[cooling] Arctic Cooling ervaring topic...

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 5.426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Topicstarter
YESS!!!

Goed werk man!

:D

Verwijderd

jeej kheb mn arctic freezer 7 binnen 8)

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
En? Hoe bevalt ie?

Verwijderd

nah heb em iets van 6 keer eraf gehaald en erop gedaan en dus gelijk ff 2 soorten koelpasta geprobeerd (AS5 en de bijgeleverde pasta).

eerste keer werd hij 70 graden met AS5 :/ heb hem er toen gelijk af getrokken en een paar keer weer opnieuw alles erop gedaan en toen werd hij steeds rond de 60 graden.

daarna had ik hem ook even met de standaard pasta geprobeerd en nu zit ik rond de 37 graden :) 8)

koelertje ziet er verder wel leuk uit en is aardig stil. heb er nog 1 liggen en ga misschien ff een keer kijken of ik die kan tweaken ofzo :P

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 22:24:
nah heb em iets van 6 keer eraf gehaald en erop gedaan en dus gelijk ff 2 soorten koelpasta geprobeerd (AS5 en de bijgeleverde pasta).

eerste keer werd hij 70 graden met AS5 :/ heb hem er toen gelijk af getrokken en een paar keer weer opnieuw alles erop gedaan en toen werd hij steeds rond de 60 graden.

daarna had ik hem ook even met de standaard pasta geprobeerd en nu zit ik rond de 37 graden :) 8)

koelertje ziet er verder wel leuk uit en is aardig stil. heb er nog 1 liggen en ga misschien ff een keer kijken of ik die kan tweaken ofzo :P
Dat lijkt me sterk, hij zou wel verkeerd gezeten hebben die keren met AS5 ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

DaWaN schreef op 11 november 2004 @ 22:35:
[...]

Dat lijkt me sterk, hij zou wel verkeerd gezeten hebben die keren met AS5 ;)
Geen idee.. heb het 3 keer geprobeerd. Eerste keer gewoon klein drupje in het midden van de cpu en toen heatsink erop. Tweede keer iets kleiner drupje op de cpu gedaan en derde keer het uitgesmeerd met een pasje.

Maargoed.. kan best zijn dat ik alsnog teveel erop had zitten. Vind het wel best nu met die standaard koelpasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 13-09 13:44
Ok, de ATI VGA silencer zit erop.

MEDION door MSI gebouwde ATI Radeon 9800 XL

Er zat 1 condensator in de weg, helaas wel bij de heatsink, maar door 4 ribjes iets af te knippen paste het.
Ook de powerdraden moesten omgewisseld.

Hij doet het nu naar behoren. Ik dacht eerst dat hij de verkeerde kant op draaide, de volgende pagina helpt dit fabeltje uit de wereld:

http://www.arctic-cooling...2.php?idx=36&data=6&disc=

Ik had gehoopt dat ie nog wat stiller zou zijn dan nu het geval is. Want veel verschil is er nu niet. Maar een lagere temp is me ook wat waard, want die aldi pc's worden goed warm.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisTraller schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 00:08:/knip
Hij doet het nu naar behoren. Ik dacht eerst dat hij de verkeerde kant op draaide, de volgende pagina helpt dit fabeltje uit de wereld:

http://www.arctic-cooling...2.php?idx=36&data=6&disc=

/knip
eindelijk ook op de arctic site te lezen
Heb dit al vaak verteld en gezegd, maar net mensen blijven eigenwijs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Zoals iemand anders al opmerkte: weinig input van Intel Pentium gebruikers. Waarschijnlijk houden de meeste het bij de standaard koeler van Intel.

Ik had twee systemen die ik graag stiller wilde hebben. De eerste is een Celeron D 320 systeem met een P4P800, Maxtor HDtje en een hele oude TNT2 kaart (passief gekoeld, dat wel :) ). Dit is een Servertje. Ik had er een standaard Intel koeler op zitten en in de kast (was ook slechts 31 Euri) een 400 Watt Codegen voeding.

Het geheel was echt niet om aan te horen, zoveel kabaal kwam er van afzetten. Heb de voeding vervangen voor een Zalman 300 Watt (ZM300B-APS) en de koeler voor een Arctic SuperSilent 4 Ultra.

Toen ik hem weer aanzette dacht ik eerst dat de voeding en de koeler het niet deden. Ik hoorde namelijk helemaal niks !!!

Maar ze doen het echt, dat systeem is nu werkelijk muis stil geworden. Hij komt niet meer boven het normale omgevings geluid uit (dat voornamelijk bestaat uit een veel lawaaierige Pentium III). De CPU doet 44 graden, wat ie volgens mij ook deed met de Intel koeler. Maar qua herrie is het echt totaal een wereld van verschil. Ik heb al heel vaak geprobeert een systeem stil te krijgen, maar dit is echt de eerste keer dat dat ook lukt. Ik ben dan ook zwaar onder de indruk _/-\o_

Het tweede systeem:

Intel Pentium 4 3,4 Ghz (Northwood) op een P4C800-E Deluxe, met twee HDtjes, een XFX 6800GT en een Enermax 465 Watt voeding.

Voor dit systeem heb ik een Arctic Freezer 4 en een NV Silencer 5 gekocht. En na bovenstaande resultaten ben ik dus meteen aan dit systeem begonnen.

Over de bevestiging van de koeler valt te twisten, dat kan volgens mij beter. De NV Silencer was er heel makkelijk op te zetten, het was veel moeilijker om de orginele koeling eraf te halen (totaal 16 schroefjes 8)7 ).

Systeem weer aangezet et voila. Ook dit systeem is nu aanzienlijk stiller. Het zijn nu meer de casefans (van de Lian Li kast) die je hoort. Hij is (gevoelsmatig) zeker de helft stiller geworden.

De CPU wordt slechts 33 graden !!!!! Bij de Intel koeler was dat rond de 43/44 graden. De XFX wordt nu idle 48/49 graden terwijl dat 54/55 graden was. Stressed heb ik hem nog niet geprobeert. Maar ik heb wel meteen gekeken hoe ver hij nu kan OC-en. Met de orginele koeler kwam ik op 416/1120. Met de Silencer kom ik nu op 420/1120. Dus de core is nog iets omhoog gegaan, het geheugen kan blijkbaar echt niet verder. Als de koelpaste een beetje gewend is (morgen of zo) ga ik weer eens kijken hoe ver ik nu in 3DMark05 kom (was 5259).

Van alle artikelen heeft de Freezer mij absoluut het meeste verbaasd. Ik had niet verwacht dat ie de CPU zo koel kon houden. De combinatie Zalman voeding en Arctic koeler verdient wat mij betreft een pluim voor de 'geruisloosheid'.

Ik had alles besteld op www.ikbenstil.nl. Waar ze een enorme keuze hebben. Met vooruit betaling was het binnen 7 dagen binnen.

De Freezer 4 is vrij duur (25,90), maar hij is aanzienlijk stiller dan de Intel koeler en koelt verbazing wekkend goed. De SuperSilent 4 Ultra is vrij goedkoop (11,90) koelt vrijwel hetzelfde als de Intel koeler en is nagenoeg geruisloos. De NV Silencer 5 kan ik per definitie iedere nVidia 6800 eigenaar/eigenarese :Y) aanraden. Voor die 22,90 heb je een aanzienlijk stillere oplossing die ook nog net iets beter te OC-en is. Hij neemt wel twee sloten in beslag. Maar dat is dan ook het enige nadeel.

(alle CPU temperaturen waren overigens in idle stand van de CPU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
Damn

kom er net achter dat de koeler van mijn R9800Pro dood is ... dacht al wat word dat pokkeding heet ... :(

Nu wil ik binnenkort mijn kaart flashen naar 9800XT, Welke koeler moet ik dan nemen?

Een ATi Silencer 1, of ATi Silencer 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
De_Bastaard schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 10:41:
Damn

kom er net achter dat de koeler van mijn R9800Pro dood is ... dacht al wat word dat pokkeding heet ... :(

Nu wil ik binnenkort mijn kaart flashen naar 9800XT, Welke koeler moet ik dan nemen?

Een ATi Silencer 1, of ATi Silencer 3 ?
http://www.arctic-cooling.com/vga1.php
de silencer 3 dus :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Volgens mij niet omdat hij zegt dat hij alleen maar gaat flashen naar een xt.
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2004 @ 15:30:
Op de 9800pro en XT hoort de Arctic Cooler 3

quote: Perfect-Sytems (.nl) "...De Arctic Cooling ATI Silencer koelt dankzij het Direct Heat Exhaust systeem bijzonder effectief zonder daarbij veel geluid te produceren.
Tevens wordt de afvoer van warme lucht uit de behuizing hiermee bevorderd.

Geschikt voor:
ATI 9800XT / 9800Pro..."

[afbeelding]
MartH schreef op donderdag 28 oktober 2004 @ 18:21:
[...]

Ja voor de ATI 9800XT / 9800Pro 256 mb. Past dus niet op de 128 mb alleen als deze een xt layout hebben. Maar de meeste 9800pro's met 128mb hebben dat dus niet en dan past alleen de Silencer 1.
De Ati silencer 1 en VGA silencer Rev3 passen erop. Ik heb de Rev 3 op een 9800 de kaart is lekker stil geworden en clockt ook hoger.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje want volgens mij doe ik echt iets verkeerd met m`n Arctic cooling Copper Silent 2TC. Ik had eerst een Spire Whisperrock 4, deze had volgens een aantal sites een temperatuursweerstand van iets in de trend van 0,589 C/W Als ik m`n 2500+ vervolgens op 3200+ snelheden draaide, met een VCore van 1,700 V dan steeg de temperatuur tot zo`n 70 graden. Als ik een game of iets dergelijk zwaars opstartte, dan steeg de temperatuur tot 75 graden, mbm5 begint te piepen, en vervolgens knalt na zo`n minuutje de hele pc uit. Dus ik dacht dat m`n koeling onvoldoende was. Logisch met 75 graden.

Toen heb ik bij Gistron een Copper Silent 2TC gekocht, mede door dit topic, want die had volgens meerdere sites een temperatuursweerstand van 0,29 C/W (ongeveer) dus zou die mijn PC veel koeler moeten houden. Als ik nu naar de temperaturen kijk, dan is die 2 graden gedaald en op 2,2Ghz (3200+) wordt ie nog steeds rond de 75 graden. Dat klopt lijkt me niet, want ik heb voldoende koeling in m`n case; 2 spire outtake casefans @ 5700RPM (moet nog een fan controller kopen) Ik heb wel een zalman ZM80HP-D op m`n 9800pro @ stock zonder blower (ik had dit topic te laat opgemerkt, anders was er een ATI silencer op gekomen....39 euro voor die zalman |:( ) Maar verder lijken de temperaturen wel mee te vallen. Heb ik gewoon een rotte proc voor OC`en of heb ik iets verkeerd ingesteld? VCore te hoog ofzo?

Systeem:
Asus A7N8X deluxe REV.2
Athlon XP 2500+ @2002Mhz (182x11.0)
Corsair CMS512C2PT cas 2.0 DDR400 @ 2.5,3,3,6
2 outtake casefans @ 5700rpm
Maxtor 160Gb SATA: geen temp sensor te vinden, maar hij wordt ook niet heet ofzo.

temps:
Proc Diode: 58 graden C
Proc Socket: 48 graden C
Case (volgens MBM5, ik geloof dat dit de NB is, maar dat ben ik): 28 graden C
9800pro met ZM80HP-D: geen tempsensor, maar na een uurtje doomen kan ik die platen niet langer dan 2 seconden vasthouden.
Geheugen: De heatspreaders worden lauw, absoluut niet warm, op 400Mhz worden ze wel heel heet, maar je kan ze nog wel vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
Let wel, ik heb een 9800Pro ... maar wil hem flashen naar 9800XT :)
Weet niet of de layout verder hetzelfde is? Ik las in 'n topic voor t flashen van 9800Pro -> 9800XT dat dit zonder meer zou moeten kunnen, maar i just want to be sure =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een update aan m`n laatste post:

Ik heb nu een ander probleem met m`n Artic cooling copper silent 2TC. De CPU temp is gestegen naar 60 graden C IDLE!! ik heb de CPU dus terug geclocked naar 1,83 Ghz (2500+) en nu is de idle temp 55 graden :? Voor een koeler met een temperatuurs weerstand van 0.25 nogiets is dit toch onmogelijk?

Ook is mij opgevallen dat de eens (4 dagen geleden) 'fluisterstille' 2100rpm fan nu op 4400 toeren draaid (mbm5) dit klopt volgens mijn oren ook, want ik hoor `m overduidelijk. Zoals het er nu voorstaat kan ik nog beter de Whisperrock IV er weer opzetten. De koelde nog beter en stiller.

Of is het een bekend probleem dat koelers soms harder draaien dan ze 'kunnen'
Ik heb een A7N8X deluxe en dat mevrouwtje van asus blèrt wel elke keer bij het booten dat de CPU FAN FAILED! ! ! krijgt ie dan meer volt ofzo en dat ie daardoor sneller draait???

Ik heb al geprobeert de Copper Silent 2TC koeler in de 'chassis' en 'power-fan' aansluiting te doen, dan gaat ie alleen maar op 5900 rpm draaien, en daar heb ik helemaal niks aan |:( adviezen gevraagd dus....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:18:
[...]

Let wel, ik heb een 9800Pro ... maar wil hem flashen naar 9800XT :)
Weet niet of de layout verder hetzelfde is? Ik las in 'n topic voor t flashen van 9800Pro -> 9800XT dat dit zonder meer zou moeten kunnen, maar i just want to be sure =)
de VGA silencer past zeker ;)
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:23:
Voor een koeler met een temperatuurs weerstand van 0.25 nogiets is dit toch onmogelijk?
als je hem goed geplaatst hebt...
Ook is mij opgevallen dat de eens (4 dagen geleden) 'fluisterstille' 2100rpm fan nu op 4400 toeren draaid (mbm5) dit klopt volgens mijn oren ook, want ik hoor `m overduidelijk. Zoals het er nu voorstaat kan ik nog beter de Whisperrock IV er weer opzetten. De koelde nog beter en stiller.
dan zal die het wel warm hebben gekregen... te weinig airflow in je kast ?
Ik heb al geprobeert de Copper Silent 2TC koeler in de 'chassis' en 'power-fan' aansluiting te doen, dan gaat ie alleen maar op 5900 rpm draaien, en daar heb ik helemaal niks aan |:( adviezen gevraagd dus....
chasis en powerfan hebben idd geen snelheidsregeling...
Dat CPU-fan failed kan de oorzaak zijn dat je de ondergrens te laag hebt ingesteld..
zet deze op 1500 RPM dan zal het wel over zijn..

suc6

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 22:22

Millennium

Bug free !!!

Kan iemand mij misschien vertellen welke kant de Fan van de Freezer series blaast ?

Heb namelijk de freezer 7 geinstalleerd zoals de verpakking aangeeft. (the fan facing the back of your systeem), Maar ik heb het idee dat mijn V1000 120mm case fan en de Freeezer 7 elkaar gigantisch tegen werken. De verwachte stilte is er iig niet, lijkt zelfs erger geworden tov Stock Cooler. ook draait de Freezer 7 op 2300RPM terwijl dit volgens reviews voor een P$ 530 veel lager dient te liggen.

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sundancer/school/DSC00008.JPG
Zo hoort hij te zitten, en is Über stil... :)

de fan die er achter hangt blaast de kast weer uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen de Freezer64 en toen ik hem zag dacht ik: OMFG WAT EEN DING! Ik vind hem wel groot :P . Ik heb hem er nu 2 dagen draaien en met C'n'Q aan is hij ONHOORBAAR, mijn Raptor maakt meer lawaai, en de temperatuur is ongeveer 30 graden(met boxed koeler 40+). En hele verbetering :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 22:22

Millennium

Bug free !!!

peddro schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:17:
[afbeelding]
Zo hoort hij te zitten, en is Über stil... :)

de fan die er achter hangt blaast de kast weer uit...
Damn :(. Vond het al zo raar dat de fan niet op de radiator blaasde. Doet ie dus wel. Wordt dus van de week ff fixen ....

Kijken of ik nog ergens coolpasta heb.

BTW jammer dat Arctic nog geen 120MM fans heeft

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
ik wil binnenkort mijn pc stil maken .... aangezien hij nu veel lawaai maakt vooral de cpu fan.
maar kan ik nu mijn temps behouden met bijv. een arctiv cooling 4 super silent TC ?

mijn huidige temps :
cpu : idl 38/40 c, stressed 40-45c
hdd : 40 c

dit icm met een stock cpu fan en 1 xtra fan (noname)
ik wil zo min mogelijk uitgeven , dus ongeveer max. 20 €3

ps. btw , via speedfan kan ik alleen mijn extra fan harder of zachter laten draaien maar niet mijn cpu fan?

btw, ik zie net dat mijn hdd 60 graden worden :( dat is geen goed teken...

[ Voor 32% gewijzigd door k5052 op 06-02-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
als je een TC (termo controlled) fan neemt is het niet nodig om met speedfan hem harder of zachter te laten draaien, dat doet hij zelf al aan de hand van de temp... :)

die extra fan is het wel mogelijk bij, maarja, een case fan van Arctic Cooling kost 4 euro bij:
www.ikbenstil.nl dus daarvoor hoef je het niet te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik ben eigenlijk op zoek naar de Arctic Freezer 64 voor een Slot 939 Processor.. maar ik zie alleen maar Slot 754 koelers... :(

Iemand ze al gespot?
http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=10&disc=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou ik heb met wat pas en meetwerk 2x Arctic Silencer NV5 onder elkaar in SLI gekregen :D :D ;)

Wat is eigenlijk het exacte verschil tussen de NV5 Silencer en de Rev. 2.0 .
Als ik de site mag geloven alleen de ondersteuning voor PCI-E.
Dit is gewoon klinkklare onzin want de "oude" NV5 silencer werkt perfect op deze kaarten ..... 8)7
Zou er in het formaat iets gewijzigd zijn ?!?!!
HyperTrophy schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:50:
ik ben eigenlijk op zoek naar de Arctic Freezer 64 voor een Slot 939 Processor.. maar ik zie alleen maar Slot 754 koelers... :(

Iemand ze al gespot?
http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=10&disc=
De S754 koelers passen ook op S939 ze maken beide gebruik van dezelfde brackets en de socket afmetingen komen ook overeen.
Geen enkel probleem :)

[ Voor 39% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 07-02-2005 07:44 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
btw ,
ik ben dus van plan om de super silent 4 ultra TC te gaan halen , maar ik heb gelezen dat deze koelers icm met de asus meoderborden niet zo goed werken? ( TC problemen)
is deze koeler stiller dan de stock p4 3,0 ghz cooler?
en als laatste een vraag om het af te sluiten , weet iemand of deze normale casefans (TC) stiller zijn dan de Zalman casefans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
Het TC gedeelte wordt niet geregeld vanuit het mobo. dat doet de fan eigenlijk zelf...

Wat het mobo minder leuk vind is dat de fan in het begin (als dus de CPU koud is) langzaam gaat draaien dan wil het nog wel is een error geven dat de CPU fan langzaam draait (wat klopt) maar dat kun je makkelijk uitswitchen in de BIOS zelf :)

Ik kan zelf niet vergelijken met zalman casefan's omdat ik die niet heb, maar die van AC vind ik zelf super stil! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik had ook even een vraagje over de TC-1 casefans van Arctic.
Allemaal leuk en wel dat ze temperatuur gestuurd zijn, maar is dit ook uit te schakelen? BV door de sensor eraf te knippen, want ik regel het leiver zelf met me rheobusje dan dat ik een fan het zelf laat regelen.
@e vraag, hoe snel zitten die fans aan de 100% ? moet je dan echt aan een zomer temperatuurtje denken of valt dat wel mee ?

Die dingen kosten bij ikbenstil namelijk geen h*l, leuk als je 10 casefans moet hebben :P

[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 09-02-2005 19:38 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
de thermo geval kun je er rustig uit knippen... dan gaat hij gewoon op 12 volt en zal dus op 2500 toeren gaan draaien :)

ik heb ze ook maar ik heb eigenlijk geen idee hoe hard ze draaien en bij wat voor temperaturen... is wel een goeie vraag, je kunt ze misschien is gaan mailen :)

edit:

Snelle reactie was puur toeval... :P
zag dit in een keer bovenaan staan, dan tsjek ik dat altijd ff :)

[ Voor 19% gewijzigd door peddro op 09-02-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

goed idee, dat soort simpele oplossingen vergeet ik altijd.
dude, snelle reactie btw. :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
vraagje ,
hoeveel koelpasta moet ik op de cpu doen ? van de medewerkers van computerland heb ik te horen gekregen dat er maar een klein rijstkorreltje op moet en daarna moet worden uitgespreid .

verder heb ik nu de stock cooler nog erop zitten (p4) , zit daar een thermal pad op die ik moet verwijderen? ( ik heb hem nog niet eraf gekregen ) , krijg hem nog niet eraf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Die medewerkers hebben gelijk :) Je moet zo min mogelijk koelpasta gebruiken, en een zo dun mogelijk laagje creëren. Goede methode daarvoor is om in het midden een heel klein beetje pasta te doen en vervolgens de heatsink te monteren; de druk van de heatsink zorgt er dan voor dat de pasta egaal wordt verspreid (i.i.g. bij Arctic Silver werkt dit zo).

Die thermal pad moet je inderdaad verwijderen. Meestal kun je die er wel afkrabben en de resten ervan met wat keukenpapier + alcohol/aceton verwijderen. Of ga eens op zoek naar een flesje Akasa TIM Clean (6 euro ofzo bij Eynsteyn), dat doet ook wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
NNF schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:06:
Die medewerkers hebben gelijk :) Je moet zo min mogelijk koelpasta gebruiken, en een zo dun mogelijk laagje creëren. Goede methode daarvoor is om in het midden een heel klein beetje pasta te doen en vervolgens de heatsink te monteren; de druk van de heatsink zorgt er dan voor dat de pasta egaal wordt verspreid (i.i.g. bij Arctic Silver werkt dit zo).

Die thermal pad moet je inderdaad verwijderen. Meestal kun je die er wel afkrabben en de resten ervan met wat keukenpapier + alcohol/aceton verwijderen. Of ga eens op zoek naar een flesje Akasa TIM Clean (6 euro ofzo bij Eynsteyn), dat doet ook wonderen.
aceton = nagellakremover. Misschien heb je dat wel in huis (je moeder, zusje), zo heb ik het er ook afgekregen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook eventjes wat Arctic spul gekocht.

CPU koeler: Silencer 64 Ultra

Écht stil, en koelt goed (3500+ Newcastle @ 3800+ stressed: 52 graden). Zeer makkelijke installatie, gewoon hetzelfde als de boxed AMD koeler.

Case fans: Arctic Fan 3

Ook deze zijn erg stil, met toch een goede airflow. Enige nadeel is dat er maar aan één kant gaten zitten zegmaar. Als outtake kun je hem dus gewoon vastschroeven. Als intake fan gaat dat dus niet :? Dan zitten de gaten om m vast te schroeven precies aan de verkeerde kant, of t ligt aan mij :+ Anyway, wat geklooi verder, en ook deze zaten goed .. gevolg: stille pc, verbeterde airflow .. Nu nog een stille voeding :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
net ff mijn arctic super silent 4 ultra TCL erin gezet
* kreeg 2 euro korting omdat het zaterdag was? :+ dus 16 euro ipv 18 *

mijn temps zijn nu hoger dan normaal ? ze zijn nu idle 40 en stressed iets van 55 ? 8)7
met de boxed intel koeler was hij 30 idle en 35-40 stressed

ik heb een hele dunne laag meegeleverde koelpasta erop gedaan ... en een beetje uitgespreid , niet helemaal egaal . maakt dat iets uit ? is mijn eerste keer dus ..

edit:
my bad, nu ff een druppeltje erop gedaan en niet uitgespreid en toen de cooler erop , nu koelt hij net zo goed als de stock cooler ...( maar is veel stiller ) , ook weet ik nu dat mijn vga kaart het meeste geluid maakt 8)7 binnekort maar een arctic silencer aanschaffen

[ Voor 62% gewijzigd door k5052 op 12-02-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenny89 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 20:19:
net ff mijn arctic super silent 4 ultra TCL erin gezet
* kreeg 2 euro korting omdat het zaterdag was? :+ dus 16 euro ipv 18 *

mijn temps zijn nu hoger dan normaal ? ze zijn nu idle 40 en stressed iets van 55 ? 8)7
met de boxed intel koeler was hij 30 idle en 35-40 stressed

ik heb een hele dunne laag meegeleverde koelpasta erop gedaan ... en een beetje uitgespreid , niet helemaal egaal . maakt dat iets uit ? is mijn eerste keer dus ..

edit:
my bad, nu ff een druppeltje erop gedaan en niet uitgespreid en toen de cooler erop , nu koelt hij net zo goed als de stock cooler ...( maar is veel stiller ) , ook weet ik nu dat mijn vga kaart het meeste geluid maakt 8)7 binnekort maar een arctic silencer aanschaffen
Zo ging het bij mij ook zo'n beetje ... intussen zijn ongeveer alle fans / koelers vervangen, alleen mn nieuwe OCZ voeding moet nog komen .. ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
naja , ik heb nu in bestelling staan :

2x arctic cooling fans TC
1x arctic silencer 1 ati

mijn voeding ga ik niet vervangen omdat mijn fan pas aangaat als het heel warm is , het is nu een aopen 350 w silent

edit: mijn pc is nu wel kewl blauw :P , ondanks dat ik geen window heb zie ik toch veel blauw licht

[ Voor 20% gewijzigd door k5052 op 13-02-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

star-saber

Ryzen

weet iemand het verschil tussen de nv silencer 5 en de nv silencer 5 rev 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Rev 2 staan ook 6800GT en Ultra erbij .. meer verschil zie ik niet ... :?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

star-saber

Ryzen

volgens pc-cooling.de heeft het te maken met een losse slot plaat voor ultra series.
en een extra stevigheid aan de achterkant van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcK0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
weet iemand of de freezer 64 op de msi k8n neo2 platinum past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
ik heb hier een NVsilencer2 op mn FX5700Ultra zitten. Hij is wel groot, maar koelt super !! eerst was mn gpu rond de 35º en nu 25º. k heb nog niet geprobeerd om er mee over te clocken, heb m eigenlijk alleen maar voor de geluidsreductie (en t mooi ;))

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:06:
ik heb hier een NVsilencer2 op mn FX5700Ultra zitten. Hij is wel groot, maar koelt super !! eerst was mn gpu rond de 35º en nu 25º. k heb nog niet geprobeerd om er mee over te clocken, heb m eigenlijk alleen maar voor de geluidsreductie (en t mooi ;))
Overclocken die handel dan ;) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:59
Ik heb een vraagje, ik krijg binnenkort een Msi Nx-6800 en wil natuurlijk gaan overclocken. En wil ik die standaard koeler eraf halen en een andere erop zetten.
Nu zat ik zelf te denken aan een NV Silencer 5 of een Zalman VF700. Het grote voordeel is bij de Silencer dat hij de warme lucht direct naar buiten blaast. (kwa geluidsniveau zitten ze bij elkaar in de buurt).
Maar ik weet dus eigenlijk niet welke beter is om een overclockt kaartje koel te houden ?
(volgens deze link http://www.forumdeluxx.de/forum/archive/index.php/t-99762 is de Zalman de betere, onderaan 1e post)

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
TankiEEE schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:43:
Ik heb een vraagje, ik krijg binnenkort een Msi Nx-6800 en wil natuurlijk gaan overclocken. En wil ik die standaard koeler eraf halen en een andere erop zetten.
Nu zat ik zelf te denken aan een NV Silencer 5 of een Zalman VF700. Het grote voordeel is bij de Silencer dat hij de warme lucht direct naar buiten blaast. (kwa geluidsniveau zitten ze bij elkaar in de buurt).
Maar ik weet dus eigenlijk niet welke beter is om een overclockt kaartje koel te houden ?
(volgens deze link http://www.forumdeluxx.de/forum/archive/index.php/t-99762 is de Zalman de betere, onderaan 1e post)
Als ik jouw was zou ik voor de zalman gaan.
Schijnbaar is de nv silencer helemaal niet zo stil als men beweert en aangezien ik de zalman zelf al gezien/gehoord heb weet ik dat die wel superstil is :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens. De NV5 Silencer is op volle toeren zeker niet stil en komt boven mijn NB-fan (3000 toeren) qua geluid. Het aantal Sone dat op de website van Arctic wordt weergegeven is laag, maar dat komt omdat de meeste mensen het duidelijk hoorbare geluid niet als hinderlijk ervaren. Het is echter wel zeer duidelijk hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Laatst online: 12-09 13:59
Ok, dan wordt dan binnenkort even de Zalman bestellen en de kaart onder de pijnbank leggen >:)
En dan natuurlijk wel de volledige kopere versie ;)

[ Voor 24% gewijzigd door TankiEEE op 14-02-2005 22:48 ]

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
maar is deze arctic silencer ati 1 stiller dan de stock cooler? die maakt namelijk een pokkeherrie
of kan ik beter de arctic vga silencer kopen (kun je in 2 standen zetten ) als ik er nog aan kan komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
EcK0 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:00:
weet iemand of de freezer 64 op de msi k8n neo2 platinum past?
heb de freezer besteld, en ik heb de msi
zodra ik em binnen heb, ga ik em passen en laat ik het weten

PSN: djmurcielago

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
Vorig jaar heb ik mijn PIII 1GHz boxed cooler (die niet zo stil meer was) vervangen door de Arctic Cooling Copper Silent 2 TC. Dit was een mega succes, waarna ik ook de koeler van mijn Athlon XP 1700+ heb laten vervangen door dezelfde koeler.

Omdat mijn nieuwe Pentium 4 ook een takkelawaai maakt (ja, socket 775) ga ik die denk ik maar vervangen door de Arctic Cooling Freezer 7. Die is zo te zien makkelijk te bevestigen en er zijn wel positieve dingen hierover te lezen op het forum :).

• Murcielago
Heb de freezer 64 binnen. Ga em zometeen ff inbouwen op mn a64 3000+ s939 op een msi k8n neo2 platinum
maar wat is het ding gigantisch zeg
qua formaat is ongeveer zo groot als een spindel cd's van ongeveer 80 cd's hoog
hopen dat het past

de bevestiging ziet er makkelijk uit, verder oogt het erg solide en er lijkt weinig weerstand voor de airflow na de ventilator, dus stil zal het wel zijn

• ase-
  • Laatst online: 07-06-2023
ik heb een arctic copper silent op mn amd 2200+, en een arctic NV5 op mn 6800LE
ik ben erg tevreden over de koelers, ze zijn absoluut stil, ik heb mn fancontroller er niet eens op aan hoeven sluiten. ook over de prijs ben ik wel te spreken ;)

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• Murcielago
Nou hij zit erop, en op zich is het een behoorlijk stil ding, alleen hij is zooooo groot, dat merk je vooral als je em probeert te bevestigen.

Wat de temperatuur betreft, dat lijkt vooralsnog geen verschil met m'n oude box-cooler. Ik ga zo ff een paar stresstests doen, dan laat ik het wel weer weten.

Maar hij past dus inderdaad op een msi k8n neo2 platinum.

• peddro

peddro

Topicstarter
was wel te verwachten dat hij er op zou passen maargoed... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
ik wil nu een artic silencer voor mijn r9800 pro (350)
maar nu kan ik de volgende coolers nemen :
arctic silencer vga rev 3
artic silencer ati rev 1

zelf zou ik gaan voor de vga rev. 3 door zijn switch aan de achterkant voor weinig geluid (0.2 sone)
maar ik twijfel doordat de rev 1 nieuwer (verbetert?) is en er visuel mooier uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcK0
djmurcielago schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:58:
Nou hij zit erop, en op zich is het een behoorlijk stil ding, alleen hij is zooooo groot, dat merk je vooral als je em probeert te bevestigen.

Wat de temperatuur betreft, dat lijkt vooralsnog geen verschil met m'n oude box-cooler. Ik ga zo ff een paar stresstests doen, dan laat ik het wel weer weten.

Maar hij past dus inderdaad op een msi k8n neo2 platinum.
zou je misschien een foto willen posten? :D en wat waren je temps met je box-cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:28
mijn ervaring met de ATI Arctic Silencer 4:
ik draaide 1 van de bouten té strak aan (gelukkig was het er 1 van het geheugen, niet die van de core), gevolg: het stukje schroefdraad brak af (dus ik had een bout in m'n handen met een afgebroken schroefdraad er binnenin), dus nu zit hij minder vast, maar koelt wel gewoon goed. ;(
Ik heb (ter vervanging van het schroefje) met tape de voorkant en de achterkant strak vast gemaakt, zodat hij gewoon vast zit zoals het hoort. :9

[ Voor 10% gewijzigd door Jorn1986 op 20-02-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcK0
wat voor koelpasta gebruiken jullie voor op de geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik heb hier een VGA Silencer 3 zitten op mijn 9800 Pro. Zelf niet erop gezet. (Kaart 2e hands van DaWaN) Maar hij doet het goed. Ik haal in principe 460 MHz op de core. Echter draai ik vrijwel altijd standaard op XT snelheden en nooit meer. Leuk stil dingetje.

Daarnaast heb ik ook een CopperSilent 1. Wel leuke cooler, niets bijzonders. Is redelijk stil en koelt wel oké :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Mojo schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 08:11:
Ik heb hier een VGA Silencer 3 zitten op mijn 9800 Pro. Zelf niet erop gezet. (Kaart 2e hands van DaWaN) Maar hij doet het goed. Ik haal in principe 460 MHz op de core. Echter draai ik vrijwel altijd standaard op XT snelheden en nooit meer. Leuk stil dingetje.

Daarnaast heb ik ook een CopperSilent 1. Wel leuke cooler, niets bijzonders. Is redelijk stil en koelt wel oké :)
Ik was erg tevreden over die VGA Silencer toen :) Kon 30mhz verder op de core >:) En hij was stil, met die nieuwe serie kun je wel iets verder oc'en maar stil zijn ze niet echt meer, ze ratelen :/

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag m'n pctje in een nieuw kastje gezet

case: Arctic Cooling Silentium T2
fans: 4x ARCTIC Fan 3, 1000 - 1900 RPM (TC)

waarvan 2 op de voeding (seasonic 350 watt cooled by arctic cooling)

cpu: Arctic Cooling Copper Silent TC (duron 1800 OC ed)het geheel is echt ontiegelijk stil, alleen de maxtor schijf die in de houder zit maakt nog steeds iets lawaai.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:41
kenny89 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:07:
ik wil nu een artic silencer voor mijn r9800 pro (350)
maar nu kan ik de volgende coolers nemen :
arctic silencer vga rev 3
artic silencer ati rev 1

zelf zou ik gaan voor de vga rev. 3 door zijn switch aan de achterkant voor weinig geluid (0.2 sone)
maar ik twijfel doordat de rev 1 nieuwer (verbetert?) is en er visuel mooier uitziet.
*EDIT* laat maar ik was in de war met een andere koeler 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Whoohoo op 28-02-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
nee, volgensmij niet, maar weet het niet cker....

edit:
Nu heeft mij reply ook geen nut meer :P

[ Voor 38% gewijzigd door peddro op 28-02-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:14:
heb vandaag m'n pctje in een nieuw kastje gezet

case: Arctic Cooling Silentium T2
fans: 4x ARCTIC Fan 3, 1000 - 1900 RPM (TC)

waarvan 2 op de voeding (seasonic 350 watt cooled by arctic cooling)

cpu: Arctic Cooling Copper Silent TC (duron 1800 OC ed)het geheel is echt ontiegelijk stil, alleen de maxtor schijf die in de houder zit maakt nog steeds iets lawaai.
na een nachtje hiernaast slapen kan ik zeggen dat ie heerlijk stil is. ook de koeling van de kast werkt goed.
stressed gaat de duron @stock speeds nioet over de 44 graden heen. de kast is op kamertemperatuur.

de hardeschijf in de houder wordt niet warm, en over dat herrie maken van de maxtor... beduidend minder dan in een standaard case. ook de temps blijven zeer netjes van zowel m'n maxtor als m'n wd (die hangt in de onderste floppy bay)

enige mindere (maar niet boeiende) is het ontbreken van een speakertje in de kast. (mis het piepje tijdens het booten....:X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, vandaag mijn Copper Silent2 TC binnen gekregen, althans dat is de bedoeling. Ik kan namelijk nergens zien dat het een TC is. Ik zie op het doosje en op de cooler alleen maar maar Copper Silent2, revision 2 trouwens.

Ben ik nu genaaid of staat TC gewoon niet vermeld? Ik kan hem nog niet testen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
zie je ergens een groen dingetje (klein) vanaf de fan in de heatsink?

zoja: het is een TC
zonee: het is geen TC, maar zal wel goed draaien en ook stil zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hier sinds een aantal dagen een Artic Silencer 64 Ultra TC en ik moet zeggen dat ik hem helemaal niet hoor.

De RPM die hij nu draait is te laag voor het meten, dus onder de 650RPM en hij houdt mijn AMD 64 3000+ Winchester op 34 graden idle en 40 superstress.
Zit maar 1 casefan in aan de voorkant die op 1500 RPM draait en die ik ook dus niet hoort :)

// had hem besteld in haast, had verder niet gekeken naar silence e.d :) //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over te denken om de t2 kast te nemen

Ik wil ook een 939 koeler. Welke kan ik het beste nemen als ik een stil geheel wil?

Ik heb namelijk het idee dat EUR 10,- wel heel goedkoop is voor een goede koeler (voor de Silencer 64 Cooling Ultra TC L)

Is het nou zo goedkoop of is de kwaliteit gewoon slechter vergeleken met bijvoorbeeld de Zalman CNPS-7000ALCU?

Ik wil er uiteraard niet te veel aan uitgeven: anders nam ik wel zo'n geheel passieve kast van over de duizend euro... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peddro schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:41:
zie je ergens een groen dingetje (klein) vanaf de fan in de heatsink?

zoja: het is een TC
zonee: het is geen TC, maar zal wel goed draaien en ook stil zijn :)
Nope... :)

Maar staat ook gewoon NIKS op de doos terwijl dit wel zou moeten, zie hier :

Afbeeldingslocatie: http://www.teccentral.de/reviews/cooler/arctic_cooling_coppers/2tc_vs_tc_lieferung.jpg

Enne, heb er voor betaald... (8,45 geloof ik)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:02:
Ik zit er over te denken om de t2 kast te nemen

Ik wil ook een 939 koeler. Welke kan ik het beste nemen als ik een stil geheel wil?

Ik heb namelijk het idee dat EUR 10,- wel heel goedkoop is voor een goede koeler (voor de Silencer 64 Cooling Ultra TC L)

Is het nou zo goedkoop of is de kwaliteit gewoon slechter vergeleken met bijvoorbeeld de Zalman CNPS-7000ALCU?

Ik wil er uiteraard niet te veel aan uitgeven: anders nam ik wel zo'n geheel passieve kast van over de duizend euro... :*)
duizend euro is ook beetje overdreven, maar ik zou es de arctic freezer 64 uitproberen, machtig mooi ding, en errug stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 10-09 13:08
dacht dat de Arctic cooler stil was maar de zalman koelde beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de Super Silent 4 Ultra TC bij Perfect-Systems besteld, half uur later was het al verzonden. Morgen of anders vrijdag zal ik hem wel binnen hebben.

Damn, net de postbode gemist, hopelijk is ie vanmiddag al op kantoor, kan ik em snel halen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een waarschuwing voor iedereen...

Iedereen die een Copper Silent 2 "TC" besteld heeft bij Netshopper heeft geen TC versie :P Ben gisteren teruggegaan met mijn Copper Silent 2 TC welke geen TC bleek te zijn, maar had deze wel besteld en stond ook op de factuur.. bleek dat ze helemaal geen TC hadden, staat gewoon verkeerd op de site, de prijs is ook wel erg goedkoop voor een TC, je betaald dus voor een normale CopperSilent2 en krijg deze ook, gisteren is het gelijk aangepast op de site.

Hij had er al veel meer verkocht maar ik was de eerste die het opmerkte..

:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik hem :*) Na 2 uur bezig zijn geweest de oude eraf te halen, en al me vingers open te hebben gehaald. Eerste keer zat ie niet goed, ik kijken in de bios naar de temp: 95, 96, 97 ... toen bij 105 sloeg ie af 8)7
Na een 2e poging zat ie er wel recht op, maar moest ik weer een half uur uit gaan zoeken waarom hij niet starte.. 12v CPU stekker vergeten :X
Maar hij draait nu 1150 toeren met een cpu temp van 50 graden, en ik hoor hem niet. Alleen jammer dat hij niet helemaal op me mobo paste. moest 1 dimm van 512mb weghalen :( Maar ik verkoop ze wel voor 1 van 1024MB, heb toch geen dual channel.
Volgende keer ga ik voor de VGA silencer, want t enige wat ik nu nog hoor is me kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m net binnen en gelijk ff getest, AMD 2000+ TB idle @ 35 graden en stressed @ 43 graden.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/amridder/temps.JPG

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm goed, heb toch me RAM weer terug op me P4P800S-X. Zwarte ding van die klem afgehaald, daarna wat ombuigen en met een tie-wrap vastmaken :P
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mikespace/arctic/Afbeelding(2).jpg

En wat doen we meteen maar met het oude blok:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mikespace/arctic/Afbeelding(1).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
gheheh :P
dat zal ik maar niet doen met mijn 9800 pro })

goed bedacht ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik heb nu een Silencer 6 op mn 6600 GT maar ik vind dat hij wel erg dicht bij mn northbridge zit, zelfs ervoor (a8n sli).
Zou dit wel kunnen?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
zolang je het standaart koelertje er op houdt op de Northbridge zal het geen problemen geven, maar als je een Zalman passieve koelblok erop wilt doen gaat dat niet passen ;)

maar als je het hier bij laat zal het wel goed komen, zolang alles stabiel blijft draaien mooi laten zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Zelf heb ik 3 arctic producten gehad:

1 arctic casefan; ok, mits je geen fancontroller gebruikt, dan heb je meer aan een fan die je ook echt @ full speed kan laten draaien. Erg stil, helaas wel weinig luchtverplaatsing.

Arctic Slim Silent Pro TC; rotding, was wel erg stil, maar de temp van mn cpu bleef te hoog vond ik. Stressed tegen de 60 graden, in de zomer 65. (was een 1800+ palomino) Uiteindelijk heb ik de sensor maar vervangen voor een potmetertje zodat ik zelf de boel kon regelen.

ATi silencer 1; begon na 1 maand gebruik al te rammelen. Ook daarvoor vond ik hem niet echt stil. Koelt verder wel goed. Jammer dat ie geen lucht over de kaart blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds te denken over mijn systeempje:

Ik dacht aan een silentium t2 kast, met freezer 64 processor koeler en een passief gekoelde grafische kaart van gigabyte: de Gigabyte Geforce 6600 GT GV-NX66T128VP.

Maar is er wel genoeg airflow in de silentium t2 voor zo'n passief gekoelde kaart?
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
ik denk dat die kaart het wel redelijk moeilijk gaat krijgen, een hele stille 8cm koeler die aan de achterkant net boven de videokaart inblaast zou genoeg moeten zijn. Beetje flow is wel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
in de Silentium kasten zitten standaart al 4 fan's... lijkte me genoeg voor een goede airflow... en dat zit er trouwens ook in :)

kep er wel een keer eentje in elkaar gebouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mailtje naar arctic-cooling gestuurd en die man zei dat het wel goed moest gaan. Ik denkt dat ie er wel wat van af weet, dus ik vertrouw daar maar op en ik houd de temperatuur maar in de gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb vandaag mijn Arctic Freezer 64 binnen. Hij gaat een s939 3000+ koel houden. Een ding wat mij nu al opvalt is dat in het installatie boekje er gemeld word dat je de opstelling moet aanpassen aan de hand van de soort kast die je hebt.

Dat betekend als je een ATX kast hebt met een ventilator aan de achterkant dat je em dan een kwartslag moet draaien.

In de praktijk pakt dit iets anders uit. Ik heb zitten kijken maar ik zou echt niet weten hoe ik em een kwartslag zou moeten draaien zonder dat je het retention mechanisme ook een kwartslag draait (en dat ondersteund het moederbord weer niet)

Ik heb een Sharkoon Silvation gekocht ( binnenkant lijkt op Silverstone TJ-06) met dus een omgekeerde layout. Nu blaast mn Freezertje ongelukkig naar beneden. Het was eigenlijk de bedoeling dat ie een kwartslag ging draaien zodat ie netjes evenwijdig staat met de windtunnel.

Volgens mij klopt het boekje dus gewoon niet. Maar ik hoor graag of ik het mis heb....

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik heb sindskort een arctic cooling product voor op men athlon xp 2000+@ stock en hij houdt hem op 42 graden (Koeler is zonder leds, tc of iets dergelijks) . Best netjes vind ik :)
42 graden is dan wel onder het surfen met msn aan + firefox met tabje of 8 en nog wat van die dingen. Niet helemaal idle dus :)

[ Voor 27% gewijzigd door Unneoetech op 29-03-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16

Thandor

SilverStreak

Welke Arctic Cooling heb je :?
Heb je ook nog casefans :? (Zo ja, welke en hoeveel RPM ?)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
Thandor schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:31:
Welke Arctic Cooling heb je :?
Heb je ook nog casefans :? (Zo ja, welke en hoeveel RPM ?)
De coppersilent 2, twee casefans, 1 voor 80mm en 1 achter 120 mm
De rpms weet ik niet want dit zijn koelers uit een centurion (mijn kast) en die hebben geen gele 5V lijn en ik kan ze dus niet op men fanregelaar aansluiten (kan wel doet niks) en dus weet ik dat niet. Ik ben nog aan het sparen voor betere fans (en stillere) maar ik ben een beetje blut nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16

Thandor

SilverStreak

De Arctic Cooling Case Fan bij Gistron is erg stil en niet duur.
€ 6,90 waren ze eerder, nu waarschijnlijk nog steeds.

Deze ventilatoren hebben niet superveel airflow maar naar mijn mening genoeg ;).
Ik heb er 1 als outtake en 1 als intake. De intake blaast ook over de 2 hardeschijven heen. Lekker stil en koelt genoeg. Momenteel draaien ze beide een kleine 1500RPM ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
Thandor schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:50:
De Arctic Cooling Case Fan bij Gistron is erg stil en niet duur.
€ 6,90 waren ze eerder, nu waarschijnlijk nog steeds.

Deze ventilatoren hebben niet superveel airflow maar naar mijn mening genoeg ;).
Ik heb er 1 als outtake en 1 als intake. De intake blaast ook over de 2 hardeschijven heen. Lekker stil en koelt genoeg. Momenteel draaien ze beide een kleine 1500RPM ;)
Mja ik heb er zowieso weer een nodig van 120 en die heeft gistron niet. Ik was aan het kijken naar Nexus wat ook wel stil zou moeten zijn en niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
120 MM fan's maken Arctic Cooling dus niet, dus daar hoef je dan ook niet naar te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
peddro schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:37:
120 MM fan's maken Arctic Cooling dus niet, dus daar hoef je dan ook niet naar te zoeken :)
Dan zal het dus wel papst of nexus worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2004 @ 20:01:
jeej kheb mn arctic freezer 7 binnen 8)
Hij is dus echt super stil? Want ik ga echt snel mijn P4 boxed ding vervangen aangezien die een ongelooflijk lawaai maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 20:24
Ik sta op het punt een Silentium T2 case aan te schaffen. Maar ik heb nog 2 vraagjes:
1. Op de Arctic Cooling site staat dat de Silentium T2 18cm breed is. Ik vraag me af of dit inc voet is? Want m'n huidige case die geen voet heeft, is ook al 18cm en die heeft geen voet. Het lijkt mij dus duidelijk dat de voet niet meegeteld is bij de berekeningen.
Weet iemand hier de afmetingen van de voet?

2. Verder wil ik in die Silentium T2-case het volgende inbouwen:
- een ASUS A8N-Sli Deluxe moederbord;
- een Athlon 64 3800+ of 4000+ CPU; [misschien Athlon 64FX ben ik nog niet aan uit]
- een XFX GeForce 6800GT kaart;
- twee Seagate Barracuda's 7200.7
- gekoeld via de Zalman Reserator [de CPU en GPU]
Is dit bovenstaande compatible met de Silentium T2 case? Zover ik uit reviews en specs op internet kan halen moet dit mogelijk zijn, maar ik wil het nog even voor zekerheid checken hier...

[ Voor 50% gewijzigd door BigDplayboy op 09-04-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
alles wat je zojuist hebt opgenoemd is best mogelijk met deze kast, ik heb ook wel met deze kast gewerkt en dat ging echt perfect :) zit goed logisch in mekaar en is lekker stevig en ziet er ook nog niet eens slecht uit :)

Leuke kast voor niet eens zoveel geld, de voeding is ook lang niet mis en heel erg stil... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
Mooi! :*)
Als je ook nog de breedte van de voet van de Silentium T2 kunt geven, ben ik een gelukkig man ;)
Deze moet ik weten i.v.m. ruimte voor plaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Laatst online: 08-09 07:20
BigDplayboy schreef op zondag 10 april 2005 @ 01:19:
Mooi! :*)
Als je ook nog de breedte van de voet van de Silentium T2 kunt geven, ben ik een gelukkig man ;)
Deze moet ik weten i.v.m. ruimte voor plaatsing.
Ik heb hem ook alleen zit er nog geen mobo in helaas w8 op leverancier........
De achterkant van de voet is het breedst die zit op 23 cm voor is hij ongv. 20

post aub ook eff je ervaringen van deze kast...... ik heb de voeding en de fans achter al horen draaien die waren echt TOP ...... stil !!!!! :D :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
zzz16 schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:18:
[...]
post aub ook eff je ervaringen van deze kast...... ik heb de voeding en de fans achter al horen draaien die waren echt TOP ...... stil !!!!! :D :9
Na nog wat meer research denk ik niet dat de Arctic voor mij geschikt is. Uit stilte-overwegingen en ergonomische redenen, ga ik namelijk m'n pc in een kastje zetten met een deurtje ervoor en de achterkant open voor luchttoevoer. Uit de airflow-sheet van Arctic Cooling haal ik uit dat er dus ook warme lucht aan voorkant uit wordt geblazen, wat vrij lastig wordt als de voorkant achter een afgesloten kastdeurtje staat. De warme lucht drijft dan namelijk naar achter [neem ik aan] en wordt daar weer naar binnengezogen aan de onderkant. Weet niet of er aan de voor- en zijkant genoeg plaats is in m'n kast om die warme lucht daar op te laten stijgen voordat ie achter weer in wordt gezogen. Wel wilde ik waterkoeling toepassen op m'n CPU en GPU, dus dan is er natuurlijk ook weer wat minder warme lucht die naar buiten wordt geperst.
Ondanks dat alles, denk ik dat ik beter safe kan spelen en denk ik dat ik me de Antec SLK3000B ga kopen, die alleen lucht inzuigt en uitblaast aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de kast nou ene dikke maand.. die maand heeft hij 24/7 gedraait, en moet zeggen dat de kast van binnen erg koel blijft... heb wel 1 opmerkinkje... het zilver op het front beschadigt redelijk snel. heb er nu 1 putje (zwart) in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Laatst online: 08-09 07:20
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:56:
ik heb de kast nou ene dikke maand.. die maand heeft hij 24/7 gedraait, en moet zeggen dat de kast van binnen erg koel blijft... heb wel 1 opmerkinkje... het zilver op het front beschadigt redelijk snel. heb er nu 1 putje (zwart) in zitten.
Is heb met blanke lak spuiten misschien een optie
of nog beter lkkr in de harde epoxy zetten krijg je er nooit weer een kras in ( wel bijhouden _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Silentium T1 sinds 29 jan 2004 .. bij het bouwen van de pc vond ik de kabel"boom" echt warrig en niet helemaal super weg te werken .. maar verder prima kastje heel strak.
Case temps van rond de 29/32 ºC stressed.
Ben nog wel van plan om er een window in te plaatsen, wil natuurlijk wel van me mooie hardware kunnen genieten . "casemodden is leuk" >:) .
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste