andere cooling? enz enzFnFnF schreef op 21 juni 2004 @ 11:17:
[...]
Ja, als ik ook een spel opstart heb ik ook zo'n vaag gesis, en het begint vaak zacht en eindigd met een klere herrie. Heb geen flauw idee wat het is.
Als het schadelijk is, dan ga ik er morgen meteen weer mee terug. BTW, dit is al mijn 2e 9800 Pro. Mijn eerst is overleden, heb toen een nieuwe gekregen. En die eerste had dat geluid ook, en deze ook weer. Hoop niet dat die eerste daardoor is overleden, dan kan ik er na 2 maanden weer heenIemand enig idee daarover?
Misschien een ideetje om een mailtje naar sapphire te sturen, want mogelijk is het een bekend euvel bij hen.
[ Voor 8% gewijzigd door randje op 21-06-2004 11:20 ]
Nou ik heb het koelblok er even afgehaalt en ik heb dus wel een R360 core.Xymox schreef op 21 juni 2004 @ 07:27:
[...]
Nee. Een R350 core kan in combinatie met een XT bios en een R360 core met een Pro bios.
Je weet het pas zeker als je het met je blote ogen de tekst op de chip afleest.
Maar nog steeds geen temps...
Heb de drivers ook al een keer volledig verwijdert (met dat ati tooltje van de site) en er weer opnieuw opgezet. Maar dat hielp ook niet (catalyst 4.6).
zoals al 1000x is geschreven, een r360 core betekend niet automatisch dat je temps kan aflezen.....Akropolis schreef op 21 juni 2004 @ 13:25:
[...]
Nou ik heb het koelblok er even afgehaalt en ik heb dus wel een R360 core.
Maar nog steeds geen temps...
Heb de drivers ook al een keer volledig verwijdert (met dat ati tooltje van de site) en er weer opnieuw opgezet. Maar dat hielp ook niet (catalyst 4.6).
Nee dat klopt, maar ik heb wel een LM63 chip die er voor zorgt dat je temps af kan lezen. Maar toch zie ik nog steeds geen temps?pokeran schreef op 21 juni 2004 @ 14:03:
[...]
zoals al 1000x is geschreven, een r360 core betekend niet automatisch dat je temps kan aflezen.....
Dus daarom was ik benieuwd of hier ook mensen zijn die dit ook hebben. En of die het opgelost hebben of niet...
ohw zo, ik weet alleen:Akropolis schreef op 21 juni 2004 @ 14:14:
[...]
Nee dat klopt, maar ik heb wel een LM63 chip die er voor zorgt dat je temps af kan lezen. Maar toch zie ik nog steeds geen temps?
Dus daarom was ik benieuwd of hier ook mensen zijn die dit ook hebben. En of die het opgelost hebben of niet...
sapphire atlantis pro 128MB hynix geheugen met xt pcb, geflashed met originele sapphire 128mb XT bios. ati catalyst 4.6 en atitool 0.0.20.
Gaven bij mij wel de temperatuur weer.
Ik zou iig niet er vanuit gaan dat iemand met een lm67 chip altijd de temp kan aflezen.

Ik heb alles wat jij daar zegt.. maar geen temps dus.pokeran schreef op 21 juni 2004 @ 14:20:
[...]
ohw zo, ik weet alleen:
sapphire atlantis pro 128MB hynix geheugen met xt pcb, geflashed met originele sapphire 128mb XT bios. ati catalyst 4.6 en atitool 0.0.20.
Gaven bij mij wel de temperatuur weer.
Ik zou iig niet er vanuit gaan dat iemand met een lm67 chip altijd de temp kan aflezen.
Misschien moet ik eens een format proberen, klein kansje dat het helpt maar je weet maar nooit.
-edit-
Format helpt ook niet

[ Voor 4% gewijzigd door Akropolis op 21-06-2004 17:41 ]
Edit dit is met een r350 core.Anoniem: 104097 schreef op 15 juni 2004 @ 17:37:
Ik heb mijn kaart hier ook geflashed naar een XT met de BIOS die ik teruggevonden heb op Rage3D en die werkt hier prima.
ATITool toont mij nu dat ik een R360 core zitten heb,... maar dat had ik zelf wel al gezien lol,... en in de system tray krijg ik wel degelijk een temp. uitlezing![]()
Vraagje![]()
Idle 65 gr. en stressed 74 gr. met de stock-cooler ---> aanvaardbare temperaturen![]()
En nog iets,..ik denk dat ik mijn originele Pro-bios kwijt ben,.. kan er mij iemand helpen![]()
Je weet toch maar nooit hé
orginele Saphire 9800 pro 128 mb bios.
http://home.quicknet.nl/q...e.9800Pro.128MB.Hynix.bin
[ Voor 3% gewijzigd door David_p3 op 21-06-2004 14:44 ]
Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870
Mijn probleem is gefixed.
thx to rico computers
thx to rico computers
Heel fijn, maar als je ons nou ook eens wil zeggen wat dat nou precies was dan weet iedereen dat voor de volgende die vraagt wat dat geluid is, daarom is dit toch net een forum
ff een vraagje.... ik heb nu een week een Club 3D Radeon 9800 Pro 128 mb, en ben van plan em ook te flashen naar 9800 XT. nou vroeg ik me af, zijn er hier mensen met dezelfde kaart, bij wie het flashen is gelukt met de gewone, standaard koeler derop? (dus zonder ook maar iets gedaan te hebben aan de kaart, geen RAM sinks oid.) ik heb het geheugen zonder problemen voorbij de 365 mhz gekregen, met de core ben k nu nog bezig. ik heb em nu draaien op 393/370 (740). k hoop dat het lukt!
Anoniem: 114195
Mijn Club3d draait nu al bijna een maand op XT speeds via flash. Nog nooit iets vreemds tegengekomen.Gaargod schreef op 21 juni 2004 @ 19:30:
ff een vraagje.... ik heb nu een week een Club 3D Radeon 9800 Pro 128 mb, en ben van plan em ook te flashen naar 9800 XT. nou vroeg ik me af, zijn er hier mensen met dezelfde kaart, bij wie het flashen is gelukt met de gewone, standaard koeler derop? (dus zonder ook maar iets gedaan te hebben aan de kaart, geen RAM sinks oid.) ik heb het geheugen zonder problemen voorbij de 365 mhz gekregen, met de core ben k nu nog bezig. ik heb em nu draaien op 393/370 (740). k hoop dat het lukt!
