Grappig, alleen de compositie is kut.mercarra schreef op 25 oktober 2004 @ 21:13:
Ik had m eerder al eens in een andere topic gezet, maar daar pastte de plaat niet echt. Gebaseerd op 2 foto's, 1 van het scheermes, en 1 van een vlek visolie. De visolie vervolgens roodgekleurd in photoshop.
[afbeelding]
Mee eens! Heb je een idee? Heb de croptool al klaarstaan. Het perspectief is ook niet alles he?
offtopic:
Ga je morgen nog cad/cam practicum doen?
Zo beter misschien?

[ Voor 43% gewijzigd door Mercarra op 25-10-2004 21:51 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Ja, het zou makkelijk om te zijn dat je onderaan nog wat wit moet laten, omdat de aandacht nu erg naar beneden gericht is. Persoonlijk zie ik dat ook niet zo zitten, dan krijg je een wel erg standaard recht-in-het-midden plaatje.mercarra schreef op 25 oktober 2004 @ 21:22:
[...]
Mee eens! Heb je een idee? Heb de croptool al klaarstaan. Het perspectief is ook niet alles he?
offtopic:
Zo beter misschien?
[afbeelding]
Die tweede vind ik dan al stukken beter. Niet alleen de compositie, maar ook de ietswat "spannendere" camerastand, met de dieptefocus enzo.
offtopic:
Ja natuurlijk, neem zelfs m'n Wacom mee denk ik, hele dag muizen is ook niets
Ja natuurlijk, neem zelfs m'n Wacom mee denk ik, hele dag muizen is ook niets
[ Voor 4% gewijzigd door sdomburg op 25-10-2004 22:09 ]
Logozooi, alles vector, en natuurlijk dikke copyright mezelf.

teveel zooi, te weinig tijd
leuke logo's
ik heb zelf maar de hulp van mn oom ingeschakeld (gerenomeerd letterfreak
)

maarrrrr.. we zijn net begonnen(dit is fase 1, we gaan het geheel tot een mooi en goed logo maken).. mijn naam wordt het ' logo' . Het is nu nog een beetje teveel een schoenmerk
kleuren zijn ook nog niet alles.. maar dat komt nog wel allemaal
ik heb zelf maar de hulp van mn oom ingeschakeld (gerenomeerd letterfreak

maarrrrr.. we zijn net begonnen(dit is fase 1, we gaan het geheel tot een mooi en goed logo maken).. mijn naam wordt het ' logo' . Het is nu nog een beetje teveel een schoenmerk
[ Voor 28% gewijzigd door gitaarwerk op 28-10-2004 16:15 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Anoniem: 115073
Kwaliteit van het plaatje is een beetje bagger, maar dat geeft niet, I get the idea...Gitaarwerk schreef op 28 oktober 2004 @ 16:13:
leuke logo's
ik heb zelf maar de hulp van mn oom ingeschakeld (gerenomeerd letterfreak)
[afbeelding]
3e vind ik het beste. 1e is te amateuristisch, de 2e, te... simpel.. De 3e goed dus, en de laatste een beetje overdone.
Zelf vind ik logo's maken best moelijk, dus keep it up
thanks voor comment.. ik vind zelf denk ik de 3e ook het beste.. maar wellicht blijft dit niet.Anoniem: 115073 schreef op 28 oktober 2004 @ 16:17:
[...]
Kwaliteit van het plaatje is een beetje bagger, maar dat geeft niet, I get the idea...
3e vind ik het beste. 1e is te amateuristisch, de 2e, te... simpel.. De 3e goed dus, en de laatste een beetje overdone.
Zelf vind ik logo's maken best moelijk, dus keep it up
Logo's maken vind ik zelf het moeilijkste ook. Daarom vraag ik ook mijn oom. Ik kan wel iets ontwerpen, maar op dit gebied ben ik gewoon een niets-kunner nog. Ik hoop wellicht dit wat later wat meer over te leren. Het is ontzettend leuk/intressant werk.
Bedoeling is dat er een corporate identity uitkomt
maar zoals gezegd.. dit was fase 1 pas
Fase 2 is meer contrast toevoegen, herkenbaarder maken en multimedia als 1 woord schrijven?Gitaarwerk schreef op 28 oktober 2004 @ 16:20:
[...]
thanks voor comment.. ik vind zelf denk ik de 3e ook het beste.. maar wellicht blijft dit niet.
Logo's maken vind ik zelf het moeilijkste ook. Daarom vraag ik ook mijn oom. Ik kan wel iets ontwerpen, maar op dit gebied ben ik gewoon een niets-kunner nog. Ik hoop wellicht dit wat later wat meer over te leren. Het is ontzettend leuk/intressant werk.
Bedoeling is dat er een corporate identity uitkomt
maar zoals gezegd.. dit was fase 1 pas
Er is één ding waar ik me enorm aan stoor: je letters zijn ongeveer op 75% hoogte als het al niet minder is. Ik vind dat breed uitgerekte de leesbaarheid eigenlijk niet ten goede komen.Gitaarwerk schreef op 28 oktober 2004 @ 16:13:
leuke logo's
ik heb zelf maar de hulp van mn oom ingeschakeld (gerenomeerd letterfreak)
[afbeelding]
Niet om lullig te doen, maar een 'gerenommeerd letterfreak' weet toch wel dat letters niet-proportioneel squeezen gewoon geen mooi letterbeeld geeft...
Ook ben je niet erg consequent met het plaatsen van de J ... de ene keer heb je wel halfjes onderaan, de andere keer niet.
Ik denk dat als je het lettertype dus weer in proporties zou stellen, je het turqoise vlak iets ruimer maakt zodat de letters genoeg ruimte hebben; en je vooral die groene cirkels zo schuin houdt... incl. multi media eronder... dat het in my humble opinion dan best nog iets wordt. Hoewel ik het best eens met sdomburg

