Onmisbare tools / software Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.623 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:48

Namu

Silver Wings Of Morning

mja, maar nu de vraag, gaan deze werken op een intel mac.

iPartition is een beta voor uit die de intel mac partitie ziet. VolumeWorks staat niets over intels bij dus zal vast niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:16
DriveGenius kan het ook. Maar inderdaad, moet eerst wel een intel ondersteunen.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nog niet voorbij zien komen: MAMP
The abbreviation MAMP stands for: Macintosh, Apache, Mysql and PHP.
With just a few mouse-clicks, you can install Apache, PHP and MySQL for Mac OS X!

Often sought-after and now available from webEdition Software, MAMP installs a local server enviroment in a matter of seconds on your Mac OS X computer, be it PowerBook or iMac. Like similar packages from the Windows- and Linux-world, MAMP comes free of charge.

MAMP is installed in the typical Mac fashion: very easily. MAMP will not compromise any existing Apache installation already running with your OS X. You can install Apache, PHP and MySQL without starting a script or having to change any configuration files!

What's more, if MAMP is no longer needed, it is sufficient to delete the MAMP folder and everything returns to its original status (i.e. MAMP does not modify any of the "normal" OS X).

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44

Nietzman

Woei!

Aangezien zijn befaamde "Bonjour bug" een paar dagen geleden werd opgelost voel ik me bijna verplicht Hamachi nog eens onder de aandacht te brengen. :').

't is dus een soort van VPN, en dankzij het kan ik nu over het internet bij mijn server thuis komen en mijn daar gedeelde iTunes afspelen.

http://files.hamachi.cc/osx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Nietzman schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 01:16:
Aangezien zijn befaamde "Bonjour bug" een paar dagen geleden werd opgelost voel ik me bijna verplicht Hamachi nog eens onder de aandacht te brengen. :').

't is dus een soort van VPN, en dankzij het kan ik nu over het internet bij mijn server thuis komen en mijn daar gedeelde iTunes afspelen.

http://files.hamachi.cc/osx
En dat (dus) op een hele veilige manier. Maar is deze voor OSX al met een mooie GUI zoals onder windows? Maakt het gebruik toch vele malen makkelijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 11:39
Zo, nu voel ik me verplicht om ook maar eens een lijstje te maken met onmisbare tools.
De meeste zijn al een voorbij gekomen, beschouw die dan maar als extra cool :)

QuickSilver - 'the key is mighter' A unified, extensible interface for working with
applications, contacts, music, and other data.

Adium - Adium is a free instant messaging application for Mac OS X that can connect to AIM, MSN, Jabber, Yahoo, and more.

Firefox - bied meer functionaliteit dan Safari (door extensions) ... tsja je bent een fanboy of je bent het niet: Mac Themes

ColloGuy - Colloquy is an advanced IRC & SILC client (minder functionaliteit, maar beter geintergreerd dan XChat Aqua)

Vienna - Vienna is a freeware, open source RSS/Atom newsreader

CocoaMySQL - GEWELDIG!

CyberDuck - Cyberduck is a open source FTP and SFTP (SSH Secure File Transfer) browser

MenuCalendarClock iCal - Voor mensen die snel een kalender willen hebben (week nummers enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videoconversie:

Heeft iemand misschien iets om van WMV een MOVje te maken? Met Quicktime Pro lukt het in ieder geval niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Seashore heeft nu ook een Universal Binary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:13:
Videoconversie:

Heeft iemand misschien iets om van WMV een MOVje te maken? Met Quicktime Pro lukt het in ieder geval niet.
Met Flip4Mac kan het wel. Alleen kost het wel wat geld omdat je anders maar de helft van het filmpje kan kijken/exporteren. Minder fijn, niet zo vervelend als het alleen maar om een klein stukje in het begin gaat zoals bij mij. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

flip4mac is gratis sinds Microsoft WMP heeft laten vallen voor het Mac-platform.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Met de gratis versie kan je alleen wmv's afspelen, daar heb je weinig aan als je wilt converteren :)

Met ffmpegX kom je een heel stuk verder. Ik heb het nooit gebruikt met wmv's, dus je zal zelf moeten testen of het een beetje lekker werkt.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Deacon schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:56:
Met de gratis versie kan je alleen wmv's afspelen, daar heb je weinig aan als je wilt converteren :)

Met ffmpegX kom je een heel stuk verder. Ik heb het nooit gebruikt met wmv's, dus je zal zelf moeten testen of het een beetje lekker werkt.
Voor zover ik weet, ik heb er een 1 dags studie van gemaakt, is het alleen maar mogelijk met Flip4Mac om wmv's te converteren naar een quicktime formaat. Het doet dit trouwens wel subliem. Volledige integratie met Quicktime player, de browser of Final Cut Pro. Voor deze laatste versie moet trouwens wel $179,- voor worden neer geteld.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Je hebt gelijk, het gaat dan wel om wmv3 files. Oudere wmv versies kan je wel via ffmpegX converteren.
De kans is alleen groot dat de meeste mensen juist wmv3 files willen converteren, dat wordt dus dokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 19:50
flip4mac wil zich niet bepaald installeren op mijn mbp of ben ik daarmee de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

mtbrainz schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:44:
flip4mac wil zich niet bepaald installeren op mijn mbp of ben ik daarmee de enige?
Nee, daar ben je niet de enige in. Flip4mac is vooralsnog PowerPC-only en werkt dus nog niet op een Intel machine.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Na installatie van het OS heb ik het volgende geinstalleerd -alles legaal!-:
- Office 2k4
- Adobe CS2, Lightroom (en iPhoto weggedonderd)
- FireFox/Camino
- VLC, QuickTime Pro, WMV Player (plugin voor QuickTime eigenlijk, van Flip4Mac)
- Adium, Snak
- Unison, iGrabNews, MacPar Deluxe
- Dragon Burn, Roxio Toast, iBackup
- ncftp, fetch
- iTerm, coconutWifi, cleardock, Growl, MenuMeters

Iemand nog iets toe te voegen dat ik echt keihard heb gemist (naast allerhande widgets, himmelbar etc.)?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:30

Nitai

Live the life you love.

Floris schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 03:44:
Iemand nog iets toe te voegen dat ik echt keihard heb gemist (naast allerhande widgets, himmelbar etc.)?
Anders neem je het topic ook gewoon door ;) (waarschijnlijk heb je dat al gedaan, tis een mooi lijstje, alhoewel het niet even bekend is voor andere Mac'ers).

Ik wilde trouwens even vermelden, ik heb de laatste build van Opera geinstalleerd, en ik was verbaasd over de snelheid! Ik had het wel eens eerder geprobeerd, maar nu was het een zeer aangename verrassing. Normaal gebruik ik naast Camino gewoon ook Safari. Dus onmisbaar is het misschien niet maar zeker het proberen waard. (www.opera.com)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Na installatie van het OS heb ik het volgende geinstalleerd -alles legaal!-:
HandBrake
Mactheripper
OmniGraffle
Onyx / Tinkertool

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramlal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:21

ramlal

Altijd warm

Floris schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 03:44:Iemand nog iets toe te voegen dat ik echt keihard heb gemist (naast allerhande widgets, himmelbar etc.)?
Quicksilver! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Growl

Ik zoek btw nog een leuke download manager, wget en cocoawget zijn leuk maar niet uitgebreid genoeg. Iemand nog leuke gratis alternatieven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Thanks voor de tips, heb geen DVD-rip software nodig, dus overgeslagen, heb al een quicksilver-achtige dus overgeslagen, heb Growl al in mijn lijstje staan ook.

Eentje die ik echt waardevol vind en in dit topic nog tegenkwam: Witch 1.0.2 Onzettend handig omdat je nu ook kunt switchen tussen de verschillende windows/tabs van de programma's die je open hebt staan. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:24
Onzettend handig omdat je nu ook kunt switchen tussen de verschillende windows/tabs van de programma's die je open hebt staan.
*kuch* CMD + backquote *kuch*

Tabs switchen is inderdaad wat lastiger, want dat verschilt per app.
iTerm en Adium hebben: CMD + links/rechts
Safari heeft: shift + CMD + links/rechts

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Daedalus schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:41:
[...]

Nee, daar ben je niet de enige in. Flip4mac is vooralsnog PowerPC-only en werkt dus nog niet op een Intel machine.
Jawel hoor, maar met een omweg....

Lees hier hoe: http://www.osnews.com/story.php?news_id=13902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

hoe zit het met defraggen op een mac? ik heb nu voor t eerst een macje (mini duo) en kan hier geen tools voor vinden..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 17:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Niet nodig, dat doet een *NIX filesystem on-the-fly. Daarom zul je er ook geen tool voor vinden :Y)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En wat de officiële documentatie erover zegt: About disk optimization with Mac OS X.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 01-10 13:43
Ik zoek nog een goeie upload manager. Interarchy geprobeerd maar dat doet niet wat ik wil. Ik moet een 9Mb groot bestand uploaden en onze ADSL verbinding is zo gaar dat dit nu de 23ste keer is dat ik het probeer.

Wordt er echt een beetje moedeloos van. Wil dus een programma waarmee je de upload eventueel op pause kunt zetten, (ADSL)connectie resetten en weer resumen. Kan echt ner-gens wat vinden. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 12:24
Transmit? -> http://www.panic.com

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Transmit heb ik, -betaald en wel- in gebruik en gebruik het naar volle tevredenheid alleen de resume functie werkt gewoon niet. Ook verschillende transfermodes geprobeerd. Ik kijk nu even naar Fetch 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:53
Cyberduck http://cyberduck.ch/ heeft een pauze functie

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Dank.. wat me direct opvalt is dat deze client naast het kunnen resumen veel snelle upload dan andere clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 11:39
Ik kwam laatst Virtue tegen:

“Virtue” is a virtual desktop manager for Mac OS. It offers features, eye candy and configurable options that no other desktop manager on the mac has added yet, and is under active development. It is based upon DesktopManager, which is a lighter, less feature-packed virtual desktop application.

Wel een fijn programmatje voor diegene die multipledesktops gewent zijn vanuit Linux ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramlal

ramlal

Altijd warm

Struikelde zojuist over een handige lichtgewicht Hex-editor: HexFiend.
  • Insert, delete, rearrange. Hex Fiend is not limited to in-place changes like some hex editors.
  • Work with huge files. Hex Fiend can handle as big a file as you’re able to create. It’s been tested on files as large as 118 GB.
  • Small footprint. Hex Fiend does not need to keep your files in memory. You won’t dread launching or working with Hex Fiend even on low-RAM machines.
  • Fast. Open a huge file, scroll around, copy and paste, all instantly. Find what you’re looking for with fast searching.
  • Smart saving. Hex Fiend knows not to waste time overwriting the parts of your files that haven’t changed.
  • Data inspector. Interpret data as integer or floating point, signed or unsigned, big or little endian...
  • Smooth scrolling. No separate “pages” - scroll like any text document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg dan niks.

[ Voor 90% gewijzigd door leon1e op 07-04-2006 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

weet iemand een makkelijke manier of een programmatje waarmee je fotos makkelijk kunt printen op meerdere paginas, vergroten dus eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar rasterbator maakt er bolletjes van!
die zocht ik: http://www.luxordevelopment.ch/posterprint/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik je quicksilver nou echt vaak? Ik heb het er ook op staan maar gebruik het eigenlijk nooit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem169 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:28:
Transmit heb ik, -betaald en wel- in gebruik en gebruik het naar volle tevredenheid alleen de resume functie werkt gewoon niet. Ook verschillende transfermodes geprobeerd. Ik kijk nu even naar Fetch 5.
Ik gebruik fetch en die bevalt me prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uruviel schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:34:
Ik kwam laatst Virtue tegen:

<snip>

Wel een fijn programmatje voor diegene die multipledesktops gewent zijn vanuit Linux ed.
Inderdaad een leuke (en nuttige) tool, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:56:
gebruik je quicksilver nou echt vaak? Ik heb het er ook op staan maar gebruik het eigenlijk nooit... :)
Ik zou niet meer zonder kunnen :) Ik ben het meteen gaan gebruiken toen ik m'n Mac net had en het is veel handiger dan door menu's heen clicken enzo. En de dock is ook te klein om alles er in te proppen. Een beetje typen gaat vrijwel altijd sneller, en het 'leert' ook min of meer. Op een gegeven moment zijn een paar letters en <enter> al genoeg,

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 08-04-2006 15:44 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:45
[...]

Tig keer per dag....

Om programmas op te starten maar ook voor zoekmachines, itunes bladeren, transmit favorieten, terminal zaken etc etc

Kan toch wel zeggen dat ik osx zonder quicksilver een stuk minder prettiger vind :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramlal

ramlal

Altijd warm

[...]
Jazeker! En ook niet alleen om applicaties te starten, maar ik gebruik ook 'triggers': De combinatie Shift-Ctrl-Appeltje-L opent bij mij meteen de Not-So-Short Introduction To LaTeX in Preview. Dat heb ik vaak nodig en hoef ik dus niet meer op te zoeken. En als je de iTunes-plugin installeert, kun je even snel een album aanzetten zonder weer rond te hoeven klikken in iTunes.

Superhandig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Ik gebruikte Quicksilver voorheen altijd als launcher, maar sinds Spotlight er is niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parallels

Om Windows op je Mac te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 08:35
grizzlebeer, ben je net wat te laat mee sinds Bootcamp uit is ;)

@Quicksilver verhaal: best aardige app, maar ik ben begonnen met 10.4 en ben dus gewoon spotlight gewend, gaat perfect joh!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
stevenP schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:48:
grizzlebeer, ben je net wat te laat mee sinds Bootcamp uit is ;)

@Quicksilver verhaal: best aardige app, maar ik ben begonnen met 10.4 en ben dus gewoon spotlight gewend, gaat perfect joh!
Maar het mooie aan Parallels is dat het windows IN osx kan draaien. Net zoals Virtual PC, maar dan op een redelijke snelheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Spits schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:17:
[...]

Maar het mooie aan Parallels is dat het windows IN osx kan draaien. Net zoals Virtual PC, maar dan op een redelijke snelheid. ;)
Daar heb je dan weer wel een punt! Dat is wel nice inderdaad, ben erg benieuwd naar drivers en dingen, wat allemaal gesupport is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat nuttige tools:
Fugu: een SFTP, SCP en SSH frontend
Smultron: text editor met alle opties die ik ooit nodig heb
dropCompress: kleine app die ik altijd in de dock heb staan om snel bestanden te comprimeren in zip/tar-bzip2/tar-gzip
iHook: app om scripts te runnen van dezelfde makers als Fugu, soms eens nuttig om mensen die niet graag de terminal induiken toch een script te kunnen aanbieden
Remote Desktop Connection: remote XP pro machines overnemen; ik zeg het niet vaak over de programmeerkunsten van Microsoft maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
stevenP schreef op zondag 09 april 2006 @ 23:42:
[...]

Daar heb je dan weer wel een punt! Dat is wel nice inderdaad, ben erg benieuwd naar drivers en dingen, wat allemaal gesupport is!
voor zover ik kan zien werkt het alleen onder Intel-macs, en dus niet op mijn iBookje.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
SyS_ErroR schreef op maandag 10 april 2006 @ 02:27:
[...]
voor zover ik kan zien werkt het alleen onder Intel-macs, en dus niet op mijn iBookje.. :/
Jij hebt al Virtual PC (maar die is relatief veel langzamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
ik vind net dit handige gratis tooltje:

Disk Inventory X

Afbeeldingslocatie: http://image.versiontracker.com/scrnsht/47967/237616/251main.jpg

Omschrijving:
Disk Inventory X is a disk usage utility for Mac OS X (10.3).
It shows the sizes of files and folders in a special graphical way called "treemaps".
If you've ever wondered were all your disk space has gone, Disk Inventory X will help you to answer this question.

download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

iAlertU

Prevent your MacBook Pro from being hijacked.

http://www.ialertu.com/

Echt de meest waanzinnige applicatie in tijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 01:20:
Nog wat nuttige tools:
[..]
Remote Desktop Connection: remote XP pro machines overnemen; ik zeg het niet vaak over de programmeerkunsten van Microsoft maar _/-\o_
[licht offtopic]
Ik krijg het alleen niet voor elkaar (behalve de .app kopieeren) om meerdere sessies tegelijk actief te hebben, jij wel ?
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Heb ik een tijdje geleden ook achter zitten zoeken: http://www.macosxhints.co...p?story=20030706112314273

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Red schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:15:
iAlertU

Prevent your MacBook Pro from being hijacked.

http://www.ialertu.com/

Echt de meest waanzinnige applicatie in tijden.....
Haha die demo-video!
Dit is toch echt wel moeilijk geniaal hoor! Gewoon een keer bij een kamergenoot of je moeder flikken, je mbp op een plek wegzetten waarvan je zeker weet dat de ander hem even verplaatst omdat hij in de weg ligt :') Verder een beetje nutteloze app, maar wel lachen :9

@emulatie verhaal, erg jammer dat het inderdaad niet op Gx processoren kan, dan had ik het ook wel geprobeerd, ik vind zelf namelijk vmware echt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:26

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

(haha, geweldig met die remote :) beep-beep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Na lang in smb.conf te hebben geklooid

http://www.hornware.com/sharepoints/

sharepoints, lekker GUI samba configgen ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
KeeZ schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:01:
Na lang in smb.conf te hebben geklooid

http://www.hornware.com/sharepoints/

sharepoints, lekker GUI samba configgen ;)
Ja die is al wel eens eerder langsgekomen, nette app inderdaad! Ik draai hem ook, alleen het automatisch mounten van networkdrives krijg ik niet 123 voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Popwire WMV-9 component.

Ongeveer hetzelfde als Flip4Mac, maar dan Universal Binary. Speelt alleen minder af dan Flip4Mac, maar wel gaaf dat het redelijk draait op mijn intel iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Misschien dat iemand me een mooie tip kan geven over welke software te gebruiken om remote mijn iMac of PowerBook te kunnen beheren. Momenteel gebruik ik VNC-Server in combinatie met Chicken of the VNC. Beide over mijn interne netwerk, welke aan elkaar geknoopt is door middel van een WLAN netwerkje. (54Mbit voor beide machines, die overigens zeker 30Mbit halen kunnen over dit netwerk.)

Nu heb ik al ingesteld dat ik een zo hoog mogelijke refreshrate wil hebben, maar dat lijkt vooralsnog niet echt te helpen. Ook de tips in de FAQ schiet ik nog niet zo heel erg mee op vrees ik. Als ik bijvoorbeeld een window open of versleep merk ik echt dat ik een fiks gebrek aan refreshrate heb. Meer dan een Mbit of 4-5 haal ik eigenlijk niet en daar ben ik dus niet echt tevreden over...

Hebben jullie tips om de snelheid te verhogen of wellicht anders een tip voor welke software wel te gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 14-04-2006 16:24 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
http://www.apple.com/remotedesktop/ ? Wel aan de prijzige kant... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 19:50
ik kan ook nog niet echt wennen aan chicken of the vnc. Als ik bij het opstartscherm dubbelklik op een Server wil ie daar ineens de naam van veranderen terwijl ik 't gewoon wil openen. En ik vind 't jammer dat ik 't beeld van de remote pc niet kan scalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
OSXvnc is ook een aanrader, die draai ik, en gaat best lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik gebruik OSXvnc overigens :)

Apple Remote Desktop werkt wellicht prima, maar zoveel geld heb ik er nu ook weer niet voor over...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:06:
OSXvnc is ook een aanrader, die draai ik, en gaat best lekker :)
eensch :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Laatst online: 15-09 21:36
Ik gebruik ook OSXVnc, maar om nou te zeggen dat de refreshrate goed genoeg is, nee (al is dat natuurlijk persoonlijk).

Maar je zou verwachten dat als je op een gigabit netwerk aangesloten bent en je met het verschuiven van windows iets van 1.5megabyte(!) per seconde aan netwerkverkeer doet, de window erg smooth verschuift wat dus helaas niet het geval is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Als je op bijvoorbeeld 1280x1024 werkt, dan is het plaatje van je hele scherm al 1,3 MB. Dat kan dan dus hooguit 1 keer per seconde overgestuurd worden. Verder is het algoritme van VNC erg zwaar (of langzaam ;)) dus daar zit ook een beperking.

edit:
Heb net ff een testje gedaan met mijn iBook, maar die zit met 14 Mbit al aan de 100% CPU, dus de beperking is puur de software, niet het netwerk.

[ Voor 26% gewijzigd door Digistorm op 18-04-2006 09:54 ]

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte tot voorkort heel vaak ShakesPeer als alternatief voor DC++ in Windows. Maar dit programma loopt zo vaak vast, is niet normaal meer, de oudere versie die dat probleem niet had ik kan niet weervinden. De melding " you've found a bug" is echt te iritant voor woorden.

Voor het zoeken naar bepaalde muziek (ipv hele albums op bittorrent) is dc++ ideaal.

Wie kent er een betere dc++ client voor OS X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Naast ShakesPeer zijn er eigenlijk geen andere DC++ clients die de moeite waard zijn. Ik gebruik het ook niet meer, als ik snel 1 liedje zoek of een bepaalde file dan gebruik ik meestal Limewire en voor muziek is SolarSeek ook wel handig.

Maar als je echt een DC++ client wilt hebben die net zo goed werkt als de windows versie, dan moet je wel wachten op ShakesPeer updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deacon schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:15:
... en voor muziek is SolarSeek ook wel handig.
Hm die kende ik nog niet; ik gebruikte meestal Soulseex en TorrentFlux (op mijn linux box); is SolarSeek beter?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottovds
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:20
Deacon schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:56:

het lukt mij maar niet om er een download van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottovds
ik kwam onlangs de site van yousoftware tegen, zeer handige en leuke apps
vooral youcontrol: desktops Virtue en desktopmanager zijn daar niets tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:30:
Hm die kende ik nog niet; ik gebruikte meestal Soulseex en TorrentFlux (op mijn linux box); is SolarSeek beter?
Ik heb geen andere soulseek clients geprobeerd, ik gebruikt het ook bijna nooit meer, Vroeger ging ik nog wel eens in die chats daar random muziek downen om te kijken of het wat was, maar nu is het zo dat je sneller een heel album ergens anders vandaan kan halen :D
ottovds schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:18:
het lukt mij maar niet om er een download van te vinden.
Uh :?
Boven aan de FP in het midden staat download en op het scherm erna staat een link hier heen
Of bedoel je heel iets anders ?

[ Voor 47% gewijzigd door Deacon op 21-04-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottovds
Deacon schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:25:
[...]

Ik heb geen andere soulseek clients geprobeerd, ik gebruikt het ook bijna nooit meer, Vroeger ging ik nog wel eens in die chats daar random muziek downen om te kijken of het wat was, maar nu is het zo dat je sneller een heel album ergens anders vandaan kan halen :D

[...]

Uh :?
Boven aan de FP in het midden staat download en op het scherm erna staat een link hier heen
Of bedoel je heel iets anders ?
merci hé, lukte me steeds niet om het vanaf de officiele site te DLen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Ik heb even wat posts afgesplitst naar [rml][ OS X] Automatisch Samba shares mounten[/rml]. Graag daar verdergaan met de discussie over het automatisch mounten van Samba shares met of zonder SharePoints :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een tooltje om even mijn mac te stresstesten, dus HD, CPU en GPU even maximaal belasten. Weet iemand wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Kurkentrekker schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:10:
Ik ben op zoek naar een tooltje om even mijn mac te stresstesten, dus HD, CPU en GPU even maximaal belasten. Weet iemand wat?
Hmm, xBench is een benchmark prog voor de mac, dat zal wel flinke belasting zijn..?

http://www.xbench.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm...

code:
1
2
3
#!/bin/sh
while ( 1 )
end

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam trouwens dit soort van Wake on Lan appje tegen; specifiek voor Macs: http://www.coriolis.ch/article18.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:41:
[...]
Euhm...

code:
1
2
3
#!/bin/sh
while ( 1 )
end

;)
Sorry, weet niets van unix commando's. Wil je even uitleggen wat ik in mijn terminal dreig te plakken voor ik het uitvoer? je kunt mij alles wijsmaken namelijk op terminal gebied, en ik zou het vervelend vinden als ik dadelijk mijn system folder ergens naartoe gesudo'ed heb dat ik er niet meer in mag ;)

Edit:
Heb xBench even geprobeerd, maar daar zit niet iets van een batch functie in. Waar het mij een beetje om gaat is om te kijken hoe groot het hitteprobleem van mijn Macbook nou is, en met een keetje benchen schiet dat niet op. Ik wil hem gewoon een uur aan hebben staan met iets zwaars, op alle fronten, en dan kijken of hij een gat in mijn tafel heeft gebrand.

Voorlopig staat hij naast me en ram ik af en toe maar opnieuw op de start knop om hem continu te xbenchen.

[ Voor 35% gewijzigd door Kurkentrekker op 24-04-2006 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:14
Ik gebruik altijd Distributed.Net om een PC of Mac te benchen... Nieuwe versie is ook Universal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:13

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wat is een snel makkelijk en handig ftp-tooltje voor de mac? Zodat ik makkelijk mijn website kan beheren? Het liefst gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Volgens mij was ik hier in de draad een klein applescriptje tegengekomen, waar je je bestanden op kan droppen en het wordt geupload naar de juiste dir... dat vond ik handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Probeer anders een Cyberduck, te vinden @ www.cyberduck.ch (freeware volgens mij)
en anders Transmit (payware) op www.panic.com/transmit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:45
daar is een automator action:

http://editkid.com/upload_to_ftp/

Je kan het dan ook nog zo regelen dat het net gestuurde bestand in je clipboard komt met url erbij

Ik gebruik het voornamelijk voor snel ff een plaatje hosten (evt met auto resize) ewt niet of het voor andere dingen ook handig is :)

[ Voor 35% gewijzigd door lowfi op 25-04-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurkentrekker schreef op maandag 24 april 2006 @ 01:12:
[...]
Sorry, weet niets van unix commando's. Wil je even uitleggen wat ik in mijn terminal dreig te plakken voor ik het uitvoer? je kunt mij alles wijsmaken namelijk op terminal gebied, en ik zou het vervelend vinden als ik dadelijk mijn system folder ergens naartoe gesudo'ed heb dat ik er niet meer in mag ;)
Het was eigenlijk een grapje; het is een shellscriptje dat oneindig lang (zolang 1 waar is en 1 is altijd waar) niets doet; kan je je CPU snel op 100% krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Cyberduck zelf ook, en het is echt een aanrader!
Red schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:42:
Probeer anders een Cyberduck, te vinden @ www.cyberduck.ch (freeware volgens mij)
en anders Transmit (payware) op www.panic.com/transmit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Kent iemand een handige widget voor iTunes, die, anders dan de standaard iTunes-widget, ook informatie over de artiest en het album geeft, en eventueel ook nog de rating kunt zien en aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:26

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ik gebruik daar geen widget voor.. maar iMote.
Klein progje met:

- Floater met info + rating (positie, duur, etc in te stellen)
- Rating invoeren op floater
- Growl notificatie
- Vet hippe sneltoetsen

http://www.mkd.cc/imote/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 10:04
De een knop opruim-tool :
Als je Onyx en consoorten beu bent kan je beter eens UltimateTask proberen, 1 knopje duwen en al je maintenance scripts runnen. Weer een lekker snelle mac daarna.

http://www.jaanpatterson.com/jaanpatterson_programs.html

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
kaassouffle schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:13:
ik gebruik daar geen widget voor.. maar iMote.
Klein progje met:

- Floater met info + rating (positie, duur, etc in te stellen)
- Rating invoeren op floater
- Growl notificatie
- Vet hippe sneltoetsen

http://www.mkd.cc/imote/
Eindelijk! Ik miste die hotkeys echt die ik eerst met een ander progje gebruikte, maar dat was shareware en stopt er na een tijdje mee.. Dit werkt perfect gek! o//

Ok, ik heb nu Synergy up and running, alleen nu wil ik een windowstoets gebruiken.
*even voor de duidelijkheid, ik heb vanaf mijn mac -> windows laptop mijn muis en keyboard*
Iemand enig idee of ik mijn cmd-key naar een windows-key kan omgooien voor Synergy?

[ Voor 23% gewijzigd door stevenP op 01-05-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Laatst online: 26-09 21:19

ddZ

Ik ben op zoek naar een programmaatje ala Ulead Gif animator voor MacOSX. Gaat me dan vooral om het principe om een fragment v.e. avi/mov te importeren als animated gif.

En ja, dat kan bv. iMovie ook, maar ik kan moeilijk een gifje van een paar honderd kb als icon gebruiken 8)7

Alvast bedankt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
Ik zoek een tooltje zoals irfanview om lekker makkelijk een html pagina te maken van al mijn foto's, zie bij voorbeeld hier.

Nu kan dat met lightroom (zie hier), maar dat is over een tijdje niet meer gratis en ook de enorme adobe banner staat me niet zo aan.

Kortom, wie heeft er suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Die enorme adobe banner kan je er gewoon uitslopen hoor....

Wat dacht je van iWeb, gratis bij iLife 06.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een tooltje om .bin en .hpx? bestanden uit te pakken.
Want ik draai 10.4.5 (nieuwste macos x) en er zit standaard geen pakket dat een bin bestand opent, zoals adobe reader het aanbied, en microsoft media player.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
mca2 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:21:
Ik zoek een tooltje zoals irfanview om lekker makkelijk een html pagina te maken van al mijn foto's, zie bij voorbeeld hier.
http://jalbum.net/
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:44:
Weet iemand een tooltje om .bin en .hpx? bestanden uit te pakken.
Want ik draai 10.4.5 (nieuwste macos x) en er zit standaard geen pakket dat een bin bestand opent, zoals adobe reader het aanbied, en microsoft media player.
:D
http://www.stuffit.com/mac/expander/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een trail, is er geen gratis pakketje? Of kijk ik weer eens niet uit m'n doppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
De download installeert een trial van Stuffit Standard Edition, en na afloop van de trialperiode blijft automatisch de functionaliteit van het freeware Stuffit Expander over, waarmee je alles kunt uitpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt, _/-\o_
Ik ga het na m'n werk meteen installeren :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.