Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

premiumbell.nl

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.006 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
zag vandaag een advertentie in de Sp!ts van premiumbell.nl die er op zich goed uitzag. Gratis abonnement, gratis 3510i, gratis beltegoed. Maar waar zit het addertje?

zie ook de bespreking op TelecomVergelijker.nl

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

Wom

Er worden je informatieve SMS'jes verstuurd waar je voor moet betalen. Dat is dus de spreekwoordelijke adder ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• hemiparo
  • Niet online
Dat had ik ook al gelezen maar ook die adder is niet helemaal duidelijk. De een geeft aan dat je betaalde SMSjes altijd aan moet geven (dus wel gratis zult ontvangen) en de ander geeft dus aan van niet.

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 22:24
AudiRS4 schreef op 03 juni 2004 @ 10:44:
Er worden je informatieve SMS'jes verstuurd waar je voor moet betalen. Dat is dus de spreekwoordelijke adder ;)
van de site premiumbell.nl:
Waarom 'informatief'?
Het bedrijf, de club of vereniging die u dit Premiumbell abonnement heeft aangeboden kan u via SMS op de hoogte houden van nieuws, aanbiedingen of acties die voor u interessant zijn. Deze SMS berichten zijn geheel gratis!
die smsjes zijn dus niet het addertje, bovendien staat er kan dus die berichtjes lijken mij ook uit te schakelen te zijn

[ Voor 2% gewijzigd door rsmits op 03-06-2004 11:23 . Reden: typo ]

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 17:17

Niek

f.k.a. The_Surfer

*schop*

Ik heb de T230 besteld (zie "Acties" op www.premiumbell.nl) en heb deze inmiddels binnengekregen. Simkaart was er zo uit te halen, hij is simlockvrij AFAIK en alles (incl GPRS etc) werkt perfect. In combinatie met bijvoorbeeld http://www.gsmstunter.nl/gsmnew/Informatie.php?action=286 is dit een erg leuke actie. Gratis telefoon + gratis abbo van 270 minuten/maand is niet slecht vind ik zelf :)

Iemand anders al (positieve of negatieve) ervaringen met premiumbell?

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• hemiparo
  • Niet online
(klein kickje)

nog meer mensen die hier iets mee gedaan hebben/iets ontvangen hebben?

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik vind het wel een beetje merkwaardig, nog steeds geen 1 reclame SMSje gehad. De online factuur geeft nog steeds 0 euro aan en er is nog niks afgeschreven van mijn bankrekening. Niet dat er er problemen mee heb (:P) maar ik begin me nu toch af te vragen hoe ze bij premiumbell ooit van plan zijn winst te maken.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als ik het goed begrijp het je dus:

Een gratis telefoon.
Een 2 jarig abonement waar je niets voor hoeft te betalen(NOOIT DUS)
voor niets? :*)

Heeft ook een computer!

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Hmm, na nog eens die thread op het TelecomVergelijker.nl forum doorgelezen te hebben begin ik toch een vaag gevoel te krijgen. Het is inderdaad waar dat de telefoons van KPN afkomstig lijken te zijn. In het GPRS menu staan bijvoorbeeld de KPN instellingen, en niet die van Telfort. Om GPRS aan de praat te krijgen moet je je registreren op https://www.telfort.nl/app/mijntelefoon/ en vervolgens je internetinstellingen laten toesturen. Het lijkt er dus op dat de telfoons van KPN (Hi) afkomstig zijn en dat het teveel moeite is geweest om de instellingen te resetten.
Best wel vreemd als je erover nadenkt, zeker in combinatie met het feit dat alle e-mails door 1 persoon worden beantwoord (Sander Lauenpusch, blijkbaar is het een eenmansbedrijf) krijg je toch wel een "van de vrachtwagen gevallen" gevoel.

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Bertus schreef op 15 juni 2004 @ 10:26:
Als ik het goed begrijp het je dus:

Een gratis telefoon.
Een 2 jarig abonement waar je niets voor hoeft te betalen(NOOIT DUS)
voor niets? :*)
Klopt. En een paar gratis spam SMSjes per maand die nog nooit iemand heeft gehad.

• Bertus
  • Niet online
Ik vind het een beetje "eng" om nu die foon te bestellen.
Je zit er 2 jaar aan vast en je weet niet of je in de toekomst wel moet gaan betalen

kan iemand mij over de streep trekken?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Staan er nog bijzondere instructies bij het begeledien schrijven?

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Bertus schreef op 15 juni 2004 @ 10:30:
Ik vind het een beetje "eng" om nu die foon te bestellen.
Je zit er 2 jaar aan vast en je weet niet of je in de toekomst wel moet gaan betalen

kan iemand mij over de streep trekken?
Overal op de site en in de voorwaarden staat dat je niks hoeft te betalen. Er zijn bovendien tientallen of honderden andere mensen die ook zo'n telefoon hebben besteld. Mocht er iets misgaan (dat ze opeens te veel geld gaan afschrijven oid) dan:
• Blokkeer ik de automatische incasso
• Schakel ik en alle andere mensen de Consumentenbond/Kassa/whatever in
• Kan premiumbell niks legaal beginnen, ze zijn aan hun voorwaarden gebonden

Simple as that :) Het kan inderdaad best zijn dat premiumbell op een minder legale manier aan de telefoons is gekomen, maar ik denk niet dat het zo'n probleem is omdat wij als klanten daar niks van af weten/wisten.
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 10:32:
Staan er nog bijzondere instructies bij het begeledien schrijven?
Nee, alleen dat je 10 euro extra beltegoed krijgt (ik neem aan dat ze bedoelen dat er van de eerste factuur 10 euro wordt afgetrokken) en dat de Telfort SIM kaart reeds is geplaatst in het toetstel. Verder zit er een wachtwoord bij waarme je op de site kan inloggen om je factuur te bekijken. Voor de rest zit er een gewoon Telfort abonnement boekje en de telefoon handleiding bij.

