Onmisbare tools / software Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.597 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Misschien is dit dus niet helemáál de goede plaats deze vraag te stellen, maar probeer het toch maar even;

Ik heb de functie om alle schermen te overzien (F9) op mijn muisbal (Mighty Mouse) ingesteld. Reuze handig iig! Maar is er ook software voor Windows te krijgen welke delfde mogelijkheid heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Bastiaan schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:19:
Misschien is dit dus niet helemáál de goede plaats deze vraag te stellen, maar probeer het toch maar even;

Ik heb de functie om alle schermen te overzien (F9) op mijn muisbal (Mighty Mouse) ingesteld. Reuze handig iig! Maar is er ook software voor Windows te krijgen welke delfde mogelijkheid heeft?
Er zijn daar wel softwarepakketten voor, maar daarvoor kunnen ze je in Windows Operating Systems echt beter helpen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

(er is een plug-in voor firefox onder Windows, die hetzelfde doet met firefox-vensters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 02:33:
[...]

Waarom laat je dit niet weten aan de developers van Unison? Ik heb iGrabNews gebruikt helaas crashde het programma toen ik headers aan het binnenhalen was. Unison heeft dit ook een paar keer in het verleden gedaan.
Dat is wel een idee, maar ik zie Unison voornamelijk voor het lezen van tekst op nieuwsgroepen en niet voor het downloaden van binaries. Voor het lezen van tekst werkt het nl. wel geweldig.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Leuk progsel maar.... $9,95 ga ik er niet voor betalen. Zeker omdat er geen countdown mogelijkheid op zit (zoals een 'normale' rooster)

Laatste beta trouwens op http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20664

Een alternatief is iTaf

* iTaf is an alarm clock to wake up with iTunes.
* iTaf allows to schedule the automatic closing of iTunes.
* iTaf weekly agenda allows to create a collection of alarms during the week.
* Option to set the level of system volume added.
WARNING : In european version of Panther this option not allow the user to set the maximum level of volume but only the 3/4 of the full level (cause of the rules).
* Sleepers timers just stop iTunes instead quit it. "

project: http://itaf.sourceforge.net/
download: http://prdownloads.sourceforge.net/itaf/iTaf_1.1.dmg.gz

Gui is minder gelikt en minder intuitief. Countdown is wel mogelijk (van wel geluid naar geen geluid, een 'ik ga zo slapen' functie.

[ Voor 16% gewijzigd door Ma_rK op 03-01-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Van de week 2 leuke apps tegengekomen:

De eerste heet Witch:
Have you ever wanted to switch to a certain window — not just the application it belongs to? While you can use Exposé to switch windows, doing so can be very clumsy if you're the keyboard-only type of user. And don't all of these windows look just the same when they are scaled down?
Afbeeldingslocatie: http://www.petermaurer.de/witch/daemon.jpg

Erg handig :) soort van alt+tab'en maar dan anders ;)

En de tweede van dezelfde softwaremaker, Service Scrubber. Hier kan je services mee aan en uit zetten e.d.
Afbeeldingslocatie: http://www.petermaurer.de/servicescrubber/useage.png

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
Nitai schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:40:
En de tweede van dezelfde softwaremaker, Service Scrubber. Hier kan je services mee aan en uit zetten e.d.
[afbeelding]
Hm, daar heb ik ooit ergens een prefpane voor gedownload, kan alleen even niet vinden hoe die heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 22:34

Maximus

There is no substitute

Nitai schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:40:
Van de week 2 leuke apps tegengekomen:

De eerste heet Witch:

[...]

