[2d] post je 2d stuff maar weer - part 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.971 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@Pad
De abstracte tekeningen vond ik wel grappig, maar niet mijn smaak het lijkt wel een productieserie (nofi) :)
Ik weet niet precies wat je wilt met de European Landscape, maar zoals Kage al zei: "t ziet er uit als een gecodeerd televisie kanaal". Kunst of kitch....

@Senzuboon
Ik weet niet hoe het uiteindelijk in flash uitgewerkt gaat worden, maar het is wel een degelijk ontwerp. Verder niets speciaal. Toch ben ik bang dat die vlakjes die je nu al voor getekend heb vrij onverstandig. Het verhaal gedeelte lijkt mij net iets te crap, maar dat valt nog wel te betwisten (aangezien ik niet weet welke font, welke kleur, welke grootte je gaat gebruiken). Al vrees ik wel een beetje voor geel op brightdots (die sterren). De kopjes en lettertype gebruik, dat heb je vrij veilig gedaan. In flash mag je daar wel wat meer aandacht aan besteden, aangezien je die fonts kan embedden. Maar goed, de effecten, de scrolljumps die je waarschijnlijk gaat bouwen moet dit design wel wat fijner maken. (tenminste,.. als je dat doet :P)

@Harlequin
Ehm.. Je site heeft een vrij standaard stramien. Breedte van broodtekst kan net. Leest goed, maar ik zou toch ook daar de AA uitzetten, aangezien je in een echte site ook niet met AA fonts gaat werken. Geel op grijs is vrij krachtig, doe daar wat meer mee, want nu is de site ondanks dat vrij saai en "leeg". Plus het feit dat geel op wit weer minder goed is.
Over de mozaïek links ben ik niet zo'n fan van en ik zie dat je ten opzichte van de eerste opzet voor een dualtone bent gegaan. Een voor dit plaatje wel een verstandige keuze, maar wat als het een blauw met roze plaatje is?

Kortom:
-In een design moet je zo goed mogelijk werken hoe het later in de browser ook komt uit te zien. Dus wat geen plaatje is; AA uitzetten <- dit is nu eenmaal een makkelijke manier om een website in photoshop wat gelikter uit te laten zien.

- Ook dit is een degelijke design, maar naar mijn gevoel te kaal

- Doe eens ctrl + r, trek wat lijnen. Hoewel het oog vrij rustig is, heb je nog wat slorigheden in het uitlijnen (kleine dingetjes).
Voor jouw design is het inprincipe niet nodig. Maar als je meer in de webdesign wilt werken zal je meer met stramienen en rasters moeten werken. Zeker met grotere en dynamische websites/portals/vortals/intranetten, zal dit belangrijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18652

Anoniem: 39949 schreef op 12 oktober 2004 @ 22:43:
nieuw ontwerp, minder zakelijk

[afbeelding]

ik denk zelfs dat ik deze binnenkort tot website ga uitwerken
Ik wil je niet afzeiken hoor maar dit noem ik geen nieuw ontwerp, er is gewoon wat gespeeld met het lettertype en lettergrootte, verder stellen de graphics naar mijn menig ook weinig voor, wat niet weg neemt dat je met dit ontwerp, een strakke, heldere, duidelijke en overzichtelijke website creeert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120447

Anoniem: 39949 schreef op 11 oktober 2004 @ 23:49:

het design is lichtelijk geïnspireerd door Ronnyponny, ik hoop dat 'ie me dat vergeeft ;)
[/quote]

Jahoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Liquid schreef op 13 oktober 2004 @ 10:12:
@Senzuboon
Ik weet niet hoe het uiteindelijk in flash uitgewerkt gaat worden, maar het is wel een degelijk ontwerp. Verder niets speciaal. Toch ben ik bang dat die vlakjes die je nu al voor getekend heb vrij onverstandig. Het verhaal gedeelte lijkt mij net iets te crap, maar dat valt nog wel te betwisten (aangezien ik niet weet welke font, welke kleur, welke grootte je gaat gebruiken). Al vrees ik wel een beetje voor geel op brightdots (die sterren). De kopjes en lettertype gebruik, dat heb je vrij veilig gedaan. In flash mag je daar wel wat meer aandacht aan besteden, aangezien je die fonts kan embedden. Maar goed, de effecten, de scrolljumps die je waarschijnlijk gaat bouwen moet dit design wel wat fijner maken. (tenminste,.. als je dat doet :P)
Ja ik ben de velden er in aan het maken om te laten zien hoe uiteindelijk wil hebben. Ik wilde er een niet al te groot font in doen. Eigenlijk nog geen idee welk font maar goed :P.

"de scrolljumps" ik neem aan dat je hiermee textvelden bedoelt je kan scrollen...? :? zoja, ja :P er komen scrollbare textvelden in waat de informatie over het betreffende onderwerp staat.

Ik moet zeggen dat het er in mijn hoofd beter uitziet en ook op mijn schets dan wat ik nu heb. :/

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Ow, ik dacht dat in de header menu items stonden en niet de SW delen. Met die jumps bedoel ik dat er op een gedeelte gezoomed wordt vanuit variable punt. Zeg maar met de camera zweven boven op die map.
Dit is dus in jouw design blijkbaar niet het geval... dus eigenlijk vind ik het een beetje te druk. Zo veel informatie op 1 pagina is niet helder en overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

bedankt voor de opbouwende kritiek
I'm here to learn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Liquid schreef op 13 oktober 2004 @ 16:53:
Ow, ik dacht dat in de header menu items stonden en niet de SW delen. Met die jumps bedoel ik dat er op een gedeelte gezoomed wordt vanuit variable punt. Zeg maar met de camera zweven boven op die map.
Dit is dus in jouw design blijkbaar niet het geval... dus eigenlijk vind ik het een beetje te druk. Zo veel informatie op 1 pagina is niet helder en overzichtelijk.
O zo bedoel je dat. Ik zal hem helemaal ff uitleggen hoe ik hem in gedachten had. Je klikt dus op de episode, en dan veranderen dus de texten in de vakken, plus de foto's. Gewoon 6 frames in principe.

Maar wat jij hier zegt is ook lachen. Al zou ik niet weten hoe ik dat op zou moeten lossen. Naja, kunnen we leren :Y) Anyway, hij is nog niet klaar, dit ís nog steeds WIP dus er kan veel gebeuren ;)

Mijn lerares vond hem overigens wel overzichtelijk en mijn schets vrij duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
flash en frames :X

Hoewel ik je lerares haar opinie respecteer. Blijf ik er bij dat het minder overzichtelijk is. Op zo'n pagina waar alles even belangrijk is heeft het oog geen structuur en geen logisch pad om te volgen. Dan wilt de gebruiker nog wel eens de pagina scannen. In jouw geval zal het een selectieve doelgroep zijn, waardoor ze de moeite willen nemen om alles te bekijken.

Aangezien ik geen starwars fan ben en ik wil alleen iets specifiek iets weten over starwars, dan ben ik snel weg en opzoek naar een andere pagina waar de gegevens meer gestructureert op de pagina staan. Bij jou zal ik mijn aandacht snel naar de plekken gaan waar de achtergrond prominent aanwezig is. Zoals links boven (personage) en midden onder (bronnen).

offtopic:
Toch wel nieuwsgierig. Je bent 19, dus ik neem aan dat je een vervolg onderwijs doet. Welke opleiding doe je en wat voor les geeft je lerares?
Maar ja misschien doe je toch geen opleiding en zit je nog op de middelbare school, aangezien je lerares zegt in plaats van docente :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 22:29
Anoniem: 39949 schreef op 12 oktober 2004 @ 22:43:
nieuw ontwerp, minder zakelijk

[afbeelding]

ik denk zelfs dat ik deze binnenkort tot website ga uitwerken
Even een lijstje met dingen die je maybe kan veranderen :P

• Geel is wat slapjes, voeg iets meer oranje toe
• Die gekke schaduwen staan slap, als je de vlakken zelf 'bol' laat lijken is het mooier
• Fonts in het menu mogen imho kleiner, dan komen ze denk ik goed over
• Font in het logo komt erg default over
• Dat :: news :: staat er zo niet zo mooi bij, maak daar iets meer een kopje van :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

@Liquid: Ik doe Multimedia Vormgeven aan het Deltion in Zwolle. Dit is voor Visualisatie. Wat is er mis met frames in Flash? Jij doelt er zeker op dat het met Action Script beter gaat?

offtopic:
wat is mis met 'lerares'? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pad
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01-2022

Pad

Sneak Preview (montage van 3 foto's):

Afbeeldingslocatie: http://www.padl.nl/uploads/pad/lurking.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pad

Pad

Liquid schreef op 13 oktober 2004 @ 10:12:
@Pad
Ik weet niet precies wat je wilt met de European Landscape, maar zoals Kage al zei: "t ziet er uit als een gecodeerd televisie kanaal". Kunst of kitch....
Dat mag een ieder voor zichzelf bepalen. European Landscape is gemaakt zonder pretenties.

[ Voor 24% gewijzigd door Pad op 15-10-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

Afbeeldingslocatie: http://www.larixk.nl/archive/i/16.gif

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pad

Pad

Het eerste wat bij me opkomt: Windows Revisited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Pad schreef op 15 oktober 2004 @ 09:13:
Sneak Preview (montage van 3 foto's):

[afbeelding]
Al gezien @dpz, nice! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier mijn plaatje: (Volledig in fotoshop)

Afbeeldingslocatie: http://pulsher.nl/Aurora-Sea2.jpg

Soort ondergaande zon ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Het komt een beetje over als een super veel effects in 10 minuten plaatje, beetje jammer. Maar opzich wel aardig idee :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 21:42
* NitroX infinity post ook maar weer eens een vijf-minuten-psp-prutseltje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43217/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43231/thumb.png
^tumpneelens^

Die tweede heeft wel iets 3d-achtigs :9
Kraakt u maar :P :+

[ Voor 28% gewijzigd door NitroX infinity op 16-10-2004 17:30 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
sorry voor de late reactie

@DiMension

De basis van mijn werk is een fotomontage in photoshop die ik overpaint en als ik bepaalde elementen niet kan fotograferen dan model ik ze in 3dsmax

@Dark Blue

Ja ik ken Larkie al, ik ben al een tijdje bezig met dit soort werk dus ik heb zijn werk zo'n beetje vanaf dag 1 dat ie ze online zette gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68556

Hierbij een wallpaper van Boards Of Canada. Waar ik op dit moment erg fan van ben. Het is dus een bewerkte wallpaper. De foto was van erg lage kwaliteit, dus ik heb de foto helemaal bijgewerkt, verkleind en "Board Of Canada" erbij gezet.

[afbeelding]

Ik vind het wel een rustgevende background eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
* simon doet mee met post designs:

Afbeeldingslocatie: http://www.jackabuzah.com/emp/simon/vpkl.gif

C&C?

* simon is nog niet helemaal tevreden over die // en de subkopjes :)

[ Voor 30% gewijzigd door simon op 16-10-2004 17:44 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Ik vind em erg stijlvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Beetje eentoning, saai.. Stop er wat meer kleur in ofzo, #ff0033 oid.

Subkopjes zijn wel ok hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Probeer eens wat minder grote lappen tekst te gebruiken. Je kan veel meer doen met textfields in je ontwerp. verder zijn het mooie kleuren, de menu knoppen hebben een leuk effect alleen de pijltjes zijn wat moeilijk te zien!

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:07

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: http://bonzz.hopto.org/erik/radiototaal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bonzz.hopto.org/erik/2.jpg
Dit wordt waarschijnlijk een flyer voor een feestje. Meisje is een vriendin uit mijn flat..... Zit nog te dubben tussen achtergrond. Misschien wordt het wel helemaal geen lucht...maar meer iets van een draaitafel oid. Nouja. iig een wip

[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 16-10-2004 18:48 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Ik zou niet zo'n foto bij die abstracte zut doen, staat niet echt imo.. Je 'model' heeft denk ik ook wat schaduw nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:07

bonzz.netninja

Niente baffi

met de foto bedoel je achtergrond. Tja, ik zit er nogal over te dubben. Ik vind het eigenlijk wel eens iets anders hebben namelijk......

schaduw komt eraan, daar was ik al mee bezig eigenlijk

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101208

Simon schreef op 16 oktober 2004 @ 17:42:

[afbeelding]

C&C?

Heel mooi!

+ Lekker strak! Simpele layout, maar toch heel mooi.
+ Overzicht.
+ Ik mis geen kleur!
+ De subkopjes staan er heel goed bij, moet je niet weghalen.

- Inderdaad, die //.
- Het font Verdana past er niet echt bij, vind ik zelf. Probeer eens Trebuchet MS?

Nogmaals; een hele chique layout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Anoniem: 101208 schreef op 16 oktober 2004 @ 19:53:
[...]

Heel mooi!

+ Lekker strak! Simpele layout, maar toch heel mooi.
+ Overzicht.
+ Ik mis geen kleur!
+ De subkopjes staan er heel goed bij, moet je niet weghalen.

- Inderdaad, die //.
- Het font Verdana past er niet echt bij, vind ik zelf. Probeer eens Trebuchet MS?

Nogmaals; een hele chique layout!
Ik ga niet voor Trebuchet MS omdat dit een puur Win font is, en voor verdana goede vervangers onder bijv. Linux zijn. En ik weet wel dat grootste deel bezoeker geen linux draait, maar toch. Het is tekst, geen plaatje, wat er in het midden komt.

// gaat er sowieso uit, ik hoopte een plaatje ('silhout') van een kerktoren te kunnen maken, maar er is geen echt basis spul over lochem (fotos) van lochem :/

En flashin; ff0033 verneukt het een beetje, ik zat meer te denken aan zacht blauw in een font, het is zacht. Het is inderdaad saai, maar dat is het publiek ook een beetje. :P

[ Voor 22% gewijzigd door simon op 16-10-2004 20:19 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/melkpak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga niet voor Trebuchet MS omdat dit een puur Win font is, en voor verdana goede vervangers onder bijv. Linux zijn. En ik weet wel dat grootste deel bezoeker geen linux draait, maar toch. Het is tekst, geen plaatje, wat er in het midden komt.
Gelijk heb je, maar je kan toch deze regel gebruiken in je CSS:
font-family: 'trebuchet ms', verdana, sans-serif;
?
Dan zien de Windows gebruikers Trebuchet MS, en de mensen die het font niet hebben Verdana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
@bonzz.netninja: een beetje schaduw en highlights in het meisje zouden geen kwaad kunnen, verder misschien een iets donkerdere kleur rood gebruiken maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen: ik zit nu achter een laptop met een ontzettend belabberde kleurechtheid.
Verder misschien nog een kleur toevoegen om wat details aan te geven en die rare tranen uit haar gezicht halen. Lucht van de tweede flyer is uitstekend.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87464

prachtig, meesterlijk, overheerschend! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15712

Een pak bier!
Verdomme, dit is geniaal. Ik denk dat ik dit idee van je ga jatten, en er een ander merkje opzet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Anoniem: 15712 schreef op 16 oktober 2004 @ 22:58:
[...]

Een pak bier!
Verdomme, dit is geniaal. Ik denk dat ik dit idee van je ga jatten, en er een ander merkje opzet. ;)
Dan zal je het hele onttwerp moeten maken; ik heb geprobeerd het compleet in de stijl van Grolsch te maken. Feitelijk zijn het de onderstaande plaatjes, alleen dan een beetje ge-free-transform-t:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/grolsch_design_plat.jpg

Zoals je ziet kreeg ik 'm niet mooi vierkant zodat 'iie er een halve liter bij kreeg. Idee mag je jatten, mits je hem niet voor IO Project K gebruikt ;)

En nog even een minimarktonderzoek, de mensen die 'm leuk vonden, vonden het idee leuk neem ik aan, en zouden zoiets niet in de winkel kopen?

edit:

OMG, ik zie dat ik onbewust in aparte layers dankzij wat lichtwerking het complete ding in schaduwen heb gebouwd :D

edit:

...en nu zie ik ook dat er twee lijnen (onderkant pak en bovenkant) uit elkaar lopen ipv naar een verdwijnpunt gvd...

[ Voor 20% gewijzigd door sdomburg op 16-10-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112325

jammer dat de achtergrond zo blokkerig is.

relaxed grolsch in melkpakken, handig voor mee naar school :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Anoniem: 112325 schreef op 16 oktober 2004 @ 23:49:
[...]

jammer dat de achtergrond zo blokkerig is.

relaxed grolsch in melkpakken, handig voor mee naar school :9~
Dat komt omdat ik de layout niet wil verneuken hem gerised heb. Klik erop voor het volledige plaatje. Ik zie geen blokkerige achtergrond iig :)

edit: |:( jpeg compressie zuigt. TFT's ook :P

[ Voor 7% gewijzigd door sdomburg op 17-10-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

sdomburg schreef op 16 oktober 2004 @ 23:54:
[...]

Dat komt omdat ik de layout niet wil verneuken hem gerised heb. Klik erop voor het volledige plaatje. Ik zie geen blokkerige achtergrond iig :)
nee het is de jpg compressie, die verknalt de lichte gradient op de achtergrond een beejte...
je moet niet teveel achter een lapop werken sdomburg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 10:58
ff simpele website lay out gemaakt toen ik me vanmiddag verveelde :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/website.JPG

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Sv3n schreef op 17 oktober 2004 @ 16:20:
ff simpele website lay out gemaakt toen ik me vanmiddag verveelde :)

[afbeelding]
De tekst lijkt me erg lastig te lezen. Te weinig contrast.

Ik ben bezig met een Mini Cooper:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9SA69J6ZV5HR

Moet nog veel gebeuren. WIP'je dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi gemaakt. Welk programma? Flash?

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 101208 op 17-10-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Anoniem: 101208 schreef op 17 oktober 2004 @ 17:35:
Graag commentaar op de volgende layout.
[afbeelding]
Hmm, opzet wel aardig, zou alleen het logo niet zo doen, het is leeg, en er zit weinig variatie in..

Ik zou meer tijd steken in je header.. Je menu is ook erg 'simpel', het komt over alsof je over je basis gewoon een laagje 'html' plakt :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Anoniem: 101208 schreef op 17 oktober 2004 @ 17:35:
Mooi gemaakt. Welk programma? Flash?
Adobe Illustrator ;)
Jammer dat ik het nog niet thuis heb. Want dan kan ik verder. Nu moet ik wachten tot volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50225

Ik kon het niet laten.

