Onmisbare tools / software Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 19.471 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:39

botoo

💀 too old to die young

Anoniem: 128143 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:32:
* Anoniem: 128143 zoekt ook paar tools die hij toch mist na overstap....

Een simpele Image viewer. Net als die van windows, alleen volgende-vorige, zoom en roteren functies, verder geen toeters en bellen.
Selecteer alle foto's en dan slideshow?
Weliswaar geen roteerfunctie maar wel een bruikbaar overzicht te genereren :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 10:56

ddZ

Deacon schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:03:
[...]

Imageready en Photoshop.
Je meent het 8)7
No offense, maar nogmaals ik zoek software waarbij ik een avi (of ander formaat) kan importeren en exporteren als animated gif. En dat kan niet in Imageready/ Photoshop.. Een combo van programma's, daar kom je een heel eind, maar ik zoek een totaal-tooltje zeg maar..

[ Voor 13% gewijzigd door ddZ op 03-05-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-01 08:09

Deacon

Three sixty five Seven fifty

ddZ schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:01:
No offense, maar nogmaals ik zoek software waarbij ik een avi (of ander formaat) kan importeren en exporteren als animated gif. En dat kan niet in Imageready/ Photoshop.. Een combo van programma's, daar kom je een heel eind, maar ik zoek een totaal-tooltje zeg maar..
Je had het ook over mov's, die werken net als mpg's prima in CS ;)
Avi's moet je alleen eerst omzetten. Er zijn wel een paar oude gif maker apps, maar daar kan je volgens mij geen filmpjes mee importeren. Dus CS en QT Pro zijn voor zover ik weet je beste opties.
ik had namelijk ook gezocht en precies dezelfde vraag gesteld.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Meerdere opties: Footagehead is er één van, Google daar maar eens op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

mensen doen net alsof het de normaalste zaak van de wereld is om een .avi "even" om te zettten..
Ik verwacht gewoon als ik een website open met daarop eeen stream filmpje dat ie het doet..
Voor normale gebruikers is de overstap naar een mac dan ook niet te doen..
Zelfde geld met heel heeeel veel dingen op een apple.
Goed dat bootcamp er nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 03-05 15:18
Een avi kan je in 99% van de gevallen ook gewoon fijn bekijken op je mac hoor, weest niet bang.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-01 08:09

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Anoniem: 44189 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:38:
mensen doen net alsof het de normaalste zaak van de wereld is om een .avi "even" om te zettten..
Ik verwacht gewoon als ik een website open met daarop eeen stream filmpje dat ie het doet..
Voor normale gebruikers is de overstap naar een mac dan ook niet te doen..
Zelfde geld met heel heeeel veel dingen op een apple.
Goed dat bootcamp er nu is.
Right,...Het omzetten had te maken met CS en dus niet met het gewoon afspelen van de file...

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

divx xvid?? svcd..
Het mooiste is mensen praten het altijd goed...
Je kan het gemakkelijk zus doen... je kan het gemakkelijk zo doen... NEE het is niet gemakkelijk mensen!!!

Vind het zelf ook heel mooi maar gebruiksvriendelijk is het allerminst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 14:47

Nietzman

Woei!

Sorry, maar waar héb je het over. Dat OsX niet standaard alle codecs aan boord heeft is natuurlijk inderdaad een halsmisdaad om je over op te winden, maar ik zie niet hoe het onder een willekeurig ander OS beter werkt. Onder Windows zul je óók codecs moeten installeren of een player als VLC moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuLse_BE
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05-2017
imeem

Een hyves achtige networking-tool, maar dan 10x knapper! Met eigen client sotware voor Mac en Windows! Het heeft zelfs een ingebouwde messenger-tool die ook MSN, Jabber en Google Talk aankan, iPhoto integratie en adresboek koppeling.

Een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:18
Lassekjus: zoals Nietzman zegt kan je niet verwachten dat een OS meteen elke mogelijke codec krijgt meegeleverd. VLC is een goede optie voor het afspelen van het grootste gedeelte van de media op het Internet.

Uitzondering daarop zijn WMV filmpjes waar je Flip4Mac voor nodig hebt. En aangezien Apple pas zeer recent over is gestapt naar een nieuwe processor kan je niet verwachten dat alle software meteen is over gezet naar de nieuwe processor. Als dat niet is gebeurt (zoals in het geval van F4M) dan ligt dat aan de software fabricant en niet aan Apple.

Overigens zal je WMV9-AVI containers ook -niet- met F4M af kunnen spelen. Daar is -geen- manier voor op OS X omdat Microsoft die standaard gesloten houd en er niemand zin heeft om geld te betalen voor een licentie voor die codec. Er zijn wel een aantal tooltjes waarmee het kan, maar die zijn A) niet makkelijk in het gebruik en B) illegaal, omdat er niet is betaald voor de codec.

[ Voor 12% gewijzigd door Liegebeest op 10-05-2006 09:52 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 07:11
na lang zoeken naar de voor mij ideale vervanger voor irfanview heb ik maar imagemagick geinstalleerd via darwinports. Voor batch resizen werkt dit geweldig, geen enkel ander (free) programmaatje wat ik heb gevonden doet dit zoals ik 't graag zou willen.

Weet iemand eigenlijk wat precies de verschillen zijn tussen darwinports en bv. fink? Ik heb voor darwinports gekozen omdat op de site van fink toen stond dat die nog niet echt goed in universal beschikbaar was (staat op de site tenminste).. maar volgens mij zijn de meesten hier blijer met fink..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63780

mtbrainz schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:30:
na lang zoeken naar de voor mij ideale vervanger voor irfanview heb ik maar imagemagick geinstalleerd via darwinports. Voor batch resizen werkt dit geweldig, geen enkel ander (free) programmaatje wat ik heb gevonden doet dit zoals ik 't graag zou willen.

Weet iemand eigenlijk wat precies de verschillen zijn tussen darwinports en bv. fink? Ik heb voor darwinports gekozen omdat op de site van fink toen stond dat die nog niet echt goed in universal beschikbaar was (staat op de site tenminste).. maar volgens mij zijn de meesten hier blijer met fink..
Het verschil met darwinports en fink is dat darwinports alleen een of meerdere patches levert en een link naar het sourcebestand van het te installeren pakket. De patch zorgt er dan voor dat het pakket goed compileert op OSX.
Fink levert ook binaries maar volgens mij ook gepatche sources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Dat en dat om de een of andere reden DP meer uptodate is wat betreft nieuwe versies van software dan Fink... Daar liep ik in het verleden in elk geval vaak tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

The Evil Brain schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:54:
Kent iemand een handige widget voor iTunes, die, anders dan de standaard iTunes-widget, ook informatie over de artiest en het album geeft, en eventueel ook nog de rating kunt zien en aanpassen?
Beetje laat antwoord, maar om de search wat te voeden:
http://www.yellowmug.com/sk4it/
Sizzlingkeys doet ook wat jij wil, je kan het automatisch laten opstarten en het preference panel komt bij je system preferences. Bijkomende functies: sleep mode activeren en computer locken.
Ik denk dat het ongeveer hetzelfde kan en doet als iMote. ( wat ik nu even ga uitproberen)

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Aangezien Toast 7.0.2 nog uit PPC binaries bestaat, en OSX x86 het blijkbaar niet leuk vind dat ik een .bin probeer te mounten, ben ik opzoek naar een UB programmatje vergelijkbaar met daemon tools op de PC. Simpelweg images mounten dus.. En nee, Disk Utility mount geen .bin bestanden. :) Anyone?

[ Voor 4% gewijzigd door Matias op 24-05-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42832

.bin renamen naar .iso? Werkt bij negen van de tien keer zonder problemen. Alleen multisession ISO's gaan de mist in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:34

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Anoniem: 42832 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:39:
.bin renamen naar .iso? Werkt bij negen van de tien keer zonder problemen. Alleen multisession ISO's gaan de mist in.
Dit werkt vaak wel met MDF/MDS (alcohol images), maar niet met .bin (iig ik heb het nog nooit werkend gezien). Ik pak deze dan via Parallels in Windows uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Ben al een tijdje opzoek naar een alternatief voor Smultron, een prima werkend programma voor de basic (web)development. Er zaten wel een aantal nadelen aan. Eén daarvan was (voor mij) het niet kunnen beheren en openen van complete projecten (zonder daarbij eerst alle projectbestanden te moeten openen, en dat vervolgens op te moeten slaan).

Een alternatief waar ik na het een tijdje gebruikt te hebben erg tevreden over ben is skEdit. Goeie interface, gemakkelijk en snel in het gebruik en compleet met projectmanagement. Ben nog niets tegengekomen wat ik mis. Het is alleen niet gratis, dat is een nadeel. Persoonlijk heb ik hier wel 24 dollar 95 voor over.

Ben dit programma nog niet tegengekomen in deze thread.
Ik vond het zeker de moeite waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 06:03

Nitai

Live the life you love.

