www.ya-calendar.com - Gratis online agenda
Heb net het hele topic doorgenomen. Maar heeft iemand al het bedrijf opgebeld na het verschijnen van het addertje onder het gras op de website? Ik heb eigenlijk nog een gratis toestel nodig.....Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 16:52:
[...]
"....géén uitgaand belverkeer heeft plaatsgevonden..." is wat anders dan die 10 euro opbellen.
Verwijderd
Maar heeft iemand al het bedrijf opgebeld na het verschijnen van het addertje onder het gras op de website? Ik heb eigenlijk nog een gratis toestel nodig.....
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 19:02:
[...]
![]()
![]()
![]()
"Ja goedemiddag, kunt u mij misschien mij vertellen waarom jullie die voorwaarde hebben gemaakt ? Om misbuik te voorkomen, aha. Waarom ik bel ? Nou ik heb nog een gratis toestel nodig ...
[ Voor 72% gewijzigd door Sneak[3G] op 13-07-2004 19:46 ]
Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM
Bij mij dus ook, ik heb een gratis Orange Free 20 van de Belcompany, een Orange Free 30 (net verlengt via kortingopbellen.nl) en nu dit abo van Premiumbell / TelfortSneak[3G] schreef op 13 juli 2004 @ 19:45:
gewoon ff 1 keer iemand opbellen .... ---> klaar.
Ik ben zelf trouwens afgewezen omdat ik ook dat orange abbo had aangevraagd (wat wel gelukt is) . Maar 2 vrienden van me is het wel gelukt. Zowel Orange 30 E als het premiumbell abbo. Het KAN dus wel tweakers, gewoon blijven proberen!
Ik ben toch malle pietje niet!
Je had natuurlijk even de voorwaarden kunnen lezen:Oguz286 schreef op 14 juli 2004 @ 01:47:
Mensen, ze kunnen het toch niet waar maken? Ik bedoel, ik heb 1 sim weggegooid, en ik heb er nog 2. Àls ze dit waarmaken (wat toch niet kan?) dan heb ik een groot probleem. Is dit nou echt zo of is dit bullshit?
Bron.Artikel 16 - GSM-kaart
a. De Deelnemer van een aansluiting ontvangt van PB een GSM-kaart, waarmee hij gebruik kan maken van het Mobiele Net. De GSM-kaart blijft eigendom van de Exploitant.
b. De Deelnemer dient de GSM-kaart zo goed mogelijk tegen onbevoegd gebruik, diefstal of beschadiging te beschermen. Een bij de GSM-kaart verstrekte PIN-code moet zo goed mogelijk geheim worden gehouden en mag in geen geval op of in de directe nabijheid van de GSM-kaart worden bewaard. Bij verlies van de PIN-code dan wel onbevoegd gebruik daarvan dient de Deelnemer de Exploitant en PB op de hoogte te stellen. In geen geval kan PB hiervoor aansprakelijk worden gesteld.
c. PB is gerechtigd een van de Deelnemer ter beschikking gestelde GSM-kaart om te ruilen voor een nieuwe GSM-kaart, in verband met de wijziging van de technische eigenschappen van de GSM-kaarten of in verband met technische veroudering van de desbetreffende kaart.
d. Na beëindiging van de Overeenkomst dient de GSM-kaart onverwijld aan PB te worden teruggegeven, dan wel op een aan te geven wijze te worden vernietigd.
e Voor het vervangen van een nieuwe simkaart (verlies, diefstal of kapotte simkaart) worden kosten in rekening gebracht.
Zoef
[ Voor 38% gewijzigd door Punksmurf op 14-07-2004 09:19 ]
met een hamer past alles
[ Voor 16% gewijzigd door Oguz286 op 14-07-2004 12:31 ]
maar dat kunnen ze volgens mij nooit hard maken.Artikel 10 - Overige bepalingen
a. Deze algemene voorwaarden kunnen door PB worden gewijzigd. De wijzigingen treden diret in werking na de bekendmaking aan de koper. Deze wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van eventuele lopende overeenkomsten.
enArtikel 8 - Eigendomsvoorbehoud
a. De eigendom van door PB geleverde goederen gaat eerst op de koper over zodra deze alles heeft voldaan wat aan PB terzake van de levering van die goederen (daaronder niet alleen begrepen de koopprijs, maar ook eventuele rente, kosten en eventueel daaruitvoortvloeiende belkosten) verschuldigd is.
lijkt me niet met elkaar in overeenstemmingArtikel 16 - GSM-kaart
a. De Deelnemer van een aansluiting ontvangt van PB een GSM-kaart, waarmee hij gebruik kan maken van het Mobiele Net. De GSM-kaart blijft eigendom van de Exploitant.
naar ik aanneem minder dan €100. zei je niet dat je kaart gestolen was?Artikel 16 - GSM-kaart
e Voor het vervangen van een nieuwe simkaart (verlies, diefstal of kapotte simkaart) worden kosten in rekening gebracht.
met een hamer past alles
Thanks voor de hulpPunksmurf schreef op 14 juli 2004 @ 13:04:
dat kunnen ze echt niet van je eisen als jij m hebt aangevraagd vóórdat die maffe regel kwam, je hebt er immers niet voor getekend
volgens hun voorwaarden mag dat wel:
Daar ben ik het idd mee eens, ik vind dit bullshit namelijk en ik heb er niet voor getekend.
[...]
maar dat kunnen ze volgens mij nooit hard maken.
Dat hoop ik maar
misschien een reden om je abonnement te cancellen (wijziging av in jouw nadeel) ?![]()
verder:
[...]
en
[...]
lijkt me niet met elkaar in overeenstemming
let ook op:
[...]
naar ik aanneem minder dan €100. zei je niet dat je kaart gestolen was?
lees het onderstaande maar
[ Voor 23% gewijzigd door Oguz286 op 14-07-2004 13:12 ]
ze kunnen niet zien dat je kaart weg is, hooguit dat hij niet gebruikt wordt. tenzij ze access hebben tot de mainframes van de matixOguz286 schreef op 14 juli 2004 @ 13:06:
[...]
Thanks voor de hulp
BTW die lui kunnen toch niet zien dat mijn kaart weg is? Ik kan hem nu niet gebruiken en waarschijnlijk wordt dat ding toch vernietigd in de hoogovens. En aangezien ik NIET heb getekend wanneer ze die stomme regel hadden, kunnen ze geen geld eisen van mij. Dat zal ik niet betalen. Maar na 2 jaar moest ik toch die kaart vernietigen of opsturen, dus ik heb toch eigenlijk geen probleem
tja je moet het natuurlijk helemaal zelf weten natuurlijk, maar dat vind ik behoorlijk stom van je (nofi). als jij niet van je laat horen dat je het er niet mee eens bent etc gaan ze dus gewoon €100 van je rekening afboeken als je geen uitgaand verkeer genereert en anders waarschijnlijk ook. als je dat weer wilt aan aanvechten of op weet ik veel welke wijze er tegin wilt gaan gaat je dat zowiezo veel tijd en energie kosten en wellicht ook nog eens geld. als je nu gewoon even een paar euro verbelt (je hebt zowiezo €10 tegoed gekregen, dus het kost je niet eens wat!) ben je van al het gezeik af...Yemoke schreef op 15 juli 2004 @ 12:12:
ik ga er dus helemaal niet mee bellen [...] ik ga helemaal geen uitgaand verkeer maken, kunnen ze me ook niet in 1 keer belkosten van me verwachten
[ Voor 23% gewijzigd door Punksmurf op 15-07-2004 12:36 ]
met een hamer past alles
[ Voor 42% gewijzigd door Punksmurf op 15-07-2004 12:42 ]
met een hamer past alles
[ Voor 72% gewijzigd door Yemoke op 15-07-2004 13:05 ]
Volgens mij is het wettelijk nog altijd zo geregeld dat algemene voorwaarden NOOIT zomaar kunnen veranderen en je je er maar aan te houden hebt? Je zal dus waneer ze met nieuwe algemene voorwaarden aankomen er mee akkoord moeten gaan. Doe je dit niet, dan kan je het contract kosteloos ontbinden.maar je hebt WEL getekend voor het feit dat ze zomaar de AV mogen wijzigen
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
met een hamer past alles
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 13:12 ]
naja, wat zeggen ze volgende week dan...dat je minimaal 20 euro moet bellen? als ze dit kunne doen kunnen ze je goed gaan naaien niet dan?Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 13:10:
Begrijp alle commotie niet helemaal ( behalve dan als je je sim hebt weggegooid en er nog niet mee gebeld had ) :
- je belt eerst die 10 euro op,
- je bewaart de sim en stuurt hem over 2 jaar retour.
[ Voor 3% gewijzigd door ironx op 15-07-2004 14:07 ]
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
met een hamer past alles
En de telefoon mag houden?Punksmurf schreef op 15 juli 2004 @ 14:10:
weet je ook of je nog ná die periode van 4 weken mag opzeggen?
Goed idee! Kan ik eigenlijk ergens nagaan hoeveel ik al verbelt heb (als het in dit topic staat: excuses, kon het niet vinden)Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 13:10:
Begrijp alle commotie niet helemaal ( behalve dan als je je sim hebt weggegooid en er nog niet mee gebeld had ) :
- je belt eerst die 10 euro op,
- je bewaart de sim en stuurt hem over 2 jaar retour.
Verwijderd
als ik het goed heb beschikt Telfort niet over deze servicehemiparo schreef op 15 juli 2004 @ 15:03:
[...]
Goed idee! Kan ik eigenlijk ergens nagaan hoeveel ik al verbelt heb (als het in dit topic staat: excuses, kon het niet vinden)
Yemoke, het wordt écht tijd dat je een
Punksmurf schreef op 15 juli 2004 @ 12:32:
en wat ik ook nog zei, wellicht is het een gegronde reden om je abo te ontbinden. het toestel is jouw eigendom dus dat ben je niet kwijthet kan alleen zijn dat de die simkaart terug willen.
met een hamer past alles
Euhh, waarom je sim retour? Als je aan alle voorwaarden voor de koop hebt voldaan (= een uitgaand bericht binnen 6 weken & SMS-reclame), dan is die sim toch óók van jou? Staat in de algemene voorwaarden. En ik zie ook niks over een automatische verlenging van het abo in de voorwaarden staan o.i.d.
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Sterker zelfs, er staat duidelijk dat je abonnement na 2 jaar afloopt. Je bent vervolgens vrij om een nieuw abonnement te nemen binnen hun aanbieding-assortiment van dat moment. En je krijgt dan ook een nieuw nummer want het nummer blijft eigendom van Premiumbell en dat nemen ze na afloop van de 2 jaar dus weer terug.Cherub schreef op 22 juli 2004 @ 14:35:
Euhh, waarom je sim retour? Als je aan alle voorwaarden voor de koop hebt voldaan (= een uitgaand bericht binnen 6 weken & SMS-reclame), dan is die sim toch óók van jou? Staat in de algemene voorwaarden. En ik zie ook niks over een automatische verlenging van het abo in de voorwaarden staan o.i.d.
Nog niets gehad.Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 21:00:
Iemand al een SMSje ontvangen?
Verwijderd
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Waarom bel je niet even met elke sim, bespaart je waarschijnlijk een hoop gezeik, en kost je verder niets.Yemoke schreef op 15 juli 2004 @ 12:12:
*Zucht* na anderhalve week vanochtend 2 keer een SE T230 binnegekregen. Ik heb meteen sim eruit gehaald, ik ga er dus helemaal niet mee bellen, ik heb niet getekent voor die onzin van 100 euro betale. Moesten ze daar maar wat eerder mee komen, ik ga helemaal geen uitgaand verkeer maken, kunnen ze me ook niet in 1 keer belkosten van me verwachten...maar verder hele leuke telefoon
Geen flauw idee of alles wel klopt wat ik zeg, maar ik ben wel benieuwd wat voor antwoord ik krijgGeachte heer/mevrouw,
U bericht in onderstaande mail uw klanten dat zij binnen 10 dagen uitgaand belverkeer gegenereerd moet hebben ten einde een bijdrage in "toestelkosten" van 100 euro te ontlopen. Op het contract wat ik getekend hebt is daar echter niets over vermeld.
Volgens uw voorwaarden laat Premiumbell.nl zich vrij om ten alle tijde deze voorwaarden te wijzigen. De OPTA heeft echter bepaalt dat iedere contracts wijziging danwel een wijziging in de algemene voorwaarden die negatief uitpakt voor de klanten van de betreffende provider een geldige reden is om het contract voortijdig en zonder enige verplichting, op te zeggen.
Mijn vraag is nu op welke (rechts)grond u deze betaling van 100 euro, (in het geval er geen uitgaand belverkeer wordt gegenereerd binnen 10 dagen) die u aan uw klanten wilt opleggen, bassseerd.
Ik zie uw reactie spoedig tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Nice one!The Legend schreef op 06 augustus 2004 @ 15:50:
Mailtje terug gedaan:
[...]
Geen flauw idee of alles wel klopt wat ik zeg, maar ik ben wel benieuwd wat voor antwoord ik krijg
[ Voor 19% gewijzigd door Niek op 06-08-2004 15:55 ]
Verwijderd
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 15:44 ]
Verwijderd
Dus:Op het aanmeldingsformulier voor een Premiumbellabonnement kunt u naast het gratis 2-jarig abonnement kiezen voor een gratis mobiel toestel (zie akties) of 30,- euro beltegoed of een toestel naar keuze met bijbetaling.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 11:07 ]
Nergens meer.
Nou, logisch: ze zijn gewoon door hun voorraad 3510i heen, en geven nu de 3410 in de plaats daarvan.Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 11:02:
Ik begrijp niet waar mensen die 3510i zien...
Bij actietoestellen staan alleen de:
- Motorola C250
- Nokia 3410
Je tweede optie is fout: als je geen gratis mobiel (pakket 1) of mobiel met bijbetaling (pakket 2) wilt maar voor pakket 3 gaat, dan krijg je €60 gratis beltegoed. €50 meer dus, dan wat je bij het gratis mobiel van pakket 1 krijgt.Dus:
- Óf gratis mobiel toestel wat bij acties staat (snap niet waarom ze het met een k hier schrijven maargoed..)
- Óf 30 euro beltegoed
- Óf een toestel naar keuze met bijbetaling.
Als je garantie al verlopen is: scoor ergens een klein torx-schroevendraaiertje (bij de plaatselijke ijzerwarentoko ofzo), schroef je toestel open en haal stof / vuil / whatever onder je toetsenmatje vandaan.hemiparo schreef op 12 augustus 2004 @ 12:34:
mijn eigen 3510 begint al kuren te krijgen: de 6 en 9 zijn niet handig meer te gebruiken; hard indrukken wil nog wel eens helpen maar verder krijg ik er geen aanslag meer uit. Is het verstandig om het probleem bij Premiumbell neer te leggen - iets waar ik eigenlijk weinig voor voel. Misschien is het mogelijk om rechtstreeks met Nokia contact op te nemen of af te geven bij een erkend reparatiebedrijf van Nokia (graag omgeving 's-Hertogenbosch).
Heb ondertussen ook een mail richting PB gestuurd in reactie op het mailtje maar nog geen antwoord mogen ontvangen...
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Argh, neeeeh! Ik heb net gisteren het contract op de bus gedaan. Zullen ze me vast en zeker de 3410 toesturenHaay schreef op 12 augustus 2004 @ 13:24:
Nou, logisch: ze zijn gewoon door hun voorraad 3510i heen, en geven nu de 3410 in de plaats daarvan.
Je kunt het topic lezen en dan kijken of het werkt of nietVerwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 15:47:
Kun je de sim eruit halen
en dan een Pre-Paid erin knikkeren of werkt dat niet?
Geen '/' en dames gaan voor: Geachte mevrouw, mijnheer,Geachte heer/mevrouw,
Dit zeg je fout, want dit is niet wat zij beweren. Zij beweren dat als je niet binnen 10 dagen uitgaand belverkeer genereert je geen gebruik wenst te maken van het pb pakket. Daarom zullen zij toestelkosten à €100 in rekening brengen en het abonnement beëindigen. Ik weet het, het komt uiteindelijk op hetzelfde neer maar het is niet wat zij zeggen. Het 'ontlopen' dat je noemt wekt de indruk dat zij altijd €100 in rekening willen brengen maar dat de klanten daar onderuit willen komen.U bericht in onderstaande mail uw klanten dat zij binnen 10 dagen uitgaand belverkeer gegenereerd moet hebben ten einde een bijdrage in "toestelkosten" van 100 euro te ontlopen. Op het contract wat dat ik getekend hebt heb is daar echter niets over vermeld.
Je hebt gelijk, maar je zegt er feitelijk niets mee. Het zou nuttiger zijn om te stellen dat het bepaald is dat de wijziging van de algemene voorwaarden (wat dus ook een wijziging van het contract inhoudt, daar de AV een onderdeel vormen van het contract!) een bepaalde tijd (ik meen 4 weken of 14 dagen?) tevoren bekend gemaakt dient te worden. Het feit dat het contract ontbonden mag worden laat je voorlopig buiten beschouwing, dit wekt alleen maar de indruk dat je dit wilt doen en dat is uiteraard niet positief voor jouw imago bij PBVolgens uw voorwaarden laat Premiumbell.nl zich vrij om ten alle tijde deze voorwaarden te wijzigen. De OPTA heeft echter bepaalt bepaald dat iedere contracts wijziging contractswijziging danwel een wijziging in de algemene voorwaarden die negatief uitpakt voor de klanten van de betreffende provider een geldige reden is om het contract voortijdig en zonder enige verplichting, op te zeggen.
Zoals al is opgemerkt heb je baseert wel grof verkeerd gespeldMijn vraag is nu op welke (rechts)grond u deze betaling van 100 euro, (in het geval er geen uitgaand belverkeer wordt gegenereerd binnen 10 dagen) die u aan uw klanten wilt opleggen, bassseerd.
met een hamer past alles
Er wordt dus verder helaas niet ingegaan op mijn stelling dat deze eenzijdige wijziging een wat vreemd karakter heeft, noch wordt er enige vermelding gemaakt van het feit dat zij in hun email van 6 augustus iets anders beweerden dan in deze email. Ik heb verder geen zin hierover in discussie te gaan met PB dus ik laat het hier verder bij.Geachte heer Punksmurf,
De periode van zes weken gaat in na ontvangst van het Premiumbell pakket. Wanneer u een keer belt met het pakket, heeft u belverkeer gecreëerd en heeft u aan de belverplichting voldaan.
Met vriendelijke groet,
Premiumbell Telecommunities BV
Sander Lauenpusch
T 0900-6363797
F +31 186 633440
E sander@premiumbell.nl
W www.premiumbell.nl
[ Voor 11% gewijzigd door Punksmurf op 16-08-2004 18:09 ]
met een hamer past alles
[ Voor 64% gewijzigd door XoReP op 21-08-2004 15:10 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Polyphemus op 21-08-2004 08:18 ]
Ik zal nooit zeggen dat ik geen fouten maak. Tevens zei ik al:C4l1m3r0 schreef op 21 augustus 2004 @ 08:18:
@ Punksmurf:
Als je toch bezig was met corrigeren had je 'ten alle tijde' ook moeten veranderen in 'te allen tijde'
Ook zal ik even de spel/typfoutjes aangeven die ik zo snel even zie
[ Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 23-08-2004 09:27 ]
met een hamer past alles
Melig er staat dat toestelkosten betaald moeten worden als je niet belt met het premiumbell abbo. (Als je een half jaar niet gebeld hebt ofzo)The_Surfer schreef op 09 juni 2004 @ 21:02:
*schop*
Ik heb de T230 besteld (zie "Acties" op www.premiumbell.nl) en heb deze inmiddels binnengekregen. Simkaart was er zo uit te halen, hij is simlockvrij AFAIK en alles (incl GPRS etc) werkt perfect. In combinatie met bijvoorbeeld http://www.gsmstunter.nl/gsmnew/Informatie.php?action=286 is dit een erg leuke actie. Gratis telefoon + gratis abbo van 270 minuten/maand is niet slecht vind ik zelf
Iemand anders al (positieve of negatieve) ervaringen met premiumbell?
[ Voor 52% gewijzigd door Punksmurf op 06-09-2004 15:08 ]
met een hamer past alles
Niet lullig bedoelt, maar dit is dus niet correct wat je hier beweert. Het is officieel:Punksmurf schreef op 16 augustus 2004 @ 09:43:
netjes cq serieus als je een bedrijf mailt.
Niet kwaad bedoeld maar als een wijze *kuch*kuch* les
[...]
Geen '/' en dames gaan voor: Geachte mevrouw, mijnheer,
ik heb het dus zo geleerd (havo, maar daar ben ik ook al een poosje weg) zoals ik het zeiWe Are Borg schreef op 07 september 2004 @ 11:20:
[...]
Niet lullig bedoelt, maar dit is dus niet correct wat je hier beweert. Het is officieel:
Geachte heer/mevrouw,
Mevrouw gaat zeker niet voor en de schuine streep is wel degelijk correct. Dit is in ieder geval de officiele manier voor het jaar 2003/2004
* Punksmurf gaat vanmiddag ff een nieuweExtraordinare schreef op 07 september 2004 @ 11:13:
er staat rechtsonder op die pagina "POWERED BY PREMIUMBELL" dat zegt genoeg he
met een hamer past alles
[ Voor 99% gewijzigd door tafmaf op 03-12-2005 13:24 ]
Yup, wij thuis ook allemaal (6 stuksThe_Surfer schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:45:
Sorry voor de enorme kick van 1 jaar.
Ik kreeg vandaag een brief door de bus dat het gratis abbonement wordt opgeheven, het wordt minimaal 5 euro per maand betalen. Uiteraard doe ik dit niet (ik gebruik die premiumbell sim nooit), ik ga ASAP proberen mn abbonement op te zeggen.
Ik neem aan dat meerdere mensen de brief hebben gehad en hetzelfde van plan zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door The Legend op 03-12-2005 18:44 ]
Hehe, dit was al te verwachten natuurlijkThe Legend schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:43:
[...]
Yup, wij thuis ook allemaal (6 stuks) zo'n brief gehad. Heel handig twee betaalde opties vermelden, maar opzeggen wordt nergens gemeld..
Hier mijn opzegbrief die ik gelijk gemaakt heb
Uiteraard hebben ze geen poot om op te staan bij een opzegging.
met een hamer past alles
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 19:15 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq