Switchers: wat mis je wel?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Het is natuurlijk logisch dat in een Apple forum vooral de voordelen van switchen worden besproken.

Sinds ik 2,5 maand geleden mijn pc heb verruild voor een apple heb ik daar geen spijt van gehad. Maar soms zijn er kleine dingen die ik toch wel mis. Zoals: MSN messenger 6.X voor Windows. En het ontbreken van Access in Office for Mac. Ik heb nu wel een studentenlicentie voor Filemaker besteld. Alleen ben ik Access nogal gewend, en moet dus ook de gegevens in mijn stageproject db omzetten. En ik mis een delete toets...

Vraag is dus zoals in de titel: wat mis je wel?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1) Ik kan maar 1 Remote Desktop verbinding maken met de MS RDP client.
2) Ik mis Total Commander / Windows Commander als FTP client. Transmit werkt wel, maar vind ik niet echt fijn. Doet soms wat raar.
3) Moet nog steeds wennen aan de ~ die naast de z zit, en niet bij de §.
verdere dingen kan ik op dit uur van de dag even niet verzinnen 8)7

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

ik ben niet zelf geswitch maar heb er een weekje mee gewerkt, juist om te kijken of het wat is. ben eigenlijk alleen maar nadelen tegengekomen die je met linux ook hebt:

-veel (bijna alle) windows-progsels werken niet. so true.
-dat umounten begint me de keel uit te hangen
-veel websites/apps zijn bagger tot waardeloos
-het zit toch net ff anders in elkaar.

dat en de prijs van zo'n ding hebben mij doen besluiten voorlopig niet over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42832

Ik mis eigenlijk SCiTe als editor (subthaedit doet het wel, maar is niet alles als je de key's van SCiTe gewend bent)

en total commander als finder replacement zou ook wel prettig zijn.

Voor de rest wat ik vooral niet mis, is het feit dat het systeem immuum is voor allerlij websites die van allerlij zooi installeren op je machine. Met enige regelmaat zie ik een .EXE op het buroblad verschijnen. Move -> trash en dat was het weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Anoniem: 70162 schreef op 29 mei 2004 @ 08:46:
ik ben niet zelf geswitch maar heb er een weekje mee gewerkt, juist om te kijken of het wat is. ben eigenlijk alleen maar nadelen tegengekomen die je met linux ook hebt:

-veel (bijna alle) windows-progsels werken niet. so true.
Het woord Windows progsel zegt het al. Je gaat toch ook niet verwachten dat Apple programma voor de Mac te draaien zijn op Windows :?
-dat umounten begint me de keel uit te hangen
Welk unmounten :?
-veel websites/apps zijn bagger tot waardeloos
Ehm ja :? Websites komt toch vooral omdat men IE-only websites maakt. En een heleboel progjes zijn stukken beter dan bij Windows. Al hebben we het alleen over de OS X en Windows XP, de verschillen daar tussen zijn al bijzonder groot, OS X heeft mi een veel beter Bluetooth ondersteuning en Netwerk ondersteuing (vooral als je met je laptop verschillende netwerklocaties gebruikt). Oh en ik heb een uptime van 20 dagen nu alweer met m'n iBook en nog geen centje pijn (dus wel tientallen malen naar sleep etc).
-het zit toch net ff anders in elkaar.
En dat maakt het slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42314

@ Canaria

Jij mist de delete toets? Sinds wanneer zit die niet op een Mac? Hier een stukje van de apple site (pro keyboard)
Ook is het Apple Keyboard voorzien van toetsen voor Page Up en Page Down, Home en End, Insert en Delete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PolarBear schreef op 29 mei 2004 @ 09:50:
[...]

Het woord Windows progsel zegt het al. Je gaat toch ook niet verwachten dat Apple programma voor de Mac te draaien zijn op Windows :?
maar dat neemt niet weg dat het een nadeel is. ik wil al die windows programma's blijven gebruiken
[...]

Welk unmounten :?
cd en floppy naar de prullenbak slepen voordat ze eruit kunnen. is toch gewoon umounten of zie ik dat verkeerd?
[...]

Ehm ja :? Websites komt toch vooral omdat men IE-only websites maakt. En een heleboel progjes zijn stukken beter dan bij Windows.
het gaat er niet om hoe het komt, het gaat erom dat het zo is. that's life
Al hebben we het alleen over de OS X en Windows XP, de verschillen daar tussen zijn al bijzonder groot, OS X heeft mi een veel beter Bluetooth ondersteuning en Netwerk ondersteuing (vooral als je met je laptop verschillende netwerklocaties gebruikt). Oh en ik heb een uptime van 20 dagen nu alweer met m'n iBook en nog geen centje pijn (dus wel tientallen malen naar sleep etc).
met bluetooth heb ik geen ervaring, maar de rest doet windows xp ook allemaal wel.
[...]

En dat maakt het slechter?
nee, maar is wel een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 42314 schreef op 29 mei 2004 @ 09:56:
@ Canaria

Jij mist de delete toets? Sinds wanneer zit die niet op een Mac? Hier een stukje van de apple site (pro keyboard)

[...]
ze heeft een ibook, dat keyboard is een stuk compacter :)

Gunhead, je vergelijking is een beetje krom. Het nadeel van een rode bal is niet dat ie niet blauw is. Als jij windows apps wilt draaien kan dat. Je kunt wine, virtual pc en anderen draaien op je mac om nog behoorlijk vlot windows (apps) te draaien. Dat iandersom een stuk lastiger.

De mac integreert naadlozer en creëert minder problemen op het vlak van wireless/bluetooth networking. Dit gedeelte is net even wat beter over nagedacht; waarom denk je dat microsoft nu 'opeens' met hun zero effort wireless networking komt.

Daarnaast draaien een hoop dingen voor de linux-servers die ik beheer native op een mac, waardoor je snel dingen kunt uittesten en beoordelen. Ga jij maar eens een perlscript draaien op een windowsbak. Dat kan dan nog wel, maar met je paden loop je absoluut de stront in.

Zo kan ik nog stapels voordelen opnoemen om jouw verhaal omver te werpen. Waarom: je geeft geen argumenten. Zorg voor een standvastig geheel en dan is het leuk om er over te gaan discussieren, maar feitelijk zeg je nu 'ik wil geen mac omdat ik geen mac wil, want ik wil geen mac.'. Je staat er niet voor open, en wat je aan het doen bent is bijna discrimineren (in de letterlijkste zin van het woord) te noemen.

[ Voor 68% gewijzigd door HunterPro op 29-05-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22001

Anoniem: 42314 schreef op 29 mei 2004 @ 09:56:
@ Canaria

[...]
Op mijn iBook heb ik nog geen delete toets kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op een iBook zit geen delete toets?? lekker vaag wel, op mijn Powerbook heb ik die wel zitten. Dat is niet zo netjes van Apple, het is toch een belangrijke toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hunterpro: ik denk dat er hier sprake is van een misverstand. ik ben absoluut geen mac-tegenstander. mochten ze wat goedkoper wezen dan had ik er misschien al wel één in huis (als zoveelste computer dan).

let ook op het woordje "voorlopig" in mijn eerste post.
het is grotendeels prima spul.

alleen de TS vroeg wat er nou mist aan een mac. daar heb ik uit eigen ervaring een paar dingen van opgenoemd :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 29-05-2004 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
een weekje wennen is geen switch, dat is je doodergeren omdat je niet anders weet dan dat je een knopje hebt op je floppydrive. Echter zo zijn er ook ergerlijke dingen binnen het windows XP besturingssysteem, alleen die ken je, omdat het allemaal is 'zoals het hoort'.

Ik denk niet dat je echt een oordeel over het gebruiksgemak kan vellen na een paar jaar windows en dan een paar dagen osX of os9. Maar goed, dat ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87748

Het is even wennen.
Ik mis inderdaad de page up/down/delete knoppen (powerbook)
Heb gisteren een bluetooth muis gekocht van Apple, maar eerlijk gezegd zijn die vage dingen wel erg wennen (ik klik dingen per ongeluk aan)

Verder ben ik nog niet zo snel in het Switchen van applicaties (nog met de muis naar het dock toe...moet sneller kunnen, maar ik weet nog niet hoe)

Umounten is niet nodig, ik kan gewoon op de eject knop drukken op mijn toetsenbord en de CD komt eruit.
Misschien een ander klein nadeel is de traagheid van de muis als je geen USB overdrive hebt.

Oh Appletje+Tab, weet ik dat ook weer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87748 op 29-05-2004 11:22 . Reden: Appletje+tab gevonden :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Delete is fn-backspace.
Maar dat zijn twee toetsen...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52136

Ik mis eigenlijk bijna niets meer! Ben nu een paar maanden over op een 15" powerbook 1GHz met 1GB geheugen, en ik sta nog steeds elke dag versteld van de soepelheid en het gemak van OSX. Voor bijna alle app's heb ik wel een goede vervanging gevonden, vaak zelfs freeware.

Het enigste wat ik wel mis op de mac is FTD (usenet-database) en PowerFTD ;) , hiervoor heb ik virtual PC draaien.

Voor de rest ben ik een erg gelukkige switcher! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apple heeft zoiets als Fn-Lock, bij mij Fn-F5. Dan staat delete, insert etc allemaal standaard ingesteld ipv de F-knoppen.

Wat ik echt mis bij een Mac is de performance in games, die echt dramatisch te noemen is. Een powerbook 1,5 GHz haalt 108 fps met Quake 3, een doorsnee PC laptop haalt makkelijk de 300! (hoe krijgt apple het voor elkaar) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 87748 schreef op 29 mei 2004 @ 11:15:
Het is even wennen.
Ik mis inderdaad de page up/down/delete knoppen (powerbook)
Fn-omhoog, Fn-omlaag, Fn-Backspace ;) Oh, en home en end bij Fn-links respectievelijk Fn-rechts. Zo is 't volgens mij op alle PowerBooks/iBooks met een Fn toets :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87748

Anoniem: 42314 schreef op 29 mei 2004 @ 13:21:
Apple heeft zoiets als Fn-Lock, bij mij Fn-F5. Dan staat delete, insert etc allemaal standaard ingesteld ipv de F-knoppen.

Wat ik echt mis bij een Mac is de performance in games, die echt dramatisch te noemen is. Een powerbook 1,5 GHz haalt 108 fps met Quake 3, een doorsnee PC laptop haalt makkelijk de 300! (hoe krijgt apple het voor elkaar) :X
Misschien loopt ie niet voluit voor zo'n oud spel? ;)
Ik heb net nog C&C generals gespeeld en dat liep goed onder 1024x768 met details op high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Probleem is dat die spellen maar half geport worden lijkt het, komt hopelijk een beetje verandering in als ze op G5's gedev'd worden.

Dat is ook wel wat ik een beetje mis, gamen, maar het stoort me absoluut niet.
Verder vind ik het jammer dat de Finder geen ID3 tags leest, bij het ordenen van MP3's is het heel handig. Dat doe ik dan ook op de PC, en vervolgens naar de Mac zetten.

En een kleine onhebbelijkheid vind ik dat OSX soms snel is bij dingen waar je het niet verwacht, maar bijv. het scrollen door een dikke map jpeg's of internetpagina in Safari weer traag is soms.
Maar met iedere update gaat het wel vooruit. Windows is wat dat betreft iets directer.

edit: Op een G4 that is, de G5 heb ik er nog niet echt op kunnen betrappen :9

[ Voor 8% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 29-05-2004 20:15 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76472

Anoniem: 42314 schreef op 29 mei 2004 @ 13:21:

dat ligt niet aan apple..de performace is er...maar aan de drivers van ATI of Nvdia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

Ik mis een mooie Apple muismat! Op internet kan ik wel een site vinden die Apple merchandise verkoopt, maar helaas is dat in de states en is shipping duurder dan de muismat.

Ik ben namelijk op zoek naar een rechthoekige zwarte muismat met een wit apple logo erop. Vind ik wel netjes voor bij de Powerbook. Dus merchandise winkels in EU mis ik dus enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

HJR schreef op 30 mei 2004 @ 13:08:
Ik mis een mooie Apple muismat! Op internet kan ik wel een site vinden die Apple merchandise verkoopt, maar helaas is dat in de states en is shipping duurder dan de muismat.

Ik ben namelijk op zoek naar een rechthoekige zwarte muismat met een wit apple logo erop. Vind ik wel netjes voor bij de Powerbook. Dus merchandise winkels in EU mis ik dus enorm!
Dan maak je een plaatje en stuur je die op naar de Hema :) Die maken echt wel zo'n muismat voor je. Toen ze immers ook met foto's.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:49

Q

Au Contraire Mon Capitan!

oscarvdb schreef op 30 mei 2004 @ 13:33:
[...]

Dan maak je een plaatje en stuur je die op naar de Hema :) Die maken echt wel zo'n muismat voor je. Toen ze immers ook met foto's.
Dat is precies wat ik gedaan heb om een muismat te maken met het logo van mijn site. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Laatst online: 27-06 11:47

bitflusher

flushed die *** pc

ik ben geen mac gebruiker maar heb er wel een paar keer achter gezeten.

ik vraag me af of niemand de rechter muisknop mist?

dat miste ik die paar dagen t meest, rechtermuisknop (eigenschappen/ copy/ paste/ rename)

misschien went het na een paar weken :)

edit:

was op 2 kleuren i-mac trouwens, die muizen vondt ik sowiso niet erg lekker

[ Voor 15% gewijzigd door bitflusher op 30-05-2004 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 17:24
bitflusher schreef op 30 mei 2004 @ 18:02:
ik ben geen mac gebruiker maar heb er wel een paar keer achter gezeten.

ik vraag me af of niemand de rechter muisknop mist?

dat miste ik die paar dagen t meest, rechtermuisknop (eigenschappen/ copy/ paste/ rename)

misschien went het na een paar weken :)

edit:

was op 2 kleuren i-mac trouwens, die muizen vondt ik sowiso niet erg lekker
Oh, rechtermuisknop, je prikt er een willekeurige USB muis in en hij is er weer hoor! En op mijn iBook heb ik ook ctrl + click :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik mistte idd de 2 knoppen, heb toen een poos mijn MX500 gebruikt maar die hangt nu toch weer aan m'n PC.
Ik gebruik de Pro muis weer een maandje of 2 inmiddels en het bevalt me eigenlijk prima.
Zo heb ik eigenlijk m'n hele manier van werken gebruikt, toetscombo's werken veel makkelijker dan in Windows vind ik.
Met je duim op de Functiontoets en met je wijsvinger voor de w, q, t, c, v, n, etc werkt prettiger dan krampachtig ctrl-n e.d. op de PC.

Ik heb hoe dan ook altijd m'n toetsenbord vast, en een control-klik is snel gemaakt.
Wel mis ik extra functietoetsen voor 'forward' en 'back' in Safari en Finder en vooral de Expose knoppen, die ik op de MX500 wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 17:49

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hydraulik-Phunk schreef op 30 mei 2004 @ 19:34:
....

Wel mis ik extra functietoetsen voor 'forward' en 'back' in Safari en Finder en vooral de Expose knoppen, die ik op de MX500 wel had.
Daar zijn die hoeken van je scherm zo ontzettend handig voor. Het is zelfs zo erg dat ik op mijn windowsmachine af en toe mijn pijltje in de hoek gooi om me dan te bedenken dat dit niet zo werkt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 15-07 16:15
ik heb juist een mx500 waar ik de extra knoppen heb ingesteld voor 'back' en 'forward' in safari, en de andere voor de expose functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Haha, ik doe ook vaak Appeltje-q op mijn pc, of F12 :+ :z

edit; nu ook ff die corners ingesteld, handig!

[ Voor 31% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 31-05-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Hihi net zoals ik wel eens tevergeefs op school mijn muis naar links gooi om'"vorige" te doen in IE of naar rechtsonder gooi om een venster te sluiten (zoals in Opera) :P

Alles went lijkt me. Al lijkt me het onbreken van een "Bureaublad Weergeven" knop best irri...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

leokennis schreef op 31 mei 2004 @ 09:40:

Alles went lijkt me. Al lijkt me het onbreken van een "Bureaublad Weergeven" knop best irri...
F11 met Exposé.

Het enige wat ik mis onder Mac OS X is een goede AAC Tag Editor (iets zoals Tag&Rename dus), Visio (OmniGraffle is goed, maar niet als je medestudenten Visio gebruiken) en Project (medestudenten enzo.). Maar daar heb ik mijn Windows-bak voor waar ik met Remote Desktop naartoe kan connecten.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

iTunes :?

Selecteer meerdere liedjes, dan 'Get Info' en dan kun je voor al die liedjes de id3 tag veranderen.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

leokennis schreef op 31 mei 2004 @ 10:10:
iTunes :?

Selecteer meerdere liedjes, dan 'Get Info' en dan kun je voor al die liedjes de id3 tag veranderen.
Dat vind ik nog steeds erg omslachtig. Met Tag&Rename kun je in een zucht en een kreun de tags uit filenames halen, bijvoorbeeld.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Rechtermuisknop, ontbreken daarvan is typische arrogantie van Apple. Het is namelijk qua usability helemaal niet handig steeds met links de ctrl op te moeten zoeken in bv Photoshop.

Scrollwiel, idem.

Kwaliteit van de optische muis (van bv G5) zuigt. Is bv op het bureau wat ik op mijn werk heb niet te gebruiken. Omdat mijn bureau te veel glimt (wit fineer). Echt tragisch brak. Wel maf dat mijn gewone PC Logitech muis het prima doet op hetzelfde bureau terwijl volgens mij Logitech ook de muizen voor de G5 maakt. Misschien heeft het te maken met de witte onderkant van de muis, ga ik eens testen.

Ben overigens geen switcher, heb wel 7 jaar full time achter een mac gezeten en tegenwoordig staat er naast mijn XP2600+ PC ook een dual G5 op mijn bureau.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
OzBoz schreef op 31 mei 2004 @ 12:23:
Kwaliteit van de optische muis (van bv G5) zuigt. Is bv op het bureau wat ik op mijn werk heb niet te gebruiken. Omdat mijn bureau te veel glimt (wit fineer). Echt tragisch brak. Wel maf dat mijn gewone PC Logitech muis het prima doet op hetzelfde bureau terwijl volgens mij Logitech ook de muizen voor de G5 maakt. Misschien heeft het te maken met de witte onderkant van de muis, ga ik eens testen.
Dat is toch wel opmerkelijk, ik heb recent een Logitech MX900 en een Apple Wireless muis getest op mijn PowerBook en de Apple muis deed het aanzienlijk beter (maar niet perfect) op mijn bureau, beetje zijdeklans verf oid, glimt iig nogal voor de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Die Apple muis is inderdaad best arrogant ja...echt nutteloos.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die apple muis schijnt minder rsi in de hand te werken...maar het went wel die ctr en apple knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Welnee. Da's gebruiksgemak. Er is geen enkele functie in het OS waar die tweede knop voor _nodig_ is. Alles kan met die 1e. Bij apps is dit voornamelijk hetzelfde. De context-menu's zijn voornamelijk voor power-users, en voor 'simpele' gebruikers niet nodig. En aangezien het uebersimpel is om een gewone USB muis met extra knoppen, scrollwheel, ingebouwde radiotuner en weetikhet er aan te hangen...

Dat scrollwheel is wel een gemis, geef ik toe. Maar zeg nou zelf: dat zou er niet uit zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
FL!PNEUS schreef op 31 mei 2004 @ 10:58:

Dat vind ik nog steeds erg omslachtig. Met Tag&Rename kun je in een zucht en een kreun de tags uit filenames halen, bijvoorbeeld.
Je hebt wel apple script die dat doet...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/33633/full.png

Check bijvoorbeeld:
malcomadams.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 29 mei 2004 @ 20:15:
Probleem is dat die spellen maar half geport worden lijkt het, komt hopelijk een beetje verandering in als ze op G5's gedev'd worden.

Dat is ook wel wat ik een beetje mis, gamen, maar het stoort me absoluut niet.
Verder vind ik het jammer dat de Finder geen ID3 tags leest, bij het ordenen van MP3's is het heel handig. Dat doe ik dan ook op de PC, en vervolgens naar de Mac zetten.

En een kleine onhebbelijkheid vind ik dat OSX soms snel is bij dingen waar je het niet verwacht, maar bijv. het scrollen door een dikke map jpeg's of internetpagina in Safari weer traag is soms.
Maar met iedere update gaat het wel vooruit. Windows is wat dat betreft iets directer.

edit: Op een G4 that is, de G5 heb ik er nog niet echt op kunnen betrappen :9
hmm, hier heb ik geen last van op me iMac... software probleempje denk ik.
hoeveel MB ram heb jij nogmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Anoniem: 76472 schreef op 31 mei 2004 @ 13:10:
die apple muis schijnt minder rsi in de hand te werken...maar het went wel die ctr en apple knop.
Klopt ik heb zelf nu geen last van RSI als ik met me Apple muiswerk, als ik opschool een logitech vast pak heb ik binnen 5min weer last :(

gelukkig heb ik nu een pb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

oscarvdb schreef op 30 mei 2004 @ 13:33:
[...]

Stom dat ik daar zelf nog niet op was gekomen :) Ik heb meteen mijn muismat gemaakt en bij de Hema besteld.... Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Over die muismat: hoe groot is die?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ik mis alleen Rollercoaster tycoon, iemand een manier hoe je dat spel op de mac krijgt?
VPC met win98se is te traag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 00:34

xdc

HJR schreef op 31 mei 2004 @ 19:59:
[...]

Stom dat ik daar zelf nog niet op was gekomen :) Ik heb meteen mijn muismat gemaakt en bij de Hema besteld.... Thanks
Doe mij dat plaatje ook eens wat je hebt gemaakt , als ie echt mooi is ga ik er ook eentje bestellen :))

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

leokennis schreef op 31 mei 2004 @ 20:53:
Over die muismat: hoe groot is die?
20x28 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

xdc schreef op 31 mei 2004 @ 22:39:
[...]

Doe mij dat plaatje ook eens wat je hebt gemaakt , als ie echt mooi is ga ik er ook eentje bestellen :))
Zo bijzonder is het niet. Het is een zwarte achtergrond met een groot wit Apple logo in het midden. Is 2 tellen werk in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07-2024

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Ik mis Photoshop ;)

Huh hoor ik jullie denken, ja ik heb dus een officiele licentie voor mijn Win bak voor CS, en moet er dus nu ook eentje gaan aanschaffen voor Apple... Vindt het een beetje jammer dat ik niet gewoon een CDtje kan kopen van Adobe zonder licentie en mijn Win licentie mag gebruiken.... Ik ben toch de enige die het zal gebruiken

edit:
En zoals velen mis ik een scrollknopje op mijn Emac

[ Voor 16% gewijzigd door jonggoud.nl op 01-06-2004 12:19 ]

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

HJR schreef op 01 juni 2004 @ 12:10:
[...]

Zo bijzonder is het niet. Het is een zwarte achtergrond met een groot wit Apple logo in het midden. Is 2 tellen werk in Photoshop.
Posten! NU! :P

Is wel eenvoudig te doen, doch handiger als jer er niks voor hoeft te doen hè ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-07 21:20

fcs

mis een tool voor de software overzicht dat geinstaleerd is.
Zo iets als "add/remove programs".

Heb via een link hier wel een soort gelijke tool gevonden. Echter, ben ik van meening dat apple het "standaart" geinplementeerd zou moeten hebben..
voor de rest van de tools van win, heb ik wel allemaal alternatieven gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-07 16:55

chem

Reist de wereld rond

fcs schreef op 01 juni 2004 @ 13:43:

Heb via een link hier wel een soort gelijke tool gevonden. Echter, ben ik van meening dat apple het "standaart" geinplementeerd zou moeten hebben..
Asjeblieft zeg...

Niet zo'n installatie-gezeik als onder windows... nu kan je met 1 sleep je app wegflikkeren of installeren, en dat hou ik graag zo :)

En anders in je terminal: `find / -name *.app` ofzo :P

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mja ik geef toe dat een applicatie zoals apt die al je software up-to-date houdt wel erg handig zou zijn. Nu moet je elke applicatie afzonderlijk updaten, in tegenstelling tot debian waar je gewoon apt-get update && apt-get upgrade draaide en je klaar was en altijd de nieuwste software hebt ;)

Waar ik me verder nog aan erger is dat je niet snel een link naar een plaatje kan krijgen; ctrl+klikken op een plaatje geeft een contextmenu zonder de optie "copy image location to clipboard" oid. Wat ik nu moet doen is het plaatje in een nieuwe tab openen, de link kopieren en daarna de tab sluiten, erg omslachtig en irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

leokennis schreef op 01 juni 2004 @ 12:23:
[...]

Posten! NU! :P

Is wel eenvoudig te doen, doch handiger als jer er niks voor hoeft te doen hè ;)
Ik zit op dit moment op mijn werk en het plaatje staat dus op mijn Powerbook. Die ik uiteraard niet bij mij heb ;)

Maar ik zal hem vanavond posten... :P

De URL: http://www.herwarth.cistron.nl/pictures/apple_mousepad.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door HJR op 01-06-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

chem schreef op 01 juni 2004 @ 14:03:
[...]

Asjeblieft zeg...

Niet zo'n installatie-gezeik als onder windows... nu kan je met 1 sleep je app wegflikkeren of installeren, en dat hou ik graag zo :)

En anders in je terminal: `find / -name *.app` ofzo :P
Sommige software wordt geinstalleerd met een pkg extensie. De kan je dus met desinstaller gewoon weghalen. Laat dus ook de rest van de pkg files zien... Errug handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

[quote]HJR schreef op 01 juni 2004 @ 15:05:
[...]

[...]

[qoute]
Asjeblieft zeg...

Niet zo'n installatie-gezeik als onder windows... nu kan je met 1 sleep je app wegflikkeren of installeren, en dat hou ik graag zo

En anders in je terminal: `find / -name *.app` ofzo
[/qoute]

wat mij betreft hoeft het niet zoals ala windows te zijn.
Dat heb ik ook niet gezegt. Wat ik wel bedoelde, is iets wat "even gemakkelijk" kan zijn, waardoor je de tool/software kunt verwijderen zonder in de terminal te duiken.
Voor mij is het geen probleem (kende bovengenoemde niet, maar zal het zeker eens proberen) maar veel mensen kennen die tools niet eens (laat staat 'find/whereis/locate' ect).

Die zijn het "klikker de klik" ding gewend van windows... Als Apple idd een van de gemakkelijkste te bedienen os'sen wil worden, dan zou zoiest erin ook niet mis staan.... (mijn mening)

Het installeren is zelfs makkelijker dan in een windows omgeving (.bin/.hqx mounten, dubble klick, en slepen naar de folder waar ie in komt te staan).

Je kunt wel met 1 sleep de install wegdonderen in je prullebak. Neem je daarmee ook gelijk al je simlinks die de install evnt maakt? Alle logs die aangemaakt worden door de tool/programma?

Als ik bv photoshop of soortgelijke tool installeer, dan gaat alles zonder problemen. Zodra ik de map oppak en naar prullebak sleep voor het deleten, dan neemt hij ook alleen die map mee, niet alle verwijzingen naar photoshop, waardoor het een 2de installatie bemoeilijkt... (dit is enkel een klein voorbeelt, er zullen denk ik wel andere programma's zijn die hetzelfde hebben, niet getest).

edit: het .pkg is idd erg handig. helaas zijn niet alle tools met deze extensie op het net gezet. Dan blijft nog een soort uninstall tool handiger

[ Voor 7% gewijzigd door fcs op 01-06-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Uninstallers zijn mormels die je alleen op het Windows platform tegen komt. Verder heb ik er nog _nooit_ een gezien. En dat ligt aan de rommel die Windows is: DLL's, registry entries, allerlei andere verstopte dingen, etc.

Bij de Mac is het altijd al simpel geweest: sleep de app naar de prullenbak en weg is 'ie. Inderdaad blijven er dan vaak preferences achter, maar als je zelfs die weg wilt hebben is ook dat een kwestie van click-and-drag. Bij windows moet je dan 't register in duiken. In een enkel geval blijft er een library of extension achter en ook daar geldt hetzelfde: slepen naar de prullenbak en weg is 'ie. En in tegenstelling tot de windows meuk hebben libraries en extensies op de Mac meestal een duidelijke naam ('Quicktime Extension' vs 'APLQT32.DLL' of iets soortgelijks). Overigens geldt dit laatste voor Classic MacOS. In OSX werkt het net even anders, maar ook daar is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
CyBeR schreef op 01 juni 2004 @ 17:03:
Uninstallers zijn mormels die je alleen op het Windows platform tegen komt. Verder heb ik er nog _nooit_ een gezien. En dat ligt aan de rommel die Windows is: DLL's, registry entries, allerlei andere verstopte dingen, etc.

Bij de Mac is het altijd al simpel geweest: sleep de app naar de prullenbak en weg is 'ie. Inderdaad blijven er dan vaak preferences achter, maar als je zelfs die weg wilt hebben is ook dat een kwestie van click-and-drag. Bij windows moet je dan 't register in duiken. In een enkel geval blijft er een library of extension achter en ook daar geldt hetzelfde: slepen naar de prullenbak en weg is 'ie. En in tegenstelling tot de windows meuk hebben libraries en extensies op de Mac meestal een duidelijke naam ('Quicktime Extension' vs 'APLQT32.DLL' of iets soortgelijks). Overigens geldt dit laatste voor Classic MacOS. In OSX werkt het net even anders, maar ook daar is het geen probleem.
dus omdat het sleur en pleur is is het makkelijk? Wat je beschrijft is echt een handmatige deinstallatie onder windows. Flikker de applicatie weg, haal de gegevens (al dan niet met sleur-en-pleur) uit je register, en verwijder een kwijtgeraakte OCX of DLL als je dat echt heel belangrijk vindt. Als je de eigenschappen van die file opent zie je duidelijk (net als in 'properties' view) wat het bestand is, wat het doet, welke versie het bestand heeft en door wie het bestand gemaakt is. In mijn ogen dus een flink non-argument :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
HunterPro schreef op 01 juni 2004 @ 17:21:
[...]
dus omdat het sleur en pleur is is het makkelijk? Wat je beschrijft is echt een handmatige deinstallatie onder windows. Flikker de applicatie weg, haal de gegevens (al dan niet met sleur-en-pleur) uit je register, en verwijder een kwijtgeraakte OCX of DLL als je dat echt heel belangrijk vindt. Als je de eigenschappen van die file opent zie je duidelijk (net als in 'properties' view) wat het bestand is, wat het doet, welke versie het bestand heeft en door wie het bestand gemaakt is. In mijn ogen dus een flink non-argument :)
Dus als je bij Windows de app weg gooit kan je daarna ook gewoon weer de app terugslepen zonder problemen?