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/tf/brand_pils_klein.jpg
In het groot: http://www.upselen.nl/tf/brand_pils_groot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

ik vind ze allebei verre van foto realistisch, zet ze realistisch neer in een foto, en ik ben impressed ;)

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
_/-\o_ (de lange versie, niet eens de simpele)
Larixk schreef op 17 oktober 2004 @ 22:40:
ik vind ze allebei verre van foto realistisch, zet ze realistisch neer in een foto, en ik ben impressed ;)
Mijne is dan ook bedoeld om een idee weer te geven, het was absoluut niet de bedoeling het fotorealistisch te maken.
Vergeet daarbij niet dat dit het 2d topic is, feitelijk zitten we met de hand een 3d pakket na te doen (gelukkig met simpele vormen, moet niet denken aan dubbel gekromde oppervlaktes ed.) en daarbij een renderer, allemaal met de hand en op eigen inzicht.

Het is dus gewoon een leuke methode om even snel een idee om te zetten naar een zichtbaar iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik ben een beetje aant klooien voor een header voor een site voor een dj (nette zin :|), dit is wat ik tot nu toe heb, wel nog aardig wip ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~remcodb/peptest2.jpg

Zowiso kan de text nog wel wat werk gebruiken, maar graag commentaar :)

Edit:

Ff wat aanpassingen aan het plaatje, ik zal nog even kijken voor die lasers en of ik misschien een ander mooi font kan vinden :)

Hij draait namelijk wel ehrm, laat ik het maar house noemen.

Probleem is een beetje dat hij er wel heeeel opgeplakt gaat uitzien met lichtere lasers, ik kan wel proberen om eens met een overlay te klooien voor een gloed in ongeveer dezelfde kleur oid.

Hmmz, ik ga maar ff een goeie font explorer zoeken daarvoor, scrollen door photoshop gaat mij te langzaam...

edit:

Even wat dingen veranderd aan het plaatje...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~remcodb/peptest3.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door UltimateB op 18-10-2004 20:10 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Lasers zijn alleen mooi als ze helder zijn (en nu heb je ze dof gemaakt). Speakers - heb je er niet meestal 2 van nodig? Zorg even voor verbetering in contrast in het plaatje van de DJ, het is nu veel te donker. Afhankelijk trouwens van wat 'ie precies draait zou ik het lettertype kiezen, als deze gast Breezahtrance spint moet je natuurlijk geen hiphop/graffitifont pakken.

*edit* : kijk, dat lijkt er al meer op, alleen heb je nu een foeilelijke kleur rood te pakken. Wit was echt niks mis mee geweest, je moet er alleen een Layer Effects > Stroke met een bijpassende kleur, dikte 3px of zo om jagen, dan hou je nog wat contrast over. Rood is namelijk de RGB-negatieve versie van cyaan. Ook de foto zelf; tja, die's nu beter, maar nog steeds een te laag contrast. Ga eens met Adjust Image > Curves spelen totdat 'ie wat meer contrast krijgt.

Nog iets belangrijks dat voor beiden geldt : balans. DJ links, speaker rechts, tekst zweeft ergens verloren in 't midden. Waarom niet links en rechts speakers, DJ in het midden, en tekst er midden boven?

[ Voor 53% gewijzigd door Yoozer op 18-10-2004 22:12 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Simon schreef op 16 oktober 2004 @ 17:42:

[afbeelding]

C&C?

Indrukwekkend, zeker, alleen een paar opbouwende opmerkingen. Je kiest voor ronde (organische) hoeken voor je content container box. Hier houd ik persoonlijk erg van. Ik zou dit dan ook echt doorvoeren in het menu. Maak de hoeken van het bovenste en onderste item rond, of maar de hoeken van alle items rond wat me zelf ook wel mooi lijkt.

Verder zou ik de afstand van het menu en de rand van de container behoorlijk vergroten. En ik zou zeker consequent zijn met de afstand van de tekst tot het menu en de afstand van de tekst en de rechter zijkant van de containerbox. Deze zou ik gelijk houden. En ik zou ook iets doen aan de kleur van de letters. Een stukje lichter, geen zwart iig. Mischien een subtiele bruintint?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, nog een layout gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.walfredgeesink.nl/concept/4/layout.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 101208 op 18-10-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Je zegt dat je een layout hebt gemaakt die je ook laat zien, maar je wilt er geen commentaar op :S?

Ik hou niet zo van minimalistisch dus ik geef er ook maar geen commentaar op, ziet er leuk uit maar is voor mij niet af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flashin schreef op 18 oktober 2004 @ 21:55:
Je zegt dat je een layout hebt gemaakt die je ook laat zien, maar je wilt er geen commentaar op :S?

Ik hou niet zo van minimalistisch dus ik geef er ook maar geen commentaar op, ziet er leuk uit maar is voor mij niet af..
Nee nee, vorige keer had ik ook een HTML bestand gegeven en toen dachten een paar mensen dat ik een site check wilde (en dan krijg je ook commentaar op functionaliteit, etc.) maar om het duidelijk te maken dat ik enkel commentaar op de layout wil, geef ik dit keer geen HTML bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Had jij niet eerder een design gemaakt met een bloem in het midden? Om eerlijk te zijn vind ik dat dit een achteruit gang is... Fel blauw/mind is heel gewaagd, maar of het krachtig is... dat weet ik niet (ja ik weet, smaken verschillen).

Ik heb gemerkt dat jij in jouw designs zeer weinig kleur gebruikt. Minimalistisch zoals flashin ook al zei. Het mac / ipod / milky kan mooi zijn, maar ik vind dat jij het verkeerd gebruikt.
Neem nu het voorbeeld van http://www.apple.com. Ook een heel minimalistisch design, maar kijk eens wat zij wel hebben en jij niet; Content!
Minimalistische designs worden in mijn ogen vaak gebruikt als een "snelhechter" voor de content. Als die content onbreekt, dan verliest 'n dergelijke design zijn helderheid. Bij showcases (!= portfolio) wordt dit vaak toegepast --> namelijk het werk is het belangrijkste, de site er omheen voor de "interactie" met de gebruiker.

