iemand aub...?rooie60 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 00:14:
Kan ik thema's op dezelfde manier als de nokia 6600 en SE T610 op de foon zetten (ik doe dat met BT,gewoon verzenden naar foon) of gaat het net zo als bij de Moto V525? (wat mij nog steeds niet lukt,dus opgegeven heb)
Heb jij thema's voor de E398 dan ?
waar download je die ??
Teteringen
de vraag was hoe je de thema's op de foon krijgt,nam aan dat een van degene die al een E398 bezat dat geprobeerd heeft??
Heb zelf nog niet gezocht naar thema's ervoor,maar voor het geval ik deze foon koop wil ik dat graag weten....
Heb zelf nog niet gezocht naar thema's ervoor,maar voor het geval ik deze foon koop wil ik dat graag weten....
Maar als er geen thema's voor zijn, hoef je ze ook niet over te zetten.rooie60 schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:22:
de vraag was hoe je de thema's op de foon krijgt,nam aan dat een van degene die al een E398 bezat dat geprobeerd heeft??
Ik ben er in ieder geval nog geen tegen gekomen. Dus heb ik me eigen er ook nog niet toe gezet om te kijken hoe ik ze er op krijg.
Teteringen
Yupz, thema's voor deze telefoon zijn nogal schaars, om het maar zachtjes uit te drukken.Arie26 schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:31:
Maar als er geen thema's voor zijn, hoef je ze ook niet over te zetten.
Ik ben er in ieder geval nog geen tegen gekomen. Dus heb ik me eigen er ook nog niet toe gezet om te kijken hoe ik ze er op krijg.
Klein vraagje mbt de camera:Ik heb hier op sommige foto's jpg-artifacten staan die ik in photoshop pas krijg bij een kwaliteit van 10%. Denk dat er met iets minder compressie betere foto's uit kunnen komen. Is er een mogelijkheid om de .jpg compressie aan te passen? Of zal een SW update uitkomst bieden? (is nu V....20.8BR)
Hmm, het topic loopt niet echt lekker
.
Of maar weinig mensen hebben deze telefoon, of ze hebben geen vragen..
Ik heb die van mij nog steeds niet binnen, ik moet nog 4 dagen wachten
.
Of maar weinig mensen hebben deze telefoon, of ze hebben geen vragen..
Ik heb die van mij nog steeds niet binnen, ik moet nog 4 dagen wachten
Verwijderd
mediax heb je die telefoon bij expansys besteld? ik wel namelijk en er staat steeds dat het naar schatting 4 dagen duurt! Vet irritant, ik wil gewoon met die telefoon spelen
Ja ik heb hem bij Expansys besteld, het duurt bij mij ook nog 4 dagen idd.. Ik wacht nu al bijna 1 weekVerwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:32:
mediax heb je die telefoon bij expansys besteld? ik wel namelijk en er staat steeds dat het naar schatting 4 dagen duurt! Vet irritant, ik wil gewoon met die telefoon spelen
(misschien is een mooie openingspost ook wel op z'n plaats in dit topic, elk telefoontje, dus ook deze, verdient een mooie OP!

Verwijderd
hallo,
kan iemand mij vertellen of je met de E398 wel of géén filmpjes kan maken
en heeft iemand al ervaring met het kopen van de telefoon via typhone.nl
met een gratis ps2 of xbox
bedankt alvast!
bedankt alvast!
Je kan geen filmpjes opnemen, maar ik had een weekje terug gelezen dat iemand (van howardforums) een andere firmware (van een andere telefoon) op deze telefoon had gezet. En daardoor kon hij wel filmpjes opnemen, dus het is afwachten..Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:51:
hallo,
bedankt alvast!
> http://www.telecomvergelijker.nl/shop/66 hier heb je wel reacties op de winkel, ik weet niet of er iets tussen staat van en ps2 of xbox..
succes!:)
Verwijderd
Ik heb gehoord dat er een wachtlijst is. Bijvoorbeeld als ze 10 binnen krijgen en er is een wachtlijst van 22 mensen en ik sta op de 15e plaats dan worden de mensen voor mij eerst geleverd. Ik vind dit allemaal best maar ze melden het er niet bij, dat vind ik alleen ff wat jammer. Maar goed ik ben ook al een week aan het wachten dus dit kan er ook nog wel ff bij.Mediax schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:40:
[...]
Ja ik heb hem bij Expansys besteld, het duurt bij mij ook nog 4 dagen idd.. Ik wacht nu al bijna 1 week. Ik wil hem ook zo spoedig mogelijk hebben!
(misschien is een mooie openingspost ook wel op z'n plaats in dit topic, elk telefoontje, dus ook deze, verdient een mooie OP!)
Ik heb hem los gekocht, bij expansys dus..Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:47:
Hebben de mensen die de E 398 hebben een abbo of de losse toestel gekocht
Verwijderd
ik ook los gekocht en ook bij expansys!Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:47:
Hebben de mensen die de E 398 hebben een abbo of de losse toestel gekocht
Verwijderd
Hey ik heb de Motorola E398 nu net een uur of 6 en heb 2 vragen:
1. hoe kan ik via de USB kabel wat mp3tjes op mijn E398 gezet; hoe kan ik deze nu instellen als Ringtone? Ik lijk die mp3s alleen te kunnen benaderen via Multimedia > games en meer... > mp3-speler.
2. waar kan ik zien hoeveel geheugen er nog over is?
1. hoe kan ik via de USB kabel wat mp3tjes op mijn E398 gezet; hoe kan ik deze nu instellen als Ringtone? Ik lijk die mp3s alleen te kunnen benaderen via Multimedia > games en meer... > mp3-speler.
Verwijderd
1. MP3tjes die je als ringtone wil gebruiken moet je in het telefoongeheugen zetten (toegangs- en doorvoersnelheid van de TF-kaart zijn daarvoor te laag). Als je dan Detail Profiel kiest, zie je ze wel in de lijst staan.Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 03:22:
Hey ik heb de Motorola E398 nu net een uur of 6 en heb 2 vragen:
Je kunt ze overigens ook benaderen via Multimedia>Audio>Ander opslagapparaat (als jouw menu's anders zijn kan dat aan je flex liggen).
2. Instellingen>Telefoonstatus>Opslagapparaten>Details
ik heb besteld bij typhone.nl, zal asap reviewen, maar heb hem nog niet binnen aangezien ik het abo 1-12 pas heb laten ingaan...
kameraad van me had vorig jaar ook al zo'n aanbieding besteld bij typhone en kreeg netjes zijn ps2 thuis.
Heb sowieso goede ervaring met hun; oprichter is een oude kameraad van mijn broer en is zeker te vertrouwen
kameraad van me had vorig jaar ook al zo'n aanbieding besteld bij typhone en kreeg netjes zijn ps2 thuis.
Heb sowieso goede ervaring met hun; oprichter is een oude kameraad van mijn broer en is zeker te vertrouwen
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Ik heb behoorlijk slecht nieuws voor ons! Nu staat er op de expansys site dat de telefoon pas 30 november weer binnen komt, dus het duurt nog wel 2 weken vrees ik.Mediax schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:40:
[...]
Ja ik heb hem bij Expansys besteld, het duurt bij mij ook nog 4 dagen idd.. Ik wacht nu al bijna 1 week. Ik wil hem ook zo spoedig mogelijk hebben!
(misschien is een mooie openingspost ook wel op z'n plaats in dit topic, elk telefoontje, dus ook deze, verdient een mooie OP!)
Ik heb een mailtje gekregen dat ze hem verstuurd hebben, ik krijg hem woensdag binnen!Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:44:
Ik heb behoorlijk slecht nieuws voor ons! Nu staat er op de expansys site dat de telefoon pas 30 november weer binnen komt, dus het duurt nog wel 2 weken vrees ik.![]()
![]()
ik denk dat ik maar mijn geld terug ga vragen want dit vind ik echt geen service!!!
Nog lang maar oke, ik krijg hem

Verwijderd
Kheb zojuist ook gezien dat ik een mail heb gekregen en na de check bij FedEx zie ik dat ik hem 24 november 2004 ontvang, dus net zoals jou ook op woensdag! opzich wel beetje jammer zo laat maar ja ben allang blij dat de telefoon onderweg isMediax schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:49:
[...]
Ik heb een mailtje gekregen dat ze hem verstuurd hebben, ik krijg hem woensdag binnen!
Nog lang maar oke, ik krijg hem.
heeft dan echt niemand vragen en/of ervaringen die ze willen delen, over deze telefoon ?
Ik heb de Motorola E398 Gisteren binnen gekregen.
Hij is besteld bij Typhone.nl dus ik heb nu een gratis Playstation 2 erbij (die kleine nieuwe).
Ik heb er de hele avond mee zitten k*tten (batterij was al netjes voorzien van spanning uit de doos), maar nu heb ik dan ook alle mp3'tjes die ik wilde en alle telefoonnummers van mijn nokia (6610) er op gekregen.
Bij mij doet hij iets vaags met de usb-kabel. Ene keer sluit hij perfect aan, de andere keer wil hij voor geen meter en krijg ik TELKENS een "onbekend apparaat" melding terug. Maar goed de aanhouder wint!
Bluetooth wordt wel gevonden (i.c.m. Acer Travelmate 803) maar een echte file overdracht is er nog niet gelukt. Ik denk dat het ook niet echt de moeite loont om dat te doen voor mp3'tjes van 5 mb. Ik zal het nog eens proberen met een midi filetje van wat kleinere omvang.
De bijgeleverde software is redelijk duidelijk. Zelfs de connectie is gewoon duidelijk, geen vage meldingen of zow, gewoon het werkt WEL of NIET ! (kheb in het verleden ook via infra rood met die 6610 proberen te hengelen met nokia software en dat was een HELL).
Je kunt duidelijk kiezen of je via USB of BLuetooth (of infra-rood.... wrom dat erbij zit is mij een raadsel), verbinding wilt maken.
Daarbij heb je Mp3 maker (i.s.m. Magix) om je mp3'tjes makkelijk over te pompen (worden gelijk geconvert bij overdracht als je het wilt).
In de mobile phone tools van motorola zitten ook handige sync functies. ALS het werkt is dat super makkelijk, je houdt gewoon een dbf'je bij waarin je je telefoonboek opslaat. en die kun je zo syncen met je phone zodat je op allebei de juiste gegevens hebt. Verder zit er in mobile phone tools ook nog een multimedia browser die ongeveer de zelfde functie biedt als mp3-maker maar dan zonder de hele conversie mogelijkheden.
Het is mij nog niet gelukt een filmpje af te spelen wat ik zelf geupload/converted heb. Maar het demo filmpje wat erbij zit is gewoon cool.
Het geluid is geweldig !!! zelfs mp3'tjes die terug gegaan zijn van 320 naar 128kbit klinken perfect op dat dingetje. Ook via de headset.
Binnen mobile phone tools heb je trouwens, als je zo'n phonebook wilt importeren, het beste kans met een csv of een tabseparated bestandje.
De telefoon zelf:
* dat t-mobile logo wilk het niet over hebben... dat hoort er gewoon niet op maar jah... wat doe je eraan...
* de 64mb Transflash kaart was een verassing... ik wist eigenlijk niks van dit toestel... ik wilde een v80 maar daar kreeg je geen ps2 bij... en deze had zelfde specificaties, (mp3 ringtones, blauwtand, rythemlights enz..) dus bij openen van de doos werd ik aangenaam verrast. Het kaartje blaas je met 1 keer niesen in de vergetelheid maar het werkt wel prettig. En bovendien : Hij zit er gratis bij.
* Het toestel is wat zwaarder dan mijn nokia maar dit voelt wel als "degelijk"
* Het schermpje is lekker duidelijk alleen van onder op het toestel kijken gaat wat slecht. (van boven en van opzij is geen probleem).
* Het lampje/flash voor je camera is handig voor in het donker (als is het maar om wat te vinden....)
* de menu structuur is verre van handig i.v.m. de nokia structuur die ik gewend ben, maar ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is. (het is wel de eerste telefoon (lees apparaat) waar ik toch ECHT de handleiding bij moest pakken om wat functies terug te vinden).
* Je kunt wel de volgorde van jemenu items, als ook de toewijzing van sneltoetsen onder je stick en smartbutton / softwarebuttons zelf bepalen.
* Het bellen heb ik nog niet getest, T-mobile heeft er een handje van, je telefoon en abo wel in gebruik te geven maar je gewoon dikke euro's te laten betalen tot BIJ HUN het abonnement verwerkt wordt tot een factuur.... daar heb ik me al eens eerder druk overgemaakt en toen kreeg ik mijn 10 euro verbelde kosten OOK niet terug.....dussss het geluid tijdens het bellen!!!??? ik weet het niet......
* het is mogelijk plaatjes aan contacten toe te wijzen... dit is wel leuk maar om nou telkens naar iemands bakkes te moeten staren als ze bellen....sjah...
* Het telefoonknopje aan de rechter zijkant (van voren gezien) druk ik vaker naast dan op....maar gelukkig kun je met het 2e software knopje ook gewoon een foto maken.
* de 4x zoom werkt GOED... je begint wel pixels te zien maar het beeld blijft bestaan (m.a.w. je kunt nog zien wat het moet zijn).
* De Black Eyed Peas zooi die erop staat.... sjah...tis leuk maar kheb ze nu al ZO VAAK gehoord .....
* 1 mp3'tje op je transflash kaart is WEL heel cool.... maar dat hangt weer van je muziek smaak af !
* een mp3'tje gebruiken als ringtone is mogelijk maar kheb alleen nog mp3tjes van 5 mb oid, DUS kmoet eerst ff een stukje gaan knippen in een mp3tje voor ik het van trans-flash naar phone kan zetten.
* een midi'tje van DBZ werkt gewoon goed als ringtone en was in 5 sec (20kb) over gezet van trans-flash naar phone.
* Het transferren van een mp3tje van 5-7 mb duurt ongeveer 7 minuten (van pc --> phone via usb)
* Het volume (muziek / ringtone) van dit ding is GOED !!! SUPER GOED !!!....
* De lampjes zijn leuk.... vooral voor het uitgaan denk ik dat ze wel kicken zullen zijn.... (nog nie geprobeerd)....
* De toetsen liggen HEEEEEEL fijn in de hand.... zijn de eerste toetsen waarbij ik het gewoon makkelijk / fijn vind om te typen / navigeren. Mooie ronding en voelen niet goedkoop aan.
* Ik las toestraks op mobile review (of hoe heet die site) dat er een super funne game genaamd: pinball op zou zitten.... nou deze is echter NIET te bekennen.
* wat er wel op zit:
waverace: aardig... gewoon met een jetski/waterski's (kweenie .. nie echt op gelet welke van de 2) achter een bootje aan naar links en rechts bewegen en over schansen heen vliegen waarna je rondjes kunt draaien en stunts kunt doen e.d.
Voetbal: leuk gemaakt maar crappy gameplay....(bal is ook VEEEELS te groot)
1 of ander spel van MTV... ik vond het er wel grappig uitzien... maar het was nie echt veel soeps... gewoon een sidescrolling lopen/slaan spelletje....
WAAR is dan mijn pinball??? ik zou het niet weten.... =(
(of monopoly net als op V500 schijnbaar)
* je hebt ook nog een mp3-speler.... (naast de mogelijkheid IN de motorola ook nog een los stukje java : ala winamp)
* en een photoeditor... lees: stop een portret in een monalisa frame... of tover een bril op iemans neus... of een snor. (allemaal door voorgemaakte clipart)
* ohw en een moto-mixer waarbij je leuke deuntjes kunt maken..... ach ja kunt iig de helft van die voorgebakken motocrapliedjes vervangen ... andere helft is wel netjes aangeleverd
Conclusie:
Ik heb het boekje nog regelmatig nodig om iets terug te vinden (ik ben nu momenteel op zoek naar een achtergrond kleurtje (n.a.v. iets wat ze zeggen bij mobile review)... ipv een wallpaper).
De verbindingen werken.... (en daar is alles mee gezegd)
Het telefoontje ziet er supahgelikt uit!
Het ligt lekker in de hand.
Het schermpje is super duidelijk.
Als er straks een groter flash-kaartje voor minder geld is... flikker ik mijn mp3-speler in de hoek (MAN OHW MAN wat is dit geluid LEKKER).
Ik mis alleen de gratis bluetooth headset (lol...naast de usb kabel en gewone headset EN een PS2 wil ik meer meer meer.....)
Aan wie zou ik deze pracht mobiel aanraden:
aan alle gadgetgeile NIET 6230 eigenaren/ eigenaressen
mensen met een liefde voor muziek
Mensen met een probleem met kleine onleesbare/onindrukbare toetsen- telefoons
Aan wie raad ik het dus NIET aan....
Mensen die er niet veel omgeven hoe het telefoontje eruit ziet....
Mensen met een 6230.... (als je dat lelijke ding hebt... zie regel hierboven)
Mensen met niet zoveel geld om hier aan uit te geven... !?
Mensen die T-mobile haten....
Mensen die geen nieuwe camera in hun phone nodig hebben / al bluetooth hebben... dan zou je alleen voor het geluid dit ding willen hebben...
Nog vragen?
dan hoor ik het wel...
Cheerz,
Thomas
Hij is besteld bij Typhone.nl dus ik heb nu een gratis Playstation 2 erbij (die kleine nieuwe).
Ik heb er de hele avond mee zitten k*tten (batterij was al netjes voorzien van spanning uit de doos), maar nu heb ik dan ook alle mp3'tjes die ik wilde en alle telefoonnummers van mijn nokia (6610) er op gekregen.
Bij mij doet hij iets vaags met de usb-kabel. Ene keer sluit hij perfect aan, de andere keer wil hij voor geen meter en krijg ik TELKENS een "onbekend apparaat" melding terug. Maar goed de aanhouder wint!
Bluetooth wordt wel gevonden (i.c.m. Acer Travelmate 803) maar een echte file overdracht is er nog niet gelukt. Ik denk dat het ook niet echt de moeite loont om dat te doen voor mp3'tjes van 5 mb. Ik zal het nog eens proberen met een midi filetje van wat kleinere omvang.
De bijgeleverde software is redelijk duidelijk. Zelfs de connectie is gewoon duidelijk, geen vage meldingen of zow, gewoon het werkt WEL of NIET ! (kheb in het verleden ook via infra rood met die 6610 proberen te hengelen met nokia software en dat was een HELL).
Je kunt duidelijk kiezen of je via USB of BLuetooth (of infra-rood.... wrom dat erbij zit is mij een raadsel), verbinding wilt maken.
Daarbij heb je Mp3 maker (i.s.m. Magix) om je mp3'tjes makkelijk over te pompen (worden gelijk geconvert bij overdracht als je het wilt).
In de mobile phone tools van motorola zitten ook handige sync functies. ALS het werkt is dat super makkelijk, je houdt gewoon een dbf'je bij waarin je je telefoonboek opslaat. en die kun je zo syncen met je phone zodat je op allebei de juiste gegevens hebt. Verder zit er in mobile phone tools ook nog een multimedia browser die ongeveer de zelfde functie biedt als mp3-maker maar dan zonder de hele conversie mogelijkheden.
Het is mij nog niet gelukt een filmpje af te spelen wat ik zelf geupload/converted heb. Maar het demo filmpje wat erbij zit is gewoon cool.
Het geluid is geweldig !!! zelfs mp3'tjes die terug gegaan zijn van 320 naar 128kbit klinken perfect op dat dingetje. Ook via de headset.
Binnen mobile phone tools heb je trouwens, als je zo'n phonebook wilt importeren, het beste kans met een csv of een tabseparated bestandje.
De telefoon zelf:
* dat t-mobile logo wilk het niet over hebben... dat hoort er gewoon niet op maar jah... wat doe je eraan...
* de 64mb Transflash kaart was een verassing... ik wist eigenlijk niks van dit toestel... ik wilde een v80 maar daar kreeg je geen ps2 bij... en deze had zelfde specificaties, (mp3 ringtones, blauwtand, rythemlights enz..) dus bij openen van de doos werd ik aangenaam verrast. Het kaartje blaas je met 1 keer niesen in de vergetelheid maar het werkt wel prettig. En bovendien : Hij zit er gratis bij.
* Het toestel is wat zwaarder dan mijn nokia maar dit voelt wel als "degelijk"
* Het schermpje is lekker duidelijk alleen van onder op het toestel kijken gaat wat slecht. (van boven en van opzij is geen probleem).
* Het lampje/flash voor je camera is handig voor in het donker (als is het maar om wat te vinden....)
* de menu structuur is verre van handig i.v.m. de nokia structuur die ik gewend ben, maar ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is. (het is wel de eerste telefoon (lees apparaat) waar ik toch ECHT de handleiding bij moest pakken om wat functies terug te vinden).
* Je kunt wel de volgorde van jemenu items, als ook de toewijzing van sneltoetsen onder je stick en smartbutton / softwarebuttons zelf bepalen.
* Het bellen heb ik nog niet getest, T-mobile heeft er een handje van, je telefoon en abo wel in gebruik te geven maar je gewoon dikke euro's te laten betalen tot BIJ HUN het abonnement verwerkt wordt tot een factuur.... daar heb ik me al eens eerder druk overgemaakt en toen kreeg ik mijn 10 euro verbelde kosten OOK niet terug.....dussss het geluid tijdens het bellen!!!??? ik weet het niet......
* het is mogelijk plaatjes aan contacten toe te wijzen... dit is wel leuk maar om nou telkens naar iemands bakkes te moeten staren als ze bellen....sjah...
* Het telefoonknopje aan de rechter zijkant (van voren gezien) druk ik vaker naast dan op....maar gelukkig kun je met het 2e software knopje ook gewoon een foto maken.
* de 4x zoom werkt GOED... je begint wel pixels te zien maar het beeld blijft bestaan (m.a.w. je kunt nog zien wat het moet zijn).
* De Black Eyed Peas zooi die erop staat.... sjah...tis leuk maar kheb ze nu al ZO VAAK gehoord .....
* 1 mp3'tje op je transflash kaart is WEL heel cool.... maar dat hangt weer van je muziek smaak af !
* een mp3'tje gebruiken als ringtone is mogelijk maar kheb alleen nog mp3tjes van 5 mb oid, DUS kmoet eerst ff een stukje gaan knippen in een mp3tje voor ik het van trans-flash naar phone kan zetten.
* een midi'tje van DBZ werkt gewoon goed als ringtone en was in 5 sec (20kb) over gezet van trans-flash naar phone.
* Het transferren van een mp3tje van 5-7 mb duurt ongeveer 7 minuten (van pc --> phone via usb)
* Het volume (muziek / ringtone) van dit ding is GOED !!! SUPER GOED !!!....
* De lampjes zijn leuk.... vooral voor het uitgaan denk ik dat ze wel kicken zullen zijn.... (nog nie geprobeerd)....
* De toetsen liggen HEEEEEEL fijn in de hand.... zijn de eerste toetsen waarbij ik het gewoon makkelijk / fijn vind om te typen / navigeren. Mooie ronding en voelen niet goedkoop aan.
* Ik las toestraks op mobile review (of hoe heet die site) dat er een super funne game genaamd: pinball op zou zitten.... nou deze is echter NIET te bekennen.
* wat er wel op zit:
waverace: aardig... gewoon met een jetski/waterski's (kweenie .. nie echt op gelet welke van de 2) achter een bootje aan naar links en rechts bewegen en over schansen heen vliegen waarna je rondjes kunt draaien en stunts kunt doen e.d.
Voetbal: leuk gemaakt maar crappy gameplay....(bal is ook VEEEELS te groot)
1 of ander spel van MTV... ik vond het er wel grappig uitzien... maar het was nie echt veel soeps... gewoon een sidescrolling lopen/slaan spelletje....
WAAR is dan mijn pinball??? ik zou het niet weten.... =(
(of monopoly net als op V500 schijnbaar)
* je hebt ook nog een mp3-speler.... (naast de mogelijkheid IN de motorola ook nog een los stukje java : ala winamp)
* en een photoeditor... lees: stop een portret in een monalisa frame... of tover een bril op iemans neus... of een snor. (allemaal door voorgemaakte clipart)
* ohw en een moto-mixer waarbij je leuke deuntjes kunt maken..... ach ja kunt iig de helft van die voorgebakken motocrapliedjes vervangen ... andere helft is wel netjes aangeleverd
Conclusie:
Ik heb het boekje nog regelmatig nodig om iets terug te vinden (ik ben nu momenteel op zoek naar een achtergrond kleurtje (n.a.v. iets wat ze zeggen bij mobile review)... ipv een wallpaper).
De verbindingen werken.... (en daar is alles mee gezegd)
Het telefoontje ziet er supahgelikt uit!
Het ligt lekker in de hand.
Het schermpje is super duidelijk.
Als er straks een groter flash-kaartje voor minder geld is... flikker ik mijn mp3-speler in de hoek (MAN OHW MAN wat is dit geluid LEKKER).
Ik mis alleen de gratis bluetooth headset (lol...naast de usb kabel en gewone headset EN een PS2 wil ik meer meer meer.....)
Aan wie zou ik deze pracht mobiel aanraden:
aan alle gadgetgeile NIET 6230 eigenaren/ eigenaressen
mensen met een liefde voor muziek
Mensen met een probleem met kleine onleesbare/onindrukbare toetsen- telefoons
Aan wie raad ik het dus NIET aan....
Mensen die er niet veel omgeven hoe het telefoontje eruit ziet....
Mensen met een 6230.... (als je dat lelijke ding hebt... zie regel hierboven)
Mensen met niet zoveel geld om hier aan uit te geven... !?
Mensen die T-mobile haten....
Mensen die geen nieuwe camera in hun phone nodig hebben / al bluetooth hebben... dan zou je alleen voor het geluid dit ding willen hebben...
Nog vragen?
dan hoor ik het wel...
Cheerz,
Thomas
Wow bedankt voor deze ervaring! Ik lees echt steeds meer goede ervaringen over deze telefoon, ik kan niet wachten totdat die van mij geleverd wordt!
Als het goed is krijg ik een unbranded E398, dus ik heb hem gewoon los gekocht
Ik ben ook aan het wachten totdat hij wat gewilder is, zodat er veel java applicaties/games ervoor wordt gemaakt (zie de SE K700i bijv.). En dat Motorola een theme-editor gaat maken voor deze phone, dan zou ik de telefoon perfect vinden!
Toevoeging:
Bluetooth overzetten van bestanden werkt PERFECT !!!
Die java games moet je via midway overpompen he... motorola ondersteund niks anders dan downloaden via gprs oid....
Cheerz,
Thomas
Bluetooth overzetten van bestanden werkt PERFECT !!!

Die java games moet je via midway overpompen he... motorola ondersteund niks anders dan downloaden via gprs oid....
Cheerz,
Thomas
Verwijderd
heey mensen,
ik hoop hem deze week binnen te krijgen.
wat ik er allemaal over gelezen heb lijkt het me echt een top-telefoon!
alleen ik heb eens gekeken op howardforums en daar heb ik menig topic gelezen over het flashen van de telefoon naar 95R. Ik denk dat dit wel goed is
en wil het daarom (als ik hem heb) ook doen, alleen ik snap er de ballen van. Welke programma's heb ik nodig en hoe en wat moet ik allemaal precies doen?
kan iemand mij dit alvast uitleggen of een goede link geven waar dit ergens staat?
Alvast bedankt,
Gerard
alleen ik heb eens gekeken op howardforums en daar heb ik menig topic gelezen over het flashen van de telefoon naar 95R. Ik denk dat dit wel goed is
kan iemand mij dit alvast uitleggen of een goede link geven waar dit ergens staat?
Alvast bedankt,
Gerard
Verwijderd
Hallo Gerard,Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:22:
heey mensen,
alleen ik heb eens gekeken op howardforums en daar heb ik menig topic gelezen over het flashen van de telefoon naar 95R. Ik denk dat dit wel goed isen wil het daarom (als ik hem heb) ook doen, alleen ik snap er de ballen van. Welke programma's heb ik nodig en hoe en wat moet ik allemaal precies doen?
Alvast bedankt,
Gerard
Ik zou persoonlijk even afwachten welke versie er op je nieuwe telefoon staat, misschien staat er wel al 95.R op. Als er een andere versie opstaat zou ik ook eerst even gaan kijken ofdat het daadwerkelijk zin heeft om hem te gaan flashen naar 95.R Gewoon even de verschillen opzoeken tussen de 2 versies. Heb ik ook gedaan, ik heb 8B.R en had ook op HoFo gelezen over het flashen naar 95.R maar er zit geen merkbaar verschil tussen deze 2 versies dus heeft het ook geen zin hem te flashen en dan nog het risico lopen dat het fout gaat en dat je helemaal niks meer met je telefoon kunt.
Verwijderd
Ik vraag me af of iemand slechte ervaringen heeft met Expansys.nl? En is de ervaring dat hun max. levertijd van 12 dagen ook echt 12 dagen is, of kan ik hem al binnen een week verwachten?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 14:32 ]
Verwijderd
Hallo, ik heb de telefoon ook via expansys besteld en ik had hem op 9 november besteld en toen stond er dat er 1-5 op voorraad waren.Maar ze werken daar met een wachtlijst want ik stond 9e op de lijst dus moest ik wachten tot de volgende zending. Ik heb het geld via rabobank internet bankieren overgemaakt en ik krijg het toestel 24 november binnen dus moest ik toch 15 dagen wachten. Maar ja als je kijkt naar de prijs vind ik het wachten wel waard want anders betaal je er al snel 100euro meer voor bij een andere winkel. Nu nog 2 nachtjes wachtenVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:17:
Ik vraag me af of iemand slechte ervaringen heeft met Expansys.nl? En is de ervaring dat hun max. levertijd van 12 dagen ook echt 12 dagen is, of kan ik hem al binnen een week verwachten?
Verwijderd
Ja, had hem o.a bij Gsmhuis.nl al gezien voor 345 euro. Maar heb je nergens anders dan zo goedkoop het toestel? Of iig in de buurt van de 270 euro?Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:13:
[...]
Hallo, ik heb de telefoon ook via expansys besteld en ik had hem op 9 november besteld en toen stond er dat er 1-5 op voorraad waren.Maar ze werken daar met een wachtlijst want ik stond 9e op de lijst dus moest ik wachten tot de volgende zending. Ik heb het geld via rabobank internet bankieren overgemaakt en ik krijg het toestel 24 november binnen dus moest ik toch 15 dagen wachten. Maar ja als je kijkt naar de prijs vind ik het wachten wel waard want anders betaal je er al snel 100euro meer voor bij een andere winkel. Nu nog 2 nachtjes wachten
Verwijderd
Ik heb heeeeeel lang gezocht maar expansys was echt de goedkoopste. Misschien via ebay of marktplaats maar in de meeste gevallen heb je dan een t-mobile simlock en aangezien ik Orange heb gaat dat niet echt samen
maar nu had ik nog een vraag, is er ook iemand die de e398 met orangeworld gebruikt?
maar nu had ik nog een vraag, is er ook iemand die de e398 met orangeworld gebruikt?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 15:38 ]
Verwijderd
Dat heb ik toen ook gevraagt bij expansys. Ik kreeg als antwoord dat de asian versie gewoon hetzelfde is alleen de gebruikers taal is Aziatisch en Engels. En oja hij komt uit AzieVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:58:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de normale version en Asian version?
Verwijderd
bedankt voor je antwoord...het verschil leek mij ook minimaal, alleen schijnt het menu dan sneller te gaan (maar ja...) das niet echt heel belangrijk..Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:46:
[...]
Hallo Gerard,
Ik zou persoonlijk even afwachten welke versie er op je nieuwe telefoon staat, misschien staat er wel al 95.R op. Als er een andere versie opstaat zou ik ook eerst even gaan kijken ofdat het daadwerkelijk zin heeft om hem te gaan flashen naar 95.R Gewoon even de verschillen opzoeken tussen de 2 versies. Heb ik ook gedaan, ik heb 8B.R en had ook op HoFo gelezen over het flashen naar 95.R maar er zit geen merkbaar verschil tussen deze 2 versies dus heeft het ook geen zin hem te flashen en dan nog het risico lopen dat het fout gaat en dat je helemaal niks meer met je telefoon kunt.
ik was vandaag trouwens in de Phone House en daar stond bij de E398: video opnemen
Hmm dat is dan gelul van Phone House, aangezien de E398 geen filmpjes kan opnemen. Alleen met een firmware van een andere motorola telefoon.. Maar ik zou dat maar niet doen, maar het is dus wel mogelijk om filmpjes op te nemen. Misschien dat Motorola in de toekomst zo'n firmware voor de e398 gaat maken ??Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:54:
[...]
ik was vandaag trouwens in de Phone House en daar stond bij de E398: video opnemendus beetje vreemd, aangezien ik hier allemaal hoor dat er geen video opneem functie opzit.
Verwijderd
Erm dit gaat veel makkelijker via bluetooth...vampireeyes schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:15:
Toevoeging:
Bluetooth overzetten van bestanden werkt PERFECT !!!![]()
Cheerz,
Thomas
iemand die een bepaald BT headsetje aan kan raden?
Heb er nl nog geen en is wel eens makkelijk af en toe
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Kijk eens naar de Jabra Freespeak BT250. Is wel een goed dingetje!beschuitfluiter schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:50:
iemand die een bepaald BT headsetje aan kan raden?
Mzzls
Verwijderd
ja hoor... de postbode is vandaag aan de deur geweest en raad maar..der was natuurlijk niemand thuis
morgen 12:00 heb ik em eindelijk, kan echt nie w88 na al de verhalen hier
Gerard
Gerard
Die heb ik ook en ik ben daar erg tevreden over, alleen als de telefoon in mijn broekzak zit kraakt het geluid soms.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:57:
[...]
Kijk eens naar de Jabra Freespeak BT250. Is wel een goed dingetje!
Mzzls
Maar dat is alleen als ik loop, bij stil staan niet.
Teteringen
Ik denk dat ik dat probleem morgen ook krijgVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:08:
ja hoor... de postbode is vandaag aan de deur geweest en raad maar..der was natuurlijk niemand thuis![]()
Gerard
Verwijderd
Ik heb me gewoon ziek gemeld zodat ik die telefoon in ontvangst kan nemen. Dan kan ik lekker de hele dag prutsen met de telefoonMediax schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:53:
[...]
Ik denk dat ik dat probleem morgen ook krijg. Dus ik kan hem pas donderdag ophalen.. Of ze moeten heel toevallig tussen 15:30 en 16:00 komen... Of na 5en.. Ben benieuwd
.

krijg hem vrijdag binnen als het goed is \o/
eindelijk!!!
Heb nog wel dubbel abonnement tot 17-02-2005 maar goed, ik heb ten minste een nieuwe telefoon!
Had 1,5 jaar een SE T600; superfijn klein ding, maar die ging kapot. Heb nu een geleende 6510 maar die moet terug naar de rechtmatige eigenaar omdat zijn gsm ook kapot is
eindelijk!!!
Heb nog wel dubbel abonnement tot 17-02-2005 maar goed, ik heb ten minste een nieuwe telefoon!
Had 1,5 jaar een SE T600; superfijn klein ding, maar die ging kapot. Heb nu een geleende 6510 maar die moet terug naar de rechtmatige eigenaar omdat zijn gsm ook kapot is
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb hem ook eindelijk binnen!! Heel de handleiding doorgelezen, echt een super telefoon!! Alleen klopt het dat je maar 15 smsjes kan opslaan ?!

Verwijderd
Nee dat klopt niet, ik heb er rond de 30 smsjes ingehad voordat ik er een paar had verwijdert dus dat klopt niet helemaal.Mediax schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:47:
Ik heb hem ook eindelijk binnen!! Heel de handleiding doorgelezen, echt een super telefoon!! Alleen klopt het dat je maar 15 smsjes kan opslaan ?!![]()
Verwijderd
Ik heb hem ook gekregen via expansys. Maar klopt alles bij jou? wat je er allemaal bij gekregen hebt? want ik heb namelijk 2 transflash kaartjes van 16mb gekregen IPV 1 van 64Mediax schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:47:
Ik heb hem ook eindelijk binnen!! Heel de handleiding doorgelezen, echt een super telefoon!! Alleen klopt het dat je maar 15 smsjes kan opslaan ?!![]()
Ik heb 1 t-flash kaartje van 16mb gekregen..Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:55:
[...]
Ik heb hem ook gekregen via expansys. Maar klopt alles bij jou? wat je er allemaal bij gekregen hebt? want ik heb namelijk 2 transflash kaartjes van 16mb gekregen IPV 1 van 64
Mail me ff aub (anders wordt het slowchat
maxxieh at snowavalanche punt net
Verwijderd
echt toevallig..ik krijg PST 7.1.1 niet werkend met windows xp sp 2Mediax schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:36:
Krijgt iemand hier PST met Windows XP SP2 werkend ??
ik wil java games overzetten en dan moet ik java enablen via pst maar ik krijg het niet voor mekaar.. kan iemand mij (ons dus
werkt het misschien wel met windows xp zonder sp2?
of windows 98
bedankt,
Gerard
Verwijderd
Heej
ik kan meer dan 40 smsjes opslaan, tot nu toe iig...
erm over pst tja, is wel k*t
, ben ik ook wel een tijdje mee bezig geweest om te installen. Erm je moet alle zooi van motorola enzow de installen, je trnasflash kaartje eruit halen en dan aansluiten
ipv van automatisch installeren kies je voor, ik bepaal zelf wel waar het staat, of zoiets
, en dan moet je in de directory van pst kijken naar de drivers en die aanklikken... En dan moet t werken? anders moet je nog ff zoeken op howardforums.com staat daar heel duidelijk uitgelegd.
Maar java stuff kun je veel beter installeren via bluetooth dat werkt echt perfect!!!!
wel f*cked up trouwens dat je maar een 16mb TF kreeg
... ik vind 64 al zo weinig.... ik wacht echt met smart op de 512 of de 1 gig, ik hoop dat ze snel komen!
grrrrrrrrr
ik kan meer dan 40 smsjes opslaan, tot nu toe iig...
erm over pst tja, is wel k*t

ipv van automatisch installeren kies je voor, ik bepaal zelf wel waar het staat, of zoiets
wel f*cked up trouwens dat je maar een 16mb TF kreeg

grrrrrrrrr
ja, ga ook echt geen 128mb kopen, dan echt minimaal 256, anders schiet t nog nie echt op...
¯\_(ツ)_/¯
Misschien dat je er overheen hebt gelezen, het is bij een aantal mensen, waaronder mij, wel gelukt: Arie26 in "De Motorola E398" en verder.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:03:
[...]
echt toevallig..ik krijg PST 7.1.1 niet werkend met windows xp sp 2![]()
ik wil java games overzetten en dan moet ik java enablen via pst maar ik krijg het niet voor mekaar.. kan iemand mij (ons dus) helpen?
werkt het misschien wel met windows xp zonder sp2?
of windows 98![]()
bedankt,
Gerard
Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze telefoon opslagruimte heeft voor ongeveer 250 smsjes. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 01:04:
...
ik kan meer dan 40 smsjes opslaan, tot nu toe iig
...
btw Gerard, hier op dit forum hoef je je bericht niet telkens af te sluiten met je naam, we groeten/bedanken elkaar hierzo standaard
[ Voor 1% gewijzigd door Tjelle op 25-11-2004 12:48 . Reden: opmaak ]
Verwijderd
Ik heb geen problemen ondervonden met pst 7.1.1.
Ik heb eerst sp2 geinstalleerd, daarna alle motorola dingen de-installeren. Dan pst 7.1.1 installeren, hij gaat dan als het goed is installeren en als hij klaar met installeren moet je ervoor kiezen om je pc opnieuw op te starten. Dan wil hij nog 2 updates installeren maar daar kreeg ik bij allebei een foutmelding(dat je OS-taal anders is dan de taal van de update) deze kun je gewoon op OK doorklikken en dan start hij opnieuw op. Sluit dan de datakabel aan aan je telefoon en start pst 7.1.1 op en als het goed is vind hij dan nieuwe hardware, selecteer dan dat je de drivers zelf wilt installeren en ga naar de folder program files/motorola/pst o.i.d. en duw op OK. Als het goed is vind hij hier de juiste drivers(dit moet je dus voor al de nieuwe hardware doen). Voor de rest staat het uitgelegd in deze tutorial:
http://viciousglitch.tripod.com/motorola.htm
Als er vragen zijn hoor ik het graag.
Ik heb eerst sp2 geinstalleerd, daarna alle motorola dingen de-installeren. Dan pst 7.1.1 installeren, hij gaat dan als het goed is installeren en als hij klaar met installeren moet je ervoor kiezen om je pc opnieuw op te starten. Dan wil hij nog 2 updates installeren maar daar kreeg ik bij allebei een foutmelding(dat je OS-taal anders is dan de taal van de update) deze kun je gewoon op OK doorklikken en dan start hij opnieuw op. Sluit dan de datakabel aan aan je telefoon en start pst 7.1.1 op en als het goed is vind hij dan nieuwe hardware, selecteer dan dat je de drivers zelf wilt installeren en ga naar de folder program files/motorola/pst o.i.d. en duw op OK. Als het goed is vind hij hier de juiste drivers(dit moet je dus voor al de nieuwe hardware doen). Voor de rest staat het uitgelegd in deze tutorial:
http://viciousglitch.tripod.com/motorola.htm
Als er vragen zijn hoor ik het graag.
Verwijderd
thnx inseend, het werkt perfect...
ik was vergeten motorola modem te verwijderen...
ik heb nu bleutooth adapter gekocht, dus da gebruik ik voortaan, werkt ook prima...
ik was vergeten motorola modem te verwijderen...
ik heb nu bleutooth adapter gekocht, dus da gebruik ik voortaan, werkt ook prima...
Ah bedankt allen! 
Maar ik zou echt graag willen weten hoe ik het kan 'unlocken' zodat ik meer dan 15 smsjes in me inbox kan hebben.. Als ik op de 15 zit, dan zegt ie Messages full.. Misschien moet ik maar eens bellen met motorola ofzo..
Maar ik zou echt graag willen weten hoe ik het kan 'unlocken' zodat ik meer dan 15 smsjes in me inbox kan hebben.. Als ik op de 15 zit, dan zegt ie Messages full.. Misschien moet ik maar eens bellen met motorola ofzo..
Verwijderd
Hoelang duurde het voordat de status van je bestelling veranderde van "wachtend op betaling" naar "betaald"? Aangezien jij het ook via internet hebt overgemaakt...Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:13:
[...]
Hallo, ik heb de telefoon ook via expansys besteld en ik had hem op 9 november besteld en toen stond er dat er 1-5 op voorraad waren.Maar ze werken daar met een wachtlijst want ik stond 9e op de lijst dus moest ik wachten tot de volgende zending. Ik heb het geld via rabobank internet bankieren overgemaakt en ik krijg het toestel 24 november binnen dus moest ik toch 15 dagen wachten. Maar ja als je kijkt naar de prijs vind ik het wachten wel waard want anders betaal je er al snel 100euro meer voor bij een andere winkel. Nu nog 2 nachtjes wachten
Verwijderd
Games kun je downloaden op www.vstuff.co.uk, maximaal 3 per dag gratis downloaden. Installeren kan dmv midway en de datakabel. Ik heb er al een hoopwerkend en dat is erg cool!
whoohoo, ga hem tussen de middag ophalen
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Hey, bij mij duurde het 2 dagen toen kwam er te staan ''wachtend op voorraad''. daarna duurde het nog een dikke week en toen had ik hem.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:20:
[...]
Hoelang duurde het voordat de status van je bestelling veranderde van "wachtend op betaling" naar "betaald"? Aangezien jij het ook via internet hebt overgemaakt...
Verwijderd
sorry maar ik heb me daar ook ff aangemeld maar ik kan geen gratis java dingen downloaden. Daar moet je dan een paar POND voor betalen. Misschien doe ik iets fout dan hoor ik het graag?Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:45:
Games kun je downloaden op www.vstuff.co.uk, maximaal 3 per dag gratis downloaden. Installeren kan dmv midway en de datakabel. Ik heb er al een hoopwerkend en dat is erg cool!
Verwijderd
Nee hoor, dat klopt helemaal. Vstuff is overgenomen door iemand anders en die vraagt daar geld voor. Je kunt dat via paypall aan hem betalen en dan kun je wel voor altijd gratis games downloaden (wel max. 5 per dag volgens mij). Ik heb geen paypall en had dus contact met hem opgenomen ofdat ik het op een andere manier kon betalen maar dat ging niet, ik vind het sowieso niet correct dat hij voor games, die andere gebruikers aan hem aanbieden, geld gaat vragen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:10:
[...]
sorry maar ik heb me daar ook ff aangemeld maar ik kan geen gratis java dingen downloaden. Daar moet je dan een paar POND voor betalen. Misschien doe ik iets fout dan hoor ik het graag?
Maar als je een andere site hebt, laat het maar horen.
heb hem!
zit nog op mijn werk dus heb nog niet alles kunnen testen etc. maar muziek klinkt echt vet op zo'n ding zeg... tevens de PStwo ontvangen! go typhone!
zit nog op mijn werk dus heb nog niet alles kunnen testen etc. maar muziek klinkt echt vet op zo'n ding zeg... tevens de PStwo ontvangen! go typhone!
¯\_(ツ)_/¯
Anix, wat voor omvormer heb jij erbij gekregen? Ik heb gewoon een foute erbij gekregen, ik denk dat ik morgen maar eens ga bellen. Ik wil ook m'n 64mb kaartje.. 16mb is echt 3x niks!!
Verwijderd
Hey, Ja ik heb er ook een verkeerde bij gekregen die van Eng naar Usa omvormt maar ik ben ff naar de handyman gegaan en heb voor 5,95euro een goeie omvormer gehaald want ik had ook al gebeld en ze sturen me 1 toe alleen dat duurt een dikke week als ik hem krijg, want hij moest weer uit Engeland komen enzo. Ik heb ook nog gevraagt naar die kaartjes maar ze weten daar ook nix over die geheugenkaartjes en het staat ook niet op de site van expansys dat er een 64mb kaartje bij zit, dus kan ik daar ook weinig aan doen en mij werd verteld dat ik Motorola zelf maar ff moest bellen omdat zij mij niet verder kunnen helpen.Mediax schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:17:
Anix, wat voor omvormer heb jij erbij gekregen? Ik heb gewoon een foute erbij gekregen, ik denk dat ik morgen maar eens ga bellen. Ik wil ook m'n 64mb kaartje.. 16mb is echt 3x niks!!
anejan at gmail dot kom
Verwijderd
Ik heb een e398 van tmobile onderweg, maar uhm is er een mogelijkheid die 'tmobile rommel' eruit te flashen ofzo?
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 14:07 ]
Verwijderd
ja die t-mobile rommel kan eruit en unlocken is ook simpel maar aangezien ik daar niet over mag praten. op dit forum ga ik dat niet doen,
maar check the internet baby
Verwijderd
Ik vind het een leuk telefoontje, vooral the plug boven zo dat je een jackje in kunt doen. Maar ik vraag me af hoeveel vermogen er daar uit kan, komt er dan nog geluid uit mijn koptelefoon met 64Ohms Impedance. Als er iets degelijks uit komt zou ik het meesterlijk goed vinden.
Verwijderd
heeft er toevallig ook iemand last van als je gebeld word of gewoon aan het prutsen bent in het menu dat de telefoon dan vastloopt en na een tijdje zichzelf opnieuw opstart? zoja wat kan ik er aan doen? en hoe kan ik checken welke firmware ik heb?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 20:31 ]
Verwijderd
gvd ! ik ben dus lekker al die gelockte t-mobile shit (die voorgeprogrammeerde beltonen en plaatjes) aan het verwijderen met P2KMan. da lukte allemaal aardig nix aan de hand...een hoop ruimte gecreeërd
nu wil ik in menu->melding profielen->detail ...->wijzigen en als ik daar op druk keer ik terug naar begin menu (waar ik kan kiezen uit de 9 keuze's
dit komt 100% doordat ik sommige beltonen en plaatjes heb verwijderd... terug naar fabrieksinstellingen heeft geen zin
dus kan iemand mij vertellen hoe ik dit fix? evt met flashen (maar dan goede tutorial) of kan iemand evt alle beltonen en plaatjes die erin horen te zitten ff posten zodat ik die amaal terug kan zetten (misschien dat da werkt...)
iig bedankt...
nu wil ik in menu->melding profielen->detail ...->wijzigen en als ik daar op druk keer ik terug naar begin menu (waar ik kan kiezen uit de 9 keuze's
dit komt 100% doordat ik sommige beltonen en plaatjes heb verwijderd... terug naar fabrieksinstellingen heeft geen zin
dus kan iemand mij vertellen hoe ik dit fix? evt met flashen (maar dan goede tutorial) of kan iemand evt alle beltonen en plaatjes die erin horen te zitten ff posten zodat ik die amaal terug kan zetten (misschien dat da werkt...)
iig bedankt...
Verwijderd
Ik heb ook wel eens last dat hij 'vastloopt' : blank scherm en 10 seconden later is hij weer aan. Lijkt dus niet heel ernstig maar ik vind het wel heel vreemd.
Ik heb een site gevonden waar heel erg veel Motorola spellen opstaan, is ook een wapsite geloof ik maar je kunt de games ook eerst op je pc zetten en dan installeren op je telefoon. De link is: http://motorolav525.free.fr/j . De bestanden staan er in .jar formaat, dan moet je met het programma jagenerator er nog een .jad bestand van maken. Zie: http://www.imserba.com/Do...ttitle-Jad_Generator.html (even registreren).
Veel plezier!
Ik heb een site gevonden waar heel erg veel Motorola spellen opstaan, is ook een wapsite geloof ik maar je kunt de games ook eerst op je pc zetten en dan installeren op je telefoon. De link is: http://motorolav525.free.fr/j . De bestanden staan er in .jar formaat, dan moet je met het programma jagenerator er nog een .jad bestand van maken. Zie: http://www.imserba.com/Do...ttitle-Jad_Generator.html (even registreren).
Veel plezier!
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem gehad, ik kon de profielen niet meer wijzigen en ook de wekker niet meer zetten. Op een gegeven moment merkte ik dat dit wel kon als ik de TF-kaart niet in de telefoon had. Sinds ik die een keer goed geformatteerd heb, werkt alles weer prima!Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:28:
gvd ! ik ben dus lekker al die gelockte t-mobile shit (die voorgeprogrammeerde beltonen en plaatjes) aan het verwijderen met P2KMan. da lukte allemaal aardig nix aan de hand...een hoop ruimte gecreeërd![]()
nu wil ik in menu->melding profielen->detail ...->wijzigen en als ik daar op druk keer ik terug naar begin menu (waar ik kan kiezen uit de 9 keuze's![]()
dit komt 100% doordat ik sommige beltonen en plaatjes heb verwijderd... terug naar fabrieksinstellingen heeft geen zin![]()
iig bedankt...
Verwijderd
t-flash eruit gehaald en ik kan nog steeds niet mijn profielen wijzigen (wekker zetten kan ik wel gewoon) niemand een oplossing hiervoor? ik baal er namelijk echt van dak binnen 3 dagen me telefoon al heb verneukt. misschien master reset of master clear? maar ik heb hier geen ervaring mee...
Verwijderd
het is al opgelost..ik heb optie alles wissen gedaan (ff alle plaatjes, mp3's geback-uped) en toen alles gewist (jammer, maar tmoest maar...) en nu kan ik mijn profielen weer aanpassen...gelukkig maar...Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:35:
t-flash eruit gehaald en ik kan nog steeds niet mijn profielen wijzigen (wekker zetten kan ik wel gewoon) niemand een oplossing hiervoor? ik baal er namelijk echt van dak binnen 3 dagen me telefoon al heb verneukt. misschien master reset of master clear? maar ik heb hier geen ervaring mee...
ik hoop dat andere mensen hier strax iets aan hebben (van deze domme actie van mij
Verwijderd
Hee gradje,
sorry dat ik je bericht niet eerder had gelezen over je menu shifting en stuff, dat had ik ook, maar ik had toen bij audio de blablabla.db verwijderd en nog een blablabla.db en daarna werkte hij weer....
via mptman verwijderen is wel erm 'gevaarlijk', ik zelf wacht er liever mee tot ik hem een half jaartje heb ofzo, als ik hem dan vern*uk vind ik t niet zo erg, daarna ben ik toch weer toe aan n nieuwe
ik probeer wel vaker berichten te lezen om te helpen

buh bye
sorry dat ik je bericht niet eerder had gelezen over je menu shifting en stuff, dat had ik ook, maar ik had toen bij audio de blablabla.db verwijderd en nog een blablabla.db en daarna werkte hij weer....
via mptman verwijderen is wel erm 'gevaarlijk', ik zelf wacht er liever mee tot ik hem een half jaartje heb ofzo, als ik hem dan vern*uk vind ik t niet zo erg, daarna ben ik toch weer toe aan n nieuwe
ik probeer wel vaker berichten te lezen om te helpen
buh bye
Verwijderd
Mail me eens even dan.Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:31:
ja die t-mobile rommel kan eruit en unlocken is ook simpel maar aangezien ik daar niet over mag praten. op dit forum ga ik dat niet doen,
r.hornikx "at" home.nl
BTW: die software-update in Echt was achteraf niet geheel gratis. Ik ben op de heenweg geflitst bij Weert. Effe 270 euro aftikken (na hermeting 165km/h waar 120 mocht). Hopen dat ze me op de terugweg niet geflitst hebben, toen ging ik harder.....
Verwijderd
Nog even iets:
Vorige week heeft mijn gsm in mijn broekzak gezeten samen met wat sleutels. Gevolg: display hinderlijk bekrast. Ben er goed ziek van. Ander display kost 30 euro exc. BTW, dus daar wil ik nog wel eens over denken.
Maar wat werkt nu het beste? Tandpasta, Displex, zilverpoets?
Heeft Motorola een speciaal laagje op het display dat zou kunnen aangetast worden door het polijst-spul?
Vorige week heeft mijn gsm in mijn broekzak gezeten samen met wat sleutels. Gevolg: display hinderlijk bekrast. Ben er goed ziek van. Ander display kost 30 euro exc. BTW, dus daar wil ik nog wel eens over denken.
Heeft Motorola een speciaal laagje op het display dat zou kunnen aangetast worden door het polijst-spul?
Verwijderd
hee gast,Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:03:
Nog even iets:
ik hoop dat je wat erop kan vinden, en het post, ik heb een klein krasje nu en ik heb op al mn foons veel krassen gehad... dus deze zal binnenkort ook wel flink bekrast zijn...
Nog een vraagje waar heb je dat display gevonden??? ben wel benieuwd, ik had dat in mn achterhoofd als optie om een nieuwe erop te zetten over een paar maanden... alvast bedankt
Verwijderd
Er stond ooit een los displaytje op ebay. Maar ik heb Evic in Echt (Limburg) gemaild met de vraag wat dat kost. Een display kun je zelf niet vervangen zeggen ze (niet goed water- en stofdicht te krijgen denk ik). Dus je kan de gsm opsturen (duurt 5 dagen) of even langsgaan. Dan kun je er op wachten.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 23:10:
[...]
hee gast,
ik hoop dat je wat erop kan vinden, en het post, ik heb een klein krasje nu en ik heb op al mn foons veel krassen gehad... dus deze zal binnenkort ook wel flink bekrast zijn...
Nog een vraagje waar heb je dat display gevonden??? ben wel benieuwd, ik had dat in mn achterhoofd als optie om een nieuwe erop te zetten over een paar maanden... alvast bedankt
Ik denk dat ik maar eens voorzichtig een potje displex ga proberen.
Verwijderd
Heren,
en Dames natuurlijk,
zojuist heb ik een bevestiging van typhone ontvangen, dat het contract voor het toestel (t-mobile) en de ps2 (woot!!) binnen is en verwerkt kan worden.
De keuze voor dit toestel (ik zocht eigenlijk iets heel anders) is voor een niet onbelangrijk deel bepaald (en in ieder geval bevestigd) door dit forum.
Mijn dank
grtz
p.s.
ik ben nog steeds op zoek naar een mobieltje met een telefoonboek van het type boomstructuur (vgl explorer). Als je iets weet.....
en Dames natuurlijk,
zojuist heb ik een bevestiging van typhone ontvangen, dat het contract voor het toestel (t-mobile) en de ps2 (woot!!) binnen is en verwerkt kan worden.
De keuze voor dit toestel (ik zocht eigenlijk iets heel anders) is voor een niet onbelangrijk deel bepaald (en in ieder geval bevestigd) door dit forum.
Mijn dank
grtz
p.s.
ik ben nog steeds op zoek naar een mobieltje met een telefoonboek van het type boomstructuur (vgl explorer). Als je iets weet.....
kan ik die usb kabel ook op win98se gebruiken?
ik krijg het iig niet aan de praat
[ Voor 31% gewijzigd door beschuitfluiter op 30-11-2004 17:43 ]
¯\_(ツ)_/¯
anyone?beschuitfluiter schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:18:
kan ik die usb kabel ook op win98se gebruiken?
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Denk dat weinig mensen meer met Win98 werken.....
Lukt het niet met de CD? Misschien eens kijken op de Motorola site?
Verwijderd
Mijn geduld raakt een beetje op met Expansys.nl, het is al 2 weken geleden en er staat nog 4 dagen
Verwijderd
Ja dat had ik op een gegeven moment ook, maar toen ik het kreeg was het ook nog eens de Asian version terwijl ik die gewone had besteld + ik kreeg er maar een 16mb trans-flash kaartje bij en een verkeerde stroom omvormerVerwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:50:
Mijn geduld raakt een beetje op met Expansys.nl, het is al 2 weken geleden en er staat nog 4 dagen
Verwijderd
Hmm... daar zit ik niet echt op te wachten. Maar je kreeg de Asian Version terwijl je de normale bestelt had?.. kreeg je dat wel een klein bedrag terug aangezien de Asian version goedkoper is..? en hoe heb je alle problemen opgelost dan? ( voor het geval dat het ook bij mij gebeurt )Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:04:
[...]
Ja dat had ik op een gegeven moment ook, maar toen ik het kreeg was het ook nog eens de Asian version terwijl ik die gewone had besteld + ik kreeg er maar een 16mb trans-flash kaartje bij en een verkeerde stroom omvormerGraag zou ik willen weten als je de telefoon ontvangt welke dingen jij erbij krijgt(dus wat allemaal in die doos zit)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 01:49 ]
Verwijderd
Ik had dus eerst de asian version besteld en betaald maar omdat die wachtijd langer was dan de gewone versie heb ik mijn bestelling telefonisch verandert naar de gewone versie. Toen kreeg ik een factuur waar ook opstond dat ik de gewone versie had besteld dus alles oke. Elke keer als ik mijn bestelling ging checken op de site via orderstatus stond er ook dat de gewone versie (e398 en niet e398asian) was verzonden naar mij. Toen ik het eindelijk had ontvangen en ik deed de doos open was alles in het chinees/engels en op de bijgeleverde factuur stond nu ineens e398 (china) wat ik heel vreemd vond omdat ik immers de gewone versie had besteld. Nu een week later kreeg ik een mail van expansys dat ik nog ff 25 euro moest overmaken omdat ik dus de gewone versie heb besteld en dat klopt ook alleen heb ik niet de gewone maar de asian versie gekregen, en je snapt natuurlijk wel dat ik niet eerder die 25 euro overmaak dan dat ik die gewone versie van de telefoon heb ontvangen, dus de zaak loopt nog!!!Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:52:
[...]
Hmm... daar zit ik niet echt op te wachten. Maar je kreeg de Asian Version terwijl je de normale bestelt had?.. kreeg je dat wel een klein bedrag terug aangezien de Asian version goedkoper is..? en hoe heb je alle problemen opgelost dan? ( voor het geval dat het ook bij mij gebeurt )
trouwens dit zelfde probleem heeft nog iemand op dit forum Mediax is zijn nick
Verwijderd
ben blij dat ik via bestelgsm.nl heb besteld als ik al dit gezeik hoor over expansys...
ik krijg nog eens €170,- op mijn rekening gestort van bestelgsm dus das ook nog eens ff rlxd. Wel nadeel voor sommige hier is de t-mobiel simlock, maar ja...
ik krijg nog eens €170,- op mijn rekening gestort van bestelgsm dus das ook nog eens ff rlxd. Wel nadeel voor sommige hier is de t-mobiel simlock, maar ja...
hoi ik had een vraagje ik zoek dus een GSM met camera en MP3 speler
en ik kwam dus op deze uit opzich een mooi dingetje maar nu mijn vraagjes
-hoelang houd de telefoon het uit met de MP3 speler aan
-kan je het scherm uitdoen tijden het mp3 spelen
-zijn er grotere geheugenkaartjes verkrijgbaar dan 128MB
-is dit verder wel een fijne foon
-kan je er andere progeamma's op installeren (net als een smartphone)
-kan iemand een paar live pics maken naast een aansteker ofzo
alvast bedankt
-is dit verder wel een fijne foon
-kan iemand een paar live pics maken naast een aansteker ofzo
alvast bedankt
Verwijderd
-ik luister iets van 4/5 uur mp3 per dag, en dan moet ik hem een x in de 2 dagen opladen.hellrazor schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:42:
hoi ik had een vraagje ik zoek dus een GSM met camera en MP3 speler
-is dit verder wel een fijne foon![]()
-kan iemand een paar live pics maken naast een aansteker ofzo![]()
alvast bedankt
-ja, hets cherm kan uit en op toetsblokkeren.
-over een tijdje heb transflash kaarten groter dan 128 mb, ik d8 al in januari, maar dat weet ik niet zeker...
-hij is wel kewl, relaxte foon, leuke mogelijkheden, fijne toetsen enzo enzo enzo
-niet zoals smartphone je kan er gewoon java applicaties en spelletjes opzetten
-dat kan iemand wel... mn dig cam heeft mn vriendin nu geleend dus kan ff geen pics maken, maar je hebt er duizenden op internet... maar hij is net zoiets als de nokia 3310 qua formaat...
dus da wast
nope, nergens vanaf cd staat een driver die werkt en ook op de site en via google kan ik niets vinden...Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:30:
[...]
Denk dat weinig mensen meer met Win98 werken.....
Lukt het niet met de CD? Misschien eens kijken op de Motorola site?
Ga ook echt geen XP draaien op mijn grafbak thuis..
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Heb mijn order maar gecanceled bij www.Expansys.nl, had hem allang moeten hebben en nu staat er ineens dat ze hem op verzoek bestellen. Duurt het zeker nog een paar weken. Nou laat maar zitten hoor...
Hopelijk gaan ze niet moeilijk doen met geld terugstorten., Heb daar dus echt geen zin in. Dus mensen, niet bestellen bij Expansys.nl!!!!!
tenzij je alle tijd van de wereld hebt...
Hopelijk gaan ze niet moeilijk doen met geld terugstorten., Heb daar dus echt geen zin in. Dus mensen, niet bestellen bij Expansys.nl!!!!!
tenzij je alle tijd van de wereld hebt...
weet er trouwens iemand wanneer er precies grotere TF kaartjes te koop zijn?
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
@ beschuitfluiter
er zijn 256 kaartjes beschikbaar
kijk anders even op sandisc.com
en dan tranceflash en product foto's
er zijn 256 kaartjes beschikbaar
kijk anders even op sandisc.com
en dan tranceflash en product foto's
Precies weet ik het niet, maar het volgende persbericht van SanDisk zegt "models are expected to ship worldwide starting in January". Nog heel even wachten dus.beschuitfluiter schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:38:
weet er trouwens iemand wanneer er precies grotere TF kaartjes te koop zijn?
http://www.sandisk.com/pressrelease/20041109a.htm
edit
@tijgertje
Lekkere research...

http://www.sandisk.com/retail/transflash.asp
[ Voor 35% gewijzigd door Tjelle op 08-12-2004 00:59 ]
weet iemand een shop die goedkoper is voor deze e398 dan de t-mobile shop? Ik wil graag een één jarig abonement van ca 30 euro p/maand icm deze telefoon. Suggesties zijn welkom.
Trouwens zie dat iemand hem bij typhone.nl vandaan heeft?maar zie nergens de e398 op hun site
Trouwens zie dat iemand hem bij typhone.nl vandaan heeft?maar zie nergens de e398 op hun site
stond bij de aanbiedingpagina in het begin...
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
hey,
woensdag m'n mobieltje ontvangen van typhone tesamen met de pstwo
(gelijk gta san andreas gehaald!).
Afijn, het mobieltje ziet er tof uit en het meeste schijnt het nog wel te doen ook. Enkele vragen nog die jullie (hopelijk) kunnen beantwoorden.
1) wat is een activatielijst (in organiser)? Dit was al in dit draadje gesteld, maar heb nog niet een antwoord kunnen vinden.
[edit: gevonden, staat gewoon in het manual --> omet mezelf toch ns aanleren dat te lezen)
2) keb een kort mp-3tje via usb op de geheugenkaart gezet in de folder ringtones (krijg mpt niet aan de praat). Hoe kan ik dit mp3tje als ringtone gebruiken??
Terzijde.. audacity is een geweldig freeware progje om allerlei audio te editen.
3) zijn er instellingen voor het telefoonboek? Nu worden alle nummers voor een bepaald contactpersoon in de lijst contacten getoond. dit betekent dat een contactpersoon met meerdere nummers ook meerdere malen in de contactlijst staat, en dat slaat natuurlijk nergens op. [edit: ook gevonden dankzij howards: via phonebook, setup, sortering]
Ik zoek ondertussen howard forums af.
groeten
woensdag m'n mobieltje ontvangen van typhone tesamen met de pstwo
Afijn, het mobieltje ziet er tof uit en het meeste schijnt het nog wel te doen ook. Enkele vragen nog die jullie (hopelijk) kunnen beantwoorden.
1) wat is een activatielijst (in organiser)? Dit was al in dit draadje gesteld, maar heb nog niet een antwoord kunnen vinden.
[edit: gevonden, staat gewoon in het manual --> omet mezelf toch ns aanleren dat te lezen)
2) keb een kort mp-3tje via usb op de geheugenkaart gezet in de folder ringtones (krijg mpt niet aan de praat). Hoe kan ik dit mp3tje als ringtone gebruiken??
Terzijde.. audacity is een geweldig freeware progje om allerlei audio te editen.
3) zijn er instellingen voor het telefoonboek? Nu worden alle nummers voor een bepaald contactpersoon in de lijst contacten getoond. dit betekent dat een contactpersoon met meerdere nummers ook meerdere malen in de contactlijst staat, en dat slaat natuurlijk nergens op. [edit: ook gevonden dankzij howards: via phonebook, setup, sortering]
Ik zoek ondertussen howard forums af.
groeten
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 16:00 ]