No production networks were harmed during this posting
Of anders voor diegene met de meeste software -> ook 2004
Makkelijke keus, niet?
Liege, liege, liegebeest!
Maar Word werkt gewoon onde Mac OS X, of moet ik eerst Virtual PC draaien, aangezien ik hiervan ook een cd-rom krijg...
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Dus gewoon iets waarmee je een aantal directories kan selecteren en daar een slideshow van kan weergeven?
De ingebouwde functionaliteit van Mac OS X om steeds via finder allerlei afbeeldingen te moeten selecteren is een beetje omslachtig.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
MS-taktiek, zodat je misschien toch windowssoftware op je mac gaat draaien. Da's alles.Flatwhite schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:09:
Maar Word werkt gewoon onde Mac OS X, of moet ik eerst Virtual PC draaien, aangezien ik hiervan ook een cd-rom krijg...
Opmerkelijk dat het programma doet alsof het op een p1 staat (ook na 7.02 patch) zodat het alsnog onbruikbaar was. Nog opmerkelijker was dat onder de gesimuleerde WinXP mijn USB-stick Eudora dwars door de simultatie, OSX-internetsettings, netwerkfirewall email wist op te halen van de server... dus het werkt wel.
Met FF-view kan je fullscreen slideshows tonenJohnny schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:46:
Weet iemand een simpel tooltje waarmee je fullscreen slideshows van afbeeldingen verschillende dirs en sub-dirs kan laten zien?
Hoe het dirs en sub-dirs behandelt weet ik niet meer, er zijn ook veel instellingen waar ik nooit aan zit dus je moet het maar even proberen.
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Verwijderd
Maar nu eindelijk kan ik me beteer in verdiepen.
Hoe/waarmee kijk je dus je DivX en zijn er alternatieve voor mp3's ?
Verder ik gebruik echt ontiegelijk veel Azureus (torrent) in verband met grote muziek bestanden tussen leerlingen hier op school (ik doe School for Audio Engineer niet dat ik een dosis illegale zooi download... we krijgen gewoon orginele cd.dvd van school voor nop) in zin van mix/preproductiezooi wat we dus zelf maken.
Quicktime, iTunes, Mplayer X en VLC, Windows Media Player, Real zijn er allemaal voor Mac OS X.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:26:
Maar nu eindelijk kan ik me beteer in verdiepen.
Hoe/waarmee kijk je dus je DivX en zijn er alternatieve voor mp3's ?
Verder ik gebruik echt ontiegelijk veel Azureus (torrent) in verband met grote muziek bestanden tussen leerlingen hier op school (ik doe School for Audio Engineer niet dat ik een dosis illegale zooi download... we krijgen gewoon orginele cd.dvd van school voor nop) in zin van mix/preproductiezooi wat we dus zelf maken.
Persoonlijk vind ik iTunes het fijnst voor muziek en VLC voor video, door twee verschillende programma's te gebruiken hoef je dus ook niet steeds playlists te laden en kun je gewoon een filmpje kijken terwijl je muziek luistert.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Als het vim is, dan is het appeltje-backspace of een instelling in je vimrccailin_coilleach schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:31:
EDIT:
Ships... Net getest en ook OpenSSH 3.9.7 heeft het "backspace = delete" probleem in vi
Overigens heb ik wel serieuze problemen met de "default" ssh client als ik naar solaris connect. Dan werkt vi (wat echt vi is en dus geen vim) helemaal niet. Ook heb ik ontdekt dat de X die bij tiger geleverd wordt toch net geen X is, zoals deze op linux werkt. (X-Forwarding vanaf solaris geeft rare dingen).
En voor ssh tunnels: ssh tunnel manager
[ Voor 9% gewijzigd door JaQ op 27-10-2005 22:44 . Reden: toevoeging van tunnels ]
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Prachtige GUI add-on die alle OS X windows gelijk trekt met elkaar, echt prachtig
The Sunken Unified GUI for Mac OS X 10.4.x (Tiger)
UNO derives from the Latin word for one and stands for "as one".
UNO is the root of Unity.
UNO is a theme that brings the sunken unified toolbar / titlebar look & feel to every single window on your system (metal or aqua, and already unified windows as well).
On an higher level, UNO's main goal is to enhance aqua interface consistence, by making all elements look and feel as one.

Rookworst zonder R is ook worst.
Het werkt wel, maar het crasht om de haverklap als je even iets niet in precies de juiste volgorde doet, de optie om de achtegrondkleur automatisch te laten afstemmen op de foto vind ik wel heel mooi. Als iemand nog andere suggesties heeft voor een simpel slideshow programma hoor ik die graag.Deacon schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:15:
[...]