Ik denk dat ook jij gebrek heb aan een onderwerp voor een site. Zoals de vele (waarschijnlijk) beginnende webdesigners die dit topic bekijken en posten.

offtopic:
ik begin me steeds meer af te vragen of het niet verstandiger is om een aparte [2d]Webdesign aan te maken, want 2d graphics maken is een ding. Webdesign i.m.o heel anders qwa aanpak. Een topic waar beginnende/novice designers aan de hand van een gekozen onderwerp kunnen werken. Met het commentaar van de vele iets verder gevorderde webdesigers die hier rondzwerven is leuk en leerzaam voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik geloof dat website vormgeving ook kan?
Nogsteeds niet af...na een jaar. Te weinig tijd.....ooit

Afbeeldingslocatie: http://squat.net/kraakforum/upload/uploads/Untitled-2.jpg

http://visueel.host.sk
(kom er net achter dat ze daar tegenwoordig (lelijke) recalme hebben :/ )

[ Voor 15% gewijzigd door Bram77 op 18-10-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Liquid schreef op 18 oktober 2004 @ 22:56:
[...]

Had jij niet eerder een design gemaakt met een bloem in het midden? Om eerlijk te zijn vind ik dat dit een achteruit gang is... Fel blauw/mind is heel gewaagd, maar of het krachtig is... dat weet ik niet (ja ik weet, smaken verschillen).

Ik heb gemerkt dat jij in jouw designs zeer weinig kleur gebruikt. Minimalistisch zoals flashin ook al zei. Het mac / ipod / milky kan mooi zijn, maar ik vind dat jij het verkeerd gebruikt.
Neem nu het voorbeeld van http://www.apple.com. Ook een heel minimalistisch design, maar kijk eens wat zij wel hebben en jij niet; Content!
Minimalistische designs worden in mijn ogen vaak gebruikt als een "snelhechter" voor de content. Als die content onbreekt, dan verliest 'n dergelijke design zijn helderheid. Bij showcases (!= portfolio) wordt dit vaak toegepast --> namelijk het werk is het belangrijkste, de site er omheen voor de "interactie" met de gebruiker.

Ik denk dat ook jij gebrek heb aan een onderwerp voor een site. Zoals de vele (waarschijnlijk) beginnende webdesigners die dit topic bekijken en posten.

offtopic:
ik begin me steeds meer af te vragen of het niet verstandiger is om een aparte [2d]Webdesign aan te maken, want 2d graphics maken is een ding. Webdesign i.m.o heel anders qwa aanpak. Een topic waar beginnende/novice designers aan de hand van een gekozen onderwerp kunnen werken. Met het commentaar van de vele iets verder gevorderde webdesigers die hier rondzwerven is leuk en leerzaam voor iedereen.
Eigenlijk kan ik me helemaal vinden in jouw reactie. Ik krijg overal commentaar dat ik te minimalistisch bezig ben. Maar ik neig naar strak en ik ben bang dat ik teveel fratsen op m'n site zet. Ik denk dat ik dat moet gaan oefenen.
Maar je hebt helemaal gelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 10-07 22:35

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hier iets in elkaar geflast voor een opdracht voor school...

Afbeeldingslocatie: http://homepages.adc.fcj.hvu.nl/1214614/meuk/versie1a_submenuidee_p.png

logisch natuurlijk dat in 't gedeelte rechts de tekst in komt ;)

hmm inmiddels is het streepje tussen de T en F van portfolio aan elkaar gefixt zoals je op de thumb kunt zien, maar in 't grote plaatje nog niet...

/edit: en ja, ik houd niet van kleuren!

[ Voor 27% gewijzigd door zwahiel op 19-10-2004 00:49 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 20:12
^^ letters van portfolio lopen niet helemaal op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

xzoticate schreef op 19 oktober 2004 @ 00:49:
^^ letters van portfolio lopen niet helemaal op de lijn.
jawel hoor ;) optisch bedrog, doordat de tekst volgens mij nog 1px te hoog staat...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
zwahiel schreef op 19 oktober 2004 @ 00:50:
[...]

jawel hoor ;) optisch bedrog, doordat de tekst volgens mij nog 1px te hoog staat...
Fix dat dan ff een gooi de Lorem Ipsum erin waar de tekst komt. Ik heb het idee dat wit teveel overheerst er ietswat te weinig contrast in zit, maar dat kan ik nog moeilijk inschatten zo.

[ Voor 8% gewijzigd door sdomburg op 19-10-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

zwahiel schreef op 19 oktober 2004 @ 00:47:
hier iets in elkaar geflast voor een opdracht voor school...

[afbeelding]

logisch natuurlijk dat in 't gedeelte rechts de tekst in komt ;)

hmm inmiddels is het streepje tussen de T en F van portfolio aan elkaar gefixt zoals je op de thumb kunt zien, maar in 't grote plaatje nog niet...

/edit: en ja, ik houd niet van kleuren!
Lekker idee, ik heb een zelfde idee voor mijn eigen homepage. Gelukkig gebruik ik wel mn eigen foto's en niet van die cliché stockfoto's :w
Michali schreef op 18 oktober 2004 @ 19:16:
[...]

Indrukwekkend, zeker, alleen een paar opbouwende opmerkingen. Je kiest voor ronde (organische) hoeken voor je content container box. Hier houd ik persoonlijk erg van. Ik zou dit dan ook echt doorvoeren in het menu. Maak de hoeken van het bovenste en onderste item rond, of maar de hoeken van alle items rond wat me zelf ook wel mooi lijkt.

Verder zou ik de afstand van het menu en de rand van de container behoorlijk vergroten. En ik zou zeker consequent zijn met de afstand van de tekst tot het menu en de afstand van de tekst en de rechter zijkant van de containerbox. Deze zou ik gelijk houden. En ik zou ook iets doen aan de kleur van de letters. Een stukje lichter, geen zwart iig. Mischien een subtiele bruintint?
Ik vind het vooral meteen jammer, dat sprong me meteen in het oog, dat er
ProtEstantsEkerk staat. 2x een hoofdletter en dan geheel uit de toon vallend een kleine letter. Ieuw.

Ik zou de tekst niet minder zwart doen. Mag dan wat rustiger overkomen, maar denk er wel aan dat ook oudere mensen dit moeten lezen :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Dark Blue schreef op 19 oktober 2004 @ 01:29:
[...]

Lekker idee, ik heb een zelfde idee voor mijn eigen homepage. Gelukkig gebruik ik wel mn eigen foto's en niet van die cliché stockfoto's :w
smaken verschillen, als je maar om toestemming vraagt mag je ook stockfoto's gebruiken. Ik vond dit gewoon een super mooie foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Voor een "super mooie foto" laat je eigenlijk wel weinig zien van de foto ;) Maar ik ben het met je eens, wat betreft stockfoto's gebruik. Het is natuurlijk wel stoer als je zelf alle foto's maakt, maar als je het geld hebt of toestemming en de stockfoto voegt wat toe aan je site; waarom niet.

Maar genoeg over het wel of geen gebruik van stockfoto's. Laten we eens kijken naar het "design". Zoals iemand anders al geroepen heeft -> plaats eerst wat tekst zodat we een beter beeld kunnen vormen van je design.

Maar goed deze analyse puur op wat ik nu zie. Je bent vrij trendy modern bezig, dat is goed. Je maakt gebruik van typografie waardoor dit een onderdeel wordt van je design (ik doel hier ook op de t en p in portfolio). Dit is volgens mij de eerste keer hier in dit topic dat iemand dit doet. Chapeau voor dat ;)
Maar toch wat opmerkingen. Hoewel je speelt met font-sizes en dit een vrij grote rol laat spelen in je design, vind ik het jammer dat je geen aandacht besteed aan de onderlinge afstanden tussen letters. Lettertypen hebben standaard vaak geen optimale afstand. Bijvoorbeeld bij about me. In dit woord zie je duidelijk dat er tussen a en b een veel grotere afstand bestaat, dan tussen de b en de o. In photoshop kan je niet voor niets deze gaps finetunen.
Let op dat dit niet als mierengeneuk bedoelt is. Dit merk ik op, omdat jij, de typografie, een van de leidende kenmerken van je site maakt

Verder zeg je dat je niet van kleur houdt. Zeg je dit puur op dit design af of in het algemeen. Uit ervaring weet ik dat het werken met grijswaarden, wit en zwart heel veilig is. Je kunt namelijk geen echte buil vallen. Ook jou wil ik vragen om uit dat veilige bootje te stappen. Want op dit moment heb ik wat moeite met het kijken naar je website. Bovenin is het heel gestructureerd maar naar het midden toe en verder naar beneden wordt het een grote blur.

Laatste opmerking, die foto, wat voor een toegevoegde waarde heeft het voor je site, behalve opvulling. Ik kraak het niet af, maar ben gewoon nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 08-07 09:15
Senzuboon schreef op 14 oktober 2004 @ 12:17:
@Liquid: Ik doe Multimedia Vormgeven aan het Deltion in Zwolle. Dit is voor Visualisatie. Wat is er mis met frames in Flash? Jij doelt er zeker op dat het met Action Script beter gaat?

offtopic:
wat is mis met 'lerares'? :?
offtopic:
Welke docente is dat? Doorgaans moet je op die school (/me zit er ook op) dat soort dingen niet te serieus nemen, omdat de meeste leraren van html etc. nog geen ene fuck verstand hebben en ze zich er makkelijk afmaken

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

offtopic:
Ik weet haar naam niet, maar ze is nieuw. Klein en blond. En ik weet het van die leraren. Heb er net een opleiding afgerond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109676

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/SR4170Y0E43C/p.jpeg

Een foto van mij die een rare sprong doet...
photoshop gebruikt om hem een beetje te editten

comments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Grappig :) (niet dat ik verstand heb van art O-) )
maar ik vind em wel mooi :*)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hmm, hijs heel sterk 'over effect'. Dus je past maar wat effecten toe, en als het je leuk lijkt ga je verder. Niet echt mijn smaak :) Maar wel leuke sprong :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ik zit in de Galacommissie van Paradoks, en ik moest een logo maken voor het kerstgala,
waar ik wel aan vast zit, is dat de commissie besloten heeft om het originele Paradokslogo daarvoor aan te passen in kerstsfeer.

Dit heb ik tot nu toe gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/t.b.dijkman/kerstversi.gif

Origineel:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/t.b.dijkman/paradokslogo.gif

Opmerkingen zijn welkom. (Maar let niet op het lettertype eronder, dat moet nog worden vervangen door een of ander Kalligrafie lettertype)

[ Voor 12% gewijzigd door MaximusTG op 22-10-2004 20:03 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hmm, je zou het wat flitsender kunenn styleren, met meer vlak, komt mooier over :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Simon schreef op 22 oktober 2004 @ 20:02:
Hmm, je zou het wat flitsender kunenn styleren, met meer vlak, komt mooier over :)
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Meer vlak :? . B) :)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56719

super-muffin schreef op 17 oktober 2004 @ 21:35:
[...]

Adobe Illustrator ;)
Jammer dat ik het nog niet thuis heb. Want dan kan ik verder. Nu moet ik wachten tot volgende week.
Ik heb pas net illustrator in huis en ik snap er nog niet zoveel van, terwijl photoshop mij wel vrij goed afgaat.

Wat ik wil vragen is hoe heb je die auto gemaakt, nagetekend, overgetrokken, ingescand? Is er misschien ergens een tutorial die uitlegt hoe je in illustrator ziets kan maken? het gaat me er vooral om dat er met vectoren in illustrator geen kwaliteitsverlies is bij het veranderen van het formaat vandaar...

Als iemand anders een tip/tutorial weet graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 56719 schreef op 22 oktober 2004 @ 21:23:
[...]

Ik heb pas net illustrator in huis en ik snap er nog niet zoveel van, terwijl photoshop mij wel vrij goed afgaat.

Wat ik wil vragen is hoe heb je die auto gemaakt, nagetekend, overgetrokken, ingescand? Is er misschien ergens een tutorial die uitlegt hoe je in illustrator ziets kan maken? het gaat me er vooral om dat er met vectoren in illustrator geen kwaliteitsverlies is bij het veranderen van het formaat vandaar...

Als ik me niet vergis, maak je zoiets door een foto van zo'n auto in een layer te plaatsen, en dan in een andere layer de omtrekken tracen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
MaximusTG schreef op 22 oktober 2004 @ 20:04:
[...]

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Meer vlak :? . B) :)
Dus minder details, meer vlakken/vulling. Voeg kleuren toe, doe eens lekker tegendraads, geen typische kerstkleuren :P Maar dus kleurvlakken, ipv lijntjes..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Simon schreef op 22 oktober 2004 @ 21:43:
[...]

Dus minder details, meer vlakken/vulling. Voeg kleuren toe, doe eens lekker tegendraads, geen typische kerstkleuren :P Maar dus kleurvlakken, ipv lijntjes..
Ahaa, zoo bedoel je. Ik zal het meenemen in de volgende vergadering. Maar kleur zal er waarschijnlijk niet inzitten, ben bang dat we alleen in zwart/wit mogen afdrukken ivm kosten. Die lijntjes van het originele logo wil ik eigenlijk ook wel weghebben, maar ik zou niet weten wat ik er voor in de plaats zou kunnen doen. Kleur kan dus niet. :'(
Maar in ieder geval bedankt voor de kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Ik zou bijna "ja, duh!" willen zeggen ;). Photoshop = pixels, Illustrator = vectoren. Zie het als continu werken met de Path-tool in PS, alleen stukken beter. Ook hier kun je layers en blending modes gebruiken.
Wat ik wil vragen is hoe heb je die auto gemaakt, nagetekend, overgetrokken, ingescand?
Overtrekken werkt. Open de JPG in Illustrator. Zet de transparency op 40% of zo, zodat je bij donkere vlakken niet aan het zoeken bent naar je lijntjes. Lock de layer en maak een nieuwe layer. Begin dan met een stroke van 1 en een felle kleur en 50% transparantie (weer voor 't gemak) over te trekken. Deel van de auto klaar? Stroke "omklappen" naar Fill, juiste kleur kiezen, done. Illustrator dwingt je min of meer in stukjes te werken.
Is er misschien ergens een tutorial die uitlegt hoe je in illustrator ziets kan maken? het gaat me er vooral om dat er met vectoren in illustrator geen kwaliteitsverlies is bij het veranderen van het formaat vandaar...
Daar komt wel bij dat je stukken harder moet werken op sommige punten. Het heeft mij ook een jaar of zo geduurd het programma m'n bitch te maken >:). Je moet vooral niet opgeven en veel experimenteren met de tooltjes, tutorials zijn vaak maar op 1 specifiek ding gericht. Gebruik de Smart Guides, Rulers (en dus ook gewone Guides, absolute verticale en horizontale lijnen), hulpvormen (kleine kubusjes die gelijkvallen met de guides waarmee je snel kan alignen) de Align en de Pathfinder tools; dat zijn je beste vrienden. Leer de sneltoetsen voor Hide/Show, Grid On/Off uit je hoofd.

Kijk ook hier : http://www.vectorize.de/index_old.html < klik op "proceed to vectorize", en kies "tutorial". Hij's eigenlijk voor Freehand bedoelt en er wordt van je verwacht dat je een beetje benul er van hebt hoe de dingetjes werken, maar dat legt 't dus wel even uit. Hier > http://www.sitepoint.com/...e/index.php/t-158087.html staat nog wat. Gewoon zoeken op "vectorize tutorial".
MaximusTG schreef op 22 oktober 2004 @ 20:01:
Ik zit in de Galacommissie van Paradoks, en ik moest een logo maken voor het kerstgala,
waar ik wel aan vast zit, is dat de commissie besloten heeft om het originele Paradokslogo daarvoor aan te passen in kerstsfeer.

Dit heb ik tot nu toe gemaakt:

[afbeelding]

Origineel:

[afbeelding]

Opmerkingen zijn welkom. (Maar let niet op het lettertype eronder, dat moet nog worden vervangen door een of ander Kalligrafie lettertype)
Probeer eens wat arcering te gebruiken? Teken een lange, spitse gelijkzijdige driehoek, geen stroke, alleen fill. Maak een nieuwe Brush, type Pattern Brush, kies de driehoek, klaar. Teken een cirkel en pas de brush hierop toe, je zult vanzelf wel zien hoe effectief dit kan zijn :). Ook lijkt 't er op dat je het slangetje wel mag overdoen, nu zitten er veel te veel dragpoints in (minder dragpoints > soepelere lijnen). Om uiteindelijk je custom brushes te "renderen" (e.g., er losse vectorshapes van te maken) selecteer je je vorm en doet Object > Expand Appearance.

[ Voor 26% gewijzigd door Yoozer op 23-10-2004 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb even een nieuwe intro page gemaakt voor mn site, heel minima en strak (al zeg ik het zelf :+ )
Tell me what you think :)

http://www.digital-d.nl

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

MaNiC_MiNd schreef op 23 oktober 2004 @ 03:22:
Ik heb even een nieuwe intro page gemaakt voor mn site, heel minima en strak (al zeg ik het zelf :+ )
Tell me what you think :)

http://www.digital-d.nl
Had dan een screenshot gemaakt, dit is wel behoorlijk sitecheckerig :/. Waarom heet je domein trouwens Digital-D als je de hele pagina Cypher-KIA noemt? Ik zou trouwens even subtiel het woordje "WC" in je pasfoto weghalen of vervangen door "Fietsenstalling" (zo te zien is 'ie op het station gemaakt). Verder zou 't misschien aardig zijn als je de header (best groot eigenlijk, en ik zit hier al @ 1280 x 1024 x 2) per pagina uit laat faden als je omschakelt naar een ander item op de site.

Verder slaat de combinatie strakke knoppen en letters en dan zo'n warrig, handgetekend logo ook een beetje de plank mis. Je weblog had je ook wel even mogen vullen (nu is er niet echt reden om terug te komen omdat je 't gelijk hebt uitgelezen) voordat je 't op de site duwde, en de About doet een beetje aan een CU2-pagina denken (let wel, da's niet in positieve zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yoozer schreef op 23 oktober 2004 @ 03:32:
[...]

Had dan een screenshot gemaakt, dit is wel behoorlijk sitecheckerig :/. Waarom heet je domein trouwens Digital-D als je de hele pagina Cypher-KIA noemt?
* HaterFrame een beetje lui, dit domein heb ik oot "gekregen" en eigenlijk geen zin/tijd gehad om het om te zetten.
Ik zou trouwens even subtiel het woordje "WC" in je pasfoto weghalen of vervangen door "Fietsenstalling" (zo te zien is 'ie op het station gemaakt).
Hmmm das idd wel een idee, maar was toch eigenlijk wel van plan om die foto es te veranderen.
Verder zou 't misschien aardig zijn als je de header (best groot eigenlijk, en ik zit hier al @ 1280 x 1024 x 2) per pagina uit laat faden als je omschakelt naar een ander item op de site.
Ook geen gek idee :hail:
Verder slaat de combinatie strakke knoppen en letters en dan zo'n warrig, handgetekend logo ook een beetje de plank mis.
Klopt helemaal, maar ik houd graag de knoppen overzichtelijk. De logo`s zijn gewoon in mijn "stijl" :) Gelukkig verschillen smaken B)
Je weblog had je ook wel even mogen vullen (nu is er niet echt reden om terug te komen omdat je 't gelijk hebt uitgelezen) voordat je 't op de site duwde, en de About doet een beetje aan een CU2-pagina denken (let wel, da's niet in positieve zin).
Klopt klopt, die weblog gaat vanaf morgen ook weer dagelijks gevuld worden :) door een update van het blog scriptje ben ik alles kwijt geraakt. :( En de about me page gaat binnenkort zeer zeker drastisch veranderen (was ook te lezen op de main page). Het gaat meer een klein verhaaltje worden ipv van die CU2 lijst.
:hail:

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

De effecten in de banner zijn leuk, maar ik had wel wat meer texten er in willen zien. Je kan veel meer doen met de gradients dan alleen van #000000 naar #FFFFFF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Afbeeldingslocatie: http://meat.inforaction.nl/img/poster_5nov_def_vierkant.jpg

Poster voor de nieuwe M.E.A.T editie.
c&c welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Supergaaf gemaakt! Erg leuk idee en goed uitgewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:45
Ik heb mijn eerste ''Piece of Art'' gemaakt, althans ikzelf vindt het niet slecht voor een beginner :P

Afbeeldingslocatie: http://www.remcoj.demon.nl/Yonix.bmp

Ziet er nog vrij simpel uit, maar ik ga nog even aan de gang met wat effecten en dergelijke....beetje proberen enzo.
Dit is gemaakt na aanleiding van een Tutorial op deze site: Klik

Commentaar is altijd welkom, maar sugesties ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

Poster voor de nieuwe M.E.A.T editie.
c&c welkom :)
Erg leuk met het gezicht, alleen vindt ik het domein er niet echt uit springen...
Misschien zou je een stikker er op kunnen plakken met daarin het domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

[...]

@Yoozer: ja zo heb ik het ook gedaan ongeveer. Alleen dat van die transparantie niet, die zal ik ook gaan gebruiken voor taan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45450

@bRight:

De bewerkte foto is erg mooi! Leuk idee en goed afgewerkt. De rest van de poster is vrij saai en niet origineel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07 09:43
Het allereerste wat ik met photoshop gemaakt heb. Het is verre van goed vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/pics/04100/12435234524352345345small.jpg
De afbeelding is klikbaar.

C&C welkom.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Wees origineel en volg geen tutorial die alleen maar veel effecten combineert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-07 20:34

alienfruit

the alien you never expected

Afbeeldingslocatie: http://www.previews.nl/royalstar/images/page1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik vind je menu erg druk en onoverzichtelijk, iets in de achtergrond stoort me. De opzet opzich is leuk, maar er zit iets, ik denk dat het de streepjes in het menu zijn.

Verder vind ik het logo niet echt mooi, maar waarschijnlijk kun je er niets aan doen :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Houd op over het logo :+ Verder misschien is het menu wat te blauw, maar de klant vond het ontwerp goed dus... Ik had juist strepen er tussen gezet om het duidelijker te maken :(

[ Voor 24% gewijzigd door alienfruit op 24-10-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Is de tekst tijdelijk of definitief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Gezien de tik en tjiepfouten niet neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

nieuw werkje:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/newnewhome/cache/c13a0f45735e897ced6378c1785a5ea7.jpg

(clickez)

op de kleine vallen de detaile een beetje jammertjes weg zie ik

die MEAT poster is echt goed imho, eindelijk eem beetje opleving in dit topic. Dit is echte originaliteit

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 25-10-2004 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Roland schreef op 23 oktober 2004 @ 21:18:
Erg leuk met het gezicht, alleen vindt ik het domein er niet echt uit springen...
Misschien zou je een stikker er op kunnen plakken met daarin het domein?
De url hoeft er ook niet zo uit te springen :)
Anoniem: 45450 schreef op 24 oktober 2004 @ 18:02:
De bewerkte foto is erg mooi! Leuk idee en goed afgewerkt. De rest van de poster is vrij saai en niet origineel. :)
Tnx!
Hij kan idd een beetje saai overkomen, maar we hebben gekozen voor een minimalistische uitstraling. Alle info staat er iig op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ik ben weer even aan de gang geweest met Photoshop CS, ik heb een achtergrondje gemaakt en daarop een text gezet. Alleen nu zit ik met een klein probleempje, hoe kan ik de text een andere kleur laten krijgen? Dus bv: De achtergrond ''Groen'' en de Text ''Rood''. Want als ik dus ''Hue and Saturation'' gebruik dan kleurt alles dus ''Groen'' of ''Rood''.
Hier even hoe het plaatje nu is:

Afbeeldingslocatie: http://www.remcoj.demon.nl/Untitled-1.jpg

Zoals jullie zien is de text nog veel te licht, en niet echt geweldig leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

Je kunt de tekst selecteren en bovin in de type tool kun je de kleur opgeven. Mits de tekst niet in dezelfde layer als de background zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

aangezien er een wind / motion blur over die text zit is dat een gerasterde layer, dus dat gata niet (meer)

gewoon je adjustment layer groupen met je (merged) textlayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Bedankt voor jullie reacties, ik zal strax eens even kijken of het gaat lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109676

volgens mij moet je gewoon die letters in een andere layer poppen, en dan die Hue and Saturation alleen maar op de achtergrond toepassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Dit wordt mijn pixel magnus opus, piece de resistance, of hoe je dat ook mag noemen: de verpixeling van het Witte Huis in Rotterdam (waar ik zo'n beetje naast woon). Ik zal hier regelmatig WIP's plaatsen, beginnend met stap 1:

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/wittehuis/2004-10-25-witte-huis.gif

Zoals je ziet ga ik niet heel erg systematisch te werk met een framework of een lijntekening. Nee, anders vind ik het niet leuk. To be continued...

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.