[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.016 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnow schreef op 01 juni 2004 @ 07:41:
ff aanvullen :P

AMDZone
Beyond3D
ExtremeTech
FiringSquad
[H]ard|OCP
PC Perspective
Sudhian
Tech Report
X-Bit Labs
Hot Hardware
T-Break

AMD Press Release:
http://www.amd.com/us-en/...,51_104_543~85553,00.html

Oja, meteen ook ff dat gare moederbord van ASRock showen:

[afbeelding]

En dan ook gelijk de Abit AV8 (s939, K8T800 Pro):

[afbeelding]
Waarom is de Asrock nu weer gaar, ik vind het juist wel gedurfd dat ze dit zo uitbrengen. Zijn er al bechmarks?

Plus dat asrock sis755 chipset 1 van de snelste socker 754 moederborden is.

Vind het wel jammer dat veel mensen hier de Asrock maar als een pruts moederbord zien terwijl die erg snel is, maar omdat die goedkoop is zal het wel niks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:49
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 22:22:
[...]

Waarom is de Asrock nu weer gaar, ik vind het juist wel gedurfd dat ze dit zo uitbrengen. Zijn er al bechmarks?

Plus dat asrock sis755 chipset 1 van de snelste socker 754 moederborden is.

Vind het wel jammer dat veel mensen hier de Asrock maar als een pruts moederbord zien terwijl die erg snel is, maar omdat die goedkoop is zal het wel niks zijn.
De hoge RMA rates bij Asrock distributeurs zeggen mij genoeg.

Wat overigens niet wegneemt dat het sis775 chipset erg leuk is (echter heeft sis op AMD een beetje afgedaan) en het dual socket mainboard een leuk staaltje van engineering.

[ Voor 15% gewijzigd door The Source op 01-06-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
silentsnow schreef op 01 juni 2004 @ 07:41:
ff aanvullen :P

AMDZone
Beyond3D
ExtremeTech
FiringSquad
[H]ard|OCP
PC Perspective
Sudhian
Tech Report
X-Bit Labs
Hot Hardware
T-Break

AMD Press Release:
http://www.amd.com/us-en/...,51_104_543~85553,00.html

Oja, meteen ook ff dat gare moederbord van ASRock showen:

[afbeelding]

En dan ook gelijk de Abit AV8 (s939, K8T800 Pro):

[afbeelding]
Is dit allemaal wel op de frontpage verschenen, ik heb maar 1 enkel artikeltje gezien.
Dat stelde niet veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik vind het wel mooie doosjes :) Beter dan de vorige in elk geval :r

AMD Athlon™ 64 Processor-In-a-Box

Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/DigitalMedia/64R3_low_rez.jpg
[click voor hi-res]

AMD Athlon™ 64 FX Processor-In-a-Box

Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/DigitalMedia/64FXR3_low_rez.jpg
[click voor hi-res]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=2069
Socket 939 Chipsets: Motherboard Performance & PCI/AGP Locks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:36

Ad Hox

N/A

Zoals je in de benchmarks kan zien is de 3500+ @ 939 een stuk beter dan de 3200+ @ 754. Het verschil is wel dat de 3500+ een kleinere L2 cache heeft. Is dit erg nadelig?

[ Voor 167% gewijzigd door Ad Hox op 02-06-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:25
Als je dualchannel geheugen gebruikt niet. Bij singlechannel dus wel.. want dan gaat je performancewinst verloren

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op 01 juni 2004 @ 22:38:
[...]

De hoge RMA rates bij Asrock distributeurs zeggen mij genoeg.

Wat overigens niet wegneemt dat het sis775 chipset erg leuk is (echter heeft sis op AMD een beetje afgedaan) en het dual socket mainboard een leuk staaltje van engineering.
Ik had juist begrepen dat dit alleen om de oudere bordjes ging. En de de socket754 niet.

Maar een andere moederbord merk met sis chipset zal ik helemaal mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Serverworks gaat chipsets voor de Opteron maken :)
Op eWeek lezen we dat de ServerWorks-afdeling van Broadcom chipsets voor de AMD Opteron gaat ontwikkelen. Tot op heden werkte ServerWorks in de enterprise-markt exclusief voor de Xeon-processors van Intel. Dit najaar zullen de eerste versies van chipsets met ondersteuning voor AMD's Opteron gelanceerd worden. De aankondiging is een nieuwe opkikker voor AMD, dat zich meer en meer op bedrijfsplatformen gaat richten om zijn marktaandeel uit te breiden.

Met ServerWorks krijgt AMD nu de steun van een belangrijke speler in de markt; een tijdlang was ServerWorks zelfs de enige leverancier van four-way chipsets. De eerste Opteron-chipsets zullen dan ook een tot vier processoren ondersteunen. Analisten hadden deze aankondiging reeds eerder verwacht, maar vanwege contractuele bepalingen met Intel was een samenwerking met AMD onmogelijk.
nieuws: AMD kondigt samenwerking met Serverworks aan

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Oud nieuws, riep ik in Feb ofzo al zijn zelfs al samples van. Betreft volgende 3 single chips:

ServerWorks CG-HT-SL
HT
Southbridge
PCI-X 2.0
PCI-E
Dual Gbe
SQ:1 P:Q4

ServerWorks CG-HT-LE
Dual HT
Southbridge
PCI-X 2.0
PCI-E
Dual Gbe
S:Q1 P:Q4

ServerWorks CG-HT-HE
Dual HT
Southbridge
PCI-X 2.0
PCI-E
Dual Gbe
S:Q2 P:Q1'05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

The Source schreef op 01 juni 2004 @ 18:16:
Grrr, fatsoenlijke levering van s939 mainboards kan nog wel tot eind van deze maand duren. Bij nagenoeg alle fabrikanten is de focus op s775 en daarbij zijn er chipset leveringsproblemen van s939 chipsets.
Informatique schijnt volgens de site de Asus A8V al in voorraad te hebben? (Alleen ontbreekt de bijbehorende CPU serie nog in de artikellijst :p).

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
mindcrash schreef op 02 juni 2004 @ 21:53:
[...]

Informatique schijnt volgens de site de Asus A8V al in voorraad te hebben? (Alleen ontbreekt de bijbehorende CPU serie nog in de artikellijst :p).
Fatsoenlijke levering bedoel ik mee dat je 1K in een land kunt dumpen en niet te kort heb. En dat betekent dus niet dat je er een tiental mainboards links en rechts bij dealers neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

BTX en Athlon64 gaan voorlopig nog niet samen :/

"BTX form factor is a non-starter on AMD systems. The problem seems to be the relative CPU and DIMM placement; the standard requires placement of DIMM sockets too far from the processor."
bron

Tyan introduceert de Thunder K8QS Pro (S4882)

grootste verschil met de non-pro versie: Sixteen 184-pin 2.5V DDR DIMM sockets for up to 32GB (333/266/200)
bron

IWill laat stiekum iets van haar 8-way Opteron plannen zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.theinquirer.net/images/articles/Iwillboothblade.jpg
The INQ

[ Voor 15% gewijzigd door silentsnow op 03-06-2004 07:15 ]

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Is er enige kans dat er 200-300 euro processors (2800+ tot 3200+) voor Socket-939 uit gaan komen?
Of blijft het de komende tijd een "high-end" platform? :/
De Socket 939 is kwa techniek erg aantrekkelijk, helaas voor deze prijzen voor mij niet..

Mijn XP1800+ van 10-2001 heeft per ongeluk even gedraaid zonder heatsink (thermoengine = prima koeler, slechte clip) en is nu end of life. ;)
Niet lang getreurd, het orienteren op een geschikte vervanging is natuurlijk leuk, ik denk dat ik eind deze maand wel wil kopen.

Momenteel is een Socket-754 Athlon-64 systeem een hele goede koop omdat de moederborden met de 2e generatie chips vanaf 119 euro zijn en de CPU vanaf de 250 euro, samen met een nieuwe videokaart en wat RAM is een volledige systeemupgrade voor ca. 600 euro mogelijk.
De Barton Athlon XP's zijn ook wel heel erg goedkoop natuurlijk en de mobile 266 MHz FSB variant daarvan is ook nog eens uitermate geschikt als overklokking speelgoed, maar ja, dan heb je niet de nieuwste technologie en hoe lang kun je daar dan mee doen voor je dat gaat merken.
Eigenlijk wil ik gewoon een Athlon 64 systeem. Nu nog iemand die zegt dat je van de zomer een socket939 CPU voor 250 euro kunt kopen ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

mr_a schreef op 04 juni 2004 @ 00:17:
Is er enige kans dat er 200-300 euro processors (2800+ tot 3200+) voor Socket-939 uit gaan komen?
Of blijft het de komende tijd een "high-end" platform? :/
De Socket 939 is kwa techniek erg aantrekkelijk, helaas voor deze prijzen voor mij niet..
Reken er maar niet op. De goekoopste Socket 939 processor is momenteel de Athlon64 3500+ met een prijs van $500 (AMD). Misschien dat er voor kerst nog een nieuwe bijkomt, samen met een prijsverlaging van de 3500+, maar deze zomer kan je wel vergeten ;)

Volgens vrij oude geruchten zou er in Q1 2005 een 4000+ uit moeten komen voor Socket 939, dus een prijsverlaging duurt nog een poosje.

IWill 5U8P op de foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34020/thumb.jpg

5U8P: 8 way Operton 5U Sata Server
- Supports up to 8 Operton 800 series processors
- Supports up to 64 GB of Memory
- Supports 4 RJ connectors over Gigabit Ethernet
- Supports 8 SATA harddisks and CD-Rom

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
hij kan wel zo'n asrock dubbel moederbord kopen de/een goedkoop(e)/ste 754-pins CPU en later upgraden naar een 939-pins athlon-64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Dank voor het antwoord. Ik was er al bang voor. Nou dan ga ik maar voor een S754 oplossing. Naar wat ik begrijp is dat dual DDR nu ook weer geen enorme performance verbetering. Terwijl dat bij de AXP wel te verklaren is vind ik dat op zich wel opmerkelijk voor de Hammer met z'n integrated memory controllers.
Geen probleem, dan hou ik wat geld in m'n zak, ik klaag niet. ;)

En voor het CPU upgrade bord: op zich ziet het bord er leuk uit maar toch vertrouw ik dat dual bord niet. Ik kan me niet voorstellen dat er niet nadelen aan het monteren van dubbele sockets zitten. De extra banen naar het RAM, de extra complexiteit, grotere afstand tussen de CPU en het RAM... en zo'n bord zal ook weer duurder zijn dan het goedkoopste S754 bord, dat kan niet anders. :/

Daarnaast is me opgevallen dat de prijs van een moederbord tegenwoordig (relatief) niets meer voorstelt. Ik zie al een "Asrock" S-754 Sis755 moederbord met SATA RAID voor 77 euro in de pricewatch! Ongelofelijk. Ik denk dat ik die wel eens wil proberen! :9 Mocht het over twee jaar al weer tijd zijn te upgraden dan koop ik toch gewoon weer een nieuw bordje?

Dat "Asrock" het budget merk van Asus is, daar stoor ik me absoluut niet aan. Als er geen ontwerpfouten in zitten zal de kwaliteit heus wel in orde zijn.
Ik heb al een laptop met SiS650 chip erin en die heeft mij bewezen dat SiS kwalitatief prima is en stabiele chips + drivers levert. :) Ik heb er betere ervaringen mee dan met mn VIA KT266-A. Deze laptop is in anderhalf jaar tijd 0x gecrasht of vastgelopen op een niet verklaarbare manier.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gigabyte ga-k8nenxp-939 moederbordje wordt voor vele een interessante keuze denkik. Dit moederbordje heeft tot nu toe als enige ondersteuning voor pciexpress!

AMD Athlon 64 3500+
GIGABYTE ga-k8nenxp-939
nVidia GeForce 6800GT (pciexpress?)

Dit wordt een mooi systeempje ;)

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2004/0602/comp04_12.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Mooi bordje :)
Ik zie ook 2 pci express x1 sloten, ik vraag me echter af of daar al kaarten (zoals soundcards) voor zijn?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na via en sis gaat nVidia ook de pciexpress toer op ;)
sinterklaas kapoentje leg wat (zie hierboven) in men schoentje... O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 17:10:
Het gigabyte ga-k8nenxp-939 moederbordje wordt voor vele een interessante keuze denkik. Dit moederbordje heeft tot nu toe als enige ondersteuning voor pciexpress!

AMD Athlon 64 3500+
GIGABYTE ga-k8nenxp-939
nVidia GeForce 6800GT (pciexpress?)

Dit wordt een mooi systeempje ;)

[afbeelding]
De Abit AN8 heeft ook PCI-Express, en ik heb er nog een aantal gezien.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/33951/full.jpg

Specs Abit AN8

Crush K8-04 (nForce 3 Ultra)
Socket 939
1 x PCI-E x16
2 x PCI-E x1
4 X DIMM
uGuru

Oh, en het is nog een protoype, dus dit is niet het uiteidenlijke ontwerp :)

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Het is eraan te zien, als er een vga kaart in zit kan er geen koelblok op de chipset :+
en ik heb er nog een aantal gezien.
Yup Epox:

Afbeeldingslocatie: http://pcweb.mycom.co.jp/articles/2004/06/03/computex1/images/Photo04l.jpg

en biostar:

Afbeeldingslocatie: http://pcweb.mycom.co.jp/articles/2004/06/03/computex1/images/Photo03l.jpg

Hoop dat ze vlug verkrijgbaar zijn >:)

[ Voor 64% gewijzigd door XWB op 04-06-2004 20:27 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Hacku schreef op 04 juni 2004 @ 20:20:
K8-04 verhaal....
Hoop dat ze vlug verkrijgbaar zijn >:)
September is die waarschijnlijk verkrijgbaar, mits er geen vertragingen zijn :) Maar ik gok dat het Oktober wordt...
mr_a schreef op 04 juni 2004 @ 00:17:
Is er enige kans dat er 200-300 euro processors (2800+ tot 3200+) voor Socket-939 uit gaan komen? Of blijft het de komende tijd een "high-end" platform? :/
Ja, er komen nog nieuwere cpu's waaronder tragere CPU's voor socket 939. Maar dat is nog wel even wachten :)

Q4 '04
- FX55
- 4000+
- 3200+
- 3000+
- 33V

Q2 '05
- FX57
- 36V

[ Voor 11% gewijzigd door The Source op 04-06-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
The Source schreef op 04 juni 2004 @ 21:54:
[...]

Ja, er komen nog nieuwere cpu's waaronder tragere CPU's voor socket 939. Maar dat is nog wel even wachten :)

Q4 '04
Hee, bedankt voor de info!
Is wel ver weg inderdaad.

Het zou betekenen dat ik 6 maanden op een celeron 1700 moet werken.
Dat denk ik nou ook weer niet! }) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:06
EaS schreef op 28 mei 2004 @ 18:56:
[...]

Volgens de laatste berichten word socket 939 geintroduceerd op computex, welke plaatsvind op 1-5 juni.

Wat betreft de verkrijgbaarheid zit het denk ik ook wel snor, want in Japan zijn socket 939 CPU's en moederborden nu al verkrijgbaar (dus al voor de introductie), daaruit kunnen we concluderen dat de moederborden en CPU's dus al in productie zijn en dus zeer binnenkort hier ook in de winkels moeten verschijnen.

Wat moederbordjes voor socket 939 die al bekend zijn:

Asus A8V Deluxe
ABIT AV8
ECS KV2 Extreme
MSI K8T Gem
MSI K8N Gem
Epox EP-9NDA+

....en nog wel meer.......

Gewoon ff pricewatch in de gaten houden.
thxz voor alle info, maar zoals altijd ben ik EN eigenwijs en heb ik ASAP een systeem nodig, dus heb een AMD64 3200XP+ met GC stepping en 1 MB Cache, EPoX 8KDA3+ besteld! Dus allemaal socket 754, want verw8 sowieso kinderziektes mbt de Socket 939, en die standaard kondigen ze al maanden aan, en nog nixz gezien. Maar heb op Drome n.l. wel een nieuw systeem nodig, dus vandaar :)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Nog even een ander vraagje wat ik in mijn vorige post had kunnen opnemen, maar voor de duidelijkheid dat niet gedaan heb!

Wat is eigenlijk de beste luchtkoeler voor AMD64 socket 754, want zie b.v. een Thermalright SLK-948-U bij Freezinghardware staan, maar die is voor socket 940 / 939 / 740 geschikt :? Volgens de site!

Iemand een ID voor de beste luchtkoeler :? Wil een zo'n stil en koel mogelijk luchtkoelend systeem hebben n.l. Dus daarom denk ik dat de Boxed koeler niet genoeg zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:25
zalman7000A AlCu? die ga ik bestellen in ieder geval hehe

[ Voor 5% gewijzigd door ScuL op 05-06-2004 13:42 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 20:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hacku schreef op 04 juni 2004 @ 17:55:
Mooi bordje :)
Ik zie ook 2 pci express x1 sloten, ik vraag me echter af of daar al kaarten (zoals soundcards) voor zijn?
MSI heeft als ik het me goed herinner op CeBIT een WiFi-kaartje laten zien op basis van PCI-E x1. Ze waren echter practisch de enige (althans, ik heb volgens mij geen soortgelijke producten gezien) en het apparaat stond niet bepaald prominent op de stand :).

Misschien niet helemaal A64-gerelateerd, maar de vraag komt bij me op na het zien van bovenstaande borden: wat wordt de volgorde waarin de uitbreidingssloten geplaatst zullen worden? Op hedendaagse moederborden is het als volgt:
[AGP]
[PCI]
[evt. ISA]

De nieuwe borden lijken twee mogelijkheden aan te houden. Gigabyte doet het als volgt:

[AGP]
[PCI-E]
[PCI]

Abit, Biostar en Epox plaatsen het AGP-slot lager:

[PCI-E]
[AGP]
[PCI]

Heeft er iemand een idee in hoeverre hiervoor standaarden bestaan? Ik neem aan dat het nuttig is om het AGP-slot dicht bij de northbridge te hebben en de PCI(-E)-sloten dicht bij de southbridge om de sporen op het moederbord zo kort mogelijk te houden, maar met single-chip oplossingen zoals die van nVidia verdwijnt die eis. Ik kan me voorstellen dat fabrikanten van videokaarten graag weten waar de andere sloten zitten om op die manier goede koelmogelijkheden te verzinnen (denk aan heatpipe-systemen die ook op de bovenkant van de kaart komen - als daar nog PCI Express-sloten zitten dan kosten die koelers wel erg veel ruimte).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Er is geen standaard voor qua volgorde. Ik heb een Asus mobo gezien met PCI-E op het einde (dus onderaan). Enige richtlijn die gebruikt zal worden is die van hitte, componentplaatsing, etc.

Bij BTX is dit denk ik wel vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

-ScuL- schreef op 05 juni 2004 @ 13:42:
zalman7000A AlCu? die ga ik bestellen in ieder geval hehe
Zijn die Zalman koelers wel sterk genoeg?

De wat zwaardere Athlon64 koelers (s940,939,754):

Alpha Pal 8150T
Thermaltake SLK-948U
Swiftech MXC-6400-V

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het eigenlijk ook mogelijk om mn huidige socket A koeler te blijven gebruiken? Past dat? En het is een met een 80MM fan en geschikt voor de XP3200 oid. Of wordt zo'n A64 nog veel heter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
silentsnow schreef op 05 juni 2004 @ 21:57:
[...]

Zijn die Zalman koelers wel sterk genoeg?

De wat zwaardere Athlon64 koelers (s940,939,754):

Alpha Pal 8150T
Thermaltake SLK-948U
Swiftech MXC-6400-V
ik heb voor mijn P4 en vorige AMD's altijd al Swiftech gehad, hoop alleen dat ze nu eens goed hebben naged8 over het bevestigen vd koeler. Dat is imho altijd al brak geweest, en Alpha idem dito.

Zoveel geld betalen voor bagger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
odysseus schreef op 05 juni 2004 @ 16:55:
[...]

MSI heeft als ik het me goed herinner op CeBIT een WiFi-kaartje laten zien op basis van PCI-E x1. Ze waren echter practisch de enige (althans, ik heb volgens mij geen soortgelijke producten gezien) en het apparaat stond niet bepaald prominent op de stand :).

Misschien niet helemaal A64-gerelateerd, maar de vraag komt bij me op na het zien van bovenstaande borden: wat wordt de volgorde waarin de uitbreidingssloten geplaatst zullen worden? Op hedendaagse moederborden is het als volgt:
[AGP]
[PCI]
[evt. ISA]

De nieuwe borden lijken twee mogelijkheden aan te houden. Gigabyte doet het als volgt:

[AGP]
[PCI-E]
[PCI]

Abit, Biostar en Epox plaatsen het AGP-slot lager:

[PCI-E]
[AGP]
[PCI]

Heeft er iemand een idee in hoeverre hiervoor standaarden bestaan? Ik neem aan dat het nuttig is om het AGP-slot dicht bij de northbridge te hebben en de PCI(-E)-sloten dicht bij de southbridge om de sporen op het moederbord zo kort mogelijk te houden, maar met single-chip oplossingen zoals die van nVidia verdwijnt die eis. Ik kan me voorstellen dat fabrikanten van videokaarten graag weten waar de andere sloten zitten om op die manier goede koelmogelijkheden te verzinnen (denk aan heatpipe-systemen die ook op de bovenkant van de kaart komen - als daar nog PCI Express-sloten zitten dan kosten die koelers wel erg veel ruimte).
Die langere "agp" sloten zijn pci-express 16x sloten voor de nieuwe generatie videokaarten. Nvidia's 6900 ultra met bridgechip en de Radeon x800xt (r423) zonder chip met ingebouwde ondersteuning voor pci-express.
Ik geloof niet dat de nforce 3 ultra beide ondersteunde, al had gigabyte laatst wel een bord met allebei, zowel Pci-express 16x als agp (weet ik niet zeker dacht dat dat ook een sis chip was ipv nforce).

[ Voor 6% gewijzigd door Subz op 06-06-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Tekn0z schreef op 06 juni 2004 @ 14:32:
[...]

ik heb voor mijn P4 en vorige AMD's altijd al Swiftech gehad, hoop alleen dat ze nu eens goed hebben naged8 over het bevestigen vd koeler. Dat is imho altijd al brak geweest, en Alpha idem dito.

Zoveel geld betalen voor bagger :(
Met van die lange schroeven bedoel je? Daar kies je juist een Swiftech of Alpha voor ;) De wat zwaardere koelers hebben altijd al een solider monteringsmechanisme gehad. En maar goed ook, want een 700gram blok koper met twee klemmetjes aan een plastic socket vastmaken is niet echt handig ;)

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
silentsnow schreef op 06 juni 2004 @ 18:44:
[...]

Met van die lange schroeven bedoel je? Daar kies je juist een Swiftech of Alpha voor ;) De wat zwaardere koelers hebben altijd al een solider monteringsmechanisme gehad. En maar goed ook, want een 700gram blok koper met twee klemmetjes aan een plastic socket vastmaken is niet echt handig ;)
die 2 klemmetjes zei je :? Dat heb ik met een Swiftech MCX478-V gehad, werkt niet ideaal :) En nu de 6400-V die mij erg leuk lijkt heeft ook zo'n oplossing! Heb een aantal reviews gelezen, en die zeiden mij dat als een zwarte bracket NIET aanwezig is op een AMD64 bord dan moet je een optionele bracket van Swiftech erbij kopen!! Is ie wel aanwezig dan schroef je m met 2!! schroeven vast op je bestaande bracket door eerst de bracket screws eruit te halen, dan t blok erop te monteren en dan de 6400-V erop!

Dus t gaat niet op wat je zegt ;) (Of heb ik t verkeerd begrepen?)
The optional K8 retention frame and backing plate can be ordered separately for customers who have a mainboard that came without these brackets. It should be noted that the optional retention frame offered by Swiftech only comes with in a single lug configuration opposed to the triple lug configuration found on some OEM retention frames, this will not be an issue with the product of course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Ik heb even een vraagje over de Asus mobo's op de 754. Je ziet veel varianten van de K8V. Nu zag op op Alternate het volgende staan:

Asus K8V K8T800
Bussnelheid: 400 MHz :X
Processor: AMD Athlon 64 3000+ - 3400+

Is die bussnelheid een typfout, of is er bij de Non-Deluxe versie inderdaad sprake van een front-side-bus van 400MHZ? En waarom zeggen ze dan wel dat er een 3200+ op kan? Die heeft naar mijn weten een FSB van 800MHZ.

Kan iemand mij duidelijkheid geven please :)

Als het inderdaad een typfout betreft: wat is dan het verschil tussen deze versie en de Deluxe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Ad Hox schreef op 09 juni 2004 @ 02:42:
Ik heb even een vraagje over de Asus mobo's op de 754. Je ziet veel varianten van de K8V. Nu zag op op Alternate het volgende staan:

Asus K8V K8T800
Bussnelheid: 400 MHz :X
Processor: AMD Athlon 64 3000+ - 3400+

Is die bussnelheid een typfout, of is er bij de Non-Deluxe versie inderdaad sprake van een front-side-bus van 400MHZ? En waarom zeggen ze dan wel dat er een 3200+ op kan? Die heeft naar mijn weten een FSB van 800MHZ.

Kan iemand mij duidelijkheid geven please :)

Als het inderdaad een typfout betreft: wat is dan het verschil tussen deze versie en de Deluxe?
Die 400MHz is fout, moet gewoon 800MHz zijn. En dat slaat trouwens op de HyperTransport bus. Over het algemeen is Socket 754 800MHz, en Socket 939 is 1000MHz.

En het verschil tussen de K8V en de deluxe?
- RAID 0+1
- GBit LAN
- Firewire
- Wi-Fi slot for optional wireless LAN upgrade

Kan je overigens terugvinden op de website van Asus zelf:

K8V
K8V Deluxe

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maar hoe zit het nou met de koelers. Kun je ook socket A koelers gebruiken op een athlon 64? Of past dat niet/wordt het te heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Palomar schreef op 09 juni 2004 @ 13:24:
Maar hoe zit het nou met de koelers. Kun je ook socket A koelers gebruiken op een athlon 64? Of past dat niet/wordt het te heet?
Past niet, heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
The Source schreef op 09 juni 2004 @ 19:08:
[...]

Past niet, heel simpel.
Zou kunnen passen, nog simpeler.

De laatste maanden zijn er koelers op de markt gekomen die zowel op socket A als socket 754/939/940 kunnen. Dat wil dus niet zeggen dat ze dat allemaal kunnen, maar de mogelijkheid bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb laatst ergens gelezen dat als binnenkort de software 64-bit wordt dat dan het cache-geheugen belangrijker wordt. (nu niet zo zoals bij intel door de architectuur van de proc's van amd).
Als je dan het geld niet hebt voor een fx op s939, dan is het mss beter om een s754 te kopen met een goede proc die wel 1mb cache heeft.
Of is dit foute info??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subz schreef op 06 juni 2004 @ 15:03:
[...]

Die langere "agp" sloten zijn pci-express 16x sloten voor de nieuwe generatie videokaarten. Nvidia's 6900 ultra met bridgechip en de Radeon x800xt (r423) zonder chip met ingebouwde ondersteuning voor pci-express.
Ik geloof niet dat de nforce 3 ultra beide ondersteunde, al had gigabyte laatst wel een bord met allebei, zowel Pci-express 16x als agp (weet ik niet zeker dacht dat dat ook een sis chip was ipv nforce).
pci-express en agp?? ik denk dat het agp-slot een gewoon pci-slot is met agp interface en profiteer je dus niet van agp8x. Heb ik ook maar in 1 of ander topic gelezen, weet natuurlijk niet of het waar is :)

ik zou graag nog wachten op die pci-express om dan een videokaart met die ondersteuning erbij te kopen. maar bijvoorbeeld de radeon x800 op pci-express, gaat die duurder zijn dan die op agp?? of blijft dat hetzelfde? (ik hoop het laatste :) )

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan binnenkort een AMD 64 te kopen. Nu ben ik beniewd of de gehele AMD 64 line-up inmiddels overgestapt is op de CG stepping?

Ik heb als plan een AMD 3200+ te kopen maar als deze niet wordt geleverd als CG stepping koop ik liever een AMD 3000+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 23:28:
Ik ben van plan binnenkort een AMD 64 te kopen. Nu ben ik beniewd of de gehele AMD 64 line-up inmiddels overgestapt is op de CG stepping?

Ik heb als plan een AMD 3200+ te kopen maar als deze niet wordt geleverd als CG stepping koop ik liever een AMD 3000+.
Alle Socket 939's zijn revisie CG.

Socket 754 is momenteel nog een mix. Je kan echter aan de OPN zien om welke revisie het gaat. Zijn de laatste twee letters AR of AX, dan is het revisie CG. Zijn de laatste letters AP, dan is het revisie C0.

Voorbeeld: ADA3000AEP4AR

AR, dus revisie CG :)

[ Voor 33% gewijzigd door silentsnow op 09-06-2004 23:33 ]

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnow schreef op 09 juni 2004 @ 23:31:
[...]

Alle Socket 939's zijn revisie CG.

Socket 754 is momenteel nog een mix. Je kan echter aan de OPN zien om welke revisie het gaat. Zijn de laatste twee letters AR of AX, dan is het revisie CG. Zijn de laatste letters AP, dan is het revisie C0.

Voorbeeld: ADA3000AEP4AR

AR, dus revisie CG :)
Bedankt voor de informatie. Ben bang dat het even zeuren bij de verkoper wordt om er zeker van te zijn dat ik een CG stepping krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Meer info over de Dual-core K8:

Met de introductie van de K8 architectuur in 2001 werd vrij snel al gesproken over een mogelijke dual-core implementatie. De overgang naar 90nm zou het hogere aantal transistoren op moeten vangen, zodat het oppervlakte van de core niet veel groter zou worden. (bron)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34525/full.jpg

De twee cores zijn niet direct aan elkaar verbonden, maar ze delen wel het een en ander. Zo is te zien dat er slechts één geheugen controller aanwezig is. Waarschijnlijk is hiervoor gekozen om compatibiliteit te behouden met de huidige hardware, aangezien de dual-core Athlon/Opteron waarschijnlijk geen nieuwe Socket krijgt. Ook zal dit betekenen dat de twee CPU's samen de beschikbare gehuegenbandbreedte moeten delen (dual-channel, 6.4GB/s voor Socket 939/940)

Beide CPU's kunnen the System Reguest Queue benaderen, een mogelijkheid die ook al in de huidige Opteron/Athlon64 present is. De Advanced Priority Interrupt Controller zorgt dat een interrupt naar de juiste CPU gaat. Er zijn verder geen veranderingen met de HyperTransport bus, omdat die pas na de X-Bar cross bar wordt aangesproken.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34528/full.jpg

Het oppervlakte van de ClawHammer core is 193mm, waarvan slechts 28% in beslag wordt genomen door de CPU. De L2 cache is goed voor 42%, en de rest gaan naar de northbridge (5%) en de I/O (25%). De dual-core implementatie geeft elke CPU zijn eigen cache, maar de northbridge en de I/O blijven in eenvoud. Een dual-core Opteron core zou dus een oppervlakte van 328mm moetene hebben, indien deze volgens het 130nm process gemaakt zou worden. De overgang naar 90nm maakt echter een hoop goed, want nu is het oppervlakte van een dual-core core slechts 197mm.

De volgende tabel geeft een overzicht:

Single-Core (1 x 1MB L2) vs Dual-Core (2 x 1MB L2) & 130nm vs 90nm

Single-Core 130nmSingle-Core 90nmDual-Core 130nmDual-Core 90nm
CPU Core
54 mm² (28%)
32 mm² (28%)
108 mm² (33%)
65 mm² (33%)
L2 Cache
81 mm² (42%)
49 mm² (42%)
162 mm² (49%)
97 mm² (49%)
I/O & Northbridge
58 mm² (30%)
35 mm² (30%)
58 mm² (18%)
35 mm² (18%)
Totaal
193 mm²
116 mm²
328 mm²
197 mm²

Het is dus duidelijk dat 90nm nodig is om dual-core te implementeren. Het oppervlakte van de core blijft zo vrijwel gelijk (193 mm² vs 197 mm² erna)

bon

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Waarschijnlijk is hiervoor gekozen om compatibiliteit te behouden met de huidige hardware, aangezien de dual-core Athlon/Opteron waarschijnlijk geen nieuwe Socket krijgt.
En hoe ziet het met die socket 900?
Ook zal dit betekenen dat de twee CPU's samen de beschikbare gehuegenbandbreedte moeten delen (dual-channel, 6.4GB/s voor Socket 939/940)
Idd, tenzij AMD voor sneller geheugen kiest. (DDR500 of DDR2 > 500MHz)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Hacku schreef op 10 juni 2004 @ 07:52:
[...]
Dat zal wel ddr-2 worden lijkt mij.
Anders slaan ze die plank mis, 2006 ongeveer is ie verkrijgbaar, dan moet ddr-2 al even of sneller zijn dan ddr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Hacku schreef op 10 juni 2004 @ 07:52:
[...]

En hoe ziet het met die socket 900?
Socket 900 was waarschijnlijk een typo. Op Ace Hardware las ik dat er ergens "Socket 9xx" stond, en daar is waarschijnlijk per ongeluk "Socket 900" van gemaakt.
Klopt, had ik niet aan gedacht 8)7

Ik denk echter wel dat de geheugencontroller backwards compatible blijft met DDR-I.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor deze posting (ik zeg het maar even anders doet niemand het).

Een stuk interessanter dan de meeste frontpage-berichten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 19:35:
[...]

Bedankt voor deze posting (ik zeg het maar even anders doet niemand het).

Een stuk interessanter dan de meeste frontpage-berichten.
ey thanx 8)

Nog meer nieuws:

AMD Low Power Mobile Athlon64 Roadmap opgedoken

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34584/full.jpg

• 90nm "Oakville" will arrive in Q3 to replace the current 130nm "Odessa" core with 2800+ (1.8Ghz) and 3000+ (2Ghz) models. In Q1 '05, "Oakville" will be replaced by "Lancaster" packed with 1MB L2 cache with models ranging from 3200+ (2Ghz) to 3400+ (2.2Ghz) by Q3 '05

• Mobile Sempron will first come in 754-pin package based on 32-bit "Dublin" core (130nm SOI) with 256/128KB L2 cache. There will be two offerings in Q3 '04 : 2600+ and 2800+.

• Mobile Sempron will next be based on the unknown 32-bit "Sonora" core with 256/128KB L2 cache and model number will start from 3000+ in Q1 '05 to 3100+ in Q3 '05.

deze zit tjokvol info :o

bron

[ Voor 21% gewijzigd door silentsnow op 10-06-2004 22:48 ]

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Ik zag op Alternate deze barebone, maar zit daar nou wel of geen processor in? In het onderschrift staat van niet, maar bij specs staat van wel? :S

Das ook niet duur dan: AMD64 3200+ en mobo + barebone voor 355:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen CPU uiteraard.
misschien dat ze de topprocessor (de snelste die dit systeem aankan) hier aangeven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Oke bedankt, nee omdat er staat: CPU koeler ingebrepen, en processor: AMD 64 3200+ leek het er sterk op inderdaad. Anders is het wel een koopje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Ad Hox schreef op 13 juni 2004 @ 02:39:
Oke bedankt, nee omdat er staat: CPU koeler inbegrepen, en processor: AMD 64 3200+ leek het er sterk op inderdaad. Anders is het wel een koopje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
K10 architect leaves AMD

Ex-Intel architect comes unstuck

By INQUIRER staff: zondag 13 juni 2004, 07:01

Advert ANDY GLEW, who formerly worked for Intel and was wooed by AMD, has left the smaller firm and is writing a book on computer architecture.
Glew has posted his up to date CV on a web site, and writes about an architecture he proposed for AMD's "K10" chip - which would include multilevel everything, and would support implicit multithreading, speculative multithreading, skipahead multithreading and lightweight user level forking.

He says in his CV that he isn't disclosing any AMD future plans, but that these are things he had proposed but have been rejected.

The CV mentions that he wrote an instruction set architecture roadmap, a proposal that might be followed up by AMD in a long term plan for instruction set extensions "post AMD 64".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 21:33

SG

SG surft naar info hardewaren

Misschien liep die iNTel bobo te hard van stapel.

Veel technieken samenvoegen lekker innovatief wezen wat iNTel wel vaker doet maar zelden de vruchten van plukt.

AMD moet nog meer rekening houden met potentiele risiko's en complexe risiko volle R&D aspiraties passen niet in hun bedrijf situatie.

Het developkosten plaatje/ontwikkel tijd/performance rendement/resource belasting moet zo'n wilde plan alla EPIC HT natuurlijk aan het bedrijf voldoen.

AMD kan zich een dure itanium fiasco niet permiteren.
En heeft niet de R&D resources en kapitaal

en grote L3 Cores hebben ze de capaciteit niet voor

[ Voor 6% gewijzigd door SG op 13-06-2004 16:35 ]

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door SG op 13-06-2004 16:34 ]

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

//oeps mezelf gequote ipv edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
AMD Updates AMD-8000 Chipset Family : AMD Enables PCI-X 2.0 Support to AMD64 Servers
Advanced Micro Devices today announced a new controller – or HyperTransport tunnel – to enable PCI-X 2.0 slots on the forthcoming servers and workstations based on AMD Opteron processors and AMD-8000 series core-logic.

PCI-X 2.0 – 533MHz PCI Technology

PCI-X 2.0 is a new, higher speed version of the conventional PCI standard, which supported signaling speeds up to 533MHz. Revision 1.0 of the PCI-X specification defined PCI-X 66 and PCI-X 133 devices that transferred data up to 133MHz, or over 1GB/s for a 64-bit device. The present revision adds two new speed grades: PCI-X 266 and PCI-X 533, offering up to 4.3GB/s of bandwidth, 32 times faster than the first generation of PCI. Another major feature of the PCI-X 2.0 specification is enhanced system reliability. ECC support has been added both for the header and payload, providing automatic single-bit error recovery and double-bit error detection. These new standards keep pace with upcoming advances in high-bandwidth business-critical applications such as Fibre Channel, RAID, networking, InfiniBand Architecture, SCSI, and iSCSI.

PCI-X 2.0 is built upon the same architecture, protocols, signals, and connector as traditional PCI. The reuse of many of the design elements from the conventional PCI and PCI-X1.0b standards eases design and implementation migration. Migration to PCI-X 266 and PCI-X 533 is further simplified by retaining hardware and software compatibility with previous generations of PCI and PCI-X. As a result, new designs can immediately connect with hundreds of PCI and PCI-X products that are currently available. The combination of backwards compatibility and ease of migration provides investment protection for customers, developers, and manufacturers of existing PCI and PCI-X technologies as they migrate to PCI-X 266 and PCI-X 533.

PCI-X 2.0 also includes new features that will enhance applications in the future. It defines a new 16-bit interface width specifically designed for those applications that are constrained by space, such as embedded RAID controllers, or portable applications. PCI-X 2.0 also expands the device configuration space for each device-function to 4KB, and defines a new Device ID Message transaction to enable simplified peer-topeer transactions for applications such as streaming-media.

AMD Details AMD-8132 Chip

Designed for modes 1 and 2 operation, the AMD-8132 component brings high-performance PCI-X 2.0 connectivity to AMD Opteron processor-based systems with increased throughput, improved RAS capabilities, robust data management and enhanced HyperTransport technology connectivity.

The number of products supporting the AMD Opteron processor continues to grow. Core-logic solutions that support AMD’s Direct Connect Architecture are available from leading chipset partners including ATI, Broadcom, NVIDIA, SiS, ULi and VIA Technologies, AMD said.

AMD plans to begin shipping the AMD-8132 HyperTransport PCI-X 2.0 tunnel for servers and workstations in the fourth quarter of this year.
http://www.xbitlabs.com/n...splay/20040614071459.html

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Palermo" ik associeer dat niet echt met iets positiefs :+
Ik hoop niet dat ze dat soort praktijken gaan gebruiken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Hm San Diego is verschoven naar begin 2005, dat wil zeggen geen FX55 dit jaar? (tenzij 2,6GHz op 130nm mogelijk is)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 08:36
http://www.infoworld.com/article/04/06/14/HNamddual_1.html

"AMD's dual-core server processors will share a single memory controller, Weber said. This won't create a bottleneck because a server with two Opteron chips, and therefore two memory controllers, already has more than enough memory bandwidth required to run that system, he said."

"The dual-core chips will work with current socket technology in motherboards that are rated for the specifications of the dual-core chips, Weber said. A BIOS change will be required, but otherwise the chips will work in the same sockets as single-core Opterons, he said."

"AMD will also continue to offer three power ratings for its dual-core server processors, Weber said. The company currently offers chips rated at 30 watts, 55 watts, and 89 watts, and will continue to do so for dual-core chips, he said."

"The dual-core server chips will launch in the middle of 2005, while dual-core desktop processors will follow in the second half of 2005, Weber said."

Nou nou... dual core op 30W max... klinkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik erg benieuwd naar ben is welk type geheugen (DDR of DDRII) door deze Dual Core processors gebruikt gaat worden. Het zou natuurlijk erg mooi zijn als de markt hierover tijdig geinformeerd wordt.

Tot nu toe ben ik zelf echter nog niets tegengekomen over AMD64 en DDRII. Ik denk dus dat de eerste nog wel met DDR zullen werken.

Moet je voorstellen: je koopt nu een dual bord met een 2xx Opteron en wat DDR400 geheugen. Een jaar later stop je in het 2e socket een DC 2xx Opteron met DDR500 (o.i.d.). Drie CPU's in je Task Manager, da's wel bijzonder. Maar in theorie zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 15:53:
[...]

Waar ik erg benieuwd naar ben is welk type geheugen (DDR of DDRII) door deze Dual Core processors gebruikt gaat worden. Het zou natuurlijk erg mooi zijn als de markt hierover tijdig geinformeerd wordt.

Tot nu toe ben ik zelf echter nog niets tegengekomen over AMD64 en DDRII. Ik denk dus dat de eerste nog wel met DDR zullen werken.

Moet je voorstellen: je koopt nu een dual bord met een 2xx Opteron en wat DDR400 geheugen. Een jaar later stop je in het 2e socket een DC 2xx Opteron met DDR500 (o.i.d.). Drie CPU's in je Task Manager, da's wel bijzonder. Maar in theorie zou het moeten werken.
ze zullen zowieso ddr-1 moeten kunnen ondersteunen, omdat ze in hetzelfde bord kunnen.

DDR-2 ook wel dan denk ik (niet 't zelfde bord), omdat ddr-1 niet meer mee kan komen dan.
En zoiets is toch beter om bij een nieuwe cpu te introduceren.

Ps: Is ddr-2 pincomtable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Denmark / Italy / Egypt zijn K9 cores en deze gaan DDR2 533 supporten volgens de roadmaps. Voor servers / Opteron is dat snel genoeg. Om je een idee te geven Lindenhurst/VS (Jayhack), 2 Xeon chipsets staan voor Q2 05 met DDR2 400 support.

AMD zal waarschijnlijk voor de desktop ook wel een keer naar DDR2 moeten opverstappen. Dit zal met de Athlon FX Toledo core in 2H 05 gebeuren maar voor de normael Athlon 64 CPU's gok ik dat het pas in 1H 06 zal gebeurden. Waarschijnlijk wel direct met DDR2 667 / 800 omdat dit tegen die tijd goed verkrijgbaar begint te worden. Daarbij heeft 667 en 800 niet zoveel last van de latency pentalty die opgevangen moet worden bij DDR2.

Trouwens DDR2 is NIET pin2pin compatible, de notch zit op een andere plaats. Er zullen ongetwijfeld weer mensen zijn die beweren dat het wel past (na hard duwen) maar niet werkt :) hehe

[ Voor 51% gewijzigd door The Source op 15-06-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Hoe duur wordt een 3500+ ongeveer? En een 939socket moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Op dit moment rond de €500 zie pricewatch: AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
Een s939 bordje rond de €130 ofzo als ze goed verkrijgbaar zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat ik met nou eigenlijk afvraag; watvoor OS draaien jullie?
Ik zit namenlijk te twijfelen tussen Windows XP Prof 32bits en 64bits, zitten er nog veel bugs in de 64bits versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 11:33
heb een MSI KT8 NEO Mobo gekocht met athlon 3200+ 64 en 2 x 512 mb ddr400 en een asus ax800pro.

het rare doet zich voor dat als ik pc opstart ik supersnel in windows xp zit. Als ik dan in windows ben en ik wil dan bijvoorbeeld direct een programma opstarten of via "deze computer" en dan "eigenschappen" de systeemeigenschappen bekijken, het lang voordat het schermpje te voorschijn komt of het programma opstart, terwijl de hardeschijf geen activiteit vertoont. Het lijkt dus alsof er nog zaken aan het opstarten zijn 'achter de schermen' terwijl er dus geen activiteiten zichtbaar zijn. Het gekke is dat als ik -direct nadat ik windows opstart en het bureaublad zie-internet op ga, internet explorer wel zonder een minuut of 2 vertraging opstart...

iemand bekend hiermee en heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

De levering (of ieder geval aanbieding) van de socktet 939 processoren en de Asus A8V begint al aardig op gang te komen. Steeds meer shops hebben deze in het assortiment staan (wel of niet leverbaar).

Is er al iemand die het heeft? Weer problemen met het geheugen & Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Ik ben van plan een nieuwe Processor en mobo te kopen. Nu met de introductie van nieuwe socket 939 is de vraag of de aanschaf van Socket 754 wel zo zinvol is?
De snelheidwinst is toch niet zo enorm tussen 754 en 939 platform , plus men weet nog niet hoe het zit met de geheugen comptabiliteit en OC`en met de nieuwe 939.
Er is wel een enorme prijsverschil tussen de Socket 754 en 939 professoren. Wat is jullie advies om binnen 1 maand te halen. Ik vraag me ook af of mijn houtige geheugen ( Kingston 2x512 BH-5 2-2-2-5) goed is voor de AMD 64 kwa comptabiliteit en OC `en :?
Ik was eerst van plan de nieuwe Epox EP-8KDA3+ ( 754) en AMD 64 3200+
Is dit een goede keuze voor OC`en ivm. mijn geheugen of zou ik nog even moeten wachten tot de goede merken beginnen met productie van goede 939 mobo`s en de processor 939 wat goedkoper word:?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Geheugen comp. zou gelijk of beter moeten zijn toch.
939 heeft de laatste revisie die ook 754 heeft of misschien al beter.

In ieder geval kun niet eerder dan die CG revisie krijgen toch.

En er is wel een testlijst van gehuegen op amd.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Laatst online: 05-10-2024
hully schreef op 16 juni 2004 @ 22:13:
heb een MSI KT8 NEO Mobo gekocht met athlon 3200+ 64 en 2 x 512 mb ddr400 en een asus ax800pro.

het rare doet zich voor dat als ik pc opstart ik supersnel in windows xp zit. Als ik dan in windows ben en ik wil dan bijvoorbeeld direct een programma opstarten of via "deze computer" en dan "eigenschappen" de systeemeigenschappen bekijken, het lang voordat het schermpje te voorschijn komt of het programma opstart, terwijl de hardeschijf geen activiteit vertoont. Het lijkt dus alsof er nog zaken aan het opstarten zijn 'achter de schermen' terwijl er dus geen activiteiten zichtbaar zijn. Het gekke is dat als ik -direct nadat ik windows opstart en het bureaublad zie-internet op ga, internet explorer wel zonder een minuut of 2 vertraging opstart...

iemand bekend hiermee en heeft iemand een oplossing?
Internet explorer wordt zowiezo samen met Windows geladen, het zit 'in' Windows. Moest je bijvoorbeeld firefox op je bureaublad hebben zou die ook een tijdje nodig hebben, omdat die standaard niet meegeladen wordt. Kijk anders eens welke recources het meeste CPU gebruiken bij het opstarten of in het register wat juist gestart wordt ?

[ Voor 7% gewijzigd door Tofu op 17-06-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Abit AV8 Socket 939 Preview B)

Abit AV8 K8T800 Pro bordje heeft AGP/PCI lock

Athlon64 FX multiplier is echter niet instelbaar :/ Is dit een K8T800 Pro issue :?
Zijn er andere K8T800 Pro Socket 939 moederborden (P)Reviews met hetzelfde probleem :?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/35031/full.jpg

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Athlon64 FX multiplier is echter niet instelbaar Is dit een K8T800 Pro issue
De mp is locked en zover ik weet kan je die niet unlocken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 20:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hacku schreef op 18 juni 2004 @ 07:36:
[...]

De mp is locked en zover ik weet kan je die niet unlocken.
Bij een FX is deze toch gewoon unlocked? Ik meen dat AMD heeft aangegeven dat dat voorlopig ook zo zou blijven en een search met Google het onbreken van een lock te bevestigen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnow schreef op 18 juni 2004 @ 02:59:
Abit AV8 Socket 939 Preview B)

Abit AV8 K8T800 Pro bordje heeft AGP/PCI lock

Athlon64 FX multiplier is echter niet instelbaar :/ Is dit een K8T800 Pro issue :?
Zijn er andere K8T800 Pro Socket 939 moederborden (P)Reviews met hetzelfde probleem :?

[afbeelding]
Ik weet dat de Abit KV8 pro, socket 754 met K8T800 Pro NB, ook last heeft met de multipliers. Ze zijn wel instelbaar maar werken niet. Ik denk eerder dat dit een bios bug is; Abit staat bekend om hun uitgebreide tweak opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
odysseus schreef op 18 juni 2004 @ 09:57:
[...]

Bij een FX is deze toch gewoon unlocked? Ik meen dat AMD heeft aangegeven dat dat voorlopig ook zo zou blijven en een search met Google het onbreken van een lock te bevestigen :).
Idd totaal vergeten.
De FX is idd unlocked, maar of dat voor de s939 ook zo is?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
2,6GHz op 130nm?
Advanced Micro Devices may push the release of its high-end microprocessor for desktops produced using 90nm fabrication process into the second quarter of next year, X-bit labs has learnt from sources close to the company. But before the chipmaker unveils its new microprocessor design, there will be a yet another 130nm product targeting enthusiasts.

As reported, AMD plans to introduce its AMD Athlon 64 FX-55 chip in the Q4 2004. The chip will be clocked at 2.60GHz, but is still likely to be made using current 130nm Silicon-on-Insulator process technology. A more powerful processor geared towards hardcore enthusiasts – AMD Athlon 64 FX-57 – made using 90nm SOI fabrication process is expected to emerge in the Q2 2005. Previously high-end desktop parts were referred to as “code-named San Diego”.

AMD Athlon FX microprocessors are positioned as top-of-the-range offerings from Advanced Micro Devices. While the architecture of the Athlon 64 FX is the same compared to the Athlon 64, e.g. the chips can execute the same software, including 64-bit software, the chips feature large 1MB level-two cache as well as dual-channel memory controller, bringing some additional speed bumps for the chips that cost approximately $800 today.

By contrast, typical AMD Athlon 64 processors that cost from around $200 to $750 today, either feature single-channel memory controller or only 512KB of secondary-level cache delivering slightly lower performance compared to the “FX” parts.

By the time the AMD Athlon 64 FX-57 hits the market, the Sunnyvale, California-based chipmaker is likely to launch its Athlon 64 4000+ (Q4 2004), Athlon 64 4200+ (Q1 2005) and Athlon 64 4400+ (Q2 2005), sources said.

All the new AMD Athlon 64-series processors will be drop-in compatible with Socket 939 infrastructure that can supply up to 105W of power to central processing units.

Representatives for Advanced Micro Devices do not typically comment on information from unofficial sources.
http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20040618024759.html

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Hacku schreef op 18 juni 2004 @ 13:32:
[...]

Idd totaal vergeten.
De FX is idd unlocked, maar of dat voor de s939 ook zo is?
FX is FX, dus dan moeten ze gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Nee want de core is anders (s940: sledgehammer, s939: clawhammer) dus het kan zijn dat de FX s939 locked is, maar dat zullen we wel ondervinden door overclockingen van één of andere gekke jap :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Vandaag mijn A64 CPU ontvangen met deze stepping e.d.

CBASC 0416VPMW

ADA3200AEP4AX

Ik zie het verder hier nergens staan?
Iets bekend hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuNnaH
  • Laatst online: 05-05 11:29
MiMiC schreef op 18 juni 2004 @ 20:27:
Vandaag mijn A64 CPU ontvangen met deze stepping e.d.

CBASC 0416VPMW

ADA3200AEP4AX

Ik zie het verder hier nergens staan?
Iets bekend hierover?
Staat wel in de topicstart, maargoed.
Athlon 64 3200+, Newcastle core (512KB L2 Cache), CG stepping. Geproduceerd in week 16 van 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Hacku schreef op 18 juni 2004 @ 18:32:
Nee want de core is anders (s940: sledgehammer, s939: clawhammer) dus het kan zijn dat de FX s939 locked is, maar dat zullen we wel ondervinden door overclockingen van één of andere gekke jap :p
Nee want dan moeten ze het niet meer FX noemen, ze verkopen ze unlocked en met 1 MB anders is het geen FX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Ik kwam dit tegen :

AMD Socket 939 Memory Testing

http://www.legitreviews.com/reviews/939mem/

Iemand all gezien :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 10:41:
[...]

Ik weet dat de Abit KV8 pro, socket 754 met K8T800 Pro NB, ook last heeft met de multipliers. Ze zijn wel instelbaar maar werken niet. Ik denk eerder dat dit een bios bug is; Abit staat bekend om hun uitgebreide tweak opties.
Bedoel je niet toevallig de AGP/PCI lock?

Overigens is Bios 15 al uit, en de AGP/PCI lock werkt in deze versie.
Dan krijgen we waarschijnijk ook een Socket 939 Athlon64 4000+ 2600MHz 512KB Newcastle. 90nm in H2 2005 is zoiezo tragisch, dat zou namelijk betekenen dat het lange tijd stil gaat blijven qua nieuwe processors.

Een Socket 754 2600MHz processor gaat zeer lastig worden qua PR. Een 2600MHz Newcastle zou dan boven de 3400+ uitkomen, aangezien de 2400MHz newcastle al op 3400+ zit. Waarschijnlijk zou het dan 3600+ worden. De 2600MHz ClawHammer zou dan een PR van 3900+ krijgen, aangezien de 2400MHz ClawHammer ene PR van 3700+ heeft.

In dit scenario heb je dus een 3400+, 3500+, 3600+, 3700+, 3800+, 3900+ en 4000+ :/

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnow schreef op 19 juni 2004 @ 07:18:
[...]

Bedoel je niet toevallig de AGP/PCI lock?

Overigens is Bios 15 al uit, en de AGP/PCI lock werkt in deze versie.
Het is echt een probleem met de multipliers: Soms boot de cpu op een lagere mulitplier, soms boot hij niet als je een lagere multiplier instel. Het vreemde is dat niet alle borden dit hebben.

Op Got heeft Milanza dit bordje al getest:
Met bios 15 als ik iets boven de 2,8 volt selecteer in uGuru loopt ie vast. Met 14 had ik dit niet en kon ik nog 1:1 draaien tot ongeveer 235mhz op 3,2 volt. Met 15 kwam ik niet verder dan 220 1:1 ofzo. Het gekke is dat als het de htt en het geheugen asynchroon lopen ik het geheugen makkelijk tot 228 kan krijgen 8)7. Ook kan ik de latencies niet veranderen in de bios, want dan boot ie gewoon niet. En als ik hem te hoog heb geklokt en ik zet hem weer normaal, dan boot ie ook niet.
Hopelijk komt Abit snel met een nieuwe revisie of bios update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 11:56:
[...]

Het is echt een probleem met de multipliers: Soms boot de cpu op een lagere mulitplier, soms boot hij niet als je een lagere multiplier instel. Het vreemde is dat niet alle borden dit hebben.

Op Got heeft Milanza dit bordje al getest:

[...]

Hopelijk komt Abit snel met een nieuwe revisie of bios update.
Heb je een linkie naar z'n post? Ik kan het nergens vinden.
Kleine uitbreiding op de huidige roadmap:

(bablevis vertaling + leesbaar gemaakt)

"According to the AMD official disclosure, the AMD dual core processor is compatible with present Opteron processor socket [Socket 940], the dual core processor core size is 210 square millimeters, slightly bigger than the 0.09 micron [90nm] Athlon64 processor the core size (193 square millimeters). AMD first will promote the Opteron dual core processor. When AMD changes to 0.065 micron [65nm] regulation, AMD will promote the dual core desktop processor. With the AMD dual core processor, each core has an independent memory controller, and uses NUMA (Non Unified Memory Architecture). Between the dual core will use compared to the existing HyperTransport main line quicker connection way."
bron

Ik twijfel aan "each core has an independent memory controller" omdat eerder al duidelijk werd dat er slechts één memory controller aanwezig zal zijn.

Ook is van belang dat de dual core desktop processor op de markt komt als 65nm. Dat kan nog erg lang gaan duren, want 65nm voor de desktop komt volgens geruchten pas in 2006 (bron)

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
AMD Opteron bug can cause incorrect results
GERMAN SITE 3D Chips has spotted a bug report on the AMD site that could cause Opteron systems to hang or incorrect results to be produced.

The bug is related to REP MOVS instructions which could result in succeeding instructions being skipped or an incorrect address size or data size to be used.

Opteron users are being advised to contact their AMD reps for information on a BIOS update, while the firm also says it plans a fix.

The report from 3D Chips is here, and that page also contains a link to the other bug info AMD has published in June.
http://www.theinquirer.net/?article=16683

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Hacku schreef op 19 juni 2004 @ 20:03:
AMD Opteron bug can cause incorrect results

[...]

http://www.theinquirer.net/?article=16683
BIOS update wekt de verkeerde indruk. De BIOS update is een workaround voor het probleem, dus geen echte fix. Een microcode update van de control unit (uPROM om precies te zijn) moet door AMD zelf worden gedaan, en alleen dan is het probleem echt verholpen.

[ Voor 18% gewijzigd door silentsnow op 19-06-2004 22:03 ]

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnow schreef op 19 juni 2004 @ 19:16:
Ik twijfel aan "each core has an independent memory controller" omdat eerder al duidelijk werd dat er slechts één memory controller aanwezig zal zijn.
(bron)
Wat goed mogelijk is is dat beide cores zullen beschikken over een eigen 64-bit controller (i.p.v. 128-bit bij de huidige Opteron).

Hiermee is een lage latency voor beide cores gegarandeerd via het "eigen" geheugenreepje en toch is er een hoge bandbreedte beschikbaar door NUMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand dit trouwens gelezen ('t is alweer van een paar dagen geleden) ?
Sales of AMD Opteron microprocessor – the world’s first and yet the only server chip that can run 32-bit and 64-bit code – for the first quarter of this year beat the aggregated supplies of the chip during the whole 2003, says a report.

A report over InformationWeek web-site cites analyst Dean McCarron for Mercury Research who claims that AMD supplied about 70 000 of AMD Opteron microprocessors in the first quarter this year. By contrast, the Sunnyvale, California-based microprocessor maker supplied about 65 000 of its server microprocessors in 2003. According to some other estimates, AMD only sold 40 000 of AMD Opteron products last year.

....

After the market leader Intel Corporation earlier this year adopted technology fully-similar with AMD64 that powers the Opteron and Athlon 64 chips customers and vendors gained additional confidence in products from AMD and that could catalyze the success of the Opteron.
Bron: http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20040616151224.html

Trouwens, 70.000 processoren, dat lijkt best weinig. Maar AMD heeft hier naar verwachting tussen de 50 en 70 miljoen euro voor ontvangen. De Opteron-omzet zal de andere 3 kwartalen van 2004 ongetwijfeld oplopen. Uitgaande van een verkoop van 400.000 tot 500.000 exemplaren over 2004 kom je toch op een kleine 400 miljoen euro (dus bijna $ 500 miljoen) omzet. Ondanks de relatief lage aantallen gaat Opteron dus een substantiele bijdrage aan de omzet van AMD leveren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnow schreef op 19 juni 2004 @ 19:16:
Heb je een linkie naar z'n post? Ik kan het nergens vinden.
[rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 4[/rml]

Hier nog een tread op Xtremesystems.org over de nieuwe bios 15: http://www.xtremesystems....ghlight=abit&pagenumber=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
W4rlock schreef op 25 mei 2004 @ 16:09:
[...]

Idd, ik denk ook dat het aan aan de BIOS ligt, want het systeem draait verder toppie. De enige BIOS die te downloaden is op de EPoX Europe site is echter ouder dan mijn BIOS. De EPoX USA site heeft nog helemaal geen BIOS om te downloaden :S

Als ik een oplossing vind zal ik 'm iig hier posten :)
Het is een beetje late update, maargoed. Mijn geheugen draait inmiddels op 200 Mhz... na een BIOS flash (versie 05/14/2004 van de EPoX USA site) de waren de problemen opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
De Pentium 4 3,6GHz aan de tand gevoeld

Besluit: de Athlon 64 3800+ kan met moeite mee met de P4 3,6Ghz, ik ben bang dat hij zal verliezen van een P4 3,8.
Vind persoonlijk dat AMD iets mag doen aan hun rating, ze hebben een goede cpu op de markt maar verneuken het een deel met de rating. (voor de s939 dan) 2,6Ghz voor de 3800+ zou veel beter zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 08:36
Heb je mijn replies al gelezen en de Anandtech review gezien?

Deze review op T.net is echt slecht. De benchmark selectie is echt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=2088
Ik neem mijn woorden terug :)
In games klopt de FX53 (= ~3800+) de 3,6 er overal uit.

March of the Eagles

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.