Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Even een megakick, maar ik zit met het volgende:

Kameraad van me heeft deze telefoon ongeveer 3kwart jaar geleden gekocht, werkte prima enzo. Toen heeft hij zitten flashen en dergelijke, maar nu is er iets fout gegaan en gaathij niet meer aan, volgens hem zit er nu geen software op en dat hij daarom niet start.

Volgens hem konden we hem weer maken, alleen het probleem is dat zijn accu helemaal leeg is. Opladen werkt niet omdat de telefoon het dus niet doet zegt hij.

Weet iemand wat ik het beste kan doen? of is er iemand in de buurt van groningen die zijn batterij kan en wil opladen?

En nog een vraagje; kan je de telefoon voorzien van een geheel nieuw frontje? Of kunnen er enkel delen af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
Iemand zoeken die een Motorola heeft? Volgens mij heeft de RAZR V3 dezelfde aansluiting. Opladen werkt natuurlijk niet, dacht dat er iets met de oplader was. Maar volgens moet hij wel op kunnen laden hoor, zelfs als de software er niet op staat.

[ Voor 48% gewijzigd door MarcoC op 14-02-2007 00:36 ]

• KRG

KRG

Ik heb de telefoon nu meegekregen, maar:

-Hij geeft niks zichtbaars aan mbt opladen
-Hij gaat niet aan
-Motorola Explorer denkt dat hij niet is aangesloten

Moet je eerst software installeren voordat enig 3dparty programma de telefoon herkent? Zo ja welke?

Wat raden jullie mij aan om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Hallo,

Inmiddels heb ik de accu weten op te laden bij een telefoonboer, hierna hebben we diverse dingen geprobeerd, en opeens gaf de telefoon een teken van leven. Hierna hebben we geprobeerd om de telefoon te flashen met R372_G_0E.20.26R_flash file. Met succes; althans, hij startte op, net als vroeger, maar we hadden geen menu of iets dergelijks. We zaten in het standaard motorola menu, hoefden geen pin in te voeren, maar we zagen ook alleen de balk bovenin, met accu netwerk etc.

Nu hebben we achtereenvolgens geprobeerd diverse andere files te flashen, maar aldoor als dit volgens het programma PST 6.7multiflashflex, maar wanneer dit gebeurd is. Krijg ik enkel aldoor de bootloader. Terwijl de bootloader wel aangeeft dat er software op staat.

Hoe krijg ik nu gewoon weer werkende software op mn telefoon?

-Ik heb geen backups gemaakt, want mijn telefoon deed het op een onverwacht moment niet meer
-Ik kom gewoon in de bootloader ( versie 07.d0 )

Ik zie door de bomen het bos niet meer, kunnen jullie me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit forum, de motorola E398, heb ik veel diverse dingen gelezen. Ik heb mijn E398 nu ruim anderhalf jaar, via T-Mobile. Nu laadt mijn mob ineens steeds op, om vervolgens werkelijk leeg te lopen. Volgens iemand van de Phone House moest er een software upgrade zijn. Maar die kan ik nergens vinden. Mijn mob vindt ook het geheugenkaartje niet meer. Wat kan ik doen en hoe?
Groet van een echte leek om mobiel gebied ;)
Marit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
Voor het geheugenkaartje zou ik een ander kaartje proberen of het meegeleverde kaartje in de cardreader op je PC formatteren. Die softwareupdate mag je niet niet zelf doen, het is wel mogelijk om het te doen maar voor een leek (zoals je zelf zegt) lijkt het me niet echt te doen. Dan zou je hem moeten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Bakove schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:07:
Is er iemand die al geprobeerd heeft of 1 GB transflash goed werkt in deze foon?
Om maar antwoord te geven op mijn eigen vraag: Ja..
Niet dat t nog erg veel mensen zal boeien.. Maar Ik heb vandaag een Kingston 1GB MicroSD kaartje gekocht voor een andere telefoon.. en gewoon uit nieuwsgierigheid effe uitgeprobeerd in de E398.. en hij wordt gewoon herkend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn motorola e398 geflasht maar het is niet helemaal gelukt. Mijn telefoon wil nu niet meer opstarten :'( Zou iemand mij hier kunnen helpe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Kan je nog in de bootloader komen?

Doe eens * # en de rode knop tegelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is me gelukt ben in de bootloader gekomen en heb mijn backup er weer opgezet. Vervolgens heb ik hem geflasht naar 42R for all en vervolgens naar starterxp. Nu is mijn vraag alleen hoe krijg ik de nederlandse taal erop.
heb al vanalles geprobeert maar hij pakt geen een language pack
dan krijg ik een error.
Als ik ze met SHXCoDec vergelijk zijn ze ook niet hetzelfde dus wie heeft of weet waar ik een dutch language pack kan krijgen voor mij starterXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

De languagepack zit altijd nog met een bootloader geintegreerd, deze moety je nog even splitten en dan het losse languagepack bestand in een MP includen, of los uploaden, maar dat laatste heb ik zelf nooit geprobeerd.

StarterVista is ook erg vet, die draai ik nu zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt dat je zo snel antwoord maar ik zit nog met een probleen:
Ik wil graag het Nederlandse language pack voor deze flash hebben Starter XP i3.46R.p2
ik heb die er al wel opstaan enzo maar ik kan geen Dutch language pack vinden die erop kan. Ik heb met SHXCoDec de Starter XP i3.46R.p2 engelse tekst bekeken en eruit gehaald en in een .txt opgeslagen toen heb ik dat bij een NL language pack gedaan toen ik ze ging controleren om te kijken of ze het zelfde waren bleek dat van niet te zijn. Zou het kunnen zijn dat er nog geen NL Language pack is voor Starter XP i3.46R.p2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarterVista is ook erg vet, die draai ik nu zelf.

Heb je deze met NL Languagepack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ja, die heb ik er zelf ingezet, kwestie van languagpack downloaden van e398mod.com deze splitten en dan het languagebestandje in de MP vervangen door die gesplitte.

Ik heb zelf het keypad probleem, waardoor de helft van de toetsen niet werkt. Soms werkt hij na een weekje te laten liggen wel weer. Ik ga hem nog schoonmaken. Weet iemand waar em dit in zit?

EDIT: een langpack is geloof ik niet specifiek voor een MP, maar meer voor het type. Voor de 64 46R is geloof ik wel degelijk een NL languagepack, bij startervista iig wel.

[ Voor 19% gewijzigd door KRG op 14-07-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt met het NL languagepack voor StarterXP en voor StarterVista

Ik heb verder nog een probleem dat mijn geluid het niet doet als ik muziek afspeel en het geluid van de toetsen doen het ook niet. Als ik gebeld wordt doet het geluid het bij de ringtone wel :? Heeft iemand hier nog meer problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Speel es muziek af en druk dan op de volume toetsen? Stond ie niet gewoon op 0?

En speel je af met de stock media speler of met iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel me muziek af met iTunes daar geeft hij geen geluid maar met de standaard player ook niet als ik wordt gebelt geeft de ringtone wel geluid maar als ik dan opneem en dan praat dan hoort de gene aan de andere kant me niet en ik hoor niets wat die gene tegen mij zegt het volume staat niet op nul maar of 4 of 7. Kan het een instelling zijn die het geluid blokkeert ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij alsjeblieft helpen mijn geluid doet het helemaal niet meer :'( als ik word gebelt dan hoor ik degene aan de andere kant niet en hij hoort mij ook niet muziek ook geen geluid bij opstarten of afsluiten ook geen geluid. Alleen als ik gebelt word doet de ringtone geluid het wel maar verder niet.

Alsjeblieft help mij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Probeer eens de originele motorola MP, werkt het dan nog? Anders even openschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met MP? Ik heb geprobeert de backup erop te zetten maar mijn backup doet het niet :? als ik hem naar mijn backup flash dan krijg ik hem niet meer aan dan kan ik alleen via die 4+5 e pin te verbinden in de bootloader komen :? Maar is het niet raar dat het geluid het wel doet als ik gebelt word? Maar verder nergens :? Ik zal hem ff openschroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan openschroeven begin ik niet aan te bang om hem helemaal te slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem als ik mijn backup weer op mijn Motorola E398 flash kan ik hem niet meer opstarten ik kan nog wel in de bootloader komen maar dan staat er SW Version: NOT FOUND weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen om tog mijn backup van mijn originele software er weer op kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

MP = MonsterPack, een gemodificeerde software van iemand, met soms meer of andere mogelijkheden. StarterXP, StarterVista e.d. zijn voorbeelden van dergelijke Monsterpacks.

Waarschijnlijk is je backup corrupt oid, misschien de originele Motorola E398 er weer op flashen? Deze is overal nog wel te vinden op internet. Als je hem niet in het Nederlands vindt, kan je gewoon weer de languagepack replacen met dat losse NL-bestandje.

Openschroeven valt best mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat op internet gezocht naar de originele Motorola E398 software maar zonder resultaat. Weet jij misschien waar je hem kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Probeer eens op www.e398mod.com of www.motomodders.com of daar even op de fora kijken naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op die sites gekeken op de fora en ook nog ff gegoogled ik ben 1 site tegengekomen waar hij opstaat alleen lukt het me niet om ze te downloaden dit is de site http://www.gsm-download.o...les/E398/R372_G_0E.20.59R Zo iemand kunnen kijken of het hem wel lukt om ze te downloaden
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste