Oki commentaar waardig
Over het algemeen vind ik de opzet van de poster zeer ok, ik zou de layout ongeveer zo laten, ik heb wel vragen bij de afmetingen, ik neem aan a3 oid, maar als het a2 of groter wordt dan lijkt hij me wel erg lomp.
puntjes van kritiek:
• Het lettertype van
"Bevrijdinggsdag 2005 (..) Comitee Weerselo" staat in capitals, en daarnaast is het nog een schots en scheef lettertype, als ik ergens langsfiets en ik wil snel even zien wat er op de poster staat, dan kan ik dat niet, aangezien de tekst in deze opmaak enorm veel aandacht vergt om te lezen. Ik zou het niet in capitals zetten en zeker een goed leesbaar lettertype nemen dat een variabele letterbreedte heeft.
• De vorm om
"Het feestteam + showband Feeling" is een beetje aan de slome, lompe kant. Het hoekt een beetje en dan komt er weer een sloom bochtje in, dit kan veel flitsender. Ik zou het gewoon bij vrij weinig strakke hoeken laten, gewoon drie of vier niet al te scherpe hoekjes.
• Die horizontale blur achter
"Weerselo 5 mei 2004"
moet weg, het is geen photoshop tutorial maar een echte poster.
• De emboss schaduw op de achtergrond moet weg om dezelfde reden.
• De vier bollen links en rechts komen mij te lomp over, ik zou er meer kleine bolletjes van maken, en het liefst ook niet allemaal in de rij.
• het lettertype van de urls aan de onderkant vind ik ook niet echt passend, dit mag wel minder opvallend.
datwast