het is nog wel heel erg WIP of niet? Hier werkt het iig ook niet in FireFox (0.9.3 met Flash), en in IE is ie heel erg kaal.....het enige wat ik leuk vind is de bewegende zut, voor de rest is het nog niet duidelijk wat het eindproduct zal worden, ook mis ik nog iets van een logo/afbeelding bovenin....Larixk schreef op 07 augustus 2004 @ 00:39:
[...]
hmm het is valid xml en css volgens w3, waarschijnlijk komt dit doordat je geen flash plug-in hebt.
en de naam is larixk![]()
@aardbei,
die krullen zijn waarschijnlijk alleen voor versiering, behalve die boven aan, die zullen nog wel eens als previous en next knoppen gebruikt kunnen gaan worden. Dit is nog niet helemaal uitgewerkt, maar uiteindelijk zullen ze idd makkelijker te klikken zijn.
@gerbens,
ik zal er idd wat aan doen, dank voor de tip.
iig bedankt voor je oplettendheid enjullie positieve commentaar

Feedback graag, ik vond hem wel aardig gelukt.
Larixk, je site doet het bij mij in Firefox ook niet, en heb toch echt flash
[ Voor 32% gewijzigd door Switch op 09-08-2004 03:38 ]
Verwijderd
@Larixk:
ziet er leuk uit. heb wel even volgende opmerkingen.
- van die krullen zou ik enkel een mc maken, en geen button ( of je moest ze later nog als button gaan gebruiken natuurlijk.
- zoals het design nu is ga je erg weinig ruimte hebben voor je tekst.
verder prima al ... wil wel zien als ie klaar is !
ziet er leuk uit. heb wel even volgende opmerkingen.
- van die krullen zou ik enkel een mc maken, en geen button ( of je moest ze later nog als button gaan gebruiken natuurlijk.
- zoals het design nu is ga je erg weinig ruimte hebben voor je tekst.
verder prima al ... wil wel zien als ie klaar is !
@Larixk
Neem even een kijkje op http://www.alistapart.com/articles/flashsatay/ om je flash-movie op een standards-compatibele manier te laten werken in IE en Firefox.
Neem even een kijkje op http://www.alistapart.com/articles/flashsatay/ om je flash-movie op een standards-compatibele manier te laten werken in IE en Firefox.
Switch: Wel een leuk plaatje, maar ik snap de schuin afgesneden horizon niet zo. Je gebruikt het schuine element niet echt ergens anders in je visual. Misschien leuk om er nog verder in te verwerken.
De typografie die je links boven in gebruikt mist nog wat, het idee dat je hebt is wel leuk, maar ik zou nog wat met je spatiëring spelen het ziet er nu nog veelal te standaard type tool uit. Tekst op het veld zelf is leuk gelukt.
De typografie die je links boven in gebruikt mist nog wat, het idee dat je hebt is wel leuk, maar ik zou nog wat met je spatiëring spelen het ziet er nu nog veelal te standaard type tool uit. Tekst op het veld zelf is leuk gelukt.
|{ brrr }] |
beste graphics freaks,
ik zoek de manier om et scherm effect te krijgen zoals met apple . het is moeilijk om uit te leggen maar met een voorbeeld moet et wel te begrijpen zijn:
ik bedoel dus die wazige gedeelte in et display van die ipod:)
ik zoek de manier om et scherm effect te krijgen zoals met apple . het is moeilijk om uit te leggen maar met een voorbeeld moet et wel te begrijpen zijn:

ik bedoel dus die wazige gedeelte in et display van die ipod:)
[ Voor 1% gewijzigd door wvdburgt op 09-08-2004 15:50 . Reden: typo:S ]
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Verwijderd
Ik weet hoe je dat moet doen, en dat het kan, alleen het is meer een kwestie van proberen, weetjewat speciaal voor jou: Ik werk morgen wel aan een mini-tutorial (voor het geval je geen tutorials op het WWW kunt vinden)
Verwijderd
bedoel je nou die gradient in dat cirkelboogje? Een cirkelselectie en een gradient erin lijkt me wel een oplossing dan
hoe moeilijk kan het zijn? of bedoel je nu wat anders?
Heel simpelgezegd:

1-Gekleurd vakje
2-Voor het "oplichtende deel" plaats je een witte layer over het gekleurde vakje heen en daar knip je een stuk af
3-En van die witte layer zet je de opacity lager
En dan kun je nog gaan liggen frutten met layer masks enzo, maar this does the job ook wel
EDIT: dan moet je de 2 layers (wit en gekleurd vakje) wel netjes over elkaar heen leggen

1-Gekleurd vakje
2-Voor het "oplichtende deel" plaats je een witte layer over het gekleurde vakje heen en daar knip je een stuk af
3-En van die witte layer zet je de opacity lager
En dan kun je nog gaan liggen frutten met layer masks enzo, maar this does the job ook wel
EDIT: dan moet je de 2 layers (wit en gekleurd vakje) wel netjes over elkaar heen leggen
[ Voor 15% gewijzigd door sjaakaq op 09-08-2004 17:16 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
hey thnx. kheb nog mat rudberg gemaild( die smoothstripes theme heeft gemaakt) en daar heb ik et ook aan gevraagd.
http://funmac.com/showthr...t=3057&highlight=tutorial tute there:)
kga eens wat hobbien haha
http://funmac.com/showthr...t=3057&highlight=tutorial tute there:)
kga eens wat hobbien haha
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Verwijderd
wat grappig hier altijd, als je iemand niet helpt help niemand, maar als je zegt "jongens ik schrijf wel een tut" begint iedereen als een gek te helpen en voor mij tutorials te schrijven
anyway:
www.wxs.nl/~kuijt153/tutorial1.htm
anyway:
www.wxs.nl/~kuijt153/tutorial1.htm
kheb et iets anders gedaan als jij, ik heb een vorm gemaakt( soort kronkel ) deze ingvuld met een gradient zodat et niet over al et zelfde is. geeft net een beetje mooier effect.kwas namelijk bezig op een ipod te maken en daar wilde ik in flash maken dat je zeg maar liedjes kan kiezen leuk me wel leuk:)
et schiet al op haha. kwas namelijk bezig met een ipod te maken online. zit zo met smagt te wachten op mijn nieuwe ipod dat ik dit niet laten kon.
hij staat atm hier: http://wieger.aerofx.nl/ipod/menu.html
ok hij's nog niet af maar dit is nog maar 1 dag werk:)
alleen 1 prob: extra liedjes neme veel plaats in. teminste ik heb maar 10 mb space @ chello dus:D
momenteel staat et op mijn eigen server wat dus et liedjes downen erg langzaam maakt:S
alleen 1 prob: extra liedjes neme veel plaats in. teminste ik heb maar 10 mb space @ chello dus:D
momenteel staat et op mijn eigen server wat dus et liedjes downen erg langzaam maakt:S
Wat direct opvalt is de schaduw op het schermpje zelf mag wat groter.
Ook is het extra's, niet exstra's
je kunt liedjes ook wel inladen met loadMovie oid, was ook zoiets voor externe audio dacht ik. Ik weet alleen niet zoveel flash > 5
nor actionscript
Ook is het extra's, niet exstra's
je kunt liedjes ook wel inladen met loadMovie oid, was ook zoiets voor externe audio dacht ik. Ik weet alleen niet zoveel flash > 5
[ Voor 20% gewijzigd door flashin op 10-08-2004 12:00 ]
Verwijderd
Leuk die Ipod! Alleen de ronde button mag iets meer 3dimensionaal.lammmetak schreef op 10 augustus 2004 @ 11:47:
et schiet al op haha. kwas namelijk bezig met een ipod te maken online. zit zo met smagt te wachten op mijn nieuwe ipod dat ik dit niet laten kon.
Verder toppie
Ik vind hem erg mooi gelukt, alleen klopt je song-informatie screen niet
Voor referentie

Er zijn vast ook wel screenshots op de Apple site
. Voor de rest erg mooi gedaan, misschien moet je hem wat kleiner maken zodat het niet zo pixelig is.
edit
Misschien ook wel leuk om de draaiknop te laten werken, zodat je daarmee kan scrollen (vastpakken, draaien)

Er zijn vast ook wel screenshots op de Apple site
edit
Misschien ook wel leuk om de draaiknop te laten werken, zodat je daarmee kan scrollen (vastpakken, draaien)
[ Voor 18% gewijzigd door Switch op 10-08-2004 20:28 ]
Ik ben momenteel bezig met een het bouwen van een signature

Kheb dit zover, komt een leuke bevel techniek in voor de text, maar ben eigenlijk kwa inspiratie helemaal op.
Ik wil er ook nog wel een border in hebben enzo.
Iemand nog ideetjes/opmerkingen ?

Kheb dit zover, komt een leuke bevel techniek in voor de text, maar ben eigenlijk kwa inspiratie helemaal op.
Ik wil er ook nog wel een border in hebben enzo.
Iemand nog ideetjes/opmerkingen ?
daar heb ik ook over zitte denken. helaas gaat dit niet omdat flash alleen maar knoppen toe laat. de knoppen kan ik nog maken. trouwens bedankt voor de referentie. ik zal die ook zeker gebruiken. het zal ook wel helpen als ik eindelijk mijn ipod heb:D en waarscheinlijk maak ik em ook wel kleiner maar ik probeer juist et pixel achtige te houden. kvond het wel een erg leuk effect geven:) bedankt voor de comments:)Switch schreef op 10 augustus 2004 @ 12:08:
Ik vind hem erg mooi gelukt, alleen klopt je song-informatie screen nietVoor referentie
[afbeelding]
Er zijn vast ook wel screenshots op de Apple site. Voor de rest erg mooi gedaan, misschien moet je hem wat kleiner maken zodat het niet zo pixelig is.
edit
flashin, de typo was ik al achter. als ik ergens niet goed in ben is et talen.
ik heb ook al zitten kijken wat ik kon doen om die numers in te laden. ik zat te denken met xml want ik had op www.wallofsound.com ( of the wall game) waar ze ook muziek hebben bij de flash. die mensen ga ik ook zeker mailen want ik denk dat dat een goede oplossing is. atm heb ik dit omdat anders de swf een ruimte eter is. door het op te splitsen is et een stuk kleiner. ik ga zo slapen maar ik ga iig wel de knop dikker maken en de song display veranderen.
met backlight wil ik ook iets doen alleen ik weet zo gauw nog niet wat. et liefst wil ik em laten oplgoeien maar dat is best moeilijk. dit is dan ook geen prioriteit . als iemand nog hosting vrij heeft hoor ik et graag. ik ben dan ook wel bereid om de inhoud van de digitale ipod te veranderen:)
[ Voor 40% gewijzigd door wvdburgt op 11-08-2004 02:47 ]
Verwijderd
Hee het kan wel hoor. Kijk hier maar eens:daar heb ik ook over zitte denken. helaas gaat dit niet omdat flash alleen maar knoppen toe laat. de knoppen kan ik nog maken. trouwens bedankt voor de referentie. ik zal die ook zeker gebruiken. het zal ook wel helpen als ik eindelijk mijn ipod heb:D en waarscheinlijk maak ik em ook wel kleiner maar ik probeer juist et pixel achtige te houden. kvond het wel een erg leuk effect geven:) bedankt voor de comments:)
Klik
Mooi, maar vastpakken en dan slepen lijkt me beter. Nu is het vrij moeilijk een item te selecteren en dan op een knop te drukken, vastplak-sleep maakt het een stuk makkelijker denk ik.
mja ik zou et iig niet weten hoe:D ik probeer eerst wat dingentjes af te maken die me wel lukken
Verwijderd
Maar dan kan je niet op Menu en Pause, etc. drukkenSwitch schreef op 11 augustus 2004 @ 14:49:
Mooi, maar vastpakken en dan slepen lijkt me beter. Nu is het vrij moeilijk een item te selecteren en dan op een knop te drukken, vastplak-sleep maakt het een stuk makkelijker denk ik.
zo weer een dage gewerkt aan de ipod:) . het click wheel is gebeveld en ik heb et menu aangepast.ik heb vadnaag ook wat gemaild naar anderen. ik heb ook alfredgeesink toegevoegd in de hoop dat we samen dit project een mooi einde kunnen geven.de liedjes zullen wel een keer veranderen. ik zit ook te denken om een apart topic te maken van mijn ipod aangezien dit niet echt bij graphics hoort.kben ook al de halve dag bezig geweest om een teller op te laten maar tellen maar samen met mijn filmpje wil ie nog niet:S
Ben een beetje aan het knutselen met Fotosoep. Heb dit gemaakt. Ik wil de tekst ying yang misschien iets meer in de achtergrond. Erin gekerft ofzo... of niet?

alle opmerkingen/suggesties uiteraard van harte welkom

[ Voor 13% gewijzigd door Pkunk op 11-08-2004 22:41 ]
Hallo met Tim
Verwijderd
Hee ik wil wel mee helpen hoor, ik heb wel wat verstand van ActionScript.lammmetak schreef op 11 augustus 2004 @ 20:22:
zo weer een dage gewerkt aan de ipod:) . het click wheel is gebeveld en ik heb et menu aangepast.ik heb vadnaag ook wat gemaild naar anderen. ik heb ook alfredgeesink toegevoegd in de hoop dat we samen dit project een mooi einde kunnen geven.de liedjes zullen wel een keer veranderen. ik zit ook te denken om een apart topic te maken van mijn ipod aangezien dit niet echt bij graphics hoort.kben ook al de halve dag bezig geweest om een teller op te laten maar tellen maar samen met mijn filmpje wil ie nog niet:S
rits_AT_walfredgeesink.nl
Hijs opzich best netjes, maar dat Bezel, en dinges gedoe, moet je vanaf blijven.Brokstuk schreef op 11 augustus 2004 @ 22:38:
Ben een beetje aan het knutselen met Fotosoep. Heb dit gemaakt. Ik wil de tekst ying yang misschien iets meer in de achtergrond. Erin gekerft ofzo... of niet?
[afbeelding]
In dit geval is dat vrij netjes gelukt, maar toch ....
Probeer eens een meer diepte gevoel te geven aan die leters, zonder bevel and Emboss
Door bijvoorbeeld met de brush lichte randjes te brushen
[ Voor 7% gewijzigd door Silent Hunter op 12-08-2004 09:53 ]
12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen
Verwijderd

Even wat opmerkingen.Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 10:38:
[afbeelding] Dit is een preview van een shirt dat ik aan het maken ben om op te sturen naar buutvrij, ik moet er nog dingen aan veranderen, maar ik alvast jullie mening
Het plaatje is te hoog gepositioneerd op het t-shirt, daardoor is er geen goede balans. Oplossing: plaatje naar beneden halen (duh).
De kleur voor het & teken vind ik niet mooi. Of is het de bedoeling dat het teken de kleur van het t-shirt aanneemt?
Verwijderd
ik zal het plaatje wat naar beneden halen, en wat betreft dat & teken, zo hoorde dat in het logo, maar ik zal die ook wel veranderenxzoticate schreef op 12 augustus 2004 @ 10:51:
[...]
Even wat opmerkingen.
Het plaatje is te hoog gepositioneerd op het t-shirt, daardoor is er geen goede balans. Oplossing: plaatje naar beneden halen (duh).
De kleur voor het & teken vind ik niet mooi. Of is het de bedoeling dat het teken de kleur van het t-shirt aanneemt?
ik heb ff een signature gemaakt, voor diverse fora,

comments?

comments?
Verwijderd
Een paar dingen, maak die gele letters een andere kleuren, en die gradient moet weg, voor de rest is het een mooie sig
Danke, maar, welke gradient, zit alleen een gradient (fade) in de lijn achter Smart-Einstein...Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 13:29:
Een paar dingen, maak die gele letters een andere kleuren, en die gradient moet weg, voor de rest is het een mooie sig

doe die idd op color dodge ofzo..Smart Einstein schreef op 12 augustus 2004 @ 13:37:
[...]
Danke, maar, welke gradient, zit alleen een gradient (fade) in de lijn achter Smart-Einstein...
Hallo met Tim
Ik was vandaag in Den Bosch op Festival Boulevard en daar zag ik in The Big M een aantal kunstfilmpjes (oftewel: 75% stelde niks voor en was saai en 25% was enorm gaaf, zoals gebruikelijk in dit genre, in mijn ervaring althans). Daar was ook de korte film "Starship" van Bernard Gigounon en het idee daarvan was werkelijk briljant. Hij had echte ruimteschepen gefilmd! Zonder special effects en met slechts één enkel montagetrucje! Uitleggen hoe het werkt schiet niet op, dus ik heb het maar even snel nagemaakt met wat foto's van internet:

Inderdaad, hij had gewoon boten gefilmd. Door de camera laag te hangen, waardoor er geen horizon te zien is (op deze foto's heb ik die weggeretoucheerd omdat ik geen betere foto's kon vinden), en te filmen op een moment waarop de lucht helemaal wit was, kreeg ik echt het idee naar heel coolle ruimteschepen te kijken die langzaam voorbij vlogen. Echt heel cool! Respect voor Gigounon!

Inderdaad, hij had gewoon boten gefilmd. Door de camera laag te hangen, waardoor er geen horizon te zien is (op deze foto's heb ik die weggeretoucheerd omdat ik geen betere foto's kon vinden), en te filmen op een moment waarop de lucht helemaal wit was, kreeg ik echt het idee naar heel coolle ruimteschepen te kijken die langzaam voorbij vlogen. Echt heel cool! Respect voor Gigounon!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Heb ff iets afgewerkt waar ik ooit eens mee begonnen ben ..
Ik heb een detailfoto genomen van een handpalm, daar een stukje uit gekozen, daar in photoshop mee beginnen spelen, voornamenlijk de kleuren. En dan ermee beginnen spiegelen en alle richtingen uit, grote dikke repen spiegelen ..
Dan mooi tekstje gezocht (op qoutes site naar dreams gezocht ..
)
En dit is dan het resultaat; graag even jullie opm.
Ben benieuwd wat goed is of wat nog beter zou kunnen ofzo ..
(Er op klikken voor grotere, mooiere versie, zoals gewoonlijk ..
)

EDIT: gefixt, ik had de afbeelding verplaatst maar zag aan mn refers dat er blijkbaar nog veel mensen op klikten.
Ik heb een detailfoto genomen van een handpalm, daar een stukje uit gekozen, daar in photoshop mee beginnen spelen, voornamenlijk de kleuren. En dan ermee beginnen spiegelen en alle richtingen uit, grote dikke repen spiegelen ..
Dan mooi tekstje gezocht (op qoutes site naar dreams gezocht ..
En dit is dan het resultaat; graag even jullie opm.
(Er op klikken voor grotere, mooiere versie, zoals gewoonlijk ..

EDIT: gefixt, ik had de afbeelding verplaatst maar zag aan mn refers dat er blijkbaar nog veel mensen op klikten.
[ Voor 11% gewijzigd door Tofu op 28-10-2004 16:30 ]
Ik heb even hier aan gewerkt. Het is een plaatje van 1200px breed, en het plaatje wat ik erin gestopt heb is net niet groot genoeg (Is overgens van een poster van Mad Max 1), nu heb ik het laatste stukje lucht van rechts gekopieerd, horizontal geflipped en stukje verder geplakt. Dit heb ik een paar keer herhaald.
Maar, het is te duidelijk. Als je er goed op let zie je nog de streepjes waar de stukjes aan elkaar geplakt zijn. Heeft iemand hier een betere oplossing voor?
@ tofu
Grappig
Je zou niet zeggen dat het een stukje van je handpalm is.
@ Oogst
Erg grappig inderdaad, ik vind zelf de 2de die jij hebt nagemaakt hebt het beste/leukste (Moet je je wel bedenken dat je het ruimteschip van bovenaf bekijkt)
Maar, het is te duidelijk. Als je er goed op let zie je nog de streepjes waar de stukjes aan elkaar geplakt zijn. Heeft iemand hier een betere oplossing voor?
@ tofu
Grappig
@ Oogst
Erg grappig inderdaad, ik vind zelf de 2de die jij hebt nagemaakt hebt het beste/leukste (Moet je je wel bedenken dat je het ruimteschip van bovenaf bekijkt)
[ Voor 4% gewijzigd door Switch op 14-08-2004 23:53 ]
Verwijderd
Probeer eens om de huidige afbeelding in photosoep of PSP of je andere favoriete programma te bewerken mer de zogenaamde clone-tool. Je kunt die hinderlijke randen op die manier gemakkelijk wegpoetsen en er zo voor zorgen dat je geen duidelijke herhaling ziet.Switch schreef op 14 augustus 2004 @ 23:50:
Ik heb even hier aan gewerkt. Het is een plaatje van 1200px breed, en het plaatje wat ik erin gestopt heb is net niet groot genoeg (Is overgens van een poster van Mad Max 1), nu heb ik het laatste stukje lucht van rechts gekopieerd, horizontal geflipped en stukje verder geplakt. Dit heb ik een paar keer herhaald.
Mocht je er niet direct uitkomen: probeer dan eens een tutorial te doen over deze tool. Hier zijn er genoeg te vinden.
Verwijderd
Typefout: Life = Livetofu schreef op 14 augustus 2004 @ 22:59:
Heb ff iets afgewerkt waar ik ooit eens mee begonnen ben ..
Dan mooi tekstje gezocht (op qoutes site naar dreams gezocht ..)
En dit is dan het resultaat; graag even jullie opm.![]()
(Er op klikken voor grotere, mooiere versie, zoals gewoonlijk ..)
[afbeelding]
hoeft niet, met een f betekent de zin:
dromen zijn noodzakelijk voor het leven
met een v:
dromen zijn noodzakelijk om te leven
Ik zou het niet weten, ik denk dat de eerste betekenis het beste uitkomt.Larixk schreef op 15 augustus 2004 @ 09:06:
[...]
met een v:
Ik heb gewoon een schaamteloze CTRL c CTRL v gdaan van de qoute dusja

@ Gerbens
Vind ik erg goed geslaagd. Je herkent wel direct de photosoep filters, maar dat stoort me niet zo ..
Verwijderd
Ja, je ziet natuurlijk duidelijk de tegeltjes filter - normaal vind ik die magertjes, maar op de een of andere manier stond het hier wel netjes. En natuurlijk een beetje noise om een fotorealistisch effectje te creeren. (En zo nog een paar fotosoeperijtjes).
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 12:42 ]
Verwijderd
Weet je 't zeker, is het dan niet 'for life' ?Larixk schreef op 15 augustus 2004 @ 09:06:
[...]
met een v:
bij "to life" wordt "het leven" als hetgene gezien dat de dromen nodig heeft, op zich niet gramaticaal incorrect dacht ik, het leven wordt als een soort persoon gezien die dromen nodig heeft.
Het is idd wel raar
Het is idd wel raar
Zo'n discussie over mn tekstjeLarixk schreef op 15 augustus 2004 @ 17:21:
bij "to life" wordt "het leven" als hetgene gezien dat de dromen nodig heeft, op zich niet gramaticaal incorrect dacht ik, het leven wordt als een soort persoon gezien die dromen nodig heeft.
Het is idd wel raar
Als iemand soms een beter qoute heeft voor er bij, hoor ik het graag hoor ..
Staan de zwarte strepen ook op het origineel??Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 12:16:
Wallflower
[afbeelding]
*Click to view full version
Ik had behoefte aan een semi-babe wallpapertje voor mijn desktop, so I made myself a little wallflower. Nu eerst maar eens een ontbijtje klaarmaken.
Verwijderd
Nee nee, en ik weet niet of je dit mag linken op GoT, maar aangezien het redelijk beschaafd is --- het origineel.
Verwijderd
Hoi ik ben bezig met m'n nieuwe site, 'WalfredGeesink 2005' en ik probeer dus een bijpassende intro te maken. Dus graag commentaar op het volgende (nog niet voltooide) intro-filmpje:
Klik!
Het is nog niet heel veel
Klik!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 20:15 ]
Idee: Zorg dat de rollovers vrij klein in Kb zijn, want nu moest ik 1/2 secondes wachten totdat ik ze zag
Verwijderd
Oftewel, gebruik FlashSwitch schreef op 15 augustus 2004 @ 21:32:
[...]
Idee: Zorg dat de rollovers vrij klein in Kb zijn, want nu moest ik 1/2 secondes wachten totdat ik ze zag
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 21:31:
Hoi ik ben bezig met m'n nieuwe site, 'WalfredGeesink 2005' en ik probeer dus een bijpassende intro te maken. Dus graag commentaar op het volgende (nog niet voltooide) intro-filmpje:
Klik!
Alles goed eigenlijk! Alleen sommige plaatjes een beetje vaag. De muziek is een 10 (welk nummer is dit?). Het snelheid/chaotische gevoel is ook top!
Hmm ze zijn 21kb oid...Switch schreef op 15 augustus 2004 @ 21:32:
[...]
miss. dan maar GIFjes gebruiken
EDIT: et voilà, 20kb per plaatje bespaard
Iemand nog C&C @ het grafische aspect?
[ Voor 61% gewijzigd door sjaakaq op 15-08-2004 22:32 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
a {leokennis schreef op 15 augustus 2004 @ 22:21:
[...]
![]()
Alles goed eigenlijk! Alleen sommige plaatjes een beetje vaag. De muziek is een 10 (welk nummer is dit?). Het snelheid/chaotische gevoel is ook top!
[...]
Hmm ze zijn 21kb oid...
miss. dan maar GIFjes gebruiken![]()
EDIT: et voilà, 20kb per plaatje bespaardZie maar!
Iemand nog C&C @ het grafische aspect?
text-decoration: none;
}
Jaja, dit kotm natuurlijk niet zo te staan maar in een mooi validerende CSS pagina met een stijlvol stylesheet he
leoaq.fm // Jeune Loop
Het werkt op zich effectief - alleen zou ik op een gegeven moment wel iets van kleur introduceren. Als dit het begin is knalt kleur erin en houdt 't de blik vast.Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 21:31:
Klik!
lichtelijk OT : gebruik kortere, duidelijke namen voor je werk - gebruik underscores als het heel erg moet, maar hou eens op met die procent-20 spaties - dat kan bij sommige fora nog errug lelijk worden omdat ze 't niet goed parsen, en het onthouden van de link wordt veel lastiger.
Muziek is van BT?
* Yoozer gokt en passant even.
[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 16-08-2004 04:44 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Hoi, de muziek is inderdaad van BT en het nummer heet 'Never Gonna Come Back Down', van het album 'Movement In Still Life'
Bedankt voor de kritieken, de kleur is inderdaad een goed idee..
En over je 'OT': het was een experimentje om m'n projecten zo'n naam te geven.. maar ik vind het ook niet zo handig, dus ik verander het weer.
Bedankt voor de kritieken, de kleur is inderdaad een goed idee..
En over je 'OT': het was een experimentje om m'n projecten zo'n naam te geven.. maar ik vind het ook niet zo handig, dus ik verander het weer.
Verwijderd
Hoi, ik vond dit wel geinig:
http://www.walfredgeesink...s/finished/spaceTraveler/
Het is niet zo heel ingewikkeld maar het uiteindelijke effect vond ik wel geinig!
PS: doe je geluid aan!
http://www.walfredgeesink...s/finished/spaceTraveler/
Het is niet zo heel ingewikkeld maar het uiteindelijke effect vond ik wel geinig!
PS: doe je geluid aan!
Zeker een leuk effect. Om het nog een beetje up te spicen zou je die sterrenhemel op kunnen splitsen in meerdere lagen en die met een iets kleinere of grotere snelheid langs laten komen, zodat je een idee van diepte hebt.Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 22:03:
Verwijderd
Ik ben geen ster in photoshop, en doe eigenlijk alles (behalve plaatjes resizen enz.) volgens tutorials. Maar ik kon het niet laten om dit te showen:

Hoe vinden jullie 't?

Hoe vinden jullie 't?
Verwijderd
Is goed gelukt, op 1 punt na: Het vuur is een beetje te erg geblurred, hierdoor lijkt het minder op vuur.
waar issie straks te koop, vind 'm eigenlijk stiekem wel gaaf namelijkVerwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 10:38:
[afbeelding] Dit is een preview van een shirt dat ik aan het maken ben om op te sturen naar buutvrij, ik moet er nog dingen aan veranderen, maar ik alvast jullie mening
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Dit is de tutorial, en dit is de site. Hier zijn ook tutorials te vinden voor paintshop enzo, dus niet aleen photoshop.Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 22:32:
Dat ziet er gaaf uit ;)!
Kun je een linkje geven naar die tutorial?
Verwijderd
Exigence
Maak je tekst even wat kleiner van je content. Vind het altijd best raar staan als de text van je content groter is dan de text van je menu zeg maar...
Maak je tekst even wat kleiner van je content. Vind het altijd best raar staan als de text van je content groter is dan de text van je menu zeg maar...
Foutje van mij, het menu ben ik vergeten om te zetten naar Verdana, dat staat nog steeds op Arial, en de content al op Verdana.Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 16:18:
Exigence
Verwijderd
Is ook Soundtrack van Gone in 60 Seconds dat nummer wat erin voorkomt van BTVerwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 21:31:
Klik!
Verwijderd
geweldigVerwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:14:
Tja ach... Nog vakantie, en effe geen zin om iets zinnigs te doen, krijg je dit:
Verwijderd
Kan je hem ook laten vegen zoals die knakkers langs de snelweg........Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:14:
Tja ach... Nog vakantie, en effe geen zin om iets zinnigs te doen, krijg je dit:
[afbeelding]
Het logo van Pearl is hakkelig, maar daar is een oplossing voor : ga naar http://www.brandsoftheworld.com/ en zoek "Pearl" op. Het font wat je gebruikt hebt is gruwelijk; ga in hemelsnaam naar DaFont.com of zo en download iets beters. Je hebt de middelste foto best hakkelig uitgesneden; probeer Filter > Extract eens, of gebruik een feathered selectie of een zachtere brush.
De compositie doet (als het een wallpaper moet zijn heeft het de verkeerde afmetingen) ook een beetje vreemd aan.
De compositie doet (als het een wallpaper moet zijn heeft het de verkeerde afmetingen) ook een beetje vreemd aan.
teveel zooi, te weinig tijd
Ik volg deze topic al tijden, dus laat ik ook maar eens wat posten 

Deze foto is gemaakt voor op de flyers en posters van M.E.A.T
(More Entertainment And Taste)
Thema: M.E.A.T for dessert

zou je niet wat warmere/smakelijkere kleuren willen?bRight schreef op 28 augustus 2004 @ 14:19:
Ik volg deze topic al tijden, dus laat ik ook maar eens wat posten
[afbeelding]
dit ziet er nou niet bepaald aanlokkelijk uit.
Woei, dit topic leeft ook nog 

Splash voor mn nieuwe portfolio website...

Splash voor mn nieuwe portfolio website...
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
probeer deze eens:Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 12:09:
[...]
Dit is de tutorial, en dit is de site. Hier zijn ook tutorials te vinden voor paintshop enzo, dus niet aleen photoshop.

klik
volgens mij de beste. Staat ook ergens een video bij.
Hallo met Tim
Verwijderd
Die tutorial heb ik ook nog ooit gedaan, die is best goed.
En het resultaat heb ik hier ook nog ergens... JA!

Ohooohhh!
En het resultaat heb ik hier ook nog ergens... JA!

Ohooohhh!
Verwijderd
Het is Yin Yang, niet Ying Yang... of ik ben gek.Brokstuk schreef op 11 augustus 2004 @ 22:38:
[afbeelding]

Gestyleerde versie van de foto hierboven
Verwijderd
Je moet zo'n witte ring aan dat 'vlees' toevoegen, dan is het wel een t-bone, maar dan ziet het er wel meer uit als een lap vlees (denk ik dan).
Verwijderd
Mijn creatie van gisterenmiddag in Flash.
Hoop dat dit ook onder 2d art valt!
http://www.beja1.tk
Of
http://members.home.nl/valk.a/hockey1/enter.html
C&C welkom
Of
C&C welkom
Het idee van de achtergrond is leuk, maar font keuze ed. past er totaal niet bij.Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 09:31:
Mijn creatie van gisterenmiddag in Flash.
Of
C&C welkom
Komt een beetje over als een "how to learn flash in 3 days" boek opdracht..
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Verwijderd
Hmmz,
Ik ben niet echt verrast over het lettertype comment, maar ik kon gewoon uit princiepe geen standaard lettertype nemen dus nam ik er maar een die ik al had.
Wat betreft het "tutorial 3 dagen" voel ik me enigzins gekwetst.
Dit idee had ik namelijk niet ergens vanaf gekeken of iets dergelijks, maar zelf verzonnen. Gisterenmiddag heb ik een panorama-foto gemaakt van (naja, je ziet waarvan) en met wat knippen en plakken/schuiven kreeg ik dit. Het idee had ik al langer, maar ik verveelde me gisteren zo erg dat ik het in een dikke middag in elkaar heb geflansd..
Maargoed, ik vroeg en kreeg C&C
Ik ben niet echt verrast over het lettertype comment, maar ik kon gewoon uit princiepe geen standaard lettertype nemen dus nam ik er maar een die ik al had.
Wat betreft het "tutorial 3 dagen" voel ik me enigzins gekwetst.
Dit idee had ik namelijk niet ergens vanaf gekeken of iets dergelijks, maar zelf verzonnen. Gisterenmiddag heb ik een panorama-foto gemaakt van (naja, je ziet waarvan) en met wat knippen en plakken/schuiven kreeg ik dit. Het idee had ik al langer, maar ik verveelde me gisteren zo erg dat ik het in een dikke middag in elkaar heb geflansd..
Maargoed, ik vroeg en kreeg C&C
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 20:51 ]
het idee van je schuivende achtergrond is imho ook wel leuk (persoonlijk vind ik het niet onwijs tof ofzo, maar ik heb het niet echt vaak gezien en al helemaal niet op deze manier dus het is wel vrij origineel)
wat ik wel vind, en wat mattttt ook bedoelt denk ik, is dat de uitwerking wat 'how to learn flash in 3 days' - achtig is. er is geen samenhang, geen compositie. een paar random en slecht leesbare fonts om je informatie te presenteren, gebruik van felle kleuren op verkeerde plekken en een irritante animatie op het beginscherm... sorry
ik weet dat ik je nu zwaar afkraak en dat jij dat ook echt niet tof vindt want je bent duidelijk echt trots op je werk (das ook niet verkeerd, als je je eigen werk maar brak vind wordt het ook nooit wat), maar nou ja, ik wou het toch even kwijt
maar uh... als jij er zo happy mee bent... be my guest
je maakt het niet voor mij hoor!
wat ik wel vind, en wat mattttt ook bedoelt denk ik, is dat de uitwerking wat 'how to learn flash in 3 days' - achtig is. er is geen samenhang, geen compositie. een paar random en slecht leesbare fonts om je informatie te presenteren, gebruik van felle kleuren op verkeerde plekken en een irritante animatie op het beginscherm... sorry
ik weet dat ik je nu zwaar afkraak en dat jij dat ook echt niet tof vindt want je bent duidelijk echt trots op je werk (das ook niet verkeerd, als je je eigen werk maar brak vind wordt het ook nooit wat), maar nou ja, ik wou het toch even kwijt

maar uh... als jij er zo happy mee bent... be my guest
je maakt het niet voor mij hoor!
met een hamer past alles
Verwijderd
Je moet even bij die opstelling pagina, die namen (de buttons) even bij hit (in het button edit pagina) een vierkantje over de naam trekken, zodat het makkelijker klikken is. Nu moet je precies op de letters klikken, voordat er iets gebeurt.
Hoop dat je me snapt
.
Hoop dat je me snapt

Verwijderd
Zizo, vanmiddag ook nog eens even tijd gehad voor mezelf (en photshop dus
);
Zonder iets in mijn hoofd te hebben wat beginnen brushen, en wat met layers zitten schuiven, was dit uiteindelijk het resultaat:

1024*768
Het is(/was) trouwens niet de bedoeling dat je bij het zien spontaan aan hitler/hakenkruizen/bloed begint te denken, had ik ook de eerste keer dat ik hem zag
c&c welkom
Zonder iets in mijn hoofd te hebben wat beginnen brushen, en wat met layers zitten schuiven, was dit uiteindelijk het resultaat:

1024*768
Het is(/was) trouwens niet de bedoeling dat je bij het zien spontaan aan hitler/hakenkruizen/bloed begint te denken, had ik ook de eerste keer dat ik hem zag
c&c welkom
Verwijderd
Leuke wallpaper, alleen zou ik die ActionScript stukjes weghalen. Dat past er niet echt bij...Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 17:04:
Zizo, vanmiddag ook nog eens even tijd gehad voor mezelf (en photshop dus);
[afbeelding]
1024*768
Het is(/was) trouwens niet de bedoeling dat je bij het zien spontaan aan hitler/hakenkruizen/bloed begint te denken, had ik ook de eerste keer dat ik hem zag![]()
c&c welkom
Er zit hier echt goed 2d werk her en der tussen. Well done
Om even de boel een radicaal andere kant op te trappen
...
Neem die links onder, plaats het tweede blauwe bolletje áchter het schermpje, en maak het vlak achter Chemistry rood (zoals dat bolletje).
Ook een leuke variant toch?
Neem die links onder, plaats het tweede blauwe bolletje áchter het schermpje, en maak het vlak achter Chemistry rood (zoals dat bolletje).
Ook een leuke variant toch?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 23:35:
[afbeelding]
Het resultaat van mijn eerste keer pixel neucken

wip, moet nog even wat aan gewerkt worden, C&C uiteraard.
[ Voor 6% gewijzigd door prototype op 05-09-2004 22:32 ]
Dit topic is gesloten.