[afbeelding]

Erg handig :) soort van alt+tab'en maar dan anders ;)

[afbeelding]
hoe heb je jou versie van Witch ingesteld, want zo als jij het hebt vind ik het wel erg interessant

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Maximus schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:04:
[...]

hoe heb je jou versie van Witch ingesteld, want zo als jij het hebt vind ik het wel erg interessant
Even in prefpane shadows aanzetten en kleinere letter, met de default theme, volgens mij :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

ik krijg het niet draaiend, ook niet na uitloggen en inloggen

heb de prefpane geinstalled maar hij doet verder niets

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
niet command-tab maar alt-tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

ghehe omg dat is wel heel erg dom van me :X

't werkt

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er MSN vervangers voor Mac die webcams ondersteunen behalve Mercury?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Even voordat ik deze vraag stel, ik heb zelf geen apple ibook, powerbook oid. Ooit eens mee gespeeld en erg onwennig. Nu is de situatie als volgt. Een vriendin van me heeft een iBook (type voor mij onbekend) Ik wil haar een livestream (internetradio) laten horen, die via Shoutcast wordt gestreamed. Ik gebruik op mijn Windows PC Winamp uiteraard.

Maar welk progsel moet zij op haar iBook gebruiken om dit te luisteren :? Volgens mij bestaat er geen Winamp voor de Mac? Of kan het gewoon met iTunes? Heeft iemand een ID en of alternatieven?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan ze gewoon met iTunes luisteren, 't is gewoon een *.pls file, en die kent iTunes dus ook gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:32:
Zijn er MSN vervangers voor Mac die webcams ondersteunen behalve Mercury?
Ik geloof dat aMSN hier pas ondersteuning voor heeft gekregen. Geen ervaring mee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

DrClearbottom schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:29:
[...]
Ik geloof dat aMSN hier pas ondersteuning voor heeft gekregen. Geen ervaring mee overigens.
Klopt. aMSN werkt in de nieuwste beta (dus niet de versie op de homepage, maar de beta!) met webcam ondersteuning. De reacties zijn overwegend positief. Ik krijg prima beeld binnen van een windows-msn'ers, heb alleen zelf nog geen webcam om het de andere kant op te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het ook al gehoord van aMSN, maar ik kon de webcamfunctie niet vinden. Ik zal nu ff proberen de beta te downloaden, en hier ervaringen te posten. /me heeft een ingebouwde iSight..

edit: het is niet de bèta, maar zelfs de gewone versie die webcams ondersteunt. .

conclusie:
aMSN kan webcambeelden ontvangen en verzenden (ff snel geprobeerd met m'n broer en z'n laptop). De kwaliteit is aardig, al denk ik dat de beelden via iChat minder vertraging hebben. Ik zou nooit een losse iSight kopen, want zo goed vind ik de kwaliteit niet. De kwaliteit via aMSN is echter niet veel slechter dan de kwaliteit via Photobooth.

Ik vind aMSN wel minder lekker lopen dan Adium. edit: aMSN loopt voor geen meter, ik ga wachten op webcamsupport van Adium ..

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

PureFTPd Manager : Cocoa frontend to configure PureFTPd on Mac OS X.

PureFTPd Manager is a simple Cocoa frontend to PureFTPd, "a free (BSD), secure, production-quality and standard-conformant FTP server based upon Troll-FTPd", for Mac OS X.

Werkt nice :) Wat zijn er toch veel leuke tooltjes om het leven op een Mac beter te maken. Let wel, dit is alleen een frontend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Nitai schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:04:
Wat zijn er toch veel leuke tooltjes om het leven op een Mac beter te maken. Let wel, dit is alleen een frontend.
En vaak gratis, ook erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:11:

Ik vind aMSN wel minder lekker lopen dan Adium. edit: aMSN loopt voor geen meter, ik ga wachten op webcamsupport van Adium ..
Daar wacht ik ook al een tijdje op ja. Maar ik vrees dat we nog een tijdje moeten wachten: http://trac.adiumx.com/ticket/6

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Hertog schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:59:
[...]

Daar wacht ik ook al een tijdje op ja. Maar ik vrees dat we nog een tijdje moeten wachten: http://trac.adiumx.com/ticket/6
haha: Severity: omgwtfbbq :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
het is geen msn-achtige app, maar de beta van Skype voor windows heeft video en dat ziet er prima uit. Met een beetje mazzel treffen we dat binnenkort dus ook aan voor de apple versie van Skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:07

Nietzman

Woei!

Ik vind de Hamachi client voor OsX inmiddels vrij onmisbaar.

Eindelijk overal ter wereld makkelijk bij mijn fileserver thuis kunnen komen. Jammer alleen dat Bonjour er nog niet goed over werkt.

http://forums.hamachi.cc/viewforum.php?f=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Flip4Mac is nu gratis te krijgen van Microsoft:
http://www.microsoft.com/...06B1B5E559&displaylang=en
Dit is een plugin voor Quicktime om WMV-bestanden af te kunnen spelen en dient als vervanger voor de oude Windows Media Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Dat Flip4Mac werkt alleen nog niet in combinatie met QuickTime 7.0.4 die gisteren is uitgebracht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Bij mij wel, ik kan nu gewoon WMV's afspelen in QT, zonder dat Microsoft Media Player geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt hier ook perfect, nice hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
hebben jullie de nieuwste quictime? hier speelt hij maar zodra ik afsluit (t venster crasht hij)

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

maar nog geen wmv's of windows media files in safari helaas... dat gaat alleen nog met de full versie en niet met de free (hoe vreemd dan ook)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of dit programma al is langs gekomen, maar zag dat veel mensen problemen hebben met de meeste DC++ progs... Shakespeer werkt prima active/passive whatever..

http://shakespeer.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En de update van Flip4Mac WMV is uit: Flip4Mac 2.0.1. Als het goed is moet deze wel werken i.c.m. Quicktime 7.0.4.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Werkt hier inderdaad perfect, heb de oude zelfs niet hoeven te verwijderen. TOP!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:25
Een widget genaamd "Characterpal", klinkt dat niet als muziek in de oren? :+ Hij laat chars binnen os x en html zien, dus zo heb je alles snel bij elkaar o//

Btw, de makers hebben ook nog wel grappige andere, moet je maar even kijken!

Linkje

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik deze opensource audioplayer om lossless audioformaten mee te beluisteren. Echt ideaal!

http://cogosx.sourceforge.net/

:>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 01:07 . Reden: ik zie net dat hij al eerder genoemd is. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
FTPdroplet

Dit is een klein Applescript droplet, voor op je desktop. Sleep je bestanden erop en hij upload ze direct naar je website. Makkelijk voor image hosting en kleine updates.

Ik heb hem in mijn dock staan, en dat werkt perfect! Geen onhandig gedoe met FTP programma's of gepruts in de terminal. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.steelskies.com/site/images/UploadFTP.jpg

Van de zelfde makers is Coverflow, blader door je iTunes bieb dmv album covers, erg leuke app

Afbeeldingslocatie: http://upload.server8.org/p2433.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Je Moeder op 18-01-2006 12:25 ]

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

wow, wat een eye-candy. Presteert het ook goed? (Niet een geheugenslurper?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Raveon schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:11:
FTPdroplet

Dit is een klein Applescript droplet, voor op je desktop. Sleep je bestanden erop en hij upload ze direct naar je website. Makkelijk voor image hosting en kleine updates.

Ik heb hem in mijn dock staan, en dat werkt perfect! Geen onhandig gedoe met FTP programma's of gepruts in de terminal. _/-\o_

[afbeelding]
De maker zelf zegt hierover:

[Update : OK, the sudden burst of attention to this ancient script (which I no longer even have on my hard disk) is a little weird…

Assuming you’ve upgraded to Tiger yet, may I suggest ignoring that script, and using this Automator action. Open it in Automator, set up your site details, and save it as a plugin. It’ll appear in your right click menu under Automator.

It isn’t my code, but I no longer have any idea where it came from. If you want to claim credit for it, let me know…]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Nitai schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:44:
wow, wat een eye-candy. Presteert het ook goed? (Niet een geheugenslurper?)
Ik merk geen vertraging, maar heb dan ook 2 gig geheugen in m'n Powerbook...

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
kaassouffle schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:16:
[...]

De maker zelf zegt hierover:

[Update : OK, the sudden burst of attention to this ancient script (which I no longer even have on my hard disk) is a little weird…

Assuming you’ve upgraded to Tiger yet, may I suggest ignoring that script, and using this Automator action. Open it in Automator, set up your site details, and save it as a plugin. It’ll appear in your right click menu under Automator.

It isn’t my code, but I no longer have any idea where it came from. If you want to claim credit for it, let me know…]
Ik zie weinig verschil tussen de 2, automater of applescript?
Waarom zou Automater de voorkeur hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik ben er persoonlijk niet zo van.. maar hee als de maker het zelf aangeeft...

Het automator script kun je ook een 'plug-in' van maken of in automator-menu stoppen in Finder (met rechts klikken/CTRL-klikken op een bestand/map en dan kies je voor automator > uploader). Bovendien kopieert ie bij automator meteen het pad (wwar je plaatje komt) enzo naar je clipboard...

[ Voor 7% gewijzigd door kaassouffle op 18-01-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ok, wat is automater toch ongelofelijk simpel!

ik heb die workflow eens geopend, geedit en toen gesaved, ging allemaal prima.
Toen ik de melding kreeg "uploaded succesfully" had ik zoiets van, ja wat moet ik hiermee? 2 seconden door automator zitten spitten en toen het volgende uit de code gesloopt:
if done > 1 then
display dialog item_name & " has been uploaded." buttons {"OK"} default button 1 giving up after 5
end if
En weg was de diag, je ziet in je bar toch dat hij "succesfully" is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 09:17

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Ik zoek nog steeds een IRC client die ik transparant op mijn desktop kan zetten.
(Net als Eterm onder linux)
Heeft iemand dit weleens gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Joop Dorresteijn schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:35:
Ik zoek nog steeds een IRC client die ik transparant op mijn desktop kan zetten.
(Net als Eterm onder linux)
Heeft iemand dit weleens gezien?
zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/85/xchat5wt.png
*klikbaar

Dit kan dus met xChat Aqua. Je installeerd 'm en dan bij options onder Interface staat een vinkje "transparent window" met daar boven een slider hoe erg transparant je hem wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Jaaa komt in de buurt!
Eterm ziet er uit als de eterm hier op de linker kant,
Snap je wat ik bedoel? echt integratie op het bureaublad.

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/2/3806285_5aea04e246_m.jpg
Doormiddel van Fink zijn LINUX programma's te draaien, dus ook IRC clients.
Is er geen manier om de terminal naast transparant ook borderloos te runnen?

Edit: bedenk me net dat Eterm misschien ook geport was naar Darwin, maar helaas!
Het is misschien een specifieke vraag, maar het werkt erg lekker!

code:
1
2
3
joop-dorresteijns-powerbook-g4-15:~ joopdorresteijn$ fink install Eterm
Information about 1745 packages read in 2 seconds.
Failed: no package found for specification 'Eterm'!

[ Voor 45% gewijzigd door -Nexus op 20-01-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

hier kun je het krijgen

onder de categorie bullshit kan deze reply, my bad :Y)

[ Voor 92% gewijzigd door Maximus op 20-01-2006 19:54 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Joop Dorresteijn schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:31:
code:
1
2
3
joop-dorresteijns-powerbook-g4-15:~ joopdorresteijn$ fink install Eterm
Information about 1745 packages read in 2 seconds.
Failed: no package found for specification 'Eterm'!
Gokje: http://eterm.darwinports.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

die had ik ook maar daar is niet een echte download beschikbaar voor OSX.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Maximus schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:12:
[...]

Maar in principe beantwoord t wel mijn vraag.
Ik ben echter gestopt met installeren toen ik "downloading Xfree86" zag staan :/
Dit is typisch zo'n wetensvraag, als je een oplossing weet verneem ik het graag! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.joopdorresteijn.com/images/got/1.png
http://www.shatters.net/celestia/
Celestia, niet echt nuttig voor productiviteit.
De demo laat a la google tour ons sterrenstelsel zien... met commentaar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.joopdorresteijn.com/images/got/3_t.png
Afbeeldingslocatie: http://www.joopdorresteijn.com/images/got/2_t.png

[ Voor 74% gewijzigd door -Nexus op 21-01-2006 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
Maximus schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:12:
[...]

Je moet eerst Darwin Ports installeren en dan die instructies in het midden van de pagina volgen?
Ik ben benieuwd of je het venster dan transparant gaat krijgen, aangezien die applicatie in X11 draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Mjah ik ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Laatst online: 09-09 09:09

Namu

Silver Wings Of Morning

Dashboard Kickstart :
http://www.alwintroost.nl...ts/dashboardkickstart.xml

Vooral een mooi programmatje voor langzamere macs. Wanneer je de laptop opstart zal nadat je ingelogd ben het programma je dashboard even tevoorschijn halen en weer wegdoen zodat al je widgets ingeladen worden. Dan hoef je niet 10~20 seconden te wachten tot je widgets werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Azureus Widget
http://andrewdupont.net/azureus/

Met deze widget kun je Azureus vanuit je Dashboard bedienen, zowel lokaal als op een andere computer. Ik heb dus op mijn Windowsbak Azureus aanstaan, en dan kan ik dat via deze widget bedienen en bekijken: stats, stoppen/resumen en zelfs nieuwe torrents toevoegen. Werkt erg fijn :)

En dan doe ik er stiekem nog een verzoekje bij: weet iemand een klein programmaatje (zoals Irfanview) om afbeeldingen mee te resizen (in pixels)? Want met Voorvertoning kan dit niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
DockStar! Hiermee kun je je mail icon in je dock melding laten geven van 5 accounts ipv 1. Je kunt de vorm en kleur van de badges ook volledig aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ecamm.com/mac/dockstar/settings_small.jpg

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Misschien al voorbijgekomen, maar voor mij een openbaring:
Gimpshop, http://plasticbugs.com/?p=320

Tis gewoon the Gimp, maar met de zelfde naamgevingen en menustructuren als Photoshop!
Ik ben Photoshop gewend, maar nu kan ik gewoon met gratis software blijven werken!
(So far alleen freeware op mn iBook en tot nu geen enkel probleem ondervonden qua
compatibiliteit of productiviteit. NeoOffice, AbiWord, the Gimp, etc.)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Melkbus schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:52:
DockStar! Hiermee kun je je mail icon in je dock melding laten geven van 5 accounts ipv 1. Je kunt de vorm en kleur van de badges ook volledig aanpassen.

[afbeelding]
ziet er nice uit! Eens even kijken of ik nou niet over mn mail notifies heenlees :') Ik zie altijd veel te laat dat ik mail heb maargoed.. 8)7

Ehm, ik ben benieuwd of de instellingen blijven hangen als de trial verloopt, hoop er wel op eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramlal
  • Laatst online: 02-09 11:22

ramlal

Altijd warm

Meerdere iTunes libraries managen kan natuurlijk met de overbekende iTunes Library Manager, maar die vind ik veel te krukkig werken. Sterker nog, bij mij deed-ie niks anders dan cryptische foutmeldingen afgeven.

Des te blijer was ik dus toen ik zojuist Libra vond, een échte applicatie en niet zo'n bij elkaar gehacked AppleScriptje. Het werkt perfect en er is zelfs een Windows-versie van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me herinneren dat ik een tijd lang een widget heb gehad die aangeeft of een door jou gekozen website een update heeft... elke letter die veranderde op die site zag die widget dan als een update.

Wie weet welke widget dit was..?

Wil 't gebruiken voor een zelf gemaakte weblog voor m'n vriendin die voor stage in 't buitenland zit, en heb geen rss feeds e.d. ingebouwd. Maar elke reactie in een gastenboek of weblog is een update natuurlijk..

Ik hoor 't graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

ticking RSS overview tool: feedticker
Nadeel, het leid wel onwijs af :)

Resources: 20 mb mem, 14% CPU...

Filmpje:
http://joopdorresteijn.com/images/feedticker.mp4

[ Voor 47% gewijzigd door -Nexus op 11-02-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Weet iemand een MAC oplossing om met VOIPBUSTER te bellen?
Ik heb uren gegoogled, maar kwam alleen op eyebeam uit. Is er geen opensource versie hiervoor, zodat ik zelf het SIP adres kan intikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 00:11

JaQ

Joop Dorresteijn schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:59:
Weet iemand een MAC oplossing om met VOIPBUSTER te bellen?
Ik heb uren gegoogled, maar kwam alleen op eyebeam uit. Is er geen opensource versie hiervoor, zodat ik zelf het SIP adres kan intikken?
Je bent uiteraard begonnen bij de wiki van asterisk?

Verder ben je via google uitgekomen bij:

ineen. Niet open source, wel gratis (rebranded eyebeam)
SJPhone 299a. Wederom geen open source, wel freeware
xlite (deze heb ik zelf op windows gebruikt)

en verder heb je ook gezocht op freshmeat, sourceforge en versiontracker?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

App Update Widget

Afbeeldingslocatie: http://www.dashboardwidgets.com/showcase/data/47/App_Update-0p8f.png

Verdient een post in dit topic, omdat het gewoon een te brilliante widget is _/-\o_

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine kick van de vraag van The Evil Brain. Ik ben ook op zoek naar een Irfanview achtig progje. Puur en alleen om batch resize opdrachten mee uit te kunnen voeren. ACDSee e.d. voorziet niet in die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een kleine google search gedaan en de eerste link is de volgende
http://www.download3k.com...oad-MacImage-Resizer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 23:26

JSchut

.....

Deacon schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 03:18:
App Update Widget

[afbeelding]

Verdient een post in dit topic, omdat het gewoon een te brilliante widget is _/-\o_
Gebruik deze ook!
Idd meesterlijke widget _/-\o_

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:25:
Effe een kleine google search gedaan en de eerste link is de volgende
http://www.download3k.com...oad-MacImage-Resizer.html
Alhoewel het niet zo fijn werkt als Irfanview (kan geen percentages instellen van de grootte oid) kan ik me hier voorlopig wel mee redden denk ik. Ik wil niet te lui overkomen om te zoeken ofzo, heb alleen pas twee dagen een mac, weet nog niet waar ik precies moet zijn voor al mijn tooltjes ed. Enorm bedankt voor de hulp iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 00:47
Deacon: nog bedankt! Die kende ik niet en ik ben er ERG blij mee :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:19:
Even een kleine kick van de vraag van The Evil Brain. Ik ben ook op zoek naar een Irfanview achtig progje. Puur en alleen om batch resize opdrachten mee uit te kunnen voeren. ACDSee e.d. voorziet niet in die optie.
http://www.mammoetsoftware.com/quickscale/index.php?lang=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Graphic Converter heb ik gebruikt voor het batch resizen van de foto's van ons huwelijk. Moest ff leren hoe zij dat precies doen, maar uiteindelijk werkte het uitstekend. Dat was die twintig dollar wel waar, aangezien het om meer dan honderd foto's ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steven P. Bedankt!

Precies wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

cailin_coilleach schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 06:04:
Graphic Converter heb ik gebruikt voor het batch resizen van de foto's van ons huwelijk. Moest ff leren hoe zij dat precies doen, maar uiteindelijk werkte het uitstekend. Dat was die twintig dollar wel waar, aangezien het om meer dan honderd foto's ging :)
Voor zulke dingen is ImageMagick perfect. Het is dan wel een commandline-tool dus je moet wat dingetjes leren, maar de kwaliteit is erg goed. :)
code:
1
mac:~/Pictures oxi$ mogrify -geometry 1024x1024 *

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
dat kan ook gewoon met automator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

voor mijn pocket PC ... zoek ik de instellingen voor ffMpeg om soepele films te maken, voor de PC bestaat er software maar ik heb na een jaar geen zin meer dat ding op te starten, iemand een vergeljkbaar iets voor OSX?

edit: Dit gaat me helpen... later meer!

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 25-02-2006 22:44 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 11-09 17:10
Misschien al eerder gespot, maar ik kon het niet vinden. :)
NU.nl widget
http://www.nu.nl/news.jsp?n=666508&c=155

Ik vin mooi en geen flashbanners meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ja, ik heb d'r weer eentje...

Timelog

Voor mensen die precies hun gewerkte uren voor bijvoorbeeld projecten bij moeten houden. Denk aan mensen in detachering, free-lancers of bedrijven die dus projecten voor klanten uitvoeren.

Veel van die software is wat bewerkelijk in het gebruik, maar Timelog valt reuze mee! Begin met een nieuwe taak, dan heb je maar twee muisklikken nodig om die te loggen. Het maakt niet uit waar je op dat moment mee bezig bent, want daar gebruik je het dock icoon voor.

Alle logs worden uiteindelijk in iCal opgeslagen, zodat je je log makkelijk kan sharen via bijvoorbeeld WebDAV.

Daarnaast kent de tool een aantal analytische tools die het erg makkelijk maken om met grafiekjes de verdeling in je gewerkte tijd uit te beelden. Managers geilen daar nogal op.

Ik was hier al heel lang naar op zoek! En voor $20 kan je je d'r geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:19:
Even een antwoord op mijn eigen vraag, ik heb Quickscale geprobeerd, maar vond het een niet zo'n stabiel appje. Nou las ik echter net op TUAW over Imagewell, en dat is een erg mooi programmaatje, om snel even een plaatje te resizen, en het heeft zelfs een ingebouwde uploadmogelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Weet iemand een gratis oplossing voor PocketPC synchronisatie met iSync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
alienfruit schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:18:
Weet iemand een gratis oplossing voor PocketPC synchronisatie met iSync?
The Missing sync zou iets kunnen zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Die is niet gratis. Ik ken ook geen gratis oplossingen voor pocket pc sync dingetjes. TMS is overigens wel één van de betere oplossigen. Windows Mobile 5 Devices, worden door TMS niet ondersteund.
Pocketmac is een andere goed optie. Ook geen WM5 support, maar wel een budget versie.

[ Voor 8% gewijzigd door Ma_rK op 08-03-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Er zijn afaik geen gratis oplossingen, anders hoor ik ze graag :P

Wat ik begreep van die MS-management-dame-van-de-mac-afdeling op de laatste apple keynote in januari zal MS deze maand een activesync variant voor de mac releasen, maar zeker weten doe ik het niet.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Weet niet of het hier moet, maar weet niet waar het anders zou moeten.

Een onmisbaar programma wat mij betreft: X-Chat Aqua. Dat is waarschijnlijk ook veel vaker genoemd, maar het nieuwe is dat ik even een intel-build heb gemaakt voor de eigenaren van een intel-mac. De makers van het programma schijnen daar niet zo veel haast mee te hebben, en ik vond het storend traag via Rosetta.

Het is build van de CVS-versie, dus hij is eigenlijk iets verder dan de huidige versie 0.15.2, en er zit een klein bugje in bij het URL-parsen blijkbaar, maar da's niet echt storend.

Let op: alleen voor intel-macs, het is NIET een universal binary

klik voor de dmg

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ben op zoek naar een fotobewerkingspakket waar je ook wat leuke dingen mee kan bouwen voor een website. In windows heb je natuurlijk Photoshop, en dat kan ik natuurlijk ook voor op de mac nemen, maar ik zoek iets gratis of meer in de richting van mijn portomonee, dus zoiets als Paintshop pro voor Windows.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Richard schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:34:
Ben op zoek naar een fotobewerkingspakket waar je ook wat leuke dingen mee kan bouwen voor een website. In windows heb je natuurlijk Photoshop, en dat kan ik natuurlijk ook voor op de mac nemen, maar ik zoek iets gratis of meer in de richting van mijn portomonee, dus zoiets als Paintshop pro voor Windows.
Is al een paar keer voorbij gekomen, maar Gimp is behoorlijk goed voor een freeware programma.

[ Voor 63% gewijzigd door Spits op 09-03-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
Of de mooie en snelle Cocoa-versie: http://seashore.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boom1001
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-09 12:58
Dit is ook wel heel erg cool. Een alternatief voor frontrow! Voor de mensen die een mac hebben zonder Frontrow... MediaCentral. Weet niet of ie al eerder voor de dag is gekomen in dit topic? Hij is echt heel snel (sneller als frontrow als je het mij vraagt!). Probeer maar eens. Er is ook een .HID File als je een Sony ericsson hebt met bluetooth. Heb je gelijk afstandbediening!

http://www.equinux.com/us/products/mediacentral/index.html Downdingensen

en...

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29131 voor de gene met blauwe tandjes op hun SE (K600, K700, K750, S700, W600, Z520, or Z800).

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Iemand een progje om de snelheid van de muis te verhogen? Ik heb het al op max. staan, maar nog steeds te traag. Mousezoom werkt niet op een Intel Mac. Iemand een ander idee?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
SteerMouse is de beste die ik tot nu toe heb gevonden voor het tweaken van je muis :)

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuigzoen
  • Laatst online: 20:17
Ik voeg hier het progrmmatje sharepoints aan toe.
Dit is handig om schijven anders dan je home schijf te delen met windows pc in het netwerk.

http://www.hornware.com/sharepoints
van de website:

SharePoints is an application or a preference pane that makes it easy to add and delete share points like in the old Finder. In Mac OS X, by default, you are limited to sharing only what is in your public folder in your home directory. This program makes it easy to share any folder.
In addition SharePoints also brings back users and groups management to Mac OS X as well as easy configuration of AppleFileServer (AFS) and Samba (SMB) Server properties.

A.k.a. basjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Argh ze moesten SharePoint en Witch eens universal maken want zonder PrefPanes zijn die dingen toch niet zo fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacPar moeten ze ook eens universal maken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Wow, dit is inderdaad een mooi programmatje om snel even een paar plaatjes te resizen _/-\o_

Snel en niet zo zwaar als Photoshop. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
MST_Morpheus schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:01:
[...]

Wow, dit is inderdaad een mooi programmatje om snel even een paar plaatjes te resizen _/-\o_

Snel en niet zo zwaar als Photoshop. :)
Inderdaad, resizen en daar blijft het bij, misschien iets het contrast aanpassen. Maar voor mijn gevoel kan iPhoto ongeveer even veel bij het bewerken voor plaatjes op bijv een website. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Voor "even snel een paar plaatjes resizen" gebruik ik Graphic Converter. Ja, het is inderdaad niet gratis, maar het is ook niet afgrijslijk duur.

Het geld was het mij meer dan waard toen ik met de "batch convert" functie in één keer alle 200 foto's van ons huwelijk (en later nog eens 40 foto's van een dure foto shoot) kon converteren naar het gewenste formaat.

Graphic Converter heerscht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 02:50:
Iemand een progje om de snelheid van de muis te verhogen? Ik heb het al op max. staan, maar nog steeds te traag. Mousezoom werkt niet op een Intel Mac. Iemand een ander idee?
Edit: leren lezen blijft moeilijk... Intel Mac ... sorry

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
MarkvE schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 10:51:
SteerMouse is de beste die ik tot nu toe heb gevonden voor het tweaken van je muis :)
Of, als je je alleen maar ergert aan de muisacceleratie, kun je ook iMouseFix proberen.

Edit: na beide geprobeerd te hebben kan ik concluderen dat SteerMouse lichtjaren voorligt op iMouseFix. Maakt echt een wereld van verschil.

[ Voor 15% gewijzigd door Arthur op 28-03-2006 15:35 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Laatst online: 09-09 09:09

Namu

Silver Wings Of Morning

Ik wil de win xp op de mac "hack" proberen... maar heb geen zin op me pc opnieuw te partitioneren en dus osx opnieuw te instaleren...

Is er een stukje software wat je kan vergelijken met partitionmagic voor de mac?

[ Voor 28% gewijzigd door Namu op 17-03-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Namu schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:59:
Ik wil de win xp op de mac "hack" proberen... maar heb geen zin op me pc opnieuw te partitioneren en dus osx opnieuw te instaleren...

Is er een stukje software wat je kan vergelijken met partitionmagic voor de mac?
En Google kon je dit niet vertellen? Ik kwam nl. al snel uit op iPartition en VolumeWorks

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.