Switchers: wat mis je wel?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds gisteren ook eigenaar van een Mac. Mini in dit geval. Wat ik mis? Eigenlijk helemaal niks, echt niks. Alleen een programma genaamd Paltalk. Dit is een programma om in groepen, of direct met iemand te chatten. spreken. Ik gebruikte dit programma om met enkele mensen te chatten, helaas weigerden ze MSN te nemen, maar inmiddels zijn ze over. Ik mis dus niks. Het is alleen wennen, na 11 jaar Windows (3.11-XP). Gelukkig weet ik al een beetje de weg doordat ik het laatste half jaar veel met Linux gewerkt had. Linux vond ik iets te saai. Dus ik ben overgestapt op een Mac, en ik hou nu al van dit platform. Ik hoop wel dat ik hier op GOT terecht kan voor mijn vragen als ik er echt niet uit kom.

Maar iets missen? Nee, als ik nu naar OSX kijk dan miste ik in Windows veel meer (stabiliteit,gebruiksgemak, veiligheid en naar mijn gevoel een afgewerkt systeem).

Zwaai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:15:
Mij lijkt "Bestand" ook de beste oplossing. Je moet even ietsjes verder denken dat een rechtstreekse vertaling:

Archief opslaan
of
Bestand opslaan

Archief openen
of
Bestand openen

Archief sluiten
of
Bestand sluiten

Dan lijkt mij bestand toch een stuk beter :) Of werk jij altijd in archieven?
Halverwege de vorige bladzijde ontspon zich een mooie discussie, waar ik eigenlijk nog een steentje aan wil bijdragen (beetje aan de late kant..ok...):
Is 'File' beter vertaald met 'Bestand', of met 'Archief?
Het gaat natuurlijk niet om een OS letterlijk te vertalen, het gaat erom dat de intentie van e.e.a. goed wordt begrepen in het gelocaliseerde OS. Alleen al daarom is het een beetje kortzichtige vraag.
Verder is het zo dat je het menu-item 'Archief' moet zien in de betekenis van: archiefkast/archiefkamer o.i.d. En als je het zo beziet, dan is het perfect logisch dunkt mij: je print voor het archief, je safed voor het archief, je haalt oude bestanden uit het archief, etc.

Het laat wel zien waar soms de bottle-neck bij 'switchers' ligt: als je al jaren iets zo vaak op een manier doet, zo gewend bent, dan is elke andere manier onlogisch en/of onpraktisch; pas na enige tijd zie je de eventuele voordelen/logica er van in. Is een menselijk trekje, heeft iedereen meer of minder last van.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:04
n als je het zo beziet, dan is het perfect logisch dunkt mij: je print voor het archief, je safed voor het archief, je haalt oude bestanden uit het archief, etc.
Niet helemaal :)

Sowieso doe ik niets voor het archief, maar voor mijzelf :p

En dan: Je opent een bestand. Je bewaard een bestand. Je print een bestand. Je doet de "page setup" van een bestand (en niet voor het hele archief in een keer)... Enzovoorts... Alles wat in dat menu staat doe je voor het bestand waar je mee bezig bent.

Op die manier is het ook heel logisch :D

Ach... You say tomatoe, I say tomatoe...

Hmm... Op schrift werkt die uitspraak een heel stuk minder goed, dan wanneer ze word uitgesproken... }:O

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 21:49
cailin_coilleach schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:04:
[...]

Ach... You say tomatoe, I say tomatoe...

Hmm... Op schrift werkt die uitspraak een heel stuk minder goed, dan wanneer ze word uitgesproken... }:O
Zeker als je het ook nog eens verkeerd schrijft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Wat ik momenteel mis is een stevige PowerMac om Aperture te draaien en 500 euro om het te kopen. :P Die filmpjes... :9~

:)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo op m'n Powerbook werk, mis ik gewoon de problemen van Windows. Ik bedoel, geen spyware, geen virussen of een pc die spontaan vastloopt, het is zo onwennig. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:45:
Als ik zo op m'n Powerbook werk, mis ik gewoon de problemen van Windows. Ik bedoel, geen spyware, geen virussen of een pc die spontaan vastloopt, het is zo onwennig. :Y)
Draai virtual pc, dan heb je het weer ;)
gisteravond nog last van gehad :P

Maar ontopic, ik mis eigk ook niks...
Ja, eigk wel, webcammen in msn met m'n philips cam die niet ondersteund word in os x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Foxke schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:00:
[...]

