volgens mij was alleen die 3510i gratis
maar uh.. das leuk icm die hi actie zeg
pfff algemene voorwaarden zijn (geplakt in word) ruim 10 kantjes
ga ze wel ff uitgebreid doorlezen voor ik dit aanvraag....! vertrouw het niet zo
@rjongen: lijkt me logisch? maar maybe that's just me

ik zal steeds bij editten
edit: tot dusver niks bijzonders (nog niet klaar ofzo), ze stellen dat ze nergens verantwoordelijk voor zijn, ook niet voor de zgn. milleniumproblematiek... volgens mij is dat al even achter de rug, maar goed
in
artikel 7 wordt gezegd dat betalingen geschieden dmv automatisch incasso. indien het voor PB niet mogelijk is een automatisch incasso te innen ben je als klant in gebreke en dien je over achterstallige betalingen 1.5% rente te betalen. ook mogen ze de inning uitbesteden en bla. lijkt me ook niet bijzonder (iig geen naaierij) maar niet onbelangrijk
artikel 8 is wellicht interessant:
De eigendom van door PB geleverde goederen gaat eerst op de koper over zodra deze alles heeft voldaan wat aan PB terzake van de levering van die goederen (daaronder niet alleen begrepen de koopprijs, maar ook eventuele rente en kosten) verschuldigd is.
mmkay. PB stelt verder dat ze de goederen mogen terugvorderen indien de betalingen ed niet voldaan oworden.
Zolang de eigendom niet op koper is overgegaan mag deze de goederen niet verpanden, in enigerlei vorm tot zekerheid overdragen of aan derden enigerlei ander recht daarop verlenen.
zodra je dus gedokt hebt, mag je je toestel dus verkopen/weggeven/...
ze hebben het hier over goederen, niet diensten, dus volgens deze bepaling zou je (volgens mij) níét je abonnement aan anderen beschikbaar mogen stellen.
zie ook art. 28 iets verderop
artikel 10
a. Deze algemene voorwaarden kunnen door PB worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking aan de koper. Deze wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van eventuele lopende overeenkomsten.
bAanvullingen en wijzigingen in bestaande overeenkomsten kunnen uitsluitend schriftelijk geschieden.
meestal mogen ze dat volgens de voorwaarden zónder het bekend te maken. pleit imho pro PB.
uit
artikel 11: Op alle onder deze voorwaarden gesloten overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.
een hele geruststelling
14 b De Overeenkomst loopt automatisch af na 2 jaar. Wel kunt u dan gebruik maken van de dan geldende actie waarvan wij u tijdig op de hoogte brengen, via e-mail, sms of via de website van Premiumbell.
tevens mogen ze de overeenkomst ontbinden als de exploitant (telco) opzegt/dingen wijzigt, klant falliet is, etc.
uit
artikel 15 blijkt dat je binnen 5 dagen na totstandkoming vd overeenkomst wordt aangesloten
artikel 16 a leert ons dat de GSM kaart eigendom blijft van de expoitant. niet weggooien dus:
16 bNa beëindiging van de Overeenkomst dient de GSM-kaart onverwijld aan PB te worden teruggegeven, dan wel op een aan te geven wijze te worden vernietigd.
ook moet je volgens artikel 16 goed op je kaartje passen en je pincode gehiem houden etc etc.
17 bDe Exploitant is eigenaar van het nummer.
dat vind ik wel raar

zie ook:
17 cDe Deelnemer kan, voorzover niet anders wordt overeengekomen, geen recht doen gelden op het verkrijgen of behouden van een bepaald nummer.
17 dPB is bevoegd een nummer te wijzigen indien dit noodzakelijk is in het belang van het functioneren van het Mobiele Net. PB zal een nummer niet eerder wijzigen dan 2 maanden nadat de wijziging is bekend gemaakt, behoudens indien omstandigheden noodzaken tot een eerdere wijziging.
al heb ik er verder geen problemen mee
uit
artikel 17 b haal ik dit:
PB is voorts niet aansprakelijk voor schade of verlies welke is toe te rekenen aan de Exploitant. Hieronder valt in ieder geval:
- enig handelen van de Exploitant in strijd met de artikelen 374, 374 bis en 375 Wetboek van Strafrecht;
geen idee wat dat inhoud, heb nou niet echt een wetboek hier

maar lijkt me een standaardclausule
artikel 28: De Deelnemer is niet gerechtigd de rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst over te dragen aan een derde zonder schriftelijke toestemming van PB.
artikel 29: De door PB gehanteerde tarieven kunnen te allen tijde door PB worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking aan de Deelnemer. Deze wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van de bestaande Overeenkomst.
goed, hier kan je genaaid worden. maar volgens mij ben je dan volgens het nederlands recht gerechtigd om je contract op te zeggen (zie ook de vele topics hierover

)
dat was het eigenlijk wel. ik zie geen echte enge dingen... meer de standaard shit...
[
Voor 203% gewijzigd door
Punksmurf op 22-06-2004 16:14
]