Switchers: wat mis je wel?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.683 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Whieee schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:40:

Dit moet met X11 geïnstalleerd geen problemen opleveren. Ik neem aan dat je wel X11 geïnstalleerd had? (staat op je install-DVD onder 'optional installs')
Dit stond idd gewoon geinstalleerd, maar leek dus niet te werken.
Wat heeft X met PHP te maken? Ik draai hier een webserver op een Mac Mini met Mac OSX en ik heb gewoon PHP + MySQL via simpele dmg's kunnen installen. Works like a charm :)
alles, zonder X kreeg ik geen php zooi geinstalleerd
Hier nog geen drives gezien die het niet deden (tenzij ze NTFS geformatteerd waren ;)
De helft van mijn externe drives werden niet eens herkend, terwijl ze met windows gewoon direct werkten (ook als die dingen FAT geformateerd waren).
Dat zal wel gelegen hebben aan mijn geluk dat ik altijd incompatible zooi weet te vinden :+
Je kan in zowel Panther als Tiger branden vanuit de Finder.
Maar laten we eerlijk zijn, branden vanuit finder is vaag. OSX gooit eerst die files naar het niets en als hij daarmee klaar is gaat hij pas fikken. imho verre van logisch...
Tip: sleep de Applications Folder naar je Dock, direct naast de trashcan. Als je erdan met op klikt en de muisknop even vasthoudt, komt er een mooi menu met de inhoud uit :) Dit werkt overigens voor elke map die je in je dock zet :Y)
Had ik kunnen proberen idd, maar nooit gedaan
Tip: VEEL geheugen. Ik had hiervoor een 1GHz iBook G4, maar met 768MB RAM was dat best te doen. Ik heb nu een 1.33GHz PB12" met 768MB, en dat werkt lekker :) Met 1.25GB gaat het helemaal lekker. Met 512MB of minder werkt het gewoon net ff minder lekker.
Ik zat op 768MB, maar toch was dat nogal traag.
Ik heb eraan gedacht om een 1GB dimm te kopen, maar kwam erachter dat het goedkoper was de iBook te verkopen en een x86 te kopen, die simpelweg vele malen sneller was dan die ibook.
Drag + drop is niet zo moeilijk ;)
Is het wel, zeker als je in de trein zit te werken en met dat touchpad loopt te pielen. Werken met het keyboard is een stuk fijner en drag en drop vind ik gewoon een verschrikking (en niet alleen onder OSX, maar onder ieder OS).

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:44

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Na 2 jaar os x ervaring mis ik weinig, alleen zou ik de finder graag willen executeren. Explorer op windows werkt beter. Met name het verplaatsen van bestanden, zoals eerder opgemerkt is wat klote. Daarnaast kan ik geen vensters met default op details view laten openen. En nog veel meer gezever.
Drag and drop is inderdaad niet altijd even fijn.

Los van de finder ben ik overigens verder heel blij het het ding. Wil alleen iets snellers, maar dat wordt tegen die tijd een x86 based mac.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Terw_Dan schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:12:
[...]

Dit stond idd gewoon geinstalleerd, maar leek dus niet te werken.
dat is wel irritant dan.
alles, zonder X kreeg ik geen php zooi geinstalleerd
hmmm welke package had jij dan? Ik heb PHP en MySQL geïnstalleerd zonder X11 geïnstalleerd te hebben. Ik zal zo even nazoeken welke packages ik heb gebruikt.
De helft van mijn externe drives werden niet eens herkend, terwijl ze met windows gewoon direct werkten (ook als die dingen FAT geformateerd waren).
Dat zal wel gelegen hebben aan mijn geluk dat ik altijd incompatible zooi weet te vinden :+
Dat zal het zijn :+
Maar laten we eerlijk zijn, branden vanuit finder is vaag. OSX gooit eerst die files naar het niets en als hij daarmee klaar is gaat hij pas fikken. imho verre van logisch...
Ik begrijp even niet precies wat je bedoelt. Ik plaats gewoon een lege CD, sleep de data erheen die ik erheen wil hebben en ik klik op Burn. Best logisch toch? Kennelijk gebruik jij een andere methode, die -zoals je hem beschrijft- inderdaad wat onlogisch overkomt.
Had ik kunnen proberen idd, maar nooit gedaan
Ik kan niet zonder zeg maar ;) Ik ben ook jaren Windowsgebruiker en later GNOME gebruiker geweest, dus ik hecht wel waarde aan een soort van Apps-menu
Ik zat op 768MB, maar toch was dat nogal traag.
Ik heb eraan gedacht om een 1GB dimm te kopen, maar kwam erachter dat het goedkoper was de iBook te verkopen en een x86 te kopen, die simpelweg vele malen sneller was dan die ibook.
Begrijpelijk, maar desalniettemin wel jammer ;)
Is het wel, zeker als je in de trein zit te werken en met dat touchpad loopt te pielen. Werken met het keyboard is een stuk fijner en drag en drop vind ik gewoon een verschrikking (en niet alleen onder OSX, maar onder ieder OS).
Een knip-functie in Finder staat ook wel hoog op mijn wensenlijstje wat dat betreft. Maar drag & drop vind ik persoonlijk nog niet zo verschrikkelijk; zeker niet als ik kijk naar de drag-drop installaties binnen OSX :)

Launching containers into space

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Ik werk al jaren op de Mac, dus het enige wat ik écht mis zijn deze programma's:

-Adobe Audition
-Microsoft Visio

Voor de rest heb ik thuis in principe geen Windows nodig, maar voor mijn werk kom ik bij bedrijven die eigenlijk allemaal op Windows draaien.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

antonie schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:23:
Ik werk al jaren op de Mac, dus het enige wat ik écht mis zijn deze programma's:

-Adobe Audition
-Microsoft Visio

Voor de rest heb ik thuis in principe geen Windows nodig, maar voor mijn werk kom ik bij bedrijven die eigenlijk allemaal op Windows draaien.
Audition -> Logic Express / Garageband (to name a few)
Visio -> OmniGraffle / Dia (laatste is open source en is beschikbaar voor Windows, Linux, *BSD, OSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:02
OmniGraffle = king!

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik mis nog steeds bepaalde beheertools voor Windows zoals Dameware Utillities maar die komen er toch nooit.
Daarom heb ik maar een servertje met Win2k3 ingericht en daar kan ik via RDP mooi die dingen op draaien die op de mac niet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Is er eigenlijk iets als Deamon-tools voor de mac? Ik heb een image op de HD staan (geen idee hoe ik eraan kom) en zou dat graag willen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ecteinascidin schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:01:
Is er eigenlijk iets als Deamon-tools voor de mac? Ik heb een image op de HD staan (geen idee hoe ik eraan kom) en zou dat graag willen controleren.
heb je niet nodig. Je kan elk imageformaat wat Disk Utility kan branden gewoon mounten in de Finder. Het wordt dan automatisch gecontroleerd. Het mounten doe je heel simpel door op het image te dubbelklikken in de Finder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2004 @ 08:46:
ik ben niet zelf geswitch maar heb er een weekje mee gewerkt, juist om te kijken of het wat is. ben eigenlijk alleen maar nadelen tegengekomen die je met linux ook hebt:

-veel (bijna alle) windows-progsels werken niet. so true.
-dat umounten begint me de keel uit te hangen
-veel websites/apps zijn bagger tot waardeloos
-het zit toch net ff anders in elkaar.

dat en de prijs van zo'n ding hebben mij doen besluiten voorlopig niet over te stappen
Vooral websites bekijken zie ik wel op tegen zoals jij al gezegt hebt. Websites bekijken is vaak gewoon niet leuk op een apple. Bijvoorbeeld die scrollbar van apple die zegmaar de werkelijke scrollbar vervangt. Dat heb ik met websites wel eens gehad. In dreamweaver die scrollbar een kleur gegeven, maar als je de website dan op een apple computer bekijkt staat daar dan weer die standaard scrollbar van apple :S

Kun je deze optie uitzetten ofzo ?

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

het enige wat ik nog mis is webcam support ( dus dat je het kan versturen en ontvangen) bij msn. ik heb een hele leuke meid in mijn msn lijst en die zie ik graag:D
helaas gaat dat niet met de mac tenzij er software is waar het wel mee kan.
de rest ben ik niet weg te slepen van mijn mac:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik was eigenlijk al meteen enthousiast nadat ik m'n Mac Mini uitpakte en met OS X begon te werken. OS X is wat mij betreft een mooie mix van veel dingen die Windows en UNIX/Linux bieden. Het is een comfortabel en handig systeem met veel eye candy, en tegelijk ook een heel open systeem waar je onder de motorkap dingen kunt checken/wijzen. En je kunt steeds meer Linux software zonder al teveel moeite compileren voor OS X.

Het enige wat ik echt mis dat zijn EAC en Tag&Rename. Verder is er inmiddels meer dan genoeg software voor de Mac vind ik, en vaak werkt het allemaal lekkerder dan onder Windows.
het enige wat ik nog mis is webcam support ( dus dat je het kan versturen en ontvangen) bij msn. ik heb een hele leuke meid in mijn msn lijst en die zie ik graag:D
Kun je beter eens de echte wereld in trekken :P
de rest ben ik niet weg te slepen van mijn mac:D
Als je wat vaker achter dat ding vandaan komt dan heb je misschien geen webcam support meer nodig en vind je hele echte meisjes :+

[ Voor 27% gewijzigd door Exirion op 28-09-2005 15:37 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

- een apt-get achtig systeem dat meer meeneemt dan alleen Apple's software.
ik heb hiervoor een abbonement op Versiontracker genomen, http://www.versiontracker.com/ (Mac&Win)
het scant je geinstalleerde software, checkt de versie en controlleert op internet wat de laatse versie is, hij download dan de .dmg indien mogelijk en mount hem vast voor je.

er mooi programma.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:08:
[...]
Bijvoorbeeld die scrollbar van apple die zegmaar de werkelijke scrollbar vervangt. Dat heb ik met websites wel eens gehad. In dreamweaver die scrollbar een kleur gegeven, maar als je de website dan op een apple computer bekijkt staat daar dan weer die standaard scrollbar van apple :S
vind ik juist een voordeel van Safari, al die developers dit het leuk vinden om mijn scrollbalk aan te passen zodat ik weer moet gaan zoeken.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 19:59
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:08:
[...]

Vooral websites bekijken zie ik wel op tegen zoals jij al gezegt hebt. Websites bekijken is vaak gewoon niet leuk op een apple. Bijvoorbeeld die scrollbar van apple die zegmaar de werkelijke scrollbar vervangt. Dat heb ik met websites wel eens gehad. In dreamweaver die scrollbar een kleur gegeven, maar als je de website dan op een apple computer bekijkt staat daar dan weer die standaard scrollbar van apple :S

Kun je deze optie uitzetten ofzo ?
Die scrollbar kleuren zooi is een internet explorer only feature.
Het zijn niet eens geldige CSS properties, dus eigenlijk doet internet explorer het fout en de overige browsers goed.

Je probleem heeft niet eens wat met Apple te maken. In Firefox of Opera op een windows machine zie je ook de standaard scrollbalk kleuren en niet je eigen gedefinieerde kleuren.

Quote rechts van W3.org:
Some browsers (IE, Konqueror) have recently started supporting the non-standard properties 'scrollbar-shadow-color', 'scrollbar-track-color' and others. These properties are illegal: they are neither defined in any CSS specification nor are they marked as proprietary.

[ Voor 15% gewijzigd door InZane op 28-09-2005 17:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:11:
[...]

vind ik juist een voordeel van Safari, al die developers dit het leuk vinden om mijn scrollbalk aan te passen zodat ik weer moet gaan zoeken.
Nee zo bedoel ik dat ook niet. Ik heb het over scrollbars op website's ( als bijvoorbeeld de scrollbar een grafisch onderdeel is van een website). En niet over de scrollbars in programma's. Want inderdaad bij programma's is het wel fijn om constant dezelfde scrollbar te hebben.

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Is er een winamp versie (of kloon) voor de mac? Want ik vind iTunes helemaal niks. Vrijwel geen een programma om muziek mee af te spelen bevalt mij zo goed als winamp.

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Er zijn alternatieven voor winamp, even zoeken en je vindt zo een topic :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Neobender schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:08:
Is er een winamp versie (of kloon) voor de mac? Want ik vind iTunes helemaal niks. Vrijwel geen een programma om muziek mee af te spelen bevalt mij zo goed als winamp.
Mij bevalt Audion heel erg goed en ik vond ook meteen een mooie skin. Het wordt helaas niet meer doorontwikkeld maar is daardoor wel gratis (geworden).

Voor de skin, click hier eens op Gizmo 2.0: http://www.panic.com/audion/faces.php

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 28-09-2005 17:48 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Nitai schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:43:
Er zijn alternatieven voor winamp, even zoeken en je vindt zo een topic :)
Alternatieven genoeg, maar het liefst zou ik een 1:1 kopie zien ofzo van winamp. Want ik weet dat nullsoft ten tijde van versie 1 met een mac versie bezig was, maar ja, daar zijn ze mee gestopt.
Ben bang dat er niks anders is ;(.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Neobender schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:14:
Alternatieven genoeg, maar het liefst zou ik een 1:1 kopie zien ofzo van winamp. Want ik weet dat nullsoft ten tijde van versie 1 met een mac versie bezig was, maar ja, daar zijn ze mee gestopt.
Ben bang dat er niks anders is ;(.
Neem nou even de moeite om Audion te proberen en zoek een skin die op Winamp lijkt. Je zou ook nog X11Amp (Linux) kunnen compileren onder OS X en dat is vrijwel een kopie van Winamp. Zo bijzonder is Winamp nou ook weer niet he. Kwestie van heel eventjes wennen.

• JaQ
  • Laatst online: 23:25

JaQ

wat ik mis, is dat ik niet op mijn mousepad (of hoe dat stukje waar je met je vinger over gaat om je muis te besturen ook heet) kan "tikken" om te klikken. Ik moet persee op de knop duwen. (powerbook G4 1.5)

Het zal wel een instelling zijn, maar die mag wel standaard aan staan van mij (zoals op windows)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Dat is gewoon een standaard instelling die je in je preferences kan aanpassen. Maar of iets standaard aan of uit staat..dat is niet echt een gemis lijkt mij.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

DrFrankenstoner schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:04:
wat ik mis, is dat ik niet op mijn mousepad (of hoe dat stukje waar je met je vinger over gaat om je muis te besturen ook heet) kan "tikken" om te klikken. Ik moet persee op de knop duwen. (powerbook G4 1.5)

Het zal wel een instelling zijn, maar die mag wel standaard aan staan van mij (zoals op windows)
ga naar systeemvoorkeuren> muis / keyboard en daar kun je dat vinden:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
DrFrankenstoner schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:04:
Als je alles wat standaard niet naar wens staat ingesteld als een gemis ziet, dan 'mist' Windows ook nog heel wat :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Helaas 'mis' ik IE, niet dat ik zelf zo graag daarmee surf (doe mij maar tabjes en snapback-knopjes) maar het CMS systeem dat ik moet gebruiken draait alleen onder IE. Verder gaat mijn Windows pc nog af en toe aan voor een spelletje (niet bepaald zware games, eerder iets als Dweep ;) ) en dat was het wel. En ja, toen ik mijn PowerBook kocht was ik er ook zo een die dacht met Windows te blijven werken en de laptop alleen te gebruiken voor 'onderweg' en om af en toe mee te spelen... :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• JaQ
  • Laatst online: 23:25

JaQ

Canaria schreef op donderdag 29 september 2005 @ 07:40:
[...]

Als je alles wat standaard niet naar wens staat ingesteld als een gemis ziet, dan 'mist' Windows ook nog heel wat :P
Ik kon de optie niet vinden, dat was het gemis. Dat die optie naar mijn standaard aan mag staan is geen gemis, maar een (uiterst subjectieve) mening ;)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• InZane
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:07:
[...]

Nee zo bedoel ik dat ook niet. Ik heb het over scrollbars op website's ( als bijvoorbeeld de scrollbar een grafisch onderdeel is van een website). En niet over de scrollbars in programma's. Want inderdaad bij programma's is het wel fijn om constant dezelfde scrollbar te hebben.
Een scrollbar is géén grafisch onderdeel van een website.

Als het dan toch zo nodig moet, kun je beter met dhtml of flash iets in elkaar prutsen.

[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 29-09-2005 10:13 ]

Verwijderd

InZane schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:13:
[...]

Een scrollbar is géén grafisch onderdeel van een website.

Als het dan toch zo nodig moet, kun je beter met dhtml of flash iets in elkaar prutsen.
wel als het een onderdeel is van mijn layout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:56:
[...]

wel als het een onderdeel is van mijn layout ;)
Tja dan mankeert er eerder wat aan je layout ontwerp.

Je kunt moeilijk gaan roepen dat alle andere browsers dan IE zich maar moeten aanpassen omdat jij een gepimpte scrollbalk wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede-appelaars.

Ik ben nu enige maanden verslingerd aan mijn 12" pb'tje en verwonder me nog elke dag over os x in zowel positieve als negatieve zin.

Zoals veel gebruikers heb ik vooral moeite met de finder en de 'bugs' van dit onding. Ik mis m.n. de details en snelle navigatie van de windows explorer. De alternatieven die op APL en andere fora worden aangereikt door gebruikers zijn of over the top (Pathfinder) of niet wat je zoekt (mucommander).

Ik heb nu Macintosh Explorer 4.3.5 _/-\o_ ontdekt en wil dit jullie niet onthouden:

http://www.ragesw.com/products/explorer.html

Screenshots: http://www.ragesw.com/products/explorer/screenshots/0/

Bij voldoende positieve reacties van jullie zal ik dit ook plaatsen in de sectie ' onmisbare tools/software' als een overenthousiaste mod dit niet eerst doet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:18:
[...] Ik mis m.n. de details en snelle navigatie van de windows explorer.[...]
Psssst, druk en op command+2 en je hebt details. Voor snelle navigatie type je de eerste letter(s) in van een map/bestand, command + pijltje naar beneden open je een map/bestand. Resultaat is ongeveer even snel als met de windows verkenner. Ik werk altijd zo veel mogelijk met het tobo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:22:
[...]

Psssst, druk en op command+2 en je hebt details. Voor snelle navigatie type je de eerste letter(s) in van een map/bestand, command + pijltje naar beneden open je een map/bestand. Resultaat is ongeveer even snel als met de windows verkenner. Ik werk altijd zo veel mogelijk met het tobo.
de hele truc is dat je op een Mac sowieso met een toetsenbord veel sneller kan zijn dan met een muis. Je moet alleen even wennen aan de combinaties. Maar goed, voor iemand die nog nooit Windows heeft aangeraakt zijn ctrl+alt+del, ctrl+v, alt+tab of backspace (voor bovenliggende map) ook vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:22:
[...]

dan blijft nog over dat:

Je in columnview niet kan sorteren op bv datum. je dat wel kan in list view.. maar je hebt weer geen preview in listview en vica versa. Geen enkele view van finder is dus toereikend.

Komt nog eens bij dat bv command i op meerdere bestanden betekend dat je dus meerdere info schermen krijgt ipv van 1 totaal overzicht (met bv daar de totale bestandgrootte in). Wil je dat zul je dus eerst de bestanden in een apart mapje moeten copieren en command i van dat mapje moeten doen. Doe dat maar eens met een stuk of wat bestanden aldoor.

command x ontbreekt. Ja dan sleep je toch wil je zeggen. Ok command + n nieuw finder window... maar dan kan je dus wel weer eerst helemaal naar die folder navigeren waar je iets naar toe wil copieren. Geen doen ook op een laptop met alleen touchpad :/

Folders en files staan door elkaar.

