[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.987 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Op zich is een fan naast de core niet slecht, zo kan de lucht over het midden van de core verplaatst worden (mits de fanblades bijna loodrecht tov de kaart staan zoals je op de foto's van de nieuwe X600/800 kan zien). Bij conventionele ontwerpen zit je met een dode zone vlak boven het midden van de GPU terwijl hij daar juist het heetst wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
SI4live schreef op 07 juni 2004 @ 19:34:
WTF Shipping end of July :|, nou zo lang kan ik niet wachten, dan maar voor de normale XT

EDIT: iemand enig idee waarom ATI dit doet (de normale XT ook nog uitbrengen), want die 20Mhz core en die 60Mhz mem clock je er zo bij..
Ik denk dat dit is om de GF6800GT wat meer concurrentie te bieden. Voor 'slechts' $50 meer heb je een kaart die veel beter presteert.

En ik denk dat het straks niet lang meer zal duren voordat de X800Pro in prijs omlaag gaat richting $349 (of zelfs lager bv $299) en de X800XT het $399,- segment gaat innemen. Dan heeft ATi in elke hi-end prijsklasse een kaart die beter presteert dan de kaart van de concurrent.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zullen de Yields zo goed zijn, zoveel cores met goede 16 pipes dat ze maar een extra XT uitbrengen omdat het zonde is om ze als pro te verkopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
CJ schreef op 07 juni 2004 @ 21:05:
[...]

Ik denk dat dit is om de GF6800GT wat meer concurrentie te bieden. Voor 'slechts' $50 meer heb je een kaart die veel beter presteert.

En ik denk dat het straks niet lang meer zal duren voordat de X800Pro in prijs omlaag gaat richting $349 (of zelfs lager bv $299) en de X800XT het $399,- segment gaat innemen. Dan heeft ATi in elke hi-end prijsklasse een kaart die beter presteert dan de kaart van de concurrent.
Ik vind zelfs dat de X800pro een betere koop is dan een nVIDIA 6800ultra, laat staan dan een 6800GT, het hoefde dus eigenlijk niet.
Maar ja dan wordt die X800XT non PE dan wel een erg aantrekkelijke kaart :D

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Zullen de Yields zo goed zijn, zoveel cores met goede 16 pipes dat ze maar een extra XT uitbrengen omdat het zonde is om ze als pro te verkopen ?
Dat zei ik ook al eerder in dit topic. Het is voor een fabrikant natuurlijk gekkenwerk om willens en wetens een goede 16 pijplijn chip om zeep te helpen door er 12 van te maken. En helemaal als "wij Tweakers" er weer simpel 16 pijpen van maken door het brugje door te verbinden, en op deze manier 100 euro in je zak te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14
CJ schreef op 07 juni 2004 @ 21:05:
[...]

Dat zeg je nu wel, maar het was toch al de x800XT:PE die werd getest als XT versie, en waarbij de 6800u goed kon meekomen, of zelfs door de 6800ultra werd overtroffen....

Ik zie dan ook de XT als een tussenstap tussen de Pro en XT-PE, en niet de PE als topversie van de lijn (of zie ik dit nu verkeerd..)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 00:11

edward2

Schieten op de beesten

Volgens mij is er geen regular XT in agp-uitvoering, dus X800XT = X800XT PE 520/1120.

Er is nog nooit zoveel geschreven over "vaporware", zeker niet als je het volgende van het forum van guru3d leest:
I just got off the phone with ATI directly. The x800XT HAS NOT been publically released and WILL NOT for an estimated 2-4 weeks. I asked well then how is retailers like GW distributing them and their response was "are you sure they are not selling the x800 pro as the x800 xt has not been distributed. If they had been already distributed then we (ATI) would have them for sale or backorder on our (ATI's) website online store."

I will and so wont ATI will be amazed if GW can actually provide a s/h tracking# for any orders GW claims are completed and will be recieved in 3-5 business days.

Sorry for the bad news, but I hope it calms some nerves down a little.
Heb je het toch niet verkeerd gedaan hully.

[ Voor 91% gewijzigd door edward2 op 07-06-2004 23:12 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

AGP bus configuration (8X/4X/Universal AGP 3.0):
RADEON X800 PRO and
RADEON X800 XT PLATINUM EDITION.

PCI Express™ bus configuration:
RADEON X800 XT

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:30

Pubbert

random gestoord

Morgen weer ff een ronde bellen naar Computer Winkels, misschien heeft er dan wél 1 de X800 op voorraad :Y)

Hoop alleen dat hij in mijn toekomstige barebone gaat werken ;(

Mocht dit niet het geval zijn, dan neem ik er gewoon een eigen voeding bij, en die "mod" ik ff voor extern gebruik, krijgt zo'n X800 (of een 9500/9700/9800 in het algemeen) meer stroom via die molex/berg connector of via de agp poort?)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edward2 schreef op 07 juni 2004 @ 23:20:
AGP bus configuration (8X/4X/Universal AGP 3.0):
RADEON X800 PRO and

PCI Express™ bus configuration:
RADEON X800 XT
Er is ook een PCI Express RADEON X800 PRO. Die heeft volgens getuigen op Computex geen extra connector nodig. Ik geloof dat zowel Asus als Tul een X800Pro PCI-E lieten zien zonder externe powerconnector.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op 08 juni 2004 @ 00:18:
[...]

Er is ook een PCI Express RADEON X800 PRO. Die heeft volgens getuigen op Computex geen extra connector nodig. Ik geloof dat zowel Asus als Tul een X800Pro PCI-E lieten zien zonder externe powerconnector.
Ja, opzich lijkt dat logisch, vond het ook al vreemd, ik had dit lijstje van [H].

[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 08-06-2004 08:45 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 22:59
edward2 schreef op 07 juni 2004 @ 23:08:
Volgens mij is er geen regular XT in agp-uitvoering, dus X800XT = X800XT PE 520/1120.

Er is nog nooit zoveel geschreven over "vaporware", zeker niet als je het volgende van het forum van guru3d leest:

[...]

Heb je het toch niet verkeerd gedaan hully.
idd, heb gewoon al 3 dagen een Asus x800xt pe voor 469 euro....

werkt nog steeds wonderbaarlijk goed...

(overigens is Ries degene die gemod heeft voor me, dus cheers to ries)

[ Voor 9% gewijzigd door hully op 08-06-2004 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Weet iemand nog waar de naam Radeon vandaag komt?
staat me bij dat het de naam van een maan of planet is in een of andere serie\film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

hjs schreef op 08 juni 2004 @ 10:06:
staat me bij dat het de naam van een maan of planet is in een of andere serie\film.
Nou de vorige serie van ATi hete Rage, en omdat de Rage6 (R100, Radeon, Radeon7000/7200) TnL ondersteunde en dus ook een 256bits GPU werd (net als de GeForce256, aka NV10) besloot ATi voor de naam Radeon te kiezen, toch nog de 1ste 2 letters van Rager erin, waar de rest voor staat weet ik niet. Maar ik denk zelf iets met DE en ON, dat die ook een betekenis hebben.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:22

Ad Hox

N/A

Ik wil geen reclame maken voor Alternate, maar deze zaak staat vaak bekend (voor mij ieder geval) voor haar goed geprijsde artikelen.

Ze hebben de X800PRO in hun assortiment, met als status: Nu leverbaar.

De prijs is echter om te :'(

URL: http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/jags21.html

Edit: Ik denk dat de levering een beetje op gang begint te komen.
Edit2: MSI, Club-3D en Asus hebben ze ook, alleen nog niet leverbaar:

MSI: http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/jagn50.html
Asus: http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/jagv53.html
Club-3d: http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/jagu07.html

[ Voor 41% gewijzigd door Ad Hox op 08-06-2004 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Levering komt niet echt op gang.
Veel winkels hebben er vandaag één binnen gekregen, nog meer winkels helemaal geen.
Eynstein heeft zijn enigste kaart verkocht voor iets van 435 euro aan GFmike (whats in a name ;) ) heeft hem vanmorgen gekocht via een mailtje, staat nog niet op de site nl :)

Alternate wil gewoon veel geld verdienen met een product welke schaars is, eikels !!

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 08-06-2004 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:22

Ad Hox

N/A

Ja inderdaad, een beetje dom van die hoge prijs. Ik denk toch niet dat een niet-tweakers zo'n kaart gaat aanschaffen. De wel-tweaker koopt hem niet daar omdat hij gewoon weet dat ie elders (veel) goedkoper is.

Ik heb ergens gelezen dat die kaarten nog veel goedkoper worden dan €439,-? Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ad Hox schreef op 08 juni 2004 @ 11:21:
Ik wil geen reclame maken voor Alternate, maar deze zaak staat vaak bekend (voor mij ieder geval) voor haar goed geprijsde artikelen.

ja volgens mij hebben zij door hoe je uit de schaarste een slaatje kan slaan :(

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

edward2 schreef op 08 juni 2004 @ 11:48:
[...]

Ik vraag me wel af in hoeverre de inkoop voor de winkeliers agv de schaarste ook significant hoger is?

Verder zuigt die leverbaarheid natuurlijk!! Ik zit maar te wachten op die X800XT PE maar dat gaat helemaal lang duren! :( :(

Maar om dan maar een PRO van EUR 480 ofzo te kopen vind ik ook weer zowat.
En dat modden tja, dat weet ik nog zo net niet. :X Bovendien is die ook bijna nergens te krijgen.

Kijk overklokken vinik prima enzo maar op een chip van bijna EUR 500 vind ik het wel wat linker.

EDIT:
WAAAAAAAAAAAAAT die gasten bij Alternate zijn helemaaaaaaal lijp geworden!! EUR 599 voor een X800PRO. De Cash heb ik wel maar Never Nooit dat ik dat ervoor ga neerleggen!

[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 08-06-2004 12:05 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
edward2 schreef op 08 juni 2004 @ 11:48:
[...]

als je er een xt van kan maken valt de prijs mee, want

a) voorlopig is xt niet leverbaar
b) zal lang duren voordat die onder de 500 euro komt...

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 15-05 12:53
wel wreemd dat naast al de kaarten 400mhz staat en op die sapphire die leverbaar is 475mhz... is het niet de versie met allerlij extra's zoals HL2 en nog meer software. Tis lijkt me niet de lite version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:08
Denk dat de pro op zo'n 450 gaat uikomen en de xt op 550 net als de vorige generatie. En als die xt lang op zich laat wachten is er grote kans dat de pro voorlopig 500 gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
BlowFish schreef op 08 juni 2004 @ 12:00:
wel wreemd dat naast al de kaarten 400mhz staat en op die sapphire die leverbaar is 475mhz... is het niet de versie met allerlij extra's zoals HL2 en nog meer software. Tis lijkt me niet de lite version.
400 mhz damrac is wat anders

die asus van mij heeft standaard gewoon 475 / 450 net zoals alle pro's

het is heel eenvoudig :

vooralsnog alleen de x800 pro en de xt

de pro hebben allen: 450 / 475 en de xt : 520 / 560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
BlowFish schreef op 08 juni 2004 @ 12:00:
alle x800 pro hebben : 450 / 475 en alle xt's hebben 520 / 560

er is geen lite en ook geen xt zonder pe, allen xt zijn pe

(400 mhz ramdac ... is wat anders...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat er eigenlijk nog helemaal niets te voorspellen valt over de leverbaarheid. Het hangt allemaal af van een aantal factoren:

1. De yields zijn zeer goed van de R420
2. Er kunnen problemen zijn met het fabriceren van het PCB
3. Er zijn problemen met 1.667ns geheugen.

Aan 1 kan ATi iets doen, maar dat hoeven ze niet want de yields zijn al goed, zo goed zelfs dat ze er aan denken om een gewone XT uit te brengen die eerst niet op de roadmap stond.

Aan 2 kan ATi niet zo heel erg veel doen. Ik heb begrepen dat ATi wel haar eigen oude productielijnen (van de tijd dat ze zelf nog complete videokaarten produceerden) gedeeltelijk weer heeft geactiveerd en omgeschakeld naar de productie van X800-kaarten om de schaarste weg te werken.

Aan 3 kan ATi natuurlijk helemaal niets doen. Zelfs al zijn er geen problemen met de yields of PCB, dan kun je nog niets zonder het geheugen.

En niet alleen ATi heeft er last van, ook nVidia, want de productie van de GF6800Ultra zal pas in Juli vol op gang kunnen komen volgens de laatste voorspelling.

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 08-06-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 13:57
Ad Hox schreef op 08 juni 2004 @ 11:21:

Ik heb een Sapphire X800Pro besteld bij PCZaak voor 403 euri. Ze hebben inmiddels echter zoveel bestellingen binnen dat ze geen nieuwe meer aannemen. Moet nog wel ff wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

hjs schreef op 08 juni 2004 @ 10:06:
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=13102

hebben ze het ook over een planeet uit de orginele star-trek serie of film ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
CJ schreef op 08 juni 2004 @ 13:34:
Ik denk dat er eigenlijk nog helemaal niets te voorspellen valt over de leverbaarheid. Het hangt allemaal af van een aantal factoren:

1. De yields zijn zeer goed van de R420
2. Er kunnen problemen zijn met het fabriceren van het PCB
3. Er zijn problemen met 1.667ns geheugen.

Aan 1 kan ATi iets doen, maar dat hoeven ze niet want de yields zijn al goed, zo goed zelfs dat ze er aan denken om een gewone XT uit te brengen die eerst niet op de roadmap stond.
.
Mja je verhaal klinkt opzich goed. Maar hoe weet je nou precies dat de yields zo perfect zijn als je regelmatig zegt?? Is dit pure speculatie of wordt dit door ati zelfs bevestigd?? (marketing praatjes zijn vaak erg overdreven).
Denk zelf dat idd het geheugen het proleem is. Klinkt erg bekendt net als met ddr2 in tijde van de fx5800 ultra die daardoor flinke vertraging had opgelopen.
Dacht dat gdd3 zo makkelijk was om te maken (klinkt allemaal als een flink overdreven praatje om zo gdd3 de lucht in te prijzen).
Zal nog zeker wel een maand duren voordat de leverbaarheid op gang gaat komen volgens mij tis allemaal zo vaag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 10:40
hjs schreef op 08 juni 2004 @ 11:26:

Eynstein heeft zijn enigste kaart verkocht voor iets van 435 euro aan GFmike (whats in a name ;) ) heeft hem vanmorgen gekocht via een mailtje, staat nog niet op de site nl :)
Yups heb de enige Saphire X800 PRO die ze hadden gekaapt.
Ik verwacht hem donderdag binnen. ik heb er 439 euro voor betaald, verder heb ik er mem heatsinks bij besteld, GDDR3 word erg warm, of niet Hully?

Ik ga ook een poging wagen hem te modden naar een XT, zal het daarvoor bestemde topic wel even goed door lezen voordat ik vragen ga stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
sjek schreef op 08 juni 2004 @ 14:32:
[...]

Mja je verhaal klinkt opzich goed. Maar hoe weet je nou precies dat de yields zo perfect zijn als je regelmatig zegt?? Is dit pure speculatie of wordt dit door ati zelfs bevestigd?? (marketing praatjes zijn vaak erg overdreven).
Bevestigd door ATi zelf, onder andere door CEO Dave Orton. En als je bv de interviews met ATi leest dan weet je dat ATi niet voor onzekerheden gaat, maar voor zekerheden.

Bij het ontwerpen van een chip gaat ATi uit van het volgende:
- performance
- schedule
- features
- cost

ATi wilde èn hun performanceleiderschap behouden èn tegelijkertijd een die-size hebben waarvan ze het gevoel hadden dat deze in massavolume geproduceerd kon worden. Vandaar de 160Mln transistoren tellende R420... ze hadden namelijk ook SM3.0 ondersteuning kunnen inbouwen, maar dan zou de die-size 10-15% groter worden en zouden ze ook uitkomen op zo'n 200+ Mln transistoren. ATi wist dan niet of ze volume-productie in dat geval konden garanderen. Dat kunnen ze nu wel.

ATi maakt dus geen chips wanneer ze er niet zeker van zijn dat ze niet een bepaalde yieldpercentage kunnen halen. Het is allemaal ingecalculeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door CJ op 08-06-2004 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 20:28
Zo te horen hadden ze dus net zo goed sm3 erin kunnen bakken want ze moeten toch wachten op het geheugen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Funprice krijgt de X800 Pro van Asus waarschijnlijk morgen of overmorgen binnen (was vrij betrouwbare informatie volgens de verkoper) en ook PC Megastore melde dat hij vrijdag wel binnen zou komen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58
Schumi4ever schreef op 08 juni 2004 @ 15:19:
Zo te horen hadden ze dus net zo goed sm3 erin kunnen bakken want ze moeten toch wachten op het geheugen :Y)
hehehe! idd ;)
was wel cool geweest...

maar betere yields levert Ati natuurlijk ook meer winst! en dat is ook niet onbelangrijk!

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63261

Thund3r schreef op 08 juni 2004 @ 15:28:
Funprice krijgt de X800 Pro van Asus waarschijnlijk morgen of overmorgen binnen (was vrij betrouwbare informatie volgens de verkoper) en ook PC Megastore melde dat hij vrijdag wel binnen zou komen.
Weet je dat cker? Ik heb vandaag namelijk de ASUS AX800 PRO TD bij Funprice besteld... weet je ook toevallig of ze er meer dan 1 binnen krijgen (zoals bij de meeste winkels zo was die de sapphires binnen kregen ;) ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 63261 schreef op 08 juni 2004 @ 16:16:
[...]

Weet je dat cker? Ik heb vandaag namelijk de ASUS AX800 PRO TD bij Funprice besteld... weet je ook toevallig of ze er meer dan 1 binnen krijgen (zoals bij de meeste winkels zo was die de sapphires binnen kregen ;) ? )
Er zijn idd zaken die er vandaag 1 gister 1tje hadden gekregen (Sapphire) Dit omdat er maar 1 leverandier van Sapphire kaartjes is, en deze heeft zijn aanwezige lading zo eerlijk mogelijk verdeeld. Asus heeft echter meerdere leveranciers, en die leverging begint nu op gang te komen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 20:44
Weten hier mensen wanneer de asus ax800 xt 256 leverbaar zal zijn in nederland??? en weten mensen hier ook hoe veel die gaat kosten??? en last but not least gaat asus ook nog met de 512mb versie komen???

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66398

Thund3r schreef op 08 juni 2004 @ 15:28:
Ze hebben mij 4 uurtjes geleden vermeld dat de Sapphire en Asus x800 ongeveer binnen komt rond de 3e week van juni, fftjes afwachten dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 18:00
Op marktplaats probeert iemand duidelijk snel wat geld te verdienen... (ziek...)

De XT laat nog wel eventjes op zich wachten, zal wel juli worden. Prijs zal wel €500 zijn, tenzij ze de Pro wat laten zakken en de XT er voor in de plaats zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63261

Quote van funprice (waar ik mijn ASUS X800PRO heb besteld)
de levertijd is 1 week (onder voorbehoud)

Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Interessant X800Pro -> XT mod-artikel:

http://www.pcunleash.com/...ge=headnum&desc=asc&no=26

Ze hebben daar o.a. de Catalyst beta 4.6 geprobeerd en op de gemodde X800Pro was plotseling Overdrive beschikbaar. Van standaard 520 Mhz core ging de kaart dankzij Overdrive blijkbaar naar 562 Mhz core (via 546 Mhz als ik het goed gezien heb).

Ben benieuwd of dit ook de daadwerkelijk uiteindelijke Overdrive waarden zijn, aangezien de meeste X800XT PE kaarten in de previews niet zo ver over te klokken waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70203

Is het misschien al bekend bij welke kaarten een coupon voor HL2 zit?

Powercolor x800pro : Hitman Pack
Sapphire x800pro : ?
Asus x800pro : ?

Wil namelijk ook deze kaart kopen, alleen graag met HL2 coupon.

Ik weet wel dat Saphire een bulk en retail verpakking heeft en dat alleen bij de retail een HL2 coupon zit, maar welk type word er in pricewatch aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111269

Bij de sapphire zit volgens mij geen HL2 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Je hebt 2 "Full" retails d8 ik, 1tje met HL2 en 1tje zonder.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
Ik keek ff weer naar de review bij Xbitlabs

En heb ik hier wat gegevens verzameld en vond het wel leuk om met jullie te delen:

Heb hierbij in percentages aangegeven hoe de kaarten tegenoverelkaar presteren (let op de 6800ultra heb ik met die optimalisaties aan berekend):

Bij Non-AA en Non-AF (alle reso's samen):
Gemmiddeld ten opzichte van elkaar:
X800XT 100%
6800ultra 100%
X800pro 90%
Maximale achterstand van de X800pro ten opzichte van de 6800ultra: 55%
Maximale achterstand van de 6800ultra ten opzichte van de X800pro: 91%
Maximale achterstand van de X800XT ten opzichte van de 6800ultra: 85%
Maximale achterstand van de 6800ultra ten opzichte van de X800XT: 80%

Bij AA en AF aan (alle reso's samen):
Gemmideld ten opzichte van elkaar:
X800XT 100%
6900ultra 90%
X800pro 90%
Maximale achterstand van de X800pro ten opzichte van de 6800ultra: 69%
Maximale achterstand van de 6800ultra ten opzichte van de X800pro: 67%
Maximale achterstand van de X800XT ten opzichte van de 6800ultra: 89%
Maximale achterstand van de 6800ultra ten opzichte van de X800XT: 54%

Had ff niets te doen :P (eigenlijk heb ik het gedaan door al die nVIDIA lovers die steeds maar beweerden dat de 6800ultra sneller en niet achter de feiten aan lopen, heb het niet in de nVIDIA topic gepost, omdat ze het meteen als flame zouden gaan beschouwen) dus wou ik ff kijken hoe ze tegen overlkaar presteerden, heb het gedaan bij Xbitlabs omdat zij de meest uitgebreide/betrouwbare review online hebben gezet (bij de meeste andere reviews zijn er vergelijkbare resultaten uit te halen)

EDIT: hoop dat ATI snel met die improved drives komt, want de 6800ultra wint meestal bij de OpenGL based games, welke versie zei je CJ 4.7 :?

[ Voor 29% gewijzigd door SI4live op 09-06-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
SI4live schreef op 09 juni 2004 @ 13:22:
Maximale achterstand van de X800pro op de 6800ultra: 55%
Maximale achterstand van de X800XT op de 6800ultra: 85%

Bij AA en AF aan (alle reso's samen):
Maximale achterstand van de X800pro op de 6800ultra: 69%
Maximale achterstand van de X800XT op de 6800ultra: 89%
wel vreemd dat de max achterstand van de XT op de 6800u groter is dan die van de PRO tov 6800u :?

[ Voor 66% gewijzigd door Puppetmaster op 09-06-2004 13:44 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
Puppetmaster schreef op 09 juni 2004 @ 13:42:
[...]

wel vreemd dat de max achterstand van de XT op de 6800u groter is dan die van de PRO tov 6800u :?
Nee, wat ik bedoel is dat de X800pro 69% van de 6800ultra presteert, terwijl de X800XT 89% van de 6800ultra presteert
(dus uitgaande van dat de 6800ultra 100% presteert, hoeveel procent presteren dan de overgeblevenen)

[ Voor 14% gewijzigd door SI4live op 09-06-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Catalyst 4.6 wordt als het goed is vandaag of morgen gereleased. :) Bron: Driverheaven

Houdt dus deze pagina in de gaten: http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_46_Release_Notes.html

Edit: Asus heeft inmiddels hun Catalyst 4.6 gereleased, dus de officiele Cats kunnen elk moment uit komen:

Asus Catalyst 4.6: ftp://ftp1.asus.com.tw/pu...20driver/ATI802_W2KXP.zip

[ Voor 37% gewijzigd door CJ op 09-06-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

CJ schreef op 09 juni 2004 @ 13:59:
Catalyst 4.6 wordt als het goed is vandaag of morgen gereleased. :) Bron: Driverheaven

Houdt dus deze pagina in de gaten: http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_46_Release_Notes.html

Edit: Asus heeft inmiddels hun Catalyst 4.6 gereleased, dus de officiele Cats kunnen elk moment uit komen:

Asus Catalyst 4.6: ftp://ftp1.asus.com.tw/pu...20driver/ATI802_W2KXP.zip
Hele dag naar een 404 kijken is ook niet alles ;)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Thund3r schreef op 09 juni 2004 @ 14:06:
[...]

Hele dag naar een 404 kijken is ook niet alles ;)
Ach, vaak genoeg op F5 drukken en op een gegeven moment verschijnt de juiste pagina wel. :P

Overigens zijn de 4.6 drivers volgens mij meer bugfixes, en komt er weer een performanceboost in 4.7. Tenminste als ik alle opmerkingen her en der van ATi lui een beetje goed heb geinterpreerd. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
SI4live schreef op 09 juni 2004 @ 13:56:
[...]

Nee, wat ik bedoel is dat de X800pro 69% van de 6800ultra presteert, terwijl de X800XT 89% van de 6800ultra presteert
(dus uitgaande van dat de 6800ultra 100% presteert, hoeveel procent presteren dan de overgeblevenen)
ah!
ik vond de verschillen ook al groot!
misschien iets anders formuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68830

Goed, na wat winkels gemailt te hebben, hadden ze bij de Mycom in Zwolle nog 1 Asus X800Pro liggen. Deze direct opgehaald.

Een erg mooie kaart moet ik toegeven. Redelijk stil door de grote fan.

Het plan is om hem te modden naar een XT. Maar heb 1 probleem:

Een LAN dit weekend :)

Ik kan het niet veroorloven om met een kapotte kaart te zitten dit weekend. Het modden zal dus pas gebeuren NA het weekend. Ik hou jullie dna uiteraard op de hoogte over het resultaat.
Hoop toch stilletjes op hetzelfde resultaat als Hully.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
waarom reageert niemand hier op? iedereen al een x800 pro besteld en betaald en wachtende net als ik zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53576

wackomack schreef op 09 juni 2004 @ 16:03:
[...]

waarom reageert niemand hier op? iedereen al een x800 pro besteld en betaald en wachtende net als ik zeker?
Wat denk je? Hier ga je toch niet op bieden!? Die knakker wil er gewoon een (vet) slaatje uit slaan..... duh |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47
Nou en wat is daar mis mee, hij heeft iets wat niemand heeft. Waar mijn broek van afzakt is wat mensen vragen voor hun 2e hands 9800pro, 10€ minder dan de winkelprijs.
Zo, dat moest ik even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Sjah schreef op 09 juni 2004 @ 16:24:
Nou en wat is daar mis mee, hij heeft iets wat niemand heeft. Waar mijn broek van afzakt is wat mensen vragen voor hun 2e hands 9800pro, 10€ minder dan de winkelprijs.
Hij heeft niets

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
SI4live schreef op 09 juni 2004 @ 13:22:
EDIT: hoop dat ATI snel met die improved drives komt, want de 6800ultra wint meestal bij de OpenGL based games, welke versie zei je CJ 4.7 :?
Nee, dat heb ik niet gezegd. Wanneer de nieuwe OpenGL drivers worden vrijgegeven is gewoon niet bekend. Het kan in 4.7 zitten, maar het kan ook in 4.10 zitten. Een complete rework van OpenGL drivers is niet 1, 2, 3 klaar. Maar wie weet verrassen ze ons en brengen ze 'm sneller uit dan we denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat vind je dan wel een goede prijs?
LOL. :)

idd een beetje trickie ja, die marktplaats "aanbieding"

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

http://www.theinquirer.net/?article=16473
ATI optimisations de-activated on ATI's X800 Pro/XT

It makes a difference

By INQUIRER staff: woensdag 09 juni 2004, 14:42

GERMAN SITE Computerbase said it has figured out how to de-activate optimisations on ATI's Radeon X800 Pro/XT.
With optimisations switched off, the performance of the graphics cards changes dramatically.

The article, Googled into English here ( http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools ), has some comparisons and benchmarks showing the differences between optimisation on and optimisation off. µ
Ik word iig niet helemaal wijs uit dat artikel..... :?

Ga het straks maar ff in het duits lezen.

[ Voor 39% gewijzigd door Help!!!! op 09-06-2004 16:53 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Help!!!! schreef op 09 juni 2004 @ 16:39:
[...]

Wat vind je dan wel een goede prijs?
140?
[...]

LOL. :)

idd een beetje trickie ja, die marktplaats "aanbieding"
Die gozer heeft hem uiteraard wel, alleen dat verhaal dat die hem over heeft geloof ik niks van.
Waarom zou die hem niet hebben? Zoals de waard is....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Geen screenshots? Wil wel eens weten of je het verschil ziet, volgens ATi niet dus.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
dat het voor de perf uitmaakt is logisch en was ook al bekend, anders deden ze het ook niet he?
waar het om gaat is dat de IQ niet moet verslechteren en dat lijkt ook nie het geval totnogtoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Voor EUR 150 doe ik em wel weg maar moet eerst een 800PRO of 800XT PE op de kop tikken.
Die gozer heeft hem uiteraard wel, alleen dat verhaal dat die hem over heeft geloof ik niks van.
Waarom zou die hem niet hebben? Zoals de waard is....?
Dat spreekwoord wordt altijd zo negatief gebruikt.
Ik zie het als gezond wantrouwen en dat heeft me al vaak behoed voor "kleine" rampen en oplichterspraktijken.
Wat in zijn voordeel spreekt is dat je hem op kan komen halen.

Je zal iig de eerste niet zijn die op die manier opgelicht wordt. :/

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 09-06-2004 16:55 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Puppetmaster schreef op 09 juni 2004 @ 16:45:
[...]

dat het voor de perf uitmaakt is logisch en was ook al bekend, anders deden ze het ook niet he?
waar het om gaat is dat de IQ niet moet verslechteren en dat lijkt ook nie het geval totnogtoe
Toch is het interessant om te zien hoe nVidia en ATI bij min of meer gelijke filtering presteren.

Stel dat ze bij volledige Trilineair filtering gelijk scoren dan zegt dat sowieso wat over de architectuur van beide kaarten.

Het zou dan zo kunnen zijn dat nVidia met een betere "brilineair" implementatie behoorlijk wat winst kan halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 09-06-2004 17:57 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 18:00
Ati had in ieder geval mogen melden dat ze niet altijd volledig trilinear filteren. Performance winst zonder kwaliteitsverlies is helemaal goed, maar er moet wel een mogelijkheid zijn om échte trilineare filtering toe te passen.

Over die marktplaats-"verkoper": als je je eigen kaart gaat verkopen op marktplaats, maak je toch een foto van je kaart met een briefje met je mailadres erbij. Dan weet iedereen dat je ook echt iets verkoopt. Daarnaast slaat zijn verhaal ook nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hopen op een doorgravend review met die echte trilinieaire setting, met screenshots. Mochten we tot de conclusie komen dat het echt niet uitmaken, dan kunnen we de kroon blijven geven aan de XT imho. Anders niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Help!!!! schreef op 09 juni 2004 @ 16:58:
[...]

Toch is vind ik het interessant om te zien hoe nVidia en ATI bij min of meer gelijke filtering presteren.
Het zou dan toch zo kunnen zijn dat nVidia met een betere "brilineair" implementatie behoorlijk wat winst kan halen.
dat is idd leuk om te weten, maar Nvidia gebruikt standaard al "brilineair"optimalisaties die net zo makkelijk (ook alleen reg settings) uit te zetten zijn als bij ATI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Misschien heeftie geen digitale camera. Maar hij wil hem ook onder rembours sturen dus dan zie je wat je krijgt voor je het koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Kom op man we leven in 2004. Als iemand op marktplaats kan komen dan heeft die persoon dus blijkbaar internet en dus de beschikking over een prijsvergelijk. Als iemand dan daadwerkelijk een te hoog bedrag betaalt is dat het probleem van de koper en niet van de verkoper. Ik heb zelf 3 weken geleden mijn 9800 Pro voor 185 Euro vekocht en dat is dus ook precies die 10 Euro minder dan de winkelprijs waar jij het over hebt. 185 Euro was mijn bod met de gedachte daar wel onder te moeten maar als dan een randdebiel het volle bedrag wil betalen okay. Ik moest tenslotte toch ook een X800 Pro aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Puppetmaster schreef op 09 juni 2004 @ 17:04:
[...]

dat is idd leuk om te weten, maar Nvidia gebruikt standaard al "brilineair"optimalisaties die net zo makkelijk (ook alleen reg settings) uit te zetten zijn als bij ATI...
Alleen hebben ze volgensmij in een hoop reviews brilineair uitgezet bij nVidia dus werd er voor nVidia wel volledig Trilineair gefilterd.
Schumi4ever schreef op 09 juni 2004 @ 17:05:
Misschien heeftie geen digitale camera. Maar hij wil hem ook onder rembours sturen dus dan zie je wat je krijgt voor je het koopt.
Bij rembours mag je in 90vd100 gevallen het pakje niet openmaken voordat je betaald hebt. Dus zo zeker is rembours niet.

Ik bedoel toch k*t als je 3 aardappels aantreft ipv een 800pro.....

[ Voor 35% gewijzigd door Help!!!! op 09-06-2004 17:18 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
hmm waneer komt de x800 XT nou uit ? zit er al 3 weeken op te w8en :)
Meschien iets te vroeg maar hehe :) blijft 3 weeken voro mij en wil hem bestelle :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Schumi4ever schreef op 09 juni 2004 @ 17:05:
Alsof de postbode je tijd geeft om de kaart ff in te bouwen en te testen :O

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Help!!!! schreef op 09 juni 2004 @ 17:15:
[...]

Alleen hebben ze volgensmij in een hoop reviews brilineair uitgezet bij nVidia dus werd er voor nVidia wel volledig Trilineair gefilterd.
klop, maar ook niet overal...
zoals het er nu naar uitziet kan je gewoon het best allebei mét of allebei zónder opti's testen.
kijken welke site dat voor het eerst doet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Puppetmaster op 09-06-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dracul schreef op 09 juni 2004 @ 17:13:
[...]

Kom op man we leven in 2004. Als iemand op marktplaats kan komen dan heeft die persoon dus blijkbaar internet en dus de beschikking over een prijsvergelijk. Als iemand dan daadwerkelijk een te hoog bedrag betaalt is dat het probleem van de koper en niet van de verkoper. Ik heb zelf 3 weken geleden mijn 9800 Pro voor 185 Euro vekocht en dat is dus ook precies die 10 Euro minder dan de winkelprijs waar jij het over hebt. 185 Euro was mijn bod met de gedachte daar wel onder te moeten maar als dan een randdebiel het volle bedrag wil betalen okay. Ik moest tenslotte toch ook een X800 Pro aanschaffen.
tJa, gevolg is dat ik marktplaats.nl allang uit me favorieten heb gedonderd. Ik ben gewend om te bieden/vragen en te betalen wat iets waard is, ga er ook niet over onderhandelen(althans niet lang), en als mensen dan gaan speculeren op randdebielen die het er toch voor betalen, noem ik het zaakje verziekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Sjah schreef op 09 juni 2004 @ 17:22:
[...]

tJa, gevolg is dat ik marktplaats.nl allang uit me favorieten heb gedonderd. Ik ben gewend om te bieden/vragen en te betalen wat iets waard is, ga er ook niet over onderhandelen(althans niet lang), en als mensen dan gaan speculeren op randdebielen die het er toch voor betalen, noem ik het zaakje verziekt.
Kijk om je heen en zie de wereld is ziek. Meedoen maakt je minder ziek dan niet meedoen kan ik je uit ervaring wel vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dracul schreef op 09 juni 2004 @ 17:28:
[...]

Kijk om je heen en zie de wereld is ziek. Meedoen maakt je minder ziek dan niet meedoen kan ik je uit ervaring wel vertellen.
>:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Puppetmaster schreef op 09 juni 2004 @ 17:19:
[...]

klop, maar ook niet overal...
zoals het er nu naar uitziet kan je gewoon het best allebei mét of allebei zónder opti's testen.
kijken welke site dat voor het eerst doet :)
Hopelijk tweakers.net. ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Laatst online: 08-05 14:45
hier een shadermark 2.1 bèta benchmark, x800 xt ownt :P
ps2.0b vs ps3.0
http://www.nordichardware...er/?page=13&skrivelse=223

[ Voor 7% gewijzigd door oeLangOetan op 09-06-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Help!!!! schreef op 09 juni 2004 @ 17:15:
[...]

[...]

Bij rembours mag je in 90vd100 gevallen het pakje niet openmaken voordat je betaald hebt. Dus zo zeker is rembours niet.

Ik bedoel toch k*t als je 3 aardappels aantreft ipv een 800pro.....
Daarom wordt bij 9999999 van alle remboursen een factuur met de inhoud van het pakketje gedaan. Klopt dit niet met de schriftelijke bestelling die je hebt gedaan (die je natuurlijk zwart op wit bewaard totdat je pakketje er is) heb je alle recht van spreken en kan je je geld terug eisen.
Rembours is dan toch ineens best prettig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
oeLangOetan schreef op 09 juni 2004 @ 18:44:
hier een shadermark 2.1 bèta benchmark, x800 xt ownt :P
ps2.0b vs ps3.0
http://www.nordichardware...er/?page=13&skrivelse=223
Urhm, weet je zeker dat hier PS3.0 is gebruikt? Als ik de Engelse versie er op na sla wordt nergens vermeldt dat er gebruik wordt gemaakt van PS3.
Traditionally we use as few synthetic tests as possible, but now when we are evaluating two new architectures we thought that it would be interesting with some synthetic tests. Shadermark 2.1 (beta) is one of them and here we test the performance with Pixel Shader 2.0. When Microsoft releases DirectX 9.0c we will be able to evaluate Pixel Shader 2.0a, 2.0b and 3.0.

......

Eventually this might change when DirectX 9.0c is released and NV40 can use Pixel Shader 3.0 in the tests. With all probability NV40 will also be able to run all tests when the next update of DirectX will be released.
http://www.nordichardware...2004/r420/index.php?ez=13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Laatst online: 08-05 14:45
CJ schreef op 09 juni 2004 @ 20:12:
[...]
Urhm, weet je zeker dat hier PS3.0 is gebruikt? Als ik de Engelse versie er op na sla wordt nergens vermeldt dat er gebruik wordt gemaakt van PS3.
[...]
http://www.nordichardware...2004/r420/index.php?ez=13
hum hum, ENGELS, loos alarm dus maar mijn geloof in Ante P is sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Terwijl in NL de meeste retailers nog nee hebben staan bij bij de X800Pro, krijgen de VS'ers inmiddels hun eerste XT'jes binnen, ondanks het onlangs gepostte bericht van ATI:

http://www.rage3d.com/boa...b2decc2&threadid=33763364

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 13:35
edward2 schreef op 09 juni 2004 @ 21:16:
Terwijl in NL de meeste retailers nog nee hebben staan bij bij de X800Pro, krijgen de VS'ers inmiddels hun eerste XT'jes binnen, ondanks het onlangs gepostte bericht van ATI:

http://www.rage3d.com/boa...b2decc2&threadid=33763364
de xt 10% sneller als de pro ?
dat is de extra 100 euro niet echt waard lijkt mij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

taz3d_nl schreef op 09 juni 2004 @ 21:23:
[...]

dat is de extra 100 euro niet echt waard lijkt mij :|
tsja, de X800Pro heeft een enorm OC potentieel, en zeker na een geslaagde XT mod unbeatable voor de centen. deze jongen gaat ook maar eens opzoek naar een Pro'tje en een druppel zilverlijm.

Edit, hij gebruikte voor de Oc'te pro de 4.5 beta drivers en voor de XT niet. Dat scheelt ook weer 10-15%.

[ Voor 16% gewijzigd door edward2 op 09-06-2004 22:08 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89432

|:(

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 89432 op 09-06-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Niet slecht:

As with most CATALYST™ releases performance has increased in various situations. The following performance gains are noticed:
  • Pixel Shader compiler improvements bring significant performance gains to PS 2.0 applications such as Halo (2-3%), Tomb Raider (4-5%) and Mother Nature (4-5%). ShaderMark 2 shows numerous gains in the 3-6% range. The High Dynamic Range scenes in ShaderMark (Tests 20 & 21) gain 10-15%.
  • RADEON X800 driver tuning improves performance for several Vertex-Shader-heavy tests. For example, Battle of Proxycon, Troll's Lair and Mother Nature gain 9-15% on the RADEON X800 PRO.
  • Improvements in our surface allocation and texture management code have increased performance for resource-challenged cases. Re-Volt scores improve 25% at 1600x1200 across several RADEON configurations. ShaderMark Test 14 (Veined Marble) improves dramatically (up 380% at 1600x1200) on some 256MB products.
  • Improvements in OpenGL driver efficiency bring numerous small gains (1-3%) in Call of Duty, Wolfenstein - Enemy Territory, Star Trek - Elite Force II, Serious Sam, Return to Castle Wolfenstein and Quake III Arena.
  • X800 memory tuning improves Anti-Aliasing performance in a number of games and benchmarks. For example, at 4xAA, 3DMark2001 gains 4-7%, UT2003 Antalus and Asbestos Flybys improve 2-7%, and the CodeCreatures score rises 15%.
Blijkbaar hebben ze de optimalisaties uit de 4.5beta overgeheveld naar 4.6, want ik dacht eerst zelf dat deze in 4.7 zouden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

sjek schreef op 09 juni 2004 @ 18:58:
[...]

Daarom wordt bij 9999999 van alle remboursen een factuur met de inhoud van het pakketje gedaan. Klopt dit niet met de schriftelijke bestelling die je hebt gedaan (die je natuurlijk zwart op wit bewaard totdat je pakketje er is) heb je alle recht van spreken en kan je je geld terug eisen.
Rembours is dan toch ineens best prettig O-)
Maar hoe bewijs jij, met je inmiddels geopende pakketje, dat de inhoud niet overeenkwam met de factuur en bestelling?

Je vraagt aan de postbode of hij even wacht en je opent in zijn bijzijn het pakketje? Als het niet klopt vraag je hem als getuige?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Laatst online: 15-05 10:00
Help!!!! schreef op 09 juni 2004 @ 22:17:
[...]

Maar hoe bewijs jij, met je inmiddels geopende pakketje, dat de inhoud niet overeenkwam met de factuur en bestelling?

Je vraagt aan de postbode of hij even wacht en je opent in zijn bijzijn het pakketje? Als het niet klopt vraag je hem als getuige?
op video vastleggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hier nog wat filmpjes van de trilineare optimalisaties:

MP2
Een vergelijking tussen de X800 met opt aan en uit:
http://www.gaeugf.ch/ted/mp2_AF_op_off.avi = Rtool off

http://www.gaeugf.ch/ted/mp2_AF_op_on.avi =RToolaan =true trilinear.

Facr Cry:
X800 en R9x00
http://grestorn.webinit.de/FarCryx800ProHiRes_Divx.avi

http://grestorn.webinit.de/FarCry9700ProHiRes_Divx.avi

Het ziet er ook teglijkertijd naar uit dat ATI iets meer lod gebruikt, wat ik persoonlijk wel weer mooi vind, in tegenstelling tot de mipmapbanding.

Als ik echt zou moeten kiezen is de X800 nog steeds mijn keus.

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 09-06-2004 22:43 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

"ATI RADEON X800 XT-series graphics cards are ATI’s flagship offerings for early Summer 2004 that have recommended price of $499. The RADEON X800 XT chip contains 16 pixel pipelines with 6 geometry pipelines and is clocked at 525MHz. The graphics card itself comes with 256MB of 256-bit 1.6ns GDDR3 memory operating at 1120MHz"

http://www.xbitlabs.com/n...splay/20040609120006.html

ATI RADEON X800 XT op 520/1120 ... anders dan in de startpost

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
silentsnow schreef op 09 juni 2004 @ 23:03:
"ATI RADEON X800 XT-series graphics cards are ATI’s flagship offerings for early Summer 2004 that have recommended price of $499. The RADEON X800 XT chip contains 16 pixel pipelines with 6 geometry pipelines and is clocked at 525MHz. The graphics card itself comes with 256MB of 256-bit 1.6ns GDDR3 memory operating at 1120MHz"

http://www.xbitlabs.com/n...splay/20040609120006.html

ATI RADEON X800 XT op 520/1120 ... anders dan in de startpost
Ze zijn daar gewoon vergeten om er Platinum Edition achter te zetten. ATi heeft inmiddels al aangekondigd wat de definitieve snelheden zijn. X-Bit Labs heeft het dus gewoon fout:

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/eventpics/Jun04/Computex/Day03/ATi/computex_day3_052.jpg

De X800XT PE draait op 520/1120 (1,67 ns geheugen).
De 'normale' X800XT (PCI-E) draait op 500/1000 (2.0 ns geheugen).

En zoals te zien is, is $499,- de richtprijs voor de X800XT PE en is $449,- de richtprijs van een eventuele X800XT (PCI-E).

In de startpost staat het dus goed (tenminste ik neem aan dat je het tabelletje bedoelt). En de eerste X800XT's die vandaag zijn uitgeleverd aan mensen in de US draaien ook op 520 Mhz core en 1120 Mhz mem.

[ Voor 14% gewijzigd door CJ op 09-06-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Waarom staat daar op het plaatje bij de xt pe "shipping end of july" terwijl ze nu al in amerika rondgaan? Of is die presentatie voor europa en liggen wij gewoon flink achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Schumi4ever schreef op 09 juni 2004 @ 23:40:
Waarom staat daar op het plaatje bij de xt pe "shipping end of july" terwijl ze nu al in amerika rondgaan? Of is die presentatie voor europa en liggen wij gewoon flink achter?
Is PCI-E

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Help!!!! schreef op 09 juni 2004 @ 16:52:
[...]

Voor EUR 150 doe ik em wel weg maar moet eerst een 800PRO of 800XT PE op de kop tikken.
Ik zei 140 ;)
Maar ik ga voor een 6800 of 800Pro nu, 2 maanden terug had ik wel interessant gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

* Demo moet morgen verse installatie doen.. Catalyst 4.6 of Omega 2.5.44 er op gooien?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Help!!!! schreef op 09 juni 2004 @ 22:17:
[...]

Ik werk toevallig op zaterdag in een postkantoor dus zal het ff voor je opzoeken. Weet het ff niet uit me hoofd maar er is echt iets voor om een bewijs te hebben.
Je hoort het spoedig van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

taz3d_nl schreef op 09 juni 2004 @ 21:23:
[...]

Klopt, ik heb inmiddels uitgebreid met een X800Pro (ongemod) kunnen spelen, en kon 'm probleemloos op 520/560 (XT speeds) zetten (standaard pro speeds = 450/475). 3Dmark03 gaf hiermee 10.500 punten, een X800XT op die speeds haalt volgens de reviews 11.700.

Bij Far Cry heb ik even de volgende vergelijking erbij gehaald, een test van Tom H.

Afbeeldingslocatie: http://www.de.tomshardware.com/graphic/20040504/images/image061.gif

Mocht het plaatje niet worden weergegeven;

Far Cry, 1024x768, FSAA high, Aniso 4

X800XT: Average fps: 68,8 Minimal: 39,4
6800 Ultra: Average fps: 54,8 Minimal: 28,78

Op deze settings, FSAA op high, Aniso op 4 en verder alles op very high haalde ik een gemiddelde framerate van 62, met als uiterste een dip naar beneden van 35, lager heb ik 'm niet gezien. Die 4 pipelines die de X800XT extra heeft zorgt niet voor 25% extra performance in de praktijk zo lijkt het. Laat je de Pro op XT speeds draaien (en waarom niet, de kaart kan dat probleemloos, in ieder geval hier) dan is het performanceverschil idd rond de 10%.

Als het lukt om de Pro te modden naar een XT door die 4 pijpjes open te gooien ben je spekkoper, een extra toetje, maar mocht het niet lukken dan ben je met 12 pipes ook niet echt onderbedeeld, dat blijkt wel. :) :P

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 10-06-2004 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

CJ schreef op 09 juni 2004 @ 23:11:
[...]

En de eerste X800XT's die vandaag zijn uitgeleverd aan mensen in de US draaien ook op 520 Mhz core en 1120 Mhz mem.
Bedoel je nu de X800 XT of de X800 XT PE ?

En er komt dus geen AGP X800 XT?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
silentsnow schreef op 10 juni 2004 @ 06:07:
[...]

Bedoel je nu de X800 XT of de X800 XT PE ?

En er komt dus geen AGP X800 XT?
is allemaal achterhaald:

er is reeds een x800 pro (450/475) en reeds een x800 xt pe (520/560). Een x800 xt zonder pe komt er niet, wellicht wel nog een 8 pipelines x800 se
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.