Dank je wel Willem169, zelf heb ik Textmate aangeschaft, iets duurder, maar heeft zich al terugverdiend. Ik had het al eens gepost hier: http://macromates.com/

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Anoniem: 42832 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:39:
Zoals mark al aangeeft werkt dit helaas niet. Ik ben nog steeds op zoek naar een alternatief voor Toast 7.0.2 ivm met mounten van .bin images... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Heb je hier wat aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:21

alienfruit

the alien you never expected

Weet iemand nog een tool dat vergelijkbaar werkt als UltraEdit maar dan voor de Mac? Ik heb al eens gekeken naar TextMate en BBEdit alleen de FTP ondersteuning is maar belabbert. Om de haverklap hangen de applicaties, of is het gewoon niet snappy. Erg jammer, zo blijft het webdeven maar ruk op een mac :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:33
Windows, wat moet ik anders met me PC? Linux e.d. is 3x niks
Misschien een apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
alienfruit, een paar posts hierboven:
willem169 in "Onmisbare tools / software"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169488

Wat ik zoek is een programma om filmpjes van een DVD te halen.

Ik heb hier een muziekdvd (Queen Greatest Video Hits 1 en 2) en de verschillende clips zijn onderverdeeld in de hoofdstukken van de DVD. Hoe haal ik deze van de DVD af en maak ik er een .mov of iets dergelijks van?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-04 10:40
Anoniem: 169488 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:54:
Wat ik zoek is een programma om filmpjes van een DVD te halen.

Ik heb hier een muziekdvd (Queen Greatest Video Hits 1 en 2) en de verschillende clips zijn onderverdeeld in de hoofdstukken van de DVD. Hoe haal ik deze van de DVD af en maak ik er een .mov of iets dergelijks van?

Alvast bedankt!
MacTheRipper doet de eerste stap in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Arthur op 27-05-2006 23:57 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
En HandBrake kan het ook, geen idee of je er aparte clips van kunt maken, maar de .mov/mp4/avi is er in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 13:09
dvdbackup kan het ook

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 22:03
En ik zoek weer programma om van MP3 bestanden .vob bestanden te maken...

Iemand een tip ?

Ik wil dus in mijn Pioneer AVIC-x1R een dvd stoppen vol met mp3 bestanden, dvd's leest hij niet, gewone cd's wel.
Nu las ik dus ergens dat iemand op een pc als zijn mp3 bestanden naar .vob had omgezet, en zo kon hij alsnog een mp3 dvd afspelen.
Maar nu, kan dit ook op de mac ?

[ Voor 61% gewijzigd door macmouse op 30-05-2006 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63780

macmouse schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 01:31:
En ik zoek weer programma om van MP3 bestanden .vob bestanden te maken...

Iemand een tip ?

Ik wil dus in mijn Pioneer AVIC-x1R een dvd stoppen vol met mp3 bestanden, dvd's leest hij niet, gewone cd's wel.
Nu las ik dus ergens dat iemand op een pc als zijn mp3 bestanden naar .vob had omgezet, en zo kon hij alsnog een mp3 dvd afspelen.
Maar nu, kan dit ook op de mac ?
Volgens mij ffmpeg / ffmpegX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 22:03
Dacht ik ook, maar die wil alleen maar mov naar vob omzetten.

Heb wel alle benodigdheden geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

Ik ben nog niet zo lang mac gebruiker, en heb al al mijn software gevonden, alleen echter kan ik niet een soort gelijk programma als Deamon Tools vinden, en dit is voor mij wel relevant. Weet een van jullie vast zo een freeware programma die dat kan ;)

Zou me enorm helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48

chem

Reist de wereld rond

Daemon tools heb je niet nodig; OS X kan zelf .iso, .img en .dmg mounten.
macmouse schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 02:12:
Dacht ik ook, maar die wil alleen maar mov naar vob omzetten.

Heb wel alle benodigdheden geinstalleerd..
probeer eens 1 van je mp3's naar .mov te renamen?

[ Voor 65% gewijzigd door chem op 30-05-2006 10:25 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

chem schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:24:
Daemon tools heb je niet nodig; OS X kan zelf .iso, .img en .dmg mounten.

