[2d] post je 2d stuff maar weer - part 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.995 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:46
Ik vind de rechter het mooiste. Wel een moeilijke keus, maar uiteindelijk vind ik het blur effect toch mooier. Ik denk ook datg de illusie van de spiegel dan beter naar voren komt. De linker blijft te scherp en daardoor boet hij IMHO wat in aan kracht.

Verder trouwens een zeer mooi plaatje geworden (vooral met het origineel in mijn achterhoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuCK schreef op 16 juni 2004 @ 22:25:
De rechter is zoveel beter, geeft veel meer diepte aan de plaat.
xzoticate schreef op 16 juni 2004 @ 22:28:
Ik vind de rechter het mooiste. Wel een moeilijke keus, maar uiteindelijk vind ik het blur effect toch mooier. Ik denk ook datg de illusie van de spiegel dan beter naar voren komt. De linker blijft te scherp en daardoor boet hij IMHO wat in aan kracht.
Yep, dat dacht ik ook al. Ik ga in die richting verder dus. Ik denk dat ik het linkermannetje nog wat beter ga tekenen, die valt tegen in het groot.
Verder trouwens een zeer mooi plaatje geworden (vooral met het origineel in mijn achterhoofd)
Dank! Ik ben zelf ook vooral positief verbaasd over het sfeerverschil met de bronfoto. Deze stijl is een heel andere richting, ik zie plotseling heel veel nieuwe dingen voor me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Trace van een bekende duitse/nederlandse propaganda poster uit de 2de wereldoorlog, ongv. 80% af

Afbeeldingslocatie: http://www.majic.nl/nlsoldaat.jpg

origineel (ook blauw, dus vandaar m'n kleurkeuze, voor de replies hier beneden )
http://www.majic.nl/nederland.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door majic op 17-06-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Mooi....alleen de kleuren niet, zou eerder voor bruin oid gekozen hebben

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
leokennis schreef op 17 juni 2004 @ 19:14:
Mooi....alleen de kleuren niet, zou eerder voor bruin oid gekozen hebben
Ja, precies:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/japrecies.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 12:38
beetje met illustrator gekloot :)
Afbeeldingslocatie: http://www.wgeuze.nl/thumbs/thumb_32.jpg
in een avondje gedaan, dus niet zo veel soeps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op 17 juni 2004 @ 18:55:
Trace van een bekende duitse/nederlandse propaganda poster uit de 2de wereldoorlog

[afbeelding]

origineel (ook blauw, dus vandaar m'n kleurkeuze, voor de replies hier beneden )
http://www.majic.nl/nederland.jpg
Een accurate trace, maar meer ook niet. Ga je 'm integreren in een ontwerp of er je eigen draai aan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 19:55:
[...]

Een accurate trace, maar meer ook niet. Ga je 'm integreren in een ontwerp of er je eigen draai aan geven?
Geen specifieke plannen mee, heb dat altijd al een erg stijlvolle en gave propaganda poster gevonden...en het was een goeie oefening door alle gradaties in het origineel om te bedenken waar ik de overgangen wou gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Mijn laatste creatie. Echter moet hij nog wel een beetje ge-fine-tuned worden. Zoek zelf maar uit waar :p Tips zijn altijd welkom.

Afbeeldingslocatie: http://213.10.119.14/picserver/img.php?/0ICY6R5F5272/69N0EMVV2Q12/JPEG/1087543605//13xb

waarom blijft een picture bij picserver niet meer staan?

[ Voor 104% gewijzigd door Roland op 18-06-2004 11:37 ]

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk idee, om zo'n reclame zelf te maken. De compositie is wel goed in grote lijnen. En het grote logo is ook netjes.

Wat op- en aanmerkingen:
- Typografie. Waarom de tekst centreren? Ziet er rommelig uit. Uitvullen zou beter zijn, zeker omdat je verder in rechte lijnen en blokken werkt. Waarom geen hoofdletters? Het streepje tussen ALFA ROMEO en 'know what your blabla' is niet op z'n plaats, waarschijnlijk een compromis omdat je geen hoofdletters aan de zinnen hebt. ALFA ROMEO is heel erg donker, alleen met goodwill te lezen.
- Over de foto (ben jij dat?) ligt een soort wafelstructuur. Mwa, dat is niet zo hinderlijk bij nader inzien.
- Het oor :P (dat bedoelde je waarschijnlijk).
- De tekst op de jas heeft geen enkele functie maar leidt heel erg af doordat het precies in het centrum van de poster is.
- Kleur. Over het algemeen is de poster te donker voor deze autoreclame met allure. Misschien zou het wel goed zijn om de onderbalk een contrasterende kleur te geven. Of de donkerrode achtergrond.

P.S.
code:
1
[img=600][/img]
Schuey schreef op 17 juni 2004 @ 19:27:
beetje met illustrator gekloot :)
[afbeelding]
in een avondje gedaan, dus niet zo veel soeps :+
from scratch? Dan is 'ie heel netjes. Het valt wel op dat je overal een constante lijndikte hebt. Hoe teken je dit?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 09:34:
Leuk idee, om zo'n reclame zelf te maken. De compositie is wel goed in grote lijnen. En het grote logo is ook netjes.

- Typografie. Waarom de tekst centreren? Ziet er rommelig uit. Uitvullen zou beter zijn, zeker omdat je verder in rechte lijnen en blokken werkt. Waarom geen hoofdletters? Het streepje tussen ALFA ROMEO en 'know what your blabla' is niet op z'n plaats, waarschijnlijk een compromis omdat je geen hoofdletters aan de zinnen hebt. ALFA ROMEO is heel erg donker, alleen met goodwill te lezen.
Ik heb helaas geen andere lettertypes op mijn pc staan. (ben net verhuisd en geen internet) Anders had ik er nog wel wat meer mee gedaan. Het streepje moet inderdaad vervangen worden. De rode letters van alfa zijn inderdaad wat donker, op het origineel is het beter moet ik zeggen, maar ik zit hier op mijn werk met microsoft photodraw en die veranderd naar eigen inziens nog wel eens wat aan het origineel.
- Over de foto (ben jij dat?) ligt een soort wafelstructuur. Mwa, dat is niet zo hinderlijk bij nader inzien.
Nee het is mijn broertje, Alfa liefhebber :p De wafelstructuur is een macro van een Euro munt.
- Het oor :P
- De tekst op de jas heeft geen enkele functie maar leidt heel erg af doordat het precies in het centrum van de poster is.
- Kleur. Over het algemeen is de poster te donker voor deze autoreclame met allure. Misschien zou het wel goed zijn om de onderbalk een contrasterende kleur te geven. Of de donkerrode achtergrond.
Het oor: Moeten we nog ff mee aan de slag, de tekst op de jas... moeten we nog even mee aan de slag... de kleur, vindt het wel wat hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Afbeeldingslocatie: http://ninh.phusion.nl/warhol8.jpg
Oud ckv3b projectje, 'k denk, 'k plaats 't maar even voor de liefhebbers ;)
Het betreft een sheet voor denkbeeldige kunstboek voor pubers, en het ontwerp moest daar dus ook enigzins mee in overeenstemming zijn voor het doelgroep. Resultaat was een 8,5 volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg mooi!

paar kleine dingetjes waar je bij ckv3b vast niet over na hoeft te denken maar goed,

-Century gothic vind ik meer een font puur voor op scherm, als je het op papier leest, en al helemaal als kop, is het toch iets te saai denk ik, hier had je ook beter een lettertype met schreef kunnen nemen...
-ik denk dat de rechterbladzijde druktechtnich zeer teleurstellend zal zijn, dat felblauw en felroze is niet op deze manier op papier te krijgen (het geeft nu als het ware licht :) )
-de leestbaarheid van de onderste twee alinea's laat een beetje te wensen over, contrast is een beetje laag, maar dit zal op papier wel meevallen denk ik...
-"hoofdstuk" en "13" staat iets te dicht op elkaar..
-"41 en "42" staan te dicht bij de rand...
-ik weet niet hoe groot je het boek had gedacht, maar als dit a4 of iets daar in de buurt moet zijn, dan is de inhoudtekst erg groot...

linkerpagina is perfect :)

ps. ben je geslaagd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 11:27:
Heel erg mooi!

paar kleine dingetjes waar je bij ckv3b vast niet over na hoeft te denken maar goed,

-Century gothic vind ik meer een font puur voor op scherm, als je het op papier leest, en al helemaal als kop, is het toch iets te saai denk ik, hier had je ook beter een lettertype met schreef kunnen nemen...
-ik denk dat de rechterbladzijde druktechtnich zeer teleurstellend zal zijn, dat felblauw en felroze is niet op deze manier op papier te krijgen (het geeft nu als het ware licht :) )
-de leestbaarheid van de onderste twee alinea's laat een beetje te wensen over, contrast is een beetje laag, maar dit zal op papier wel meevallen denk ik...
-"hoofdstuk" en "13" staat iets te dicht op elkaar..
-"41 en "42" staan te dicht bij de rand...
-ik weet niet hoe groot je het boek had gedacht, maar als dit a4 of iets daar in de buurt moet zijn, dan is de inhoudtekst erg groot...

linkerpagina is perfect :)

ps. ben je geslaagd? :P
Hahah, bovenstaande heb ik ook in m'n "evaluatie" gezet en JA ik ben geslaagd, op naar delft :D
Ik was me goed bewust van bovenstaande punten, maar had slechts 1,5 uur de tijd om dit te bedenken te bouwen :), de evaluatie kwam later nadat het ingeleverd was bij mondeling :)
Je zou in feite kunnen zeggen dat die designtechnische fouten mij een hoger cijfer hebben geleverd omdat ik ervan op de hoogte was ;)

[ Voor 15% gewijzigd door prototype op 18-06-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Roland schreef op 18 juni 2004 @ 09:17:
Mijn laatste creatie. Echter moet hij nog wel een beetje ge-fine-tuned worden. Zoek zelf maar uit waar :p Tips zijn altijd welkom.
"there thoughts" > "their thoughts"
verder best ok, een ander lettertype mag inderdaad wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Mr_Kite schreef op 18 juni 2004 @ 13:34:
[...]

"there thoughts" > "their thoughts"
verder best ok, een ander lettertype mag inderdaad wel
Als je gaat mierenneuken, doe het dan wel compleet:

stare at their car

worship their car

but only a few of them

thoughts with their car

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

prototype schreef op 18 juni 2004 @ 10:30:
[afbeelding]
Oud ckv3b projectje, 'k denk, 'k plaats 't maar even voor de liefhebbers ;)
Het betreft een sheet voor denkbeeldige kunstboek voor pubers, en het ontwerp moest daar dus ook enigzins mee in overeenstemming zijn voor het doelgroep. Resultaat was een 8,5 volgens mij ;)
Ik vind hem echt super!
echt zeer mooi, heb je hem ook nog een keer op papier geprint of laten drukken?
Ben nammelijk erg benieuwd hoe het dan eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

idioteque schreef op 18 juni 2004 @ 14:10:
[...]

Ik vind hem echt super!
Ja, het is uiteindelijk gedrukt op a3 formaat (m'n docent vond 'm ook leuk) en die hangt dus nu bij hem thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

idioteque schreef op 18 juni 2004 @ 14:10:
[...]

Ik vind hem echt super!
Ik vind hem eigenlijk niet zo.
Het is een leerboek, en daar is deze indeling niet zo geschikt voor. Het zal ten eerste een duur boek worden, gezien alle fullcolour drukken, maar dat vergeef ik je, want dat hebben schoolboeken wel meer tegenwoordig.

Magenta/Cyaan vind ik geen prettige kleur om te lezen. Als leerling zou ik gaan klagen, je krijgt hoofdpijn van het staren naar die witte lettertjes op zo'n fluoriserende achtergrond voor meer dan vijftien minuten! Het is zeker hip en past goed bij de Andy Warhol stijl, maar wat wil je met de rest van de pagina's?
Pagina's over Mondriaan zou ik bijvoorbeeld helemaal niet daar in vinden passen.
Je had - A. Warhol van mij achter de quote mogen weglaten, sterker nog, zet m niet zo 'tussen' de tekst met lijntjes, het lijkt nu meer op een samenvatting dan een pull-quote. Aanhalingstekens had m ook al veel goed gedaan.

De foto op de andere kant is an sich niet verkeerd, ik vind vooral hoe het kleurverloop naar grijs loopt en dan zo'n diepzwart paginablokje erop erg mooi. Leuk idee voor een andere keer. Echter, de zetspiegel is hier erg verschillend van die op de tekstuele pagina's. Bij de illustratie is de linkermarge 1,5 cm, bij de tekst wel 4,5. Verwarrend En de rechtermarge is op de rechter pagina wel relatief klein. Voor een onderschrift van een foto vind ik die linker tekst te groot, en waarom per sé blauw? Het is maar een onderschrift.
Het vlak wat je aan de illustratie toebedeeld hebt is groot, en ook duidelijk, maar heeft ook als nadeel dat er maar één illustratie op kan staan. Wil je er twee op kwijt, dan zul je die beide een onderschrift moeten geven, waar doe je dat? :)
In een ander geval zul je een schilderij (al dan niet met lijst) willen afbeelden, en je hebt maar bij het snijden van het boek erop te hopen dat er geen randen afvallen, of juist een detail wat er net wel op had gemoeten.

Je beperkt je zo erg in wat je van een kunstenaar kunt laten zien, stel van Mondriaan zijn vroege en zijn late werk, dan besteed je daar toch zeker al 3 bladzijden aan (schilderij 2x, tekst...)

Ook een onlogische, waarom komt de illustratie voor de tekst? Daarin zou ik je wel vrij laten, ala, leerlingen horen toch alles te lezen dus komen ze vanzelf wel bij de beschrijving, maar het is erg onduidelijk als je de pagina openslaat en begint te lezen van links naar rechts.

Ik snap wel dat je dit gekozen hebt, het moet er uit springen. 'If you had... just one shot... ' (vrij naar Eminem) ... je moet op die 2 pagina's gewoon de hele indruk van dat boek laten zien en dat is moeilijk. Maar probeer er wat meer eenheid in te krijgen, en het wat druk- en leesvriendelijker te krijgen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 18-06-2004 14:50 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis toch gewoon een Ckv dingetje?... ik vindt hem voor een Ckv opdracht toch zeker erg gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 15:49:
Tis toch gewoon een Ckv dingetje?... ik vindt hem voor een Ckv opdracht toch zeker erg gaaf :)
Maarrrr... we zijn hier niet om lief voor elkaar te zijn, we zijn hier om te leren. En van goede kritiek leer je het meeste. Dus DB kan het best met je eens zijn (sterker nog, de meesten zullen het met je eens zijn), maar dat is nog geen reden om geen constructieve kritiek te geven op wat hier geplaatst wordt. Dus kom maar op :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.vormdicht.nl/misc/got/ikke.jpg

Zelfportret, aan de hand van deze brakke webcamfoto. Basis heel ruw getraced, verder vooral veel aan nodes gesleept om vormen en vlakken beter te maken. De details waarin 'ie niet lijkt op de foto zijn meer waarheidsgetrouw dan de foto zelf (in de spiegel kijken en vragen aan huisgenoot of 'ie lijkt helpt :P)

Verder nog iets ouds wat ik weer tegenkwam. Fragment van een A4-poster vol met random artwork om te oefenen. Veel patronen gemaakt, transparantie- en lenseffecten, eigenlijk gewoon de grenzen van CorelDraw opzoeken. Het meeste is de moeite niet waard, de poster als geheel is slecht (want onsamenhangend) maar dit hoekje vond ik wel tof:

Afbeeldingslocatie: http://www.vormdicht.nl/misc/got/2003detail.jpg (klikkebaar)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 14:48
prototype schreef op 18 juni 2004 @ 13:31:
[...]

Hahah, bovenstaande heb ik ook in m'n "evaluatie" gezet en JA ik ben geslaagd, op naar delft :D
Ik was me goed bewust van bovenstaande punten, maar had slechts 1,5 uur de tijd om dit te bedenken te bouwen :), de evaluatie kwam later nadat het ingeleverd was bij mondeling :)
Je zou in feite kunnen zeggen dat die designtechnische fouten mij een hoger cijfer hebben geleverd omdat ik ervan op de hoogte was ;)
Hmmm, toch delft? :)

//edit
laat ik ook nog weer eens wat posten
gisteren begonnen met mn anti-vector poging. Tracen met een brush. Nog wel slordig maar voor een paar minuten werk vond ik het toch wel geinig.

Afbeeldingslocatie: http://www.k4rp.nl/images/badmf.jpg

meer poging volgen. En dan wat netter.

[ Voor 23% gewijzigd door Karp op 18-06-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Dark Blue schreef op 18 juni 2004 @ 14:45:
[...]

Ik vind hem eigenlijk niet zo.
Het is een leerboek, en daar is deze indeling niet zo geschikt voor. Het zal ten eerste een duur boek worden, gezien alle fullcolour drukken, maar dat vergeef ik je, want dat hebben schoolboeken wel meer tegenwoordig.

Magenta/Cyaan vind ik geen prettige kleur om te lezen. Als leerling zou ik gaan klagen, je krijgt hoofdpijn van het staren naar die witte lettertjes op zo'n fluoriserende achtergrond voor meer dan vijftien minuten! Het is zeker hip en past goed bij de Andy Warhol stijl, maar wat wil je met de rest van de pagina's?
Pagina's over Mondriaan zou ik bijvoorbeeld helemaal niet daar in vinden passen.
Je had - A. Warhol van mij achter de quote mogen weglaten, sterker nog, zet m niet zo 'tussen' de tekst met lijntjes, het lijkt nu meer op een samenvatting dan een pull-quote. Aanhalingstekens had m ook al veel goed gedaan.

De foto op de andere kant is an sich niet verkeerd, ik vind vooral hoe het kleurverloop naar grijs loopt en dan zo'n diepzwart paginablokje erop erg mooi. Leuk idee voor een andere keer. Echter, de zetspiegel is hier erg verschillend van die op de tekstuele pagina's. Bij de illustratie is de linkermarge 1,5 cm, bij de tekst wel 4,5. Verwarrend En de rechtermarge is op de rechter pagina wel relatief klein. Voor een onderschrift van een foto vind ik die linker tekst te groot, en waarom per sé blauw? Het is maar een onderschrift.
Het vlak wat je aan de illustratie toebedeeld hebt is groot, en ook duidelijk, maar heeft ook als nadeel dat er maar één illustratie op kan staan. Wil je er twee op kwijt, dan zul je die beide een onderschrift moeten geven, waar doe je dat? :)
In een ander geval zul je een schilderij (al dan niet met lijst) willen afbeelden, en je hebt maar bij het snijden van het boek erop te hopen dat er geen randen afvallen, of juist een detail wat er net wel op had gemoeten.

Je beperkt je zo erg in wat je van een kunstenaar kunt laten zien, stel van Mondriaan zijn vroege en zijn late werk, dan besteed je daar toch zeker al 3 bladzijden aan (schilderij 2x, tekst...)

Ook een onlogische, waarom komt de illustratie voor de tekst? Daarin zou ik je wel vrij laten, ala, leerlingen horen toch alles te lezen dus komen ze vanzelf wel bij de beschrijving, maar het is erg onduidelijk als je de pagina openslaat en begint te lezen van links naar rechts.

Ik snap wel dat je dit gekozen hebt, het moet er uit springen. 'If you had... just one shot... ' (vrij naar Eminem) ... je moet op die 2 pagina's gewoon de hele indruk van dat boek laten zien en dat is moeilijk. Maar probeer er wat meer eenheid in te krijgen, en het wat druk- en leesvriendelijker te krijgen :P
De tijd dat jij genomen hebt om dit replytje te tikken, is volgens mij ongeveer gelijk aan de tijd dat ik heb besteed aan dit projectje ;) (minder denk ik nog zelfs :P). Maar goed, here goes, het verweer:
Allereerst is het nooit de bedoeling geweest om een leerboek te zijn; ik meen het te hebben omschreven als een boek voor pubers, meer te denken aan een prentenboek ala expose. Staar je je dus vooral niet al te blind op de 'usability fouten', omdat deze simpelweg niet aan de orde zijn :) Het gaat meer om het arty farty gedeelte, het moet er gewoon aantrekkelijk uitzien. Dat het lastig leest, ben ik met je eens, maar mooi en onhandig heb je vaak snel gemaakt, mooi en usable is slechts voor de designgoden onder ons. Bij laatstgenoemde moet nog het tijdsbestek genoemd worden: 1,5 uur photoshop, niet meer. Net als speedpainten zou je dit dus kunnen beschouwen als speedphotoshop, dat wellicht hangt tegen het impressionisme, waarbij de globale gedachtengang een grotere rol krijgt dan het 'superficiale'.
Om even alle misverstanden de wereld uit te helpen, het boek moest vooral aantrekkelijk ogen voor pubers. De analogie kan je hiermee trekken met een eerste indruk van een jongen-meisje; de buitenkant is veelal imho voor een puber bepalend of er uberhaupt wat plaats zal vinden, daarna komt pas haar karakter en hobbies etc... aan de orde, maar eerst wil je toch graag een lekker stuk vlees.
Nahjah, misschien zal ik nog wat ander werk uploaden waarbij functionaliteit hoog in het vaandel staat, en waarbij meteen het contrast sterker merkbaar wordt tussen aantrekkelijk en 'zakelijk', waarbij laatstgenoemde voor een puber als saai ge-evenaard wordt. Maar 'k ga nu eerst even feestvieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Een eerste serieuze poging voor een website. Gemaakt in Photoshop CS.
Any comments?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.hanssen/wip1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door SvenZ op 18-06-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
SvenZ schreef op 18 juni 2004 @ 22:58:
Een eerste serieuze poging voor een website. Gemaakt in Photoshop CS.
Any comments?

[afbeelding]
Heel kort:

- Te weinig contrast
- The quick brown fox... is een zinnetje dat alle tekens van het alphabet bevat en daarom gebruikt wordt ter demonstratie van fonts. Lorem Ipsum gebruik je voor tekstopvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenZ
Een paar kleine wijzigingen gemaakt, is dit wat je ongeveer bedoeld?
Ik wil het rustig houden maar dit is eigenlijk net iets te rustig, ik mis iets...?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.hanssen/wip2.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door SvenZ op 18-06-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

SvenZ schreef op 18 juni 2004 @ 23:19:
Ik wil het rustig houden maar dit is eigenlijk net iets te rustig, ik mis iets...?

[afbeelding]
Tja...trendhoerig hè ;)

Wél aantrekelijk, ik zou een iets ronder font nemen. Ik vind die ene met minder contrast mooier btw.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:58
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 12:18:
[...]

Ik zou een kleuren verloopje maken tussen de A en de L zodat dit duidelijker onderscheiden wordt. Nu lijkt het meer op een sierlijke A dan een A+L. Zoiets als dit dus:
[afbeelding]
misschien een domme vraag maar ik heb dat dus gemaakt met de pen tool en een stroke van 20pt erover maar hoe maak ik hier nou een gradient in ? ik heb gezocht op google en got maar kon et niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

[afbeelding]
...ja, je mist ben ik bang het antwoord op de praktische vraag: hoe de n**k ga je dit in een goed werkende html pagina krijgen?

Als je nu roept 'slicen! O+ ' ... tja. dan is dat helemaal jouw keus. :X :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenZ
Dit naar een werken html pagina krijgen lukt me denk ik wel zonder teveel 'geslice' :p.
Maar die zorg heb ik later wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney187 schreef op 19 juni 2004 @ 00:31:
[...]

misschien een domme vraag maar ik heb dat dus gemaakt met de pen tool en een stroke van 20pt erover maar hoe maak ik hier nou een gradient in ? ik heb gezocht op google en got maar kon et niet vinden
Wees nooit afhankelijk van een bepaalde strokedikte bij een logo. Exporteer 'm of scale 'm en je hebt als snel een probleem. Dus... (even Googlen want ben geen Illustrator-user - ah, gevonden:) Object/Path/Outline Path.

Bewaar trouwens wel een duplicaat van het logo zoals het nu is, dan ben je heel blij als je later nog wat zou willen veranderen aan de loop van dat streepje :) (hier spreekt iemand uit ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Moeilijk te zeggen wat er precies mist, ik zou zeggen kleur. De achtergrond is wel leuk trouwens, zo.

Paar puntjes:

- Ga je je bodytext echt zo doen (klein kapitaal + cursief)? Klein kapitaal is soms leuk als decoratief of onderscheidend effect op woord- of fraseniveau, maar dit soort lappen tekst worden simpelweg onleesbaar. Bodytext moet gewoon lowercase.
- Ik vind het menu-lettertype nogal vreemd geantialiased. Het is net geen pixelfont maar wekt wel die indruk, dat maakt de aanblik onrustig. Misschien zou iets als Hooge (pixelfont) beter zijn.
- Wat ga je doen met de ruimte onder het tekstvak in het witte blok? Misschien niets, dan hoop ik maar dat je nooit zoveel content in het vak erboven hebt dat er gescrolled moet worden - het is heel frustrerend om in een heel klein stukje pagina te moeten scrollen terwijl er zeeën van ongebruikte ruimte zijn.
- Trouwens aan het ontwerp te zien hoeft er nooit gescrolled te worden. Of wordt het grootste witte vlak resizable?
- I'm with Dark Blue: het ziet ernaar uit dat je dit gaat slicen (schaduwen en round corners all over the place). Ik zou dit geen leuke site vinden om te bezoeken in HTML. Een ontwerp als dit zou je beter in Flash uit kunnen voeren.
- 2003 (rechteronderhoek)?

/edit
ah ja dubbelpost
sorry hoor :w

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenZ
- Bodytekst was meer een testje om te kijken of het iets zo zou zijn. Is niet zo goed uitgepakt :P .

- Lettertype lijkt wel onrustig ja, ik probeer jou suggestie Hooge eens.

- Daar zat ik zelf ook aan te denken maar wist nog niet precies hoe ik het kon maken, nog eventjes een paar manieren verzinnen... ;)

- Ik ben geen held in scripting o.i.d., Iemand die weet hoe dat resizen werkt?

- Is al ongeveer een jaar geleden dat ik IETS heb gedaan met flash, misschien weer eens in gaan verdiepen....

- Foutje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 19 juni 2004 @ 01:28:
[...]

...ja, je mist ben ik bang het antwoord op de praktische vraag: hoe de n**k ga je dit in een goed werkende html pagina krijgen?

Als je nu roept 'slicen! O+ ' ... tja. dan is dat helemaal jouw keus. :X :P
Ola Dark Blue,

Misschien stomme vraag maar wat is er mis met slicen? ik heb in het verleden verschillende designs feilloos kunnen maken dmv slicen. Zit hier dan zo'n groot nadeel aan?

Plz explain.

just a noob askin'..... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:58
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 11:41:
[...]

Ola Dark Blue,

Misschien stomme vraag maar wat is er mis met slicen? ik heb in het verleden verschillende designs feilloos kunnen maken dmv slicen. Zit hier dan zo'n groot nadeel aan?

Plz explain.

just a noob askin'..... B)
veel plaatjes en tabellen als layout zegt genoeg denk ik

ik deed het vroeger ook altijd :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door rewind. op 19-06-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney187 schreef op 19 juni 2004 @ 11:50:
[...]

veel plaatjes en tabellen als layout zegt genoeg denk ik

ik deed het vroeger ook altijd :Y)
Veel plaatjes kunnen naar mijn mening niet echt veel kwaad zolang ze lekker klein blijven en je ze behoorlijk wat kunt herhalen.

tabellen .. ja heb je gelijk in.. maarja kan het zonder? niet om zo'n strak resultaat te krijgen.. iig mij nog niet gelukt. 8)7

Voorbeelden van andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 11:55:
Veel plaatjes kunnen naar mijn mening niet echt veel kwaad zolang ze lekker klein blijven en je ze behoorlijk wat kunt herhalen.
Klopt, maar voor ieder plaatje moet een request worden aangemaakt. Het onderverdelen geeft niet echt een snelheidswinst. Repeteren natuurlijk weer wel.
tabellen .. ja heb je gelijk in.. maarja kan het zonder? niet om zo'n strak resultaat te krijgen.. iig mij nog niet gelukt. 8)7

Voorbeelden van andere mogelijkheden?
Welkom in de wereld die CSS heet, met absolute en relative positioning :). www.alistapart.com heeft wel een hoop artikelen erover, en een bezoekje aan www.csszengarden.com doet ook nooit kwaad.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Ik ben bezig aan wat 'concepts' voor een project van Ecofys en mijn pa, het gaat om TFT'jes die op scholen hangen, waar je dan het huidige verbruik van je school kan zien.

Het is allemaal zwaar concept, en er is maar weinig vast, dus ik brak het ijs en schoof iets naar voren (heb er nog maar een kwartier tijd inzitten :P)
Afbeeldingslocatie: http://www.jackabuzah.com/emp/simon/design2.png

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op 19 juni 2004 @ 12:17:
[...]

Klopt, maar voor ieder plaatje moet een request worden aangemaakt. Het onderverdelen geeft niet echt een snelheidswinst. Repeteren natuurlijk weer wel.

[...]

Welkom in de wereld die CSS heet, met absolute en relative positioning :). www.alistapart.com heeft wel een hoop artikelen erover, en een bezoekje aan www.csszengarden.com doet ook nooit kwaad.
Tnxx voor de links. Moet wel lukken op ten duur. maar wta zijn nou de echt Downsides van designen met tables?(zoalng je nie tkan scalen met de fonts heb ik nog nooit probs gezien.

een designtje wat ik tijdje terug heb gemaakt
en nog een

Bovenstaande is dus ook geheel in CSS na te maken? En functioneert dan ook beter?

iff so.. Nice... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 12:33:
Tnxx voor de links. Moet wel lukken op ten duur. maar wta zijn nou de echt Downsides van designen met tables?(zoalng je nie tkan scalen met de fonts heb ik nog nooit probs gezien.
Les 1: Gebruik dingen waarvoor ze bedoeld zijn :). Tabellen zijn voor tabulaire data, niet voor de opmaak van de pagina. Bij het inladen van een tabel wordt er pas een weergave gedaan als alles ingeladen is (wat het dus nog wat kan vertragen).
een designtje wat ik tijdje terug heb gemaakt
en nog een
Bovenstaande is dus ook geheel in CSS na te maken? En functioneert dan ook beter?
iff so.. Nice... ;)
Beter is een tweede. Je code wordt wel een stuk overzichtelijker en beheersbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op 19 juni 2004 @ 12:21:
Ik ben bezig aan wat 'concepts' voor een project van Ecofys en mijn pa, het gaat om TFT'jes die op scholen hangen, waar je dan het huidige verbruik van je school kan zien.

Het is allemaal zwaar concept, en er is maar weinig vast, dus ik brak het ijs en schoof iets naar voren (heb er nog maar een kwartier tijd inzitten :P)
[afbeelding]
(antialiasing aanzetten als je exporteert?)
Qua compositie best goed en overzichtelijk. De kleuren zijn ook wel goed (eco). Wordt het alleen maar getoond op een TFT of is er ook interactiviteit mogelijk?

Commentaar:

- Beetje veel krullerige letters
- Drie niet bij elkaar passend fonts (vooral 'statistieken' is echt een onmogelijk font)
- Trebuchet is best mooi om te gebruiken, maar niet als 'ie maar één keer voorkomt
- 'Statistieken' is echt niet te lezen met die zwarte outline zo
- Die witte omlijning om de menuitems enzo is niet echt super, je zou ze misschien beter in een wit vakje (met ronde randen) kunnen zetten
- Wat gaat er getoond worden in het grote vlak met de wolken?
- 'Save our climate'-logo past niet in de gebruikte kleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 09:34:

from scratch? Dan is 'ie heel netjes. Het valt wel op dat je overal een constante lijndikte hebt. Hoe teken je dit?
ik heb mijn avatar gewoon overgetrokken in illustrator :) Alles dezelfde lijndikte, behalve het camouflage patroon, dat is de helft van de overige lijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo, topic gaat hard ineens!
Karp schreef op 18 juni 2004 @ 18:48:

laat ik ook nog weer eens wat posten
gisteren begonnen met mn anti-vector poging. Tracen met een brush. Nog wel slordig maar voor een paar minuten werk vond ik het toch wel geinig.

[afbeelding]

meer poging volgen. En dan wat netter.
Ben benieuwd naar het vervolg! Wel leuk big pimpin' plaatje dit.
Schuey schreef op 19 juni 2004 @ 13:13:
ik heb mijn avatar gewoon overgetrokken in illustrator :) Alles dezelfde lijndikte, behalve het camouflage patroon, dat is de helft van de overige lijnen :)
Ah, heb webicons uitstaan, anders had ik het wel gezien. Ik denk dat 'ie mooier zou worden als je wat meer varieert in lijndikte.

--

Update van 'Het wachten en de eeuwigheid': >klik<. Veel details verbeterd (mannetje, schaduwen, herhaling). Heb weer twee versies, hier de tweede - zoek het kleine verschil en vertel welke beter is :Y)

En een WIP van een nieuw onderdeel van de serie:
Afbeeldingslocatie: http://www.vormdicht.nl/misc/got/water.jpg
(klikkebaar)

Voor de boom heb ik deze foto als bron gebruikt. De kinderwagen is een getraced detail van een andere foto. De rest is ikke met CorelDraw.
Hoewel heel anders, is het idee maar een paar gedachtensprongen van het vorige deel af: eeuwigheid>tijd>jaren>leeftijd en herhaling>spiegeling.

Vooral het water vind ik erg moeilijk om te maken, dat moet nog beter (tips zijn welkom). Verder kan de lucht nog anders (misschien moet het juist wel avond zijn?). En over de titel twijfel ik ook nog. Kortom:

C&C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tropische vakantie, maar dan in 2d:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/thexl/tropical.jpg
Klikkert

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 14:21:
Zozo, topic gaat hard ineens!
[...]

Voor de boom heb ik deze foto als bron gebruikt. De kinderwagen is een getraced detail van een andere foto. De rest is ikke met CorelDraw.
Hoewel heel anders, is het idee maar een paar gedachtensprongen van het vorige deel af: eeuwigheid>tijd>jaren>leeftijd en herhaling>spiegeling.

Vooral het water vind ik erg moeilijk om te maken, dat moet nog beter (tips zijn welkom). Verder kan de lucht nog anders (misschien moet het juist wel avond zijn?). En over de titel twijfel ik ook nog. Kortom:

C&C?
Deze is imho beter

No.22 Het water en de jaren.

Klinkt goed. Wordt alleen niet echt afgebeeld.. misschien een klein meisje wat de wagen duwt en een oma tje met een looprekje erachter aan... 8)7

Maar even serieus.

Lucht.. bij die boom vind ik nacht passen maar wel eens een moeder met kind savonds langs een meer zien lopen??... Nee, ik ook niet. Iig niet alleen.

Overdag is dus duidelijk..

Voor het water misschien handig om bovenste deel te copyen en naar beneden te trekken (zoals je gedaan hebt. Alleen dan met liquify te distorten in plaats van echte golfjes.) zo kan je een eigen creatie van het water maken in plaats van de standaart golfjes.

over de lucht gesproken. Wat dacht je van een zon en/of wolken.. en reflectie daarvan(in het water).

Misschien wat eendjes met "offspring" in de vijver om het "het water en de jaren" terug te laten komen met een soort van, inderdaad, herhaling.

Geen must.. alleen mijn mening. ;)

<edit> Ik zie net dat het vector is.. volgens mij gaat het hele liquify niet meer op dan :O </edit>

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 16:21 . Reden: Typos e.d. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 12:59:
[...]

(antialiasing aanzetten als je exporteert?)
Qua compositie best goed en overzichtelijk. De kleuren zijn ook wel goed (eco). Wordt het alleen maar getoond op een TFT of is er ook interactiviteit mogelijk?

Commentaar:

- Beetje veel krullerige letters
- Drie niet bij elkaar passend fonts (vooral 'statistieken' is echt een onmogelijk font)
- Trebuchet is best mooi om te gebruiken, maar niet als 'ie maar één keer voorkomt
- 'Statistieken' is echt niet te lezen met die zwarte outline zo
- Die witte omlijning om de menuitems enzo is niet echt super, je zou ze misschien beter in een wit vakje (met ronde randen) kunnen zetten
- Wat gaat er getoond worden in het grote vlak met de wolken?
- 'Save our climate'-logo past niet in de gebruikte kleurstelling
- antialiasing stond aan, is alleen in GoT verkleint :P
- Het is ook de bedoeling dat er interactiviteit mogelijk is
- Heb helaas nog geen goed font / kleuren stelling, omdat er zo wienig rond het project bekend is
- op de plek waar de wolken staan is ruimte voor een banner van de school
- font statistieken wordt zeker gewijzigd.
- logo kan ik weinig aan doen :P

[ Voor 12% gewijzigd door simon op 19-06-2004 15:19 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wat gemaakt! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.flyingvinge.org/painting.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 14:21:
Ben benieuwd naar het vervolg! Wel leuk big pimpin' plaatje dit.
Ik heb er nu -iets- meer tijd aan besteed, kleinere brushes ook gebruikt voor wat details. Ik denk dat ik dit nog ga proberen met meer kleur, en eventueel met painter. Als ik dit rustig doorzet en opbouw, dan leer ik er wel aardig wat van denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.k4rp.nl/images/hoofd.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ehm...ik zie het :D

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bezig met me portfolio site. ik wou het zo simpel mogelijk houden en dat is wel gelukt denk ik :) .het is ongeveer al af, maar moet het nog coden (wat ik het kutst vind). misschien dat iemand nog tips ofzo heeft :)

http://www.chickenman.nl/fun/geprut6.jpg

http://www.chickenman.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geprut6.jpg ziet er goed uit. Strak, overzichtelijk, goede indeling, goede kleuren (beter dan geprut3 :) ). Maar wordt de site zo smal als je jpg-tje nu is? Zo ja, dat is wel wat smal, zo nee, jammer dat de pagina dan standaard zo lang is dat er naar verticaal gescrolled moet worden. Kortom: waarom heb je voor deze hoogte/breedteverhouding gekozen?
Dit ontwerp is trouwens goed te coden.
hoe?
Karp schreef op 20 juni 2004 @ 13:53:
Ik heb er nu -iets- meer tijd aan besteed, kleinere brushes ook gebruikt voor wat details. Ik denk dat ik dit nog ga proberen met meer kleur, en eventueel met painter. Als ik dit rustig doorzet en opbouw, dan leer ik er wel aardig wat van denk ik.
[afbeelding]
Leuk en interessant. Maar de stijl die je hiermee verkrijgt past beter bij de pimpin' nigga dan bij deze nette moderne portretfoto.
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 15:06:
< veelheid aan suggesties >
Wow bedankt voor alle suggesties!

- Titel: Nu staat de imposante boom voor veelheid van jaren en de kinderwagen (met inhoud) voor jeugd, dastidee :). Ik wil ook niet al te veel metaforen door elkaar gaan mixen, ik wil zeggingskracht door eenvoud.
- Lucht: 's Nachts niet, inderdaad. Beetje avondrood zou misschien kunnen, maar toen ik dat probeerde maakte het de plaat een beetje troebel of te zwoel ofzo. En wolken + zon wellicht, ik zal 't eens proberen. Nu is de lucht iets te saai in ieder geval.
- Water: Alles is vector, inderdaad. Dus liquify gaat niet op (ik wil het puur vector houden). Maar het is nog wel te regelmatig, ik heb al bedacht hoe ik dat ga verhelpen (eerste keer dat ik water probeer te maken, erg leerzaam!)
- Eendjes oid: moeilijk te maken, maar het zou misschien wel goed zijn om de water-illusie te vervolmaken. Aan de andere kant is het misschien onwenselijk omdat het de symmetrie zou verstoren. Maar dat is misschien bij nader inzien misschien helemaal niet zo onwenselijk. Ik ga het gewoon eens proberen.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:10

Exigence

dnkroz

M'n eerste pixelwerkje:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/haventje.png

Opzich vind ik die boot wel behoorlijk goed gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Well.. Ik heb een foto geimporteerd in the GIMP, nieuwe layer, en dan met simpele kleuren overtrekken. :) Ik vond het wel geslaagd :*) Nog comments??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

Karp schreef op 20 juni 2004 @ 13:53:
[...]

[afbeelding]
waarom trace je met brushes ipv de pen-tool?
Pen werkt veel makkelijker, strakker en mooier

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 14:50:
Tropische vakantie, maar dan in 2d:
[afbeelding]
Klikkert
:/ :X
Exigence schreef op 20 juni 2004 @ 22:18:
M'n eerste pixelwerkje:
[afbeelding]
Opzich vind ik die boot wel behoorlijk goed gelukt :)
Die boot is zeker goed gelukt! Ik vind de kleur van het strand wel erg fel. En je zou misschien hier en daar wat aan (handmatige :P) antialiasing kunnen doen (weg, rond strand).
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 23:07:
Well.. Ik heb een foto geimporteerd in the GIMP, nieuwe layer, en dan met simpele kleuren overtrekken. :) Ik vond het wel geslaagd :*) Nog comments??
Ja, daarom wilde ik eerst weten hoe je 't gemaakt had.
Hij heeft het niet, I guess. De kleuren staan me 'n beetje tegen, en z'n neusgaten zijn scheel. Ik vind de haarslierten niet passen bij de vlakachtige stijl van de rest.
Ah, ik denk dat ik weet wat m'n probleem ermee is: hij is te grof, te korrelig, niet vloeiend genoeg. Deze stijl (vlakken, globale lijnen) moet eigenlijk gewoon in vectors. Dan kun je ook heel makkelijk aan lijnen slepen enzo, en de boel vloeiend én scherp maken. Als je dit soort tracewerk cool vindt raad ik je aan eens te kijken wat je met vector kunt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Larixk schreef op 20 juni 2004 @ 23:44:
[...]

waarom trace je met brushes ipv de pen-tool?
Pen werkt veel makkelijker, strakker en mooier
het hele idee voor mij is juist dat ik niet wil tracen maar tot een soort schilderstijl wil komen. Uiteindelijk tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 21:45:
geprut6.jpg ziet er goed uit. Strak, overzichtelijk, goede indeling, goede kleuren (beter dan geprut3 :) ). Maar wordt de site zo smal als je jpg-tje nu is? Zo ja, dat is wel wat smal, zo nee, jammer dat de pagina dan standaard zo lang is dat er naar verticaal gescrolled moet worden. Kortom: waarom heb je voor deze hoogte/breedteverhouding gekozen?
Dit ontwerp is trouwens goed te coden.
ik zou hem toch gewoon wat breder kunnen maken? dan hoef je denk ik echt niet helemaal te gaan scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, als je de rechterkolom (het tekstblok) breder maakt is het wel te doen. Alleen 'latest work' van de linkerkolom is dan niet helemaal zichtbaar op een 800*600 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

commentaar op ChickenMan

Afbeeldingslocatie: http://www.chickenman.nl/fun/geprut6.jpg

Ik ga alleen commentaar geven, hieruit blijkt misschien dat ik de boel afkraak, maar dat is niet zo, op het eerste gezicht ziet het er leuk uit.

• Het font dat je gebruikt hebt bij "welcome to" en dat je ook gebruit voor "Chickenman"en het menu heeft een probleempje met de onderlinge letterafstand; of je gebruikt de spaties niet consquent, of je font heeft gewoon rare spaties, het lijkt wel of je bij ieder menuitem een andere spatiebreedte hebt gekozen. Kijk zelf maar eens naar het verschil tussen "about me" en "for sale" het ziet er niet logish uit.
• Waarom gebruikt je afwisselend bold en normaal in je menu? het stoort erg.
• Waarom staat er "content" boven de content? we weten wel dat dat de content is :)
• de soort spiegeling van "content" is erg storend.
• de marges boven en onder het streepje dat onder "content" staat zijn bijna gelijk, je moet ze of helemaal gelijk doen of opvallend ongelijk, maar niet dit, dit lijkt fout.
• "(c) copyright 2004-2005 chickenman.nl" heeft geen boven en ondermarge waardoor het erg storend is om te lezen, het valt ook veel te veel op, ik zou het gewoon weglaten of in een verlaagde opacity gecentreed onder het geheel zetten (dus op de lichtblauwige achtergrond)
• een copyight in de toekomst slaat volgens mij nergens op, ik heb het nog nooit eerder gezien. (maar ik kan het mis hebben)
• Het gebied waar de dikke verticale en de dunne horizontale oranje lijn bij elkaar komen en dus ook waar de blauwe lijnen bij elkaar komen is erg rommelig... ik zie zo geen oplossing, maar het ziet er niet echt mooi uit.
• waarom is de verticale oranje lijn dikker dan de horizontale tewrijl de baluwe lijnen dat niet zijn?
• De grijze achtergrond achter de content maakt het geheel een stuk slomere sfeer uitstralen dan nodig is. M.a.w het wordt een beetje suffig erdoor, ik zou het veel lichter doen.
• Ik zou nooit zoveel content doen zonder een afbeelding, ik weet dat het maar een lorum ipsum tekst is, maar had er dan een plaatje bij gezet.
• Het geheel is erg smal en het contentgebied erg klein (maar dit is al eerder gezegd)
• er zit een storende lijn tussen de verticale oranje en de blauwe. een z/w pixellijn ofzo, ik vind 'm er niet bij passen.

Kleurencombo van het menu en het logo vind ik erg mooi :) met name de soort dropshadow die de overloop van het donkerblauw naar het lichtere blauw aangeeft...

dat wast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.witteveen1/gwitteveen/mp3player%20copy.jpg

alles gemaakt in photoshop (+/- 2,5 uur). Hier en daar nog wat foutjes aanwezig, maar goed, ik vind em wel aardig. Gebaseerd op de Xclef HD-500, maar toch een tikkie anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes, zeker voor 2,5 uur werk. Spiegeling is mooi uitgevoerd.

Commentaar (zelfde disclaimer als Hugo :) ):

- Er is iets erg mis met het perspectief. Het linkerverdwijnpunt ligt veel te dichtbij denk ik.
- De ondergrond (druppeltjes) is te duidelijk 2d, verstoort de 3d illusie.
- Waarom de streepjes aan beide zijden van de titel? Streepje is een interpunctieteken voor in teksten, meestal ziet het er niet uit als je het zuiver decoratief gebruikt en kun je beter een ander object gebruiken.
- Waarom nog een keer een hoog transparante kopie (rechts)?
- De shading van het apparaatje is niet helemaal goed (het is moeilijk om aan te geven wat het probleem is - vooral de zijde aan de kant van MP3 is niet realistisch)

edit:
AtleX :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Volgens mij klopt je perspectief niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen. Ik kan namelijk geen diepte zien.

Verder vindt ik 'm erg mooi, heb je ook een grote versie, 1024*768 oid? Dan heb ik een nieuwe wallpaper :P

edit:

Damn, strangeloop :(

[ Voor 15% gewijzigd door AtleX op 22-06-2004 14:42 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 18:25:
commentaar op ChickenMan

[afbeelding]

Ik ga alleen commentaar geven, hieruit blijkt misschien dat ik de boel afkraak, maar dat is niet zo, op het eerste gezicht ziet het er leuk uit.

• Het font dat je gebruikt hebt bij "welcome to" en dat je ook gebruit voor "Chickenman"en het menu heeft een probleempje met de onderlinge letterafstand; of je gebruikt de spaties niet consquent, of je font heeft gewoon rare spaties, het lijkt wel of je bij ieder menuitem een andere spatiebreedte hebt gekozen. Kijk zelf maar eens naar het verschil tussen "about me" en "for sale" het ziet er niet logish uit.
• Waarom gebruikt je afwisselend bold en normaal in je menu? het stoort erg.
• Waarom staat er "content" boven de content? we weten wel dat dat de content is :)
• de soort spiegeling van "content" is erg storend.
• de marges boven en onder het streepje dat onder "content" staat zijn bijna gelijk, je moet ze of helemaal gelijk doen of opvallend ongelijk, maar niet dit, dit lijkt fout.
• "(c) copyright 2004-2005 chickenman.nl" heeft geen boven en ondermarge waardoor het erg storend is om te lezen, het valt ook veel te veel op, ik zou het gewoon weglaten of in een verlaagde opacity gecentreed onder het geheel zetten (dus op de lichtblauwige achtergrond)
• een copyight in de toekomst slaat volgens mij nergens op, ik heb het nog nooit eerder gezien. (maar ik kan het mis hebben)
• Het gebied waar de dikke verticale en de dunne horizontale oranje lijn bij elkaar komen en dus ook waar de blauwe lijnen bij elkaar komen is erg rommelig... ik zie zo geen oplossing, maar het ziet er niet echt mooi uit.
• waarom is de verticale oranje lijn dikker dan de horizontale tewrijl de baluwe lijnen dat niet zijn?
• De grijze achtergrond achter de content maakt het geheel een stuk slomere sfeer uitstralen dan nodig is. M.a.w het wordt een beetje suffig erdoor, ik zou het veel lichter doen.
• Ik zou nooit zoveel content doen zonder een afbeelding, ik weet dat het maar een lorum ipsum tekst is, maar had er dan een plaatje bij gezet.
• Het geheel is erg smal en het contentgebied erg klein (maar dit is al eerder gezegd)
• er zit een storende lijn tussen de verticale oranje en de blauwe. een z/w pixellijn ofzo, ik vind 'm er niet bij passen.

Kleurencombo van het menu en het logo vind ik erg mooi :) met name de soort dropshadow die de overloop van het donkerblauw naar het lichtere blauw aangeeft...

dat wast.
Sjezus. Das een boel tekst :) .

• De spaties zijn echt hetzelfde, ik zie ook niet echt verschil tussen de spaties, maar dat kan aan mij liggen :)
• Hmm, ik kan het beter idd allemaal bold doen.
• Voor dat "content" moet gewoon portfolio, about me, enz komen te staan :)
• Spiegeling kan ik idd beter weghalen.
• Zal ik veranderen :)
• Ik weet niet wat ik nog met die copyright ga doen.
• Ik wel :P
• hmm
• Heb ik niet op gelet.
• Kan het wel iets lichter maken ja.
• Afbeelding zullen komen :)
• Ik kan het nog breder maken.
• Ik vond het wel trendy staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 17:10
Ook maar es bezig geweest

/verveling

Afbeeldingslocatie: http://willem.yoursite.nl/got/schande-169.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke stijl, veelzijdig. Bank en personen zijn leuk (leuke details zoals bekleding & ontwerp bank, sloffen meisje). Heb geen idee wat voor verhaal er achter moet zitten (meisje dat wortels eet? Gozer die een lasso of een cat5kabel in z'n handen heeft?). Bank en meisje enzo zelf getekend?
Het bankje snap ik niet zo goed, net of er links een stuk af is.
Heb je de schilderijlijst gekopieerd om 'm te verlengen? (ivm meerdere lichtplekken op de rand)
Doordat het grote gele vlak ononderbroken is verdwijnt de illusie van kamer met schilderij 'willem169' aan de wand en bankje ervoor een beetje, en dat maakt het geheel onsamenhangend. Zou je niet beter op z'n minst een lijn kunnen trekken op de plek waar gele vloer gele muur wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... en waarom staan er oldtimers geparkeerd op de achtergrond van het schilderij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
strangeloop:
Leuke stijl, veelzijdig. Bank en personen zijn leuk (leuke details zoals bekleding & ontwerp bank, sloffen meisje). Heb geen idee wat voor verhaal er achter moet zitten (meisje dat wortels eet? Gozer die een lasso of een cat5kabel in z'n handen heeft?). Bank en meisje enzo zelf getekend?
Het bankje snap ik niet zo goed, net of er links een stuk af is.
Heb je de schilderijlijst gekopieerd om 'm te verlengen? (ivm meerdere lichtplekken op de rand)
Doordat het grote gele vlak ononderbroken is verdwijnt de illusie van kamer met schilderij 'willem169' aan de wand en bankje ervoor een beetje, en dat maakt het geheel onsamenhangend. Zou je niet beter op z'n minst een lijn kunnen trekken op de plek waar gele vloer gele muur wordt?
• Verhaal? Geen. :)
• Lijst gekopieerd? Ja. :)
• Geel vlak: Zal origineel posten, daar zit meer achtergrond in (dit is resize). :)
• Eens @ muur / vloer. :)
Hugo:
... en waarom staan er oldtimers geparkeerd op de achtergrond van het schilderij? :)
Geen idee :X :D

Serieus, dit plaatje is echt ner-gens op gebaseerd... gewoon bij elkaar geraapt zooitje, oorzaak was dat ik weer es wat met brushes wilde klooien. Zal vanavond het origineel even plaatsen.

thnks iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradoxia
  • Laatst online: 29-05 17:43
Mijn eerste photomanip ever :) Avondje fotosoep.
Afbeeldingslocatie: http://www.thr3ddy.com/images/electrofish.jpg

C&C erg welkom :)

Origineel: Hier klikken met die muis

[ Voor 28% gewijzigd door Paradoxia op 22-06-2004 12:08 ]

Nederlander in het enge Florida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
En wat is het origineel als dit een manipulatie is?
Het ziet er in iedergeval lekker grungy uit! Netjes werk voor je 1e keer. :)

Volgende 169 O-) /ot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijne kleuren, coole vis, en inderdaad lekker grungy.
Ben ook erg benieuwd naar het origineel.
Volgende 169 O-) /ot

aha, daarom post je zo weinig hier? Je moet steeds 169 posts wachten... 8)7
nu is het te laat voor een geplande dubbelpost >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradoxia
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 11:42:
Fijne kleuren, coole vis, en inderdaad lekker grungy.
Ben ook erg benieuwd naar het origineel.

[...]

aha, daarom post je zo weinig hier? Je moet steeds 169 posts wachten... 8)7
nu is het te laat voor een geplande dubbelpost >:)
Bedankt voor het commentaar, ik edit vanmiddag de post wel even, en upload het origineel naar mijn site. Nogmaals bedankt :)

/Edit >> Linkje geplaatst.

[ Voor 4% gewijzigd door Paradoxia op 22-06-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 19:24:
Netjes, zeker voor 2,5 uur werk. Spiegeling is mooi uitgevoerd.

Commentaar (zelfde disclaimer als Hugo :) ):

- Er is iets erg mis met het perspectief. Het linkerverdwijnpunt ligt veel te dichtbij denk ik.
- De ondergrond (druppeltjes) is te duidelijk 2d, verstoort de 3d illusie.
- Waarom de streepjes aan beide zijden van de titel? Streepje is een interpunctieteken voor in teksten, meestal ziet het er niet uit als je het zuiver decoratief gebruikt en kun je beter een ander object gebruiken.
- Waarom nog een keer een hoog transparante kopie (rechts)?
- De shading van het apparaatje is niet helemaal goed (het is moeilijk om aan te geven wat het probleem is - vooral de zijde aan de kant van MP3 is niet realistisch)

edit:
AtleX :w
- klopt :)
- klopt ook :) maar ik vond het er wel leuk uit zien
- ik ben nog een beetje van de _.:^"*"^:._ generatie ;)
- Beetje opvulling
- Ik snap wat je bedoelt, maar ik geen idee hoe ik het kan oplossen.

Maar goed het was de eerste keer dat ik een apparaatje probeerde te maken in photoshop, dus ik ben er zelf wel tevreden over. Nog bedankt voor je commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ parazonium:
- ondergrond: ziet er ook wel leuk uit inderdaad, maar je moet gewoon zorgen dat de druppeltjes op de voorgrond iets groter zijn dan op de achtergrond, dat helpt al een stuk
- shading: ik ben een shading-noob, maar ik zou m'n ipod wishful thinking rekenmachine zo neerzetten en kijken hoe het zit met de shading, en dat na proberen te maken.

@ Paradoxia: _/-\o_ goed werk man!

Update (nog steeds WIP):
Afbeeldingslocatie: http://www.vormdicht.nl/misc/got/water2.jpg
(klikkebaar)

To do:
- lucht (suggesties van Chronicle_X uitproberen)
- spiegeling perfectioneren
- boom in evenwicht maken (linksboven donkere massa)

Er lijkt misschien niet veel veranderd, maar vergelijk 'm maar eens met de oude.

Verbeterd:
- vrouw met kinderwagen is veel vrouwelijker silhouet geworden (gemodelleerd naar foto van m'n vriendin trouwens :P )
- boom (donker stuk rechtsonder gekapt)
- spiegeling (is nu 1:1, had 'm eerst foutief ingeschoven maar toen bedacht ik dat spiegeling in water helemaal niet zo werkte)
- water is al wat realistischer

C&C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradoxia
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 16:49:
@ parazonium:
- ondergrond: ziet er ook wel leuk uit inderdaad, maar je moet gewoon zorgen dat de druppeltjes op de voorgrond iets groter zijn dan op de achtergrond, dat helpt al een stuk
- shading: ik ben een shading-noob, maar ik zou m'n ipod wishful thinking rekenmachine zo neerzetten en kijken hoe het zit met de shading, en dat na proberen te maken.

@ Paradoxia: _/-\o_ goed werk man!

Update (nog steeds WIP):
[afbeelding]
(klikkebaar)

To do:
- lucht (suggesties van Chronicle_X uitproberen)
- spiegeling perfectioneren
- boom in evenwicht maken (linksboven donkere massa)

Er lijkt misschien niet veel veranderd, maar vergelijk 'm maar eens met de oude.

Verbeterd:
- vrouw met kinderwagen is veel vrouwelijker silhouet geworden (gemodelleerd naar foto van m'n vriendin trouwens :P )
- boom (donker stuk rechtsonder gekapt)
- spiegeling (is nu 1:1, had 'm eerst foutief ingeschoven maar toen bedacht ik dat spiegeling in water helemaal niet zo werkte)
- water is al wat realistischer

C&C?
Erg goed! Al zou ik de reflectie van de boomstam in het water iets meer breken. En bedankt voor de comment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 08:21
Wat doen jullie nou tegen idee loosheid? Ik zit een beetje idee loos momenteel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een digicam?

Fietsen en foto's maken! lekker de stad in, whatever, weg van je plek iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 08:21
Zal ik morgenvroeg eens gaan doen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Xiqum schreef op 22 juni 2004 @ 19:24:
Wat doen jullie nou tegen idee loosheid? Ik zit een beetje idee loos momenteel :(
Werken :/

Al zou ik me voor €3,54 per uur ook liever vervelen...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/J89YGTPZQ32O/picserver.jpeg

..gisteren een (vloeiendestyle) ondekt in photoshop.
wat zeggen jullie er van?
ik vin em persoonlijk zeer d.o.p.e :) :)

(origineel is groter = betere text / leesbaar+detail)

none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland

Roland

Schnitt!

kidfunk schreef op 24 juni 2004 @ 00:28:
[afbeelding]

Nice! Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^^ met stom ^^^
Vind het effect leuk (en waarschijnlijk ook wel d.o.p.e., in ieder geval phunky 8)7). De plaat als geheel is nogal onsamenhangend en mist een duidelijk idee.
P.S. gebruik
code:
1
[img=600,,1]linknaarjeplaat.jpg[/img]
voor een klikbaar en niet layoutverneukend plaatje.

.
/me steekt vinger op
Nog iemand C&C op deze: Afbeeldingslocatie: http://www.vormdicht.nl/misc/got/water2.jpg ? klikkebaar enzo

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gooi es een gloed om je vrouwtje heen (alleen om te kijken hoe dat eruit ziet hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een WIPje:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.witteveen1/gwitteveen/watervogel.jpg

afbeelding in het **groot **

origineel

op het oogje na komt alles uit de originele afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidfunk

kidfunk

none

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 13:09:

De plaat als geheel is nogal onsamenhangend en mist een duidelijk idee.
Verklaar je nader?

none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Filter > Distort > Twirl. Fill Gradient. Filter > Pixelate > Mosaic. Transform > Distort / Perspective. En nog een paar blending modes waaronder Color Dodge.

@ kidfunk: Het mist samenhang omdat je een grof pixelfont bij een delicaat scriptfont gooit, en omdat de kleuren niet met een echte eyecatcher/signalering werken. M.a.w., je weet niet waar je moet kijken, en de keuze voor lettertypes maakt het een beetje onleesbaar (vroegah knalden ze die scriptkrullen trouwens niet op elke zoveelste letter, er botsen er een paar).

Omdat ik niet het flauwste idee heb wat dit moet voorstellen (site layout? wallpaper? poster?) weet ik ook niet waar m'n oog naartoe moet. Verder; blijf van die filters af! ;)

*edit* even beter gekeken : site layout, dus. Dit gaat niet echt goed werken als je een layout wil hebben die voor elke resolutie geschikt is, en omdat het scriptfont zo kriebelig is weet je als bezoeker niet gelijk waar je moet klikken.

[ Voor 21% gewijzigd door Yoozer op 24-06-2004 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kee. Het is een effect. Een leuk effect. Maar een effect op zich maakt geen plaat.
Ik heb de plaat de eerste paar keren best goed bekeken, maar nú pas zie ik dat de tekst een soort lijst is van onderdelen van een website. Is het een intropagina? Waarom die lijst dan? Is het een navigatiepagina? Maar de compositie is daar niet op gericht. De tekst is heel moeilijk te lezen (want krullerig font), de hoogte/breedteverhouding is onhandig voor in een browser. Het is ook niet duidelijk wat de phunctie van 'phunky' is.
Kortom, ik heb het idee dat je een leuk effect ontdekt hebt, maar dat je het nu nog uitgebalanceerd moet gaan gebruiken.

edit:
oftewel: met ^^ stom ^^ (Yoozer :/ )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidfunk

kidfunk

none

Yoozer schreef op 24 juni 2004 @ 14:21:
[...]

+
Filter > Distort > Twirl. Fill Gradient. Filter > Pixelate > Mosaic. Transform > Distort / Perspective. En nog een paar blending modes waaronder Color Dodge.

*
twirl klopt
perspective klopt

+
@ kidfunk: Het mist samenhang omdat je een grof pixelfont bij een delicaat scriptfont gooit,

*
Waarom? 2 verschillende fonts bij elkaar en dan is er geen samenhang, kom op zeg , wat is dat nu weer voor een designmassa antwoord. als je nu zou zeggen dat er geen samenhang in de plaat zat omdat beeldlijnen elkaardoorkruisen,zelfs nog als je zou vinden dat die fonts niet bij elkaar passen zou ik je nog eerder begrijpen.
(die 2 fonts zitten er zo in om een bepaald soort contrast op-te-wekken (oud vs nieuw, nieuw vs oud )

+
en omdat de kleuren niet met een echte eyecatcher/signalering werken

*
"eyecatcher/signalering" Het is helemaal niet mijn bedoeling om "eyecatcher/signalering" in mijn plaat te verwerken, sterker nog ik heb hem juist gemaakt om een "eyecatcher/signalering" te voorkomen.
..ik begrijp jou denk ik verkeerd, :)

+
. M.a.w., je weet niet waar je moet kijken, en de keuze voor lettertypes maakt het een beetje onleesbaar

*
zie [sub]

+
Omdat ik niet het flauwste idee heb wat dit moet voorstellen (site layout? wallpaper? poster?) weet ik ook niet waar m'n oog naartoe moet. Verder; blijf van die filters af!;)

*
het moet nix voorstellen, ik photoshop tegenwoordig alleen nog maar bij Persoonlijkheidsstoornissen.. :)
of ja een wallpaper dan maar als je het een naam wil geven..En over die filters..omdat jij ze gelijk herkent betekent niet gelijk dat ze fout zijn ik had er zelfs een tijdje zo erg last van dat ik alleen nog maar filters zag...... ;)
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 14:29:
[...]

Kee. Het is een effect. Een leuk effect. Maar een effect op zich maakt geen plaat.
Ik heb de plaat de eerste paar keren best goed bekeken, maar nú pas zie ik dat de tekst een soort lijst is van onderdelen van een website. Is het een intropagina? Waarom die lijst dan? Is het een navigatiepagina? Maar de compositie is daar niet op gericht. De tekst is heel moeilijk te lezen (want krullerig font), de hoogte/breedteverhouding is onhandig voor in een browser. Het is ook niet duidelijk wat de phunctie van 'phunky' is.
Kortom, ik heb het idee dat je een leuk effect ontdekt hebt, maar dat je het nu nog uitgebalanceerd moet gaan gebruiken.

edit:
oftewel: met ^^ stom ^^ (Yoozer :/ )
zie hierboven*

none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kidfunk schreef op 24 juni 2004 @ 15:35:
Waarom? 2 verschillende fonts bij elkaar en dan is er geen samenhang, kom op zeg , wat is dat nu weer voor een designmassa antwoord.
Dat wordt dus ook helemaal niet gezegd.
als je nu zou zeggen dat er geen samenhang in de plaat zat omdat beeldlijnen elkaardoorkruisen,zelfs nog als je zou vinden dat die fonts niet bij elkaar passen zou ik je nog eerder begrijpen.
Dat laatste wordt dus ook gezegd.
"eyecatcher/signalering" Het is helemaal niet mijn bedoeling om "eyecatcher/signalering" in mijn plaat te verwerken, sterker nog ik heb hem juist gemaakt om een "eyecatcher/signalering" te voorkomen.
..ik begrijp jou denk ik verkeerd,
...en het gebrek daaraan is één van de redenen van gebrek aan samenhang en idee.
zie [sub]
Dit lettertype is niet slecht leesbaar om de absolute grootte maar om de krullerigheid en de relatieve grootte (verhouding tot de rest). Je zou van sommige letters trouwens wat botsende krullen af kunnen hakken, dat zou misschien helpen. Merk op dat een scriptfont op zich niet het probleem is.
het moet nix voorstellen, ik photoshop tegenwoordig alleen nog maar bij Persoonlijkheidsstoornissen..
of ja een wallpaper dan maar als je het een naam wil geven..En over die filters..omdat jij ze gelijk herkent betekent niet gelijk dat ze fout zijn ik had er zelfs een tijdje zo erg last van dat ik alleen nog maar filters zag......
Filters zijn leuk, maar ze staan vaker creativiteit in de weg dan dat ze het stimuleren. Het kan een goede oefening zijn, en een prikkel voor je eigen scheppingskracht, om een tijd de filters aan de kant te leggen of ze heel gedoseerd te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 13:16:
hier een WIPje:

[afbeelding]

afbeelding in het **groot **

origineel

op het oogje na komt alles uit de originele afbeelding
Erg gaaf, alleen zou ik persoonlijk de surfer eruit halen :) Omdat dit er in mijn ogen niet echt helemaal inpast.

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Kidfunk zei:
Waarom? 2 verschillende fonts bij elkaar en dan is er geen samenhang, kom op zeg , wat is dat nu weer voor een designmassa antwoord.
"Designmassa" :? Nee, het is een conclusie die ik trek. Fonts kunnen je plaat maken of breken.
als je nu zou zeggen dat er geen samenhang in de plaat zat omdat beeldlijnen elkaardoorkruisen,zelfs nog als je zou vinden dat die fonts niet bij elkaar passen zou ik je nog eerder begrijpen.
Nee, dat doorkruisen is dan ook nog niet eens zo erg. De achtergrond leidt genoeg af, en het perspectief is zodanig dat het niet echt opvalt dat er een verdwijnpunt is.
(die 2 fonts zitten er zo in om een bepaald soort contrast op-te-wekken (oud vs nieuw, nieuw vs oud )
Kun je dan niet beter een "oud" als basis nemen met een pixelfont (natuurlijk wel even aangepast met de nodige borstels)?
*"eyecatcher/signalering" Het is helemaal niet mijn bedoeling om "eyecatcher/signalering" in mijn plaat te verwerken, sterker nog ik heb hem juist gemaakt om een "eyecatcher/signalering" te voorkomen.
..ik begrijp jou denk ik verkeerd
Ja, misschien wel. Maar je hebt het hier over een website waar het wel voor de bezoeker wenselijk is om te zien waar hij moet klikken. Je hebt een menu en je moet ergens op klikken, maar omdat het font zo krult kun je niet eens gelijk zien dat het een menu is. Dan zit je nog tijd te spenderen aan het ontcijferen van de letters. Da's gewoon niet praktisch. Wil jij dat niet, dan heb ik niks gezegd, maar het gaat natuurlijk wel z'n weerslag geven over de tevredenheid van de bezoeker.
Het detail maakt niks uit, omdat dit er niet voor zorgt dat het scriptfont minder krullerig is en in zichzelf haakt.
het moet nix voorstellen, ik photoshop tegenwoordig alleen nog maar bij Persoonlijkheidsstoornissen..
Niemand verplicht je om met PS werk te maken. Als je het jammer vindt dat je iets dergelijks nodig hebt om werk te maken moet je een andere motivatie zoeken.
of ja een wallpaper dan maar als je het een naam wil geven..
In dat geval is de tekst zinloos. Er staat een adres in de rechterbenedenhoek en de manier waarop de tekst is gebruikt vertelt mij dat dit een site layout is. Wallpapers zijn niet bedoeld voor interactie en moeten hierom dus ook niet vragen.
En over die filters..omdat jij ze gelijk herkent betekent niet gelijk dat ze fout zijn
Voor mij is het 'fout' omdat dit laat zien dat er verder niks dan filters achter elkaar zijn toegepast, zonder echt te overdenken of het bij elkaar past, of de kleuren zinnig zijn, of dat het mooi uitziet. Waar is ander beeldmateriaal dan wat je in PS hebt gemaakt, behalve die lijntjes links en rechts? Niet dat je met PS alleen niks moois kan maken; integendeel, maar er wordt dan van uitgegaan dat een filter een stap in een compleet proces is om een bewerking uit te voeren die handmatig of onmogelijk of teveel werk zou zijn.
ik had er zelfs een tijdje zo erg last van dat ik alleen nog maar filters zag......
Zorg dan voor andere media. Scan dingen, maak foto's met een digicam, leer jezelf een 3D-programma. Beperk je niet tot bepaalde media :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kidfunk schreef op 24 juni 2004 @ 00:28:
[afbeelding]

wat zeggen jullie er van?
ik vin em persoonlijk zeer d.o.p.e :) :)

Echt superkleuren!

twee kleine dingetjes..
• de lettertypes en het blokje met links zijn in perspectief gezet, ik denk dat de plaat "plat" mooier is.
• het krullige lettertype past echt niet bij de afbeelding...
• Phunky mag iets lichter denk ik, het mag er iets meer uit springen dan dat het nu doet...

mmm 3 dingen, maar verder erg mooi!

edit:
bwuh yoozer en ik zijn het blijkbaar niet echt met elkaar eens :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf en origineel idee, en mooi uitgewerkt. Oog is goed (kleuren, plaatsing). Cool dat de surfer er ook nog is, het maakt de plaat surrealistisch.
De surfer zou misschien wel op een andere plek kunnen, meer in het midden ofzo. Nu is 'ie zo aan het randje, qua evenwicht is dat niet de allerbeste plek.
Op sommige plekken zie je net iets te duidelijk dat er gekloond is (bv. de dubbele kromme strepen rechtsonder). En ik vind zelf de 'hoorntjes' (of whatever) op z'n kop enzo wat onrealistisch. Maar daar weet ik geen goede oplossing voor, misschien hoort het wel gewoon.

/edit

Iets anders: ik heb 'm eens in 2d stuff part 6 geplaatst, maar er nooit commentaar op gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/CN6519B271M

Ik heb veel zorg en aandacht besteed aan compositie, tekst en interpunctie :Y)

C&C?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 11:36:
[afbeelding]

C&C?
Stoere fonts, passen geod bij elkaar, ook erg net logo. Leuke rand om het geheel. Bij de AVGL streep bovenaan, misschien een spatie ertussen? de ---- lijn staat niet erg netjes, wordt dat niet automatisch veranderd in een hele lijn in word? (vanuitgaand dat je het daarmee gemaakt hebt) Het blauwe vak steekt goed af bij de achtergrond! Het enige echte vaagheidje is die "don't go wih the flow" onderaan? Wat heeft dat met de actie groep te maken?

8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Iets anders: ik heb 'm eens in 2d stuff part 6 geplaatst, maar er nooit commentaar op gekregen:
[afbeelding]

C&C?
Dit is is word gemaakt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gaaf en origineel idee, en mooi uitgewerkt. Oog is goed (kleuren, plaatsing). Cool dat de surfer er ook nog is, het maakt de plaat surrealistisch.
De surfer zou misschien wel op een andere plek kunnen, meer in het midden ofzo. Nu is 'ie zo aan het randje, qua evenwicht is dat niet de allerbeste plek.
Op sommige plekken zie je net iets te duidelijk dat er gekloond is (bv. de dubbele kromme strepen rechtsonder). En ik vind zelf de 'hoorntjes' (of whatever) op z'n kop enzo wat onrealistisch. Maar daar weet ik geen goede oplossing voor, misschien hoort het wel gewoon.
Bedankt voor het commentaar. Aan de gekloonde streepjes wordt nog gewerkt. De hoorntjes worden waarschijnlijk wat lichter. Met de plaats van de surfer zal ik nog wat spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

goeiemorgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 14:19:
[...]

Dit is is word gemaakt :'(
ja, wat heb ik nou aan zulk commentaar? 8)7
en nee, je hebt trouwens geen gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
[...]

/edit

[afbeelding]

C&C?
type: Misstand

voor de rest. eh, apart :)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 11:17:
edit:
bwuh yoozer en ik zijn het blijkbaar niet echt met elkaar eens :)
Awel, vinne da erreg dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:40
[...]
[afbeelding]

C&C?
Tjah, hij is inderdaad gruwelijk lelijk, dus ik denk dat je in je opzet bent geslaagd. :) Maar zit er werkelijk nog iets serieus in dat AvGL, of heb je dit echt puur voor de gein gemaakt ??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.