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
The_Surfer schreef op 09 juni 2004 @ 21:02:
*schop*

Ik heb de T230 besteld (zie "Acties" op www.premiumbell.nl) en heb deze inmiddels binnengekregen. Simkaart was er zo uit te halen, hij is simlockvrij AFAIK en alles (incl GPRS etc) werkt perfect. In combinatie met bijvoorbeeld http://www.gsmstunter.nl/gsmnew/Informatie.php?action=286 is dit een erg leuke actie. Gratis telefoon + gratis abbo van 270 minuten/maand is niet slecht vind ik zelf :)

Iemand anders al (positieve of negatieve) ervaringen met premiumbell?
Wat is simlockvrij AFAIK? Ik bedoel heb je het getest met een simkaartje van een andere aanbieder? Want ik wil hen wel kopen maar dan moeten er wel zeker T mobile kaartjes in kunnen

[ Voor 14% gewijzigd door Sneak[3G] op 15-06-2004 10:48 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Bertus
  • Niet online
simlock vrij afaik??=]

simlock betekent dat je geen andere sim kaarten in je foon kan doen(telefoon wertkt niet dan)

Ik denk dat ik vanmiddag me pa nog effe vraag, ik vind het wel interesant, maar ik heb geen zin om te betalen.

Ik kan trouwens het bevstel formulier ook niet vinden?

[ Voor 42% gewijzigd door Bertus op 15-06-2004 11:04 ]

Heeft ook een computer!

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

AFAIK = as far as i know :)
Ik heb het nog niet getest met kaartjes van andere providers, simpelweg omdat ik die op dit moment niet voorhanden heb. Ik heb wel een Telfort prepaid kaartje erin gestopt, dat werkt prima. Op het TV.nl forum wordt gemeld dat hij inderdaad simlockvrij is, lees die thread maar eens door. En als als hij niet simlockvrij is, wat dan nog? Voor een paar euro kan je hem unlocken bij de bekende winkeltjes.

• hemiparo
  • Niet online
heb maar even een mailtje gestuurd met het verzoek om wat meer info: heb bijna 2 weken geleden alles toegezonden maar nog niks ontvangen...

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-11 12:45

jonggoud.nl

@>--"--,--{

In het contract staat:

'alle SMS-berichten door premiumbell aan u verzonden zijn gratis!'

echter kan je 3 soorten SMS ontvangen
1) sms van bedrijf, club etc.
2) sms van premiumbell (ivm loterij)
3) actie/aanbieding sms van derden (1 per week)

Bedoelen ze dat alleen nummertje 2 gratis is?

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Van http://premiumbell.nl/pagina/tarieven_sms_nader.html :
SMS-berichten welke via Premiumbell, bedrijf, club of vereniging aan u verzonden worden kosten u niets. Bovendien is het aantal berichten wat u wekelijks toegezonden wordt gemaximeerd, dus geen SMS spam!

• Entertainment
  • Laatst online: 01-03-2024
ik snap nou niet hoe je met deze actie: http://www.gsmstunter.nl/gsmnew/Informatie.php?action=286
nou gratis kan bellen.. ik bedoel, je belt gewoon het aantal minuten wat je krijgt per maand en je betaald niets?? 8)7 wel leuk maar geloof het niet echt, heeft iemand meer info

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Black Label schreef op 15 juni 2004 @ 11:53:
ik snap nou niet hoe je met deze actie: http://www.gsmstunter.nl/gsmnew/Informatie.php?action=286
nou gratis kan bellen.. ik bedoel, je belt gewoon het aantal minuten wat je krijgt per maand en je betaald niets?? 8)7 wel leuk maar geloof het niet echt, heeft iemand meer info
Wat is daar nou zo vreemd aan :? Die cashback deals bestaan al jaren en als je een beetje rondzoekt op internet kan je er wel meer vinden. Zoek anders eens rond op het TV.nl forum voor ervaringen, er zijn mensen die op deze manier al jaren lang gratis mobiel bellen of zelfs geld toe krijgen.

• Entertainment
  • Laatst online: 01-03-2024
The_Surfer schreef op 15 juni 2004 @ 12:00:
[...]

Wat is daar nou zo vreemd aan :? Die cashback deals bestaan al jaren en als je een beetje rondzoekt op internet kan je er wel meer vinden. Zoek anders eens rond op het TV.nl forum voor ervaringen, er zijn mensen die op deze manier al jaren lang gratis mobiel bellen of zelfs geld toe krijgen.
dan loop ik erg 8er, k heb namelijk pre-paid en ik betaal me rot aan vodafone :/

• Bertus
  • Niet online
jep, nu betaal ik al 20 - 30 euro p/m aan btg, nu met toekomstige g/f al 20 per week:x

een Abo wil ik wel, maar niet de vaste 20-30 euro p/m, dus dit is gewoon ideaal

Voor de smsjes betaal je wel?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

graag alleen over Permiumbell hier.....!

Verwijderd

Vandaag het contract opgestuurd. Ben benieuwd....

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik vorige week al, maar helaas nog niks binnen... :)

Maar ik ben ook benieuwd ;) K'kreeg alleen net een smsje van Hi dat smsen me vanaf nu nog maar 9 cent per bericht gaat kosten...

En bij Premiumbell betaal ik daar 17 cent voor... :)

Hoelang duurde het bij de mensen die em al binnen hebben voordat ze em hadden?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• hemiparo
  • Niet online
Vandaag de 3510i met simkaart ontvangen. Toestel is simlock vrij dus ik heb nu een gratis toestel :)
Orange abbo werkt er ook perfect in... nu nog opzoek naar de 'catch'

Verwijderd

Nog iets byzonders in de brief? Sim niet opgelijmd?

• hemiparo
  • Niet online
kon niet veel bijzonders vinden (maar ook niet echt veel gezocht, moest meteen weg namelijk - zal morgen ff kijken) en de sim zat ook niet gelijmd...

Verwijderd

hemiparo, hoe lang duurde het voordat je het pakketje binnen had?

• hemiparo
  • Niet online
2 weken

[ Voor 77% gewijzigd door hemiparo op 17-06-2004 06:16 ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 12:21
Waarom krijg ik geen mail? Ik heb me 10 min. geleden aangemeld en nog steeds niks :?
Ziet er wel leuk uit, die actie :*)

Verwijderd

hmm, waar zou het addertje zitten idd... dit is te mooi om waar te zijn...

• hemiparo
  • Niet online
Ben ook nog steeds op zoek naar het addertje: net even contact gehad met Telfort en volgens hun is er een zakelijk abonnement afgesloten. Ik betaal inderdaad geen abonnementskosten en alleen de gemaakte belkosten.
Weer wat gerustgestelder...

(alleen nog steeds benieuwd naar het addertje :) )

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-10 13:17
ik zal wel wat over het hoofd zien maar iksnap het probleem niet. je krijgt een abbonement zonder belminuten. als je belt krijgen zij dus geld. ze denken dat je gewoon gaat bellen en daar verdienen ze dus op. maar als je niet belt betaal je niets en krijg je een gratis telefoon. dus ze denken dat iedereen ook gewoon gaat bellen en daar maken ze winst op. het is net als die prepaid telefoons die krijg je ook heel goedkoop omdat ze hopen dat je veel met hun gaat bellen

Verwijderd

sta je dan ook bij telfort geregistreerd?of alleen bij premiumbell.nl? Kreeg een mailing met duidelijk erop. Geleverde toestellen werken uitsluitend met het premiumbell abonnemment.!!

• hemiparo
  • Niet online
Je staat gewoon bij Telfort als zakelijke klant... ik denk dat Telfort de rekening echter naar Premiumbell stuurt en zij weer naar jou.

Verwijderd

Maar je hebt te maken met Premiumbell toch?Dat is vervelend als er toch een addertje ergens zit.......ik heb nog niet gedaan. Heeft iemand wel al een SMS gehad?

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Moet je het Premiumbell abbo nemen of het Regio abbonoment?

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Een gewoon Premiumbell abbo (tenzij je extra spam SMSjes wilt ofzo :P).

• rjongen
En moet ik dan het info-pakket laten opsturen, of gewoon uitprinten en op sturen?

Waarom staat bij het laten opsturen trouwens iets over een 'Hoekse waard abbonoment?!'

• ruco88
maar je kan toch het beste het abbonement bestellen met telefoon simmetje er uit je oude simmetje er in en je hebt een gratis telefoon met je oude nummer zonder extra kosten })

• Oguz286
Ik heb een brief met antwoordformulier ontvangen:

Gratis 2 jarig abbo + Gratis Nokia 3510i + Extra €10 beltegoed + SMS spaarkaart + een idioot mannetje :P

Ik heb de algemene voorwaarden gelezen, en ik zie niets verkeerds (dat is niet goed :P )
Dus ik denk dat ik maar ga bestellen. :)

Andere Tweakers, die een telefoon hebben ontvangen?

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

rjongen schreef op 19 juni 2004 @ 14:41:
En moet ik dan het info-pakket laten opsturen, of gewoon uitprinten en op sturen?

Waarom staat bij het laten opsturen trouwens iets over een 'Hoekse waard abbonoment?!'
Gewoon uitprinten + opsturen lijkt me het beste (iig het snelste). Dat van Hoekse Waard abonnement snap ik ook niet helemaal.

Nu al zo'n 2 weken de telefoon en nog steeds geen enkel (spam) SMSje gehad :) Ik wacht met spanning op de eerste factuur.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Formulier ingevuld en opgestuurd hier.

ook erg leuk in combinatie met [Hi.nl] Gratis Prepaidsimkaartjes

If you choose to criticise you choose your enemies

• ruco88
bel jij ook met het abbo of gebruik je een ander simmetje want als je wel met hun abbo belt verdienen ze er toch aan? je krijgt er geen belminuten ofzo bij toch

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

ruco88 schreef op 19 juni 2004 @ 14:55:
bel jij ook met het abbo of gebruik je een ander simmetje want als je wel met hun abbo belt verdienen ze er toch aan? je krijgt er geen belminuten ofzo bij toch
Simkaart gaat de kast in en wordt niet gebruikt.

Ik gebruik de hi-sim kaartjes voor als bijv. vrienden uit de VS over zijn. hebben ze tijdelijk een foon met nummer hier :)

If you choose to criticise you choose your enemies

• ruco88
waarom is iedereen zo bang voor die smsjes als je er een nieuw simmetje in doet bijvoorbeeld een van mijn gratis hi prepaid simmetjes kan ik geen reclame smsjes krijgen. maar er zijn dus echt geen kosten aan verbonden anders ga ik die foon ff bestellen >:) wel leuk eerst gratis simmetjes paar dagen erna gratis phone er bij.

• Oguz286
Ehm, wat gebeurt er na 2 jaar met je kaart?

Ik heb dus echt geen zin om die simkaart te gebruiken, douw die van Hi er wel in >:)
Maar ik wil wel weten wat er na 2 jaar gebeurt. Moet je dan opzeggen ofzo?

• ruco88
nee er staat op de site dat hij vanzelf na twee jaar afloopt en dat je niet hoeft op te zeggen

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Oguz286 schreef op 19 juni 2004 @ 15:44:
Ehm, wat gebeurt er na 2 jaar met je kaart?

Ik heb dus echt geen zin om die simkaart te gebruiken, douw die van Hi er wel in >:)
Maar ik wil wel weten wat er na 2 jaar gebeurt. Moet je dan opzeggen ofzo?
http://www.premiumbell.nl/pagina/vragen_abonnementen.html :
Wordt mijn contract na 2 jaar automatisch verlengd?
Nee, het abonnement loopt automatisch af na 2 jaar. Wel kunt u dan gebruik maken van de dan geldende actie waarvan wij u tijdig op de hoogte brengen, via e-mail, sms of via de website van Premiumbell.

• Oguz286
Ah dat had ik niet gezien. Bedankt :)

Dat worden dus 3 telefoons voor ons :*) Paps, Mams en ik :D

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heb dit alles ff doorgelezen, maar is hier iemand die mij met zekerheid kan vertellen of de nokia 3510I echt simlockvrij is???

• hemiparo
  • Niet online
lijkt me niet haalbaar... wel kan ik zeggen dat degene die ik heb gekregen wel simlockvrij is

• Meastro1983
  • Niet online
Bedankt voor je info!
Heb net toch ook maar even gebeld met Premiumbell en gevraagd of de smsjes ALLEMAAL gratis zijn, en dat was zo.
Mijn contract gaat nu de deur uit..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:55

job

Haha, die kerel van premiumbell.nl heeft wel humor.. :D
Lees op telecomvergelijker dat hij de simkaarten in de telefoons heeft vastgelijmd :D

Toch maar eens zo'n ding aanvragen..
M'n ouders kunnen wel een nieuw mobieltje gebruiken :)

[ Voor 4% gewijzigd door job op 21-06-2004 15:48 ]

Verwijderd

De abo kosten kunnen ze eventueel wel verhogen........

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:55

job

Welke kosten??
Als je niet belt betaal je ook niets...
Alsof er mensen echt gaan bellen met die simkaartjes die ze erbij leveren..
Iedereen doet dit om die gratis mobiel.. beetje prutsen en die simkaart is er zo uit.

• Meastro1983
  • Niet online
Inderdaad..maar een simkaar vast lijmen?? :) hoe kom je op het idee? Kan me nog niet helemaal een voorstelling maken bij hoe dat eruit moet zien..volgens mij loop je dan wel vet veel risico dat je gsm beschadigd raakt door de lijm. Maar inderdaad...wel Humor..

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 15:48:
De abo kosten kunnen ze eventueel wel verhogen........
misschen ook even een bron van deze info?

Verwijderd

als ze de abbo kosten zouden kunnen verhogen dan zouden ze na 1 jaar bijv dus 30 euro per maand gaan vragen?
dus van gratis, tot 30 euro is dan mogelijk??? dat zou dan wel naaierij zijn.. ik wil hem opsturen alleen ik w8 nog even de reacties af

Verwijderd

Abo kosten kunnen ze niet verhogen, want dat is een verandering van de algemene voorwaarden en kan je het abonnement kosteloos opzeggen.

Verwijderd

AIGHHT DIRECT OPSTUREN!! wh00t

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 13:23

DancePlaza

ninja

Afbeeldingslocatie: http://www.premiumbell.nl/image/actie/sony.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.premiumbell.nl/image/actie/siemens.jpg

hmm jammer :( dan maar de 3510i

Van het kastje naar de muur lopen...

Verwijderd

ja jammer he.. Waren die telefoons ook gratis of moest je daar nog wat voor bijbetalen?

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
volgens mij was alleen die 3510i gratis

maar uh.. das leuk icm die hi actie zeg :9

pfff algemene voorwaarden zijn (geplakt in word) ruim 10 kantjes :X
ga ze wel ff uitgebreid doorlezen voor ik dit aanvraag....! vertrouw het niet zo :P

@rjongen: lijkt me logisch? maar maybe that's just me :P ik zal steeds bij editten :)

edit: tot dusver niks bijzonders (nog niet klaar ofzo), ze stellen dat ze nergens verantwoordelijk voor zijn, ook niet voor de zgn. milleniumproblematiek... volgens mij is dat al even achter de rug, maar goed :P

in artikel 7 wordt gezegd dat betalingen geschieden dmv automatisch incasso. indien het voor PB niet mogelijk is een automatisch incasso te innen ben je als klant in gebreke en dien je over achterstallige betalingen 1.5% rente te betalen. ook mogen ze de inning uitbesteden en bla. lijkt me ook niet bijzonder (iig geen naaierij) maar niet onbelangrijk :)

artikel 8 is wellicht interessant:
De eigendom van door PB geleverde goederen gaat eerst op de koper over zodra deze alles heeft voldaan wat aan PB terzake van de levering van die goederen (daaronder niet alleen begrepen de koopprijs, maar ook eventuele rente en kosten) verschuldigd is.

mmkay. PB stelt verder dat ze de goederen mogen terugvorderen indien de betalingen ed niet voldaan oworden.

Zolang de eigendom niet op koper is overgegaan mag deze de goederen niet verpanden, in enigerlei vorm tot zekerheid overdragen of aan derden enigerlei ander recht daarop verlenen.

zodra je dus gedokt hebt, mag je je toestel dus verkopen/weggeven/...
ze hebben het hier over goederen, niet diensten, dus volgens deze bepaling zou je (volgens mij) níét je abonnement aan anderen beschikbaar mogen stellen.
zie ook art. 28 iets verderop

artikel 10
a. Deze algemene voorwaarden kunnen door PB worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking aan de koper. Deze wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van eventuele lopende overeenkomsten.
bAanvullingen en wijzigingen in bestaande overeenkomsten kunnen uitsluitend schriftelijk geschieden.

meestal mogen ze dat volgens de voorwaarden zónder het bekend te maken. pleit imho pro PB.

uit artikel 11: Op alle onder deze voorwaarden gesloten overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.

een hele geruststelling :P

14 b De Overeenkomst loopt automatisch af na 2 jaar. Wel kunt u dan gebruik maken van de dan geldende actie waarvan wij u tijdig op de hoogte brengen, via e-mail, sms of via de website van Premiumbell.

tevens mogen ze de overeenkomst ontbinden als de exploitant (telco) opzegt/dingen wijzigt, klant falliet is, etc.

uit artikel 15 blijkt dat je binnen 5 dagen na totstandkoming vd overeenkomst wordt aangesloten

artikel 16 a leert ons dat de GSM kaart eigendom blijft van de expoitant. niet weggooien dus:
16 bNa beëindiging van de Overeenkomst dient de GSM-kaart onverwijld aan PB te worden teruggegeven, dan wel op een aan te geven wijze te worden vernietigd.

ook moet je volgens artikel 16 goed op je kaartje passen en je pincode gehiem houden etc etc.

17 bDe Exploitant is eigenaar van het nummer.

dat vind ik wel raar :?
zie ook:

17 cDe Deelnemer kan, voorzover niet anders wordt overeengekomen, geen recht doen gelden op het verkrijgen of behouden van een bepaald nummer.
17 dPB is bevoegd een nummer te wijzigen indien dit noodzakelijk is in het belang van het functioneren van het Mobiele Net. PB zal een nummer niet eerder wijzigen dan 2 maanden nadat de wijziging is bekend gemaakt, behoudens indien omstandigheden noodzaken tot een eerdere wijziging.

al heb ik er verder geen problemen mee ;)

uit artikel 17 b haal ik dit:

PB is voorts niet aansprakelijk voor schade of verlies welke is toe te rekenen aan de Exploitant. Hieronder valt in ieder geval:
- enig handelen van de Exploitant in strijd met de artikelen 374, 374 bis en 375 Wetboek van Strafrecht;

geen idee wat dat inhoud, heb nou niet echt een wetboek hier ;) maar lijkt me een standaardclausule

artikel 28: De Deelnemer is niet gerechtigd de rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst over te dragen aan een derde zonder schriftelijke toestemming van PB.

artikel 29: De door PB gehanteerde tarieven kunnen te allen tijde door PB worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking aan de Deelnemer. Deze wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van de bestaande Overeenkomst.

goed, hier kan je genaaid worden. maar volgens mij ben je dan volgens het nederlands recht gerechtigd om je contract op te zeggen (zie ook de vele topics hierover ;) )

dat was het eigenlijk wel. ik zie geen echte enge dingen... meer de standaard shit...

[ Voor 203% gewijzigd door Punksmurf op 22-06-2004 16:14 ]

met een hamer past alles

• rjongen
Punksmurf schreef op 22 juni 2004 @ 15:35:
volgens mij was alleen die 3510 gratis

maar uh.. das leuk icm die hi actie zeg :9

pfff algemene voorwaarden zijn (geplakt in word) ruim 10 kantjes :X
ga ze wel ff uitgebreid doorlezen voor ik dit aanvraag....! vertrouw het niet zo :P
Vertel ons dan ff de belangrijke naaierij?

edit:
Je kan ook deze toestellen tegen bijbetaling kiezen zie ik net:

Type : 6310i
Kleur : » Beige
» Black
» lightning silver
Prijs : € 231,-
Winkelwaarde € 275,-
Specificaties

Type : 6100
Kleur : » Blue
» Light blue
» Yellow
Prijs : € 196,-
Winkelwaarde € 241,-
Specificaties

Type : C-100
Kleur : zilver
Prijs : € 131,-
Winkelwaarde € 175,-
Specificaties

Type : E-700
Kleur : Indigo blue
Prijs : € 349,-
Winkelwaarde € 394,-
Specificaties

Type : C-60
Kleur : Grijs
Prijs : € 96,-
Winkelwaarde € 147,-
Specificaties

Type : S-55
Kleur : Zilver
Prijs : € 145,-
Winkelwaarde € 191,-
Specificaties

Type : SX-1
Kleur : Zilver
Prijs : € 342,-
Winkelwaarde € 465,-
Specificaties

Type : P-900
Kleur : Urban grey
Prijs : € 536,-
Winkelwaarde € 636,-
Specificaties

Type : T-630
Kleur : Frosty silver
Prijs : € 243,-
Winkelwaarde € 288,-
Specificaties

Type : Z-200
Kleur : » Velvet blue
» Frosty white
Prijs : € 147,-
Winkelwaarde € 204,-
Specificaties

[ Voor 62% gewijzigd door rjongen op 22-06-2004 15:49 ]

• netblade
  • Laatst online: 12:46

netblade

Sunrise

hmmmz leuke actie voor mijn zakelijke telefoon (een good old 3510 die in het water is gevallen en dus niet zoveel meer doet ;) )

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Punksmurf schreef op 22 juni 2004 @ 15:35:
volgens mij was alleen die 3510 gratis
(...)
Nope, ook de SE T230 en die Siemens waren gratis :)
Omdat ik er snel bij was, heb ik de SE T230, is een mooi telefoontje :)

• Punksmurf
rjongen schreef op 22 juni 2004 @ 15:44:
[...]

Vertel ons dan ff de belangrijke naaierij?
die is er geloof ik niet :)
maar zie m'n edit... niet zo heel netjes :X maar goed, t was al kut genoeg om dat allemaal door te lezen :/ :P
The_Surfer schreef op 22 juni 2004 @ 16:15:
[...]
Nope, ook de SE T230 en die Siemens waren gratis :)
Omdat ik er snel bij was, heb ik de SE T230, is een mooi telefoontje :)
vet! :9
mss wacht ik nog even ;)
er is hier vast niemand die kan zeggen of er nog leuke toestellen komen binnenkort? :)

uit hun faq:

Kan ik mijn huidige GSM-nummer gebruiken voor het Premiumbell abonnement (nummerbehoud)?
Nee, nummerbehoud is niet mogelijk.

vaag, want dat zijn ze imho verplicht?

Kan ik mijn abonnement opzeggen?
Nee, het abonnement loopt automatisch af en schept geen verdere verplichtingen

mag dat wel volgens de wet? naja... als het goed is zitten er idd geen verdere verplichtingen aan, dus t is ni erg ofzo
tenzij ze gaan naaien, maar volgens mij moet je je abbo op kunnen zeggen...

Is het gratis toestel wat ik ontvang mijn eigendom?
Ja, het toestel is en blijft uw eigendom.

\o/

Kan ik mijn prepaidtoestel gebruiken voor mijn Premiumbell abonnement?
Nee, de SIM-kaart welke u toegezonden wordt in het Premiumbell pakket, kan alleen gebruikt worden in niet-prepaid toestellen.

yeah.. right :/
al zijn prepaid toestellen meestal gelocked...

Kan ik internetten en wat kost dat?
Met een geschikt toestel en apart GPRS abonnement kunt u internetten. Standaard kunt u dit niet met het door Premiumbell aangeboden belpakket. De kosten zijn provider afhankelijk.

wordt je hier nou aangemoedigd een toestel te scoren bij premiumbell en er een gprs abbo in te proppen van een andere provider als je gprs wilt? :? :P

nou volgens mij heb ik alles nu wel gehad zo'n beetje...

[ Voor 94% gewijzigd door Punksmurf op 22-06-2004 16:21 ]

met een hamer past alles

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Waarschijnlijk verdienen ze geld door bedrijven die reclame of berichten inkomen die in de smsjes komen.

Verwijderd

Grr had die SE ook wel gewild :) je wordt er verwend van..
Hoe lang geleden had jij dat ding aangevraagd dan ?

• Punksmurf
Punksmurf schreef op 22 juni 2004 @ 16:15:
Kan ik internetten en wat kost dat?
Met een geschikt toestel en apart GPRS abonnement kunt u internetten. Standaard kunt u dit niet met het door Premiumbell aangeboden belpakket. De kosten zijn provider afhankelijk.

wordt je hier nou aangemoedigd een toestel te scoren bij premiumbell en er een gprs abbo in te proppen van een andere provider als je gprs wilt? :? :P
op hun kostenpagina staat dat je een databundel krijgt van 1mb, en daaropvolgend betaal je €2,10excl (€2,50incl) per mb
Scatman_II schreef op 15 juni 2004 @ 17:49:
Maar ik ben ook benieuwd ;) K'kreeg alleen net een smsje van Hi dat smsen me vanaf nu nog maar 9 cent per bericht gaat kosten...

En bij Premiumbell betaal ik daar 17 cent voor... :)
17 ct ex btw! dus ruim 20ct
verder blijft hi natuurlijk goedkoper :9..

wat verder nog vaag is, je hebt het 'gewone' PB abonnement:

Waarom het Premiumbell abonnement?
» U ontvangt het populaire mobiele toestel - de Nokia 3510i - GRATIS! of
€ 30,- beltegoed of een toestel met bijbetaling naar keuze!
» U ontvangt een gratis 2-jarig Premiumbell abonnement, gebaseerd op Telfort abonnementsvorm.
U betaalt dus géén abonnements- en aansluitkosten!
» U belt al vanaf het supervoordelige tarief van € 0,07 per miinuut en betaalt alleen de door u verbruikte belminuten, dus géén pre-paid of belbundels!
» U ontvangt onze unieke SMS Spaarkaart waarmee u op een eenvoudige wijze spaart voor kadoartikelen naar keuze uit onze online Premium Shop!

...en het regioabonnement:

Premiumbell Telecommunities biedt als eerste in Nederland het zogenaamde Regio abonnement.

Dit abonnement is gelijk aan het 'normale' Premiumbell abonnement maar bied u daarnaast nog een aantal extra voordelen.

Ten eerste ontvangt u wekelijks een aantal SMS-berichten (max. 3 per week) met aantrekkelijke aanbiedingen en/of kortingsacties van winkeliers, horeca en overige bedrijven uit de regio. Het ontvangen van deze berichten kost u niets.

Ten tweede ontvangt u wekelijks actueel regionieuws per SMS (max. 3 per week). Deze SMS-berichten bevatten gericht en belangwekkend nieuws voor inwoners afkomstig uit de regio.

bij het regio abbo krijg je dus gare smsjes, bij het gewone abbo niet... hmm wat vind ik leuker? :P

maar... "gebaseerd op Telfort abonnementsvorm"... dat geeft een eng gevoel!
Ben riep toen ooit toch ook dat je geen abonnement betaalde, alleen belminuten? maar daar was je wél verplicht een x aantal minuten af te nemen per maand! zo lust ik er nog wel een paar! (misschien is dat nog zo? dunno)
es even kieken bij telfort dan maar....

(als ik thuis ben, moet nu de bus gaan halen.. :P)

[ Voor 51% gewijzigd door Punksmurf op 22-06-2004 16:35 ]

met een hamer past alles

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 16:25:
Grr had die SE ook wel gewild :) je wordt er verwend van..
Hoe lang geleden had jij dat ding aangevraagd dan ?
Ergens begin juni. Ik had hem in een paar dagen binnen.
Mijn broertje heeft een langer dan een week geleden de T230 besteld (toen die nog leverbaar was) en kreeg een mail dat deze niet meer werden geleverd. Een quote uit de mail:
Premiumbell heeft op dit moment geen (T-230) actietoestel meer. Wij
geven de Nokia 3510i bij ons abonnement. Wanneer Premiumbell weer met
een actietoestel komt, is niet bekend.
Graag verneem ik van u of u de 3510i icm. het Premiumbell abonnement
wilt ontvangen.
Dus wanneer PB met een nieuw actietoestel komt is niet bekend. Ach, de 3510i is ook niet slecht :) (en toch is mijn T230 mooier >:))

Verwijderd

nog geen rekeningen ontvangen?

• rjongen
ik heb 4 tellies besteld (onder naam van vader, moeder, zusje en ikzelf) en heb dus vandaag contractjes op bus gedaan.
Wanneer kan ik ze exactly verwachten?
En voor hoeveel zouden die dingen op Mplaats verkocht worden? Ik ga ff kijken.

• Punksmurf
Punksmurf schreef op 22 juni 2004 @ 16:26:
maar... "gebaseerd op Telfort abonnementsvorm"... dat geeft een eng gevoel!
Ben riep toen ooit toch ook dat je geen abonnement betaalde, alleen belminuten? maar daar was je wél verplicht een x aantal minuten af te nemen per maand! zo lust ik er nog wel een paar! (misschien is dat nog zo? dunno)
es even kieken bij telfort dan maar....

(als ik thuis ben, moet nu de bus gaan halen.. :P)
bij telfort heb je dus belbundels, net als toen bij ben zeg maar

maar daar is niets over te vinden op de site, en als ik het hier zo lees, hoeft er ook écht níéts betaald te worden per maand.

vaag handeltje hoor :X

en dat van die 2 types abonnementen, ik begrijp dat je bij een 'gewoon' abbo vast zit aan smsjes van een 'community', je blijft dus gespammed worden
(behalve als je die sim eruit trekt (8> )

[ Voor 13% gewijzigd door Punksmurf op 22-06-2004 20:07 ]

met een hamer past alles

Verwijderd

Dus al ik het goed heb en ik doe de sim eruit heb ik infeite een gratis telefoon, want ik maak geen kosten en opzeggen hoeft niet.

• Punksmurf
idd dat geloof ik ook...

met een hamer past alles

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-10 01:20

Tom Yam

(>'.')>

welk abo moet ik dan nemen? regio abo of Premiumbell abo?

gratis toestel zie ik wel zitten :)

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

• rjongen
da_prinz schreef op 22 juni 2004 @ 21:56:
welk abo moet ik dan nemen? regio abo of Premiumbell abo?

gratis toestel zie ik wel zitten :)
premium
regio = zelfde + nog meer spam-sms

Ik vraag me nog steeds af waneer ik mijn tellie kan verwachten.

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

hoeveel tijd zat er tussen ontvangst spulletjes en posten van abo-aanvraag? (aan de mensen die het al binnen hebben)

• rjongen
daar wil niemand op reageren ;) :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

da_prinz schreef op 22 juni 2004 @ 23:26:
hoeveel tijd zat er tussen ontvangst spulletjes en posten van abo-aanvraag? (aan de mensen die het al binnen hebben)
Lees de draad voor je blaat ;) Zoals al een paar keer eerder vermeld had ik hem binnen een paar dagen binnen (4 dagen dacht ik). Alleen op dit moment is het ontzettend druk bij PB, dus duurt het tot enkele weken voordat je hem binnen hebt (bron: klik).

• Oguz286
Zow gisteren op de bus gedaan :) En nu maar wachten :)

Weken :'( ?

Verwijderd

Ik heb het contract 15 juni opgestuurd, vandaag (23 juni dus) heb ik m'n Nokia 3510i binnnengekregen. De simkaart zat met een klein druppeltje lijm vastgeplakt, maar kon heel simpel verwijderd worden. De Nokia is geproduceerd in maart 2004 (info via *#war0anty#) en de GPRS instellingen zijn van KPN.

Verwijderd

>:) , wat als je op het inschrijfformulier nu het kruisje bij "2 jaar geen abonnementskosten/aansluitkosten" weghaald? Zijn ze dan verplicht om een 3510i op te sturen?

(wie studeert er hier rechten, en kan dit ff nazoeken? :P)

• jwbagger
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 23:53:
>:) , wat als je op het inschrijfformulier nu het kruisje bij "2 jaar geen abonnementskosten/aansluitkosten" weghaald? Zijn ze dan verplicht om een 3510i op te sturen?

(wie studeert er hier rechten, en kan dit ff nazoeken? :P)
dan moet je opeens wél abo/aansluit kosten betalen.... nee daar word je blij van ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 23:19:
Ik heb het contract 15 juni opgestuurd, vandaag (23 juni dus) heb ik m'n Nokia 3510i binnnengekregen. De simkaart zat met een klein druppeltje lijm vastgeplakt, maar kon heel simpel verwijderd worden. De Nokia is geproduceerd in maart 2004 (info via *#war0anty#) en de GPRS instellingen zijn van KPN.
Hoe kan dit uitvinden? De produceer datum bedoel ik..

Verwijderd

De code *#war0anty# geeft toegang tot het 'Warranty' menu.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 00:58

Jimbolino

troep.com

*#war0anty# intypen, moeilijk he LEZEN

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Ik heb ook nog 1 vraagje, als ik nu dat abo afsluit op mijn naam is het dan mogelijk om binnen 1 jaar nog een ander abo af te sluiten. Ik bel momenteel met het orange abo van mijn moeder maar ik ga na dit jaar weer terug op orange (of iets anders) maar dan op mijn naam. Is dit geen probleem dat je 2 abo's op 1 naam hebt staan..? let me know, anders plaats ik zo mijn bestelling

• Punksmurf
wat is lezen moeilijk hè :?

Kan ik ook meerdere abonnementen afsluiten op mijn naam?

Nee, u kunt slechts 1 Premiumbell abonnement per persoon afsluiten.
Wel mogen er binnen één gezin meerdere abonnementen worden afgesloten.

met een hamer past alles

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-11 20:42
Inmiddels is de Sony Ericsson T230 weer tijdelijk leverbaar...

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

The_Surfer schreef op 23 juni 2004 @ 10:31:
[...]

Lees de draad voor je blaat ;) Zoals al een paar keer eerder vermeld had ik hem binnen een paar dagen binnen (4 dagen dacht ik). Alleen op dit moment is het ontzettend druk bij PB, dus duurt het tot enkele weken voordat je hem binnen hebt (bron: klik).
daarom vroeg ik het dus... om de meest recente leveringstijd te weten :) ;)

btw ga kijken of ik een sony ericsson kan regelen :P

• Punksmurf
tof dat de SE weer leverbaar is....
alleen ... t230... soort van het kleine broertje van de t300 alleen een wat beter scherm, zover ik het kan bekijken. is ie dan niet ook weer ontzettend traag? weet het niet hoor, denk dat ik toch maar voor de nokia ga, daar vind je ook altijd het meeste 'truukjes' en software voor enzo
is ook wel eens leuk :)

met een hamer past alles

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Punksmurf schreef op 24 juni 2004 @ 23:11:
tof dat de SE weer leverbaar is....
alleen ... t230... soort van het kleine broertje van de t300 alleen een wat beter scherm, zover ik het kan bekijken. is ie dan niet ook weer ontzettend traag? weet het niet hoor, denk dat ik toch maar voor de nokia ga, daar vind je ook altijd het meeste 'truukjes' en software voor enzo
is ook wel eens leuk :)
bij die SE staat dat hij data connectivity heeft (serieel en usb). dat zou wel mooi zijn op zich. Heeft de nokia dat niet? En als de nokia ook data aansluitingen heeft, is dat dan ook rs232 compatible?

wat is nou eigenlijk 't beste om te doen? de nokia of de SE... wat zijn de verschillen eigenlijk...? Resolutie van nokia-schermpje is weer hoger volgens mij? en qua games/verdere mogelijkheden, welke ligt dan weer op kop?

de SE LIJKT volgens mij een stapje completer? of zie ik het verkeerd?

Kan ik PB eventueel nog proberen te bellen om achteraf m'n bestelling (die vandaag op de bus is gegaan) te wijzigen in de SE, mocht die toch een betere keus zijn...?

[ Voor 5% gewijzigd door jwbagger op 25-06-2004 01:23 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 00:58

Jimbolino

troep.com

ik zou voor de SE gaan, die is kleiner, lichter en heeft dezelfde standby-tijd als de nokia

http://www.nokia.nl/nl/Te...ellen/3510i/features.html
http://www.sonyericsson.c...&zone=pp&lm=pp1&pid=10093

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

en... welke is wsch door de "iets minder mobile-minded mensen" (aka ouders) het best te begrijpen? ;)

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

jwbagger schreef op 25 juni 2004 @ 01:46:
en... welke is wsch door de "iets minder mobile-minded mensen" (aka ouders) het best te begrijpen? ;)
Ik heb de SE-T230 en m'n broertje de N3510i. Even tegen elkaar afwegen: de SE-T230 is duidelijk lichter, kleiner en heeft IMHO een mooier design. De N3510i echter is makkelijker te bedienen (grotere toetsen, duidelijker menu) en hij reageert een stuk sneller (de SE-T230 software is duidelijk te zwaar voor de foon). Als het voor je ouders is zou ik toch voor de N3510i gaan (omdat die het meestal toch niet boeit hoe de foon eruit ziet).

Pagina: 1 2 3 Laatste