Switchers: wat mis je wel?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.682 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:04
helaas gaat bolle weer eens switchen, maar nu noodgedwongen terug naar de pc
mijn imac gaat dus de deur uit simpelweg omdat het mac platform mijn eisen niet tegemoet kan komen.

- er is geen werkende normalmap plugin voor photoshop
- er is geen level editor voor doom 3/verwante technologie(behalve macradiant 1.5 maar die kan ik niet eens serieus nemen)

ik baal er wel van dat ik terug moet naar windows, en een aantal dingen zullen niet veranderen(VLC, itunes, expose voor windows) maargoed de pc kan mij op de gebieden voor mij belangrijk gewoon meer snelheid bieden en meer opties.

voor de prijs die ik nog voor mijn imac vang heb ik een mooie pc samengesteld met een SLI configuratie, en ondanks dat ik mijn imac toendertijd uit de doos meteen kon gebruiken was het toch weer heel erg leuk om een systeem van scrap in elkaar te zetten(en alles werkt perfect :))

ik was heel en ben heel erg tevreden over macs, en voornamelijk osx, maar ik heb nu gewoon andere prioriteiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was heel en ben heel erg tevreden over macs, en voornamelijk osx, maar ik heb nu gewoon andere prioriteiten
Voor prioriteiten die alleen onder Windows kunnen, ben je inderdaad met Windows beter af. Zo simpel is het gewoon.

Ik ben zelf van Linux -> OS X geswitched, en wat ik voornamelijk mis is:
- een keuze in window managers.
- een apt-get achtig systeem dat meer meeneemt dan alleen Apple's software.
- een x86 processor voor de enkele tool die alleen met x86 processoren werkt

Eerst miste ik ook de virtual desktops. Maar toen ik daarvoor tools downloadde voor OS X zag ik al snel dat dat doffe ellende is. Expose etc doen het eigenlijk prima. Het is even je draai vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:04:
Voor prioriteiten die alleen onder Windows kunnen, ben je inderdaad met Windows beter af.
offtopic:
you've made my day _/-\o_
Sorry, ik moest hier (in positieve zin) even erg hard om lachen.

Maar ff zonder gekheid; het is wel een waarheid als een }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:02
@Sangdrax: kijk eens naar Fink Commander en Darwin Ports... Beiden hebben een mooie GUI die vergelijkbaar is met... uhm... Ships... Hoe heetie ook al weer? De GUI die Ubuntu voor apt-get heeft geplakt... Synergy? Ofzo?

En waarom zou je een andere Window manager willen?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 20:50:
@Sangdrax: kijk eens naar Fink Commander en Darwin Ports... Beiden hebben een mooie GUI die vergelijkbaar is met... uhm... Ships... Hoe heetie ook al weer? De GUI die Ubuntu voor apt-get heeft geplakt... Synergy? Ofzo?

En waarom zou je een andere Window manager willen?
Ik bedoel niet apt-get voor de fink packages, maar voor de mac programmas.. dus bv Software Update uitbreiden zodat 3e partij apps er ook gebruik van kunnen maken. Nu heeft elke mac app zn eigen update check. Beetje lomp.

Een andere window manager lijkt me nuttig als ik zie wat er onder linux allemaal voor keuze is.. gewoon andere dingetjes met je window kunnen doen (verkleinen tot alleen de titelbalk zichtbaar is, het hele venster beet kunnen pakken om het te kunnen verslepen, transparency, andere werking van de maximaliseerknop, meer expose truukjes, virtual desktops die goed werken (en niet uit hun panty gaan als je een app selecteert die op een andere desktop staat) eventueel, kleinere titelbalken, windows van een app als een tabblad bij elkaar houden.. dat soort dingen). Het is niet essentieel, maar ik zou keuze wel okee vinden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:09:
[...]

Ik bedoel niet apt-get voor de fink packages, maar voor de mac programmas.. dus bv Software Update uitbreiden zodat 3e partij apps er ook gebruik van kunnen maken. Nu heeft elke mac app zn eigen update check. Beetje lomp.
Dat is voor windows hetzelfde. En dat heeft een reden. Die heet 'aansprakelijkheid'.
Een andere window manager lijkt me nuttig als ik zie wat er onder linux allemaal voor keuze is.. gewoon andere dingetjes met je window kunnen doen (verkleinen tot alleen de titelbalk zichtbaar is, het hele venster beet kunnen pakken om het te kunnen verslepen, transparency, andere werking van de maximaliseerknop, meer expose truukjes, virtual desktops die goed werken (en niet uit hun panty gaan als je een app selecteert die op een andere desktop staat) eventueel, kleinere titelbalken, windows van een app als een tabblad bij elkaar houden.. dat soort dingen). Het is niet essentieel, maar ik zou keuze wel okee vinden eigenlijk.
Dan installeer je dus Linux.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:12:
Dat is voor windows hetzelfde. En dat heeft een reden. Die heet 'aansprakelijkheid'.
Huh? Ze kunnen toch prima OS hooks leveren om je eigen update 'urls' daaraan toe te voegen, en dan de updates binnenhalen? Ik snap je aansprakelijkheidsprobleem niet. Je moet zelf de updates die Software Update je laat zien, accepteren. Dan is Apple toch niet bepaald aansprakelijk voor wat er dan vervolgens gedownload wordt? Je accepteert dat immers zelf. Desnoods doe je er standaard een EULA tussen die je bij sommige Apple updates ook al ziet.

Edit: Apple is toch ook niet aansprakelijk voor wat je met Safari download en installeert?!
Dan installeer je dus Linux.
Mmm dit topic gaat erover wat ik nu mis in OS X. Dus ik geef dat aan; er wordt gevraagd waarom ik dat zou willen; dus geef ik dat ook aan. Dat zegt niet dat ik terug switch omdat ik niet zonder kan. Dan zou ik niet nu geswitched zijn he :)

OS X is een mooi OS, een stuk beter dan Linux of Windows, imho. Maar dat zegt niet dat er geen verbeteringen mogelijk zijn, of dat Apple daar allemaal aan gedacht heeft en altijd goede redenen heeft om ze niet te implementeren. Apple heeft veel van UNIX geleerd en er veel van overgenomen. Er zijn alleen gewoon nog meer handige dingen in de Linux/UNIX wereld die op een Apple ook niet verkeerd zouden zijn. Zoals met 1 commando al je applicaties updaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 08:15
sandrax, je hebt zeker gelijk maar je zou het ook niet leuk vinden als OS X alles gaat kopieren van gnome oid ;) Het moet wel z'n eigen gezicht en dingen houden anders switch je alleen nog maar van OS voor de lay-out of zelfs alleen de basis. Dat is ook niet de bedoeling ;)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:57:
sandrax, je hebt zeker gelijk maar je zou het ook niet leuk vinden als OS X alles gaat kopieren van gnome oid ;) Het moet wel z'n eigen gezicht en dingen houden anders switch je alleen nog maar van OS voor de lay-out of zelfs alleen de basis. Dat is ook niet de bedoeling ;)
Dat is ook wel weer waar. De kakafonie die je toch wel bij Linux ziet bij de interfaces van de apps is misschien ook weer niet helemaal ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

CyBeR schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:03:

Exposé is niet bedoeld als application switcher maar als window switcher. Open bijvoorbeeld maar eens meerdere terminals en zet die allemaal naar de achtergrond door naar safari ofzo te switchen met de Dock. Als je vervolgens met exposé een terminal window naar voren haalt zul je zien dat je alleen dat windowtje voor Safari hebt zitten, de rest zit er nog achter.
Je bedoelt het goed, maar je voorbeeld is vind ik niet echt handig. Als je meerdere terminals opstart, zie ik dat niet als 1 grote applicatie, maar elke terminal afzonderlijk. Ik denk dat je het beter kan uitleggen met een mail programma. Dus men start het mail programma, tikt "new msg" ofzoiets aan, en dan heb je dus 2 schermpjes, en heel duidelijk in 1 applicatie. Zoals jij het bedoeld is het dus dat je tussen deze 2 met expose kan switchen. Denk dat dit je uitleg wat duidelijker maakt, tenzij je het anders bedoeld.. Ik moet nog 3 weken wachten op mijn iBook namelijk :P

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Scrummie schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:45:
[...]

Je bedoelt het goed, maar je voorbeeld is vind ik niet echt handig. Als je meerdere terminals opstart, zie ik dat niet als 1 grote applicatie, maar elke terminal afzonderlijk. Ik denk dat je het beter kan uitleggen met een mail programma. Dus men start het mail programma, tikt "new msg" ofzoiets aan, en dan heb je dus 2 schermpjes, en heel duidelijk in 1 applicatie. Zoals jij het bedoeld is het dus dat je tussen deze 2 met expose kan switchen. Denk dat dit je uitleg wat duidelijker maakt, tenzij je het anders bedoeld.. Ik moet nog 3 weken wachten op mijn iBook namelijk :P
Dat is precies wat ik bedoel. Maar dat jij aparte terminal windows als aparte applicaties ziet, betekent niet dat 't ook aparte applicaties zijn ;) Dat is nog altijd één Terminal.app (of iTerm.app, of weetikhet) met meerdere windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Kom ik aanzetten met iTerm, waar je meerdere terminals binnen een window hebt :D

Trouwens, ook voor het cyclen van windows _binnen_ een applicatie heb je Expose niet per se nodig... Doe maar eens [cmd][backquote] (die onder de tilde) -> je cyclet door alle windows van de voorgrond applicatie...

sw33tness...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

cailin_coilleach schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:50:
Kom ik aanzetten met iTerm, waar je meerdere terminals binnen een window hebt :D

Trouwens, ook voor het cyclen van windows _binnen_ een applicatie heb je Expose niet per se nodig... Doe maar eens [cmd][backquote] (die onder de tilde) -> je cyclet door alle windows van de voorgrond applicatie...

sw33tness...
Ooh, die is fijn :D Daar gebruikte ik nu Application Exposé (F10) voor, icm de pijltjes, maar dit is fijner :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik mis is dus eigenlijk programma's vroor het rippen van dvd9 naar dvd4. Het kunnen doorsturen van poorten naar andere pc's (maar daar was ook een oplossing voor). Voor de rest mis ik dat MS Office 2004 kwa functionaliteit ouder is dan 2003.
Als ik een gamer zou zijn zou ik ook een aantal titels missen, het is jammer dat (helaas) niet alle titels niet op de mac uitkomen. Maar ik game dus niet veel en heb op dat gebied helemaal geen gebreken. Dit kan een belangrijke reden zijn om te switchen.

Om eerlijk te zijn ik ben van linux naar OSX geswitcht. Het enige probleem blijft het rippen van DVD9 naar DVD4 formaat. Maar volgens mij bestaan er scripts voor.

De nadelen van linux naar OSX zijn:
-geen single system image cluster, logisch andere architectuur: ppc (a la mosix/openmosix/openiss)
-geen port forwarding bij delen internetverbinding.
Dat zijn helaas wat meer geavanceerde beperkingen.

Als je gewend bent aan exposé heb je er geen last van, maar de sneltoetsen zijn iets anders. Sinds ik vorig jaar okt een powerbook kocht ben ik er verslaaft aan en eigenlijk nogal agressief op andere systemen, dit komt vooral omdat bij een mac veel apparatuur zonder extra drivers goed wekt, zoals een monitor aansluiten. Dit is dus gewoon insteken en wachten tot je beeld krijgt, evt resolutie en hz-rate goed zetten en de mac onthoud het ook nog.
Na mijn switch weet ik in ieder geval zeker dat de volgende desktop een Mac word. Servers ben ik helaas nog steeds voor linux (amateurervaring). Daarin ben ik namelijk een minimalist, waardoor je niet bij OSX/windows moet wezen.

Ik als PB 12" gebruiker heb ook het nadeel dat een bepaalde kap van de behuizing 'uithaakt' waardoor ik de accu moet eruit halen en de plaat opnieuw moet inhaken. Laatst heb ik nog een stuk papier achter deze haak geduwt en dinsdien heen last meer gehad. Voor zo'n laptop vindt ik het eigenlijk te duur om dergelijke foutjes te vertonen. Maar dan toch, het was beslist geen miskoop.

Toch moet ik bekennen dat mijn Powerbook G4 1.33 met 768mb geheugen soms traag lijkt, maar als een programma eenmaal gestart is is het toch minstens redelijk werkbaar. Soms is het switchen van java applicatie naar een andere applicatie niet zo vlot als je zou willen. Java vreet helaas veel cpu.
Safari, dat is de webbrowser als in Internet Explorer voor windows, gebruikt *piep* veel werkgeheugen. Vooral als de deze zoals ik een paar weken achter elkaar niet afsluit.

Ik heb sinds eind okt vorig jaar de laptop maar 1 keer herinstalleerd, de reden hiervoor was dat OSX even niet lekker liep, het rare was dat toen ik het echt opnieuw wou installeren OSX weer normaal draaide... De reden dat ik toch OSX opnieuw installeerde was dat ik ook nog een partitie wou hebben om linux ofzo te installeren. Het probleem met OSX was dat deze zeer sloom de balk boven aan het scherm starte.

Eerlijk gezegt denk ik dat het grootste probleem de sneltoetsen zullen zijn en dat programma's die hetzelfde in windows kunnen anders (kunnen) heten in OSX.
dawuss schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 01:49:
[...]

Ooh, die is fijn :D Daar gebruikte ik nu Application Exposé (F10) voor, icm de pijltjes, maar dit is fijner :)
offtopic:
Als je dat als moderator niet weet klopt er eerlijk gezegd iets niet ;) Ikzelf kwam er na een week ofzo na de aanschaf van mijn eerste mac achter en vindt het echt super! (~10 maanden geleden)

@Canaria: Even gekeken naar je profiel, als je dichterbij woonde mocht je van mij wel even langs komen om wat uit te proberen op mijn macje. Ik raad je eigenlijk aan om eens wat te proberen in een Mac Centre, daar vraag je die kerels dan het hemd van het lijf.

{getypt op een 12" Powerbook 1.33GHz, 768mb}

edit:
/me valt opeens op hoe oud dit topic is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
-geen port forwarding bij delen internetverbinding.
Bij mijn weten kan ipfw dit gewoon hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 09:10:
[...]

Hey weer wat geleerd :) Maar wel jammer dat Apple niet een volledigere GUI ervoor in OSX hebben gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
flashfxp
tag&rename
snelheid van explorer (open&save dialog is erg traag bij mij)
niet echt os gebonden maar portmapping op airport express is niet echt goed uitgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 05:00:
offtopic:
Als je dat als moderator niet weet klopt er eerlijk gezegd iets niet ;) Ikzelf kwam er na een week ofzo na de aanschaf van mijn eerste mac achter en vindt het echt super! (~10 maanden geleden)
Mja. Die gast is hier om de een of andere reden mod geworden toen 'ie nog geeneens een mac had :P Kun je nagaan :P
cailin_coilleach schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 09:10:
[...]

Nah. In BSD werkt dat anders. Je moet natd zo configureren dat 'ie ports forward. Hoe je dat doet in OSX Server heb ik hier beschreven: http://www.cyberhq.nl/200...orwarding-in-macos-x.html. In OSX client weet ik 't ook nog even niet goed te doen.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeR op 06-08-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn mis ik Winamp en Autocad voor Mac en de afspeelsnelheid optie in windows media player. Autocad is eigenlijk nog het grootste probleem voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

CyBeR schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:47:
[...]

Mja. Die gast is hier om de een of andere reden mod geworden toen 'ie nog geeneens een mac had :P Kun je nagaan :P
offtopic:
Nee hoor, ik werd mod op de dag dat ik mijn Mac binnen kreeg :+
Verder vind ik het onzin dat je alwetend moet zijn als moderator. Als je het daar niet mee eens ben, dan ga je maar bij Kaj. klagen ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik mis een programma als Audible van Adobe (het voormalige Cool Edit Pro). http://audacity.sourceforge.net/ is geen volwaardig alternatief, en ik vind het maar een ongebruiksvriendelijk programma. Is er een programma als Audible voor de Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
peak
sound studio
garageband (?)
etc :)

kijk anders hier eens: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=52629

[ Voor 46% gewijzigd door lowfi op 06-08-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:15:
[...]

Hey weer wat geleerd :) Maar wel jammer dat Apple niet een volledigere GUI ervoor in OSX hebben gestopt.
Aan de ene kant heb je daar gelijk in, aan de andere kant heeft 80% van de gebruikers hier geen behoefte aan :)

Echter, er zijn wel GUI's beschikbaar... Zoek bijvoorbeeld eens naar Brickhouse.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Ok, dit is misschien even een doordenkertje. Ik mis de cmd en de option toets op m'n toetsenbord. Niet ten opzichte van m'n pc trouwens, maar tov veel manuals/topics (ook deze). Er staat druk op cmd... , druk op option... Ik zie wel een ALT toets en een APPLE toets... waarom het ding niet gewoon bij de naam noemen. Zo dat is er uit.

Wat ik trouwens ook mis is een beetje normaal raster op de desktop. Als ik de ikonen symbolen klein maak, staan ze nog 5 cm uit elkaar, dat schiet niet op natuurlijk.

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik mis 3d Max :/
Voor de rest niets!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:44

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dancing_Animal schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:24:
Ok, dit is misschien even een doordenkertje. Ik mis de cmd en de option toets op m'n toetsenbord. Niet ten opzichte van m'n pc trouwens, maar tov veel manuals/topics (ook deze). Er staat druk op cmd... , druk op option... Ik zie wel een ALT toets en een APPLE toets... waarom het ding niet gewoon bij de naam noemen. Zo dat is er uit.
Opgelucht? ;)
Wat ik trouwens ook mis is een beetje normaal raster op de desktop. Als ik de ikonen symbolen klein maak, staan ze nog 5 cm uit elkaar, dat schiet niet op natuurlijk.
[/quote]

Bekend probleem, ik beschouw het als een vieze bug. Ik plaats mijn icoontjes handmatig naast elkaar, maar fijn is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51

Mijn iBook (nieuwste generatie met US keyboard) heeft gewoon 'option' op de option knop gedrukt staan ipv dat tekentje dat je in de menu shortcuts tegenkomt en dat op mijn vorige iBook op de knop was gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat ook geen 'APPLE' op de apple toets of 'BACKSPACE' op de backspace of 'TAB' op de tab. Het klavertje is gewoon het symbool voor 'command' en de wissel is het symbool voor 'option' (omdat je van toetsenbord layout wisselt, naar speciale karakters, met de option toets.. option-s is bijvoorbeeld ß).

Symbolen zijn sneller te herkennen dan woordjes op elke toets. Dat gezegd is er erg veel verschil per land: op US toetsenborden staat 'option' (en ook 'enter' trouwens) en op bv NL toetsenborden staat het wissel-teken.

Misschien staat er 'alt' op voor Virtual PC... maar onder mac heet die toets gewoon 'option' en komt het tekentje overeen met wat je in de menuus ziet.

Verwijderd

e
Terw_Dan schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:30:
Wat ik wel mistte op mijn iBook toen ik die nog had.

1. delete knopje, FN + backspace is niet geweldig imho
2. een goede mp3 speler, ik vind iTunes veel te log en kon er niet echt handig mijn mp3s mee sorteren
3. een goedwerkende openoffice. Dat vage X gebeuren van OSX werkte gewoon totaal niet bij mij waardoor openoffice niet werkte en neooffice/j liep continu vast
4. een lokaaldraaiende php engine. Wederom gezeur dat X niet gesupport werd.
5. een 2e muisknop en scrollmogelijkheid op mijn touchpadje (dus externe muis was altijd nodig).
6. support voor diverse externe drives. Van de externe drives die ik hier heb werkte de helft maar.
7. De mogelijkheid om makkelijk cds te branden, waarbij ik branden via de diskmanager niet handig/logisch noemde
8. en imho een van de meest gemistte dingen was wel iets van een startmenu oid waar ik gewoon programmas mee kon starten. Het handmatig in de applications directory bladeren vond ik maar niets.
9. printen is me ook nooit gelukt op die iBook
10. En het meest gemistte aan de iBook was wel de snelheid. Ik vond het ding zo ongelovelijk traag dat het op een gegeven moment niet leuk meer was om mee te werken. Ik ben nogal een vervent multitasker (40 schermpjes open is geen uitzondering) en dat trok mijn iBookje niet. Ding werd gewoon traag als ik 15 subethaedit, 2 cyberduck, iTunes/VLC, 3 finder en een neooffice schermpje open had staan. Terwijl mijn vorige notebook (een PB met 1,5GHz Cel en shared geheugen) dit zelfs nog prima deed. (en om heel eerlijk te zijn, dat ding was een k*tding).

En vast nog wel meer kleine dingetjes waar ik tegen aanliep, zo vond ik de hele finder gewoon k*t werken ivm windows explorer. Een bestandje verplaatsen ging in mijn ogen veel moeilijker en omslachtiger dan gewoon een CTRL-X CTRL-V op mijn windows bakken.
hoe dan ook, een apple is niets voor mij.

Wat ik op dit moment eigenlijk mis is.
1. de extreem lange accuduur van die Apple
2. het design/stevigheid van het ding
Volgens mij had je gewoon een Powerbook nodig en véél geheugen! Apple-X en Apple-V werken overigens wel gewoon bij mij en op Tiger (op Panther ook trouwens) kan je zonder problemen PHP en MySQL draaien.. PHP zit er gewoon bij (http://www.phpmac.com/browse.php?type=tut&cat=2) en het lukte me als Unix newbie zelfs om binnen anderhalf uur MySQL te hebben lopen. Gemakkelijk CD's branden gaat heel gemakkelijk met de "Brand" knop die je zo in je Finder-bar kan zetten..

Maar goed smaken verschillen, niet iedereen houdt van appels.

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 20:43

Superflip

*pwiet*

Ik mis de development tools voor windows-applicaties... ach ja :p logisch eigenlijk ;) Daarom is er nog VPC uitgevonden, wat imho nog wel redelijk gaat.

Vandaag m'n eerste stapjes aant zetten in XCode >:)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:22:
e
[...]

Volgens mij had je gewoon een Powerbook nodig en véél geheugen!
Maar een powerbook was iets dat niet echt in het budget viel, zeker niet als ik kijk wat ik voor de prijs van een ibook heb kunnen vinden, dat gewoon vele malen sneller aanvoelt dan die iBook.
Apple-X en Apple-V werken overigens wel gewoon bij mij en op Tiger (op Panther ook trouwens) kan je zonder problemen PHP en MySQL draaien.. PHP zit er gewoon bij (http://www.phpmac.com/browse.php?type=tut&cat=2) en het lukte me als Unix newbie zelfs om binnen anderhalf uur MySQL te hebben lopen.
Met de php pakketjes kreeg ik iedere keer weer gezeur dat X niet zou zijn geinstalleerd en nadat ik dat had geinstalleerd werkte het simpelweg nog niet, omdat die progs zeiden dat X niet was geinstalleerd.
Gemakkelijk CD's branden gaat heel gemakkelijk met de "Brand" knop die je zo in je Finder-bar kan zetten..
Maar dan nog zit je met vage gebeuren dat het systeem eerst de files ergens in het luchtledige flikkert en dan pas gaat fikken. Imho niet logisch, ik wil graag weten waar het ding wat neer zet en niet zomaar vage dingen gaat doen.
Apples zijn leuk, maar imho niet meer dan voor een bakkie erbij. Ik kan in ieder geval niet zonder windows om gewoon alles te kunnen draaien.

• lowfi
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:22:
e
[...]

Volgens mij had je gewoon een Powerbook nodig en véél geheugen! Apple-X en Apple-V werken overigens wel gewoon bij mij en op Tiger (op Panther ook trouwens) kan je zonder problemen PHP en MySQL draaien.. PHP zit er gewoon bij (http://www.phpmac.com/browse.php?type=tut&cat=2) en het lukte me als Unix newbie zelfs om binnen anderhalf uur MySQL te hebben lopen. Gemakkelijk CD's branden gaat heel gemakkelijk met de "Brand" knop die je zo in je Finder-bar kan zetten..

apple x kan echt niet in finder. mijn grootste struikelblok is finder nog altijd....

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Terw_Dan schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:30:
Wat ik wel mistte op mijn iBook toen ik die nog had.

1. delete knopje, FN + backspace is niet geweldig imho
mee eens, maar paste kennelijk niet goed in de layout
2. een goede mp3 speler, ik vind iTunes veel te log en kon er niet echt handig mijn mp3s mee sorteren
Dat is een persoonlijke mening, maar er zijn alternatieven. Zo is het met darwinports/fink gewoon mogelijk om XMMS te draaien, om maar iets te noemen.
3. een goedwerkende openoffice. Dat vage X gebeuren van OSX werkte gewoon totaal niet bij mij waardoor openoffice niet werkte en neooffice/j liep continu vast
Dit moet met X11 geïnstalleerd geen problemen opleveren. Ik neem aan dat je wel X11 geïnstalleerd had? (staat op je install-DVD onder 'optional installs')
4. een lokaaldraaiende php engine. Wederom gezeur dat X niet gesupport werd.
Wat heeft X met PHP te maken? Ik draai hier een webserver op een Mac Mini met Mac OSX en ik heb gewoon PHP + MySQL via simpele dmg's kunnen installen. Works like a charm :)
5. een 2e muisknop en scrollmogelijkheid op mijn touchpadje (dus externe muis was altijd nodig).
Die miste ik ook, en toen vond ik iScroll uit. Een freeware tooltje dat scrolling en alternative clicking mogelijk maakt voor elk touchpad vanaf (als ik me niet vergis) de eerste PowerBook G4 Titatium. :)
6. support voor diverse externe drives. Van de externe drives die ik hier heb werkte de helft maar.
Hier nog geen drives gezien die het niet deden (tenzij ze NTFS geformatteerd waren ;)
7. De mogelijkheid om makkelijk cds te branden, waarbij ik branden via de diskmanager niet handig/logisch noemde
Je kan in zowel Panther als Tiger branden vanuit de Finder.
8. en imho een van de meest gemistte dingen was wel iets van een startmenu oid waar ik gewoon programmas mee kon starten. Het handmatig in de applications directory bladeren vond ik maar niets.
Tip: sleep de Applications Folder naar je Dock, direct naast de trashcan. Als je erdan met op klikt en de muisknop even vasthoudt, komt er een mooi menu met de inhoud uit :) Dit werkt overigens voor elke map die je in je dock zet :Y)
9. printen is me ook nooit gelukt op die iBook
Wat voor printer had je? Ik kan hier naar elke printer op de universiteit printen die zijn ingebouwde printserver aan heeft staan, en naar de meeste USB printers lukt het ook wel.
10. En het meest gemistte aan de iBook was wel de snelheid. Ik vond het ding zo ongelovelijk traag dat het op een gegeven moment niet leuk meer was om mee te werken. Ik ben nogal een vervent multitasker (40 schermpjes open is geen uitzondering) en dat trok mijn iBookje niet. Ding werd gewoon traag als ik 15 subethaedit, 2 cyberduck, iTunes/VLC, 3 finder en een neooffice schermpje open had staan. Terwijl mijn vorige notebook (een PB met 1,5GHz Cel en shared geheugen) dit zelfs nog prima deed. (en om heel eerlijk te zijn, dat ding was een k*tding).
Tip: VEEL geheugen. Ik had hiervoor een 1GHz iBook G4, maar met 768MB RAM was dat best te doen. Ik heb nu een 1.33GHz PB12" met 768MB, en dat werkt lekker :) Met 1.25GB gaat het helemaal lekker. Met 512MB of minder werkt het gewoon net ff minder lekker.
En vast nog wel meer kleine dingetjes waar ik tegen aanliep, zo vond ik de hele finder gewoon k*t werken ivm windows explorer. Een bestandje verplaatsen ging in mijn ogen veel moeilijker en omslachtiger dan gewoon een CTRL-X CTRL-V op mijn windows bakken.
hoe dan ook, een apple is niets voor mij.
Drag + drop is niet zo moeilijk ;)
Wat ik op dit moment eigenlijk mis is.
1. de extreem lange accuduur van die Apple
2. het design/stevigheid van het ding
so true :)

Launching containers into space

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Whieee schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:40:

Dit moet met X11 geïnstalleerd geen problemen opleveren. Ik neem aan dat je wel X11 geïnstalleerd had? (staat op je install-DVD onder 'optional installs')
Dit stond idd gewoon geinstalleerd, maar leek dus niet te werken.
Wat heeft X met PHP te maken? Ik draai hier een webserver op een Mac Mini met Mac OSX en ik heb gewoon PHP + MySQL via simpele dmg's kunnen installen. Works like a charm :)
alles, zonder X kreeg ik geen php zooi geinstalleerd
Hier nog geen drives gezien die het niet deden (tenzij ze NTFS geformatteerd waren ;)
De helft van mijn externe drives werden niet eens herkend, terwijl ze met windows gewoon direct werkten (ook als die dingen FAT geformateerd waren).
Dat zal wel gelegen hebben aan mijn geluk dat ik altijd incompatible zooi weet te vinden :+
Je kan in zowel Panther als Tiger branden vanuit de Finder.
Maar laten we eerlijk zijn, branden vanuit finder is vaag. OSX gooit eerst die files naar het niets en als hij daarmee klaar is gaat hij pas fikken. imho verre van logisch...
Tip: sleep de Applications Folder naar je Dock, direct naast de trashcan. Als je erdan met op klikt en de muisknop even vasthoudt, komt er een mooi menu met de inhoud uit :) Dit werkt overigens voor elke map die je in je dock zet :Y)
Had ik kunnen proberen idd, maar nooit gedaan
Tip: VEEL geheugen. Ik had hiervoor een 1GHz iBook G4, maar met 768MB RAM was dat best te doen. Ik heb nu een 1.33GHz PB12" met 768MB, en dat werkt lekker :) Met 1.25GB gaat het helemaal lekker. Met 512MB of minder werkt het gewoon net ff minder lekker.
Ik zat op 768MB, maar toch was dat nogal traag.
Ik heb eraan gedacht om een 1GB dimm te kopen, maar kwam erachter dat het goedkoper was de iBook te verkopen en een x86 te kopen, die simpelweg vele malen sneller was dan die ibook.
Drag + drop is niet zo moeilijk ;)
Is het wel, zeker als je in de trein zit te werken en met dat touchpad loopt te pielen. Werken met het keyboard is een stuk fijner en drag en drop vind ik gewoon een verschrikking (en niet alleen onder OSX, maar onder ieder OS).

• Q
  • Laatst online: 09:44

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Na 2 jaar os x ervaring mis ik weinig, alleen zou ik de finder graag willen executeren. Explorer op windows werkt beter. Met name het verplaatsen van bestanden, zoals eerder opgemerkt is wat klote. Daarnaast kan ik geen vensters met default op details view laten openen. En nog veel meer gezever.
Drag and drop is inderdaad niet altijd even fijn.

Los van de finder ben ik overigens verder heel blij het het ding. Wil alleen iets snellers, maar dat wordt tegen die tijd een x86 based mac.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Terw_Dan schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:12:
[...]

Dit stond idd gewoon geinstalleerd, maar leek dus niet te werken.
dat is wel irritant dan.
alles, zonder X kreeg ik geen php zooi geinstalleerd
hmmm welke package had jij dan? Ik heb PHP en MySQL geïnstalleerd zonder X11 geïnstalleerd te hebben. Ik zal zo even nazoeken welke packages ik heb gebruikt.
De helft van mijn externe drives werden niet eens herkend, terwijl ze met windows gewoon direct werkten (ook als die dingen FAT geformateerd waren).
Dat zal wel gelegen hebben aan mijn geluk dat ik altijd incompatible zooi weet te vinden :+
Dat zal het zijn :+
Maar laten we eerlijk zijn, branden vanuit finder is vaag. OSX gooit eerst die files naar het niets en als hij daarmee klaar is gaat hij pas fikken. imho verre van logisch...
Ik begrijp even niet precies wat je bedoelt. Ik plaats gewoon een lege CD, sleep de data erheen die ik erheen wil hebben en ik klik op Burn. Best logisch toch? Kennelijk gebruik jij een andere methode, die -zoals je hem beschrijft- inderdaad wat onlogisch overkomt.
Had ik kunnen proberen idd, maar nooit gedaan
Ik kan niet zonder zeg maar ;) Ik ben ook jaren Windowsgebruiker en later GNOME gebruiker geweest, dus ik hecht wel waarde aan een soort van Apps-menu
Ik zat op 768MB, maar toch was dat nogal traag.
Ik heb eraan gedacht om een 1GB dimm te kopen, maar kwam erachter dat het goedkoper was de iBook te verkopen en een x86 te kopen, die simpelweg vele malen sneller was dan die ibook.
Begrijpelijk, maar desalniettemin wel jammer ;)
Is het wel, zeker als je in de trein zit te werken en met dat touchpad loopt te pielen. Werken met het keyboard is een stuk fijner en drag en drop vind ik gewoon een verschrikking (en niet alleen onder OSX, maar onder ieder OS).
Een knip-functie in Finder staat ook wel hoog op mijn wensenlijstje wat dat betreft. Maar drag & drop vind ik persoonlijk nog niet zo verschrikkelijk; zeker niet als ik kijk naar de drag-drop installaties binnen OSX :)

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Ik werk al jaren op de Mac, dus het enige wat ik écht mis zijn deze programma's:

-Adobe Audition
-Microsoft Visio

Voor de rest heb ik thuis in principe geen Windows nodig, maar voor mijn werk kom ik bij bedrijven die eigenlijk allemaal op Windows draaien.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

antonie schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:23:
Ik werk al jaren op de Mac, dus het enige wat ik écht mis zijn deze programma's:

-Adobe Audition
-Microsoft Visio

Voor de rest heb ik thuis in principe geen Windows nodig, maar voor mijn werk kom ik bij bedrijven die eigenlijk allemaal op Windows draaien.
Audition -> Logic Express / Garageband (to name a few)
Visio -> OmniGraffle / Dia (laatste is open source en is beschikbaar voor Windows, Linux, *BSD, OSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
OmniGraffle = king!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik mis nog steeds bepaalde beheertools voor Windows zoals Dameware Utillities maar die komen er toch nooit.
Daarom heb ik maar een servertje met Win2k3 ingericht en daar kan ik via RDP mooi die dingen op draaien die op de mac niet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Is er eigenlijk iets als Deamon-tools voor de mac? Ik heb een image op de HD staan (geen idee hoe ik eraan kom) en zou dat graag willen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ecteinascidin schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:01:
Is er eigenlijk iets als Deamon-tools voor de mac? Ik heb een image op de HD staan (geen idee hoe ik eraan kom) en zou dat graag willen controleren.
heb je niet nodig. Je kan elk imageformaat wat Disk Utility kan branden gewoon mounten in de Finder. Het wordt dan automatisch gecontroleerd. Het mounten doe je heel simpel door op het image te dubbelklikken in de Finder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2004 @ 08:46:
ik ben niet zelf geswitch maar heb er een weekje mee gewerkt, juist om te kijken of het wat is. ben eigenlijk alleen maar nadelen tegengekomen die je met linux ook hebt:

-veel (bijna alle) windows-progsels werken niet. so true.
-dat umounten begint me de keel uit te hangen
-veel websites/apps zijn bagger tot waardeloos
-het zit toch net ff anders in elkaar.

dat en de prijs van zo'n ding hebben mij doen besluiten voorlopig niet over te stappen
Vooral websites bekijken zie ik wel op tegen zoals jij al gezegt hebt. Websites bekijken is vaak gewoon niet leuk op een apple. Bijvoorbeeld die scrollbar van apple die zegmaar de werkelijke scrollbar vervangt. Dat heb ik met websites wel eens gehad. In dreamweaver die scrollbar een kleur gegeven, maar als je de website dan op een apple computer bekijkt staat daar dan weer die standaard scrollbar van apple :S

Kun je deze optie uitzetten ofzo ?

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

het enige wat ik nog mis is webcam support ( dus dat je het kan versturen en ontvangen) bij msn. ik heb een hele leuke meid in mijn msn lijst en die zie ik graag:D
helaas gaat dat niet met de mac tenzij er software is waar het wel mee kan.
de rest ben ik niet weg te slepen van mijn mac:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik was eigenlijk al meteen enthousiast nadat ik m'n Mac Mini uitpakte en met OS X begon te werken. OS X is wat mij betreft een mooie mix van veel dingen die Windows en UNIX/Linux bieden. Het is een comfortabel en handig systeem met veel eye candy, en tegelijk ook een heel open systeem waar je onder de motorkap dingen kunt checken/wijzen. En je kunt steeds meer Linux software zonder al teveel moeite compileren voor OS X.

Het enige wat ik echt mis dat zijn EAC en Tag&Rename. Verder is er inmiddels meer dan genoeg software voor de Mac vind ik, en vaak werkt het allemaal lekkerder dan onder Windows.
het enige wat ik nog mis is webcam support ( dus dat je het kan versturen en ontvangen) bij msn. ik heb een hele leuke meid in mijn msn lijst en die zie ik graag:D
Kun je beter eens de echte wereld in trekken :P
de rest ben ik niet weg te slepen van mijn mac:D
Als je wat vaker achter dat ding vandaan komt dan heb je misschien geen webcam support meer nodig en vind je hele echte meisjes :+

[ Voor 27% gewijzigd door Exirion op 28-09-2005 15:37 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

- een apt-get achtig systeem dat meer meeneemt dan alleen Apple's software.
ik heb hiervoor een abbonement op Versiontracker genomen, http://www.versiontracker.com/ (Mac&Win)
het scant je geinstalleerde software, checkt de versie en controlleert op internet wat de laatse versie is, hij download dan de .dmg indien mogelijk en mount hem vast voor je.

er mooi programma.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:08:
[...]
Bijvoorbeeld die scrollbar van apple die zegmaar de werkelijke scrollbar vervangt. Dat heb ik met websites wel eens gehad. In dreamweaver die scrollbar een kleur gegeven, maar als je de website dan op een apple computer bekijkt staat daar dan weer die standaard scrollbar van apple :S
vind ik juist een voordeel van Safari, al die developers dit het leuk vinden om mijn scrollbalk aan te passen zodat ik weer moet gaan zoeken.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 19:59
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:08:
[...]

Vooral websites bekijken zie ik wel op tegen zoals jij al gezegt hebt. Websites bekijken is vaak gewoon niet leuk op een apple. Bijvoorbeeld die scrollbar van apple die zegmaar de werkelijke scrollbar vervangt. Dat heb ik met websites wel eens gehad. In dreamweaver die scrollbar een kleur gegeven, maar als je de website dan op een apple computer bekijkt staat daar dan weer die standaard scrollbar van apple :S

Kun je deze optie uitzetten ofzo ?
Die scrollbar kleuren zooi is een internet explorer only feature.
Het zijn niet eens geldige CSS properties, dus eigenlijk doet internet explorer het fout en de overige browsers goed.

Je probleem heeft niet eens wat met Apple te maken. In Firefox of Opera op een windows machine zie je ook de standaard scrollbalk kleuren en niet je eigen gedefinieerde kleuren.

Quote rechts van W3.org:
Some browsers (IE, Konqueror) have recently started supporting the non-standard properties 'scrollbar-shadow-color', 'scrollbar-track-color' and others. These properties are illegal: they are neither defined in any CSS specification nor are they marked as proprietary.

[ Voor 15% gewijzigd door InZane op 28-09-2005 17:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:11:
[...]

vind ik juist een voordeel van Safari, al die developers dit het leuk vinden om mijn scrollbalk aan te passen zodat ik weer moet gaan zoeken.
Nee zo bedoel ik dat ook niet. Ik heb het over scrollbars op website's ( als bijvoorbeeld de scrollbar een grafisch onderdeel is van een website). En niet over de scrollbars in programma's. Want inderdaad bij programma's is het wel fijn om constant dezelfde scrollbar te hebben.

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Is er een winamp versie (of kloon) voor de mac? Want ik vind iTunes helemaal niks. Vrijwel geen een programma om muziek mee af te spelen bevalt mij zo goed als winamp.

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Er zijn alternatieven voor winamp, even zoeken en je vindt zo een topic :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Neobender schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:08:
Is er een winamp versie (of kloon) voor de mac? Want ik vind iTunes helemaal niks. Vrijwel geen een programma om muziek mee af te spelen bevalt mij zo goed als winamp.
Mij bevalt Audion heel erg goed en ik vond ook meteen een mooie skin. Het wordt helaas niet meer doorontwikkeld maar is daardoor wel gratis (geworden).

Voor de skin, click hier eens op Gizmo 2.0: http://www.panic.com/audion/faces.php

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 28-09-2005 17:48 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Nitai schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:43:
Er zijn alternatieven voor winamp, even zoeken en je vindt zo een topic :)
Alternatieven genoeg, maar het liefst zou ik een 1:1 kopie zien ofzo van winamp. Want ik weet dat nullsoft ten tijde van versie 1 met een mac versie bezig was, maar ja, daar zijn ze mee gestopt.
Ben bang dat er niks anders is ;(.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Neobender schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:14:
Alternatieven genoeg, maar het liefst zou ik een 1:1 kopie zien ofzo van winamp. Want ik weet dat nullsoft ten tijde van versie 1 met een mac versie bezig was, maar ja, daar zijn ze mee gestopt.
Ben bang dat er niks anders is ;(.
Neem nou even de moeite om Audion te proberen en zoek een skin die op Winamp lijkt. Je zou ook nog X11Amp (Linux) kunnen compileren onder OS X en dat is vrijwel een kopie van Winamp. Zo bijzonder is Winamp nou ook weer niet he. Kwestie van heel eventjes wennen.

• JaQ
  • Laatst online: 23:25

JaQ

wat ik mis, is dat ik niet op mijn mousepad (of hoe dat stukje waar je met je vinger over gaat om je muis te besturen ook heet) kan "tikken" om te klikken. Ik moet persee op de knop duwen. (powerbook G4 1.5)

Het zal wel een instelling zijn, maar die mag wel standaard aan staan van mij (zoals op windows)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Dat is gewoon een standaard instelling die je in je preferences kan aanpassen. Maar of iets standaard aan of uit staat..dat is niet echt een gemis lijkt mij.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

DrFrankenstoner schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:04:
wat ik mis, is dat ik niet op mijn mousepad (of hoe dat stukje waar je met je vinger over gaat om je muis te besturen ook heet) kan "tikken" om te klikken. Ik moet persee op de knop duwen. (powerbook G4 1.5)

Het zal wel een instelling zijn, maar die mag wel standaard aan staan van mij (zoals op windows)
ga naar systeemvoorkeuren> muis / keyboard en daar kun je dat vinden:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
DrFrankenstoner schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:04:
Als je alles wat standaard niet naar wens staat ingesteld als een gemis ziet, dan 'mist' Windows ook nog heel wat :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Helaas 'mis' ik IE, niet dat ik zelf zo graag daarmee surf (doe mij maar tabjes en snapback-knopjes) maar het CMS systeem dat ik moet gebruiken draait alleen onder IE. Verder gaat mijn Windows pc nog af en toe aan voor een spelletje (niet bepaald zware games, eerder iets als Dweep ;) ) en dat was het wel. En ja, toen ik mijn PowerBook kocht was ik er ook zo een die dacht met Windows te blijven werken en de laptop alleen te gebruiken voor 'onderweg' en om af en toe mee te spelen... :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• JaQ
  • Laatst online: 23:25

JaQ

Canaria schreef op donderdag 29 september 2005 @ 07:40:
[...]

Als je alles wat standaard niet naar wens staat ingesteld als een gemis ziet, dan 'mist' Windows ook nog heel wat :P
Ik kon de optie niet vinden, dat was het gemis. Dat die optie naar mijn standaard aan mag staan is geen gemis, maar een (uiterst subjectieve) mening ;)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• InZane
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:07:
[...]

Nee zo bedoel ik dat ook niet. Ik heb het over scrollbars op website's ( als bijvoorbeeld de scrollbar een grafisch onderdeel is van een website). En niet over de scrollbars in programma's. Want inderdaad bij programma's is het wel fijn om constant dezelfde scrollbar te hebben.
Een scrollbar is géén grafisch onderdeel van een website.

Als het dan toch zo nodig moet, kun je beter met dhtml of flash iets in elkaar prutsen.

[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 29-09-2005 10:13 ]

Verwijderd

InZane schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:13:
[...]

Een scrollbar is géén grafisch onderdeel van een website.

Als het dan toch zo nodig moet, kun je beter met dhtml of flash iets in elkaar prutsen.
wel als het een onderdeel is van mijn layout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:56:
[...]

wel als het een onderdeel is van mijn layout ;)
Tja dan mankeert er eerder wat aan je layout ontwerp.

Je kunt moeilijk gaan roepen dat alle andere browsers dan IE zich maar moeten aanpassen omdat jij een gepimpte scrollbalk wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede-appelaars.

Ik ben nu enige maanden verslingerd aan mijn 12" pb'tje en verwonder me nog elke dag over os x in zowel positieve als negatieve zin.

Zoals veel gebruikers heb ik vooral moeite met de finder en de 'bugs' van dit onding. Ik mis m.n. de details en snelle navigatie van de windows explorer. De alternatieven die op APL en andere fora worden aangereikt door gebruikers zijn of over the top (Pathfinder) of niet wat je zoekt (mucommander).

Ik heb nu Macintosh Explorer 4.3.5 _/-\o_ ontdekt en wil dit jullie niet onthouden:

http://www.ragesw.com/products/explorer.html

Screenshots: http://www.ragesw.com/products/explorer/screenshots/0/

Bij voldoende positieve reacties van jullie zal ik dit ook plaatsen in de sectie ' onmisbare tools/software' als een overenthousiaste mod dit niet eerst doet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:18:
[...] Ik mis m.n. de details en snelle navigatie van de windows explorer.[...]
Psssst, druk en op command+2 en je hebt details. Voor snelle navigatie type je de eerste letter(s) in van een map/bestand, command + pijltje naar beneden open je een map/bestand. Resultaat is ongeveer even snel als met de windows verkenner. Ik werk altijd zo veel mogelijk met het tobo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:22:
[...]

Psssst, druk en op command+2 en je hebt details. Voor snelle navigatie type je de eerste letter(s) in van een map/bestand, command + pijltje naar beneden open je een map/bestand. Resultaat is ongeveer even snel als met de windows verkenner. Ik werk altijd zo veel mogelijk met het tobo.
de hele truc is dat je op een Mac sowieso met een toetsenbord veel sneller kan zijn dan met een muis. Je moet alleen even wennen aan de combinaties. Maar goed, voor iemand die nog nooit Windows heeft aangeraakt zijn ctrl+alt+del, ctrl+v, alt+tab of backspace (voor bovenliggende map) ook vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:22:
[...]

dan blijft nog over dat:

Je in columnview niet kan sorteren op bv datum. je dat wel kan in list view.. maar je hebt weer geen preview in listview en vica versa. Geen enkele view van finder is dus toereikend.

Komt nog eens bij dat bv command i op meerdere bestanden betekend dat je dus meerdere info schermen krijgt ipv van 1 totaal overzicht (met bv daar de totale bestandgrootte in). Wil je dat zul je dus eerst de bestanden in een apart mapje moeten copieren en command i van dat mapje moeten doen. Doe dat maar eens met een stuk of wat bestanden aldoor.

command x ontbreekt. Ja dan sleep je toch wil je zeggen. Ok command + n nieuw finder window... maar dan kan je dus wel weer eerst helemaal naar die folder navigeren waar je iets naar toe wil copieren. Geen doen ook op een laptop met alleen touchpad :/

Folders en files staan door elkaar.

Is ook al herhaalderlijk vast gelopen op samba shares en ga zo maar door...

Volgens mij heb ik dit allemaal al een keer eerder ergens verteld... komt er dus ook op neer dat ik gewoon een fatsoenlijke filebrowser mis. Finder = kut. Het heeft ook zeker zijn goede punten maar het is gewoon te spartaans voor mij.

Kijken of mac explorer uitkomst biedt ;)

En dan mis ik nog 2 programmas echt en dat zijn flashfxp en tag&rename. Voor ftp gebruik ik nu transmit wat wel aardig is maar toch een paar gebreken heeft. Je kan bv een queue niet saven.

Voor tag&rename gebruik ik nu tritag isw skoobyrenamer. Werkt opzich wel aardig maar ik zou het liever in 1 programma hebben.

En als laatst een goede archiver. Stuffit is een eeuwig gevecht... die knakkers houden er nog een ranzigere policy op na als realnetworks. Verder is het programma ook gewoon niet goed. Het installeert 2 of 3 login items. En met allerlei zwevende schermen is het ook verre van gebruiksvriendelijk. Laatste versie die ik heb bekeken is op 9.1 ofzo. Weet niet hoe het nu zit met 10.0 maar ik installeer het liever niet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door lowfi op 30-09-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

lowfi schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:41:
[...]Komt nog eens bij dat bv command i op meerdere bestanden betekend dat je dus meerdere info schermen krijgt ipv van 1 totaal overzicht (met bv daar de totale bestandgrootte in). Wil je dat zul je dus eerst de bestanden in een apart mapje moeten copieren en command i van dat mapje moeten doen. Doe dat maar eens met een stuk of wat bestanden aldoor.
Zal ik maar 1 ergenis wegnemen :P Als je [ctrl]+[cmd]+i gebruikt krijg je 1 venster met info van de geselecteerde bestanden , in plaats van een venster voor elke bestand.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
:D

ik dank u... nasty shortcut keys allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

lowfi schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:53:
:D

ik dank u... nasty shortcut keys allemaal ;)
Maar dit is eigenlijk een nieuwe 'feature' van Tiger. Voorheen had je alleen de mogelijkheid tot een enkele venster. Nog een toegift: [alt]+[cmd]+i geeft een soort floating toolbox die live update, afhankelijk van de selectie.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die keyboard shortcuts zijn mooi, nu nog onthouden ;) (Ik vergeet wel eens dat ik windows al sinds begin jaren 90 gebruik en vroeger de shortcuts ook niet kende)

Overigens mbt tot Stuffit: er is ook nog de command-line RAR en GUI's hiervoor zoals RarMe. Is dit misschien wat? (mi veel controle itt stuffit maar minder gemakkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:24:Die keyboard shortcuts zijn mooi, nu nog onthouden
Je hoeft ze niet echt te onthouden, als je de opdracht uitvoert via het menu Archief, kun je de verschillende toetsen proberen terwijl het uitrolmenu uitgeklapt is, en zie, het Toon info menu verandert dynamisch mee!
(Btw, zat al in Panther.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Wow, die alt-cmd-i is wel onwijs handig/gaaf! _/-\o_

En verder, ik mis ook echt cmd-x. Ik pak te vaak mis naar dat ding, ook de backspace van vorige ram ik te vaak op, zo ook in Camino. Verder geef ik toe dat ik finder niet 100% vind maar het is zoveel duidelijker/overzichtelijker en zoveel makkelijker dan Explorer dat ik wel over de andere problemen heenkijk ;)

//edit:
En ja, BSplayer he, dat werkte toch wel zo verschrikkelijk lekker! VLC doet ook wel z'n werk maar bijvoorbeeld geen afspeeloptie's in fullscreenmode om maar wat te noemen enzo.. :/

Iemand enig idee als vervanger van pspad? Ik gebruik nu BBedit maar vind ik toch niet 100% werken eigenlijk..

[ Voor 30% gewijzigd door stevenP op 02-10-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik nog steeds mis is een goeie vcd afspeelprogramma. de meeste players missen de mogelijkheid om 1 (left of right) audio kanaal te kiezen. VLC doet het wel, maar werkt toch niet helemaal lekker. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:18:
Hallo mede-appelaars.

Ik ben nu enige maanden verslingerd aan mijn 12" pb'tje en verwonder me nog elke dag over os x in zowel positieve als negatieve zin.

Zoals veel gebruikers heb ik vooral moeite met de finder en de 'bugs' van dit onding. Ik mis m.n. de details en snelle navigatie van de windows explorer. De alternatieven die op APL en andere fora worden aangereikt door gebruikers zijn of over the top (Pathfinder) of niet wat je zoekt (mucommander).

Ik heb nu Macintosh Explorer 4.3.5 _/-\o_ ontdekt en wil dit jullie niet onthouden:

http://www.ragesw.com/products/explorer.html

Screenshots: http://www.ragesw.com/products/explorer/screenshots/0/

Bij voldoende positieve reacties van jullie zal ik dit ook plaatsen in de sectie ' onmisbare tools/software' als een overenthousiaste mod dit niet eerst doet 8)
Hmm, ik heb er net even mee zitten spelen maar dat is een klote programma zeg, veel te veel toeters, bellen, kleuren de hele rambam. Ik hou het voorlopig bij Finder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:49:
[...]
Zal ik maar 1 ergenis wegnemen :P Als je [ctrl]+[cmd]+i gebruikt krijg je 1 venster met info van de geselecteerde bestanden , in plaats van een venster voor elke bestand.
Goede tip,

Misschien een klein beetje offtopic, maar dit doet me terugdenken aan het 'piles' idee van Apple waarmee je bestandstypes kon bundelen tot 1 stapel. Ik ben het nog niet tegengekomen in Tiger. Vraag me af of die functionaliteit nog toegevoegd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik op het moment mis is een niet overgeprijste externe TV Tuner (via kabel) die het zowel op Linux (x86) als op mn 12" G4 PowerBookje werkt. Voor de rest mis ik een snelle x86 emulatie, is best handig voor deze toekomstige programmeur ivm windows gebonden software die ik verplicht moet gebruiken ivm opleiding/stages en dergelijke.
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 00:27:
[...]

Goede tip,

Misschien een klein beetje offtopic, maar dit doet me terugdenken aan het 'piles' idee van Apple waarmee je bestandstypes kon bundelen tot 1 stapel. Ik ben het nog niet tegengekomen in Tiger. Vraag me af of die functionaliteit nog toegevoegd gaat worden.
Even opgezocht wat dat piles gedoe is en ik vind het wel een leuk ideetje, hoewel ik het niet vaak zal gebruiken. Meestal zit in een map op mn PB teveel bestanden om op die manier weer te kunnen geven en weet ik ook wat er ongeveer in de map staat. Denk niet echt dat deze feuture ooit nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Wat trouwens ook kan in plaats van ctrl-cmd-i, is alle bestanden selecteren en dan op het icoontje (dus niet de naam) van het bestand en dan more info, dan krijg je wel info over alle bestanden!

Trouwens, is er een manier om standaard die alt-cmd-i aan te hebben staan? Verdomde handig ding!

Maargoed, back ontopic..

PsPad blijft een geweldig programma, dat vind ik erg jammer dat die er niet voor Mac is.. Iemand alternatieven behalve BBedit?

[ Voor 17% gewijzigd door stevenP op 03-10-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Ik mis eigenlijk wel de mogelijkheid om software voor mijn Pocketpc die als .exe bestand wordt verspreid te installeren.
Pocketmac en Missing Sync werken voor alle overige dingen prima. Bij Pocketmac zit een cab-extracter, maar die werkt bij de software die ik heb geprobeerd niet :/
Voor PalmOS wordt de meeste software tenminste nog als .sit verspreid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:49:
[...]

Je hoeft ze niet echt te onthouden, als je de opdracht uitvoert via het menu Archief, kun je de verschillende toetsen proberen terwijl het uitrolmenu uitgeklapt is, en zie, het Toon info menu verandert dynamisch mee!
(Btw, zat al in Panther.)
Eeeeh het menu Archief :? Nu gebruik ik os x in het engels maar dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:32:
Ik mis eigenlijk wel de mogelijkheid om software voor mijn Pocketpc die als .exe bestand wordt verspreid te installeren.
Pocketmac en Missing Sync werken voor alle overige dingen prima. Bij Pocketmac zit een cab-extracter, maar die werkt bij de software die ik heb geprobeerd niet :/
Voor PalmOS wordt de meeste software tenminste nog als .sit verspreid...
Ik meen me te herinneren dat je een .cab gewoon naar je PocketPC kan kopieren. Als op het apparaat zelf dat ding opent installeert die zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Ja, een cab wel :)
Maar dan moet je dus wel een .cab hebben, en niet een .exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
@SMN:
Archief is de vernaggelde nederlandse benaming voor het menu "File"... Jaja, hoe ze d'r op komen :) Het engels werkwoord "to file" betekent inderdaad "archiveren", maar dat is nou niet echt wat bedoeld word met dit menuutje...

Oh well..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 09:19

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

cailin_coilleach schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 07:35:
@SMN:
Archief is de vernaggelde nederlandse benaming voor het menu "File"... Jaja, hoe ze d'r op komen :) Het engels werkwoord "to file" betekent inderdaad "archiveren", maar dat is nou niet echt wat bedoeld word met dit menuutje...

Oh well..
Inderdaad, waarom ze het niet gewoon Bestand hebben genoemd, net zoals in Windows. Dat is tenminste correct.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Canaria schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:59:
Ja, een cab wel :)
Maar dan moet je dus wel een .cab hebben, en niet een .exe
hey Canaria, kijk eens hier naar.....werkt perfect hoor :)
http://www.echoone.com/filejuicer/
With File Juicer you can:
# Extract images from a PowerPoint slide show.
# Extract images from PDF files.
# Recover images and video from erased flash cards
# Recover text from damaged files
# Extract CAB files from Pocket PC self installing EXE files
# Extract the images and html files in Safari's cache.
# Extract attachments from email archives.
# Convert iPhoto's iPod cache files to TIFF.
# Extract Flash animations saved in .EXE files.
# Convert zip files which have been saved as .EXE files to zip.
# Extract the JPEG pictures from Canon's RAW files.
# Extract System 7 Sounds
wat meer info over de cab files:
http://www.echoone.com/filejuicer/formats/formats.php?f=cab

[ Voor 12% gewijzigd door Nitai op 04-10-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

MST_Morpheus schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 08:05:
[...]

Inderdaad, waarom ze het niet gewoon Bestand hebben genoemd, net zoals in Windows. Dat is tenminste correct.
Ja, sorry hoor, maar dat is natuurlijk grote onzin. Archief is gewoon de beste vertaling, dat Microsoft dat nou uit plaggiaat / eigenwijsheid redenen anders heeft genoemd en daarmee de wereld gehersenspoeld heeft wil nog niet zeggen dat het daarom beter is. Een bestand is iets wat 2 landen sluiten als ze ruzie hebben. Ik vind archief juist een prima woord. Dossier zou ook een goede vertaling zijn, maar dat is op zichzelf weer een leenwoord uit het Frans.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Een bestand is iets wat 2 landen sluiten als ze ruzie hebben. Ik vind archief juist een prima woord. Dossier zou ook een goede vertaling zijn, maar dat is op zichzelf weer een leenwoord uit het Frans.
Dude, WTF? -> Van Dale. Kijk eens naar de tweede definitie van het woord "bestand" :)
verzameling gegevens met een bep. naam die logisch en fysiek een eenheid vormen, met name die geschikt zijn voor computerverwerking

[ Voor 19% gewijzigd door Liegebeest op 04-10-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:02:
[...]

Dude, WTF? -> Van Dale. Kijk eens naar de tweede definitie van het woord "bestand" :)

[...]
Tja, als ik het "akte" ofzo zou noemen, en de hele wereld neemt dat over, komt het ook in Van Dale zo te staan.
Neemt niet weg dat ik "bestand" ook een betere vertaling vind, ongeacht wie die vertaling ooit zo heeft verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt "Bestand" ook de beste oplossing. Je moet even ietsjes verder denken dat een rechtstreekse vertaling:

Archief opslaan
of
Bestand opslaan

Archief openen
of
Bestand openen

Archief sluiten
of
Bestand sluiten

Dan lijkt mij bestand toch een stuk beter :) Of werk jij altijd in archieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:55:
Ja, sorry hoor, maar dat is natuurlijk grote onzin. Archief is gewoon de beste vertaling, dat Microsoft dat nou uit plaggiaat / eigenwijsheid redenen anders heeft genoemd en daarmee de wereld gehersenspoeld heeft wil nog niet zeggen dat het daarom beter is
Je praat zelf onzin. Dit heeft helemaal niks met Microsoft te maken. "Bestand" is al zo lang als er computers zijn een correcte vertaling van "file". Sterker nog, het begrip "klantenbestand" bestond al voordat er computers bestonden en het begrip bestand heeft dan ook niks met computers te maken.

Enfin, ik noem files al bestanden sinds ik in 1984 met computers aan de gang ging :z (en nee, dat was geen PC dus no Microsoft involved).

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 04-10-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

fullscreen in video's die in in een internetpagina afspelen.
ik heb dus wmv player plug in voor quicktime gekocht maar als ik bijvoorbeeld iets afspeel op sites die zo lief zijn om de video in de pagina af te spelen en geen directe link geven (en het uit de source ook niet te vinden is) kan ik niet fullscreen kijken, en dat is klote als je je mini op je lcd tv hebt aangesloten. :(
wmv player werkt verder perfect.

Optical out mis ik ook wel.
(ik was ervan bewust dat de mini geen optical out heeft. daarom ga ik de m-audio usb apparaatje kopen)

[ Voor 15% gewijzigd door Ra5a op 04-10-2005 18:08 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds 2 weken een iMac G5. Ik mis eigenlijk niets. Wel jammer dat visual studio.net niet draait op mac, ik heb dit namelijk nodig voor school en ik heb geen zin om te beginnen emuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 09:41:
Ik heb nu sinds 2 weken een iMac G5. Ik mis eigenlijk niets. Wel jammer dat visual studio.net niet draait op mac, ik heb dit namelijk nodig voor school en ik heb geen zin om te beginnen emuleren.
Virtual PC zou toch goed moeten draaien op een G5 (ik gebruik het zelf voor het beheer van onze VMware ESX servers, dus ik weet niet zeker of het ook snel genoeg is voor Visual Studio. zal van je project afhangen).

en anders stap je toch over op XCode (Zal je leraar leuk vinden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er eigenlijk voor de mac een tooltje om dvd naar pocket pc's te rippen? Weet nl. dat dit wel bestaat voor windows (dvd to pocket pc). Met google heb ik helaas ook niet zo snel een progje kunnen vinden die dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:40:
Bestaat er eigenlijk voor de mac een tooltje om dvd naar pocket pc's te rippen? Weet nl. dat dit wel bestaat voor windows (dvd to pocket pc). Met google heb ik helaas ook niet zo snel een progje kunnen vinden die dit kan.
er zijn tooltjes om dvd's te rippen
zo uit m'n hoofd:
mac the ripper http://www.releasethedogs.com/mtr/
dvdxdv http://www.dvdxdv.com/

alleen het converteren naar een 240x320 avi file die een PocketPC snapt, welke codecs zouden die snappen?

Wat je ook kan proberen is om vlc http://videolan.org/vlc/ te gebruiken en de video-output naar een file te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 08:03:
[...]

Virtual PC zou toch goed moeten draaien op een G5 (ik gebruik het zelf voor het beheer van onze VMware ESX servers, dus ik weet niet zeker of het ook snel genoeg is voor Visual Studio. zal van je project afhangen).

en anders stap je toch over op XCode (Zal je leraar leuk vinden) :)
Ik zou heel graag met XCode (leren) werken, helaas is mijn docent hier niet voor te vinden :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:30:
Ik zou heel graag met XCode (leren) werken, helaas is mijn docent hier niet voor te vinden :p.
Gebruik je XCode met wxWidgets. Heb je meteen cross-platform applicaties die ook (soms met minimale aanpassingen) op Windows en Linux te compileren zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Exirion schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:14:
[...]

Gebruik je XCode met wxWidgets. Heb je meteen cross-platform applicaties die ook (soms met minimale aanpassingen) op Windows en Linux te compileren zijn ;)
En in de nieuwe versie van wxWidgets zit wxCocoa, waarmee je dus meteen Cocoa-applicaties krijgt. Weliswaar nog Beta, maar het begin is er :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Ok ik heb het nu helemaal gehad met mail.
HTML opmaak opnemen in mail is gewoon niet standaard.
Ben nu overgestapt op de dondervogel en dat bevalt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ma_rK schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:33:
Ok ik heb het nu helemaal gehad met mail.
HTML opmaak opnemen in mail is gewoon niet standaard.
Ben nu overgestapt op de dondervogel en dat bevalt een stuk beter.
Ja als mede-switcher vind ik dondervogel eigenlijk ook fijner dan mail.. ik heb bv meerdere email accounts die naar m'n gmail forwarden.. dondervogel kan je daarop instellen, zodat je ook weer kan replyen alsof het van die meerdere accounts komt en niet gmail. Mail kan dat niet.

Helaas dat Thunderbird dan weer geen spotlight-integratie heeft :(
Pagina: 1 2 3 4 Laatste