Is ook al herhaalderlijk vast gelopen op samba shares en ga zo maar door...

Volgens mij heb ik dit allemaal al een keer eerder ergens verteld... komt er dus ook op neer dat ik gewoon een fatsoenlijke filebrowser mis. Finder = kut. Het heeft ook zeker zijn goede punten maar het is gewoon te spartaans voor mij.

Kijken of mac explorer uitkomst biedt ;)

En dan mis ik nog 2 programmas echt en dat zijn flashfxp en tag&rename. Voor ftp gebruik ik nu transmit wat wel aardig is maar toch een paar gebreken heeft. Je kan bv een queue niet saven.

Voor tag&rename gebruik ik nu tritag isw skoobyrenamer. Werkt opzich wel aardig maar ik zou het liever in 1 programma hebben.

En als laatst een goede archiver. Stuffit is een eeuwig gevecht... die knakkers houden er nog een ranzigere policy op na als realnetworks. Verder is het programma ook gewoon niet goed. Het installeert 2 of 3 login items. En met allerlei zwevende schermen is het ook verre van gebruiksvriendelijk. Laatste versie die ik heb bekeken is op 9.1 ofzo. Weet niet hoe het nu zit met 10.0 maar ik installeer het liever niet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door lowfi op 30-09-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

lowfi schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:41:
[...]Komt nog eens bij dat bv command i op meerdere bestanden betekend dat je dus meerdere info schermen krijgt ipv van 1 totaal overzicht (met bv daar de totale bestandgrootte in). Wil je dat zul je dus eerst de bestanden in een apart mapje moeten copieren en command i van dat mapje moeten doen. Doe dat maar eens met een stuk of wat bestanden aldoor.
Zal ik maar 1 ergenis wegnemen :P Als je [ctrl]+[cmd]+i gebruikt krijg je 1 venster met info van de geselecteerde bestanden , in plaats van een venster voor elke bestand.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
:D

ik dank u... nasty shortcut keys allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

lowfi schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:53:
:D

ik dank u... nasty shortcut keys allemaal ;)
Maar dit is eigenlijk een nieuwe 'feature' van Tiger. Voorheen had je alleen de mogelijkheid tot een enkele venster. Nog een toegift: [alt]+[cmd]+i geeft een soort floating toolbox die live update, afhankelijk van de selectie.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die keyboard shortcuts zijn mooi, nu nog onthouden ;) (Ik vergeet wel eens dat ik windows al sinds begin jaren 90 gebruik en vroeger de shortcuts ook niet kende)

Overigens mbt tot Stuffit: er is ook nog de command-line RAR en GUI's hiervoor zoals RarMe. Is dit misschien wat? (mi veel controle itt stuffit maar minder gemakkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:24:Die keyboard shortcuts zijn mooi, nu nog onthouden
Je hoeft ze niet echt te onthouden, als je de opdracht uitvoert via het menu Archief, kun je de verschillende toetsen proberen terwijl het uitrolmenu uitgeklapt is, en zie, het Toon info menu verandert dynamisch mee!
(Btw, zat al in Panther.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 08:15
Wow, die alt-cmd-i is wel onwijs handig/gaaf! _/-\o_

En verder, ik mis ook echt cmd-x. Ik pak te vaak mis naar dat ding, ook de backspace van vorige ram ik te vaak op, zo ook in Camino. Verder geef ik toe dat ik finder niet 100% vind maar het is zoveel duidelijker/overzichtelijker en zoveel makkelijker dan Explorer dat ik wel over de andere problemen heenkijk ;)

//edit:
En ja, BSplayer he, dat werkte toch wel zo verschrikkelijk lekker! VLC doet ook wel z'n werk maar bijvoorbeeld geen afspeeloptie's in fullscreenmode om maar wat te noemen enzo.. :/

Iemand enig idee als vervanger van pspad? Ik gebruik nu BBedit maar vind ik toch niet 100% werken eigenlijk..

[ Voor 30% gewijzigd door stevenP op 02-10-2005 17:41 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik nog steeds mis is een goeie vcd afspeelprogramma. de meeste players missen de mogelijkheid om 1 (left of right) audio kanaal te kiezen. VLC doet het wel, maar werkt toch niet helemaal lekker. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:18:
Hallo mede-appelaars.

Ik ben nu enige maanden verslingerd aan mijn 12" pb'tje en verwonder me nog elke dag over os x in zowel positieve als negatieve zin.

Zoals veel gebruikers heb ik vooral moeite met de finder en de 'bugs' van dit onding. Ik mis m.n. de details en snelle navigatie van de windows explorer. De alternatieven die op APL en andere fora worden aangereikt door gebruikers zijn of over the top (Pathfinder) of niet wat je zoekt (mucommander).

Ik heb nu Macintosh Explorer 4.3.5 _/-\o_ ontdekt en wil dit jullie niet onthouden:

http://www.ragesw.com/products/explorer.html

Screenshots: http://www.ragesw.com/products/explorer/screenshots/0/

Bij voldoende positieve reacties van jullie zal ik dit ook plaatsen in de sectie ' onmisbare tools/software' als een overenthousiaste mod dit niet eerst doet 8)
Hmm, ik heb er net even mee zitten spelen maar dat is een klote programma zeg, veel te veel toeters, bellen, kleuren de hele rambam. Ik hou het voorlopig bij Finder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:49:
[...]
Zal ik maar 1 ergenis wegnemen :P Als je [ctrl]+[cmd]+i gebruikt krijg je 1 venster met info van de geselecteerde bestanden , in plaats van een venster voor elke bestand.
Goede tip,

Misschien een klein beetje offtopic, maar dit doet me terugdenken aan het 'piles' idee van Apple waarmee je bestandstypes kon bundelen tot 1 stapel. Ik ben het nog niet tegengekomen in Tiger. Vraag me af of die functionaliteit nog toegevoegd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik op het moment mis is een niet overgeprijste externe TV Tuner (via kabel) die het zowel op Linux (x86) als op mn 12" G4 PowerBookje werkt. Voor de rest mis ik een snelle x86 emulatie, is best handig voor deze toekomstige programmeur ivm windows gebonden software die ik verplicht moet gebruiken ivm opleiding/stages en dergelijke.
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 00:27:
[...]

Goede tip,

Misschien een klein beetje offtopic, maar dit doet me terugdenken aan het 'piles' idee van Apple waarmee je bestandstypes kon bundelen tot 1 stapel. Ik ben het nog niet tegengekomen in Tiger. Vraag me af of die functionaliteit nog toegevoegd gaat worden.
Even opgezocht wat dat piles gedoe is en ik vind het wel een leuk ideetje, hoewel ik het niet vaak zal gebruiken. Meestal zit in een map op mn PB teveel bestanden om op die manier weer te kunnen geven en weet ik ook wat er ongeveer in de map staat. Denk niet echt dat deze feuture ooit nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Wat trouwens ook kan in plaats van ctrl-cmd-i, is alle bestanden selecteren en dan op het icoontje (dus niet de naam) van het bestand en dan more info, dan krijg je wel info over alle bestanden!

Trouwens, is er een manier om standaard die alt-cmd-i aan te hebben staan? Verdomde handig ding!

Maargoed, back ontopic..

PsPad blijft een geweldig programma, dat vind ik erg jammer dat die er niet voor Mac is.. Iemand alternatieven behalve BBedit?

[ Voor 17% gewijzigd door stevenP op 03-10-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Ik mis eigenlijk wel de mogelijkheid om software voor mijn Pocketpc die als .exe bestand wordt verspreid te installeren.
Pocketmac en Missing Sync werken voor alle overige dingen prima. Bij Pocketmac zit een cab-extracter, maar die werkt bij de software die ik heb geprobeerd niet :/
Voor PalmOS wordt de meeste software tenminste nog als .sit verspreid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:49:
[...]

Je hoeft ze niet echt te onthouden, als je de opdracht uitvoert via het menu Archief, kun je de verschillende toetsen proberen terwijl het uitrolmenu uitgeklapt is, en zie, het Toon info menu verandert dynamisch mee!
(Btw, zat al in Panther.)
Eeeeh het menu Archief :? Nu gebruik ik os x in het engels maar dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:32:
Ik mis eigenlijk wel de mogelijkheid om software voor mijn Pocketpc die als .exe bestand wordt verspreid te installeren.
Pocketmac en Missing Sync werken voor alle overige dingen prima. Bij Pocketmac zit een cab-extracter, maar die werkt bij de software die ik heb geprobeerd niet :/
Voor PalmOS wordt de meeste software tenminste nog als .sit verspreid...
Ik meen me te herinneren dat je een .cab gewoon naar je PocketPC kan kopieren. Als op het apparaat zelf dat ding opent installeert die zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Ja, een cab wel :)
Maar dan moet je dus wel een .cab hebben, en niet een .exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
@SMN:
Archief is de vernaggelde nederlandse benaming voor het menu "File"... Jaja, hoe ze d'r op komen :) Het engels werkwoord "to file" betekent inderdaad "archiveren", maar dat is nou niet echt wat bedoeld word met dit menuutje...

Oh well..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 09:19

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

cailin_coilleach schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 07:35:
@SMN:
Archief is de vernaggelde nederlandse benaming voor het menu "File"... Jaja, hoe ze d'r op komen :) Het engels werkwoord "to file" betekent inderdaad "archiveren", maar dat is nou niet echt wat bedoeld word met dit menuutje...

Oh well..
Inderdaad, waarom ze het niet gewoon Bestand hebben genoemd, net zoals in Windows. Dat is tenminste correct.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Canaria schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:59:
Ja, een cab wel :)
Maar dan moet je dus wel een .cab hebben, en niet een .exe
hey Canaria, kijk eens hier naar.....werkt perfect hoor :)
http://www.echoone.com/filejuicer/
With File Juicer you can:
# Extract images from a PowerPoint slide show.
# Extract images from PDF files.
# Recover images and video from erased flash cards
# Recover text from damaged files
# Extract CAB files from Pocket PC self installing EXE files
# Extract the images and html files in Safari's cache.
# Extract attachments from email archives.
# Convert iPhoto's iPod cache files to TIFF.
# Extract Flash animations saved in .EXE files.
# Convert zip files which have been saved as .EXE files to zip.
# Extract the JPEG pictures from Canon's RAW files.
# Extract System 7 Sounds
wat meer info over de cab files:
http://www.echoone.com/filejuicer/formats/formats.php?f=cab

[ Voor 12% gewijzigd door Nitai op 04-10-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

MST_Morpheus schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 08:05:
[...]

Inderdaad, waarom ze het niet gewoon Bestand hebben genoemd, net zoals in Windows. Dat is tenminste correct.
Ja, sorry hoor, maar dat is natuurlijk grote onzin. Archief is gewoon de beste vertaling, dat Microsoft dat nou uit plaggiaat / eigenwijsheid redenen anders heeft genoemd en daarmee de wereld gehersenspoeld heeft wil nog niet zeggen dat het daarom beter is. Een bestand is iets wat 2 landen sluiten als ze ruzie hebben. Ik vind archief juist een prima woord. Dossier zou ook een goede vertaling zijn, maar dat is op zichzelf weer een leenwoord uit het Frans.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Een bestand is iets wat 2 landen sluiten als ze ruzie hebben. Ik vind archief juist een prima woord. Dossier zou ook een goede vertaling zijn, maar dat is op zichzelf weer een leenwoord uit het Frans.
Dude, WTF? -> Van Dale. Kijk eens naar de tweede definitie van het woord "bestand" :)
verzameling gegevens met een bep. naam die logisch en fysiek een eenheid vormen, met name die geschikt zijn voor computerverwerking

[ Voor 19% gewijzigd door Liegebeest op 04-10-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:02:
[...]

Dude, WTF? -> Van Dale. Kijk eens naar de tweede definitie van het woord "bestand" :)

[...]
Tja, als ik het "akte" ofzo zou noemen, en de hele wereld neemt dat over, komt het ook in Van Dale zo te staan.
Neemt niet weg dat ik "bestand" ook een betere vertaling vind, ongeacht wie die vertaling ooit zo heeft verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt "Bestand" ook de beste oplossing. Je moet even ietsjes verder denken dat een rechtstreekse vertaling:

Archief opslaan
of
Bestand opslaan

Archief openen
of
Bestand openen

Archief sluiten
of
Bestand sluiten

Dan lijkt mij bestand toch een stuk beter :) Of werk jij altijd in archieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:55:
Ja, sorry hoor, maar dat is natuurlijk grote onzin. Archief is gewoon de beste vertaling, dat Microsoft dat nou uit plaggiaat / eigenwijsheid redenen anders heeft genoemd en daarmee de wereld gehersenspoeld heeft wil nog niet zeggen dat het daarom beter is
Je praat zelf onzin. Dit heeft helemaal niks met Microsoft te maken. "Bestand" is al zo lang als er computers zijn een correcte vertaling van "file". Sterker nog, het begrip "klantenbestand" bestond al voordat er computers bestonden en het begrip bestand heeft dan ook niks met computers te maken.

Enfin, ik noem files al bestanden sinds ik in 1984 met computers aan de gang ging :z (en nee, dat was geen PC dus no Microsoft involved).

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 04-10-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

fullscreen in video's die in in een internetpagina afspelen.
ik heb dus wmv player plug in voor quicktime gekocht maar als ik bijvoorbeeld iets afspeel op sites die zo lief zijn om de video in de pagina af te spelen en geen directe link geven (en het uit de source ook niet te vinden is) kan ik niet fullscreen kijken, en dat is klote als je je mini op je lcd tv hebt aangesloten. :(
wmv player werkt verder perfect.

Optical out mis ik ook wel.
(ik was ervan bewust dat de mini geen optical out heeft. daarom ga ik de m-audio usb apparaatje kopen)

[ Voor 15% gewijzigd door Ra5a op 04-10-2005 18:08 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds 2 weken een iMac G5. Ik mis eigenlijk niets. Wel jammer dat visual studio.net niet draait op mac, ik heb dit namelijk nodig voor school en ik heb geen zin om te beginnen emuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 09:41:
Ik heb nu sinds 2 weken een iMac G5. Ik mis eigenlijk niets. Wel jammer dat visual studio.net niet draait op mac, ik heb dit namelijk nodig voor school en ik heb geen zin om te beginnen emuleren.
Virtual PC zou toch goed moeten draaien op een G5 (ik gebruik het zelf voor het beheer van onze VMware ESX servers, dus ik weet niet zeker of het ook snel genoeg is voor Visual Studio. zal van je project afhangen).

en anders stap je toch over op XCode (Zal je leraar leuk vinden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er eigenlijk voor de mac een tooltje om dvd naar pocket pc's te rippen? Weet nl. dat dit wel bestaat voor windows (dvd to pocket pc). Met google heb ik helaas ook niet zo snel een progje kunnen vinden die dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:40:
Bestaat er eigenlijk voor de mac een tooltje om dvd naar pocket pc's te rippen? Weet nl. dat dit wel bestaat voor windows (dvd to pocket pc). Met google heb ik helaas ook niet zo snel een progje kunnen vinden die dit kan.
er zijn tooltjes om dvd's te rippen
zo uit m'n hoofd:
mac the ripper http://www.releasethedogs.com/mtr/
dvdxdv http://www.dvdxdv.com/

alleen het converteren naar een 240x320 avi file die een PocketPC snapt, welke codecs zouden die snappen?

Wat je ook kan proberen is om vlc http://videolan.org/vlc/ te gebruiken en de video-output naar een file te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 08:03:
[...]

Virtual PC zou toch goed moeten draaien op een G5 (ik gebruik het zelf voor het beheer van onze VMware ESX servers, dus ik weet niet zeker of het ook snel genoeg is voor Visual Studio. zal van je project afhangen).

en anders stap je toch over op XCode (Zal je leraar leuk vinden) :)
Ik zou heel graag met XCode (leren) werken, helaas is mijn docent hier niet voor te vinden :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:30:
Ik zou heel graag met XCode (leren) werken, helaas is mijn docent hier niet voor te vinden :p.
Gebruik je XCode met wxWidgets. Heb je meteen cross-platform applicaties die ook (soms met minimale aanpassingen) op Windows en Linux te compileren zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Exirion schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:14:
[...]

Gebruik je XCode met wxWidgets. Heb je meteen cross-platform applicaties die ook (soms met minimale aanpassingen) op Windows en Linux te compileren zijn ;)
En in de nieuwe versie van wxWidgets zit wxCocoa, waarmee je dus meteen Cocoa-applicaties krijgt. Weliswaar nog Beta, maar het begin is er :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Ok ik heb het nu helemaal gehad met mail.
HTML opmaak opnemen in mail is gewoon niet standaard.
Ben nu overgestapt op de dondervogel en dat bevalt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ma_rK schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:33:
Ok ik heb het nu helemaal gehad met mail.
HTML opmaak opnemen in mail is gewoon niet standaard.
Ben nu overgestapt op de dondervogel en dat bevalt een stuk beter.
Ja als mede-switcher vind ik dondervogel eigenlijk ook fijner dan mail.. ik heb bv meerdere email accounts die naar m'n gmail forwarden.. dondervogel kan je daarop instellen, zodat je ook weer kan replyen alsof het van die meerdere accounts komt en niet gmail. Mail kan dat niet.

Helaas dat Thunderbird dan weer geen spotlight-integratie heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds gisteren ook eigenaar van een Mac. Mini in dit geval. Wat ik mis? Eigenlijk helemaal niks, echt niks. Alleen een programma genaamd Paltalk. Dit is een programma om in groepen, of direct met iemand te chatten. spreken. Ik gebruikte dit programma om met enkele mensen te chatten, helaas weigerden ze MSN te nemen, maar inmiddels zijn ze over. Ik mis dus niks. Het is alleen wennen, na 11 jaar Windows (3.11-XP). Gelukkig weet ik al een beetje de weg doordat ik het laatste half jaar veel met Linux gewerkt had. Linux vond ik iets te saai. Dus ik ben overgestapt op een Mac, en ik hou nu al van dit platform. Ik hoop wel dat ik hier op GOT terecht kan voor mijn vragen als ik er echt niet uit kom.

Maar iets missen? Nee, als ik nu naar OSX kijk dan miste ik in Windows veel meer (stabiliteit,gebruiksgemak, veiligheid en naar mijn gevoel een afgewerkt systeem).

Zwaai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:15:
Mij lijkt "Bestand" ook de beste oplossing. Je moet even ietsjes verder denken dat een rechtstreekse vertaling:

Archief opslaan
of
Bestand opslaan

Archief openen
of
Bestand openen

Archief sluiten
of
Bestand sluiten

Dan lijkt mij bestand toch een stuk beter :) Of werk jij altijd in archieven?
Halverwege de vorige bladzijde ontspon zich een mooie discussie, waar ik eigenlijk nog een steentje aan wil bijdragen (beetje aan de late kant..ok...):
Is 'File' beter vertaald met 'Bestand', of met 'Archief?
Het gaat natuurlijk niet om een OS letterlijk te vertalen, het gaat erom dat de intentie van e.e.a. goed wordt begrepen in het gelocaliseerde OS. Alleen al daarom is het een beetje kortzichtige vraag.
Verder is het zo dat je het menu-item 'Archief' moet zien in de betekenis van: archiefkast/archiefkamer o.i.d. En als je het zo beziet, dan is het perfect logisch dunkt mij: je print voor het archief, je safed voor het archief, je haalt oude bestanden uit het archief, etc.

Het laat wel zien waar soms de bottle-neck bij 'switchers' ligt: als je al jaren iets zo vaak op een manier doet, zo gewend bent, dan is elke andere manier onlogisch en/of onpraktisch; pas na enige tijd zie je de eventuele voordelen/logica er van in. Is een menselijk trekje, heeft iedereen meer of minder last van.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
n als je het zo beziet, dan is het perfect logisch dunkt mij: je print voor het archief, je safed voor het archief, je haalt oude bestanden uit het archief, etc.
Niet helemaal :)

Sowieso doe ik niets voor het archief, maar voor mijzelf :p

En dan: Je opent een bestand. Je bewaard een bestand. Je print een bestand. Je doet de "page setup" van een bestand (en niet voor het hele archief in een keer)... Enzovoorts... Alles wat in dat menu staat doe je voor het bestand waar je mee bezig bent.

Op die manier is het ook heel logisch :D

Ach... You say tomatoe, I say tomatoe...

Hmm... Op schrift werkt die uitspraak een heel stuk minder goed, dan wanneer ze word uitgesproken... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 21:49
cailin_coilleach schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:04:
[...]

Ach... You say tomatoe, I say tomatoe...

Hmm... Op schrift werkt die uitspraak een heel stuk minder goed, dan wanneer ze word uitgesproken... }:O
Zeker als je het ook nog eens verkeerd schrijft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Wat ik momenteel mis is een stevige PowerMac om Aperture te draaien en 500 euro om het te kopen. :P Die filmpjes... :9~

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo op m'n Powerbook werk, mis ik gewoon de problemen van Windows. Ik bedoel, geen spyware, geen virussen of een pc die spontaan vastloopt, het is zo onwennig. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:45:
Als ik zo op m'n Powerbook werk, mis ik gewoon de problemen van Windows. Ik bedoel, geen spyware, geen virussen of een pc die spontaan vastloopt, het is zo onwennig. :Y)
Draai virtual pc, dan heb je het weer ;)
gisteravond nog last van gehad :P

Maar ontopic, ik mis eigk ook niks...
Ja, eigk wel, webcammen in msn met m'n philips cam die niet ondersteund word in os x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Foxke schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:00:
[...]

Ja, eigk wel, webcammen in msn met m'n philips cam die niet ondersteund word in os x
http://webcam-osx.sourceforge.net/ je webcam wordt vast wel ondersteund, probeer het iig even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superyupkent
  • Laatst online: 14-09 10:18
Ik heb nu sinds een maand of 4 de 12" Powerbook, een hele verademing. Mijn enige probleem momenteel is streaming video (zoals bijvoorbeeld uitzendinggemist.nl). Onder XP werkt het vloeiend en strak (met windows media player), maar onder OS X wil het met realplayer als WMP niet werken.

Suggesties? Ik zit hier in Helsinki met 10Mbit up en down, daar kan et niet aan liggen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:45:
Als je spyware hebt, heb je dat zelf gedaan.
Als je een virus hebt, heb je dat zelf gedaan.
Als je PC spontaan vastloopt, heb je brakke hardware of software.

Dat verandert het perspectief nogal he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
wat ik mis is een programma zoals newsleecher. met supersearch, nzb etc.
voor de rest vind ik het werelds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:44

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:30:
[...]

Als je spyware hebt, heb je dat zelf gedaan.
Als je een virus hebt, heb je dat zelf gedaan.
Als je PC spontaan vastloopt, heb je brakke hardware of software.

Dat verandert het perspectief nogal he ;)
Nou nee.
Die brakke hardware/software is inherent aan het platform wat je kiest: de mac is imho niet zo brak te maken als de pc.
(mijn asus s5 windowslaptopje geeft, net als mijn iMac ook geen rare & onbedoelde bij-effecten, maar bestaat _wel_ uit enkel intel-centrino-onderdelen. Het lijkt dus ook aan de leveranciers van pc's te liggen)

Virussen en spyware kan je gebruikers niet kwalijk nemen, of moet iedere opa/oma/oom/tante/vader/moeder/nichtje/neefje/(...) tweakert worden die weet dat je firefox moet gebruiken etc.? Nee!

@Donnie D.
News is in combinatie met binsearch.net prima te doen. Dan neem je daarnaast macpar deluxe, en je kan elke legale download uit de newsgroups doen. :)

Wat ik nog mis is de toetsencombo's zoals ik die van windows gewent ben en blijf: win-e, win-d en win-r. Ze zijn er vast wel, maar ik ken ze nog niet. Wat ik dus eigenlijk mis is een klein osx-boekje. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

De delete knop blijf ik toch wel een beetje missen >.<
En OpenCanvas waar geen mac versie voor is, zodat ik iedere keer van virtual pc naar OSX moet springen. Verder werkt mijn tablet nu gelukkig wel in OSX :D

[ Voor 59% gewijzigd door GSL op 21-10-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:30:
[...]

Is dat op een HBO of een MBO?

Je moet eens vragen wat de bedoeling is: Leren programmeren of het leren programmeren met Visual Studio? Daar zit nogal een verschil in.

Ik ben zelf HBO-docent en het maakt mij niks uit waar een student in programmeert zolang het maar object-georienteerd is. Dit aangezien het doel OO-programmeren is en niet perse C++, Python, Ruby, Java o.i.d..
Talen en tools veranderen. Als jij na 4 jaar afstudeert is er al weer veel veranderd. Wat minder snel verandert zijn concepten als OO. Daar gaat het dus om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

superyupkent schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:51:
Ik heb nu sinds een maand of 4 de 12" Powerbook, een hele verademing. Mijn enige probleem momenteel is streaming video (zoals bijvoorbeeld uitzendinggemist.nl). Onder XP werkt het vloeiend en strak (met windows media player), maar onder OS X wil het met realplayer als WMP niet werken.

Suggesties? Ik zit hier in Helsinki met 10Mbit up en down, daar kan et niet aan liggen lijkt me.
Probeer eens Camino (of andere) als browser voor uitzendinggemist, dat pakt beter dan Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
pjottum schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:49:
[...]
Wat ik nog mis is de toetsencombo's zoals ik die van windows gewent ben en blijf: win-e, win-d en win-r. Ze zijn er vast wel, maar ik ken ze nog niet. Wat ik dus eigenlijk mis is een klein osx-boekje. :)
Dat is een kwestie van wennen, en even weten. Om je al even wat op weg te helpen: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459 :)

Win-D is overigens gewoon F11. Win-R kan je doen met spotlight (cmd+space) maar ik kan je Quicksilver van harte aanraden, het is wel een redelijke verandering in vergelijking met windows, maar het is allemaal de moeite waard. Ik wil niet meer terug iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Thunder schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:26:
[...]
Win-R kan je doen met spotlight (cmd+space) maar ik kan je Quicksilver van harte aanraden, het is wel een redelijke verandering in vergelijking met windows, maar het is allemaal de moeite waard. Ik wil niet meer terug iig :P
QuickSilver is inderdaad een erg leuk programma, maar ik mis toch een beetje een duidelijke handleiding of tutorial voor alle acties die wat verder gaan dan 'Start Programma X'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Hertog schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:53:
[...]

QuickSilver is inderdaad een erg leuk programma, maar ik mis toch een beetje een duidelijke handleiding of tutorial voor alle acties die wat verder gaan dan 'Start Programma X'
Ken je deze al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

-RenE- schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:49:
[...]

Is dat op een HBO of een MBO?

Je moet eens vragen wat de bedoeling is: Leren programmeren of het leren programmeren met Visual Studio? Daar zit nogal een verschil in.

Ik ben zelf HBO-docent en het maakt mij niks uit waar een student in programmeert zolang het maar object-georienteerd is. Dit aangezien het doel OO-programmeren is en niet perse C++, Python, Ruby, Java o.i.d..
Talen en tools veranderen. Als jij na 4 jaar afstudeert is er al weer veel veranderd. Wat minder snel verandert zijn concepten als OO. Daar gaat het dus om.
WAAAAARRRRR geef jij les? :P Dit is echt een standpunt wat elke docent zou moeten hebben. Ik moet hier verplicht in Pascal coden, en zolang je console-apps maakt is dat geen probleem. Zodra het ding echter ook een GUI moet hebben mag ik dus in VPC gaan klooien. Ik zou veel liever met XCode werken.

Het vreemde is dat mijn hoogleraar zelf ook een Mac gebruiker is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 13-09 12:16
Ik moest op school ook in Pascal programmeren. Nu stelde de dingen die we moesten maken helemaal niks voor, maar voor iemand die nog nooit geprogrammeerd heeft is het wel een mooi begin. Je kan als leraar natuurlijk niet gewoon iedereen in zijn eigen 'taal' laten programmeren als je net bezig bent het begin (de manier van denken die je nodig hebt) te leren.

Ik heb erg veel aan de lessen van Pascal gehad toen ik daarna bezig ging met PHP, puur vanwege de denkwijze die ik geleerd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Donnie Darko schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:53:
wat ik mis is een programma zoals newsleecher. met supersearch, nzb etc.
voor de rest vind ik het werelds :)
Unison (volgens mij al een paar keer langs geweest)

Kan goed overweg met binaries en nzb's. Helaas geen supersearch, maar dat is dan ook iets van NL zelf. Er zitten echter wat nadelen aan:
- Que management is waardeloos. Je kan geen individuele downloads pauzeren.
- Hoge CPU belasting, maar daar heeft NL ook last van.
- Gebruikt 1 thread per download

Als je andere wensen hebt, kan je natuurlijk altijd een verzoekje indienen bij Panic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2004 @ 10:01:
[...]

Op mijn iBook heb ik nog geen delete toets kunnen ontdekken.
Die is er wel hoor : fn-toets + backspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste dingen vind ik alleen maar veel fijner als bij een pc. Hoewel dat wel even geduurt heeft aangezien het in het begin echt wennen en uitvinden was.Maar nu ik weet hoe alles werkt, gaat het allemaal prima.

Wat ik mis is een fatsoenlijke msn (hoewel ik daar nu ook wel weer aan gewend ben) en webcammen is neit zo makkelijk. Ook mis ik dat je niet zomaal alle spelletjes kunt spelen op een mac :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:27:
Wat ik mis is een fatsoenlijke msn (hoewel ik daar nu ook wel weer aan gewend ben) en webcammen is neit zo makkelijk. Ook mis ik dat je niet zomaal alle spelletjes kunt spelen op een mac :(
Webcams interesseren me niet en dan voldoet Adium X perfect. Bevalt me beter dan heel MSN onder Windows en ondersteunt ook nog o.a. ICQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:30:
[...]

Webcams interesseren me niet en dan voldoet Adium X perfect. Bevalt me beter dan heel MSN onder Windows en ondersteunt ook nog o.a. ICQ :)
Aangezien ik in het buitenland woon zou een webcam juist wel erg handig zijn. Alleen werkt de webcam die ik bij me heb helaas niet met mac en ook heb is sowieso nog niet helemaal uitgevonden hoe het werkt als ie t wel zou doen. Heb al verschillende "msns" op mijn mac gehad, vind de " gewone" dan toch uiteindelijk het fijnste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:15:
[...]

Aangezien ik in het buitenland woon zou een webcam juist wel erg handig zijn. Alleen werkt de webcam die ik bij me heb helaas niet met mac en ook heb is sowieso nog niet helemaal uitgevonden hoe het werkt als ie t wel zou doen. Heb al verschillende "msns" op mijn mac gehad, vind de " gewone" dan toch uiteindelijk het fijnste.
Ook niet via macam? Met iChat kun je, via Jabber, tegenwoordig ook msn aan, schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, dat zal ik eens gaan bekijken, dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
OllieMongollie schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:28:
[...]

Unison (volgens mij al een paar keer langs geweest)

Kan goed overweg met binaries en nzb's. Helaas geen supersearch, maar dat is dan ook iets van NL zelf. Er zitten echter wat nadelen aan:
- Que management is waardeloos. Je kan geen individuele downloads pauzeren.
- Hoge CPU belasting, maar daar heeft NL ook last van.
- Gebruikt 1 thread per download

Als je andere wensen hebt, kan je natuurlijk altijd een verzoekje indienen bij Panic :)
heb laatst een programma gevonden wat iets fijner werkt dan unison, iGrabNews, het lijkt wel wat op grabit, maar t werkt een stuk sneller dan unison. en het is gratis

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik ben al bijna 2 jaar terug bij de mac maar ik mis nog wel 1 ding. Babylon translator. Weet iemand een goed alternatief hiervoor? Ik weet dat er een Thesaurus widget is en een vertaal widget maar die vertaal widget is wel heel erg basic. Niet te vergelijken met babylon.

[ Voor 24% gewijzigd door Alpha-sphere op 27-10-2005 12:49 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat Dilo 0.9.1. vergelijkbaar is met Babylon. Heb er zelf geen ervaring mee maar dat is misschien een tip :)

Ow ja wat ik trouwens ook mis sinds ik mac gebruik, de koelte aan mijn benen :p Ik heb mijn laptop haast altijd op schoot en mijn apple wordt zo warm (altijd tussen de 50 en 70 graden ) dit is best wel warm aan je benen af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 00:17

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik mis dat ik niet meer kan spelen met AGE II met me winhoos homies.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Koekie007 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:37:
Ik mis dat ik niet meer kan spelen met AGE II met me winhoos homies.
hoeveel? btw, dit topic is meer om alternatieven te zoeken voor je gemiste programma's

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Dilo is alleen voor duit en frans naar engels helaas :(

Assume there are no rules and it's one big free for all

Pagina: 1 2 3 4 Laatste