[2d] post je 2d stuff maar weer - part 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.907 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Post in dit topic al je zelfgemaakte 2 dimensionale creaties :)
Van Paint tot Photoshop, van vector tot pixel...

De voorgaande topics:
part 1, part 2, part 3, part 4, part 5, part 6

Voor handgetekende of wacom-zuut hebben we een apart topic:
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 5

Houd het een beetje overzichtelijk, ga niet teveel offtopic please :)
Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04
Ff een quote uit het oude topic :+
mattttt schreef op 07 juni 2004 @ 00:35:
Tja, ik begon me een beetje te vervelen en dus uit pure verveling ben ik (een beetje snel, dat wel) begonnen met het overtrekken van mij uit een foto, en daar wat dingetjes bovenop en achterop gegooid..

Afbeeldingslocatie: http://www.matttt.nl/images/rock-and-roll-rebel.png

Clickable
iemand anders nog op of aanmerkingen ?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 14:01
mattttt schreef op 07 juni 2004 @ 13:53:

[...]

Ik vind de tekst niet bij het plaatje passen (of andersom :+ ). Tekst is Rock & Roll Rebel, maar het plaatje lijkt op een gabber.

Verder hebben de sterretjes in mijn ogen niet echt toegevoegde waarde. Is net alsof ze er nog bijgezet zijn om het nog een beetje op te vullen. [DURF LEEG TE LATEN]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

[...]

Ik vind eigenlijk die mens-figuur niet echt passen bij de letters. Sowieso de schaduw er achter vind ik persoonlijk niks. En het is misschien mooier als je ook van die 'krassen' aanbrengd op de zwarte figuur...

Plus, inderdaad, de sterretjes hadden wat mij betreft ook niet gehoeven. :)

[ Voor 11% gewijzigd door OkkE op 07-06-2004 14:27 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Afbeeldingslocatie: http://213.10.119.14/picserver/img.php?/ZS16ZU0JVF9R/6R7801S99IV8/JPEG/1086526591//jap4
C&C?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@leokennis: ik zou de vormen wat vloeiender maken. Vooral de banden (waarvan je weet dat ze rond zijn) is het storend dat het wat blokkerig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69832

Anderen zeggen het al; ook ik vind het silhouet niet echt goed bij de tekst passen. Verder: compliment! Ik houd van de kleuren en de gegrungede tekst en de sterretjes zijn geweldig.

---

Alweer een tijd terug begonnen met boekenleggers. Het plan was er (minstens) elke maand één te maken, gewoon om te oefenen. Dit zijn de eerste drie. Het zijn er dus drie, voor en achterkant naast elkaar (dit plaatje is dus niet bedoeld als één creatie - voor wie 'm nogal onsamenhangend vindt :P ). Uiteindelijk geprint op een mooie kleurenlaser, uitgeknipt en geplastificeerd. Best leuk om te doen en om te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.markdingemanse.nl/misc/got/BL600.jpg
klikkebaar

C&C?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 69832 op 07-06-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
vind ze een beetje druk voor boekenleggers
maar wel mooi :)
AgoNitE schreef op 06 juni 2004 @ 11:48:
ohjah, ik heb sinds gister weer een Winamp skin klaar, gemaakt om bij een Windows Visual Style te gebruiken:
Winamp Skin:
[afbeelding]

Windows VS:
[afbeelding]

En Neowin topic over die windows skin:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=171656
die theme is echt :9~

kan ik je winamp skin ook ergens downloaden? :>
heb m al gevonden in je opendir
je maakte m vast niet voor niks, maar als je liever niet hebt dat ik m gebruik hoor ik het nog wel
erg stylish _o_ jammer alleen dat hij nog het oude formaat heeft, maar das geen amp ofzo ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Punksmurf op 08-06-2004 11:12 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:57

Griffin

Is mythical

Mijn 1e eigen gemaakt wallpaper.
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/dutchsoldierforce/images/Galaxy_Gate.jpg%20xx
Clickable

Het is in Fireworks en PSP8 gedaan.
de licht inval heb ik met PSP8 gedaan.

Naam is= Galaxy Gate.
formaat = 1024*768

ik vind het wel leuk. ik ga me er wat dieper in verdiepen.

als iemand denkt dat het niet goed is.... Smaken verschillen.
Ideeën zijn wel altijd welkom

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 08-06-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zet een spatie achter .jpg in je link en hij werkt (geeft nu kruisje af en toe, komt doordat freewebs geen hotlinking wil).

Ik vind 'm een beetje saai. Dat is op zich best goed als wallpaper trouwens, lekker rustig. Hoe heb je dit gemaakt?
hij's fijn
maar: leokennis should go vector
xzoticate zei ook al iets over smoothe lijnen. De horizon is zwaar relaxed, maar de auto is gewoon jammerlijk ruw en de tinten in de lucht zijn ook te hoekig.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 69832 op 08-06-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Idd. Wat aan de saaie kant. Maar het hoeft voor een wallpaper natuurlijk ook niet van je beeldscherm af te spatten.
Wel zou ik de tekst nog wat aanpassen (duidelijker). Naar mijn idee is jouw tekst ook onder een laag terecht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Anoniem: 69832 schreef op 08 juni 2004 @ 14:43:

Ik vind 'm een beetje saai. Dat is op zich best goed als wallpaper trouwens, lekker rustig. Hoe heb je dit gemaakt?
Met Fireworks de achtergrond, en met PSP het licht eroverheen.

Heeft hij me vandaag verteld op school :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 06-06 15:57

Griffin

Is mythical

Ik heb het zo gedaan:
1: eerst in fireworks de basis gemaakt
--->1.1: eerst een blauwrechthoek
--->1.2: dan als effect de eclipse kiezen
--->1.3: beetje die eclipse gaan vervormen.
2: daarna opslaan als .png en dan exporteren naar .jpg
3: de .jpg openen in PSP8 en dan de lichtinval doen. (zit een tooltje voor bij)

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is
Naar mijn idee is jouw tekst ook onder een laag terecht gekomen.
De tekst is niet onder een laag teregt gekomen. Ik heb expres het effect 'blur' (een van de vele effecten in Fireworks) overheen gegooid. dit vind ik persoonlijk wat mooier. Als je dat blur namelijk niet doet dan vind ik de tekst er een beetje uitspringen. ; vooral als het wit is.

[ Voor 33% gewijzigd door Griffin op 08-06-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Griffin schreef op 08 juni 2004 @ 15:46:

De tekst is niet onder een laag teregt gekomen. Ik heb expres het effect 'blur' (een van de vele effecten in Fireworks) overheen gegooid. dit vind ik persoonlijk wat mooier. Als je dat blur namelijk niet doet dan vind ik de tekst er een beetje uitspringen. ; vooral als het wit is.
Kan je dan niet een beetje met de opacity spelen? Alles op de afbeelding is recht en scherp en dan zijn de letters ineens heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 69832 schreef op 08 juni 2004 @ 14:43:
Zet een spatie achter .jpg in je link en hij werkt (geeft nu kruisje af en toe, komt doordat freewebs geen hotlinking wil).

[...]

hij's fijn
maar: leokennis should go vector
xzoticate zei ook al iets over smoothe lijnen. De horizon is zwaar relaxed, maar de auto is gewoon jammerlijk ruw en de tinten in de lucht zijn ook te hoekig.
Die BG heb ik geleend van een andere afbeelding van een forummer :D

Maar met Illustrator heb ik nog wat ik in het begin met Photoshop had: 1000'en instellingen....WAAAAH! Zelfs de meest basis instelling kan ik niet vinden :X

Verder vind ik het programma nogal traag werken, niet responsive. En mijn computer is meer dan snel genoeg...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Illustrator niet snel? volgens mij doe je dan wat fout. Ik vind Illustrator echt heel fijn werken.

Het belangrijkste is dat je de pen tool onder controlle krijgt. En dat is zo gebeurd. Want die zul je toch het meeste gebruiken in illustrator.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Kijk de pen tool doet het gewoon snel maar als je écht een effect oid gaat toevoegen...dan is PS een stukkie sneller...

