Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer
helaas niet altijd. ik heb stuffit deluxe en die weigerde een serie rartjes te openen hier, unrarX deed het dan weer wel
stuffit deluxe doet het wel, maar doet volgens mij alleen de files uitpakken wat "voor het missende" stuk zit
MacWolf in "Onmisbare tools / software"bolleh schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:23:
weet iemand trouwens een programma voor osx om een onvolledige rar mee uit te pakken? ik weet dat winrar er op windows er geen moeite mee had.
stuffit deluxe doet het wel, maar doet volgens mij alleen de files uitpakken wat "voor het missende" stuk zit
en anders unrar op de commandline.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
unrarx deed het dus niet, commandline, ok ik zal het zo even proberen. het zal vast wel kunnen maarja hoe is altijd maar net de vraagchem schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:38:
[...]
MacWolf in "Onmisbare tools / software"
en anders unrar op de commandline.
Probeer anders de pakketinhoud te bekijken met behulp van de reachtermuisknop (of control toets). Volgens mij kan je dan wel de inhoud inzien.bolleh schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:23:
weet iemand trouwens een programma voor osx om een onvolledige rar mee uit te pakken? ik weet dat winrar er op windows er geen moeite mee had.
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
http://eosim.sourceforge.net/
Leuk programma voor het ordenen, batch renamen en dat soort dingen van je foto's
Alleen jammer dat het geen raw foto's herkend
Verwijderd
Hier was ik precies naar op zoek, bedankt! Fantastisch, klein en lean! Ik heb echter nog geen enkel programma gevonden dat Irfan View overtrof...FendtVario schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:10:
Ik was op zoek naar een IrfanView achtig programmatje. Ik vond FootageHead. Het is een heel klein programmatje waar je ook niet veel meer in kan dan plaatjes bekijken. Het werkt (voorlopig) voor mij.
[afbeelding]
Ik heb effe gezocht binnen Apple Talk en volgens mij zijn volgende progjes nog niet genoemd:
* [url=http://flyingmeat.com./voodoopad/]VoodooPad[/url]: een programma waar je vanalles in kan bewaren, tekst, plaatjes, enz... Van alles wordt een soort lokaal WikiWeb gemaakt. Klink leuk.
* [url=http://flyingmeat.com./flysketch/]FlySketch[/url]: Applicatie waarmee je over vrijwel alles kan tekenen. Klink ook erg gaaf, maar heb het nog niet geprobeerd.
Deze software is ontwikkeld door [url=http://flyingmeat.com.]Flying Meat[/url]. Beide applicaties kosten geld, maar er zijn gratis (demo?) versies te downloaden.
--------------------------------------------------------------------------------
Smultron is een text editor die zich vooral richt op ontwikkelaars. Dit is een open-source applicatie en tevens gratis.
[ Voor 18% gewijzigd door MacWolf op 24-02-2005 12:24 ]
Hier is nog een alternatief voor bovenstaande applicatie: Desktastic.MacWolf schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:22:
[...]
* [url=http://flyingmeat.com./flysketch/]FlySketch[/url]: Applicatie waarmee je over vrijwel alles kan tekenen. Klink ook erg gaaf, maar heb het nog niet geprobeerd.
[...]
Een uitbreiding op safari waarna je niet alleen met google kan zoeken maar vrijwel elke zoekmachine kan toevoegen. Zo heb ik versiontracker wat bittorrent en ircsearches en andere meuk erin staan. Erg handig en houdt ook je bookmarks een beetje geordender/netter.
Product Description:
AcidSearch is a search enhancement for Safari. It adds unlimited "Search Channels" to the Google search field. Channels can be customized in a nearly infinite variety of ways. AcidSearch also includes powerful features such as JavaScript support, the ability to import iSeek and Butler Search Sites, true hierarchical menu organization, and the ability to search multiple search engines at the same time. AcidSearch also allows you to access your search channels with key equivalents, shortcuts (a la SafariKeywords), and a contextual menu. It has been translated into French, Italian, Japanese, and traditional Chinese.
[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 24-02-2005 19:19 ]
Verwijderd
die nieuwste blender draait bij mij niet, knalt er gelijk uit, nog iemand dit probleem?MacWolf schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:44:
Een mooie open-source applicatie voor (aspirant) 3D artiesten: blender3d. Er is ook een tutorial te vinden op de site. Ik ga er even mee spelen, kijken of het zo goed is als het eruit ziet. Zie de gallerij voor wat met deze applicatie mogelijk is.
.
Verwijderd
Ja super handig proggie...voor m'n PC that is.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:46:
http://www.ccleaner.com/
Dit handige programma verwijdert je tijdelijke bestanden.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ehm... je zit hier in Apple Talk, dat wist je? Uit hun FAQ:Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:46:
http://www.ccleaner.com/
Dit handige programma verwijdert je tijdelijke bestanden.
What operating systems does it work with/ Fully tried and tested with Windows 95/98/NT4/ME/2000/XP/2003.
It's also fully compatible with XP Service Pack 2.
(There is no Mac version.)
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
LaTeX editor, onwijs handig in het gebruik. Echt een zegen om mee te werken, vooral in vergelijking met de MikTex/WinEdit combo zoals die vaak onder Windows gebruikt wordt...
http://www.uoregon.edu/~koch/texshop/texshop.html
https://www.strava.com/athletes/10490675
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Dit kan o.a. met de VLC media player: http://www.videolan.org/vlc/breinonline schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:11:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een media (divx) player voor OS X waar je de aspect ratio in kan veranderen. Weet iemand of dat bestaat? Een google-zoektocht heeft mij niets opgeleverd.
Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45
Dus toch. Ik had het knopje advanced gemist bij de instellingenb0p schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:49:
[...]
Dit kan o.a. met de VLC media player: http://www.videolan.org/vlc/

Op de site staat dat bij de T630 niet werkt met plaatjes. Betekend dat dat hij geen feedback kan geven, zoals de volgende slide in een presentatie of het browsen van iPhoto?HJR schreef op donderdag 12 augustus 2004 @ 10:11:
[...]
Dit is inderdaad een hele toffe tool. Ik heb sinds dinsdag een Sony Ericsson T630 en heb deze telefoon uitgezocht omdat ik dus Salling Clicker wilde gaan gebruiken en het werkt echt heel gaaf!
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Verwijderd
zodat je ook je http mail (hotmail) kan lezen in mac mail
http://www.freepops.org/en/
http://sourceforge.net/projects/httpmail-plugin/
iemand al een goed mac alternatief voor totalcommander?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 13:18 ]
Path Finder fills the gap between Apple's Finder and the command line environment by integrating many different features usually found in external applications into a single, powerful interface. Path Finder aspires to be the missing "Pro" version of Apple's Finder, in the same way that Final Cut Pro is the pro version of iMovie.
If you have ever wished that you could quickly view, edit, and manipulate many different file types without having to launch another application, or wanted to access the command line from within your file browsing environment, Path Finder is for you! It can do these and much more.

Nog 2 screenshots:
* Aqua UI
* Brushed Metal UI
[ Voor 80% gewijzigd door MacWolf op 26-02-2005 15:43 ]
werkt het ook met slideshowsFendtVario schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:10:
Ik was op zoek naar een IrfanView achtig programmatje. Ik vond FootageHead. Het is een heel klein programmatje waar je ook niet veel meer in kan dan plaatjes bekijken. Het werkt (voorlopig) voor mij.
[afbeelding]
Keep it calm...en lek mig de zuk
Ik gebruik ImageBrowser:FendtVario schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:10:
Ik was op zoek naar een IrfanView achtig programmatje. Ik vond FootageHead. Het is een heel klein programmatje waar je ook niet veel meer in kan dan plaatjes bekijken. Het werkt (voorlopig) voor mij.[/url]]

Erg klein en mooi programma, gebruik het als vervanger voor Voorvertoning.
Download
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een stukje software waarmee ik de resolutie van een xtern scherm hoger dan 1024x 768 kan zetten voor een ibook g3 500mhz (wat ik tot nu had gevonden werkte niet voor een g3 mhz)
Daarnaast nog iets anders, ik wil graag mp3's vanaf een windowspc afspelen, nu werkt dat in itunes alleen als ik aangeef dat hij de muziek ook gelijk naar mijn ibook moet kopieren. Bestaan er geen plugins of zo voor itunes om af te kunnen spelen vanaf een andere computer? Of een ander mp3 progje die dit kan.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 14:00 ]
Verwijderd
Heb je wel eens problemen met Unison en NZB's? Probeer iGrabNews maar eens!
Wat een vooruitgang! Dit had ik al 10 jaar eerder moeten doen!
Geen gele driehoekjes meer (err. no such article) en de volle 8Mbit downstream vanaf Eweka.
Unison is geweldig als je headers gebruikt, maar bij NZB's gaat 't toch te vaak mis.
Hebben meer mensen deze ervaring met Unison?
Ondersteund deze tool ook x-pat? Of is er uberhaupt al een tool waarmee je kan zoeken in groepen?Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:35:
Voor de Usenet diehards: (zoals ik)
Heb je wel eens problemen met Unison en NZB's? Probeer iGrabNews maar eens!
Wat een vooruitgang! Dit had ik al 10 jaar eerder moeten doen!
Geen gele driehoekjes meer (err. no such article) en de volle 8Mbit downstream vanaf Eweka.
Unison is geweldig als je headers gebruikt, maar bij NZB's gaat 't toch te vaak mis.
Hebben meer mensen deze ervaring met Unison?
En dan gaat het voornamelijk om het omzetten van deeltjes film in gifjes.
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Ik had eerst een vergelijkbaar programma, CacaoView ofzo. Dat zette ook thumbs van de plaatjes in de bestandslijst. Dit werkt echter dermate vertragend dat ik het nu liever bij een programma houdt wat geen thumbs maakt van mijn plaatjes.antonie schreef op zondag 27 februari 2005 @ 08:03:
Ik gebruik ImageBrowser:
[afbeelding]
Erg klein en mooi programma, gebruik het als vervanger voor Voorvertoning.
Download
Je screenshot is dood
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
kan een final cut dat niet ?Deacon schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:14:
Ik zoek nog een programma waarmee je het zelfde kan doen als "Ulead Gif Animator"
Deze plek is te koop.
Adobe Imageready kan dat...wordt meegeleverd met Photoshop.Deacon schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:14:
Ik zoek nog een programma waarmee je het zelfde kan doen als "Ulead Gif Animator"
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Een screenshot van de interface is te zien door op deze link te klikken.
Zelfs QuickTime Player (wel de Pro versie) kan het...
Werkt hier prima, ondanks het feit dat de vorige hack niet werkte, en dit is nog eens simpeler ook, mooie installer herstarten, instellen... en je kan scrollen. Bedankt, geweldig programma.MacWolf schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:50:
iScroll 2 is een tooltje vergelijkbaar met Sidetrack, maar dan open source en gratis. iScroll 2 heeft minder opties als Sidetrack, maar waarschijnlijk meer dan genoeg voor de meeste iBook/PowerBook gebruikers.
Een screenshot van de interface is te zien door op deze link te klikken.
</onzin>
Verwijderd
Met iGrabNews kun je ook prima zoeken in nieuwsgroepen, x-pat wordt voor zover ik weet niet ondersteunt. Maar wie heeft er x-pat of headers nodig als er dingen als newZbin bestaan?Storm schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:51:
[...]
Ondersteund deze tool ook x-pat? Of is er uberhaupt al een tool waarmee je kan zoeken in groepen?
Unison is verder een prima programma hoor, maar ik had de laatste tijd te veel missers met NZB's i.c.m. Unison.
Dit stukje software kan gemakkelijk worden gebruikt om websites te maken. Helaas kan je er niet hele weblogs of dikke multi-media pages mee maken, maar simpele nette websites voor bijvoorbeeld het tonen van foto-albums of een kleine weblog.
Hier neer te halen
Hier wat samples van wat deze software kan.
newzbin is leuk inderdaad, maar dat kost geld toch? En met zoeken bedoel ik echt x-pat, dus het server-sided kunnen zoeken. Dat zoek ik echt in een programma. In combinatie met ftd vind ik dat wel ideaal ..Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:00:
[...]
Met iGrabNews kun je ook prima zoeken in nieuwsgroepen, x-pat wordt voor zover ik weet niet ondersteunt. Maar wie heeft er x-pat of headers nodig als er dingen als newZbin bestaan?
Unison is verder een prima programma hoor, maar ik had de laatste tijd te veel missers met NZB's i.c.m. Unison.
Ik heb het net even geprobeerd en Path Finder is inderdaad een erg mooi programma met erg veel mogelijkheden! Je kan het helemaal aanpassen aan je eigen wensen en als je twee Path Finder vensters naast elkaar zet zonder knoppenbalk heb je een programma dat bijna niet onder doet voor Total Commander.MacWolf schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:30:
Ik weet niet precies wat je doet met Total Commander, maar wellicht voldoet Path Finder aan bepaalde wensen? Path Finder is helaas niet gratis...
[...]
Bedankt voor de tip!
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/
En snel kopen voor Apple het na een rechtzaak kan verbieden.. die kans is er volgens mij nog wel.
Heerlijk, dit is iets wat men lang zocht.
Deze tip zag ik van de week op Slashdot:breinonline schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 09:18:
Ik heb nog een klein request: is er een programmaatje wat ervoor zorgt dat de home en end toetsen in OS X zich hetzelfde gedragen als onder Windows/Linux? Ik vind de toetsenbord layout van OS X heerlijk, dit is het enige wat niet lekker loopt naar mijn idee.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Create a file ~/Library/KeyBindings/DefaultKeyBinding.dict with this content: /* Home/End keys like Windows */ { "\UF729" = "moveToBeginningOfLine:"; /* home */ "\UF72B" = "moveToEndOfLine:"; /* end */ "$\UF729" = "moveToBeginningOfLineAndModifySelection:"; /* shift + home */ "$\UF72B" = "moveToEndOfLineAndModifySelection:"; /* shift + end */ } |
Gevolgd door deze (zelfde verhaal, iets uitgebreider):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| You should also add in control-home and control-end (done here) to make it more windows like. Here's an updated DefaultKeyBinding.dict file. /* ~/Library/KeyBindings/DefaultKeyBinding.dict - Home/End keys more like Windows */ { "\UF729" = "moveToBeginningOfLine:"; /* home */ "\UF72B" = "moveToEndOfLine:"; /* end */ "$\UF729" = "moveToBeginningOfLineAndModifySelection:"; /* shift + home */ "$\UF72B" = "moveToEndOfLineAndModifySelection:"; /* shift + end */ "^\UF729" = "moveToBeginningOfDocument:"; /* control + home */ "^\UF72B" = "moveToEndOfDocument:"; /* control + end */ } |
Wijziging in de manier van werken zal je waarschijnlijk alleen merken in Cocoa applicaties (bijv. TextEdit). Ik had begrepen dat Word al op de Windows manier met deze toetsen omgaat.
Meer info over Key Bindings op Apple's Developer site.
Op internet vond ik ook nog een bestandje met extreem veel KeyBindings. Vast leuk voor developers om mee te spelen.
[ Voor 49% gewijzigd door MacWolf op 03-03-2005 09:58 ]
Overigens klopt het dat Word al zo omgaat met de toetsen.
De bestanden heb je wel in je Home/Library/etc... map aangemaakt? Gebruik je dan wel een Cocoa applicatie? Cocoa applicaties zouden al gebruik van de Key Bindings moeten maken zodra je ze herstart. Het zou dus niet nodig moeten zijn om het hele OS te herstarten. Eventueel wil ik het vanavond ook nog wel eens thuis testen.breinonline schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:25:
Ik heb een bestandje aangemaakt met deze naam en het hele verhaal erin gekopieerd. Opnieuw inloggen had geen verschil, opnieuw opstarten ook niet, iemand suggesties?
Overigens klopt het dat Word al zo omgaat met de toetsen.
Geprobeerd, alleen hij pakt de meeste .avi's, .mpg's en .wmv's nietNitai schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:00:[...]
Adobe Imageready kan dat...wordt meegeleverd met Photoshop.
Dus nu moet ik ook nog een conversie programma'tje hebben.
Zowel textedit als Camino zijn Cocoa en daar werkt het niet in. De map KeyBindings bestond nog niet en heb ik dus aangemaakt, daarin uiteraard het bestand geplaatst.MacWolf schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:38:
[...]
De bestanden heb je wel in je Home/Library/etc... map aangemaakt? Gebruik je dan wel een Cocoa applicatie? Cocoa applicaties zouden al gebruik van de Key Bindings moeten maken zodra je ze herstart. Het zou dus niet nodig moeten zijn om het hele OS te herstarten. Eventueel wil ik het vanavond ook nog wel eens thuis testen.
Verwijderd
muCommander (gratis)
Disk Order (niet gratis)
Verwijderd
misschien heeft 't iets met rechten te maken? Kunnen ze wel door Cacoa gelezen worden?breinonline schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:21:
[...]
Zowel textedit als Camino zijn Cocoa en daar werkt het niet in. De map KeyBindings bestond nog niet en heb ik dus aangemaakt, daarin uiteraard het bestand geplaatst.
Verwijderd
Probeer Fugu eens, zou ik zeggenMa_rK schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:57:
Mark wilde graag met public private key inloggen op een webserver. Echter er zijn weinig ftp programma's (of sftp programma's) die PPK ondersteunen. Na lang zoeken ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij MACSFTP Carbon. Progje is gratis en het is de enige client waarmee ik PPK voor elkaar heb gekregen.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 13:59 . Reden: Laat maar, is al aan de orde geweest... ]
Ik heb de rechten van de map en het bestand als testje even gewijzigd naar read & write voor alles en iedereen, maar dat maakt geen verschil.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:49:
[...]
misschien heeft 't iets met rechten te maken? Kunnen ze wel door Cacoa gelezen worden?
@MacWolf: graag, bij voorbaat dank
[ Voor 8% gewijzigd door breinonline op 03-03-2005 15:27 ]
Ik probeer het vanavond thuis even op mijn Mac en laat je weten of ik het aan de gang kan krijgen. Je kan ondertussen nog proberen om het bestandje in de Systeem library map aan te maken i.p.v. in je home library map.breinonline schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:56:
[...]
Ik heb de rechten van de map en het bestand als testje even gewijzigd naar read & write voor alles en iedereen, maar dat maakt geen verschil.
[ Voor 15% gewijzigd door MacWolf op 03-03-2005 15:27 ]
Lees de pagina door en download bijbehorende software: http://www.kernelthread.com/software/ams/
SSH Tunnel Manager werkt ook wel aardig om zonder dat je de Terminal in hoef te duiken (dat is wel cool maar als je meerdere tunnels moet leggen kan het zo'n lang commando worden), zeker in combinatie met passwordless logins.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:55:
[...]
Probeer Fugu eens, zou ik zeggenDat is tenminste Cocoa, open source en doet ook SCP en SSH tunneling.
Wel, bij mij werkt alles zoals het moet werken met de KeyBindings. Home verplaatst cursor naar het begin van de regel en End naar het einde van de regel. Control-Home naar het begin van het bestand en Control-End naar het einde van het bestand.breinonline schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:56:
[...]
Ik heb de rechten van de map en het bestand als testje even gewijzigd naar read & write voor alles en iedereen, maar dat maakt geen verschil.
@MacWolf: graag, bij voorbaat dank
Enig verschil met bovenstaand verhaal is dat ik het .dict bestand moest bewaren in Bibliotheek i.p.v. Library.
Je hebt het bestand toch niet per ongeluk bewaard als een .txt bestand? Heb je misschien een typfout gemaakt bij de map naam?
Verwijderd
Weet iemand daar raad mee?
Verwijderd
Idd, ik heb er ook mee gezeten, op een gegeven moment deed het het, kweenie meer hoe , ik geloof door bij de language settings -> numbers -> decimal settings een punt in te geven?! Ik ben nu iig ip's aan het rammen met de numerieke keypadVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:28:
Ik heb nog een ander vraagje ivm met keybindings, het puntje op mijn numpad is een komma, ik had dit graag veranderd naar een punt. Dit is bijv. extreem handig bij het intypen van IP's.
Weet iemand daar raad mee?
Verwijderd
helaas is mucommander alleen voor osXVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:46:
Alternatieven voor TotalCommander, misschien al genoemd:
muCommander (gratis)
Disk Order (niet gratis)
ik heb ook nog een oud macje staan onder os9, weet iemand daar een soort van mucommander programma voor?
Ik heb alles nagekeken, maar ik kon geen fouten ontdekken. De map en bestand weggegooit en opnieuw een map aangemaakt, bestand, de juiste tekst erin gekopieerd. En nu doet hij het welMacWolf schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:41:
[...]
Wel, bij mij werkt alles zoals het moet werken met de KeyBindings. Home verplaatst cursor naar het begin van de regel en End naar het einde van de regel. Control-Home naar het begin van het bestand en Control-End naar het einde van het bestand.
Enig verschil met bovenstaand verhaal is dat ik het .dict bestand moest bewaren in Bibliotheek i.p.v. Library.
Je hebt het bestand toch niet per ongeluk bewaard als een .txt bestand? Heb je misschien een typfout gemaakt bij de map naam?

Ik heb even gezocht, maar kan geen goede oplossing vinden. Zoiets moet je dus zelf uitzoeken. Waar ik wel achter ben gekomen via CocoaDev is dat als je het '#' teken gebruikt, dat je dan verwijst naar de numpad. In dat geval zou '#.' verwijzen naar de . toets op je numpad.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:53:
[...]
Idd, ik heb er ook mee gezeten, op een gegeven moment deed het het, kweenie meer hoe , ik geloof door bij de language settings -> numbers -> decimal settings een punt in te geven?! Ik ben nu iig ip's aan het rammen met de numerieke keypad
Daarna moet je nog een juiste actie koppelen aan deze toetscombinatie. Mogelijke acties zijn allemaal te vinden als je door de header van de NSResponder klasse bladerd.
Ik denk dat je een actie als 'performKeyEquivalent' of 'insertText' moet gebruiken. Moeilijkste is dan nog om zelf een parameter mee te geven met deze methoden, want daar heb ik niet een goed voorbeeld van. Je zou mogelijk een actie moeten maken als 'insertText:".", maar het probleem is dat het al door dubbele aanhalingstekens wordt omvat. Werkt in dat geval de enkele aanhalingstekens?
Wellicht is het inderdaad handiger om even de systeemvoorkeuren door te bladeren en te kijken naar de localisatie instellingen, mogelijk kun je daar de ',' in een '.' veranderen. Kijk dan vooral naar de valuta instellingen, die kunnen er iets mee te maken hebben.
*schopje*Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 09:34:
er bestaat nog geen dc++ versie waarbij je ook kunt downloaden of wel? ik kan namelijk alleen versie vinden op het web waarmee mensen van jou kunnen downloaden ...
Iemand die dit weet? Of zitten hier geen Direct Connect - gebruikers?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
http://macdcpp.sourceforge.net/ (gevonden met Google)Hertog schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:01:
[...]
*schopje*
[ Voor 18% gewijzigd door MacWolf op 04-03-2005 14:31 ]
Ik ben trouwens nog op zoek naar de ultieme IDE voor PHP. Zit nu te werken in BBedit, werkt op zich redelijk maar SFTP hield er net spontaan mee op waarna heel de app vast zat en ik mis wat dingen als folding en een tooltip met snel ff de argumenten van een functie. Voor het snel opzoeken van de declaratie van een eigen functie moet je eerst moelijk gaan zitten doen met ctags :\ Onder Windows gebruikte ik Komodo, werkte erg leuk. Komodo onder Linux ging redelijk maar was vrij traag maar Komodo is helaas niet beschikbaar onder OS X
Verwijderd
Beter dan quicksilver! Launchbar is leaner.

Komodo werkt toch onder KDE?bartvb schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:02:
Haha, thanks MacWolf, die http://www.kernelthread.com/software/ams/ pagina is erg coolZwaar nutteloos maar wel cool
Ik ben trouwens nog op zoek naar de ultieme IDE voor PHP. Zit nu te werken in BBedit, werkt op zich redelijk maar SFTP hield er net spontaan mee op waarna heel de app vast zat en ik mis wat dingen als folding en een tooltip met snel ff de argumenten van een functie. Voor het snel opzoeken van de declaratie van een eigen functie moet je eerst moelijk gaan zitten doen met ctags :\ Onder Windows gebruikte ik Komodo, werkte erg leuk. Komodo onder Linux ging redelijk maar was vrij traag maar Komodo is helaas niet beschikbaar onder OS X
Installeer dan X11 + KDE
Anyways, ik ben het met je eens - een editor zoals UltraEdit oid blijft een natte droom. Ik heb ooit gekeken naar het maken van bbedit-extenties om UE's features erin te bouwen (hoe brak dan ook), maar de aanschaf van codewarrior ervoor gaat me te ver.
Die was ik al tegen gekomen (Ja, dat had ik er bij moeten zetten) maar er de laatste versie is een Alpha uit Juni vorig jaar, dus of dat zo stabiel/actief is waag ik te betwijfelen. Of heb je hier zelf ervaring mee?MacWolf schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:30:
[...]
http://macdcpp.sourceforge.net/ (gevonden met Google)
Ik heb ook al de twee andere clients uit dit topic, NeoModus en dcgui (dat overigens inmiddels Valknut lijkt te heten) geprobeerd, maar zoals er al stond werkt NeoModus niet met tags (waardoor hij praktisch onbruikbaar is) en die gui van Valknut is echt om te huilen, zelfs in OS X modus. Nou zou dat op zich nog overleefbaar zijn, maar het is me ook niet gelukt om dingen te downloaden en dat is toch wel handig
Iemand ervaring met DC onder OS X?
Ik download eigenlijk nooit iets, dus geen ervaring. Maar waarom zou je deze alpha niet gewoon proberen? Als die niet goed is, gooi je die gewoon weer van je computer af.Hertog schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:30:
[...]
Die was ik al tegen gekomen (Ja, dat had ik er bij moeten zetten) maar er de laatste versie is een Alpha uit Juni vorig jaar, dus of dat zo stabiel/actief is waag ik te betwijfelen. Of heb je hier zelf ervaring mee?
Ik heb ook al de twee andere clients uit dit topic, NeoModus en dcgui (dat overigens inmiddels Valknut lijkt te heten) geprobeerd, maar zoals er al stond werkt NeoModus niet met tags (waardoor hij praktisch onbruikbaar is) en die gui van Valknut is echt om te huilen, zelfs in OS X modus. Nou zou dat op zich nog overleefbaar zijn, maar het is me ook niet gelukt om dingen te downloaden en dat is toch wel handig
Misschien wordt dit wat. Geen idee wanneer het af is.Hertog schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:30:
Verwijderd
Ik heb iig al een mooi alternatief voor het windows programma Total Recorder gevonden. Het heet Wiretap Pro en kan het geluid wat je geluidskaart produceert direct opnemen. Erg handig als je b.v. snel even een preview wilt maken van een track.:)
http://www.ambrosiasw.com/utilities/wiretap/
Verwijderd
Soortgelijke tool is, gok ik, http://www.rogueamoeba.com/audiohijackVerwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:49:
Ik heb iig al een mooi alternatief voor het windows programma Total Recorder gevonden. Het heet Wiretap Pro en kan het geluid wat je geluidskaart produceert direct opnemen. Erg handig als je b.v. snel even een preview wilt maken van een track.:)
http://www.ambrosiasw.com/utilities/wiretap/
Verwijderd
Ik draai hier altijd met dc-gui in de X11 omgeving. Het is niet idiaal maar het doet wat die moet doen: downloadenHertog schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:30:
[...]
Die was ik al tegen gekomen (Ja, dat had ik er bij moeten zetten) maar er de laatste versie is een Alpha uit Juni vorig jaar, dus of dat zo stabiel/actief is waag ik te betwijfelen. Of heb je hier zelf ervaring mee?
Als je een powerbook (en powermac? (twijfel nu even) ) koopt krijg je er gratis omnigraffle en omni outliner bij :-)
Verwijderd
Ja, maar dat is niet de Pro versie. De Pro versie kan ook Microsoft Visio diagrammen (e.a.) inlezen, en heeft uiteraard nog veel meer functies (zoals meer tools).M2XzeeD schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:52:
@sangdrax
Als je een powerbook (en powermac? (twijfel nu even) ) koopt krijg je er gratis omnigraffle en omni outliner bij :-)
Midnight Commander. Console NortonCommander cloon. Geen idee of hij ook op osx draait, origineel is 't een GNU programma. (TotalCommander is eigenlijk ook gewoon een NortonCommandor cloon...Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:46:
Alternatieven voor TotalCommander, misschien al genoemd:
Ga binnenkort ook een iBook kopen, dus dit topic is wel leuk
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Midnight Commander voor OS X is te downloaden vanaf de volgende URL: http://www.biermann.org/philipp/Roel schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:32:
[...]
Midnight Commander. Console NortonCommander cloon. Geen idee of hij ook op osx draait, origineel is 't een GNU programma. (TotalCommander is eigenlijk ook gewoon een NortonCommandor cloon...)
Ga binnenkort ook een iBook kopen, dus dit topic is wel leuk
Omdat hij nog geen downloadfunctionaliteit heeft.MacWolf schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:46:
[...]
Ik download eigenlijk nooit iets, dus geen ervaring. Maar waarom zou je deze alpha niet gewoon proberen? Als die niet goed is, gooi je die gewoon weer van je computer af.
Kent dc-gui geen passive mode dan? En waarom heb je dcgui in X11 omgeving genomen en niet de mac-versie? (dcgui is toch hetzelfde als valknut?)Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 01:18:
[...]
Ik draai hier altijd met dc-gui in de X11 omgeving. Het is niet idiaal maar het doet wat die moet doen: downloadenJe moet niet vergeten poorten te openen van de firewall en/of ports te forwarden als je een router hebt.
Verwijderd
Herkent losse installers in packages . Zo kan het bijvoorbeeld afzonderlijke programma's vinden op de installatie CD van Mac OS X. Handig als je eens een programmaatje verwijderd hebt en achteraf toch nog wilt gebruiken.
ook maar even opgehaald, ga 'm later eens proberen.. thankschem schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 20:20:
[...]
Soortgelijke tool is, gok ik, http://www.rogueamoeba.com/audiohijack
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 22:37 ]
alvast bedankt
Deze applicatie haalt plaatjes op van het internet: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25354Ik De Buurman schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 13:51:
Weet iemand ook een programmaatje die de plaatjes opzoekt bij het album in iTunes? Ik zit me nu echt helemaal rot te zoeken.
alvast bedankt
Maar dan moet je wel de visualizer aan laten staan. Wel een leuke app IMHO.
het ziet er erg gelikt uit dank je wel... Maar onthoud hij de plaatjes ook zodat ze op me iPod Photo komen te staan?MacWolf schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:03:
[...]
Deze applicatie haalt plaatjes op van het internet: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25354
Maar dan moet je wel de visualizer aan laten staan. Wel een leuke app IMHO.
Voor zover ik kan herinneren wel. Ik controleer het eventueel vanavond nog wel...Ik De Buurman schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:17:
[...]
het ziet er erg gelikt uit dank je wel... Maar onthoud hij de plaatjes ook zodat ze op me iPod Photo komen te staan?
Op de eerste pagina van dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/917230/0 staan aan aantal clients (utfs), de beste hiervan was dcgui. Alleen de userinterface is POEP lelijk. Hij werkte toentertijd wel erg lekker. Onderstaande links zijn oud, maar werken misschien nog.Hertog schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:01:
[...]
*schopje*
Direct download
http://www.dark-hill.co.uk/dcgui/OSX/dcgui-qt-0.2.16.tar.bz2
Project homepage
http://dcgui.berlios.de/
Verwijderd
Fixation is de enige ICC chess client voor Mac OS X. Je kunt er online schaakpartijen mee spelen als guest en als je geregistreerd bent wordt je rating bijgehouden en kun je deelnemen aan toernooien.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 22:15 ]
Verwijderd
kent iemand ook een versie voor os 9.3 ??MacWolf schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:51:
[...]
Midnight Commander voor OS X is te downloaden vanaf de volgende URL: http://www.biermann.org/philipp/
Ik krijg binnenkort een nieuwe powerbook, nu ben ik nog op zoek naar een programma vergelijkbaar met Look@Lan.
Hopelijk weet iemand iets.
**Update**
Blijkt toch dat versiontracker nog altijd actief is en daar vond ik IP Scanner dit voldoet precies aan m'n eisen.
[ Voor 28% gewijzigd door Je Moeder op 19-03-2005 10:16 ]
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Verder ben ik helemaal waus van pocketlight, popchar en Hey Folders!. Kan niet zonder ze
Godspeed,
XyonN
Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!
Inderdaad tevergeefs. Al zijn de mensen van Mercury al een flink end in de goede richting.XyonN schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:56:
Ik zoek (net als iedereen) een MSN-kloon of plugin die audio en video ondersteubd. Dit zal wel tevergeefse moeite zijn denk ik.
http://www.lemkesoft.de/en/cadintosh.htm
voor wie een eenvoudige CAD tool nodig heeft en vectorworks een beetje boven het budget is.

(Klik om te vergroten)
Kost 30 eur ongeveer, en het zit erg simpel in elkaar. op het screenshot zie je het resultaat van het doorlopen van de bijgeleverde tutorial. Zelf heb ik geen enkele CAD ervaring, dus ik kan niet vergelijken met andere software. Erg gebruiksvriendelijk is het wel.
De shareware versie is zeer goed bruikbaar, de full versie bevat extra opties voor layers en symbolenlibs.
[ Voor 8% gewijzigd door MacWolf op 23-03-2005 17:57 ]
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Dit topic is gesloten.