Als je bij de Mac de app weg gooit blijven de prefs wel is waar staan maar als je het opnieuw installeert dan werkt het ook gewoon zonder zeiken. Ook heb ik nog nooit gehoord van programma's die elkaars extensie gebruiken en daardoor onwerkbaar zijn als je de ene deinstalleert of zelfs erger, installeert.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hmm dat gebeurt zelden; programma's vragen het altijd netjes als ze een extensie willen claimen.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

laat ik dan een voorbeelt geven:

heb iest van 2 a 3 weken na aanschaf van de powerbook photoshop gekocht (ja gekocht, voor de mac).

Daarvoor had ik een "warez" versie erop zitten. Nu ik een nieuwe installatie wil gaan doen (schoon van cd af), dan installeert hij het ook wel.

Het probleem komt bij de registratie.
Kennelijk worden er ook files ergens weggeschreven die aan ps referen. Echter, als je ps wegsleept en in de prullenbak dumpt, dan dump je dus die bestanden niet mee, waardoor je met het registratie gezeur zit.
De nieuwe installatie kijkt namelijk automatisch bij die file, die is niet overschreven met nieuwe bestanden. Heb die zooi nu wel allemaal handmatig kunnen verwijderen, maar was er wel een paar uur meebezig om de juiste locaties te vinden (had powerbook net een weekje ofzo, wist veel minder dan nu). Als eenmaal die bestanden verwijdert zijn (weet niet meer of het simlinks waren of files) kon ik hem goed registeren...

ps: misschien kwam dit doordat ik net de powerbook had, en dus min of meer een noob actie ( :X ) is geweest. Ik had al wel door dat je door te slepen (naar prullenbak) de programma's kon deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Je denkt nu als een geavanceerde gebruiker. De niet-geavanceerde gebruiker kijkt niet bij properties, weet niet wat de registry is, en heeft geen idee van wat OCX'en en DLL's zijn. Hell, ik weet niet wat een OCX eigenlijk is. En om dat alles nog eens erger te maken hebben alle files 8.3 namen en zitten de registry instellingen op minimaal 4 verschillende plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Die 8.3 namen zuigen wel ja...

PRFWETHN.ORD

Ehh....jaaah!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ja maar de grap is dat een OS-X applicatie geen DLL's OCX'en en andere flauwekul die je ijn de systeem dir moet installen heeft. Alles zit in de executable (die een soort autostartende package zijn) of in de directory zelf en als je die in de trash mikt is het weg.

En de registry is een normaal file systeem waar je dus handmatig dingen uit kunt gooien of tijdelijk renamen.

Maar goed, het zijn twee verschillende infrastructuren, osx en win32. Beiden hebben voor en nadelen. (alleen wij mac'ers moeten ons vaker verdedigen omdat we 'anders' zijn :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Dudes! Ik zit nu even nog 2 weken zonder Mac maar weten jullie of het mogelijk is om de apple + tab actie sneller te laten reageren? Ik zit nu weer achter m'n pc en alt + tab bebruik ik erg vaak en reageert ook heel snel. Bij apple moet ik die knoppen net wat langer vasthouden wil ie reageren. Ok Ok ik weet dat ik Expose heb maar dat gebruik ik meer voor overzicht. apple + tab switcht gewoon sneller van app naar app.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Alpha-sphere schreef op 01 juni 2004 @ 23:14:
Dudes! Ik zit nu even nog 2 weken zonder Mac maar weten jullie of het mogelijk is om de apple + tab actie sneller te laten reageren? Ik zit nu weer achter m'n pc en alt + tab bebruik ik erg vaak en reageert ook heel snel. Bij apple moet ik die knoppen net wat langer vasthouden wil ie reageren. Ok Ok ik weet dat ik Expose heb maar dat gebruik ik meer voor overzicht. apple + tab switcht gewoon sneller van app naar app.
Het duurt langer voordat het mooie schermpje komt maar je kan het nog steeds gebruiken. Verschil merk ik eigenlijk niet in snelheid. Wel in gemak aangezien Windows niet erg netjes aangeeft wat, wat nou is. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58

Bij mij reageert ie instant. Ik denk dat het gewoon aan de snelheid van je mac ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Wat ik eigenlijk het allermeeste mis: ultraedit.
BBedit is een fijne editor maar UE werkt toch een stuk fijner en kan zoveel kleine handigheden die ik in BBEdit niet vind...

Owh, en accesskeys in camino, dat zou ook fijn zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

chem schreef op 02 juni 2004 @ 08:26:
Wat ik eigenlijk het allermeeste mis: ultraedit.
BBedit is een fijne editor maar UE werkt toch een stuk fijner en kan zoveel kleine handigheden die ik in BBEdit niet vind...

Owh, en accesskeys in camino, dat zou ook fijn zijn ;)
Hoezo? Je hebt toch vi? ;)

Kom op zeg Ultraedit zuigt gewoon aan alle kanten. Leer gewoon een goede Editor gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Sage schreef op 01 juni 2004 @ 18:00:
[...]

Dus als je bij Windows de app weg gooit kan je daarna ook gewoon weer de app terugslepen zonder problemen?

Als je bij de Mac de app weg gooit blijven de prefs wel is waar staan maar als je het opnieuw installeert dan werkt het ook gewoon zonder zeiken. Ook heb ik nog nooit gehoord van programma's die elkaars extensie gebruiken en daardoor onwerkbaar zijn als je de ene deinstalleert of zelfs erger, installeert.
Deinstallatie is ook een van de zwakheden van Windows. Er zijn wel een paar programma's die zich zonder de-installer laten verwijderen maar veel programma's zetten hun wortels nog steeds tot diep in het register.

In de uiteindelijke versie van Longhorn wil men daar ook vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Dat register vind ik ook maar iets vaags...ik bedoel: preferences zet je tocg gewoon in een INI oid :?

En andere instellingen ook.

Alleen bedrijven met 30-day trials zullen wat minder gelukkig zijn ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

HJR schreef op 02 juni 2004 @ 10:14:
[...]

Hoezo? Je hebt toch vi? ;)

Kom op zeg Ultraedit zuigt gewoon aan alle kanten. Leer gewoon een goede Editor gebruiken....
vi is helemaal een hel :P de leercurve is me echt te stijl.

Maar zonder in een editor-flamewar te belanden; wat vind je dan een goede editor voor OS X?

Ik mis bv. een zelf-defineerbare functionlist (dus functies in m'n code) zodat ik ook switch/cases kan toevoegen etc.
Die van BBEdit snapt de helft niet en herkent ook geen functies na een ?> in een string bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Laatst online: 07-07 11:04

Backspace-NL

New and Improved!

fcs schreef op 01 juni 2004 @ 13:43:

Je kan overigens m.b.v. de Profiler (en dan 'Software' selecteren) ook het e.e.a. zien over applicaties die geinstalleerd zijn, naam incl. versienummer. Het deinstalleren gaat natuurlijk nog op de standaard manier maar dat zou geen problemen hoeven te zijn aangezien alles in het applicatie package en/of de applicatie dir staat, die kan je dus gewoon wissen. Dan blijven de preferences over, die zou je nog met de hand kunnen verslepen naar je prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 23:05

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Ik mis software voor Nokia. De pc suite is er niet voor de Mac. :(

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 14-07 09:13

Nitai

Live the life you love.

pc suite werkt ook niet even geweldig op een pc dus :P lol, soms doet ie et en soms weer niet

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

chem schreef op 02 juni 2004 @ 12:40:
[...]

vi is helemaal een hel :P de leercurve is me echt te stijl.

Maar zonder in een editor-flamewar te belanden; wat vind je dan een goede editor voor OS X?

Ik mis bv. een zelf-defineerbare functionlist (dus functies in m'n code) zodat ik ook switch/cases kan toevoegen etc.
Die van BBEdit snapt de helft niet en herkent ook geen functies na een ?> in een string bv.
Nou ik heb me hier niet zo in verdiept, omdat ik dus gewoon vi gebruik. De learning curve is misschien wat steiler, maar als UNIX/Linux gebruiker was ik er dus al aan gewend.

Kijk eens op Versiontracker en zoek op text editor. Sorteer op rating en je hebt zo een aantal goede editors. uEdit zag er wel aardig uit, aan de reacties van de gebruikers te zien....

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Ik mis:
-Goede communicatie middelen voor een verbinding met de SPV E200.
-De enter toets waarmee je apps kunt starten of documenten kunt openen (enter is nu remame dacht ik)
-Ook ik mis de rechtermuis knop en scroll knop, maar ook apple heeft door dat men dat mist, en gaat daar dan ook mee aan het werk
-Visio en project
-Mijn root password (waarom is die niet gelijk aan het password van de admin account?!?)
-Goede en eenvoudige php mysql intergratie (je moet te veel zelf instellen)
-De TV uit (moet je weer een los te duur verloop stukje voor kopen)

Sommige gemissen kunnen overigens ook door gebrek aan ervaring komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Ma_rK schreef op 02 juni 2004 @ 23:53:
-De enter toets waarmee je apps kunt starten of documenten kunt openen (enter is nu remame dacht ik)
Alternatief: Apple toets + o
-Visio en project
Visio: OmniGraffle, standaard bijgeleverd bij powerbooks en powermacs. 't is niet helemaal 't zelfde, maar 't kan aardig wat.
-Mijn root password (waarom is die niet gelijk aan het password van de admin account?!?)
Omdat jouw account geen root account is ?!?

[ Voor 4% gewijzigd door blackd op 03-06-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
ik mis eigenlijk helemaal niks :+

ik heb mijn lieverdje nu een paar maanden, en ben nog even gelukkig als ik toen ik haar voor het eerst open klapte :)
"haar"? Ja, mijn Apple is de enige computer in mijn leven die ik vrouwelijk acht. Voor de apple heb ik respect :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik zie meer mensen die klagen over Visio (het ontbreken daarvan dan), maar er is een pakket dat Visio goed opvangt. Je kan projecten importeren naar ik meen en meer. Schijnt iig een goed substituut te zijn.

Ben alleen de naam ff kwijt :X (Naast Omnigraffle geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mis:
-Ook ik mis de rechtermuis knop en scroll knop, maar ook apple heeft door dat men dat mist, en gaat daar dan ook mee aan het werk
-Visio en project

Rechtermuis knop, kwestie van gewoon een logitech er aan hangen en de mouseware voor mac downloaden (zelfs de thumb button van mijn dual optical werkt perfect als back button in firebird)

php, mysql etc : http://www.entropy.ch/software/macosx/welcome.html

root user is een heuze root, en op een goed geconfigde machine heb je geen root user nodig en kun je alle belangrijke dingen als admin user met SUDO doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik mis:

Mja. Full root access is te gevaarlijk voor newbies en mensen met UNIX ervaring hebben 't binnen 2 seconden veranderd. En dat is inclusief typen ;) Op OSX Server is 't root passwd wel standaard dat van 't eerste admin account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
blackd schreef op 03 juni 2004 @ 00:04:
[...]

Alternatief: Apple toets + o
Apple + pijtlje naar beneden werkt ook. Is wel makkelijk in navigeren in Finder, Apple + pijltje naar boven is directory 'omhoog'. En omlaag dus directories (en files en apps) openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

black_eye schreef op 02 juni 2004 @ 13:47:
Ik mis software voor Nokia. De pc suite is er niet voor de Mac. :(
op versiontracker een programma gezien speciaal ontwikkeld wel voor de nokia 6230..naam ontsnapt me nu wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Hydraulik-Phunk schreef op 03 juni 2004 @ 00:27:
Ik zie meer mensen die klagen over Visio (het ontbreken daarvan dan), maar er is een pakket dat Visio goed opvangt. Je kan projecten importeren naar ik meen en meer. Schijnt iig een goed substituut te zijn.

Ben alleen de naam ff kwijt :X (Naast Omnigraffle geloof ik)
Ik denk dat je aan ConceptDraw denkt. Die gebruik ik zelf, superprogramma!

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik mis:
-Visio en project

Mjah, ik denk idd dat je tegen een aantal zaken oploopt omdat je er nog geen ervaring mee hebt.

Ik zie al wat antwoorden staan, maar voor de meeste 'technische' opmerkingen is er 1-2-3 een oplossing.

Dat de TV uit een apart kabeltje vergt is idd wel jammer, maar ik moet zeggen dat ik het an sich ook weer handig vind: m'n audio+tv stekker ligt naast de TV, prik erin en kan meteen kijken - het stekkertje is vrij makkelijk erin te rausen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 00:34

xdc

Ik mis:
-Visio en project

svp e200 is toch gebaseerd op pocketpc versie ?? dan is missing sync het programma dat je kan gebruiken voor syncen

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ik ben zeer te spreken over Linux als server.
Maar als werkstation :(

Neem nou bijvoorbeeld RedHat. Ik wil een 3rd party app installeren zoals bijvoorbeeld een FTP client (die ik zelf uitkies).

Als ik die rpm wil installeren, begint het gemekker al met :
Failed Dependencies:
bla--xx---.prm
blaaa--i386--.rpm

Dit mis ik bij Linux, de eenvoud van het installeren van 3rd party programma's .

[ Voor 19% gewijzigd door troyk op 03-06-2004 16:14 ]

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verkeerde topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Even de vraagstelling eruit gehaald :)
Jij ook weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
troyk schreef op 03 juni 2004 @ 16:15:
[...]

Even de vraagstelling eruit gehaald :)
Jij ook weer blij.
We hebben het hier apple switchers hoor... volgens mij is het idd het verkeerde topic of begrijp je het niet goed ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Mijn god :)

Excuus hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 13:24
Ik gebruik en xp en osx.

Wat ik het meeste mis op osx is
-Openoffice (nee die werkt niet op mac)
-GTK radiant en andere gamemod tools
-Spelletjes vooral 3dfps

Wat mis ik op xp

-Final cut express!
-Quicktime pro (vooral de montagefuncties die onder xp ontbreken en de integratie met het os)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain00 schreef op 04 juni 2004 @ 17:27:
Bij mij werkt het wel, ik gebruik het niet, maar in principe werkt het en draait het wel. Of bedoel je "werkt niet lekker"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik gebruik en xp en osx.

-GTK radiant en andere gamemod tools
-Spelletjes vooral 3dfps

Wat mis ik op xp

-Final cut express!
-Quicktime pro (vooral de montagefuncties die onder xp ontbreken en de integratie met het os)
Ik heb toch echt zo'n opensource office gehad voor de mac, dat was dacht ik toch echt OpenOffice, maar kan ook een look-a-like zijn :P

De laatste 2 punten tellen niet helemaal vind ik, Apple is (nog) niet een game computer, dan komen er ook geen mod tools voor.
er worden wel steeds meer mac games gemaakt :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113750

de apple liefhebber zegt _/-\o_ ;
Installeer Virtual Server knal er wat windows meuk op en (je hebt een appletje voor de dorst) je kunt wat windows progs draaien die je persoonlijk niet kan missen.
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik gebruik en xp en osx.

-Spelletjes vooral 3dfps
Er zijn aardig wat spellen hoor. Niet de meeste en ook niet altijd tegelijk met de Windows versie maar het word wel steeds beter het aanbod. :)

Na 't werk gingen we altijd een potje Unreal Tournament 2004 over het netwerk spelen met z'n allen. Het waren showroom modellen dus elk model kwam aan bod. En het loopt ook vloeiend op elk model. De G5 hoste natuurlijk wel de game, maar das logisch. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 13:24
Ja ik heb openoffice voor X11 uitgeprobeerd een half jaar geleden maar ik vond het niks. Misschien moet ik het nog eens proberen. Ik ben die crack van office die ik nu gebruik echt zat.
Er wordt ook gewerkt aan een GTKradiant (leveledittool) voor mac dus wie weet.

3dfps dat word voorlopig in ieder geval nix heb farcry, painkiller en halflife nog niet gezien op de mac helaas, en van doom 3 is al bekend gemaakt dat de interne editor het niet doet op mac.

Nu ik toch aan het zeiken ben, ik vind die .DS_Store files die osX achterlaat slordig. En ik ben een beetje boos op apple dat er geen gratis manier is om je ical agenda te synchroniseren tussen twee computers (of is die er wel maar ken ik um niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Captain00 schreef op 05 juni 2004 @ 03:40:
En ik ben een beetje boos op apple dat er geen gratis manier is om je ical agenda te synchroniseren tussen twee computers (of is die er wel maar ken ik um niet?)
Regel een webserver met webdav en je kunt je calendars publishen. Daar kan je dan op een andere computer op subscriben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Captain00 schreef op 05 juni 2004 @ 03:40:
Ja ik heb openoffice voor X11 uitgeprobeerd een half jaar geleden maar ik vond het niks. Misschien moet ik het nog eens proberen. Ik ben die crack van office die ik nu gebruik echt zat.
Er wordt ook gewerkt aan een GTKradiant (leveledittool) voor mac dus wie weet.

3dfps dat word voorlopig in ieder geval nix heb farcry, painkiller en halflife nog niet gezien op de mac helaas, en van doom 3 is al bekend gemaakt dat de interne editor het niet doet op mac.

Nu ik toch aan het zeiken ben, ik vind die .DS_Store files die osX achterlaat slordig. En ik ben een beetje boos op apple dat er geen gratis manier is om je ical agenda te synchroniseren tussen twee computers (of is die er wel maar ken ik um niet?)
Voor de games, kan je ook een console nemen, maar het is algemeen bekent dat er niet veel games voor de mac zijn.

bij Spymac.com kan je ook je iCal synicen geloof ik, gratis.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste