[cooling] Arctic Cooling ervaring topic...

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 5.428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir5alL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2024

Sir5alL

00wnz me...

peddro schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:35:
zolang je het standaart koelertje er op houdt op de Northbridge zal het geen problemen geven, maar als je een Zalman passieve koelblok erop wilt doen gaat dat niet passen ;) (met arctic silencer 6)
zitten :)
Toch maakt die northbridge koeler mij teveel lawaai van m'n Asus Sli 939. Alternatieven van passieve northbridge koelblokken icm arctic silencer NV 6 die wel passen?

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

star-saber

Ryzen

dat wil ik ook wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:25

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand een online shop die de VGA Silencer v3 ook echt heeft? Want bij de sites uit de SP zie ik 'em niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Wout schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:44:
Weet iemand een online shop die de VGA Silencer v3 ook echt heeft? Want bij de sites uit de SP zie ik 'em niet staan.
pricewatch: Arctic Cooling VGA Silencer (Rev. 3)

[ Voor 74% gewijzigd door greatgonzo op 29-04-2005 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Sir5alL schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:02:
[...]

Toch maakt die northbridge koeler mij teveel lawaai van m'n Asus Sli 939. Alternatieven van passieve northbridge koelblokken icm arctic silencer NV 6 die wel passen?
Er is hier iemand op Got, die een stuk uit de Silencer gezaagd heeft, en hem zo meteen het zalman blokkie laat koelen. Ik ben even opzoek naar dat plaatje ergens op Got. Maar zo standaard past het niet. Als je nog een vga/chipset oplossing moet aanschaffen, zou ik voor de zalman gaan. Als je de silencer al hebt, dan zou ik die oplossing doen, door een stuk van dat plastic weg te zagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Ik ben van plan om de Arctic Freezer 4 te gaan kopen voor mijn Intel P4 @ 3,06 Ghz HT. Goed idee?
Want de boxed cooler maakt te veel lawaai en werkt op een laag toerental niet goed genoeg...
Maar omdat er nog wel eens problemen zijn met het plaatsen van de cooler op verschillende moederborden wilde ik weten of dat met deze ook was. Hij is gewoon te bevestigen in de standaard plastic houder? Maar belangrijker, kan die op de Gigabyte 8KNXP rev 1.0?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race Eend schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:08:
[...]

Er is hier iemand op Got, die een stuk uit de Silencer gezaagd heeft, en hem zo meteen het zalman blokkie laat koelen. Ik ben even opzoek naar dat plaatje ergens op Got. Maar zo standaard past het niet. Als je nog een vga/chipset oplossing moet aanschaffen, zou ik voor de zalman gaan. Als je de silencer al hebt, dan zou ik die oplossing doen, door een stuk van dat plastic weg te zagen
Jij bedoelt deze: Zalman onder Silencer

Let er dan wel op dat je de gele koopt en niet de blauwe, het is namelijk niet zeker of het daarmee ook op deze manier kan. Sommige zeggen van niet, anders zeggen misschien net wel. Ik ga het iig proberen en zal mijn bevindingen in dit topic posten: ander topic over de NB op de A8N SLI (deluxe). In dit topic staan nog meer nuttige plaatjes en er komen dus nog meer nuttige plaatsen bij als ik over 2 weken mijn systeem binnen heb.

Een andere oplossing voor als je geen SLI gebruikt is je VGA kaart in het onderste slot stoppen. Dan heb je ruimte genoeg voor een Zalman NB koeler (zelfs die blauwe). Je moet dan wel de jumpers van je mobo op SLI zetten zodat beide sloten 8x zijn ipv de bovenste 16x en de onderste 1x!
Dit idee komt niet van mij, maar van race-eend (moet hem toch ff credit geven natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 02:00:
[...]

Jij bedoelt deze: Zalman onder Silencer

Let er dan wel op dat je de gele koopt en niet de blauwe, het is namelijk niet zeker of het daarmee ook op deze manier kan. Sommige zeggen van niet, anders zeggen misschien net wel. Ik ga het iig proberen en zal mijn bevindingen in dit topic posten: ander topic over de NB op de A8N SLI (deluxe). In dit topic staan nog meer nuttige plaatjes en er komen dus nog meer nuttige plaatsen bij als ik over 2 weken mijn systeem binnen heb.

Een andere oplossing voor als je geen SLI gebruikt is je VGA kaart in het onderste slot stoppen. Dan heb je ruimte genoeg voor een Zalman NB koeler (zelfs die blauwe). Je moet dan wel de jumpers van je mobo op SLI zetten zodat beide sloten 8x zijn ipv de bovenste 16x en de onderste 1x!
Dit idee komt niet van mij, maar van race-eend (moet hem toch ff credit geven natuurlijk :P)
Haha, ja ook aan dit topic is ie wel nuttig om toe te voegen ja.. !!
Thx voor de credits :>

Overigens:
Vga in 2e slot is niet langzamer, ergens op internet had iemand dat getest.. en die kwam op 20 punten lager uit in 3dmark.. Dat is :
1. Binnen de marge van 3dmark, de ene keer valt de score wat hoger uit dan de andere keer.
2. Totaal geen merkbaar verschil.. 20 punten is nog minder dan 5 mhz overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:20
vegterb schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 00:18:
Ik ben van plan om de Arctic Freezer 4 te gaan kopen voor mijn Intel P4 @ 3,06 Ghz HT. Goed idee?
Want de boxed cooler maakt te veel lawaai en werkt op een laag toerental niet goed genoeg...
Maar omdat er nog wel eens problemen zijn met het plaatsen van de cooler op verschillende moederborden wilde ik weten of dat met deze ook was. Hij is gewoon te bevestigen in de standaard plastic houder? Maar belangrijker, kan die op de Gigabyte 8KNXP rev 1.0?
Die koeler houdt een P4 Prescott 3.0 GHz hier op max 55 graden op een laag toerental (geregeld door de bios, maar die heeft gewoon geen zin harder te draaien bij die temp). Aangezien de 3,06 GHz ook behoorlijk wat warmte ontwikkeld, zou dat dus geen probleem moeten zijn. Indien nodig kan de fan ook nog harder gaan draaien.

De fan is in ieder geval ook op full-speed onhoorbaar.
Hij moet gewoon op de plastic houder bevestigd worden ja en hij past ook op jouw moederbord, ja. Het is een mooie en hele lichte koeler en hij is nauwelijks groter in omvang dan de plastic houder. Hij gaat de hoogte in. Halen dat ding! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Nadat ik de Ultra 4 TC heb gehaald voor mijn broertje's pc, ben ik ook van plan om mijzelf zo'n CPU cooler cadeau te gaan doen, echter heb ik een AMD processor met C'nQ. Mijn CPU fan wordt dus geregeld door de moederbord.

Nou vraag ik me af, kan moet ik dan een Ultra 64 TC of geen TC halen? Ik weet niet of de moederbord rekening houdt dat de Ultra 64 maar 2500 toeren/min kan draaien, da's veel minder dan de boxed cooler die nu in mijn systeem zit. Als ik die TC neem, dan kan ik mijn moederbord geheel buiten beschouwing laten en de CPU cooler het lekker laten uitzoeken.

Dus wat lijkt jullie de beter optie?
Het prijsverschil tussen TC en niet TC bedraagt 2 euro, dus daar hoef ik het niet voor te doen. :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Iavak op 22-06-2005 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
je kunt dan altijd cool en quiet uitzetten of gewoon de tc kabel doorknippen van de fan....
dus het maakt helemaal nix uit .:) het beste is gewoon om C & Q uit te zetten en het de fan zelf laten doen want dat is immers stiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Je hebt gelijk. Ik ben ook nog achter gekomen dat de TC koeler meer toeren kunnen draaien. In dit geval is het 2500 toeren voor de TC en 2300 voor de niet TC, wat dus betere koelprestaties moet geven in het voordeel van de TC.

Ik ben eruit, het word de Arctic Ultra 64 TC :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
laat maar...

[ Voor 100% gewijzigd door Speedfight op 07-07-2005 18:05 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Ik heb een Freezer 64 gekocht om te plaatsen op mijn Asus A8N SLI mobo, maar ik heb er een probleem mee. De koeler draait namelijk niet. Het maakt niet uit welke fanaansluiting ik gebruik op mijn moederbord, de fan draait gewoon niet. Eerst had ik er niet op gelet, maar pas toen het een beetje verbrand begin te stinken merkte ik dat de fan niet draaide. Gelukkig is mijn CPU niet doorgebrand!

Ik heb hem ook eens aangesloten op een ander moederbord (Aopen), maar ook daarop werkt ie niet. Op al de fanaansluitingen die ik heb geprobeerd werken andere fans gewoon normaal, dus daaraan ligt het niet.

Ik vind overigens dat de fan van de freezer 64 vrij stug is. Als ik die met mijn vinger ronddraai ondervind ik wel wat weerstand. Is dat normaal?

Het beste komt echter nog. Ik ga klagen bij mijn levernacier over een DOA. Zij zijn zo vriendelijk om me een nieuw exemplaar op te sturen, en wat raad je? ZELFDE probleem!! Ik heb hier nu twee van die freezer 64's liggen die niet willen werken! Ik word er gek van! Hoe kan dit nou? Iemand een idee?

ps. Ik heb trouwens ook een VGA silencer 6 gekocht voor op mijn 6600GT, en die werkt gewoon prima! Prachtig ding! Maar aan die freezer 64 kan ik echt niet aan uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Archeon schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:10:
Ik heb een Freezer 64 gekocht om te plaatsen op mijn Asus A8N SLI mobo, maar ik heb er een probleem mee. De koeler draait namelijk niet. Het maakt niet uit welke fanaansluiting ik gebruik op mijn moederbord, de fan draait gewoon niet. Eerst had ik er niet op gelet, maar pas toen het een beetje verbrand begin te stinken merkte ik dat de fan niet draaide. Gelukkig is mijn CPU niet doorgebrand!

Ik heb hem ook eens aangesloten op een ander moederbord (Aopen), maar ook daarop werkt ie niet. Op al de fanaansluitingen die ik heb geprobeerd werken andere fans gewoon normaal, dus daaraan ligt het niet.

Ik vind overigens dat de fan van de freezer 64 vrij stug is. Als ik die met mijn vinger ronddraai ondervind ik wel wat weerstand. Is dat normaal?

Het beste komt echter nog. Ik ga klagen bij mijn levernacier over een DOA. Zij zijn zo vriendelijk om me een nieuw exemplaar op te sturen, en wat raad je? ZELFDE probleem!! Ik heb hier nu twee van die freezer 64's liggen die niet willen werken! Ik word er gek van! Hoe kan dit nou? Iemand een idee?

ps. Ik heb trouwens ook een VGA silencer 6 gekocht voor op mijn 6600GT, en die werkt gewoon prima! Prachtig ding! Maar aan die freezer 64 kan ik echt niet aan uit!
Enige wat ik me kan bedenken is dat je moederbord(en) niet genoeg stroom (amperes) kunnen leveren op de fan aansluitingen, maar dat lijkt me erg sterk... toevallig een slechte batch ofzo lijkt het op.

Misschien even proberen hem op een verloopje naar een molex te zetten, dus niet via je moederbord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb nu een Atric Freezer 64. Super ding. Veel beter dan me CNP 7700-CU. Zalman werd 55-58 graden. De artic 44-49 :) prijs is lager en herrie iets minder dus toppie !! :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Laatst online: 20-08 10:10
Race Eend schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:39:
[...]

Enige wat ik me kan bedenken is dat je moederbord(en) niet genoeg stroom (amperes) kunnen leveren op de fan aansluitingen, maar dat lijkt me erg sterk... toevallig een slechte batch ofzo lijkt het op.
Zou kunnen, maar ik denk het niet. Ik heb beide ook eens geprobeerd op een ander bord van een ander merk. En ook daarop werkte het niet. Vreemd, niet?
En als het een slechte batch zou zijn, dan zouden toch meer klanten van Azerty problemen moeten hebben gehad? Ik kan toch echt niet geloven dat er maar twee slechte in die batch zaten, en dat ik die allebei toegezonden gekregen heb! Vergeet niet dat er tussen beide leveringen bijna twee weken verschil zaten. Niets is onmogelijk natuurlijk, maar ik kan het me niet indenken...
Misschien even proberen hem op een verloopje naar een molex te zetten, dus niet via je moederbord..
Goed idee. Helaas heb ik geen zo'n verloopje liggen hier. Dit weekend anders eens gaan neuzen bij de lokale PC boer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Astennu schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:25:
Ik heb nu een Atric Freezer 64. Super ding. Veel beter dan me CNP 7700-CU. Zalman werd 55-58 graden. De artic 44-49 :) prijs is lager en herrie iets minder dus toppie !! :)
En ookal zou hij niet beter presteren, hij is veel lichter (500gr versus bijna 1KG) en goedkoper (18 euro versus 35).

Ik vind Zalman maar een grote hype en voor mensen die aan merknaam en design een groter belang hechten dan prijs/prestatie verhouding en stilte. Ik heb een berg reviews gelezen van de Arctic Freezer 64 en 9 van de 10 reviews waren superenthousiast. Hij is ook direct vergeleken met de 7700cu.

Afbeeldingslocatie: http://www.driverheaven.net/reviews/ZalmanA64%20freezer/flashers/temps.jpg
(je temperaturen lijken redelijk overeen te komen, alles blijft iig onder de 50 graden wat gewoon prima is)
When running at 12v, Artic and Zalman heatsinks performed within a 1c tolerance both at stock and overclocked. Both coolers managed to stay under 50c at all times when running at 12v. It was only when the Zalman was run at its very quiet (5v) setting that the Freezer took the lead. however at 12v the Zalman wasn’t very quiet; it easily was the loudest component in the system. While the Arctic Cooler Freezer 64 was nearly inaudible at all times. Extra points for the Artic design so far.
http://www.driverheaven.n...anA64%20freezer/index.htm

18 euro, zelfde prijs als de boxed cooler van AMD, als je dus genoeg ruimte op je mobo hebt wordt het moeilijk om iets te bedenken waarom je NIET voor de Arctic Freezer 64 zou gaan :)

[ Voor 60% gewijzigd door Yokozuna op 13-07-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
Wat ik me alleen afvraag bij die VGA Silencers 5 voor de 6800 serie...

Ik heb nu dus een Leadtek A400 (6800GT), maar die wordt aan de achterkant met een behoorlijk groot blok ook gekoeld (actief, voorste fan 'blaast' daar ook dmv een gangetje gemaakt door Leadtek) Deze koeler is erg groot en zwaar, en ook zeer luidruchtig.

Nu wil ik deze koeler graag vervangen met de Silencer 5, maar wat ik mij afvraag: Koelt dit wel net zo goed, want deze is kleiner, minder zwaar (natuurkunde mensen!!!) en hij koelt de achterkant helemaal niet.

Hoe zit dat precies? In revieuws staat natuurlijk dat hij het goed doet, maar ik zie toch graag positieve en natuurlijk negatieve reacties van mensen die het zelf thuis hebben liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44
Ik heb een Silencer NV5 op mn GF6800GT zitten, maar ik vind het een ramp eigenlijk. Het is wel redelijk stil enzo, maar bij mij maakt de koeler geen goed contact met de core. Er zit een halve millimeter teveel ruimte...Ik heb er maar een flinke lap pasta tussen gedaan, maar eigenlijk moet ik dat ding naar de bezemkast verwijzen en er een knappe zalman op zetten...Jammer alleen dat ik door mn waterkoeling de kast lekker koel hou wat de harddisks wel fijn vinden. Die Silencer haalt daar zn lucht vandaan en het gaat naar buiten toe. De Zalman verspreid dat in de kast zelf :(

De temperaturen zoals gemeten in het nVidia Panel zitten tussen de 65 en de 75 in volgens mij, mede door het slechte contact...

[ Voor 11% gewijzigd door LosserNL op 14-07-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Dr Pro schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:20:
Wat ik me alleen afvraag bij die VGA Silencers 5 voor de 6800 serie...

Ik heb nu dus een Leadtek A400 (6800GT), maar die wordt aan de achterkant met een behoorlijk groot blok ook gekoeld (actief, voorste fan 'blaast' daar ook dmv een gangetje gemaakt door Leadtek) Deze koeler is erg groot en zwaar, en ook zeer luidruchtig.

Nu wil ik deze koeler graag vervangen met de Silencer 5, maar wat ik mij afvraag: Koelt dit wel net zo goed, want deze is kleiner, minder zwaar (natuurkunde mensen!!!) en hij koelt de achterkant helemaal niet.

Hoe zit dat precies? In revieuws staat natuurlijk dat hij het goed doet, maar ik zie toch graag positieve en natuurlijk negatieve reacties van mensen die het zelf thuis hebben liggen. :)
Dat de achterkant niet gekoeld word is niet zo'n heel groot probleem. Ik zou eerlijk gezegd voor de zalman VF700 gaan omdat mijn Silencer bromde :( En dat doen alle rev1's. Als je een rev2 kan is het het misschien waard want die hitte word direct de kast uitgeblazen maar een rev1 is niet 100% stil

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-12-2024
ik heb vandaag de Freezer 4 gekocht en ben hier zeer tevreden over

systeem

mobo: MSI 865PE Neo 2-FISR
Pocessor: Intel 2,8 so478

hij houd de processor netjes rond de 40 graden en hij is zo goed als onhoorbaar
ik heb hem bij gistron gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27
Gister heb ik een SuperSilent 4 ultra TC binnen gekregen, maar ik vond de onderkant van de heatsink nou niet echt glad:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nerdje/heatsink.JPG
(macro fototje)

Is dit bij de meeste heatsinks van Arctic zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Vandaag dan eindelijk mijn Arctic Silentium T1 case samen met de Arctic Freezer 64 binnen gekregen, en wat issie stil zeg :9

Van te voren twijfelde ik nog of mijn moederbord compatible zou zijn, aangezien de ide-aansluitingen niet recht op mijn moederbord staan, maar 90 graden gedraaid, waardoor ze tegen de harde schijf aan zouden komen. Echter is mijn moederbord +- 2cm smaller dan de standaard, dus gelukkig pastte het :)

Mijn systeem is nu iets koeler dan daarvoor, maar vele malen stillen _/-\o_

One happy customer :*)

edit: zelf vond ik de onderkant van die freezer ook niet bijsterglad, maar als het werkt, dan werkt het :P

[ Voor 10% gewijzigd door Benotti op 09-08-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de T5 binnen gekregen, mooi hoor.
Maar ik krijg mn harde schijf dus niet lekker in dat aluminium ophangdingetje :(
Hoe krijg ik dat het beste voor elkaar? En is ie er dan nog wel uit te krijgen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
ff op arctic-cooling.com de instructies downloaden (.pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 11:35

mcB

Ik heb nu ook al een tijdje de freezer 64. Aan overclocken zoe ik niet, maar ik wil niet te veel herrie.
Heb even getwijfeld of het een zalman CU moets worden of deze freezer. Het (te) enorm gewicht en prijs van de zalman hebben me doen besluiten voor de freezer te gaan.

Als die hard DPC'er (als die pc aan staat, dan kan ie maar beter wat nuttigs doen en meehelpen medicijnen te zoeken voor erge ziektes) heb ik mn 3500+ 24/7 aan staan op 100% load. De temperatuur blijft op 52 graden. Dat voor een superstille koeler en voor een superprijs,.. d:)b

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, heb ik gedaan en ik moet dan speciaal spul ervoor kopen en daar heb ik eerlijk gezegd niet zon zin in. Is er geen vervangbaar spul (huis, tuin en keuken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
DrNizeGuy schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:20:
Gister heb ik een SuperSilent 4 ultra TC binnen gekregen, maar ik vond de onderkant van de heatsink nou niet echt glad:
[afbeelding]
(macro fototje)

Is dit bij de meeste heatsinks van Arctic zo?
Klopt, veel arctics hebben dat, niet de allerduurste maar de goedkoperen zondere koperen onderplak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Topicstarter
idd, de koperen ondergrond is vaker wel wat gladder, ook niet helemaal glad natuurlijk, maar wel goed genoeg :)

Maar nu kun je leuk gaan polijsten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me dus af, ik heb een Geforce 6200 AGP versie. Nou staat er bij die compatabileit tabel nadrukkelijk een PCI-Express kaart. Past de NVidia Silencer nou wel of niet op mijn 6200? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens een Silencer voor de X800GT ? Bij Azerty vond ik hem niet, maar misschien passen de koelers van de X800 (XL, PRO) wel op de GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje een PRO4L op mn Celeron-D zitten, en ik moet zeggen dat als je veel moeite hebt gedaan om je systeem stil te krijgen (AOpen voeding, passieve gfx en nb), die koeler echt irritant luid is...

Daaruit blijkt nog maar eens dat geluid enorm persoonlijk is: wat de ene lekker stil vindt, is voor de andere ondraagzaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:36:
Ik vraag me dus af, ik heb een Geforce 6200 AGP versie. Nou staat er bij die compatabileit tabel nadrukkelijk een PCI-Express kaart. Past de NVidia Silencer nou wel of niet op mijn 6200? :?
Iemand? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me niet vergis, heeft die kaart een PCIe-AGP converter, die ook een heatsinkje heeft. Hierdoor kan het wel degelijk eens niet gaan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Laatst online: 13-09 12:42
sorry maar ik ben n00b op dit gebied.. ik wil een nieuwe kast kopen, maar wat is nou het verschil tussen een silentium T1,T2,T3,T4 en T5 ?? ik kan nergens iets vinden, alle specs zijn hetzelfde en de prijs ook.. ligt het dan alleen aan de buitenkant??

thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:36:
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:16:
Is er trouwens een Silencer voor de X800GT ? Bij Azerty vond ik hem niet, maar misschien passen de koelers van de X800 (XL, PRO) wel op de GT?
Hier kun je vast wel je antwoord vinden.

[ Voor 76% gewijzigd door Flesdop op 02-09-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
Stfnlln schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:20:
sorry maar ik ben n00b op dit gebied.. ik wil een nieuwe kast kopen, maar wat is nou het verschil tussen een silentium T1,T2,T3,T4 en T5 ?? ik kan nergens iets vinden, alle specs zijn hetzelfde en de prijs ook.. ligt het dan alleen aan de buitenkant??

thnx alvast!
Van de binnenkant zijn ze allemaal hetzelfde, dus je hebt gewoon de keuze tussen verschillende smaken... dus kies je gewoon eentje uit die je leuk vind :)

De kasten werken echt prima, alles is makkelijk te installeren en duidelijk... geen scherpe randen...
En het geluid is heerlijk zacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 20:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Persoonlijk vind ik het niet echt praktische kasten, als je een beetje uitgebreid systeem hebt kun je het niet in de kast kwijt of is de voeding te zwak :P
Wel handig als je voor iemand een simpel stil bakje moet bouwen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik heb niet echt een simpele bak (1 harde schijf en cd brander nog) maar deze kast en voeding trekken het zonder problem hoor. Lekker koel en stil :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 20:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Arctic kennende zal de voeding vast wel van erg goede kwaliteit zijn, daar twijfel ik niet aan.
Maar ik zou mijn systeem er niet in kunnen en willen bouwen, ik bedoel 2 branders+ 2 (Fan) controllers daarmee zijn alle 5,25" bays vol dus dat kan ik niet meer uitbreiden. 4 HD's waarvan je er maar 1 kan monteren, + de rest van mijn systeem.
Dus als het atm zou passen zou het niets of nauwelijks ruimte bieden voor upgrades, niet erg practisch van arctic.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Laatst online: 13-09 12:42
merci beaucoup!

nou dan ga ik denk k maar voor de T2 die is iig mooi dicht aan de voorkant, heb k tenminste geen last van afwijkende kleuren van m'n dvd-speler enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
sapphire schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 01:29:
Arctic kennende zal de voeding vast wel van erg goede kwaliteit zijn, daar twijfel ik niet aan.
Maar ik zou mijn systeem er niet in kunnen en willen bouwen, ik bedoel 2 branders+ 2 (Fan) controllers daarmee zijn alle 5,25" bays vol dus dat kan ik niet meer uitbreiden. 4 HD's waarvan je er maar 1 kan monteren, + de rest van mijn systeem.
Dus als het atm zou passen zou het niets of nauwelijks ruimte bieden voor upgrades, niet erg practisch van arctic.
Met 4 harde schijven is het misschien ook wel een idee om een iets grotere dan normale kast te nemen, dat noem ik niet onpractisch van arctic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem... (ik ben hem absuluut niet tegengekomen op het forum)

Dit is het probleem.
Ik heb een Asus EAX700Pro VGA kaart.
En daarop wil ik een Arctic Silencer 1 Rev.2 schroeven.

Hij past wel maar de connector(s) die de fan aanstuurd past niet.

Zo ziet de kaart er exact uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.3dcard.com.ru/view/asusrx700pro/asusrx700pro.jpg

En dit zijn de connector(s) van de Arctic Silencer 1 Rev.2.
Afbeeldingslocatie: http://www.ap0calypse.com/scottrempel/ac/silencer18.jpg

De connectors die je ziet bij de tweede afbeelding is een 2 pins en een 3 pins.
De 2 pins past qua vorm wel, maar heeft maar 2 aansluitingen terwijl er 3 op de kaart zitten.

De 3 pins is gewoon te breed.

Heeft iemand zoiets dergelijks mee gemaakt en zo ja, hoe is die opgelost. Want het lijkt mij dat ik nu gewoon 2 kabeltje aan elkaar moet knuppen. Maar durf alleen niet te zeggen welke.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
ik denk dat je gewoon de 2 pins erop moet knappen... de 3e pin is vaak voor het uitlezen van de RPM's(aantal toeren waarop het fannetje draait)...

Ik weet trouwens niet cker of het gaat werken, maar er is een grote kans dat het werkt :)

*uit het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ik de 2 pins connecter erop wil plaatsen zit ik met het volgende....
Er zitten 3 pinnentjes... dus welke van de 3 pinnentjes moet weg?

Of zou ik gewoon proberen, zwart aan zwart en rood aan rood te koppelen???

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
hoe bedoel je met koppelen, toch niet aan elkaar hoop ik? ;)

maar het plaatje van je grafische kaart doet het niet, misschien kun je even een duidelijke foto plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs de Freezer 4 voor een pentium 4 gekocht. Mijn temps voorheen waren:
cpu idle:65c
cpu load:81c
casetemp:35c
mobotemp:41c

daarna heb ik 3 80mm fans ingebouwd, 1 op me videokaart (ati radeon 9600 pro), 1 rear-case outtake, en 1 bovenin me kast, als outtake. verder heb ik 2 60mm fans aan de voorkant van me pc gebouwd, dit zijn de intake-fans. ik heb de stock-cooler van de P4 verwijderd, en de freezer 4 hier geplaatst. Ik heb genoeg koelpasta gebruikt, en de cooler zit goed, MAAR:

mijn temperaturen zijn echt bijna nix veranderd!!!

Temps nu:
cpu load:78c
casetemp:33c
mobotemp:40c

Ik heb mijn P4 nu nog niet eens overgeclocked, hij draait nu zelfs underclocked...

CPU: P4 Northwood 2.0 Ghz @1992.6 Mhz

Ik heb nadat ik al mijn fans heb ingebouwd gekeken naar de Cooling system thermal resistance, m.b.v. Sisoft Sandra 2005. deze gaf als thermal resistance: 0,71c/W. Dit is volgens mij veeeel te hoog, de specs van de freezer 4 zeggen dat dit ronde de 0,20c/W hoort te liggen. mijn cpu krijgt trouwens +/- 48W. Mijn mobo is trouwens zo'n MSI/Medion ding, MS-6513. (komt uit Aldi-PC)

Kan iemand mij vertellen wat er mis zou kunnen zijn? Ik weet t namelijk niet, en ik volg nog wel een ICT-opleiding ook... ik schaam me... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoo.... plaatje aangepast.

Even over de kabels... jah daar dacht wel aan...

Ongeveer zo...
Connector van de standaard koeler.
1. zwart
2. blauw
3. rood

Connector van de Arctic koeler.
1. rood
2. zwart

En dan dacht ik om draadje 1 van de standaard koeler te koppelen met draadje 2 van de Arctic koeler.

En het draadje 3 van de standaard koeler te koppelen met draadje 1 van de Arctic koeler.

En het blauwe draadje van de standaard koeler maar te vergeten... want die zou dan waarschijnlijk te maken hebben met de FAN controller???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
De blauwe is waarschijnlijk de "toerenteller" en verder zou je idee heel goed uit kunnen gaan pakken...

Ik dacht namelijk dat je de rode en de zwarte aan elkaar wou knuppen :P

Dus knip maar door en soldeer/kroonsteentje ertussen!

@DJD4:

Er zit genoeg koelpasta tussen, wat bedoel je met genoeg?

Het is de bedoeling dat er maar een heel klein laagje van een halve milimeter om het zo maar te zeggen erop komt, en netjes egaal wordt verspreid over de core...

[ Voor 35% gewijzigd door peddro op 03-10-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep... dat ga ik vanavond gelijk doen.... en dan hoor je het resultaat wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:41:
Ik heb onlangs de Freezer 4 voor een pentium 4 gekocht. Mijn temps voorheen waren:
cpu load:81c
casetemp:35c
mobotemp:41c

daarna heb ik 3 80mm fans ingebouwd, 1 op me videokaart (ati radeon 9600 pro), 1 rear-case outtake, en 1 bovenin me kast, als outtake. verder heb ik 2 60mm fans aan de voorkant van me pc gebouwd, dit zijn de intake-fans. ik heb de stock-cooler van de P4 verwijderd, en de freezer 4 hier geplaatst. Ik heb genoeg koelpasta gebruikt, en de cooler zit goed, MAAR:

mijn temperaturen zijn echt bijna nix veranderd!!!
Ik zou als ik jou was één van de koelers omdraaien om een betere airflow te maken. Hij heeft nu alleen maar outtake... en er moet ook wel lucht naar binnen.
Maar ik zou ook zeker goed controleren of je echt niet te veel koelpasta erop opgesmeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo... het allemaal gelukt hoor... Let the OverClocking begin!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvast bedankt voor jullie reacties, ik heb nu nog 1 80mm fan in de zijkant van me kast erbij gemaakt.(intake). ik heb de freezer 4 van me processor afgehaald, de koelpasta bekeken, dit zit perfect egaal verspreidt, en er zit zeker niet teveel op.
Nadat ik de koeler weer gemonteerd had, en windows draaide weer, heb ik in SiSoft Sandra weer gekeken naar mijn temps, die van me processor is nu iets minder geworden, nl: 58c @idle, & 67 @load. als cooling system thermal resistance geeft ie nu aan: 0,62c/W en me processor krijgt nog steeds ongeveer 48 Watt.

Kan ik verder nog iets doen om me processortemp naar beneden te krijgen? ik denk dat ik nog ruimte heb voor 2 á 3 80mm fans.

Zou het trouwens iets uitmaken als ik de plaats waar de processor op het moederbord zit, vanaf de achterkant (van het mobo) extra zou afkoelen dmv een fan? 8)7

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal zit de processor standaard links boven.

En even voor jou met je Freezer 4 koeler heb ik even heel snel in (almighty) Paint iets getekend.
Ik weet namelijk niet wat bij jou exact de situatie is maar ik denk dat je het op deze manier het beste kan installeren.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sdalsem/situatie.JPG

Here you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:29:
Meestal zit de processor standaard links boven.

En even voor jou met je Freezer 4 koeler heb ik even heel snel in (almighty) Paint iets getekend.
Ik weet namelijk niet wat bij jou exact de situatie is maar ik denk dat je het op deze manier het beste kan installeren.

[afbeelding]

Here you go!
Heb een freezer 64 en die fan blaast tegen het blok aan en zuigt niet. dus als je de freezer 180 graden draait blaast hij naar buiten. ( of draai 90 graden en laat hem omhoog blazen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
Als je op het plaatje de freezer omdraait heeft het wel veel nut, maar zo niet... ;)

Je kunt natuurlijk ook alle fans andersom zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peddro schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:13:
Als je op het plaatje de freezer omdraait heeft het wel veel nut, maar zo niet... ;)

Je kunt natuurlijk ook alle fans andersom zetten :P
Nee, dat kan niet, want je wilt je intake fans graag zou laag mogelijk, en de outtake fans graag zo hoog mogelijk in je kast hebben :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

idd, warme lucht stijgt op, dus bovenste fan moet naar buiten worden geplaatst. Daarnaast klopt het nog niet want er moet ongeveer net zo veel lucht naar binnen als naar buiten gaan. En dan heb je mss ook nog een dualfan PSU...

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:30:
[...]

Nee, dat kan niet, want je wilt je intake fans graag zou laag mogelijk, en de outtake fans graag zo hoog mogelijk in je kast hebben :P ;)
Alleen als je een schone kamer hebt ja, anders krijg je een stofzuiger effect en mag je om de zoveel tijd je kast openmaken om hem schoon te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:49:
[...]

Alleen als je een schone kamer hebt ja, anders krijg je een stofzuiger effect en mag je om de zoveel tijd je kast openmaken om hem schoon te maken :P
Nooit gehoord van stof filters? Als je het andersom doet, ben je echt niet goed bezig, maar je moet het zelf weten hoor . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

K1n9_N01z3 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:47:
idd, warme lucht stijgt op, dus bovenste fan moet naar buiten worden geplaatst. Daarnaast klopt het nog niet want er moet ongeveer net zo veel lucht naar binnen als naar buiten gaan. En dan heb je mss ook nog een dualfan PSU...
Er gaat altijd evenveel lucht naar buiten als er naar binnen gaat hoor. PC fans zijn nooit sterk genoeg om een vacuum op te bouwen, plus dat kasten nooit luchtdicht zijn. Dus je zal nooit meer dan een minimale onderdruk kunnen bereiken. Met de nadruk op minimaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:50:
[...]

Nooit gehoord van stof filters? Als je het andersom doet, ben je echt niet goed bezig, maar je moet het zelf weten hoor . . .
Tuurlijk wel, en andersom moet je idd niet doen. Maar toch, mijn PC staat op een kamer waar laminaat ligt, en ook al stofzuigen we regelmatig, toch zit mijn kast steeds vol met stof, en ik heb gewoon een stoffilter erin zitten. (Antec Sonata kast) Zo'n stoffilter is te grof om het fijne stof tegen te houden, en een fijn filter zou de luchtstroom te erg hinderen. Dus het is een beetje een compromis. Maar het zal je kast iig niet stofvrij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar diegene waar die kast van is.... die had toch ook een koeler aan de zijkant?

Dan is het nog makkelijker... 2 intake en 2 outtake.

front - intake
leftside - intake
top - outtake
rear - outtake

Dan lijkt mij de verhouding erg goed....
En nog rekening te houden met je voeding die ook meestal (tegenwoordig) de lucht naar buiten zuigt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat de Silencer 5 rev. 2 ook op een ASUS AX800XT-PE (AGP)??? iemand ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:29:
Gaat de Silencer 5 rev. 2 ook op een ASUS AX800XT-PE (AGP)??? iemand ervaring mee?
als asus zich heeft gehouden aan de referencekaart van ATi zou het moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Arctic is bekend dat alle kaarten van Asus problemen krijgen en hebben met de aansluitingen op de kaart. Helaas... maar ze willen gewoonweg bij arctic geen andere connecters maken, is mij bekend.

Dus ik zou voor een andere optie kiezen... maar het kan wel gewoon hoor. Want het is bij mij ook gewoon gelukt! Maar het is niet de ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik ook mijn eigen Silentium T2 gekregen, en hij bevalt tot nu toe goed. Ik heb alleen het probleem dat die groene schuifjes niet op mijn cardreader van Apacer passen, er zit gewoon geen goede maat tussen. Zijn er meer mensen die hiermee ervaring hebben en hoe hebben jullie dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Laatst online: 21-05 10:09
Heej mensen,

Heeft iemand ervaring met deze kast?

Ik wil de Arctic Cooling Silentium T2 kopen, nou wil ik weten of mijn configuratie (zie specs) erin past.

Het is toch gewoon mogelijk om 2 harde schijven erin te stoppen?

Bedankt voor de info alvast

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
NickySantoro schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:01:
Heej mensen,

Heeft iemand ervaring met deze kast?

Ik wil de Arctic Cooling Silentium T2 kopen, nou wil ik weten of mijn configuratie (zie specs) erin past.

Het is toch gewoon mogelijk om 2 harde schijven erin te stoppen?

Bedankt voor de info alvast
Misschien moet je gewoon even Googelen naar 'n aantal foto's/reviews van die kast, zul je meteen zien dat er wel meer dan één hd in kan maar niet in de standaard silencer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik heb op dit moment een evga geforce 6800 ultra extreme (default clocks van 450/1200) agp met de standaard koeler. Ik wil nu echter een arctic koeler erop zetten om het geluid flink te verminderen en om de temps nog wat naar beneden te krijgen (+-85 onder heavy load). Aangezien ik fan ben van arctic (zeer goede én stille koeling tegen een bijzonder zacht prijsje) heb ik vele maanden geleden al een arctic kast gekocht evenals een arctic cpu koeler.

Nu wil ik dus echter óf de nv silencer 5 rev. 3, óf de accelero x1 erop zetten. Ik neig nu naar de accelero x1 om meerdere redenen. Ten eerst is de accelero nieuwer dan de nv silencer dus ga ik er van uit dat hij ook beter is (aangezien het ook heatpipes heeft) en daarnaast heeft mijn 6800ultra een dubbel pci bracket, dus dan zou de lucht die de nv silencer uitblaast gevangen blijven in de kast.

Nu zoek ik dus eigenlijk bevestiging dat de accelero x1 past op een 6800 agp. Iemand ervaring met deze kaart icm deze koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:26
om te beginnen , zit er bij de silencers geen bracket ? anders denk ik wel dat je met je dremel wel een mooi resultaat kunt bereiken

anders dan dat weet ik niet of de accelero x1 gaat passen , hij is namelijk gemaakt voor de 7800 serie

Out of the box? What box? There is no box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Laatst online: 09-09 21:04
laatst weer ff benchmarks gedraaid.

AMD643000+ @ 2350Mhz
kast: Silentium T1
rest specs in me sig

Actric Silencer 64 Ultra TC

Idle: 34 graden

cpu stressed: max 45 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Zou de TS mischien aangepast kunnen worden? Die is zooooo verouderd
(Er zijn inmiddels 5 inplaats van 2 kasten... Er is inmiddels al een half jaar een nieuwe Freezer (de PRO), sommige plaatjes werken niet... en ga zo maar door)

Het is erg leuk dat hier een topic over is en dat er aandacht aan word besteed, maar laat dat dan aub ook merken door de topicstart bij de houden, dat zou erg aardig zijn _/-\o_

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Ik heb nu de Silentium T2 en ik ben er heel tevreden over. _/-\o_

Ik heb een review gescreven bij de productsurvey voor als de mensen nog dingen willen weten over de kast.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb ook een nvsilencer 5, en heb zo'n plaat voor achterop de geheugenmodules, alleen er zijn geen schroeven oid om het te monteren, dus mijn vraag is, hoe doe ik dat? Of is dat ding niet nodig.
Op de achterkant zitten geen geheugenmodules...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Hej ik wil mijn zijpaneel van mijn Silentium T2 veranderen, ik wil er een window in maar ik ben een n00b in casemodden en weet niet hoe ik moet beginnen en wat ik allemaal moet gebruiken/kopen :(

Kan je het ook ergens laten doen?

Wil namelijk mijn zijpaneel niet vern**ken 8)7

edit: laat maar, in de FAQ zie ik al genoeg links, stom van mij :P |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Motabeatz op 26-04-2006 16:43 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Nu online

XyS

0.o.O

wie van jullie heeft die ARCTIC COOLING ACCELERO X2 ?
vraag me af, is die ook pas te maken op andere kaarten dan de x1800 / x1900, wat is het nou precies waarom h ij niet op anderen zou passen ?

mijn computer is namelijk even lawaaiig als de stofzuiger, en dat slaapt een beetje rottig...
dat ding is echt goed en nog goedkoop ook :x

moet op een 9600xt btw }:O

word ie kamertemp ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier sinds 2 dagen een arctic silencer 1 rev.2 op m'n radeon9700 en een fan9 op m'n processor :)
ik moet zeggen, ik heb nog nooit zulke lage temps gehad en ook nooit zo'n stil systeem _/-\o_

alleen bij die silencer voel ik aan de achterkant van de pc nauwelijks een luchtstroom :? ik had iets meer airflow verwacht. kan iemand bevestigen dat dit bij hem ook zo is?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
triple_a, dat klopt, in het begin waren er 100en topics over fans die misschien defect waren oid, maar de airflow is gewoon lekker laag, lekker stil, en zo te zien is er ook niet meer airflow voor lage temps nodig

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Nu online

XyS

0.o.O

niemand nog geprobeerd om een accelero x2 ergens anders op te beunen?
lijkt me wel een chill ding ^:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een XFX 6600GT (AGP). Ik heb dus een NV Silencer 6 nodig, maar op de site staat dat het voor de PCI-e versie is. Mijn vraag; past ie ook op de AGP versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Laatst online: 12-09 20:04
Ik heb een nu thuis een powercolor x800gt
maar nu heb ik een ati silencer 5 rev.2 gekocht maar deze past nu niet

welke moet ik hebben ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:21:
Ik heb nu een XFX 6600GT (AGP). Ik heb dus een NV Silencer 6 nodig, maar op de site staat dat het voor de PCI-e versie is. Mijn vraag; past ie ook op de AGP versie?
ik denk het niet, ik denk dat die agp>pcie chip in de weg zit.. Misschien als je er een stukje vanaf zaagt past het wel ;)

En anders kan je nog altijd een vf700cu van zalman kopen, ook geruisloos op 5V.

[ Voor 10% gewijzigd door OcGuru op 05-05-2006 23:48 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Voor de mensen die hem nog niet hadden gezien in de ProductSurvey:

Arctic Cooling NV Accelero X1 user review door FmSKrimp

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifKoelvermogenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Geluidsproductie (max)Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifGeluidsproductie (min)Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
InstallatiegemakAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifCompatibiliteitAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
ModbaarheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk1_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk1_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk1_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifPrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif

Gebruikt in combinatie met:Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows XP
Ervaring met één exemplaar, sinds april 2006
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

[edit]
-Idle temp toegevoegd
-stressed temp toegevoegd
-Koelvermogen stuk herschreven

Ik had wat geld uit te geven en dat gaat dan meestal op aan mijn pc. Ik ben een beetje een gadget freak, noem het maar een pc enthousiast ;)

Ik had hiervoor een Zalman VF700-CU die ik op 12v teveel "herrie" vond maken, daarnaast wilde ik gewoon een keer een Artic Cooler voor mn vga proberen. Met dit afwijkende design speelt Artic Cooling in op de nieuwere BTX standaard, ze vinden het onnodig om de warme lucht gelijk uit de kast te stuwen, sinds de airflow van de case dat zelf reguleert. Probleem hierbij is dat nog veel mensen op de oude standaard zitten :).

Specificaties
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2485/1446.gif
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2485/1447.gif
-Fluid Dynamic Bearing
-Voltage Converter Cooling

Koelvermogen
Er zitten in totaal 6 heatpipes in verwerkt die flink wat hitte kunnen afvoeren. Het geheugen wordt ook mooi meegekoeld (ook de achterste memory chips, indien aanwezig) door een aparte aluminium heatspreader.

Idle: 30mins beetje internetten, msn'en
Stressed: 2 a 3uur achter elkaar Battlefield 2

Clocksnelheden
Idle 275/1000mHz
Stressed: 490/1300mHz

Temps waren als volgt:
Idle: 42c
Stressed: 68c

Dit zal nog wel iets lager worden, sinds Artic Silver 5 rond de 200uren (load) zal moeten uitharden, waarna het optimaal werkt.

Mijn VF700 deed het idle 3 graden slechter, load weet ik helaas niet...In ieder geval ben ik dik onder de indruk! Op naar Geluidsproductie.

Geluidsproductie
Werkelijk subliem aka onhoorbaar. Op 12v hoor ik de fan niet eens, andere componenten zijn iets luider (zoals mn waterpomp). Maar hij is dead silent (zoals de vele reviewers zeggen).

De fan kan gewoon op de videokaart aansluiting worden aangesloten, hij heeft zowel een 4 pins aansluiting als een 2pins aansluiting erop zitten. Op deze manier kan je gewoon je fan speed monitoren en regelen (bv via Rivatuner). Scheelt ook weer een 3pin moederboard header :)

Installatiegemak
Dit was even uitvogelen, hoewel het uiteindelijk niet moeilijk bleek te zijn. Zalman blinkt op dit punt altijd uit, ze leveren bijna altijd een dikke manual mee :) Bij de VF700 werd alles piekfijn uitgelegd, versterkt met veel plaatjes. Artic levert 1 velletje instructies mee, dat mocht wat beter als je het mij vraagt. Je moet een flink aantal kleine schroefjes gebruiken, een kleine (licht magnetische) schroevendraaier dient de voorkeur!

Artic levert voorgeprepareerde koelprut op het gebied waar de core op komt. Die heb ik er netjes afgehaald en vervangen door de oude vertrouwde Artic Silver 5. Er wordt (dikke) 3M thermal tape meegeleverd voor de memory chips, die maken contact met het aluminium gedeelte van de cooler. Op de achterkant schroeft men een aparte heatspreader voor de memory chips (indien aanwezig). De thermal tape blijkt zn werk heel erg goed te doen, de heatspreader wordt echt warm! Je kan je hand er nog wel op houden :)

Compatibiliteit
De Accelero X1 is geschikt voor

-NVIDIA 6800 series
-NVIDIA 7800 series (just PCIe)
-NVIDIA 7900 GTX

Ik heb deze probleemloos kunnen gebruiken op mijn Asus 7800GTX. Mensen met een wat oudere GPU zullen moeten kiezen voor een Silencer ipv de Accelero.

Modbaarheid
Haast onmogelijk ;) Er zit een 60mm Fluid Dynamic Bearing fan. Ik heb volgens mij nog geen andere 60mm fan gezien je erop zou kunnen zetten.

Prijs
De cooler is beschikbaar voor rond de 20euro, een heel erg schappelijke prijs. Vooral als je kijkt naar de Zalman varianten waar je al dik +25e voor neerlegd. Hij doet niet onder voor de nieuwere VF900, hij is volgens mij zelfs beter als het op pure koeling aankomt, de VF900 heeft als voordeel dat het 1 slot minder inneemt.

Accelero X1 & X2 in de Pricewatch

Reviews
Klik hier voor een flink aantal reviews

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
-Korte handleiding
-Beperkte compatibiliteit
-Modbaarheid
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
-Stil
-Koelvermogen
-Goedkoop
-6 jaar garantie!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2485/1445.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2485/1446.thumb.gif   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2485/1447.thumb.gif   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2485/1449.thumb.jpg  
[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

xtrme schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:33:
Ik heb een nu thuis een powercolor x800gt
maar nu heb ik een ati silencer 5 rev.2 gekocht maar deze past nu niet

welke moet ik hebben ???
volgends de site van arctic cooling past die koeler op alle x800 behalven de aiw.
of je moet de silencer 4 nemen die past op de X800 (r420) se, pro, xt, xt pe

dus ik denk dat je een r420 core hebt en dat daarom de 5 niet past

[ Voor 11% gewijzigd door ikman op 06-05-2006 10:51 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
keb een 480 core daarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

mail ze, daar hebben ze was een antwoord op.

is het passend te maken of klopt de hele lay out niet.

[ Voor 41% gewijzigd door ikman op 07-05-2006 00:17 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
ikman schreef op zondag 07 mei 2006 @ 00:16:
mail ze, daar hebben ze was een antwoord op.

is het passend te maken of klopt de hele lay out niet.
alle memory koelers zitten er half of gewoon helemaal naast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Al een tijdje maakte de originele cooler van mijn Radeon 9600XT meer lawaai dan dat deze zou moeten maken.
Voor mij de aanleiding om een nieuwe cooler te kopen: De Arctic Silencer 2 (welke volgens de verpakking voor de 9600 Pro en XT zou moeten werken.
Deze dus
Afbeeldingslocatie: http://img.ncix.com/gif/12578.JPG

Alles leuk en aardig, alleen toen ik de cooler net probeerde te installeren, merkte ik dat er een condensator (boven een ram-chip) in de weg zat.
Het is dus alleen een koperen element dat in de weg zit, waardoor de hele cooler dus niet meer past.

De bedoeling is dus om het blauwe stukje hier weg te halen:
Afbeeldingslocatie: http://www.superbosch.nl/pub/ATi%20Cooler%20back%201.jpg

Hier zit de grafische processor
Afbeeldingslocatie: http://www.superbosch.nl/pub/ATi%20Cooler%20back%202.jpg

Kan dit stuk koper weggehaald worden zonder dat de RAM-chip te warm wordt ofwel er iets anders grandioos fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan een nieuwe koeler voor mijn videokaart (6800GT) te kopen, want met diet warme weer wordt hij erg warm, 70 graden idle, 90+ graden stressed (weet niet precies want na een tijdje komen er artifacts, maar heb 'm niet overgeklokt), ik denk dat ik een arctic nv5 silencer ga kopen. maar zit er veel verschil tussen de rev2 en de rev3? want de rev2 is €9,20, en de rev3 is bijna 2 keer zo duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Check deze link: http://www.arctic-cooling.com/vga1.php

Je ziet dat de Rev3 voor jouw kaart is bestemd :)

Check hier voor goedkope alternatieven!

[ Voor 40% gewijzigd door aramdin op 13-06-2006 23:10 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de rev2 past ook op de 6800gt, maar zit er veel verschil tussen de rev2 en de rev3? want ze zien er hetzelfde uit, de ene is alleen stuk goedkoper dan de andere

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Kleine trap in dit topic,

Ik heb een paar van die thermo control fans gekocht, en ik en mn domme hoofd zag dat er geen fanaansluitingen op het moederbord zitten. Nu heb ik zitten kijken naar andere moederborden, maar ik kom niet veel tegen waar ze aansluitngen op het moederbord voor hebben.

Vaak is dit alleen het uitlezen van de speed.

Het gaat hier om de Arctic Fan 3 TC op een pentium 3 mobo/systeem.

Is er een manier om deze fans temperatuur gestuurd te werk te laten zonder aansluiten op het moederbord?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Een fan controller met die functionaliteit :) Check voor Coolermaster & Thermaltake oplossingen

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

aramdin schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:01:
Een fan controller met die functionaliteit :) Check voor Coolermaster & Thermaltake oplossingen
Of software als speedfan of smartguardian etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hm..dat zijn allemaal van die 5"1/4 dingen met enorm lelijk paneel.
Ik wil juist de voorkant van mijn kast compleet dicht maken (ik draai zonder HD's maar op een CF kaart)

Nu zijn die fans al " temperature controlled" en lees ik dat die gele kabel alleen is voor RPM uitlezing en meeste moederborden alleen maar het uitlezen ondersteunen en niet het daadwerkelijke RPM control.

Wat ik denk(maar niet zeker weet, want dat ik niet heb kunnen vinden op de site of op dit forum echt) is dat deze fans zichzelf besturen. (Er zit een temp sensor op)

Daar zou ik dus wat meer graag over wllen weten.

@Bor de Wollef,
tja.ik heb dus geen aanslutingen op mn mobo voor 3 pins controllers, alleen 1 voor mn cpu

[ Voor 10% gewijzigd door gitaarwerk op 09-09-2006 16:09 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
Ik kwam ook een arctic cooling-fan tegen, ga hem binnen kort kopen: http://www.mnm-computers...._200_293&products_id=3936
Alleen, zouden hiervan twee op mijn moederbord kunnen worden aangesloten?:een A7N8X-X

Ik koop er 2 zodat ik dan hoop een goede airflow te creeren, dat zal zo wel lukken. Zie ook de 6 jaar garantie die erop gegeven word door artic cooling.

BUH

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Was deze al bekend?

The Accelero S1 is a High-End solution compatible with NVIDIA 7900 series specifically also for the GT versions.
For NVIDIA 7800 GS (AGP) the next High-End solution to launch is the Accelero S2. Whilst the Accelero S3 is compatible with ATI's X1300/X1600 series and NVIDIA's 7600 series. All patented passive designs ensure no noise and high cooling performance. The S series will be available starting October 2006.

Afbeeldingslocatie: http://www.matbe.com/images/biblio/art_cebit-2006-compte-rendu/000000036702.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door PassieWassie op 14-09-2006 09:47 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Ik heb een Sapphire X1900XT gekocht en zoek daar nu een nieuwe koeler voor. Ik heb nu 2 NV Silencers gehad op respectievelijk mijn 6800GE en 6800GS maar er schijnt geen versie te zijn voor mijn 1900xt?

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste