Interessante discussie.
Het is maar net hoe je pixelart definieert. Als je zegt 'alles wat pixel voor pixel getekend wordt is pixelart' dan zeg je niets over stijl. Maar veel mensen associeren pixelart ook met een bepaalde stijl. Veel pixelgetekend spul is bijvoorbeeld isometrisch. Er wordt ook vaak gebruik gemaakt van omlijningen. Dat heeft te maken met de geschiedenis van de pixelart (weinig kleuren-games op minischermpje) maar ook met het medium. Ik denk dat pixelen een medium op zich is, dat ook een eigen stijl heeft en/of verdient.
Als iemand iets zou pixelen en het resultaat ziet er 'levensecht' uit, hetzelfde als een gewone foto dus, dan vind ik dat geen pixelart maar een maniakale stijlfout. Als iemand voor het grasmaaien kan kiezen tussen een grasmaaier en een nagelschaartje en hij kiest het laatste, dan krijgt hij na afloop van mij geen compliment voor de manier waarop het gazon er bij ligt, hoe mooi het resultaat ook is.
Overigens vind ik de Ipod van Nozzman erg goed

Wat mij betreft pixelart, maar wel op het randje...
/edit
o ja, hiervoor ging ik eigenlijk posten:
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 11:10:
@strangeloop:
- Water ziet er al stukken realistischer uit inderdaad. Het straalt wel geen "rust" meer uit in mijn optiek maar zeker realistischer dan het was. Ik ben benieuwd hoe je de boom gaat verranderen en hoe je de lucht gaat "molden" naar het geen wat je wilt benadrukken in je serie.
Jaja, het is moeilijk om 'm af te maken. Ik heb lopen klooien met kleur en ik heb hier twee WIPs die eigenlijk vooral laten zien dat het moeilijk is en dat de sfeer snel verpest wordt...

(alle klikkebaar natuurlijk)
De rechtse is de meest serieuze. Als ik zo zit te knoeien houd ik het het liefst bij gewoon mooi
blauw. Ik weet niet of dat nou gemakzucht is of iets anders. Ik wordt er

van!
/edit 2: nummer 3 met een lichtere zon voor leokennis (ben het met je eens over die zon); nummer 4 meer met een avondgevoel. Nummer 1 maar weggehaald, zag er niet uit, was zelfs lucht in water vergeten te spiegelen.
[
Voor 47% gewijzigd door
Verwijderd op 29-06-2004 21:20
]