Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Verwijderd
Weet iemand ook een goeie PostgreSQL admin voor OSX? Ik gebruik op de pc altijd PgAdmin II en III, maar die zijn nog in development voor OSX. Volgens mij hebben ze onder OSX problemen met Unicode ofzo... zijn er andere goeie administration tools?MacWolf schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:53:
MySQL Administrator is gratis te downloaden van de MySQL site. MySQL is een mooie database beheer tool voor een ieder die gebruik maakt van MySQL.
- Overzicht per dag
- Overzicht per week
- Overzicht per maand
- Verbruikt aantal MB's upload // download
PhD i.o.
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
NetLimiter is an ultimate internet traffic control and monitoring tool designed for Win98/Win98 SE, WinME, Win2000, Win2003 and WinXP.
Weet er trouwens iemand een tooltje waarmee je op shoutcast servers kan verbinden en de output van je LINE -IN kan gaan streamen?
You don't need eyes to see, you need vision
Netlimiter is een Windows programma.Moffin schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:29:
Netlimiter: Vooral voor de gamers onmisbaar, dit tooltje bij andere computers in je netwerk installeren om vervolgens je breedband-internet te verdelen en iedereen dus een gelijke upload/download te geven(en misschien jezelf stiekem een beetje meer)
Wellicht zou je de moeite kunnen nemen om te kijken waar je post, voordat je dat doet.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Het is niet perfect, maar het is een stuk beter dan EOS Image Manager en Simple Image Browser
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
3D Swarm view:Bits on Wheels is the first 100% Native BitTorrent client for the Macintosh.
It is completely written in Objective-C and Cocoa

http://bitsonwheels.com/
Ik gebruik nu nog Azureus maar ga bits on wheels wel even testen
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Een minpuntje, ik kan de maximale download snelheid niet instellen.
Ik heb deze MacDC++ geprobeert en ben er erg over te spreken, metname dat alles in 1 venster kan vind ik wel fijn. Dus als je wil DC++'en gebruik deze dan ik vind hem geweldigMacWolf schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:30:
[...]
http://macdcpp.sourceforge.net/ (gevonden met Google)
PhD i.o.
is dit bruikbaar? http://www.stepwise.com/A...kbench/2001-11-13.01.htmlMaximus schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 17:43:
Ik zoek een tool ala DU Meter maar dan voor de Mac. Nu heb ik MenuMeters, hierin kan ik wel het verstookte in totaal per dag zien maar zodra ik reboot zijn de gegevens weg. Het liefste heb ik een prog die dit doet:
- Overzicht per dag
- Overzicht per week
- Overzicht per maand
- Verbruikt aantal MB's upload // download
Je kunt er toch niet mee downloaden? Bovendien ligt de ontwikkeling stil (zie ook http://sourceforge.net/fo...d=1228201&forum_id=343905 ) dus helemaal ideaal is het allemaal nietMaximus schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 06:29:
[...]
Ik heb deze MacDC++ geprobeert en ben er erg over te spreken, metname dat alles in 1 venster kan vind ik wel fijn. Dus als je wil DC++'en gebruik deze dan ik vind hem geweldig
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Daar zitten een paar hele goede tips bij.
Ik heb op advies van dat document Onyx gedownload. Eerder had ik deze applicatie ook al, maar inmiddels zijn er een aantal nieuwe functies bijgekomen. 1 hele mooie functie in Onyx is dat je Safari aanzienlijk kan versnellen in het renderen.
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
iig voor mij dient het het doel, het makkelijk in 1 venster kunnen seeden en leechen op een LAN party. En ach als het werkt, dan maakt het mij niet uit hoor als er niet wordt door ontwikkeld, het werkt immers.Hertog schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:25:
[...]
Je kunt er toch niet mee downloaden? Bovendien ligt de ontwikkeling stil (zie ook http://sourceforge.net/fo...d=1228201&forum_id=343905 ) dus helemaal ideaal is het allemaal niet
En dat document heb ik even gelezen ben niet heel erg onder de indruk ?
PhD i.o.
Hoe kun je leechen als je er niets mee kan downloaden?Maximus schreef op woensdag 06 april 2005 @ 08:16:
[...]
iig voor mij dient het het doel, het makkelijk in 1 venster kunnen seeden en leechen op een LAN party. En ach als het werkt, dan maakt het mij niet uit hoor als er niet wordt door ontwikkeld, het werkt immers.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Eerder in dit topic postte ik over PhoneAgent, maar BluePhoneElite is een stuk beter programma. Het is een aanvulling op je telefoon, dus je kunt er mee bellen en smsen via een Bluetooth-telefoon, en het houd de signaalsterkte en het batterijniveau bij in de dock. Verder kan het detecteren of je aan het bellen en bent en dan scripts uitvoeren of, bijvoorbeeld, iTunes pauzeren, en zit er een Proximity Checker in. Het meest ideale zou nog zijn als er ook een afstandsbedining in zou zitten, nu moet ik Salling Clicker er nog naast gebruiken. Bel en sms functionaliteit in Salling Clicker zou trouwens ook prima zijn, want ook dat is een prima programma, maar dat was hier al genoemd.
Erg toffe tool, tnx!
Als ik nu een sms krijg zal ik al eens de moeite neemen om er eentje terug te sturen
Super mooie tool , erg handigHertog schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:10:
BluePhoneElite
Eerder in dit topic postte ik over PhoneAgent, maar BluePhoneElite is een stuk beter programma. Het is een aanvulling op je telefoon, dus je kunt er mee bellen en smsen via een Bluetooth-telefoon, en het houd de signaalsterkte en het batterijniveau bij in de dock. Verder kan het detecteren of je aan het bellen en bent en dan scripts uitvoeren of, bijvoorbeeld, iTunes pauzeren, en zit er een Proximity Checker in. Het meest ideale zou nog zijn als er ook een afstandsbedining in zou zitten, nu moet ik Salling Clicker er nog naast gebruiken. Bel en sms functionaliteit in Salling Clicker zou trouwens ook prima zijn, want ook dat is een prima programma, maar dat was hier al genoemd.
(alleen ik vraag me dus af hoe ik me contacten kan syncen met me telefoon, dat kan ik dus niet vinden
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
[ Voor 86% gewijzigd door MacWolf op 08-04-2005 10:57 ]
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Pathfinder
sinds de vernieuwde versies kennelijk een stuk beter geworden; vooral op het zoekgebied is hij gewoon retesnel en ook het aanmaken van shared drives en het connecten daarnaar toe is 'a breeze'. Ik vind het gewoon prima werken voor de wat geavanceerdere dingen, vooral de ingebouwde terminal kan verdomde handig zijn voor sommige mensen.
[quote]Yalopa schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:01:
Dat doe ik met isync, zit bij OSX (kalender gaat ook op die manier richting GSM)[/quote]
idd; eerst wel even in je adresboek koppelen met je mobiel.. anders lukt dat ook niet helemaal...
btw; dat mooie tooltje van hierboven liet mijn telefoon vastlopen, na een reset van de telefoon was het (hahhaa leuk hoor
[ Voor 34% gewijzigd door KeeZ op 08-04-2005 19:13 . Reden: ik was een beetje OT ]
Deze plek is te koop.
Helaas is de samsun d500 niet ondersteunt door isync en wel door dat tooltje.Yalopa schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:01:
Dat doe ik met isync, zit bij OSX (kalender gaat ook op die manier richting GSM)
Verwijderd
Echter, iWorks bevat alleen een tekstverwerker (Pages) en een presentatieprogramma (Keynotes 2.0). Wat ik mis is een spreadsheet-programma. Zijn er goede alternatieven voor Excel? Ik gebruik het eigenlijk alleen om te boekhouden, dus heel uitgebreid hoeft het allemaal niet te zijn.
Verwijderd
OO.org 1.1.4 dus niet helaas, tenzij iemand kan zeggen dat NeoOffice echt beter is dan OO.org 1.1.4, maar ik betwijfel het
Dankzij dit heb ik namelijk meteen MS Office 2004 geinstalleerd op mijn Mac en niet eerst OO.org (ik gebruik 2.0 op mijn (windows xp) desktop).
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
Ik heb internet via de campus, via mn win XP desktop gaat t prima, maar ik heb nog geen programma gevonden die onder OS X de campus kan afzoeken/van de campus kan downloaden.
De HTML search engines (dance en swing) werken niet omdat firefox en safari beiden geen smb url's kennen
Volgens search komt de term: "campus" in dit topic ergens voor, maar ik ben een half uur bezig geweest, en kon m niet vinden
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 13:15 ]
bij infofind krijg ik netjes smb links te zien in firefox, c/p naar finder (connect to server) en klaarDe HTML search engines (dance en swing) werken niet omdat firefox en safari beiden geen smb url's kennen
v-direct (zoekprogje voor cnet) is btw in java geschreven dus misschien is de maker wel te porren tot een osx versie
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Rechtsboven kun je zoeken in een topic.
En nee, sorry, ik weet geen programmaatje. Als je zegt dat het probleem oa in de browser ligt, misschien eens een andere browser proberen, zoals OmniWeb.
Even googlen gaf trouwens ook wel intressante resultaten; je kunt het gewoon in de Finder doen.
Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Verwijderd
V-Direct gebruik ik idd op mn win PC, heb al wat spulletjes op zn forum gepost om m in die richting te duwenblouweKip schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:14:
[...]
bij infofind krijg ik netjes smb links te zien in firefox, c/p naar finder (connect to server) en klaar
v-direct (zoekprogje voor cnet) is btw in java geschreven dus misschien is de maker wel te porren tot een osx versie
Op dit moment zoek ik gewoon via Ga > Netwerklocatie openen (dacht dat t zo heette), daar voer ik de link in die ik opzoek via swing, beginnend met smb://<hostname>.student.utwente.nl/
Zoekt infofind ook op dance/swing of is dit een aparte engine?
Wat een gaaf programma is dat zegHertog schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:10:
BluePhoneElite
Nooit geweten dat zoiets bestond of uberhaupt technisch mogelijk was
Jammer alleen dat mijn 6600 slechts semi-compatible is

Rookworst zonder R is ook worst.
Weet iemand nog een alternatief?
He who controls the Spice, controls the Universe.
Pic2icon
Je eigen icoontjes maken. Ik heb er al 1 gemaakt voor m'n interne HDD en digitale camera
Voor alle Amiga mod fans onder ons
Handige viewer ook van de zelfde auteur:
CocoViewX
Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer
Volgens mij een aparte engine, mocht ik daar niets vinden dan probeer ik meestal ff swing of danceZoekt infofind ook op dance/swing of is dit een aparte engine?
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Even een waarschuwing. Als je je gebruikers probeert in te stellen kunnen zich problemen voordoen met oude en nieuwe wachtwoorden met de verschillende mysql versies. Ik veranderde mijn root wachtwoord (geen goed idee silly meMacWolf schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:53:
MySQL Administrator is gratis te downloaden van de MySQL site. MySQL is een mooie database beheer tool voor een ieder die gebruik maakt van MySQL.

[ Voor 99% gewijzigd door Mystic_Jack op 17-04-2005 23:18 . Reden: foutje :-) ]
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Ik heb een appje onder windows maar ik heb geen windows meer

Via de console is het nogal onhandig.
Zo'n ding heeft toch gewoon web-acces? 10.0.0.138 oid?
edit: Heb even wat verder gezocht. Heeft er iemand ervaring met Pastor?
[ Voor 16% gewijzigd door dionysos1605 op 24-04-2005 13:16 ]
Never underestimate the predictability of stupidity
Voldoet Sleuterhangertoegang (Keychain) niet (te vinden onder Programma's -> Hulpprogramma's)?Dionysos1605 schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:11:
Ik zoek een, liefst freeware, password manager. Een progje waarin je al je passwords kan opslaan en die je vervolgens weer kan beveiligen met een password. Ik gebruik het progje pins voor op mijn winxp, maar ik kan geen goed macosx alternatief vinden. Heeft iemand ervaring met zo'n soort progje voor de Mac?
edit: Heb even wat verder gezocht. Heeft er iemand ervaring met Pastor?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
http://www.macupdate.com/search.php?keywords=password zou toch redelijk wat opties moeten geven.Dionysos1605 schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:42:
Wel, het makkelijke aan pins is dat je het programma gewoon op een usb-stick kan zetten waarna je deze op elke windows pc kan gebruiken, mits je het password hebt, zonder dat je het programma hoeft te installeren. Ik vroeg me af of er zoiets ook bestond voor de Mac.