Met FF-view kan je fullscreen slideshows tonen
Hoe het dirs en sub-dirs behandelt weet ik niet meer, er zijn ook veel instellingen waar ik nooit aan zit dus je moet het maar even proberen.
Het ziet er wel cool uit, maar het slepen van vensters moet nog steeds gebeuren met de titelbalk, in de Tiger applicaties die deze layout al standaard hebben kan je ook slepen door op de werkbalk te klikken.BezurK schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 07:37:
UNO
Prachtige GUI add-on die alle OS X windows gelijk trekt met elkaar, echt prachtig
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder ziet het er bij sommige applicaties zoals Textwrangler niet helemaal geweldig uit.
Op de website is het ook niet echt duidelijk dat of versie met "default gloss menubar" je menubar nu wel of niet vervangt met een grijzere versie.
Verwijderd
Johnny schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:42:
[...]
Het werkt wel, maar het crasht om de haverklap als je even iets niet in precies de juiste volgorde doet, de optie om de achtegrondkleur automatisch te laten afstemmen op de foto vind ik wel heel mooi. Als iemand nog andere suggesties heeft voor een simpel slideshow programma hoor ik die graag.
[...]

Ooit wel eens van "Preview" gehoord? Je weet wel, dat standaard meegeleverde programma waarin standaard je pdf-jes, plaatjes, etc worden geopend? Schijnbaar vind iedereen het nodig om dit te vervangen door allerhande software zoals Acrobat Reader (wat een eeuwigheid duurt om op te starten, itt Preview) en dus ook FF-view.
Er zit een "Slideshow" optie in Preview. Gewoon de directory die je (jaja, recursief) wilt laten zien openen in Preview en "View -> Slideshow".
Wat ik verder "onmisbaar" vind:
- Growl om alle notications te centraliseren en stroomlijnen
- Adium voor IM
- QuickSilver om alles te openen en eventueel scripted acties uit te voeren
- Cyberduck aangezien (S)FTP vanuit de Finder crap is
- SubEthaEdit omdat het gratis en customizable (language packs) is en Rendezvous/Bonjour cooperative editing doet
- Thunderbird omdat Mail, Eudora, Mulberry etc IMHO zuigen.
- Nog wel wat meer, zoals TeXShop, VLC,
Verwijderd
Nou ik heb het geprobeerd, ik open preview en kies een directory met foto's die moeten worden geladen. Er springen opeens allerlei alert-windows in beeld die zeuren over een paar corrupte JPEG's, maar omdat de vensters allemaal de focus proberen te grijpen kan ik op geen van allen klikken en moet ik een force quit van Preview doen.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 15:31:
[...]
Ooit wel eens van "Preview" gehoord? Je weet wel, dat standaard meegeleverde programma waarin standaard je pdf-jes, plaatjes, etc worden geopend? Schijnbaar vind iedereen het nodig om dit te vervangen door allerhande software zoals Acrobat Reader (wat een eeuwigheid duurt om op te starten, itt Preview) en dus ook FF-view.
Er zit een "Slideshow" optie in Preview. Gewoon de directory die je (jaja, recursief) wilt laten zien openen in Preview en "View -> Slideshow".
Dus ik verwijder die corrupte JPEG's en probeer het opnieuw.
Omdat Preview het noodzakelijk vind om alle afbeeldingen te openen en previews te maken duurt het laden enorm lang, dus ik begin alvast de slideshow. Gevolg: vast in de slideshow, controls werken niet meer, en kan niet meer uit full screen mode komen, sneltoetsen werken niet meer. Als laatste poging probeer ik de computer in slaapstand te zetten, het beeld bevriest en ik kan alleen nog maar opnieuw opstarten.
Conclusie: Preview is kut.
Verder gebruik ik gewoon iPhoto om plaatjes die ik bewaar te indexeren en slideshows mee te bekijken. Alleen de inconsistentie dat iPhoto quit als ik op het rode kruisje klik ipv hide is nog steeds een bron van ergernis voor me, want dat blijf ik vergeten.
NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard
Verwijderd
Wow!Johnny schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:20:
[...]
Nou ik heb het geprobeerd, ik open preview en kies een directory met foto's die moeten worden geladen. Er springen opeens allerlei alert-windows in beeld die zeuren over een paar corrupte JPEG's, maar omdat de vensters allemaal de focus proberen te grijpen kan ik op geen van allen klikken en moet ik een force quit van Preview doen.
Dus ik verwijder die corrupte JPEG's en probeer het opnieuw.
Omdat Preview het noodzakelijk vind om alle afbeeldingen te openen en previews te maken duurt het laden enorm lang, dus ik begin alvast de slideshow. Gevolg: vast in de slideshow, controls werken niet meer, en kan niet meer uit full screen mode komen, sneltoetsen werken niet meer. Als laatste poging probeer ik de computer in slaapstand te zetten, het beeld bevriest en ik kan alleen nog maar opnieuw opstarten.
Conclusie: Preview is kut.
Edit: En het zit kennelijk ook alleen maar in tiger

Het is wat offtopic, maar heeft iemand überhaupt enig idee waarom sommige applicaties "programma sluiten bij windows sluiten" hanteren (itt. "programma blijft draaien, maar vensters zijn weg")? De enigen waarbij ik dit verder meemaak zijn Windows Media Player en System Preferences. Zit hier een gedachte achter die iemand snapt of is het inderdaad pure willekeur?tonyisgaaf schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:08:
Ik ben het met je eens dat preview niet het handigste programma is om veel plaatjes mee te openen en een slideshow te bekijken. De handigste optie vind ik altijd om de plaatjes te selecteren, rechtermuisklik en dan Slideshow kiezen. Daar moet je dan wel weer Tiger voor hebben.
Verder gebruik ik gewoon iPhoto om plaatjes die ik bewaar te indexeren en slideshows mee te bekijken. Alleen de inconsistentie dat iPhoto quit als ik op het rode kruisje klik ipv hide is nog steeds een bron van ergernis voor me, want dat blijf ik vergeten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 04:01 . Reden: Beter leren lezen ]
appeltje qVerwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 03:31:
Het is wat offtopic, maar heeft iemand überhaupt enig idee waarom sommige applicaties "programma sluiten bij windows sluiten" hanteren (itt. "programma blijft draaien, maar vensters zijn weg")? De enigen waarbij ik dit verder meemaak zijn Windows Media Player en System Preferences. Zit hier een gedachte achter die iemand snapt of is het inderdaad pure willekeur?
Hiro bedoeld het dus precies andersom, waarom sommige programmas helemaal afsluiten als je op het kruisje klikt ipv alleen het window te sluiten. Het antwoord heb ik ook niet btw
[ Voor 7% gewijzigd door IcE_364 op 07-11-2005 14:36 ]
Ik gok dat het in het geval van WMP een zaak van gewoonte van de MS programmeurs is, Windows kent immers geen onderscheid. Afsluiten = afsluiten daar. In het geval van de preferences lijkt het me dat je dat vaak één keer opent, wat aanpast en dan lange tijd niet gebruikt. Onzin om het open te laten staan dan. Bij office/internet/fotobewerking enz. is het veel logischer dat je het programma later die sessie nog eens gebruikt. Die laat het OS dan ook vrolijk in het geheugen staan.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 03:31:
[...]
Het is wat offtopic, maar heeft iemand überhaupt enig idee waarom sommige applicaties "programma sluiten bij windows sluiten" hanteren (itt. "programma blijft draaien, maar vensters zijn weg")? De enigen waarbij ik dit verder meemaak zijn Windows Media Player en System Preferences. Zit hier een gedachte achter die iemand snapt of is het inderdaad pure willekeur?
Met appeltje-H kan je bij WMP trouwens wel hetzelfde effect bereiken.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Als ik had geweten dat zo iets überhaupt bestond had ik het al weken gezocht.BezurK schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 07:37:
UNO
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Werkt echt super, ik begon me al aardig te ergeren aan al die verschillende vensters.
Als je iets doet, doe het dan goed.
Ik heb ooit gelezen dat programma's die maar uit 1 venster bestaan dat deze meteen afsluiten en de programma's die meerdere vensters kunnen bevatten open blijven.IcE_364 schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:36:
[...]
Hiro bedoeld het dus precies andersom, waarom sommige programmas helemaal afsluiten als je op het kruisje klikt ipv alleen het window te sluiten. Het antwoord heb ik ook niet btw
Als je kijkt naar Safari of Mail... deze kunnen meerdere vensters open hebben staan en dus blijven ze ook actief wanneer alle vensters gesloten worden. iPhoto en iTunes bijvoorbeeld kunnen niet meerdere vensters openen en dus sluiten ze op het moment dat je op het rode bolletje klikt.
Maar wat hier nu de gedachte achter is
[ Voor 6% gewijzigd door AP3X op 07-11-2005 19:35 . Reden: typo ]
iTunes sluit niet af als je het venster afsluit, dus daar loopt je vergelijking al mankChaser2600 schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:33:
[...]
Ik heb ooit gelezen dat programma's die maar uit 1 venster bestaan dat deze meteen afsluiten en de programma's die meerdere vensters kunnen bevatten open blijven.
Als je kijkt naar Safari of Mail... deze kunnen meerdere vensters open hebben staan en dus blijven ze ook actief wanneer alle vensters gesloten worden. iPhoto en iTunes bijvoorbeeld kunnen niet meerdere vensters openen en dus sluiten ze op het moment dat je op het rode bolletje klikt.
Maar wat hier nu de gedachte achter is
Ah, en een klein stukje er over gevonden:
In most cases, applications that are not document-based should quit when the main window is closed. For Example, System Preferences quits if the user closes the window. If an application continues to perform some function when the main window is closed, however, it may be appropriate to leave it running when the main window is closed. For example, iTunes continues to play when the user closes the main window.
[ Voor 22% gewijzigd door Daedalus op 07-11-2005 19:58 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
iDupe is a smart duplicates scanner for iTunes.
iDupe tries to deal with duplicate songs or albums in iTunes in a smart way.
Features:
? Can make smart judgement calls about duplicates
? Lets you make final judgement calls before removing or deleting anything
? Can remove tracks from playlist and/or library relatively fast
? Can move files to trash and also trash empty parent folders
Helaas wel shareware maar het werkt prefect.
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Verwijderd
Itunes blijft vrolijk muziek spelen als je het rode bolletje aanklikt. En iPhoto kan ook meerdere vensters openen (Ctrl-click foto en dan "edit in separate window"). Dus het lijkt me een bug in iPhoto.Chaser2600 schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:33:
[...]
iPhoto en iTunes bijvoorbeeld kunnen niet meerdere vensters openen en dus sluiten ze op het moment dat je op het rode bolletje klikt.
Zat net ff op http://www.scribus.net te kijken, vanwege het feit dat ik dat programma nog wel eens in mijn Linux dagen gebruikte, en nu blijkt dat er een Aqua versie in CVS aanwezig is! Voor de hobby DTP-er die geen geld heeft om al die dure pakketten aan te schaffen, is dit Open Source DTP programma wellicht een goed alternatief. Op http://aqua.scribus.net vind je meer info (Let op! Het gaat hier wel om een CVS snapshot! Maar het is zeker interessant om in de gaten te houden.)
Sommige files en mappen kan je gewoon niet vinden met de Finder of Spotlight en met easyfind lukt het wel.
Ik heb de developer al een paar feature requests gestuurd en hij lijkt erg responsief te zijn. Dus dat is ook mooi..
En voor ongeveer zestig dollar val je je ook geen buil. Ik ga PMX in elk geval zeker halen, zodra d'r budget voor is
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zou fijn zijn als ze Autostitch naar OS X zouden porten.
Verwijderd
Deze plek is te koop.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Werkt best aardigVerwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:51:
En bij HP (printer van gekocht, niet eens een camera) kriijg je HP Panorama Stitching erbij, maar die heb ik nog niet geprobeerd.
Mag ook wel wat nuttigs bij zitten, als je een printer/scan apparaat installeert en er komt 800 MB aan software mee

Apparticle SharePoint | Apps | Articles
iStopmotion van Boinx...
Makkelijk stopmotion filmpjes opnemen met je digi-cam/ webcam/ iSight. Werkt superleuk.
Niet gratis helaas, ik heb het via school.
Verwijderd
heel mooi, maar het liet Reason crashen.. daarom heb ik 'm inmiddels weer gedeinstalleerd. Ik denk dat Apple deze theme binnenkort wel standaard gaat ondersteunen. Ze zijn er iig al mee begonnen in mail.BezurK schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 07:37:
UNO
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Die is wel tricky... kreeg de hele tijd GMT+... erbij ipv datum die ik instelde. Maar nu eindelijk gelukt. heb de medium + lange notatie van datum op zelfde moeten zetten...Bij Datum+tijd instellingen krijg ik alleen 'knipperende scheidingstekens' niet meer aan de praat...Melkbus schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:08:
Dankje. Ik heb er een makkelijkere manier gevonden; gewoon een beetje copy-pasten in je landinstellingenlink
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door kaassouffle op 23-11-2005 15:40 ]
Verwijderd
Met http://azureus.sourceforge.net/ en http://bitsonwheels.com/Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:05:
Weet iemand een bittorrent-client waarbij je ervoor kunt kiezen slechts een bepaald aantal bestanden van het totaal aantal bestanden in de torrent te downloaden?
Mijn favoriet is nog steeds appeltje-shift-4, en dan de spatiebalk.
Daar heb ik anders totaal geen problemen mee... iedere site (pagina) in Safari ziet er in Paparazzi precies hetzelfde uit. Of wou je beweren dat Safari ook met bijna geen enkele site die met php of asp werkt werkt...unSOUND schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:07:
Paparazzi werkt met bijna geen enkele site die met php of asp werkt... jammer.
Mijn favoriet is nog steeds appeltje-shift-4, en dan de spatiebalk.
En appeltje shift 4 werkt idd ook wel, maar je krijgt ten eerste altijd de Safari-gui erbij (incl. bookmarks enzo) en ten tweede, als je een batch nodig hebt moet je oppassen dat je je venster niet per ongeluk resized. Dan kan je achteraf weer gaan lopen fotosoepen en moeilijk enzo...
Ik had met paparazzi gewoon veel fouten, sites die in Safari prima werkten leverden dan een foutmelding op, en het waren allemaal sites die met php of asp werkten... maar wellicht ligt het aan mijn keuze qua sites...hlz schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:30:
[...]
Daar heb ik anders totaal geen problemen mee... iedere site (pagina) in Safari ziet er in Paparazzi precies hetzelfde uit. Of wou je beweren dat Safari ook met bijna geen enkele site die met php of asp werkt werkt...

About Broadband Tuner
The Broadband Tuner allows you to take full advantage of very high speed FiOS based Internet connections that have a high latency. The installer tweaks some system parameters.
There is an optional uninstaller that can be used to restore the settings that were in effect at the time just before the system parameters were changed.
What does the Broadband Tuner do exactly?
The installer increases the default values for the size of the TCP send and receive buffers. With larger buffers more data can be in transit at once. A startup configuration file is also updated so that these changes will persist across restarts.
The system parameters are sysctl variables that are set as follows:
net.inet.tcp.sendspace: 131072
net.inet.tcp.recvspace: 358400
kern.ipc.maxsockbuf: 512000
This change has a system wide effect and is applied even if the network is not high speed connection with a high latency, with the exception of modem connections for which the system uses small default TCP buffer sizes.
http://www.hamrick.com/vsm.html
Een prachtig programmaatje om je scanner te gebruiken. Ondersteunt ruim 400 scanners. Ik heb het geinstalleerd nadat de troep die Canon meeleverde niet aan de praat te krijgen was. Even installeren en scannen maar, ideaal!

[ Voor 11% gewijzigd door t-h op 04-12-2005 22:59 ]
Voor wie is het interessant?
Mensen met 2 computers op 1 bureaublad, zoals bijvoorbeeld in mijn geval: een windowsbak en mijn iBook.
Wat doet het?
Synergy is een soort virtuele KVM-switch over TCP/IP, alleen dan zonder de V (Video). In mijn situatie is dit als volgt:
Op mijn PC zijn mijn toetsenbord en muis aangesloten. Op deze PC draait de Synergy server.
Mijn iBook staat rechts van het beeldscherm van mijn PC, is nergens op aangesloten en heeft verbinding met mijn netwerk via wifi. Hierop draait de Synergy client.
Als ik nu in Windows mijn muis rechts uit beeld beweeg, verschijnt de cursor op mijn iBook en kan ik daar de muis en toetsenbord besturen terwijl ze gewoon op mijn windows-bak zijn aangesloten
Kort: een soort dual monitor setup met 2 verschillende OS'en over TCP/IP
Ik weet dat het niet Mac-only is, maar ik vind het wel een typisch stukje mac-software omdat het de portability van mijn iBook nog meer vergroot. Ik haal em uit m'n tas, zet em op m'n bureau naast mijn TFT, en Synergy doet de rest! (Je hoeft het niet eens opnieuw te starten of te verbinden, synergy zoekt gewoon vanzelf weer verbinding met de server
http://www.dashboardwidge...case/details.php?wid=1352
Een maan op je dashboard en als je erop klikt gelijk naar de DeepSleep.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
Probleem is dat er er veel andere freeware oplossingen zijn maar met goeie MIC en Webcam ondersteuning....

Klinkt beetje dom, weet het maar 99procent van me vrienden in nederland gebruiken msn
Probeer je vrienden over te halen om Skype te installeren? De laatste beta doet ook video, en dat werkt ook fatsoenlijk onder windows.
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Verwijderd
http://www.opensourcemac.org/
AdiumX geprobeerd?Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:44:
Ik zoek nog steeds een goeie MSN vervanger voor op de MAC. Ik heb al Mercury geprobeert maar die loopt erg vaak vast in webcam/ en de hele interface is verweg van gebruiksvriendelijk.
Probleem is dat er er veel andere freeware oplossingen zijn maar met goeie MIC en Webcam ondersteuning....![]()
Klinkt beetje dom, weet het maar 99procent van me vrienden in nederland gebruiken msn. Hier in frankrijk gebruikt iedereen zo wat een mac dus ichat is de gangmaker...
Deze plek is te koop.
Meer mensen problemen?
Andere programmaatjes die het WEL kunnen?
Deze plek is te koop.
It's not a bug, it's a featurekaassouffle schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:57:
Als ik met Preview/Voorvertoning een paar foto's roteer dan moet ik kiezen om de veranderingen op te slaan. Niks mis, als ik de foto's bekijk en opnieuw open zijn ze gedraaid. Ga ik ze echter uploaden met Transmit (heeft ook preview optie) dan staan ze weer (terug) gedraaid!? Niet alleen in Transmit preview maar ook online staan ze gedraaid...
Meer mensen problemen?
Andere programmaatjes die het WEL kunnen?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Okee, even over de webcam eis heengelezen.KeeZ schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 08:52:
AdiumX ondersteund (nog) geen webcams... en het heeft helaas ook geen prioriteit (tenzij je zelf een beetje handig bent enzo)
Ah, dank. Ik dacht stiekem al aan zoiets ja...
TinkerTool. Ook een erg relaxt programmatje die dat soort spul ook kan instellen, alleen dan ook meer binnen os x.
Verder nog WhatSize, een programma die je schijf inspecteerd en kijkt welke folder hoe groot is, handig voor opruimen van je schijf
Verder heeft Mammoet Software erg leuke apps zoals een massimage resizer, een overhoor programma en een soort kladblok/reminders.
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
b.r.i.l.j.a.n.t.R4NCOR schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:57:
Ik voeg graag Synergy toe als stukje onmisbare software
Voor wie is het interessant?
Mensen met 2 computers op 1 bureaublad, zoals bijvoorbeeld in mijn geval: een windowsbak en mijn iBook.
Wat doet het?
Synergy is een soort virtuele KVM-switch over TCP/IP, alleen dan zonder de V (Video). In mijn situatie is dit als volgt:
Op mijn PC zijn mijn toetsenbord en muis aangesloten. Op deze PC draait de Synergy server.
Mijn iBook staat rechts van het beeldscherm van mijn PC, is nergens op aangesloten en heeft verbinding met mijn netwerk via wifi. Hierop draait de Synergy client.
Als ik nu in Windows mijn muis rechts uit beeld beweeg, verschijnt de cursor op mijn iBook en kan ik daar de muis en toetsenbord besturen terwijl ze gewoon op mijn windows-bak zijn aangeslotenGe-ni-aal, in mijn ogen.
Kort: een soort dual monitor setup met 2 verschillende OS'en over TCP/IP
Ik weet dat het niet Mac-only is, maar ik vind het wel een typisch stukje mac-software omdat het de portability van mijn iBook nog meer vergroot. Ik haal em uit m'n tas, zet em op m'n bureau naast mijn TFT, en Synergy doet de rest! (Je hoeft het niet eens opnieuw te starten of te verbinden, synergy zoekt gewoon vanzelf weer verbinding met de server)
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Kijk dat klinkt nice. MASSimage resizer. Das handig voor me 45gb aan photo's van werk en vakantie! Zal me vriendin blij zijn dat er weer wat ruimte vrij is op de schijfstevenP schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:29:
Verder heeft Mammoet Software erg leuke apps zoals een massimage resizer, een overhoor programma en een soort kladblok/reminders.
Werkt ook top dit!
bedankt.
ghehe
Dat moet ik proberen .. morgen welteverstaan...
Deze plek is te koop.
Linotype FontExplorer X
Een interface ala iTunes (incl. Smartfolders voor fonts, auto activition plugz voor de meest voorkomende programma's) en... het is nog gratis ook!
Het is nog wel in een betastadium oid, maar is vooralsnog stabiel bij mij gebleken.
Ziet er goed uit... Maar zo slecht was Suitcase de laatste 2 versies toch niet? In staat om 'beschadigde' fonts te herstellen en zo?hlz schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:14:
Voor mensen die ook zo'n schijthekel hebben aan Suitcase (en fontbook) om je fonts te managen is dit een lekker alternatief:
Linotype FontExplorer X
Een interface ala iTunes (incl. Smartfolders voor fonts, auto activition plugz voor de meest voorkomende programma's) en... het is nog gratis ook!
Het is nog wel in een betastadium oid, maar is vooralsnog stabiel bij mij gebleken.
[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 14-12-2005 11:18 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Mja, Suitcase XI voelt gewoon niet lekker aan op m'n PowerBook. De interface vind ik klunzig, het zoeken werkt niet lekker. Activeren en deactiveren van fonts duurt te lang. Al met al... Bah!!!Ramzzz schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:18:
[...]
Ziet er goed uit... Maar zo slecht was Suitcase de laatste 2 versies toch niet? In staat om 'beschadigde' fonts te herstellen en zo?
En repareren van fonts... dat heb ik nog nooit nodig gehad. Mijn fonts gaan nooit stuk
Precies! Scheelt me weer een toetsenbord op mijn buro!
Die GUI is helemaal af... oooh wat hou ik van dit tooltje!KeeZ schreef op woensdag 14 december 2005 @ 08:40:
Synergy ftw... serieus wat werkt dat verdomt inventief !! Zo simpel en heel erg doeltreffend... er is overigens voor mac ook zo'n GUI installer verkrijgbaar alike de windows versie... ik zal de link even voor jullie opzoeken... http://software.landryhetu.com/synergy/
Nu heb ik een 47,4" scherm in totaal
Neen... het is gewoon makkelijk om mijn laptop helemaal op de rand van mijn bureau te zetten ik moet er toch niet meer aankunnen, ik moet enkel het scherm kunnen lezen. Dit tooltje krijgt van mij de volle 10/10.
iRooster
download via deze link
Een leuk programmaatje te gebruiken als kookwekker, of zelfs meerdere! Ik ben nog aan het zoeken naar een alarmgeluid, wel kan hij een iTunes speellijst of nummer afspelen als het wekkertje gaat.

[ Voor 86% gewijzigd door t-h op 15-12-2005 23:49 ]
Verwijderd
DUDE hulde aan jouT-H schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:47:
Nog maar eentje, een kookwekkertje: iRooster
iRooster
download via deze link
Een leuk programmaatje te gebruiken als kookwekker, of zelfs meerdere! Ik ben nog aan het zoeken naar een alarmgeluid, wel kan hij een iTunes speellijst of nummer afspelen als het wekkertje gaat.
[afbeelding]
Echt handig omdat ik altijd tussen het koken door ff op internet zit, snelle chat, download list klaarmaken en vergeet altijd daarbij de tijd. Nu niet meer!
Het is echt iets waar ze zo geld voor kunnen vragen (en dat doen ze ook denk ik wel op vrijwillige basis?).aik0n schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:14:
[...]
Die GUI is helemaal af... oooh wat hou ik van dit tooltje!
Nu heb ik een 47,4" scherm in totaalen zeggen dat ik die nog is kan uitbreiden met 17"
Neen... het is gewoon makkelijk om mijn laptop helemaal op de rand van mijn bureau te zetten ik moet er toch niet meer aankunnen, ik moet enkel het scherm kunnen lezen. Dit tooltje krijgt van mij de volle 10/10.
Verwijderd
/edit: Bij nader inzien kan Neslo Desktop Rover hetzelfde, echter is dit alleen voor Windows en PocketPC.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 09:33 ]
Of het oud is, is niet echt relevant; het gaat hier om tools en en software die "onmisbaar" zijn, en een tool mag best jaren oud zijn en nog steeds onmisbaarVerwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 09:28:
Synergie, dat is toch al enorm oud? Ik ken het nog uit van een paar jaar terug, toen heette het nog Neslo Desktop Rover oid.
/edit: Bij nader inzien kan Neslo Desktop Rover hetzelfde, echter is dit alleen voor Windows en PocketPC.
Naar aanleiding van de Synergy-posting heb ik het nu ook op de win2k bak op kantoor geinstalleerd waar ik dagelijks op werk, en de mac mini geconfisqueerd en naast de win2k bak gezet; vroeger moest ik steeds naar een ander buro, url opnieuw intypen etc. etc. - nu is het gewoon een 3e scherm met "toevallig" een ander OS.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ik gebruik um omdat de magnetron te ver weg staat, als ik sta te koken kom ik niet aan de Mac toeVerwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:07:
[...]
DUDE hulde aan jou!!!
Echt handig omdat ik altijd tussen het koken door ff op internet zit, snelle chat, download list klaarmaken en vergeet altijd daarbij de tijd. Nu niet meer!
Maar het mooie is ook dat je meerdere wekkers kunt gebruiken, aan een kookwekker heb ik wel ns te weinig.
doet deze niet hetzelfde als Dreamweaver? Waar ik de zwarte achtergrond echt niet mis trouwens.Nitai schreef op donderdag 22 december 2005 @ 09:19:
Textmate
[afbeelding]
[afbeelding]
Weliswaar shareware, maar een prachtige code-klopperIk gebruik het met veel plezier...en ik ga het de volgende maand maar eens aanschaffen.
Het bestandsbeheer en vooral voor programmeren (Ruby on Rails, PHP, Cocoa) is wel lekker geregeld hoor in Textmate.T-H schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:14:
[...]
Ik gebruik um omdat de magnetron te ver weg staat, als ik sta te koken kom ik niet aan de Mac toe
Maar het mooie is ook dat je meerdere wekkers kunt gebruiken, aan een kookwekker heb ik wel ns te weinig.
[...]
doet deze niet hetzelfde als Dreamweaver? Waar ik de zwarte achtergrond echt niet mis trouwens.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Deze plek is te koop.
http://ourtunes.sourceforge.net/
hopelijk past dit binnen de policy

[ Voor 65% gewijzigd door Matias op 23-12-2005 02:21 ]
Het is overigens wel weer verschrikkelijk om naar te kijken als je de interface van apple gewend bent, maar ja... het doel heiligt de middelen...
Deze plek is te koop.
Verwijderd

Onder OS9 gebruikte ik MacSOUP; inmiddels draait dat ook onder OS X en ik vond het indertijd erg fijn werken; http://home.snafu.de/stk/macsoup/ dusrisp schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:06:
Weet iemand misschien een goed programma om nieuwsgroepen mee te lezen afgezien van thunderbird?
Ben opzoek naar een programma waarbij je in een grafiek kunt zien hoe een (harde) schijf is verdeeld.
http://grandperspectiv.sourceforge.net/ of http://www.wheresthefreespace.com/about/ ?willem169 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:17:
Hogwasher is ook aardige usenet reader.
Ben opzoek naar een programma waarbij je in een grafiek kunt zien hoe een (harde) schijf is verdeeld.
willm, je usericon doet het niet
[ Voor 6% gewijzigd door chem op 31-12-2005 11:31 ]
Wat dacht je van Whatsize?willem169 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:17:
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Icon fixed
Ik vind persoonlijk Unison het fijnste werken. Mits we het hier natuurlijk over binary newsgroups hebbenwillem169 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:17:
Ik heb ook een poosje iGrabNews gebruikt maar die vond ik duidelijk minder. Unison heeft een super handige (multi-window) interface, compleet compliant aan de apple ui-guidelines. Daarnaast natuurlijk NZB-import support en een super degelijke download manager
Rookworst zonder R is ook worst.
Ik vond Unison voor binary newsgroups juist waardeloos, omdat 1) het maximaal aantal te gebruiken connections alleen globaal in te stellen is, en niet per server en 2) dit aantal connections alleen gold voor de download queue. Als je dus laten we zeggen 3 dingen aan het downloaden was en je opent een nieuw venster voor de headers, dan opent Unison gewoon een nieuwe connection, wat dan niet kan omdat je al aan je limiet van 3 connecties zit.BezurK schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:35:
[...]
Ik vind persoonlijk Unison het fijnste werken. Mits we het hier natuurlijk over binary newsgroups hebben
Ik heb ook een poosje iGrabNews gebruikt maar die vond ik duidelijk minder. Unison heeft een super handige (multi-window) interface, compleet compliant aan de apple ui-guidelines. Daarnaast natuurlijk NZB-import support en een super degelijke download manager
Nu zie ik dat er net een nieuwe versie is, dus misschien hebben ze het hier verbeterd. Voor tekst is Unison wel goed, maar voor binaries vond ik het maar slecht werken.
raptor is hier te donwloaden (let op: je moet wel java 1.5 installeren en een aanpassing in de config aanpassen. Zie otn.oracle.com in het raptor sub-forum).
nu nog uitvinden hoe ik een shell-script kan vinden vanuit mijn dock en ik ben helemaal blij
[ Voor 10% gewijzigd door JaQ op 02-01-2006 23:53 ]
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Verwijderd
Waarom laat je dit niet weten aan de developers van Unison? Ik heb iGrabNews gebruikt helaas crashde het programma toen ik headers aan het binnenhalen was. Unison heeft dit ook een paar keer in het verleden gedaan.Daedalus schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:52:
[...]
Ik vond Unison voor binary newsgroups juist waardeloos, omdat 1) het maximaal aantal te gebruiken connections alleen globaal in te stellen is, en niet per server en 2) dit aantal connections alleen gold voor de download queue. Als je dus laten we zeggen 3 dingen aan het downloaden was en je opent een nieuw venster voor de headers, dan opent Unison gewoon een nieuwe connection, wat dan niet kan omdat je al aan je limiet van 3 connecties zit.
Nu zie ik dat er net een nieuwe versie is, dus misschien hebben ze het hier verbeterd. Voor tekst is Unison wel goed, maar voor binaries vond ik het maar slecht werken.
Dit topic is gesloten.