[Orange] Nieuwe tarieven- deel 2

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.014 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
[quote]Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 22:44:
Punksmurf schreef op 22 juni 2004 @ 23:03:
[...]
het schijnt op de rekening gestaan te hebben (bekijk ik nooit :X ) en op een bijlage bij de rekening (staat wel dat het gewijzigd is, niet dat je bezwaar kan aantekenen of op kan zeggen oid). ook schijnt het in de telegraaf en de spits te hebben gestaan, welke ik beide niet lees.

[...]

Op je rekening stond letterlijk dat als je bezwaar had tegen deze tariefswijziging dat je dan contact kon opnemen met de klantenservice. Dat jij je post niet leest is geen geldig excuus, en terecht ook. Zo kun je alles wel ontkennen.

})
_/-\o_ Exactamundo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de brief wel verstuurd. Dit nadat ik contact heb gehad met de helpdesk van Orange waar ze aangaven dat als ik de brief vandaag verstuurde dat er een redelijk kans bestaat dat ik nog vanwege de tarief verhoging onder het contract uit kan. Nu maar hopen dat alles goed gaat, afsluiting terwijl ik de resterende maanden nog moet betalen ga ik zeker niet akkoord mee. Want er staat duidelijk in de brief dat ik op basis van verhoging van smsen in buitenland het contract wou ontbinden. Nu rondkijken naar een nieuw abonnement. Wel raar dat veel mensen idee hebben dat de maandelijkse abonnementskosten niet kloppen bij Orange! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je zelf...? Dat je weken nadat die wijziging is ingegaan nog op kan zeggen? Ik zou maar even wachten met een ander abonnement want dit abonnement van Orange loopt nog wel even door. Ze gaan het echt niet meer kostenloos beeindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:12
Ik heb vandaag de eindafrekening ontvangen:

U bent geen betaling verschuldigd.

*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie niet waagt wie niet wint .................. en een postzegel, envelop en beetje moeite lijkt mij een goede investering voor de kans om van je abonnement af te komen. We zullen zien. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
yeah...heb ook een brief gehad van Orange dat mijn abo wordt omgezet naar prepaid....

Enneh..mijn nieuwe orange abo is al aktief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik word helemaal gek hier...

Had een tijdje terug een brief gekregen "Welkom bij Orange Ready" met het bericht dat ik zsm omgezet zou worden. Week later nog niets.
Vrijdagmiddag. Ik krijg een smsje: uw nieuwe maandbedrag is ingegaan. Ho, dat was niet de bedoeling. Dus ik bellen naar KS. Ohh vervelend ik ga u nu meteen omzetten, zet uw tel uit en over een half uur moet het werken.
Vrijdagavond, al 10x telefoon uit en aan gedaan inmiddels, geen bereik en error "Registratie van SIM-kaart mislukt". Kon dus niets meer. Weer KS gebeld: ja vervelend ik zie een error staan bij de omzetting we maken het in orde.
Zaterdmiddag: nog niets. Weer gebeld: goh, foutmelding, wat vervelend, ik ga het nu meteen maken en bel u over +- 30 minuten terug.
Zondagochtend: nog steeds niks! Weer gebeld: hmm ja vreemd die foutmelding, ik maak het zo snel mogelijk!
Zondagmiddag: hmm ik zie dat mijn collega er nog mee bezig is. Dus hij werkt straks? Als het goed is wel! Fijn...
Zondagavond: nog altijd geen bereik. Weer aan de telefoon: hmm ja u heeft een zeer zeldzame foutmelding staan, die alleen door de afdeling IT kan worden opgelost. Ja en waarom gebeurt dat dan niet? Ja die werken niet in het weekend. Maar morgen wordt het gemaakt! Ja dat hoor ik elke keer maar zit al het hele weekend zonder telefoon! Maar het is dus morgen gegarandeerd opgelost? Nou gegarandeerd... ja zeker gegarandeerd! We doen ons best meneer...

Ik word er onderhand simpel van. Het werkt nu overigens nog steeds niet.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:45
wie kan mij vertellen welk netwerk goed is en waarin alles in 1 bundel zit zoals bij orange???

met orange had ik zeer slecht bereik bij mij thuis, en ik wil toch wel graag bereikbaar zijn thuis.

vodafone heeft goed bereik bij mij thuis, maar die hebben dus weer een aparte bundel om te sms'en. en dat wil ik niet.

ik wil gewoon alles in één bundel zoals prepaid zeg maar (orange had dat dus, maar dat wil ik nu niet meer)

wie heeft suggesties?
moet ik dan beginnen te denken aan KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:54
Kurvers schreef op 30 juni 2004 @ 14:40:
wie kan mij vertellen welk netwerk goed is en waarin alles in 1 bundel zit zoals bij orange???

met orange had ik zeer slecht bereik bij mij thuis, en ik wil toch wel graag bereikbaar zijn thuis.

vodafone heeft goed bereik bij mij thuis, maar die hebben dus weer een aparte bundel om te sms'en. en dat wil ik niet.

ik wil gewoon alles in één bundel zoals prepaid zeg maar (orange had dat dus, maar dat wil ik nu niet meer)

wie heeft suggesties?
moet ik dan beginnen te denken aan KPN?
Volgens mij biedt KPN inderdaad soortgelijke abonnementen aan, ik denk dat de volgende 2 wel voor jou geschikt zijn:
1) KPN MobielPlus: zit álles in de bundel. De bundel is 3 maanden geldig, maar als eerste wordt je bundel van de lopende maand aangesproken en pas als deze op is, wordt het tegoed van de vorige maanden gebruikt. Dit kan leiden tot een bundel die je ongebruikt kwijtraakt. Daarnaast zijn de tarieven die worden berekend verschrikkelijk duur!
2) Hi-abonnement: zit niet alles in de bundel, maar de twee belangrijkste dingen (voor veel gebruikers) wel: bellen in NL en sms. Vanaf morgen worden deze abonnementen ook 'goedkoper': de maandelijkse abonnementskosten veranderen niet, maar je krijgt meer (zeker qua sms). Bundel is 2 maanden geldig, wat inhoudt dat eerst je meegenomen tegoed wordt verbruik en daarna pas het tegoed van de huidige maand.

SMS en bel je veel, is Hi voordeliger. Gebruik je van alles wat een klein beetje, dan moet je gaan voor Mobiel+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
bedankt voor de informatie,

iemand nog 'n ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Kurvers schreef op 30 juni 2004 @ 15:12:
bedankt voor de informatie,

iemand nog 'n ander idee?
Ik denk dat andere aanbieders niet echt voor je geschikt zijn, tenzij je prepaid wilt nemen, want:
- Orange valt af, want wil je niet;
- Vodafone werkt met aparte bel- en sms-bundels;
- Telfort ook;
- T-Mobile werkt met (ga goed zitten ;)) belbundels, smsbundels, MMS-voordeelbundels, t-zones-voordeelbundels, GPRS-voordeelbundels en er-zal-ongetwijfeld-iets-zijn-wat-ik-vergeten-ben-voordeelbundels. In ieder geval heel wat, maar alles extra :)

Of je moet een zakelijk abonnement nemen, waarbij je maandelijks een (laag) vast bedrag betaalt en alle variabele kosten ook variabel zijn (zonder een maandelijkse minumumafname).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
dan denk ik idd dat het een Hi abbonement word, maar wat zit er dan niet in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Kurvers schreef op 30 juni 2004 @ 16:20:
dan denk ik idd dat het een Hi abbonement word, maar wat zit er dan niet in??
Het staat uitgebreid op de website van Hi en om kort te zijn en niet teveel off-topic te raken:
Met het Hi-abonnement kun je de bundel gebruiken voor bellen binnen Nederland, naar zowel vaste nummers en mobiele nummers (ongeacht de provider) en sms'en binnen Nederland. Het sms'en geldt alleen voor 'reguliere' telefoonnummers (ook zowel vast als mobiel). Dus 'NEUKEN AAN' naar 6969 valt er niet onder ;), bijvoorbeeld.

Alle overige kosten (MMS, bellen in en naar het buitenland, GPRS, WAP (ook via CSD)) zijn kosten die als extra gefactureerd worden. Daarnaast geldt er zowel binnen als buiten de bundel geen starttarief, maar is er een andere 'adder': de eerste minuut wordt sowieso van je bundel afgetrokken (of in rekening gebracht, buiten de bundel), de tijd na de eerste minuut wordt per seconde berekend. Kort gezegd: een gesprek van 5 seconden kost je 60 seconden, een gesprek van 63 seconden, kost je 63 seconden.

Nog even gauw on-topic: Ben blij dat ik van Orange af ben :P. Verder nog geen eindafrekening gehad, dus daarvoor moet ik nog even afwachten. Als die komt, komt ie ergens halverwege juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
en wat is debitel op vodafone precies??

heb daar allemaal niet zo 'n verstand van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

btw.. mijn late post is goed aangekomen en ben sinds vanmiddag afgelsoten van orrange.. olee!!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Gitaarwerk schreef op 30 juni 2004 @ 17:49:
btw.. mijn late post is goed aangekomen en ben sinds vanmiddag afgelsoten van orrange.. olee!!
gvd, wanneer heb jij je brief gestuurd?? ik de 15de en ben nog steeds niet afgesloten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik de 23 opgestuurd :X ik heb er geneens een handtekening ingevuld,..heb em heel slecht overgenomen en opgestuurd (niet aangetekent)

maar misshcien had ik meer redenen, aangezien ik vele klachten heb gehad met orange.. :? ?? misshcien dat dat het is, maar zal het niet durven zeggen. Ik ben in ieder geval opgebeled, en het is gelijk afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Kurvers schreef op 30 juni 2004 @ 17:29:
en wat is debitel op vodafone precies??

heb daar allemaal niet zo 'n verstand van :)
Dat is te merken. Ook niet veel verstand van het gebruik van GOT geloof ik.
Dit is een Orange topic over tariefswijzigingen.

Dit soort vragen hoort hier niet thuis.
Lees de Faq eens zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Gitaarwerk schreef op 30 juni 2004 @ 18:16:
ik de 23 opgestuurd :X ik heb er geneens een handtekening ingevuld,..heb em heel slecht overgenomen en opgestuurd (niet aangetekent)

maar misshcien had ik meer redenen, aangezien ik vele klachten heb gehad met orange.. :? ?? misshcien dat dat het is, maar zal het niet durven zeggen. Ik ben in ieder geval opgebeled, en het is gelijk afgesloten.
Shit man..ik heb de brief de 18e opgstuurd..en ben nog steeds NIET afgesloten :( wel doet m'n nieuwe abo het al weer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

@TheVisionMaster, even bellen of ze die brief hebben gehad :)

ik ben erachter dat mijn toestel ook een oorzaak is van problemen (spv) maar nu moet ik dus ook een ander toestel.. en de k700i moet ik nog even op wachten, hij is wel erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Mijn nieuwe Orange abonnement is geaccepteerd, inclusief nummerbehoud :)
Om even mijn verhaal van hierboven af te maken:
Maandag middag rond 16:00 had ik ineens weer vol bereik en was ik dus omgezet naar prepay. Meteen nieuw abo aangevraagd op internet, dinsdag contract in de bus gekregen en teruggestuurd, vandaag had ik het pakketje gekregen maar ik was niet thuis - dus morgen heb ik m'n nieuwe abonnement :D

Toch schitterend:
2 Jaar Orange Free 40 incl. Nokia 6600
Na 5 maanden dus opgezegd.
Nu 1 jaar Free 30 met 8 maanden gratis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
TheVisionMaster schreef op 01 juli 2004 @ 10:39:
[...]

Shit man..ik heb de brief de 18e opgstuurd..en ben nog steeds NIET afgesloten :( wel doet m'n nieuwe abo het al weer... ;)
Misschien moet je is bellen met de klantenservice? Die kunnen je zo vertellen wat de status van jou opzegging is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
ik heb gisteren ook gebelt,
die gast aan de telefoon zei dat ie t raar vond dat ik nog steeds niet was omgezet. na overleg met z'n baas (gok ik). heeft hij me handmatig omgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is eindelijk mijn nummer omgezet! Alleen heb ik nog steeds geen bericht gekregen van Orange over een eventuele afrekening... Hoe lang duurt dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekening heb ik ook vandaag binnen...sim is n week geleden aangekomen...ik zie nergens mijn rekening num op die nota staan maar wel een die ik nie herken..wat n theater die admin bij belco!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ongelooflijk:

Ik stuur 26 mei een brief dat ik m'n abo wil beëindigen.
Ik heb 10 juni nog niets gehoord, dus ik bel de klantenservice: "Sorry meneer, die brief hebben wij nooit ontvangen."
Ik stuur een nieuwe...
Krijg ik eindelijk een brief terug dat ik per 15 juni ben omgezet naar prepaid, ik blij
27 juni heb ik nog steeds een abo; ik krijg een nieuwe maandbundel en er wordt 30 euro van m'n rekening afgeschreven...
Ik bel op: "Ja, we gaan het direct rechtzetten, en die 30 euro krijgt u ook terug!"
Nog niets gehoord, dus ik bel vandaag weer op: "Ja, dit klopt inderdaad niet, gaan we met spoed rechtzetten! En die 30 euro? Die krijgt u gewoon bij uw prepaid. Wat? Wilt u die terug? Dat zal niet meer gaan denk ik..."

Ze zijn heel vriendelijk daar bij de klantenservice, maar ik wil niet weten hoe callhandling daar in z'n werk gaat :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30 euro terug eisen.. hebben ze onrechtmatig van je bankrekening afgeschreven. Gewoon geen genoegen nemen met btg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 18:01:
30 euro terug eisen.. hebben ze onrechtmatig van je bankrekening afgeschreven. Gewoon geen genoegen nemen met btg.
was ik ook van plan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wat gebeurd er als orange zegt dat er sprake is van een opzegtermijn van 2 maanden, is het daarna schluss of moet ik dan nog de resterende maandbedragen van dat abonemment ophoesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als orange zegt dat er opzegtermijn is, dan hebben ze je waarschijnlijk niet afgesloten vanwege je brief over de tariefswijzigingen, maar hebben ze het waarschijnlijk gezien als een "normaal" verzoek tot afsluiting. in dit laatste geval moet je nog 2 maanden dokken .. Even d'r achteraan dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 18:47:
[...]

was ik ook van plan O-)
je kan het gewoon Storneren aangezien ze het van je rekening hebben afgeschreven :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 19:04:
als orange zegt dat er opzegtermijn is, dan hebben ze je waarschijnlijk niet afgesloten vanwege je brief over de tariefswijzigingen, maar hebben ze het waarschijnlijk gezien als een "normaal" verzoek tot afsluiting. in dit laatste geval moet je nog 2 maanden dokken .. Even d'r achteraan dus ;)
bedankt voor reactie!
maar mijn brief (gekopieerd van hier) wordt wel genoemd, maar hun argument is dat Orange genoeg heeft gedaan om het bekend te maken en mensen vanaf dat moment de tijd hadden tot 21 juni om acuut op te zeggen; en iedereen die daarna om deze reden op wil zeggen krijgt die 2 maanden opzegtermijn

vraag ik me toch af wat hier de logica van is..?
zou Orange dit legitiem mogen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 17:39:
ongelooflijk:

Ik stuur 26 mei een brief dat ik m'n abo wil beëindigen.
Ik heb 10 juni nog niets gehoord, dus ik bel de klantenservice: "Sorry meneer, die brief hebben wij nooit ontvangen."
Ik stuur een nieuwe...
Krijg ik eindelijk een brief terug dat ik per 15 juni ben omgezet naar prepaid, ik blij
27 juni heb ik nog steeds een abo; ik krijg een nieuwe maandbundel en er wordt 30 euro van m'n rekening afgeschreven...
Ik bel op: "Ja, we gaan het direct rechtzetten, en die 30 euro krijgt u ook terug!"
Nog niets gehoord, dus ik bel vandaag weer op: "Ja, dit klopt inderdaad niet, gaan we met spoed rechtzetten! En die 30 euro? Die krijgt u gewoon bij uw prepaid. Wat? Wilt u die terug? Dat zal niet meer gaan denk ik..."

Ze zijn heel vriendelijk daar bij de klantenservice, maar ik wil niet weten hoe callhandling daar in z'n werk gaat :/
Dat heb ik precies zo gehad toen ik mn abo omzette van orange 30 naar orange 20. Ze deden het gewoon niet :/ En mij wel gewoon 10 euro extra laten betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op 03 juli 2004 @ 16:56:
[...]

Dat heb ik precies zo gehad toen ik mn abo omzette van orange 30 naar orange 20. Ze deden het gewoon niet :/ En mij wel gewoon 10 euro extra laten betalen...
volgens mij zijn ze wel bezig, ben al 2 dagen onbereikbaar, da's volgens mij een goed teken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Gitaarwerk schreef op 02 juli 2004 @ 00:04:
@TheVisionMaster, even bellen of ze die brief hebben gehad :)

ik ben erachter dat mijn toestel ook een oorzaak is van problemen (spv) maar nu moet ik dus ook een ander toestel.. en de k700i moet ik nog even op wachten, hij is wel erg gaaf.
Die hebben zeg gehad :) enneh...ik heb zelfs al een brief dat ik Orange Ready (Prepaid??) krijg...maar da twil ik niet dus daar heb ik ook alweer over gebeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 16:33:
[...]

bedankt voor reactie!
maar mijn brief (gekopieerd van hier) wordt wel genoemd, maar hun argument is dat Orange genoeg heeft gedaan om het bekend te maken en mensen vanaf dat moment de tijd hadden tot 21 juni om acuut op te zeggen; en iedereen die daarna om deze reden op wil zeggen krijgt die 2 maanden opzegtermijn

vraag ik me toch af wat hier de logica van is..?
zou Orange dit legitiem mogen vragen?
Als je 2 maanden de tijd hebt gehad lijkt het mij niet meer dan logisch dat je dan gewoon te laat bent. Als jij je post niet (goed) leest (en dit topic bestaat ook al een hele lange tijd) dan is het gewoon je eigen schuld. Wees blij dat die 2 maanden opzegtermijn nog krijgt, ze hadden je ook gewoon je contrakt periode kunnen laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongentje schreef op 05 juli 2004 @ 08:13:
[...]

Als je 2 maanden de tijd hebt gehad lijkt het mij niet meer dan logisch dat je dan gewoon te laat bent. Als jij je post niet (goed) leest (en dit topic bestaat ook al een hele lange tijd) dan is het gewoon je eigen schuld. Wees blij dat die 2 maanden opzegtermijn nog krijgt, ze hadden je ook gewoon je contrakt periode kunnen laten zitten.
Is het dus zo dat je "per direct op kan zeggen met een opzegtermijn van 2 maanden" dus als je nou die brief op zou sturen je over 2 maanden afgesloten wordt. (terwijl je misschien nog een jaar te gaan hebt)

Via via vroeg iemand of dat het nog mogelijk was om op te zeggen... Ik had dus even KS gebeld, maar volgens hen kon het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ja mijn gezonde verstand zegt dat het hetzelfde contract blijft en dezelfde wijziging, dus hoe lang je er als klant over doet om erachter te komen dat zij jou abo duurder hebben gemaakt zou niet uit moeten maken,

er zijn 1001 redenen te bedenken waardoor je hier later achterkomt dan de datum die Orange instelt in mijn ogen

tenzij er dus in dat contract stond dat je maar 2 maanden tijd hebt om na een wijziging eruit te stappen en dat je anders stilzwijgend verlengd, maar dat staat er niet, er staat alleen dat ze in geval van een wijziging "tijdig" aankondigen dat het gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 10:29:
nou ja mijn gezonde verstand zegt dat het hetzelfde contract blijft en dezelfde wijziging, dus hoe lang je er als klant over doet om erachter te komen dat zij jou abo duurder hebben gemaakt zou niet uit moeten maken,

er zijn 1001 redenen te bedenken waardoor je hier later achterkomt dan de datum die Orange instelt in mijn ogen

tenzij er dus in dat contract stond dat je maar 2 maanden tijd hebt om na een wijziging eruit te stappen en dat je anders stilzwijgend verlengd, maar dat staat er niet, er staat alleen dat ze in geval van een wijziging "tijdig" aankondigen dat het gebeurd..
De tariefswijzigingen zijn helemaal volgens de daarvoor geldende redenen aangekondigd. Onderaan de factuur en in dagbladen. Elke klant krijgt elke maand een factuur, en heeft daarna dus nog minstens een maand de tijd om naar aanleiding van die wijzigingen te reageren. Dat is een redelijke termijn. De meeste van die 1001 redenen vallen dus onder nalatigheid en dat is dan heel jammer, maar niet te verwijten.

Je hebt het bovendien over stilzwijgend verlengen. Daar is geen sprake van bij tariefswijzigingen. Het contract wordt niet verlengd, het loopt gewoon door tot de vooraf afgesproken datum. Weliswaar met iets andere tarieven, maar daarmee ben je accoord gegaan als je niet binnen de bepaalde periode na bekendmaking bezwaar hebt gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Canaria op 06-07-2004 10:41 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Woei :)

Heb vorige week brief gekregen met boekjes en simkaart enzo. Had dus ook een nieuw nummer gekregen, wat ik niet had gevraagd. Dus meteen naar een Orange winkel, waar de vriendelijke medewerker meteen een faxje had verstuurd om mijn nummer om te zetten.

Dat omzetten is dus net gebeurd en nu heb ik m'n oude nummer nog gewoon en een nieuw abo. Super! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op 06 juli 2004 @ 10:38:
[...]

De tariefswijzigingen zijn helemaal volgens de daarvoor geldende redenen aangekondigd. Onderaan de factuur en in dagbladen. Elke klant krijgt elke maand een factuur, en heeft daarna dus nog minstens een maand de tijd om naar aanleiding van die wijzigingen te reageren. Dat is een redelijke termijn. De meeste van die 1001 redenen vallen dus onder nalatigheid en dat is dan heel jammer, maar niet te verwijten.

Je hebt het bovendien over stilzwijgend verlengen. Daar is geen sprake van bij tariefswijzigingen. Het contract wordt niet verlengd, het loopt gewoon door tot de vooraf afgesproken datum. Weliswaar met iets andere tarieven, maar daarmee ben je accoord gegaan als je niet binnen de bepaalde periode na bekendmaking bezwaar hebt gemaakt.
ok duidelijk verhaal. vind alleen de 'redelijke' termijn van 1 maand wat krapjes, zeker in periode van vakantie, wanneer je ff geen kans hebt de factuur te lezen.

maar wat betreft nalatigheid: dan klinkt het net of je als klant op je hoede moet zijn op je abonnement..maarja zo zullen die telecombedrijven wel in elkaar zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 14:47:
[...]

ok duidelijk verhaal. vind alleen de 'redelijke' termijn van 1 maand wat krapjes, zeker in periode van vakantie, wanneer je ff geen kans hebt de factuur te lezen.

maar wat betreft nalatigheid: dan klinkt het net of je als klant op je hoede moet zijn op je abonnement..maarja zo zullen die telecombedrijven wel in elkaar zitten
Dit loopt al sinds 7 mei en vakantie periode in mei/juni? Volgens mij is de vakantie periode net deze week gestart. Je hebt dus 1,5 maand de tijd gehad om je post te lezen. En tarieven gelden alleen in buitenland dus zal voor de meeste mensen niet zo erg zijn. Zeker omdat bellen goedkoper is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 18:45:
- Vrijdag belde ik met de KS, want ik had nog geen reactie op mijn brief van een week terug. Ze zeiden dat ik die dag omgezet zou worden van Free naar Ready

- Zaterdag had ik de schriftelijke bevestiging.

- Zondag kon ik nog steeds gebruik maken van Orange World en Rekening Info. Daar kon ik uit opmaken dat ik nog steeds Free had. Dus ik weer met de KS gebeld. Hele aardige gozer aan de telefoon. Zou het direct voor me regelen. Ik zou daarna gebeld worden. Blijkbaar niet, want ik had opeens geen netwerk meer... :( Ik weer bellen met de KS. Een of andere doos. Naja, ga er geen woorden over vuil maken. Zij zei dat alles maandag geregeld zou zijn, want op zondag werkten er geen specialisten ofzo.

- Maandagochtend toch nog maar ff bellen met de KS om ze nog ff te herinneren aan het feit dat ze mij als eerste moeten helpen ;) Ze zouden het regelen en daarna zou ik gebeld worden op mijn werk. Hele dag niets gehoord. Hele dag geen netwerk. Maandagmiddag om vijf uur WEER met de KS gebeld... Alles stond actief, alles zou het moeten doen. Ik nog uitleggen dat dat niet het geval was. Telefoon uit aan. Weer simkaartje in andere telefoon gestopt. Niets hielp. Ze zouden het dinsdag gaan uitzoeken. :( Wel kon die medewerker mij vertellen dat de nummerportatie geaccepteerd was en dat ik vanaf 2 juli gebruik kon maken van mijn oude telefoonnummer bij T-Mobile. Ook een vergoeding van alle telefoonkosten die ik gemaakt heb, kan ik niet terugkrijgen, want daarvoor was het nog niet erg genoeg...

- Dinsdag (vandaag). In de middag maar weer gebeld. Het zou uitgezocht worden. Ze begreep er niks van. Afgesproken met haar dat ze me voicemail op mijn vaste toestel zou inspreken, aangezien mijn hele middag vol zat met vergaderen...

Dit is gebeurd. :D Echter met niet zulk leuk nieuws... Het blijkt dat ik afgesloten ben. Ze kunnen me niet meer overzetten naar Prepaid omdat ik overstap naar Ben (T-Mobile). Ze kunnen wellicht wel omzetten, maar dan is mijn nummer al omgezet naar T-Mobile, dus heeft het geen zin.

Ik moet dus nou terugbellen naar 1200 (volgens mij kan je daar alleen via een Orangeverbinding komen... doos... ) om te zeggen wat ik wil.

Anyway, als je dus geen bereik hebt enzovoorts, dan hebben ze je gewoon afgesloten. Zo is het iig bij mij...

Wat ik nu heb gedaan is mijn nieuwe SIM-kaart van T-Mobile in mijn nieuwe toestelletje gestop en mijn vrienden een mail gestuurd dat ik tijdelijk op een ander telefoonnummer bereikbaar ben. Al met al baal ik er wel stevig van.

Wat een zooitje daar bij Orange...
Sorry dat ik mezelf ff quote, maar anders moet ik weer het hele verhaal vertellen...

Mijn nummer is idd omgezet op 2 juli naar T-mobile. Dat werkt dus allemaal.

Maar... Vandaag kreeg ik dus een rekening van Orange dat ik weer moest betalen... Het gaat over de contractperiode 25-6-2004 t/m 24-7-2004... :( :(

Ik weer bellen met die klantenservice. Ja, u moet altijd vooruit betalen. Op 2 juli bent u pas omgezet. Hele verhaal uitgelegd. Zegt ze, dat het inderdaad niet juist is en dat ze het voor me uit gaat zoeken. Ik word teruggebeld...

Iemand nog meer van dit soort problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Erhm. ja best wel..
Ik had dus een Free80 abo die ik om heb laten zetten naar een prepaid.. Dat is allemaal gelukt, maar had een tegoed van +1800 euro (zie sig).. zooi keren gebeld omdat recht te trekken (wil nl. geen rekening van 1800 euro); nadat dat allemaal gelukt was en mijn tegoed op was heb ik mijn nummer om laten zetten naar mijn nieuwe Free30 abo (Lang leve BC).

Ook allemaal gelukt, maar ik kon geen MMSjes ontvangen, wel versturen en Orange World werkte ook..
Nu maar even om het kort te houden een samenvatting:
MMS uit laten zetten en opnieuw aan; kon helemaal niets meer met MMS
Abo reset; kon ook niet meer op Orange World
Abo opnieuw aangemaakt; kon nog steeds niets
Abo reset; tegoed kwijt en 15euro start tarief pleite
Tegoed wordt nu terug geboekt op afrekening (iets van 22 euro)
Nog maals MMS uit en aan idem voor Orange World
Nog steeds niets.. case al 2x bij de technische afdeling neer gelegd..
KS nogmaals gebeld; hele aardige vent.. MMS en Orange world opnieuw aangezet (stond blijkbaar dus uit).. en een dag later werkt alles weer..
Krijg 2 sms'jes van de technische afdeling dat case is opgelost en krijg een halve bundel terug op mijn rekening..

Totaal 2,5 a 3 weken mee bezig geweest voordat ik weer kon MMS'en en Orange Worl raadplegen.

Ben benieuwd wat voor afrekening ik krijg; kan ook nog even zeuren dat ik die 6 euro terug wil aangezien ik World niet heb kunnen gebruiken.. maar goed, zie wel wat er gebeurd..

Het werkt nu, en ben weer tevreden..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongentje schreef op 06 juli 2004 @ 15:53:
[...]

Dit loopt al sinds 7 mei en vakantie periode in mei/juni? Volgens mij is de vakantie periode net deze week gestart. Je hebt dus 1,5 maand de tijd gehad om je post te lezen. En tarieven gelden alleen in buitenland dus zal voor de meeste mensen niet zo erg zijn. Zeker omdat bellen goedkoper is geworden.
wat bedoel je met "1,5 maand tijd gehad mijn post te lezen" ik post hier pas sinds 2 juli
het gaat er dus om dat ik als ik even het land uit ben en op het precieze moment van de wijziging mijn factuur niet zie, er een mogelijkheid is dat ik het pas later te weten kom; nou kan ik er wel inkomen dat ze ergens een grens trekken mbt opzeggen na de tariefwijziging maar op zich kunnen ze dat toch net zo goed ergens vastleggen hoe lang je erover mag doen..

want op zich is het dan vreemd dat ikzelf nog wel die opzegtermijn van 2 maanden krijg, terwijl er hier blijkbaar mensen zijn die tegelijkertijd met mij wilden opzeggen maar te horen krijgen dat dat niet meer kon

dus mij lijkt dat zoiets dan toch beter vastomschreven kan staan ergens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Zo.. ff dit topic omhoog gooien..

Weer een strakke actie van de gasten bij Orange.. niet de KS, want die hebben me weer perfect tewoord gestaan.. Zoals 2 postings hierboven vertel ik al een klein verhaaltje over mijn prepaid tegoed wat ik had gekregen na het omzetten van mijn abo naar prepaid wegens tariefswijzigingen..
Ik had dus mijn eindafrekening al gehad; maar aangezien ik nog een abo had zijn ze maar zo vriendelijk geweest om het restant maar op deze rekening te zetten..

zie hier het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37186/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37188/thumb.jpg

Maar even gevraagd of de financiele afdeling mij maar even belt.. Ga ik even een hartig woordje mee praten..

[ Voor 16% gewijzigd door Krypt op 13-07-2004 23:20 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook opgezegd bij Orange, ik heb nu inmiddels los abb. bij T-mobile.
Maar ik heb nog steeds geen eindfuctuur van Orange gehad, iemand enig iedee hoe dit zit ? :>
Pagina: 1 2 3 Laatste