jwbagger: se heeft imho duidelijkere menu's, maar ik heb na de 1610 en de 2110 nooit meer een nokia gehad dus ik ben de huidige menustructuur van nokia niet gewend (en die van SE wel)
nokia geeft per menu item een volledig scherm weer (je bladert erdoor, dus beeld met een enveloppe en daar onder 'berichten', en dan een scherm met een hamer oid en 'instellingen')
SE heeft juist een buroblad met 9 pictogrammen welke je dmv de navigatieknop selecteert en bovenin staat dan de naam van het item wat je selecteerde
nokia is dus minder overzichtelijk, maar heeft wel grote pictogrammen... k weet natuurlijk niet hoe bijziend jouw ouders zijn
de nokia heeft grotere toetsen (iig, ik heb een t300 (~t230 met iets meer functionaliteit) en dat zijn echt vrij kleine toetsjes, en nokia's van dat formaat hebben best grote toesten)
de reso van de se is 101*80, nokia 96*65. beide 4096 kleuren
bij gsmweb kost de nokia 125, de se 140 (zonder abo)
de nokia biedt (zo ik van de site kan halen) een veeeel betere agendafunctie (se alleen iets van taken, nokia echt 'agenda') maar je kan niet syncen met outlook oid
ze hebben beide geen modem (die zullen ze wel moeten hebben anders wapt het zo lastig
maar iig, duidelijk niet beschikbaar voor een computer oid die eraan hangt)
datacables voor de nokia zijn goed verkrijgbaar (toch?) maar waar je die op aansluit....geen idee!
nokia is 118 x 49.6 x 17.1 mm en 106gr, se is 101 x 43.9 x 19 mm en 79gr
nokia dus een stuk lomper imho
se staat 275 uur (11,5 dag) standby, de nokia 13 dagen
de se is imho ontzettend mooi en de nokia gruwelijk lelijk, maar das niet echt een feit hè
oftewel, als ik hier naar kijk zou ik voor de SE gaan
maar ja, voor de nokia is veel leuke softwaremeuk te vinden om mee te spelen
ook is het makkelijker om de nokia aan te sturen om smsberichten te sturen of te lezen (iig, dat is mijn ervaring met de oude nokia's, die geven gewoon tekstuitvoer, andere merken of niets, of in een of ander formaat ge-encodeerd en het is me nog niet gelukt dat te ontcijferen
)
t300 en (in mindere mate) t68i hebben dat ook...
had gehoopt dat hij mss wat sneller zou gaan omdat de t230 minder complex is dan de t300 (al heeft t230 4096 kleuren tegen 256 voor t300)
nokia geeft per menu item een volledig scherm weer (je bladert erdoor, dus beeld met een enveloppe en daar onder 'berichten', en dan een scherm met een hamer oid en 'instellingen')
SE heeft juist een buroblad met 9 pictogrammen welke je dmv de navigatieknop selecteert en bovenin staat dan de naam van het item wat je selecteerde
nokia is dus minder overzichtelijk, maar heeft wel grote pictogrammen... k weet natuurlijk niet hoe bijziend jouw ouders zijn
de nokia heeft grotere toetsen (iig, ik heb een t300 (~t230 met iets meer functionaliteit) en dat zijn echt vrij kleine toetsjes, en nokia's van dat formaat hebben best grote toesten)
de reso van de se is 101*80, nokia 96*65. beide 4096 kleuren
bij gsmweb kost de nokia 125, de se 140 (zonder abo)
de nokia biedt (zo ik van de site kan halen) een veeeel betere agendafunctie (se alleen iets van taken, nokia echt 'agenda') maar je kan niet syncen met outlook oid
ze hebben beide geen modem (die zullen ze wel moeten hebben anders wapt het zo lastig
datacables voor de nokia zijn goed verkrijgbaar (toch?) maar waar je die op aansluit....geen idee!
nokia is 118 x 49.6 x 17.1 mm en 106gr, se is 101 x 43.9 x 19 mm en 79gr
nokia dus een stuk lomper imho
se staat 275 uur (11,5 dag) standby, de nokia 13 dagen
de se is imho ontzettend mooi en de nokia gruwelijk lelijk, maar das niet echt een feit hè
oftewel, als ik hier naar kijk zou ik voor de SE gaan
ah, jij kan ze goed vergelijken! ik was er al bang voor dat de SE traag zou zijn jaThe_Surfer schreef op 25 juni 2004 @ 08:41:
[...]
Ik heb de SE-T230 en m'n broertje de N3510i. Even tegen elkaar afwegen: de SE-T230 is duidelijk lichter, kleiner en heeft IMHO een mooier design. De N3510i echter is makkelijker te bedienen (grotere toetsen, duidelijker menu) en hij reageert een stuk sneller (de SE-T230 software is duidelijk te zwaar voor de foon). Als het voor je ouders is zou ik toch voor de N3510i gaan (omdat die het meestal toch niet boeit hoe de foon eruit ziet).
had gehoopt dat hij mss wat sneller zou gaan omdat de t230 minder complex is dan de t300 (al heeft t230 4096 kleuren tegen 256 voor t300)
[ Voor 18% gewijzigd door Punksmurf op 25-06-2004 08:56 ]
met een hamer past alles