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
nee, fase 2 is een ander logo ermee maken.. dit is nog een soort brainstorm stukje
het zijn nog wat schetsen eigenlijk
alleen op pc. De plaatsing tussen letters is nog niets. Contrast mag ook aangepast worden. De kleurstelling ook.
Zoals je ziet staat de J en Y boven de rest. Hier moet ook nog een keuze worden gemaakt welke het belangrijkst zal gaan worden in het beeld.
multimedia moet idd aan elkaar.
. Ik denk trouwens niet dat de letters hier een super goeie leesbaarheid moeten hebben, maar dat weet ik nog niet.
Logos maken is wel een mierenneukersvak, haha.. (nofi
het is wel ontzettend leuk)
volgende week meer, ik houd jullie op de hoogte
bedankt voor alle feedback.. heb er opzich wel aardig wat aan.
het zijn nog wat schetsen eigenlijk
Zoals je ziet staat de J en Y boven de rest. Hier moet ook nog een keuze worden gemaakt welke het belangrijkst zal gaan worden in het beeld.
multimedia moet idd aan elkaar.

Logos maken is wel een mierenneukersvak, haha.. (nofi
volgende week meer, ik houd jullie op de hoogte
bedankt voor alle feedback.. heb er opzich wel aardig wat aan.
Redelijk OT vraagje, maar een nieuw topic openen is ook zo ruig...
Ik ben bezig met scanlines, maar dan 'breder'... Weet iemand hoe ik dit het mooiste kan doen, dus 4 px breede scan lines?
Ik ben bezig met scanlines, maar dan 'breder'... Weet iemand hoe ik dit het mooiste kan doen, dus 4 px breede scan lines?
|>
define pattern?Simon schreef op 29 oktober 2004 @ 20:10:
Redelijk OT vraagje, maar een nieuw topic openen is ook zo ruig...
Ik wil 'm wel diagonaal hé, ik heb 't nu met verticale lijnen, die ik rasterize, en dan diagonaal maak
|>
Anoniem: 45450
Ik zou eerst een klein plaatje (16x16 ofzo) pixelen, dan zeg je edit > define pattern. Dan waar die moet komen zeg je: edit > fillSimon schreef op 29 oktober 2004 @ 20:21:
[...]
Ik wil 'm wel diagonaal hé, ik heb 't nu met verticale lijnen, die ik rasterize, en dan diagonaal maak
Helemaal mee eensDark Blue schreef op 28 oktober 2004 @ 18:55:
Er is één ding waar ik me enorm aan stoor: je letters zijn ongeveer op 75% hoogte als het al niet minder is. Ik vind dat breed uitgerekte de leesbaarheid eigenlijk niet ten goede komen.
Ik ben niet helemaal stom héAnoniem: 45450 schreef op 29 oktober 2004 @ 21:17:
[...]
Ik zou eerst een klein plaatje (16x16 ofzo) pixelen, dan zeg je edit > define pattern. Dan waar die moet komen zeg je: edit > fill
[...]
Helemaal mee eens
|>
Simon schreef op 29 oktober 2004 @ 21:38:
[...]
Ik ben niet helemaal stom héMaar als je een pattern maakt met een diagonale lijn, die breder is dan 1 px komt het niet goed uit...

Lo all, kpost hier niet zo vaak wat omdat ik meestal bezig ben met 3dshit ipv 2d, maar ik ben nu bezig met een portfolio site in flash/html. Ik gebruik Swish voor flash...en later kladblok voor html denk ik.. Maar het gaat nu even om de flash. De header van m'n site bestaat uit flash en ik zou graag wat C&C hebben over wat ik tot nu toe heb.. Ik weet er zitten wat schoonheidsfoutjes in, die moeten er nog uit, maar het idee is er. Het enige probleem is dat het swf filetje nu al wat aan de grote kant is 300kb
Joenes portfolio
klik ook eens op het knopje rechtonderin de grijze bar
edit: typo

Joenes portfolio
Het zinnetje Portfolio site is niet te lezen (mijn resolutie staat op 1024*etc)Joenes schreef op 30 oktober 2004 @ 13:47:
Lo all, kpost hier niet zo vaak wat omdat ik meestal bezig ben met 3dshit ipv 2d, maar ik ben nu bezig met een portfolio site in flash/html. Ik gebruik Swish voor flash...en later kladblok voor html denk ik.. Maar het gaat nu even om de flash. De header van m'n site bestaat uit flash en ik zou graag wat C&C hebben over wat ik tot nu toe heb.. Ik weet er zitten wat schoonheidsfoutjes in, die moeten er nog uit, maar het idee is er. Het enige probleem is dat het swf filetje nu al wat aan de grote kant is 300kb![]()
Joenes portfolio
Persoonlijk vind ik de blauwe mooier, de groene vind ik werkelijk afschuwelijk. Ook zou ik geen zwarte achtergrond kleur op je website gebruiken, het past niet echt bij de kleur van je swefje.
leoaq.fm // Jeune Loop
updateje:
link
het blijkt dat niemand de letters achter de S van joenes kan lezen, best raar want op mijn computer doetie het wel gewoon..
C&C wederom welcome
link
het blijkt dat niemand de letters achter de S van joenes kan lezen, best raar want op mijn computer doetie het wel gewoon..
C&C wederom welcome
Oefening gelukt, lijkt me wel. Ik wacht met smart op Noot en Mies.leokennis schreef op 30 oktober 2004 @ 14:20:
Vingeroefening/reflectieoefening/guidesoefening resultaat:
[afbeelding]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
leoaq.fm // Jeune Loop
Nee, letters zijn niet te lezen. Ook klopt het intro niet, want de balk die onderaan grijs-gradient wordt, is dan nog links en rechts 1 pixel te groot.Joenes schreef op 30 oktober 2004 @ 21:43:
updateje:
link
C&C wederom welcome
menu ziet er leuk uit, alleen moet je begrijpen dat zo'n internetsite wel heel de pagina moet beslaan om een beetje mooi te worden, dus het menu mag er ook wel horizontaal onder denk ik...
Ik zie nu nog dat de lijn links van het menu, die in de hoogte meebeweegt met je muis, nog 1 pixel te lang naar links is.
Leuk bedacht met die lijn naast het menu, en de zachte lijnen horizontaal in je header, dat die meebewegen.
Ik zou je hele header dus blauw doen, want dat groen is mooi, maar als ik op blauw klik, weet ik pas wat mooi is
ik vind die gradient erg kaas, als ik eerlijk ben. Wel leuke kleuren an sich
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Anoniem: 127588
Hallo iedereen,
ik ben nieuwe op dit forum,
mss hebben jullie nog wat tips voor me:
Dit is wat ik tot nu toe gemaakt heb:
[url]http://cast-.deviantart.com/gallery/[/url]
Waar ik nu nog steeds mee bezig ben:
http://members.home.nl/he...ieuwe%20buttons%20(4).htm
Graag kritiek !
Graag kritiek !
In iedre geval slim bedacht, zo je eigen denktopAnoniem: 127588 schreef op 31 oktober 2004 @ 12:32:
Hallo iedereen,
Graag kritiek !
leoaq.fm // Jeune Loop
tnx voor je C&C kheb de dingen aangepast die je op merkte. De keuze tussen blauw en groen is er voor de bezoeker.. dat kan ik dus gewoon laten staan. Over het balkje naast mijn menu, dat wil ik per button mee laten bewegen, dus als ik de cursor omhoog haal langs het menu, dat het balkje steeds meeverschuifd tot de top (bovenste lijntje) van de button, en dan stil blijft staan. heeft iemand een idee hoe dat moet?Anoniem: 115073 schreef op 31 oktober 2004 @ 08:57:
[...]
Nee, letters zijn niet te lezen. Ook klopt het intro niet, want de balk die onderaan grijs-gradient wordt, is dan nog links en rechts 1 pixel te groot.
menu ziet er leuk uit, alleen moet je begrijpen dat zo'n internetsite wel heel de pagina moet beslaan om een beetje mooi te worden, dus het menu mag er ook wel horizontaal onder denk ik...
Ik zie nu nog dat de lijn links van het menu, die in de hoogte meebeweegt met je muis, nog 1 pixel te lang naar links is.
Leuk bedacht met die lijn naast het menu, en de zachte lijnen horizontaal in je header, dat die meebewegen.
Ik zou je hele header dus blauw doen, want dat groen is mooi, maar als ik op blauw klik, weet ik pas wat mooi is
nog even een link van mijn resultaat tot nu toe: link
@Yoozer: Welk lettertype heb je gebruikt voor dat Assessment Software logo? Ben er al een poosje naar op zoek maar kan niet op de naam komen.
Toch?
Over het balkje naast mijn menu, dat wil ik per button mee laten bewegen, dus als ik de cursor omhoog haal langs het menu, dat het balkje steeds meeverschuifd tot de top (bovenste lijntje) van de button, en dan stil blijft staan. heeft iemand een idee hoe dat moet?
Misschien 'hit arrange' aanpassen tot alleen het menu?
Ik heb even geprobeerd een test - site in hptoschop te creeeren om een beetje een impressie te geven van wat ik denk dat een leuke site is 
Hier komtie, sommige dingen zullen wel niet helemaal kloppen, but you get the idea.

//ps, het lijkt nu net of dit gebaseert is voor een site voor mij, maar het is voor Joenes gemaakt.
Hier komtie, sommige dingen zullen wel niet helemaal kloppen, but you get the idea.

//ps, het lijkt nu net of dit gebaseert is voor een site voor mij, maar het is voor Joenes gemaakt.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 31-10-2004 15:33 ]
kan je me er iet specifieker doorheen loodsen? Ik ben niet heel erg in flash thuis..Anoniem: 127588 schreef op 31 oktober 2004 @ 14:42:
Over het balkje naast mijn menu, dat wil ik per button mee laten bewegen, dus als ik de cursor omhoog haal langs het menu, dat het balkje steeds meeverschuifd tot de top (bovenste lijntje) van de button, en dan stil blijft staan. heeft iemand een idee hoe dat moet?
@Features
vet man dat je daar even tijd in hebt gestoken
Kvind het opzich wel een goed idee... maar ik maak het denk ik iets vierkanter en laat het menu waar het is omdat anders de header zo leeg is.. misschien gebruik ik die balk die jij hebt gemaakt wel als balk om aan te geven waar je nu bent
//home
zoiets oid...
de kleuren die jij hebt gebruik zijn iig wel sjiek. Tnx voor je moeite en ik zal je ontwerp meenemen in mijn uiteindelijke ontwerp
[rml]Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [ part 4][/rml]daniel_ev schreef op 31 oktober 2004 @ 14:35:
@Yoozer: Welk lettertype heb je gebruikt voor dat Assessment Software logo? Ben er al een poosje naar op zoek maar kan niet op de naam komen.
MetaPlus (Bold)
Even rescalen met [img=600] en niet klagen over strepen in je gradients als je als .gif opslaatAnoniem: 127085 schreef op 31 oktober 2004 @ 10:08:
[afbeelding]
Alleen je zie links boven strepen![]()
[afbeelding]

[ Voor 50% gewijzigd door Yoozer op 31-10-2004 16:43 ]
Voor het grote bevrijdingsfeest in ons dorp heb ik een poster gemaakt 
Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

normaal formaat (0,4 MB)
Ik had al een kleine To-Do lijst gemaakt:
- Logo's van de organisaties toevoegen
- Nadruk leggen op 05 / 05 / 05
- Toevoegen: Hemelvaartsdag
- Toevoegen: 60 Jaar Bevrijding (eventueel)
- Middelste stuk nog wat verbeteren

normaal formaat (0,4 MB)
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 45450 op 02-11-2004 00:35 ]
Mooi, maarr....istie niet iets te vrolijk denk je? Hoewel het bevrijding is, het gaat nog altijd om WOII...
leoaq.fm // Jeune Loop
De oorlog is afgelopen, dat werd gevierd, en nu wordt het nog steeds elk jaar gevierd. Het moet dus juist vrolijk zijn. 4 mei is het herdenken van de slachtoffers, 5 mei is de bevrijding vieren.leokennis schreef op 02 november 2004 @ 09:30:
Mooi, maarr....istie niet iets te vrolijk denk je? Hoewel het bevrijding is, het gaat nog altijd om WOII...
Wat ik wel ongepast vind is die dame in bikini erachter. Ik zie het verband niet echt, bij een poolparty snap ik het, maar bij bevrijdingsdag?
Anoniem: 28596
Oki commentaar waardigAnoniem: 45450 schreef op 02 november 2004 @ 00:18:
Voor het grote bevrijdingsfeest in ons dorp heb ik een poster gemaakt
[afbeelding]
normaal formaat (0,4 MB)
Over het algemeen vind ik de opzet van de poster zeer ok, ik zou de layout ongeveer zo laten, ik heb wel vragen bij de afmetingen, ik neem aan a3 oid, maar als het a2 of groter wordt dan lijkt hij me wel erg lomp.
puntjes van kritiek:
• Het lettertype van "Bevrijdinggsdag 2005 (..) Comitee Weerselo" staat in capitals, en daarnaast is het nog een schots en scheef lettertype, als ik ergens langsfiets en ik wil snel even zien wat er op de poster staat, dan kan ik dat niet, aangezien de tekst in deze opmaak enorm veel aandacht vergt om te lezen. Ik zou het niet in capitals zetten en zeker een goed leesbaar lettertype nemen dat een variabele letterbreedte heeft.
• De vorm om "Het feestteam + showband Feeling" is een beetje aan de slome, lompe kant. Het hoekt een beetje en dan komt er weer een sloom bochtje in, dit kan veel flitsender. Ik zou het gewoon bij vrij weinig strakke hoeken laten, gewoon drie of vier niet al te scherpe hoekjes.
• Die horizontale blur achter "Weerselo 5 mei 2004"
moet weg, het is geen photoshop tutorial maar een echte poster.
• De emboss schaduw op de achtergrond moet weg om dezelfde reden.
• De vier bollen links en rechts komen mij te lomp over, ik zou er meer kleine bolletjes van maken, en het liefst ook niet allemaal in de rij.
• het lettertype van de urls aan de onderkant vind ik ook niet echt passend, dit mag wel minder opvallend.
datwast
Hey, bedankt voor jullie commentaar.
Ik ben het eigenlijk (bijna) overal wel mee eens, dus ik zal Photoshop nog maar eens even opstarten
Ik ben het eigenlijk (bijna) overal wel mee eens, dus ik zal Photoshop nog maar eens even opstarten
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 45450 op 02-11-2004 15:20 ]
Ja OK maar: het blijft OORLOGsdomburg schreef op 02 november 2004 @ 09:55:
[...]
De oorlog is afgelopen, dat werd gevierd, en nu wordt het nog steeds elk jaar gevierd. Het moet dus juist vrolijk zijn. 4 mei is het herdenken van de slachtoffers, 5 mei is de bevrijding vieren.
Wat ik wel ongepast vind is die dame in bikini erachter. Ik zie het verband niet echt, bij een poolparty snap ik het, maar bij bevrijdingsdag?
Maar ok de meesten die naar dat feest gaan zullen wel voor de stampmuziek en Flügel gaan, dus van die kant bekeken is de vrolijkheid weer wel goed
leoaq.fm // Jeune Loop
Jij snapt hetMaar ok de meesten die naar dat feest gaan zullen wel voor de stampmuziek en Flügel gaan, dus van die kant bekeken is de vrolijkheid weer wel goed
Opdrachtje voor school. Ik moest een logo (her)ontwerpen voor een bestaand of niet bestaand product. Ik koos dus superkoe (kleine insiders grap, is een site die ik samen met wat vrienden heb) 
Het 1e logo is hoe ik het wilde hebben als eindontwerp. Ik wilde een strak en zakelijk logo, omdat ik daar erg van houdt. Ikzelf vindt hem wel goed geworden. Deze moest ook in een opdracht verwerkt worden voor een ander vak. Wat hier te vinden is (username=daan, password=boon).
Het tweede logo is een opdracht daarna, maak hetzelfde logo maar dan in tegenstelling. Ik interpreteerde dat als zijnde: zo cheesy mogenlijk
1e:

2e:

C&C mogen uiteraard
Het 1e logo is hoe ik het wilde hebben als eindontwerp. Ik wilde een strak en zakelijk logo, omdat ik daar erg van houdt. Ikzelf vindt hem wel goed geworden. Deze moest ook in een opdracht verwerkt worden voor een ander vak. Wat hier te vinden is (username=daan, password=boon).
Het tweede logo is een opdracht daarna, maak hetzelfde logo maar dan in tegenstelling. Ik interpreteerde dat als zijnde: zo cheesy mogenlijk
1e:

2e:

C&C mogen uiteraard
[ Voor 3% gewijzigd door Senzuboon op 02-11-2004 17:24 ]
die 2e klopt nietSenzuboon schreef op 02 november 2004 @ 17:18:
Opdrachtje voor school. Ik moest een logo (her)ontwerpen voor een bestaand of niet bestaand product. Ik koos dus superkoe (kleine insiders grap, is een site die ik samen met wat vrienden heb)
1e:
[afbeelding]
2e:
[afbeelding]
C&C mogen uiteraard

Ohja, de letters staan in perspectief, maar de ovaal erachter niet
Anoniem: 28596
ik vind het rood dat je op de site hebt gebruikt mooier.Senzuboon schreef op 02 november 2004 @ 17:18:
1e:
[afbeelding]
2e:
[afbeelding]
C&C mogen uiteraard
verder wel strak logotje, beetje nietszeggend helaas...
Anoniem: 105830
Een cheesy ontwerp is niet compleet zonder een lensflare.Senzuboon schreef op 02 november 2004 @ 17:18:
zo cheesy mogenlijk
2e:
[afbeelding]
C&C mogen uiteraard
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 02-11-2004 18:15 ]
Het tweede plaate beweegt niet eens...
leoaq.fm // Jeune Loop
dit is zoals ik hem oorspronkelijk heb bedoelt, maar ik heb hem volgens mij per ongeluk in CMYK gemaakt. dus heb ik hem nu lichter gemaakt. ik vond het te donker.Anoniem: 28596 schreef op 02 november 2004 @ 18:14:
[...]
ik vind het rood dat je op de site hebt gebruikt mooier.
verder wel strak logotje, beetje nietszeggend helaas...
thnx iig
@leokennis: bewegen?

als je doelt op het bewegen in het SWF bestand, dat moest

"Fecol" (want zo gaan mensen het lezen) klinkt als iets wat uit die opening in je achterwerk komt
... "Fecolo" lijkt er iets teveel op. Het gasmasker erbij maakt die stemming al helemaal compleet
.

[ Voor 12% gewijzigd door Yoozer op 03-11-2004 00:07 ]
Hmja, daar zat ik zelf ook mee, en als je fecolo leest lijkt het op fe? - colo, ik heb de naam niet zelf verzonnenYoozer schreef op 03 november 2004 @ 00:07:
"Fecol" (want zo gaan mensen het lezen) klinkt als iets wat uit die opening in je achterwerk komt... "Fecolo" lijkt er iets teveel op. Het gasmasker erbij maakt die stemming al helemaal compleet
.

Maar heb je verder commentaar, qua layout enzo?
[ Voor 9% gewijzigd door simon op 03-11-2004 07:55 ]
|>
Mooi, als je dit ook nog kan realiseren, helemaal top.Simon schreef op 03 november 2004 @ 07:54:
[...]
Hmja, daar zat ik zelf ook mee, en als je fecolo leest lijkt het op fe? - colo, ik heb de naam niet zelf verzonnen, maar het is eigenlijk "feest comitélochem"
Maar heb je verder commentaar, qua layout enzo?
Ik zou er wel iets van flash ingooien, als je dat kan (twijfel ik niet aan, je art is top!)
Daar zit ik ook mee, eigenlijk nog erger, ik zit vast met het content geval. De 'frontpage' moet een dynamisch, hip, bewegend en speels geheel worden, maar das niet zo m'n beste kant. Het eromheen lukt wel, maar de rest... Gewoon doorspelen denk ik dan.Anoniem: 115073 schreef op 03 november 2004 @ 17:11:
[...]
Mooi, als je dit ook nog kan realiseren, helemaal top.
Ik zou er wel iets van flash ingooien, als je dat kan (twijfel ik niet aan, je art is top!)
Maar ik ga weer lekker wat rond surfen en inspiratie opdoen, al is dit onderwerp moeilijker om goede inspiratie op te doen, veel bagger sites enzo
|>
mja... Beetje a la:Simon schreef op 03 november 2004 @ 17:15:
[...]
Daar zit ik ook mee, eigenlijk nog erger, ik zit vast met het content geval. De 'frontpage' moet een dynamisch, hip, bewegend en speels geheel worden, maar das niet zo m'n beste kant. Het eromheen lukt wel, maar de rest... Gewoon doorspelen denk ik dan.
Maar ik ga weer lekker wat rond surfen en inspiratie opdoen, al is dit onderwerp moeilijker om goede inspiratie op te doen, veel bagger sites enzo
www.planet.nl
www.tmf.nl
www.foxkids.nl
Een beetje een mix daartussen?
Mijn vader heeft gevraagt om een eenvoudige website te maken voor zijn nieuw bedrijfje.
Hij wil de kleur koper (ook op visitekaartje, briefpapier enz. daar glanst het koper helemaal) en een kleur rood (weet iemand een goede kleurcode benadering van koper?).
Er komen nog wel foto's en plaatjes in de tekst maar dat is nu nog niet van belang.
Iemand comments?

oja, de lege ruimte onderaan de pagina, hoe krijg ik die weg?
Hij wil de kleur koper (ook op visitekaartje, briefpapier enz. daar glanst het koper helemaal) en een kleur rood (weet iemand een goede kleurcode benadering van koper?).
Er komen nog wel foto's en plaatjes in de tekst maar dat is nu nog niet van belang.
Iemand comments?

oja, de lege ruimte onderaan de pagina, hoe krijg ik die weg?
*edit* : crap, dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Yoozer op 05-11-2004 16:37 ]
Dit is eenzelfde vraag als "wat is de kleur van chroom?"SvenZ schreef op 05 november 2004 @ 16:21:
Mijn vader heeft gevraagt om een eenvoudige website te maken voor zijn nieuw bedrijfje.
Dan kan ik je aanraden er toch wat nonsens-plaatjes tussen te zetten omdat niemand die bovenstaande zin gaat lezen en allemaal commentaar geeft op "de broodtekst is nogal massief, he?". Misschien even wat ondeugends doen en de tekstkleur niet #000 maken maar een erg donker grijsblauw of grijsroodEr komen nog wel foto's en plaatjes in de tekst maar dat is nu nog niet van belang.
Dat is me ook al een hele tijd niet gelukt bij een andere site, maar kun je als 't een div is 'm niet laten alignen op de bottom?oja, de lege ruimte onderaan de pagina, hoe krijg ik die weg?
Nog een tipje - maak een mooi logotype. Fontkeuze is al goed, nu nog een elegant figuurtje erbij
De drukker extra centen betalen voor die toplaag is al gebeurd, de visitekaartjes enzo zijn al gedrukt. Ik wil dat brons een beetje nabootsen, ga eens spelen met wat gradienten.
Ik heb de tekst inmiddels een zwartgrijsroodachtige kleur gemaakt
, ziet er leuk uit
Dat alignen lukt me niet echt goed, kun je met dat iets beter uitleggen?
Elegante figuurtjes bij het logo mag niet... de tekst + die puntjes is meteen het logo. Hij wil het zo graag houden.
bedankt voor de tips!
edit:
Het brons effect is al aardig gelukt vind ik.
Ik heb de tekst inmiddels een zwartgrijsroodachtige kleur gemaakt
Elegante figuurtjes bij het logo mag niet... de tekst + die puntjes is meteen het logo. Hij wil het zo graag houden.
bedankt voor de tips!
edit:

[ Voor 18% gewijzigd door SvenZ op 05-11-2004 17:20 ]

Een poster die ik gemaakt heb voor de BMTG awards van mijn studie.
C&C?
[ Voor 18% gewijzigd door MaximusTG op 05-11-2004 18:26 ]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Anti Aliasing voor je fonts... Zou ik even wat aan doen, ziet er namelijk wat 'bagger' uit
Verder kan je imho wat creatiever zijn met je fonts
|>
Als je het TMF-awards logo wilt paradiseren, zorg dan wel dat je de juiste kleuren neemt. Feller geel icm. een kleine spatiëring. Ook anti-aliasing is wel handig, en als je het op een poster uit wilt printen een beetje fatsoenlijke resolutieMaximusTG schreef op 05 november 2004 @ 18:23:
[afbeelding]
Een poster die ik gemaakt heb voor de BMTG awards van mijn studie.
C&C?
Anders heb je kans dat een aantal IO'ers per ongeluk een paar posters kwijtmaken in de Horst
Oh, en een uitroepteken halverwege een zin leest kut.

Kijk en vergelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door sdomburg op 05-11-2004 18:46 ]
Bedankt,sdomburg schreef op 05 november 2004 @ 18:43:
[...]
Als je het TMF-awards logo wilt paradiseren, zorg dan wel dat je de juiste kleuren neemt. Feller geel icm. een kleine spatiëring. Ook anti-aliasing is wel handig, en als je het op een poster uit wilt printen een beetje fatsoenlijke resolutie
Anders heb je kans dat een aantal IO'ers per ongeluk een paar posters kwijtmaken in de Horst
Oh, en een uitroepteken halverwege een zin leest kut.
[afbeelding]
Kijk en vergelijk.
Ik zal dat logo wat beter in de TMF-stijl maken inderdaad, en wat andere fonts eens proberen.
Maak je over AA maar geen zorgen, want ik heb em in Illustrator gemaakt, dus alles is in vectoren. Tis alleen een beetje een slechte Jpeg export
de wraak van Paradoks zal zoet zijn, mochten er een paar posters kwijtraken
Een beetje padding aan de onderkant; nu loopt de tekst/plaatjes meteen over in die "bonzen" onderbalk, mooier is als er een stukje wit tussen blijftSvenZ schreef op 05 november 2004 @ 17:06:
De drukker extra centen betalen voor die toplaag is al gebeurd, de visitekaartjes enzo zijn al gedrukt. Ik wil dat brons een beetje nabootsen, ga eens spelen met wat gradienten.
Ik heb de tekst inmiddels een zwartgrijsroodachtige kleur gemaakt, ziet er leuk uit
bedankt voor de tips!
edit:
[afbeelding]
leoaq.fm // Jeune Loop
de zin "stembus bij de....", doe de text geen rand meegeven maar dupliceer hem en geef de achterste text een rand mee, staat mooier imo.MaximusTG schreef op 06 november 2004 @ 22:27:
Heb mn poster enigzins aangepast:
[afbeelding]
klikkerdeklik
C&C?
Hmm, ik had het juist zo gedaan om wat eenheid dr in te brengen, de letters van "Awards" hebben ook een witte rand namelijk.
Maar ik begrijp ook niet echt wat je nou eigenlijk bedoelt, zou je een voorbeeld kunnen noemen, of wat meer info geven?
Maar ik begrijp ook niet echt wat je nou eigenlijk bedoelt, zou je een voorbeeld kunnen noemen, of wat meer info geven?
de letters worden dunner als je in dezelfde text een rand gebruikt, ff klein voorbeeldje gemaakt:MaximusTG schreef op 06 november 2004 @ 22:55:
Hmm, ik had het juist zo gedaan om wat eenheid dr in te brengen, de letters van "Awards" hebben ook een witte rand namelijk.

de bovenste is met 2 layers text, eerst met de normale text kleur, en de achterstelayer met de rand. De onderste is met een rand en een kleur.
[ Voor 14% gewijzigd door TomR op 07-11-2004 01:23 ]
ik zit meestal in de 3D stuff topics maar aangezien ik een Graphire 3 heb gekocht (doe mee aan een wedstrijd waar je verplicht schetsen in moet sturen die ik normaal op papier maak) en daar ook een beetje mee moet prutsen ook maar 's een probeerseltje hier posten.
Is de eerste keer dat ik met zo'n ding werk en het allereerste wat ik er mee maak.
Toen ik halverwege was en ik de zwarte achtergrond toevoegde werd de 'alien' soort van doorzichtig, niet de bedoeling maar lijkt wel lollig.

niet al te lompe kritiek plz
Is de eerste keer dat ik met zo'n ding werk en het allereerste wat ik er mee maak.
Toen ik halverwege was en ik de zwarte achtergrond toevoegde werd de 'alien' soort van doorzichtig, niet de bedoeling maar lijkt wel lollig.

This too shall pass
Bedankt! Dat ziet er inderdaad veel beter uit!TomR schreef op 06 november 2004 @ 23:06:
[...]
de letters worden dunner als je in dezelfde text een rand gebruikt, ff klein voorbeeldje gemaakt:
[afbeelding]
de bovenste is met 2 layers text, eerst met de normale text kleur, en de achterstelayer met de rand. De onderste is met een rand en een kleur.
sharky schreef op 07 november 2004 @ 01:07:
ik zit meestal in de 3D stuff topics maar aangezien ik een Graphire 3 heb gekocht (doe mee aan een wedstrijd waar je verplicht schetsen in moet sturen die ik normaal op papier maak) en daar ook een beetje mee moet prutsen ook maar 's een probeerseltje hier posten.
[afbeelding]
[afbeelding]
offtopic:
Eh sjaakie, daar hebben ze een speciaal topic voor

Eh sjaakie, daar hebben ze een speciaal topic voor
|>
voor tablet creaties bedoel je? oeps.Simon schreef op 07 november 2004 @ 16:07:
[...]
offtopic:
Eh sjaakie, daar hebben ze een speciaal topic voor![]()
edit:
verrek, nu zie ik het.

[ Voor 10% gewijzigd door Sharky op 07-11-2004 16:21 ]
This too shall pass
Anoniem: 50225
Mag ik daar even op zeggen dat het niet 'effe een ander font uitzoeken" is. Je zult eerst moeten onderzoeken wat je wilt uistralen, en dan zul je merken dat het eenvoudig is daar een lettertype bij te vinden. Experimenteer dus niet men lettertypes maar ga eens na bij je zelf wat je bij bepaalde lettertypes voorsteld. Waarom letters met een schreef, plechtig en duur zijn. Waarom letters die naar rechts staan op snelheid duiden. Kortom, doe een goed beeldonderzoek!MaximusTG
[...]
Bedankt! Dat ziet er inderdaad veel beter uit!
Ik zal in het vervolg beter nagaan welke fonts waar voor staan, maar ik had gewoon te weinig tijd om er zoveel werk in te steken. Illustrator kan ik op zich wel aan, maar qua grafisch design heb ik bijna geen ervaring. Ik ben secretaris van de galacommissie die deze awards organiseren, en ben de enigste die goed met pc's is. Het commissielid wiens taak dit eigenljk was, kwam aanzetten met mijn aangepaste logo's in een worddocumentje, met als achtergrond een fotootje met veeeeel te lage resolutie, en daaromheen word art. Dat zag er dus gewoon totaal niet uit he. En dat was vrijdag, en het moest morgen af zijn.
Ik moest dus wel snel werken.
Ik moest dus wel snel werken.
Hallo, ik heb weer wat gephotoshopped,
en vooral bezig geweest met de pen-tool
Vector deze keer 

*klik*
Het is onderdeel van een grotere piece die ik aan het maken ben.
(Die posterized layer aan de linkerkant heb ik alleen als referentie gebruikt (helemaal linker hoofd))
[url]http://cast-.deviantart.com[/url]
Graag jullie commentaar!
en vooral bezig geweest met de pen-tool

*klik*
Het is onderdeel van een grotere piece die ik aan het maken ben.
(Die posterized layer aan de linkerkant heb ik alleen als referentie gebruikt (helemaal linker hoofd))
[url]http://cast-.deviantart.com[/url]
Graag jullie commentaar!
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 127588 op 08-11-2004 14:19 ]
Lekker strakke folders. Dat zwart met die kleuren foto's spreekt mij wel aan. Alleen jammer van die uitstekende browservensters links.
leoaq.fm // Jeune Loop
Anoniem: 9542
@hierboven: als je Saturday in het engels doe, doen dan ook February in het engels
recent kaftje voor een programmaboekje:

feitelijk heb ik alleen de compositie gedaan, artwork en logo's bestonden al
meer info:
http://www.rikkertkoppes.com/?news/2004/11/13
recent kaftje voor een programmaboekje:

feitelijk heb ik alleen de compositie gedaan, artwork en logo's bestonden al
meer info:
http://www.rikkertkoppes.com/?news/2004/11/13
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 13-11-2004 21:00 ]
RSP> Ziet er best gaaf uit 
Ik ben zelf ook maar weer eens bezig gegaan met een nieuwe layout, hieronder het resultaat:

Tell me what ya think
Ik ben zelf ook maar weer eens bezig gegaan met een nieuwe layout, hieronder het resultaat:

Tell me what ya think
offtopic:
PS: Ik ben nog opzoek naar een goede tut. om van een foto een mooie vector te maken, als iemand me daarmee helpen kan?
PS: Ik ben nog opzoek naar een goede tut. om van een foto een mooie vector te maken, als iemand me daarmee helpen kan?
I am the great Cornholio!
cyaan is geen kleur die je in gradient tegen blauw wilt toepassen. Sowieso is een cyaan op een rgb monitor al betwistbaar, maar in een gradient houd je dan helemaal kleuren over waar je niet blij van wordt. Ga eerder dan van dobla naar zwart als je zo nodig 1337 wilt zijnAnoniem: 127085 schreef op zondag 31 oktober 2004 @ 10:08:
[afbeelding]
Alleen je zie links boven strepen![]()
[afbeelding]
He, dit lijkt me wel een goed topic om mijn vraag te stellen...
Ik ben nu in Adobe Illustrator met een logo bezig, en dat ziet er zo uit:

Op de witte achtergrond zie je mijn probleem niet maar op een donkere wel...
Ik wil een stroke om de text en het balletje hebben. Nu heb ik die layer gedupliceert en wit gemaakt. Toen heb ik (Object > Patch > Offset Patch... met 2 pixels) gedaan zodat de objecten echt 2 pixels dikker werden. Zodat je kunt zien wat ik bedoel
Is het nu heel makkelijk om die witte layer uit de layers met de groene ovalen te snijden zodat de nu nog witte rand transparant wordt?
Of kan ik gewoon van die witte layer een transparante layer maken ofzo?
Ben nog een leek met Illustrator, maar daar wil ik verandering in brengen
Ik ben nu in Adobe Illustrator met een logo bezig, en dat ziet er zo uit:

Op de witte achtergrond zie je mijn probleem niet maar op een donkere wel...
Ik wil een stroke om de text en het balletje hebben. Nu heb ik die layer gedupliceert en wit gemaakt. Toen heb ik (Object > Patch > Offset Patch... met 2 pixels) gedaan zodat de objecten echt 2 pixels dikker werden. Zodat je kunt zien wat ik bedoel
Is het nu heel makkelijk om die witte layer uit de layers met de groene ovalen te snijden zodat de nu nog witte rand transparant wordt?
Of kan ik gewoon van die witte layer een transparante layer maken ofzo?
Ben nog een leek met Illustrator, maar daar wil ik verandering in brengen
Chookity-pok
Het groen wat je gebruikt hebt is niet echt passend bij de rest, het is een beetje 'aliën' groen, terwijl de rest strak is... Ik zou dat veranderen, verder vrij netjes, maar een beetje cliché die naam 
Misschie kun je nog wat met die achtergrond, van zulke 'japanse' lijnen, zoals in japanse zonnenRSP schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:21:
voor 'n vriend van me die eind deze maand terug komt uit Irak (40x60 print)
[afbeelding]
[ Voor 50% gewijzigd door simon op 16-11-2004 14:32 ]
|>
dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door simon op 16-11-2004 14:32 ]
|>
Jups. Kijk eens even naar de Pathfinder, als die ovalen echte shapes zijn en geen strokes is het niet moeilijk. Om er shapes van te maken: Object > Outline Stroke (Illustrator staat er nog even niet op hier). Dan even met Pathfinder beide objecten (ovaal + witte rand) selecteren en even een Minus Front of Minus back doen, naar gelang welke voorop ligt.Saeverix schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:17:
Transparante shapes bestaan niet op die manierOf kan ik gewoon van die witte layer een transparante layer maken ofzo?
Anoniem: 81871
ik maak nooit van die grote designs. Ik hou het liever simpel 

Gemaakt m.b.v. Photoshop en Illustrator
filmpje is van de bekende (ouwe) nike commercial

Gemaakt m.b.v. Photoshop en Illustrator
filmpje is van de bekende (ouwe) nike commercial
Wel lol, maar ik vind het meer een 'ripoff' van die commercial, plaatje is imho niet speciaal, letter effect is wel leuk, maar die rare randjes...
|>
Heeft er iemand een goed plaatje van de Nederlandse leeuw (uit het wapen) ik vind op Google e.d. hooguit kleine slecht gedetailleerde plaatjes.
http://web.brandsofthewor...2476&page=1&brand_id=8191HyperTrophy schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:31:
Heeft er iemand een goed plaatje van de Nederlandse leeuw (uit het wapen) ik vind op Google e.d. hooguit kleine slecht gedetailleerde plaatjes.
Hmz was al bang dat men die zou aandragen. Had t wat specifieker moeten zeggen.
iets in deze geest

iets in deze geest
Hij's denk ik niet zo mooi als degene die je wilt (ik kan eens een poging gaan wagen met Illustrator, maar dan ga ik ook van dat voorbeeld dat je al hebt uit): maar zoeken op "leeuw" werkt niet zo geweldig. Die leeuw heet in 't Engels "lion", en in dit geval is het een zgn. heraldische (heraldiek = leer van wapens, schilden & symbolen) leeuw die op een wapen staat. Als je "wapen" als zoekwoord gebruikt krijg je 'm - http://web.brandsofthewor...248&page=1&brand_id=57854
.

zijn hele grove opzetjes hoor.. maar beter dan de eerdere logo's denk ik.
Wat moet het voorstellen: (2e pic!) het logo is de eerste letter van mijn naam .. namelijk de J... Als je het schuin en sierlijk schrijft kom je aan dit met een beetje opvullen.
Simpel,..maar persoonlijk vind ik em de beste .
De andere (1e)met de extra rechtervleugel komt in de buurt van de zwaan, maar ik zou niet weten wat die met mijn naam te maken heef.t. (dat was eigenlijk mijn eerste opzetje)
hieronder nog even de oude.

let op..alles heel slordig in photoshop gemaakt, omdat ik illustrator nog niet bij de hand had..
ik vind nog wle dat de rand en de letters anders moet (rand weg denk ik)
graag wat feedback.. (gelieve alleen even de pic (dus geen letters/rand beschouwen aub)
[ Voor 12% gewijzigd door gitaarwerk op 18-11-2004 15:30 ]
Gitaarwerk, probeer eens mooie 'ronde' vormen / anti aliased vormen te krijgen. Om een of andere reden ziet het er erg rommelig uit
|>
ik was al aant editten.. tja.. ik heb ff snel en slordig in PS gewerkt.. (weinig tijd en geen illustrator hiero)Simon schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:29:
Gitaarwerk, probeer eens mooie 'ronde' vormen / anti aliased vormen te krijgen. Om een of andere reden ziet het er erg rommelig uit
[ Voor 3% gewijzigd door gitaarwerk op 18-11-2004 15:34 ]
@ senzuboon:
Die koe
, wij moesten vorig jaar een autodealer maken
Die koe

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Dit topic is gesloten.