Standaard ruitvormige koeler met die zwarte pinnen
Even iets anders hier. Ik zie dat jullie ook soms last hadden van plotselinge mem artifacts... Ik ook opeens.
Ik ben achter de oorzaak... Atitool.
Ik gebruik atitool hier niet meer.. geen problemen meer.
Ook bij Race Eend is dit het geval. Dus als je plots.. ook in windows mem arties krijgt --> Atitool waarschijnlijk
Ik ben achter de oorzaak... Atitool.
Ik gebruik atitool hier niet meer.. geen problemen meer.
Ook bij Race Eend is dit het geval. Dus als je plots.. ook in windows mem arties krijgt --> Atitool waarschijnlijk
aanvulling
Verwijderen uit je startuplist met regcleaner of msconfig is genoeg
Verwijderen uit je startuplist met regcleaner of msconfig is genoeg
Anoniem: 104097
Passen deze sinks van revoltec mooi op de BGA's van een Sapphire 9800pro

Ze lijken mij nogal wat groot
gaan die onder een Artic VGA Silencer
http://www.revoltec.de/english/index_de.htm --> kijken bij coolers/RAM freezer
edit:
ik heb mijn memorychips net eens opgemeten ---> 12 x 12 mm
Sinks een beetje overkill want die zijn 20 x 20 x 15

Ze lijken mij nogal wat groot
edit:

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 22-06-2004 01:14 ]
Anoniem: 82299
Heb je nog geen artic vga cooling? want dan zou je het kunnen meten.Anoniem: 104097 schreef op 22 juni 2004 @ 01:05:
Passen deze sinks van revoltec mooi op de BGA's van een Sapphire 9800pro![]()
[afbeelding]
Ze lijken mij nogal wat groot![]()
edit:
20x20 is niet zo groot heb ik zelf ook. Maar bij 1tj moest ik een stukje wegzagen.
ik had een ander probleem, namelijke een bad flash, en ik kon niet flashen vanuit dos, tenminste ik deed het blind, maar wat bleek, de bestandsnaam was fucked op(te lang ofzo voor dos) waardoor hij de originele bios niet terug kon zettenSkyline GT-R schreef op 21 juni 2004 @ 17:57:
[...]
Heel fijn, maar als je ons nou ook eens wil zeggen wat dat nou precies was dan weet iedereen dat voor de volgende die vraagt wat dat geluid is, daarom is dit toch net een forum

naja
kan je trouwens net als met je mobo je gpu bios gewoon updaten? of worden daar geen updates voor uitgebracht?
Sorry dat ik zo over de temps zeur. Maar ik vind he erg merkwaardig dat ik geen temps krijg en andere mesen wel met precies dezelfde kaart (_Oldie_ en Xplod).Akropolis schreef op 21 juni 2004 @ 02:00:
Hmm ik snap er niks van. Ik krijg geen overdrive tab en ik krijg geen temp te zien bij ati tool.
Foto LM63
Deze kaart heb ik:
Foto kaart
Ik heb ook nooit gekeken of ik wel een R360 core heb. Maar ik heb hem geflashed en dat is goed gegaan. Dus dan kan ik er toch van uit gaan dat ik een R360 core heb? Heb gekeken, en het is een R360
Ik heb hem geflashed met het bios (Sapphire.9800XT.128MB.Hynix.bin) van het Rage3D forum.
Je kan bij conrad ook kleine koelblokje krijgen. Kosten niet veel en ze zijn er in bijna alle maten.Anoniem: 104097 schreef op 22 juni 2004 @ 01:05:
Passen deze sinks van revoltec mooi op de BGA's van een Sapphire 9800pro![]()
[afbeelding]
Ze lijken mij nogal wat groot![]()
edit:
Enige nadeel is het verzenden (aardig prijzig).
[ Voor 28% gewijzigd door Akropolis op 22-06-2004 23:34 ]
Heb percies zelfde kaart, heb de koeler er afgehad, en mijn is zeker een R360, staat netjes op de core. (zit nu zalman blok op)
Maar ik zie ook helemaal nergens temps staan.
Maar ik zie ook helemaal nergens temps staan.
Een beter internet begint bij jezelf...
Anoniem: 115319
Ik heb een Club3D 9800Pro met vierkante geheugen modules. Ik vraag me af wat voor koelblokjes ik hierop kan zetten. Ik zat zelf te denken aan die koperen revoltec (zie plaatje hiervoor) en als het nodig is wat wegzagen maar is hier nog een aternatief voor behalve een hele set? Of kan ik het koelblokje ook ergens anders van slopen (oude p3 cooler en chipset coolers)??
Ik heb er nu alleen een Athlon koeler op gezet en wil me geheugen ook verder kunnen klokken... Iemand een idee??
Ik heb er nu alleen een Athlon koeler op gezet en wil me geheugen ook verder kunnen klokken... Iemand een idee??
Anoniem: 52977
ik heb me hercules pro 9800 geflashed naar een xt.
nu had ik op de pro de snelheden 412 en 365 ingesteld en 3dmark gaf -> 4300
nu als xt krijg ik 5500. is dat gewoon mijn vooruitgang want ik vind het nogal veel eig.
allebei zelfde drivers gebruikt.
nu als xt krijg ik 5500. is dat gewoon mijn vooruitgang want ik vind het nogal veel eig.
zo'n GROOT verschil kan nooit. Ik denk dat je eerste meting fout is. Het meeste wat je uit bios flash van pro naar XT kan halen is 500 punten meer. Maar dat is al veel. En jij hebt een verbetering van 1100Anoniem: 52977 schreef op 23 juni 2004 @ 15:17:
ik heb me hercules pro 9800 geflashed naar een xt.

Denk niet dat de laaste meting (5500) fout is. Een beetj aan de lage kant, maar ik weet niet de rest van je systeem. Dus denk dat je eerste meting fout is.
En dit kan aan HEEL veel dingen liggen. Windows niet optimaal, virusscan aan, AA en/of AF aan laten staan in ATI software, en ga maar zo door.
Zalman heeft heel leuk nieuw vga koelblok, zitten ook geheugenblokjes bij.Anoniem: 115319 schreef op 23 juni 2004 @ 13:39:
Ik heb een Club3D 9800Pro met vierkante geheugen modules. Ik vraag me af wat voor koelblokjes ik hierop kan zetten. Ik zat zelf te denken aan die koperen revoltec (zie plaatje hiervoor) en als het nodig is wat wegzagen maar is hier nog een aternatief voor behalve een hele set? Of kan ik het koelblokje ook ergens anders van slopen (oude p3 cooler en chipset coolers)??
Maar die geheugenblokjes kan ook los gekocht worden.
Maar heb nog nergens te koop gezien, alleen op zalman site.
Opbouwen van die zalman is vrij simpel, en op zalman site is wel flash filpje van hoe j e erop moet bouwen. Koeld goed, en is super stil, ook met die extra fan.
ja dat d8 ik al. mijn systeem verder is 2000+xp, 512 mb 3200, radeon 9800pro->xt, win xp. en ik heb even op de 3dmark site gekeken en daar is de score gemiddeld.Anoniem: 82299 schreef op 23 juni 2004 @ 15:25:
[...]
zo'n GROOT verschil kan nooit. Ik denk dat je eerste meting fout is. Het meeste wat je uit bios flash van pro naar XT kan halen is 500 punten meer. Maar dat is al veel. En jij hebt een verbetering van 1100![]()
Denk niet dat de laaste meting (5500) fout is. Een beetj aan de lage kant, maar ik weet niet de rest van je systeem. Dus denk dat je eerste meting fout is.
En dit kan aan HEEL veel dingen liggen. Windows niet optimaal, virusscan aan, AA en/of AF aan laten staan in ATI software, en ga maar zo door.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 52977 op 23-06-2004 15:41 ]
Heb je het al gevonden? Zo nee, ff wat info. Mijn eerst kaart was ook een Sapphire, en had ik net gekocht, voordat ze met R360 Cores in de winkel kwamen. Ik dus al balen. Had ook gewoon een 9800 Pro layout. Die ik nu heb is er 1 met een XT layout. Die soms ook sistpokeran schreef op 21 juni 2004 @ 11:19:
[...]
kan je wat meer vertellen over je eerste kaart? weet je hoe hij was overleden? had hem geflashed naar een XT? overgeclocked? andere cooling? enz enz
Misschien een ideetje om een mailtje naar sapphire te sturen, want mogelijk is het een bekend euvel bij hen.
BTW, ik las op de frontpage iemand die een 128MB BIOS gebruikt heeft, en die ook OVERDRIVE had, weet iemand welke BIOS dat is? Want die wil ik er ook wel graag ophebben.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Vantec heeft ook mooie VGA geheugen blokjes en van koper. Maar net zoals bij Zalman bijna nergens te koop in europa.w3news schreef op 23 juni 2004 @ 15:32:
[...]
Zalman heeft heel leuk nieuw vga koelblok, zitten ook geheugenblokjes bij.
Maar die geheugenblokjes kan ook los gekocht worden.
Maar heb nog nergens te koop gezien, alleen op zalman site.
Opbouwen van die zalman is vrij simpel, en op zalman site is wel flash filpje van hoe j e erop moet bouwen. Koeld goed, en is super stil, ook met die extra fan.
http://www.xpcgear.com/vantecccbrs8.html
nee ik heb ook geen antwoord op dat gesis, en het is ook moeilijk, want volgens mij heb je 'goedaardig' gesis (gewoon resonantie van een componentje ofzo) en kwaadaardig gesis. Maar geeen idee hoe je dat kan achterhalen. dus ik hoop dat iemand dit lees en het weet.
Maar ik denk dati k ook maar afzie van het pro -> xt flashen, het enige wat het oplevert is de temperatuur aflezing. Qua 3dmarkpunten scheelt het gewoon niets. (moet je wel overclocken natuurlijk
)
en ohw ja, er staat natuurlijk XT ipv pro
Maar ik denk dati k ook maar afzie van het pro -> xt flashen, het enige wat het oplevert is de temperatuur aflezing. Qua 3dmarkpunten scheelt het gewoon niets. (moet je wel overclocken natuurlijk
en ohw ja, er staat natuurlijk XT ipv pro
Ben ik het niet helemaal mee eens. Als je op XT speeds wil draaien kan je volgens mij beter ook een XT bios gebruiken. Afgezien van het hogere voltage dat een XT zou krijgen en mogelijk andere geheugen timings vind ik het grote voordeel het temperatuur verschil.pokeran schreef op 23 juni 2004 @ 17:35:
Maar ik denk dati k ook maar afzie van het pro -> xt flashen, het enige wat het oplevert is de temperatuur aflezing. Qua 3dmarkpunten scheelt het gewoon niets. (moet je wel overclocken natuurlijk)
Op XT speeds met de orginele bios wordt mijn Pro veel te heet, terwijl dit met een XT bios niet het geval is.
Mijnt sist ook, weet niet zeker, maar volgens mij sist mijn 9700pro niet.
Op 9700pro zit nog standaard hercules koeler, op 9800pro zalman blok.
Dus 9800pro is wel super stil, en rest van pc is ook lekker stil, dus hoord het sissen wel als de kaart flink bezig is, vooral met hoge fps volgens mij.
B.v. met ATITool als kubes gaat draaien, hoor je het goed, draait hij niet, dan is hij wel stil.
Op 9700pro zit nog standaard hercules koeler, op 9800pro zalman blok.
Dus 9800pro is wel super stil, en rest van pc is ook lekker stil, dus hoord het sissen wel als de kaart flink bezig is, vooral met hoge fps volgens mij.
B.v. met ATITool als kubes gaat draaien, hoor je het goed, draait hij niet, dan is hij wel stil.
Anoniem: 114946
ik heb een club 9800 pro 128 mb.
Welke bios moet ik dan flashen naar mijn kaart???? om een xt te krijgen?
Kan iemand misschien een link plaatsen naar de goeie bios want ik weet echt neit welke ik moet?
Bedankt!
Kan iemand misschien een link plaatsen naar de goeie bios want ik weet echt neit welke ik moet?
Bedankt!
Anoniem: 114946 schreef op 23 juni 2004 @ 20:07:
ik heb een club 9800 pro 128 mb.
Bedankt!
Op allebij de sites staat een bios voor club3d-kaarten alleen moet je ff checke welk geheugen erop zit ( gewoon ff kijken op je kaart)...Bij mij begon het geheugen met HY** enz enz enz dus moest ik een hynix bios.MartH schreef op 14 juni 2004 @ 12:15:
Misschien een idee om de TS een beetje te upgraden, bijv met een paar links waar veel biossen staan: http://www.mvktech.net/download.php en http://koti.mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R360-128/index.html . Want in de TS staat ook niets over biossen met Hynix geheugen. Deze links hebben die wel
Mijn 9800Pro loop trouwens nog steeds super met de flash naar xt
Maar omdat ik dit ook quote omdat de ts nog niet is upgedate, misschien vergeten RedXrad?, k zeg t maar ff
[ Voor 8% gewijzigd door MartHo op 24-06-2004 00:24 ]
Ik heb hynix geheugen op een sapphire readon 9800 pro, dus ik moet deze bios gebruiken??:
Sapphire.9800XT.128MB.Hynix
(link http://koti.mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R360-128/index.html)
Weten jullie trouwens waar die jumperswitch aan de onderkant voor dient?? Ik heb zo'n klein zwart blokje met 2 witte schuifjes zitten namelijk
Weten jullie trouwens waar die jumperswitch aan de onderkant voor dient?? Ik heb zo'n klein zwart blokje met 2 witte schuifjes zitten namelijk
[ Voor 29% gewijzigd door Dekaasboer op 24-06-2004 12:48 ]
wat dagt je van lekker laten zittenDekaasboer schreef op 24 juni 2004 @ 12:46:
Ik heb hynix geheugen op een sapphire readon 9800 pro, dus ik moet deze bios gebruiken??:
| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |
Hmmm ik heb even gezocht en kwam dit tegen:Dekaasboer schreef op 24 juni 2004 @ 12:46:
Linkje
Op de sapphire kaart zit hij aan de andere kant maar dat maakt niet uit denk ik, want de LM63 zit ook op een andere plaat bij de sapphire kaarten.
Het is dus waarschijnlijk (proberen op eigen risico
Aw, dan boeit dat niet voor mij, mijn tv kan beide aan 
Maar bedankt.
Maar bedankt.
Hoe kan je bepalen welke revisie de kaart heeft ? Ik zie bv
Verder lijkt het me interessant om te zien wat de performance verschillen zijn tussen een Club3D 9800Pro (128Mb hynix) op XT speeds en dezelfde kaart, maar dan met een XT BIOS op dezelfde speeds. Ik begin nl steeds meer te twijfelen of ik de kaart wil gaan flashen, gezien toch de kleine probleempjes met artifacts zijn tov het slechts overclocken van de Pro. Mijn kaart draait zonder problemen op XT speeds met het originele Pro BIOS.
Wellicht een idee om bij origineel Pro BIOS dmv de ATIEdit tool de speeds op XT speeds te zetten. Kan dat uberhaupt wohl ?
- Club3D R9800 PRO 128MB Hynix - Rev 02 Club3D R9800 PRO 128MB Hynix - Rev 01 Club3D R9800 XT 128MB Samsung - Rev 01 Club3D R9800 XT 128MB Hynix - Rev 01
Verder lijkt het me interessant om te zien wat de performance verschillen zijn tussen een Club3D 9800Pro (128Mb hynix) op XT speeds en dezelfde kaart, maar dan met een XT BIOS op dezelfde speeds. Ik begin nl steeds meer te twijfelen of ik de kaart wil gaan flashen, gezien toch de kleine probleempjes met artifacts zijn tov het slechts overclocken van de Pro. Mijn kaart draait zonder problemen op XT speeds met het originele Pro BIOS.
Wellicht een idee om bij origineel Pro BIOS dmv de ATIEdit tool de speeds op XT speeds te zetten. Kan dat uberhaupt wohl ?
[ Voor 50% gewijzigd door Xymox op 24-06-2004 14:47 ]
dat heb ik ook gedaanXymox schreef op 24 juni 2004 @ 14:41:
met radEdit orginele bios editten naar XT speed. Heb ik ook gedaan.
Maar ik heb hem wel later iets lager gezet, kan mijn arctic vga cooling op silent draaien.

misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar @Xplod:
die revoltec BGA ramsinks passen perfect en koelen supergoed. Ik heb de club3d r9800pro geflashed met de gigacube xt bios.
Speeds:
GPU: 495/Mem: 395
M'n vdimm en vgpu mods heb ik nog niet eens ingeschakeld dan. Dus voor de gpu ga ik de 500mhz zeker halen en voor't mem ruim de 400mhz.
die revoltec BGA ramsinks passen perfect en koelen supergoed. Ik heb de club3d r9800pro geflashed met de gigacube xt bios.
Speeds:
GPU: 495/Mem: 395
M'n vdimm en vgpu mods heb ik nog niet eens ingeschakeld dan. Dus voor de gpu ga ik de 500mhz zeker halen en voor't mem ruim de 400mhz.
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]
revoltec sinks bij Freezinghardware gehaald?
I love watercooling
hehe ja inderdaad...ik ben vaste klant daaro...patrick en niels helpen je altijd super...en de service die je krijgt...tja..die vind je bijna nergens meer zo supergoed, meen ik serieus.
Maar hoezo, dacht je dat dan?
Maar hoezo, dacht je dat dan?
[ Voor 15% gewijzigd door TheWizzard op 25-06-2004 09:40 ]
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]
net ook geflashed met winflash, windows gaf netjes een xt aan, alleen nog steeds een R350.
wel met zwarte heatsink pinnetjes. van de week maar ff de heatsink eraf halen
(club3d, 128mb, samsung)
wel met zwarte heatsink pinnetjes. van de week maar ff de heatsink eraf halen
(club3d, 128mb, samsung)
[ Voor 8% gewijzigd door Slurpgeit op 25-06-2004 21:16 ]
Haal je koeler er even af, dan zie je of je een R350 of R360 hebt.
Maar als je met xt bios nog R350 hebt staan, dan is het vast nog R350.
Op mijn kaart zit een R360 (staat op core), en met originele zag ik R350 staan in windows, maar met xt bios, dan staat wel netjes R360
Maar als je met xt bios nog R350 hebt staan, dan is het vast nog R350.
Op mijn kaart zit een R360 (staat op core), en met originele zag ik R350 staan in windows, maar met xt bios, dan staat wel netjes R360
Anoniem: 67204
Zo hehe vanaf deel 1 eindelijk hier uitgekomen... 