[...]

probeer eens 1 van je mp3's naar .mov te renamen?
Maar ik wil het dus ook andersom werkend hebben, zodat ik bijvoorbeeld een iso kan mounten, en dan via frontrow afspelen oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 09:18

JaQ

Anoniem: 157155 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:34:
[...]
Maar ik wil het dus ook andersom werkend hebben, zodat ik bijvoorbeeld een iso kan mounten, en dan via frontrow afspelen oid..
Dat kan ook gewoon. Als je bijvoorbeeld een dvd iso mount met diskmounter, kan je daarna vanuit DVD speler deze iso als bron video map aanwijzen.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67046

Ben nu al tijdje op zoek naar Gmail disk voor op de mac
Is hier nog iets van uitgekomen? meeste draadjes komen van 2005 ofzo
gdisk.sourceforge.net
Dit heb ik nog kunnen vinden, iemand hier ervaringen mee of weten betere oplossing?

Klein vraagje nog zijn de prog. voor torrents van de 1e pagina (2004) nogsteeds aan te raden voor intel gebruikers? azareus/limewire etc?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 67046 op 31-05-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Nu is er dus sinds kort UNO 1.3 voor OSX. Hij werkt goed maar er is 1 hele grote MAAR.

Hij maakt het appeltje linksbovenin en de SpotLight icon kleiner. Zeer iritant en ook nog eens niet echt netjes.

Heeft iemand mischien nog de 1.2 versie van UNO? Als ik met Google zoek en ik ga hem downloaden blijkt het telkens 1.3 te zijn.

Ik heb 1.2 niet opgeslagen toen ik OS X laatst opnieuw installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-04 10:40
Anoniem: 67046 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:04:Klein vraagje nog zijn de prog. voor torrents van de 1e pagina (2004) nogsteeds aan te raden voor intel gebruikers? azareus/limewire etc?
Ik gebruik Azureus omdat ik de indruk heb dat deze sneller downloadt dan Bits on Wheels dat ik op m'n moeders iMac gebruikte, en meer opties heeft dan bv Tomato Torrent. Het blijft wat log, maar verder wel prima. Voor Azureus op Intel-Macs heb je echt wel een speciale versie nodig, die hier te downloaden is. De standaard 2.4.0.2 Mac Binary van de Azureus website werkt niet.

Helaas nog niet zo'n fraaie client als uTorrent gevonden voor OS X, maar tot dat moment is Azureus in mijn ogen de beste.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 16:10
Ik heb een tijdje Azureus gebruikt, was ik ook gewend vanuit windows. Alleen vond ik hem wel erg vretend/log en toen ben ik aan Bits on Wheels begonnen, heerlijke simpele client die gewoon doet waarvoor hij gemaakt is! :)

Ik ben zelf op zoek (voor in combinatie met ShakesPeer, DC-client) naar een soort van NetLimiter (gebruikte ik in windows), om dus gewoon een bandbreedtebeperking op programma's te kunnen gooien want nu vreet SP alles op aan bandbreedte van mij..

Iemand?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101445

ik ben wat laat in deze topic gevallen, maar hij lijkt me uitermate interessant. echter zou een opsommingslijstje wel wat overzichtelijker zijn, niet? :) ik ben er dus ook maar aan begonnen...
75 berichten per pagina; nog 12 te gaan :) jullie mogen mij altijd helpen uiteraard...
't zou misschien tof zijn om elk programma ook score op 10 te geven EN standaard "voor wat te gebruiken" label meegeven... of is dit een utopie :)

kan ik dit excel bestandje ergens online plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Excel??? maakt er meteen HTML van natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paella schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:19:
Excel??? maakt er meteen HTML van natuurlijk!
ja maar die lijst kan ik hier ni posten... :)
dat ziet er ni uit! vaak veel te lange uitleg, verspringingen etc...
anders zet ik bestandje ergens online, dan downen jullie hem daar maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169488

Jaaa top idee!

(en over het "thinking about buying a MacBook": zeker doen! Ik heb er zelf een en het werkt perfect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Een hele berg pagina's geleden had ik het over PMX, voor mensen die grote projecten moeten begeleiden. Ik heb nu een beter stuk software gevonden, wat gelukkig ook nog erg betaalbaar is ($65): iTaskX.

Werkt nagenoeg het zelfde als MS Project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier kunnen jullie het 1e bestandje vinden:
http://www.artox.be/apple/apple_software_tips.xls

dit zijn de programma's opgesomd op pag.1 als je 75 berichten PER beeld neemt.
ik stel voor dat iemand anders pag.2 doet, nog iemand anders pag.3 etc...
dan samengooien EN dan kijken of we standaard labels/categoriën kunnen bedenken en aan de programma's geven. Daarna kan iedereen zijn scores toekennen voor het programma wat hij/zij kent/gebruikt...

ik hoor wel als iemand mee wil doen :)

ciaociao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

iTunes besturen met sneltoetsen met een klein venster met welk nummer inclusief album art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramlal
  • Laatst online: 26-04 12:36

ramlal

Altijd warm

super-muffin schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:18:
iTunes besturen met sneltoetsen met een klein venster met welk nummer inclusief album art.
iTunes besturen met een GROOT venster met alle album art die voorbij waait - erg slick!
* http://www.steelskies.com/coverflow/
* Zie ook deze post: http://www.jasperhauser.n...06/05/coverflow-icon.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:03:
Nu is er dus sinds kort UNO 1.3 voor OSX. Hij werkt goed maar er is 1 hele grote MAAR.

Hij maakt het appeltje linksbovenin en de SpotLight icon kleiner. Zeer iritant en ook nog eens niet echt netjes.

Heeft iemand mischien nog de 1.2 versie van UNO? Als ik met Google zoek en ik ga hem downloaden blijkt het telkens 1.3 te zijn.

Ik heb 1.2 niet opgeslagen toen ik OS X laatst opnieuw installeerde.
Iemand die even wil kijken of hij of zij nog versie 1.2 heeft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87350

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik remote op mijn mac kan komen, zoiets als radmin bvb.
Iemand een idee welke ik daarvoor moet hebben? Of is er überhaubt wel zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 20:05
Anoniem: 87350 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:39:
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik remote op mijn mac kan komen, zoiets als radmin bvb.
Vnc is een optie. Ook is er een duur alternatief va Apple zelf (Remote Desktop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87350

tweak_dude schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:46:
[...]

Vnc is een optie. Ook is er een duur alternatief va Apple zelf (Remote Desktop).
Ik zal er eens naar kijken. Werkt dat ook van een Mac naar een Win-pc zover je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Anoniem: 87350 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:31:
[...]

Ik zal er eens naar kijken. Werkt dat ook van een Mac naar een Win-pc zover je weet?
Vnc clients en servers zijn zowel voor Windows als Mac OS beschikbaar.
Voor OS X is er OSXvnc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 09:18

JaQ

Voor het archiveren van mijn off-line media gebruik ik sinds een dag of 2 cdfinder.

Dit tooltje kan een cd, dvd, sd-kaartje (etc) scannen en vervolgens kan ik aangeven waar ik deze plaats. In mijn geval gaat het om een DJ koffer waar in totaal 600 dvd's / audio cd's / cd-roms in gaan. Wel zo handig om het overzicht te houden.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Anoniem: 87350 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:31:
[...]

Ja dat werkt prima :)
Zie ook http://www.canaria.nl/index.php?data=blogd&ID=16 voor een impressie.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:03:
[...]

Iemand die even wil kijken of hij of zij nog versie 1.2 heeft liggen?
Nogmaals, is er niet mischien iemand die nog UNO 1.2 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144390

Anoniem: 67046 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:04:
Ben nu al tijdje op zoek naar Gmail disk voor op de mac
Is hier nog iets van uitgekomen? meeste draadjes komen van 2005 ofzo
gdisk.sourceforge.net
Dit heb ik nog kunnen vinden, iemand hier ervaringen mee of weten betere oplossing?

Klein vraagje nog zijn de prog. voor torrents van de 1e pagina (2004) nogsteeds aan te raden voor intel gebruikers? azareus/limewire etc?
gDisk werkt prima hoor, al is het wel een beetje traag (maargoed, wat verwacht je als je grote bestanden op een mail server wilt gaan opslaan). Maargoed, het doet wat het moet doen. Je kan zelfs "labels" aan je uploads geven om zo je bestanden een beetje georganiseerd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148722

Ik heb sinds vandaag het programma 'Remote Buddy' gekocht. Daarmee kun je de Apple Remote gebruiken om alles te bedienen, dus niet alleen Front Row en iTunes maar de hele computer.

Werkt geweldig, maar is dus alleen voor die nieuwere macs.

http://www.iospirit.com/i...=2346575G849744fc2ded9518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05 17:29
diene synergy is te cool !!!
just laptopje aant scherm naast G4 gehangen, wel ff liggen prullen me diene synergy.config, maar het werkt. Super !

en mss nog een goed "progje". tis eigenlijk ne widget: Ical events
toont de activiteiten in iCal van de komende X dagen in een handig overzichtje

edit: Link toegevoegd

[ Voor 21% gewijzigd door Kameleman op 07-06-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75167

Anoniem: 87350 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:39:
ssh als je alleen command line in wil loggen (zie je firewall instellingen) en/of VNC als je je GUI remote wil kunnen benaderen...

een gratis windows ssh client om je mac (of anderen) te benaderen is bijvoorbeeld putty. Een commerciele (maar erg fijne) is bijvoorbeeld SecureCRT. Wbt VNC, daar zijn legio servers en clients voor te vinden... voor de mac is 'chicken of the vnc' vrij populair als client.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 08-06-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik ben op zoek naar een text editor ala Ultra-edit. Hij moet aan higlight hebben voor php/html/javascript ed. Verder wil ik dat hij direct bestanden van FTP kan openen en opslaan.

