Hoewel ik het telkens opnieuw presteer om niet eens mee te doen, zal ik toch weer mijn er niet toedoende mening laten horen, just because I can
Ten eerste vind ik pretparken/attracties/kermis (die sfeer) een erg leuk onderwerp! Transport is ook wel leuk, maar ik

op glimmende bolides, snap zelf de lol er niet zo van. Niet dat dat het enige is wat gemaakt zal worden, maar dan vind ik "alternatief transport" veel vetter.
Over het niveau: ik denk dat het een het ander in stand houdt... Het mag gezegd worden, het niveau van de contest valt over het geheel gezien onder het kopje beginners, en dan zijn er (gelukkig) altijd paar mensen die dat niveau ontstijgen of zelfs ver achter zich laten (hier spreekt een LiToKi fan

). Maar ik denk dat er ook genoeg zijn die het de moeite niet vinden om mee te doen met de contest omdat het een beetje 'out of their league" is (in de negatieve zin van het woord). Ik kan me voorstellen dat iemand als cyb-ymer e.d. de uitdaging niet zo ziet in een GoT contest zoals die nu opgezet wordt omdat hij dingen in 20 minuten maakt waar iedereen een hele dag naar zit te kwijlen. Aan de ene kant is het dus leuk dat het een mooie vingeroefening is voor de mensen die beginnen met 3d, je daagt elkaar op die manier erg uit en kunt veel hulp van de andere contesters verwachten omdat ze met hetzelfde soort dingen bezig zijn ("Hoe maak je die geile watershader?"). Aan de andere kant is het niet zo spannend, omdat de verschillen zich al snel aftekenen. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat misschien wel 1/3 van de afgelopen contest-deelnemers in de categorie beginners valt. Wat overigens niet wil zeggen dat er geen mooie dingen gemaakt worden (fantasie is dan m.i. het belangrijkste ingredient voor de mensen die net beginnen met 3d), maar als je een beetje uit de voeten kunt met je favoriete peperdure 3d-programma, maak je al snel een kans in de top 3.
Maargoed, uiteindelijk is het een stijlkeuze. 1 keer per jaar kun je een 5-sterrenwedstrijd organiseren (dan doe ik ws. niet mee

), voor de beginners om specifieke vragen te stellen over hoe de gevorderden het doen (workflow etc.) en voor de gevorderden om een beetje uitdaging te hebben. Ik ben zelf momenteel bezig met een fotorealistisch libelleproject waarvan ik de resultaten over een tijdje zal posten, maar vind het ook wel leuk om een beetje te battlen.
De rest van het jaar blijven we "Gathering of TWEAKERS", ofwel mensen die elkaar helpen en samen de programma's leren!
[
Voor 2% gewijzigd door
Mr_Kite op 29-06-2004 20:35
. Reden: typoooooos ]