Ik heb het volgende probleem, ik heb mijn powercolor een hele tijd gelee al met suc6 geflasht met een XT bios, welke weet ik nieteens meer, alles draait 100% stable en ook word mijn kaart netjes als een XT herkent. Echter zodra ik de nieuweste catalist (4.6) installeer en de driver geladen wordt heb ik alleen maar artifacts, dit heb ik dus met alle voorgaande drivers niet. Iemand enig idee wat 4.6 doet dat mijn VGA ineens flipt?
Ik heb het volgende probleem, ik heb mijn powercolor een hele tijd gelee al met suc6 geflasht met een XT bios, welke weet ik nieteens meer, alles draait 100% stable en ook word mijn kaart netjes als een XT herkent. Echter zodra ik de nieuweste catalist (4.6) installeer en de driver geladen wordt heb ik alleen maar artifacts, dit heb ik dus met alle voorgaande drivers niet. Iemand enig idee wat 4.6 doet dat mijn VGA ineens flipt?
KAn dat niet iets met temporary aa zijn?Anoniem: 67204 schreef op 28 juni 2004 @ 22:14:
Zo hehe vanaf deel 1 eindelijk hier uitgekomen...
Dat is geloof ik nieuw in de 4.6, probeer anders eens omega/4.7 beta oid
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
stomme is dat ik me bios van mijn Hercules 128 Mb 9800 PRO al weggegooid heb

Kan iemand mij helpen aan een bios voor deze kaart? thanx!\
ik heb er trouwens 1 gevonden in een ander topic van got maar ik wil specifiek een bios uit de hercules kaart hebben
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 52977 op 29-06-2004 13:35 ]
Dan ga je hem toch beter koelen! Hang er een fan onder of zet er een zalman koelblok op! Ben je nou een tweaker of niet
Anoniem: 76010
Heb gister eindelijk mn vga silencer erop gezet en ja hoor.., we hebben een r360!
Wil eigenlijk wel een foto maken maar dat lukt maar niet lekker.., die core is net een spiegel..zo glimt ie!
(is dit normaal....?)
Helaas passen mn revoltec BGA ramsinks er niet onder! dus dat wordt zagen met die blokkies
ga hem morgen als ik meer tijd heb flashen naar XT.
Heb een club3d met samsung geheugen.., iemand suggesties welke bios het lekkerste past bij deze?
Wil eigenlijk wel een foto maken maar dat lukt maar niet lekker.., die core is net een spiegel..zo glimt ie!
Helaas passen mn revoltec BGA ramsinks er niet onder! dus dat wordt zagen met die blokkies

ga hem morgen als ik meer tijd heb flashen naar XT.
Heb een club3d met samsung geheugen.., iemand suggesties welke bios het lekkerste past bij deze?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 76010 op 29-06-2004 13:52 ]
IDD maar tot die tijd en dat duurt i.i.g. half jaar wil ik me ouwe bios omdat ie beter koelt en juiste clocksnelheden heeft enzoRace Eend schreef op 29 juni 2004 @ 13:48:
Dan ga je hem toch beter koelen! Hang er een fan onder of zet er een zalman koelblok op! Ben je nou een tweaker of niet
Weet je zeker dat ie zo heet geworden is door de bios flash van je kaart, lijkt me ook dat ie @ pro speeds dan heet wordt.Anoniem: 52977 schreef op 29 juni 2004 @ 14:01:
[...]
IDD maar tot die tijd en dat duurt i.i.g. half jaar wil ik me ouwe bios omdat ie beter koelt en juiste clocksnelheden heeft enzo
Overigens is het geen probleem dat ie zo heet wordt. >50 graden is voor je hand al heet, terwijl dat voor de kaart nog totaal geen probleem is. 70 graden kunnen ze zo worden zonder enige problemen.
Anyhow:
http://softmod.ocfaq.com/bios.php --> Bios collectie
[ Voor 4% gewijzigd door Race Eend op 29-06-2004 14:44 ]
Nope kan het niet zijn temporalAA is al vanaf 4.4 met een regedit te activeren...El Snorro schreef op 28 juni 2004 @ 22:17:
[...]
KAn dat niet iets met temporary aa zijn?
Dat is geloof ik nieuw in de 4.6, probeer anders eens omega/4.7 beta oid
heb dit wel pas met 4.7beta gerealiseerd, maar na heeeeel veel speurwerk om dit te activeren werd bekend dat het er al sinds 4.4 inzit, en kan het dus ook geen oorzaak zijn van de artis vanaf 4.6
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
en hoger dan 100 graden is ook heet voor je handRace Eend schreef op 29 juni 2004 @ 14:44:
[...]
Overigens is het geen probleem dat ie zo heet wordt. >50 graden is voor je hand al heet, terwijl dat voor de kaart nog totaal geen probleem is. 70 graden kunnen ze zo worden zonder enige problemen.
nee de oc zorgt voor de hoge snelheden, als ik achterkant aanraak kan dat niet meer dan 7 sec. de voorkant iets van 3 sec.Race Eend schreef op 29 juni 2004 @ 14:44:
[...]
Weet je zeker dat ie zo heet geworden is door de bios flash van je kaart, lijkt me ook dat ie @ pro speeds dan heet wordt.
Anyhow:
http://softmod.ocfaq.com/bios.php --> Bios collectie
het lijkt me beter om terug te clocken, bedankt voor de link!
Ik heb gisteren een 9800 Pro'tje binnengekregen van Alternate. Na deze tread goed te hebben doorgelezen en de kaart goed heb bekeken heb ik maar het gokje gewaagd.
Wat dat betreft in één keer goed; zonder aanvullende koeling op XT-speeds. Zelfs 3dmark kan die probleemloos urenlang loopen.
Ben er heel content over, dank voor dit topic heren!
Wat dat betreft in één keer goed; zonder aanvullende koeling op XT-speeds. Zelfs 3dmark kan die probleemloos urenlang loopen.
Ben er heel content over, dank voor dit topic heren!
Ik heb dit setje van 8 koperen RAM sinks. Dit zijn langwerpige sinks en passen niet zondermeer op de BGA RAM's van de 9800Pro. Ook andere BGA sinks die ik heb gezien zijn veel groter dan de RAM chips.
Nu ik een VGA silencer heb besteld wil ik de RAM's voorzien van de sinkjes.
Wat is beter: de RAM sinks er zo opzetten (de sinks steken dan behoorlijk uit) of de sinks doormidden zagen en deze dan plaatsen. De laatste optie zal dan de RAM chips niet geheel bedekken (alleen het midden).
Aangezien de oude heatsink/ventilator wordt vervangen kan ik wellicht deze cooler aan de zijkant van de 9800Pro plaatsen zodat deze lucht blaast over de kaart. Heeft iemand hier deze mod weleens toegepast ?
Nu ik een VGA silencer heb besteld wil ik de RAM's voorzien van de sinkjes.
Wat is beter: de RAM sinks er zo opzetten (de sinks steken dan behoorlijk uit) of de sinks doormidden zagen en deze dan plaatsen. De laatste optie zal dan de RAM chips niet geheel bedekken (alleen het midden).
Aangezien de oude heatsink/ventilator wordt vervangen kan ik wellicht deze cooler aan de zijkant van de 9800Pro plaatsen zodat deze lucht blaast over de kaart. Heeft iemand hier deze mod weleens toegepast ?
Anoniem: 113592
ik wil mijn powercolor 9800pro flashen naar XT, maar ik kan geen BIOS vinden dat geschikt is voor Hynix 2.8 chips...iemand een idee?
His 9800 XT 128mb Hynix bios (download)Anoniem: 113592 schreef op 01 juli 2004 @ 15:45:
ik wil mijn powercolor 9800pro flashen naar XT, maar ik kan geen BIOS vinden dat geschikt is voor Hynix 2.8 chips...iemand een idee?
Ik heb gisteren mijn VGA Silencer, revisie 3 geïnstalleerd op mijn 9800 PRO.
Na even zweten van angst (dat 'ding' waarmee je aan het kloten bent is toch 200€) is het me zonder problemen gelukt de Silencer te installeren. Het enige wat niet helemaal paste, was het stekkertje van de ventilator, want op de XT PCB(sapphire) is die net weer anders, maar met wat geweld lukt alles
.
Ik had hem al eerder geflashed naar 9800XT, maar hij werd toen te warm door brakke airflow. Maar nu ging dat met gemak, en STIL dat mijn computer plotseling was
.
De maximum speeds liggen op 444 voor de core op dit moment, en ik heb geen geheugen blokkies, dus ik ben daar maar niet hoger op gegaan. Wel CHILL dit, ben dik tevreden over zowel de kaart als de koeling!
Na even zweten van angst (dat 'ding' waarmee je aan het kloten bent is toch 200€) is het me zonder problemen gelukt de Silencer te installeren. Het enige wat niet helemaal paste, was het stekkertje van de ventilator, want op de XT PCB(sapphire) is die net weer anders, maar met wat geweld lukt alles
Ik had hem al eerder geflashed naar 9800XT, maar hij werd toen te warm door brakke airflow. Maar nu ging dat met gemak, en STIL dat mijn computer plotseling was
De maximum speeds liggen op 444 voor de core op dit moment, en ik heb geen geheugen blokkies, dus ik ben daar maar niet hoger op gegaan. Wel CHILL dit, ben dik tevreden over zowel de kaart als de koeling!
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Anoniem: 113592
thanks frutti, hij is nu gelukt
http://www.ocforums.com/showthread.php?t=309344 voor resultaten
(ff een eindje naar beneden scrollen)
(me = sjaak)
http://www.ocforums.com/showthread.php?t=309344 voor resultaten
(me = sjaak)
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 113592 op 01-07-2004 21:02 ]
Anoniem: 113110
he guys,ik heb op mijn club 3d 9800pro met 128mb hynix mem en 350 core dat zalmansetje met fan gemonteerd en wil hem nu graag flashen naar een xt ,was benieuwd welke bios het best bij mijn kaartje past ,ik heb de topics gelezen maar kan door de bomen het bos niet meer zien .
verder nog een vraagje of mijn score wel hoog genoeg is ,hij is een beetje gezakt de laatste weken
mijn specs :
asus p4 c800 deluxe
p4 2,6 (2,86)
800 fsb
2 x 512 crosshair pc 3200
wd 80 gig ( 8 mb cache)
maxtor 120 gig ( 8mb cache)
kom nu met standaard test (van de demo)in aquamark 03 niet hoger dan 3980 terwijl ik een week of 3 geleden nog 4267 haalde !
iemand idee ?
mijn specs :
asus p4 c800 deluxe
p4 2,6 (2,86)
2 x 512 crosshair pc 3200
wd 80 gig ( 8 mb cache)
maxtor 120 gig ( 8mb cache)
kom nu met standaard test (van de demo)in aquamark 03 niet hoger dan 3980 terwijl ik een week of 3 geleden nog 4267 haalde !
Anoniem: 30136
Toch even een licht offtopic vraagje, ik heb de search geraadpleegt en ook de topics vrijwel helemaal doorgelezen, maar ik kon het antwoord namelijk niet vinden.
Atitool heeft dat "scan for artifacts" geval, de vraag is, werkt dit voldoende of is het beter om gewoon es flink te gaan 3dmarken.. En zo jah, welke tijdsduur van die test is enigszins representatief?
Ik ga er namelijk van uit dat de test van 60 sec. een kleinere kans op artifacts heeft dan een test van pak em beet een uur...( me 9700 ging ook pas dood na 3 kwartier ut2k4
).
Ik heb namelijk de Sapphire Atlantis 9800pro, precies degene met de plastic pinne, hynix, afwijkend pcb ten opzichte van andere pro's, dus ik ga er al een klein beetje van uit dat er ook een R360 chip onder de sink zit(en dat laten we natuurlijk niet onbenut
)
Maar voorlopig ben ik met Atitool aan t searchen geweest naar max memclock tot nu toe, en zelfs bij 385 gaf ie geen krimp, vervolgens heb ik toch maar even gecanceld om eerst eens meer te informeren.
Gezien een aantal aangeven dat 365 redelijk is voor 2.8ns hynix, twijfel ik een beetje aan de betrouwbaarheid van Atitool, is dit terecht?
Edit: het is dus uiteindelijk wel de bedoeling dat er een XT bios in komt
Atitool heeft dat "scan for artifacts" geval, de vraag is, werkt dit voldoende of is het beter om gewoon es flink te gaan 3dmarken.. En zo jah, welke tijdsduur van die test is enigszins representatief?
Ik ga er namelijk van uit dat de test van 60 sec. een kleinere kans op artifacts heeft dan een test van pak em beet een uur...( me 9700 ging ook pas dood na 3 kwartier ut2k4
Ik heb namelijk de Sapphire Atlantis 9800pro, precies degene met de plastic pinne, hynix, afwijkend pcb ten opzichte van andere pro's, dus ik ga er al een klein beetje van uit dat er ook een R360 chip onder de sink zit(en dat laten we natuurlijk niet onbenut
Maar voorlopig ben ik met Atitool aan t searchen geweest naar max memclock tot nu toe, en zelfs bij 385 gaf ie geen krimp, vervolgens heb ik toch maar even gecanceld om eerst eens meer te informeren.
Gezien een aantal aangeven dat 365 redelijk is voor 2.8ns hynix, twijfel ik een beetje aan de betrouwbaarheid van Atitool, is dit terecht?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 30136 op 02-07-2004 00:47 ]
Je moet gewoon met find max core en find max mem uitvinden of hij voldoet aan de speeds die je wilt draaienAnoniem: 30136 schreef op 02 juli 2004 @ 00:46:
Toch even een licht offtopic vraagje, ik heb de search geraadpleegt en ook de topics vrijwel helemaal doorgelezen, maar ik kon het antwoord namelijk niet vinden.
Ik ga er namelijk van uit dat de test van 60 sec. een kleinere kans op artifacts heeft dan een test van pak em beet een uur...( me 9700 ging ook pas dood na 3 kwartier ut2k4).
Ik heb namelijk de Sapphire Atlantis 9800pro, precies degene met de plastic pinne, hynix, afwijkend pcb ten opzichte van andere pro's, dus ik ga er al een klein beetje van uit dat er ook een R360 chip onder de sink zit(en dat laten we natuurlijk niet onbenut)
Anoniem: 30136
Dat bedoelde ik dus, bij find max mem, core gewoon @ stock ging t mem gewoon door tot 380, daar brak ik em even af, want het zag er echt niet naar uit dat ie snel zou stoppen met hoger gaanTutti-frutti schreef op 02 juli 2004 @ 01:04:
[...]
Je moet gewoon met find max core en find max mem uitvinden of hij voldoet aan de speeds die je wilt draaien. Pas op dat je bij find max core , je geheugen even op een veilige clockspeed zet. En bij find max mem, je core even op een veilige speed zet. Zo kunnen er tijdens de find max core geen geheugen artifacts komen en andersom
Niet dat t erg is als ie 380 zou kunnen blijven lopen
Maar dan wil ik wel zeker weten dat Atitool gewoon een betrouwbaarprogramma is, niet dat ik ineens een game opstart en het alsnog stikt van de blokjes, streepjes etc
Zowieso wordt die na een paar uurtjes gamen warmer dan even AtiTool de max laten op zoeken. Ik zou zeggen gewoon proberen en bij artifacts in games een beetje terug en weer testen.
bij mij geeft ati tool op core 412 ook paar stipjes
maar na 5 uur ut2k4 gespeeld te hebben kwamen er nog steeds geen artifact's
maar na 5 uur ut2k4 gespeeld te hebben kwamen er nog steeds geen artifact's
[ Voor 4% gewijzigd door R-B op 02-07-2004 10:33 ]
| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |
Anoniem: 102104
Hey guys mischien een vraag die jullie al eerder hebbne gehoord, maar ik kan het nergens vinden:S
Ik heb mijn 9800 pro standaard lopen op 428 / 370 en dat gaat goed, maar als ik hem flash naar XT krijg ik na verloop van tijd gruwelijke arti`s.......
hoe kan het nou dat de core bij een pro hoger ligt en ik geen arti`s krijg en bij xt speeds wel:S???
is mijn kaart gewoon "klote" en zis dit dan echt de max ????
Ik heb mijn 9800 pro standaard lopen op 428 / 370 en dat gaat goed, maar als ik hem flash naar XT krijg ik na verloop van tijd gruwelijke arti`s.......
hoe kan het nou dat de core bij een pro hoger ligt en ik geen arti`s krijg en bij xt speeds wel:S???
is mijn kaart gewoon "klote" en zis dit dan echt de max ????
Uit de startpost gehaald.Hiermee schroef je je videokaart dus rustig omhoog, daarna start je een 3d programma (Aquamark, 3dmark, NFSU, Battlefield, Far Cry) wat nogal veel van je videokaart verlangt. Als je geen rare stippeltjes/ flitsen of andere onzin ziet (met uitzondering van 3dmark 2003) door je beeld ziet schieten, kan je er van uit gaan dat je overclock succesvol is, en kun je iets hoger.
Is er een bekend probleem, omdat er wordt gezegd: ' (met uitzondering van 3dmark 2003) '?
Als ik met een geflashte pro@XT (Saphhire) (en nog niet overgeklokt) 3dMark03 draai dan zie ik soms best wel vlekken. Ik zie gewoon dat het niet helemaal perfect is. Het lijkt soms zelfs wel lelijker.
Waarom is dit aangegeven in de startpost?
Edit: Vraagje 2: Waarom kan ik in Rage3d Tweak (v.3.9) niet de Core of iets anders aanpassen? Ik zie geen schuifbalkje om het lichtjes te verhogen allemaal, gewoon een leeg vak. Doe ik iets fout?
Edit: Vraagje 3: Radlinker gedownload. Zegt automatisch dat ik 411 GPU en 364 mem heb (pro@XT). Dit is dus zijn max? Ik heb nog nergens aangezeten, hij staat gewoon zo. Niet slim om hem hoger te zetten he?
[ Voor 24% gewijzigd door Ad Hox op 02-07-2004 15:21 ]
Radlinker geeft gewoon aan op welke kloksnelheden hij loopt.Ad Hox schreef op 02 juli 2004 @ 14:24:
[...]
Uit de startpost gehaald.
Is er een bekend probleem, omdat er wordt gezegd: ' (met uitzondering van 3dmark 2003) '?
Als ik met een geflashte pro@XT (Saphhire) (en nog niet overgeklokt) 3dMark03 draai dan zie ik soms best wel vlekken. Ik zie gewoon dat het niet helemaal perfect is. Het lijkt soms zelfs wel lelijker.
Waarom is dit aangegeven in de startpost?
Edit: Vraagje 2: Waarom kan ik in Rage3d Tweak (v.3.9) niet de Core of iets anders aanpassen? Ik zie geen schuifbalkje om het lichtjes te verhogen allemaal, gewoon een leeg vak. Doe ik iets fout?
Edit: Vraagje 3: Radlinker gedownload. Zegt automatisch dat ik 411 GPU en 364 mem heb (pro@XT). Dit is dus zijn max? Ik heb nog nergens aangezeten, hij staat gewoon zo. Niet slim om hem hoger te zetten he?
Dit is voor een pro@xt 412/365 (kan 1 of 2 afwijken)
Dus je kunt zonder gevaar overclocken.
en over 3dmark, 3dmark is zwaaar heel erg zwaar afhankelijk van de gpu.
Je krijgt er over het algemeen veeel eerder artifacts mee.
De precieze reden weet ik zo ook niet.
Maar test het niet met 3dmark03.
ik zou dit ook wel met mn hercules 9800pro willen doen maar kan ik ook die flashrom 1.3 en die drdflash daar voor gebruiekn ? of is er voor elk merk kaart een andere rom??zo ja welke? kwil mn kaartje niet killen..
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Hij staat nu inderdaad op 412/365...en ik heb op Overclock (oid) gedrukt. Was succescvol zei die. Maar hij loopt dus nu ook op die settings? Dat is wel mooi dan. Ik kreeg met 3dmark2001 SE met alles op standaard 11344 punten, en alles op High (AA6, hoogste res) 7408 punten. Is dit redelijk (icm 265mb geheugen, amd xp1600@1550)?fooker schreef op 02 juli 2004 @ 16:06:
[...]
Radlinker geeft gewoon aan op welke kloksnelheden hij loopt.
Dit is voor een pro@xt 412/365 (kan 1 of 2 afwijken)
Dus je kunt zonder gevaar overclocken.
en over 3dmark, 3dmark is zwaaar heel erg zwaar afhankelijk van de gpu.
Je krijgt er over het algemeen veeel eerder artifacts mee.
De precieze reden weet ik zo ook niet.
Maar test het niet met 3dmark03.
Anoniem: 101130
ik heb nu ook die cooler besteld, hoop dat ik geen problemen krijg. Ik heb hem nog niet geflasht naar een xt. Het is trouwens een 9800 se @ pro van mij. Eerst cooler erop dan flashen?ManOfWar schreef op 14 juni 2004 @ 12:12:
[...]
Hier precies het zelfde gebeurd ! Ik had ook mijn 9800 Pro (Club 3D) geflashed naar XT...werkte wel een tijdje goed. Maar daarna meer biosen geprobeerd....maar goed, ik besloot ook om een Arctic Silencer er op te zetten en kreeg naar de reboot ook artifacts, beeld werd met de minuut erger.
Ook terug flashen hielp niet....dus kwam ik tot de conclusie dat mijn geheugen kapot was gegaan met de combinatie van deze handelingen: Flashen en daarna nieuwe koeler plaatsen.
Ik heb mijn kaart nog kunnen omruilen, en heb nu een nieuwe 9800 Pro met de Arctic Silencer (zonder geflash naar XT) en alles werkt perfect![]()
Ik hoop voor je dat je hem nog kan omruilen....zet wel eerst je originele koeler er op
Anoniem: 82429
Na een paar topics over deze flash wil ik toch iets opmerken. Ik heb zelf een Pro met de R350 core van Sapphire, geflashed met een XT bios voor een Club3D kaart. Ik heb geen uitgebreide tests gedaan, maar ik speel al weken Far Cry zonder probleem. Ik moest wel de Omega drivers gebruiken om de gebruikelijke Ghosting weg te halen. En een Silencer erop gezet.
Na een paar weken heb ik toch geluisterd naar een aantal "experts" hier en heb ik een Pro bios naar XT speeds gemod en geflashed. Gewoon uit voorzorg. Weer geen problemen.
Je kan flashen zovaak je wilt en als een bios niet lekker werkt flash je gewoon terug of een andere erop. Geen risico daar denk ik.
Wat is dan wel een probleem? Ik denk dat het monteren van een Silencer de meeste problemen veroorzaakt. Microelectronica is zo kwetsbaar dat zelfs aanraken al bijna fataal kan zijn. Ik vond het weghalen van die spacer om de GPU heen erg moelijk, dat ding zat muurvast en je kan moeilijk gaan wrikken. Voor je het weet breekt er een hoekje van je core af. Toch heb ik het idee dat die spacer eraf moet, hij steekt veel te hoog op, de core moet wel goed contact hebben. Uiteindelijk heb ik er een scheermesje tussen kunnen krijgen en liet ie los. Ik vond het tricky en moest wel even een zweetpareltje wegvegen.
Dan de koelpasta. Sommigen hebben het idee dat je de hele tube moet gebruiken. Dat spul geleid vaak als de klere en een druppeltje op je print kan al fataal zijn! Gebruik zo weinig mogelijk, dat je het bijna niet kan zien, en alles komt goed.
Tot zover het relaas van een tevreden flasher.
Na een paar weken heb ik toch geluisterd naar een aantal "experts" hier en heb ik een Pro bios naar XT speeds gemod en geflashed. Gewoon uit voorzorg. Weer geen problemen.
Je kan flashen zovaak je wilt en als een bios niet lekker werkt flash je gewoon terug of een andere erop. Geen risico daar denk ik.
Wat is dan wel een probleem? Ik denk dat het monteren van een Silencer de meeste problemen veroorzaakt. Microelectronica is zo kwetsbaar dat zelfs aanraken al bijna fataal kan zijn. Ik vond het weghalen van die spacer om de GPU heen erg moelijk, dat ding zat muurvast en je kan moeilijk gaan wrikken. Voor je het weet breekt er een hoekje van je core af. Toch heb ik het idee dat die spacer eraf moet, hij steekt veel te hoog op, de core moet wel goed contact hebben. Uiteindelijk heb ik er een scheermesje tussen kunnen krijgen en liet ie los. Ik vond het tricky en moest wel even een zweetpareltje wegvegen.
Dan de koelpasta. Sommigen hebben het idee dat je de hele tube moet gebruiken. Dat spul geleid vaak als de klere en een druppeltje op je print kan al fataal zijn! Gebruik zo weinig mogelijk, dat je het bijna niet kan zien, en alles komt goed.
Tot zover het relaas van een tevreden flasher.
mischien handig om http://www.rojakpot.com/d...location=3&var1=92&var2=0 toe te voegen in de startpost ?
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Dit topic is gesloten.