Ja, eigk wel, webcammen in msn met m'n philips cam die niet ondersteund word in os x
http://webcam-osx.sourceforge.net/ je webcam wordt vast wel ondersteund, probeer het iig even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superyupkent
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 10:18
Ik heb nu sinds een maand of 4 de 12" Powerbook, een hele verademing. Mijn enige probleem momenteel is streaming video (zoals bijvoorbeeld uitzendinggemist.nl). Onder XP werkt het vloeiend en strak (met windows media player), maar onder OS X wil het met realplayer als WMP niet werken.

Suggesties? Ik zit hier in Helsinki met 10Mbit up en down, daar kan et niet aan liggen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:45:
Als je spyware hebt, heb je dat zelf gedaan.
Als je een virus hebt, heb je dat zelf gedaan.
Als je PC spontaan vastloopt, heb je brakke hardware of software.

Dat verandert het perspectief nogal he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
wat ik mis is een programma zoals newsleecher. met supersearch, nzb etc.
voor de rest vind ik het werelds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:30:
[...]

Als je spyware hebt, heb je dat zelf gedaan.
Als je een virus hebt, heb je dat zelf gedaan.
Als je PC spontaan vastloopt, heb je brakke hardware of software.

Dat verandert het perspectief nogal he ;)
Nou nee.
Die brakke hardware/software is inherent aan het platform wat je kiest: de mac is imho niet zo brak te maken als de pc.
(mijn asus s5 windowslaptopje geeft, net als mijn iMac ook geen rare & onbedoelde bij-effecten, maar bestaat _wel_ uit enkel intel-centrino-onderdelen. Het lijkt dus ook aan de leveranciers van pc's te liggen)

Virussen en spyware kan je gebruikers niet kwalijk nemen, of moet iedere opa/oma/oom/tante/vader/moeder/nichtje/neefje/(...) tweakert worden die weet dat je firefox moet gebruiken etc.? Nee!

@Donnie D.
News is in combinatie met binsearch.net prima te doen. Dan neem je daarnaast macpar deluxe, en je kan elke legale download uit de newsgroups doen. :)

Wat ik nog mis is de toetsencombo's zoals ik die van windows gewent ben en blijf: win-e, win-d en win-r. Ze zijn er vast wel, maar ik ken ze nog niet. Wat ik dus eigenlijk mis is een klein osx-boekje. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

De delete knop blijf ik toch wel een beetje missen >.<
En OpenCanvas waar geen mac versie voor is, zodat ik iedere keer van virtual pc naar OSX moet springen. Verder werkt mijn tablet nu gelukkig wel in OSX :D

[ Voor 59% gewijzigd door GSL op 21-10-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:30:
[...]

Ik zou heel graag met XCode (leren) werken, helaas is mijn docent hier niet voor te vinden :p.
Is dat op een HBO of een MBO?

Je moet eens vragen wat de bedoeling is: Leren programmeren of het leren programmeren met Visual Studio? Daar zit nogal een verschil in.

Ik ben zelf HBO-docent en het maakt mij niks uit waar een student in programmeert zolang het maar object-georienteerd is. Dit aangezien het doel OO-programmeren is en niet perse C++, Python, Ruby, Java o.i.d..
Talen en tools veranderen. Als jij na 4 jaar afstudeert is er al weer veel veranderd. Wat minder snel verandert zijn concepten als OO. Daar gaat het dus om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

superyupkent schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:51:
Ik heb nu sinds een maand of 4 de 12" Powerbook, een hele verademing. Mijn enige probleem momenteel is streaming video (zoals bijvoorbeeld uitzendinggemist.nl). Onder XP werkt het vloeiend en strak (met windows media player), maar onder OS X wil het met realplayer als WMP niet werken.

Suggesties? Ik zit hier in Helsinki met 10Mbit up en down, daar kan et niet aan liggen lijkt me.
Probeer eens Camino (of andere) als browser voor uitzendinggemist, dat pakt beter dan Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
pjottum schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:49:
[...]
Wat ik nog mis is de toetsencombo's zoals ik die van windows gewent ben en blijf: win-e, win-d en win-r. Ze zijn er vast wel, maar ik ken ze nog niet. Wat ik dus eigenlijk mis is een klein osx-boekje. :)
Dat is een kwestie van wennen, en even weten. Om je al even wat op weg te helpen: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459 :)

Win-D is overigens gewoon F11. Win-R kan je doen met spotlight (cmd+space) maar ik kan je Quicksilver van harte aanraden, het is wel een redelijke verandering in vergelijking met windows, maar het is allemaal de moeite waard. Ik wil niet meer terug iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Thunder schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:26:
[...]
Win-R kan je doen met spotlight (cmd+space) maar ik kan je Quicksilver van harte aanraden, het is wel een redelijke verandering in vergelijking met windows, maar het is allemaal de moeite waard. Ik wil niet meer terug iig :P
QuickSilver is inderdaad een erg leuk programma, maar ik mis toch een beetje een duidelijke handleiding of tutorial voor alle acties die wat verder gaan dan 'Start Programma X'

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Hertog schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:53:
[...]

QuickSilver is inderdaad een erg leuk programma, maar ik mis toch een beetje een duidelijke handleiding of tutorial voor alle acties die wat verder gaan dan 'Start Programma X'
Ken je deze al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

-RenE- schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:49:
[...]

Is dat op een HBO of een MBO?

Je moet eens vragen wat de bedoeling is: Leren programmeren of het leren programmeren met Visual Studio? Daar zit nogal een verschil in.

Ik ben zelf HBO-docent en het maakt mij niks uit waar een student in programmeert zolang het maar object-georienteerd is. Dit aangezien het doel OO-programmeren is en niet perse C++, Python, Ruby, Java o.i.d..
Talen en tools veranderen. Als jij na 4 jaar afstudeert is er al weer veel veranderd. Wat minder snel verandert zijn concepten als OO. Daar gaat het dus om.
WAAAAARRRRR geef jij les? :P Dit is echt een standpunt wat elke docent zou moeten hebben. Ik moet hier verplicht in Pascal coden, en zolang je console-apps maakt is dat geen probleem. Zodra het ding echter ook een GUI moet hebben mag ik dus in VPC gaan klooien. Ik zou veel liever met XCode werken.

Het vreemde is dat mijn hoogleraar zelf ook een Mac gebruiker is...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 13-09 12:16
Ik moest op school ook in Pascal programmeren. Nu stelde de dingen die we moesten maken helemaal niks voor, maar voor iemand die nog nooit geprogrammeerd heeft is het wel een mooi begin. Je kan als leraar natuurlijk niet gewoon iedereen in zijn eigen 'taal' laten programmeren als je net bezig bent het begin (de manier van denken die je nodig hebt) te leren.

Ik heb erg veel aan de lessen van Pascal gehad toen ik daarna bezig ging met PHP, puur vanwege de denkwijze die ik geleerd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Donnie Darko schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:53:
wat ik mis is een programma zoals newsleecher. met supersearch, nzb etc.
voor de rest vind ik het werelds :)
Unison (volgens mij al een paar keer langs geweest)

Kan goed overweg met binaries en nzb's. Helaas geen supersearch, maar dat is dan ook iets van NL zelf. Er zitten echter wat nadelen aan:
- Que management is waardeloos. Je kan geen individuele downloads pauzeren.
- Hoge CPU belasting, maar daar heeft NL ook last van.
- Gebruikt 1 thread per download

Als je andere wensen hebt, kan je natuurlijk altijd een verzoekje indienen bij Panic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2004 @ 10:01:
[...]

Op mijn iBook heb ik nog geen delete toets kunnen ontdekken.
Die is er wel hoor : fn-toets + backspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste dingen vind ik alleen maar veel fijner als bij een pc. Hoewel dat wel even geduurt heeft aangezien het in het begin echt wennen en uitvinden was.Maar nu ik weet hoe alles werkt, gaat het allemaal prima.

Wat ik mis is een fatsoenlijke msn (hoewel ik daar nu ook wel weer aan gewend ben) en webcammen is neit zo makkelijk. Ook mis ik dat je niet zomaal alle spelletjes kunt spelen op een mac :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:27:
Wat ik mis is een fatsoenlijke msn (hoewel ik daar nu ook wel weer aan gewend ben) en webcammen is neit zo makkelijk. Ook mis ik dat je niet zomaal alle spelletjes kunt spelen op een mac :(
Webcams interesseren me niet en dan voldoet Adium X perfect. Bevalt me beter dan heel MSN onder Windows en ondersteunt ook nog o.a. ICQ :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:30:
[...]

Webcams interesseren me niet en dan voldoet Adium X perfect. Bevalt me beter dan heel MSN onder Windows en ondersteunt ook nog o.a. ICQ :)
Aangezien ik in het buitenland woon zou een webcam juist wel erg handig zijn. Alleen werkt de webcam die ik bij me heb helaas niet met mac en ook heb is sowieso nog niet helemaal uitgevonden hoe het werkt als ie t wel zou doen. Heb al verschillende "msns" op mijn mac gehad, vind de " gewone" dan toch uiteindelijk het fijnste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:15:
[...]

Aangezien ik in het buitenland woon zou een webcam juist wel erg handig zijn. Alleen werkt de webcam die ik bij me heb helaas niet met mac en ook heb is sowieso nog niet helemaal uitgevonden hoe het werkt als ie t wel zou doen. Heb al verschillende "msns" op mijn mac gehad, vind de " gewone" dan toch uiteindelijk het fijnste.
Ook niet via macam? Met iChat kun je, via Jabber, tegenwoordig ook msn aan, schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, dat zal ik eens gaan bekijken, dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
OllieMongollie schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:28:
[...]

Unison (volgens mij al een paar keer langs geweest)

Kan goed overweg met binaries en nzb's. Helaas geen supersearch, maar dat is dan ook iets van NL zelf. Er zitten echter wat nadelen aan:
- Que management is waardeloos. Je kan geen individuele downloads pauzeren.
- Hoge CPU belasting, maar daar heeft NL ook last van.
- Gebruikt 1 thread per download

Als je andere wensen hebt, kan je natuurlijk altijd een verzoekje indienen bij Panic :)
heb laatst een programma gevonden wat iets fijner werkt dan unison, iGrabNews, het lijkt wel wat op grabit, maar t werkt een stuk sneller dan unison. en het is gratis

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik ben al bijna 2 jaar terug bij de mac maar ik mis nog wel 1 ding. Babylon translator. Weet iemand een goed alternatief hiervoor? Ik weet dat er een Thesaurus widget is en een vertaal widget maar die vertaal widget is wel heel erg basic. Niet te vergelijken met babylon.

[ Voor 24% gewijzigd door Alpha-sphere op 27-10-2005 12:49 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat Dilo 0.9.1. vergelijkbaar is met Babylon. Heb er zelf geen ervaring mee maar dat is misschien een tip :)

Ow ja wat ik trouwens ook mis sinds ik mac gebruik, de koelte aan mijn benen :p Ik heb mijn laptop haast altijd op schoot en mijn apple wordt zo warm (altijd tussen de 50 en 70 graden ) dit is best wel warm aan je benen af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 00:17

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik mis dat ik niet meer kan spelen met AGE II met me winhoos homies.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Koekie007 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:37:
Ik mis dat ik niet meer kan spelen met AGE II met me winhoos homies.
hoeveel? btw, dit topic is meer om alternatieven te zoeken voor je gemiste programma's

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Dilo is alleen voor duit en frans naar engels helaas :(

Assume there are no rules and it's one big free for all

Pagina: 1 2 3 4 Laatste