Switchers: wat mis je wel?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 12:33:
Het enigste wat ik wel mis op de mac is FTD (usenet-database) en PowerFTD ;) , hiervoor heb ik virtual PC draaien.

Voor de rest ben ik een erg gelukkige switcher! :)
Ik heb zelf nog nooit op een MAC gewerkt, maar kun je de source van FTD4Linux niet recompilen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Wat ik mis, en dan heb ik het over standaard os x 10.3, dus zonder extra tooltjes.

1) Een move - optie om bestanden te moven dus. Schande dat dat er niet op zit anno 2004. Nu moet je eerst een bestand kopieren, naar de andere directory gaan, het bestand plakken, terug gaan naar de oorspronkelijk directory en daar het bestand weghalen.
2) Een optie om de prioriteit van je mailtje aan te geven. Een urgent mailtje sturen kan gewoon niet.
3) Een directory met dezelfde subdirectories erBIJ kopieren. Ik heb van me pc nogal wat mp3's op cd-rom gezet, sommige cd's met dezelfde artiesten.
Als ik dan op cd 1 de directory Madonna had staan met als subdir American Life (albumnaam) en op de andere cd onder Madonna de subdir Music (ook een albumnaam) en ik kopieerde die naar dezelfde directory Muziek op me harde schijf, haalt ie eerst de Madonna/American Life subdir weg en zet ie de Madonna/Music directory er voor in de plaats. Windows voegt de directories in dat geval toe.
4) Het customizen van de desktop. Ik haat die witte vensters.
5) Een tekenprogrammaatje zoals Paint misschien?
6) Een simpel programmaatje om geluid mee op te nemen en te bewerken?
7) Een bestand naar een cd of dvd slepen zonder dat ie 'm gelijk dichtgooit (het kan geloof ik wel via disk utility, maar het moet toch ook met drag n drop kunnen, windows kan het tenslotte ook)
8) Een fatsoenlijke muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Dancing_Animal schreef op 06 juni 2004 @ 11:22:
In ieder geval deze dan beantwoorden: JetBlack op http://www.macthemes.net/reviews/themes.php
Ik had ooit nog een andere site, maar daar ben ik het adres van kwijt...

De rest is zo gok ik :)

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mis, en dan heb ik het over standaard os x 10.3, dus zonder extra tooltjes.

1) Een move - optie om bestanden te moven dus. Schande dat dat er niet op zit anno 2004. Nu moet je eerst een bestand kopieren, naar de andere directory gaan, het bestand plakken, terug gaan naar de oorspronkelijk directory en daar het bestand weghalen.
Hou de command of alt toets eens ingedrukt, welke van de twee het groene bolletje met het plusje erin ook weghaalt :)
8) Een fatsoenlijke muis
Jij hebt nog zo'n rond irritant ding? Je kan iedere willekeurige USB muis gewoon aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

sjaakaq

It might get loud

3) Een directory met dezelfde subdirectories erBIJ kopieren. Ik heb van me pc nogal wat mp3's op cd-rom gezet, sommige cd's met dezelfde artiesten.
Als ik dan op cd 1 de directory Madonna had staan met als subdir American Life (albumnaam) en op de andere cd onder Madonna de subdir Music (ook een albumnaam) en ik kopieerde die naar dezelfde directory Muziek op me harde schijf, haalt ie eerst de Madonna/American Life subdir weg en zet ie de Madonna/Music directory er voor in de plaats. Windows voegt de directories in dat geval toe.
Je meent toch niet dat een Mac dit niet kan hè :X

My god...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
leokennis schreef op 06 juni 2004 @ 11:58:
[...]

Je meent toch niet dat een Mac dit niet kan hè :X

My god...
En wat is het verschil dat je niet gewoon de folder Music pakt ipv Madonna en die in Madonna gooit?

Ik heb het iig nog nooit gemist. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Sage schreef op 06 juni 2004 @ 14:54:
[...]

En wat is het verschil dat je niet gewoon de folder Music pakt ipv Madonna en die in Madonna gooit?

Ik heb het iig nog nooit gemist. ;)
Dan heb je zeker nog nooit heel veel subdirectories in 1 keer gekopieerd waarvan er al gelijknamige directories in de bestemmingsdirectory bestonden.
Ik wil ALLE dirs onder de dir Madonna kopieren, niet alleen Music, of ze al bestaan in de doeldir of niet. En sommige hebben daaronder ook weer hun subdirs, die ga ik niet allemaal met de hand kopieren.

[ Voor 12% gewijzigd door Dancing_Animal op 06-06-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik vooral gemist heb in de tijd dat ik op een Mac werkte (m'n vriend heeft een paar maanden een Mac gehad) was de 'Show Desktop' knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 19:31:
Wat ik vooral gemist heb in de tijd dat ik op een Mac werkte (m'n vriend heeft een paar maanden een Mac gehad) was de 'Show Desktop' knop...
Druk eens op F11, lang leve Expose.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Slepen met cmd ingedrukt
2) Een optie om de prioriteit van je mailtje aan te geven. Een urgent mailtje sturen kan gewoon niet.
http://home.tiscalinet.ch/david.frank/projects/mailpriority/ en http://www.macosxhints.co...p?story=20030306183634312 (ok, het zou handig zijn als het standaard kon)
Dat is idd vervelend als je dat zo gewend bent...
Witte vensters :?
5) Een tekenprogrammaatje zoals Paint misschien?
6) Een simpel programmaatje om geluid mee op te nemen en te bewerken?
Er zit wel een sound-recording tool geloof ik bij (Simple Sound oid?) maar dat stelt weinig voor. Met de Quicktime Player Pro kan je copy/pasten en re-encoden.
Daarintegen zit er in QuickTime genoeg mogelijkheden/API's waardoor het voor devvers makkelijk is een tooltje ervoor te bouwen.
Kijk eens op macupdate.com :)
7) Een bestand naar een cd of dvd slepen zonder dat ie 'm gelijk dichtgooit (het kan geloof ik wel via disk utility, maar het moet toch ook met drag n drop kunnen, windows kan het tenslotte ook)
dichtgooit :?
8) Een fatsoenlijke muis
Nieuwe kopuh :P

Met een aantal punten heb je op zich wel gelijk - dat KAN beter. Maar aan de andere kant - wat moet je met een paint of andere te simpel proggel als dat vv niet voldoet? :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 17:09

fcs

chem schreef op 07 juni 2004 @ 10:51:
[...]
Slepen met cmd ingedrukt
[...]
http://home.tiscalinet.ch/david.frank/projects/mailpriority/ en http://www.macosxhints.co...p?story=20030306183634312 (ok, het zou handig zijn als het standaard kon)
[...]
Dat is idd vervelend als je dat zo gewend bent...
[...]
Witte vensters :?

als je mac standaart installeerd, dan laat hij witte venster zien (finder oa).
Dit is allemaal aan te passen... (ff zo uit mijn hoofd appletje k of j tergelijkertijd. Dan krijg je de "eigenschappen" van de "vensters"...)
[...]
Er zit wel een sound-recording tool geloof ik bij (Simple Sound oid?) maar dat stelt weinig voor. Met de Quicktime Player Pro kan je copy/pasten en re-encoden.
Daarintegen zit er in QuickTime genoeg mogelijkheden/API's waardoor het voor devvers makkelijk is een tooltje ervoor te bouwen.
Kijk eens op macupdate.com :)
[...]

dichtgooit :?
[...]
Denk dat ie het dicht "clicken" bedoelt.. Heb z'n slim drive, die maakt ook gelijk een click geluid als je de cd erin zet. Je moet idd via een eject knop op je toetsenboard je cd eruit halen (powerbook ect, weet niet hoe het zit met de desktops g4/g5 gevallen).

Nieuwe kopuh :P

Met een aantal punten heb je op zich wel gelijk - dat KAN beter. Maar aan de andere kant - wat moet je met een paint of andere te simpel proggel als dat vv niet voldoet? :)
Dit klopt idd. Paint is in sommige gevallen handig, echter, voor grotere werk kun je het eigelijk niet gebruiken. Dat mac os x beter kan, is duidelijk. Wat ik tot nu toe gezien heb, is dat echter meer dan genoeg (voor een simpele gebruiker).

Tja.... Die muis.... Heb op mijn werk er even mee mogen spelen (voor isp support doeleinden) en kan gerust zegen dat die muis zeker verbetert mag worden.. .Inmiddels heb je ook rechtermuisknop support in X. Op de powerbook die ik gebruik heb ik geen muis nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 12:33:
Het enigste wat ik wel mis op de mac is FTD (usenet-database) en PowerFTD ;) , hiervoor heb ik virtual PC draaien.

Voor de rest ben ik een erg gelukkige switcher! :)
Wat gebruik je trouwens als binary newsreader, par 1/2, filejoiner en unpacker (voor rars etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis Mijn Razor, mijn 2e en 3e muis knop.
Verder mis ik mijn GAMES, VRIJHEID, het feit dat ik bij het upgrade geen nieuwe pc hoef te kopen alleen 1 á 2 onderdelen, het feit ddat ik kan indelen waar een programma staat en ga zo maar door

na 1 jaartje MAC ben ik vergeven en ben terug geswitched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Laatst online: 12-07 15:32
Unpacker = Dropzip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 11:33:
Verder mis ik mijn GAMES, VRIJHEID, het feit dat ik bij het upgrade geen nieuwe pc hoef te kopen alleen 1 á 2 onderdelen, het feit ddat ik kan indelen waar een programma staat en ga zo maar door

Lekker wazig en ononderbouwd verhaal.

Bedankt voor je gulle bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:22

geen probleem als je Eudora gebruikt voor je mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:44

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Meerdere muisknoppen werken ook onder de mac
Verder mis ik mijn GAMES
Tja.
, VRIJHEID
Wat bedoel je hier mee?
het feit dat ik bij het upgrade geen nieuwe pc hoef te kopen alleen 1 á 2 onderdelen,
Dat weet je van te voren al.
het feit ddat ik kan indelen waar een programma staat
Dat kan gewoon.
en ga zo maar door
Nog geen zinnige argumenten gehoord, dus ga eens door?
Wanneer was dat jaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:55

Maximus

There is no substitute

Ik mis een IRC Client waar ik meer dan 1 server ik kan gooien

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Maximus schreef op 18 juni 2004 @ 14:43:
Leer Snak gebruiken?

Je switched nu met /server oid?

Kies cmd-K en maak daar een 2e server aan en kies Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 11:15:
Het is even wennen.
Ik mis inderdaad de page up/down/delete knoppen (powerbook)
[quote]

http://a1792.g.akamai.net...owerbook17top09162003.jpg

Rechtsboven, maar ik begrijp dat het 1Ghz model een ander toetsenbord heeft?

Wat ik zelf wel eens lastig vind op een mac dat je te gemakkelijk iets renamed of dat je een bestand of map per ongeluk in een andere map sleept... iets teveel drag and drop dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Laatst online: 12-07 15:32
Dat ken ik wel. Vooral dat renamen. Ik had enter ook logischer gevonden voor het openen van files dan appletje O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik mis:
freeware brandprogsels (of ik ben gewoon blind)
MS Access
warez :X
webcam support voor msn
verder ben ik een hele gelukkige switcher... volgend jaar misschien nog een e/iMac erbij, of misschien tegen die tijd wel een powerbook. Voorlopig ben ik heel gelukkig met mn 12" aaiboek

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan toch gewoon branden in Finder? Daarmee zit je in ieder geval goed voor de basic dingen ;)
Anders kun je fink installeren en K3b, of anders gewoon cdrecord vanaf de commandline draaien, dan kun je ook alles, maar dat vergt een beetje leeswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[quote]Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 15:01:
[quote]Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 11:15:
Het is even wennen.
Ik mis inderdaad de page up/down/delete knoppen (powerbook)
http://a1792.g.akamai.net...owerbook17top09162003.jpg

Rechtsboven, maar ik begrijp dat het 1Ghz model een ander toetsenbord heeft?
Eh, nee? Die tobo's zijn allemaal hetzelfde. En ik heb het al uitgelegd:
page up/down en home/end zitten met de Fn toets bij de pijtjes toetsen. Er staat ook op 'page', 'home' en 'end'. De delete-toets zit onder de backspace met behulp van Fn. dus Fn-backspace == Del.

Is bij alle powerbooks met Fn-toets zo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maximus schreef op 18 juni 2004 @ 14:43:
Colloquy kan het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

en xchat-aqua natuurlijk

hier dus

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat gebruik je trouwens als binary newsreader, par 1/2, filejoiner en unpacker (voor rars etc)?
Thoth, MacParDeluxe, Merger of Split&Concat, UnRarX. Allemaal te vinden via versiontracker.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

h4ns schreef op 19 juni 2004 @ 03:43:
[...]

Thoth, MacParDeluxe, Merger of Split&Concat, UnRarX. Allemaal te vinden via versiontracker.com
voor binary newsreader gebruik ik zelf UNISON , werkt echt veel lekkerder als toth vind ik dan. Doet y-enc, automatisch groepen, multithread downloading. Werkt beetje gelijk aan NBpro onder windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05

Wat betreft upgraden:
- IDE harddisk
- IDE fikker
- PC133 of DDR333 geheugen
- PCI/AGP hardware

goh, je kunt gewoon een cheapo NIC in je apple drukken, je kunt gewoon cheapo geheugen gebruiken, je kunt mbv een PC en een flashtool gewoon normale PC videokaarten in je mac drukken, je kunt gewoon IDE hardware in je PC drukken.

denk dat ik volgend jaar een afgeschreven G4 466 met 512MB geheugen en een 30GB 5400RPM disk ga overkopen, ff wat geheugen erbij, andere fikker erin, snellere hdd erin, draait ie als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
jonggoud.nl schreef op 01 juni 2004 @ 12:15:
Ik mis Photoshop ;)

Huh hoor ik jullie denken, ja ik heb dus een officiele licentie voor mijn Win bak voor CS, en moet er dus nu ook eentje gaan aanschaffen voor Apple... Vindt het een beetje jammer dat ik niet gewoon een CDtje kan kopen van Adobe zonder licentie en mijn Win licentie mag gebruiken.... Ik ben toch de enige die het zal gebruiken

edit:
En zoals velen mis ik een scrollknopje op mijn Emac
je kunt de cd's wel los kopen
maar de vraag is of je de licentie dan mag gebruiken ?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Ik ben inmiddels 4 jaar geleden geswitched,

- ik mis de aandacht van mede-computeraars... vreger stuurden ze me nog wel eens een mailtje om te zggen dat ik ze een virus gestuurd had.... die krijg ik nu nooit meer. :'(

- Vensters maximaliseren mis ik nog geregeld.

- Rechtermuisknop mis ik nog wel een beetje, hoewel ik steeds meer met keybord-shortcuts begin te werken, wat ook veel beter tegen RSI is.

- Er is veel minder concurrentie onder de Maccers dan onder de PC-ers... als je een oud Macje heb staan gaat niemand gelijk roepen dat hij veel beter spul heeft. Maar dit mis ik eigenlijk meer als kiespijn.

- Dat gezeur over software vind ik altijd jammer. Er zijn net zo veel software titles voor de Mac als voor de PC, tenzij PC gebruikers ook alle zinloze software meetellen die je koopt bij de marskramer / Bart Smit / Blokker. Alles wat je op een PC kunt doen, kun je met een Mac, je zult hooguit een ander programma nodig hebben, maar meestal is dezelfde titel er gewoon voor de Mac. ( zowel te koop als "via-via" ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
jonggoud.nl schreef op 01 juni 2004 @ 12:15:
Ik mis Photoshop ;)

Huh hoor ik jullie denken, ja ik heb dus een officiele licentie voor mijn Win bak voor CS, en moet er dus nu ook eentje gaan aanschaffen voor Apple... Vindt het een beetje jammer dat ik niet gewoon een CDtje kan kopen van Adobe zonder licentie en mijn Win licentie mag gebruiken.... Ik ben toch de enige die het zal gebruiken
Veel bedrijven doen helemaal niet moeilijk over licenties. Als je contact opneemt met de softwaremaker en verteld dat je bent overgestapt op een ander platform, mag je vaak de programma's en de liscenties omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 10:21
Wat ik mis is een tooltje dat automagisch file(s) upload als ze lokaal veranderen. Onder Windows gebruikte ik altijd de folder monitor (of iets dergelijks) van WinSCP, als ik JSP's zit te coden komt het vaak voor dat ik uit verschillende directory's bestanden moet uploaden en het is vrij onhandig om dit telkens handmatig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
|orion: je hebt nog niet naar 'folder actions' gekeken?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
Wat ik vooral mis is vrije tijd. Ik blijf maar bezig met applescripten, designen, ...

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
blackd schreef op 28 juni 2004 @ 02:45:
|orion: je hebt nog niet naar 'folder actions' gekeken?
Jawel, maar ik had niet het idee dat wat ik zocht op de website van Apple stond, ik zal er nog eens naar kijken straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
|orion schreef op 28 juni 2004 @ 08:40:
[...]
Jawel, maar ik had niet het idee dat wat ik zocht op de website van Apple stond, ik zal er nog eens naar kijken straks
Edit: Volgens mij is het niet helemaal wat ik zoek. Ik kan het wel in een script zetten maar dan moet ik met een vage constructie m'n files verplaatsen naar een andere directory als ze zijn geupload, de folder actions lijken niet te reageren op het 'gewoon' updaten van files :(

Edit: Dit moest een edit zijn, geen quote. Excuus

[ Voor 7% gewijzigd door |orion op 28-06-2004 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Als je een beetje unix "savvy" bent kun je met rsync en/of een bashscript dit voor elkaar krijgen.

Zoektermen: OSX bash crontab rsync

en misschien

scp of ftp

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

unSOUND schreef op 25 juni 2004 @ 17:06:

- Vensters maximaliseren mis ik nog geregeld.
klik op de (+) met alt ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Aangezien dit een soort van algemeen topicje is mag een schopje wel??

Nu 2 dagen "overgestapt" van linux naar apple (iBook G4) en ik mis enkele tekens op mn toetsenbord: het pipe teken, best handig op de commandolijn, en de vierkante haakjes. Nu heb ik zoiets van: ze zitten er zeker, alleen waar staan ze?? Wat ik ook mis is de soms wat uitgebrijdere manier van instellingsmogelijkheden.

Het grootste gemis vind ik wel het ontbreken van een line in op mn iBook. Ik wist het op voorhand maar een powerbook lag niet in het budget en een desktop pc komt er hier niet meer in. Ik zal dus nog ergens een externe (usb) geluidskaart moeten opsporen.

Wat ik dan weer niet mis is het gezeik om hardware aan de praat te krijgen, gebruiksgemak is wel de grootse reden waarom ik van linux afwilde..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Yalopa schreef op 15 augustus 2004 @ 16:03:

Nu 2 dagen "overgestapt" van linux naar apple (iBook G4) en ik mis enkele tekens op mn toetsenbord: het pipe teken, best handig op de commandolijn, en de vierkante haakjes. Nu heb ik zoiets van: ze zitten er zeker, alleen waar staan ze?? Wat ik ook mis is de soms wat uitgebrijdere manier van instellingsmogelijkheden.
Wat voor kb heb jij in vredesnaam? Het pipe teken | zit boven de \ naast de enter toets en daar weer boven zitten bij mij de 2 toetsen met [] en {} als je dat bedoelt.
Het grootste gemis vind ik wel het ontbreken van een line in op mn iBook. Ik wist het op voorhand maar een powerbook lag niet in het budget en een desktop pc komt er hier niet meer in. Ik zal dus nog ergens een externe (usb) geluidskaart moeten opsporen.
zoek naar iMic kost iets van 30-40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb geen enkel van die tekens die je opnoemt, ik had ze tot nu toe nog niet gemist . Ik heb wel een belgisch keyboard, geen nederlands..

wat betreft die extrene geluidskaart, het kan natuurlijk, maar ik vind het toch een beetje jammer dat zoiets er niet standaard op zit..

[ Voor 34% gewijzigd door Yalopa op 15-08-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 21:35
Yalopa schreef op 15 augustus 2004 @ 16:55:
Ik heb geen enkel van die tekens die je opnoemt, ik had ze tot nu toe nog niet gemist . Ik heb wel een belgisch keyboard, geen nederlands..
Een vriend van me die onlangs ook een iBook heeft gekocht, wist me te vertellen dat je ctrl+( enzo kan gebruiken. Je kan alle combinaties zien via Apple menu > System Preferences > International > Input menu > keyboard viewer.

Daarnaast laat hij ook weten dat azerty een *beep* indeling is :P

edit:
ctrl ipv appeltje

[ Voor 6% gewijzigd door Nephilim op 16-08-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Yalopa schreef op 15 augustus 2004 @ 16:55:
Lijkt me toch sterk, op de mijne (Spaans) zit het gewoon...
Zonder [ en ] kun je toch niet leven.... :/

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Yalopa schreef op 15 augustus 2004 @ 16:03:

Gebruik keycaps om je toetsenbordindeling te vinden. Keycaps zet je aan als volgt (in Panther, want in Jaguar moet je kijken in de map met hulpprogramma's):
1. Open 'Apple -> Systeemvoorkeuren'
2. Ga naar 'Landinstellingen'
3. Klik op de tab 'Invoermenu'
4. Vink nu de volgende opties aan:
* Lettertekenpalet (als je het handig vind)
* Toetsenbordweergave
5. Vink ook de optie 'Toon invoermenu in menubalk' aan

---

Nu zal je in de menubalk een (Nederlandse) vlag zien. Als je nu klikt op 'Toon toetsenbordweergave' dan krijg je een mini-toetsenbord met je toetsenbordindeling te zien. Als je nu bijvoorbeeld wilt weten waar je de 'ß'(ringel-S) of de '?'(umlaut) kan vinden, houdt dan een 'modifier' toets ingedrukt ('ALT', 'CTRL' en de Apple toets). De indeling geldt voor alle programma's, dus je kan deze modifier toetscombinaties ook gebruiken in bijv. Word X.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
MacWolf schreef op 16 augustus 2004 @ 23:31:
[...]

Gebruik keycaps om je toetsenbordindeling te vinden. Keycaps zet je aan als volgt (in Panther, want in Jaguar moet je kijken in de map met hulpprogramma's):
1. Open 'Apple -> Systeemvoorkeuren'
2. Ga naar 'Landinstellingen'
3. Klik op de tab 'Invoermenu'
4. Vink nu de volgende opties aan:
* Lettertekenpalet (als je het handig vind)
* Toetsenbordweergave
5. Vink ook de optie 'Toon invoermenu in menubalk' aan

---

Nu zal je in de menubalk een (Nederlandse) vlag zien. Als je nu klikt op 'Toon toetsenbordweergave' dan krijg je een mini-toetsenbord met je toetsenbordindeling te zien. Als je nu bijvoorbeeld wilt weten waar je de 'ß'(ringel-S) of de '?'(umlaut) kan vinden, houdt dan een 'modifier' toets ingedrukt ('ALT', 'CTRL' en de Apple toets). De indeling geldt voor alle programma's, dus je kan deze modifier toetscombinaties ook gebruiken in bijv. Word X.
---

Edit: Ik zie nu dat hetzelfde verhaal al gepost was, maar laat het hier, mocht het niet helemaal duidelijk zijn.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu al een maand geleden dat ik geswitched heb:
PC ruilen tegen MAC: welke config?

Wat mis ik nu nog:
Hardware

- Driver support voor 5.1 geluidskaarten! Waarom kan je geen SBLive! of Audigy in je mac steken? Of Terratec kaartjes? Onder linux werken ze perfect, niet onder OSX.
Direct surround geluid, MIDI aansluitingen, microfoon ingang, ... Nu heb ik enkel stereo-out :(

- DVD-RW ondersteuning in alle apps: enkel een paar Pioneer modellen werken met alle apps? Andere, zoals de NEC2510, worden enkel in Toast herkend?

- Meer grafische kaarten en even goedkoop zoals de PC-versies: tenslotte verschilt toch enkel de firmware?

- Waarom geen deftige TV-out ?

- De prijzen ... mac onderdelen zijn altijd duurder :(

Software

- Eerlijk gezegd: "warez" mis ik toch :| Tijdens mijn PC-jaren direct toegang tot verschillende games & apps. Maar laten we dit buiten beschouwing laten.

- Bestaan er goede (freeware?) simulatie programma's om elektrische schema's te ontwerpen zoals PSpice? Elektronic Workbench?

- Games zouden toch vlugger voor mac uitgebracht mogen worden en de ondersteuning van de game-ontwikkelaars voor het Mac-platform zou groter moeten worden.

- NTFS & FAT32 write support. Momenteel steek ik ook pc's in elkaar voor andere personen. Handig om zo bestanden over te zetten via een externe USB behuizing. Nu gebeurt alles via FTP.

Dit zijn zo wat de nadelen die ik ondervind. Een gevoel van beperking in de vrijheid die ik heb als ex- pc gebruiker. Al moet ik zeggen: de troost is groot wanneer ik vaststel dat ik geen virusen meer heb, geen vastlopers, alles simpeler, stabieler,... geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
- Meer grafische kaarten en even goedkoop zoals de PC-versies: tenslotte verschilt toch enkel de firmware?
Dit is niet zo simpel. Ati had al aangegeven dat ze voor een kleinere markt toch even goede drivers moet zien te ontwikkelen, het team dat deze drivers ontwikkeld moet ook gefinancierd worden. Meer info is hierover te vinden op de Inside Mac Games site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NTFS & FAT32 write support. Momenteel steek ik ook pc's in elkaar voor andere personen. Handig om zo bestanden over te zetten via een externe USB behuizing. Nu gebeurt alles via FTP.
Dit zit er gewoon in toch? Ik heb regelmatig met mijn FAT32 iPod partitie zitten werken. Als het goed is moet NTFS support er ook inzitten, zeker met 10.3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 16:38:
- Driver support voor 5.1 geluidskaarten! Waarom kan je geen SBLive! of Audigy in je mac steken? Of Terratec kaartjes? Onder linux werken ze perfect, niet onder OSX.
Direct surround geluid, MIDI aansluitingen, microfoon ingang, ... Nu heb ik enkel stereo-out :(
naar mijn weten kan je gewoon een 7.1 geluidskaart kopen voor de mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twan1 schreef op 17 augustus 2004 @ 17:36:
[...]
naar mijn weten kan je gewoon een 7.1 geluidskaart kopen voor de mac
De M-Audio, maar die is bijna nergens verkrijgbaar (ik spreek hier over W-Vlaanderen > Belgie). Ga je een pc-winkel binnen, zijn het voor 99% creative kaartjes, met wat geluk vind je kaarten van Terratec of Hercules.
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 16:58:
[...]

Dit zit er gewoon in toch? Ik heb regelmatig met mijn FAT32 iPod partitie zitten werken. Als het goed is moet NTFS support er ook inzitten, zeker met 10.3.5.
? Ben je zeker? Een maand geleden op dit forum zei iedereen enkel READ support voor NTFS en FAT32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik ben van Antwerpen, en ik heb hier in de buurt een mac winkel waar het op de prijslijst staat

edit: het was op de apple site..excuses

[ Voor 19% gewijzigd door twan1 op 17-08-2004 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ok het werk nu, maar "alt" + "shift" + l vind ik wel erg abnormaal om een | te krijgen. bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingen
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-02-2024
chem schreef op 28 juni 2004 @ 10:31:
[...]

klik op de (+) met alt ingedrukt.
Dat werkt helemaal niet :/

Kheb het vanmiddag geprobeerd en zowel Word, Textedit als een Finder-window willen niet maximaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 17:42:
[...]

? Ben je zeker? Een maand geleden op dit forum zei iedereen enkel READ support voor NTFS en FAT32.
Heel erg zeker. De bestanden die op mijn iPod staan spreken boekdelen. Ik neem aan dat het voor externe HDs gewoon hetzelfde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dingen schreef op 18 augustus 2004 @ 00:11:
[...]

Dat werkt helemaal niet :/

Kheb het vanmiddag geprobeerd en zowel Word, Textedit als een Finder-window willen niet maximaliseren.
Dat klopt. Wat het namelijk doet is (en dat is al sinds Classic MacOS) alle windows van een app vergroten (of minimaliseren als je op de (-) drukt, of sluiten op de (x).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 16:38:
Nu al een maand geleden dat ik geswitched heb:
PC ruilen tegen MAC: welke config?

Wat mis ik nu nog:
Hardware

- DVD-RW ondersteuning in alle apps: enkel een paar Pioneer modellen werken met alle apps? Andere, zoals de NEC2510, worden enkel in Toast herkend?

- Waarom geen deftige TV-out ?

- De prijzen ... mac onderdelen zijn altijd duurder :(

Software

- Eerlijk gezegd: "warez" mis ik toch :| Tijdens mijn PC-jaren direct toegang tot verschillende games & apps. Maar laten we dit buiten beschouwing laten.

- Bestaan er goede (freeware?) simulatie programma's om elektrische schema's te ontwerpen zoals PSpice? Elektronic Workbench?

- Games zouden toch vlugger voor mac uitgebracht mogen worden en de ondersteuning van de game-ontwikkelaars voor het Mac-platform zou groter moeten worden.

- NTFS & FAT32 write support. Momenteel steek ik ook pc's in elkaar voor andere personen. Handig om zo bestanden over te zetten via een externe USB behuizing. Nu gebeurt alles via FTP.

Dit zijn zo wat de nadelen die ik ondervind. Een gevoel van beperking in de vrijheid die ik heb als ex- pc gebruiker. Al moet ik zeggen: de troost is groot wanneer ik vaststel dat ik geen virusen meer heb, geen vastlopers, alles simpeler, stabieler,... geworden is.
Alle punten zijn zaken die je van te voren wist. Toch?

Wat niet klopt:

Fat32 wordt volledig ondersteund. Warez zijn geen enkel probleem, als je maar goed zoekt.

Als je het met deze kennis in het achterhoofd overnieuw zou doen, zou je dan nog steeds switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingen
CyBeR schreef op 18 augustus 2004 @ 00:22:
[...]

Dat klopt. Wat het namelijk doet is (en dat is al sinds Classic MacOS) alle windows van een app vergroten (of minimaliseren als je op de (-) drukt, of sluiten op de (x).)
Maar echt maximaliseren kan dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingen
Bedoel je iets als Crocodile Physics? Dat gebruik ik zelf op m'n Mac om elektronische schakelingen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dingen schreef op 18 augustus 2004 @ 01:18:
[...]

Dat concept bestaat niet in MacOS. Je komt het dichtst bij door op het plusje te clicken.

Overigens verschilt het een beetje per app hoe groot 't wordt hoor. Terminals bijvoorbeeld nemen wel 't gehele scherm (excl. Dock) in als je ze maximized. Safari echter neemt alleen de hoogte aan.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 18-08-2004 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q schreef op 18 augustus 2004 @ 01:12:
[...]

Alle punten zijn zaken die je van te voren wist. Toch?
Jaja, ik moet toegeven dat ik wat last heb van heimwee door al dat Doom3 geweld de laatste tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 01:53:
[...]

Jaja, ik moet toegeven dat ik wat last heb van heimwee door al dat Doom3 geweld de laatste tijd ;)
offtopic: Ach, ik heb m uitgespeeld en afgezien dat het er "wel aardig" uit zag was er niet veel aan.

De enige reden om nog een pc te houden is voor mij: Halflife 2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Dingen schreef op 18 augustus 2004 @ 01:18:
[...]

Niet zoals je op Windows gewend bent. Vensters houden trouwens wel informatie ogeslagen over de grootte en de locatie. Als je bijvoorbeeld een nieuw finder venster opent, deze resized naar gewenste grootte en daarna sluit, dan zal de volgende keer dat je een finder venster opent, deze op de net 'ingestelde' grootte openen. Ditzelfde geld voor het hele systeem en werkt dus ook in Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

heb ooit eens met een apple gewerkt (powermac4 of zo iets) moet zeggen dat die een hele goede indruk bij mij achtergelaten heeft
vond toen het bedrag voor de aanschaf nogal hoog ten opzichte van mijn pc dus dat is het eerste punt wat mij ervan weerhouden heeft
verder game ik graag dus is zon apple gezien mijn aangeschafte games ook geen optie

voor andere zaken als muziek editten en grafische vormgeving moet de pc in de mac zijn meerdere erkennen
je zal er niet lang voor nodig hebben om aan zon mac te wennen als je maar wilt zelfde geld bijvoorbeeld als je overstapt op linux wat ik hier ook op andere stations draai.

ik denk dat je een hele goede switch hebt gemaakt voor de toepassingen die je er op doet zou ik zon geval het zelfde hebben gedaan :)

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ben zelf sinds gisteren ook in het bezit van een apple en ik vroeg me af of iemand weet of er een overzichtspagina is van Windows software en mogelijke Mac (os x) equivalenten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

/Applications/ en ~/Applications/

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de System Profiler kun je ook een lijstje van software en hun versienummers opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik drukte me blijkbaar niet goed uit :)

Ik bedoel "als je Trillian gebruikte, probeer dan Adium eens" maar dan een overzicht van meer progsels ....

Ik heb in de diverse topics al e.e.a. opgepikt, maar het leek me handig als er ergens een overzichtje te vinden zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

TheRookie schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:10:
Ik drukte me blijkbaar niet goed uit :)

Ik bedoel "als je Trillian gebruikte, probeer dan Adium eens" maar dan een overzicht van meer progsels ....

Ik heb in de diverse topics al e.e.a. opgepikt, maar het leek me handig als er ergens een overzichtje te vinden zou zijn ;)
Maak het :)

In Onmisbare tools / software kun je iig alvast je neus ophalen in de wereld der Mac software ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:35
Dat, en op de website van Apple is zelf een dergelijke lijst beschikbaar...

Ik ben even vergeten waar die precies staat, maar met een beetje zoekwerk zal je'm wel vinden :)

EDIT:
Hebbes... Ga eens naar de Apple website en kies daar uit de menubalk "made4mac"...

[ Voor 23% gewijzigd door Liegebeest op 22-07-2005 12:24 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ibook G4 met tiger, vindt het heel fijn werken, maar wat ik mis;
- een goeie mp3speler zoals winamp/foobar ipv dat ronduit baggere prut genaamd itunes
- een overzichtelijke manier om apps te switchen die je ook daadwerkelijk de indruk geven dat je op een multi-tasking OS zit ipv dat nogmaals baggere exposé (geef me gewoon een taakbalk), als je via de dock iets opent wil hij nog eens vaak verzuimen om de bijbehorende vensters daarvan ook te openen. in XP hoef ik allene mijn progsel in de taakbalk aan te klikken en klaar, what's so hard about that?
- naadlozere integratie tussen PC & Mac apps; dit ligt niet per definitie aan apple.. ik heb het hier over compatibiliteit microsoft outlook & entourage, want die is er gewoon niet, als je meer dan een dag zit te klooien om je mailboxes te verhuizen dan klopt er iets niet (microsoft entourage ondersteund geen import van pc ms outlook psts :X 8)7)
- veel websites werken gewoon niet of uitermate buggy op de mac.. ook in dezelfde browser (firefox pc/mac), crasht java de hele tijd op de mac..
- omdat ik de officiële versie van quicktime echt HAAT, maar dan ook echt HAAT, eveneens als realplayer (bah, wat een vieze smerige ranzige progsels zijn dat, vreten systeem-resources zoals een dikke vreetzak drie taarten vreet, om nog maar te zwijgen over die irritante pop-ups..) zie ik graag versies van RP + QT alternative voor de mac tegemoet..
- ook zo iets, er moet veel betere integratie komen van audio/video media binnen browsers, die is gewoonweg bagger.. bestanden die niet goed worden ondersteund (ze spelen slecht af, of haperig, en neeh, dit lijkt mij niet aan de 1.22 GHz. G4 te liggen, of aan de internetverbinding die ik heb).. full-screen modus is tot nu toe op geen enkel media-formaat ondersteund.. je kan d'r op klikken wat je wil, het blijft gewoon een mediabestandje binnen een klein venstertje..

En dat was het wel.. Op die kleine dingen na is het een prima OS; alhoewel die slurpende venstertjes van mij ook wel weg mogen (is alleen maar irritant).. Dadelijk ff kijken hoe ik dat kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

@dawuss: daarom vroeg ik 't ook: Why re-invent the wheel B)
@cailin: thanks, zo iets bedoelde ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 14:49
- goede printer support. als je geen HP of canon printer hebt ben je de lul.
- ordinair knippen plakken van bestanden ipv dat rsi-opwekkende gesleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat ik wel mistte op mijn iBook toen ik die nog had.

1. delete knopje, FN + backspace is niet geweldig imho
2. een goede mp3 speler, ik vind iTunes veel te log en kon er niet echt handig mijn mp3s mee sorteren
3. een goedwerkende openoffice. Dat vage X gebeuren van OSX werkte gewoon totaal niet bij mij waardoor openoffice niet werkte en neooffice/j liep continu vast
4. een lokaaldraaiende php engine. Wederom gezeur dat X niet gesupport werd.
5. een 2e muisknop en scrollmogelijkheid op mijn touchpadje (dus externe muis was altijd nodig).
6. support voor diverse externe drives. Van de externe drives die ik hier heb werkte de helft maar.
7. De mogelijkheid om makkelijk cds te branden, waarbij ik branden via de diskmanager niet handig/logisch noemde
8. en imho een van de meest gemistte dingen was wel iets van een startmenu oid waar ik gewoon programmas mee kon starten. Het handmatig in de applications directory bladeren vond ik maar niets.
9. printen is me ook nooit gelukt op die iBook
10. En het meest gemistte aan de iBook was wel de snelheid. Ik vond het ding zo ongelovelijk traag dat het op een gegeven moment niet leuk meer was om mee te werken. Ik ben nogal een vervent multitasker (40 schermpjes open is geen uitzondering) en dat trok mijn iBookje niet. Ding werd gewoon traag als ik 15 subethaedit, 2 cyberduck, iTunes/VLC, 3 finder en een neooffice schermpje open had staan. Terwijl mijn vorige notebook (een PB met 1,5GHz Cel en shared geheugen) dit zelfs nog prima deed. (en om heel eerlijk te zijn, dat ding was een k*tding).

En vast nog wel meer kleine dingetjes waar ik tegen aanliep, zo vond ik de hele finder gewoon k*t werken ivm windows explorer. Een bestandje verplaatsen ging in mijn ogen veel moeilijker en omslachtiger dan gewoon een CTRL-X CTRL-V op mijn windows bakken.
hoe dan ook, een apple is niets voor mij.

Wat ik op dit moment eigenlijk mis is.
1. de extreem lange accuduur van die Apple
2. het design/stevigheid van het ding

[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 22-07-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:27:
Ik heb een ibook G4 met tiger, vindt het heel fijn werken, maar wat ik mis;

- een overzichtelijke manier om apps te switchen die je ook daadwerkelijk de indruk geven dat je op een multi-tasking OS zit ipv dat nogmaals baggere exposé (geef me gewoon een taakbalk), als je via de dock iets opent wil hij nog eens vaak verzuimen om de bijbehorende vensters daarvan ook te openen. in XP hoef ik allene mijn progsel in de taakbalk aan te klikken en klaar, what's so hard about that?
Cmd-tab?
- naadlozere integratie tussen PC & Mac apps; dit ligt niet per definitie aan apple.. ik heb het hier over compatibiliteit microsoft outlook & entourage, want die is er gewoon niet, als je meer dan een dag zit te klooien om je mailboxes te verhuizen dan klopt er iets niet (microsoft entourage ondersteund geen import van pc ms outlook psts :X 8)7)
Entourage != Outlook. En je zegt 't zelf al, waarom loop je tegen de renault te klagen dat je mitshubishi niet werkt?
- veel websites werken gewoon niet of uitermate buggy op de mac.. ook in dezelfde browser (firefox pc/mac), crasht java de hele tijd op de mac..
Ik denk dat er iets mis is dan, want hier heb ik van beide verschijnsels nooit last.
- omdat ik de officiële versie van quicktime echt HAAT, maar dan ook echt HAAT, eveneens als realplayer (bah, wat een vieze smerige ranzige progsels zijn dat, vreten systeem-resources zoals een dikke vreetzak drie taarten vreet, om nog maar te zwijgen over die irritante pop-ups..) zie ik graag versies van RP + QT alternative voor de mac tegemoet..
Klok, klepel...

De Mac en Windows versies van QT en RP zijn onderling niet te vergelijken. Zeker QT niet: bij de mac is QT een core-onderdeel van het systeem. Die player die je voor je neus krijgt is alleen een frontend voor die core-functionaliteit. Niets staat je in de weg een eigen QTPlayer te maken die exact hetzelfde doet. En het vreet helemaal geen resources als je het niet aan hebt staan. Als je het wel aan hebt staan heb je natuurlijk een applicatie draaien die wat geheugen nodig heeft.

Aan de andere kant RP. Ik heb het idee dat je het ding nog nooit geprobeerd hebt. Dan zou je er namelijk een andere mening over hebben. Merk namelijk op dat, in tegenstelling tot de windows versie, de Mac RealPlayer zich keurig gedraagt. Het is gewoon een applicatie die je in je Applications Folder pleurt, bij de eerste keer starten installeert 'ie desgewenst een browser plugin en vraagt 'ie (zoals alle real apps, mogen ze imo wel mee ophouden) of je wellicht wat spam wilt. Tegen dat laatste zeg je nee, en dan is het klaar. Heb je een prima werkende, niet resources-zuigende (geen achtergrondprocessen, dus geen manier om resources te zuigen) player.
- ook zo iets, er moet veel betere integratie komen van audio/video media binnen browsers, die is gewoonweg bagger.. bestanden die niet goed worden ondersteund (ze spelen slecht af, of haperig, en neeh, dit lijkt mij niet aan de 1.22 GHz. G4 te liggen, of aan de internetverbinding die ik heb).. full-screen modus is tot nu toe op geen enkel media-formaat ondersteund.. je kan d'r op klikken wat je wil, het blijft gewoon een mediabestandje binnen een klein venstertje..
Browsers zijn dan ook browsers, geen mediaplayers. Wat mij betreft mogen die plugins allemaal oprotten en openen al die dingen gewoon in de normale, externe player.
En dat was het wel.. Op die kleine dingen na is het een prima OS; alhoewel die slurpende venstertjes van mij ook wel weg mogen (is alleen maar irritant).. Dadelijk ff kijken hoe ik dat kan doen..
Dock Prefs -> Minimize Using -> Scale effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Terw_Dan schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:30:
Wat ik wel mistte op mijn iBook toen ik die nog had.

1. delete knopje, FN + backspace is niet geweldig imho
Helemaal mee eens!
2. een goede mp3 speler, ik vind iTunes veel te log en kon er niet echt handig mijn mp3s mee sorteren
UberTunz ooit geprobeerd?
3. een goedwerkende openoffice. Dat vage X gebeuren van OSX werkte gewoon totaal niet bij mij waardoor openoffice niet werkte en neooffice/j liep continu vast
Neooffice/j gaat gelukkig de goede kant op :)
4. een lokaaldraaiende php engine. Wederom gezeur dat X niet gesupport werd.
Huh? volgens mij zat dat er bij mij zelfs out-of-the-box bij :?
5. een 2e muisknop en scrollmogelijkheid op mijn touchpadje (dus externe muis was altijd nodig).
Ben ik niet met je eens. Tweede muisknop is overbodig omdat de control toets minder dan 1 hand lengte weg zit van je muisknop (crtl+click = "rechtermuisknop")
7. De mogelijkheid om makkelijk cds te branden, waarbij ik branden via de diskmanager niet
handig/logisch noemde
Toast nooit geprobeerd?
8. en imho een van de meest gemistte dingen was wel iets van een startmenu oid waar ik gewoon programmas mee kon starten. Het handmatig in de applications directory bladeren vond ik maar niets.
QuickSilver :9
En vast nog wel meer kleine dingetjes waar ik tegen aanliep, zo vond ik de hele finder gewoon k*t werken ivm windows explorer. Een bestandje verplaatsen ging in mijn ogen veel moeilijker en omslachtiger dan gewoon een CTRL-X CTRL-V op mijn windows bakken.
hoe dan ook, een apple is niets voor mij.
Finder vind ik inderdaad ook maar een onding, maar niet om de redenen die jij aanhaalt (spatial browsing bevalt me op zich wel, maar het ding is zo gammel!).

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

php zit wel bij OSX maar moet je even aanzetten in de httpd.conf. Ik weet ook niet waarom dat is, imo mag 't wel standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Terw_Dan schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:30:
Gelukkig is dat heel makkelijk op te lossen :). Je kunt je Applications folder (net als elke map, trouwens) namelijk in je dock zetten, naast de prullenbak. En dan krijg je, als je er op control-klikt, of de linkermuisknop wat langer ingedrukt houdt, een soort van startmenu.

En omdat visualiseren altijd erg prettig is, een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://vanerve.nl/i/appmap.tn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Als het 'startmenu' zoals hierboven te vol zit, wat ik persoonlijk wel vind, dan zijn er altijd nog wel tools te vinden die een soort startmenu op de windows manier imiteren. Of je kunt een mapje met aliassen naar veel gebruikte applicaties en aliassen naar andere mapjes met iets minder gebruikte applicaties maken en dat mapje in je dock zetten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:04
wel grappig dat veel mensen "typische windows dingen" missen, tjah dan moet je niet switchen. in het begin mistte ik ook een aantal dingen maarja dat hoort nou eenmaal bij het feit dat je een ander os gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

bolleh schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:51:
wel grappig dat veel mensen "typische windows dingen" missen, tjah dan moet je niet switchen. in het begin mistte ik ook een aantal dingen maarja dat hoort nou eenmaal bij het feit dat je een ander os gebruikt
In mijn ogen zijn dat niet zozeer typische windows dingetjes, maar gewoon een bepaalde functionaliteit die je in je OS wil hebben, op welke manier dat dat gedaan wordt zal me al wat minder interesseren zoals het maar bruikbaar blijft.

Dat vond ik persoonlijk gewoon zo vervelend aan OSX dat ik die iBook dus weggedaan heb en nu weer een x86 bak heb.
De kans dat mijn volgende notebook overigens een apple wordt is wel anwezig, als die x86 dingen gewoon windows kunnen gaan draaien, dat zou voor mij de ideale combo zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boom1001
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-09 12:58
Ik snap het allemaal niet helemaal....

Ik heb nu ongeveer een half jaar een mac mini met 10.3.9 en voor mij is het echt een
verademing ik van het hele x86 gebeuren af ben....! (Windows)
Als je een beetje moeite doet zijn er genoeg proggies om je mac compleet te maken!
Snap zo ie zo eigenlijk niet waarom je dan een mac koopt? Wat al eerder wordt gezegd in dit topic.... je hebt hier te maken met een heel ander OS. Ook dit wist je toen je een mac aan ging schaffen... Je koopt een x86 computer toch ook niet als je niet weet wat je er allemaal mee kan... Dat is natuurlijk met OSX precies het zelfde.

En wat betreft het start menu van Windows.... God dank!!!! _/-\o_ wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben.... Al die onzinnige tekst documenten "Read me.txt" in een menu.... What the hell moet ik daar nu mee??? In OSX kun je tenminste zelf kiezen wat je in je dock zet.....

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Ik ben een eeuwige switcher :P
In maart 2004 van Windows naar MacOS overgestapt, toen heb ik namelijk mijn pc verkocht en een iBook gekocht. Half augustus heb ik toch weer een eenvoudige pc voor erbij samengesteld. Die pc werd een tijdje naast de iBook gebruikt, maar het evenwicht verschoof steeds meer naar pc gebruik.
April 2005 heb ik mijn pc een flinke upgrade gegeven, ik gebruikte mijn iBook inmiddels nog maar heel weinig. En vorige week heb ik m'n iBook verkocht.
Uiteindelijk was de volledige terugkeer naar de pc maar van heel korte duur; de volgende dag kocht ik een Powerbook en sindsdien heb ik mijn pc nauwelijks aangeraakt...

Beide OS'sen hebben hun voor- en nadelen. Ik kan gewoon niet definitief kiezen. Gelukkig hoeft dat nu niet, want ik heb besloten om beide systemen naast elkaar te houden.
Ik kan makkelijk een maand of nog langer zonder Windows of MacOS, maar daarna begint het toch weer te kriebelen...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

boom1001 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:41:
Ik snap het allemaal niet helemaal....

Ik heb nu ongeveer een half jaar een mac mini met 10.3.9 en voor mij is het echt een
verademing ik van het hele x86 gebeuren af ben....! (Windows)
Als je een beetje moeite doet zijn er genoeg proggies om je mac compleet te maken!
Snap zo ie zo eigenlijk niet waarom je dan een mac koopt? Wat al eerder wordt gezegd in dit topic.... je hebt hier te maken met een heel ander OS. Ook dit wist je toen je een mac aan ging schaffen... Je koopt een x86 computer toch ook niet als je niet weet wat je er allemaal mee kan... Dat is natuurlijk met OSX precies het zelfde.
Goed, dat was juist de reden dat ik een mac kocht, om eens te ervaren hoe het was om met zo'n ding te werken. Ik kan alleen zeggen dat die ervaring niet echt positief is gebleken. Desalniettemin blijft het een grappig OS, maar ik blijf toch echt liever bij win2k.
Ik heb hier nog een Apple liggen waarvan ik nog niet weet of ik die tegen de muur timmer of er nog iets mee ga doen, kan ik altijd nog een OSX bak erbij zetten :)

Zelfde is met Solaris. Ik heb (al een hele tijd geleden) een Sun gekocht. Geen idee of ik happy ben met dat OS, maar ik ga het gewoon proberen. Bevalt het me niet dan krijgt dat ding net als die iBook een trap onder zijn reet en gaat hij de deur uit (of mod ik er een pc in :P).

Het is maar een stukkie hardware, dus zo boeiend vind ik het persoonlijk niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Wat ik persoonlijk mis is een goed programma voor de nieuwsgroepen (in ieder geval eentje die downloads automatisch nog een keer probeert als het de eerste keer niet lukt) Ik gebruik op mn PC en Laptop Newsleecher. ik heb nog niks soortgelijks kunnen vinden voor de mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een iBook aangeschaft begin december omdat ik regelmatig in de trein zit voor mijn werk. De lange batterijduur van de iBook was voor mij in eerste instantie een belangrijk punt maar gaandeweg ben ik het gebruiksgemak van OSX heel erg gaan waarderen (fervent gebruiker van appletje+hide en Quicksilver). Eind december heb ik een nieuwe Dell gekocht voor wat gameplezier (P4 3.2 Ghz; 256 Geforce 6800) maar ik merkte steeds vaker dat ik weinig ah gamen was maar meer met OSX ah 'spelen' was. Toen heb ik ook nog maar een iMac G5 20" gekocht twee maanden terug. Ik game nog steeds verrot weinig maar helaas heb ik Windows nodig om statistieksoftware te runnen. VPC op een G5 met 1,5 Gig geheugen is nog steeds een drama ivm de P4 op dat gebied maar gelukkig heb ik de 'vrijheid' om met beide OS-en te werken. Dat is 80% OSX en 20% XP.

Dus wat mis ik: OSX ondersteuning voor AMOS, Lisrel, MLWIN en STATA. Ik ben benieuwd of dat vanaf volgend jaar beter zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
Canaria schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:01:
Ik ben een eeuwige switcher :P
In maart 2004 van Windows naar MacOS overgestapt, toen heb ik namelijk mijn pc verkocht en een iBook gekocht. Half augustus heb ik toch weer een eenvoudige pc voor erbij samengesteld. Die pc werd een tijdje naast de iBook gebruikt, maar het evenwicht verschoof steeds meer naar pc gebruik.
April 2005 heb ik mijn pc een flinke upgrade gegeven, ik gebruikte mijn iBook inmiddels nog maar heel weinig. En vorige week heb ik m'n iBook verkocht.
Uiteindelijk was de volledige terugkeer naar de pc maar van heel korte duur; de volgende dag kocht ik een Powerbook en sindsdien heb ik mijn pc nauwelijks aangeraakt...

Beide OS'sen hebben hun voor- en nadelen. Ik kan gewoon niet definitief kiezen. Gelukkig hoeft dat nu niet, want ik heb besloten om beide systemen naast elkaar te houden.
Ik kan makkelijk een maand of nog langer zonder Windows of MacOS, maar daarna begint het toch weer te kriebelen...
Ja inderdaad, ik zit te denken om ook te switchen (als ik genoeg vakken gevuld heb :9) alleen ben ik zo into-windows en help ik vaak mensen uit de brand met win problemen dat ik vrees dat mijn mac/ibook oid gewoon op de achtergrond gaat vallen na een tijdje!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 19:46
Zeg je gewoon dat ze ook maar een Mac moeten kopen, voordat je ze kan helpen :)

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:37:
[...]

Cmd-tab?

[...]

Entourage != Outlook. En je zegt 't zelf al, waarom loop je tegen de renault te klagen dat je mitshubishi niet werkt?

[...]

Ik denk dat er iets mis is dan, want hier heb ik van beide verschijnsels nooit last.

[...]

Klok, klepel...

De Mac en Windows versies van QT en RP zijn onderling niet te vergelijken. Zeker QT niet: bij de mac is QT een core-onderdeel van het systeem. Die player die je voor je neus krijgt is alleen een frontend voor die core-functionaliteit. Niets staat je in de weg een eigen QTPlayer te maken die exact hetzelfde doet. En het vreet helemaal geen resources als je het niet aan hebt staan. Als je het wel aan hebt staan heb je natuurlijk een applicatie draaien die wat geheugen nodig heeft.

Aan de andere kant RP. Ik heb het idee dat je het ding nog nooit geprobeerd hebt. Dan zou je er namelijk een andere mening over hebben. Merk namelijk op dat, in tegenstelling tot de windows versie, de Mac RealPlayer zich keurig gedraagt. Het is gewoon een applicatie die je in je Applications Folder pleurt, bij de eerste keer starten installeert 'ie desgewenst een browser plugin en vraagt 'ie (zoals alle real apps, mogen ze imo wel mee ophouden) of je wellicht wat spam wilt. Tegen dat laatste zeg je nee, en dan is het klaar. Heb je een prima werkende, niet resources-zuigende (geen achtergrondprocessen, dus geen manier om resources te zuigen) player.

[...]

Browsers zijn dan ook browsers, geen mediaplayers. Wat mij betreft mogen die plugins allemaal oprotten en openen al die dingen gewoon in de normale, externe player.

[...]

Dock Prefs -> Minimize Using -> Scale effect.
Een paar opmerkingen; je verdedigt alsof je je als mac user echt aangevallen voelt.. Dat is dus niet mijn bedoeling, en als dat zo gebleken is, excuses.. (ik mag mijzelf tenslotte ook mac user noemen) Naar mijn mening heb ik het ver genoeg onderbouwd waarom ik hinder ondervind van het een en ander.. Ik zal het even verder uitleggen..

CMD-tab kende ik natuurlijk al; het is niet anders dan alt-tab; maar, het biedt nog steeds geen mooi overzicht zoals de windows taakbalk zodat je kan zien wat voor apps je hebt openstaan.. Exposé kan dit wel, maar maakt echter een rommelige indruk op mij (het is meer grafisch dan daadwerkelijk functioneel)..

Entourage != Outlook ? Hmm.. Vroeger werdt het toch ook echt Outlook genoemd, het is pas sinds een tijdje dat het Entourage heet.. En ik zie dan ook genoeg gelijkenissen tussen de PC versie en de Mac versie; bijde progsels gebruiken zelfs gewoon PSTs, hebben een soortgelijk schermlayout.. Ik heb ook nooit gezegd dat ik Apple er blaam voor laat treffen, ik zeg gewoon dat het slechte integratie is, en dit is gewoon de schuld van Microsoft (hoewel het natuurlijk niet helpt met de "easy switch" campaign)...

Het is niet het feit dat QT veel resources zou vreten, het is gewoon jammer dat je een OS koopt, waar dan nog niet eens de daadwerrkelijke Pro versie van het progsel bij zou zitten.. Dus je krijgt constant genag of je wilt updaten naar Pro.. Grappig trouwens dat QT zo geïntegreerd in het systeem zit, en dat daarvoor Apple niet op zijn donder krijgt, maar MS wél als het een functionele mediaspeler meelevert.. (niet dat ik die ooit gebruik)...

RP is en blijft een gedrocht van een progsel, juist omdat ze dat nog moeten vragen, of je extra shit op je computer wilt, heb ik zo iets van, lekker oprotten met je troep.. Dus een alternatief zoeken en/of wachten wordt voor mij de optie..

Een browser die alles extern afspeelt? Dat is idd jou mening, maar ik vind het af en toe wel lekker als plug-ins naadloos geïntegreerd worden met je browser.. Misschien zijn dan mijn verwachtingen gewoon te hoog van Firefox PC tov Firefox Mac.. Ik heb nog geen Camino geprobeerd, maar zal me daar eens in verdiepen om te kijken of dat voordelen biedt...

Ik zal dan ook direct kijken of er iets aan mijn browser mis is.. Ze is er een flash-site www.liquid-generation.com die perfect afspelen op al mijn PCs, maar bij geringe activiteit firefox/safari/ie doen laten hangen (dat laatste verbaast mij weinig, alhoewel ik geloof dat het weinig met het probleem te maken heeft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, dan mis ik ook 1 dingetje: een ACDsee.

Ik wil gewoon een fotobrowse programma die net zo snel is als ACDSee dat was onder windows. En dan bij voorkeur ook echt fullscreen en makkelijk bedienbaar. Ik heb nog niets gevonden wat maar ook enigszins in de buurt kwam en voor een 'grafisch werkstation' vind ik dat nogal een blamage.
Of heb ik verkeerd gezocht en bestaat er wel iets?

ACDsee1,6 voor Mac was leuk, totdat dat boutprogramma begon te zeiken om MacOS9.1 en die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:11:
[...]

CMD-tab kende ik natuurlijk al; het is niet anders dan alt-tab; maar, het biedt nog steeds geen mooi overzicht zoals de windows taakbalk zodat je kan zien wat voor apps je hebt openstaan.. Exposé kan dit wel, maar maakt echter een rommelige indruk op mij (het is meer grafisch dan daadwerkelijk functioneel)..
Exposé heeft dan ook een totaal ander doel dan een taakbalk. Als taakbalk-equivalent (Voor zover je daarvan mag spreken) is er de Dock. Die mij trouwens altijd met het volledige assortiment aan windows dat openstaat presenteert als ik op een icon click.
Entourage != Outlook ? Hmm.. Vroeger werdt het toch ook echt Outlook genoemd, het is pas sinds een tijdje dat het Entourage heet.. En ik zie dan ook genoeg gelijkenissen tussen de PC versie en de Mac versie; bijde progsels gebruiken zelfs gewoon PSTs, hebben een soortgelijk schermlayout.. Ik heb ook nooit gezegd dat ik Apple er blaam voor laat treffen, ik zeg gewoon dat het slechte integratie is, en dit is gewoon de schuld van Microsoft (hoewel het natuurlijk niet helpt met de "easy switch" campaign)...
Nee, Entourage is een totaal ander product. Outlook en Outlook Express bestonden vroeger ook voor de Mac, maar zijn later beiden vervangen door een product: Entourage. Dat ze her-en-der dezelfde technologieën gebruiken is daarbij irrelevant. Ik eg niet dat 't niet vreemd is dat entourage geen PST's kan importeren hoor, hoewel ik liever zie dat 't hele zwikje voortaan mboxes gebruikt.
Het is niet het feit dat QT veel resources zou vreten, het is gewoon jammer dat je een OS koopt, waar dan nog niet eens de daadwerrkelijke Pro versie van het progsel bij zou zitten.. Dus je krijgt constant genag of je wilt updaten naar Pro.. Grappig trouwens dat QT zo geïntegreerd in het systeem zit, en dat daarvoor Apple niet op zijn donder krijgt, maar MS wél als het een functionele mediaspeler meelevert.. (niet dat ik die ooit gebruik)...
Dat zie je fout. Je betaalt voor de Pro versie van Quicktime Player. Quicktime zelf is altijd ongelimiteerd en is gewoon een core framework zoals dat ook in Windows zit. De reden dat Microsoft wel op z'n donder krijgt en Apple niet is ook niet gerelateerd aan dat framework (dat zit in Windows ook) maar de player.
RP is en blijft een gedrocht van een progsel, juist omdat ze dat nog moeten vragen, of je extra shit op je computer wilt, heb ik zo iets van, lekker oprotten met je troep.. Dus een alternatief zoeken en/of wachten wordt voor mij de optie..
Mja, moet je zelf weten. Maar daardoor zeg je dus al dat RP een 'gedrocht van een progsel' is, terwijl 't eigenlijk een prima programma is dat helaas nog enigszins verneukt wordt door de marketingafdeling van Real. De programmeurs zelf hebben een uitstekend product gemaakt.

Die site (www.liquid-generation.com) is hier trouwens een grote reklame-dump.. geen flash te bekennen.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 23-07-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
Cyber, dat wat Swedish_Sausage bedoeld is dat je bij windows altijd nog wel je taakbalk hebt om te kijken wat je open hebt staan en en er even snel op kan klikken, ook als je wat geminimized hebt. En als je meer dan een window of 6 open hebt staan dan word alt/ctrl-tab beetje een rommel en moet je er echt in gaan zoeken, dit heeft windows dan niet met je taakbalk want dan zie je zo wat wat is! En dat exposé je een overzicht kan geven dat klopt wel, maar het is niet zo overzichtelijk als dat de taakbalk doet, dat is wat Swedish_Sausage bedoeld.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Gelukkig gaat dit topic dan ook over wat mensen in hun persoonlijke optiek missen na de overstap van Windows naar Mac OS X ;)

* dawuss snapt persoonlijk niet waarom mensen zich aan een taakbalk hechten. Ik vind het persoonlijk echt een waardeloos concept, omdat dat ding altijd dermate vol zit dat je niet meer kunt lezen welke knop nu bij welk window hoort, en je dus maar een beetje gaat lopen gokken, en de enige manieren om dat op te lossen zijn
a) een grotere taakbalk (en dus minder schermruimte vrij)
b) application grouping (wat ik lelijk vind omdat je dan niet meer in 1 oogopslag kunt zien wat je open hebt, en je altijd minimaal 2 muisklikken nodig hebt om welk window dan ook te openen).

Nee, doe mij dan maar de combinatie Exposé + Cmd+tab + Dock :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouterve schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:32:
[...]

Gelukkig is dat heel makkelijk op te lossen :). Je kunt je Applications folder (net als elke map, trouwens) namelijk in je dock zetten, naast de prullenbak. En dan krijg je, als je er op control-klikt, of de linkermuisknop wat langer ingedrukt houdt, een soort van startmenu.

En omdat visualiseren altijd erg prettig is, een plaatje:
[afbeelding]
Ik vind zo'n menu niet handig. Er staan 30 dingen in, terwijl je er maar 1 nodig hebt :) Mijn oplossing als ik bv Transmit wil starten (wat niet standaard in mijn dock staat): cmd-spatie -> 'transm' -> cmd-enter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dawuss schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:32:
Gelukkig gaat dit topic dan ook over wat mensen in hun persoonlijke optiek missen na de overstap van Windows naar Mac OS X ;)

* dawuss snapt persoonlijk niet waarom mensen zich aan een taakbalk hechten. Ik vind het persoonlijk echt een waardeloos concept, omdat dat ding altijd dermate vol zit dat je niet meer kunt lezen welke knop nu bij welk window hoort, en je dus maar een beetje gaat lopen gokken, en de enige manieren om dat op te lossen zijn
b) application grouping (wat ik lelijk vind omdat je dan niet meer in 1 oogopslag kunt zien wat je open hebt, en je altijd minimaal 2 muisklikken nodig hebt om welk window dan ook te openen).

Persoonlijk vind ik een taakbalk wel handig, hoewel ik de problemen die je daar geeft wel moet onderschrijven. Dat is ook de reden dat ik een dubbele taakbalk heb, is op zich meer dan zat ruimte en neemt net zoveel ruimte in als de dock doet op een formaat waarop je de icons nog enigszins kunt zien.

Het handige aan een taakbalk is dat ik kan zien waar mijn prog staat, dat zweverige van exposé vind ik juist niets. Dezelfde reden dat ik echt een start menu mistte op mijn mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:34

Scrummie

Think different

dawuss schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:32:

Op dit moment is mijn enige ervaring met de Mac op school geweest (binnen een maand moet hier een iBook staan), maar ik kan me volledig vinden in wat je zegt. Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel de taakbalk in Windows. Mij lijkt Expose dan ook een goede uitvinding wat dat betreft. Weet dat je in OS9 rechtsboven in een menuutje had waar je op klikte, en dan al je open programma's te zien kreeg. In feite is expose hetzelfde, alleen dan gevisualiseerd, op een mooie en makkelijke manier. Lijkt mij :P

Ik kan iig niet wachten tot ik de switch van Microsoft naar Apple ga maken, verheug me er erg op :).

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 16:07:
Exposé heeft dan ook een totaal ander doel dan een taakbalk. Als taakbalk-equivalent (Voor zover je daarvan mag spreken) is er de Dock. Die mij trouwens altijd met het volledige assortiment aan windows dat openstaat presenteert als ik op een icon click.
Wat is dan het doel van exposé? De Dock lost het doel van de taakbalk niet op; wat ik bedoel is dat het niet je open documenten laat zien.. Dat is haast niet leesbaar, of je moet je Dock vergroten (en dan komen de icons weer zo overmaats over), en/of je moet 'm op auto-hide zetten (wat heel irri werkt).. Inderdaad, ik heb dus ook een dubbele taakbalk op beide XP machines, en zoveel ruimte neemt het niet weg.. In vergelijking neemt dit scherm @ res. 1024 x 768 veel minder onnodige ruimte weg dan het ibook scherm @ res. 1024 x 768.. Maar goed, zoals ik al heb aangegeven, ik mis gewoon iets van een degelijke taakbalk, zo ervaar ik dat, en dat is verder geen aanval op mac os x (windows heeft natuurlijk ook zijn flaws, het is geen heilig OS). BTW; application grouping kan je in windows gewoon uitzetten..
Nee, Entourage is een totaal ander product. Outlook en Outlook Express bestonden vroeger ook voor de Mac, maar zijn later beiden vervangen door een product: Entourage. Dat ze her-en-der dezelfde technologieën gebruiken is daarbij irrelevant. Ik eg niet dat 't niet vreemd is dat entourage geen PST's kan importeren hoor, hoewel ik liever zie dat 't hele zwikje voortaan mboxes gebruikt.
MS Office voor de mac + pc wordt gepresenteerd als een pakket.. De gemiddelde consument die zou gewoon aannemen dat Office Mac + PC gewoon compatible zijn.. Entourage importeert PSTs maar niet die van een PC; het lijkt mij niet eens moeilijk om dat voor elkaar te krijgen, en op zich verwacht ik nog dat dit in de toekomst komt...
Dat zie je fout. Je betaalt voor de Pro versie van Quicktime Player. Quicktime zelf is altijd ongelimiteerd en is gewoon een core framework zoals dat ook in Windows zit. De reden dat Microsoft wel op z'n donder krijgt en Apple niet is ook niet gerelateerd aan dat framework (dat zit in Windows ook) maar de player.
Sorry hoor, ik vat het verschil dus niet, call me stupid.. 8)7 (off-topic)
Mja, moet je zelf weten. Maar daardoor zeg je dus al dat RP een 'gedrocht van een progsel' is, terwijl 't eigenlijk een prima programma is dat helaas nog enigszins verneukt wordt door de marketingafdeling van Real. De programmeurs zelf hebben een uitstekend product gemaakt.
De mensen van QT + Real Alternative hebben een uitstekend product gemaakt.. Gewoon de benodigde codecs en niet een volle marketing bullshit bundel.. Zoals je zelf zegt, als je zo'n dermate aggressieve marketing afdeling hebt dan schrik je daar mensen mee af.. Ik heb jaren realplayer en quicktime van m'n pc afgelaten.. Toen kwamen de heilige alternative versies.. Geweldig, gewoon alles lekker afspelen in media player classic..Het is ook alleen maar dat bepaalde sites hun vids afspelen in real formaat, het programma met de zogenaamde prachtige content hoeft voor mij dus niet.. Ik hoop dat in de toekomst VLC dan ook gewoon plug-ins voor in de browsers gaat maken; het is een ideaal progje (nog een beetje buggy); maar het is heerlijk dat je geen codec packs meer hoeft down te loaden oid.. Ik dank ook de mac daarvoor (en de persoon met wie ik mijn x86 bak geruild heb), om VLC ontdekt te hebben... O+
Die site (www.liquid-generation.com) is hier trouwens een grote reklame-dump.. geen flash te bekennen.
Mijn fout, klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:03:
[...]

Wat is dan het doel van exposé? De Dock lost het doel van de taakbalk niet op; wat ik bedoel is dat het niet je open documenten laat zien.. Dat is haast niet leesbaar, of je moet je Dock vergroten (en dan komen de icons weer zo overmaats over), en/of je moet 'm op auto-hide zetten (wat heel irri werkt).. Inderdaad, ik heb dus ook een dubbele taakbalk op beide XP machines, en zoveel ruimte neemt het niet weg.. In vergelijking neemt dit scherm @ res. 1024 x 768 veel minder onnodige ruimte weg dan het ibook scherm @ res. 1024 x 768.. Maar goed, zoals ik al heb aangegeven, ik mis gewoon iets van een degelijke taakbalk, zo ervaar ik dat, en dat is verder geen aanval op mac os x (windows heeft natuurlijk ook zijn flaws, het is geen heilig OS). BTW; application grouping kan je in windows gewoon uitzetten..
Oh, jij wilt voor elk documentje dat je opent een vermelding in een of andere balk? Sorry, maar echt alleen windows en -lookalikes doen dat. Op de Mac is dat nooit zo geweest en zal het ook nooit zo zijn. Met andere woorden als je dat wilt zul je Windows moeten draaien omdat dit gewoon een verschil in filosofie is.

Exposé is niet bedoeld als application switcher maar als window switcher. Open bijvoorbeeld maar eens meerdere terminals en zet die allemaal naar de achtergrond door naar safari ofzo te switchen met de Dock. Als je vervolgens met exposé een terminal window naar voren haalt zul je zien dat je alleen dat windowtje voor Safari hebt zitten, de rest zit er nog achter.
MS Office voor de mac + pc wordt gepresenteerd als een pakket.. De gemiddelde consument die zou gewoon aannemen dat Office Mac + PC gewoon compatible zijn.. Entourage importeert PSTs maar niet die van een PC; het lijkt mij niet eens moeilijk om dat voor elkaar te krijgen, en op zich verwacht ik nog dat dit in de toekomst komt...
Ze zijn helaas slechts beperkt compatible. D'r zit ook geen Access in Office::Mac. Maar daarvoor moet je echt bij Microsoft klagen, en het niet als een 'mac probleem' afdoen.
Sorry hoor, ik vat het verschil dus niet, call me stupid.. 8)7 (off-topic)
Zoals ik al zei staat 't je vrij een eigen QT player te maken die wel fullscreen kan zonder betaling, die wel kan editen en weetikhet. Quicktime zelf is ongelimiteerd. Vrijwel alle media apps op de Mac maken er gebruik van, ook editing apps. Zonder dat je ervoor hoeft te betalen.

Het enige waar je voor betaalt in QT Pro is de extra functionaliteit in de Quicktime Player. En dat is waarom Apple er geen gezeik mee gehad heeft en Microsoft (met hun ueberbrakke ideeën over media trouwens) wel.
De mensen van QT + Real Alternative hebben een uitstekend product gemaakt..
Gewoon de benodigde codecs en niet een volle marketing bullshit bundel.. Zoals je zelf zegt, als je zo'n dermate aggressieve marketing afdeling hebt dan schrik je daar mensen mee af.. Ik heb jaren realplayer en quicktime van m'n pc afgelaten.. Toen kwamen de heilige alternative versies.. Geweldig, gewoon alles lekker afspelen in media player classic..Het is ook alleen maar dat bepaalde sites hun vids afspelen in real formaat, het programma met de zogenaamde prachtige content hoeft voor mij dus niet.. Ik hoop dat in de toekomst VLC dan ook gewoon plug-ins voor in de browsers gaat maken; het is een ideaal progje (nog een beetje buggy); maar het is heerlijk dat je geen codec packs meer hoeft down te loaden oid.. Ik dank ook de mac daarvoor (en de persoon met wie ik mijn x86 bak geruild heb), om VLC ontdekt te hebben... O+
Ik ontken niet dat de marketingafdeling van Real eens een flinke schop onder hun kont moet krijgen. Maar dan snap ik nog niet waarom je QT voor windows ook wegliet, aangezien die dergelijke dingen helemaal niet doet.

Overigens mogen van mij alle sites overgaan op Real of Quicktime voor hun (al dan niet streaming) media. Windows Media is te brak voor woorden. Microsoft heeft blijkbaar het idee dat hakkelende streams op een ueberlage kwaliteit zonder enige vorm van platform support buiten windows en (zeer beperkt) MacOS goede streaming is. En dan heb ik 't nog niet eens over niet-streamed (dus gewoon gedownloade) files waarin je niet eens zoiets simpels kunt doen als seeken.

Dus vertel me eens waarom jij zo graag Windows Media wilt, althans, dat maak ik op uit je post.
Mijn fout, klik hier
Ah. Vieze site met 500 popups, maar goed hij doet 't hier in Safari prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:03:
Wat is dan het doel van exposé? De Dock lost het doel van de taakbalk niet op; wat ik bedoel is dat het niet je open documenten laat zien..
Klopt, Het Dock laat je open applicaties zien, net als de Apple-Tab functie. Exposé daarentegen, laat je open windows zien. In Mac OS X zijn dat namelijk 2 verschillende dingen, die wel aan elkaar verbonden zijn.
In Windows heb je dit onderscheid niet, en heb je te maken met overvolle taskbars en alt-tab lijsten.
Ik kan me best voorstellen dat je, als je erg gewend bent aan de manier waarop het in Windows werkt, moeilijk kunt wennen aan het "spatial" idee van Exposé, maar het systeem simpelweg afschrijven als inferieur gaat er bij mij niet in :)
De mensen van QT + Real Alternative hebben een uitstekend product gemaakt.. Gewoon de benodigde codecs en niet een volle marketing bullshit bundel..
Wees blij dat er tenminste nog een codec staat waarmee je onder Windows QuickTime files in je native player kunt afspelen. Microsoft heeft hun codecs dermate dichtgetimmerd dat je voor WMV etc. als Mac gebruiker zit opgescheept met "Windows Media Player for Mac", een programma dat vrolijk 100% CPU vreet bij het afspelen van een simpel filmpje, en niet full-screen kan afspelen zonder je resolutie te veranderen.

micheljansen.org

Pagina: 1 2 3 4 Laatste