Daarbij moet hij ook nog eens freeware zijn :) Iemand die misschien iets weet? Heb dit topic al door gespit maar kwam alleen uit op Smultron (maar doet geloof ik niet aan saven op ftp) en SubEthaEdit, maar die is weer niet gratis + dat je weer transmit nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffG
  • Laatst online: 24-01 23:15
Textwrangler, één van de betere editors.
http://www.barebones.com/products/textwrangler/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMilkshake
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-04 14:07
Yahoo! Widget Engine
http://widgets.yahoo.com/
Leuk programma waarmee je allerlei dingen op je desktop kunt zetten (van bijhouden hoeveel je download tot een levensecht drumstel op je desktop :D )

[ Voor 66% gewijzigd door DrMilkshake op 20-06-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119595

Mooi allemaal, maar wist dat het hier over programma's voor de Mac ging? Blijkbaar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
DrMilkshake schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:33:
HDD Health
http://www.panterasoft.com/
Laat dit programma een paar maanden draaien en het kan uitrekenen wanneer je harde schijven vol al je belangrijke data de geest zullen geven... Geeft ook waarschuwingen als er ongewone dingen gebeuren met je schijf

Zo, dat is mijn lijstje! Sorry als een of meer van deze programma's al eerder genoemd zijn, ik heb niet de hele topic gelezen!
Ik kan me vergissen, maar die is alleen voor Windows ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMilkshake
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-04 14:07
Oei! Sorry... Ik ging er van uit dat er wel mac versies voor waren...

*Zucht...* Dat was best stom eigenlijk :P Maar goed, ik laat dan alleen de Widget Engine maar staan

[ Voor 43% gewijzigd door DrMilkshake op 20-06-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 13:10
Ik ben op zoek naar een goeie verjaardagskalenderwidget, zo een die iets weergeeft in de trend van "in 12 days Jantje turns 3". Ik had er een gevonden maar die werkt op je adresboek en dat vind ik niet zo handig. Ook zoek ik nog een goeie kalenderwidget, iets als de standaard agenda-widget van Apple zelf, maar dan dat je per dag gebeurtenissen/to do's op kunt geven. Een combi van beiden zou natuurlijk helemaal mooi zijn ;) Iemand suggesties?

Heeft er iemand uberhaupt nog goeie sites voor widgets, behalve die van Apple zelf natuurlijk?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boom1001
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 08:33
Weet niet of ie al voorbij is gekomen, maar ik ben gisteren weer een beetje gelukkigere geworden
door dit tooltje als je filmpjes wil draaien/spiegelen/verkleinen/vergroten, enz.
"TransformMovie" is echt super handig voor mensen die net zoals ik avi filmpjes kunnen opnemen op je casio digitale camera en in de verticale manier vasthoud. Binnen enkele secondes heb je het filmpje zoals jij het graag ziet.... horizontaal bijvoorbeeld. En om het helemaal mooi te maken..... het is nog freeware ook... kost geen enkele euro! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door boom1001 op 21-06-2006 15:28 ]

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramlal
  • Laatst online: 26-04 12:36

ramlal

Altijd warm

boom1001 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:27:
Weet niet of ie al voorbij is gekomen, maar ik ben gisteren weer een beetje gelukkigere geworden
door dit tooltje als je filmpjes wil draaien/spiegelen/verkleinen/vergroten, enz.
"TransformMovie" ...
Geweldig! Dit had ik al een hele tijd willen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:24

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Jammer dat SubEthaEdit niet meer freeware is :(

Ik heb nu als alternatief ook Smultron in gebruik.
Eswip schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:37:
Daarbij moet hij ook nog eens freeware zijn :) Iemand die misschien iets weet? Heb dit topic al door gespit maar kwam alleen uit op Smultron (maar doet geloof ik niet aan saven op ftp) en SubEthaEdit, maar die is weer niet gratis + dat je weer transmit nodig hebt.
Ik kan bij gebruik van Cyberduck het bestand direct via FTP editten met Smultron. Bij opslaan staat het dus ook gelijk op de server. Ik weet alleen niet of dat is dat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Bastiaan schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:54:
Jammer dat SubEthaEdit niet meer freeware is :(

Ik heb nu als alternatief ook Smultron in gebruik.

[...]

Ik kan bij gebruik van Cyberduck het bestand direct via FTP editten met Smultron. Bij opslaan staat het dus ook gelijk op de server. Ik weet alleen niet of dat is dat je bedoelt?
Ik heb nu TextWrngler gedownload.. nog niet echt gebruikt, maar ziet er naar uit dattie alles heeft wat ik nodig heb.. (is ook freeware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:24

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Eswip schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:48:
[...]

Ik heb nu TextWrngler gedownload.. nog niet echt gebruikt, maar ziet er naar uit dattie alles heeft wat ik nodig heb.. (is ook freeware)
Je bedoelt het progseltje waarvan DIT de link is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Melkbus schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:11:
Ik ben op zoek naar een goeie verjaardagskalenderwidget, zo een die iets weergeeft in de trend van "in 12 days Jantje turns 3". Ik had er een gevonden maar die werkt op je adresboek en dat vind ik niet zo handig. Ook zoek ik nog een goeie kalenderwidget, iets als de standaard agenda-widget van Apple zelf, maar dan dat je per dag gebeurtenissen/to do's op kunt geven. Een combi van beiden zou natuurlijk helemaal mooi zijn ;) Iemand suggesties?

Heeft er iemand uberhaupt nog goeie sites voor widgets, behalve die van Apple zelf natuurlijk?
Ik gebruik de upcoming birthdays widget, hier kun je daar meer over lezen. Zo ziet-ie er ongeveer uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/24946ece3aba5d1f163154523ae8c85f/full.png

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een simpel programmatje dat al het geluid van mn audio-out opneemt, Het geluid dat dus geproduceerd wordt door mn computer.

En nee, ik wil geen male naar male kabeltje van mn audio-out naar mn audio-in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

matiasjansen schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:08:
Ik ben opzoek naar een simpel programmatje dat al het geluid van mn audio-out opneemt, Het geluid dat dus geproduceerd wordt door mn computer.

En nee, ik wil geen male naar male kabeltje van mn audio-out naar mn audio-in. ;)
http://www.rogueamoeba.com/audiohijack/ werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180227

al eens gepost denk ik maar toch nog het vermelden waard:
Senuti (omgekedraaid "iTunes"): prog om van iPod naar iTunes over te zetten,
quasi zelfde interface als itunes en markeerd mp3's die reeds in je iTunes Library staan.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23390

als student japans ben ik op zoek naar een woordenschatprogramma in de stijl van VocableTrainerX,
om eigen woordenschatlijstjes te maken, en jezelf te ondervragen, enz.
probleem is dat het aantal kolommen moet aan te passen zijn (gezien de vele schrijfwijzen japans).
hulp?

verder nog op zoek naar een Fruityloops-achtig prog voor mac, iemand ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75167

Anoniem: 180227 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 10:33:
verder nog op zoek naar een Fruityloops-achtig prog voor mac, iemand ervaring ermee?
Misschien Ableton Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffG
  • Laatst online: 24-01 23:15
Anoniem: 180227 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 10:33:
als student japans ben ik op zoek naar een woordenschatprogramma in de stijl van VocableTrainerX,
om eigen woordenschatlijstjes te maken, en jezelf te ondervragen, enz.
probleem is dat het aantal kolommen moet aan te passen zijn (gezien de vele schrijfwijzen japans).
hulp?
Misschien is dit wat?
http://www.kung-foo.tv/kotoba/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 19:16

Type-R

One Minute Shakin

ook net gevonden: .cue mp3 splitter :)

gratis en werkt zeer net moet ik zeggen

http://www.gritsch-soft.com/_appcuesplitter/index.html
Afbeeldingslocatie: http://www.gritsch-soft.com/_appcuesplitter/screen_01.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69526

Ik krijg het niet voor elkaar om audio en/of video te streamen op mijn Macbook. Via de bekende omweg heb ik Flip4Mac geinstalleerd maar het lijkt wel of deze niet 'integreert' met mijn Safari of Mozilla. Ik heb beiden geprobeerd maar telkens als ik een WMV bestand wil openen dan zegt de browser dat de benodigde plugin ontbreekt. Heb ook geprobeerd Windows Media Player maar weer te installeren maar deze geeft dan een bestandsfout.

Volgens mij heb ik alle opties zo'n beetje wel gehad, ik snap d'r helemaal niets meer van. Gekke is dat mijn broertje helemaal niets verandert heeft en gewoon Radio streams vanuit zijn browser afspeelt met Safari.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Bestond Flipmac voor Intel al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BigFreeClock.

Ik vind het wel fijn om op mijn 2de monitor de tijd te hebben staan. Dat doet dit programma prima.
Er zijn genoeg instellingen, zoals geen rand en custom kleuren.

Wat dit proggie beter doet dan mijn vorige klok is gelijk op de 2de monitor gaan staat na het booten van de PC, bij de vorige moest ik dat telkens zelf doen vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar een betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

paella schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:46:
Bestond Flipmac voor Intel al?
Het bestaad nog steeds niet ;)
This version of Flip4Mac WMV Player cannot be installed on Intel-based hardware. Check again soon for a compatible version.

PilatuS schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:51:
BigFreeClock.

Ik vind het wel fijn om op mijn 2de monitor de tijd te hebben staan. Dat doet dit programma prima.
Er zijn genoeg instellingen, zoals geen rand en custom kleuren.

Wat dit proggie beter doet dan mijn vorige klok is gelijk op de 2de monitor gaan staat na het booten van de PC, bij de vorige moest ik dat telkens zelf doen vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar een betere.
Verkeerde topic? :?

[ Voor 48% gewijzigd door LoeiOrdinair op 26-06-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verkeerde topic? :?
Sorry, had ff niet goed gekeken wist niet dat het alleen voor Apple was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Widget: WWDC 2006 Countdown
A countdown widget to WWDC 2006, the Apple conference for developers. Where Steve may announce some new Apple products, and show us the Mac OS X Leopard!
Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Over Flip4Mac Intel:

Die is nu nog in beta, ik draai hem momenteel en werkt tot op heden goed. Alleen WMV3 speelt hij nog niet helemaal lekker af, en de browserplugin is ook niet nog optimaal...

Even goed zoeken :-) en gooi me anders een mailtje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21260

Ik ben opzoek naar een makkelijk programma om dvd's over te zetten naar een formaat voor mijn pocket pc (imate jam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:39

Soul__assasin

de Belbelg

ik heb nu de synergy2.9 uit de TS maar geen beschikbaarheid tot paypall of visa bestaat er een andere manier om aan een key te raken google leverd niets op

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 16:43
Soul__assasin schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:15:
ik heb nu de synergy2.9 uit de TS maar geen beschikbaarheid tot paypall of visa bestaat er een andere manier om aan een key te raken google leverd niets op
Heb je dan geen credit kaart :? , via paypall kan je met diverse credit kaarten betalen

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 10:30

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 06:03

Nitai

Live the life you love.

Soul__assasin schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:15:
offtopic:
Je kunt gewoon geld overmaken van je bankrekening naar je paypal account :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

heb geen credit card en ik heb nog steeds problemen met mijn bank hun netbanking protocol is niet mac compatible... dus dat is ook een probleem eh :p

ach ja ik werk wel verder zonder synergy al is het wel een leuk progje

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Soul__assasin schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:29:
heb geen credit card en ik heb nog steeds problemen met mijn bank hun netbanking protocol is niet mac compatible... dus dat is ook een probleem eh :p

ach ja ik werk wel verder zonder synergy al is het wel een leuk progje
Kijk anders een naar iMote, die is qua features vergelijkbaar (alleen automatisch covers downloaden mist zover ik kan zien) en je hoeft er niet voor te betalen.
Wel nag venstertje trouwens, maar die kun je blijvend wegkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

thx... de optie om de floater kleiner te maken mis ik ook maar het is een fijn alternatief...

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

ff off-topic enzo maar is er ook een forum als dit voor Windows?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

hehe denk het niet omdat windows common knowledge is en mac een boost aan het maken is dus het wel handig is om met ervaren users kennis uit te wisselen

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:36
Daywalk3r schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:34:
ff off-topic enzo maar is er ook een forum als dit voor Windows?
Ja hoor, zie wos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
Net tegengekomen: Tunatic
Dit luistert via de microfoon naar muziek die afgespeeld wordt, en zoekt dan op internet naar de bijbehorende titel en artiest. Erg handig als je een liedje op radio of tv hoort, maar de titel niet weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

En toen was het alweer tijd voor een deel 2 van dit topic. Heeft iemand zin om een mooie topicstart te fabriceren met een paar van de meest nuttige tools uit dit topic? :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.