* Taco HTML edit
* Simple CSS
Deze applicaties kun je mooi gebruiken met het gratis FTP progje genaamd CyberDuck, dat al eens eerder in dit topic genoemd is.
Nu volgen wat plaatjes van de genoemde progjes:
Taco HTML Edit

Simple CSS

Beide applicaties hebben een live preview functie. Taco HTML Edit kan ook gebruikt worden voor het ontwikkelen van PHP webapplicaties.
Een leuk uitziende en gratis RSS-lezer. Het werkt al vrij goed, maar er is toch nog veel werk aan de winkel! Zeker eens het proberen waard!

Link: http://www.js8media.com/Products_MiNews.html
missingsync werkt dus ook niet.
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Verwijderd
Ik heb pastor draaien en dat is een prima en stabiel programma. no-nonsense.Daedalus schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:24:
[...]
Voldoet Sleuterhangertoegang (Keychain) niet (te vinden onder Programma's -> Hulpprogramma's)?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 15:25 ]
Jammer, nou doet de site het niet meer als ik het wil downloaden, heeft iemand het toevallig voor me?super-muffin schreef op zondag 17 april 2005 @ 09:22:
Dit is zeker niet onmisbaar, maar wel leuk.
Pic2icon
Je eigen icoontjes maken. Ik heb er al 1 gemaakt voor m'n interne HDD en digitale camera
mn email is danielpunt (@) gmail . com
Zo ook goed: pic2icon.dmg.sitsuper-muffin schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:11:
[...]
Jammer, nou doet de site het niet meer als ik het wil downloaden, heeft iemand het toevallig voor me?
mn email is danielpunt (@) gmail . com
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Bedankt!
Verwijderd
download hem hier

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 16:07 ]
Verwijderd
iWork kan ik helaas nog niet via surfspot met studentenkorting aankopen, maar ik kan op die manier WEL aan ms office 2004 UK proffessional komen. Helaas is deze versie niet in het Nederlands, maar weet iemand of deze versie wel over Nederlandse spellingscontrole beschikt? iWork is neem ik aan wel met een Nederlandse interface verkrijgbaar?
/edit
Keez, thnx m8!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 13:47 ]
Deze plek is te koop.
Vraagje: werkt dit programma ook voor de T610?Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:06:
Ik krijg net de Sony Ericsson Developer World mailing binnen en daar stond een handig tooltje bij waarmee je .hid (Human Interface Device) files kan maken.
download hem hier(zowel osx als windows)
[afbeelding]
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik heb het geinstalleerd maar het werkt alleen met de K700, V800 en de s700, tenminste in de OSX versie.leokennis schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 10:37:
[...]
Vraagje: werkt dit programma ook voor de T610?
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Dat is wel heel knap, aangezien OO.org 2.0 nog helemaal niet officieel uit is. De meest recente ontwikkelversie in de 2.x serie is 1.9.m95. De laatste stabiele versie van OO.o is 1.1.4, en die werkt hier behoorlijk goed (Fedora Core 3)[b][message=23171464,noline]
Dankzij dit heb ik namelijk meteen MS Office 2004 geinstalleerd op mijn Mac en niet eerst OO.org (ik gebruik 2.0 op mijn (windows xp) desktop).
* More Internet: Helper applicaties instellen voor Safari (om met onbekende protocollen om te kunnen gaan).
* svnx: Software om Subversion (versie beheer systeem) te gebruiken op de Mac, vooral bedoelt voor ontwikkelaars.
* cocoadialog: Voor de shellscripters onder ons kan cocoadialog een handige applicatie zijn. Je kan schermen weergeven via de commandline.
* ATi Screensavers: Vele screensavers zijn alleen bruikbaar als je een krachtige grafische kaart hebt van ATi, zoals bijv. de 9600 en de 9800.
* Mail plug-ins: Een overzicht van een hele serie Mail plug-ins. Voor een ieder die bepaalde functionaliteit mist in Mail.
* Mail.appetizer: Geeft ontvangen berichten weer op een manier die niet storend is (transparant scherm). Wellicht is dezelfde functionaliteit te vinden in QuickSilver.