Tja en die pen-tool, dat ding tekent volgens mij gewoon random curves; je hebt niet 100% controele. Hoe moet ik daar dan in God zijn naam een auto mee overtrekken :?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

leokennis schreef op 08 juni 2004 @ 16:40:
Kijk de pen tool doet het gewoon snel maar als je écht een effect oid gaat toevoegen...dan is PS een stukkie sneller...
Ligt eraan hoe bedreven je bent natuurlijk. Niet dat ik heilig ben natuurlijk ;)
Tja en die pen-tool, dat ding tekent volgens mij gewoon random curves; je hebt niet 100% controele. Hoe moet ik daar dan in God zijn naam een auto mee overtrekken :?
Je moet ook niet op die blokjes klikken als je een curve trekt, dan krijg je idd niet wat je wilt hebben.

Ik heb ff snel wat opgezocht, maar kijk hier eens. (ik maar even gekeken, maar het zag er wel goed uit.)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou je ook niet willen aanbevelen om elke lijn apart met de Pen-tool over te tekenen; Illustrator heeft een Autotrace-feature die je in de meeste gevallen goed op weg kan helpen (zie link).

Coreldraw heeft overigens wat meer mogelijkheden wat dit betreft, namelijk een apart tooltje, CorelTRACE, met heel veel finetuning-mogelijkheden en verschillende manieren van tracen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

Mooie startpost!

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 69832 schreef op 08 juni 2004 @ 17:15:
[...]

Ik zou je ook niet willen aanbevelen om elke lijn apart met de Pen-tool over te tekenen; Illustrator heeft een Autotrace-feature die je in de meeste gevallen goed op weg kan helpen (zie link).

Coreldraw heeft overigens wat meer mogelijkheden wat dit betreft, namelijk een apart tooltje, CorelTRACE, met heel veel finetuning-mogelijkheden en verschillende manieren van tracen.
Dat auto-trace van Illustrator werkt niet helemaal goed volgens mij :X

Als ik een contrastrijk plaatje neem (koe in een gron weiland), en ik selecteer een witte vlek, dan krijg ik een soort dikke zwarte streep dwars door het plaatje heen, gevuld met wit. Default-settings...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Laatst online: 25-05 14:48

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

leokennis schreef op 08 juni 2004 @ 17:30:
[...]

Dat auto-trace van Illustrator werkt niet helemaal goed volgens mij :X

Als ik een contrastrijk plaatje neem (koe in een gron weiland), en ik selecteer een witte vlek, dan krijg ik een soort dikke zwarte streep dwars door het plaatje heen, gevuld met wit. Default-settings...
Ok, omdat ik hier veeeel te vaak vragen over lees, hier mijn hulp voor alle lieve kleine kindertjes! Ik heb dit deels al een keer in een ander specifiek topic gezet, maar niet iedereen leest dat, vandaar.

De standaard trace in Illy is nogal brak, je kunt er enkel duidelijke lijnen mee overnemen uit je plaatje, en daar is alles mee gezegd. Niet het noemen waard. Dan heeft Adobe natuurlijk een fijn pakketje wat het wel kan (Streamline), maar ik vind het niet echt een lekker programma om mee te werken. Ik wil gewoon lekker met de instellingen kunnen kloten (want dat blijft tracen) en dan zien hoe het eruitziet.
CorelTrace heb ik ook wel gebruikt, maar dat was lang geleden voor mij.
In elk geval zal ik de eerste zijn die gratis alternatieven toejuicht, en een tijd terug vond ik een gratis trace programmaatje waar ik helemaal verliefd op ben geworden.

Het gaat om een combinatie van 3 (of eigenlijk 4, als je Java meetelt) programma's:Al deze programma's zijn opensource projecten op SourceForge, de linkjes sturen je naar de betreffende pagina's. Ik heb jullie wat moeite bespaard en de huidige versies allemaal samen in 1 rar gedaan, het enige dat je hiermee hoeft te doen is uitpakken in je program files dir (of ergens anders). "Installeren" hoeft dus niet.
>> http://www.student.io.tudelft.nl/io1144677/trace.rar
er zit al een directory Trace in de rar waar alle andere programma's onder staan, dus je hoeft echt alleen maar naar je programma directory te unrarren, anders krijg je van die domme dubbele dirs

Als je Java nog niet hebt geinstalleerd (je kunt dit controleren in je control panel bij Add/Remove hardware (of Software), moet je dit nu eerst doen:
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html
daar kies je "J2SE v 1.4.2_04 JRE" (dus niet SDK, die is veel groter)

als je die (voor windows) gedownload hebt zou het in principe moeten werken.
Je kunt het programma dan opstarten door naar de directory te gaan waar je trace.rar hebt uitgepakt, dan de subdirectory "delineate" en dan op delineate.bat te dubbelklikken. Daar kun je uiteraard ook een snelkoppeling naar maken.

Werkt dit nog niet, dan moet je datzelfde bestand rechtermuisknop > edit doen. Daar moet je dan op de 2e regel het eerste gedeelte (het stuk voor "bin") in de directory van je java installatie veranderen. let er dan wel op dat je geen directorynamen met spaties gebruikt, in dat geval moet je het DOS-equivalent gebruiken (in het geval van "Program Files" dus "progra~1".

Als hij is opgestart en je hebt je plaatje geselecteerd (bij of het autotrace tabje, ofwel potrace tabje), kun je op run drukken. Hij zal voor beide programma's 1 keer vragen waar je die hebt neergezet. Gewoon even bladeren en autotrace.exe/potrace.exe aanklikken (uiteraard afhankelijk van in welk tabje je zit)

Verder kunnen er met de standaard instellingen in echte foto's vrij snel gaten vallen, maar je zult met wat tweaken best mooie resultaten krijgen. Despeckle en error treshhold hebben daar de meeste invloed op. Error treshold kun je bij foto's lekker strak zetten: 0,1, en despeckle level op z'n hoogst in dat geval. De despeckle treshhold moet je een beetje mee schuiven (en dan wel telkens op run drukken, realtime zou het iets te veel vragen van je computer). Als je je muis boven de regelschuifjes houdt kun je voor veel dingen zien wat het doet, kijk daar ook gewoon even naar.

Zwart-wit dingen, of dingen met veel contrast kun je meestal gewoon het beste in potrace doen, die geeft voor strips bijv. heerlijke resultaten. Foto's komen het beste uit Autotrace (uiteraard; kleur), maar potrace geeft soms ook mooie zwart-wit effecten. Autotrace heeft de functie 'centerline' voor als je echt een strakke lijnen tekening hebt (stel je wilt een wireframe of een bouwtekening tracen). Die functie levert dus lijnen ipv compound vlakken.

Ik weet het, een heel verhaal, maar geloof me, het is het absoluut waard! Uiteindelijk is het allemaal niet zo veel werk, ik heb het hier gewoon uitgebreid behandeld. Toen ik het voor het eerst ging installeren had ik namelijk wat problemen, omdat de instructies uit de readme van Delineate niet helemaal klopten.

happy tracing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
_o_ tnx, dat klinkt interessant!
hopen dat ik vanavond even tijd heb om te proberen :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrKite, bedankt voor de tools en de uitleg! Ik heb er al even kort naar gekeken, ik post wel iets als ik een resultaat heb.

Eerst iets anders:
Afbeeldingslocatie: http://www.vormdicht.nl/misc/got/dissonant600.jpg

WIP, gewoon wat oefenwerk.

Er is in ieder geval nog iets met de kleuren voor m'n gevoel.

C&C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

kleuren zijn goed... ik zou geen dropshadow onder dat platenspelerachtige geval doen... en het kadertje is ook niet echt mooi... de vorm wel, maar het ziet er een beetje lomp uit misschien iets dunner doen allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hehe vet.
Die grammofoonspeler ben ik vaker tegengekomen :)

Mr_Kite: Tja...het zal vast een handig programma zijn...maar het loopt zo traaga ls stront door een zeef. (Joh, JAVA :P ) Als ik op "Run" druk moet ik standaard al een minuut wachten. Dan krijg ik die 1e dialog. Ik denk: beweeg em ff naar het midden van mijn scherm....inhoud weg :X

Opnieuw dan maar, locatie van autotrace aangegeven, krijg ik 2 min. later een error....

Nu wel resultaat. Ziet er vrij mooi uit, al vind ik dat er iets teveel background "doorschint" (veel witte plekken). Maar dat zal wel aan de instellingen liggen :)

[ Voor 94% gewijzigd door sjaakaq op 09-06-2004 12:32 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Griffin schreef op 08 juni 2004 @ 14:24:
Mijn 1e eigen gemaakt wallpaper.
[afbeelding]
als iemand denkt dat het niet goed is.... Smaken verschillen.
Ideeën zijn wel altijd welkom
Commentaar van iemand die denkt dat 't niet goed is:

1) een blauwe achtergrond met een gradient.
2) een oerlelijke standaard lensflare.
3) een stukje onscherpe tekst

Meer zie ik er niet in. Ik kan je wel aanraden om pas dingen te posten als je meer dan 4 bewerkingen (en dan tel ik het opslaan van het bestand mee) op je artwork doet. Misschien ben je er een uur mee bezig geweest; volgende keer misschien nog maar de helft van die tijd, en dan 2 minuten of zo.

Manieren om het te verbeteren:

- maak er eens een thema in
- verwacht niet dat filters alles voor je opknappen
- luister naar kritiek (het "smaken verschillen" geeft mij te kennen dat je er eigenlijk niet veel om geeft of anderen het ruk of top vinden. Jammer, omdat je van goede kritiek een hoop kan leren.)

Dit is gewoon formule-'kunst'. Ik kan in Photoshop zelf ook een hele bak met filters opentrekken, maar daar wordt het resultaat niet mooier van, en daar krijg je niet echt het idee mee dat je zelf iets gedaan hebt.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik in 1998 ook met dit soort dingen begon, dus er is nog wel hoop. Probeer voor de grap eerst eens wat tutorials te doen (er zijn er zat te vinden op 't net) en oefen ze 2-3 keer achter elkaar. Probeer dan zonder de tutorial erbij precies het effect na te bootsen. Het boeit niet dat tutorials wat kitscherig zijn; zo krijg je het idee wat de verschillende bewerkingen doen (het een voor een uittesten ervan doet dat ook, alleen is het dan niet echt nuttig). Een tutorial voor bijvoorbeeld draden te maken, of glazen bolletjes, of een geschuurd metalen oppervlak - weet hoe ze werken en maak ze na. Als je daar even mee bezig bent geweest ken je je gereedschap stukken beter en werk je niet alleen sneller, maar ook creatiever.
:?

Observe and learn, little grasshopper.. Nu moet ik wel zeggen dat ik ook nog de Smart Guides aan heb staan, da's wat makkelijker als je gelijk aan een ander punt wil aansluiten (view > smart guides). En de trace van Illustrator valt best tegen; aan de andere kant kun je veel mooiere curves maken als je het zelf doet. De regel is dat je gewoon zo weinig mogelijk dragpoints maakt.

[ Voor 78% gewijzigd door Yoozer op 09-06-2004 13:17 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

De DivX speler zegt dat de video data: FOURCC code: "CRAM" is. Eh...jaaahaa!

Nee serieus: welke codec moet ik daarvoor hebben? (of: maak er een wmv/mpeg je van oid ;) )

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

leokennis schreef op 09 juni 2004 @ 12:06:
Hehe vet.

Mr_Kite: Tja...het zal vast een handig programma zijn...maar het loopt zo traaga ls stront door een zeef. (Joh, JAVA :P ) Als ik op "Run" druk moet ik standaard al een minuut wachten. Dan krijg ik die 1e dialog. Ik denk: beweeg em ff naar het midden van mijn scherm....inhoud weg :X

Opnieuw dan maar, locatie van autotrace aangegeven, krijg ik 2 min. later een error....

Nu wel resultaat. Ziet er vrij mooi uit, al vind ik dat er iets teveel background "doorschint" (veel witte plekken). Maar dat zal wel aan de instellingen liggen :)
Kun je zeggen wat er misgegaan was? Ik weet dat als je "zware" instellingen neemt (heel precies ofzo, en centerline is ook "moeilijk"), het allemaal wat traag kan zijn, maar over het algemeen (op het opstarten na) doet het hier best redelijk. EN als je goed gelezen had, wist je dat door de error op 0.1 en de despeckle level op 20 die gaten vrijwel uitblijven. Als je het perfect wilt zul je het toch echt helemaal zelf moeten doen/of je trace wat tweaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Een van onze klanten kwam met de melding dat er 3 extra opties aan de site moesten worden toegevoegd, dat is niet zo'n probleem.

Het probleem is meer dat ik nu niet echt helder kan denken (hooikoorts) en toch een knop in dezelfde stijl moet maken als de rest van het menu..

Het gaat om de volgende stijl:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/L58V2503J76U

Hoe krijg ik dat pixellated effect er nou ook al weer in :/

* bakakaizoku excuseert zich voor de n00b post en wijst naar de eerder genoemde reden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Pixelate-->Mosaic in PS.
Mr_Kite schreef op 09 juni 2004 @ 14:56:
[...]

Kun je zeggen wat er misgegaan was? Ik weet dat als je "zware" instellingen neemt (heel precies ofzo, en centerline is ook "moeilijk"), het allemaal wat traag kan zijn, maar over het algemeen (op het opstarten na) doet het hier best redelijk. EN als je goed gelezen had, wist je dat door de error op 0.1 en de despeckle level op 20 die gaten vrijwel uitblijven. Als je het perfect wilt zul je het toch echt helemaal zelf moeten doen/of je trace wat tweaken!
Ik gebruik de dafault instellingen.

Maarre, ik klaag ook niet over het programma hoor. Ik weet ook wel dat het "automated" niet perfect kan ;)

Ik zal nog es met de instellingen kloten.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
|:(

dank B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

leokennis schreef op 09 juni 2004 @ 14:04:
De DivX speler zegt dat de video data: FOURCC code: "CRAM" is. Eh...jaaahaa!

Nee serieus: welke codec moet ik daarvoor hebben? (of: maak er een wmv/mpeg je van oid ;) )
Eh... hier draait XviD (Koepi binary) en DivX 5.03. Maar ik heb de instellingen nu even veranderd (andere codec, WMV9 als 't goed is) dus zou het nu wel moeten lukken. Probeer dezelfde url maar (20 minuten nadat deze gepost is zal 'ie wel up zijn). Ik kan er niks anders van maken omdat 't een trial-versie is en ik geen zin heb om diep te gaan graven naar een trial die het wel toelaat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596 schreef op 09 juni 2004 @ 10:48:
kleuren zijn goed... ik zou geen dropshadow onder dat platenspelerachtige geval doen... en het kadertje is ook niet echt mooi... de vorm wel, maar het ziet er een beetje lomp uit misschien iets dunner doen allemaal...
Bedankt - dunner, dat was de oplossing. Ik heb nu voor stippeltjes gekozen, ziet er wat verfijnder uit. Jij bent duidelijk niet weg van dropshadows - maar ik vind 'm hier wel passen, het geeft de plaat wat meer dimensie.

Nieuwe versie: zie eerdere post of klik.

Is trouwens een intropagina voor website aan het worden denk ik, of gewoon random artwork voor op de site (intropagina's zijn beetje bezoekeronvriendelijk), weet het nog niet.
leokennis schreef op 09 juni 2004 @ 12:06:
Hehe vet.
Waarschijnlijk in het 'Post je desktop'-topic ofzo. Het is een getracede versie van een (gif)bitmap van een of andere clipart-site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

OK een wallpapertje, niet erg lastig te maken (gradiënts, strokes enz.):
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/AVO234CY435C/picserver.jpeg

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
windowsfan? ;)
vind m wel grappig eigenlijk alleen het lijkt zo of je onderste rand (oranje) dikker is dan de bovenste (wit)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op 09 juni 2004 @ 21:39:
[afbeelding]
Ik vind de kleuren heel slecht bij elkaar passen. En hij is natuurlijk erg saai en blokkerig, maar het is een vingeroefening geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Was eedn spontaan ideetje ja :)

Maarre....welcome to the XP login screen :)

Die onderste balk is even breed als de bovenste btw, alleen lijkt die bovenste meer op dat blauwe van het midden een darom dunner oid denk ik :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69832 schreef op 09 juni 2004 @ 20:11:
[...]

Bedankt - dunner, dat was de oplossing. Ik heb nu voor stippeltjes gekozen, ziet er wat verfijnder uit. Jij bent duidelijk niet weg van dropshadows - maar ik vind 'm hier wel passen, het geeft de plaat wat meer dimensie.

Nieuwe versie: zie eerdere post of klik.

Is trouwens een intropagina voor website aan het worden denk ik, of gewoon random artwork voor op de site (intropagina's zijn beetje bezoekeronvriendelijk), weet het nog niet.
beter! nu vind ik alleen de tekst "welkom bij dissonant" een beetje loos erbij staan, of je moet het intergreren of weglaten of in html eronder zetten ofzo (werkt ook nog n's goed bij zoekmachines :) )

en haal die dropshadow nou weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.nimation.nl/hugo/site/thumb.jpg

het komt er dan toch eindelijk een keertje van :) ik moest gewoon een keertje bezig met een portfolio site, heb geprobeert 'm zo simpel mogelijk te houden, het gaat tenslotte om de inhoud...
maar goed, als jullie opmerkingen hebben en graag kwijt willen hoe het beter kan, dan hoor ik dat graag :).

wel klikken voor een vergroting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Laatst online: 08-06 00:02
Anoniem: 28596 schreef op 10 juni 2004 @ 17:10:
[afbeelding]

het komt er dan toch eindelijk een keertje van :) ik moest gewoon een keertje bezig met een portfolio site, heb geprobeert 'm zo simpel mogelijk te houden, het gaat tenslotte om de inhoud...
maar goed, als jullie opmerkingen hebben en graag kwijt willen hoe het beter kan, dan hoor ik dat graag :).

Dat bovenste stuk is mooi, en dat onderste ook, maar samen...?
De tekst 'portfolio' is erg slecht te lezen, en het is niet geheel duidelijk wat wat is (pas na een tijdje bestuderen ontdekte ik dat die opsomming waarschijnlijk een lijst van je items die je online hebt staan is).

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eh ja tis een beetje moeilijk allemaal als het niet interactief is...
en verder moet je het natuurlijk ook niet samen zien, de bovenkant staat volledig los van de onderkant aangezien de onderkant altijd wisselt...
dat het slecht te lezen is vinnik niet zo erg .. het is tenslotte maar een titel die net zo goed weggelaten kon worden, maar dan blijft er zo weinig over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:48
[afbeelding]

een woord: anti-aliasing (Digital Abstract No.5)

Verder is portfolio toch niet echt goed leesbaar (ik zag later pas dat 't er stond), en verder zit er een deuk in de p (of hoort dat zo?), wordt de "o" zomaar onderbroken.

Heb je deze in 2002 gemaakt? En hoe heb je 't eigenlijk gedaan? Paar sphere's gescatterd/instanced, fog, reflectie, en een paar verschillende lampen?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66124

ik actief lid van de waterscouting :o, ben onderdeel van de volgende tak : de stam
we zijn met 12man... en gaan deze zomer met de boot door ned. heen cruize.. op boot met tap en al.. maargoed het idee kwam van mij om met zn alle een longsleve te bedrukken en nog wat "promotie" matiriaal te laten maken voor de sier...

nu heb ik het volgende logo er voor gemaakt :
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RwCpAlgV9f0DkrxMal3coralHow!QL6jW4QhwYkhGsZS4Zk7QI78zbinXwJEZ0JcncJ3dbsSFatgoLKy3l08AYJ54GW5nlKkdbJKu0AHbzo/stam2004.jpg?dc=4675475791655844480

mijn idee werd met alle lof en antusiastme ontvangen, nu moet ik mijn ontwerp alleen nog digitaal hebben

dus de vraag : wil er iemand mijn logo uitwerken op de pc.. zodat ik het digitaal heb ?
je zou me enorm helpen..

als iemand dat wil.. dan laat ik hem ff (goed) inscannen..

ik lees het wel.. alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
het is hier nou niet echt een request forum he...
heb je zelf al wat geprobeert in illustrator ofzo? ikzelf ben wat dat betreft ook n00b maar dit is zeker wel goed te tracen
als illustrator te hoog gegrepen is zou je het eens kunnen proberen met flash, das erg makkelijk om mee te beginnen met vectoren. Tenminste dat vind ik, omdat je heel makkelijk lijnen kan joinen etc., soms wat te makkelijk maar goed.

succes!

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66124 schreef op 10 juni 2004 @ 20:30:
ik actief lid van de waterscouting :o, ben onderdeel van de volgende tak : de stam
we zijn met 12man... en gaan deze zomer met de boot door ned. heen cruize.. op boot met tap en al.. maargoed het idee kwam van mij om met zn alle een longsleve te bedrukken en nog wat "promotie" matiriaal te laten maken voor de sier...

[afbeelding]

mijn idee werd met alle lof en antusiastme ontvangen, nu moet ik mijn ontwerp alleen nog digitaal hebben

dus de vraag : wil er iemand mijn logo uitwerken op de pc.. zodat ik het digitaal heb ?
je zou me enorm helpen..

als iemand dat wil.. dan laat ik hem ff (goed) inscannen..

ik lees het wel.. alvast bedankt!
Lees het topic eens, vooral de uitgebreide suggesties + download van MrKite - daarmee kun je jezelf helpen.

Over het logo: Ik zag alleen aan de bestandsnaam dat er STAM 2004 staat; voor de mensen van je team zal het duidelijk zijn, maar iemand die het voor het eerst ziet fronst zijn wenkbrauwen en denkt 'nee, er staat toch echt geen stam-boom... stam-zoon? stam-noon? stam-soos? WTF?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28333

[afbeelding]

kvind dat 3dmax gedeelte erg strak (mooi material!), maar dat erboven is niet echt mooi.. dat effectje om portfolio komt een beetje over alsof het uit zo'n matrix printer komt (en das niet positief), en dat kleinste lettertype is ronduit lelijk.. daarnaast past het ook niet echt bij elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Blijft cool, van die hyperreflecterende 3d primitives, dit is m.i. ook nog eens een leuke variatie!

Ik ben het met bovenstaande reacties eens dat het woord portfolio wel helemaal voluit mag (hoewel, "Emile Javal toonde in 1878 aan dat de bovenste helft van een regel tekst de meeste kenmerken bevat om woorden te herkennen"), ik denk dat het er in dit geval iets completer van wordt! En dan vind ik het persoonlijk mooier als je het vlak ECHT met bolletjes vult, en niet met een bolletjes patroon. Nu zitten er namelijk ook afgesneden bolletjes bij, en dat is jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paar dingetjes van uitleg op het commentaar van jullie :)

@ inquestos eh het wordt een website en die kop digital abstract No.5 is gewoon tekst in de browser en geen plaatje, ik ga niet voor ieder ding dat ik toevoeg weer een plaatje maken... die deuk in de "P" hoort zo zit in het lettertype, nu je het zegt lijkt het wel zo ja...
de "o" is afgekapt, klopt... heel ortfolio is afgekapt :)
deze heb ik 2002 gemaakt, aantal bollen aanmekaar geplakt (handmatig, zoveel zijn het er niet) glanzend materiaal gegeven, paar lightboxes erop, gerenderd met fish-eye cam van brazil... het blurrige is allemaal photoshop...

@ Kage
dat effectje om portfolio komt een beetje over alsof het uit zo'n matrix printer komt (en das niet positief)
hmm hmm eh tja, als je het zo ziet dan moet dat maar he? :) ik zal het misschien veranderen... maar ik vonnet wel een leuk effect...
en wen maar vast aan dat kleinste letterype, (georgia) dat wordt al steeds vaker gebruikt bij websites en ik heb het gevoel dat er nog wel een groot aantal bij gaan komen...

@ Mr_kite nou ik heb het zo afgekapt omdat dan het menu nog bij in de header past, anders moet het er allemaal weer onder en dan wordt het zo'n lange pagina...
verder moet je een nieuwe monitor kopen :) het zijn nml allemaal +jes en geen bolletjes... en verder zitten er idd afgesneden +jes bij, maar dat vind ik niet zo erg
iig bedankt voor jullie commentaar! ik zal kijken of ik er wat aan ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

haha nu zie ik het inderdaad. Heb hier een redelijk goede 21" CRT, maar op dat formaat blijf het moeilijk om te zien of het bolletjes/wiebertjes zijn (geen verschil op die res in puur z/w), of daadwerkelijk +jes

trouwens, het is vrij eenvoudig op te lossen door er een driehoek van te maken, die dan te gebruiken als tekstvak, vullen met oneindig veel plusjes uit een pixelfont, en dan daar de tekst portfolio in te zetten als outline (zonder kleur), waar je de wrap text properties van instelt (op 0 zou ik zeggen). Weet alleen zo gauw niet of de +jes dan scheef gaan lopen, in dat geval zou ik het zo laten. Nu denk ik dat het Photoshop is (gezien de antialias-afwezigheid), dus misschien dat je dan wel wat kunt gummen. Allemaal mierenneukerij :)

[ Voor 57% gewijzigd door Mr_Kite op 11-06-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Anoniem: 66124 schreef op 10 juni 2004 @ 20:30:

[afbeelding]

Als ik naar het logo kijk valt me een ding op:

- Het is volkomen onleesbaar
- Het is ook nog eens foelelijk (letters missen alle gevoel voor proportie, en niet op een goede manier)
- Je hebt de letters in een soort 3d-gemaakt. Nou is het echter zo dat als je dit gaat overtrekken in line-art je de keuze hebt - of je krijgt een soort draadmodel, of je moet met het invullen van vlakken werken. Het eerste maakt het nog onleesbaarder dan dat het al is, het tweede vereist een meerkleurendruk (== duur).

Pak maar liever een cool lettertype van DaFont of zo af en probeer 't daarmee, zou ik zeggen. Klinkt misschien bot, is het misschien ook, maar okee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.vormdicht.nl/misc/got/music.jpgklikkebaar

Heb het trace-virus te pakken.

C&C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98328

Photoshopsel voor een contestje een tijdje terug:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.witteveen1/gwitteveen/bloem%204%20klein%20copy.jpg

origineel

(niet letten op de stomme elfjes ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
elfjes zijn niet stom maar lief O+
mooie sfeer in je plaat zeg :D

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 10:27
leokennis schreef op 09 juni 2004 @ 21:39:
[afbeelding]
1 woord, gaussaans vervagen, :P mooi 1 woord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen
  • Laatst online: 16-12-2021
nice, duurde een tijdje voor ik de piano doorhad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95104

Ik ben zojuist even bezig geweest met een kleine site voor een 3d groepsproject (Niet die van Got, maar eentje op CGtalk (Minas Tirith Project)..

Graag wat commentaar natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/9U59GUW084NB/picserver.jpeg
Klik :Y)

Gemaakt in Photoshop CS.

Edit: Plaatje kan af en toe down zijn, stomme picserver :(

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 95104 op 12-06-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool, wel grafisch best zwaar. Hoe ga je de tekst en andere content doen?
Het papier is erg realistisch, goed gedaan. Maar zulk echt papier is natuurlijk niet transparant... ik vind de transparantie overigens in het geheel niet hinderlijk, integendeel. Het stukje met CGTalk.com erop heeft wel een heel andere rand dan de twee grotere stukken. Verder zou ik de F en de A van FAQ wat verder uit elkaar zetten. Zijn de letters alledrie wel in uppercase? (bij dit font verschilt de letterafstand namelijk afhankelijk van de case)
Djeen schreef op 12 juni 2004 @ 09:47:
nice, duurde een tijdje voor ik de piano doorhad ;)
thx :)
ben nog niet helemaal tevreden wat compositie betreft. Ik zou meer kunnen doen met de vormen die de pianotoetsen meebrengen.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 69832 op 12-06-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95104

Thnx voor je c&c Strangeloop!

Heb e.e.a. veranderd, de punten die jij noemde :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8SU0A037MT7Q/picserver.jpeg
Klik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

sdomburg schreef op 11 juni 2004 @ 19:48:
[...]
[afbeelding]
2 minuten soepen, als je eventjes wat moeite doet kan je zelf een bijna exact hetzelfde texture generenen.
Kun je me vertellen wat je gedaan hebt? Ik wilde het ook even proberen, gewoon voor de leuk, maar het lukt me niet zo...
En die van jou is nog tileable ook :'(

Wat ik deed was het volgende:

1. Render > Clouds
2. Stylize > Trace Contour...
3. Die layer 3x dupliceren, en achtereenvolgens een verschillende blur geven, zodat er bovenop de originele scherpe lijn ligt, en daaronder een steeds vager wordend grijs. (wist niet hoe ik anders een mooi verloop kon krijgen). Deze allemaal boven elkaar dus met multipy
4. Dan onderop een grijs/beige achtige layer
5. Daar bovenop een witte layer waar ik een gaussian noise in gooi.
6. Levels van de noise layer aanpassen zodat er minder stippen overblijven......

maar dan zit ik vast, ik krijg het maar niet echt mooi.
Kun je je geheimpje vertellen? :)

edit: dit was dus wat ik met bovenstaande kreeg
Afbeeldingslocatie: http://extrapuur.nl/img/vloer.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Kite op 12-06-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Not much too it, kijken hoe je dingen kan minimaliseren en toch sfeer geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.majic.nl/flatdreams.jpg

2de ontwerpje :
Afbeeldingslocatie: http://www.majic.nl/flatdream2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door majic op 12-06-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de heuvels niet losmaakt van de grond en de boom niet losmaakt van de heuvels snap ik niet waarom het loof en de takken van je bomen wel los zijn van hun stam.
De sfeer is wel goed, vooral door de compositie. De kleuren zijn niet zo super (vooral de felgele zon die absoluut niet klopt met de (nacht)kleur van de lucht).
Probeer curves wat vloeiender te maken. En werk met kleurnetten ipv lineaire gradienten, dan kun je veel mooiere luchten en shades maken. Ik zie dat de lucht de enige gradient is: zijn er geen andere omdat je juist wilt minimaliseren, dan zou het wel consistent zijn om ook de lucht gewoon solid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.vormdicht.nl/misc/got/wachten.jpg
(klikkebaar)

Nieuw oefenproject. Nog steeds aan het tracen, nu andere stijl aan het proberen. Dit is de bronfoto: klik.

C&C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
mijn eerste illustrator logo:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/d.boomgaardt/logo2.jpg

ik ben er nog niet helemaal uit met de kleuren iemand suggesties voor mooie kleurencombo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik zou als logo/beeldmerk alleen de A met vierkant pakken. Het komt namelijk wel erg druk op mij over met al die letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de kleuren prima; het is moeilijk om zomaar een mooi kleurcombo te noemen. Als ik geen mooie combo kan vinden sample ik wel eens kleuren uit een goede foto, daar krijg je soms mooie paletten van. Verder ben ik het eens met xzoticate dat de tekst het erg druk maakt.

offtopic:
(@xzoticate: de eerste keer dat ik je nick intikte, eerder in dit topic, zag ik pas dat er geen 'xtoxicate' stond, zo had ik het altijd gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 11:36
Punksmurf schreef op 07 juni 2004 @ 20:15:
vind ze een beetje druk voor boekenleggers
maar wel mooi :)

[...]

die theme is echt :9~

kan ik je winamp skin ook ergens downloaden? :>
heb m al gevonden in je opendir
je maakte m vast niet voor niks, maar als je liever niet hebt dat ik m gebruik hoor ik het nog wel
erg stylish _o_ jammer alleen dat hij nog het oude formaat heeft, maar das geen amp ofzo ;)
hijs al gereleased, met toestemming :)

http://agonite.deviantart.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68556

Leuk topic :)

Sinds vandaag is mijn website online. De website heb ik gemaakt met Photoshop en Dreamweaver.

http://www.spam.com

Commentaar is welkom :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pelle op 15-06-2004 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
hij is te groot voor het browservenster, en dat scrollen is behoooorlijk irritant
kleurgebruik is wel lekker imho, ik vat alleen het rechthoekje onder 'shockerbrown' niet echt.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punksmurf schreef op 14 juni 2004 @ 23:53:
hij is te groot voor het browservenster, en dat scrollen is behoooorlijk irritant
kleurgebruik is wel lekker imho, ik vat alleen het rechthoekje onder 'shockerbrown' niet echt.
Yoow Punksmurf,

In wat voor resolutie kijk je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Anoniem: 68556 schreef op 14 juni 2004 @ 23:37:
Leuk topic :)

Sinds vandaag is mijn website online. De website heb ik gemaakt met Photoshop en Dreamweaver.

http://www.spam.com

Commentaar is welkom :)
Vind je site een mooi kleurtje hebben.
Hier past hij gelukkig wel totaal op het scherm (1280X1024)
offtopic:
Is het trouwens toegestaan om hier een "site-check" te plaatsen?

[ Voor 6% gewijzigd door Pelle op 15-06-2004 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
idioteque schreef op 15 juni 2004 @ 00:25:
[...]

Vind je site een mooi kleurtje hebben.
Hier past hij gelukkig wel totaal op het scherm (1280X1024)
offtopic:
Is het trouwens toegestaan om hier een "site-check" te plaatsen?
Mja, dat vraag ik me dus ook af

Het mooiste zou zijn om een screenshot neer te zetten van de site, of de layout in ieder geval, en er eventueel naar te linken zodat je het niet kan afstrijken als een sitecheck. Zogauw je daadwerkelijk toegang hebt tot de site, zullen veel mensen in /13 nogal gauw de source bekijken en erover gaan klagen (Anne bijv. ;) ) en zal het gauw uitlopen tot een sitecheck..

Dus imo volgende keer op safe spelen en gewoon een screenie/layout neerzetten ipv. de link naar de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja, de html is iig niet om over naar huis te schrijven :)

maar goed, mag allen commentaar geven over het grafische gedeelte...
de site ziet er wel leuk uit, een aantal puntjes...

-ik zou sowiezo de tekstkleur en de scrollbalkkleur veranderen, nu is het teveel bruin...
-verder zie ik een wit vlakje op de site, als dit zo hoort is het lelijk, maar ik denk dat het gewoon een fout is...
-het lettertype van de titel (arial black met een lagere tracking) is gejat van de Bijenkorf, ik krijg iig asociaties met de bijenkorf, en ik denk dat dat niet de bedoeling is... sowizo zou ik een keer een lettertype met schreef gebruiken, lijkt me wel mooi staan bij de afbeelding...
-je header is te groot als de site niet past op 1024*768
-gewoon arial met een lage tracking wat je voor je menu hebt gebruikt is op die grootte erg slecht leesbaar, voor een titel is dat niet zo erg, maar voor dingen die je echt leest is en grotere letterspatiering erg belangrijk...

verder wel leuke kleurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Bokkepootje: sitechecks doen we dus niet aan hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115776

Afbeeldingslocatie: http://www.nesyin.com/sh/layout.jpg

C&C?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 115776 op 15-06-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stoney187 schreef op 14 juni 2004 @ 00:49:
mijn eerste illustrator logo:

[afbeelding]

ik ben er nog niet helemaal uit met de kleuren iemand suggesties voor mooie kleurencombo?
Ik zou een kleuren verloopje maken tussen de A en de L zodat dit duidelijker onderscheiden wordt. Nu lijkt het meer op een sierlijke A dan een A+L. Zoiets als dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.pinkroccade.nl/Images/13_1323.gif

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 115776 op 15-06-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Waarom 3x een home/contact link en de overige 2x?

@d_john: staat toch ook nergens dat het een a + l moet zijn?

[ Voor 64% gewijzigd door wisselwerking op 15-06-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xzoticate schreef op 15 juni 2004 @ 12:18:
Waarom 3x een home/contact link en de overige 2x?
Als ik het zelf eens wist :). Maar ik denk dat daar de link naar de sitemap en nog iets anders 'kleins' komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsesje
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

prinsesje

Quack

(overleden)
M'n eerste vector-frutsel - WIP -, klikbaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.prinsesje.tomaatnet.nl/inet/headphones2.gif

De schouders krijg ik op de een of andere manier niet goed, lippen en wenkbrauwen willen ook niet. Ik wil de huid nog van schaduwen voorzien, vooral het gezicht - hoe kan ik dat het beste doen, zonder dat het heel grof wordt?

Profiel - jaja, met nieuwe foto, zeurpieten! || me@Audioscrobbler
Woei, computer leeft weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xzoticate schreef op 15 juni 2004 @ 12:18:

@d_john: staat toch ook nergens dat het een a + l moet zijn?
Dan heb ik 'm bij deze geholpen aan een idee. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596 schreef op 15 juni 2004 @ 10:25:
mja, de html is iig niet om over naar huis te schrijven :)

maar goed, mag allen commentaar geven over het grafische gedeelte...
de site ziet er wel leuk uit, een aantal puntjes...

-ik zou sowiezo de tekstkleur en de scrollbalkkleur veranderen, nu is het teveel bruin...
-verder zie ik een wit vlakje op de site, als dit zo hoort is het lelijk, maar ik denk dat het gewoon een fout is...
-het lettertype van de titel (arial black met een lagere tracking) is gejat van de Bijenkorf, ik krijg iig asociaties met de bijenkorf, en ik denk dat dat niet de bedoeling is... sowizo zou ik een keer een lettertype met schreef gebruiken, lijkt me wel mooi staan bij de afbeelding...
-je header is te groot als de site niet past op 1024*768
-gewoon arial met een lage tracking wat je voor je menu hebt gebruikt is op die grootte erg slecht leesbaar, voor een titel is dat niet zo erg, maar voor dingen die je echt leest is en grotere letterspatiering erg belangrijk...

verder wel leuke kleurtjes :)
- Wat is er mis met het html gedeelte? Ik heb toch al vermeld dat ik het in Dreamweaver gemaakt heb :?
- Het is btw geen bruin wat ik heb gebruikt maar goed :)
- Dat witje vlak hoort zo, ik denk dat ik het laat staan ik vind het wel wat hebben
- Ik moet eerlijk zeggen dat ik de site van de Bijenkorf nog nooit gezien heb. Ik dacht dat arial wel een neutraal lettertype was?
- De website past wel op 1024 bij 768 alleen de "home" niet omdat onder de pagina de teller staat. Dit ga ik nog verbeteren
- een grotere letterspatiering lijkt me zeker geen slecht idee, thx :)

Bedankt voor je commentaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 68556 op 15-06-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

prinsesje schreef op 15 juni 2004 @ 12:39:
Ik wil de huid nog van schaduwen voorzien, vooral het gezicht - hoe kan ik dat het beste doen, zonder dat het heel grof wordt?
Als je met Illustrator werkt - kopieer de vorm van het gezicht en leg deze er precies overheen. Maak 'm zwart, semi-transparant, en gebruik een blending mode die er goed uitziet. Dan knal je er een andere shape doorheen, gebruikt de pathfinder om 't overbodige deel eraf te kappen, en hoppa - je hebt precies de schaduw die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Laatst online: 02-06 16:36

Blaasvis

Cidora \o/

Afbeeldingslocatie: http://soulfly.nl/~arjan/penguin.jpg

Een poosje geleden gemaakt voor mijn persoonlijke site!
Gemaatk in inkscape, een svg editor voor linux.
Nu het scripten nog ;)
C&C ?

[ Voor 17% gewijzigd door Blaasvis op 15-06-2004 15:04 ]

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsesje
  • Niet online

prinsesje

Quack

(overleden)
Yoozer schreef op 15 juni 2004 @ 14:52:
[...]

Als je met Illustrator werkt - kopieer de vorm van het gezicht en leg deze er precies overheen. Maak 'm zwart, semi-transparant, en gebruik een blending mode die er goed uitziet. Dan knal je er een andere shape doorheen, gebruikt de pathfinder om 't overbodige deel eraf te kappen, en hoppa - je hebt precies de schaduw die je nodig hebt.
Bedankt!
Blaasvis schreef op 15 juni 2004 @ 15:03:
[afbeelding]

Een poosje geleden gemaakt voor mijn persoonlijke site!
Gemaatk in inkscape, een svg editor voor linux.
Nu het scripten nog ;)
C&C ?
Hij's lief! Jammer alleen dat die oogjes precies hetzelfde zijn (of lijken), misschien dat de pupil en oogkas van het achterste oog (uhm, voor de pinguin rechts) iets kleiner kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Anoniem: 68556 schreef op 14 juni 2004 @ 23:55:
[...]

Yoow Punksmurf,

In wat voor resolutie kijk je nu?
1024
voor webdesign moet je imho toch uitgaan van 800, hoewel 1024 steeds vaker kan. ligt net een beetje aan je content/doelgroep
(ik zou er bijvoorbeeld vanuit aan dat er op GoT vrijwel niemand komt met < 1024, en je dus evt 1024 kan gebruiken. daarbij moet je wel bedenken dat er vééél mensen op GoT komen, en het dus in aantal nog wel veel mensen zijn met < 1024 die je ook niet wilt benadelen. een site als van libelle ofzo zou juist weer uit moeten gaan van 800, omdat daar denk ik meer digibeet volk komt en hun computer out of the box op 800@60hz draaien)
Anoniem: 68556 schreef op 15 juni 2004 @ 14:19:
- De website past wel op 1024 bij 768 alleen de "home" niet omdat onder de pagina de teller staat. Dit ga ik nog verbeteren
Afbeeldingslocatie: http://www.klikjegeil.nl/got/sb.jpg
dit is je about pagina
omdat het slecht te zien is heb ik de 'scrollbare' stukken van de scrollbar even omcircelt
dat gaat dus écht níet passen op 1024...

[ Voor 24% gewijzigd door Punksmurf op 15-06-2004 15:41 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punksmurf schreef op 15 juni 2004 @ 15:27:
[...]

1024
voor webdesign moet je imho toch uitgaan van 800, hoewel 1024 steeds vaker kan. ligt net een beetje aan je content/doelgroep
(ik zou er bijvoorbeeld vanuit aan dat er op GoT vrijwel niemand komt met < 1024, en je dus evt 1024 kan gebruiken. daarbij moet je wel bedenken dat er vééél mensen op GoT komen, en het dus in aantal nog wel veel mensen zijn met < 1024 die je ook niet wilt benadelen. een site als van libelle ofzo zou juist weer uit moeten gaan van 800, omdat daar denk ik meer digibeet volk komt en hun computer out of the box op 800@60hz draaien)

[...]

[afbeelding]
dit is je about pagina
omdat het slecht te zien is heb ik de 'scrollbare' stukken van de scrollbar even omcircelt
dat gaat dus écht níet passen op 1024...
Wat vaag zeg, Het is ook helemaal niet de bedoeling dat je aan de rechterkant kan scrollen. De layout moet vast blijven zitten zeg maar. Welke browser is dat btw?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 68556 op 15-06-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
gewoon firefox
en in ie moet ik ook scrollen btw, mocht je eventeel rare dingen hebben uitgehaald... (las al dat je HTML niet echt super was)

toevoeging: ook als ik alleen een gewone smalle startbalk heb en verder niet (heb nu dubbele hoogte startbalk + statbar onderin)

[ Voor 32% gewijzigd door Punksmurf op 15-06-2004 16:06 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punksmurf schreef op 15 juni 2004 @ 16:04:
gewoon firefox
en in ie moet ik ook scrollen btw, mocht je eventeel rare dingen hebben uitgehaald... (las al dat je HTML niet echt super was)

toevoeging: ook als ik alleen een gewone smalle startbalk heb en verder niet (heb nu dubbele hoogte startbalk + statbar onderin)
Ik denk dat het aan je mac ligt want ik heb de site op meerdere pc's gezien en daar werkt het gewoon. Ik heb overigens met een CSS Style gewerkt en heb de scrollbar voorzien van een kleurtje. Dat soort dingen werken jammer genoeg niet op een mac.

Ik geef toe dat ik geen programeur ben maar als je met tabellen, CSS styles en Iframes kan werken valt het volgens mij wel mee :)

Ok je hebt geen mac :) Maar dan blijf ik het een vreemd verhaal vinden dat je dit probleem ook met IE hebt. Zelfs op mijn Pentium 200 met een oudere versie werkt de site goed.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 68556 op 15-06-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
het ligt niet aan de mac, want:

a) als een pagina niet goed rendert is dat een fout van de ontwerper (of de browser, maar firefox voldoet meen ik netjes aan alle standaarden)

b) ik heb geen mac :>
was dat maar zo :P

en die scrollbar doet het alleen in IE, want dat is namelijk geen standaard maar iets dat gewoon door MS verzonnen is. opzich is het wel een leuke optie, vind ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Punksmurf op 15-06-2004 16:22 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punksmurf schreef op 15 juni 2004 @ 16:14:
het ligt niet aan de mac, want:

a) als een pagina niet goed rendert is dat een fout van de ontwerper (of de browser, maar firefox voldoet meen ik netjes aan alle standaarden)

b) ik heb geen mac :>
was dat maar zo :P

en die scrollbar doet het alleen in IE, want dat is namelijk geen standaard maar iets dat gewoon door MS verzonnen is. opzich is het wel een leuke optie, vind ik.
Is zeker een leuk zo'n scrollbar :P Maar wat eigenlijk mijn vraag was, die screenie die je liet zien heb je dat ook bij IE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Anoniem: 68556 schreef op 15 juni 2004 @ 16:09:
[...]

Ik denk dat het aan je mac ligt want ik heb de site op meerdere pc's gezien en daar werkt het gewoon. Ik heb overigens met een CSS Style gewerkt en heb de scrollbar voorzien van een kleurtje. Dat soort dingen werken jammer genoeg niet op een mac.
Ik heb precies hetzelfde probleem in firefox hoor, dus het ligt echt aan jou :>

Overigens begint deze discussie wel langzaam te neigen naar een sitecheck, dus bij deze ook nog wat inhoudelijke opmerkingen;

- qua layout stelt het nogal weinig voor
- lettertype van shockerbrown is nogal saai
- de tekst in de knoppen mag wat mij betreft wel wat omhoog, want nu heb ik het gevoel dat er iets niet klopt bij het zien van de menubalk
* wat is dat voor spul in het plaatje? een steen? Probeer een plaatje te gebruiken wat iets met shocker en brown te maken heeft, bijvoorbeeld een neger die electric boogie doet ofzo ;)
* probeer nog wat met dat rechthoekje te doen, of haal hem gewoon weg

al met al komt het een beetje trendwhore over, niet dat ik daar wat tegen heb (kan zelfs heel tof zijn) maar er ontbreekt gewoon vanalles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Sorry voor de late reactie, ik had niet gezien dat je in dit topic verder gegaan was.

Ik even ruwweg vertellen hoe je dit resultaat bereikt, ik zal echter proberen vooral de denkwijze erachter duidelijk te maken, zodat als je deze denkwijze over neemt niet voor elke andere texture een nieuwe tutorial hoeft te volgen :)

Je begint altijd met de basiskleuren van de ondergrond. Daarmee bedoel ik niet het beige en het zwart, het zwarte heeft een duidelijke vorm en hoort daardoor niet bij de ondergrond. Kies of neem met de eyedropper twee verschillende tinten beige en maak een gradient over de ondergrond.

Je zou nu het zwarte er met de hand op kunnen tekenen (met een Wacom is dat zo gedaan), maar voor deze ene keer gebruik ik een combinatie van filters. Maak een nieuwe layer en selecteer eerst als foreground color zwart en background color wit (of andersom, je kan altijd inverten met control-i) en render clouds. Render erna difference clouds overheen. Je ziet de basislijnen al lopen, echter het is veel te "vlekkerig". Beetje moeilijk te omschrijven maar je ziet het zelf.

Door de levels aan te passen, kan je zorgen dat bepaalde kleurwaarden andere waarden aannemen. Door met de schuifjes te spelen, kan je een veel duidelijker lijnenpatroon creeëren. Speel dus met de settings tot je tevreden bent.

Hierna de opacity van de bovenste layer aanpassen. De basis is er nu, maar we zijn nog niet tevreden. Doordat de basis een gradient is, is de grond nog veel te "clean". Wederom twee tinten beige nemen en clouds ermee renderen zorgt voor een minder vloeiende overgang tussen de kleuren. Nog even control-alt-u om de lichtheid te tunen, gezien de bovenliggende layer het geheel wat donkerder heeft gemaakt.

De texture is nu vrijwel klaar, het enige probleem is dat de grond niet glad is als een spiegel maar ruwheid heeft. Je zou die ruwheid met het 3D programma helemaal na kunnen maken, maar volgens mij bestaan daar geen makkelijke manieren voor om een ietswat ruw oppervlak te maken. (correct me if I'm wrong, ik ben geen 3D'er)

Om nu de schijn van ruwheid te creeëren, zorgen we ervoor dat de ruwheid al in de texture zit. Je zou meteen kunnen denken aan alpha channels, maar dat kost ook veel tijd. De simpele en in dit geval voldoende goede methode is simpelweg een nieuwe layer te maken en daar ruis overheen te renderen, en die dan weer een drop shadow mee te geven. Speel ook hier wat met de settings.

Als je een 4:3 verhouding gebruikt hebt, heb je dankzij het cloudfilter nog een tilable plaatje ook. Als je geen cloudfilter hebt gebruikt voor je texture moet je doormiddel van een offset de randen aan elkaar "naaien".

In het algemeen dus: Zorg dat je met een basis begint en voeg steeds meer details toe; net als een echte schilder. Zorg telkens dat je je goed bedenkt wat er nog mist en wat de meest doeltreffende manier is om het te bereiken. Zorg dat je elke stap in principe op een nieuwe layer doet, zodat je alles op het eind mooi kunt finetunen door gebruik van de Hue/Saturation.

Pfffft, nog een heel verhaal geworden terwijl het zo gedaan is :)

[ Voor 3% gewijzigd door sdomburg op 15-06-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mattttt schreef op 15 juni 2004 @ 16:31:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem in firefox hoor, dus het ligt echt aan jou :>

Overigens begint deze discussie wel langzaam te neigen naar een sitecheck, dus bij deze ook nog wat inhoudelijke opmerkingen;

- qua layout stelt het nogal weinig voor
- lettertype van shockerbrown is nogal saai
- de tekst in de knoppen mag wat mij betreft wel wat omhoog, want nu heb ik het gevoel dat er iets niet klopt bij het zien van de menubalk
* wat is dat voor spul in het plaatje? een steen? Probeer een plaatje te gebruiken wat iets met shocker en brown te maken heeft, bijvoorbeeld een neger die electric boogie doet ofzo ;)
* probeer nog wat met dat rechthoekje te doen, of haal hem gewoon weg

al met al komt het een beetje trendwhore over, niet dat ik daar wat tegen heb (kan zelfs heel tof zijn) maar er ontbreekt gewoon vanalles.
Voor mezelf klopt de website, Dit was mijn idee hoe ik het ongeveer in m'n hoofd had. Ik vind het een goede zaak dat je jouw mening goed onderbouwt dat waardeer ik :) Over het lettertype kan ik kort zijn, zelf vind ik het een supervette font, lekker strak, geen schreven enz. Dat plaatje heeft wel degelijk iets met Shockerbrown te maken omdat Shockerbrown alleen maar een artiestennaam is. Zelf vind ik het te makkelijk om bijv de site helemaal bruin te maken omdat er brown in voor komt. Shockerbrown is alleen een naam zeg maar :)

Maar goed, ik ga niet meer verder met onderbouwen waarom ik bepaalde dingen zo gedaan heb. Het maakt me ook niet uit wat de rest ervan vindt. Zelf ben ik erg tevreden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 68556 op 15-06-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Anoniem: 68556 schreef op 15 juni 2004 @ 16:28:
[...]

Is zeker een leuk zo'n scrollbar :P Maar wat eigenlijk mijn vraag was, die screenie die je liet zien heb je dat ook bij IE?
nee, een klein stukje
maar dus ook bij jouw about pagina

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Laatst online: 08-06 00:02
Geen koppen in Times. Vervang dit door een sans-serif font of desnoods een ander serif alternatief. De knoppen zijn een beetje lomp en missen een border aan de bovenkant.

De titel 'Schildersbedrijf Heintjes' valt niet genoeg op.

Tevens mogen de letters iets minder op elkaar zitten ivm leesbaarheid. Ik zou sowieso het ontwerp nog even nalopen, want er zitten heel wat kiertjes en foute bordertjes in van een pixel breed.

Klinkt allemaal wel erg negatief, maar overall ziet het er best goed uit. Succes :)

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsesje
  • Niet online

prinsesje

Quack

(overleden)
Ik vind de knoppen wat grof, vooral door het verloopje erin denk ik, het het verzonken 'Schildersbedrijf Heintje' een beetje ielig en vreemd. De strepen waartussen het 'Nieuws'-blokje staat vind ik leuk, en de indeling van de pagina mooi in balans. Met de opmerking van DiMension over het font ben ik het wel eens, dat mag wel wat sterker. Verder ziet het er goed uit!

Ik heb er niet echt een professionele kijk op verder, dus neem het niet te serieus :)

[ Voor 6% gewijzigd door prinsesje op 16-06-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiMension schreef op 16 juni 2004 @ 15:07:
[...]

Geen koppen in Times. Vervang dit door een sans-serif font of desnoods een ander serif alternatief. De knoppen zijn een beetje lomp en missen een border aan de bovenkant.
Hmm, normaal gesproken gebruik ik nooit Times (ik heb het er vanwege totale frustratie zelfs op m'n prive vanaf gegooit) maar in dit geval vondt ik het eigenlijk wel passen. Maar goed wordt dus vervangen door een Serif.
De titel 'Schildersbedrijf Heintjes' valt niet genoeg op.
Inderdaad, al vond ik het wel geinig dat het er in gezonken stond. Denk dat ik het op de bovenste balk doe.
[quote]
Klinkt allemaal wel erg negatief, maar overall ziet het er best goed uit. Succes :)
Thanx :).
Ik vind de knoppen wat grof, vooral door het verloopje erin denk ik, het het verzonken 'Schildersbedrijf Heintje' een beetje ielig en vreemd. De strepen waartussen het 'Nieuws'-blokje staat vind ik leuk, en de indeling van de pagina mooi in balans. Met de opmerking van DiMension over het font ben ik het wel eens, dat mag wel wat sterker. Verder ziet het er goed uit!

Ik heb er niet echt een professionele kijk op verder, dus neem het niet te serieus
Knoppen ga ik inderdaad wat minder groot maken. Ik zie nu ook in dat ze té lomp zijn. Verder bedankt voor je reactie.

Overigens (hoop niet dat het als spam wordt beschouwd) heb ik hier nog een site waarvan ik jullie mening wel wil weten. Nog niet helemaal af, maar de richtlijnen zijn duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ D_John, ik heb weinig meer toe te voegen; ik sluit me vooral aan bij de opmerking van xzoticate eerder: waarom zoveel home/contact-knoppen? Ik heb verder niet echt een probleem met Times als kop, het wordt bijna weer origineel. Het hoeft zeker niet persé een schreefloos font te worden.
In het algemeen: ik vind het geheel wel mooi, maar niet heel erg intuitief. En nog een punt dat daarmee samenhangt: de bovenbalk (wit geshade) is best mooi, maar vind ik hier niet op z'n plaats. Ik weet niet of je er nog meer mee gaat doen, of of 'ie zo leeg blijft, maar zeker als 'ie zo leeg blijft is 'ie eigenlijk nutteloos. Het is ook een vreemde eend in de bijt qua stijl (geronde hoekjes tov de rechthoeken van de navbar, pixelfontje, icoontjes voor de functies). Het is net of het een eerder ontwerp is waar je geen afscheid van hebt kunnen nemen, of een nieuwe poging die je nog niet consistent doorgevoerd hebt.

--

Iets anders:

Afbeeldingslocatie: http://www.vormdicht.nl/misc/got/wachten.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.vormdicht.nl/misc/got/wachten2.jpg
(beide klikkebaar)
(voor de goede orde: de bronfoto)

Verder gewerkt aan deze, twee versies nu. Welke is beter? Die waarvan de herhaling donkerder wordt of die waar dat niet gebeurt? Nog andere tips? Kortom:

C&C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 08-06 10:46

Puck

W32.Deadcode.A

De rechter is zoveel beter, geeft veel meer diepte aan de plaat.

Arrived anxious, left bored

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.