Onmisbare tools / software Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.594 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Kent iemand een goede PCB editor voor MacOS ?
Liefst eentje van waaruit ik meteen kan printen of PDF files maken, maar alleen gerber file output is ook mee te leven.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Aaargh! schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:11:
Kent iemand een goede PCB editor voor MacOS ?
Liefst eentje van waaruit ik meteen kan printen of PDF files maken, maar alleen gerber file output is ook mee te leven.
Zelf heb ik geen ervaring met PCB programma's, maar ik heb het volgende gevonden:
* Eagle Lay-out Editor: Je kan een trial downloaden, ook voor Windows & Linux...
* Osmond: Deze applicatie is nog een beta en voorlopig gratis te gebruiken. Wanneer de applicatie uit de beta periode komt, moet betaald worden.
* DesignWorks: Deze applicatie ziet er visueel goed uit.
* Het Douglas CAD/CAM systeem.
* Onder X11 is het ook mogelijk om tenminste 1 open-source PCB editor te gebruiken (zie SourceForge).

[ Voor 7% gewijzigd door MacWolf op 18-05-2005 10:41 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

MacWolf schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:39:
[...]

Zelf heb ik geen ervaring met PCB programma's, maar ik heb het volgende gevonden:
* Eagle Lay-out Editor: Je kan een trial downloaden, ook voor Windows & Linux...
Daar heb ik wel eens mee lopen spelen, zowel de Windows als de Linux versie, ik vindt het een vervelend programma om mee te werken.
* Osmond: Deze applicatie is nog een beta en voorlopig gratis te gebruiken. Wanneer de applicatie uit de beta periode komt, moet betaald worden.
Lijkt me een poging waard.
* DesignWorks: Deze applicatie ziet er visueel goed uit
Zo te zien alleen schema editor, en geen PCB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

You control: Tunes

Uitgebreide itunes controller en de registratie is gratis.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Ik heb een irman, is er software die hiermee iTunes kan bedienen ? En zo nee, weet iemand of het mogelijk is plugins voor iTunes te maken, dan kan ik e.v.t. zelf iets maken (kan zo snel niks vinden op de apple developer site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 00:36
Het Campusnet is niet zo vanzelfsprekend bereikbaar vanaf OS X als vanaf PC
Dan heb ik zeker mazzel, hier zoek ik een share op, c/p de smb link en kan inloggen (behoudens tigers smb bugs), daar heb ik verder niets voor hoeven doen (ok, osx is wel wat spartaanser omdat het geen goede samba browser heeft)

[ Voor 5% gewijzigd door blouweKip op 19-05-2005 18:10 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

Aaargh! schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:05:
Ik heb een irman, is er software die hiermee iTunes kan bedienen ? En zo nee, weet iemand of het mogelijk is plugins voor iTunes te maken, dan kan ik e.v.t. zelf iets maken (kan zo snel niks vinden op de apple developer site)
Van wat ik zo op de irman site kan lezen is het een serieel aparaatje. Ik weet niet welke mac je gaat kopen of hebt, maar volgens mij heeft geen enkele Mac een seriele poort meer...

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Roel schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:23:
[...]

Van wat ik zo op de irman site kan lezen is het een serieel aparaatje. Ik weet niet welke mac je gaat kopen of hebt, maar volgens mij heeft geen enkele Mac een seriele poort meer...
Da's simpel genoeg gefixed met een usb-seriele poort, kost geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Ik zoek bepaalde sofware voor OS X, te weten een soort dualmon (ultramon?) maar dan voor Mac dus. Dat wanneer ik een beamer op mijn Powerbook heb aangesloten ik door middel van 1 hotkey applicaties van het ene naar het andere scherm kan verplaatsen.

Iemand ervaring mee? :)

(En nee, mirroren vind ik zuigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Met je muis willem, die heeft ook maar één hotkey :P

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Smartass Chris ;) Nee, slepen wil ik dus expliciet niet. Dat is juist het knullige. :)
Het moet in 1x, zonder dat de mensen zien wat ik op mijn desktop heb, snappie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

bedoel je zoiets als dit? http://whatdoiknow.org/archives/001524.shtml

Anders moet je maar eens Quickkeys proberen, werkt wel aardig, en deze instellen om de applicatie te verplaatsen o.i.d. http://www.cesoft.com/products/qkx.html

enne heb je niets aan Automator in Tiger? ...

[ Voor 10% gewijzigd door Nitai op 20-05-2005 12:20 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Heb geen Tiger geinstalleerd helaas, maar deze tools ga ik straks even bekijken. :)
Lijkt erop dat Teleport er niet voor gemaakt is, maar kan het wel even proberen; net als QuickKeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

automater lijkt mij perfect btw :|

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
uh :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 09:17

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Iemand ervaring met pocketmac?
Ik heb nog geen mac, maar een goeie sync met mijn windows telefoon is het enige waar ik nog over twijfel.
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketmac.net/products/pmphone3/images/phonemenu.jpg
Dit programma lijkt me wel wat, maar kost 30 dollar dus ik vroeg me af of er mee gespeeld was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Deacon schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:00:
Een winamp vervanger ? een Quintessential Player vervanger zou lekkerder zijn, cddb autotag functionaliteit, deleten via de playlist etc... Dat zijn de enige dingen die ik mis bij iTunes.
Wat jij noemt zit er allemaal in, je kan nummers uit een playlist gooien, maar ze vanuit de playlist ook direct van de computer verwijderen (Apple+backspace) en cddb, zit er ook gewoon in hoor. werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmm mijn opmerking was dus voor daarboven... ik heb er zelf ook even de tijd voor genomen, maar ben niet zo'n fan meer van automater... dat geclick and drag met dingetjes is het toch net niet...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Qorne schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:41:
[...]
Wat jij noemt zit er allemaal in, je kan nummers uit een playlist gooien, maar ze vanuit de playlist ook direct van de computer verwijderen (Apple+backspace) en cddb, zit er ook gewoon in hoor. werkt ook perfect.
Als ik apple+backspace doe dan verdwijnt het alleen uit de playlist en blijft de prullenmand leeg.
En cd-tracknamen opvragen werkt alleen bij via itunes gekochte nummers, bij mijn mp3's krijg ik het iig niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Deacon schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:06:
[...]

Als ik apple+backspace doe dan verdwijnt het alleen uit de playlist en blijft de prullenmand leeg.
En cd-tracknamen opvragen werkt alleen bij via itunes gekochte nummers, bij mijn mp3's krijg ik het iig niet voor elkaar.
Als je een nummer uit een playlist verwijderd, blijft deze inderdaad bestaan in de bibliotheek. Als je een nummer uit je bibliotheek verwijderd, dan wordt gevraagd of je het nummer wilt verwijderen. Zelf vind ik dat een logische manier van werken.

Tracknamen ophalen (CDDB) werkt goed met gekochte (of gekopieerde) CD's, maar inderdaad niet met losse gecomprimeerde muziekbestanden. Kan WinAMP dat wel? Lijkt me sterk.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Daarvoor gebuikte ik op de PC dus Musicmatch, maar er zijn ook andere tools voor - diverse (ID3) taggers op de markt... Ik vind het wel een gemis in iTunes. Om nou steeds mijn MP3's en AAC's heen en weer te duwen om te taggen... :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

MacWolf schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:46:Tracknamen ophalen (CDDB) werkt goed met gekochte (of gekopieerde) CD's, maar inderdaad niet met losse gecomprimeerde muziekbestanden. Kan WinAMP dat wel? Lijkt me sterk.
Ik had het ook niet over winamp maar over Quintessential Player ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Iemand nog een suggestie? :'(

willem169 in "Onmisbare tools / software"

Heb zoiets echt nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-Thijz postte het al in een topic die nu gesloten is(Klik). Amsn heeft een beta release van een chatprogje dat msn verkeer ondersteund en ook webcams. Het programma is hier te downloaden: amsn.dmg Het schijnt te werken, maar men moet niet verbaasd zijn wanneer je enige bugs tegen komt. Dit is namelijk nog een beta-release. Hier wordt het programma besproken op Macosx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

adium integratie zou perfect zijn :) als er tenminste non-buggy software voor te vinden is, want dit is nu echt nog niet lekker werkend...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

KeeZ schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:21:
adium integratie zou perfect zijn :) als er tenminste non-buggy software voor te vinden is, want dit is nu echt nog niet lekker werkend...
Precies, Het moet gewoon in Adium komen, die microsoft-versie is lastig en aanmelden duurt een eeuwigheid!

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Laat ze lekker een fatsoenlijke msn support in iChat bouwen. Of laat het jabber protocol met een oplossing komen dat door iChat wordt ondersteund. (ik mag dromen :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeann
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01-2022
Weet iemand een tool om je mac.
om cookies te verwijderen?

G5 2x2.5 2x250Gb 1GigRam G4 cube 450mhz 120gb 1.5gigRam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
jeann schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:18:
Weet iemand een tool om je mac.
om cookies te verwijderen?
Safari preferences? Of gebruik je IE 5? Die zal ook wel de cookies kunnen wissen in de voorkeuren. Eerlijk gezegd lijkt dit een beetje een n00b vraagje, of wil je ze op een aparte manier wissen?

Als je in het geniep pr0n sites wilt bezoeken, kan je in Safari 'Private Browsing' aanzetten :) Niemand die wat terugvind in je history of cookies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Is er ook een tool, die mijn documenten en mappen. Synchroniseerd met mijn iPod.
Het mapje Documents is voor mij nogal al belangrijk en wil dus altijd up to date mijn bestanden,
mee hebben op mijn iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

O.D.Smolik schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:33:
Is er ook een tool, die mijn documenten en mappen. Synchroniseerd met mijn iPod.
Het mapje Documents is voor mij nogal al belangrijk en wil dus altijd up to date mijn bestanden,
mee hebben op mijn iPod.
Volstaat Automator niet hiervoor?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Hoe werkt dat hele automator gebeuren dan 8)7 Staat er ergens een uitgebreide uitleg op het net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
http://www.apple.com/macosx/features/automator/example1.html

Niet heel erg uitgebreid, maar geeft wel een idee van hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

O.D.Smolik schreef op maandag 23 mei 2005 @ 18:06:
Hoe werkt dat hele automator gebeuren dan 8)7 Staat er ergens een uitgebreide uitleg op het net?
www.apple.com/automator misschien 8)7

Een beetje eigen inzet mag ook wel he ;)

Anyway, back to the onmisbare tools :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Zie ook Automator World voor meer info m.b.t. Automator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gimp.

The GIMP is the GNU Image Manipulation Program. It is a freely distributed piece of software for such tasks as photo retouching, image composition and image authoring. It works on many operating systems, in many languages.

http://www.gimp.org/

Gebruik altijd en nu nog op mijn linux workstation en sinds kort ook op mijn ibook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Senuti: om nummers van je iPod te halen. De naam is iTunes andersom geschreven, de applicatie ziet er ook erg uit als iTunes. Senuti is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

OSXvnc een onmisbaar stukje software voor windows users (of unix of whatever OS) die ook graag willen genieten van hun appeltje terwijl ze op windows zitten (ver weg, of juist heel dichtbij)... de VNC equivalent voor OSX dus !

Zo gebruik ik deze om mijn apple te besturen totdat mijn KVM switch er is :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
KeeZ schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:58:
OSXvnc een onmisbaar stukje software voor windows users (of unix of whatever OS) die ook graag willen genieten van hun appeltje terwijl ze op windows zitten (ver weg, of juist heel dichtbij)... de VNC equivalent voor OSX dus !

Der zit alleen geen encryptie op volgens mij.

Q: How can I have my connection to OSXvnc tunnel through SSH?

A: Since MacOS X ships with SSH support built in this is pretty easy. First you will want to make sure your VNC machine has SSH running. You can turn this on in the System Preferences -> Sharing Panel by checking the box for "Remote Login". Then you need an SSH client on the machine you want to connect from (again, it's there by default on MacOS X). For the rest of the instructions read the VNC page http://www.uk.research.att.com/archive/vnc/sshvnc.html.
If you use the "-localhost" option in OSXvnc you will need to literally specify "127.0.0.1" when you make your ssh port forwarding call, like this example:
ssh -L 5905:127.0.0.1:5900 mydomain.com
NOTE: In MacOS 10.3 (Panther) localhost is defined as it's IPv6 version - this doesn't work for VNC so specify 127.0.0.1

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

mjah die encryptie zal me ff worst wezen voor alsnog... idd SSH werkt prima nu :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Weten jullie een gratis tooltje om icons automatisch te kunnen arrangen by name? Er bestaat wel zoiets als Icon Arranger, maar die is niet gratis. Vind het wel vreemd dat deze optie niet in de finder zit... Of mis ik iets?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:34

breinonline

Are you afraid to be known?

GoldieLox schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 01:55:
Weten jullie een gratis tooltje om icons automatisch te kunnen arrangen by name? Er bestaat wel zoiets als Icon Arranger, maar die is niet gratis. Vind het wel vreemd dat deze optie niet in de finder zit... Of mis ik iets?
Appeltje-J ?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
GoldieLox schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 01:55:
Zie 'View > Show View Options' / 'Weergave > Toon Weergave Opties'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
KeeZ schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:58:

Je hebt natuurlijk ook apple remote desktop. Alleen is dit niet gratis. Ik gebruik het afentoe op een windows bak in nederland in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Ik heb het idee opgevat om een nederlands overzicht te maken van free en open mac software. Het eenvoudigst is dat natuurlijk door ook gebruik te maken van het os principen, daarom lijkt een wiki me de aangewezen plek.

Op dit moment nog op een test plek, maar als ie wat gevulder is en wat completer wil ik er een losse installatie van maken.

De testomgeving is te vinden op *spam*

[ Voor 8% gewijzigd door dawuss op 26-05-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

edit:
Had het bericht van de Mod nog niet gezien, sorry Dawuss, je hebt een punt.

[ Voor 74% gewijzigd door buxx op 26-05-2005 20:01 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-09 14:56
Wat is een goede 3D-Programma voor de mac waar tevens veel tutorials voor zijn te vinden? Kwam in dit topic alleen blender tegen, iemand nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
maya unlimited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hertog schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:25:
[...]

Je kunt er toch niet mee downloaden? Bovendien ligt de ontwikkeling stil (zie ook http://sourceforge.net/fo...d=1228201&forum_id=343905 ) dus helemaal ideaal is het allemaal niet ;)
Inmiddels is er een nieuw Mac-DC++ programma uit: ShakesPeer. Het stuurt tags mee, doet aan hashing, ziet er stijlvol uit (zeker in vergelijking met Valknut ;) ) en de versie die nu te downloaden is werkt goed, ook al is het een Alpha. Zoeken, downloaden, sharen, passive mode etc. werkt prima, alleen browsen van file lists werkt nog niet. Maar voor een Alpha versie ziet het er prima uit.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:23

BaT

MacWolf schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 08:46:
[...]

Zie 'View > Show View Options' / 'Weergave > Toon Weergave Opties'.
Ik weet niet of jij mij toevallig kan helpen, ik wil zeg maar dat elk scherm dat ik open in de finder automatisch als view ingesteld heeft zoals dat bij windows heet "details", maar als ik dat instel voor "all folders" dan krijg ik alsnog mappen die vervolgens weer openen in me finder met van die huge icons, en dan moet ik het weer voor die map apart weer die knop indrukken ... en een onderliggende map daaronder ook weer ... etc etc., kan hij ze gewoon niet net als windows allemaal instellen met dezelfde "view" option, zoals bij windows ?

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

de finder heeft wel in de preferences staan dat hij standaard column view gebruikt (Appeltje + komma voor de prefs van ieder programma btw)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb er al even naar gezocht in APL en in dit topic, maar kan het zo niet vinden, en wil er nog even geen los topic voor openen.

Ik zoek een tooltje om op een overzichtelijke maneir mijn schijfinhoud weer te geven. Kennen jullie Treesize voor Windows? Dat dus voor de mac. Mijn harddisk loopt vol, en ik zou graag een mooi taartdiagrammetje zien in welke folders die bestanden nou zitten. Heb ik een beejte overzicht waar mijn ruimte blijft, want ik heb even alles opgeteld wat ik kon vinden, en kwam op ongeveer 35 GB uit, terwijl ik nog 8 van de 60 GB vrij heb. Waar is die 15 GB die kwijt is?

Kent iemand een tool om deze mee op te sporen, of heb ik een optie in os x over het hoofd gezien? Ben pas 3 maandjes Mac user, dus wellicht dat ik iets niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Je kunt in de detail view wel aanzetten dat ie de grootte van elke map doorberekend, dat is opzich wel handig. Moet je bij de weergaveopties aanpassen...

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
ok, pervekt. Ik had er niet eens naar gezocht daar. Kon in windows ok nooit, dus ik was er al min of meer vanuit gegaan dat ik daar een tooltje voor nodig had. Een taart diagrammetje zou mooi zijn, maar dit voldoet ook al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Laatst online: 11:41

botoo

💀 too old to die young

Kurkentrekker schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 00:19:
Ik zoek een tooltje om op een overzichtelijke maneir mijn schijfinhoud weer te geven. Kennen jullie Treesize voor Windows?
whatsize
Afbeeldingslocatie: http://www.id-design.com/software/whatsize/mainscreen.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Mijn dank is groot, deze tool doet precies wat ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomR schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 23:21:
Wat is een goede 3D-Programma voor de mac waar tevens veel tutorials voor zijn te vinden? Kwam in dit topic alleen blender tegen, iemand nog iets anders?

Blender! (opensource)

Blender, the open source software for 3D modeling, animation, rendering, post-production, interactive creation and playback (see the features and screenshots). Available for Windows, Linux, Irix, Sun Solaris, FreeBSD or Mac OS X under the GNU Public License.

http://blender.org

Sorry..... :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

topic niet goed gelezen... :|

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Kurkentrekker schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 00:19:
Kent iemand een tool om deze mee op te sporen, of heb ik een optie in os x over het hoofd gezien? Ben pas 3 maandjes Mac user, dus wellicht dat ik iets niet weet.
Ja, je heb wat over het hoofd gezien: Mac OS X is een Unix...

Start een terminal ga naar een dir waarvan je de inhoud wil checken en tik in: "du -a | sort -nr | less<enter>"

Et voila.

Wat dit doet: 'du' (disk usage) laat zien hoeveel ruimte er gebruikt is in een dir, de -a optie geeft aan dat dit van alle files moet, dus niet alleen van directories. | is het pipe statement, deze stuurt de output van 'du' door naar het volgende programma, en dat is 'sort', de opties -n geeft aan dat het op numerieke waarden gaat (dus niet alphabetisch sorteren) de -r geeft aan dat de sortering omgekeerd moet (reversed, dus hoogste bovenaan) deze gesorteerde output gaat via een pipe weer naar het programma 'less' , waarmee je netjes door het resultaat kan bladeren.

piece of cookie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Kijk, weer wat geleerd. Ik moet me toch eens in die terminal gaan verdiepen, ondanks die geile user interface die alles voor me doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goed open-source tooltje om schema's/diagrams te maken (flowcharts, etc). Ik gebruikte op linux altijd dia. Dit zou te installeren zijn via Fink, echter kan ik het pakktje niet (meer) vinden. Ik ben bang dat de port niet is bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

omnigraffle is your thing... die werkt prima en kan zelfs (in de pro versie) met Visio UML diagrammen overweg dankzij XML...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:51:
Weet iemand een goed open-source tooltje om schema's/diagrams te maken (flowcharts, etc). Ik gebruikte op linux altijd dia. Dit zou te installeren zijn via Fink, echter kan ik het pakktje niet (meer) vinden. Ik ben bang dat de port niet is bijgehouden.
jimbob:~ michiel$ fink list dia
Information about 4816 packages read in 3 seconds.
beep-media-player 0.9.7rc2-1 Beep Media Player development headers and libraries
beep-media-player-bin 0.9.7rc2-1 Beep Media Player for the X Window System
beep-media-player-shlibs 0.9.7rc2-1 Beep Media Player shared libraries
dia 0.94-4 Diagram drawing program
dialog 0.9b-20020814-24 Displays dialog boxes from shell scripts
gnome-media 2.6.2-10 GNOME Media
gnome-media-shlibs 2.6.2-10 Shared libraries for gnome-media
nautilus-media 0.8.0-4 Nautilus Media
x-media-player [virtual package]
Staat er gewoon lijkt me? :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:00:
[...]

Met iGrabNews kun je ook prima zoeken in nieuwsgroepen, x-pat wordt voor zover ik weet niet ondersteunt. Maar wie heeft er x-pat of headers nodig als er dingen als newZbin bestaan? ;)
Unison is verder een prima programma hoor, maar ik had de laatste tijd te veel missers met NZB's i.c.m. Unison.
Ik had ook nogal last van missers in Unison, telkens weer probeerde ik het op de server af te schuiven, maar gezien die door een aantal collega's wordt beheerd en ik telkens op een dev cashing reader leech kon dit het niet zijn. Met iGrabNews echt nul problemen meer.

Nadelen heeft het prog wel:
Als je meer dan 1 NZB-file tegelijk naar het icoon op je dock toetrekt crashed hij genadeloos. Als je afsluit voordat alles is gedownload ben je je queue kwijt en hij reageert niet altijd even goed op een wijziging in de instellingen van de nntp-server... Verder erg tevreden, hoewel ik geen headers oid download (niet eens geprobeerd :X). Newzbin.com \o/

Thanks voor de tip ErikB :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:19:
[...]

[...]

Staat er gewoon lijkt me? :)
Nou bij mij niet helemaal

fink list dia
Information about 1746 packages read in 3 seconds.
dialog 0.9b-20020814 Displays dialog boxes from shell scripts

Ik gebruik Tiger misschien ligt het aan daar aan? (flink ver. 0.5.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Mijn Tweakers.net Widget... :P
http://www.hexley.nl/widget/

Afbeeldingslocatie: http://www.hexley.nl/widget/Screenshot_Widget_2.png
Afbeeldingslocatie: http://www.hexley.nl/widget/Screenshot_Widget_3.png
* Hexley weet het tis spam. ;)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

mooi Hexley! :) dank je wel

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:34:
[...]

Nou bij mij niet helemaal

fink list dia
Information about 1746 packages read in 3 seconds.
dialog 0.9b-20020814 Displays dialog boxes from shell scripts

Ik gebruik Tiger misschien ligt het aan daar aan? (flink ver. 0.5.3)
Als je bij http://fink.sourceforge.net/pdb/package.php/dia kijkt zie je dat-ie in Unstable zit.

Check fink.sf.net hoe je je fink aanpast om ook Unstable packages kan gebruiken.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 09:45:
[...]

Als je bij http://fink.sourceforge.net/pdb/package.php/dia kijkt zie je dat-ie in Unstable zit.

Check fink.sf.net hoe je je fink aanpast om ook Unstable packages kan gebruiken.
Aah nice. Thanks ga ik dat ff checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
KeeZ schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:14:
omnigraffle is your thing... die werkt prima en kan zelfs (in de pro versie) met Visio UML diagrammen overweg dankzij XML...
Dat is bepaald niet opensource.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Canaria schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:05:
[...]

Dat is bepaald niet opensource.
sorry dat opensource had ik even overheen gelezen 8)7

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Even nog een handige tip voor gebruikers van quicksilver:
Haal de browser-plugin van jouw browser af van de QS-site (in mijn geval safari)
Maak een bookmarks-map in je browser (bij mij Quicksilver)
Ga naar de zoekmachine die je wil toevoegen in QS.
Zoek naar *** in de zoekmachine
Zet voor de URL qss-
voeg de url inclusief qss- toe aan de bookmarks-map.
rescan de catalog van QS (meerbepaald de pulgin van jouw browser)
tik de naam in die je aan de bookmark hebt gegeven, 2 keer op tab duwen je zoekterm intikken, enter duwen. Et voila aanschouw de kracht van QS

Even een voorbeeld voor de GoT search (i.s.m. safari en panther):

- ga naar http://quicksilver.blacktree.com/plugins.php en instaleer de plugin voor safari (bij tiger niet nodig)
- ga naar de GoT search en zoek naar ***
- dit zou je moeten zien in de URL:
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=***&data%5Bboolean%5D=AND&data%5Bposter%5D=&data%5Btopicstarter%5D=&data%5Border%5D=relevance&data%5Bage_start%5D=&data%5Bage_end%5D=&data%5Btopicstatus%5D=&data%5Bsearchtimeout%5D=15&data%5Bxq%5D=&data%5BxDB%5D=&data%5BxFILTERS%5D=&select_forum=#hitstart

- voeg qss- toe voor deze URL:
code:
1
qss-http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=***&data%5Bboolean%5D=AND&data%5Bposter%5D=&data%5Btopicstarter%5D=&data%5Border%5D=relevance&data%5Bage_start%5D=&data%5Bage_end%5D=&data%5Btopicstatus%5D=&data%5Bsearchtimeout%5D=15&data%5Bxq%5D=&data%5BxDB%5D=&data%5BxFILTERS%5D=&select_forum=#hitstart

-selecteer heel de url en kopieer hem.
-ga naar toon alle bladwijzers, maak een map speciaal voor dit doel
-zorg dat je in de map staat en plak de url
-verander de naam van de bookmark naar "GoT search"
-rescan de catalog van quicsilver (in de preferences, bij catalog het icoontje rechts-onderaan, een pijl die een cirkel beschrijft
-doe appeltje+spatie tik "GoT search" doe 2 x tab, voer je zoekterm in en je zal de resultaten te zien krijgen in safari.

Dit is mogelijk met elke zoek-machine.

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

hydrus schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:55:
Even nog een handige tip voor gebruikers van quicksilver:
Haal de browser-plugin van jouw browser af van de QS-site (in mijn geval safari)
Maak een bookmarks-map in je browser (bij mij Quicksilver)
Ga naar de zoekmachine die je wil toevoegen in QS.
Zoek naar *** in de zoekmachine
Zet voor de URL qss-
voeg de url inclusief qss- toe aan de bookmarks-map.
rescan de catalog van QS (meerbepaald de pulgin van jouw browser)
tik de naam in die je aan de bookmark hebt gegeven, 2 keer op tab duwen je zoekterm intikken, enter duwen. Et voila aanschouw de kracht van QS
Dit is mogelijk met elke zoek-machine.
Klinkt als een prima tip, maar als ik dit doe en 'got' intik kom ik met twee keer op tab drukken met de focus op de 'execute' knop en kan ik dus niets typen. Bij de 'actions' kan ik ook nergens de optie 'enter search keywords' of iets dergelijks tegen...

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Laatst online: 12:08

markvt

Peppi Cola

Zou er [apple] aan de topictitel toegevoegd kunnen worden ??

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

markvt schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:58:
Je had in dit subforum een topic over windows programma's verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:59:
[...]

Je had in dit subforum een topic over windows programma's verwacht?
Vandaar dat ze die active topics hebben uitgevonden :P

Plaats het anders even in een topic report, dan krijgt het hoogstwaarschijnlijk wel aandacht :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

Hertog schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:54:
[...]

Klinkt als een prima tip, maar als ik dit doe en 'got' intik kom ik met twee keer op tab drukken met de focus op de 'execute' knop en kan ik dus niets typen. Bij de 'actions' kan ik ook nergens de optie 'enter search keywords' of iets dergelijks tegen...
En ben je zeker dat het niet een andere bookmark is naar got. Het moet die speciale bookmark zijn, dan kan ik bij de actions "search for..." kiezen en in het derde veld een zoekterm invullen.

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

hydrus schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:44:
[...]

En ben je zeker dat het niet een andere bookmark is naar got. Het moet die speciale bookmark zijn, dan kan ik bij de actions "search for..." kiezen en in het derde veld een zoekterm invullen.
Jazeker, ik heb geen andere bookmark voor got ;)
Ik heb trouwens ook nog nooit een derde veld gezien, helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

Hertog schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:59:
[...]

Jazeker, ik heb geen andere bookmark voor got ;)
Ik heb trouwens ook nog nooit een derde veld gezien, helpt dat?
Kies eens bij appearence een andere comand interface, want je hebt weldegelijk een derde veld nodig.

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

hydrus schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:38:
[...]

Kies eens bij appearence een andere comand interface, want je hebt weldegelijk een derde veld nodig.
Inmiddels heb ik het wel gezien ;) Als ik bij, bijvoorbeeld, Safari een actie als 'move to' kies verschijnt het wel. Dat moest ook wel, want ik gebruik de standaard interface :) Alleen, bij mijn 'got' komt geen speciale actie te staan die dit derde veld kan selecteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ik kon het met de search in dit topic niet vinden, maar ik kan niet beloven dat er nooit eerder naar gevraagd is...

Ik zoek een tool om mijn dataverkeer te kunnen beheren, een beetje a la Netlimiter op de PC. Ik wil dus het verkeer op bepaalde poorten kunnen afknijpen tot een maximum, zodat ik bijvoorbeeld de down en up snelheid van bittorent op 75% van mijn max kan zetten, zodat mijn huisgenoten ook nog een beetje kunnen genieten van onze internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

markvt schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:58:
Nee, want dit topic staat in het subforum met de naam "Apple Talk".

Zelfs als je het via je Active Topics bezoekt kun je dat zien:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/dawuss/pics/APL-activetopics.jpeg

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Kurkentrekker schreef op zondag 12 juni 2005 @ 12:08:
zodat ik bijvoorbeeld de down en up snelheid van bittorent op 75% van mijn max kan zetten,
Weet niet wat je voor je bittorents gebruikt,
maar in Azureus kun je een max voor uploaden en downloaden opgeven...
http://azureus.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Oh, ik noemde bittorrent meer als voorbeeld. Ik kan in p2p programma's inderdaad vaak zelf wel opgeven hoeveel mijn up en download mag zijn, maar ik vind een overkoepelende applicatie wel handig, omdat ik daar gewoon even voor mijn complete systeem een max up en down kan instellen, en in de gaten houden hoe mijn dataverkeer verloopt. Dit inderdaad weer met het oog op een internet verbinding die ik deel met 3 huisgenoten, die nogal eens willen gamen. Dan heb ik niet zo'n zin om even 5 apps op te starten en daarvan in een of andere preference setting de up en down te veranderen, die ik dan geheid vergeet om weer terug te zetten.

Nogmaals, als iemand een Netlimiter vervanger voor mij weet, krijgt hij mijn eeuwige dank. Ik moet maar eens een eeuwige dank pagina gaan bijhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xommen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-03-2021
Dan zal ik maar proberen wat eeuwige dank te verdienen ;-).

Er zijn er twee voor zover ik weet:

carrafix:
http://www.carrafix.com/
en throttled:
http://www.intrarts.com/throttled.html

hth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
werkt expose trouwens goed op een dual screen mac? ik krijg deze week een 20" scherm erbij maar heb geen idee hoe dat te werk gaat met expose en hot corners(ik gebruik de F-toetsen nooit)

of moet ik dan een soort van extra programma proberen?

op zich heb ik dan wel genoeg ruimte maar je zal altijd wel een venster achter een venster hebben en die switch ik meestal met expose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

bolleh schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:37:
werkt expose trouwens goed op een dual screen mac? ik krijg deze week een 20" scherm erbij maar heb geen idee hoe dat te werk gaat met expose en hot corners(ik gebruik de F-toetsen nooit)

op zich heb ik dan wel genoeg ruimte maar je zal altijd wel een venster achter een venster hebben en die switch ik meestal met expose
Werkt normaal hier.... :)

Alleen, en wat ik zelf ook nog steeds zoek is iets voor een exacte copie van mijn Dock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.inquisitorx.com/ is een handig tooltje dat het google zoekvenstertje in safari vervangt / uitbreid en spotlight achtig zoeken mogelijk maakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.newsfirex.com/Inquisitor.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
bolleh schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:37:

Of Expose goed gaat werken hangt toch echt af van je hardware. Ik heb op mijn iBook 14" een Radeon 9200 met 32 MB. Als ik daar een tweede scherm aanhang, met de screenspan hack, dan werkt expose nog wel aardig, maar niet zo soepel. Nog wel werkbaar, maar als je een beetje FPS geil bent, dan *zou* je je er aan kunnen storen.

Op mijn powermac G5, waar een Radeon 9650 256 MB in zit, heb ik met twee 17" tft schermen totaal geen problemen met Expose. Het werkt bijzonder soepel, ik heb nog nooit echt haperingen gemerkt, tenzij ik 20 quicktime bestanden tegelijk aan het afspelen ben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Kurkentrekker schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:58:
[...]

Of Expose goed gaat werken hangt toch echt af van je hardware. Ik heb op mijn iBook 14" een Radeon 9200 met 32 MB. Als ik daar een tweede scherm aanhang, met de screenspan hack, dan werkt expose nog wel aardig, maar niet zo soepel. Nog wel werkbaar, maar als je een beetje FPS geil bent, dan *zou* je je er aan kunnen storen.
Nou is een iBook daar ook helemaal niet voor bedoeld - je zegt het zelf al, je hebt een hack nodig om het uberhaupt te laten werken. Dus dat vind ik niet tellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Dat weet ik, het was ook om evne aan te geven dat met de juiste hardware, Expose prima draait. Gebruik je echter de mindere videokaarten, zoals die ATI 9200, of wellicht een FX5200, dan loop je het risico dat je wat minder performance zult hebben met Expose en andere mooie effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Nou is een iBook daar ook helemaal niet voor bedoeld - je zegt het zelf al, je hebt een hack nodig om het uberhaupt te laten werken. Dus dat vind ik niet tellen
Das natuurlijk onzin, die "hack" is er voor nodig om basis-functionailteit werkende te krijgen op je ibook..

Ik gebruik die optie/hack zelf ook en expose werkt idd iets trager (1280x1024 + 1024x768) maar dat ligt dus volledig aan de crappy videokaart (9200) met weinig geheugen, zal wel beter zijn met een fatsoenlijke videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

blouweKip schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:34:
[...]

Das natuurlijk onzin, die "hack" is er voor nodig om basis-functionailteit werkende te krijgen op je ibook..
Het is geen basis-functionaliteit om een tweede scherm aan te mogen sluiten op je iBook hoor. Juist omdat de videokaart het niet aankan is het uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Of het wel of geen basisfunctionaliteit van een iBook is doet er toch niet toe? De vraag was:
werkt expose trouwens goed op een dual screen mac?
Mijn antwoord:
-Nee, niet op een ATI Radeon 9200 met 32 MB geheugen en 1280*1024 + 1024*768.
-Ja, wel op een ATI Readeon 9650 met 256 MB geheugen en 2 keer 1280*1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurkentrekker schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:33:
Dat weet ik, het was ook om evne aan te geven dat met de juiste hardware, Expose prima draait. Gebruik je echter de mindere videokaarten, zoals die ATI 9200, of wellicht een FX5200, dan loop je het risico dat je wat minder performance zult hebben met Expose en andere mooie effecten.
Powerbook 12" in bezit met een FX5200 (64mb), nergens problemen mee, ook niet op 1600*1200 + 1024*768, alleen schokjes als je film afspeelt tijdens spelen met exposé.

edit:

Eigenlijk verkeerde topic voor dit soort gedoe.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
over dat expose: dat zal wel goed komen
heb een imac g5 17"(rev a, fx5200 dus) en er komt een dell 2005fpw aan te hangen(1680*1050)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

Het is een tool, en het is onmisbaar, maar het zit in Mac OS X...
De digitale kleurenmeter (digital color meter)
Het kan kleuren 'meten' op het scherm, het volgt gewoon je muis.
Je kan kiezen tussen verschillende notaties:
RGB als %, hex-waarde, 8 en 16 bit. Zeer handig als je op een website kleuren wil meten en niet in de source wil kijken.
Ook handig om te kijken of je kleuren van bv. photoshop wel kloppen in een browser. (waar ik onlangs veel problemen mee had, dankzij digitale kleurenmeter heb ik het probleem gevonden)

Bedankt Steve!

(misschien wisten de meesten dit al, maar ik dus niet ;) )

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Het is geen basis-functionaliteit om een tweede scherm aan te mogen sluiten op je iBook hoor. Juist omdat de videokaart het niet aankan is het uitgeschakeld.
De videokaart kan het dus wel aan (tis een brak ding maar t werkt verder prima op dat soor resoluties), daarnaast is dat altijd nog een keuze van de gebruiker..

Het kan op ieder ander "normaal" os (windows/linux/bsd) en het is imho gewoon uitgezet zodat iemand misschien eerder voor de duurdere powerbooks gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
BibDesk

BibDesk is a graphical BibTeX-bibliography manager for Mac OS X. BibDesk is designed to help organize and use bibliographic databases in BibTeX .bib format. In addition to manual typing, BibDesk lets you drag & drop or cut & paste .bib files into the bibliographic database and automatically opens files downloaded from PubMed. BibDesk also keeps track of electronic copies of literature on your computer and allows for searching your database through several keys.

BibDesk integrates well with TeX for creating citations and bibliographies. This integration includes a Citation search completion service, and drag & drop (cut & paste) support for adding citations to TeX files.

--- --- --- --- ---

Ik denk dat dit programma erg handig kan zijn voor studenten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacWolf schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:43:
BibDesk

BibDesk is a graphical BibTeX-bibliography manager for Mac OS X. BibDesk is designed to help organize and use bibliographic databases in BibTeX .bib format. In addition to manual typing, BibDesk lets you drag & drop or cut & paste .bib files into the bibliographic database and automatically opens files downloaded from PubMed. BibDesk also keeps track of electronic copies of literature on your computer and allows for searching your database through several keys.

BibDesk integrates well with TeX for creating citations and bibliographies. This integration includes a Citation search completion service, and drag & drop (cut & paste) support for adding citations to TeX files.

--- --- --- --- ---

Ik denk dat dit programma erg handig kan zijn voor studenten e.d.
En post-docs :) . Ga gelijk ff kijken; bedankt!
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.