Appetizer is inderdaad een makkelijk tooltje! alleen ff wachten op de tiger update...MacWolf schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:39:
QuickSilver.
Quicksilver is voor mij overbodig geworden sinds spotlight...
[ Voor 8% gewijzigd door JackBol op 03-05-2005 14:43 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Nú heet het 1.9+ (pré-2.0), maar ten tijde van die post heette het wel degelijk 2.0 Betà.Martin Sturm schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:34:
[...]
Dat is wel heel knap, aangezien OO.org 2.0 nog helemaal niet officieel uit is. De meest recente ontwikkelversie in de 2.x serie is 1.9.m95. De laatste stabiele versie van OO.o is 1.1.4, en die werkt hier behoorlijk goed (Fedora Core 3)
PitHelmet doet eigenlijk het zelfde als Adblock in Firefox: Surfen zonder ad's en banners!
Let goed op welke versie je neemt!
Via Versiontracker: http://www.versiontracker...einfo/macosx/18158&page=4
Developer: http://culater.net/software/PithHelmet/PithHelmet.php
voor wat betreft het 'overbodig' worden van quicksilver... das nie waar !! spotlight vindt photoshop niet zo snel, IM'en met adium gaat niet via spotlight en itunes besturen met spotlight is ook een no go !! 'tis meer een aanvulling en de nieuwste versie van QS doet het ge-wel-dig !
Deze plek is te koop.
Goeie backup software, werkt simpel en kost bijna niets. (29$)
OA:
Full / Incremental / versioned backup
kan naar allerhande media backuppen
backups in tgz formaat (unix standard dus)
sheduled backup mbhv agent die op achtergrond draait
...
Persoonlijk heb ik lang gezocht naar een vervanger voor NT backup (persoonlijk gebruik) en deze doet wel alles wat ik daarvan had gewild...
Als alternatief heb ik er mijn NEC 1300a DVD-brander ingestopt, maar daar wilde de DVD-speler software van OS X niet aan. Ik kreeg 'm totaal niet aan de praat. Nu heb ik een alternatieve player: Xineplayer
Hier te vinden: http://developer.berlios....owfiles.php?group_id=3329
Overigens: ik heb alleen nog maar audi0-CD's gebrand met deze brander (vanuit iTunes), DVD-brandfunctie heb ik nog niet nodig gehad...
[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 07-05-2005 20:20 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Wat wil je precies?Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:07:
Is er ook een goed content parental control achtig programma verkrijgbaar voor OS X? ik heb hier al op verscheidene sites naar gezocht maar tot nu toe nog geen goede gevonden. Ik vond enkel Norton Internet Security en Contentbarrier X, deze 2 programma's vreten bij mij nogal erg veel system resources en zijn tamelijk onpraktisch.
Safari kan ook al wat namelijk, en de Finder ook...
Verwijderd
Als ik het goed begrepen heb zit dat standaard in Tiger. (foto's selecteren, rechtsklikken en slideshow)Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:05:
ik zoek een enorm simpele imageviewer waar ik in fullscreen mode alle foto's kan bekijken door middel van scrollen. acdsee kan dit, maar alleen als ik in de finder alle foto's selecteer. Daar heb ik geen zin in, ik wil gewoon een foto klikken en de rest die in die map staat ook bekijken dmv page down, etc. Bestaat dit nu wel of niet voor de mac? Ik heb me rot gezocht namelijk, maar geen wenselijk resultaat.
Als je Panther hebt kan ik je niet helpen. (tenzij met iPhoto, maar blijkbaar is dat niet wat je wil)
</onzin>
Verwijderd
Wordt deze ook niet onderstuend door de makers van patchburn.de?Ramzzz schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:19:
Ik heb een G4 'Digital Audio' met OS X 10.3.9, maar daar zat geen DVD-speler in maar een CD-brander.
Als alternatief heb ik er mijn NEC 1300a DVD-brander ingestopt, maar daar wilde de DVD-speler software van OS X niet aan. Ik kreeg 'm totaal niet aan de praat. Nu heb ik een alternatieve player: Xineplayer
Hier te vinden: http://developer.berlios....owfiles.php?group_id=3329
Overigens: ik heb alleen nog maar audi0-CD's gebrand met deze brander (vanuit iTunes), DVD-brandfunctie heb ik nog niet nodig gehad...
Even het programmatje starten, op update klikken, de Mac herstarten en het lijkt net of je een orginele dvd brander van Apple er in hebt zitten! Tada! Als de NEC 1300 tenminste ondersteund wordt.
Heb ik inderdaad gedaan, met een patch die suggereert dat je een 'LaCie' DVD-brander hebt, genaamd LaCieProfile.dmg ...Sage schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:33:
[...]
Wordt deze ook niet onderstuend door de makers van patchburn.de?
Even het programmatje starten, op update klikken, de Mac herstarten en het lijkt net of je een orginele dvd brander van Apple er in hebt zitten! Tada! Als de NEC 1300 tenminste ondersteund wordt.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Ik zoek een programma waarmee ik gehele site categorieen kan wegfilteren, bijvoorbeeld geweld en porno. Het programma moet niet makkelijk te omzeilen zijn en dus password protected. De mogelijkheden van Safari vind ik te beperkt, het programma moet echt feilloos alles kunnen blocken.chem schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:10:
[...]
Wat wil je precies?
Safari kan ook al wat namelijk, en de Finder ook...
No production networks were harmed during this posting
De browser kost ongeveer $30.
Wat wel jammer is is dat de taghighlighting niet geweldig is voor PHP. imho is subethaedit daar handiger in (geeft ook functies aan in een aparte kleur).MacWolf schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:02:
Ik heb weer wat leuke gratis applicaties gevonden. Voor de beginnende web ontwikkelaar die geen geld heeft voor bijv. Dreamweaver of BBEdit zijn de volgende applicaties erg handig:
* Taco HTML edit
* Simple CSS
Deze applicaties kun je mooi gebruiken met het gratis FTP progje genaamd CyberDuck, dat al eens eerder in dit topic genoemd is.
Nu volgen wat plaatjes van de genoemde progjes:
Taco HTML Edit
[afbeelding]
Simple CSS
[afbeelding]
Beide applicaties hebben een live preview functie. Taco HTML Edit kan ook gebruikt worden voor het ontwikkelen van PHP webapplicaties.
Verder ben ik nog steeds op zoek naar een simpele mp3 player met een zelfde functionaliteit als winamp (kwa playlist).
iTunes werkt gewoon niet echt lekker hiermee en is imho een beetje te log. Ik wil namelijk makkelijk nummers erin kunnen zetten en ook weer eruit kunnen halen.
Ik gebruik nu VLC hiervoor, maar dat is toch net niet helemaal wat ik zoek.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
Een naam welke niet mag ontbreken is Xfactor. Een gratis P2P programma, doorzoekt 4 netwerken (Kazaa, Gnutella, OpenFT and Ares) en ziet er strak uit (iTunes look-a-like).
Hiermee laat je je windows-vrienden kwijlen! Ik wel tenminste!
http://www.Xfactor.cc
Ik vind er niets over op de website?
Himmelbar http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21200
(niet gechecked of ze al gemeld waren)
Witte doos om me progsel is echt een doorn in het oog bij me
Werkt. Net even voor je getest. Nu nog zien of hij gaat downloaden.super-muffin schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:13:
werkt die op Tiger?
Ik vind er niets over op de website?
Verwijderd
Xmms of winamp stijl als het even kan, xmms heb ik wel draaien onder X (fink) , alleen dan moet er dus eerst X worden gestart, dus dan heb ik weer zon X icoon geval in me dock, en dan pas xmms.
Beetje irritant allemaal.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 19:16 ]
Geen winamp style maar wel beter.
Maar iTunes is imho geen waardige winamp vervangen
Heb helaas nog geen deugdelijk alternatief gevonden.
leoaq.fm // Jeune Loop
Niet zo ongelovelijk groot is, heb je al eens met de knop met het groene plusje gespeeld?Terw_Dan schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:39:
[...]
Maar iTunes is imho geen waardige winamp vervangen. Het fijne aan winamp is dat je aan makkelijk editbare playlist hebt (die automatisch opgeslagen wordt) en het prog niet zo ongelovelijk groot is.
Buiten dat, klik iTunes weg met het rode kruisje en je heb geen last van het programma terwijl je muziek doorspeeld. Eén klik op het iTunes icoontje in je dock laat dan weer de playlist tevoorschijn komen. Makkelijker kan haast niet.
[ Voor 21% gewijzigd door breinonline op 14-05-2005 10:51 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Hoezo zijn de playlists van iTunes niet makkelijk aan te passen?Terw_Dan schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:39:
[...]
Maar iTunes is imho geen waardige winamp vervangen. Het fijne aan winamp is dat je aan makkelijk editbare playlist hebt (die automatisch opgeslagen wordt) en het prog niet zo ongelovelijk groot is.
Ik vind het programma zelfs makkelijker werken dan Winamp. En ja, ik heb zelf jaren Winamp gebruikt. Tot ik vorig jaar een iPod kocht. Sindsdien ben ik overgegaan op iTunes voor Windows. En nu ik een Mac heb de Mac versie.
je kan ook gewoon in elke willekeurig op Appeltje H drukken, zie je der ook niets meer van.breinonline schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:49:
[...]
Niet zo ongelovelijk groot is, heb je al eens met de knop met het groene plusje gespeeld?
Buiten dat, klik iTunes weg met het rode kruisje en je heb geen last van het programma terwijl je muziek doorspeeld. Eén klik op het iTunes icoontje in je dock laat dan weer de playlist tevoorschijn komen. Makkelijker kan haast niet.
Volgens mij ook compatible met WinAmp skins (zie de skins pagina op de genoemde site).
Jup, deze smoesjes gebruikte ik vroeger ookTerw_Dan schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:39:
[...]Maar iTunes is imho geen waardige winamp vervangen. Het fijne aan winamp is dat je aan makkelijk editbare playlist hebt (die automatisch opgeslagen wordt) en het prog niet zo ongelovelijk groot is. Heb helaas nog geen deugdelijk alternatief gevonden.
Ik vind ITunes gewoon NIEt fijn werken.OllieMongollie schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:42:
[...]
Jup, deze smoesjes gebruikte ik vroeger ookVervolgens heb ik iTunes een keer een goeie kans gegeven, ook omdat ik een iPod wilde kopen, en voor mij geen andere speler meer
Zorg wel, dat voordat je je mp3tjes erin zet, deze goed getagged zijn. Een collega van mij had dat namelijk niet gedaan en die is nu heel erg boos op mij
Maar goed, ik ben ook iemand die OSX minder fijn vind werken dan windows 2000, dus wat dat betreft zal ik wel afwijken
Nee hoor, je wijkt niet af. Ieder z'n meuk. Maar mensen zijn gewoontedieren en soms moet je gewoon even doorzetten voordat je ergens het voordeel van inziet.Terw_Dan schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:11:
Ik vind ITunes gewoon NIEt fijn werken.
Maar goed, ik ben ook iemand die OSX minder fijn vind werken dan windows 2000, dus wat dat betreft zal ik wel afwijken
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11295Low-Fi schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:20:
heeft iemand al een transparent dock achtig programma gevonden die in tiger werkt? Ik ken clear dock wel van unsanity maar die verneukt de select kleuren van expose...
Witte doos om me progsel is echt een doorn in het oog bij me
nieuwe versie is uit
Verwijderd
Het Campusnet is niet zo vanzelfsprekend bereikbaar vanaf OS X als vanaf PC, maar ik heb het zelf voor elkaar gekregen door de instructies opVerwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:14:
Weet iemand een proggie om bestanden te kunnen downloaden van campusnet?
Ik heb internet via de campus, via mn win XP desktop gaat t prima, maar ik heb nog geen programma gevonden die onder OS X de campus kan afzoeken/van de campus kan downloaden.
De HTML search engines (dance en swing) werken niet omdat firefox en safari beiden geen smb url's kennen
Volgens search komt de term: "campus" in dit topic ergens voor, maar ik ben een half uur bezig geweest, en kon m niet vinden
http://www.snt.utwente.nl..._x/campusnet_mac_os_x.pdf[url]
te volgen. Voor meel algemene informatie (hoe te configureren e.d.), kijk hier:
http://www.snt.utwente.nl...d13556b128c41236715b4de10
Succes...
Dit topic is gesloten.